Before me there were many, after me there will be none
Heb de gsm eens heropgestart, update gevonden !caoim schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:15:
[...]
Idem, heb dezelfde versie en hij vindt geen update
Hij zal wel multitouch bedoelen he. Pinch-zoom.Strider schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:11:
[...]
Oke, maar wat heeft multitasking te maken met inzoomen?
En hoe deed je dat?Zym0tiC schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:58:
[...]
ik heb de branded vodafone software vervangen voor de stock htc software. Hierna kon ik zonder problemen de update downloaden
Hoe heb je dit gedaan? Ik zit ook met die Vodafone rotzooi en wil wel graag de stock rom..Zym0tiC schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:58:
[...]
ik heb de branded vodafone software vervangen voor de stock htc software. Hierna kon ik zonder problemen de update downloaden
Wat mensen vergeten is dat resolutie op een 3,2" scherm niet alles zeggend isStrider schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:34:
Mijn oog is ook op de Legend gevallen, maar ik zag dat deze maar een resolutie van 320x480 heeft, is dit niet storend bij bijvoorbeeld het browsen?
Bij het browsen is het een tikje meer scrollen dan bij m'n Diamond, maar hinderlijk is dat geenszins. En verder merk ik niks van die lagere resolutie. Graphics blijven er mooi uitzien en er past genoeg op het scherm.Crazyanz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:50:
[...]
Wat mensen vergeten is dat resolutie op een 3,2" scherm niet alles zeggend istenzei je super ogen heb natuurlijk maar een hogere resolutie zal er over het algemeen alleen voor zorgen dat je beeld mooier wordt(meer pixels op zelfde opervlak) inzoomen zal je blijven doen omdat je anders simpelweg geen text kan lezen. Ik had hiervoor zelfs een telefoon met een hogere resolutie en ik merk 0,0 verschil.
En die hoge resolutie gebruik je eigenlijk alleen maar voor het overzicht van de pagina. Om het te lezen zoom je, zoals gezegd, gewoon iets meer in. (wat overigens erg mooi gaat mbv de multitouch)
[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-04-2010 12:34 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dit had ik ook op het mobiele netwerk, maar toen ik met WiFi verbonden was lukte dit wel.Jay-K schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:16:
[...]
Ik heb ook dezelfde versie, bij mij geeft hij niet eens de melding dat er geen update is maar blijft ie gewoon controleren tot het oneindige...
Verwijderd
@zymotic kun je mij ook een toesturen hoe en wat
verder ben ik zeer tevreden over de legend.
perfecte grote scherm kan met mijn duim precies aan de andere hoek van het scherm komen.
zou het scherm groter zijn dan kom ik net niet met mijn duim in de andere hoek met een hand.
de resolutie voor dit formaat scherm is perfect hoeft niet scherper je kunt altijd inzoomen.
enige min punt is dat mijn 3g netwerk soms uitvalt (vodafone) dit ligt niet aan vodafone maar aan de telefoon.
gewoon even wachten tot ze met een update daar voor komen. het is niet echt heel storend.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 13:28 ]
Was de namen van de applicaties even vergeten. Bedankt, werkt uitstekend hier.BillSpaarbank schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:34:
Hier is de update ook vlot verlopen.Layar en goggles geïnstalleerd.
Enige verschil wat ik zo merk is dat je bij het selecteren van een andere achtergrond, de mappen genaamd "Achtergrondgallerij" zijn omgedraaid. Wat voorheen de standaard android wallpapers waren zijn nu de HTC wallpapers gewordenDrama (sarcasme)
Sowieso nooit begrepen waarom de legend die mappen niet samenvoegd.
Als je minder pixels hebt is de noodzaak tot zoomen groter omdat je anders de tekst niet kan lezenStrider schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:11:
[...]
Oke, maar wat heeft multitasking te maken met inzoomen?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
het uitvallen heb ik soms ook, flightmodus aan/uit lost het gelukkig op. wat mij meer stoort is het slechte ontvangst met 3g/h. vaak 1-2 streepjes maar (ongeveer -107dbm). wat doet die van jou?Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:21:
hmmm vodafone brand:S:P
@zymotic kun je mij ook een toesturen hoe en wat
verder ben ik zeer tevreden over de legend.
perfecte grote scherm kan met mijn duim precies aan de andere hoek van het scherm komen.
zou het scherm groter zijn dan kom ik net niet met mijn duim in de andere hoek met een hand.
de resolutie voor dit formaat scherm is perfect hoeft niet scherper je kunt altijd inzoomen.
enige min punt is dat mijn 3g netwerk soms uitvalt (vodafone) dit ligt niet aan vodafone maar aan de telefoon.
gewoon even wachten tot ze met een update daar voor komen. het is niet echt heel storend.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Wel vallen de basistelefoonfuncties me tegen. Het kost me substantieel meer tijd om een contact te kiezen dan op mijn oude SE880i. Nu heb ik Fast Call geïnstalleerd, dat scheelt al iets, daarmee kun je de eerste letter van een contact selecteren. Helaas niet super mooi en reclame, iemand een alternatief?
Uberhaupt valt het adresmanagement me tegen. De contacten op m'n simkaart worden verkeerd ingelezen (Achternaam;voornaam in plaats van andersom en los), ondanks dat ze gekoppeld zijn met facebook en gmailcontacten zie ik ze meerdere keren terug in adreslijsten en soms kan ik een contact met telefoonnummer niet vinden, alleen met e-mailadres. Ik zou willen dat HTC software voor de pc had meegeleverd waarmee eenvoudig de 4 verschillende contacten (telefoon, sim, facebook, hyves) definitief tot één contact gemerged zouden kunnen worden, zodat ik één persoon niet 4 keer tegenkom op m'n telefoon.
Dat vakje (groene kader) kun je groter makenbreinstein schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:31:
Iemand een idee hoe ik opgeslagen plaatjes toch als fullscreenwallpapers kan gebruiken .. Als ik bijv via de app androlib wallpapers een afbeelding kies en vervolgens kies voor set as wallpaper, dan krijg ik hem heel scherp en ook veel groter dan wanneer ik de afbeelding opsla en dan via de androidoptie voor wallpapers kies, ik zie dan dezelfde afbeelding maar moet dan met een kader een gedeelte van het plaatje kiezen en de resolutie is vervolgens ook lager ...
Even gekeken, maar dat staat overigens ook gewoon in de handleiding.
[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 23-04-2010 14:51 ]
Verwijderd
De basistelefoonfuncties zijn perfect.DUTCHSPiRiT schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:25:
Na het toestel een ruime 2 weken in bezit te hebben kan ik niets anders concluderen dan dat ik er tevreden mee ben. De batterijtijd, waar ik vantevoren bang voor was dat die me tegen zou vallen, valt me mee, omdat ik in heb leren zien dat je een dergelijke telefoon nou eenmaal intensiever gebruikt dan een gewone gsm en zich derhalve beter laat vergelijken met een laptop of netbook.
Wel vallen de basistelefoonfuncties me tegen. Het kost me substantieel meer tijd om een contact te kiezen dan op mijn oude SE880i. Nu heb ik Fast Call geïnstalleerd, dat scheelt al iets, daarmee kun je de eerste letter van een contact selecteren. Helaas niet super mooi en reclame, iemand een alternatief?
Uberhaupt valt het adresmanagement me tegen. De contacten op m'n simkaart worden verkeerd ingelezen (Achternaam;voornaam in plaats van andersom en los), ondanks dat ze gekoppeld zijn met facebook en gmailcontacten zie ik ze meerdere keren terug in adreslijsten en soms kan ik een contact met telefoonnummer niet vinden, alleen met e-mailadres. Ik zou willen dat HTC software voor de pc had meegeleverd waarmee eenvoudig de 4 verschillende contacten (telefoon, sim, facebook, hyves) definitief tot één contact gemerged zouden kunnen worden, zodat ik één persoon niet 4 keer tegenkom op m'n telefoon.
Als je iemand wilt gaan bellen en je druk op "telefoon" en daarna denk je ok de naam of achter naam van deze persoon begint met een J. Ik hou dan 5 ingedrukt totdat ik een lijst krijgt met allen contact personen die ik in mijn lijst heb die met deze naam beginnen of bevaten. Ik druk op de gewenste persoon en hij belt. Lekker snel.
Verder kan je ook een widget instellen voor de meeste personen die je vaak belt en dan kan je nog sneller deze personen bellen door druk op 1 knop.
Er zijn genoeg mogelijkheden met zo;n toestel en dat is het leuke eraan. Je kunt dingen op 100 diverse manieren gaan uitvoeren etc..
Ik zal vanavond wat gaan testen om jou vraag over het adresmanagement goed te kunnen beantwoorden en kom morgen met meer info.
Hey, dat scheelt inderdaad! Dan kan dat Fast Call er weer vanaf. Je hebt gelijk, de telefoon kan heel veel, maar als je android nog niet gewend bent aan android dan realiseer je je dat niet altijd.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:55:
[...]
Als je iemand wilt gaan bellen en je druk op "telefoon" en daarna denk je ok de naam of achter naam van deze persoon begint met een J. Ik hou dan 5 ingedrukt totdat ik een lijst krijgt met allen contact personen die ik in mijn lijst heb die met deze naam beginnen of bevaten. Ik druk op de gewenste persoon en hij belt. Lekker snel.
Dan blijft het toch multitouch ipv multitasking. (of je moet tegelijkertijd koffie drinken of zo)MarcoC schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:56:
[...]
Als je minder pixels hebt is de noodzaak tot zoomen groter omdat je anders de tekst niet kan lezen.
Ohja, dat had ik nog niet eens gelezenHyp Hyper schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:11:
[...]
Dan blijft het toch multitouch ipv multitasking. (of je moet tegelijkertijd koffie drinken of zo)
Verwijderd
Verwijderd
klopt het verder dat wanneer je een alarm insteld en de klok daarna met een taskkiller killed het alarm niet meer afgaat terwijl het alarmicoontje toch boven in beeld staat?
Verwijderd
Ik heb ook Telfort en kon hem gisteren om 17:00 downloaden toen ik thuis kwam van m'n werk.Jay-K schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:31:
Ik krijg de update ook niet binnen. Wanneer ik ga controleren op nieuwe systeemsoftware-updates dan vind deze niets en blijft hij op controleren hangen.
Heb geen branded toestel, zou dit aan telfort kunnen liggen? Of is er iets anders aan de hand?
Heb al meerdere malen herstart, alle downloads in de market geupdate. Maar wanneer ik ga controleren op systeem updates dan blijft mijn legend hierop hangen, al laat ik hem 15 minuten controleren. Ik krijg geen enkele melding of er wel of geen update gevonden kan worden. Hij blijft maar controleren
Hij deed het in één keer en het controleren duurde een paar seconden.
Update zo'n 5 minuten, waarbij hij lang moet opstarten.
Misschien is het druk op de server, later nog eens proberen kan helpen, anders naar de winkel?
Ja, dat klopt. Icoontje blijft staan, maar het alarm werkt niet. In je taskkiller even instellen dat hij de klok nooit moet afsluiten.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:34:
*knip*
klopt het verder dat wanneer je een alarm insteld en de klok daarna met een taskkiller killed het alarm niet meer afgaat terwijl het alarmicoontje toch boven in beeld staat?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Hier hetzelfde. T-Mobile en alleen een G (binnen) of 3G (buiten of in stedelijk gebied) verbinding.StijNoS schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:47:
Ik hoor jullie allemaal over een H verbinding. Ik heb t-mobile en ik heb nog nooit een H gezien met de legend. Hiervoor had ik een SE W995 en daar zag ik wel regelmatig een H. Enig idee hoe dat kan?
Zijn er speciale instellingen nodig voor zo'n H verbinding o.i.d.?
Verwijderd
De H betekent HSDPA, de snelste mobiele verbinding tot nu toe.
Dit wordt op sommige telefoons ook aangegeven door 3.5G of 3G+.
Edit, T-mobile ondersteund volgens mij niet HSDPA, alleen op de iphone...
Iemand die dit kan bevestigen?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 18:04 ]
Mijn dank is oneindig groot! Vodafone software in de prullenmand: Toedeledokie! Update geslaagd dus nu eindelijk barcodes scannen.Zym0tiC schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:54:
@Digibilly en creatif: check jullie DM.
In hoevere is het delen van deze info trouwens toegestaan binnen GoT?
[mbr]Het is handiger dat even vantevoren te vragen[/]
(voor de geïnteresseerden omtrent de Goldcardmethode: gewoon het 8 GB sd-kaartje van Vodafone gebruikt)
[ Voor 11% gewijzigd door SlagerBlom op 24-04-2010 01:04 . Reden: aanvullende info ]
Verwijderd
Gister heb ik even mijn cookies en me geschiedenis gewist van internet.
Daar staad dus ook cache wissen tussen maar die wis ik nooit om dat ik niet echt weet wat dat inhoud.
Maar gister drukte ik verkeerd en zat dus op cache wissen (oepssss)
Kan iemand mij misschien uitleggen wat cache nou inhoud en wat er dan gebeurt als ik dat wis?
Daarin worden bij het browsen de grotere bestanden zoals plaatjes opgeslagen. De volgende keer dat je die site bekijkt hoeven ze dan niet opnieuw geladen te worden. Niks ernstigs dus aangezien je de cache dus vanzelf weer opbouwt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:02:
Kan iemand mij misschien uitleggen wat cache nou inhoud en wat er dan gebeurt als ik dat wis?
Verwijderd
Oke dus nu om dat ik het gewist heb moeten die plaatjes helemaal opnieuw geladen worden.Hyp Hyper schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:04:
[...]
Daarin worden bij het browsen de grotere bestanden zoals plaatjes opgeslagen. De volgende keer dat je die site bekijkt hoeven ze dan niet opnieuw geladen te worden. Niks ernstigs dus aangezien je de cache dus vanzelf weer opbouwt.
Ik schrok me gek toen ik het gewist had hihi.
Maar nu weet ik wat het inhoud dus hoef ik me geen zorgen meer te maken.
Jij heel erg bedankt voor je uitleg, nu ben ik weer gerust.
Thanxs
Verwijderd
Dit ligt volgens mij aan meer telefoons. Ik heb het op m'n G1 soms ook (via T-Mobile). 3G icoon gewoon actief, maar er wordt gewoon geen data verzonden. Paar minuutjes later werkt het vaak weer.Zym0tiC schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:57:
[...]
het uitvallen heb ik soms ook, flightmodus aan/uit lost het gelukkig op. wat mij meer stoort is het slechte ontvangst met 3g/h. vaak 1-2 streepjes maar (ongeveer -107dbm). wat doet die van jou?
Ik heb nu sinds 2 dagen de Legend i.c.m. een Vodafone B+S+W 150. Het is mijn eerste smartphone ervaring en wat voor een ervaring!! Prachtig en i.c.m. de hoge internetsnelheid van mijn abo is het genieten helemaal top!
Nu ben ik er al behoorlijk mee aan het 'spelen' geslagen, waarbij ik al heel veel heb ontdekt. Echter, wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is, hoe banaal dat ook mag klinken, hoe je nu een foto maakt. Natuurlijk je kiest voor camera waarna een tekst in beeld verschijnt om op het trackpad te drukken om de foto te maken. Maar hoe druk je op een trackpad? Mijn trackpad werkt heel erg fijn en tot nu toe probleemloos......, maar drukken op deze pad? Hoe en wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Ofwel om kort te gaan; hoe druk je nu een foto af?
Misschien gewoon eens proberen? Mocht het niet werken dan is er wellicht wat kapot aan het toestel (zou jammer zijn)
[ Voor 32% gewijzigd door JvW op 23-04-2010 22:05 ]
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Hoe dom kun je je voelen..... Het is inderdaad een kwestie van even durven (en weten). Het werkt fantastisch!!
Dank voor deze snelle reactie!!
Verwijderd
Dom ben je nooit soms zijn er van die kleine dingetjes die je even moet wetenRicoK schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:09:
![]()
![]()
![]()
Hoe dom kun je je voelen..... Het is inderdaad een kwestie van even durven (en weten). Het werkt fantastisch!!
Dank voor deze snelle reactie!!
Ik weet totaal niet wat het programa peep is het is een heel lief groen vogeltje maar wat ik er mee kan geen idee hihi.
Twitteren dusVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:35:
[...]
Dom ben je nooit soms zijn er van die kleine dingetjes die je even moet weten![]()
Ik weet totaal niet wat het programa peep is het is een heel lief groen vogeltje maar wat ik er mee kan geen idee hihi.
Wat ik altijd vanuit het 'telefoon' scherm doe is gewoon als ware het T9 de naam van die persoon intypen of een gedeelte ervan. Hij selecteert dan gelijk alleen nog alle contacten waarin dat mogelijke stukje tekst voorkomt, werkt echt fantastisch!DUTCHSPiRiT schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:02:
[...]
Hey, dat scheelt inderdaad! Dan kan dat Fast Call er weer vanaf. Je hebt gelijk, de telefoon kan heel veel, maar als je android nog niet gewend bent aan android dan realiseer je je dat niet altijd.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
Hihi duidelijke uitleg dank je welHyp Hyper schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:55:
[...]
Twitteren dusWant vogeltjes twitteren (kwetteren)
Ben er sindsdien mee aan het spelen en tot nu toe kan ik maar 1 ding zeggen: Super telefoon!
Heb al een tijdje geen smartphone meer gehad omdat het allemaal net niet was.
Toetsenbord typt heerlijk! Vooral die automagische fout correctie! Alles draait lekker stabiel en soepel. Nog geen irritante bugs ontdekt.
Beste telefoon die gehad heb!
tmobile ondersteund wel 3,5g op me Nokia een mee Legend altijd probleemloos gehad. ik had wel het plus abbo. normale wnw van hun heeft het denk niet die is een stuk trager. merk wel nu ik vodafone heb dat het vodafone netwerk een stuk sneller is.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:46:
Nee, zijn gewoon dezelfde instellingen.
De H betekent HSDPA, de snelste mobiele verbinding tot nu toe.
Dit wordt op sommige telefoons ook aangegeven door 3.5G of 3G+.
Edit, T-mobile ondersteund volgens mij niet HSDPA, alleen op de iphone...
Verwijderd
Dat klopt ook ja, dan betaal je €5 meer. Dan heb je ook tv, en daarvoor heb je HSDPA nodig.
Van wat ik weet is Vodafone veruit de snelste met internet. 3.5MB/sec. of zoiets.
@ noobs,
Op het instellingen tekentje drukken van het toetsenbord en dan gebruikerswoordenboek.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 12:30 ]
Verwijderd
[/quote]
T Mobile levert al jaren HSDPA, heb dan ook gewoon een H in mijn Legend display! Wat wel kan is dat op momenten dat je geen data verbruikt er een 3G te zien is. Probeer op dat moment maar eens een webpagina te openen, je ziet dan op het moment van dataverbinding de 3G veranderen in H.
Verwijderd
Het is dus veranderd blijkbaar. Excuus voor de verkeerde info.
Die kende ik alVerwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:23:
@Crazyans,
Dat klopt ook ja, dan betaal je €5 meer. Dan heb je ook tv, en daarvoor heb je HSDPA nodig.
Van wat ik weet is Vodafone veruit de snelste met internet. 3.5MB/sec. of zoiets.
@ noobs,
Op het instellingen tekentje drukken van het toetsenbord en dan gebruikerswoordenboek.
Ik heb al in het gebruikerswoordenboek gekeken, maar 'díe' staat er niet in
Edit: probleem opgelost: Ik heb heel vaak 'die' getypt en daarbij handmatig het goeie woordje gekozen (stuk of 10 keer gedaan ofzo), nu pakt de telefoon automatisch het goede alternatief. Great
[ Voor 14% gewijzigd door _Christiaan_ op 24-04-2010 20:44 ]
NOSIG
Verwijderd
Ook als je auto brightness aan hebt staan, kan heb je af en toe dat de kleur grijs een beetje bruinig overkomt.
Ze gaan dus echt wel stuk. Vandaag is mijn Legend door mijn dochtertje gepikt en ze heeft hem op de tegelvloer laten vallen... Van zo'n 60cm hoog schat ik...RoD schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:04:
[...]
Als je het ding laat vallen en hij landt met het scherm op de rand van een tafel, oid, dan is ie echt wel kapot. Zie trouwens ook een voorbeeld van de Nexus One die zomaar kapot lijkt te gaan. Wel of geen Amoled hangt mijns inziens niet echt af van wat het scherm aan fysieke kracht gaan weerstaan.
Dat flexibele Amoled is wat anders, maar dat zit toch helemaal niet in de Legend?
Zie hier de horror

En zo zonnig was het voor mijn Legend vandaag in Nijmegen dus niet.
Iemand ervaring met hoe een inboedelverzekering hier mee omgaat? De body is ook beschadigd
[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-04-2010 00:05 ]
Verwijderd
Weet verder ook niet hoe je het weg kan halen. Waarschijnlijk een "bug"?
@ hierboven,
OMG, dat is niet best. Als je een all risk verzekering hebt wel, zoals van die tv reclame.
Of die bij je toestel maar die heb je dus waarschijnlijk niet. Erg jammer voor je!
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 23:21 ]
Holy Shit! Lijkt wel alsof er een olifant op heeft staan dansen. Triest manManiacsHouse schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:15:
[...]
Ze gaan dus echt wel stuk. Vandaag is mijn Legend door mijn dochter gepikt en ze heeft hem op de tegelvloer laten vallen... Van zo'n 60cm hoog schat ik...
Zie hier de horror
[afbeelding]
Iemand ervaring met hoe een inboedelverzekering hier mee omgaat? De body is ook beschadigd
Weet je zeker dat ze de tegelvloer niet op je telefoon heeft laten vallen?ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:15:
[...]
... en ze heeft hem op de tegelvloer laten vallen...
Kuch... DochterTJE moet het zijn. Net 2 jaar (zal het ff wijzigen). Tijd terug is er wijn over onze laptop heengegaan en dat werd gewoon vergoed door de inboedelverzekering. Maar of dat met mobieltjes zo is geen idee. Vandaar ook de vraag. Ga het gewoon claimen en dan maar eens zien.Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:47:
Heeft jou dochter of jij een aansprakelijkheid verzekering?
Iemand een idee wat zo'n nieuw scherm kost?
Die aluminium-body is heel leuk maar wel zacht materiaal. Vallen vanaf iets meer als een halve meter en er zitten putjes in. En dat scherm kan dus erg weinig hebben. Mijn Touch Diamond is wel erger gevallen en scherm bleef heel.
Verwijderd
De Diamond weegt een bak minder, hè.ManiacsHouse schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:04:
Die aluminium-body is heel leuk maar wel zacht materiaal. Vallen vanaf iets meer als een halve meter en er zitten putjes in. En dat scherm kan dus erg weinig hebben. Mijn Touch Diamond is wel erger gevallen en scherm bleef heel.
Balen van je Legend natuurlijk. Als je een telefoon nog niet zo lang hebt is het extra vervelend.
Succes met claimen iig. Hopelijk vinden ze niet dat je al teveel geclaimd hebt de laatste tijd.
Toetsenbord typt inderdaad lekker, al is het wel fiks wennen. Nja die fout correctie, ben er niet altijd blij mee. Typ vooral in dialect dus die woorden moet ik allemaal eerst toevoegen.Fraggler schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:45:
Na dit topic doorgenomen te hebben heb ik de knoop doorgehakt en heb ook een Legend gehaald afgelopen woensdag.
Ben er sindsdien mee aan het spelen en tot nu toe kan ik maar 1 ding zeggen: Super telefoon!![]()
Heb al een tijdje geen smartphone meer gehad omdat het allemaal net niet was.
Toetsenbord typt heerlijk! Vooral die automagische fout correctie! Alles draait lekker stabiel en soepel. Nog geen irritante bugs ontdekt.
Beste telefoon die gehad heb!
Haha lijkt mij niet dat 2 claims in een jaar veel is. En dan nog, waar ben je anders voor verzekerd?Hyp Hyper schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:33:
[...]
De Diamond weegt een bak minder, hè.
Balen van je Legend natuurlijk. Als je een telefoon nog niet zo lang hebt is het extra vervelend.
Succes met claimen iig. Hopelijk vinden ze niet dat je al teveel geclaimd hebt de laatste tijd.
Ik heb de foutcorrectie uit, typt een stuk sneller.tiswat schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:52:
[...]
Toetsenbord typt inderdaad lekker, al is het wel fiks wennen. Nja die fout correctie, ben er niet altijd blij mee. Typ vooral in dialect dus die woorden moet ik allemaal eerst toevoegen.
Geen idee of het glas is, denk het niet. Het is wel loeischerp. Maar hij is nog bruikbaar. Moet wel voorzichtig met de vingers er overheen gaan.Kabbie_Kabbie schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:42:
Tis zonde van je Legend, maar we weten nu wel dat het scherm is gemaakt van glas ipv plexiglas. (toch?) Daarvoor veel dank
Verwijderd
Bijv. een mod ofzo, want met helixlauncher doet dat het niet.
Op m'n Spica kon het wel door Lkmod...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 19:10 ]
Verwijderd
Haha ik had precies hetzelfde! Een dun krasje op het alu aan de achterkantCrazyanz schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:49:
Hmmz kwam er vandaag achter dat ik mijn eerste kras te pakken hebook aan de buitenkant zit een kras geen idee waarvan maarja eens moet de eerste keer zijn ^^
Waar zie je eigenlijk hoeveel karakters je nog over heb in je sms?_Christiaan_ schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:38:
Bij sms'jes bijvoorbeeld heb je opeens veel minder dan 160 characters om te typen (í maakt kennelijk deel uit van een andere, meer uitgebreide character set die meer ruimte inneemt).
Als je de 160 nadert, zie je het vanzelf in je beeld verschijnen.DieterVDW schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:47:
[...]
Waar zie je eigenlijk hoeveel karakters je nog over heb in je sms?
Verwijderd
Pas bij 150 karakters komt de hoeveelheid die je nog hebt (10) in beeld, die telt dan af... Mooie oplossing van Android!DieterVDW schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:47:
Waar zie je eigenlijk hoeveel karakters je nog over heb in je sms?
Zelf had ik dit probleem bij mijn HD2, maar dan anders om. Dus alles wat ik op de HD2 zette werd goed (hoge kwaliteit) en kwam ook goed in Outlook. Maar als ik een foto in Outlook bewerkte of toevoegde dan was het niet goed.xileS schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:12:
Ik sync mijn contacten met outlook dmv HTC Sync, bij sommige contactpersonen heb ik een foto toegevoegd op me legend. Deze wordt dan ook gesynct in outlook, alleen hierin worden de foto's in een kleinere pixeliger formaat opgeslagen. Het probleem is dan steeds als ik weer een sync doe, de foto's van outlook wordt overgenomen. Dus alle foto's bij de contactpersonen op de legend worden heel pixelig. Jullie hier ook last van? En hoe kan ik dit voorkomen?
Weet je zeker dat je niet toevallig in Outlook zelf iets hebt lopen aanpassen aan de foto?
Of het bij mijn Legend ook gebeurt weet ik niet, want ik sync nu met de goede contacten die ik een tijd terug opo mn HD2 van foto's heb voorzien.
Ik heb sinds zaterdag de HTC Legend. Ik loop tegen een best wel irritant probleem aan. De gegevensverbinding vliegt er de hele tijd uit. Dan blijft hij een paar uur aan, daarna schakelt hij zich uit. Als ik hem dan aan wil zetten, duurt het erg lang voordat hij verbinding heeft. Soms krijgt hij ook helemaal geen verbinding. Weet iemand waar ik moet zoeken om dit in te stellen? Al gezocht op google, geen bekend probleem...
Tja. Daar heb ik ook vaak last van. Het lijkt op een Androidbug. Wat vaak helpt is het veranderen van dataverbinding. Gsm / hsdpa of auto. Soms moet ik m restarten, en dan werkt ie weer. Ik zeg dat het op een bug lijkt, want het is nogal onvoorspelbaar. Misschien weet iemand meer?mini1986 schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:44:
Hallo,
Ik heb sinds zaterdag de HTC Legend. Ik loop tegen een best wel irritant probleem aan. De gegevensverbinding vliegt er de hele tijd uit. Dan blijft hij een paar uur aan, daarna schakelt hij zich uit. Als ik hem dan aan wil zetten, duurt het erg lang voordat hij verbinding heeft. Soms krijgt hij ook helemaal geen verbinding. Weet iemand waar ik moet zoeken om dit in te stellen? Al gezocht op google, geen bekend probleem...
Same here, maar vooral met 3G. Bij mij lost enkel een reboot dat probleem op.oltk schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:14:
[...]
Tja. Daar heb ik ook vaak last van. Het lijkt op een Androidbug. Wat vaak helpt is het veranderen van dataverbinding. Gsm / hsdpa of auto. Soms moet ik m restarten, en dan werkt ie weer. Ik zeg dat het op een bug lijkt, want het is nogal onvoorspelbaar. Misschien weet iemand meer?
Kan het niet zijn dat een task killer (gebruik ik niet) of een ander progje het om zeep helpt?
He n00b, ik heb de gok gewaagd om deze accu's te bestellen. Het is belachelijk goedkoop maar het is het proberen waard!n00bs schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:59:
Heeft iemand al moeite gedaan om een 2e accu te vinden met eventueel externe lader (zoals een fotocamera dat heeft)?
Dit lijkt mij namelijk wel link (15 euro voor 2 accus + lader) http://shop.ebay.nl/i.htm...end+accu&_osacat=0&bkBtn=
Ik was namelijk zaterdag vanaf 's ochtend in zwolle, heb mijn telefoon om 09:00 uit de lader gehaald, 2 x kort gebeld, 3 smsjes verstuurd en een paar keer op internet gekeken en 2 x met layar een foto-zaak opgezocht. Lekker uit eten geweest en toen is op de terugweg om 21:00 de telefoon uitgevallen...... echt te gek voor woorden. Heb geen bluetooth of wifi aangehad
Mijn vriendin heeft een iphone en heeft die +/- net zoveel gebruikt en haar accu stond op 65%
de legend geeft aan 3g verbinding te hebben, maar data verstoken doet hij niet.
hetzelfde geldt voor wifi. wifi herpakt zich redelijk snel.
irritant is het zeker!
Hiier nooit geen last van. Wel met WiFi ondanks dat mijn pc op 2 mtr staat. Lijkt me dus geen Android-bug maar een plek met slecht bereik?n00bs schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:18:
[...]
Same here, maar vooral met 3G. Bij mij lost enkel een reboot dat probleem op.
Ik heb overigens een vodafone legend, ik heb nog geen update ontvangen. Hij meld echter (als ik hem laat zoeken) 'de telefoon is up to date, er zijn updates beschikbaar op de telefoon'. Hoe kan ik die updates die op de telefoon staan dan runnen? of is dit gewoon een mooie vertaal fout?
Doe je toch iets fout. Ik doe zonder task killers oid tegenwoordig makkelijk een dag met de legend savonds vaak nog iets van 50% over. Voorbeeld van gister: 2uur 10min scherm aan gestaan 11 minuten gebeld 21 smsjes verstuurd. 16 uur 37 minuten van lader had nog 43% over.tharonald schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:42:
[...]
He n00b, ik heb de gok gewaagd om deze accu's te bestellen. Het is belachelijk goedkoop maar het is het proberen waard!
Ik was namelijk zaterdag vanaf 's ochtend in zwolle, heb mijn telefoon om 09:00 uit de lader gehaald, 2 x kort gebeld, 3 smsjes verstuurd en een paar keer op internet gekeken en 2 x met layar een foto-zaak opgezocht. Lekker uit eten geweest en toen is op de terugweg om 21:00 de telefoon uitgevallen...... echt te gek voor woorden. Heb geen bluetooth of wifi aangehad![]()
Mijn vriendin heeft een iphone en heeft die +/- net zoveel gebruikt en haar accu stond op 65%
Layar (gps) kost wel flink wat stroom, misschien is layar blijven draaien op de achtergrond oid?
Das een mooie vertaal fout, verander naar Engels bijvoorbeeld en er zal we een kloppende melding staan...breadje schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:50:
Ik heb zelf ook sinds twee weken een legend, bij mij valt de 3g alleen weg op het moment dat ik wissel tussen 2 masten. De 3g verbinding icoon blijft dan staan, maar hij verzend geen data meer. Helaas wisselt mijn telefoon van mast tussen mijn woonkamer en mijn slaapkamer, dus dat komt nog wel eens voor.
Ik heb overigens een vodafone legend, ik heb nog geen update ontvangen. Hij meld echter (als ik hem laat zoeken) 'de telefoon is up to date, er zijn updates beschikbaar op de telefoon'. Hoe kan ik die updates die op de telefoon staan dan runnen? of is dit gewoon een mooie vertaal fout?
De FriendFeed sync werkt nu ook super.
Ik had deze melding ook, heel vreemd.. Intussen maar een originele HTC rom geflashed en toen wel de update kunnen installeren.breadje schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:50:
Widget toevoegen -> instelling -> mobiel netwerk htc.
Geen informatie beschikbaar
Ik heb de Legend een keer helemaal uitgezet en opnieuw opgestart. Als je dan via Menu > Instellingen > Over de telefoon > Geplande controle uitvoert, dan is er ineens wel een update beschikbaar.creatif schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:48:
[...]
Ik had deze melding ook, heel vreemd.. Intussen maar een originele HTC rom geflashed en toen wel de update kunnen installeren.
Ik ben heel benieuwd, hou je ons op de hoogte?tharonald schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:42:
[...]
He n00b, ik heb de gok gewaagd om deze accu's te bestellen. Het is belachelijk goedkoop maar het is het proberen waard!
Heb zelf ook interesse in een extra accu aangezien ik nog wel eens langer weg wil zijn op locatie's waar stroom moeilijk te vinden is.
Dan is een extra accu wel een hele mooie oplossing;)
-= Its dry in the dessert =- So what??
Ik houd jullie op de hoogteatacama schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:43:
[...]
Ik ben heel benieuwd, hou je ons op de hoogte?
Heb zelf ook interesse in een extra accu aangezien ik nog wel eens langer weg wil zijn op locatie's waar stroom moeilijk te vinden is.
Dan is een extra accu wel een hele mooie oplossing;)
Ik heb layar afgesloten via de taskkiller, ik heb ook gekeken in hey accuverbruik infomatiescherm van android en daarin stond ongeveer 80% mobiel standby 15% weergave en nog een paar kleine dingen. In totaal heeft hij het dus nog geen 12 uur uitgehouden. Eigenlijk wil ik er nog een klacht richting HTC aan wagen, maar ik denk dat dit weinig uithaald en dan ben ik mijn telefoon weer voor een paar weken kwijt.....Crazyanz schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:50:
[...]
Doe je toch iets fout. Ik doe zonder task killers oid tegenwoordig makkelijk een dag met de legend savonds vaak nog iets van 50% over. Voorbeeld van gister: 2uur 10min scherm aan gestaan 11 minuten gebeld 21 smsjes verstuurd. 16 uur 37 minuten van lader had nog 43% over.
Layar (gps) kost wel flink wat stroom, misschien is layar blijven draaien op de achtergrond oid?
Verwijderd
Als ik de brightness van mijn Legend verlaag, dan wordt het scherm een beetje 'bruinig'.
Is dit normaal?
Al vaker besprokenVerwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:31:
Ik had de vraag al eerder gesteld, maar waarschijnlijk is deze niet gelezen.
Als ik de brightness van mijn Legend verlaag, dan wordt het scherm een beetje 'bruinig'.
Is dit normaal?
Ja, of bijvoorbeeld de superhandige app Quick Settings :Viper_4111 schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:19:
Als je veel last heb van data verbinding die wegvalt kan je de volgende widget op je bureaublad zetten. Daarmee kan je 3g even uit en aanzetten. Heeft tot nu toe iedere keer gewerkt bij mij.
Widget toevoegen -> instelling -> mobiel netwerk htc.
http://nl.androlib.com/an...com-bwx-bequick-zmDq.aspx
Ik vind dit echt een onmisbare app, omdat je vanuit het "Gordijn" de opties op ieder moment/plek kunt aanpassen...en dus niet perse terug hoeft naar Home of naar Instellingen enz
bedankt voor de tip! Samen met de free task killer is het echt makkelijk om dingen aan/ uit te zetten en programma's af te sluitendafmay schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:01:
[...]
Ja, of bijvoorbeeld de superhandige app Quick Settings :
http://nl.androlib.com/an...com-bwx-bequick-zmDq.aspx
Ik vind dit echt een onmisbare app, omdat je vanuit het "Gordijn" de opties op ieder moment/plek kunt aanpassen...en dus niet perse terug hoeft naar Home of naar Instellingen enz
Echter, bij gebruik van WiFi kon ik de update gewoon binnenhalen. Dit bleek later ook het geval bij twee vrienden van mij, dus misschien de oplossing voor de update problemen hierboven?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Heeft iemand van jullie bestanden uitgewisseld met Windows pc/notebook d.m.v. bluetooth? Zo ja, hoe dan?
Mij is 't niet gelukt(teveel om op te schrijven wat ik allemaal wel niet heb gedaan). Ik heb een HTC Legend (duhh) en een IBM Lenovo Thinkpad z61m. Ik weet niet of 't aan de notebook ligt of aan de Legend.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Ik heb het echter vergeleken met een Samsung Galaxy i7500 die ook een AMOLED scherm gebruikt, maar deze toestellen hebben geen last van dit probleem.
Lijkt er dus op dat het een HTC issue is.
Na wat Googlen kwam ik er achter dat de Google Nexus One en HTC Desire er ook last van hebben, en dat het waarschijnlijk een softwarematig probleem is. Als het hardwarematig is ga ik er vanuit dat ik hem tegen de tijd van een oplossing kan exchangen bij HTC.
Verwijderd
Hoop dat hiervoor ook een update komt.
Over de batterij ben ik ook niet tevreden. bij internet gebruik is de accu snel leeg, dit doe ik dan wel met WiFi, maar vergeleken met andere toestellen is dit een stuk slechter. Elke avond aan de lader. S' nachts alles afgesloten.
Wat betreft de internetverbinding, daar heb ik geen problemen mee, waarschijnlijk ligt het aan de verbinding.
Hij schakelt gewoon automatisch naar 3G als ik geen WiFi in bereik heb, en weer terug.
Heb meestal wel via powerknop lang indrukken en dan mobiele verbinding uit staan. Maar doet het dus wel.
Zet het aan als ik het nodig heb, heb al eens 36.003mb
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 21:28 ]
Het is geen fabrieksfout. Zo is het scherm gewoon. Je kan niks omruilen. Lijkt me nogal logisch.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:18:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb het echter vergeleken met een Samsung Galaxy i7500 die ook een AMOLED scherm gebruikt, maar deze toestellen hebben geen last van dit probleem.
Lijkt er dus op dat het een HTC issue is.
Na wat Googlen kwam ik er achter dat de Google Nexus One en HTC Desire er ook last van hebben, en dat het waarschijnlijk een softwarematig probleem is. Als het hardwarematig is ga ik er vanuit dat ik hem tegen de tijd van een oplossing kan exchangen bij HTC.
Verwijderd
Ik ben op en top aan het genieten van de Legend, maar zit met 1 probleem sinds afgelopen weekend en met 1 vraagstuk.
Het probleem waar ik sinds afgelopen weekend last van heb is dat hij Mijn Locatie niet meer vind. Ik heb in de instellingen niets veranderd. Ik heb Draadloze netwerken gebruiken aanstaan en GPS uitstaan. Heb Gegevensroaming in de instellingen ook uitstaan. Deze instellingen zijn niet gewijzigd echter vind hij mijn locatie niet. Ik zit volgens mijn locatie op mijn werk terwijl ik vanaf 17:30 toch 30 kilometer verderop zit. Als ik via GPS Mijn Locatie ophaal pakt deze hem wel, als ik GPS weer uitzet zit ik ineens weer 30 kilometer verder
Wie weet wat dit kan zijn, ik vind het erg vervelend aangezien een paar apps die ik gebruik Mijn Locatie toch echt nodig hebben en ik niet van plan ben om GPS vast aan te hebben. Ik heb btw een T-Mobile abo en dataverkeer werkt verder zonder problemen.
Het vraagstuk is als volgt:
Ik gebruik de standaard agenda van de Legend die ik synchroniseer met Outlook op mijn werk. Ik mis bij het aanmaken van nieuwe afspraken op de Legend de keuze prive afspraak of openbaar. Daarnaast geeft de Legend bij elke afspraak die ik gesynchroniseerd heb vanaf Outlook een herinnering terwijl ik in Outlook geen herinnering ingesteld heb. Als de Legend dan een herinnering weergeeft en ik klik deze op het unlock scherm weg zie ik deze herinnering niet meteen terug totdat hij de volgende herinnering geeft.
Ik wil mijn afspraken kunnen maken in de agenda met de optie prive of openbaar, verder wil ik dat hij herinneringen niet weergeeft als ik deze ook niet ingesteld heb in Outlook en wil ik niet dat de herinnering meteen verdwijnt als ik deze op het unlock scherm wegklik. Moet ik hiervoor instellingen aanpassen of heb ik een andere agenda nodig..
Wie kan mij bij deze twee zaken helpen?? Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Legend
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.