[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:21
Bert schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:16:
Ik heb, voor zover ik weet alle drivers geinstalleerd. Ik ga wel proberen om hem te restoren naar fabrieksinstellingen.
Nu heb ik, slim als ik ben, geen recovery discs gemaakt (met windows 7 had ik immers nooit problemen). |:(

Heeft iemand suggesties hoe ik daar aan kan komen? Het gaat om een VPCEB1S1E. Alvast bedankt.
Bellen naar Sony. Of iemand vragen die ook een VPCEB1S1E heeft, en die zo vriendelijk wil zijn om de cd's te branden. En op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Sinned123 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:46:
i3 is voor het gros meer dan voldoende en inderdaad sneller dan de cpu's van de oudere generatie.
De programma's die jou zou willen draaien, zullen het prima op de i3 doen.
De i3 is alleen minder future-proof dan de i5 of i7.
ah, oki. Misschien toch maar kijken naar de i5. Ik wil wat langer met mijn laptop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:04
Hmm, er schijnen productie problemen te zijn. Dit gaat in ieder geval op voor de 14 inch serie, voor welke andere modellen weet ik niet. Maar dat is in ieder geval de reden van de vertragingen. En daarbij komt dus, nog steeds geen duidelijkheid wanneer ze echt gaan komen.
Ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen.

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 06-05-2010 11:20 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Heb de mijne de 22e april besteld en vandaag binnen gehad. Helaas inderdaad een piep die - ondanks dat het redelijk snel went - vrij irritant is. Echt een hele zachte zeurderige hoge toon, zowel aan de netstroom als op de accu. Heb de i3 nog niet gigantisch belast, dus wie weet verdwijnt het dan. En anders maar zo'n Folding@Home dingetje installeren totdat ze er een oplossing voor hebben. Weinig zin om hem direct terug te sturen naar Sony, maar ik zal de klacht wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel een nadeel.. de kans dat je er een krijgt met die pieptoon..

Ik las vandaag in een review dat de trackpad van de Sony Vaio erg ruw is. Ik heb de laptop in de winkel bekeken, maar toen niet het trackpad aangeraakt.
Wel vreemd dit, het moet juist zo glad mogelijk zijn, zodat je zo makkelijk mogelijk de cursor kan verplaatsen..
Wat zijn jullie ervaringen met het trackpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Zelf vind ik het wel lekker. Ik ben die fijne coating met verdiepte rand wel een beetje zat. Hier kan geen troep tussen komen te zitten, en als hij gladder was had je niet gevoeld waar hij precies eindigde. Nee, het touchpad is prima. Het enige nadeel vind ik dat hij wel erg naar links zit, om hem recht onder de spatie te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

twi schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:23:
Zelf vind ik het wel lekker. Ik ben die fijne coating met verdiepte rand wel een beetje zat. Hier kan geen troep tussen komen te zitten, en als hij gladder was had je niet gevoeld waar hij precies eindigde. Nee, het touchpad is prima. Het enige nadeel vind ik dat hij wel erg naar links zit, om hem recht onder de spatie te houden.
Mijn dell met normaal trackpad loopt ook gewoon door, maar ligt wat dieper, dus voel je altijd het randje.

Het gaat me er meer om, hoe het aanvoelt en of je niet na een tijd een beetje last van je vinger krijgt. Maar ik zal eens een pc winkel binnenlopen, good idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353739

Anoniem: 297917 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:51:
Wel een nadeel.. de kans dat je er een krijgt met die pieptoon..

Ik las vandaag in een review dat de trackpad van de Sony Vaio erg ruw is. Ik heb de laptop in de winkel bekeken, maar toen niet het trackpad aangeraakt.
Wel vreemd dit, het moet juist zo glad mogelijk zijn, zodat je zo makkelijk mogelijk de cursor kan verplaatsen..
Wat zijn jullie ervaringen met het trackpad?
er zijn betere trackpads.. (je doelt op het synaptic mouse gedeelte toch?)
maar hij is redelijk te doen, ikzelf gebruik hem niet, heb er een Laser muis naast liggen, vind ik zelf toch wat directer. de trackpad zelf, is niet glad maar heeft juist een wat.. ruwer oppervlak vergeleken bij derest v/d laptop.

t zijn kleine puntjes zegmaar... (zie foto's)

ik post hierbij dan ook gelijk de foto's van mijn Sony Vaio E Series Glossy White version.

Mousepad:
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00209-20100506-1226.jpg

Armsteun + stippels xD!
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00210-20100506-1226.jpg

Zijkant + Poorten:
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00212-20100506-1227.jpg

Bovenkant! :D
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00211-20100506-1227.jpg

Scharnier + opladerplug:
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00213-20100506-1227.jpg

totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00214-20100506-1227.jpg

toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00215-20100506-1228.jpg

Beeldschermlijst +'' Motion Eye '':
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00217-20100506-1228.jpg

Poorten rechterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00218-20100506-1229.jpg

Numpad _/-\o_ :
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00220-20100506-1229.jpg

het Bijna nooit gebruikte optische station:
Afbeeldingslocatie: http://i632.photobucket.com/albums/uu43/RiejuRR/Sony%20Vaio%20E%20Series/IMG00219-20100506-1229.jpg

heb de laptop al een heletijd in gebruik dus sorry als hij niet schoon was haha!

nog specifieke foto's? just ask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Zitten er op de witte versie ook van die 'glitters' op de armsteunen? Ik dacht hem bij de lokale computerboer te zien en vond het afschuwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Penetrator schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:56:
Zitten er op de witte versie ook van die 'glitters' op de armsteunen? Ik dacht hem bij de lokale computerboer te zien en vond het afschuwelijk.
op de witte wel, maar ik heb de Glossy White, dus de glossy versie, en deze heeft deze minder mooie glitters niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358334

Hallo ik ben Michel en kom uit de stad, wil deze maand een nieuwe laptop kopen en heb de afgelopen dagen veel gelezen en geleerd hier, bedankt voor het delen van al jullie kennis, foto's en ervaringen!
Ik moet zeggen dat ik loop te twijfelen tussen Dell Inspiron of Studio met i5, 320GB en 4096, vindt de Inspiron mooier qua uiterlijk met dat geborstelde aluminium maar de Studio heeft de HD5650 en eventueel een telefonisch te bestellen FHD scherm, 15 of 17 inch maakt niet uit, de laptop blijft in huis staan.
Mijn huidige laptop is een Sony Vaio VGN-FE41S destijds gekocht voor 1599 euro, ik had er toen 2 gekocht. Een voor mijzelf en één cadeau gegeven, één van de MM en de andere bij RAF.
Die bij RAF heeft het verleden jaar begeven en die van de MM 2 weken geleden, alle twee het beeldscherm (grafische kaart?)
Omdat ik toch Sony altijd mooi vindt met design aan het kijken geweest en eerst mijn zinnen op de E serie gezet, ik wil geen laptop van boven de 900 euro meer omdat ze het bij mij geen 5 jaar uit houden en als een laptop van rond de 700-900 het een jaar of 3 doen kan ik met het verlies leven.
Vanaf de Sony site was ik zeker om de matzwarte te bestellen, totdat ik hier las dat de matzwarte een glossy gedeelte heeft rondom de muis, en dan het verhaal van de pieptoon, ik begrijp niet dat er mensen zijn die het van te voren weten dat de kans bestaat en dan toch nog bestellen? Maar dat is persoonlijk.
Gisteren naar de MM gegaan om de E-serie in real life te bekijken, wat een tegenvaller! Het (niet FHD) scherm kwam zeer gespiegeld over maar dat kan komen door de verkeerde opstelling van MM zelf, mousepad lijkt wel braille met al die bubbeltjes, als je je handen of vingers tegen elkaar wrijft verliezen we huidcellen, als we deze muis gebruiken dan ligt er straks een hele berg van die cellen. Normaal zie en merk je dat niet maar als je deze muis intens gebruikt krijgen we het misschien te zien? Lol!
Het glossy gedeelte bij matzwart vindt ik persoonlijk erg storend, bruin en wit zijn wel mooier op elkaar afgestemd, maar waarom nou weer zilver bij wit?
Mooiste vindt ik het toetsenbord, zeer goed afgewerkt.
Combinatie van irritante pieptoon, verkeerd gebruik van de kleuren samenstelling, lange levertijd, misschien geen juist wireless verbinding hebben hebben mijn keuze voor de nieuwe Sony gestaakt en ben verder gaan kijken bij Dell.
Waarom mijn post? Om jullie te bedanken voor het uitgebreide ervaringen en nadelen te noemen, als ik dit niet gelezen had was deze Sony zeker gekomen maar had ik een erg vervelend gevoel gehad na al deze mispunten in persoonlijk zicht!
Mvg, Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 21:02

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Ik heb 'm net binnengekregen. En wat is ie mooi!! O+
Ik heb de VPCEB1C5E (glossy wit), maar op de configpagina bij sonystyle stond VPCEB1X5E. Dus misschien is dat hetzelfde model.

Een paar eerste indrukken:
  • Ik ben blij dat ik voor de full HD resolutie heb gekozen. Dit ziet er echt scherp uit, en het is echt handig als je graag 2 venster naast elkaar hebt staan. Ik kan me wel voorstellen dat als je ogen niet meer zo goed zijn dat je een lagere resolutie kiest of de DPI omhoog gooit. Het is wel handig om de snelheid van de cursor omhoog te zetten anders duurt het best lang voor je van de linkerkant van het scherm naar de rechterkant hebt gemuist :P
  • Dat ruwe touchpad is wel ff wennen. Maar je voelt wel goed wanneer je met je vinger ervan af bent.
  • Bij het starten van windows zijn er ong 85 processen geopent. Da's dus behoorlijk veel. Maar ik ga windows sowieso opnieuw installeren dus :) Ondanks dat is ie toch nog behoorlijk snel (zit een I3 in).
  • Daarnaast is ie ook nog eens heel erg stil. Je moet echt met het oor op het toetsenbord liggen wil je iets horen :P. Dat is in idle. Onder load heb ik nog niet getest.
  • Het toetsenbord typt erg lekker en is ook robuust. Alleen als je een boel kracht zet rechts van de + toets op het nummerieke gedeelte zakt het iets in. Maar als je normaal op de toets drukt zie je er niets van.
  • Ik vind het spiegelende scherm wel erg jammer. Toen ik foto's van de scherm aan het maken was zag je de weerspiegeling erin zo scherp dat het net leek alsof je er direct naar keek... (dat was wel toen die nog uit stond).
  • Bij de glossy versie is de polssteun ook best glimmend eigenlijk. Dacht dat dat alleen bij de matte versie zo was. Verder is de bovenkant ook nog glimmend, en het scherm uiteraard. De omlijsting van het scherm niet.
  • Heb nog geen piep gehoord. Zowel op het net als op de accu niet. Ik hoor wel een apart geluid als ik het netsnoer uit de laptop haal. Alsof er allemaal kleine deeltjes door de laptop gegooid worden. Dit gebeurt helemaal willekeurig (soms hoor ik het wel, soms niet). Ik hoor het ook alleen maar als ik heel dicht bij de laptop kom.
  • Bij mij laadt de accu gewoon door tot 100%. Maar het schijnt een instelling te zijn waarbij je kan instellen dat ie maar tot 80% oplaadt (waardoor de levensduur langer goed zou blijven).
De laptop weegt minder dan 2,6 kg, inclusief accu.
twi schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:09:
[...]
Om een indicatie te geven van de levertijd aan mensen die 'm willen bestellen in vergelijkbare config: Hij is vandaag richting logistiek centrum verstuurd, en in een ander topic las ik dat het vanaf deze stap nog zo'n 5 dagen kan duren voordat ik 'm ontvang.
Ik kreeg op 2 mei een mail dat ie op 3 mei zou worden verstuurt naar het logistiek centrum. Ik kreeg 'm vanmiddag in m'n handen van UPS, dus dat klopt wel ongeveer met wat jij zegt. Ik heb 'm trouwens 20 april besteld :)

Heb ook foto's van de laptop gemaakt, maar omdat die grotendeels hetzelfde zijn als de foto's van Sherwino93 post ik ze niet. Als je ze toch wilt zien mag je het altijd vragen ;)

Ik heb er nog een boel meer over te vertellen, dus ik denk dat ik er een review over ga schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Microgranules schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:15:
Ik heb 'm net binnengekregen. En wat is ie mooi!! O+
Ik heb de VPCEB1C5E (glossy wit), maar op de configpagina bij sonystyle stond VPCEB1X5E. Dus misschien is dat hetzelfde model.

Een paar eerste indrukken:
[...]
Ben het wel eens met de meeste punten.

Ik heb net de zwarte 14" gekocht. Het scherm is erg mooi en scherp moet ik zeggen. Het enige wat mij irriteert is de hoeveelheid bloatware die er standaard op staat. Ik ben er nog niet uit of ik een schone install ga doen of gewoon alles ga uninstallen. In deze laptop zit ook een i3 en deze voelt tot nu toe erg snel aan. Ook heb ik nog geen piep gehoord.

Begrijp ik het ook goed dat als je die hidden partition gewoon in stand houdt, dat je die recovery DVD's eigenlijk niet hoeft te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
CorteX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:06:
[...]

Ben het wel eens met de meeste punten.

Ik heb net de zwarte 14" gekocht. Het scherm is erg mooi en scherp moet ik zeggen. Het enige wat mij irriteert is de hoeveelheid bloatware die er standaard op staat. Ik ben er nog niet uit of ik een schone install ga doen of gewoon alles ga uninstallen. In deze laptop zit ook een i3 en deze voelt tot nu toe erg snel aan. Ook heb ik nog geen piep gehoord.

Begrijp ik het ook goed dat als je die hidden partition gewoon in stand houdt, dat je die recovery DVD's eigenlijk niet hoeft te maken?
Welke 14 inch heb je gekocht?
Want voor zover ik weet zijn ze nog niet in NL geleverd..

Of heb je er een uit de CW* serie, en niet de VPC*?

Edit: Ik zie dat je het over een i3 hebt, dan heb je er wel 1 uit de VPC reeks.
Waar heb je die vandaan dan?

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 06-05-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
!null schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:15:

Welke 14 inch heb je gekocht?
Want voor zover ik weet zijn ze nog niet in NL geleverd..

Of heb je er een uit de CW* serie, en niet de VPC*?

Edit: Ik zie dat je het over een i3 hebt, dan heb je er wel 1 uit de VPC reeks.
Waar heb je die vandaan dan?
Ik heb deze bij MyCom gehaald, het was daar wel de laatste. Ik heb het model VPCEA1S1/B, gewoon de nieuwste dus. Volgens mij is deze laptop al wel in Nederland geleverd, alleen niet veel en die zijn meteen uitverkocht. Want andere winkels zeiden wel ze gehad te hebben, maar door de voorraad heen te zijn.

Het grote voordeel aan de 14" is voor mij de resolutie. Ik heb het idee toch veel ruimte te hebben op een vrij kleine laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
CorteX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:06:
[...]

Dat begrijp je goed :) Je kan tijdens het bios opstart scherm op F10 drukken. Dan laad ie van de partitie en kan je windows weer in originele staat herstellen.
Had net met parted magic de recovery partitie verplaatst naar het eind van de harde schijf en zelfs dan kan je er nog van opstarten.
CorteX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:22:
[...]
Het grote voordeel aan de 14" is voor mij de resolutie. Ik heb het idee toch veel ruimte te hebben op een vrij kleine laptop.
Dat gevoel heb ik ook met de mijne :P Al is dat dan wel een 15", maar dat komt denk ik ook omdat het een redelijk lange en smalle laptop is (omdat het 16:9 is), maar ik was ook 4:3 gewend van m'n vorige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nou, mijn custom 15" full HD i5 is na precies een week weer terug... ze kunnen niks vinden, alles is binnen de specificaties. Eerst 2 maanden wachten om een nieuwe laptop, dan er een krijgen met een bizarre hoge piep en dan beweren ze dat je gek bent en dat dit maar normaal is. je kan die piep van 3 meter afstand horen....

Ze laten geluidsproblemen zeker testen door een dove en beeldscherm problemen door een blinde... ja dan kan je niks vinden... :F

Ik vind het schandalig dat ze een half bakken product op de markt zetten van bijna 1.000 euro.

Ik denk dat deze terug gaat naar en voor mij geen Sony meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
GloriX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:19:
Nou, mijn custom 15" full HD i5 is na precies een week weer terug... ze kunnen niks vinden, alles is binnen de specificaties. Eerst 2 maanden wachten om een nieuwe laptop, dan er een krijgen met een bizarre hoge piep en dan beweren ze dat je gek bent en dat dit maar normaal is. je kan die piep van 3 meter afstand horen....

Ze laten geluidsproblemen zeker testen door een dove en beeldscherm problemen door een blinde... ja dan kan je niks vinden... :F

Ik vind het schandalig dat ze een half bakken product op de markt zetten van bijna 1.000 euro.

Ik denk dat deze terug gaat naar en voor mij geen Sony meer. :/
Wat is er met je scherm dan?

BIj mij hebben ze gewoon gezegd dat ze inderdaad niet weten wat het is. Die piep dan hé. En dat ik moet blijven wachten tot ze het opgelost hebben. En daar zijn ze mee bezig. Neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:09:
[...]

Wat is er met je scherm dan?

BIj mij hebben ze gewoon gezegd dat ze inderdaad niet weten wat het is. Die piep dan hé. En dat ik moet blijven wachten tot ze het opgelost hebben. En daar zijn ze mee bezig. Neem ik aan.
Met het scherm is niks, dat is super. Het ging even op de manier waarop ze die laptop hebben onderzocht.

Dus bij jou erkennen ze wel dat er een probleem is. dat is dus wat anders dan dat ding onderzoeken en beweren dat het binnen de specificaties is. Ik ga vandaag contact opnemen met Sony om hier uit te komen, want voor de rest is het een hele mooie machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
CorteX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Ik heb deze bij MyCom gehaald, het was daar wel de laatste. Ik heb het model VPCEA1S1/B, gewoon de nieuwste dus. Volgens mij is deze laptop al wel in Nederland geleverd, alleen niet veel en die zijn meteen uitverkocht. Want andere winkels zeiden wel ze gehad te hebben, maar door de voorraad heen te zijn.

Ik ga mijn bestelling bij de groothandel annuleren, en hem ook bij de mycom bestellen en morgen ophalen. Ik zie dat hij op voorraad is bij mij in de buurt. Bedankt voor de tip, ik dacht echt dat hij nog nergens geleverd was. Maar als ik zo rond kijk is dat ook zo, op een paar tientallen na bij de mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358334

Ik zie dat de 17" eraan gaat komen, als je op Sonystyle zit bij configureerbare modellen van de E serie dan kan je daar onder kant en klare modellen kiezen, daar staat nu 1 van 17" voor de liefhebbers te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Zijn er al geimproviseerde oplossingen om van die piep af te komen? Op het moment kom ik niet verder dan wat CPU Stress Projects op te zetten, maar als je die op 100% zet begint de laptop logischerwijze hard te blazen. Zet je 'm op 10 of 20%, dan is de minimale belasting niet constant genoeg om van de piep af te komen. Ik zie het nog een paar dagen aan, maar het begint inmiddels wel dusdanig te irriteren dat ik er over na begin te denken om hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Al geprobeert om je audio speler aan te zetten met volume helemaal naar beneden. Dacht dat meerdere mensen dat deden om van de piep af te komen.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
twi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:19:
Zijn er al geimproviseerde oplossingen om van die piep af te komen? Op het moment kom ik niet verder dan wat CPU Stress Projects op te zetten, maar als je die op 100% zet begint de laptop logischerwijze hard te blazen. Zet je 'm op 10 of 20%, dan is de minimale belasting niet constant genoeg om van de piep af te komen. Ik zie het nog een paar dagen aan, maar het begint inmiddels wel dusdanig te irriteren dat ik er over na begin te denken om hem terug te sturen.
Heb je de piep ook als je op netstroom draait dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 21:03
heey mensen

ik gebruik de sony vaio e nu ong 1 maand , en ben er erg tevreden over.
ding zit stevig in elkaar , tog lekker compact en snel .

alleen vind ik de touchpad verschrikkelijk irritant.
meestal werkt het wel goed , maar af en toe als hij uit slaapstand komt werkt hij gewoon niet , kan ik wel de muis bewegen maar dan kan ik nergens klikken , of blijft hij rechtermuisknop indrukken terwijl ik op het touch gedeelte klik , of gewoon linker muisknop.
opnieuw opstarten en dan is het weg , maar het is nu steeds vaker en nogal irritant ( ik heb nog de ori windows install van vaio erop staan )

nog meer mensen met dit probleem , en wat vinden jullie van het touch gedeelte >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 358334 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:13:
Ik zie dat de 17" eraan gaat komen, als je op Sonystyle zit bij configureerbare modellen van de E serie dan kan je daar onder kant en klare modellen kiezen, daar staat nu 1 van 17" voor de liefhebbers te wachten.
Die is gelukkig al een maandje te zien/te koop in de winkels :P Standaard config inderdaad, de EC1M met i3 330/4GB/500GB/Ati 5470 512 in mat-wit (met net zoals de EB 15" wel de glossy polssteun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

KaiseRRuby schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:00:
[...]

Heb je de piep ook als je op netstroom draait dan?
Ja, onder de 5% load. Misschien heb ik scherpe oren, maar ik hoor de piep nog wel. Heb er een wma fragmentje van gemaakt, klik. Het begint met 2 seconde normale piep, daarna:

- 2-12s full load aan netstroom (je kunt de fan aan horen slaan)
- 12-22s idle aan netstroom
- 22-31s idle aan accu
- 31-44s full load aan accu

Aan de hand van de muisklik kun je misschien horen hoe hard het ongeveer is. En de static van de mic moet je natuurlijk wegdenken, dat maakt het erger dan het lijkt. Ik moet wel zeggen dat nu ik m'n uTorrent programma heb draaien, ik helemaal niets hoor. De load schommelt zo tussen de 5-20% en dus heb ik er tijdens medium use gebruik totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutger465 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:17:
heey mensen

ik gebruik de sony vaio e nu ong 1 maand , en ben er erg tevreden over.
ding zit stevig in elkaar , tog lekker compact en snel .

alleen vind ik de touchpad verschrikkelijk irritant.
meestal werkt het wel goed , maar af en toe als hij uit slaapstand komt werkt hij gewoon niet , kan ik wel de muis bewegen maar dan kan ik nergens klikken , of blijft hij rechtermuisknop indrukken terwijl ik op het touch gedeelte klik , of gewoon linker muisknop.
opnieuw opstarten en dan is het weg , maar het is nu steeds vaker en nogal irritant ( ik heb nog de ori windows install van vaio erop staan )

nog meer mensen met dit probleem , en wat vinden jullie van het touch gedeelte >?
heb ik ook last van... weet ook niet waar het aan ligt, nja ik gebruik een apparte muis, en heb geen zin om de mousepad te gebruiken... ik vind het net iets te.. accuraat.

als ik hem in slaapstand doe is er niks aan de hand, doe k m er dan weer uit, wilt hij soms niet reageren. echter heb ik dit wel wanner de laptop enkele uren in slaapstand staat, stel ik doe m in slaapstand en direct aan is er niks aan de hand. maar ik had het probleem gisteravond nog, k ging slapen (laptop in slaapstand) werd sochtends wakker (mn documenten stonden nog open want deze moest k printen) doe de laptop aan, en dan wilt hij opeens neit meer 8)7 . hij freezed, en na enkele seconden gaat ie weer gewoon door, maar dat freezen is wel erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ja precies , ik ga nu vandaag een clean install erop zetten omdat ik al die meuk tog niet lekker vind werken , en denk dat er zoveel meer snelheid uit te halen valt als hij gwn schoon is ^^
hopen dat het dan weg is , of niet..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HLN
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 20:32

HLN

Maandag ook eindelijk mijn vaio ophalen:D

Het is de hd ready versie geworden. Simpelweg omdat de FullHD mij te duur was.
Ik hoop wel van harte dat de piep er bij mij niet inzit. Daar zou ik erg van balen.
Ik lees wel een boel klachten over de extra meuk die sony bijleverd/je mee opscheept. Het doen van een clean install is dus blijkbaar een aanrader. Daargezien ik een complete leek ben op PC gebied hoop ik dat iemand van jullie mij hier wat informatie over kan verschaffen.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutger465 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:52:
ja precies , ik ga nu vandaag een clean install erop zetten omdat ik al die meuk tog niet lekker vind werken , en denk dat er zoveel meer snelheid uit te halen valt als hij gwn schoon is ^^
hopen dat het dan weg is , of niet..............
laat je dan ook ff weten hoe het bevalt, haha k wil m gwn nog ff zo laten, maar als k een clean instal wil kan t altijd nog, maar terug kan niet altijd meer.. dus van daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Als je de herstel cd's hebt gemaakt of de recovery partitie niet verwijdert kan je altijd weer terug ;)

Ik heb een schone install gedaan en heb geen last van het probleem met het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
twi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:30:
[...]

Ja, onder de 5% load. Misschien heb ik scherpe oren, maar ik hoor de piep nog wel. Heb er een wma fragmentje van gemaakt, klik. Het begint met 2 seconde normale piep, daarna:

- 2-12s full load aan netstroom (je kunt de fan aan horen slaan)
- 12-22s idle aan netstroom
- 22-31s idle aan accu
- 31-44s full load aan accu

Aan de hand van de muisklik kun je misschien horen hoe hard het ongeveer is. En de static van de mic moet je natuurlijk wegdenken, dat maakt het erger dan het lijkt. Ik moet wel zeggen dat nu ik m'n uTorrent programma heb draaien, ik helemaal niets hoor. De load schommelt zo tussen de 5-20% en dus heb ik er tijdens medium use gebruik totaal geen last van.
Ik heb de piep alleen als ik op accu draai. Zodra ik mijn stekker er uit haal, is het zo ver. Ontzettend irritant.

Maar jij hebt het dus nog slechter getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
  • Laatst online: 30-03 13:33
HLN schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:17:
Maandag ook eindelijk mijn vaio ophalen:D

Ik lees wel een boel klachten over de extra meuk die sony bijleverd/je mee opscheept. Het doen van een clean install is dus blijkbaar een aanrader. Daargezien ik een complete leek ben op PC gebied hoop ik dat iemand van jullie mij hier wat informatie over kan verschaffen.

Bedankt alvast!
als je een leek bent dan zou ik de clean install achterwegen laten. het is eenvoudiger om alle bloatware te verwijderen met een programma als ccleaner (gratis) en daarna met hetzelde programma de registry op te schonen. ik heb zelf ook een clean install gedaan, het systeem was wel sneller maar minder stabiel, een uitgebreide zoektocht naar de juiste drivers zou wellicht wel een oplossing gegeven hebben maar daar wil ik mijn tijd niet meer aan besteden. heb toen mijn recovery dvd s gebruikt en alle onnodige software na herinstallatie verwijderd. loopt zeker niet veel slechter dan een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Ik heb de 14" vrijdag gekocht en ik heb dus toch last van die piep, maar inderdaad alleen als ik op de accu werk.

Ik zit me nu af te vragen of ik er mee terug moet, als dat uberhaupt nog kan nu..? Want eerlijk gezegd betwijfel ik of Sony met een oplossing gaat komen. Ze zijn al lang op de hoogte van dit probleem en het lijkt me niet zomaar op te lossen met een software update. Een voordeel is wel dat ik de laptop waarschijnlijk vrij zelden op de accu zal laten draaien, aangezien hij voornamlijk thuis dient als vervanging van mijn oude desktop.

Ik vraag me ook af of die piep de reden is dat de levertijden van de 14" steeds worden uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Laatst online: 11-06 22:35
welke programmas heb je er allemaal afgegooid? Ik weet namelijk niks over schone installatie maar weet ook totaal niet wat ik er af KAN gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

in principe kan je alles verwijderen wat te verwijderen valt via het menu deinstalleren in controll panel (of ccleaner), maar dan ben je wel ff bezig

raadzamer is het om gewoon de boel opnieuw te installeren, duurt een uurtje, maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:58:
in principe kan je alles verwijderen wat te verwijderen valt via het menu deinstalleren in controll panel (of ccleaner), maar dan ben je wel ff bezig

raadzamer is het om gewoon de boel opnieuw te installeren, duurt een uurtje, maar dan heb je ook wat
Ja maar haal je dan geen drivers weg als ik dat via ccleaner doe?

De reden dat ik geen schone installatie wil doen omdat ik dan al die drivers weer opnieuw moet zoeken..

Het deinstalleren kan ik wel gewoon ff doen op me stage als ik bezig ben ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:42
Goedenavond,
ik wil zo snel mogelijk de 15,5" versie bestellen met de i3 alleen heeft iemand een idee hoelang het gaat duren voordat die weer op voorraad is? Als dat lang gaat duren ga ik namelijk verder kijken.
En verder hoor ik veel klachten over een piep. Is het al duidelijk of die alleen bij een bepaalde configuratie (cpu, scherm, enz.) te horen is of is die altijd hoorbaar?
Wel echt een heel mooi laptopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HLN
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 20:32

HLN

peter.baarlo schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:08:
[...]

als je een leek bent dan zou ik de clean install achterwegen laten. het is eenvoudiger om alle bloatware te verwijderen met een programma als ccleaner (gratis) en daarna met hetzelde programma de registry op te schonen. ik heb zelf ook een clean install gedaan, het systeem was wel sneller maar minder stabiel, een uitgebreide zoektocht naar de juiste drivers zou wellicht wel een oplossing gegeven hebben maar daar wil ik mijn tijd niet meer aan besteden. heb toen mijn recovery dvd s gebruikt en alle onnodige software na herinstallatie verwijderd. loopt zeker niet veel slechter dan een clean install.
Dus eigenlijk gewoon alle niet nodige programma`s eraf gooien, en dan het register opschonen met ccleaner?
En dat is niet specifiek slechter dan een clean install? Zou iig wel betekenen dan alle functionaliteit behouden blijft toch? Webacces en recovery partitie?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Mouze, wil je nog een Full HD scherm of een aparte graka? anders kun je gewoon naar de MM en daar de stock oppikken, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb ook net de 14 inch, maar geen piep kunnen opmerken. Al is er nog niet veel vanaf de accu gewerkt eigenlijk. Maar dit soort dingen hoor ik wel meteen.

Edit:
Overigens heb ik zelf bijna alles eraf gegooid waar VAIO voor stond, en al die Microsoft trial dingen eraf, en ook McAfee en Norton zaken eraf gegooid. Toen draaide hij al een stuk minder processen (25 a 30 processen minder ongeveer). En hij draait prima nu.

[ Voor 45% gewijzigd door !null op 10-05-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 19:35
!null schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:22:
Ik heb ook net de 14 inch, maar geen piep kunnen opmerken. Al is er nog niet veel vanaf de accu gewerkt eigenlijk. Maar dit soort dingen hoor ik wel meteen.

Edit:
Overigens heb ik zelf bijna alles eraf gegooid waar VAIO voor stond, en al die Microsoft trial dingen eraf, en ook McAfee en Norton zaken eraf gegooid. Toen draaide hij al een stuk minder processen (25 a 30 processen minder ongeveer). En hij draait prima nu.
Hoe heb je je Sony Vaio geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik ben by de MyCom naar binnengelopen en gezegd dat ik die betreffende Sony Vaio wilde (dus de 14 inch met i3, 500gb, 4gb RAM etc) in het blauw, zonder accesoires. Tot zover mijn configuratie.

Wat bedoel je precies? Hardware? software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Kon je bij de Mycom ook kiezen voor de extended batterij in plaats van de normale batterij? En was het mogelijk de HDD om te wisselen voor een ander exemplaar (bijv. een SSD)?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 10-05-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
Anoniem: 202651 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:37:
Mouze, wil je nog een Full HD scherm of een aparte graka? anders kun je gewoon naar de MM en daar de stock oppikken, heb ik ook gedaan.
wil wel een hd scherm, hebben ze die ook bij de MM?

[ Voor 52% gewijzigd door Mouze88 op 10-05-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:57
Als ik deze E versie zou kopen in de matte variant, is het scherm dan ook mat?
Of moet ik het altijd doen met een glanzend scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:25
Mouze88 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:01:
[...]

wil wel een hd scherm, hebben ze die ook bij de MM?
Full-HD bedoel je neem ik aan? Die kun je alleen bij de sonystyle store zelf bestellen.
DJustin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:16:
Als ik deze E versie zou kopen in de matte variant, is het scherm dan ook mat?
Of moet ik het altijd doen met een glanzend scherm?
Je zult het altijd met een glanzend scherm moeten doen, en helemaal mat is de mat-versie ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Dat voordeel heeft de F-Serie dus altijd, een mat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Anoniem: 63813 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:00:
Kon je bij de Mycom ook kiezen voor de extended batterij in plaats van de normale batterij? En was het mogelijk de HDD om te wisselen voor een ander exemplaar (bijv. een SSD)?
Geen idee. Het zal misschien wel kunnen, maar als het kan, dan moet het besteld worden. En dan zit je dus in een nieuwe batch welke vertraagd is door productie problemen.
Maar ik betwijfel of het kan, ze verschepen daar de standaard versie, en nergens op de site iets van configuratie gezien. Lijkt me dus sterk.

Ik heb op dit moment geen behoefte aan een extended batterij, wellicht over een jaar wel met reizen, maar dan wil ik daarvoor een nieuwe accu kopen. En een SSD hoeft ook niet, ik heb er wel een liggen, maar de 500gb opslag is belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
hey mede tweakers

Ik ben aan aan het rondkijken om mijn dell M1330 te vervangen. Heb deze ongeveer 3 jaar en het wordt eens tijd voor een waardige vervanger. Ik ben een student elektronica-ict en ga volgend jaar verder studeren aan de kuleuven voor toegepaste informatica. Dat betekend dus dat ik veel programmeer werk heb.

Wat ik bij mijn huidige laptop mis is een hoge resolutie. Men dell heeft nu een 1280x800 en dit is echt te weinig om comfortabel te programmeren. De 1920x1080 resolutie spreekt mij daarom ook heel erg aan.
Ik had eerlijk gezegd misschien liever een 14 inch beeldscherm maar daar heb ik die hoge resolutie niet.

Ik zit nog met enkele twijfels en heb al heel wat opgezocht en in dit topic gelezen maar ik zou toch jullie ervaring willen horen met het touchpad. Ik ga dit heel vaak gebruiken dus dit MOET goed zijn. Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat dit het een ruw opervlak heeft. Is dit storend?
Ook heb ik bang dat de touchpad niet erg gevoelig gaat zijn. Mijn vriendin heeft een dell 15" inspiron en deze heeft een vreselijke touchpad. ik heb het er vaak moeilijk mee om het touchpad over het scherm te slepen.
En nu ik hier toch mijn vraag stel kan ik evengoed vragen of er mensen zijn die linux op hun vaio hebben staan. Hoe valt dat mee?

En is het makkelijk de harde schijf te vervangen en een SSD te plaatsen? kan ik deze hdd plaatsen ipv de optical drive? is dit makkelijk te doen en zie je er na de ingreep iets van? ik wil geen gat in mijn laptop hehe :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dranica op 10-05-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248902

Dranica schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:11:
hey mede tweakers

Ik ben aan..

... ik evengoed vragen of er mensen zijn die linux op hun vaio hebben staan. Hoe valt dat mee?

En is het makkelijk de harde schijf te vervangen en een SSD te plaatsen? kan ik deze hdd plaatsen ipv de optical drive? is dit makkelijk te doen en zie je er na de ingreep iets van? ik wil geen gat in mijn laptop hehe :)
http://gathering.tweakers...nd/poster/345490/messages

kijk even via bovenstaande link onderaan in de lijst van mijn posts in dit forum, hdd vervangen door ssd is eitje. om de hdd in de optical bay opening te plaatsen is een hdd caddy nodig, ik heb die in de vs besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropfater
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Voor de liefhebbers, de VAIO e-series is vandaag bij de MM in Amsterdam Zuidoost in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:00
Inderdaad, je kunt deze online bestellen: http://www.dailymania.nl/ toch 100 euro goedkoper dan op internet!

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
30euro zelfs goedkoper dan mijne! en ik heb een i3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Anoniem: 248902 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:11:
[...]

http://gathering.tweakers...nd/poster/345490/messages

kijk even via bovenstaande link onderaan in de lijst van mijn posts in dit forum, hdd vervangen door ssd is eitje. om de hdd in de optical bay opening te plaatsen is een hdd caddy nodig, ik heb die in de vs besteld.
Wat gaaf! d:)b

Trouwens errug mooie aanbieding van mediamarkt. Hmmm zit nu toch te twijfelen...

[ Voor 8% gewijzigd door x-man op 11-05-2010 14:26 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

hey mede tweakers
Ik zit nog met enkele twijfels en heb al heel wat opgezocht en in dit topic gelezen maar ik zou toch jullie ervaring willen horen met het touchpad. Ik ga dit heel vaak gebruiken dus dit MOET goed zijn. Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat dit het een ruw opervlak heeft. Is dit storend?
Ook heb ik bang dat de touchpad niet erg gevoelig gaat zijn. Mijn vriendin heeft een dell 15" inspiron en deze heeft een vreselijke touchpad. ik heb het er vaak moeilijk mee om het touchpad over het scherm te slepen.
En nu ik hier toch mijn vraag stel kan ik evengoed vragen of er mensen zijn die linux op hun vaio hebben staan. Hoe valt dat mee?
Ik vind zelf het touchpad goed, maar ik vind de plaatsing matig. Ik ben een laptop zonder numpad gewend en het touchpad zit dus relatief gezien erg links (recht onder de spatiebalk). Daarnaast is het ding best gevoelig, waardoor ik het nog wel regelmatig tijdens het typen per ongeluk licht aan wil raken waardoor de cursor verspringt. Het is echter geen uitermate ruw touchpad, ik kan me niet indenken dat iemand er last van z'n vingers van krijgt bij normaal gebruik. Ook de knoppen vind ik vrij goed. Als je dus aan de positie van het touchpad kunt wennen is er weinig mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Aangezien ik de E-Serie van Sony een erg mooie laptop vind, heb ik maar rondgekeken wat ik aan het scherm kan doen.
En zijn zogenoemde anti-glare folies te koop, die je over je scherm kunt doen!
Zie onderstaand resultaat!
Afbeeldingslocatie: http://www.the-innovators.nl/files/btyproduct2.jpg

Alleen kan ik niet ergens ervaringen lezen tussen verschillende folies.
Want het liefst wil ik niet plakken, en sommigen zijn ook nog is uitwasbaar, en herplakbaar zonder lijm!

[ Voor 23% gewijzigd door DJustin op 11-05-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 27-05 15:03
Ik heb even wat rondgekeken want ik ben van plan een laptop te kopen, en dan kom ik toch weer uit bij een sony vaio

deze in het bijzonder: http://www.mycom.nl/Products/View/270705.aspx

zou dit een goede optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
DJustin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:41:
Aangezien ik de E-Serie van Sony een erg mooie laptop vind, heb ik maar rondgekeken wat ik aan het scherm kan doen.
En zijn zogenoemde anti-glare folies te koop, die je over je scherm kunt doen!
Zie onderstaand resultaat!
[afbeelding]

Alleen kan ik niet ergens ervaringen lezen tussen verschillende folies.
Want het liefst wil ik niet plakken, en sommigen zijn ook nog is uitwasbaar, en herplakbaar zonder lijm!
inprinciepe word het dus een Mat scherm? ziet er wel handig uit ja heb je een link voor me ? & weetje waar het verkocht word?

[ Voor 4% gewijzigd door r--ndy op 11-05-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Citizan schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:16:
Ik heb even wat rondgekeken want ik ben van plan een laptop te kopen, en dan kom ik toch weer uit bij een sony vaio

Rare specs trouwens:
Beeldschermdiagonaal 14 "
Beeldscherm VAIO
Beeldformaat 16:9
Resolutie 2048 x 1536 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Anoniem: 63813 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:07:
[...]

Rare specs trouwens:
Beeldschermdiagonaal 14 "
Beeldscherm VAIO
Beeldformaat 16:9
Resolutie 2048 x 1536 pixels
dit word bedoeld voor een extern scherm ( de resolutie )
weet jij precies de afmetingen van je vaio ? L * B ? afronding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Nee, dat weet ik niet. Maar gebruikers die hem al hebben, zouden dat zo op kunnen meten, en dan op het forum zetten. Dan weet ik de prijs ook precies.
Ik zou hem dan wel in de "statische" variant willen hebben. Of terwijl, hij moet plakken, zonder lijm.
En ik zou hem dan zeer precies willen hebben. Dus strak op de randen.

Ik had al wel gezien dat deze sony iets opstaande randen heeft!

Voor de rekenwonders:
Afmeting scherm: 39,4 cm
Aspect Ratio: 16:9

Antwoord: 34,24cm bij 19,32cm

[ Voor 13% gewijzigd door DJustin op 11-05-2010 19:50 . Reden: Antwoord rekenwonders! edit 2: typo + antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en voor de knieperts: ff knippen en klaar

Btw r--ndy, zoek jij ooit zelf wel eens iets op? Ik zie je eigenlijk alleen maar vragen om linkjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 19:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Antwoord: 34,24cm bij 19,32cm

[ Voor 7% gewijzigd door DJustin op 11-05-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:47

RnB

Gaat de beeldkwaliteit en de helderheid met die folies niet hard achteruit? Ik kan me herinneren dat ergens gelezen te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Engelse Review

[ Voor 0% gewijzigd door DJustin op 11-05-2010 19:54 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Citizan schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:16:

Wat een schitterende vraag. Ik zeg ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:37:
[...]

Wat een schitterende vraag. Ik zeg ja.
Nee, gewoon nee (wel een sublieme vrraag)
Kijk liever hier eens naar

edit:
@Citizan
Je weet niet wat je mist Citizan. Cover is mat zilver met VAIO in chroom erop/erin, allleen tobo en palmrest zijn wit

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 11-05-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Anoniem: 202651 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:43:
[...]

Nee, gewoon nee.
Kijk liever hier eens naar
Tja, ik kan zeggen wat ik wil :p maar je hebt gelijk, stuk beter voor dezelfde prijs. Ik wil alleen geen witte laptop :X

Edit: ik heb net even dezelfde witte laptop op sonystyle.com "gemaakt" met een ati hd5450 en daar kom ik uit op 750$, is er daar ook een mogelijkheid om dit naar nederland te krijgen? Misschien wordt het dan nog goedkoper ook?

[ Voor 23% gewijzigd door Ambianz op 11-05-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shipping Policy: Sony Style is unable to ship to P.O. Boxes, APO/FPO addresses, Guam, Puerto Rico, the U.S. Virgin Islands or locations outside of the U.S.

sonystyle customer care

het kan wel, maar dan moet je met een tussenpersoon gaan werken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 11-05-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
iig bedankt dat je het hebt opgezocht! top :)

Zijn er nog andere mogelijkheden om zo'n custom ding te krijgen?

Neem an dat iemand dat hier wel eens gedaan heeft toch ? :+

EDIT: waarschijnlijk ben ik hartstikke dom, je hebt natuurlijk ook sonystyle.nl -_- |:( 8)7

Kom nu uit op het volgende:

Intel Core i3 (2,13 Ghz)
Colour Zwart
320 GB SATA (5400rpm)
4 GB 1066mhz DDR3
ATI HD5650
1366x769 + camera
DVD-station

En dit voor een prijs van 718,99. Niet alles is overigens beschikbaar geeft hij aan, neem aan dat dit tijdelijk is?

[ Voor 54% gewijzigd door Ambianz op 11-05-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, behoorlijk veel van de eigenaren hier hebben een custom besteld via sonystyle, maar dan de Nederlandse site. Deze bied echter sommige opties niet, die de U.S. site wel biedt (zoals extended battery).

edit:
lol, gelukkig hoef ik dat muurtje niet voor je neer te zetten

edit:
waarschijnlijk wel.
Er zijn wat leveringsproblemen geweest ivm de overweldigende vraag. hier en daar zouden opties wel te configureren zijn, maar dan alleen als je een andere kleur kiest, dat soort vreemde dingen. Beste wat je kunt doen is even bellen met Sony, die schijnen je b-t-o zo in te kunnen voeren.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 11-05-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Heel erg bedankt voor je hulp !

Ik bel binnekort wel even met sony ja, laptop heeft opzich geen haast :)
720 euro lijkt mij een goede prijs voor een zeer degelijke laptop met deze specs?
Heb liever wat meer zekerheid dan dat ik een acer oid neem, niks ten nadele van acer trouwens hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen probleem, graag gedaan, maar vergis je niet in acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 19:11
hey mede tweakers

Ik ben aan aan het rondkijken om mijn dell M1330 te vervangen. Heb deze ongeveer 3 jaar en het wordt eens tijd voor een waardige vervanger. Ik ben een student elektronica-ict en ga volgend jaar verder studeren aan de kuleuven voor toegepaste informatica. Dat betekend dus dat ik veel programmeer werk heb.

Wat ik bij mijn huidige laptop mis is een hoge resolutie. Men dell heeft nu een 1280x800 en dit is echt te weinig om comfortabel te programmeren. De 1920x1080 resolutie spreekt mij daarom ook heel erg aan.
Ik had eerlijk gezegd misschien liever een 14 inch beeldscherm maar daar heb ik die hoge resolutie niet.

Je kunt alleen niet verwachten dat je dezelfde kwaliteit terug zult krijgen als de xps m1330. Ik heb zelf een m1530 gehad en de kwaliteit hiervan was 20x beter dan deze sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
k ben gisteren bij de mediamarkt geweest, heb heb zowel de F als de E serie aanschouwt.
Ik moet toch zeggen dat de F-Serie de enige is die een mat scherm had, van alle laptops die er stonden!

Toch ga ik voor de E-Serie kiezen, waarom?

De F-Serie is serieus zwaar, vergeleken met de E Serie. Ook vind ik het verschil tussen 16,4 en 15,5 Inch maar minimaal, wat ten voordele is van de E-Serie. Ook kan de E-Serie met een aanzienlijk betere videokaart worden geconfigureerd worden t.o.v. de F serie (ATI 5640 om Nvidia GT330)

Alleen.....

... Het glimmende/glanzende/spiegelende beeld is mij een doorn in het oog!! Ik wil dit per sé niet! Nu heb ik al een oplossing in gedachten, en dat is een ontspiegelde folie.
Alleen zou ik heel graag willen dat 1 van jullie, die de E-Serie op Full HD bezit, een foto maakt in de zon/fel licht, met het scherm aan. Dan kan ik enigszins de kracht van de backlight zien!

Een foto in deze trend, alleen dan met het scherm aan, en de Full-HD versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/0da036a394.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DJustin op 13-05-2010 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Djustin:
Hiermee kan ik je niet helpen, ik heb zelf het 1366*768 scherm. Deze spiegelt trouwens ook enorm, dus ben benieuwd wat een dergelijk folie ter verbetering geeft.

Ik heb de Vaio VPCEB1M1E/WI oftwewel: I3 330/4GB/500GB/5650.
Hier moet ik toch wel wat puntjes op aan merken,
- Ik heb zoals vele anderen ook de piep.
- Wanneer je het display beweegt inklappen/openen/bijstellen dan piepen de scharnieren, geeft niet echt een kwaliteits indruk.
- Wanneer ik het display open komt het gedeelte met de strook van oa. de speakers erin omhoog!
- De accu is echt ondermaats.
- Ik was er vanuit gegaan dat hij ondersteuning voor spdif had, wat dus niet mogelijk is? Beetje jammer, want zelfs de instap Acer's hebben dit.
- Bleutooth ontbreekt, had ik maar een duurder model moeten kiezen. Maar naar mijn mening hoort het wel in een laptop van dik €700 te zitten. De programma's zitten er wel op, de hardware er niet in.
- De plug voor het netsnoer komt nogal fragiel over wanneer deze in de laptop zit. Er zit behoorlijke speling op.
- Ik kan buiten het scherm niet lezen, en zelfs in huis heb ik er soms moeite mee (gordijnen moeten dicht). Had ik van te voren kunnen weten, maar wist niet dat het zo extreem zou zijn. Ik ben benieuw naar een dergelijk folie als eerder genoemd.
- Wat ik ook jammer vindt is dat de fan continu draait, ook zonder belasting.
- Geen toets om het scherm uit te schakelen, alleen de helderheid.

Nu is mijn vraag, hebben jullie ook last van (enkele) genoemde punten?

Gehaktstaaf

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
heb nu een schone windows erop zitten , en ik moet zeggen het werkt perfect , touchpad ook geen problemen meer met uitvallen of weigeren.

ik heb wel gelijk aan het begin recovery disks gemaakt , mocht het fout gaan ( tog handig om achter de hand te hebben )

drivers installeren was nog nooit zo makkelijk.
gewoon de drivers map in c:/ drivers copieren naar een usb stick ( of c:/windows/drivers )
driver map zit alles in , exe bestanden die je zo kan installeren , en een stuk of 4 die je gewoon moet toewijzen waar de bestanden staan ( gwn alles installeren , en de onbekende hardware die over is gwn de map driver laten zoeken , gaat vanzelf )

bij mij werkt het allemaal perfect , webcam ook alleen ben ik nog opzoek naar de webcam software die er eerst op stond , weet iemand nog toevallig hoe die heet?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2010
Na een kleine 3 uur besteed te hebben aan het doorlezen van de volledige topic, is het mij opgevallen dat er NIEMAND gekozen heeft voor de optie met een ingebouwde Blu-ray Writer, en dat een DVD-station veruit de meest gekozen oplossing is. De vraag die bij mij dan rijst is: Waarom laten jullie een Blu-ray-writer achterwege? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
@ Gehaktstaaf:
gehaktstaaf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:03:
Djustin:

Ik heb de piep ook
- Wanneer je het display beweegt inklappen/openen/bijstellen dan piepen de scharnieren, geeft niet echt een kwaliteits indruk.
Geen last van.
- Wanneer ik het display open komt het gedeelte met de strook van oa. de speakers erin omhoog!
Geen last van.
Eens.
- Ik was er vanuit gegaan dat hij ondersteuning voor spdif had, wat dus niet mogelijk is? Beetje jammer, want zelfs de instap Acer's hebben dit.
Geen flauw idee wat dat is, dus ik mis het ook niet.
- Bleutooth ontbreekt, had ik maar een duurder model moeten kiezen. Maar naar mijn mening hoort het wel in een laptop van dik €700 te zitten. De programma's zitten er wel op, de hardware er niet in.
Ik heb wel bluetooth.
- De plug voor het netsnoer komt nogal fragiel over wanneer deze in de laptop zit. Er zit behoorlijke speling op.
Eens.
- Ik kan buiten het scherm niet lezen, en zelfs in huis heb ik er soms moeite mee (gordijnen moeten dicht). Had ik van te voren kunnen weten, maar wist niet dat het zo extreem zou zijn. Ik ben benieuw naar een dergelijk folie als eerder genoemd.
Het scherm spiegelt imo niets meer of minder dan het scherm van de Acer die ik hier voor had. Het stoort mij dus niet. En ik heb het full HD scherm.
Mijn fan draait ook continu, het stoort me echter niet.
Nooit last van gehad. Ik mis het ook niet.
@ Lowlands:

Ik vind de bluray speler veel te duur. Als ik een bluray film wil kijken doe ik dat wel op de tv. Het scherm is daar ook te klein voor imo. En de bluray speler moet je natuurlijk in combinatie met het full hd scherm kopen, anders heb je er nog niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2010
KaiseRRuby schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:14:

[...]

@ Lowlands:

Ik vind de bluray speler veel te duur. Als ik een bluray film wil kijken doe ik dat wel op de tv. Het scherm is daar ook te klein voor imo. En de bluray speler moet je natuurlijk in combinatie met het full hd scherm kopen, anders heb je er nog niet zo veel aan.
OK, voor jou is de prijs dus een issue. Zijn er (door andere mensen) naast de prijs nog andere argumenten te noemen om géén Blu-ray Writer te nemen?

Ik overweeg zelf na 8 jaar trouwe dienst mijn oude Medion uit te gaan faseren en een Vaio E-series aan te schaffen in de volgende config:
  • Intel® CoreTM i5-520M Processor
  • 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
  • ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
  • 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
  • Blu-ray Disc(TM) writer
De Blu-ray writer is slechts € 100,00 duurder dan het DVD-station. Je kan 25GB aan data op 1 schijf knallen, in plaats van 4.4GB op een DVD. Dat scheelt weer schijfjes als ik een backup maak van mijn almaar groeiende hoeveelheid digitale foto's en muziekbestanden. Daarnaast worden camera's met HD ook steeds meer gemeengoed, waardoor het mogelijk wordt om zelf in de toekomst HD-video's te branden. Ik heb overigens zelf (nog) geen externe Blue-ray speler, dus zal ik mijn laptop kunnen aanwenden om Blue-ray op mijn TV af te spelen (die overigens HD ready is en dus niet full HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
DJustin schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 07:52:
....

Alleen.....

... Het glimmende/glanzende/spiegelende beeld is mij een doorn in het oog!! Ik wil dit per sé niet! Nu heb ik al een oplossing in gedachten, en dat is een ontspiegelde folie.
Alleen zou ik heel graag willen dat 1 van jullie, die de E-Serie op Full HD bezit, een foto maakt in de zon/fel licht, met het scherm aan. Dan kan ik enigszins de kracht van de backlight zien!

Een foto in deze trend, alleen dan met het scherm aan, en de Full-HD versie:
[afbeelding]
Ik heb hier foto's van het full HD scherm.

Scherm uit:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/11ty2cg.jpg
Scherm aan, Laagste helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1589ljn.jpg
Scherm aan, Medium helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vpvsyx.jpg
Scherm aan, Hoogste helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/oiumqf.jpg
Bij die laatste foto lijkt het overigens erger dan het is. Als je de helderheid op z'n hoogst zet valt er best goed mee te werken.
Djustin:
...

Gehaktstaaf
Punt 1 lijkt bij elk model williekeurig te zijn. Je moet dus gewoon hopen dat je er 1 krijgt zonder piep (of een gewoon een andere laptop nemen ;)).
Ik denk wel dat het bij de ene laptop de piep sterker aanwezig is dan bij de andere. Als ik bv op de accu werk moet ik echt heel goed luisteren wil ik iets horen. Soms is de piep er wel, heel zachtjes. En soms klinkt het alsof het een piep wilt laten horen maar het niet lukt. Dan hoor ik soort van "gerommel" in de laptop, zie ook een paar posts terug van mij. Toen had ik het er ook over. Verder is het gewoon erg moeilijk uit te leggen wat ik nu precies hoor als er geen piep is. Ik zal eens kijken of ik het kan opnemen. Maar ik denk niet dat dat gaat lukken omdat je het echt bijna niet hoort.

Punt 2 en 3 zijn sowieso niet normaal. daar moet je echt mee terug gaan.

Over punt 4. De accutijd is niet echt lang als je dat bedoelt. Maar de accu geeft ook maar 3500 mAH en da's ook niet echt veel volgens mij. De accutijd wordt wel verlengt als je de schermhelderheid heel laag zet, maar als je buiten bent heb je daar ook niet veel aan omdat je dan weer niets ziet :+

Punt 6. Bij zit er dacht ik wel op. Dat gaat aan wanneer je de wireless switch aanzet. Maar heb het nog niet uitgeprobeerd.

Punt 7. Valt bij mij ook wel mee. Zit wel een beetje speling in, maar als je de stekker erin stopt en er verder niet aanzit is het toch prima?

Punt 8. Volgens mij is het Full HD paneel denk ik wat dat betreft iets beter. Ik kan het hier namelijk prima lezen. in ieder geval binnen. Buiten wat minder. Maar het scherm kan behoorlijk fel dus da's wel fijn opzich.

Punt 9. Klopt dat de fan altijd draait, en had gezien de temperatuur ook waarschijnlijk niet altijd gehoeven. Maar hij maakt zo weinig toeren dat je echt goed moet luisteren wil je 'm horen.

Punt 10. Dat vind ik ook jammer. Het zit tegenwoordig wel op de meeste laptops. Dacht eerst dat de F7 toets het scherm uitgeschakelde (of in ieder geval de backlight van het scherm uit), maar dit blijkt de scherm dupliceer functie te zijn. Iets wat in windows 7 standaard al onder Windows toets + P staat -_-
l0wland schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:03:
Na een kleine 3 uur besteed te hebben aan het doorlezen van de volledige topic, is het mij opgevallen dat er NIEMAND gekozen heeft voor de optie met een ingebouwde Blu-ray Writer, en dat een DVD-station veruit de meest gekozen oplossing is. De vraag die bij mij dan rijst is: Waarom laten jullie een Blu-ray-writer achterwege? Ik ben benieuwd!
Ik heb geen lege Bluray schijfjes. Sterker nog, ik heb ook geen beschreven Bluray schijfjes (bv films op Bluray) en dit ga ik voorlopig ook niet gebruiken. daarom heb ik er een DVD speler/brander inzitten :)
l0wland schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:29:
...

De Blu-ray writer is slechts € 100,00 duurder dan het DVD-station. Je kan 25GB aan data op 1 schijf knallen, in plaats van 4.4GB op een DVD. Dat scheelt weer schijfjes als ik een backup maak van mijn almaar groeiende hoeveelheid digitale foto's en muziekbestanden. Daarnaast worden camera's met HD ook steeds meer gemeengoed, waardoor het mogelijk wordt om zelf in de toekomst HD-video's te branden. Ik heb overigens zelf (nog) geen externe Blue-ray speler, dus zal ik mijn laptop kunnen aanwenden om Blue-ray op mijn TV af te spelen (die overigens HD ready is en dus niet full HD).
Is het dan juist makkelijker om gewoon een externe harde schijf te kopen? Lijkt mij goedkoper dan een bluray writer + de bluray schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Djustin:
Zelfde hier, volgens mij zelfs in iets ergere mate dan anderen (of scherpere oren)
Totaal geen last van, de mijne voelt vrij degelijk
Geen last van
Tsja, dat mag zo zijn. Maar er moest op iets bezuinigd worden. Qua hardware krijg je al heel erg veel voor het geld wat je uitgeeft imho
Klinkt lukkig, maar dat is je eigen fout, dat had je van tevoren beter moeten bekijken
Zit er bij mij ook gewoon in zodra ik het inschakel. Kan het niet testen, aangezien ik geen apparatuur heb
Eens
Heb ik ook niet zo'n last van, maar heb het Full HD scherm. Lijkt iets beter dan het gemiddelde laptop scherm.
Draait bij mij alleen vanaf medium belasting
Mis ik niet

Gehaktstaaf
Daarnaast heb ik m.b.t. de piep vandaag wederom een mail gehad van Sony dat ze nog steeds onderzoeken waar het vandaan komt. Met andere woorden, het lijkt erop dat het ze gewoon bar weinig interesseert, want ik kan mij niet voorstellen dat het langer dan een maand duurt om zo'n probleem vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Het lukt me niet om het aparte geluid dat m'n laptop soms produceert op te nemen, daar is het te zacht voor.
rutger465 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:47:
...

bij mij werkt het allemaal perfect , webcam ook alleen ben ik nog opzoek naar de webcam software die er eerst op stond , weet iemand nog toevallig hoe die heet?:P
Ik kwam het op de help site van vaio tegen. Het zou VAIO Camera Capture Utility of ArcSoft Webcam Companion moeten heten, maar denk het eerste.

Ik heb laatst een linux distro als dual boot op de laptop gezet. en nu heb ik Grub als bootloader, maar daardoor werkt die recovery partitie niet meer. Hij staat wel in het bootmenu en kan er ook van booten, maar als ie dan naar de herstel partitie zoekt kan ie het niet vinden en krijg ik een venster met "Er kan geen hersteldisk of herstelpartitie worden gevonden". Heeft iemand een mogelijke oplossing hiervoor?

Zou iemand kunnen kijken van welk pad de recovery partitie wordt geladen? Normaal krijg je dat te zien als je van die partitie boot (ik niet meer). Wilt iemand dat pad hier neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:10

Hox

(jarig!)
Omdat ik in de lijst toch een aantal punten tegen kwam waar ik het zelf totaal niet eens mee ben, geef ik ook mijn eigen ervaring van de E serie. Ik heb de VPCEB1M1E/T (I3 330/4GB/500GB/5650)
Djustin:

Helemaal geen last van, de piep is bij mij niet aanwezig. Model is twee weken oud
Scharnieren maken bij mij geen geluid. Als ik het scherm beweeg dan voelt die bij mij wel stevig
Dit heb ik nog nooit gezien. Lijkt me ook redelijk onwaarschijnlijk dat ze een model ontwerpen waarbij de speaker in het scherm te zien zijn. Komt dit niet doordat je zelf druk op het scherm hebt bij het vervoeren?
1.5 uur is niet echt veel. Maar als ik zie hoe groot de batterij is dan kan je ook niet veel meer verwachten, want echt groot is die niet. De batterij van een macbook is zeker 2 tot 3 keer zo groot
Het zit er niet op, maar ik heb tijdens mijn zoektocht ook nergens gezien dat het er wel op zou zitten. En waarom is het een minpunt dat dit model het niet heeft terwijl een Acer dit wel zou hebben? Als het een wens of eis is dan kijk je toch enkel naar modellen die dit wel hebben?
Ik gebruik geen bluetooth en heb er dus ook geen probleem mee dat het er niet op zit. Zoals ik zei bij het vorige punt. Mocht dit een wens voor je zijn dan kijk je toch specifiek naar modellen die dit wel hebben en laat je modellen die dit niet hebben naast je liggen?
Bij mij zit deze stevig vast. Heb zelf niet het idee dat deze los zit of veel speling heeft.
Scherm is bij mij goed zichtbaar, brightness staat dan wel op zijn hoogst. Buiten weet ik nog niet omdat het al dagen geen weer is om buiten te zitten :(
Bij normaal gebruik draait mijn fan wel, maar hoor ik hem niet. Hij draait ook maar heel langzaam. Zelfs bij het spelen van games vind ik hem nog best stil
Klopt, maar mis dit zelf niet

Gehaktstaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
@ Microgranules: Super Bedankt.... Alleen weet ik nu nog niet wat het effect is van een matte folie. Één moet de eerste zijn. Ik denk dat ik dat ga worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik heb mijn eigen E-Serie besteld, levertijd is 6 á 7 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Is het bij Sony notebooks ook net zo als bij Dell dat je de Windows 7 licensie kan weigeren en terug sturen zodat je een leuk bedrag er nog voor terug krijgt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Wooldoor:
Schijnt van niet, staat ergens aan het begin van dit topic, even zoeken dus. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200161

Heeft iemand een idee hoe ik stap gewijs windows 7 opnieuw kan installeren met behoud van de drivers van een sony viao VPCEB1S1E/BJ? En blijft de garantie nog wel geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Anoniem: 200161 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:05:
En blijft de garantie nog wel geldig?
Natuurlijk blijft de garantie geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Driver folder kopiëren op usb (C: -> Windows -> Drivers). Daarna kun je of de recovery laten draaien, of een iso van het net plukken en deze installeren met je eigen key, waarna je drivers terugzet en installeert. Staat ook eerder in dit topic meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Of een verse start maken, en de nodige driver hier downloaden!!
Staat ook veel rommel tussen, en veel wordt standaard door Windows geïnstalleerd. Dus aanvullen wat je nodig hebt, en je hebt hem echt schoon!

[ Voor 29% gewijzigd door DJustin op 14-05-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
Weet iemand hoe ik een tweede monitor op de VGA poort verticaal kan uitbreiden ipv horizontaal? Heb een tweede beeldscherm boven mn laptop scherm opgesteld maar het werkt niet echt prettig als ik de muis naar rechts moet bewegen om in mn tweede scherm te komen.
Heb de radeon 5650 en de laatste versie van het ati control center, maar ik kan nergens de optie vinden die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Zou er in de Vaio E nog een plek zijn voor een ssd? Ik heb hier namelijk nog een EEE pc liggen met een 20 gb SSD erin die ik toch niet meer gebruikt.

SSD'tje ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.techrepublic.com.com/gallery/212484-500-284.jpg

Zou opzich wel handig zijn om voor windows te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja is mogelijk, ook dit is al eerder in dit topic gedaan, mits je je optische drive eruit haalt. deze kun je dan vervangen door een tray waar je huidige HDD in gaat. De SSD plaats je dan waar nu de HDD zit. Zoek het topic even door. Vraag me alleen wel af of het met deze SSD ook lukt, qua aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
  • Laatst online: 30-03 13:33
Citizan schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:34:
Zou er in de Vaio E nog een plek zijn voor een ssd? Ik heb hier namelijk nog een EEE pc liggen met een 20 gb SSD erin die ik toch niet meer gebruikt.

Zou opzich wel handig zijn om voor windows te gebruiken
Dit is een mini pci-e card, de laptop heeft zeker geen vrije slot, wellicht zou je de wifi kaart op kunnen offeren om een slot vrij te maken, echter de vorm lijkt wel iets anders te zijn dan die van de wifi kaart (die is veel breder en minder hoog). kleine kans van slagen dus.
Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste