• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 02:00:
@XileS

Hoelang heb je deze telefoon al?
Na ongeveer 10 dagen de telefoon te hebben opgeladen zal de accu na 10 dagen merkbaar veel langer mee gaan.

Ik had in het begin er ook last van dat de accu snel leeg was, maar inmiddels niet meer. (op dit moment staat de teller op 1 dag en 6 uur en 33 minuten. Met een weergave van 2 uur en 20 minuten) en Wifi is 30 minuten aan geweest. Accu staat nog op 40%)

Helderheid staat bij mij gewoon op automatisch en daar kom ik verder niet aan. Ik heb het zelf een keer getest en het maakt niet zoveel uit of je het automatisch hebt staan of op extreem laag.

De meeste stroomvreter bij alle smartphones is het scherm, GPS, Wifi en toepassingen die extreem veel CPU verbruiken op achtergrond. Er zijn tooltjes om de CPU gebruik van iedere toepasing te chekken en alleen toepassingen te gebruiken die CPU vriendelijk zijn en goed geprogrammeerd zijn.

Verder gaat de accu van de Legend veel langer mee als die van de Deisre. Ik zou echt niet weten hoe dit komt, terwijl er in de Desire een accu met een iets grote capaciteit zit? Misschien komt het doordat er in de Desire een grotere scherm zit en een snellere CPU. Ik heb ze trouwens beiden :P
Ik heb hem nu een week. Tot nu toe, moet ik mijn telefoon elke keer tussendoor opladen, anders haalt hij einde van de dag niet. Best vervelend, ben van me vorige telefoons gewend, dat die minstens een aantal dagen zonder opladen kunnen. Maar valt me ook wel op, dat ik op deze telefoon veel meer aan het spelen ben :P.
Gister heb ik wel een klein deukje gekregen boven de volumetoets, aan de kant van het scherm. Kwam doordat iemand zijn autosleutels ertegen uitklapte :/ .
Ik heb telefoon los gekocht bij de Media Markt (333). Had toen het gevoel, dat doos al open was geweest, omdat de sealsticker beetje los zat. Maar volgens de verkoper waren ze allemaal net binnen en ongeopend. Thuis zag ik, dat er een klein deukje zat aan zijkant van de powerknop. Eigenlijk niet eens zo erg, maar blijf er toch heletijd aan voelen xD.

Trouwens Sygic MobileMaps 10, draait heel schokkerig op mijn Legend. Ik zie hier verder geen klachten over. Dacht dat ik misschien teveel open had staan, maar na reboot, blijft het schokkerig.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 21-04-2010 22:51 ]

Verwijderd

Draait je de gekraakte versie van Sygic MobileMaps ? Of heb je deze legaal gekocht?

Ik hoor het graag, aangezien het wel klopt wat jij zegt, maar dit zijn echter dingen die voorkomen bij de gekraakte versie van Sygic MobileMaps 10. Ook als hij niet actief is lopen meeste applicaties die je draait vast. Na een uninstall van Sygic MobileMaps zal jou telefoon weer correct werken.

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

weet iemand een goede thumbnail viewer voor de fotos die je gemaakt hebt? de ingebouwde fotoviewer is RUK, scrollt maar 1 lijn tegelijk, en niet eens snel....

ik heb nu Gallery van Cooliris, maar die vind ik best traag (gemaakt voor n1 en desire).....

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:15:
Draait je de gekraakte versie van Sygic MobileMaps ? Of heb je deze legaal gekocht?

Ik hoor het graag, aangezien het wel klopt wat jij zegt, maar dit zijn echter dingen die voorkomen bij de gekraakte versie van Sygic MobileMaps 10. Ook als hij niet actief is lopen meeste applicaties die je draait vast. Na een uninstall van Sygic MobileMaps zal jou telefoon weer correct werken.
Hier nergens last van op een bescheiden Magicje. MM10 loopt gewoon vloeiend. Apps lopen niet vast.

Nickname does not reflect reality

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:42
Sygic 10 loopt ook vloeiend op mijn Legend.

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 23:24
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:15:

Ik heb zelf een gekraakte versie van MM10 geprobeerd op mn Legend en het navigeren in de verschillende menu's ging inderdaad erg traag.. Het hoofdscherm, met wegen en alles, ging weer wel beter.
Heb 't er inmiddels weer afgegooid trouwens :)

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 13:19
het enige wat ik me nog afvraag, wat ik hier eerder heb gevraagd, is dat als ik een e-mail krijg (hotmail via het mail applicatie, dus geen gmail), hij elke 10? minuten opnieuw het geluid maakt alsof ik een e-mail krijg. Iemand merkte toen op dat dit waarschijnlijk was omdat ik elke 10 minuten mail ophaal, en hij de e-mail steeds als 'nieuw' aanmerkt en dus elke keer als hij synchroniseert weer opnieuw het nieuwe-email-geluid laat horen. klinkt natuurlijk logisch, echter hoort dit niet, en mijn vriend heeft een Hero en heeft hier geen last van.. heeft iemand nu misschien een idee hoe het op te lossen is?

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-11 20:45
Hoe zit het met de garantie bij HTC, gaat dat op basis van het IMEI nummer?
Je gaat dan naar een telecomshop en zei verzenden het naar HTC?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

Zym0tiC

^_^

Hoe moet ik trouwens de signaalsterkte lezen als ik hspa heb en maar 1 balkje. Is de sterkte van het hspa signaal dan maar 1 of heeft dit alleen betrekking op het standaard gsm signaal?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Zym0tiC schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:21:
Hoe moet ik trouwens de signaalsterkte lezen als ik hspa heb en maar 1 balkje. Is de sterkte van het hspa signaal dan maar 1 of heeft dit alleen betrekking op het standaard gsm signaal?
volgens mij standaard gsm signaal.
ik heb soms 1 streepje bereik en internet is dan snelheid H.

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Roodey schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:31:
[...]

volgens mij standaard gsm signaal.
ik heb soms 1 streepje bereik en internet is dan snelheid H.
dat zou niet mooi zijn dan. Op sommige plekken in het gebouw heb ik vaak 1 of 0 streepjes terwijl een collega met VF+BB 3-4 streepjes heeft :/

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
MarcoC schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:54:
Sygic 10 loopt ook vloeiend op mijn Legend.
Same here. Navigatie loopt vloeiend, maar het menu is een ramp zo traag als dat is. Ook erg onduidelijke iconen waardoor je tijdens het rijden erg lastig aanpassingen kunt doen. Komt gelukkig niet vaak voor maar toch...

Navigon en iGo8 bevallen mij beter qua navigatie op de Legend. Copilot ook getest, maar beetje warrig navigatiescherm dus niet superhandig.

Verwijderd

Xander, ik regel garantie gewoon buiten mijn leverancier om. ik bel direkt met htc. service is super! ze laten een bezorger komen om de telefoon op te halen. meestal binnen 2 week heb je je telefoon weer netjes thuis ontvangen.

Verwijderd

Zym0tiC schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:42:
[...]

dat zou niet mooi zijn dan. Op sommige plekken in het gebouw heb ik vaak 1 of 0 streepjes terwijl een collega met VF+BB 3-4 streepjes heeft :/
En jij hebt zeker T-Mobile..?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:29:
[...]

Lol. Het klinkt idd herkenbaar voor T-Mobile. Ik heb dat ook en soms moet ik (op m'n WM mobiel) GSM zonder UMTS forceren om een goed signaal te krijgen en bereikbaar te zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:29:
[...]

ook vodafone. net even een cell app geinstalleerd voor het meten v/d sterkte maar zoals ik hier uit kan opmaken heeft de signaal sterkte betrekking op het type netwerk (h/g3/g).

edit: forceren op gsm geeft idd 3-4 streepjes

[ Voor 6% gewijzigd door Zym0tiC op 22-04-2010 10:51 ]

• xileS
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:52:
[...]

Same here. Navigatie loopt vloeiend, maar het menu is een ramp zo traag als dat is. Ook erg onduidelijke iconen waardoor je tijdens het rijden erg lastig aanpassingen kunt doen. Komt gelukkig niet vaak voor maar toch...

Navigon en iGo8 bevallen mij beter qua navigatie op de Legend. Copilot ook getest, maar beetje warrig navigatiescherm dus niet superhandig.
Heb net gemerkt als ik sygic niet verbindt met inet, de menu wel gewoon normaal reageert. Gebruik het verder ook bijna nooit. Vond alleen raar dat het zo slecht draaide terwijl me e71 nergens last van heeft.

• dafmay
xileS schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:03:
[...]
Heb net gemerkt als ik sygic niet verbindt met inet, de menu wel gewoon normaal reageert. Gebruik het verder ook bijna nooit. Vond alleen raar dat het zo slecht draaide terwijl me e71 nergens last van heeft.
"verbindt met inet" ??? Wat bedoel je daar precies mee...

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
Heb de Legend slechts enkele dagen in mijn bezit dus ik ben nog vollop aan het testen.
Het toestel bevalt me super.

Ik zit wel met een paar vraagjes. Ik heb 3/4 van dit topic doorlopen en kon nergens een duidelijk antwoord vinden.

