Ik heb sinds afgelopen Zaterdag mijn Sony Vaio VPCEB1M1E.
Oftewel:
-I3 330
-Ati 5650
-500GB hdd 5400RPM
-1366x768 scherm
-4GB DDR3
Ik heb de witte, de matte versie. Wat ik wel jammer vindt is dat de matte niet wit is, maar meer zilvermetallic. De glitters op de polssteun vallen gelukkig niet al te erg op, maar hadden van mij echt niet gehoeven.
De speakers zijn niet bijzonder, maar voldoende. Maar ik ben misschien ook wel wat verwend met mijn Z-5500
Ik heb nog geen moment het idee gehad door met het 768P scherm iets te kort te komen. Vindt het een fijn scherm, en ik kijk weer met ontzag naar mijn 24’’ 1200P desktopscherm (die grote went veel te snel)
De prestaties vindt ik erg goed, de I3 is sneller dan ik had verwacht. En heb hier nog geen problemen mee gehad. Maar vergeet niet dat deze ‘instap’ CPU nagenoeg net zo snel is als de snelste uit de C2D reeks.
Dan de 5400RPM hdd. Tijdens het opstarten verneem ik wel duidelijk het verschil tov. De 7200RPM in mijn desktop, en ook de maps van MW2 laden een klein beetje trager. Als Windows ed. eenmaal gestart is verneem je niet snel meer dat je met een 5400RPM model te maken hebt.
De accuduur vindt ik erg krap, ik haalde met een beetje internetten nog net geen anderhalf uur. Hierbij wel een muziekje aan, en scherm op maximale helderheid. Gelukkig heb ik nagenoeg overal een stopcontact in de buurt.
De 2e keer dat ik de pc gebruikte hoorde ik wel een piep, maar deze heb ik nog niet weer gehoord. Hoop dat het wegblijft.
Wat ik ook wel jammer vindt is dat alle USB poorten aan de rechterkant zitten, waar bijna iedereen zijn muis heeft liggen. Ik heb liever het draad rondom de laptop liggen. De Esata poort zit wel links, maar dan kan je deze niet meer gebruiken.
Toen ik de laptop net had heb ik me rot zitten te zoeken naar een ontgrendel knopje/switch voor het scherm. Deze is er dus niet, en kan zo opengeklapt worden, ik hoop maar dat het ook op lange termijn niet nodig blijkt.
Ook heb ik een tijd naar de bleutooth zitten te zoeken, aangezien er bij ‘opstarten’ in menu start wel bleutooth vermeld wordt. Maar deze laptop heeft het niet? Het zal wel, ik kan er niet heel erg mee zitten.
Dat waren mijn ervaringen tot zover, foto’s:
Sorry voor de telefoon foto’s, maar ik ben te lui om de camera van mijn ouders op te zoeken..
Ook heb ik nog een probleem wanneer ik mijn Samsung full-HD tv aansluit. Het beeld wordt alleen maar in het midden voor ong. 50% gevuld, terwijl al die onzin als overscan ed. uit staan/0%
Die opties zitten ook zo zwaar verstopt in die Ati programma's..
Ik heb nog geen oplossing, dus als iemand iets weet, ik houd me aanbevolen.
[
Voor 4% gewijzigd door
gehaktstaaf op 14-04-2010 22:59
]
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW