heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Het gaat bij de E-serie helaas om een ander probleem. De piep waar sommigen hier last van hebben zit in de processor als hij idle loopt (single-core). Zodra hij meerdere cores inschakelt, verdwijnt de hoge toon.et36s schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:15:
In het F-Series topic kwam ik in de openingspost (onderaan) een mogelijke oplossing tegen voor de irritante piep sommige mensen hier ervaren.
Oplossing: Dim de microfoon. *Ondertussen heeft Sony een nieuwe audio driver gereleased. Die kun je via Sony Update verkrijgen. Een officieel statement van Sony v.w.b. de hoge piep.
2.Hier staat de officiële oplossing van Sony tegen de piep.
Werkt vast ook op de E-series.
Overigens hebben sommige F-serie eigenaren ook last van hetzelfde probleem. Bij hun helpt die driver update niet en verdwijnt de piep zodra de processor aan het werk gaat.
[ Voor 17% gewijzigd door Mele3 op 23-03-2010 01:05 ]
Nog geen mail als update gehad, maar via sonystyle is wel de track&trace code van ups op te halen.
Dit voor de batch van 18feb vermoed ik.
Verwijderd
Na een paar dagen wou hij een paar keer niet meer opstarten en bleef in het ''windows starting'' scherm hangen.
Ik had daarvoor wel de recovery discs(3) gemaakt en heb deze gebruikt om mijn windows te "repairen" via Vaio recovery center. Dit is wel gelukt overigens. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad?
Ook wou ik vragen of het mogelijk is om op mijn Vaio windows XP prof. 64 te instaleren en waar ik dan moet letten.
Alvast bedankt
ps het is mijn allereerste laptop en ben dus een noob op dit gebied. Heb wel verstand van desktop pc's
Waar kun je de track&trace code vinden? Hij zou vandaag verstuurd moeten worden (vanaf het distributie centrum) (net zoals die van jou).DNS666 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:05:
Update voor het order proces.
Nog geen mail als update gehad, maar via sonystyle is wel de track&trace code van ups op te halen.
Dit voor de batch van 18feb vermoed ik.
They who buy the dip, deserves the rip.
Bij mij stond die als je inlogde op de SonyStyle site...en iets later kreeg ik ook een vanzelf een mail.Danjel schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:06:
[...]
Waar kun je de track&trace code vinden? Hij zou vandaag verstuurd moeten worden (vanaf het distributie centrum) (net zoals die van jou).
Het was toen trouwens al wel een dag later, dan de dag dat hij verstuurd zou worden.
Als je dus nog niks hebt, reken dan maar gerust dat het wat later wordt
Verwijderd
Toen ik de laptop via de vaio recovery wilde herstellen naar de fabrieksinstellingen gaf hij ook een error tijdens het formateren van de C: partitie. Heb dit meerdere malen geprobeerd maar het lukte gewoon niet.
Heeft iemand daar een oplossing voor of kan iemand mij uitleggen hoe ik de laptop opnieuw kan instaleren?
vista en windows7 maken beiden een partitie aan van 100mb.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:23:
Bedankt voor de info sanduhr46. De reden dat ik wou downgraden naar XP Prof. 64 was het gebruik van maya. Dit wordt volgens mij niet ondersteunt door windows 7. Wel door windows vista prof. 64. Misschien moet ik daaraan denken.
Toen ik de laptop via de vaio recovery wilde herstellen naar de fabrieksinstellingen gaf hij ook een error tijdens het formateren van de C: partitie. Heb dit meerdere malen geprobeerd maar het lukte gewoon niet.
Heeft iemand daar een oplossing voor of kan iemand mij uitleggen hoe ik de laptop opnieuw kan instaleren?
Heb je die ook netjes verwijderd?
geen idee of het goed gaat als je die laat staan.
Verwijderd
Nee die heb ik niet verwijderd zou dat het zijn? waar wordt die partitie voor gebruikt?DNS666 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:32:
[...]
vista en windows7 maken beiden een partitie aan van 100mb.
Heb je die ook netjes verwijderd?
geen idee of het goed gaat als je die laat staan.
Moet ik die partitie in windows zelf verwijderen of als ik die recovery discs gebruik?
Ziet het als een uitgebreide boot sector.
Deze kan je niet verwijderen in windows, hij is immers nodig.
Wel met een recovery cd.
Wat dacht je van de XP modus van Windows 7
Verwijderd
Over die XP modus ga ik ff wat meer info zoeken. Bedank iig
Verwijderd
Ik kan in msconfig bij computer opstarten > geavanceerd kiezen tusse 1,2,3 of 4 processors? als er niet voor kiest om het op 1 te zetten, zal die toch niet op single core lopen? of heeft dat helemaal niets met elkaar te maken?? en op hoeveel processors is t sowieso verstandig om in te stellen?Mele3 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:59:
[...]
Het gaat bij de E-serie helaas om een ander probleem. De piep waar sommigen hier last van hebben zit in de processor als hij idle loopt (single-core). Zodra hij meerdere cores inschakelt, verdwijnt de hoge toon.
misschien een lompe vraag ,maar ik probeer van dat piepgeluid af te komen wat behoorlijk irriteert tevens blaast mijn vaio ook best hard en dat is constant... ik weet niet of het de hdd , fan, of de vidkaart is.. hebben jullie hier ook last van? of alleen van die hoge piep??
Ik heb geen idee of het wat uitmaakt als je in msconfig een bepaalde hoeveelheid processors instelt. Misschien dat iemand anders hier wat meer duidelijkheid over kan geven?Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:42:
[...]
Ik kan in msconfig bij computer opstarten > geavanceerd kiezen tusse 1,2,3 of 4 processors? als er niet voor kiest om het op 1 te zetten, zal die toch niet op single core lopen? of heeft dat helemaal niets met elkaar te maken?? en op hoeveel processors is t sowieso verstandig om in te stellen?
misschien een lompe vraag ,maar ik probeer van dat piepgeluid af te komen wat behoorlijk irriteert tevens blaast mijn vaio ook best hard en dat is constant... ik weet niet of het de hdd , fan, of de vidkaart is.. hebben jullie hier ook last van? of alleen van die hoge piep??
Hoe lang heb jij je E-serie al? Bij mij piepte hij in het begin iig wat meer dan nu (14 dagen later), maar het blijft idd ontzettend irritant.
En je bent ook niet de enige die van mening is dat die fan veel te veel aan het blazen is. Tijdens een spelletje is dat geen probleem, maar als je gewoon een briefje aan t tikken bent, dan hoort hij toch gewoon stil te zijn? Helemaal als de processor slechts 27 graden is... Gek genoeg heb ik er nog niemand echt over horen klagen in dit topic waardoor ik er al een beetje vanuit ging dat er iets mis was met mijn exemplaar en dat hij normaal gesproken wel fluisterstil is.
Speedfan zou een oplossing voor het probleem kunnen zijn, maar helaas herkent hij t moederbord niet en kan je daarom ook niet de fansnelheid van de processor aanpassen. Ik ga er iig vanuit dat t om de fan van de processor gaat, maar ook dat weet ik niet zeker.
Zijn er nog meer E-serie eigenaren die van mening zijn dat hij teveel blaast bij simpele handelingen?
Hier heb ik gelukkig geen last van, alleen under load blaast de fan harder.Mele3 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:26:
[...]
Zijn er nog meer E-serie eigenaren die van mening zijn dat hij teveel blaast bij simpele handelingen?
Bij normaal gebruik en bijvoorbeeld tijdens een dvd kijken is m'n laptop nagenoeg stil, zelfs geen lawaai van de dvdspeler.
Hebben jullie de powersettings toevallig op 'performance mode' staan?
Verwijderd
Geen last van Piepjes zoals eerder beschreven, maar dat blazen heb ik dan wel weer last van. Bij het minst geringste vrij irritant moet ik zeggen.Mele3 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:26:
[...]
Daarnaast heb ik al die Vaio meuk eraf gegooid, echter (logische) werken mijn functie toetsen niet meer. Iemand enig idee welk stukje software ik hier voor moet installeren/downloaden?
Verwijderd
Inderdaad, je bent niet de enige betreft die loeiende fan. Ik heb tevens ook last van die irritante piep die, volgens een hoop mensen, inderdaad uit de processor komt. Ik heb zo'n idee dat Sony 'te snel' een nieuwe variant op de markt wilde brengen, waardoor de kwaliteit niet gewaarborgd bleef.Moreno schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:43:
Meer mensen hier last van een wat zwak draadloos signaal?
Ze hebben me dezelfde oplossing als vorige week gestuurd, over de pieptoon (schiet dus lekker op...) Ik heb alweer terug gemaild en wacht weer op reactie. (best wel raar dat ze email contact over een incident niet netjes bijhouden)
[ Voor 3% gewijzigd door R1cardo01 op 24-03-2010 14:13 ]
[ Voor 3% gewijzigd door kardox op 24-03-2010 16:27 ]
Ik ben dus van plan om de pricewatch: Sony Vaio VPCEB1J1E/WI te kopen. Ik heb lang getwijfeld, namelijk was de pricewatch: Toshiba Satellite L550-200 ook een kanshebber..
Maar denk nu toch dat ik voor de Sony ga. Ik heb wel nog een vraagje, er staat duidelijk bij ''wit'', is deze niet in het zwart verkrijgbaar? Op de Sony site staat namelijk wel dat de E series in 3 kleuren zijn, wit, bruin en zwart..
Verder vraag ik me nog wel af of het geen miskoop is, maar daar ga ik niet vanuit
Vannacht om 4 uur kreeg ik de mail met track&trace. Vanmiddag bezorgd. Wat een apparaatje.Erik-r schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:01:
[...]
Bij mij stond die als je inlogde op de SonyStyle site...en iets later kreeg ik ook een vanzelf een mail.
Het was toen trouwens al wel een dag later, dan de dag dat hij verstuurd zou worden.
Als je dus nog niks hebt, reken dan maar gerust dat het wat later wordt
Wat was de verwachte leverdatum? Welke specs heb je? Geen last van een piepje of van loszittende toetsen oid?Danjel schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:35:
[...]
Vannacht om 4 uur kreeg ik de mail met track&trace. Vanmiddag bezorgd. Wat een apparaatje.
Weet je het zeker? Ik zou voor een model E-serie gaan met de hd 5650 videokaart. Die je nu hebt geselecteerd heeft een geintegreerde kaart.Clarity schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:21:
Hallo,
Ik ben dus van plan om de pricewatch: Sony Vaio VPCEB1J1E/WI te kopen. Ik heb lang getwijfeld, namelijk was de pricewatch: Toshiba Satellite L550-200 ook een kanshebber..
Maar denk nu toch dat ik voor de Sony ga. Ik heb wel nog een vraagje, er staat duidelijk bij ''wit'', is deze niet in het zwart verkrijgbaar? Op de Sony site staat namelijk wel dat de E series in 3 kleuren zijn, wit, bruin en zwart..
Verder vraag ik me nog wel af of het geen miskoop is, maar daar ga ik niet vanuit
Mja, wat kost die dan? Ik game namelijk niet.. Dus dan is elk tientje meer natuurlijk wel zonde..Kasj schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:47:
[...]
Weet je het zeker? Ik zou voor een model E-serie gaan met de hd 5650 videokaart. Die je nu hebt geselecteerd heeft een geintegreerde kaart.
28 februarie besteld, levertijd van 5 - 6 weken.KaiseRRuby schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:32:
[...]
Wat was de verwachte leverdatum? Welke specs heb je? Geen last van een piepje of van loszittende toetsen oid?
Nadat de betaling binnen was kreeg ik: Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 16.03.2010 en 23.03.2010 worden verzonden
Later werd dit:
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 19.03.2010 en 24.03.2010 worden verzonden.
20 maart kreeg ik:
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 23.03.2010 worden verzonden.
Dat werd ie ook, vandaag afgeleverd.
Specs:
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Processor : Intel® Core(TM) i3 processor
Display : 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart : ATI MobilityRadeonHD5470 512MB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Nog geen rare dingen ontdekt.. Alleen het toetsenbord lijkt een beetje losjes te zitten rondom de backspace/delete knop. Maar storend is het niet.
100 euro duurder of zo? In dat geval is het inderdaad misschien zonde. Misschien dat ik zelf de toshiba voorrang zou geven omdat het scherm een hogere resolutie heeft 1600x900. Vind ik zelf wel prettig.Clarity schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:02:
[...]
Mja, wat kost die dan? Ik game namelijk niet.. Dus dan is elk tientje meer natuurlijk wel zonde..
de irritante piep is nu na 4 weken gebruik plotseling verdwenen!! nice
Verwijderd
ik zit nu op een kleine kamer en ik hoor de fan behoorlijk goed:( ik heb de minimale processorstatus al op 5% gedaan en max is 100%, maar geen enkel verschil lijkt het wel.
so tips& tricks zeker welkom!
Zie ik nu op een vermelding van de 14" versie op de Nederlandse Sony site. Wat ik jammer vind is het glossy behuizing... De accu zou maximaal 3,5 uur meegaan, staat vermeld als je hem gaat configureren en dan op "Alle specificaties weergeven" aan de rechterkant klikt. Verder staat daar ook dat er een ATI Mobility Radeon HD4570 512MB wordt meegeleverd terwijl in het T.net artikel van een Radeon Mobility HD 5145 met 512MB videogeheugen spreekt. Maar de grote plus van een 1600 x 900 resolutie scherm is er in ieder geval nog wel. Ik mis overigens ook nog de afmetingen van het apparaat en gewicht op de site. Volgens Bol zou dat 34,6 x 23,9 x 2,73 cm 2,35 kg zijn, en deze heeft overigens wel de HD 5145 als GPU.
De HD 5145 is een 'rebranded' HD 4570, dus het is niet zo vreemd dat sommige bronnen over de HD4570 praten en anderen over de HD5145, het zijn immers dezelfde kaarten.Regeneration schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:17:
Verder staat daar ook dat er een ATI Mobility Radeon HD4570 512MB wordt meegeleverd terwijl in het T.net artikel van een Radeon Mobility HD 5145 met 512MB videogeheugen spreekt.
Piep geluid is mij helaas ook aanwezig, enkel zonder adapter en in rust.
Met adapter of onder stress is de piep weg.
Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen, want hij is toch wel storend aanwezig.
Resolutie vind ik super en voor mij goed te doen.
Ik heb de mat bruine en de binnenkant is glossy bruin met spikkels, op zich niet erg maar echt een stof magneet.
Standaard staan er 90 processes te loeien, heb het 1 en ander gedeinstalleerd en zit nu op 65.
Jammer dat er zoveel troep bij is gedaan.
Toetsenbord typt heerlijk en de losse numlock is echt ideaal.
Verder nog geen games kunnen spelen, wel heeft ie 5.8 bij de Windows prestatie index.
Ik was erg bang voor de trage schijf maar het valt mee, ik ga hem waarschijnlijk alsnog vervangen voor een SSD of een WD Black.
Bij mij zit er een Toshiba MK3265GSX in.
De fan is inderdaad aanwezig, maar het wel het idee dat dat flink minder was op enkel de batterij.
Profiel zou dus zeker moeten uitmaken.
Net boven de blu-ray zit net wat meer flex op het toetsenbord dat op andere plekken, maar dat lijkt mij logisch
[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 25-03-2010 15:36 ]
Verwijderd
'Overall, the built-in display is completely disappointing and is only suitable for office tasks or for generally undemanding users. If you edit images, like to play games or often watch movies, you should definitely connect an external monitor.'
Ik had deze review nog niet gezien, maar ben nu definitief over de streep: geen E meer voor mij.
Ik baal wel, kan opnieuw beginnen met zoeken. Nu zal het display mijn hoogste prioriteit hebben, maar heb al begrepen dat het moeilijk wordt iets goeds te vinden beneden 1000 euro. Ik las een goede review
van een Deviltech Fire DTX. Deze wordt aangeprezen als gaming notebook, maar hij kan worden samengesteld met dezelfde specs als de E: i5, HD 5650, full hd, blu-ray speler. Alleen het display komt er vele malen beter vanaf. Prijs zit met deze config op 1000 euro.
Grootste nadeel is natuurlijk het merk. De Deviltech is hier en daar al vaker genoemd, maar altijd als vraag: heeft iemand er ervaring mee?
edit: voor het gemak even de display specs van beiden:
Vaio E
Maximum: 198 cd/m²
Average: 189.1 cd/m²
Illumination: 90 %
Black: 1.55 cd/m²
Contrast: 128:1
Deviltech
Maximal: 294 cd/m²
Durchschnitt: 240.6 cd/m²
Ausleuchtung: 66 %
Schwarzwert: 0.40 cd/m²
Kontrast: 628:1
edit 2: dit is toch wel oplichting dan (bron: sonystyle.nl)
Wat een plaatje
Geniet van een groot VAIO-scherm met hoog contrast. Met de Full HD-resolutie geniet u van ongekende details en kleuren.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 11:49 ]
Wellicht dat die een stuk minder is dan het 1920x1080 scherm.
Ik heb zelf het 1920x1080 scherm en vind hem meer dan uitstekend, geen idee hoe ze die test hebben uitgevoerd, maar mits makkelijk na te bootsen wil ik hem best voor je doen met het fullhd scherm.
Kan me sowieso niet voorstellen dat er veel fabrikanten zijn die het 1920x1080 scherm maken.
Wellicht komen ze uit de zelfde farbriek en dan is er helemaal geen verschil
Verwijderd
Mooie tas en de laptop past er precies in. Op die site staan nog veel meer tassen en vaak zijn de afmetingen van het laptopvak vermeld. Bij twijfel kun je uiteraard het beste een winkel bezoeken en het uitproberen.
Eens met DNS666 over het scherm. Ben geen expert, maar als ik een trailer van bijvoorbeeld Avatar op Full HD bekijk, dan ziet het er toch wel erg strak uit. Het scherm spiegelt wel inderdaad, maar daar doe je weinig aan in deze prijsklasse.
edit - heb het over een 1920x1080 scherm. Over een 1366x768 scherm kan ik niet oordelen, die heb ik nog niet mogen aanschouwen.
[ Voor 10% gewijzigd door FPé op 26-03-2010 13:27 ]
Verwijderd
Ik wil niks afdoen aan jullie eigen ervaring, maar het lijkt me dat contrast ratio niets te maken heeft met de resolutie. Het is namelijk een ratio, een verhouding, en die blijft hetzelfde, ook al heb je meer pixels. Die display specs gaan over helderheid, zwartheid en contrast, dingen die misschien minder opvallen door de ervaring van full hd in vergelijking met een normale resolutie, maar evengoed, ook voor een laptopscherm, beneden de maat zijn. Althans, volgens notebookcheck dus:
'Overall, the various color areas also don't look really differentiated due to the low contrast. Displays of other multimedia notebooks are often just as poor, but the Vaio remains very unfavorable in our memory in this regard.'
Maar misschien kan iemand die er echt verstand van heeft even zijn/haar wijsheid delen?
Bij MM Utrecht kan de originele Vaio sleeve elk moment in het schap komen te liggen. Dat zeggen ze al een week of vier, maar zo onderhand moet hij echt wel gaan komen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:07:
iemand toevallig een geschikt laptoptas en sleeve gezien voor deze laptop?? ik heb een beetje gegoogled maar ik kom alleen maar 15,4 tassen tegen, maar geen 15,5 inch. waarschijnlijk maakt die 0,1 niet heel veel uit, maar het is wel fijn als die precies past. iemand suggesties voor een leuke tas?
Ik heb inderdaad ook het idee dat Sony de E serie iets te gehaast op de markt heeft gebracht. Er zijn nog bijna geen accessoires voor te krijgen en er zitten nog wat kinderziektes in.
Misschien dat de Full HD schermen anders zijn? Dus ook een andere helderheid en kleurstelling etc.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:58:
@DNS666 en FPé:
Ik wil niks afdoen aan jullie eigen ervaring, maar het lijkt me dat contrast ratio niets te maken heeft met de resolutie. Het is namelijk een ratio, een verhouding, en die blijft hetzelfde, ook al heb je meer pixels. Die display specs gaan over helderheid, zwartheid en contrast, dingen die misschien minder opvallen door de ervaring van full hd in vergelijking met een normale resolutie, maar evengoed, ook voor een laptopscherm, beneden de maat zijn. Althans, volgens notebookcheck dus:
'Overall, the various color areas also don't look really differentiated due to the low contrast. Displays of other multimedia notebooks are often just as poor, but the Vaio remains very unfavorable in our memory in this regard.'
Maar misschien kan iemand die er echt verstand van heeft even zijn/haar wijsheid delen?
Ik word trouwens een beetje moe van jouw posts. Sinds december ben je al aan het kijken voor een laptop en kom je met steeds dezelfde vragen en informatie (niet alleen in dit topic). Dan krijg je antwoord op je vraag van mensen die het apparaat hebben en dan is het nog niet goed. Wat wil je nou precies?
Nu ga ik van een Acer naar een Sony, dus waarschijnlijk zijn mijn reacties positief.
Verwijderd
Iets wijzer worden voor het geld dat ik ga investeren in een nieuwe laptop. Maar je hebt gelijk, ik word ook moe van mezelf. Volgende keer kies ik 3 laptops uit en gooi een dartpijltje.FPé schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:45:
[...]
Misschien dat de Full HD schermen anders zijn? Dus ook een andere helderheid en kleurstelling etc.
Ik word trouwens een beetje moe van jouw posts. Sinds december ben je al aan het kijken voor een laptop en kom je met steeds dezelfde vragen en informatie (niet alleen in dit topic). Dan krijg je antwoord op je vraag van mensen die het apparaat hebben en dan is het nog niet goed. Wat wil je nou precies?
Je bent wel een behoorlijke zwart kijker he.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:58:
@DNS666 en FPé:
Anders vraag of je bij iemand langs mag om te kijken hoe hij eruit ziet in 1920x1080.
Het is natuurlijk een total ander scherm, alsof je een 1366x768 softwarematig om kan zetten naar 1920x1080.
Bovendien is de markt voor een 1920x1080 scherm anders dan die voor 1366x768, wij zijn wel bereid extra te betalen voor een beter scherm.
Net even geprobeerd met Batman Begins en de zwart waarden lijken me uitstekend, met de bovenste waardes zou alles bijna grijs moeten zijn.
Maar dat was hier niet het geval.
Trouwens, zelfs het ene 1366x768 scherm is het andere niet.
Kijk maar naar die samsung panelen van een aantal jaar terug, waar het gewoon een loterij was of je een TN, s-ips of mva paneel kon krijgen.
Ik denk trouwens gewoon dat beiden schermen (deviltech en sony) uit de zelfde fabriek komen.
Er zijn in totaal maar iets van 3 echte lcd fabrikanten, bijna alle merken halen hun schermen bij 1 van deze fabrikanten.
Dus echt veel keuze is er niet.
Nog wel 1 opmerking, het is een mooie laptop hoor.
Maar geen echte sony laptop zoals je die gewend bent, maarja hier betaal je ook geen 2000euro voor.
[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 26-03-2010 19:37 ]
Natuurlijk maakt de resolutie wel uit, het is een heel ander paneel, kortom een totaal ander scherm. Het is niet zo dat Sony even een layer van zo'n paneel kan verwisselen en er 1920*1080 van maakt en de rest van het totale scherm hetzelfde blijft. Kortom, je kunt dat gewoon niet vergelijken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:58:
@DNS666 en FPé:
pepernooot
Verwijderd
Bedankt DNS666, ik zie het weer van de zonnige kant
@dinkelover: idem, tx voor de info.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 19:57 ]
Klopt, de HD-ready versie die ik heb is vergeleken met de kwaliteit van mijn macbook ronduit matig. Maar ach je went eraan.MaltaSoron schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:10:
Als bezitter van een full hd-e serie kan ik jullie nogmaals vertellen dat het scherm echt fantastisch is. Prachtig diepe kleuren en een goede helderheid. Dit moet wel een heel ander scherm zijn dan de hd-ready versie, als ik die review op notebookreview zo lees.
Verwijderd
Kun je eens een foto maken van het scherm met het bureaublad en de standaard Windows 7 achtergrond (die blauwe met het Windows logo)? Heb al een paar foto's gezien van de Full-HD, maar nooit echt goede om te vergelijken.MaltaSoron schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:10:
Als bezitter van een full hd-e serie kan ik jullie nogmaals vertellen dat het scherm echt fantastisch is. Prachtig diepe kleuren en een goede helderheid. Dit moet wel een heel ander scherm zijn dan de hd-ready versie, als ik die review op notebookreview zo lees.
Verwijderd
zie kopje "1080p???", dan word het een en ander wel duidelijk, minder dan €100 voor een full-HD scherm is naar mijn inziens een koopje. voor mij was dit de enige reden om destijds een dell studio 15 te kopen (nog steeds, trouwens)
ter indicatie, het 1080p scherm van de dell heeft devolgende specs:
het standaardscherm met het doen met de magere speceficaties van:Maximum: 301 cd/m²
Average: 262.3 cd/m²
Illumination: 79 %
Black: 0.69 cd/m²
Contrast: 436:1
Brightness on battery: Konst. cd/m²
zie vooral het enorme verschil in zwartwaardenMaximum: 233 cd/m²
Average: 216.4 cd/m²
Illumination: 87 %
Black: 1.46 cd/m²
Contrast: 160:1
Brightness on battery: 136.1 cd/m²
wel moet ik hierbij vermeldden dat het geen zin heeft om naar de helderheid te kijken: max helderheid is BIZAR fel, alsof je in een lantaarnpaal staat te staren, bij mij staat hij dus altijd op 0%, en een enkele keer op 20%.
de specs worden ook gemeten met max helderheid, dit zegt voor mij dus helemaal niets.
overigens vind ik de illumination (helderheidsverdeling) van de deviltech erg laag, maar dat zal ook wel te maken hebben met de bovengenoemde testomstandigheden. (maximale helderheid) voor schermen zeggen de specs nu eenmaal weinig, de aankoop van je LCD baseer je toch ook niet op de responsetijd en dynamisch contrast?
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 23:21 ]
Ik moet nog 2 drivers installeren en dat zijn, "Base System-aparaat en PCI Simple Communication controller".
Weet iemand waar ik deze twee drivers kan installeren? FN knop werkt niet, en hoe krijg ik WEB knop werkend voor elkaar?
http://www.amd.com/US/PRO.../Pages/hd-5650-specs.aspx
Dus theoretisch zou je op het laptopscherm en nog twee schermen beeld moeten kunnen krijgen via de hdmi en vga output.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Voor de WEB knop was volgens mij nog geen oplossing. Voor de FN knop wel en dat is ook al een keer of 10 gevraagd in dit topic. Ben te lui om het op te zoeken, maar het staat wel in dit topic.kardox schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:18:
Vandaag ook opnieuw een Sony Vaio vpceb1s1e gehaald. Ik heb de Windows opnieuw geinstalleerd, omdat origineel engelse versie was geinstalleerd, ik ben dus opzoek gegaan naar drivers, maar helaas zijn ze nog niet beschikbaar op Sony website.
Ik moet nog 2 drivers installeren en dat zijn, "Base System-aparaat en PCI Simple Communication controller".
Weet iemand waar ik deze twee drivers kan installeren? FN knop werkt niet, en hoe krijg ik WEB knop werkend voor elkaar?
Maar lijkt me sterk dat het door de cpu komt?
Er lijkt veel meer op spoelwerking, lijkt me eerder een weerstand op het moederbord.
[ Voor 56% gewijzigd door Sinned123 op 27-03-2010 20:15 ]
hmm kun je een filmpje maken en op youtube zetten. Dan heb ik een idee van het geluid.DNS666 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:13:
Ik heb een i3 en helaas is de piep hier ook aanwezig
Er lijkt veel meer op spoelwerking, lijkt me eerder een weerstand op het moederbord.
Zijn het van die hoge piepjes die soms uit oude, stukke, TV's komen?
Verwijderd
Verder heb ik geen rare piepjes of geluiden. Het enige nadeel vind ik de batterijduur van 2-3 uur maar tot nu toe heb ik altijd een stopcontact om me heen gehad dus dat maakt verder vrij weinig uit. Gamen gaat ook perfect de fan gaat dan wel aan maar ik hoor hem verder nooit door het ingame geluid.
Verder heb ik een versie installatie van windows 7 erop gezet en ik heb alles werkend op de assist/vaio knoppen na. Voor een beetje tweaker is het totaal geen moeite om dit allemaal werkend te krijgen.. Het enige waar ik me echt aan irriteer aan deze laptop is de plaatsing van de audio in/output had het liever aan de zijkant gezien.
Als er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel
geen piep dus? en had je maar 1 vaio f met een piep of was hij ook terug gegaan voor garantie? oh wacht jij hebt het over de 15 inch versieVerwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:44:
Zal ik er dan maar een positieve ervaring tussen gooienIk heb 3-4 weken geleden een VPCEB1S1E aangeschaft met hd ready scherm, i5 processor en hd5650. Het scherm is zeker niet zo slecht als dat iedereen doet geloven hij bevalt me prima en ik kwam zelf van een F serie af met een prachtig fullhd scherm (verkocht vanwege die irritante piep) en nee hij is niet zo goed als dat scherm maar als je er gewoon normaal achter zit is er niks aan de hand en zijn de kleuren gewoon goed.
Verder heb ik geen rare piepjes of geluiden. Het enige nadeel vind ik de batterijduur van 2-3 uur maar tot nu toe heb ik altijd een stopcontact om me heen gehad dus dat maakt verder vrij weinig uit. Gamen gaat ook perfect de fan gaat dan wel aan maar ik hoor hem verder nooit door het ingame geluid.
Verder heb ik een versie installatie van windows 7 erop gezet en ik heb alles werkend op de assist/vaio knoppen na. Voor een beetje tweaker is het totaal geen moeite om dit allemaal werkend te krijgen.. Het enige waar ik me echt aan irriteer aan deze laptop is de plaatsing van de audio in/output had het liever aan de zijkant gezien.
Als er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel
heb je toevallig de 15 inch versie of de 14 inch versie?DNS666 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:13:
Ik heb een i3 en helaas is de piep hier ook aanwezig
Goed om weer eens wat positiefs te lezen over deze laptop! De nagatieve verhalen over zowel de E en de F die overal te lezen zijn brengen me alleen maar aan het twijfelen. De goede punten worden volgens mij nog wel eens uit het oog verloren. Met welke F serie maakte je alleen de vergelijking? Ik kan me herinneren dat ik de M1E bij MM heb gezien en om heel eerlijk te zijn waren de kleuren van de E mooier dan op die F. Er leek een soort van mist/waas op dat M1E scherm te zitten wat de E echt niet had. Voor een bedrag onder de 1000 euro lijkt me de E dan ook wel een beter keus, zeker met het oog op de specs.
De 15" versie.justice strike schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:28:
[...]
heb je toevallig de 15 inch versie of de 14 inch versie?
De piep is enkel zonder voeding en in idle aanwezig.
Beetje op de achtergrond, je hoort hem eigenlijk alleen zonder omgevingsgeluid.
Normaal stoort het niet echt, maar nu ik er op let
Gelukkig gebruiker is de laptop eigenlijk nooit zonder netsnoer, bovendien is de batterij wel echt belabberd (~2uur)
Piepje lijkt een beetje op die van een nokia voeding, maar dan minder hard.
[ Voor 11% gewijzigd door Sinned123 op 28-03-2010 18:50 ]
Dit is de oplossing voor de WEB-button. Van een paar pagina's terug.BruThA schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:00:
Heb een paar dagen geleden de Sony VPCEB1M1E/WI bij mediamarkt gekocht, recovery dvd's gebrand en een clean install gedaan. Met de recovery dvd's heb ik de WEB-button en FN-controls terug volledig werkende gekregen. Alleen als het recovery proces moest vastlopen moet je het annuleren en nog is proberen. Dus het kan zijn dat je recovery dvd's niet corrupt zijn. Je kan er ook de drivers van installeren maar die heb ik van de sony website gedownload omdat die meer up2date zijn. De synaptics drivers werken er hellaas niet op, heb ik zelf al geprobeert met die van sony. Je mag mij altijd een PM sturen moest je nog een vraag hebben of hier posten
Als ik een wilde gok mag wagen; Hetgeen je beschrijft komt me enigszins bekend voor. Ik heb zelf een GX600 en wanneer ik deze op accu gebruik ontstaat er ook een soort piep geluid. Op accu wordt het scherm namelijk gedimd en dat zorgt voor dat geluid. Als ik 'm op netstroom gebruik en het scherm volledig dim is het dat geluid er weer. Het is maar een gok maar je zou eens kunnen proberen de helderheid van je scherm aan te passen wanneer die op accu gebruikt wordt. Don't shoot me als dat het niet is maar het probleem lijkt gewoon op hetgeen ik ervaar. Het zou natuurlijk iets totaal anders kunnen zijn maar je weet maar nooit.DNS666 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:49:
[...]
De 15" versie.
De piep is enkel zonder voeding en in idle aanwezig.
Beetje op de achtergrond, je hoort hem eigenlijk alleen zonder omgevingsgeluid.
Normaal stoort het niet echt, maar nu ik er op let
Gelukkig gebruiker is de laptop eigenlijk nooit zonder netsnoer, bovendien is de batterij wel echt belabberd (~2uur)
Piepje lijkt een beetje op die van een nokia voeding, maar dan minder hard.
Sony haalt mijn Vaio op ter reparatie. Over de oorzaak werd helaas niks gezegd.
Wanneer ik de helderheid wil verhogen met de knop F6, wordt het venster van helderheid weergegeven, maar voor de rest doet hij niks, hij kan maar 1 blok hoger vanaf min maar de kleur veranderd helemaal niet.
Wat wel werken zijn het geluids knoppen en inzoom en uitzoom knoppen. F12 heeft ook een functie van FN maar die doet het ook niet.( wat niet precies wat die doet.)
Weet iemand hier een raad mee?
Ik heb nog steeds gele vraag teken bij apparaat beheer van Base-systeem apparaat en PCI simple communication controller.
[ Voor 27% gewijzigd door kardox op 28-03-2010 21:34 ]
Getest maar dat is het niet, dat kon ook eigenlijk niet, aangezien hij stressed ook geen piep vertoond.sanduhr46 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:21:
[...]
Als ik een wilde gok mag wagen; Hetgeen je beschrijft komt me enigszins bekend voor. Ik heb zelf een GX600 en wanneer ik deze op accu gebruik ontstaat er ook een soort piep geluid. Op accu wordt het scherm namelijk gedimd en dat zorgt voor dat geluid. Als ik 'm op netstroom gebruik en het scherm volledig dim is het dat geluid er weer. Het is maar een gok maar je zou eens kunnen proberen de helderheid van je scherm aan te passen wanneer die op accu gebruikt wordt. Don't shoot me als dat het niet is maar het probleem lijkt gewoon op hetgeen ik ervaar. Het zou natuurlijk iets totaal anders kunnen zijn maar je weet maar nooit.
Verwijderd
Ik heb eerst de nieuwe F serie met i7 gehad deze heb ik vrij snel verkocht en een nieuwe E serie aangeschaft.justice strike schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:26:
[...]
geen piep dus? en had je maar 1 vaio f met een piep of was hij ook terug gegaan voor garantie? oh wacht jij hebt het over de 15 inch versie
Verwijderd
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=0VscV5M2eWY
[ Voor 30% gewijzigd door justice strike op 28-03-2010 23:07 ]
Dat lijkt me duidelijk een heel ander probleem. Waarschijnlijk veroorzaakt door de geluidskaart of een probleem van het moederbord zelf. Het probleem waar Vaio eigenaren over klagen heeft te maken met de fan die bijgeluiden produceert.justice strike schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:05:
mijn god dat is vervelend... als dat vaak voorkomt met de e-series dan cancel ik mijn order meteen. Ik ga dan wel voor de veiligere (maar langzame) dell. Ik zat aan een heel ander geluid te denkenMan dat is wel echt zonde, het is wel een laptop die wat best wel netjes is kwa specs.
[ Voor 42% gewijzigd door justice strike op 28-03-2010 23:40 ]
Kerel, doe even rustig.justice strike schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:37:
ah ok dat is een geruststelling (enigszins) nu maar hopen dat de levertijd niet langer dan 5 weken gaat duren.
Ik heb mijn Vaio 25 februari besteld en heb gisteren een mailtje gehad dat hij hoogstwaarschijnlijk geleverd gaat worden tussen 03-04 en 08-04. Hij zou eigenlijk deze week al geleverd worden.
Als je die piep hebt als je hem ontvangen hebt moet je gewoon meteen met Sony gaan praten. Sony staat goed bekend met haar klantenservice, dus alles komt heus wel goed.
Je moet ook alle drivers van de VAIO website of Recovery DVD's installeren, waarschijnlijk doe je iets verkeerd of ben je iets vergeten te installeren want bij mij werkt alles perfect...kardox schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:30:
Ik heb zojuist Event Service en Sony Shared Library geinstalleerd maar de FN knoppen van helderheid en externe monitor werken nog steeds niet.
Wanneer ik de helderheid wil verhogen met de knop F6, wordt het venster van helderheid weergegeven, maar voor de rest doet hij niks, hij kan maar 1 blok hoger vanaf min maar de kleur veranderd helemaal niet.
Wat wel werken zijn het geluids knoppen en inzoom en uitzoom knoppen. F12 heeft ook een functie van FN maar die doet het ook niet.( wat niet precies wat die doet.)
Ik heb nog steeds gele vraag teken bij apparaat beheer van Base-systeem apparaat en PCI simple communication controller.
Had ik laatst ook, na een restart was het verholpen.kardox schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:30:
Ik heb zojuist Event Service en Sony Shared Library geinstalleerd maar de FN knoppen van helderheid en externe monitor werken nog steeds niet.
Verwijderd
- 2 maart bestelling geplaatst
- 23 maart bestelling geannulleerd (via de nogal opvallende 'cancel' knop op de sonystyle site)
- Aangezien ik al betaald had via Bibit Global Pay wacht ik nog op de terugbetaling van Sony. Helpdesk medewerker van Sony gaf aan dat e.e.a. binnen 1 week terug op mijn rekening zou moeten staan. Komende woensdag is het 1 week geleden...
Reden voor annulering:
- Lange levertijd, dus tijd genoeg om aan het twijfelen te slaan
- Relatief duur
- Heb ik een blu-ray speler + 1080 scherm in een laptop wel echt nodig?
- Slechte ervaringen andere gebruikers (piep cpu/hd e.d.)
- Goede annulerings mogelijkheden van Sony. (Goed voor mij, slecht voor Sony)
Moet daarbij wel zeggen dat als ik 'm na 1 of 2 weken had gehad, ik er waarschijnlijk heeel erg mee tevreden was geweest. Maar aangezien Sony het mij makkelijk maakt om te annuleren....
Ik ben nu voor de Dell Studio 17'' gegaan:
- i5 520 proc.
- 4096 MB
- 1 GB 5650 Ati
- 320 GB HD (maar wel 7200 toeren!!)
- Geen Full HD scherm, en geen Blu-Ray speler, maar wel selchts 767,99 EURO
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 23:26 ]
Mindere cpu
tragere hd
kleiner scherm (voordeel)
Blu-ray
1080p
Voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen, langere levertijd heeft dell volgens ook?
En die heeft weer een eigen probleem, zoals de warmte ontwikkeling bij de 720m
Natuurlijk zijn er wat klachten, maar dat is vaak zo bij de lancering van een nieuw model. Deze is waarschijnlijk net iets te vroeg op de markt gebracht, alhoewel die piep ook in de duurdere F series zit.
@Winge: Als je van een 15" naar een 17" bent gegaan, vind ik al helemaal niet dat je de Dell kunt vergelijken met deze Sony. Ik heb mijn redenen om een 15" te kopen, jij kunt je blijkbaar ook met een 17" redden.
pepernooot
Verwijderd
Vandaag 2 dingen bij mijn laptop opgevallen.
1. Toetsenbord typt vanzelf:
Wanneer ik de laptop op het gedeelte waar de glossy is ( bij de mousepad ) of waar die stickers zijn geplakt van i5 enz..vast pak, dan wordt het toets + van zelf getypt.
Dus ik open bijvoorbeeld het programma Word of een venster waar je daarin kan typen, en ik houd de de laptop omhoog vast op het glossy gedeelte of het gedeelte waar die stickers zijn geplakt dan zie je het teken + wordt achter elkaar getypt, net als wanneer je + knop ingedrukt houd.
2. Accu:
De accu zit niet stevig, wanneer je met je vingers de accu een tikje geeft, voel je dat die nog beetje los zit.
Ik ben bang dat ik opnieuw moet mijn 2e laptop van het zelfde merk moet terug sturen.( eerste keer, had ik een dodel pixel ), ik heb hem afgelopen vrijdag bij 4launch gehaald. Toen ik de laptop had aangezet voor het eerste keer, was de Windows installatie ook niet compleet afgerond en er zat Engelse Windows installatie daarop geinsatlleerd.
Ik heb toen alles geformateerd en Windows ultimate daarop geinstalleerd, dus de originele partities en recovery zijn weg.
Vinden jullie dat ik deze laptop moet terug sturen? of heeft de rest ook hier last van?
de 14 inch versie of 17 inch?kardox schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:29:
Alle drivers zijn geinstalleerd.
Vandaag 2 dingen bij mijn laptop opgevallen.
1. Toetsenbord typt vanzelf:
Wanneer ik de laptop op het gedeelte waar de glossy is ( bij de mousepad ) of waar die stickers zijn geplakt van i5 enz..vast pak, dan wordt het toets + van zelf getypt.
Dus ik open bijvoorbeeld het programma Word of een venster waar je daarin kan typen, en ik houd de de laptop omhoog vast op het glossy gedeelte of het gedeelte waar die stickers zijn geplakt dan zie je het teken + wordt achter elkaar getypt, net als wanneer je + knop ingedrukt houd.
2. Accu:
De accu zit niet stevig, wanneer je met je vingers de accu een tikje geeft, voel je dat die nog beetje los zit.
Ik ben bang dat ik opnieuw moet mijn 2e laptop van het zelfde merk moet terug sturen.( eerste keer, had ik een dodel pixel ), ik heb hem afgelopen vrijdag bij 4launch gehaald. Toen ik de laptop had aangezet voor het eerste keer, was de Windows installatie ook niet compleet afgerond en er zat Engelse Windows installatie daarop geinsatlleerd.
Ik heb toen alles geformateerd en Windows ultimate daarop geinstalleerd, dus de originele partities en recovery zijn weg.
Vinden jullie dat ik deze laptop moet terug sturen? of heeft de rest ook hier last van?
overigens was het vandaag niet mogelijk om de kleur om te zetten. Ze moeten de order annuleren. Ik moet wachten tot ze de reservering hebben vrijgegeven daarna moet ik opnieuw de order plaatsen... beetje zonde. Trouwens, zijn er nog acties voor deze e-series. Ik zag wel een aantal vouchers voor andere laptops, maar niet voor de e-series.
Het gaat hierom de 15,5 inch. Sony vaio VPCEB1S1E.justice strike schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:39:
[...]
de 14 inch versie of 17 inch?
overigens was het vandaag niet mogelijk om de kleur om te zetten. Ze moeten de order annuleren. Ik moet wachten tot ze de reservering hebben vrijgegeven daarna moet ik opnieuw de order plaatsen... beetje zonde. Trouwens, zijn er nog acties voor deze e-series. Ik zag wel een aantal vouchers voor andere laptops, maar niet voor de e-series.
Ok deze laptop gaat zeker weer terug. Wanneer ik op het numlk gedeelte een cijfer indruk of ingedrukt houd, maakt niet uit welke, zie je soms + teken weer verschijnen.

[ Voor 18% gewijzigd door kardox op 29-03-2010 23:54 ]
Tja, ik heb nu de i3 in bestelling. De i5 520m staat voor onder de 200 euro in de PW, terwijl deze voor 150 euro meerprijs bij Sony te koop is. Echter die i3 is vast wel meer waard dan 50 euro, mocht deze te traag zijn. Dus dan heb je in principe een i5 520, voor minder dan via Sony, echter moet je die i3 natuurlijk wel kwijt kunnen. Daar zal niet heel veel vraag naar zijn natuurlijk, zeker nu nog niet.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:19:
volgens mij zitten er geen stickers in, welke upgrade had je voor ogen?
Maar kan iemand die de laptop open heeft gemaakt dit bevestigen?
Echter ik mijn oog op een hele andere laptop laten vallen, de MSI GX640. Ik ben ernstig aan het twijfelen geslagen. Het is geen Sony natuurlijk, wel een super resolutie, precies wat ik zocht (1680 * 1050 16:10!!), óók een 15 inch laptop met numpad (vereiste voor mij), betere grafische kaart, standaard 500GB (7200toeren), standaard i5 430m, 9-cell accu in NL, blu-ray, maar wel een stuk lelijker en duurder. En in de winter heb je standaard muis-verwarming!
pepernooot
Sowieso heb je van hun een retourmodel gekregen ofzo want als ie nieuw is (witte sony verzegeling bovenop nog intact) krijg je _ALTIJD_ het taalkeuze scherm bij de eerste keer aanzetten. Als die van jou in het engels stond zonder keus dan was ie gewoon pertinent niet nieuw. Dat ie die + steeds typt is raar en waarschijnlijk ook de reden dat ie terug is gestuurd naar 4launch. Dat hun hem vervolgens weer verkopen is natuurlijk belachelijk.kardox schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:41:
[...]
Het gaat hierom de 15,5 inch. Sony vaio VPCEB1S1E.
Ok deze laptop gaat zeker weer terug. Wanneer ik op het numlk gedeelte een cijfer indruk of ingedrukt houd, maakt niet uit welke, zie je soms + teken weer verschijnen.ik heb ook geen geluk he
dit is nou 2e keer dat ik mijn laptop moet terug sturen.
Moet ik eerst Windows 7 Home daarop installeren en daarna pas terug sturen? en gaan ze extra kosten berekenen, omdat ik eigen Windows versie heb daarop geïnstalleerd en recovery partitie verwijderd?
Dikke kans trouwens dat ze het niet eens in de gaten hebben
Verwijderd
Heb op 5 maart mijn vaio e serie besteld bij sonystyle (met Windows office) etc., op 10 maart (binnen de aangegeven termijn) betaald. Vlak daarna werd ik gebeld door Sonystyle: of ik de bestelling door wilde laten gaan (ehhh, ja, natuurlijk). Verder niets gehoord.
Vandaag dacht ik, eens even bellen om te kijken of hij er al bijna aankomt. Krijg ik bij het keuzemenu eerst al te horen dat mijn bestelling geannuleerd is (Oh ja?) en vervolgens hetzelfde verhaal van de helpdeskmedewerker. Hebben ze dus daadwerkelijk eigenhandig mijn bestelling geannuleerd, zonder me daarvan op de hoogte te stellen en zonder m'n geld terug over te maken!
Enorm gezeur met helpdesk medewerker, volgens hem was er iets fout met mijn adres. Ik heb gevraagd waarom ze wel kunnen bellen om de bestelling te activeren en waarom dan niet om mijn adres even na te gaan. Na nog veel meer gezeur wilde meneer alsnog wel mijn bestelling opnieuw plaatsen, en nu moet ik nog eens mijn betalings bewijs gaan opsturen omdat ze zelfstandig blijkbaar mijn betaling niet meer terug kunnen vinden. Heb het behoorlijk gehad met sonystyle. Ik bestelde bij hen omdat je daar aanvankelijk windows office al kon voorinstalleren, maar dat kan nu - in mijn nieuwe bestelling - ook niet meer. Het voordeel van Sonystyle is er dus wel degelijk af. Wat zouden jullie doen: alsnog de (nieuwe) bestelling bij sonystyle door laten gaan of mijn geld terug vragen en hem via een van de andere (goedkopere) pw leveranciers bestellen?
[ Voor 75% gewijzigd door justice strike op 30-03-2010 18:03 ]
Ik ben op zoek naar een premium Laptop, Hoeft geen game laptop te zijn. Maar wil nog wel de game's van vandaag kunnen draaien zoals Battlefield 2 en Bad Company 2. En prijs-kwaliteit is belangrijk, mijn budget 1200 Euro.
Mijn keuze is gevallen momenteel op de vaio E serie of F Serie. Ik vindt de E mooier dan de F. Alleen bij de E serie is geen SSD mogelijk. En er zit geen digitale audio aansluiting op (SPDIF)Als ik dit laat veranderen vervalt de garantie.
IK heb liever de E maar ik zit te twijfelen, nou is mij de vraag als ik een externe geluidskaart zoals de Creative Surround 5.1 erbij koop mijn Logitech Z5500 er ook op kan aansluiten?
En weten mensen foto's te vinden van een mat zwarte en een glossy zwarte Vaio E? Ik vindt namelijk zowat niks op internet.
En weet mischien iemand wat dit voor kleur is? is dit standaard? ik geen idee wat nou het verschil is,
maar dit plaatje hieronder vindt ik wel mooi!

Groetjes Johannes
[ Voor 13% gewijzigd door JoJo_Wagner op 30-03-2010 19:41 ]
Waar had je ongeveer aan gedacht dan?KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:25:
Zijn er onderhand al mensen die zich durven wagen aan een uitgebreide review? Lijkt me leuk om te lezen van een tweaker zelf.
Op notebookreview.com staat een prima review waar ik het voor 95% mee eens ben.
Enkel het scherm niet, maar dat komt omdat ik een 1080p heb.
@hierboven, matte binnenkant.
Dus pianolak, ze hebben de binnen en buitenkant omgedraaid.
[ Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 30-03-2010 20:00 ]
van buiten is ie glanzend. Ik heb de omgekeerde uitvoering: mat aan de buitenkant (geen blokjes motief), en die polssteun is dan weer glanzend (erg vervelend). Maar goed, na de prijsverhoging besloot ik niet mee te doen aan de waiting game en ben voor de kant en klare uitvoering gegaan. Battlefield Bad Company2 draait er prima hiergranturismo.nl schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:24:
En weet mischien iemand wat dit voor kleur is? is dit standaard? ik geen idee wat nou het verschil is,
maar dit plaatje hieronder vindt ik wel mooi!
Verwijderd