1. Sync met Facebook gaat goed, mijn contacten worden mooi gelinkt. Hun Facebook info wordt volledig ingeladen. Nu gebruik de Legend de facebook foto in combinatie met de naam die ik aan het contact heb gegeven. Dit is zoals het moet zijn maar ik zou graag weten hoe ik dit kan aanpassen (voor het geval er eens iets mis loopt)

2. Hoe krijg ik die Facebook birthdays in mijn agenda (standaard agenda) Ik heb ze er ooit 1 keer zien instaan maar plots waren ze allemaal verdwenen.

3. Is er ook een mogelijkheid om het toetsenbord op azerty te zetten?

4. 3G en Wifi werken behoorlijk. Maar ik merk toch op dat 3G niet meer werkt wanneer ik het uit en aan zet.
Het lijkt enkel terug te werken wanneer ik mijn toestel aan en uit zet.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Dit voegt niets toe.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 22-04-2010 12:25 ]

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan dus kiezen of je de updates via mobile/wifi of alleen wifi wilt downloaden. Hij komt er nu bij ij ook aan via mobile :)

Gaat vrij snel dus het zal geen enorm grote update zijn.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Alle aplicaties zijn nu in ieder geval te vinden in de market..

• xileS
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:07:
[...]

"verbindt met inet" ??? Wat bedoel je daar precies mee...
Sygic vraagt in begin of je online wilt gaan. Als je uit zet dan draait menu wel gewoon normaal dus.

Verwijderd

MMS problemen hier: 't lukt mij absoluut niet om ze te versturen en/of ontvangen.

Nog Belgen hier die Proximus gebruiken? Heeft er iemand de juiste instellingen? Heb al op proximus.be gekeken maar dat wil niet echt helpen.

Wanneer ik een foto toevoeg aan SMS dan schakelt de Legend onmiddellijk over naar Diashow. Is dit normaal?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Sweet, update beschikbaar, ben benieuwd... Grote is 8.72 MB iig, en kan via mobiele netwerk en wifi gedownload worden.

Versie is 1.31.405.4

Inclusief backup maken instellingen en smsjes, en terugzetten ervan, duurt de update ongeveer 4 minuten. Waarbij ik hem niet aan de lader hoefde te hangen. Telefoon wordt hierbij een paar keer herstart.

Na update krijg je de melding: "Gefeliciteerd! De telefoon is geüpdatet naar versie 1.31.405.4."
Dank je wel zeg ik dan maar ;)

Ik zie dat al mijn applicaties nog geinstalleerd zijn, mijn homescreen ziet er nog hetzelfde uit, en mn smsjes enzo zijn er ook nog steeds :)

En Google Goggles, Layar, Barcodescanner en Hyves applicaties zijn nu wel te vinden!

[ Voor 93% gewijzigd door majoh op 22-04-2010 13:00 ]

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 02:49
Update is bezig :D

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:29:
MMS problemen hier: 't lukt mij absoluut niet om ze te versturen en/of ontvangen.

Nog Belgen hier die Proximus gebruiken? Heeft er iemand de juiste instellingen? Heb al op proximus.be gekeken maar dat wil niet echt helpen.

Wanneer ik een foto toevoeg aan SMS dan schakelt de Legend onmiddellijk over naar Diashow. Is dit normaal?
Ik lees op meerdere fora overal op de wereld problemen met Vodafone enkel! in combi met Android. Vond wel een werkende oplossing in een ander land:

09 September 2009 - 01:08 AM
Thanks Paddy for the link.
I found a very helpful mod on Boards who provided me with the settings for Internet & MMS on the HTC Hero - Thanks Mr E.!
http://www.boards.ie...9&postcount=280

For those who need them - below are the config details required for 2 APNs that a user needs to define in the Hero. I added them in and it works a charm!

Name: Vodafone
APN: isp.vodafone.ie
Proxy: <Not Set>
Port: <Not Set>
Username: vodafone (lower case)
Password: vodafone (lower case)
Server: 0.0.0.0
MMSC: <Not Set>
MMS Proxy: <Not Set>
MMS Protocol: WAP 2.0
MCC: 272
MNC: 01
APN Type: default

Name: Vodafone MMS
APN: mms.vodafone.net
Proxy: <Not Set>
Port: <Not Set>
Username: dublin
Password: dublin
Server: <Not Set>
MMSC: http://www.vodafone.ie/mms
MMS Proxy: 010.024.059.200
MMS Port: 80
MMS Protocol: 272
MCC: 272
MNC: 01
APN Type: mms

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb trouwens sinds vandaag geen internet connectie meer, lukt niet meer. Collega vanaf zelfde locatie met Voda wel. Zag ook dat opeens mijn instellingen waren gewijzigd, maar vraag me af of het wel nu correct staat voor de legend. Kan iemand die nog een werkende verbinding heeft met Vodafone zijn instellingen controleren en alles opnoemen (ik ken de voda site maar die instellingen lijken niets meer te doen).

• dafmay
Same here! Ik ben erg benieuwd of de dataverbinding nu wat stabieler wordt...of zelfs de accu wat langer meegaat (wishfull thinking, I know :))

Update was bij mij binnen 1,5 minuut binnen via Vodafone Hsdpa verbinding. Deze keer heb ik goed gelet op de H <> 3G heen- en weer switch, wat je nogal vaak ziet bij een dataverbinding. Maar tijdens het ophalen van de update heb ik continue de H in beeld gehad.

[ Voor 43% gewijzigd door dafmay op 22-04-2010 13:39 ]

• MarcoC
Een vriend van mij heeft zijn Legend via Vodafone, en hij kan nog geen update downloaden. Iemand hier die hem ook via Vodafone heeft (en dus met Vodafone-branding) en wél de update kan downloaden?

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
update loopt hier ook...

@MarcoC
lol, mijn Vodafone E72 heeft nog steeds geen update terwijl er al maanden 1 update is en sinds deze week de 2e alweer.

[ Voor 73% gewijzigd door Roodey op 22-04-2010 13:42 ]

• dafmay
majoh schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:45:
...
Ik zie dat al mijn applicaties nog geinstalleerd zijn, mijn homescreen ziet er nog hetzelfde uit, en mn smsjes enzo zijn er ook nog steeds :
Werkelijk een verademing dat Android tov bijv WinMo 6.5...alles blijft behouden na een update...geinstalleerde apps, settings, Sense layout, SMS en email berichten, contacten... _/-\o_

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Update is hier goed gegaan. Apps zijn nu inderdaad te vinden :)

Ik hoor jullie allemaal over een H verbinding. Ik heb t-mobile en ik heb nog nooit een H gezien met de legend. Hiervoor had ik een SE W995 en daar zag ik wel regelmatig een H. Enig idee hoe dat kan?

??blabla??

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

MarcoC schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:40:
Een vriend van mij heeft zijn Legend via Vodafone, en hij kan nog geen update downloaden. Iemand hier die hem ook via Vodafone heeft (en dus met Vodafone-branding) en wél de update kan downloaden?
Heb hem ook via vodafone maar kan nog steeds geen update binnenhalen. Ik mag hopen dat dit niets te maken heeft met VF branding :(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Netwerk werkt weer, heb een reset van de APN gedaan. Zeer vreemd dit!
Update ook gedaan, is allemaal goed gegaan behalve dat als je Astro File Manager hebt dat je de opmerking krijgt om de update daarmee te openen wat niet lukt. Als je dan Astro afsluit, komt alsnog de installer in beeld.

Layar gedownload en werkt nu! die update heeft dus aardig wat gedaan :)
nu kijken of iemand MMS werkend krijgt

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 22-04-2010 14:03 ]

Verwijderd

Zym0tiC schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:52:
[...]

Heb hem ook via vodafone maar kan nog steeds geen update binnenhalen. Ik mag hopen dat dit niets te maken heeft met VF branding :(
Misschien kan je hem straks vanaf de website downloaden... mag het wel hopen 8)7

• MarcoC
Een ideetje om Vodafone-gebruikers de update te schenken:
1. Download de update
2. Niet rebooten.
3. Sluit de Legend aan op je computer, browse naar de root van je SD-kaart, daar staat een update.zip (als het goed is).
4. Deel deze update.zip met de rest van de wereld

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wel even spannend.
Na de update bleef hij vrij lang op het HTC quitly brilliant scherm staan.
en daarna heel lang "loading" van HTC sense.
Staat er nu in ieder geval op. meteen layar zoeken.

• dafmay
M a r c o schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:45:
wel even spannend.
Yep duurde bij mij ook vrij lang...je houdt je hart vast :O

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Jippie, alles werkt als een zonnetje, eindelijk layar, barcode scanner en google goggles geinstalleerd.
Weet iemand hoe je google voice search kunt gebruiken?

Als ik in google shopper voice search aanklik zegt hij sorry, google voice search is not installed. Ik dacht dat android 2.1 allemaal van die spraak functies ingebouwd had. Iemand enig idee?

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:08:
[...]

Yep duurde bij mij ook vrij lang...je houdt je hart vast :O
Het was maar goed dat ik dit gelezen had, anders zat ik ook peentjes te zweten haha ;).

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier is de update ook vlot verlopen. :) Layar en goggles geïnstalleerd.

Enige verschil wat ik zo merk is dat je bij het selecteren van een andere achtergrond, de mappen genaamd "Achtergrondgallerij" zijn omgedraaid. Wat voorheen de standaard android wallpapers waren zijn nu de HTC wallpapers geworden :+ Drama (sarcasme)

Sowieso nooit begrepen waarom de legend die mappen niet samenvoegd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Bij mij is er nog geen update beschikbaar? :(

Huh nu opeens wel. Hij is bezig met downloaden. Ben benieuwd

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 15:40 ]

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Vooruit dan maar, dit is de update:
Deel 1
Deel 2

Uitpakken, zip_ renamen naar zip.

[ Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 22-04-2010 15:38 ]

Verwijderd

M a r c o schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:45:
wel even spannend.
Staat er nu in ieder geval op. meteen layar zoeken.
Ja, was wel ff spannend! Dacht op 'n gegeven moment dat die bricked was :/

Tot nog toe draait die stabiel. Ik ga vanavond thuis via m'n eigen WiFi ff kijken of de "beruchte" apps nu wel te downloaden zijn.

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:39:
[...]

Ja, was wel ff spannend! Dacht op 'n gegeven moment dat die bricked was :/

Tot nog toe draait die stabiel. Ik ga vanavond thuis via m'n eigen WiFi ff kijken of de "beruchte" apps nu wel te downloaden zijn.
Yep zijn nu allemaal netjes te downloaden vanuit de Market :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En weer zijn spontaan mijn APN instellingen van Vodafone gewijzigd een restore ervan werkt na de update nog wel, maar niet succesvol! heeft iemand dus werkende Vodafone instellingen |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ken die instellingen, maar die werken sowieso niet :)

Verwijderd

Naast dat ik na de update alle applicaties op de market kan vinden, lijkt het grote nieuwswidget nu ook automatisch te syncen, hiervoor stopte hij daar regelmatig mee. Ik hoop dat dit zo goed blijft werken, dat was namelijk een van de weinige irritante puntjes van m'n legend :)

• dafmay
n00bs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:06:
[...]
Ken die instellingen, maar die werken sowieso niet :)
Ja...die instellingen werken wel! Misschien bij jou niet, maar op mijn Legend dus prima.

• dafmay
Ik vroeg mij af of het algemeen bekend is dat ipv swipen om de telefoon uit standby te halen, je ook de "menu" toets in kunt drukken. Tja...handig om te weten? :?

• MarcoC
Hmm. Dat is wel handig om weten ja :o .

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet sowieso dat mijn Voda instellingen verpest worden na de update van APNDroid. zeer handige app om 3G uit en aan te zetten, maar die laatste update verpest de instellingen. Helaas deinstallatie en restore van de settings is niet genoeg om 3G werkend te krijgen bij mij.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
dafmay schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:16:
Ik vroeg mij af of het algemeen bekend is dat ipv swipen om de telefoon uit standby te halen, je ook de "menu" toets in kunt drukken. Tja...handig om te weten? :?
Ik was bijna heel blij met je... maar toch niet helemaal ;)
Ik ben nog opzoek om de telefoon uit standby te halen (dus vanaf scherm helemaal zwart) door middel van een andere knop dan alleen de power knop. Daarna swipen of de menu toets is geweldig, maar altijd eerst de power knop is zo vervelend.

Waarom nou niet gewoon de trackpad indrukken oid...

Be reasonable.... do it my way

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dikke bug dus CLB. Ik heb alle vodafone en vodafone business apn settings die ingebouwd zitten, verwijderd. Daarna geen restore gedaan, maar de 2 APN's handmatig toegevoegd en nu werkt 3G weer wel. MMS nog niet getest.
Achja don't shoot the messenger please ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fsve schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:29:
[...]

Ik ben nog opzoek om de telefoon uit standby te halen (dus vanaf scherm helemaal zwart) door middel van een andere knop dan alleen de power knop. Daarna swipen of de menu toets is geweldig, maar altijd eerst de power knop is zo vervelend.

En wat is serieus het verschil tussen een knop op de bovenkant of op de onderkant indrukken. Zo kan je overal wel een probleem van maken ;)

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Slonzo schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:37:
Deel 1
Deel 2

Dank. Hij staat nu hernoemd en als zipbestand op de SD-kaart. Geen flauw idee wat ik nu moet doen. Iemand een idee? Ben een totale newby op Androidgebied. Heb de Legend pas sinds gisteren.
Wel een erg fraai toestel. Schrok hoe klein hij was vergeleken met mijn oude N95 8GB maar is een questie van wennen. De komende dagen maar eens kijken wat voor moois er allemaal te krijgen is aan apps om hem nog functioneler te maken.
Heb nog een andere vraag. Door een erg stomme fout gisteren me dataschijf (van mijn pc) per ongeluk geformateerd dus alles weg, ook mijn contacten en adresboek. Die staan wel nog op de legend. Kan ik met HTCSync ook de contacten en adresboek naar de pc syncen ipv dat hij een leeg adresboek en lege contacten op mijn Legend zet?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

CLB schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:39:
Achja don't shoot the messenger please ;)
Zal ik ook nooit doen, te mooie spots ;)
Overigens zoek ik nu een vervanger om mijn 3G etc uit te kunnen zetten. Kan helaas niet met de default energiebeheer.

• dafmay
fsve schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:29:
[...]

Heh jammer ;) Ja de knop aan de bovenkant is iets lastiger indrukken vanwege de manier waarop je de telefoon vasthoudt, maar ach verder geen issue voor mij persoonlijk.

• dafmay
n00bs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:43:
[...]

Overigens zoek ik nu een vervanger om mijn 3G etc uit te kunnen zetten. Kan helaas niet met de default energiebeheer.
Juice Defender, eventueel icm UltimateJuice (de betaalde versie).

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 22-04-2010 16:49 ]

• SamsungPeetje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
dafmay schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:15:
[...]

Ja...die instellingen werken wel! Misschien bij jou niet, maar op mijn Legend dus prima.
Nou bij mij werken ze ook niet .....

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:09:
Naast dat ik na de update alle applicaties op de market kan vinden, lijkt het grote nieuwswidget nu ook automatisch te syncen, hiervoor stopte hij daar regelmatig mee. Ik hoop dat dit zo goed blijft werken, dat was namelijk een van de weinige irritante puntjes van m'n legend :)
Ha super! Dat was inderdaad behoorlijk irritant, vooral omdat ook ik de grote nieuws widget fijn vindt om te gebruiken.

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
Nog even over het facebook birthday probleem. Op een of andere mysterieuze reden staan nu sommige verjaardagen wel in de kalender. Bij nader onderzoek blijkt dat sommige data niet kloppen. Mijn contact "Stijn" bv is jarig op 25/04/2010 MAAR de legend importeerd de datum als volgt woensdag 25/04/2010.
Nog iemand die dit probleem ondervonden heeft en misschien ook heeft opgelost?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• xileS
  • Niet online
Krijg update niet gedownload met mobiele netwerk. Hij blijft heel lang op controleren hangen en gebeurt verder niks. Gisteren gaf hij met WiFi wel een melding, dat er geen update was. Dus straks gewoon met WiFi proberen.

• Marileen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 15:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:05:
[...]

Misschien kan je hem straks vanaf de website downloaden... mag het wel hopen 8)7
Same here, nog geen update via Vodafone, broer heeft ook legend via Hi en heeft update al binnen.
Iemand een idee hierover? Of is het een kwestie van (af)wachten.

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:43:
[...]

Widgets->settings->mobile data?
Of lang de powerknop ingedrukt houden en via dat menu uitzetten

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 02:49
Omdat ik geen mms kan versturen om waarschijnlijk dezelfde reden als n00bs had ik ook alle APN's verwijderd. maar daarna crashte alles en kon ik niet meer in het menu komen :(

Heb nu een hard reset moeten doen om het terug te zetten.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
Slonzo schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:37:
Deel 1
Deel 2

NL update of die aziatische?

:edit:
Ik krijg de update net gewoon via me telefoon binnen hij is dus online.

Menu-> over de telefoon->systeemsoftware-updates

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 22-04-2010 19:33 ]

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb nu een probleem... ik schakel de wifi in en die verbind netjes. Kan ook vanaf de pc mijn legend pingen. Ik kan alleen niet buiten het netwerk komen vanaf mijn legend. Dus niet via de browser en niet via de market. Waar kan dit aan liggen? Al diverse keren opnieuw opgestart.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
Frank-NL schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:40:
En wat is serieus het verschil tussen een knop op de bovenkant of op de onderkant indrukken. Zo kan je overal wel een probleem van maken ;)
Probeer jij eens als je je telefoon pakt meestal (voor rechtshandig) met 4 vingers aan de linkerkant, vloeiend met 1 hand de power button in te drukken. Met je duim de trackpad indrukken is een stuk eenvoudiger...

Be reasonable.... do it my way

• Eriksk
  • Niet online
Heb een hard reset gedaan en dat heeft ook niet geholpen, wel alle contactpersonen en agenda items kwijt. Berichten wel behouden??
Afijn, nog steeds geen internet via wifi. Router een reset gegeven (stroomstoring gehad vanmiddag), et voila....

• haakjesluiten
Hmmz ik merk na de update toch wat nieuwe dingen die ik nooit had gemerkt in de negatieve zin. Dingen gaan ineens schokkerig dan heb ik het over scrollen in webpages en mail. En multi touch in de browser is op magische wijze verdwenen...

Verwijderd

ik heb software versie 1.23.405.1
als ik controleer op updates zegt de telefoon: de telefoon is up to date; er zijn updates beschikbaar op de telefoon (ik vermoed HTC-sync). Netwerk is Vodafone, maar mijn telefoon is niet branded.

Hij zou toch gewoon moeten updaten?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Check 'Downloads' in de Market eens. Waarschijnlijk bedoeld de telefoon dat er updates zijn voor geïnstalleerde applicaties.

• dafmay
Kijk, dit bedoel ik nu met een fantastisch handige kleine tool _/-\o_

http://androidandme.com/2...m-settings-from-anywhere/

Dat miste ik nog op mijn Legend...in 1 oogopslag bij de belangrijkste settings. Echt een "must-have" !

"This handy app allows access to almost every possible setting you would need to change, all from the status bar. No need to switch to your desktop to change the screen timeout or notification volume. A quick swipe of the finger from inside almost any app will bring up a dashboard giving you full control over your device."

Ps In het software&discussie draadje gezet, maar wilde de mensen hier de tip niet onthouden...

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:29

J-P

Syntax erro....

Marileen schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:54:
[...]

Same here, nog geen update via Vodafone, broer heeft ook legend via Hi en heeft update al binnen.
Iemand een idee hierover? Of is het een kwestie van (af)wachten.
is je toestel dan branded, want ik zit ook bij Vodafone en bij mij zag die hem vanmiddag direct, installeren was ook geen probleem. maar mijn toestel is dus niet branded.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Verwijderd

Wekkel schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:43:
Check 'Downloads' in de Market eens. Waarschijnlijk bedoeld de telefoon dat er updates zijn voor geïnstalleerde applicaties.
Die waren er inderdaad, en heb ik gedaan.. nu (helaas) adds in mixzing-lite :-(
Maar de melding (er zijn updates op de telefoon) blijft, en hij update de telefoonsoftware nog steeds niet.
Apart hoor!

Edit: laat maar. Telefoon opnieuw opgestart, en nu ziet hij de update. Hij loopt nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 22:12 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
dafmay schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:46:

Dat miste ik nog op mijn Legend...in 1 oogopslag bij de belangrijkste settings. Echt een "must-have" !

"This handy app allows access to almost every possible setting you would need to change, all from the status bar. No need to switch to your desktop to change the screen timeout or notification volume. A quick swipe of the finger from inside almost any app will bring up a dashboard giving you full control over your device."

Ps In het software&discussie draadje gezet, maar wilde de mensen hier de tip niet onthouden...
Handig! Meteen in gebruik genomen. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:06:
Hmmz ik merk na de update toch wat nieuwe dingen die ik nooit had gemerkt in de negatieve zin. Dingen gaan ineens schokkerig dan heb ik het over scrollen in webpages en mail. En multi touch in de browser is op magische wijze verdwenen...
Ik heb ook de update gedaan en ik heb totaal geen last van ineens schokkerige dingen zoals scrolle in webpagina of mail.
Alles doet het gewoon zo als het moet en het lijkt er zelfs op dat de telefoon sneller is.

Heb nu ook layar en barcodescenner en hyves op me telefoon en alles doet het geweldig goed.

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:23:
[...]

Ik heb ook de update gedaan en ik heb totaal geen last van ineens schokkerige dingen zoals scrolle in webpagina of mail.
Alles doet het gewoon zo als het moet en het lijkt er zelfs op dat de telefoon sneller is.

Heb nu ook layar en barcodescenner en hyves op me telefoon en alles doet het geweldig goed.
Het is sowieso alleen een camera update dus dat lijkt me sterk dat zal eerder gevoelsmatig zijn ;)

maar ik heb een soft reset gedaan en het is gefixed.

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:29:
[...]

Het is sowieso alleen een camera update dus dat lijkt me sterk dat zal eerder gevoelsmatig zijn ;)

maar ik heb een soft reset gedaan en het is gefixed.
Hahaha ja nu we de apps kunnen gebruiken met de camera lijkt de telefoon weer als nieuw dus vandaar het gevoelsmatig ;)

Fijn dat je het gefixed hebt d:)b

• SlagerBlom
Misschien een beetje een domme vraag maar hoe weet je of je toestel branded is? Krijg het idee dat er daarom hier geen update komt.

Hm, aan het softwarenr is te zien dat ik inderdaad een branded toestel heb (er staat ergens 61 en dat staat voor Vodafone). Mooi balen want Vodafone is supertraag met hun updates.

[ Voor 41% gewijzigd door SlagerBlom op 23-04-2010 03:08 . Reden: meer info ]

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

zojuist de vodafone sw versie verruild voor de standaard htc versie. en de update was meteen beschikbaar :D

• SlagerBlom
Zym0tiC schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:32:
zojuist de vodafone sw versie verruild voor de standaard htc versie. en de update was meteen beschikbaar :D
vodafone sw? Je hebt het toestel omgeruild?

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Digibilly schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:47:
[...]

vodafone sw? Je hebt het toestel omgeruild?
ik heb de branded vodafone software vervangen voor de stock htc software. Hierna kon ik zonder problemen de update downloaden :)

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik heb iets vreemds met mijn data connection. Mijn 3G werkt prima, maar als ik Google Maps of bv FourSquare app ga gebruiken, dan is mijn data verbinding weg en kan ik hem alleen terug krijgen wanneer ik een reboot doe ....

Iemand dit al eens eerder tegengekomen ?

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:38
dafmay schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:46:

Ik dacht eindelijk een mogelijkheid te hebben gevonden, middels deze app, om ook de tril-instelling bij berichten mee te laten veranderen bij het wijzigen van je geluidsprofiel, maar helaas doet deze tool dat ook niet :(
Dat ik dit elke keer handmatig moet uitzetten is één van de weinige dingen die me tegenvalt van de Legend.

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik krijg de update ook niet binnen. Wanneer ik ga controleren op nieuwe systeemsoftware-updates dan vind deze niets en blijft hij op controleren hangen.
Heb geen branded toestel, zou dit aan telfort kunnen liggen? Of is er iets anders aan de hand?

Heb al meerdere malen herstart, alle downloads in de market geupdate. Maar wanneer ik ga controleren op systeem updates dan blijft mijn legend hierop hangen, al laat ik hem 15 minuten controleren. Ik krijg geen enkele melding of er wel of geen udpate gevonden kan worden. Hij blijft maar controleren :(

[ Voor 38% gewijzigd door Jay-K op 23-04-2010 10:52 ]

Before me there were many, after me there will be none

• haakjesluiten
Als je geen branded toestel heb komt de update via HTC en zou je hem gewoon moeten hebben.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Mijn oog is ook op de Legend gevallen, maar ik zag dat deze maar een resolutie van 320x480 heeft, is dit niet storend bij bijvoorbeeld het browsen?

BlaBlaBla

• bosboefje
  • Laatst online: 23-05 13:37
De update komt binnen (bij meerdere mensen) als er eerst wordt herstart.
Ik heb eerst al mijn applcaties geupdate en vervolgens herstart en gezocht op updates.
Eerst vond hij geen update. Na herstart vond hij deze wel...

• Eriksk
  • Niet online
Nog een contacten vraag.
Heb nu een gmail account zonder contacten. Alle contacten staan op de legend onder 'telefoon'. Hoe krijg ik deze naar 'Google'. Als die dan synct, dan heb ik ze ook in GMail (en niet dus niet dubbel op de gsm).

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45
@ Strider

Internet gaat perfect, mede door het gemakkelijk inzoomen dmv Multitasking.

Ik vind het een toptoestel

Verwijderd

Eriksk schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:36:
Nog een contacten vraag.
Heb nu een gmail account zonder contacten. Alle contacten staan op de legend onder 'telefoon'. Hoe krijg ik deze naar 'Google'. Als die dan synct, dan heb ik ze ook in GMail (en niet dus niet dubbel op de gsm).
ContactType wijzigen naar google

• Eriksk
  • Niet online
^^ Maar hoe?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Fiorano schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:36:
@ Strider

multitouch bedoel je neem ik aan? ;)
Strider schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:34:
Mijn oog is ook op de Legend gevallen, maar ik zag dat deze maar een resolutie van 320x480 heeft, is dit niet storend bij bijvoorbeeld het browsen?
heb je ooit een iPhone gebruiker horen klagen over het browsen? Die heeft dezelfde resolutie.
Een hogere zal vast prettiger zijn, maar ik vind browsen op de legend zeer goed gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door M a r c o op 23-04-2010 11:10 ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Fiorano schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:36:
@ Strider

Oke, maar wat heeft multitasking te maken met inzoomen?

BlaBlaBla

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:28:
ik heb software versie 1.23.405.1
als ik controleer op updates zegt de telefoon: de telefoon is up to date; er zijn updates beschikbaar op de telefoon (ik vermoed HTC-sync). Netwerk is Vodafone, maar mijn telefoon is niet branded.

Hij zou toch gewoon moeten updaten?
Idem, heb dezelfde versie en hij vindt geen update :(
Pagina: 1 ... 21 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.