Verwijderd

n00bs schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:23:
[...]

Dat is ook mijn ding. Die accu's zijn blijkbaar beveiligd tegen overladen, maar hoe zit het met gewoon gebruik? Li-Ion kan instabiel zijn zover ik weet. Als je telefoon affikt, heb je niks meer :)
Ik heb ook naar die accu's zitten kijken.
Het zou een top oplossing zijn maar ik heb dan wel de vraag kan de Legend wel een 1500 mah aan.
Of brand de Legend dan misschien door.
En wat jullie al zeggen de accu is niet van HTC zelf dus wat gebeurt er met de gerantie als het wel fout gaat.
Vind dat altijd wel eng zo iets.

Alleen dan kan je wel een accu bij HTC zelf kopen maar dan moet je er ook nog een aparte oplader bij hebben.
En die hebben ze niet en dan heb je nog niets aan een 2de accu :?

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
DieterVDW schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:58:
[...]

Ik heb dit probleem ook met de Legend op Proximus (België). Collega met Desire idem.
Lijkt mij Android 2.1 probleem... ?

Op mijn Nokia was mobiel internet altijd superstabiel...
Het begint echt te jeuken om de Legend weer te verkopen....
De gesprekskwaliteit is niet je van het als je een E72 gewend bent....

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

DieterVDW schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:58:
[...]

Ik heb dit probleem ook met de Legend op Proximus (België). Collega met Desire idem.
Lijkt mij Android 2.1 probleem... ?

Op mijn Nokia was mobiel internet altijd superstabiel...
Hier (Hi - Nederland) eigenlijk geen enkel probleem met de verbinding. Afgelopen weekend in een heuvelachtig stuk van Limburg geweest en ook daar geen problemen (lekker zitten tetheren in de bungalow :P ). Wel sinds gister 8)7 het probleem dat de verbinding 's morgens het niet doet en dan moet ik de vliegtuigmodus uit/aan zetten terwijl ik eerst alleen de dataverbinding moest uit en inschakelen.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
Roodey schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:04:
[...]

Het begint echt te jeuken om de Legend weer te verkopen....
De gesprekskwaliteit is niet je van het als je een E72 gewend bent....
Ben ik met je eens, de niet-smartphone Nokia type (zakelijke) telefoons zijn qua belkwaliteit onovertroffen! Ik mis dat ook altijd wel weer een beetje in smartphones (zoals de Legend).

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-11 23:13

d0s

sssst

Ik heb ook een Nokia gehad en vind de belkwaliteit van de Legend juist weer beter.. erg persoonlijk ook denk ik

• dafmay
d0s schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:41:
Ik heb ook een Nokia gehad en vind de belkwaliteit van de Legend juist weer beter.. erg persoonlijk ook denk ik
Ik had hiervoor een 6700 classic en de belkwaliteit was uitmuntend...heel zuiver, storingsvrij en ieder gesprek klonk alsof degene naast me stond. De Legend doet het verder prima hoor, maar is kwalitatief zeker minder. Maar goed, een toestel als de Legend kies ik voor de extra functionaliteiten en het hoge "speel-gehalte".

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 19-04-2010 23:22 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
dafmay schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:20:
[...]

Ben ik met je eens, de niet-smartphone Nokia type (zakelijke) telefoons zijn qua belkwaliteit onovertroffen! Ik mis dat ook altijd wel weer een beetje in smartphones (zoals de Legend).
QFT ^ .

De Legend is een erg leuke smartphone, maar alle basis telefoonfunctionaliteiten ben ik niet zo tevreden over...
De geluidskwaliteit gewoon is aanvaardbaar, de speakerfunctie is echt belabberd.
Het scherpe randje bovenaan maakt de telefoon erg oncomfortabel om te bellen.
SMS'en tikken, mass delete etc. is echt stukken makkelijker op Nokia.
Connectiviteit is ook beter op mijn Nokia heb ik de indruk.
Camera is ook stukken beter op mijn N85.

Maar ja 't is zo'n leuk speeltje :P .

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Je moet een afweging maken denk ik. Òf de goede basis telefoonkwaliteiten van de Nokia, òf het gebruiksgemak en de bouwkwaliteit van de HTC.

Ik heb hiervoor een N85 gehad, en ik wil echt nevernooit terug naar die Nokia. De bouwkwaliteit daarvan was belabberd en de bediening en het OS hopeloos verouderd. Waar de N85 uitblonk in belkwaliteit, daar haalde hij een dikke onvoldoende met bouwkwaliteit.

NOSIG

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:01:
[...]

Het zou een top oplossing zijn maar ik heb dan wel de vraag kan de Legend wel een 1500 mah aan.
En wat jullie al zeggen de accu is niet van HTC zelf dus wat gebeurt er met de gerantie als het wel fout gaat.

Alleen dan kan je wel een accu bij HTC zelf kopen maar dan moet je er ook nog een aparte oplader bij hebben.
Je stukje staat vol foute aannames 8)7

Een grotere capaciteit is geen enkel probleem als jij 10.000 mah in een accu krijgt gaat dat prima zolang hij maar zelfde vermogen levert waar de telefoon op ontworpen is. Een 3th party product valt altijd buiten de garantie. Dit wil zeggen dat schade die ontstaat als gevolg van zoon product uiteraard buiten de garantie valt.

Je hebt natuurlijk geen extra oplader nodig als je een losse accu erbij koopt. Die laad je simpel weg met je telefoon op. Levert wel een hoop gewissel op maarja.

Verwijderd

Ik heb het geluidskwaliteit van de Legend getest en deze is zeer goed. Zelfs beter dan de meeste Nokia telefoons. Hierbij heb ik dus de kwaliteit van zowel de ontvanger als de beller getest.
De microfoon is dus in de Legend ook zeer goed, want de ontvanger hoort je dan ook veel beter (het lijkt erop dat ze een techniek hebben ontwikkeld wat achtergrond geruis dempt )

Minpuntje is wel dat je de speaker niet extreem hard kun zetten, maar voor mij is het wel voldoende. Anders zet je hem maar op speaker mits je slecht horig bent

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 00:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:01:
[...]

1500 mah is de capaciteit van de ACCU en heeft dus niets te maken met stroomsterkte.

Hierdoor is het mogelijk dat je nog langer met jou telefoon kunt spelen :P

Verwijderd

Ik ben trouwens wel tevreden met de Accu die er nu in zit. Hieronder een aantal gegevens.

Dataverbinding staat continu aan. Weer Widget om de 2uur nieuwe gegevens ophalen. Mail via Push en Exchange

1 Dag en 5 Uur en 34Minuten Sinds losgekoppeld

- Weergave (1 uur en 37 minuten)
- Wifi (21 Minuten )

Accu staat nu op 50%

Ik heb dus 1 uur en 37 minuten erop zitten werken. Mail gelezen en beantwoord, op het internet gesurft, Gtalk gebruikt met vrienden en collega's en 20 minuten zitten downloaden met Wifi aan. Paar minuten gebeld en 8 smsjes verstuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 00:58 ]

• xileS
  • Niet online
Vandaag voor het eerst telefoon buiten deur gebruikt. Telefoon ging om ongeveer 8:30 uit de lader. Heel even geinternet en daarna ongeveer een half uur op msn (ebuddy) gezeten. Merkte toen al dat accu op 80% stond, dat vond ik wel heel snel gaan. In het begin had wifi even aangestaan, maar toen ik buiten was gelijk wifi uitgezet en gebruik gemaakt van mobiel internet. Voor de rest stond bluetooth en gps ook uit. Helderheid stond op automatisch. Hotmail staat volgens mij op standaard 15 min. en een paar rss feeds die ik als widget heb ingesteld, die om de 4 uur refreshed. Voor de rest heb ik een paar telefoongesprekken gehad, niet meer dan 30 min schat ik. En heb wat op msn gezeten, nooit echt heel lang. En voor de rest een heel klein beetje geinternet en ge-sms’t. En telefoon was om 22:30 leeg, dus heeft het ongeveer 14 uur uitgehouden. Laatste paar uren heb ik wel brightness enzo heel laag gezet en mobiel internet en alles uit.
Misschien verwacht ik te veel van deze smartphone. Ik heb hiervoor een e71 gebruikt en die hielt het altijd makkelijk minimaal 3 dagen vol. En deze legend heb ik niet eens een dag op de accu kunnen werken en was op einde van de avond dus onbereikbaar. Gelukkig had ik me oude mobiel nog bij.
Vindt het een hele leuke telefoon, maar accu valt me zeer tegen (ligt denk ik niet aan mijn exemplaar?). Ik las, dat het wel iets beter gaat worden na loop van tijd. Daar hoop ik dan maar op, want kan nu niet eens een dag mee met de accu. Vind het niet erg om elke dag mobiel aan de oplader te hangen, maar moet wel einde van de avond halen. Binnenkort even wat energiebezuinigingsprogramma’s gaan installeren en testen dan. Als ik de stats mag geloven, ging voornamelijk veel van de stroom naar het scherm. Dus zal het verlagen van de brightness ipv het op automatisch laten staan al veel uitmaken denk ik.

Verwijderd

@XileS

Hoelang heb je deze telefoon al?
Na ongeveer 10 dagen de telefoon te hebben opgeladen zal de accu na 10 dagen merkbaar veel langer mee gaan.

Ik had in het begin er ook last van dat de accu snel leeg was, maar inmiddels niet meer. (op dit moment staat de teller op 1 dag en 6 uur en 33 minuten. Met een weergave van 2 uur en 20 minuten) en Wifi is 30 minuten aan geweest. Accu staat nog op 40%)

Helderheid staat bij mij gewoon op automatisch en daar kom ik verder niet aan. Ik heb het zelf een keer getest en het maakt niet zoveel uit of je het automatisch hebt staan of op extreem laag.

De meeste stroomvreter bij alle smartphones is het scherm, GPS, Wifi en toepassingen die extreem veel CPU verbruiken op achtergrond. Er zijn tooltjes om de CPU gebruik van iedere toepasing te chekken en alleen toepassingen te gebruiken die CPU vriendelijk zijn en goed geprogrammeerd zijn.

Verder gaat de accu van de Legend veel langer mee als die van de Deisre. Ik zou echt niet weten hoe dit komt, terwijl er in de Desire een accu met een iets grote capaciteit zit? Misschien komt het doordat er in de Desire een grotere scherm zit en een snellere CPU. Ik heb ze trouwens beiden :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 02:13 ]

Verwijderd

Vraagje: ik wilde mijn Micro-Sd kaartje vervangen. Heb op de PC in de verkenner show hidden/system files aangevinkt. Alle bestanden van de oude kaart geselecteerd én gekopieerd naar de nieuwe kaart. Toch kan de MP3 speler vervolgens de muziek niet meer goed vinden, en werkt bijv, Sygic 10 niet meer (kaart is niet meer geregistreerd). Blijkbaar heb ik toch bestanden gemist. Weet iemand hoe dit wordt veroorzaakt?

• Gerandel
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 21:45
@Kleine_beer
Volgens mij kan je dit oplossen door gebruik te maken van de windows backup functie in plaats van alles te via de verkenner te kopieren..

Heb lang dit topic bekeken, maar nu toch maar geregistreerd om jullie het volgende mee te delen:

Een twitter bericht van Mark Moons:

Sorry voor beroep op jullie geduld. Meer over Legend in komende 36 uur. Gisteren engineers naar Google vertrokken (ons geduld is ook op) 25 minutes ago via web

Ben benieuwd wanneer onze layar update gaat komen!

• haakjesluiten
Heeft iedereen trouwens dat bij accu gebruik de mobiele standbye het dubbele aantal uren weergeeft van de tijd dat het toestel is losgekoppeld? Bij mij OS mobiele standbye structureel 70%+ van het verbruik.

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Even een vraag, aangezien ik het antwoord niet zo gauw kan vinden in de 77 pagina's.

Ik kan mijn abonnement verlengen, en de Legend is één van de toestellen die ik aangeboden krijg. Nou heb ik nog geen ervaringen met het Android OS noch met HTC telefoons. Zou deze telefoon een goed "instapmodel" zijn? Voorheen heb ik veelal Samsung telefoons gehad.

Ik gebruik mijn telefoon vooral om te bellen en te sms'en, en om af en toe te internetten of te e-mailen. Een goede camera is geen vereiste, maar het is wel mooi meegenomen. Alvast bedankt.

• JvW
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

CLB schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:51:
Ik zal vanmiddag is kijken, kan gewoon MMS'en met Vodafone icm Android icm een Motorola Milestone =)
@CLB
Dank voor je reactie
Nu wil ik niet ongeduldig overkomen, maar kun je de instellingen van de Milestone eens posten? :*) Nu weet ik uit je nogal actieve inbreng in de Android hoek van GoT dat je zowel een Milestone als een Legend hebt. Is het jou ook gelukt om te MMS-en met de Legend?

[ Voor 0% gewijzigd door JvW op 23-04-2010 00:24 . Reden: Jou ipv jouw.... ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Gerandel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:28:
@Kleine_beer
Volgens mij kan je dit oplossen door gebruik te maken van de windows backup functie in plaats van alles te via de verkenner te kopieren..
Klinkt heel dom, maar windows back up? Heb ik nooit gebruikt. Waar kan ik die vinden binnen XP?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11
Gisteren eindelijk mijn nieuwe abonnee ingegaan. Ik wilde gisteren alleen een MMS naar mijn vriendin sturen en het toestel wil daar meteen een slide show van maken. Dit wil ik niet omdat mijn vriendin die dingen niet kan openen. Iemand enig idee hoe ik de slideshow (dia voorstelling) uit kan zetten?

• JvW

JvW

On my way home...

Hmm.. Daar schrijf je zoiets. Ik zit al weken te tobben om te MMS-en. En inderdaad noemt de Legend het een slideshow/dia-voorstelling. Ik dacht dat het niet uitmaakte als je maar 1 foto selecteerde, maar misschien zit daar wel de oorzaak van mijn probleem (en het jouwe dus...)

Ik heb geen directe oplossing, maar mocht jij eruit komen dan hoor ik het hier graag terug.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:29

J-P

Syntax erro....

Aryawn schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:58:
Even een vraag, aangezien ik het antwoord niet zo gauw kan vinden in de 77 pagina's.

Ik kan mijn abonnement verlengen, en de Legend is één van de toestellen die ik aangeboden krijg. Nou heb ik nog geen ervaringen met het Android OS noch met HTC telefoons. Zou deze telefoon een goed "instapmodel" zijn? Voorheen heb ik veelal Samsung telefoons gehad.

Ik gebruik mijn telefoon vooral om te bellen en te sms'en, en om af en toe te internetten of te e-mailen. Een goede camera is geen vereiste, maar het is wel mooi meegenomen. Alvast bedankt.
Klinkt niet echt alsof je zelf al wat onderzoek hebt gedaan -O- maar ach ik ben in een goede bui :P

Persoonlijk denk ik niet dat de Legend dan iets voor je is. Smsen gaat lekker, maar niet zo snel als een vast toetsenbord, verder klinkt het alsof jij een toestel wilt dat iets meer kan dan de basismogelijkheden de Legend kan VEEL meer.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Legend geweldig, maar afgaande op jou tekst denk ik dat het een overkill is.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Gerandel
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:20:
[...]

Klinkt heel dom, maar windows back up? Heb ik nooit gebruikt. Waar kan ik die vinden binnen XP?
Er bestaan geen domme vragen;) Ik werk nu op een windows 7 notebook, maar volgens mij werkt het in principe hetzelfde op windows XP. Met verkenner de geheugenkaart opzoeken en met rechtermuisknop naar eigenschappen navigeren. Onder het tabblad extra is de functie backup te vinden, deze maakt een exacte kopie van je geheugenkaartje. Daarna stop je de nieuwe geheugenkaart in de computer en zet je met dezelfde functie de backup terug en als het goed is werkt alles dan nog! Succes

Verwijderd

Op xda-developers circuleert versie 1.31 van de Legend ROM (wij hebben 1.23). Volgens mensen daar presteert hij beter en zijn er nieuwe HTC widgets in te vinden. Het gaat om een aziatische rom die in Europe (nog?) niet beschikbaar is:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=5933072

Hopelijk ook snel hier te vinden!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 10:18 . Reden: gelinkt naar hele thread ipv alleen eerste post ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik ben niet bekend met die roms, maar worden die dan automatisch via de market aangeboden, of moeten die via een andere methode op de telefoon geladen worden?

• JvW

JvW

On my way home...

Volgens mij wordt een ROM upgrade over the air gedaan. De Market staat daar los van aangezien de ROM een product van HTC is en niet zoveel te maken heeft met Google en de Android Market.
Al ben ik ook wel benieuwd hoe dit zal gaan als de update hier uitkomt.

Wel frappant overigens als je bedenkt dan NL het eerste land was waar de Legend uitkwam (toch?) en dat er een nieuwere ROM circuleert in Rusland/Azie

Verwijderd

ge-flopt schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:22:
Ik ben niet bekend met die roms, maar worden die dan automatisch via de market aangeboden, of moeten die via een andere methode op de telefoon geladen worden?
Settings->About Phone->Software upgrade

afaik wordt je vanzelf gevraagd de update te installeren als die beschikbaar is, maar als je weinig geduld heb kan je via dit menu handmatig checken of er iets beschikbaar is.

@Medijack Aangezien HTC een Taiwanees bedrijf is is het logisch dat ze eerst de ROM in hun eigen taal / regio uitbrengen. Om het naar Nederland/Europa te brengen moet het immers eerst vertaald worden naar Nederlands/Engels/Duits/Frans/Spaans/Pools en ga zo maar verder... Volgens mij is de Legend daar ook al vanaf het begin geleverd met die versie van de ROM.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 10:44 ]

Verwijderd

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een HTC Legend en was hier zeer tevreden over.
Echter is het sindskort niet meer mogelijk om de HTC te booten, het enige wat ik te zien krijg is een
Fastboot menu en met een speciale toetscombinatie is Hboot (Recovery menu?) ook te bereiken.
De enige optie die ik kan kiezen is FASTBOOT maar deze geeft errors over de inhoud van de sd-card (missing images, zoals bv. legediag.zip etc).

Ik vraag me nu af wat verstandig is om te doen:
+ Terugsturen: Heb geen aanvullende verzekering en uit ervaring weet ik dat het toestel erg lang kwijt kan zijn.
+ Data op de SD-Card herstellen en proberen een recovery uit te voeren (Is het mogelijk de orginele data van de SD-Card te downloaden?)

Zijn er al mogelijkheden om zelf in te kunnen schatten wat er mis kan zijn, hardware problemen / bricked oid?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat bootscherm krijg je bij bepaalde toetsencombo. Gewoon toestel reboot. Of accu eruit en opnieuw opstarten.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ge-flopt schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:22:
menu->instellingen-> over de telefoon-> software update ;)
en nee, er is geen update voor de telefoon dan zou hij ook op de HTC site beschikbaar worden gesteld.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:17:
Op xda-developers circuleert versie 1.31 van de Legend ROM (wij hebben 1.23). Volgens mensen daar presteert hij beter en zijn er nieuwe HTC widgets in te vinden. Het gaat om een aziatische rom die in Europe (nog?) niet beschikbaar is:

Hmm, interessant. Ben benieuwd of je met die ROM wel alle apps in de Market kan vinden?

• dafmay
Gerandel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:28:
Ben benieuwd wanneer onze layar update gaat komen!
Layar werkt allang op de Legend...in ieder geval op mijn phone werkt Layar prima.

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:17:

Fantastisch nieuws!!!!! Nu is het dus wachten op custom rom's en/of nieuwe officiele rom's voor onze Europa Legend.

Verwijderd

MarcoC schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:59:
[...]
Hmm, interessant. Ben benieuwd of je met die ROM wel alle apps in de Market kan vinden?
Volgens posts op het forum is het market probleem daarmee ook opgelost inderdaad.
dafmay schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:44:
[...]

Layar werkt allang op de Legend...in ieder geval op mijn phone werkt Layar prima.
Alleen als je handmatig de APK gaat bewerken... en dan werkt de map view niet goed ivm license issues.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 13:49 ]

Verwijderd

Doublepost, sorry |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 13:49 ]

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:48:
[...]
Alleen als je handmatig de APK gaat bewerken... en dan werkt de map view niet goed ivm license issues.
Ik heb niets "bewerkt", slechts de apk geinstalleerd die eerder in dit topic voorbijkwam. Layar functioneert prima op mijn Legend.

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 20-04-2010 13:55 ]

Verwijderd

Eindelijk een update voor de Legend wat nog meer accu besparing oplevert :P

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:05:
Eindelijk een update voor de Legend wat nog meer accu besparing oplevert :P
?

• Gerandel
dafmay schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:55:
[...]

Ik heb niets "bewerkt", slechts de apk geinstalleerd die eerder in dit topic voorbijkwam. Layar functioneert prima op mijn Legend.
Ik heb deze apk inderdaad ook geïnstalleerd, met de layar update doelde ik op de verschillende apps die gebruik maken van de camera en tot nu toe niet verkrijgbaar zijn via de market. Als voorbeeld de barcode scanner en goggles. Zo zijn er meer apps die ik wel kan vinden via appbrain maar niet via de market. Gelukkig wordt er nu eindelijk actie ondernomen door HTC/Google.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb een vervelend probleem met de kalender van de Legend.
Als ik een kalender waarschuwing instel, dan krijg ik op het moment van de waarschuwing slechts 1x een geluidje en een trilling te horen. Op het moment dat ik de telefoon vastpak is dit alweer voorbij, en is er ook niks meer te zien van de kalenderwaarschuwing.

Dit gebeurt vervolgens nog een stuk of 4 keer om de 5 minuten, waarbij ik er telkens niet in slaag om het alarm uit te schakelen. Ik vind ook nergens een plaats waarde actieve 'gesnoozde' kalenderwaarschuwingen staan.
Uiteindelijk blijft de herinnering wat langer staan op het lock screen en kan ik die uitschakelen door naar beneden te swipen.

Maar echt vervelend dat:
1. De kalender waarschuwing niks voorstels (1x tril en geluidje)
2. Die waarschuwing nauwelijks uit te schakelen valt.

Iemand een oplossing hiervoor?

• Remcor2000
  • Laatst online: 15:24
DieterVDW schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:40:
Ik heb een vervelend probleem met de kalender van de Legend.
Als ik een kalender waarschuwing instel, dan krijg ik op het moment van de waarschuwing slechts 1x een geluidje en een trilling te horen. Op het moment dat ik de telefoon vastpak is dit alweer voorbij, en is er ook niks meer te zien van de kalenderwaarschuwing.

Dit gebeurt vervolgens nog een stuk of 4 keer om de 5 minuten, waarbij ik er telkens niet in slaag om het alarm uit te schakelen. Ik vind ook nergens een plaats waarde actieve 'gesnoozde' kalenderwaarschuwingen staan.
Uiteindelijk blijft de herinnering wat langer staan op het lock screen en kan ik die uitschakelen door naar beneden te swipen.

Maar echt vervelend dat:
1. De kalender waarschuwing niks voorstels (1x tril en geluidje)
2. Die waarschuwing nauwelijks uit te schakelen valt.

Iemand een oplossing hiervoor?
Dit had ik laatst ook, normaal zie ik een knop waar je de meldingen kan verwijderen, maar dat was toen niet het geval. Erg vervelend als je steeds tijden een rustige vergadering bliepjes hoort. Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben. En een oplossing beschikbaar is.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kent iemand het programma Pocket BLU? Was hier benieuwd naar, maar kan deze ook niet vinden in de market en kan ook nergens de apk vinden. Enig idee waarom / suggesties?

Verwijderd

Remcor2000 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:45:
[...]

Dit had ik laatst ook, normaal zie ik een knop waar je de meldingen kan verwijderen, maar dat was toen niet het geval. Erg vervelend als je steeds tijden een rustige vergadering bliepjes hoort. Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben. En een oplossing beschikbaar is.
Om de waarschuwing te verwijderen moet je de herinnering uitschakelen. Dit doe je door de afspraak te openen en op de herinnering te drukken en dan helemaal naar boven te gaan en "geen" selecteren. De afspraak blijft wel gewoon in je telefoon staan en je krijgt alleen geen meldingen meer erover.

• dafmay
Wie weet hoe je makkelijk tijdens het typen van een tekstbericht (email, sms, ...) kunt "navigeren" naar het begin of eind van een bepaald woord? Dat gaat erg lastig merk ik zo met de vinger trachten op precies de juiste plek te tappen, vaak zit je dan mis...

Op het virtuele toetsenbord van mijn vorige HTC (Diamond 2) zaten "terug" en "verder" knoppen...(pijltjes links/rechts, rechtsonderin op het virtuele toetsenbord). Dat was erg fijn.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Optical Trackball? Die is daar perfect voor. Wel eerst in de buurt van de plek touchen, en dan paar plekken met dat ding scrollen.

• dafmay
majoh schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:33:
Optical Trackball? Die is daar perfect voor. Wel eerst in de buurt van de plek touchen, en dan paar plekken met dat ding scrollen.
Aha!!! Dat klinkt logisch...ga het meteen proberen. Thanks :)

Edit : getest en dit werkt inderdaad perfect...zowel links/rechts als naar onder/boven. Dank voor de tip.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 20-04-2010 16:44 ]

• dafmay
dafmay schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:27:
Ik begrijp het volgende niet, misschien dat iemand een oplossing/verklaring weet?

In de standaard HTC email widget...wanneer ik doorklik naar een emailbericht met bijgevoegde foto's, dan worden de foto's niet getoond...ook niet nadat ik verder heb geklikt op "weergeven bijlagen". Indien ik dan op de paperclip klik, dan verschijnt de melding "het bestand kan niet worden geopend omdat het beschadigd is". Ik gebruik Gmail via Exchange Activesync setup.

Het vreemde is dat wanneer ik de standaard Gmail app gebruik, dan verschijnen wel netjes de foto's.

Iemand enig idee?...heeft dit misschien met de Gmail setup icm Exchange Activesync te maken? Ik gebruik het liefst niet de reguliere Gmail setup (ipv exchange) omdat bij binnenkomst dan 2x een melding verschijnt...1 van Gmail en 1 van de standaard HTC email service.
*bump* Iemand toevallig nog een idee over bovenstaande?

Verwijderd

Gerandel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:13:
[...]

Er bestaan geen domme vragen;) Ik werk nu op een windows 7 notebook, maar volgens mij werkt het in principe hetzelfde op windows XP. Met verkenner de geheugenkaart opzoeken en met rechtermuisknop naar eigenschappen navigeren. Onder het tabblad extra is de functie backup te vinden, deze maakt een exacte kopie van je geheugenkaartje. Daarna stop je de nieuwe geheugenkaart in de computer en zet je met dezelfde functie de backup terug en als het goed is werkt alles dan nog! Succes
Helaas moet ik die Back up functie blijkbaar eerst nog installeren. Heb ik nu ff geen tijd voor. Morgenavond hopelijk wel! Maar bedankt voor de tip.

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:55:
[...]

Dat was een al bewerkte apk dan :p

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:31:
[...]
Dat was een al bewerkte apk dan :p
Blijkbaar :)

Verwijderd

Crazyanz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:39:
[...]

Je stukje staat vol foute aannames 8)7

Een grotere capaciteit is geen enkel probleem als jij 10.000 mah in een accu krijgt gaat dat prima zolang hij maar zelfde vermogen levert waar de telefoon op ontworpen is. Een 3th party product valt altijd buiten de garantie. Dit wil zeggen dat schade die ontstaat als gevolg van zoon product uiteraard buiten de garantie valt.

Je hebt natuurlijk geen extra oplader nodig als je een losse accu erbij koopt. Die laad je simpel weg met je telefoon op. Levert wel een hoop gewissel op maarja.
Euh wat voor foute aannames staan er dan in volgens jou? :$

En het lijkt mij heel onhandig als je geen extra oplader hebt.
Dan zijn alle 2 je accu's vol en ga je er 1 gebruiken tot de accu leeg is en dan doe je de 2de er in maar dan heb je wel een lege accu en hoe laad je die dan op.
Als je die dan via je telefoon laad dan kan je die ook meteen weer gebruiken in je telefoon dus hoef je er ook geen 2de accu bij te hebben he.
Of ga jij dan eerst de lege accu meteen weer opladen en dan haal je hem er uit om de 2de accu er in te doen _O-
Dus lijkt mij niet echt makkelijk.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

rdgut schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:09:
[...]

Even overnieuw opstarten lost het vast wel op.

Je kunt ook even proberen om naar de muziek speler te gaan en daarna met BACK eruit te gaan.
Ik had hetzelfde probleem laatst op mijn hero maar ik heb hem gewoon even herstart en toen deed hij het weer prima.
Even een schopje van deze post. Ik kan nu ook alleen maar het Mediavolume regelen. Een herstart geeft geen soelaas. :(

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Probeer het eens met Sound Manager? (kan je downloaden in de market)

Of anders in een applicatie (muziekspeler ofzo) het mediavolume veranderen, vervolgens eruit gaan en kijken of hij dan wel terugspringt op belniveau.

Anders even fabrieksinstellingen doen. Het terugzetten van fabrieksinstellingen naar je eigen instellingen kost met de Legend erg weinig moeite, volgens mij hoef je enkel maar even je bureaubladen te herschikken.

NOSIG

• haakjesluiten
Ik blijf het verbruik van mijn telefoon apart vinden. Vandaag:
16 uur 19 min van lader
Stand bye 1d 8 uur 78% (bij ontkoppelen start ie bij nul en daarna gaat ie gek)
Weergave 3uur 40min 17%
Bellen 12min 3%
Idle 2%

Nog over 13%

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
oltk schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:38:
[...]

Hij draait :( Soms geeft ie goed het noorden aan, en dan ineens begint 'ie te spinnen. Met layar gaat vooral kijken naar het oosten fout. Dan draait de app weer terug naar het westen (terwijl ik zelf naar het oosten draai).
Ik kwam net deze optie bij instellingen tegen;
Instellingen->Geluiden en weergave-> helemaal onderin, Ijken van G-Sensor. Probeer die eens?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:08:
[...]

Om de waarschuwing te verwijderen moet je de herinnering uitschakelen. Dit doe je door de afspraak te openen en op de herinnering te drukken en dan helemaal naar boven te gaan en "geen" selecteren. De afspraak blijft wel gewoon in je telefoon staan en je krijgt alleen geen meldingen meer erover.
Deze oplossing werkt bij mij helaas niet. Ik krijg gewoon altijd een (herhalende) akoestische melding voor een afspraak of gebeurtenis. Zelfs als ik de herinnering op "geen" heb ingesteld. Er wordt geen klokje naast de afspraak weergegeven en toch krijg je die meldingen die niet uitschakelbaar zijn. Na een aantal meldingen krijg je eindelijk de afspraak met daaronder de "alles verwijderen" knop te zien.

Verwijderd

Gerandel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:13:
[...]

Heb dit geprobeerd, maar hetzelfde probleem blijft bestaan. Dus na terugplaatsen van de back-up naar mijn nieuwe geheugenkaartje werken een aantal programma's niet goed meer. (o.a. Sygic 10 en de cube Musicplayer). Anders vanavond maar eens een reset doen, en alles opnieuw installeren. Is ook weer niet zoveel werk...

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:51

prein2

Monument verduurzamen is leuk

mark moons op twitter : Eindelijk! Een fix voor Legend/CameraApp is bevestigd door HTC & Google. Wordt OTA (Over the Air) uitgerold in de komende dagen
link: http://twitter.com/markmoons

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gister de Legend en nu heb ik onder T-Mobile NL ook PROXIMUS staan. Aangezien ik ver van Belgie zit kan het niet zijn dat ik ook daadwerkelijk op Proximus zit. Het lijkt nu dus alsof ik altijd met 2 netwerken tegelijk verbonden ben. Zou dit te maken kunnen hebben met de SIM kaart? Deze is inmiddels 10 jaar oud.

• dafmay
prein2 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:11:
mark moons op twitter : Eindelijk! Een fix voor Legend/CameraApp is bevestigd door HTC & Google. Wordt OTA (Over the Air) uitgerold in de komende dagen
Een fix waarvoor dan precies??? Ik bedoel mijn camera werkt prima, of mis ik iets...

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:24:
[...]

Een fix waarvoor dan precies??? Ik bedoel mijn camera werkt prima, of mis ik iets...
Nou, zoek bijvoorbeeld eens een programma op in de market welke je camera gebruikt, Layar bijvoorbeeld....

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Krijg nu weer sms-jes veel te laat binnen. Sms-jes die naar mij verzonden worden terwijl mijn toestel uit staat worden niet gepushed naar mijn telefoon.

En dan hoop ik maar dat ik alles binnen krijg...

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:29:
[...]

Nou, zoek bijvoorbeeld eens een programma op in de market welke je camera gebruikt, Layar bijvoorbeeld....
Ja dat is 't 'm nu juist...alle apps die op mijn phone de camera gebruiken werken prima...Layar, Barcode scanner...enz.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57

Saffie_time

Why use this? 42!

prein2 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:11:
Als ik mijn Legend laat controleren op updates krijg ik te zien dat er mijn telefoon up-to-date is echter in het tekstvak eronder staat dat er updates voor de telefoon zijn 8)7
Iets gaat er nog niet helemaal goed. Wel prettig dat er dan nu toch een eind aan dit verhaal lijkt te komen (mocht ook wel eens keer!).

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Saffie_time schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:22:
[...]

Als ik mijn Legend laat controleren op updates krijg ik te zien dat er mijn telefoon up-to-date is echter in het tekstvak eronder staat dat er updates voor de telefoon zijn 8)7
Iets gaat er nog niet helemaal goed. Wel prettig dat er dan nu toch een eind aan dit verhaal lijkt te komen (mocht ook wel eens keer!).
Dat is een vertaalfout.. het tekstvak hoort te zeggen dat er geen updates zijn..

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vond ik ook al vaag, mijn hart begon gister ook al sneller te kloppen toen ik het las.

Hopelijk doet HTC er ook meteen een zaklamp of een videolicht bij (zal wel niet though)

NOSIG

• Uien Cornflakes
  • Laatst online: 27-10 08:48
_Christiaan_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:00:
Vond ik ook al vaag, mijn hart begon gister ook al sneller te kloppen toen ik het las.

Hopelijk doet HTC er ook meteen een zaklamp of een videolicht bij (zal wel niet though)
Een zaklamp kun je zelf downloaden uit de market. Ik heb de App 'licht' gedownload en dan heb je je zaklampje.
MediJack schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:19:
@CLB
Dank voor je reactie
Nu wil ik niet ongeduldig overkomen, maar kun je de instellingen van de Milestone eens posten? :*)
Ik had er dus overheen gelezen! Ik heb 2 APN's in m'n Androidtoestel staan voor internet en voor MMS!

Ik heb deze link gebruikt voor de instellingen voor mobiel internet...

Mobiel internet instellingen Vodafone
NameInternetMaar kun je noemen hoe je zelf wilt!
APNlive.vodafone.com
ProxyLEEG LATEN
PortLEEG LATEN
Usernamevodafone
Passwordvodafone (gok ik, want er staat 8x een *)
ServerLEEG LATEN
MMSCLEEG LATEN
MMS proxyLEEG LATEN
MMS portLEEG LATEN
MCC204
MNC04
Authentication typeLEEG LATEN
APN typeLEEG LATEN

Daarnaast heb ik dus nog een tweede APN aangemaakt voor MMS:

MMS-instellingen Vodafone
NameMMSMaar kun je noemen hoe je zelft wilt!
APNlive.vodafone.com
ProxyLEEG LATEN
PortLEEG LATEN
Usernamevodafone
ServerLEEG LATEN
MMSChttp://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy192.168.251.150
MMS port8799
MCC204
MNC04
APN typemms
Nu weet ik uit je nogal actieve inbreng in de Android hoek van GoT
dat je zowel een Milestone als een Legend hebt. Is het jouw ook gelukt om te MMS-en met de Legend?
Een HTC Legend heb ik niet hoor ;) Heb 'm wel uitvoerig getest en m'n schoonmoeder heeft er eentje :Y

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MarcoC
Weet iemand hoe het zit met OTA-updates? Worden deze automatisch gedownload via 3G? Met Hi is dat nogal vervelend namelijk, aangezien ze een datalimiet van 250MB hebben.
Er zal heus wel een vermelding komen van een update op je toestel, hop overschakelen op Wi-Fi en gaan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dafmay
CLB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:38:
[...]

Ik had er dus overheen gelezen! Ik heb 2 APN's in m'n Androidtoestel staan voor internet en voor MMS!

APNlive.vodafone.com
ProxyLEEG LATEN
PortLEEG LATEN
Usernamevodafone
ServerLEEG LATEN
MMSCLEEG LATEN
MMS proxyLEEG LATEN
MMS portLEEG LATEN
MCC204
MNC04
APN typeLEEG LATEN

APNlive.vodafone.com
ProxyLEEG LATEN
PortLEEG LATEN
Usernamevodafone
ServerLEEG LATEN
MMS proxy192.168.251.150
MMS port8799
MCC204
MNC04
APN typemms

[...]

Een HTC Legend heb ik niet hoor ;) Heb 'm wel uitvoerig getest en m'n schoonmoeder heeft er eentje :Y
CLB dank voor de link en info. Echter ik heb het getest op mijn Legend en zonder "authenticatie type" op setting "pap" kan er geheel geen verbinding worden opgezet, ook niet na een herstart van de telefoon. Met setting "pap" aan, geen probleem...direkt verbinding. Nu afwachten hoe meer constant de verbinding op deze manier is tov settings incl proxy en poortnummer enz.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sleepybag schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:28:
[...]
Een zaklamp kun je zelf downloaden uit de market. Ik heb de App 'licht' gedownload en dan heb je je zaklampje.
Een wit scherm is niet wat we met zaklamp bedoelen.
Mooiste zou zijn als de mogelijkheid kon worden benut om de flash led als zaklamp te gebruiken.
Dit is ook met een custom app niet mogelijk schijnbaar tenzij de telefoon geroot is.

Ik verwacht dat de update wel niet meer zal bevatten dan een fix voor het market probleem, en misschien enkele kritische bugfixes.
M a r c o schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:04:
Dit is ook met een custom app niet mogelijk schijnbaar tenzij de telefoon geroot is.
Moet kunnen hoor! Op m'n Milestone, zonder root, heb ik ook een speciale applicatie voor de LED O-)

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:42:
Weet iemand hoe het zit met OTA-updates? Worden deze automatisch gedownload via 3G? Met Hi is dat nogal vervelend namelijk, aangezien ze een datalimiet van 250MB hebben.
Volgens mij is het zelfs niet eens mogelijk om een update via 3G te downloaden. (weet het niet zeker, maar zoiets heb ik gehoord).

Het is dus alleen mogelijk met WiFi .

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:15:
[...]
Moet kunnen hoor! Op m'n Milestone, zonder root, heb ik ook een speciale applicatie voor de LED O-)
Kan dat ik het verkeerd begrepen heb, maar als dat zo is, dan zou er toch wel al lang iemand even een app gemaakt hebben, of niet?

Verwijderd

okey, ik moet over een laf uur beslissen of ik een legend of een desire wil. mijn gevoel zegt legend (compacter, lijkt mij beter bestand tegen een valpartij) ik heb gisteren de desire in handen gehad, maar ik ga vlgns mij toch voor de legend. behalve......... ik lees dat er problemen zijn met het wegvallen onder het bellen.. hebben jullie dit ook? en heeft de desire dat ook?

alvast bedankt.

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 08:30
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:27:
okey, ik moet over een laf uur beslissen of ik een legend of een desire wil. mijn gevoel zegt legend (compacter, lijkt mij beter bestand tegen een valpartij) ik heb gisteren de desire in handen gehad, maar ik ga vlgns mij toch voor de legend. behalve......... ik lees dat er problemen zijn met het wegvallen onder het bellen.. hebben jullie dit ook? en heeft de desire dat ook?

alvast bedankt.
Afweging tussen de desire en legend kan je natuurlijk zelf maken op basis van de specs, maar je hoeft hier voor zover ik heb meegemaakt geen rekening te houden met wegvallen van telefoongesprekken. Dit is bij mij in de afgelopen maand nog geen één keer gebeurd, ik heb tot nu toe altijd een prima telefoonverbinding gehad (internet is een iets ander verhaal, maar daar vroeg je niet om ;) ). Ik moet hierbij wel zeggen dat ik niet buiten de randstad ben geweest, maar ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Als je het mij vraagt, hoef je je met de Legend dus geen zorgen te maken over wegvallende gesprekken!

Verwijderd

bedankt.. en internet valt wel weg? is dat erger dan bij een hero?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:27:

alvast bedankt.
Maat van mij heeft de Desire.
Als ik voor de specs zou gaan en niet voor uiterlijk en snelheid, zou ik de desire kiezen.
Maar het oog wil ook wat ;) qua gewicht maakt het echt zowat niets uit en formaat... Desire is iets groter maar het valt mee.

• Roodey
mijn Legend gaat vanavond op marktplaats denk ik, omdat.....
- het bereik soms volledig wegvalt op gebieden waar ik normaal vol bereik heb
- internet doet het regelmatig niet
- zaterdag kon ik iemand bijna niet verstaan in een voetbalkantine (waar het geluid hard meeviel), voorheen had ik dit nooit

ik twijfel nog, omdat.....
- het is een lekker speelapparaat
- veel apps beschikbaar
- heerlijke integratie google agenda + mail + contacten

dit is mijn 3e HTC en telkens schort het in de basisfuncties van de telefoon
Koop je toch een andere Androider, zodat je gewoon kan blijven spelen met Android...!?

Verwijderd

@Roodey

- Het bereik is top bij de Legend (alle smartphones hebben wel iets minder bereik als normale telefoons. Ik merkt het ook bij mijn Iphone)
- Het klopt wel dat je de speaker niet extreem hard kunt zetten, maar ik heb hier geen problemen mee.
- Internet wat regelmatig niet werkt ken ik eigenlijk niet? Ligt misschien aan jou settings ?
M a r c o schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:42:
Kan dat ik het verkeerd begrepen heb, maar als dat zo is,
dan zou er toch wel al lang iemand even een app gemaakt hebben, of niet?
Voor zover ik weet dus niet, misschien is de Legend niet zo populair in andere landen?
De Motorola Milestone is in de USA natuurlijk de Moto Droid, waar er miljoenen van verkocht zijn ;)

Verwijderd

jzs.. ik heb hem net besteld, lees ik net dat iemand hem al weer weg wil doen. ik kan voor hetzelfde geld een desire krijgen, maar deze leek me wat lomp en minder sterk..

graag hoor ik nog meer reakties op snelheid, sterkte van telf en belgedrag (evt. t.o.v. de hero)

mocht het heel erg worden, dan cancel ik de bestelling en ga toch voor de desire.

• Roodey
@CLB:
Andere Androiders zijn niet mooi imo...

@fik:
Internetsettings staan goed...
De E72 (smartphone?) heeft perfect bereik...
2 maal geen smsjes kunnen verzenden, reden onbekend, voorheen nooit gehad...

@cohonesss
De bouwkwaliteit van de Legend is super! De snelheid is ook goed.
Ik gebruik geen taskkiller. Wordt de telefoon traag? Dan ff aan en uit doen.

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Heb een keer een netwerkfout gehad... weet niet of dat door mijn tel of die van de gebelde kwam.Voor de rest is de legend echt een topper.

hehe gek onnie

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-11 21:08
tooter schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:38:
Heb een keer een netwerkfout gehad... weet niet of dat door mijn tel of die van de gebelde kwam.Voor de rest is de legend echt een topper.
Soms valt mijn datanetwerk weg. Dan los ik het op door met 3g switch te kiezen voor een van de alternatieve datamogelijkheden (GSM / HSDPA / Automatic). En dan doet hij het weer. Conclusie: een android 2.1 fout.

Het argument "sterker" om de legend te kopen is deels waar. Inderdaad krijg je de behuizing niet kapot. Maar mijn magnetometer werkt ineens niet meer na een val van 1.5 meter. Ik heb nog geen hard reset gedaan (het kan ook software zijn) en ik wacht nog even op de update naar android 2.1 30.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
De Legend van m'n vrouw kwam vandaag binnen en ik heb er meteen mee gespeeld. :+

Wat mij betreft zou hij niet groter moeten zijn (De Desire zou ik dus te groot vinden) en hij voelt echt heel stevig aan en zoals te vinden is in dit topic voelt het batterij/sd/sim klepje wat iel aan.
In deze korte testperiode is me wel meteen opgevallen dat WIFI vaak echt een streepje minder is als ik m'n hand op die plek (onderkant vd achterkant van het toestel) houd. Telefoondekking blijft volle bak.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-11 21:08
Jimster schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:50:
[...]

Ik kwam net deze optie bij instellingen tegen;
Instellingen->Geluiden en weergave-> helemaal onderin, Ijken van G-Sensor. Probeer die eens?
Die heb ik meermalen gedaan; en bij een van de "buisjes" schoot het "belletje" naar een kant. Onlangs heb ik een tip uitgevoerd van XDA: gewoon de legend redelijk hard tikken tegen een (zacht) voorwerp. Het idee was dat dan de gsensor weer losschiet. En het lijkt erop dat dit heeft gewerkt: bij het ijken krijg ik een gewoon resultaat.

overigens was daar ook de tip voor de magnetometer: als het ding het niet goed (accuraat genoeg) doet moet je de telefoon in de lengterichting draaien (om zijn as) in het horizontale vlak en in het vertikale vlak.

• MarcoC
Ik snap het probleem met bereik niet hoor, ik heb altijd vol bereik, net zoals met mijn andere telefoons.

Verwijderd

Ik heb ook goed bereik en ben er zeer tevreden mee tot nu toe. Ik heb ook de Desire hier liggen. Nadeel van de desire is wel dan mijn hand net te kort is om het pulldown scherm te kunnen bedienen. Ik moet dan 2 handen gaan gebruiken. Met de Legend kan ik alles netjes met 1 hand bedienen. Is veel prettiger. Accu gaat met de Legend iets langer mee (Ik denk dat het komt doordat de Desire een groter scherm heeft een snellere CPU die ook meer stroom vreet, ondanks dat er in de Desire een groter capaciteit accu zit). Verder ziet de Legend er wel iets mooier uit. Kwa snelheid zijn ze gelijk. Denk dat het te maken heeft dat de Desire op een hogere resolutie draait? Op papier zou toch de Desire sneller moeten zijn?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

CLB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:38:
[...]

APNlive.vodafone.com
ProxyLEEG LATEN
PortLEEG LATEN
Usernamevodafone
ServerLEEG LATEN
MMSCLEEG LATEN
MMS proxyLEEG LATEN
MMS portLEEG LATEN
MCC204
MNC04
APN typeLEEG LATEN

APNlive.vodafone.com
ProxyLEEG LATEN
PortLEEG LATEN
Usernamevodafone
ServerLEEG LATEN
MMS proxy192.168.251.150
MMS port8799
MCC204
MNC04
APN typemms

[...]

Die MMS instelling werkt bij mij nog steeds niet, helaas.

NOSIG

Hmmm dan moet het toch echt aan de Legend liggen en niet aan Vodafone...

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:46:
Ik heb ook goed bereik en ben er zeer tevreden mee tot nu toe. Ik heb ook de Desire hier liggen. Nadeel van de desire is wel dan mijn hand net te kort is om het pulldown scherm te kunnen bedienen. Ik moet dan 2 handen gaan gebruiken. Met de Legend kan ik alles netjes met 1 hand bedienen. Is veel prettiger. Accu gaat met de Legend iets langer mee (Ik denk dat het komt doordat de Desire een groter scherm heeft een snellere CPU die ook meer stroom vreet, ondanks dat er in de Desire een groter capaciteit accu zit). Verder ziet de Legend er wel iets mooier uit. Kwa snelheid zijn ze gelijk. Denk dat het te maken heeft dat de Desire op een hogere resolutie draait? Op papier zou toch de Desire sneller moeten zijn?
Zeer interessant leesvoer! Mijn collega twijfelt erg over de Desire/Legend (wie niet?). Hoe opvallend vind jij de veel hogere resolutie van de Desire tov het scherm van de Legend? Is het scherm van de Desire nu echt zoveel mooier/scherper?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Voor de Legend/Desire twijfelaars, er is een apart topic die daar over gaat: Kiezen tussen een HTC Desire of Legend

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:28:
jzs.. ik heb hem net besteld, lees ik net dat iemand hem al weer weg wil doen. ik kan voor hetzelfde geld een desire krijgen, maar deze leek me wat lomp en minder sterk..

graag hoor ik nog meer reakties op snelheid, sterkte van telf en belgedrag (evt. t.o.v. de hero)

mocht het heel erg worden, dan cancel ik de bestelling en ga toch voor de desire.
De Legend is een fantastisch apparaat...en ik bekijk het allemaal erg kritisch al zeg ik het zelf. De bouwkwaliteit is in 1 woord...geweldig! Ik heb meer dan 35 verschillende telefoons gehad en ben nog nooit zo'n stevige behuizing tegengekomen...er zit geen enkele beweging in en natuurlijk al helemaal geen kraakjes oid. Aluminium behuizing voelt ook heerlijk cool aan. De snelheid is erg goed, eigenlijk perfect in mijn beleving. Vliegensvlug door alle Sense schermen swipen, apps starten in no time, zelfs zware navigatie software. Het scherm is prachtig, maar goed het is immers een amoled, en dat is bekend...superkwaliteit. De Android market is erg fijn...te veel apps om op te noemen, waarvan de meeste gratis ook nog...en in no-time geinstalleerd of zonodig verwijderd van de telefoon. Belkwaliteit is prima..ik heb geen ervaring met bijv wegvallende verbinding. Batterijduur is het enige kleine minpuntje...bij veel gebruik gaat mijn accu net 2 dagen mee. Dat is niet eens zo gek vind ik, maar dat is persoonlijk. Iedere avond ff bijladen en je hebt geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 21-04-2010 20:20 ]

Verwijderd

Ik heb de Legend nu iets meer dan een maand.
En ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met mijn Legend.
In een gesprek is mijn verbinding nog nooit weg gevallen en het geluid van het gesprek is ook helder en goed.
Met internet heb ik ook geen problemen en ook nooit gehad, werkt super goed allemaal en snel.
De batterij vind ik ook wel redelijk het is echt puur wat je met de telefoon doet hoe snel je batterij gaat.
Maar ach dan iets meer op de lader.

Ik ervaar de Legend echt als een top telefoon.
Sterk niet al te groot mooi scherm mooi jasje en de telefoon werkt gewoon fantasties.
Moet dan ook erg lache als ik lees dat de Legend net zo snel is als de Desire.

En ja laten we eerlijk zijn problemen heb je altijd wel met een telefoon.

Verwijderd

Heeft iemand anders het volgende weleens: krijg ineens vol wifi signaal, 1 of 2 seconden, waarna het signaal in zijn geheel wegvalt en ik opnieuw moet verbinden.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

_Christiaan_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:03:
[...]

Die MMS instelling werkt bij mij nog steeds niet, helaas.
Die instellingen had ik ook al geprobeerd via de manual instellingen van vodafone met authenticatie via PAP, echter kan geen MMS versturen. Wordt hier wel moedeloos van! want met Telfort werkte het wel!!!
Pagina: 1 ... 20 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.