[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 06:59
BlackShadow schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:43:
Ik ben van plan mij de 15" variant aan te schaffen met full HD scherm en een core i5.
Zou nu graag wat prijzen vergelijken.
Echter kan ik geen enkele shop vinden die deze combinatie aanbiedt?
In de pricewatch is enkel een UK model te vinden bij 1 shop.

De 15" variant is ook nog steeds niet te configureren via sonystyle.be...
Iemand suggesties?

Op sonystyle.nl: (maar dus geen verzending naar BE)
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Glossy wit
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Optisch station: DVD-station
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
AC-adapter: 1 AC-adapter
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Poorten: Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
Geheugenkaartlezer: SD- en MS-geheugenkaartsleuf

Euro 948,98
Ofwel hoopvol wachten dat sonystyle.be beschikbaar wordt. Volgens sony support zou dit begin mei zijn, maar veel vetrouwen heb ik niet want ervoor zou het april zijn, dus....

Misschien is Sony F11M een optie? Het is wel een 16.4" scherm, maar quasi zelfde specs en budget (in België heb ik hem gevonden voor +/- 950 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

immo_msk schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:01:
[...]

Bedankt. Is de HD5650 een beetje over te clocken?
Maar ik begrijp dat de kaart makkelijke de nieuwere games aan kan.
http://gathering.tweakers...erclock&data[boolean]=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
c-mattic schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:09:
[...]

Ofwel hoopvol wachten dat sonystyle.be beschikbaar wordt. Volgens sony support zou dit begin mei zijn, maar veel vetrouwen heb ik niet want ervoor zou het april zijn, dus....

Misschien is Sony F11M een optie? Het is wel een 16.4" scherm, maar quasi zelfde specs en budget (in België heb ik hem gevonden voor +/- 950 euro).
Oorspronkelijk ging ik voor een 14" (kom van een Dell 14") voor de draagbaarheid.
Dus ik vrees dat voor mij 15,5" het max wordt.
Maar ik bekijk je suggestie zeker eens, thx.

Ik veronderstel dat ik via telefoon wel kan doorgeven welke configuratie ik wil?
Of wil de niet-beschikbaarheid op sonystyle.be zeggen dat hij niet leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
BlackShadow schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:17:
[...]
Ik veronderstel dat ik via telefoon wel kan doorgeven welke configuratie ik wil?
Of wil de niet-beschikbaarheid op sonystyle.be zeggen dat hij niet leverbaar is?
Ik vrees dat de niet beschikbaarheid op Sonystyle.be betekent dat je hem nog niet customized kan bestellen.
Nu, je kan altijd bellen en proberen. Doesn't hurt to try ;)

Veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Ik overweeg de aanschaf van het grote broertje de 17.3" VAIO VPCEC1M1E/WI (de F11 is momenteel, tot mijn grote spijt, iets over budget ;w )

Kan iemand mij bevestigen dat de 2e caddy (voor 2e harde schijf) alle onderdelen bevat om een andere harde schijf te installeren (behalve de harde schijf natuurlijk!).
Dus er ontbreken dus geen sata controllers, hdd cages ofzo... want Sony is niet echt zo update-vriendelijk als Dell bijvoorbeeld om deze onderdelen apart te leveren. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Gelden de overclocks van de Dell ook voor de Sony dan? Ik bedoel: koelt een Dell niet anders dan een Sony? Is de behuizing niet anders? Is de Dell niet standaard koeler dan een Sony? Zijn de voltage's van de kaarten hetzelfde in beide laptops?

Ik weet het niet hoor, maar dat wil ik wel graag duidelijk hebben voordat ik met mijn kaartje begin.

Hij kan makkelijk 100mhz omhoog met de core, en makkelijk 100mhz met de memory. Maar die tests bij de Dell gaan naar het maximum van de kaart. En ik wil niet graag mijn laptop in de vernieling helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Net gebeld met Sony.
De gepersonaliseerde E-series zijn niet leverbaar in Belgie.

De verkoper kon er ook geen termijn opplakken wanneer dit wel mogelijk zou worden (via de site)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KaiseRRuby schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:57:
[...]
Hij kan makkelijk 100mhz omhoog met de core, en makkelijk 100mhz met de memory. Maar die tests bij de Dell gaan naar het maximum van de kaart. En ik wil niet graag mijn laptop in de vernieling helpen. ;)
tenzij je het voltage drashtisch gaat verhogen geneurt er niets, ik zette vandaag mijn mem per ongeluk op 10240mhz, en hij doet het nog gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:44
The_eYe schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:52:
[...]

Klopt, kreeg net inderdaad het programma werkend. om tot dezelfde conclusie te komen :+

Hier de software voor de WEB knop, mocht iemand het nog nodig hebben
Dit bestand downloaden en installeren. Weet niet het op alle modellen werkt, maar wel op mijn VPCEB1C5E.
QuickWeb 1.2.2.3

Heb als enige probleem nog dat mijn laptop vaak niet goed in standby gaat, dan gaat het scherm zwart maar blijft hij wel gewoon aan. Niks reageert dan.
Ik ga toch maar een restore doen, en dan alles handmatig opschonen.
Bedankt voor de software! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:39
Ik heb even een Hdtune testje gedaan met de 500GB hdd voor de liefhebber.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/19/1271694609-20.jpg

Het betreft een 5400RPM schijf.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 08:28
Hey is dat de orginele schijf die je er in hebt zitten? Want dat is een Western Digital volgens HD Tune.

Ik dacht dat er Samsung schijven in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hierbij een test van de originele 320gb harde schijf:
http://img263.imageshack.us/i/hardeschijf.jpg/

[ Voor 62% gewijzigd door KaiseRRuby op 19-04-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Dit is gewoon de hdd die erin zat.
Misschien dat de 320GB 5400rpm of de 7200RPM versies van andere merken zijn?
Deze schijf vindt ik opzich wel prima, verneem wel verschil met mijn 7200RPM (samsung spinpoint T166) desktop schijf. Op deze sony duurt het laden van een map toch wel wat langer. Maar in normaal gebruik, en in de levels zelf geen problemen.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb de 320 hé. Jij de 500.

Edit: Zijn er nog mensen die last hebben van de piep? Ik heb de piep namelijk ook als ik de laptop niet aan het netstroom heb. Ik heb gelezen dat er iemand was waar de batterij was vervangen door Sony.

Zijn er nog andere mensen met het probleem?

[ Voor 81% gewijzigd door KaiseRRuby op 19-04-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 08:21
lees het forum is door man , de helft is met die piep bezaait , ik geloof de ihelft heefd er wel last van , inc ik .
alleen op accu zonder apps , als ik ie opstart is de piep weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248902

c-mattic schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:30:
Ik overweeg de aanschaf van het grote broertje de 17.3" VAIO VPCEC1M1E/WI (de F11 is momenteel, tot mijn grote spijt, iets over budget ;w )

Kan iemand mij bevestigen dat de 2e caddy (voor 2e harde schijf) alle onderdelen bevat om een andere harde schijf te installeren (behalve de harde schijf natuurlijk!).
Dus er ontbreken dus geen sata controllers, hdd cages ofzo... want Sony is niet echt zo update-vriendelijk als Dell bijvoorbeeld om deze onderdelen apart te leveren. :-(
Onder volgende link meer info over de caddy, hier staat ook beschreven hoe de caddy gemonteerd is en waar ik hem besteld heb. je hebt geen extra onderdelen nodig, de caddy past op de sata aansluiting van de optical bay. je zou even kunnen proberen om je huidige opticaldrive er uit te halen en te kijken of alles hetzelfde eruitziet. alle beugeltjes voor de montage kun je overzetten van de opticalbay drive naar de hdd caddy.

http://gathering.tweakers...ddy&data%5Bboolean%5D=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Anoniem: 303530 schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:07:
500, maar dat hangt er vanaf welke schijf je precies krijgt

maar over het algemeen de de 500GB sneller
Ik heb de 320GB en de performance heeft me behoorlijk verrast.
Nog niet de neiging gehad om hem te vervangen voor een SSD.

Aan de test van de 500GB en de 320GB te zien, is de 320GB van Toshiba sneller dan de 500GB van WD.
Lijkt me een aparte uitkomst, de platters van de 500GB zouden naar verwachting groter moeten zijn, want een 3platter 2,5" schijf is volgens mij 12,5mm ipv 9mm dik.

[ Voor 28% gewijzigd door Sinned123 op 20-04-2010 09:06 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 248902 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:52:
[...]

Onder volgende link meer info over de caddy, hier staat ook beschreven hoe de caddy gemonteerd is en waar ik hem besteld heb. je hebt geen extra onderdelen nodig, de caddy past op de sata aansluiting van de optical bay. je zou even kunnen proberen om je huidige opticaldrive er uit te halen en te kijken of alles hetzelfde eruitziet. alle beugeltjes voor de montage kun je overzetten van de opticalbay drive naar de hdd caddy.

Bedankt voor de info, maar de 17.3 inch heeft standaard twee bays voor hdd schijven, dus geen nood om een 3e te maken ipv de optische schijf.. :P
Ik vroeg me gewoon af (als je maar 1 hhd besteld hebt) of er in de tweede lege bay een lege caddy erbij wordt geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Anoniem: 248902 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:52:
[...]

Ik veronderstel dat dit met elke type VAIO mogelijk is?
Ik zou namelijk ook naar een SSD willen gaan met de 500GB er intern bij (gebruik het optisch station toch niet).
Ben er alleen nog niet uit of ik voor een E-series ga of een F11 wegens de slechte beschikbaarheid in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
rutger465 schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:46:
lees het forum is door man , de helft is met die piep bezaait , ik geloof de ihelft heefd er wel last van , inc ik .
alleen op accu zonder apps , als ik ie opstart is de piep weg
Gast,

Als jij nou het forum eens door las had je gezien dat ik vanaf het begin actief ben geweest in dit topic.

Sorry als het onduidelijk is, maar ik bedoel dus of er al mensen zijn die een oplossing hebben. Ik heb contact met Sony over de piep, ik laat het weten of er oplossingen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door KaiseRRuby op 20-04-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Ik had ook zeker niet verwacht dat de 320GB versie sneller zou zijn. Heb jij niet toevallig de 7200RPM versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb de standaard versie. De toshiba mk3265gsx. En dat is een 5400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 21:41

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben en wat reviews gelezen te hebben, heb ik nu ook besloten om een Vaio notebook te bestellen, en wel met de volgende (samengestelde) configuratie:

Vaio E Series 15,5" Notebook
Intel® Core(TM) i3 processor
Windows® 7 Home Premium
Glossy wit
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
DVD-station
McAfee® - 60 dagen bescherming

Heb 'm vandaag besteld, en op de configuratie pagina stond dat de laptop binnen 3-4 weken geleverd zou worden. Maar ik kreeg net een mailtje dat ik 'm al tussen 27 april en 4 mei mag verwachten. Zou wel mooi zijn als ze zich hieraan houden :D

Als ik 'm binnen heb zal ik gelijk kijken of de laptop ook zo'n piep heeft als waar een aantal mensen het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 25-05 08:21
KaiseRRuby schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:17:
[...]

Gast,

Als jij nou het forum eens door las had je gezien dat ik vanaf het begin actief ben geweest in dit topic.

Sorry als het onduidelijk is, maar ik bedoel dus of er al mensen zijn die een oplossing hebben. Ik heb contact met Sony over de piep, ik laat het weten of er oplossingen zijn.
oh soz :) , ik wacht het af , al komt die piep bij mij bijna nie voor , als je op accu aan het werk bent hoor ik hem niet , alleen als hij niks zit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 20.04.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Had tot nog toe niks gehoord dus net naar sony style gebeld en het is verschoven naar volgende week :'( (iets met vulkaan en vliegen of zo).

Het email verkeer van sony zal dan schijnbaar ook met vliegtuigen verstuurd worden |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Andurill schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:04:
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 20.04.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Had tot nog toe niks gehoord dus net naar sony style gebeld en het is verschoven naar volgende week :'( (iets met vulkaan en vliegen of zo).

Het email verkeer van sony zal dan schijnbaar ook met vliegtuigen verstuurd worden |:( .
Zou me niet onwaarschijnlijk lijken dat het door de problemen met het vliegverkeer komt. Mijn bestelling van de 14" Vaio E serie is ook vertraagd, maar dan bij een tussen leverancier en niet bij Sony direct. De verwachte lever datum is gewijzigd naar 29 april, terwijl dit eerst 23 april was.

Hopelijk heb ik de laptop dan ook op 29 april :)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356422

gegroet, onlangs ook een vaio VPCEB1M1E, het witte standaard-model dat in de mediamarkt lag gekocht. Over het algemeen heel tevreden, maar als complete computerleek vroeg ik mij toch af of het normaal is dat bij niet-intensief gebruik (internetten, tekstje typpen,...) de harde schijf om de paar seconden van zich laat horen. Een soort van geklik (?). Nu ik het weet, hoor ik het duidelijk en het begint te irriteren. Heel het topic doorgelezen, niemand maakte er melding van. Vroeg mij of of een harde schijf dit behoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 14:44
Anoniem: 356422 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:29:
gegroet, onlangs ook een vaio VPCEB1M1E, het witte standaard-model dat in de mediamarkt lag gekocht. Over het algemeen heel tevreden, maar als complete computerleek vroeg ik mij toch af of het normaal is dat bij niet-intensief gebruik (internetten, tekstje typpen,...) de harde schijf om de paar seconden van zich laat horen. Een soort van geklik (?). Nu ik het weet, hoor ik het duidelijk en het begint te irriteren. Heel het topic doorgelezen, niemand maakte er melding van. Vroeg mij of of een harde schijf dit behoort te doen.
De harde schijf maakt wel een klein beetje geluid als er wat gelezen / geschreven wordt. Echt tikken heb ik echter geen last van en is dan ook niet normaal. Is het mogelijk dat je het geluid opneemt(bijv video) zodat we kunnen horen hoe het klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tik geluiden zijn over het algemeen een aanduiding dat je harde schijf het gaat begeven. Dus ik zou sowieso vaak back uppen als ik jouw was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Ik heb precies hetzelfde model als jou, maar ik hoor de hardeschijf niet tikken. (vaak is dat ook een negatief teken)
Heel af en toe, als er veel geladen moet worden hoor ik hem wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356422

Zoals gevraagd hierbij een video met het geluid (opgenomen met mijn crappy fototoestel, hopelijk is het duidelijk)

http://www.youtube.com/watch?v=xQMfaI73r3Y#t=1m30s

Na vijf seconden zou je het moeten horen om de paar seconden, het is duidelijker als je voor de computer zelf zit.

Vaak een back up maken, sinds ik is het grootste gedeelte van mijn thesis ben verloren heb ik dat op de harde manier geleerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Geachte Heer Mulder,

Momenteel loopt er intern een onderzoek naar de oorzaak van de hoge toon die op bepaalde toestellen blijkbaar wordt gegenereerd. Tot op heden hebben wij hier nog geen oplossing voor. Van zodra er een oplossing komt zal die beschikbaar zijn op onze website: www.vaio-link.com . Ik kan u enkel aanraden deze regelmatig na te kijken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen De Jonghe

Sony VAIO Link Technical Support Team
Voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342175

Ik wil graag een Vaio E serie's kopen maar ik twijfel erg tussen de I3 330 en de I5 530.
Is het die 100 euro echt waard?

Word gebruikt voor;
Videobewerken
Renderen van video's ;)
Game's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Het heeft een maand geduurd, maar ik ben dan eindelijk ook om. De afgelopen week vrij overtuigd dat ik voor de DELL Studio 15 met i7-720QM zou gaan, maar de matige grafische kaart in die laptop woog niet op tegen de CPU die in mijn beoogde DELL configuratie toch heel erg veel beter is. Doordat ik toch van plan ben zo af en toe een spelletje te spelen en het feit dat m'n normale PC gebruik niet zo ontzettende CPU intensief is, heb ik net toch maar een Vaio E besteld met i3, 5650 en Full HD (VPCEB1X5E).

Grote kans op een piep, maar die moet ik dan maar op de koop toe nemen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Voor videobewerken zou ik de snelst mogelijk proc nemen (die je wilt/kunt betalen) :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dacht ik dus ook maar moet ook een beetje prijs/ kwaliteit blijven hè :P.
Anders werd het wel een i7 ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Anoniem: 342175 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:57:
Ik wil graag een Vaio E serie's kopen maar ik twijfel erg tussen de I3 330 en de I5 530.

Word gebruikt voor;
Videobewerken
Renderen van video's ;)
Game's
Het verschil tussen de i3 330 en de i5 530 is toch 150 euro?

Ik heb de i5 430 en ik vind hem echt snel. Ik heb hem vooral gekocht met het oog op de toekomst, ik zou het dan toch jammer vinden als ik met een i3 net tekort zou komen. Verder zijn er erg veel testjes van de i3 tegenover de i5. Daaraan kun je zelf beoordelen of jij het 100 (150?) euro waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je na gaan 150 euro, denk toch dat ik wel de I5 530 neem.
Maar wat ik me af vraag gaat de i5 530 sneller dan de E4500 (Desktop processor).
Dat is mijn oude processor en daar kon ik wel aardig op editten. Die vergelijking zoek ik eigenlijk.
(Nu I7 920 O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Een Core i3 is over het algemeen al sneller dan de snelste core 2 duo processors, dus een core i5 is dan sowieso nog sneller. Zie ook de benchmarks in deze review. De mobiele i3/i5 processoren worden er niet in getest, maar je krijgt wel een idee hoe snel ze ongeveer zijn.

Tussen de mobiele i3 en i5 zit niet echt een groot snelheidsverschil omdat ze best veel op elkaar lijken. Alleen de kloksnelheid is wat hoger en de i5 heeft de turboboost feature (kloksnelheid gaat automatisch omhoog als er maar 1 core wordt gebruikt). Dus je kan je afvragen of dat die 100/150 euro extra wel waard is of dat je gewoon een i3 neemt en die eventueel iets gaat overklokken.

Lees het topic verder anders nog even door. Er zijn al veel reacties geplaatst over wat nu het verschil is tussen een i3 en i5 en welke je beter kan nemen (er is trouwens ook al vaak gezegd dat je het topic moet doorlezen omdat veel dezelfde vragen vaak gesteld worden, maar dat terzijde :P). Misschien is het een goed idee om veel gestelde vragen + antwoorden in de TS op te nemen.

Hier trouwens nog een tabel met de verschillen in mobiele i3 en i5 CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Anoniem: 342175 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:46:
Maar wat ik me af vraag gaat de i5 530 sneller dan de E4500 (Desktop processor).
Terryb47 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:00:

+ de i5 M430 op 2,26mhz is sneller dan m'n core2duo op 3ghz
en dat is in wprime beide op 2 cores - je gaat er dus zeker op vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yayks dat klinkt erg lekker! Ik zal het topic ff door spitten.
Zou die I3 ook sneller zijn? (Wat me wel logisch lijkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb zojuist Win 7 overnieuw geïnstalleerd. Heb alle drivers geïnstalleerd. Via de recovery cd's heb ik de webknop weer werkend.

Nu had ik via de recovery cd's ook iets met batterij geïnstalleerd. En nou krijg ik telkens een melding dat mijn batterij niet goed is, of niet compitable met mijn laptop. Vind dat erg vreemd omdat ik dat nog nooit heb gehad. Iemand enig idee hoe ik die batterij ding er weer af kan gooien? Ik zie hem namelijk nergens meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Dat is waarschijnlijk een service. Die kan je uitzetten door naar Start > uitvoeren / zoekfunctie > services.msc in te typen en daar opzoek gaan naar de service die de accu in de gaten houdt. Weet niet hoe die service heet maar het zal vast iets van sony of battery in de naam hebben staan.
Als je 'm hebt gevonden, dan naar de eigenschappen ervan gaan en kiezen bij opstarttype voor uitgeschakeld. Je kan eventueel ook nog de service stoppen door op stoppen te klikken.

Het kan ook een programma zijn dat met de laptop meestart. Ga dan naar Start > uitvoeren / zoekfunctie > msconfig intypen > naar tabblad opstarten gaan en het vinkje weghalen bij het juiste item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 21:52
Anoniem: 342175 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:57:

Word gebruikt voor;
Videobewerken
Renderen van video's ;)
Game's
Ik wil zo'n beetje hetzelfde met de laptop gaan doen als jij en ik ben voor i5 530 gegaan :) Kan helaas nog geen ervaringen delen. Kreeg vandaag bericht dat 'ie waarschijnlijk dinsdag a.s. verzonden wordt. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 16:22
i3 is zeker een snelle processor. Enige wat die niet heeft tov de i5 is de turbo functie. Voor rest is ie sneller dan vele core2duo mobile processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de turbo functie maakt de i5 juist veel sneller dan de i3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Dan kan je net zo goed de i3 overklokken en die 100 euro besparen lijkt me. De temperatuur laat het wel toe als ik het hier zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar heb je helemaal gelijk in, maar hoe wil je dan de CPU overclocken :)
dat is me met mijn studio 15 nog niet gelukt, en die word max 50°...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
geen idee :P ik heb me niet echt erin verdiept. Maar ik ga wel wat proberen als ik de notebook binnen heb :) Je zal het idd niet in de bios kunnen instellen.
Zou iemand trouwens kunnen kijken of er überhaupt wat in te stellen is in de bios? Of is het een standaard "notebook bios" (dat je alleen de bootvolgorde kan veranderen en een wachtwoord instellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microgranules schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:19:
Zou iemand trouwens kunnen kijken of er überhaupt wat in te stellen is in de bios? Of is het een standaard "notebook bios" (dat je alleen de bootvolgorde kan veranderen en een wachtwoord instellen)?
ga daar maar vanuit...

ik het redelijk wat gegoogled, met het programma setfsb kan je de fsb van je moederbord aanpassen, je klokt dan het geheugen en de proc omhoog.
mar, je moet wel het typenummer dan de pll (= clockgen) weten, deze zit op je moederbord (klein chippie met 64 pins, duidelijk zichtbaar), als je dit weet moet je hopen dat er support voor is...

if you're feeling luckey, probeer gewoon alle pll's uit met dat programma, bij mijn laptop werkt er geeneen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20
Maandag wil ik ook een Vaio VPC-E bestellen met 15,5 inch scherm. Op mijn huidige notebook zit een klassiek 15 inch scherm met een resolutie van 1400x1050. Eigenlijk zijn de letters daarop al te klein voor mij om ontspannen te kunnen lezen. Het lijkt me dus het beste om te kiezen voor een resolutie van 1366x768.

Terryb47 echter brengt me echter aan het twijfelen; hij vind 1920x1080 enorm meevallen ondanks zijn tegenovergestelde verwachting. Daarbij suggereert ipazza dat je met 1920x1080 ook gewoon een lagere resolutie kan instellen. Ik wist ook wel dat dat kan, maar wanneer ik dat op mijn huidige notebook doe, dan worden letters en pictogrammen erg “wollig”. Nu weet ik dat de schermen van tegenwoordig een stuk beter kunnen omgaan met niet-native resoluties.

Kan iemand mij vertellen of 1366x768 er goed uitziet op een native 1920x1080 scherm? Als dat zo is dan heb ik alle vrijheid om te schakelen en dus het beste van 2 werelden.

(Ik weet dat ik ook de DPI zou kunnen upscalen, maar ik vind het er dan persoonlijk onooglijk uitzien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Ik heb onlangs de Sony F11 (16.4" Full HD) uitgetest en gescaled naar o.a. 1680x1050 en 1366x768 enzo en op het eerste zicht leek het beeld nog perfect. Ik moet wel toegeven dat 1366x768 op Full HD scherm, a bit of shame. Dan neem je gewoon beter 1366x768.
Plus je zegt zelf al moeite te hebben met je huidige scherm...

Natuurlijk, weet ik niet hoe het op 15.5" is. Het beste is het om het eens uit te testen. Zijn er geen demo-toestellen beschikbaar in de winkels of is het alleen via Sonystyle beschikbaar?

Persoonlijk vind ik sinds Windows 7 het upscalen van DPI echt meer dan doenbaar, een volwaardige functie! Het oogt zeker niet slecht ofzo... integendeel. En je verliest dan minder "real estate" als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

forget it, 1080p @ 15 inch is een stuk kleiner dan 1400*1050@ 15 inch, en de resolutie verlagen is ook niet wat je wilt, neem dan gewoon het goedkopere scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Barkrukhenkie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:36:
Maandag wil ik ook een Vaio VPC-E bestellen met 15,5 inch scherm. Op mijn huidige notebook zit een klassiek 15 inch scherm met een resolutie van 1400x1050. Eigenlijk zijn de letters daarop al te klein voor mij om ontspannen te kunnen lezen. Het lijkt me dus het beste om te kiezen voor een resolutie van 1366x768.

Kan iemand mij vertellen of 1366x768 er goed uitziet op een native 1920x1080 scherm? Als dat zo is dan heb ik alle vrijheid om te schakelen en dus het beste van 2 werelden.
Ik heb net even mijn scherm op 1280x720 / 1280x768 gezet. Je ziet natuurlijk wel dat het gedownscaled is, en het is zeker niet scherp. Maar ik heb dit wel erger zien gebeuren op andere schermen.
1366x768 kreeg ik zo snel even niet voor elkaar.
1680x1050 ziet er niet uit, en ik heb hierbij zelf meer moeite met het lezen van tekst dan op 1920x1080

Ik zou gewoon even naar een winkel gaan, en zelf gewoon oordelen.
Persoonlijk vond ik het na 1 week wennen erg goed te doen, ik schrijf nu mijn scriptie ook gewoon op 1920x1080. Het is heerlijk om 2 A4 documenten naast elkaar open te kunnen hebben. En werken met Photoshop en InDesign is een verademing. Dit zijn voor mijzelf de redenen dat ik toch voor Full HD heb gekozen.

Ik heb ze naast elkaar zien staan, en ja het Full HD scherm is kwalitatief beter (kleuren, kijkhoek zoals eerder in het topic ook al vermeld volgens mij)
Echter, als je de tekst niet meer kan lezen zonder inspanning, heeft het allemaal weinig zin.

Als je kunt kijken in de winkel, doen. Zo niet zou ik voor het scherm met de lagere resolutie gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Microgranules schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:13:
Dat is waarschijnlijk een service. Die kan je uitzetten door naar Start > uitvoeren / zoekfunctie > services.msc in te typen en daar opzoek gaan naar de service die de accu in de gaten houdt. Weet niet hoe die service heet maar het zal vast iets van sony of battery in de naam hebben staan.
Als je 'm hebt gevonden, dan naar de eigenschappen ervan gaan en kiezen bij opstarttype voor uitgeschakeld. Je kan eventueel ook nog de service stoppen door op stoppen te klikken.

Het kan ook een programma zijn dat met de laptop meestart. Ga dan naar Start > uitvoeren / zoekfunctie > msconfig intypen > naar tabblad opstarten gaan en het vinkje weghalen bij het juiste item.
Ik kan het nergens vinden. En ik heb het geïnstalleerd vanaf de recovery cd's.

Edit: Gevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20
Bedankt. Morgen toch maar even kijken bij MM Alexandrium dan. Ik had gehoopt dat de kwaliteit bij lager instellen dan native resolutie niet opvallend zou verminderen, dan had de keuze erg makkelijk geweest.

Voor foto- en videobewerking, webdesign en vast nog wel wat andere zaken die ik doe, is een hoge resolutie juist weer ideaal. Full HD is eigenlijk net een brug te ver, en het alternatief is een flinke stap terug in vergelijking met wat ik nu heb. En ik hoor net dat het full HD scherm ook kwalitatief nog eens beter is. Lastige keuzes moet je maken als je meer wilt dan je ogen kunnen hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik ben persoonlijk erg tevreden over het full HD scherm. Vind het ongelooflijk mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 15:31
Heeft iemand de Windows licentie geweigerd? En hoeveel krijg je dan terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Nu online
de laptop is zeker een aanrader voor geintresseerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb overigens zelf alles weer lekker draaien nu.
De recovery dvd's gebruikt (thanks KaiseRRuby ;) ) en toen rustig gekeken wat er wel en niet af kan. heb het meeste er af gehaald, bij twijfel even google om te kijken wat het precies is.

Draait even snel nu als een compleet schone install, en nu ook met goed werkende standby functie. (dat wilde mijne niet meer doen na schone install)
Dat is toch wel iets wat ik belangrijk vind, aangezien ik die laptop veel heen en weer sleep maar hem wel snel aan wil hebben.

De piep alleen, die is nog wel aanwezig. Niet storend, hopelijk komt sony snel met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mijn laptop draait momenteel precies hetzelfde als de jouwe, The_eYe.

Inclusief piep en schone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Gisteren is ook de 15,5" i5 voor mijn vriendin aangekomen, maar de piep zit er ook in, zowel op netstroom als alleen op de accu. Daarnaast zitten er ook wat krasjes/plekjes aan de binnenkant van de scherm cover. volgens mij klikken ze dit er later op en is dag niet zo netjes gedaan.
Het is doorzichtig plastic wat aan de binnenkant is gespoten en het lijkt alsof ze tijdens het assembleren het beschadigd hebben.

Na twee maanden wachten kan hij dus weer terug, ik ga zo even bellen... Dit is wel een grote teleurstelling, ze weten al maanden van dit probleem af en kunnen het blijkbaar niet repareren, maar dan doen ze niet direct. Erg jammer.

Verder is het full hd scherm super, en hij is erg snel! Niet alle Vaio meuk ervan afgegooid maar wel wat, de overige dingetjes zijn wel handig.

[ Voor 0% gewijzigd door GloriX op 27-04-2010 16:06 . Reden: ze kunnen het niet reparen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb contact gehad met Sony, maar ze kunnen het probleem nog niet repareren hoor. En weet je zeker dat die piep er ook op netstroom in zit? Ik had de eerste dag ook een soort piep vanuit mijn harde schijf, maar die was later weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:05:
Ik heb contact gehad met Sony, maar ze kunnen het probleem nog niet repareren hoor. En weet je zeker dat die piep er ook op netstroom in zit? Ik had de eerste dag ook een soort piep vanuit mijn harde schijf, maar die was later weg.
Je hebt gelijk, ik was "niet" vergeten. Ze kunnen het idd niet repareren. Dat is toch wel erg stom.

Ik ga vanavond nog even testen met het belasten van de cores en de hdd. En proberen om de mic uit te zetten, maar dat is halve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Godjira schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:03:
Heb eergisteren de 14" versie van de VPC-E Vaio serie besteld bij 4launch voor €758. Het gaat om de groene versie, dus de VPCEA1S1E/G. Vind dit een hele mooie laptop serie. Ik ga voor de 14" versie, omdat ik graag een kleinere laptop heb die wel volwaardig mee kan met de grotere broertjes. Het mooiste aan deze laptop is dat deze gewoon een DVD brander bevat en daarnaast ook een goede resolutie biedt, iets wat veel andere laptops in deze range vaak niet hebben.

Specs van de laptop dit ik besteld heb zijn verder:
  • Intel Core i3 330 (2,13GHz)
  • 4GB DDR3 (SODIMM)
  • Radeon Mobility HD5145
  • Schermdiagonaal: 14"
  • Resolutie: 1600x900 (WXGA++)
  • 500GB (5400rpm)
  • DVD+/-RW DL
  • eSATA, 3x USB 2.0
  • 802.11b, 802.11g, 802.11n
  • Ethernet 1Gbps
  • Bluetooth 2.1
  • Cardreader
  • 0,3MP Webcam
  • Windows 7 Home Premium
Wat ik redelijk verontrustend vind, is het feit dat er in dit topic redelijk veel mensen problemen hebben met een pieptoon wanneer de CPU idle draait. Ben benieuwd of dit ook het geval is bij de 14" versie. Heeft iemand daar al ervaring mee toevallig?
Heb je je laptop ondertussen al ontvangen? Al mee kunnen spelen? Getest of je ook last hebt van die pieptoon?

Sinds ik de HP DM3 iets te zwak vind qua specs, en nu ik deze ondertussen ondekt heb voor een prijs van amper €100 meer, ben ik toch zeer benieuwd. Dit is mijn nieuwe kanshebber. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Sinds een week of twee ook een blije bezitter van een Vaio VPC-E. Wit met zilveren cover.
Werkt helemaal top, nergens last van, dus nee, geen piep :-)
Spikkeltjes vallen gelukkig niet heel erg op op de witte polssteun

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 28-04-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Ik ben jaloers, ik wil mijn piep ook kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Heb sinds vanavond een Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ. De 14" die ik zo graag wilde hebben is erg slecht leverbaar en ik kon niet langer wachten om een laptop te kopen (heb al lange tijd geen privé laptop meer gehad).

Vind het een fijne laptop tot dusver, al had de resolutie van mij hoger gemogen. Ik begrijp niet helemaal waarom de 14" E serie een resolutie van 1600x900 krijgt en de 15,5" E serie maar 1366x768. Het is niet heel storend gelukkig, maar 1600x900 was toch beter geweest.

Alles werkt naar behoren. Vooral het toetsenbord vind ik heel erg fijn! Er zit een Intel Core i5 M430 in en 4GB werkgeheugen. Zover (heb nog niet uitgebreid kunnen testen) flitst de laptop, hij is echt heel snel :).

Wat betreft de wel bekende hoge pieptoon, deze zit ook op mijn laptop wanneer deze idle draait en alleen op accu. Met de netstroom hoor je geen enkele pieptoon. Morgen zal ik dit aankaarten bij Sony Nederland en kijken wat zij ervan zeggen. Wel een image maken van mijn Windows 7 Professional installatie, dan kan ik altijd terug als ze iets met de laptop uithalen.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7792

Poste eerder over mijn Accu probleem.

Heb netjes van Sony een nieuwe accu ontvangen echter dit verhielp het probleem ook niet..

Na nader onderzoek bleek dat mijn laptop snachts zonder reden ontwaakt uit Hibernate mode en wanneer de accu rond 5% is weer in Hibernate mode gaat... (en nee WOL, Windows updates was niet het probleem).

Nu in ieder geval een reserve accu erbij dat is mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 21:52
Gisteren bij VAIO VPC-E (i5 proc en HD-scherm) binnen gekregen. Heerlijk.
Nog geen piep gehoord, maar zolang heb ik er nog niet mee bezig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
Ik heb die van mij ook binnen gekregen, met gratis pieptoon er bij!.

Kwa snelheid erg tevreden, ben rustig windows aan het opschonen van alle rotzooi die er op staat maar misschien koop ik wel gewoon een andere schijf (groter,sneller) met een clean install er bij.

Het scherm (HD) valt me alles behalve tegen, hij is fel zat in mijn ogen, ik heb hem iets terug geschroefd want op max vind ik het te fel.

Over de pieptoon, ik vind hem niet echt storend hard, je hoort het ook niet overdreven makkelijk. De toon hoogte is ook hoger dan ik had verwacht, ik (25) kan hem horen maar mijn vader (52) niet. Toon hoogtes schatten is lastig en ik doe het niet dagelijks maar ik denk wel boven de 10KHz en aangezien mijn vader het niet hoort verwacht ik zelfs boven de 15KHz.

[ Voor 10% gewijzigd door Andurill op 29-04-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Andurill schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:05:
Ik heb die van mij ook binnen gekregen, met gratis pieptoon er bij!.

Kwa snelheid erg tevreden, ben rustig windows aan het opschonen van alle rotzooi die er op staat maar misschien koop ik wel gewoon een andere schijf (groter,sneller) met een clean install er bij.

Het scherm (HD) valt me alles behalve tegen, hij is fel zat in mijn ogen, ik heb hem iets terug geschroefd want op max vind ik het te fel.

Over de pieptoon, ik vind hem niet echt storend hard, je hoort het ook niet overdreven makkelijk. De toon hoogte is ook hoger dan ik had verwacht, ik (25) kan hem horen maar mijn vader (52) niet. Toon hoogtes schatten is lastig en ik doe het niet dagelijks maar ik denk wel boven de 10KHz en aangezien mijn vader het niet hoort verwacht ik zelfs boven de 15KHz.
Moet eerlijk zeggen dat ik de pieptoon ook niet overdreven vervelend vind, al heb ik hem natuurlijk liever helemaal niet. Heb een e-mail gestuurd naar Sony hierover en ik wacht rustig op een antwoord van ze. Ben benieuwd wat ik als antwoord retour krijg en ik zal deze dan ook direct hier laten weten, wie weet komen ze met anders nieuws dan eerder al in dit topic bekend is gemaakt.

[edit]
Heb net antwoord gehad van Sony. Hieronder de mail:
Bedankt voor uw e-mail betreffende het geluid dat uw laptop maakt als u op batterij werkt.

Helaas is er op dit moment nog geen oplossing voor.
Sony is druk aan het onderzoeken wat dit probleem kan veroorzaken.
Zodra er meer bekend is dan zal dit geinformeerd worden.

Als u nog verdere vragen hebt dan kunt u antwoorden op deze email of telefonisch contact met ons opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

Uw computer is binnen garantie, bel naar 020 346 93 03 (nl) of 02 7173218 (be).
Uw computer is buiten garantie, bel naar 0900 0400 278 (€0.50/min) of 0900 51503 (be).
Ons Call-Centre is geopend van maandag tot vrijdag, van 8:00 tot 18:00 uur.
Er is dus nog geen oplossing, zoals eigenlijk al bekend was.

[ Voor 24% gewijzigd door Godjira op 30-04-2010 11:23 . Reden: Mail ontvangen van Sony ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:27
Godjira schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:13:
Heb sinds vanavond een Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ. De 14" die ik zo graag wilde hebben is erg slecht leverbaar en ik kon niet langer wachten om een laptop te kopen (heb al lange tijd geen privé laptop meer gehad).

Vind het een fijne laptop tot dusver, al had de resolutie van mij hoger gemogen. Ik begrijp niet helemaal waarom de 14" E serie een resolutie van 1600x900 krijgt en de 15,5" E serie maar 1366x768. Het is niet heel storend gelukkig, maar 1600x900 was toch beter geweest.

Alles werkt naar behoren. Vooral het toetsenbord vind ik heel erg fijn! Er zit een Intel Core i5 M430 in en 4GB werkgeheugen. Zover (heb nog niet uitgebreid kunnen testen) flitst de laptop, hij is echt heel snel :).

Wat betreft de wel bekende hoge pieptoon, deze zit ook op mijn laptop wanneer deze idle draait en alleen op accu. Met de netstroom hoor je geen enkele pieptoon. Morgen zal ik dit aankaarten bij Sony Nederland en kijken wat zij ervan zeggen. Wel een image maken van mijn Windows 7 Professional installatie, dan kan ik altijd terug als ze iets met de laptop uithalen.
Zou je voor mij na kunnen zien/testen hoelang de batterij duurt?
Ik wil hem namelijk voor uni aanschaffen en het zou prettig zijn als hij 4 uur of meer uit zou kunnen houden.
Of zal het handiger zijn om naast de bestelling de extra accu bij te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Szaby schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:27:
[...]

Zou je voor mij na kunnen zien/testen hoelang de batterij duurt?
Ik wil hem namelijk voor uni aanschaffen en het zou prettig zijn als hij 4 uur of meer uit zou kunnen houden.
Of zal het handiger zijn om naast de bestelling de extra accu bij te doen?
Nou, daar hoef ik weinig voor te testen. Zelfs met energiebesparende functies aan vanuit Windows 7 en Sony zelf gaat de accu max 2,5 uur mee op de accu (en dan doe je eigenlijk niets). Bluetooth e.d. staat dan allemaal uit, scherm op lage helderheid en power plan op power saver. Alleen WLAN e.d. heb ik natuurlijk wel aan, omdat ik anders internet niet op kan :).

Wat dat betreft is het wel duidelijk dat Sony bespaart heeft op de accu...

Ga komende week, als ik de laptop wat langer heb kunnen testen, ook een review plaatsen op Tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door Godjira op 30-04-2010 14:33 . Reden: Extra toevoeging ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Laatst online: 04-06 19:01

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Heb nu bijna 2 maanden een Vaio EB1s1e...met windows 7 (clean install)
en ik irriteer me dood aan het feit dat dit ding crasht.. nu al 6x en 2x daarvan vandaag
Ik heb geen idee hoe het komt, kan de dmp files niet openen en als windows op internet naar een oplossing zoekt opent iets van sony vaio in een klein windowtje waarin ik niets kan zien... (maar dat komt ws omdat ik al die sony crap er vanaf gegooid heb)

Hebben jullie suggesties? hoe kan ik het best erachter komen wat de oorzaak komt.. (dan zijn laptops toch maar lastig)

Hij crashed o.a. in WoW.. je merkt dat je latency omhoog schiet.. en dan poef blauw scherm doorspekt lijnen waardoor die tekst dus niet leesbaar is.
alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Nu online
Kan iemand mij helpen?
ik heb namelijk windows home and student erop en ik krijg hem er niet af!
die proeftijd is verlopen en ik doe via configuartiescherm uninstall maar hij
zegt telkens na het opnieuw opstarten dat het niet voltooid is.. maar hij heeft geen reden

ik heb het ook al met Ccleaner gebruikt maar precies hetzelfde verhaal..
nog iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bert schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:24:
Heb nu bijna 2 maanden een Vaio EB1s1e...met windows 7 (clean install)
en ik irriteer me dood aan het feit dat dit ding crasht.. nu al 6x en 2x daarvan vandaag

Hebben jullie suggesties?
als ie de hele tijd crasht zou ik opnieuw de OS installeren. (heb je geen image gemaakt na de clean install?) eventueel de recovery discs erbij zoeken en restore doen naar de fabrieksinstellingen (zoals je em kocht) crasht die daarmee nog steeds dan zou ik beroep doen op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of een ander image regelen en installeren met je eigen licentiecode.

@r--ndy: 2007 Office system handmatig verwijderen als dat niet mogelijk is met de functie Software 3e resultaat bij google

[ Voor 177% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 01-05-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:49
Ik ben tot nu toe heel tevreden over mijn laptop, maar spijtig genoeg ben ik er in geslaagd om blijkbaar een trojan binnen te halen die er op zijn beurt in geslaagd is heel wat virussen en spyware binnen te halen. Hoewel ik er in principe wel geslaagd ben alle 'shit' te verwijderen betrouw ik het zaakje toch niet helemaal.

Nu wil ik herinstalleren/formateren en heb gelukkig ook in het begin hersteldisks gemaakt. Nu bedacht ik me dat ik misschien beter gewoon een Windows7 iso kan downloaden en het daarmee te doen en dan zelf beslissen wat ik installeer.

Nu vraag ik me af: als ik W7 installeer van een ISO'tje is het daarna dan toch nog mogelijk om mijn Sony hersteldisks te gebruiken mocht ik me toch bedenken?

Off-topic: Ik vind het trouwens wel vreemd dat ik er met dit systeem zo snel in slaag iets fout binnen te halen, terwijl ik niets illegaal of vreemd doe met de laptop (geen torrents, downloadprogramma's of 'prentjes'). Terwijl ik op mijn desktop al jaren geen problemen heb en daarmee al wel wat gedaan heb 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Docho op 01-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Nu online
ja die had ik eerst ookal maar dat gaat om vista en ik heb w7..
is dat geen probleem of wel?

ik zie dat ik nu nog een probleempje heb wat me niet eerder is opgevallen
ik weet niet of ik het zelf er af heb gehaald maar als ik mijn VAIO knop druk
doet hij mute on/off.. iemand?

[ Voor 23% gewijzigd door r--ndy op 02-05-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Docho schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:04:

Nu vraag ik me af: als ik W7 installeer van een ISO'tje is het daarna dan toch nog mogelijk om mijn Sony hersteldisks te gebruiken mocht ik me toch bedenken?

Off-topic: Ik vind het trouwens wel vreemd dat ik er met dit systeem zo snel in slaag iets fout binnen te halen,
jazeker, je kan altijd terug naar je huidige Sony default installatie met je recovery dvd's. enne, een ongelukje zit in een klein hoekje. tis altijd mogelijk om een trojan binnen te halen op een betrouwbare site via een popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Docho schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:04:
Ik ben tot nu toe heel tevreden over mijn laptop, maar spijtig genoeg ben ik er in geslaagd om blijkbaar een trojan binnen te halen die er op zijn beurt in geslaagd is heel wat virussen en spyware binnen te halen. Hoewel ik er in principe wel geslaagd ben alle 'shit' te verwijderen betrouw ik het zaakje toch niet helemaal.

Nu wil ik herinstalleren/formateren en heb gelukkig ook in het begin hersteldisks gemaakt. Nu bedacht ik me dat ik misschien beter gewoon een Windows7 iso kan downloaden en het daarmee te doen en dan zelf beslissen wat ik installeer.

Off-topic: Ik vind het trouwens wel vreemd dat ik er met dit systeem zo snel in slaag iets fout binnen te halen, terwijl ik niets illegaal of vreemd doe met de laptop (geen torrents, downloadprogramma's of 'prentjes'). Terwijl ik op mijn desktop al jaren geen problemen heb en daarmee al wel wat gedaan heb 8)7
Die trojan heeft natuurlijk weinig te maken met het systeem opzich. Meer met de software, zoals antivirus en firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 10:04

Hox

Afgelopen koninginnedag heb ik een mooie E serie laptop gekocht. Het is de VPCEB1M1E/T (de Core i3 + 5650). Hij was in de aanbieding bij de mediamarkt voor een mooie prijs. Met dank aan jullie tips in dit topic heb ik een fresh install van Windows 7 gedaan en alles draait nu lekker. Het is echt een mooi apparaat. Lekker stil en gelukkig heb ik de piep niet.
Ondanks al deze plus puntjes zit ik toch nog met een klein probleempje. Als ik een game speel als World of Warcraft (yeah i know :P ) dan staat hij om de zoveel tijd een seconde stil. Ik merk dat de hardeschijf op dat moment stil staat of minder hard draait omdat de vibratie afneemt. De hardeschijf moet dan opnieuw opspinnen en dat kost natuurlijk wat tijd.
Ik heb gekeken in het energiebeheer, maar daar staat dat de hardeschijf pas uitgaat na 20 minuten. Verder heb ik bij drivers gekeken en geinstalleerd, maar het helpt voor dit probleem niet veel. Is dit te verhelpen of hoort dit erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Hox schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:06:
Afgelopen koninginnedag heb ik een mooie E serie laptop gekocht. Het is de VPCEB1M1E/T (de Core i3 + 5650). Hij was in de aanbieding bij de mediamarkt voor een mooie prijs. Met dank aan jullie tips in dit topic heb ik een fresh install van Windows 7 gedaan en alles draait nu lekker. Het is echt een mooi apparaat. Lekker stil en gelukkig heb ik de piep niet.
Ondanks al deze plus puntjes zit ik toch nog met een klein probleempje. Als ik een game speel als World of Warcraft (yeah i know :P ) dan staat hij om de zoveel tijd een seconde stil. Ik merk dat de hardeschijf op dat moment stil staat of minder hard draait omdat de vibratie afneemt. De hardeschijf moet dan opnieuw opspinnen en dat kost natuurlijk wat tijd.
Ik heb gekeken in het energiebeheer, maar daar staat dat de hardeschijf pas uitgaat na 20 minuten. Verder heb ik bij drivers gekeken en geinstalleerd, maar het helpt voor dit probleem niet veel. Is dit te verhelpen of hoort dit erbij?
Speel zelf ook World of Warcraft op mijn vorige week aangeschafte VPCEB1S1E/BJ. Dit is weleens waar een andere versie uit dezelfde serie, maar vrijwel identiek kwa hardware, behalve de CPU, dat is in de VPCEB1S1E een Intel Core i5. Het probleem dat je omschrijft komt bij mij echter niet voor.

Heb je na de fresh install van Windows ook de drivers allemaal goed geïnstalleerd? Zoals SATA, Intel chipset, etc? Zo niet, dan zou ik de Recovery discs gebruiken om deze alsnog te installeren (of ze apart te downloaden natuurlijk) en alsnog te installeren.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

twi schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:11:
heb ik net toch maar een Vaio E besteld met i3, 5650 en Full HD (VPCEB1X5E).
Om een indicatie te geven van de levertijd aan mensen die 'm willen bestellen in vergelijkbare config: Hij is vandaag richting logistiek centrum verstuurd, en in een ander topic las ik dat het vanaf deze stap nog zo'n 5 dagen kan duren voordat ik 'm ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
  • Laatst online: 07-04-2024
Kan er niet in de beginpost een link staan naar de clean install????Zit nu al op 20 pagina's terug te zoeken maar kan de handleiding hiervan niet vinden.....Weet iemand waar deze staat? Alvast thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 10:04

Hox

Godjira schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:40:
[...]

Speel zelf ook World of Warcraft op mijn vorige week aangeschafte VPCEB1S1E/BJ. Dit is weleens waar een andere versie uit dezelfde serie, maar vrijwel identiek kwa hardware, behalve de CPU, dat is in de VPCEB1S1E een Intel Core i5. Het probleem dat je omschrijft komt bij mij echter niet voor.

Heb je na de fresh install van Windows ook de drivers allemaal goed geïnstalleerd? Zoals SATA, Intel chipset, etc? Zo niet, dan zou ik de Recovery discs gebruiken om deze alsnog te installeren (of ze apart te downloaden natuurlijk) en alsnog te installeren.
Ik heb al die drivers geinstalleerd. Maar ik merk dat wanneer hij even niets hoeft te laden dat de hardeschijf stil valt, zoals ik al zei. Dit gebeurd niet als ik in Windows zit. Dit gebeurd dus alleen tijdens het spelen van het spel.

@Davistam Een paar pagina's terug staat bij het opnieuw installeren van windows dat je dit kan dan met een retail cd en de code onderop je laptop. En dat het verstandig is de drivers map op je C schijf te kopieren naar een usbstick zodat je de drivers bij de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:49
KaiseRRuby schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:54:
[...]

Die trojan heeft natuurlijk weinig te maken met het systeem opzich. Meer met de software, zoals antivirus en firewall.
Lees 'spijtig genoeg ben ik er in geslaagd', ik steek de schuld helemaal niet op het systeem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Binnenkort wil ik een 15" laptop aanschaffen. Mijn huidige laptop, een dell (die nu uit elkaar aan het vallen is, waardeloos geval) heb ik zelf samengesteld. Dat vond ik erg fijn en ik zou dat nu weer via Sony Style willen doen, maar ik heb net voor het eerst naar Sony Style gekeken naar de 15,5" inch en Niets is op voorraad! Wat is dit nou voor raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345492

Volgens mij is alleen de i3 processor niet op voorraad. Bij mij verdwijnt het balkje "niet op voorraad" in ieder geval als ik een andere processor kies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345492 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:11:
Volgens mij is alleen de i3 processor niet op voorraad. Bij mij verdwijnt het balkje "niet op voorraad" in ieder geval als ik een andere processor kies. :)
Het valt mee, even sony gemaild. Hele snelle reactie :) Volgende week is alles weer op voorraad voor de 15.5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Weet iemand hier of het mogelijk is de extended battery als basis optie te kiezen ipv de "normale" accu? Op de VS site is dit mogelijk, maar op de NL site lijkt niet dit mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Laatst online: 04-06 19:01

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ik heb, voor zover ik weet alle drivers geinstalleerd. Ik ga wel proberen om hem te restoren naar fabrieksinstellingen.
Nu heb ik, slim als ik ben, geen recovery discs gemaakt (met windows 7 had ik immers nooit problemen). |:(

Heeft iemand suggesties hoe ik daar aan kan komen? Het gaat om een VPCEB1S1E. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:54
twi schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:09:
[...]
Om een indicatie te geven van de levertijd aan mensen die 'm willen bestellen in vergelijkbare config: Hij is vandaag richting logistiek centrum verstuurd, en in een ander topic las ik dat het vanaf deze stap nog zo'n 5 dagen kan duren voordat ik 'm ontvang.
Oh, dat is al wat. Bij mij wordt er door de groothandel (niet zomaar een webshop) heen en weer gesmeten met de lever datum, ik ben het zat. Aangezien niet echt duidelijkheid kunnen leveren zit ik er over te denken om te annuleren, want dit kan zo nog eeuwen doorgaan. Nu staat hij weer op 18 mei.. terwijl hij afgelopen dagen nog op 30 april stond. (maar hij is nog wel vaker heen en weer gesprongen, vooruit en achteruit)
Ik heb een 14 inch Core i3 besteld (die met videokaart en 500gb, geen full HD zoals hierboven maar die met 1600x900). Ik had een blauwe besteld omdat ik bij de groothandel kon zien dat de witte al besteld waren (al was het niet erg duidelijk).

Deze dus.
http://tweakers.net/price...a1s1e-blauw.html#tab:info

Door de blauwe te bestellen was ik wel een van de eerste volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 05-05-2010 08:28 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 13:53
Anoniem: 63813 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:10:
Weet iemand hier of het mogelijk is de extended battery als basis optie te kiezen ipv de "normale" accu? Op de VS site is dit mogelijk, maar op de NL site lijkt niet dit mogelijk te zijn.
Ik zou dit ook graag willen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben nu ook van plan om de zwarte 14" of 15" in de winkel te gaan halen.

Dealbreaker voor mij is of het makkelijk is om je TV op de laptop aan te sluiten, of een groter TFT-scherm dat op mijn bureau staat. Ik lees in dit topic namelijk dat dat niet probleemloos gaat. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

!null schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:24:
Oh, dat is al wat. Bij mij wordt er door de groothandel (niet zomaar een webshop) heen en weer gesmeten met de lever datum, ik ben het zat. Aangezien niet echt duidelijkheid kunnen leveren zit ik er over te denken om te annuleren, want dit kan zo nog eeuwen doorgaan.
Tsja, ik heb de 15.5" via SonyStyle besteldl he, ik heb sowieso de 14" nog nergens gezien. Die dingen zijn klaarblijkelijk gewoon nog niet naar Nederland verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen problemen her met het aansluiten van een beeldscherm.
Kabel aansluiten, en vervolgens krijg je een scherm dat vraagt of je je je scherm wilt dupliceren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp niet veel van die nieuwe intel i3, i5, i7 processors. Ik heb gegoogled en heb geleerd dat de i3 'traag' is, de i5 'gemiddeld' en de i7 'snel'.
Ze zijn toch nieuw en sneller dan de core (2) duo processors? Hoezo traag...
Mijn laptop (core 2duo - 2GB ram) waar ik nog mee (probeer) te werken is me wel te traag. De grafische programma's (Lightroom en adobe CS3) zijn eigenlijk te zwaar. Als ik nou een beetje fatsoenlijk wil werken en 2 grafische programma's open wel hebben, is zo'n i3 dan voldoende? of ik kan beter nog verder vooruit kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
i3 is voor het gros meer dan voldoende en inderdaad sneller dan de cpu's van de oudere generatie.
De programma's die jou zou willen draaien, zullen het prima op de i3 doen.
De i3 is alleen minder future-proof dan de i5 of i7.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste