Als je naar windows schermresolutie gaat (rechtsklikken op bureaublad > schermresolutie) zie je daar als het goed is 2 iconen van monitors. Die kan je in elke richting verslepen en zo dus ook verticaal opstellenMouze88 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:53:
Weet iemand hoe ik een tweede monitor op de VGA poort verticaal kan uitbreiden ipv horizontaal? Heb een tweede beeldscherm boven mn laptop scherm opgesteld maar het werkt niet echt prettig als ik de muis naar rechts moet bewegen om in mn tweede scherm te komen.
Heb de radeon 5650 en de laatste versie van het ati control center, maar ik kan nergens de optie vinden die ik zoek.
ah thanx! windows 7 blijft toch ff wennen na jarenlang xpMicrogranules schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:17:
[...]
Als je naar windows schermresolutie gaat (rechtsklikken op bureaublad > schermresolutie) zie je daar als het goed is 2 iconen van monitors. Die kan je in elke richting verslepen en zo dus ook verticaal opstellen
Hoe hebben de mensen hier na een clean install ook het probleem tegengekomen dat de batterij niet meer wil opladen? En hoe kregen jullie de 'battery care function' terug werkende?
EDIT: hij wil wel opladen, maar hij blijft onder de limiet die ik tijdens de vorige installatie had ingesteld met de Battery Care. Battery Care zelf krijg ik echter niet werkend dus die instelling kan ik niet meer veranderen...
EDIT: hij wil wel opladen, maar hij blijft onder de limiet die ik tijdens de vorige installatie had ingesteld met de Battery Care. Battery Care zelf krijg ik echter niet werkend dus die instelling kan ik niet meer veranderen...

[ Voor 39% gewijzigd door Docho op 16-05-2010 02:18 ]
Dat probleem heb ik ook. Heb zojuist Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en zie ook dat de laptop stopt met laden bij 80%. Ook ben ik nog op zoek naar het programma dat nodig is voor de Quick Web Acces button. Bij de service pagina van Sony zie ik niet welk tooltje hier voor gebruikt kan worden.Docho schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:07:
Hoe hebben de mensen hier na een clean install ook het probleem tegengekomen dat de batterij niet meer wil opladen? En hoe kregen jullie de 'battery care function' terug werkende?
Iemand hier enig idee?
Verder werkt de Laptop echt een stuk prettiger zonder alle overbodige software.
EDIT: Ik heb ook het idee dat ik het contrast niet meer kan aanpassen ( FN + f5/f6) Hier misschien iemand met een oplossing?
[ Voor 6% gewijzigd door SjaakTrekhaak op 16-05-2010 10:47 ]
[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?
Verwijderd
ergens in dit topic staat een link naar het quick web acces bestand, even zoeken dus. Heb hem zelf meteen gedownload toen ik hem hier tegenkwam, puur voor back-up. Bestand is 231MB groot.
edit:
Deze dus.
edit:
Deze dus.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 11:21 ]
Ik wil graag een optische TOSLINK kabel aan mn vaio aansluiten. Iemand enig idee om dit een beetje goedkoop te doen ? soms hebben laptop in de koptelefoon uitgang ook een optische uitgang 'verstopt' en ik heb hier ook wel zo'n adaptertje voor. Alleen lijkt de vaio geen optische uitgang te hebben 
Iemand anders met dit probleem, of misschien een idee?
Verwijderd
vraagje dat misschien niet in t juiste topic zit maar k kan er maar geen oplossing voor vinden en t begint me erg te irriteren. als ik aanhalingstekens wil typen ('') was ik gewend dat als ik 1x op de toets druk ik niks krijg, om een aanhalingsteken te voorschijn te toveren moest ik dan op spatie drukken... wilde ik er 2 naast elkaar kon dat met shift+ [ '' ] -toets
nu met mijn nieuwe Vaio E- Series, als ik 1x op de toets druk krijg ik ''
druk ik op shift + de toets, krijg ik ""
weet iemand hoe ik dit normaal kan krijgen?
mijn toetsenbord instellingen staan op Verenigde Staten (internationaal), en Ctrl+Shift werkt niet.
alvast bedankt
nu met mijn nieuwe Vaio E- Series, als ik 1x op de toets druk krijg ik ''
druk ik op shift + de toets, krijg ik ""
weet iemand hoe ik dit normaal kan krijgen?
mijn toetsenbord instellingen staan op Verenigde Staten (internationaal), en Ctrl+Shift werkt niet.
alvast bedankt
Thnx deze is inderdaad handig om ook ergens als back-up op te slaan. De quick web acces button werkt weer. Ook de FN keys heb ik weer aan de praat gekregen door het downloaden van Vaio Event Service:Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:18:
ergens in dit topic staat een link naar het quick web acces bestand, even zoeken dus. Heb hem zelf meteen gedownload toen ik hem hier tegenkwam, puur voor back-up. Bestand is 231MB groot.
edit:
Deze dus.
http://support.vaio.sony....reinstalled_Utilities.htm
[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?
Ah die moet ik vanavond dan ook even installeren, ik had er blijkbaar teveel zooi afgegooid, waardoor je niet meer via Fn toetsen de brightness kon bedienen. De WEB knop deed het nog wel trouwens.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Dan heb je een USB geluidskaart nodig, of zoiets: http://www.ciao.co.uk/Son...Converter__Review_5340023The_eYe schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:19:
Ik wil graag een optische TOSLINK kabel aan mn vaio aansluiten. Iemand enig idee om dit een beetje goedkoop te doen ? soms hebben laptop in de koptelefoon uitgang ook een optische uitgang 'verstopt' en ik heb hier ook wel zo'n adaptertje voor. Alleen lijkt de vaio geen optische uitgang te hebben
Dit is een vrij oud model, maar het zal vast nog werken: Hier staat er een op marktplaats: Klikkerdeklik naar Marktplaats
Is er toevallig al iemand met een mat bruine sony vaio? Zou hier namelijk wel wat fotootjes van willen zien
Ik heb een bruine, en ik heb ook al eens foto's geplaatst.
@ gehaktstaaf: , nee geen problemen behalve de piep.
meschien had je wat te hoge verwachtingen voor de vaio e serie? , ik heb hiervoor een asus x71sl gehad , maar vind deze vaio beter afgewerkt en een mooier desing hebben , zelf heb ik geen last van kraken piepen buigen of andere ongein , zelf heb ik de full hd versie , en kan ik binnen en buiten prima computeren , met een felle zon is het idd lastig , maar dat is nergens anders.
voor mij de grote vaio +punten vergeleken andere laptops :
-full hd scherm
-toetsenbord typt echt lekker
-bouwqualiteit + de 5650
-toen ik hem kocht bijna de goedkoopste met de beste specs ( via sonystyle )
-loop 10x liever met mijn'sony vaio dan met een 2x zo snelle acer
ik vroeg me trouwens af , hoeveel van de vaio e eigenaren hier maakt er gebruik van de quick web acces knop?
ik doe eigelijk altijd me laptop dicht in slaapstand , zodat als ik hem openklap gelijk in windows zit , dat gaat sneller dan de ''quick'' web acces knop.
kheb het zelf 1x voor de gein geprobeert maar gebruik het nooit...
meschien had je wat te hoge verwachtingen voor de vaio e serie? , ik heb hiervoor een asus x71sl gehad , maar vind deze vaio beter afgewerkt en een mooier desing hebben , zelf heb ik geen last van kraken piepen buigen of andere ongein , zelf heb ik de full hd versie , en kan ik binnen en buiten prima computeren , met een felle zon is het idd lastig , maar dat is nergens anders.
voor mij de grote vaio +punten vergeleken andere laptops :
-full hd scherm
-toetsenbord typt echt lekker
-bouwqualiteit + de 5650
-toen ik hem kocht bijna de goedkoopste met de beste specs ( via sonystyle )
-loop 10x liever met mijn'sony vaio dan met een 2x zo snelle acer
ik vroeg me trouwens af , hoeveel van de vaio e eigenaren hier maakt er gebruik van de quick web acces knop?
ik doe eigelijk altijd me laptop dicht in slaapstand , zodat als ik hem openklap gelijk in windows zit , dat gaat sneller dan de ''quick'' web acces knop.
kheb het zelf 1x voor de gein geprobeert maar gebruik het nooit...
Verwijderd
Als ik thuis ben dan gebruik ik de QWA niet, maar als ik niet thuis ben en alleen even op internet moet, dan gebruik ik 'em wel eens. Tis niet zo dat ik hem nodig heb, maar ik vind het wel handig om te hebben.
Bedankt!KaiseRRuby schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:38:
Ik heb een bruine, en ik heb ook al eens foto's geplaatst.

Vond bruin in eerste instantie een beetje een rare kleur voor een laptop, maar nu ik het zo zie, zeker als de laptop dicht zit, ziet het er zeker niet slecht uit. Ben zelf niet zo gecharmeerd van het glossy bruin in de binnenkant, maar daar kan ik denk ik wel mee leven.
't is eigenlijk wel spijtig dat het middelste model alleen in bruin en wit in de schappen ligt
Ik vind de bruine met afstand de mooiste. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Vind ik nou ook! had graag een zwarte gehad ( toen ) ben nu blij met me witte laptop!Citizan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:03:
[...]
Bedankt!Heb het hele topic doorgelezen, maar ik denk dat ik er dan toch overheen heb gekeken
![]()
Vond bruin in eerste instantie een beetje een rare kleur voor een laptop, maar nu ik het zo zie, zeker als de laptop dicht zit, ziet het er zeker niet slecht uit. Ben zelf niet zo gecharmeerd van het glossy bruin in de binnenkant, maar daar kan ik denk ik wel mee leven.
't is eigenlijk wel spijtig dat het middelste model alleen in bruin en wit in de schappen ligt
Ik ben van plan om op zeer korte termijn (binnen een week) een Vaio E te bestellen via SonyStyle. Ik heb alleen nog een aantal vraagjes erover.
- Kan je de laptop lang op je schoot houden zonder dat je je benen verbrandt.
- Kan de laptop ook VMWare en andere zware programma's aan. Ik neem de Full HD-versie met een HD5650.
- Zijn er verder nog nadelen, behalve de pieptoon die in sommige varianten zit?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
panasonies schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:03:
Ik ben van plan om op zeer korte termijn (binnen een week) een Vaio E te bestellen via SonyStyle. Ik heb alleen nog een aantal vraagjes erover.Alvast bedankt
- Kan je de laptop lang op je schoot houden zonder dat je je benen verbrandt. Nee dat gebeurd niet
- Kan de laptop ook VMWare en andere zware programma's aan. Ik neem de Full HD-versie met een HD5650. dat weet ik niet nog niet uitgetest is wel vaker op het forum gekomen
- Zijn er verder nog nadelen, behalve de pieptoon die in sommige varianten zit? er zit behoorlijk veel troep op van sony zelf maar met een clean install of een tijdje zelf uninstallen is dat allemaal weg, verder heb ik geen problemen ermee
Bedankt, dan weet ik welke laptop ik ga bestellen.
BTW.. ik kreeg net van Sony te horen dat de i3 processoren weer in week 21 te leveren zijn. Dus dat is ook goed nieuws dan.
geen dank.. je vind de Full-HD een must of neem je nog iets anders speciaals dat je het via sonystyle neemt?panasonies schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:04:
[...]
Bedankt, dan weet ik welke laptop ik ga bestellen.
BTW.. ik kreeg net van Sony te horen dat de i3 processoren weer in week 21 te leveren zijn. Dus dat is ook goed nieuws dan.
Ik heb dit weekend een tas koffie omgestoten over mijn laptop, een deel van de toetsen werken niet meer nu wil ik deze vervangen, hoe haal ik het keyboard eruit. Welke vijzen en zo, is een VPCEB1S1E/BJ. kan iemand mij een service manual doormailen of hoe ik keyboard eruit krijg
Ik bestel hem bij SonyStyle vooral om de Full-HD en ik telefonisch waarschijnlijk een aanbieding krijg tijdens mijn reparaties met school. (Heb hem 5 dagen per week 6 uur nodig en als ik zonder zit, dan kan ik niet verder aan school werken.)r--ndy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:03:
[...]
geen dank.. je vind de Full-HD een must of neem je nog iets anders speciaals dat je het via sonystyle neemt?
Ik heb gelijk nog een vraag, zit er in de Vaio's ook Bluetooth? Dit kan ik namelijk nergens vinden.
Voor zover ook ik overal gelezen heb zit er inderdaad geen Bluetooth op de Vaio's. Dit is wel op te lossen met zo'n klein stickje, maar dat is ook niet ideaal..
het zit er niet in nee sony heeft wel software alvast voor je erbij geïnstalleerd maar geen bluetooth!
Huh, volgens mij heb ik gewoon bluetooth op m'n 14 inch Vaio. Weet het bijna wel zeker. Kan het later wel even checken.
Nou dat mag je dan wel even checken ja want bij mijn 15inch is het alleen de software!!null schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:13:
Huh, volgens mij heb ik gewoon bluetooth op m'n 14 inch Vaio. Weet het bijna wel zeker. Kan het later wel even checken.

Verwijderd
Same here, wel de software, maar niet de hardware, niet te vinden als het wel zo is i.i.g.
Verwijderd
Ik heb de VPCEB1S1E en heb ook gewoon ingebouwde bluetooth hoor?!null schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:13:
Dat is toch tegenwoordig standaard op elke laptop?
Ik werk gewoon hier met een bluetooth lasermuis van Vaio zelf én als ik hem op de HD-tv aansluit werk ik ook gewoon met een Logitech Mediaboard Pro, ook via bluetooth.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 22:58 ]
Verwijderd
hangt van het type af of het er inzit:
die van Alex http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb1s1e-bj
die van mij http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb1j1e-wi
Mid- en High-end wel, low-end niet
die van Alex http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb1s1e-bj
die van mij http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb1j1e-wi
Mid- en High-end wel, low-end niet
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 23:18 ]
Ik heb de VPCEB1C5E en heb gewoon bluetooth.
Bij degene die ik wil kopen zit het ook in: Draadloos LAN + Bluetooth®
Alleen nog 1 vraagje en dan hou ik er (waarschijnlijk) over op:
Hoelang duurt een gemiddelde reparatie bij Sony?
Hmm vreemd ik heb de VPCEB1SS1E/bj deze heeft gewoon Bluetooth. Is de versie die bij Media Markt voor 699 ligt. Via Sony Style ben je volgens mijn vergelijking altijd duurder uit. Wilde het HD scherm, maar het prijs verschil plus de wachttijd maakte de keuze voor deze Vaio.
Hebben andere ook dat de bovenkant snel beschadigd. Heb hem slechts enkele keren vervoerd in een laptop tas , maar zitten toch al wat krasjes op.
Hebben andere ook dat de bovenkant snel beschadigd. Heb hem slechts enkele keren vervoerd in een laptop tas , maar zitten toch al wat krasjes op.
Verwijderd
De piep hangt bij mij voor een deel samen met het aansluiten van usb-apparatuur. Als ik mijn externe muis eruit haal, is de piep bijna in zijn geheel verdwenen.
Zouden anderen dit ook eens kunnen testen?
weet niet waar jullie het over hebben , maar ik heb gewoon bleutooth hoor , ingebouwt standaart al.
heb al met me telefoon gelinked enz , even voor de duidelijkheid , ik heb de vpceb1c5e ( full hd , i3 ati 5650 )
heb al met me telefoon gelinked enz , even voor de duidelijkheid , ik heb de vpceb1c5e ( full hd , i3 ati 5650 )
Thnx daar ga ik zeker even naar kijken! Deze past dus mooi om de vaio 15,5"?Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:05:
Sjaak tip: neopreen sleeve bij de Action, €3,95
Die piep heb ik gelukkig geen last van. Ben wel heel erg benieuwd hoe Sony het voor deze gedupeerde gaat oplossen. Dus blijf het wel volgen, gezien dit veel zegt over de eventuele benodigde toekomstige service van Sony.
Dus afwachten en hopen op een structurele oplossing!
Wanneer je deze hebt gekocht, zou je dan een afbeelding willen posten?
Verwijderd
DJustin, van de sleeve?

sorry voor de kwaliteit

sorry voor de kwaliteit
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:24 ]
Ik neem aan de sleeve ja, ben daar zelf ook wel geinteresseerd in!
Edit: @ thijsvk
is de sleeve nou lichtgeel achtig of licht dat aan mij/de foto's
Edit: @ thijsvk
is de sleeve nou lichtgeel achtig of licht dat aan mij/de foto's
[ Voor 39% gewijzigd door Ambianz op 19-05-2010 20:57 ]
eigelyk hoe kan je zien of je bluetooth heb?
want ik heb die software maar ik ben nu eigelyk toch benieuwd of ik het wel heb..
heb het eigelijk nooit geprobeerd!
want ik heb die software maar ik ben nu eigelyk toch benieuwd of ik het wel heb..
heb het eigelijk nooit geprobeerd!
Eigenlijk schrijf je eigenlijk zo.
Maar zet je bluetooth telefoon of muis aan, en ga via de software scannen voor nieuwe apparaten?
Maar zet je bluetooth telefoon of muis aan, en ga via de software scannen voor nieuwe apparaten?
maar hoe zet je die bluetooth dan aan?!null schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:44:
Eigenlijk schrijf je eigenlijk zo.
Bluetooth gaat gelijk aan met de schakelaar voor je wlan. Dit is de schakelaar die links voor op de Vaio zit.
Als je met bv. je telefoon gaat zoeken naar een apparaat kun je, als je bluetooth hebt de laptop vinden.
http://www.mycom.nl/Products/View/277296.aspx oke hier lees ik dus dat ik WEL bluetooth heb
dat wist ik niet ik heb me laptop ook gekocht bij mycom daarom dat ik daar heb gekeken bij specificaties..
nu heb ik ook geprobeerd om met me telefoon naar de laptop te zoeken maar hij kan hem niet vinden ? hoe kom ik bij de software van de bluetooth
dat wist ik niet ik heb me laptop ook gekocht bij mycom daarom dat ik daar heb gekeken bij specificaties..
nu heb ik ook geprobeerd om met me telefoon naar de laptop te zoeken maar hij kan hem niet vinden ? hoe kom ik bij de software van de bluetooth
Verwijderd
De sleeve die ik heb is limoengroen dus dat klopt wel op de foto's, paarse binnenkant. Je kunt hem ook binnenste buiten doen.
Weet je zeker dat je dit zelf wilt gaan doen? Lijkt me nou niet bepaald werk voor een leek, al kan ik natuurlijk niet beoordelen of jij een leek bent.Duvelke1983 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:46:
Ik heb dit weekend een tas koffie omgestoten over mijn laptop, een deel van de toetsen werken niet meer nu wil ik deze vervangen, hoe haal ik het keyboard eruit. Welke vijzen en zo, is een VPCEB1S1E/BJ. kan iemand mij een service manual doormailen of hoe ik keyboard eruit krijg
Dat bluetooth icoontje staat rechts onderin je taakbalk. Waarschijnlijk bij het uitschuificoontje. Op die manier kun je het gewoon testen, je kunt daar gewoon zoeken naar je telefoon of andere bluetooth apparaten.
Verwijderd
Ik heb net op sony style mijn laptop samengesteld. Levertijd 7 tot 8 weken...!
Duurt het echt zo lang als wat er wordt aangegeven?
Ik wil een 15.5" beeldscherm, maar twijfel nog heel erg over het hoge resolutie beeldscherm. Ik doe veel fotobewerking (lightroom) en verder soms wat webdesign. Photoshop staat ook soms open.
Maar ja, misschien kan ik beter een extra beeldscherm kopen. (op het moment alleen niet echt plek voor)
Nu heb ik nog een laptop met een 1440x900 beeldscherm (15.4"). Dat is me altijd erg goed bevallen en daarom vind ik het jammer dat ik met de standaard maat van 1366x768 achteruit zou gaan. Tenminste dat denk ik...
Duurt het echt zo lang als wat er wordt aangegeven?
Ik wil een 15.5" beeldscherm, maar twijfel nog heel erg over het hoge resolutie beeldscherm. Ik doe veel fotobewerking (lightroom) en verder soms wat webdesign. Photoshop staat ook soms open.
Maar ja, misschien kan ik beter een extra beeldscherm kopen. (op het moment alleen niet echt plek voor)
Nu heb ik nog een laptop met een 1440x900 beeldscherm (15.4"). Dat is me altijd erg goed bevallen en daarom vind ik het jammer dat ik met de standaard maat van 1366x768 achteruit zou gaan. Tenminste dat denk ik...
Er zijn productie problemen, vandaar.
2 vragen:
Op mn vpceb1s1e begint nu al mn touchpad te polijsten van t gebruik hiervan..
Dus t geribbelde/gestippelde begint nu al te vervagen op plekken waar ik veel met mn vingers overheen ga (zie foto), vind dit toch na 1 1/2 maanden gebruik heel snel en ziet er niet uit imho..
Hebben meer mensen hier last van?

En weet iemand waar ik mn vaio kan openschroeven om de koeling schoon te maken en stofvrij te maken?
Is hier ergens een tutorial oid over te vinden?
Dus t geribbelde/gestippelde begint nu al te vervagen op plekken waar ik veel met mn vingers overheen ga (zie foto), vind dit toch na 1 1/2 maanden gebruik heel snel en ziet er niet uit imho..

En weet iemand waar ik mn vaio kan openschroeven om de koeling schoon te maken en stofvrij te maken?
[ Voor 9% gewijzigd door Furrr op 20-05-2010 00:27 ]
Oei! dat ziet er niet lekker uit nee, ik heb het nog niet ( gelukkig ) ik heb mijne nu 1,5 maand?
Nou ik krijg die bluetooth software niet eens aan de praat! ik had hem dus eerst met CCleaner ingesteld dat hij bij het opstarten geen bluetooth moet inschakelen want ik dacht dat hij dat toch niet had!KaiseRRuby schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:22:
[...]
Weet je zeker dat je dit zelf wilt gaan doen? Lijkt me nou niet bepaald werk voor een leek, al kan ik natuurlijk niet beoordelen of jij een leek bent.
Dat bluetooth icoontje staat rechts onderin je taakbalk. Waarschijnlijk bij het uitschuificoontje. Op die manier kun je het gewoon testen, je kunt daar gewoon zoeken naar je telefoon of andere bluetooth apparaten.
nu heb ik dat dus weer uitgeschakeld dus moet hij weer aangaan en als ik nu zoek bij Start kan hij wel bluetooth software vinden ineens? Maar als ik het dan druk krijg ik niks open, niks in de taakbalk rechtsonder, kan ik niks vinden met me telefoon?
Maar als ik bij taakbeheer kijk dan zie ik wel dat er BTTRAY staat aan als proces.. & die staat voor bluetooth! help?!?!
Ligt het nou aan mij, of wisselt op Sonystyle.nl werkelijk van dag tot dag het aanbod aan E-series varianten? De ene dag is er geen i5 meer te krijgen, de dag erop wel. Dan kan er geen bruine E-series meer besteld worden, de volgende dag zijn ze gewoon weer leverbaar en een dag later weer niet meer. En de levertijd van systemen fluctueert ook nog eens van 2-3 weken tot 7-8 weken en zelfs 'Tijdelijk niet leverbaar'. Bizar.
[ Voor 5% gewijzigd door l0wland op 20-05-2010 10:50 ]
Je hebt helemaal gelijk.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:15:
De piep hangt bij mij voor een deel samen met het aansluiten van usb-apparatuur. Als ik mijn externe muis eruit haal, is de piep bijna in zijn geheel verdwenen.
Zojuist getest.
Met het dongeltje eruit geen piep.
Zodra ik de dongle in een port steek waar hij nog niet eerder in is geweest, neem ik geen piep waar totdat de drivers zijn gevonden.
Verklaard misschien ook waarom sommigen de piep wel en anderen de piep niet ervaren.
Is de piep er ook met een bluetooth muis?
Als je nou gewoon op dat bluetooth icoontje in de taakbalk klikt, en dan nieuwe apparaten zoeken doet. Zorg er voor dat er een bluetooth apparaat in de buurt is, en zorg er voor dat je zeker weet dat die bluetooth aanstaat. Vind je dan überhaupt wat?r--ndy schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:05:
[...]
Nou ik krijg die bluetooth software niet eens aan de praat! ik had hem dus eerst met CCleaner ingesteld dat hij bij het opstarten geen bluetooth moet inschakelen want ik dacht dat hij dat toch niet had!
nu heb ik dat dus weer uitgeschakeld dus moet hij weer aangaan en als ik nu zoek bij Start kan hij wel bluetooth software vinden ineens? Maar als ik het dan druk krijg ik niks open, niks in de taakbalk rechtsonder, kan ik niks vinden met me telefoon?
Maar als ik bij taakbeheer kijk dan zie ik wel dat er BTTRAY staat aan als proces.. & die staat voor bluetooth! help?!?!
Ik krijg geen bluetooth icoontje in de taakbalk?
Verwijderd
inderdaad. viel me ook op. Bestellen gaat gewoon niet.. irritant! Willen ze wel geld verdienen daar bij Sony vraag ik me af..l0wland schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:15:
Ligt het nou aan mij, of wisselt op Sonystyle.nl werkelijk van dag tot dag het aanbod aan E-series varianten? De ene dag is er geen i5 meer te krijgen, de dag erop wel. Dan kan er geen bruine E-series meer besteld worden, de volgende dag zijn ze gewoon weer leverbaar en een dag later weer niet meer. En de levertijd van systemen fluctueert ook nog eens van 2-3 weken tot 7-8 weken en zelfs 'Tijdelijk niet leverbaar'. Bizar.
Zijn er ook andere kleuren beschikbaar. Anders ga ik vanavond eventjes kijken bij hun.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:48:
DJustin, van de sleeve?
Bult foto's
sorry voor de kwaliteit
Want hun assortiment veranderd net zo snel als het weer!
Verwijderd
Hiero ook de piep. AC er in geen piep, AC er uit wel de piep.
Zoals al eerder gezegd heeft het onder andere met het CPU gebruik te maken.
Met een CPU usage simulator is de piep weg vanaf ongeveer 55% CPU usage, dat is met de AC er uit dus.
Echter, het feit dat er met AC er in en een lage CPU usage geen piep is spreekt dit weer tegen.
Als het echt alleen aan de CPU lag zou het niet uit moeten maken of de AC er in zit of niet.
Dit zou dus wel eens te maken kunnen hebben met de "under specced" accu die standaard in deze machine zit.
Ik denk dat Sony nog wel ff wil doorzoeken naar een andere oplossing voordat ze een accu inruil programma starten ;-)
OK..nog ff een vraagje: hoe zet ik de track pad uit? Werk namelijk altijd met muis en tijdens het typen is het zwaar irritant als je er per ongeluk op tikt en je cursor verspringt.....
Met een CPU usage simulator is de piep weg vanaf ongeveer 55% CPU usage, dat is met de AC er uit dus.
Echter, het feit dat er met AC er in en een lage CPU usage geen piep is spreekt dit weer tegen.
Als het echt alleen aan de CPU lag zou het niet uit moeten maken of de AC er in zit of niet.
Dit zou dus wel eens te maken kunnen hebben met de "under specced" accu die standaard in deze machine zit.
Ik denk dat Sony nog wel ff wil doorzoeken naar een andere oplossing voordat ze een accu inruil programma starten ;-)
OK..nog ff een vraagje: hoe zet ik de track pad uit? Werk namelijk altijd met muis en tijdens het typen is het zwaar irritant als je er per ongeluk op tikt en je cursor verspringt.....
Er schijnt een enorme vraag naar de nieuwe mobiele Core i3 en i5 CPU's te zijn. Daardoor kan Intel op het moment niet genoeg CPU's produceren om aan de vraag te voldoen. Zie ook dit nieuwsbericht.l0wland schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:15:
Volgens het nieuwsbericht wordt de inkoopprijs van de processoren daardoor 20% hoger. Maar sony heeft de prijzen daar niet op aangepast. Dat is opzich wel mooi.
Als jij zegt dat het proces bttray.exe loopt, staat ie toch echt in de taakbalk (=systeemvak). Het enige wat dat proces namelijk doet is een icoon laten zien in het systeemvak voor zover ik weet. Je weet dat als je op het pijltje klikt dat er meer pictogrammen kunnen verschijnen he?r--ndy schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:06:
Ik krijg geen bluetooth icoontje in de taakbalk?
Daar zou je weleens een punt kunnen hebben. Als ik namelijk goed luister naar het geluid wat er uit mijn laptop komt, kom ik telkens in de buurt van de accu uit. En dan vooral bij de connector van de accu. Misschien maakt ie wel slecht contact ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:23:
Ik kan geen optie vinden om de trackpad uit te zetten als er een muis wordt aangesloten. Maar je kan wel instellen dat als je per ongeluk op het touchpad tikt en je typt iets dat er dan niets gebeurt. Dit kan je vinden bij Configuratiescherm > Muis > tab Tappen (Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:23:
Verwijderd
nog een dummie vraag. Een betere grafische kaart (a ala HD 5650) is belangrijk voor games, maar dat doe ik dus totaal niet. Het gaat mij er meer om dat grafische (cs3) programma's goed kunnen draaien. Maakt de grafische kaart dan echt veel verschil?
Heb net sony nog even gebeld, want ik wilde de i3, 5650, 500gb in het zwart. En ze zeiden inderdaad dat intel met een leveringsprobleem zit, en dat zou volgens die man die ik aan de lijn had binnen 2-3 weken opgelost moeten zijn. De i5 kon ik wel bestellen maar dat werd mij eigenlijk iets te duur, telefonisch bestellen moet dus wel lukkenMicrogranules schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:35:
[...]
Er schijnt een enorme vraag naar de nieuwe mobiele Core i3 en i5 CPU's te zijn. Daardoor kan Intel op het moment niet genoeg CPU's produceren om aan de vraag te voldoen. Zie ook dit nieuwsbericht.
Volgens het nieuwsbericht wordt de inkoopprijs van de processoren daardoor 20% hoger. Maar sony heeft de prijzen daar niet op aangepast. Dat is opzich wel mooi.
Zou iemand met het 14 inch model E serie mij even de exacte maten kunnen doorgeven? Ik wil even weten hoeveel dit scheelt met mijn F serie.
Sorry misschien vergeten erbij te vermelden, maar ik zit noodgewongen met een antieke internet explorer die bijna niks van de sony site kan laten zien, vandaar mijn vraag.
De piep hangt voor mij volledig samen met het USB gebruik. Vind ik een belangrijke constatering, want dat betekent simpelweg dat ik een Bluetooth muis zou kunnen halen om het op te lossen, als Sony het probleem nog steeds niet kan verhelpen. Geen goede oplossing, maar een aardige workaround aangezien ik 95% van de tijd geen USB apparatuur aan mijn laptop heb hangen, anders dan mijn wireless muis.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:15:
Heb direct een mail naar Sony gestuurd waarin ik dit verhaal aan hen bevestig, ik hoop dat het enige invloed heeft op een mogelijke oplossing.
Verwijderd
Wel dus....maar thanks anyway. Vind er wel wat opMicrogranules schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:35:
Maar als je windows niet opnieuw hebt geinstalleerd staat dat waarschijnlijk al goed
Afmetingenjohan12 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:37:
Sorry misschien vergeten erbij te vermelden, maar ik zit noodgewongen met een antieke internet explorer die bijna niks van de sony site kan laten zien, vandaar mijn vraag.
Diepte hoofdunit (mm) 238,7
Hoogte hoofdunit (mm) 27,3
Breedte hoofdunit (mm) 345,8
Gewicht met meegeleverde batterij (kg) 2,35
Weet iemand nog winkels waar ik de vaio kan bekijken? Ben in Ede al bij de MM geweest, maar daar stond alleen de zwarte en ik wil toch ook even de zilveren en de bruine bekijken voordat ik iets ga kopen
.
Ik heb trouwens wat gelezen over korting tussen 18:00 en 21:00 ofzo iets? Dit zou opzich wel ideaal zijn, want het model van 800 euro is me net iets te duur, en met die korting moet het goed te doen zijn. Zijn er vaste data? Of moet je gewoon geluk hebben om zoiets te treffen?
Ik heb trouwens wat gelezen over korting tussen 18:00 en 21:00 ofzo iets? Dit zou opzich wel ideaal zijn, want het model van 800 euro is me net iets te duur, en met die korting moet het goed te doen zijn. Zijn er vaste data? Of moet je gewoon geluk hebben om zoiets te treffen?
Gisteren kreeg ik te horen dat de i3's in week 21 weer zouden komen. En dat zou volgende week al zijn. Ik hoop dan dat het mailtje wat ik kreeg waar is.Citizan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:58:
[...]
Heb net sony nog even gebeld, want ik wilde de i3, 5650, 500gb in het zwart. En ze zeiden inderdaad dat intel met een leveringsprobleem zit, en dat zou volgens die man die ik aan de lijn had binnen 2-3 weken opgelost moeten zijn. De i5 kon ik wel bestellen maar dat werd mij eigenlijk iets te duur, telefonisch bestellen moet dus wel lukken( overigens geen info over het full hd scherm, ga ik er niet in zetten en heb ik niks over gevraagd )
Ik was inderdaad tot dezelfde constatering gekomen en het is goed mogelijk dat iedereen die piep gewoon heeft.twi schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:45:
[...]
De piep hangt voor mij volledig samen met het USB gebruik. Vind ik een belangrijke constatering, want dat betekent simpelweg dat ik een Bluetooth muis zou kunnen halen om het op te lossen, als Sony het probleem nog steeds niet kan verhelpen. Geen goede oplossing, maar een aardige workaround aangezien ik 95% van de tijd geen USB apparatuur aan mijn laptop heb hangen, anders dan mijn wireless muis.
Heb direct een mail naar Sony gestuurd waarin ik dit verhaal aan hen bevestig, ik hoop dat het enige invloed heeft op een mogelijke oplossing.
Weet je een geschikte bluetooth muis die lekker in de hand zit?
Verwijderd
piep hangt waarschijnlijk van de CPU usage af, de proc gaat met een bepaalde frequintie in sleep, dat veroorzaakt een toon..
...in theorie
met een USB apparaat aangesloten gaat hij elke 250? keer dat apparaat "pollen", de cpu komt dan uit de slaapstand.
daarom wil je ook usb3: dat is interrupt gebaseerd
...in theorie
met een USB apparaat aangesloten gaat hij elke 250? keer dat apparaat "pollen", de cpu komt dan uit de slaapstand.
daarom wil je ook usb3: dat is interrupt gebaseerd
Voor mij is het vrij simpel, ben erg tevreden over m'n Logitech V550 en de M555b is een exacte kopie daarvan. Maar ik kijk het nog een paar weken aan, aangezien Sony wellicht nog met een oplossing kan komen.Sinned123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:12:
[...]
Ik was inderdaad tot dezelfde constatering gekomen en het is goed mogelijk dat iedereen die piep gewoon heeft.
Weet je een geschikte bluetooth muis die lekker in de hand zit?
Hoewel het stukje hierboven over USB erg aannemelijk klinkt, vind ik die laatste zin wel onzinnig. Het is hoe dan ook een constructiefout van de laptop, en niet een USB2.0 gerelateerd probleem, anders hadden vele andere laptops wel een dergelijk probleem gehad. USB3.0 is misschien een oplossing, maar het moet met USB2.0 ook gewoon zonder piep kunnen werken.
[ Voor 26% gewijzigd door twi op 20-05-2010 18:56 ]
Verwijderd
ik zeg niet dat USB3 het probleem verhlpt, ik zeg dat USB3 niet constant uit sleep mode trekt
je kan de USB bus overigens wel een andere frequintie geven, tussen de 1 en de 1000ms
je kan de USB bus overigens wel een andere frequintie geven, tussen de 1 en de 1000ms
Verwijderd
Djustin, ja de sleeves zijn er ook in andere kleuren, alleen niks fatsoenlijks meer toen ik er was, en ik wilde er toch meteen een hebben, lime was de beste optie op dat moment, en zoals ik al zei, de binnenkant heeft een andere kleur, en je kunt de sleeve binnenstebuiten keren
Verwijderd
En...met AC ingeplugd gaat ie niet in sleep mode??Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:16:
piep hangt waarschijnlijk van de CPU usage af, de proc gaat met een bepaalde frequintie in sleep, dat veroorzaakt een toon..
...in theorie
....alles staat bij mij exact hetzelfde ingesteld, op accu of op netstroom...
(repost)
2 vragen:

2 vragen:

Verwijderd
aan de netstroom draaien er meer processen, search indexer bijvoorbeeldVerwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:44:
[...]
En...met AC ingeplugd gaat ie niet in sleep mode??
....alles staat bij mij exact hetzelfde ingesteld, op accu of op netstroom...
waar komt die bewering underspecced accu vanaf? dit zou wel logisch zijn, het voltage dat de accu kan leveren is lager dat het voltage van de AC DC adapter. Ik heb dit eerder gehad met een oude siemens amilo laptop welke ik wilde later werken op een AC DC adapter van een netbook. Die adapter trok het na een half uurtje niet meer en werd erg heet, de laptop begon dan ook te piepen...Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:23:
Verwijderd
fout, een accu kan in principe 200w++ leveren, kijk maar naar de xps 16...peter.baarlo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:34:
[...]waar komt die bewering underspecced accu vanaf? dit zou wel logisch zijn, het voltage dat de accu kan leveren is lager dat het voltage van de AC DC adapter.
netstroom? stressen en de pc gaat traag: de adapter kan het niet aan (90w, gek genoeg heeft de toshiba-kloon daarvan een 210w adapter baksteen)
accu? niets aan het handje, behalve dat de accu niet lang 100w belasting volhoud.. na een half uur is ie leeg
bovendien word het voltage intern geconverteerd naar 12v, 5v, en 3v, zelfde als desktops
Verwijderd
Ik heb een week of 6 geleden ook een vaio E gekocht. Mijn 4 en half jaar oude Toshiba Satallite had het ineens begeven en zodoende had ik een nieuwe laptop nodig. Ik heb toen gekozen deze bij de MM te kopen en niet weken te wachten op een nieuwe laptop via sonystyle. Al had ik eigenlijk wel graag het full-HD scherm gehad.
Ik heb voor de E serie gekozen omdat deze naar mijn mening op het moment de beste - video - prestaties heeft in zijn prijsklasse. Ook werkt het mooie uiterlijk natuurlijk mee
. Ik heb de bruine versie van de mediamarkt met I3 processor, 4gig, ati 5650 en HD-ready scherm.
Specs:
Na een aantal weken ervaring wilde ik hier graag wat min en plus punten opsommen:
Pluspunten:
Ik heb voor de E serie gekozen omdat deze naar mijn mening op het moment de beste - video - prestaties heeft in zijn prijsklasse. Ook werkt het mooie uiterlijk natuurlijk mee
Specs:
Na een aantal weken ervaring wilde ik hier graag wat min en plus punten opsommen:
Pluspunten:
- Snelle prestaties
- Zeer licht vergeleken met mijn oude laptop
- Toetsenbord voelt degelijk aan (eerst was het wat stroef maar na wat weken wordt het soepeler)
- blijft koel op schoot, zowel bij het spelen van games als bij 'licht' gebruik
- Geluid van de speakers is zeer matig vergeleken met mijn oude Toshiba.
- De stevigheid van de kast aan de rechterkant laat te wensen over. Ik pak hem daarom altijd liever ergens anders op met een hand. In het midden of aan de rechterkant voelt de behuizing solide aan.
- Vind de stroomplug ingang ook wat losjes aanvoelen.
- De mousepad is geribbeld en dat kan soms bij intensief gebruik voor wat gevoelig vingers zorgen.
- De fan blijft altijd zachtjes draaien, zelfs in idle
Even een repost, omdat ik nog geen antwoord heb gehad:
Alvast bedanktYorin schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:10:
Bij degene die ik wil kopen zit het ook in: Draadloos LAN + Bluetooth®
Verwijderd
Op mijn nieuwe laptop wil ik grafische programma's draaien (ps/dreamw. cs3/lightroom) en zonder 'ergenissen' 
Games zal ik er niet op doen. Kan ik nu beter een i3 met de HD5650 kaart nemen of een i5 met de HD5470? Ik vraag me af of je beter een betere cpu kan nemen of grafische kaart. Ik kom er niet echt achter. Ik merk dat heel veel mensen gamen op het forum en daarom voor de HD5650 gaan.
De eerste scheelt wat geld. Niet dat ik met een heel beperkt budget zit, maar ik bespaar graag als het kan.
Games zal ik er niet op doen. Kan ik nu beter een i3 met de HD5650 kaart nemen of een i5 met de HD5470? Ik vraag me af of je beter een betere cpu kan nemen of grafische kaart. Ik kom er niet echt achter. Ik merk dat heel veel mensen gamen op het forum en daarom voor de HD5650 gaan.
De eerste scheelt wat geld. Niet dat ik met een heel beperkt budget zit, maar ik bespaar graag als het kan.
Verwijderd
Als je zeker weet dat je nooit een spelletje gaat spelen, of misschien in een uitzondering een paar jaar oud spelletje te voorschijn haalt dan heb je zeker genoeg aan een HD5470. voor zover ik weet en ervaren heb is de grafische kaart niet echt van toepassing op de door jouw genoemde programma's. Correct me if i'm wrong...Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:31:
Games zal ik er niet op doen.
Ik zou de voorkeur hebben voor een snellere processor zodat het renderen en in- en uitpakken van grote files sneller verloopt. Misschien ook handig dan om naar de snelheid van de harddisk te kijken...
succes met je keuze!
Ok, de Vaio E serie duurt minimaal nog 3 weken. Zie ook onderstaande e-mail die ik heb ontvangen.
Hierop had ik gevraagd of ik hem dan over 3 weken binnen heb of dat die over 3 weken gebouwd wordt. Kijken wat daarop hun antwoord is.Geachte klant,
Deze types van notebooks zullen terug beschikbaar zijn binnen een drietal weken.
Hopende U hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
XXX
Sony Style Store
Ik heb de i3 en de hd5650.. De gehele adobe master collection loopt er soepel op zelfs met itunes, firefox en msn er nog bij aan! Voor mij is deze dus goed genoeg!Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:31:
Op mijn nieuwe laptop wil ik grafische programma's draaien (ps/dreamw. cs3/lightroom) en zonder 'ergenissen'
Verwijderd
Makes sense...alhoewel, bij taakbeheer zie ik geen noemenswaardig verschil in PCU gebruik met AC er in of er uit. Drempel voor de piep zal wel heel laag liggen, lager dan het cpu metertje kan weergeven zeg maar.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:53:
[...]
aan de netstroom draaien er meer processen, search indexer bijvoorbeeld
Over processen gesproken: kan me niet herrinneren dat ik de piep had toen ik de computer voor het eerst opstarte. Dat was dus met alle VAIO & bloadware er nog op. Er liepen toen iets van 94 processen op de achtergrond.
Na de nieuwe installatie van Windows 7 waren dat nog maar 30 tot 35 processen. Dat was ook de eerste keer dat de piep me opviel.
Nu rijst de vraag: zijn er mensen die Windows 7 opnieuw hebben geïnstalleerd die de piep niet hebben
EN
zijn er mensen die geen nieuwe installatie hebben gedaan (en alle Vaio software hebben laten staan) die de piep wel hebben?
Verwijderd
Een spelletje a la 'Patience' lol of een simpel online spelletje.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:18:
[...]
Als je zeker weet dat je nooit een spelletje gaat spelen, of misschien in een uitzondering een paar jaar oud spelletje te voorschijn haalt dan heb je zeker genoeg aan een HD5470. voor zover ik weet en ervaren heb is de grafische kaart niet echt van toepassing op de door jouw genoemde programma's. Correct me if i'm wrong...
Ik zou de voorkeur hebben voor een snellere processor zodat het renderen en in- en uitpakken van grote files sneller verloopt. Misschien ook handig dan om naar de snelheid van de harddisk te kijken...
succes met je keuze!
Thanks voor je reactie
Ik heb hier gelukkig (nog) geen last van. Gebruik je veel kracht als je eroverheen gaat? Want dan kan ik me het wel voorstellen dat het kan gebeuren. Het materiaal voelt ook niet echt aan alsof het lang meegaat bij intensief gebruik.Furrr schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:51:
(repost)
2 vragen:
[afbeelding]
Ligt eraan welke versies je gebruikt. Als het allemaal CS3 is kan je beter voor een sneller processor gaan. Als je PS CS4 of CS5 gebruikt zou je kunnen overwegen om voor een snellere videokaart te gaan, omdat die versies GPU (=videokaart) versnelling hebben. Hier merk je waarschijnlijk alleen veel van als je hele grote afbeeldingen bewerkt. Dus ik zou voor die snellere processor gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:31:
Zoals Paramania al zei merk je ook verschil met een snellere harde schijf omdat het laden (en opslaan) flink sneller gaat. De opties die sony style aanbied zijn eigenlijk niet echt snel. Dus je zou ergens anders kunnen kijken voor een 7200 RPM harde schijf (of SSD als je daar het geld voor hebt).
En online spelletjes worden ook berekend door de processor
Omdat iedereen toch aan het reposten is doe ik graag mee
Heb het al gevondenMicrogranules schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:02:
...
Zou iemand kunnen kijken van welk pad de recovery partitie wordt geladen? Normaal krijg je dat te zien als je van die partitie boot (ik niet meer). Wilt iemand dat pad hier neerzetten?
http://support.vaio.sony....enesis/Recovery_start.jpg
[ Voor 2% gewijzigd door Microgranules op 21-05-2010 12:44 . Reden: Oplossing gevonden ]
Ik heb beide gehad draaien, met bloatware en clean install. geen verschil bij beiden piep op accu en bij profiel energiebesparing op netapdapter.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:53:
[...]
nu rijst de vraag: zijn er mensen die Windows 7 opnieuw hebben geïnstalleerd die de piep niet hebben
EN
zijn er mensen die geen nieuwe installatie hebben gedaan (en alle Vaio software hebben laten staan) die de piep wel hebben?
Verwijderd
Thanks Microgranules (gecompliceerde naam
)
Ja op het moment heb ik nog cs3, misschien over een tijdje wel cs4.. inderdaad weer een stuk zwaarder.
Ik heb wel een max aan wat ik uit wil geven. Mijn vorige lap is niet bepaald lang meegegaan (doet het nu nog, maar vraag niet hoe). Ik heb al een tijdje mijn fotobestanden op een externe harde schijf staan. Dus misschien kan ik dan beter een 7200 rpm externe harde schijf halen..
Ja op het moment heb ik nog cs3, misschien over een tijdje wel cs4.. inderdaad weer een stuk zwaarder.
Ik heb wel een max aan wat ik uit wil geven. Mijn vorige lap is niet bepaald lang meegegaan (doet het nu nog, maar vraag niet hoe). Ik heb al een tijdje mijn fotobestanden op een externe harde schijf staan. Dus misschien kan ik dan beter een 7200 rpm externe harde schijf halen..
Ik draai CS4 en het loopt allemaal heerlijk. Bijvoorbeeld het renderen bij Premiere Pro CS4 is echt een verademing in vergelijking met mijn oude Acer. Photoshop, Premiere Pro en Word naast elkaar draaien doet hij zonder problemen.
Als spellen speel ik momenteel Anno 1404, Mercenaries 2: World in Flames, The Saboteur en NFS Shift. Draai alles op 4x AA en daar heb ik Battlefield BC2 ook op uitgespeeld. Het ziet er allemaal goed uit, soms klok ik de graka even 100 mhz omhoog, dan loopt hij nog soepeler.
Ik heb geen problemen met het touchpad, maar gebruik dan ook meestal mijn externe muis.
Ik had de piep op de voorgeïnstalleerde windowsversie, en ik heb hem nu ook. ( met een clean install )
Als spellen speel ik momenteel Anno 1404, Mercenaries 2: World in Flames, The Saboteur en NFS Shift. Draai alles op 4x AA en daar heb ik Battlefield BC2 ook op uitgespeeld. Het ziet er allemaal goed uit, soms klok ik de graka even 100 mhz omhoog, dan loopt hij nog soepeler.
Ik heb geen problemen met het touchpad, maar gebruik dan ook meestal mijn externe muis.
Ik had de piep op de voorgeïnstalleerde windowsversie, en ik heb hem nu ook. ( met een clean install )
Welke variant heb je als ik vragen mag. De i3 met 5650 of een andere?KaiseRRuby schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:14:
Ik draai CS4 en het loopt allemaal heerlijk. Bijvoorbeeld het renderen bij Premiere Pro CS4 is echt een verademing in vergelijking met mijn oude Acer. Photoshop, Premiere Pro en Word naast elkaar draaien doet hij zonder problemen.
@littleredbird
zo'n externe schijf is inderdaad wel slim. Ik weet niet hoe groot die bestanden ongeveer zijn waar je mee werkt, maar ze zullen vast klein genoeg om heel snel te kunnen laden
(USB 2.0 doorvoersnelheid is rond de 30 MB/sec, max 40MB/sec).
Anders kan je altijd nog een externe harde schijf met eSATA kopen (max doorvoersnelheid van 300MB/sec).
Nog even een toevoeging. Aangezien je met beeldbewerkingsprogramma's werkt zou ik je sterk aanraden om voor het Full-HD scherm te gaan. Maar dat was je denk ik al van plan?
En over m'n nickname: Daar kwam ik makkelijker op dan je zou denken (stond op een pakje kauwgom
)
@Dr.Fer
Hier een link met info over het schoonmaken van de laptop inclusief koeling.
http://genesis.sony-europ...43488&l=nl_NL&m=VPCEB1C5E
zo'n externe schijf is inderdaad wel slim. Ik weet niet hoe groot die bestanden ongeveer zijn waar je mee werkt, maar ze zullen vast klein genoeg om heel snel te kunnen laden
Anders kan je altijd nog een externe harde schijf met eSATA kopen (max doorvoersnelheid van 300MB/sec).
Nog even een toevoeging. Aangezien je met beeldbewerkingsprogramma's werkt zou ik je sterk aanraden om voor het Full-HD scherm te gaan. Maar dat was je denk ik al van plan?
En over m'n nickname: Daar kwam ik makkelijker op dan je zou denken (stond op een pakje kauwgom
@Dr.Fer
[ Voor 13% gewijzigd door Microgranules op 21-05-2010 14:39 . Reden: Info tegevoegd ]
Sorry.Yorin schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:23:
[...]
Welke variant heb je als ik vragen mag. De i3 met 5650 of een andere?
i5 430-M
Full HD
5650
4 gb intern
Verwijderd
12 megapixel RAW bestanden, dus ehm, 15/17MB ofzoiets. Thanks voor de harde schijf tip. Ik wilde sowieso al een tweede harde schijf halen, gewoon als extra back-up. Nu weet ik dat het slim is voor een snelle te gaan.Microgranules schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:55:
@littleredbird
zo'n externe schijf is inderdaad wel slim. Ik weet niet hoe groot die bestanden ongeveer zijn waar je mee werkt, maar ze zullen vast klein genoeg om heel snel te kunnen laden(USB 2.0 doorvoersnelheid is rond de 30 MB/sec, max 40MB/sec).
En over m'n nickname: Daar kwam ik makkelijker op dan je zou denken (stond op een pakje kauwgom)
@Dr.Fer
En yes, ik ben inderdaad van plan voor de full-HD gaan. Jammer dat hij niet in de winkel verkrijbaar is.. moet nu nog heel wat geduld hebben.

Ook jammer dat je niet alvast een laptop kan bestellen via sony style. Zolang er een onderdeel niet op voorraad is, is het niet mogelijk.
Lol: @ nickname
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 16:02 ]
Verwijderd
Ik moet ook constateren dat zonder de USB-dongle van mijn Logitech VX muis de piep op accu verdwenen is. Dus voor de mensen die zich behoorlijk storen aan de piep, is het wellicht een idee om een Bluetooth muis aan te schaffen.
Verder heb ik geen last van een piep op netstroom, net zoals de meeste in dit topic.
Ook heb ik een andere vraag:
Door een onfortuinlijk incident is de voorkap van mijn Vaio lelijk beschadigd geraakt. Erg klote voor zo'n mooie laptop, die net 3 weken in het bezit is.
Na contact met Sony werd verteld dat een dergelijke schade, uiteraard, niet onder de garantie valt en dat alleen al het ophalen, diagnosticeren en terugbrengen mij 250,- euro gaat kosten.
Daarbovenop komt nog de kosten van het vervangen van onderdelen wat totaal mij zo'n 400 euro zou gaan kosten. Belachelijk natuurlijk, dus heb ik de Sony vrouw hartelijk uitgelachen en vriendelijk opgehangen.
Helaas zit ik nu nog wel met een beschadigde voorkap, dus aan mijn mede Vaio Tweakers de vraag:
Kent iemand een adres, site, work-a-round of andere goede tip om mijn voorkap te laten vervangen tegen acceptabele kosten, of een plek, tip waar ik onderdelen los kan bestellen en zelf met alle voorzichtigheid de plastic voorkap kan vervangen?
Jullie hulp is welkom!
Verder heb ik geen last van een piep op netstroom, net zoals de meeste in dit topic.
Ook heb ik een andere vraag:
Door een onfortuinlijk incident is de voorkap van mijn Vaio lelijk beschadigd geraakt. Erg klote voor zo'n mooie laptop, die net 3 weken in het bezit is.
Na contact met Sony werd verteld dat een dergelijke schade, uiteraard, niet onder de garantie valt en dat alleen al het ophalen, diagnosticeren en terugbrengen mij 250,- euro gaat kosten.
Daarbovenop komt nog de kosten van het vervangen van onderdelen wat totaal mij zo'n 400 euro zou gaan kosten. Belachelijk natuurlijk, dus heb ik de Sony vrouw hartelijk uitgelachen en vriendelijk opgehangen.
Helaas zit ik nu nog wel met een beschadigde voorkap, dus aan mijn mede Vaio Tweakers de vraag:
Kent iemand een adres, site, work-a-round of andere goede tip om mijn voorkap te laten vervangen tegen acceptabele kosten, of een plek, tip waar ik onderdelen los kan bestellen en zelf met alle voorzichtigheid de plastic voorkap kan vervangen?
Jullie hulp is welkom!
Verwijderd
Mooi klote Alex.
Ik heb geen adresjes voor je maar wat je eventueel kunt doen (mocht je niks kunnen vinden), is een sticker die over de hele cover gaat. Je zou eventueel zelfs de VAIO letters uit kunnen snijden als deze onbeschadigd zijn
Ik heb geen adresjes voor je maar wat je eventueel kunt doen (mocht je niks kunnen vinden), is een sticker die over de hele cover gaat. Je zou eventueel zelfs de VAIO letters uit kunnen snijden als deze onbeschadigd zijn
Verwijderd
Ja, dat is in principe de minst gewilde optie, zoals je begrijpt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:19:
Mooi klote Alex.
Kreeg nog een tip van een Sony medewerker dat ik ook direct te technische dienst kon bellen en daar wellicht vragen of ik het item direct kon bestellen, wellicht gewoon is proberen.
Maar als andere tips hebben, hoor ik het graag.
Met betrekking tot 'de piep' lijkt dit bericht over het hoofd gezien? Bij sommige laptops heeft het te maken met USB-apparatuur, dan weer met de CPU of de fan of de voeding... zit het niet gewoon in de harde schijf? Voor zover ik heb kunnen beoordelen is het formaat of de CPU juist niet van belang, omdat het zowel bij de i3 als i5 voorkomt.R1cardo01 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:39:
[...]
DHL bezorgde keurig mijn laptop terug, in een speciaal daarvoor bestemde doos. Het Sony Service Center (dat in Groot Brittannië zit) heeft mijn harde schijf vervangen. Ik heb de laptop (VPCEB1S1E) nu 3 uur aan staan, en ik heb de pieptoon nog niet gehoord. Daarnaast hebben ze (ik citeer) "van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem volledig te reinigen" (ik had hem 2 weken) en kreeg ik een Sony Vaio reinigings doekje! Ik ben de laptop 11 dagen kwijt geweest (iets langer dan de 5 dagen dat het normaal zou moeten duren)
Zoals ik het in ieder geval op dit moment bekijk is het probleem verholpen en hebben ze mij uitstekende service geboden.
Ik heb dan ook maar de vrijheid genomen even een poll te maken, om te zien of er een trend is te ontdekken. Wat betreft het vervangen van de HDD: in het bericht in mijn quote is hij vervangen door Sony zelf, maar er zijn hier ook mensen (van plan) zelf een snellere HDD/SSD te installeren. Ook in deze gevallen ben ik geïnteresseerd.
Poll: Harde schijf en piepgeluid: welke combinatie?
• 320 GB, piep
• 320 GB, geen piep
• 500 GB, piep
• 500 GB, geen piep
• HDD vervangen, sindsdien geen piep
• HDD vervangen, nog altijd piep
• HDD vervangen, nooit een piep gehad
Ook een poll maken? Klik hier
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together