[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Hallo,

Ik zoek een laptop voor school, dus hij moet programma's als autoCAD (3d tekenen) aankunnen en niet te groot zijn (max 16.4") En ook vooral erg degelijk, hij word namelijk veel vervoerd. Hij zal ook mijn deskop vervangen, ik kan de deskop nog wel gebruiken maar daar wil ik zo min mogelijk van afhankelijk zijn omdat de rest van de familie deze ook gebruikt. Thuis doe ik op mijn laptop dingen als gamen, downloaden, films bekijken, muziek luisteren en hier en daar misschien wat foto of video bewerken maar dat is niet echt belangrijk. Ik speel nu een game waar weinig voor nodig is maar ik ben van plan binnen kort nieuwere spellen te spelen en dan wil ik deze wel op low-med kunnen spelen.

En ik zit erg te denken aan een Sony Vaio E serie, en dan wel de pricewatch: Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ of de pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/WI Maar wat ik me nou afvraag is of de 2e goed genoeg is voor mijn doeleinden? Want volgens mij is het enige verschil de processor.

En de eerste is een zwarte laptop, en ik vind een witte wel heel erg mooi. Ik heb wel gezocht om hem in het wit te krijgen maar in nederland kan ik dat niet vinden. Krijg wel plaatjes en wat buitenlandse websites maar kom er niet zo goed uit. Of kijk ik gewoon op de verkeerde plek? Ik kan wel een E serie zelf configuren en dan wit kiezen maar dat kost me 50euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Ik zou de voorkeur hebben voor een snellere processor zodat het renderen en in- en uitpakken van grote files sneller verloopt. Misschien ook handig dan om naar de snelheid van de harddisk te kijken...

succes met je keuze!
Ik kom er nu achter dat er tussen de i3 330 en de i5 430 erg weining verschil zit. Die boost van de i5 is niet veel sterker. Is wel meteen 100 euro meer.. ik vind die 100 euro dan wel erg veel, voor dat kleine beetje meer processor dat je krijgt. Die daarboven, de i5 520, daar heb je een stuk meer aan, maar ja.. weer 50 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:01:
[...]

Ik kom er nu achter dat er tussen de i3 330 en de i5 430 erg weining verschil zit. Die boost van de i5 is niet veel sterker. Is wel meteen 100 euro meer.. ik vind die 100 euro dan wel erg veel, voor dat kleine beetje meer processor dat je krijgt. Die daarboven, de i5 520, daar heb je een stuk meer aan, maar ja.. weer 50 euro meer.
Ik heb ergens gelezen dat de i5 30% meer performance levert als de i3 door de turbo technologie, dus het scheelt wel aardig wat. Het verschil tussen i5 processors is niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
Shaverion schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:43:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat de i5 30% meer performance levert als de i3 door de turbo technologie, dus het scheelt wel aardig wat. Het verschil tussen i5 processors is niet zo heel groot.
ja van de i3 330 en i5 520 zit groot verschil .. maar de i5 430 en de i3 330 zit weinig verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ik het even uitwerken:

zonder turbomet turbo
i3 3302.132.13 (i3 heeft geen turbo)
i5 5202.4 (12% sneller dan i3)2.933 (37% sneller dan i3)
i5 5402.53 (18% sneller dan i33.066 (43% sneller dan i3)

het is de turbo die het m doet, exacte cijfers over het wel of niet optreden van turbo zijn nog onbekend, maar als ik ergens in het midden ga zitten kom ik zo rond de 25% uit. (voor de "tragere" i5, that is)
het verschil tussen de i5-jes is "slechts" 5% (dat is ongeveer net zoveel als het verschil tussen een 2Ghz c2d en een 2.1Ghz c2d, marginaal dus)

edit: dan heb je ook nog de i5-430 die ik was vergeten, deze positioneert zich precies tussen de i3 en de i5-520 in

hier zie je de real-world prestaties (min of meer, klik voor review)
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/655c7e92a4.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een repost op de nieuwe pagina:

Ook heb ik een andere vraag:

Door een onfortuinlijk incident is de voorkap van mijn Vaio lelijk beschadigd geraakt. Erg klote voor zo'n mooie laptop, die net 3 weken in het bezit is.

Na contact met Sony werd verteld dat een dergelijke schade, uiteraard, niet onder de garantie valt en dat alleen al het ophalen, diagnosticeren en terugbrengen mij 250,- euro gaat kosten.

Daarbovenop komt nog de kosten van het vervangen van onderdelen wat totaal mij zo'n 400 euro zou gaan kosten. Belachelijk natuurlijk, dus heb ik de Sony vrouw hartelijk uitgelachen en vriendelijk opgehangen.

Helaas zit ik nu nog wel met een beschadigde voorkap, dus aan mijn mede Vaio Tweakers de vraag:

Kent iemand een adres, site, work-a-round of andere goede tip om mijn voorkap te laten vervangen tegen acceptabele kosten, of een plek, tip waar ik onderdelen los kan bestellen en zelf met alle voorzichtigheid de plastic voorkap kan vervangen?

Jullie hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorkap? bedoel je daarmee de voorkant van de palmrest of de achterkant van de LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:54:

het is de turbo die het m doet, exacte cijfers over het wel of niet optreden van turbo zijn nog onbekend, maar als ik ergens in het midden ga zitten kom ik zo rond de 25% uit. (voor de "tragere" i5, that is)
het verschil tussen de i5-jes is "slechts" 5% (dat is ongeveer net zoveel als het verschil tussen een 2Ghz c2d en een 2.1Ghz c2d, marginaal dus)

edit: dan heb je ook nog de i5-430 die ik was vergeten, deze positioneert zich precies tussen de i3 en de i5-520 in

hier zie je de real-world prestaties (min of meer, klik voor review)
[afbeelding]
Die i5-430 bedoelde ik ja. Betaal je al meteen €100 extra voor @ Sony style. Dan zal je het over een gemiddelde hebben van 12% ofzo.. tov de i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij nader inzien lijkt mij dat geen €100 waard

dat betaalde je destijds voor een upgrade bij dell van de T6400 naar p8600, dat ding is:
20% sneller qua clocks
2x zoveel cache (2MB versus 3MB)
zuiniger (0.8750v tegen 1.1v)
heeft VT-x

en dat was al een twijfelgeval.

vergeleken daarmee bied de i3->i5 420 (de laagste) voor €100 wel erg weinig waar voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik heb het ook niet gedaan.
En heb nog geen enkel moment gehad waarin ik dacht dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.
De i3 is dus echt wel snel genoeg voor 99% van de toepassingen.

Heb wel een blu-ray lezer genomen en daar heb ik letterlijk nog geen reet aan gehad.

De echte must-do's zijn voor mij de HD5650 en het Full HD scherm.

Verder lijkt de 320GB HD veel sneller dan de 500GB HD.
De 320GB komt bij mij akelig in de buurt van de WD Scorpio Black 320GB die toch wel gezien word als 1 van de snelste notebook hd's.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze pakken een willekeurige schijf, dat kan een snelle zij, maar ook een langzame

over het algemeen komt de 500GB boven de 320GB, tenzij je dus een single platter versie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:15:
ze pakken een willekeurige schijf, dat kan een snelle zij, maar ook een langzame

over het algemeen komt de 500GB boven de 320GB, tenzij je dus een single platter versie hebt
Ik snap dat een schijf met een identieke density en identieke rotatie normaal gesproken net zo snel zou moeten zijn.
Maar er hebben er een aantal gebencht en toen was de 320GB sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Even een kleine vraag. Ik heb na continue problemen met (vermoedelijk) m'n videokaart er toch maar voor gekozen om de systeem dvd's te bestellen bij Sony. (a €45,-)

Nu heb ik een SSD in m'n laptop gezet omdat de orginele hardeschijf heel erg traag was. Het systeem wat gebruikt wordt voor die systeemdvd's lijkt een beetje op een oude norton ghost image.
Ik kan dus niets installeren omdat de hdds niet overeenkomen. (zucht |:( )

Heeft iemand suggesties over hoe ik nu verder kan om het ding te installeren.. het liefst dus met orginele software/drivers (zodat ik echt kan testen waar de crashes door veroorzaakt worden).. zodat kan gaan testen waardoor het euvel komt?
Ik sta eventueel ook open voor ideeen om eerst de 500gb hdd te gebruiken, dan een nieuwe image te maken. te wisselen voor mn ssd en dan die image daarop te zetten. Even omslachtig maar hopelijk levert dit wat op, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Met ghost kon je altijd data op een kleinere partitie/schijf terug zetten.
Gewoon de dos versie.
Versie 8.x oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:12

mvh

State Governor

Jammer, voorlopig laat de poll vooral zien dat de kans kleiner is dat hij niet dan wel piept :(

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deblaauwn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:05:
Jammer, voorlopig laat de poll vooral zien dat de kans kleiner is dat hij niet dan wel piept :(
nee, de poll laat zien dat er meer mensen met piep op tweakers rondlopen dan zonder piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
deblaauwn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:05:
Volgens mij heeft iedereen die piep.
behalve als je geen muis aanhangt.
Misschien scheelt het ook nog eens per type dongle?
En dan vooral de hoeveelheid stroom die er word weggetrokken.
5v rail die het niet trekt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:33:
voorkap? bedoel je daarmee de voorkant van de palmrest of de achterkant van de LCD?
De achterkant van de LCD, waar de zilveren Vaio letters opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinned123 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:10:
[...]

Volgens mij heeft iedereen die piep.
behalve als je geen muis aanhangt.
Misschien scheelt het ook nog eens per type dongle?
En dan vooral de hoeveelheid stroom die er word weggetrokken.
5v rail die het niet trekt oid?
Op zich een goede vinding dat de laptop niet piept zonder externe apparatuur. Een bluetooth muis zou wonderen doen voor velen. Daarnaast hebben erg weinig last van de piep op netstroom.

Het valt dus eigenlijk wel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kan je hem ergens op ebay vinden, voor mij studio 15 is elke onderdeel igg wel te krijgen

ik had een keer gekeken, als ik alles op ebay bestelde was ik maar €100 duurder uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een i3 besteld :) De verwachte leverdatum is ongeveer een maand, terwijl bij het bestellen stond er 8 tot 9 weken. Maar goed.. gaat misschien toch langer duren dan 1 maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerde topic..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22
Nieuwe E serie op komst? Heb dit gelezen in een topic over keuze van een laptop..

"Ik was vrijdag in het Sony-center in Lommel en het was de winkelverantwoordelijke zelf die aangaf dat in juni de EB2 geleverd werden !! En die ook aangaf dat er bij Sony geen voorraad meer was van de huidige reeks. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Citizan schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:00:
Nieuwe E serie op komst? Heb dit gelezen in een topic over keuze van een laptop..

"Ik was vrijdag in het Sony-center in Lommel en het was de winkelverantwoordelijke zelf die aangaf dat in juni de EB2 geleverd werden !! En die ook aangaf dat er bij Sony geen voorraad meer was van de huidige reeks. "
eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
Citizan schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:00:

Lijk met erg sterk aangezien de e serie nog niet zolang op de markt is

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04
Dan krijgen wij wel een collectors item. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Sjeffie schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:40:
[...]

Lijk met erg sterk aangezien de e serie nog niet zolang op de markt is
Tja dat dacht ik dus ook, hij zei in eerste instantie, wacht even tot de nieuwe e series, de EB2
Toen reageerde ik met, bedoel je niet de F serie? Daar komt namelijk een nieuwe van, de E series is pas net uit en nog niet eens goed leverbaar

Weet eigenlijk zelf ook niet of ik m wel moet geloven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
ach, we zullen zien...
Ik wilde sowieso nog even wachten met een laptop aanschaffen :P

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 'E2' met een fix voor de piep? ik hoop het, maar laat ze eerst even hun levertijden op orde brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:09:
[...]

nee, de poll laat zien dat er meer mensen met piep op tweakers rondlopen dan zonder piep.

Dat zeg ik dus ook maar dan met een dubbele ontkenning ;).
Het kan natuurlijk ook betekenen dat mensen die een klacht over hun laptop hebben meer geneigd zijn in dit topic te verschijnen dan anderen.

Ik ben trouwens vanmiddag bij de mediamarkt Hengelo geweest om hem te bekijken en naar de fan te luisteren. Volgens mij is het niet bepaald een vervelend geluid, of ervaren jullie dat anders? Het lijkt een tamelijk zachte brom te zijn, in ieder geval geen stofzuiger.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb contact gehad met een medewerker van Sony, ik zal de berichten hier even posten:
Het antwoord op de mijn allereerste vraag over de pieptoon:

--- Original Message ---
Geachte Heer Mulder,
Momenteel loopt er intern een onderzoek naar de oorzaak van de hoge toon die op bepaalde toestellen blijkbaar wordt gegenereerd. Tot op heden hebben wij hier nog geen oplossing voor. Van zodra er een oplossing komt zal die beschikbaar zijn op onze website: www.vaio-link.com . Ik kan u enkel aanraden deze regelmatig na te kijken.
Met vriendelijke groet,
Jeroen De Jonghe
Sony VAIO Link Technical Support Team
Ongeveer twee weken later mijn vraag opnieuw:
Beste,

Ik raadpleeg regelmatig de website maar ik heb nog geen enkele oplossing kunnen vinden. Ik lees op internet dat er veel mensen zijn met dit probleem. Het is inmiddels twee weken later, en de eerste problemen dateren wel van een maand geleden. Is er inmiddels al een oplossing, want ik word er een beetje gek van.

Groet

Antwoord
Geachte,
Zoals het er op dit moment naar uit ziet word dit gerekend onder de standaard specificatie.
Met vriendelijke groeten,
G.Fransen
Mijn (verbaasde) antwoord:
Beste,

Dus het komt er op neer dat er niets meer aan die piep gedaan wordt?

Antwoord
Geachte,
Er word nog naar gekeken echter valt tot nu toe alles binnen de gestelde specificaties.
G. Fransen

Mijn (nogal geïrriteerde) antwoord:
Beste,

In mijn ogen, en in de ogen van erg veel andere gebruikers, is er niet te werken met de laptop als hij de pieptoon produceert. Bij mij gebeurt het alleen als ik op accu draai, maar er zijn ook mensen waar de pieptoon aanwezig is. Ik kan dus niet begrijpen hoe u kunt zeggen dat het binnen de specificaties valt. Volgens mij wordt er dan niet erg goed naar de andere klachten gekeken, of wordt er gewoon geen aandacht aan geschonken. Het is gewoon niet goed dat de laptop de pieptoon produceert, en het hoort er gewoon niet in.

Groet Ruben

Antwoord
Geachte,
Ik kan dit inderdaad begrijpen echter is dit wat tot nu toe uit de onderzoeken is gekomen, indien de uiteindelijke uitslag anders zal zijn zal deze op de website gemeld worden.
G. Fransen
Excuus voor mijn misschien overdreven laatste reactie, maar ik was nogal moe en gestresst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Volgens mijn laatste research moet het met de CPU te maken hebben, en is het tamelijk gebruikelijk bij Intels sinds de Core Duo (link).

Ik ben dus bijna van plan het risico te gaan nemen, mede dankzij de afkoelregeling. Daarvoor zou ik wel graag weten of het geluid vanaf het begin aanwezig was of pas later naar voren is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de c2d's was het inderdaad mogelijk om de piep buitenspel te zetten door S4 sleep uit te zetten met rmclock, dit programma ondersteunt de i5 echter niet
probeer de trial van cpugenie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"....word dit gerekend onder de standaard specificatie"

beetje belachelijke reactie van Sony. Alsof zo'n pieptoon normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
  • Laatst online: 19-08 10:41
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:21:

Dit is inderdaad een slechte zaak. Indien er geen oplossing komt gaat mijn mooie vaio vpc-eb1s1e inclusief piep :( marktplaats op voor vijfhonderd eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terugzenden om te laten repareren, dan:

a) laat je sony zien dat je niet tevreden bent met je product
b) kan je na 3x volledige teruggave van je geld eisen
c) mogelijk krijg jij een exemplaar zonder piep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:21:

Compleet onacceptabel inderdaad. Waarschijnlijk werken er bij Sony niet veel mensen jonger dan 50. In mijn correspondentie met Sony ben ik tot nu toe heel vriendelijk geweest, maar wanneer dit de conclusie is waar ze mee komen dan zal ik met pieptoon en al richting Sony gaan om ze het probleem duidelijk te maken. Ik tolereer het op dit moment simpelweg omdat ik verwacht dat er een oplossing voor komt, maar als die er niet komt wordt het toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Wil het toch even checken voordat ik deze week overga tot aanschaf. Heb nu een goedkope hp laptop waar de accu van kapot is en het werk geheugen is kapot gebrand.

Heb een nieuwe laptop nodig voor een beetje surfen, office en thats it :)
Daarom is de keus gevallen op de VAIO VPCEB1J1E/WI , mee eens ?
Kan het mooi via me werk kopen wat me 19% scheelt dus dan kom ik op 500 euro uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je kunt leven met de pieptoon en de niet-zo geweldige accu: ja :Y

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke maar als je het zo stelt dan is de 600 euro toch best veel ? En bij de pieptoon moet je toch een beetje geluk hebben? Wat is dan normaal voor een accu ? De sony gaat ongeveer 1.5 uur mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Tja imo is de vaio met videokaart alleen interessant, maar die heb je juist niet nodig.

Als ik jou was zou ik even zoeken naar een laptop met i5, 4gb ram en een wat langere accutijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:57:
Oke maar als je het zo stelt dan is de 600 euro toch best veel ? En bij de pieptoon moet je toch een beetje geluk hebben?
heel veel geluk...
Wat is dan normaal voor een accu ? De sony gaat ongeveer 1.5 uur mee
de vergelijkbare dell haalt met gemak 3 uur, alleen een slechtere graka

de msi is een stuk interessanter:
pricewatch: MSI CX620-017NL

*gaat goolen voor reviews* niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke bedankt, ga die is bekijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Citizan schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:58:
Tja imo is de vaio met videokaart alleen interessant, maar die heb je juist niet nodig.

Als ik jou was zou ik even zoeken naar een laptop met i5, 4gb ram en een wat langere accutijd
Oke bedankt, welke merken zou ik dan het beste kunnen bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msi en asus bieden 2 jaar garantie, dell is over het algemeen goedkoper, en de rest is vrij standaard, al heb ik alleen ervaring met dell

sony is over het algemeen wel duurder dan de rest, de lage prijs kwam dan ook als een verrassing...
...todat we doorhadden dat er was bespaard minder triviale dingen :z (de pieptoon in het bijzonder)

verder kan je acer & packard bell kan je beter vermijden ivm beroerde garatieafhandelingen

maargoed, we zitten hier in het sony topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Tsja, dat is natuurlijk wel kort door de bocht. De VAIO's hebben namelijk ook twee jaar garantie, en de DELLs zijn dikwijls slechts via aanbiedingen goedkoper.

Hoe dan ook ben ik het wel met degene eens die zei dat er eigenlijk echt maar twee grote redenen zijn om deze VAIO te kopen. De 5650 videokaart en het Full HD scherm. Het blijft natuurlijk een prima apparaat en met uitzondering van de piep is het een leuke laptop, maar zonder Full HD scherm en videokaart had ik deze laptop niet gekozen maar voor een eenvoudige Asus gegaan in de eerste de beste betrouwbare computerwinkel. De "extra's" die de basismodellen van zowel Sony als DELL bieden zijn de wachttijd niet waard ten opzichte van andere goede merken als Asus, Toshiba en HP die voor minder geld in de winkel te koop zijn.

Over de piep: gebruik je de laptop kaal en zonder USB producten zul je er geen last van hebben. Maar zo hoort het niet natuurlijk. Een Bluetooth muis vangt een groot deel van de problemen op als je verder niet langdurig USB producten gebruikt. Desondanks zal ik je deze Sony afraden als je geen belang hebt bij een goede videokaart en een 1080p scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door twi op 23-05-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
Ik heb deze: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16834127092
Oftewel Core i5 520M, Radeon 5650, 1366x768, 4GB RAM, 320GB HD
Afgezien van de bekende minpuntjes (slecht speaker geluid, kleine batterij) bevalt het echt machtig mooi, zeker een geweldig systeem voor $850!
Het valt me wel op dat er behoorlijk wat hitte uitgeblazen wordt, ook al doe ik vrij weinig. Verder merk ik dat ik 3 USB poorten toch wel erg weinig vind, maargoed, dat is een overkomelijk probleem.

Geen pieptoon overigens (met/zonder accu met/zonder usb)

[ Voor 5% gewijzigd door DeadKennedy op 23-05-2010 20:24 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Heb je m daar ook besteld? Zoja, hoeveel heeft het je totaal gekost in euro's? Dus import, verzendkosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 13:52

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Heb je die laptop ook daar besteld? want volgens mij is dat veel duurder dan als je dezelfde configuratie bij bv de MM koopt of bij sonystyle configureert.
En ik zou nog maar eens goed kijken, want er is wel degelijk een 4e usb poort :P (hint: combo USB/eSATA poort).

Voor mij was alleen het Full HD scherm voor nog geen 800 euro (, of eigenlijk vanaf 700 euro al) op een 15" laptop eigenlijk al een groot argument om deze te overwegen. je komt bijna geen andere laptop's tegen die dat ook hebben. En dan heb je voor die prijs ook nog eens een mooie videokaart en processor :) en met die piep (of eerder een brom bij mij) kan ik wel leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microgranules schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:03:
Voor mij was alleen het Full HD scherm voor nog geen 800 euro (, of eigenlijk vanaf 700 euro al) op een 15" laptop eigenlijk al een groot argument om deze te overwegen. je komt bijna geen andere laptop's tegen die dat ook hebben. En dan heb je voor die prijs ook nog eens een mooie videokaart en processor :) en met die piep (of eerder een brom bij mij) kan ik wel leven.
sterker nog: onder de €1000 kom je er maar 3 tegen: sony E, studio 15, en xps 16.
waarvan de studio de goedkoopste is (slechtere graka), en de xps te log (3 kg..)

het is jammer dat er zo weinig keus is in dit segment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:14:
[...]

sterker nog: onder de €1000 kom je er maar 3 tegen: sony E, studio 15, en xps 16.
waarvan de studio de goedkoopste is (slechtere graka), en de xps te log (3 kg..)

het is jammer dat er zo weinig keus is in dit segment...
Je vergeet de Sony Vaio F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Heb net een configuratie van de studio 15 op de website van dell in elkaar gezet. Ze hebben wel een mooie deal.
Als je het vergelijkt met sony ben je met dell net iets duurder uit en krijg je er iets minder voor (videokaart inderdaad). je kan wel uit meer onderdelen een keuze maken + je hebt ook voor hetzelfde geld een 7200 RPM harde schijf, en je het een mooi design. zonder piep :)
Alleen geen chiclet toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor €800 heb je bij dell 500GB, i5 520, 5470, 1080p scherm en fatsoenlijke accuduur.

bij sony kost dat €938, met een iets betere graka (nu ja, iets...)

tot zover de dagelijkse dell-fanboyisme :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Vaag. Als ik dat configureer met de specs die jij aangeeft kom ik op 919 euro uit. En dan zit er 2 GB geheugen in :P
Accu was ik inderdaad vergeten mee te nemen. Die zal ook vast beter zijn (heb er verder geen ervaring mee).

hahaha. dagelijkse dell-fanboyisme :+

[ Voor 12% gewijzigd door Microgranules op 23-05-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, bij dell is het aardig puzzelen, ik weet toevallig de prijs omdat mijn broer er een heeft: i5, 1080p, red cover voor €794,94 8)7
dat was vlak na de launch, maar de prijzen zijn nog grofweg hetzelfde

ik heb nog het oude model met p8600, die doet het 3.5-4 uur zonder prik. het nieuwe i5 model houd er zo ongeveer rond de 3 uur mee op.
maar je moet er wel rekening mee houden dat een graka gewoon bakken met stroom vreet, bovendien is die van de sony kleiner (4400mAh vs 5400mAh) onbegrijpelijk dat ze dat hebben gedaan...

de voordelen van de sony zijn wel het design, numeriek tobo en uiteraard de 2 jaar standaardgarantie, bovendien is de sony 0.05KG lichter :>

hopelijk komt dit niet teveel over als een dell > sony bash...
sony maakt goed spul: de F stond ooit op mijn verlanglijstje, maar dit model vind ik toch minder vergeleken met de concurrentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Dat is echt een goede prijs/prestatie verhouding. Als ze nu nog die prijs zouden vragen dan wist ik wel welke laptop ik zou kopen :D
Ik vraag me alleen af of 125 euro verschil ook onder "grofweg hetzelfde" valt.

De standaard accu van Sony is trouwens maar 3500 mAh, dus je bedoelt denk ik de 9 cells accu?
Je moet uiteraard ergens op bezuinigen, en dat is dus (o.a.) de accu geworden. Vind ik persoonlijk geen slecht onderdeel om op te bezuinigen.
De videokaart is ook lager geklokt in 2D/idle mode, dus dat scheelt ook.

Het design van Dell ziet er ook niet slecht uit. Ik heb 'm ook in het echt gezien en dat ziet er prima uit imo.

Maargoed. Dit is een topic over laptops van Sony en niet van Dell :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microgranules schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:34:
Dat is echt een goede prijs/prestatie verhouding. Als ze nu nog die prijs zouden vragen dan wist ik wel welke laptop ik zou kopen :D
volgens mijn bronnen is ie de actuele prijs 792.30 incl. korting en verzeldkosten
daar gaat nog 6% vanaf als je via een bedrijf besteld, en nog 3% via mastercard cashback *O*
overigens, de mastercard actie liep toch ook voor sony?
/me slingert google aan, en vindt
De standaard accu van Sony is trouwens maar 3500 mAh
3500 MaH maar? :S
De videokaart is ook lager geklokt in 2D/idle mode, dus dat scheelt ook.
meer shaders == meer energieverbruik, ongeacht de clocks
Het design van Dell ziet er ook niet slecht uit. Ik heb 'm ook in het echt gezien en dat ziet er prima uit imo.

Maargoed. Dit is een topic over laptops van Sony en niet van Dell :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Citizan schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:44:
Heb je m daar ook besteld? Zoja, hoeveel heeft het je totaal gekost in euro's? Dus import, verzendkosten etc.
Ik woon eventjes (9 maanden) in de VS, dus heb gewoon de dollarprijs betaald, de prijs was inclusief verzending. (Iets onder de €700 dus)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Microgranules schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:34:
Je moet eigenlijk ook doorconfigureren op het model van 729 euro. Daar heb je de standaard korting van 200 euro op, deze kun je dan verder aanpassen, dingen als batterij etc.

Als ik me niet vergis krijg je als je de dell gaat configureren vanuit " niks" krijg je die standaard korting niet
DeadKennedy schreef op maandag 24 mei 2010 @ 05:03:
[...]

Ik woon eventjes (9 maanden) in de VS, dus heb gewoon de dollarprijs betaald, de prijs was inclusief verzending. (Iets onder de €700 dus)
Oke, mooie prijs, maar waarschijnlijk kan ik hem dan niet naar nederland op laten sturen helaas ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ambianz op 24-05-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Als je de laptop op die manier aanpast is het inderdaad goedkoper. Je kan alleen niet meer kiezen voor een Full-HD scherm.
Wel vaag dat het niet echt duidelijk aangegeven staat over die korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Ja dat klopt, nu weegt een full hd scherm niet zo zwaar bij mij.

Maar goed, ik twijfel nog steeds of ik de sony vaio e series op de dell studio 15 ga kopen.

Bij de dell kun je het os "terugsturen" en zo 100 euro teruggestort krijgen en dan betaal je 650-675 euro voor een compleet i5 laptopje met nog wat extra's, batterij etc.

De sony van 700 euro heeft een veel minder goede proc, de i3 430 tegenover de i5 520 van dell,
tja de grote pluspunten van de sony zijn natuurlijk het toetsenbord, de videokaart en ja, het blijft een vaio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er van de E series ook een nieuwe versie/update uit, net als de F series? ik wilde eigenlijk eerst een F series kopen, maar omdat die niet meer leverbaar zijn, kies maar voor een E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Waarschijnlijk duurt dat nog wel ff, de E serie is nog niet zo lang uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb het al eens gezegd, maar voor mij is een Dell absoluut niet te vergelijken met een Vaio, en ook niet met deze E serie. Puur een gevoel en belevingskwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik heb mijn E-Serie één week geleden besteld bij Sonystyle.
Alleen heb er per ongeluk de I5 430 in gedaan i.p.v. een I5 520.
De i5 520M is voorlopig niet beschikbaar

Wat zou ik doen, annuleren en nog veel langer wachten, of toch door laten gaan? Want de 430 doet echt flink onder t.o.v. de 520. Daarnaast is de 430 maar iets beter t.o.v. de i3 330

Zijn er winkels in NL die hem met Full HD scherm verkopen?

[ Voor 8% gewijzigd door DJustin op 26-05-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2010
DJustin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:18:

Wat zou ik doen, annuleren en nog veel langer wachten, of toch door laten gaan? Want de 430 doet echt flink onder t.o.v. de 520. Daarnaast is de 430 maar iets beter t.o.v. de i3 330

Zie vanaf de posting van Verwijderd in "[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series" en verder, en doe je wiskunde. Ik denk dat je met een 430 een prima aankoop doet, afhankelijk van waar je hem voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
DJustin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:18:

Hoe kom je er bij dat de 430 "echt flink" minder presteert dan de 520? Hij is iets lager geklokt, zelfde verschil als tussen de 520 en de 540, dat is ook niet zo'n extreem verschil.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
DeadKennedy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:10:
[...]

Hoe kom je er bij dat de 430 "echt flink" minder presteert dan de 520? Hij is iets lager geklokt, zelfde verschil als tussen de 520 en de 540, dat is ook niet zo'n extreem verschil.
http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/655c7e92a4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
DeadKennedy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:10:
[...]

Als je ziet dat de 520 maar 50 euro duurder is dan een 430, dan is hij het zeker waard. Het grootste verschil zit hem in de Turbo modus, dat is dan 2933 vs. 2533mhz. Oftewel 16% sneller. Het verschil tussen een 540 en 520 is veel kleiner, 2400 vs. 2533 (5%) en in turbo slechts 4.5%.

De 520 is echt een goede keuze wat dat betreft, laat niet weg dat een I3 330 bij Sony 150 euro (!) goedkoper is dan een 520. Dat is wel een boel geld als de 520M in de pricewatch staat voor 210 euro.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Je koopt een laptop toch niet om CineBench te draaien? :)
InfinityG35 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:23:
[...]

Als je ziet dat de 520 maar 50 euro duurder is dan een 430, dan is hij het zeker waard. Het grootste verschil zit hem in de Turbo modus, dat is dan 2933 vs. 2533mhz. Oftewel 16% sneller. Het verschil tussen een 540 en 520 is veel kleiner, 2400 vs. 2533 (5%) en in turbo slechts 4.5%.

De 520 is echt een goede keuze wat dat betreft, laat niet weg dat een I3 330 bij Sony 150 euro (!) goedkoper is dan een 520. Dat is wel een boel geld als de 520M in de pricewatch staat voor 210 euro.
Ik vind zelf de 520 ook de beste keus, heb het zelf ook :) Ik vind alleen dat het real life verschil tussen een 430 en een 520 nog wel meevalt.

[ Voor 61% gewijzigd door DeadKennedy op 26-05-2010 18:27 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Mzz... Graag zou ik meer verschillende objective benchmarks willen zien hiervan. notebookcheck vind ik onvoldoende!

Misschien kunnen jullie dan mijn keuze laten behouden!

Hier is het verschil echt minimaal:
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Maar de I3 330M heeft wel behoorlijk wat lagere waardes!

[ Voor 28% gewijzigd door DJustin op 26-05-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Ik stoorde me nogal aan het feit dat ik geen Catalyst drivers mag installeren van Sony, gelukkig is hier een eenvoudige oplossing voor. Ik weet niet of het algemene kennis is, maar via een directe link kan je gewoon de nieuwste Catalysts installeren: http://www2.ati.com/drive..._vista_win7_64_dd_ccc.exe .
Dit is in ieder geval bijna een half jaar nieuwer dan de laatste "update" van Sony :)

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad206/vincentmensen/atidriver.png

[ Voor 70% gewijzigd door DeadKennedy op 27-05-2010 20:10 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Zojuist SonyStyle gebeld met de vraag waarom geen enkele 15" combinatie leverbaar is. Het antwoord: er is een nieuwe serie op komst, dus de E2-serie waar eerder over gesproken is. De verwachting is binnen twee weken.

Ik zit nog steeds te twijfelen namelijk tussen een 14" en een 15". Het punt is een beetje dat ik wel graag een numpad zou willen, maar aan de andere kant lijkt het blokjespatroon op de 14" (zwart) me niet wat. Een bruine 15" lijkt me wel mooi (gezien bij MediaMarkt). Een andere optie is matzwart, maar dan is de binnenkant nog altijd glossy. Nog maar even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E2? Is de huidige E serie dan binnenkort niet meer beschikbaar @ sony style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:07:
E2? Is de huidige E serie dan binnenkort niet meer beschikbaar @ sony style?
De 14" is nog gewoon te configureren, maar bij elke optie die je kiest bij de 15" zegt hij (al zolang ik ernaar kijk, dus 1-2 weken) 'optie niet beschikbaar'. Omdat ik benieuwd was of dit een gewoon leveringsprobleem was of de komst van een nieuwe serie heb ik gebeld. Ik verwacht dat het gewoon een kleine update zal zijn, misschien ook wel met een piep-fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deblaauwn schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:46:
[...]

De 14" is nog gewoon te configureren, maar bij elke optie die je kiest bij de 15" zegt hij (al zolang ik ernaar kijk, dus 1-2 weken) 'optie niet beschikbaar'. Omdat ik benieuwd was of dit een gewoon leveringsprobleem was of de komst van een nieuwe serie heb ik gebeld. Ik verwacht dat het gewoon een kleine update zal zijn, misschien ook wel met een piep-fix.
hope so.
Maar ik heb vorige week vrijdag een i3 notebook besteld bij sony style, met beste videokaart en full HD. Toen kon het opeens wel..
Maare duurt toch nog even, dus als die nieuwe eventjes binnen 2 weken te bestellen is kan ik hem nog wel annuleren denk ik. Goeie vraag, enig idee tot wanneer je kan annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony luxemburg laat de volgende configuratie zien:

http://www.sonycenter.lu/.../2235-vpc-eb1s1e-bbe.html

zelfde prijs, maar met i3 processor.. en verder kon ik geen veranderingen vinden

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Het gaat dan ook waarschijnlijk om de VPC-Ex2 (waarbij x = A, B of C afhankelijk van de schermdiagonaal). Die in Luxemburg is gewoon een VPC-EB1, net als in Nederland. Afgezien daarvan lijkt het me niet logisch dat Luxemburg een nieuwe laptop eerder krijgt dan wij, of zeker de VS; bij Sonystyle.com hebben ze ook nog geen nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luxemburg had ook de specs voor de update van de F series er al vroeg op staan, dus reken maar dat die configuratie op 17 juni gelanceerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Hoelang voordat nieuwe laptop's te koop zijn word er normaal door sony info over gegeven? Of is dat op dezelfde dag? Want als de update niet veel verbetert ga ik voor een andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij zeggen waar ik een windows home premium kan downloaden? ik heb de key onder de laptop maar ik kan geen "cleane" versie vinden alleen gecrackte versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

De EB lijn gaat op de schop, het nieuwe topmodel zal de EB2Z zijn met wel de i5 430 en 5650 erin, de EB2S gaat terug naar een i3 350 met nog steeds de 5650, de EB2M blijft i3 maar dan omhoog naar een 350 en geen 5650 meer maar een 5470 512mb en 320GB ipv 500GB. De instapper EB2E (geen J uitvoering meer) gaat van een i3 terug naar een core2duo P-serie met wel een 5470 ipv de intel integrated handel . Plus ze krijgen nu allemaal bluetooth erin :)

Extra model in de EB reeks dus, de middenlijn heeft nu 2 opties ipv 1, de high-end blijft hetzelfde qua specs en het entry-model zakt iets op cpu gebied maar klimt op grafisch gebied. Prijzen blijven ook ongeveer dezelfde range, niet alles ineens 100 euro duurder ofzo :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sick Nick op 27-05-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi
  • Laatst online: 05-10-2024

hoi

Sick Nick schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:25:
De EB lijn gaat op de schop, het nieuwe topmodel zal de EB2Z zijn met wel de i5 430 en 5650 erin, de EB2S gaat terug naar een i3 350 met nog steeds de 5650, de EB2M blijft i3 maar dan omhoog naar een 350 en geen 5650 meer maar een 5470 512mb en 320GB ipv 500GB. De instapper EB2E (geen J uitvoering meer) gaat van een i3 terug naar een core2duo P-serie met wel een 5470 ipv de intel integrated handel . Plus ze krijgen nu allemaal bluetooth erin :)

Extra model in de EB reeks dus, de middenlijn heeft nu 2 opties ipv 1, de high-end blijft hetzelfde qua specs en het entry-model zakt iets op cpu gebied maar klimt op grafisch gebied. Prijzen blijven ook ongeveer dezelfde range, niet alles ineens 100 euro duurder ofzo :P
enig idee wanneer die te koop zullen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks sick nick :)
ik heb gemaild met Sony. Kan nog wat weken duren. Ze weten niet precies hoe lang..

Maar begrijp ik het nou goed. Geen i5-520 meer??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? bron :)

wellicht iets voor de frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Gaat nog wel even duren, reken er op dat ze pas zo rond begin/half juli in de winkel liggen. Officieel beschikbaar vanaf eind juni maar voor ze overal te koop zijn ben je meestal een paar weken verder.

Bron is wel gewoon vanuit Sony maar intern materiaal van de nieuwe vaio lineup wat ook intern moet blijven :P De definitieve specs/adviesprijzen kan ik dan ook niet geven, globaal komt het neer op bovenstaande verhaal. Geen gigantische wijzigingen, meer verbreding en spreiding.

Overigens, de i5-520M zit ook niet in het standaard winkel model (EB1S), daar zit nu ook een i5-430M in. De 520M was/is alleen online via sonystyle.nl te koop. Alleen de F11M en Z11X winkel-modellen hebben de i5-520M erin zitten.

[ Voor 60% gewijzigd door Sick Nick op 27-05-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Dus niet veel extras alleen een herindeling van de modellen, verandert er nog wat op de website? Ik wou namelijk misschien m'n eigen E serie configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

great, ik heb mn i3 geannuleerd, om dan toch nog voor een i5-520 te gaan.. Is dus niet meer mogelijk!!

het is wel allemaal erg moeilijk met sony..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:06:
great, ik heb mn i3 geannuleerd, om dan toch nog voor een i5-520 te gaan.. Is dus niet meer mogelijk!!

het is wel allemaal erg moeilijk met sony..
Heb je dit te horen gehad van Sony? Want ik hoop dat de i3 versie nog wel te bestellen is, omdat ik vandaag eigenlijk nog wou bestellen.

@Sick Nick, zijn de nieuwe versies duurder of goedkoper dan de versies die nu op de markt zijn?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:09:
[...]

Heb je dit te horen gehad van Sony? Want ik hoop dat de i3 versie nog wel te bestellen is, omdat ik vandaag eigenlijk nog wou bestellen.

@Sick Nick, zijn de nieuwe versies duurder of goedkoper dan de versies die nu op de markt zijn?
nee, ik bedoel dat de i5-520 niet meer beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zag net dat de i3 versie weer te bestellen is. Dus dat gaan we dan ook gezellig vanmiddag doen.

EDIT: Ik zie net dat alle processors weer zijn te bestellen, dus ook de i5 520. Misschien heb je dus nog wel geluk.

[ Voor 37% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:37:
Ik zag net dat de i3 versie weer te bestellen is. Dus dat gaan we dan ook gezellig vanmiddag doen.
ze zijn allemaal weer beschikbaar opeens ?! strange.. vraag me af of het wel klopt..

edit 1: ik heb inderdaad meteen een nieuwe bestelling gedaan, met de i5-520. Hopelijk lukt t :)

edit 2: Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 06.07.2010 en 13.07.2010 worden verzonden.

geduld is een schone zaak... :O

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Alleen kan je geen 2 jaar garantie meer bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Hoe doet het full-hd scherm van de E serie het eigenlijk? Want over de F serie hoor ik alleen maar slechte dingen, dus vroeg me af of dat hetzelfde scherm was maar dan kleiner of dat de E serie wel een goed scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaverion schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:10:
Hoe doet het full-hd scherm van de E serie het eigenlijk? Want over de F serie hoor ik alleen maar slechte dingen, dus vroeg me af of dat hetzelfde scherm was maar dan kleiner of dat de E serie wel een goed scherm heeft.
ik heb gelezen hier op het forum, dat er het hd ready scherm niet al te geweldig is kwa contrast, maar dat het full hd scherm een betere kwaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:22:
kan iemand mij zeggen waar ik een windows home premium kan downloaden? ik heb de key onder de laptop maar ik kan geen "cleane" versie vinden alleen gecrackte versies.
Dat kan niet. Als het goed is heb je een recovery-partitie, maar dan zit wel alle Sony-software erbij. Ook kun je CD's nabestellen, maar als het de bedoeling is dat je een schone installatie doet, zit er waarschijnlijk niets anders op dan een Windows-CD te kopen. Eventueel kun je een willekeurige Windows-CD in stoppen en activeren met je eigen key. Heeft niemand in je familie/kennisenkring een retail/OEM-CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb nog een paar vraagjes. (1) Wat voor soort garantie zit erop en (2) hoelang duurt een gemiddelde reparatie bij Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik zie net dat alle processors weer zijn te bestellen, dus ook de i5 520. Misschien heb je dus nog wel geluk.
... en nu niet meer :-(

Toch wel :D

Hij zei; Deze optie is niet meer beschikbaar, maar toch kan ik verder.... heel vreemd!

[ Voor 25% gewijzigd door DJustin op 28-05-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:15:
[...]

... en nu niet meer :-(

Toch wel :D

Hij zei; Deze optie is niet meer beschikbaar, maar toch kan ik verder.... heel vreemd!
Ik kijk nu op sony style en zie dat alles nog steeds beschikbaar is, maar ik vraag me wel af hoe nauwkeurig het is met de voorraad.
In een email van Sony staat dat de keuze in processors alleen nog bestaat uit de versies die binnenkort op de markt komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een beetje vreemd probleem met m´n Vaio.
Als ik in een reply-box typ dan werken m´n ´speciale´ tekens niet meer, alles zit door elkaar.
De ´ : ´ is bijvoorbeeld ineens ´ ± ´.
Iemand enig idee hoe dit is gekomen, en belangrijker, hoe ik dit op kan lossen, vraagteken (ben ik nog steeds kwijt)
Toetsenbord staat gewoon nog steeds ingesteld op VS Internationaal met als taal Nederlands.
Ik heb het toetsenbord ook al opnieuw toegevoegd, en ook gekozen voor Engels (VS) als standaard, maar dat heeft niet geholpen (7 64-bit)
Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste