[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:25:
iemand die misschien even links van zijn capslocks / naast die capslock op dat randje duwen of inhouden? die mijne kraakt namelijk op dat stukje
nu je het zegt, ik heb dat ook. Maar is niet zo raar, want daaronder zit niks anders dan de fanouttake.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45
Sinned123 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:24:
[...]

Waar had je ongeveer aan gedacht dan?
Op notebookreview.com staat een prima review waar ik het voor 95% mee eens ben.
Enkel het scherm niet, maar dat komt omdat ik een 1080p heb.

@hierboven, matte binnenkant.
Dus pianolak, ze hebben de binnen en buitenkant omgedraaid.
Ik lees de laatste tijd weinig meer van tevreden gebruikers zelf. Is opzich wel logisch, want over het algemeen reageren tevreden gebruikers nou eenmaal minder als niet tevreden gebruikers.

Maar bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook het 1080p scherm besteld, dus we wachten het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Bij mij geen kraak te bekennen naast de caps-lock

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terryb47: Met welk programma heb jij je graka overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:45:
@Terryb47: Met welk programma heb jij je graka overgeklokt?
met AMD GPU Clock Tool - hoewel de settings niet blijvend zijn, vind ik het toch handig want na het gamen clock ik de graka terug naar default speeds (en in idle mode draait de 5650 zelfs op 150mhz, komt je energie verbruik en warmte zeker ten goede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de clocks zijn trouwes niet bepalend voor het verbruik: dat is het voltage.

als jij het voor elkaar krijgt hem op minimale voltage op 500 mhz te draaien, dan verbruikt hij ongeveer evenveel idle.

that is, als ik dat doe met mijn studio 15 stijgt de temp van 55° naar 56°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:42:
[...]

met AMD GPU Clock Tool - hoewel de settings niet blijvend zijn, vind ik het toch handig want na het gamen clock ik de graka terug naar default speeds (en in idle mode draait de 5650 zelfs op 150mhz, komt je energie verbruik en warmte zeker ten goede)
Bedankt, hoopte alleen dat jij wel een programma gebruikte met 'blijvende' instellingen :) is volgens mij nog geen goed werkend programma wat de instellingen blijvend maakt, bij de 5650 iig, heb zelf ati tray tools geprobeerd maar werkt niet bij mij:s Dan deze maar even proberen, heb ergens al gelezen dat je ook een snelkoppeling van die instellingen kunt maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan idd, moet je hem maar eens met de -? (dacht ik) switch draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:06:
dat kan idd, moet je hem maar eens met de -? (dacht ik) switch draaien
??:p

heb net de core op 600 en geheugen op 800 gezet: 3dmark06 is met zo'n 450 punten van ongeveer 7200 naar 7655 (1280*768) gegaan, uurtje gegamed: cod mw2, kon iig merken dat de thermal scope soepeler ging, voor wie het wat zegt, liep al soepel behalve dat :P (settings hoogst, 1366*768 reso, 4xAA). gpu temp na dit alles: 55 graden. Dit kaartje heeft zeker potentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik zie toch maar af van deze laptop. Heb niet het vertrouwen dat dit goed gaat komen en dell heeft een nette laptop die beter aan de eisen voldoet (vostro 3300) voor een betere prijs.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:59:
Ik zie toch maar af van deze laptop. Heb niet het vertrouwen dat dit goed gaat komen en dell heeft een nette laptop die beter aan de eisen voldoet (vostro 3300) voor een betere prijs.
Vergeet de BTW niet he bij de zakelijke modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, je weet toch wel wat DOS is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben uiterst tevreden over mijn Sony Vaio VPCEB1M1E/T geen piepjes kraakjes of andere gekkigheden enige opmerking is dat de fan regelmatig blaast...

Toch zit ik met een ding, is de software voor de Sony functie toetsen ook zonder de recovery dvd's te installeren? kan het namelijk nergens vinden op de site van sony..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vaio update en vaio gate programma is uit het niets verdwenen als ik het wil opstarten kan die het niet vinden, het lijkt wel alsof hij verwijderd is. ik kan ze ook niet op de site vinden? weet iemand waar ik ze ergens van anders vandaan kan halen zonder spyware spul erin:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:05:
[...]

Vergeet de BTW niet he bij de zakelijke modellen ;)
shhh... :) Nee maar zelfs met de btw is het een stuk goedkoper. Ik heb namelijk voor een lagere prijs als de sony een betere laptop met 3 jaar onsite garante + accidental damage garantie. Dat is echt wel een mooi bedrag.

Enige verschillen zijn het gebrek aan blueray, lagere resolutie en een kleinere en lichtere laptop.

Geen blueray is jammer, maar als ik nu naar mijn laptop gebruik kijk dan mis ik de dvd speler ook niet echt. Lagere resolutie is wel een minpunt, maar daartegenover is het wel een kleinere en lichtere laptop wat weer een pluspunt is. Daarbij zijn er nog een aantal kleine details die wel leuk zijn. fingerprint reader esata etc. etc.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_Wagner
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02-2022
Welke optie moet ik nou kiezen om deze kleur te krijgen met blokjes motief? Standaard of glossy zwart??

En weet iemand of ik de z5500 erop aan kan sluiten met behulp van een externe geluidskaart Creative X-Fi Surround 5.1 Ik vraag me namelijk af of dit gaat werken? Dit beslist de uiteindelijk de keuze tussen de F en E serie.

Kan iemand mij daar mee helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y38/chippersnake/zwartofglossyzwart.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/3135018964_54f233c697.jpg

Bedankt al vast voor je reactie!

Groetjes Johannes

[ Voor 12% gewijzigd door JoJo_Wagner op 31-03-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:10:
[...]

jah, je weet toch wel wat DOS is?
Daarmee kun je commando's invoeren toch? Heb daar eigenlijk geen ervaring mee.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, open je snelkoppeling en plak -? achter het pad, na de aanhalingstekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
granturismo.nl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:42:
Welke optie moet ik nou kiezen om deze kleur te krijgen met blokjes motief? Standaard of glossy zwart??
dat is de glossy zwart (dus blokjes op polssteun en glanzend aan de buitenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zojuist gebeld met de Sony klantenservice om te vragen hoe het nou zit met mijn laptop. Besteld op 25 februari en de medewerker van Sony zei dat de estimated shipping date 6 april zou zijn.

Verder zou hij nog wat dingen voor me uitzoeken en me morgen terugbellen als de datum nog weer veranderd zou worden. Als hij 6 april verzonden gaat worden belt hij me ook niet.

Het zal me benieuwen. Het duurt nou toch wel erg lang, alhoewel ik daar natuurlijk wel van op de hoogte was. Verwachte levertijd was 5-6 weken, als hij rond 10 april geleverd gaat worden heeft het bijna 7 weken geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop (acer 5740g met ati hd 5650) crashed in 3dmark06 als ik het geheugen hoger zet dan 800 mhz. Het beeldscherm valt dan even uit, en vervolgens krijg ik de melding dat het beeldstuurprogramma niet meer reageerde en is hersteld. Ik had eerst core 630 en mem 850 geprobeerd, daarna core 600 en mem 825, maar bij beide crashte die. Wel apart, aangezien bij de vaio e en de dell studio 17 het geheugen op zo'n 925 mhz stabiel draait.. de temps waren ook niet heel hoog, is volgens mij niet boven de 56 graden uitgekomen. iemand een idee hoe dit komt? Sorry van het offtopic gehalte.

btw: mijn standaardkloks zijn 550 mhz core en 750 mhz mem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan de voltages goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij vddc onder voltage staat 1.000, en ik kan kiezen tussen 1.000 en 0.900, dus ik denk dat hij goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4570 gaat ie tot 1.200, maar dat zegt niet zoveel (45nm enzo..)

kan zijn dat je gewoon een brak model te pakken heft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Best offtopic eigenlijk maar aangezien het een overeenkomend onderdeel is; Het zou natuurlijk ook kunnen dat je je voeding het niet trekt wanneer je graka meer stroom gaat vragen dan hij doet op standaard voltages en snelheden. Uit voorzorg kan je laptop dan besluiten er mee op te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iig bedankt, klopt dat het nogal oftopic was maar op dit forum zaten een aantal mensen die er al mee bezig waren geweest. Haha zou wel beetje jammer zijn als ik net dat ene brakke model te pakken heb:p

Nou ja, 600/800 draait iig prima, das toch al een redelijke winst tov 550/750 en daarmee kon ik al heel goed gamen :) kan toch wel merken dat die extra mhz een positief effect heeft op het aantal fps heeft.
Ik denk wel dat de bandbreedte een beetje de bottleneck van deze videokaart is, die is echt heel laag (op 800 mhz 25,6 gb/s) tov highend kaarten: die hebben toch minimaal het dubbele, door gddr4 of 5 geheugen en evt 256 bit geheugenbus. Wel jammer, maargoed voor de prijs krijg je een prima kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Weet niet of het hier helemaal goed staat, maar vandaag was er een Sony Vaio VPCEC1M1E/WI binnengekomen, precies hetzelfde eigenlijk, zelfde layout / kleur indeling en dergelijke, alleen dan 17,3 inch.
mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Sick Nick

Drop the top!

En een 5470 512MB ipv een 5650 1GB dus niet helemaal hetzelfde ;) Grafisch wat minder, verder hetzelfde als de EB1M1E (zelfde cpu, mem, hdd, aansluitingen, heck zelfs het toetsenbord is 100% identiek). Natuurlijk het grotere 17,3" 1600*900 scherm ipv 15,5" 1366*768. En uiteraard mooi wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
allebei een i3, enough said :+ , verschil tussen die kaarten is inderdaad behoorlijk. maar die 17,3 inch is dan ook niet veel duurder, dus ze hebben op iets moeten bezuinigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleiner is juist meestal duurder, kijk maar wat je voor de 13" sony Z betaalt met optisch station :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Mja, dan moet je maar voor de VPCEC1S1E-JB gaan.
Deze is de zwarte 17.3" uitvoering met core i5, FULL HD scherm, blu-raylezer en ati 5650.

Deze is al uit in het Verenigd Koninkrijk, en zal volgens Sony (Klantendienst België) niet veel later dan de 15.5" (nu vrijdag) online beschikbaar zijn via SonyStyle België.

Aangezien ik zelf voor deze 17.3" wacht, hoop ik echt dat dit vlug zal zijn, maar ik vrees ervoor, aangezien ze geen precieze datum konden geven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12
Als er mensen zijn die een fresh install van windows 7 gedaan hebben en hierbij de synaptics driver hebben geïnstalleerd van de website, jullie missen multi-touch.

De laptop heeft namelijk een ALPS touchpad en die driver is standaard meegeleverd bij de laptop. Waarom Sony een Synaptics driver op de website heeft staan is dan ook een raadsel.

Als er interesse is in deze alps driver kan ik deze wel ergens uploaden.

De volgende gestures zijn er:

Inzoomen en uitzoomen doormiddel van pinching.
Rotate
Naar links en recht met twee fingers, navigeren door foto's
Draaiscroll-feature.

Helaas zit er geen two finger scroll bij. Maar misschien is er iemand die weet hoe dit als nog voor elkaar te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
yeehaw schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:55:
Als er mensen zijn die een fresh install van windows 7 gedaan hebben en hierbij de synaptics driver hebben geïnstalleerd van de website, jullie missen multi-touch.

De laptop heeft namelijk een ALPS touchpad en die driver is standaard meegeleverd bij de laptop. Waarom Sony een Synaptics driver op de website heeft staan is dan ook een raadsel.

Rotate
Draaiscroll-feature.

Helaas zit er geen two finger scroll bij. Maar misschien is er iemand die weet hoe dit als nog voor elkaar te krijgen is.
Ik ben sowieso van plan om meteen een fresh install te doen zodra ik mijn laptop heb. Heb hem alleen nog niet, maar van mij mag je hem wel even ergens uploaden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
KaiseRRuby schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:21:
[...]

Ik ben sowieso van plan om meteen een fresh install te doen zodra ik mijn laptop heb. Heb hem alleen nog niet, maar van mij mag je hem wel even ergens uploaden.

:)
Zodra je hem hebt kan je hem zelf uit de driver map halen ;-) voordat je een reinstall doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
yeehaw schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:55:

Rotate
Draaiscroll-feature.

Als je deze drivers zou willen uploaden, graag. Ik heb zelf al een frisse install gedaan zonder de drivers te backuppen.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik wil graag mijn web knop weer functionerend hebben, daarvoor heb ik natuurlijk
of de recovery partitie, of de dvd's nodig.

Beiden heb ik niet meer. Weet iemand waar ik de recovery dvd's bij Sony kan nabestellen?
Of is er iemand met een VPCEB1C5E die mij kan helpen ?
Lijkt mij dat de web knop gebruik maakt van een kleine partitie of iets dergelijks, kan alleen geen info vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPé
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 16:11
Voor degenen die een fresh install willen/gaan doen:
- Maak recovery dvds (2 dvds - uurtje werk)
- Zet map Drivers (in Windows map) op een usb stick/dvd

Dan maak je het jezelf zoveel gemakkelijker ;)

Hier nog steeds een tevreden klant trouwens. Goede laptop voor relatief weinig geld. Het Full HD scherm is prachtig en de nieuwste games draaien er goed op. Ook de bouwkwaliteit is naar mijn mening prima. Zat eerst te denken aan een netbook, maar deze laptop is licht en klein en neem je net zo gemakkelijk mee naar school/werk. Accutijd vind ik moeilijk te beoordelen aangezien ik 'm altijd aan het stopcontact heb en dus niet genoeg ervaring heb om het te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
The_eYe schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:17:
Ik wil graag mijn web knop weer functionerend hebben, daarvoor heb ik natuurlijk
of de recovery partitie, of de dvd's nodig.

Beiden heb ik niet meer. Weet iemand waar ik de recovery dvd's bij Sony kan nabestellen?
Of is er iemand met een VPCEB1C5E die mij kan helpen ?
Lijkt mij dat de web knop gebruik maakt van een kleine partitie of iets dergelijks, kan alleen geen info vinden hierover.
Web knop is AFAIK nog geen oplossing voor.
Danjel schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:00:
[...]

Als je deze drivers zou willen uploaden, graag. Ik heb zelf al een frisse install gedaan zonder de drivers te backuppen.
Hier is een linkje naar de Alps driver voor het touchpad: http://www.2shared.com/fi...inting_Driver__Alps_.html

[ Voor 15% gewijzigd door yeehaw op 01-04-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf nog steeds problemen met de Wireless.

Zodra ik hem aanzet valt hele netwerk thuis eruit.

Draadlose router = WRT54G Linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je dat probleem met het uitvallen van het netwerk alleen thuis met je eigen router hebben...wellicht dat je dan de oorzaak in de router kan zoeken. Bij mijn ouders thuis heb ik een tijd terug dezelfde router geinstalleerd, omdat dit volgens de verkoper een goede was. Eerlijk gezegd nog nooit eerder zoveel problemen gehad met een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een oplossing om de fan wat minder hard te laten blazen? neemt het geluid trouwens af als je er een koeler onder stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
  • Laatst online: 19-08 10:41
Ik heb eerder gemeld dat ik ook last had van de Piep uit mijn vaio, ik heb daarna een week gehad dat ik het niet meer opmerkte, echter vorige week begon het weer. ik heb als test mijn laptop op battarij idle laten draaien op kantoor, we zitten met 3 mensen op een afdeling van 60m2 wat zeker erg ruim is, binnen 10 minuten stonden beide collega's aan mijn bureau om te kijken waar dat iritante gepiep vandaan kwam.. Het zit dus in iedergeval niet tussen mijn oren. Ik heb daarop een klacht ingelegd bij sony, dit is hun reactie:

Geachte Mijnheer,
bedankt voor uw e-mail met betrekking tot het piep geluid uit uw vaio.
U bent inderdaad niet de enige met dit probleem. Sony is aan het onderzoeken wat het probleem veroorzaakt en hoe dit kan worden opgelost. Op dit moment kan er geen reparatie worden aangeboden aangezien men nog geen oplossing heeft. Ik wil u vragen over een aantal weken nogmaals contact met ons op te nemen.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Als u nog verdere vragen hebt dan kunt u antwoorden op deze email of telefonisch contact met ons opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

Ik ben benieuwd naar hun oplossing...
voor de rest ben ik waanzinnig tevreden over de laptop. ik heb hiervoor een asus UL30a gehad, die was muisstil maar performance was in vergelijking met dit monster ook zeer traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 14:43
Ik heb net mijn Sony E serie binnen ( i3 full hd 5650 500gb bla bla grijs ) leuk ding tot nu toe maar erger me dood aan de software die er op staat. Denk zo maar is windows Home premium ga downloaden om die er overheen te zetten want dit is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
  • Laatst online: 19-08 10:41
ralffoxx schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:47:
Ik heb net mijn Sony E serie binnen ( i3 full hd 5650 500gb bla bla grijs ) leuk ding tot nu toe maar erger me dood aan de software die er op staat. Denk zo maar is windows Home premium ga downloaden om die er overheen te zetten want dit is niks.
zou je hem eens idle op de battarij willen laten draaien in het profiel energie besparing? ik ben wel benieuwd of de i3 het zelfde piepgeluid produceerd dan de i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter.baarlo schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:51:
[...]

zou je hem eens idle op de battarij willen laten draaien in het profiel energie besparing? ik ben wel benieuwd of de i3 het zelfde piepgeluid produceerd dan de i5
ik heb ook de i3 variant, op batterij piept die idd, ook op energie besparing modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
Ik heb het net getest maar zelf niks gemerkt tot nu toe. Hij staat nu voor me idle zou nog wel doorgeven als nog wel gebeurt. Maar bij mij in iedergeval niet.

Ben nu alle drivers van sony site aan het halen om hem zo te reinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
peter.baarlo schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:56:
Sony is aan het onderzoeken wat het probleem veroorzaakt en hoe dit kan worden opgelost. Op dit moment kan er geen reparatie worden aangeboden aangezien men nog geen oplossing heeft.
Ik ben blij dat Sony het probleem erkend, hopelijk kunnen ze een softwarematige oplossing aanbieden.
Opsturen zit er niet meer in voor mij (vertrek in mei naar het buitenland voor een jaar, of kan ik aanspraak maken op internationale garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Het viel me zojuist op, dat de piep tijdens het booten er niet was.
Komt dat door de load? of is dat minimaal tijdens de boot?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat komt door de load, als je 5% cpu gebruik op de processor zet is het (in theorie) weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Het gepiep is ook vrij inconsistent. Soms doe ik niks met m'n laptop als deze aan de stroom staat en heeft deze amper cpu-usage en hoor ik geen piep. En soms wel.

Dit is hetzelfde verhaal onder full-load. Op één of andere manier hoor ik ook een raar geluid als ik scroll terwijl ik in bepaalde apps zit(zoals FTD).

Ik weet niet of het dus wel load-gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
*slaat een kruisje* Tot nu toe niks gemerkt van enige piep. Vandaag lekker in de keuken cod mw2 zitten spelen wat trouwens beter loopt dan ik verwacht had. Het draait allemaal heerlijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Wel raar dat mijn laptop wel wordt opgehaald voor reparatie mbt hoge pieptoon :? (Ik heb de VPCEB1S1E/BJ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Heeft iemand trouwens een idee of je ergens meer BIOS opties kan unlocken of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeehaw schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:14:
Heeft iemand trouwens een idee of je ergens meer BIOS opties kan unlocken of iets dergelijks?
custom bios flashen, naar mijn weten vervalt daardoor wel je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
kheb de laptop met 5650 , i3 , bluerayspeler en 1080p scherm 25 feb bestelt , en een mail gehad dat hij waarscheinlijk 7-4 verstuurt word , ik gebelt omdat ikd ie week weg ben en het pakketje dus niet aan kan nemen , kunnen ze niks mee doen staat allemaal vast aan een huis en ze bieden het gwn 3x aan , lekkere service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
rutger465 schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:42:
kheb de laptop met 5650 , i3 , bluerayspeler en 1080p scherm 25 feb bestelt , en een mail gehad dat hij waarscheinlijk 7-4 verstuurt word , ik gebelt omdat ikd ie week weg ben en het pakketje dus niet aan kan nemen , kunnen ze niks mee doen staat allemaal vast aan een huis en ze bieden het gwn 3x aan , lekkere service...
En het probleem is ? De administratieve rompslomp om het een week langer vast te houden zal wel niet opwegen. Je kan de levertijden zien dus je kon ongeveer uitrekenen wanneer hij kwam. 8)7

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Ik heb het topic even zitten doorzoeken. Als ik het goed begrijp dan is de 17-inch variant (nog) niet te customizen? Ik kan me heugen dat ik dat vorige week nog wel kon(op de amerikaanse/britse dan wel nederlandse), maar dat kan ook dementie aan mijn kant zijn ;). Aangezien ik wel een laptop van 17-inch wil maar de standaard VPCEC1M1E/WI mij nog net niet trekt zou ik 'm wel graag willen aanpassen/configureren.

Weet iemand wanneer/of er wel iets te configureren valt? Want het is op het moment wel mijn voorkeur een Vaio E te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Giku schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:29:
Ik heb het topic even zitten doorzoeken. Als ik het goed begrijp dan is de 17-inch variant (nog) niet te customizen? Ik kan me heugen dat ik dat vorige week nog wel kon(op de amerikaanse/britse dan wel nederlandse), maar dat kan ook dementie aan mijn kant zijn ;). Aangezien ik wel een laptop van 17-inch wil maar de standaard VPCEC1M1E/WI mij nog net niet trekt zou ik 'm wel graag willen aanpassen/configureren.

Weet iemand wanneer/of er wel iets te configureren valt? Want het is op het moment wel mijn voorkeur een Vaio E te halen :)
Ik heb het onlangs nog vermeld hoor, maar ik herhaal het wel met plezier nog eens:
Ongeveer een week geleden contacteerde ik het Sony verkoopsteam hieromtrent. Hun antwoord:
Geachte heer xxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw email.

Vanaf vrijdag kan u de E serie in 14 en 15 inch op maat configureren via onze website www.sonystyle.be.
Voor de 17,3 inch hebben wij nog geen specifieke datum, maar wij verwachten dat deze spoedig zal volgen.

Vriendelijke groeten,

xxxxxxxx xxxxxxx
Sony Style Store
Ondertussen is gebleken dat hier in België de 15 inch variant nog steeds niet te configureren is op sonystyle.be (de bedoelde vrijdag was 2 april).
Dus ik twijfel sterk of het 'spoedig' beschikbaar zijn van de 17,3 inch wel zo spoedig zal zijn.

Misschien vraag ik hen het nog wel eens binnen een week..
Hun support was wel extreem snel! Ik kreeg een antwoord binnen de 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:08:
[...]

custom bios flashen, naar mijn weten vervalt daardoor wel je garantie.
Enig idee waar ik zoiets kan vinden, zelf zie ik niet zo gauw iets op google.

Ik heb net een complete reinstall gedaan, omdat ik een beetje veel troep had geïnstalleerd in het begin. En nu heb ik ook de color setting file van de sonysite geïnstalleerd en ik heb het gevoel dat de kwaliteit van mijn scherm een stuk beter is geworden. Zelfs op mijn externe display lijken de kleuren veel feller 8) .

Ik weet niet of dit ook daadwerkelijk zo is, maar mijn gevoel zegt van wel.

Edit: Heeft iemand die nog de standaard installatie heeft toevallig al in het mapje utilities gekeken. Misschien zit daar die web-knop driver wel in. Dit mapje staat op de C:/ schijf. :)

[ Voor 12% gewijzigd door yeehaw op 04-04-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn Sony Vaio E series, op 23 Maart besteld, hij is nu onderweg naar het logistiek centrum! =D

maar stel ik wil een verse installatie van Win 7 64 bit Ultimate, hoe moet ik een driver backup maken, en ik wil het graag zo hebben dat alle knoppen, assist/web/enz nog gewoon werken!, dus dat alles gewoon werkt zoals het zou moeten werken, zonder de overbodige programma's en services die Sony erop heeft gedumpt!

btw dit is de configuratie:
VPCEB1X5E - 15,5 ''
# Intel® Core(TM) i5 processor
# Glossy wit
# 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
# 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
# ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
# 39,4 cm LCD, 1366x768 + camera

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
ipazza schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:47:
[...]

En het probleem is ? De administratieve rompslomp om het een week langer vast te houden zal wel niet opwegen. Je kan de levertijden zien dus je kon ongeveer uitrekenen wanneer hij kwam. 8)7
nouja , omdat de verwachtte levertijd 23maart was , toen opschoof naar 4 , nu 7 april , dus dat kon ik niet voorzien. ( heb trouwens zelf moeten bellen waar het bleef , op de 24e gebelt ''oh ja we verwachten hem 4 april'' leuk dat ik het weet.....

weet niet de hele organisatie erachter , maar omdat ze hier nog wellis pakketjes bij de buren bezorgen wil ik liever niet dat ze me vaio bij me buren brengen ( niet te vetrouwen? nee....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
rutger465 schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:34:
[...]

nouja , omdat de verwachtte levertijd 23maart was , toen opschoof naar 4 , nu 7 april , dus dat kon ik niet voorzien. ( heb trouwens zelf moeten bellen waar het bleef , op de 24e gebelt ''oh ja we verwachten hem 4 april'' leuk dat ik het weet.....

weet niet de hele organisatie erachter , maar omdat ze hier nog wellis pakketjes bij de buren bezorgen wil ik liever niet dat ze me vaio bij me buren brengen ( niet te vetrouwen? nee....)
Ja dat zeg je er allemaal niet bij ;)

Dan is het inderdaad niet echt service nee.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Laatst online: 15-07 21:05
Hmm
M'n bluetooth is ineens verdwenen en kan daardoor m'n V470 niet gebruiken,heb al system restore gedaan en komt er niet opnieuw op (bluetooth radio)
Help :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte reactie met betrekking tot het hoge piepgeluid.

Ik ben een gebruiker van de Sony Vaio E-serie;

VPCEB1C5E - 15,5 '
# Intel® Core(TM) i3 processor
# Wit
# 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
# 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
# ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
# 39,4 cm LCD, 1366x768 + camera

Ook ik heb in de afgelopen maand een aantal contact gehad met Sony, betreft dat hoge piep geluid. Eenmaal het probleem te hebben ontdekt, ben ik gelijk gaan bellen naar Sony. Ze konden mij (natuurlijk) geen oplossing geven voor het hoge knarsende piepgeluid. Echter, ze adviseerde mij wel de laptop op te laten sturen voor onderzoek (reparatie).

Met enige tegenzin heb ik hem vervolgens opgestuurd en kreeg hem netjes binnen 3 werkdagen weer thuisbezorgd. Op de meegeleverde pakbon stond aangevinkt 'clean fan', met andere woorden: Die lieve mensen hadden mijn fan schoongemaakt in de hoop die nare piep te verhelpen. Maar helaas was dit niet het geval.

Ik heb het probleem vervolgens maar even gelaten voor wat het is. Ik ging gewoon wat topics in de gaten houden, want misschien kon het probleem softwarematig wel worden verholpen.

Na 4 weken deze laptop in het gebruik te hebben, is de piep nog steeds aanwezig. Dit was de reden dat ik opnieuw contact heb opgenomen met Sony Vaio. Ik kreeg echter nu een man aan de telefoon, die chef was van de helpdesk afdeling. Hij bood mij aan om alsnog mijn laptop op te sturen, want hij beloofde mij dat het probleem hoe dan ook zou worden verholpen.

Ik vind het zeer vreemd dat de medewerkers van dezelfde helpdesk, verschillende adviezen geven aan mensen die zitten met dit probleem. Ik ga hem overigens wel opsturen deze week, want wie weet heb ik deze keer wel geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Laatst online: 15-07 21:05
dafour schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:26:
Hmm
M'n bluetooth is ineens verdwenen en kan daardoor m'n V470 niet gebruiken,heb al system restore gedaan en komt er niet opnieuw op (bluetooth radio)
Help :p
WTF
M'n wifi lag niet aan omdat hier thuis de kabel insteek en ik leg die aan en hij begint bluetooth te installeren!Dit zit dus samen ?
btw sony zet er de 6.2.1 op terwijl de 6.3 al beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Laatst online: 13-08 12:14
Hoe zit het eigenlijk met de backlight van "39,4 cm (15,5-inch) VAIO Display Plus Full HD (1920 x 1080) (16:9)"? Is die net zoals 1366x768 versie?

Kan men ook een betere accu er laten inzetten i.p.v. de standaard accu? (hoeveel zou zo iets dan kosten?) Ik zie op de Amerikaanse Sonystyle site namelijk wel een optie staan bij de Vaio E-serie om voor 100 dollar de Large Capacity Battery te selecteren.

En heeft iemand al eens bij Sony geprobeerd of hij restitutie krijgt als hij de Windows licentie weigert?

Groeten Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurice22 schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:35:
Kan men ook een betere accu er laten inzetten i.p.v. de standaard accu? (hoeveel zou zo iets dan kosten?) Ik zie op de Amerikaanse Sonystyle site namelijk wel een optie staan bij de Vaio E-serie om voor 100 dollar de Large Capacity Battery te selecteren.
ja, je kan ze bestellen op ebay

zo rond de €90 zijn die 9 cel dingen meestal, oppassen dat je geen namaaktroep koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
[b]maurice22 schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:35:
En heeft iemand al eens bij Sony geprobeerd of hij restitutie krijgt als hij de Windows licentie weigert?
Vorig jaar was dit niet het geval. Een kennis kocht een Sony Vaio laptop bij de Fnac en vroeg ernaar. De bediende haalde een mooi papiertje boven met alle merken en hun protocol ivm refunds van windows licenties.
En bij Sony stond er toen een mooie no-go-protocol (bevestigt door Sony).

Je kan er altijd naar vragen aan de Sony klantendienst. Misschien zijn ze van standpunt veranderd...?

Edit:
Na beetje googlen vond ik een pagina op de Fnac-site ivm de refunds. Het is wel de Franse site, maar denk ik toch wel representatief.
Er staat duidelijk bij Sony: Deze fabrikant stelt geen terugbetaling van het OS voor.
link: http://www.fnac.com/edito...%2D53&EditorialId=1084537

[ Voor 21% gewijzigd door c-mattic op 05-04-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:07:
[...]
Er staat duidelijk bij Sony: Deze fabrikant stelt geen terugbetaling van het OS voor.
link: http://www.fnac.com/edito...%2D53&EditorialId=1084537
in de wet staat duidelijk dat dat wel MOET, anders zijn de fabrikanten gewoon strafbaar.

je moet alleen nog je gelijk krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:15:
[...]

in de wet staat duidelijk dat dat wel MOET, anders zijn de fabrikanten gewoon strafbaar.

je moet alleen nog je gelijk krijgen...
Is dit zo? Was hiervan niet op de hoogte..
Ik dacht dat Microsoft dit verplichte bij de fabrikanten, en niet elke fabrikant dit respecteerde. En dat is geen wet bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:20:
[...]

Is dit zo? Was hiervan niet op de hoogte..
Ik dacht dat Microsoft dit verplichte bij de fabrikanten, en niet elke fabrikant dit respecteerde. En dat is geen wet bij mijn weten.
het is wel een wet, dat heeft kroeg geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:04:
[...]

het is wel een wet, dat heeft kroeg geregeld
Hmm, ik vind hier niets over terug hoor.
En btw het is Neelie Kroes (niet kroeg).

Sowieso al is het een wet, bedrijven zullen zich hier niet mee bezighouden. En zich er zeker niet aan houden.
Je kocht een pc met windows, dan beslis je ook dat je windows wilt. Anders had je het maar moeten zeggen alvorens je de pc kocht. Imho, het is mooi meegenomen als het werkt, maar eigenlijk bedrijfs-ethisch gezien is die hele EULA van microsoft eenzijdig opgelegd door overheidsinstanties die monopolies op de verkeerde wijze proberen te verbreken.
Monopolies verbreek je via echte concurrentie niet via opgelegde concurrentie of wetten.
Was even off topic.

Iemand nieuws over de beschikbaarheid van de VPCEC-1S1EBJ (core i5 430M, 17.3" full hd, ati 5650)?
Blijkt hier in de Benelux nog steeds niet beschikbaar te zijn :'( maar wel in Frankrijk, Duitsland, VK, ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:17:
[...]

Hmm, ik vind hier niets over terug hoor.
En btw het is Neelie Kroes (niet kroeg).
tikfout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:42:
stel ik wil een verse installatie van Win 7 64 bit Ultimate, hoe moet ik een driver backup maken, en ik wil het graag zo hebben dat alle knoppen, assist/web/enz nog gewoon werken!, dus dat alles gewoon werkt zoals het zou moeten werken, zonder de overbodige programma's en services die Sony erop heeft gedumpt!

alvast bedankt!
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan die drivers niet gewoon op de site van sony?

vroegah kon je gewoon win32/drivers kopieren, en dan bij de nieuwe installatie in die map zoeken. maar als de driver een bepaald programma gebruikt werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Is op het moment nog niet mogelijk. De web-knop zal er sowieso mee stoppen.

Drivers kan je gewoon kopiëren van C:\Drivers en dan een fresh install doen. Zolang je de huidige partities behoudt, zal je assist knop ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Staat volgens mij ook wel een keer of 10 beschreven in het topic.

Goed, ik verwacht mijn Vaio morgen.

Zojuist nog langs de MM Utrecht geweest om te vragen of ze eindelijk de sleeves binnen hadden. Dat hadden ze helaas niet. Verder hadden ze wel een 17" E serie staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die te lomp vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:45:
[...]

Staat volgens mij ook wel een keer of 10 beschreven in het topic.

Goed, ik verwacht mijn Vaio morgen.

Zojuist nog langs de MM Utrecht geweest om te vragen of ze eindelijk de sleeves binnen hadden. Dat hadden ze helaas niet. Verder hadden ze wel een 17" E serie staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die te lomp vond.
heb jij al een of meerdere sleeves op het oog? ik zoek voor m 15.5 inch Vaio E, ook een sleeve en ik zat te denken aan een sleeve van case logics Afbeeldingslocatie: http://www.laptopshop.be/images/product/86614/case-logic-sleeve-pls-214k-13-.jpg

zo eentje, heeft iemand deze ? en hoe vind je m?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Laatst online: 13-09 08:17
had hem gezien maar vond hem niks! Heb dr 1 van 16inch halfje te groot maar dat kan geen kwaad het scheelt niet veel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb een 15-inch sleeve gehaald bij de action voor 3,75. Echt een topding, heeft alleen geen ritsen dus het is ff wennen op de laptop erin te krijgen(de boven kant doe je over de laptop heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:27:
[...]

heb jij al een of meerdere sleeves op het oog? ik zoek voor m 15.5 inch Vaio E, ook een sleeve en ik zat te denken aan een sleeve van case logics [afbeelding]

zo eentje, heeft iemand deze ? en hoe vind je m?

alvast bedankt!
Ik heb er meerdere gezien, maar ik blijf wachten op de originele. Ik weet niet waarom, maar ik vind het wel wat hebben. Ik vind al die andere ook spuuglelijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Laatst online: 13-08 12:14
Klopt het dat Sony in Nederland standaard bij de Vaio E-serie de 3500mAh accu meelevert? Ik zie namelijk nu ook bij sonystyle.nl bij accessoires een reserve-accu van 5000mAh staan voor de E-serie. Op de Sony-site in de VS kan men deze wel als standaard optie kiezen bij het bestellen i.p.v. als extra reserve-accu. Dan kan ik even bellen met Sony en vragen of die er dan ook in kan i.p.v. de standaard accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zojuist mijn Vaio ontvangen.

Specs:

Intel® Core(TM) i5 processor
Windows® 7 Home Premium
Bruin
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
DVD-station

Heb besloten om geen clean install te doen, maar de programma's te verwijderen die onnodig zijn. Verder maak ik even een partitie er bij. Als iemand vragen heeft, of foto's wil, vraag gerust. Ik heb de bruine.

[ Voor 4% gewijzigd door KaiseRRuby op 07-04-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
KaiseRRuby schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:22:
Als iemand vragen heeft, vraag gerust.
heb je last van de piep? (dus niet aan de stroom, en geen load)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb de laptop alleen nog maar aan de kabel gehad. Ik hoor af en toe inderdaad een piep. Dat is een zachte piep en lijkt mij inderdaad van de processor of van de harde schijf afkomstig. Soms piept hij iets, soms niet. Moeilijk te zeggen.

Ik heb er ontzettend veel programma's afgehoord. Ben nu even bezig een aparte partitie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 14-09 08:05
KaiseRRuby schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:22:
Zojuist mijn Vaio ontvangen.

Specs:

Intel® Core(TM) i5 processor
Windows® 7 Home Premium
Bruin
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
DVD-station

Heb besloten om geen clean install te doen, maar de programma's te verwijderen die onnodig zijn. Verder maak ik even een partitie er bij. Als iemand vragen heeft, of foto's wil, vraag gerust. Ik heb de bruine.
Als je foto's wilt posten, graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 09:04
KaiseRRuby schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:49:
Ik heb de laptop alleen nog maar aan de kabel gehad. Ik hoor af en toe inderdaad een piep. Dat is een zachte piep en lijkt mij inderdaad van de processor of van de harde schijf afkomstig. Soms piept hij iets, soms niet. Moeilijk te zeggen.

Ik heb er ontzettend veel programma's afgehoord. Ben nu even bezig een aparte partitie te maken.
Ja dat heb ik ook inderdaad. Geen harde piep zoals wel bij de F-serie gezien. Soms is het een beetje te horen en soms niet, geen pijl op te trekken. Ik vind het niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het ondanks die hoge piep het geld waard om een Sony Vaio E te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 09:04
Vind ik absoluut, zou dan wel voor de Full-hd versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:25:
Maar is het ondanks die hoge piep het geld waard om een Sony Vaio E te kopen?
Waarom zou je niet wachten tot Sony het opgelost heeft? Dat er iets mis mee is, dat is inmiddels wel duidelijk namelijk. Bespaar jezelf de ergernis en wacht tot Sony een proper product levert. Ik geloof best dat sommige mensen kunnen leven met de piep, maar al je nou vooraf weet dat je een product koopt met een fout erin, dan zou ik persoonlijk liever wachten met kopen tot Sony dat probleem heeft opgelost, dat lijkt me redelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb een paar foto's gemaakt. Het is niet de allerbeste kwaliteit, maar hoog genoeg voor een impressie denk ik. Het was moeilijk om die glittertjes er op te zetten en om de bovenkant mooi en netjes weer te geven.

Bovenkant schuin
Zijkant met rare flits
Glitters
Glitters 2
Zijkant
Bovenkant open
Bovenkant

Ik heb een paar spellen gespeeld, zoals Just Cause 2, Fifa 09, Mass Effect 2. Spellen draaien allemaal vloeiend op de hoogste resolutie.

Het Full HD scherm is echt schitterend. Het toetsenbord typt heerlijk.

De fan blaast inderdaad redelijk hard. Verder had ik gisteren soms een piepje, vandaag nog niks gemerkt.

Vraagje: Hoe moet je scrollen met het touchpad?

[ Voor 56% gewijzigd door KaiseRRuby op 08-04-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Maar bij een andere reply stond dat die driver standaard geïnstalleerd was toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony gebruikt volgens mij zijn eigen drivers..? zoals elke fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik zie dat de prijs weer 50 euro is gedaald, dus weer zoals het aan het begin was.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Multitouch doet het nou ook, na het installeren van de driver. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertje12
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08-2022
ik ben van plan de sony vaio VPCEB1S1E/BJ aan te schaffen met 1366 x 768 schermresolutie,
is dit echt zo veel slevhter dan 1920 x 1080?
dit kwam ik tegen op een bepaalde site:
"If you're planning on watching Blu Ray movies, there really is a difference . Anything else- DVD, cable, etc. you really wouldn't be able to notice the difference."

[ Voor 43% gewijzigd door gertje12 op 08-04-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

786p
1080p

doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080p films, is dat blue ray of full hd? of is full hd zelfde als blue ray??
huh, ben een beetje in de war ahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een raar probleem als ik mijn Vaio hibernate en hem een dag later opstart is de accu nog maar 2%.. Dit heb ik nooit eerder mee gemaakt met een laptop, normaal gaat hij gewoon uit toch?
Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste