[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:04:
[...]
Zooooo..met verkeerde been uit bed gestapt?

Ik moet dus de hele topic doorkijken om zoiets te vinden? Eerste review? Het zal dan wel, maar die heb ik hier nog niet kunnen vinden. Maar had kunnen weten dat ik dit soort dingen zou krijgen te horen, het is zeker tegen de regels om zulke vragen te stellen...zucht.
:)

Het is niet verboden zulke vragen te stellen, maar er staat gewoon heel veel informatie in dit topic. En het komt af en toe een beetje over alsof mensen te lui zijn om te zoeken. Het heeft ook even nodig om te wennen aan tweakers.
Bovenin (boven de topictitel) staan 3 laptops voorvertoond. de EB1J1E heeft alleen een cijfertje gekregen (4 sterren), maar de EB1S1E heeft een complete review staan (bij dezen gelijk credits voor pvbouwel). Dit is dan wel de i5 variant, maar de software is bij alle E's hetzelfde.

Wat betreft de clean install kun je gewoon een x64 versie van home premium installeren met je key onderop de laptop, voor de vaio tenminste. Netbooks hebben volgens mij meestal windows 7 starter of een x86 variant (32bits). Misschien dat je daarom met je key van je netbook geen clean install kon doen.
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:15:
Hou er wel rekening mee dat het standaard HD-Ready scherm van de VPCEB1* een verschikkelijk scherm is he.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zou daar geen cent aan uit willen geven.
Deze beelden kloppen niet hoor. Ik weet niet hoe ze dat gedaan hebben. Ten tijde van het uitkomen van de review had ik mijn notebook al besteld dus ik begon al lichtelijk in paniek te raken, maar op deze beelden lijkt het alsof je vanuit geen enkele hoek, zelfs recht van voren geen mooi beeld hebt. Ik heb gisteren nog met 3 mensen achter me zitten skypen, en ze konden alles prima zien. Je kunt ook best met zn tweeen naast elkaar een film kijken zonder last te hebben van donkere beeldhoeken.

Ik heb helaas de hele week geen tijd om met mijn laptop aan de slag te gaan, maar volgende week zal ik een uitgebreide review maken met plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Het zijn doorgaans ook extreme hoeken die je bij normaal gebruik niet tegenkomt nee. Een super inkijhoek en geweldige kleuren zullen het niet zijn, maar voor de meesten volstaat het prima. Je loopt pas tegen echte beperkingen aan als je goed wil gaan fotobewerken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag,de 14 inch is weer verdwenen van sonystyle......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Sonystyle kon mij geen korting geven op mijn laptop, zodat hij op dezelfde prijs zou komen als bij OCBS. Ik heb daarom besloten voor de Asus N61JV-JX025X bij de BCC te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 23:25
vinnieminnie schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:45:
Sonystyle kon mij geen korting geven op mijn laptop, zodat hij op dezelfde prijs zou komen als bij OCBS. Ik heb daarom besloten voor de Asus N61JV-JX025X bij de BCC te gaan.
Bedankt voor het melden.

Bij de MM doen ze er ook al heel moeilijk over om korting te geven op een Vaio.

Ikzelf heb geen reden tot klagen, ik heb hem besteld op SonyStyle.nl, net voordat hij €50,- duurder werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Heel apart, de asus was heel lang niet te krijgen.
En nu heeft BCC hem ineens ruim op voorraad.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
N61Jv != N61Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Precies, dit is een andere Asus. Deze heeft geen HD5730 en geen i5-420m processor. Hij heeft een i3-350m en een GT325M (hoewel er op de site fout vermeld wordt dat hij een GT320M bevat). Maar hij is zeer geschikt als budgetlaptop met zijn prijs van 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Oei had even niet door dat er 2 verschillende configuraties zijn.
Alsnog meer dan prima als game laptop.
Maar de JA is inderdaad wel een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
DNS666 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:50:
Oei had even niet door dat er 2 verschillende configuraties zijn.
Alsnog meer dan prima als game laptop.
Maar de JA is inderdaad wel een stukje beter.
Ook beter dan de sony vaio met i3 330, hd5650 voor 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ja, de Asus N61JA-JX046X is beter dan die Sony. Helaas is hij ook 150 euro duurder en momenteel zeer slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
ik bedoelde eigelijk in vergelijking met de jv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Kijk zelf eens op notebookcheck.net
Kan je prima grafische kaarten en cpu's met elkaar vergelijken.

Zal het vast voor je verklappen.

Asus N61JA > VPC-E > N61JV

De videokaart van de vpc is echter flink ondergeclockt, daar zit dus nog flink ruimte.

Verder voor mij altijd de voorkeur om fysiek de laptop op te kunnen halen en dus ook te kunnen wegbrengen bij defecten.
Alleen die brakke resolutie...

[ Voor 23% gewijzigd door Sinned123 op 17-03-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik zou niet zo snel zeggen dat de N61JV beter is dan de VPC-E. Ja, de video-kaart is inderdaad beter. Maar de Asus heeft een nvidia en kan daardoor gebruik maken van dat systeem waarbij hij wisselt tussen de intelvideokaart en de gtm325. De batterij kan daardoor wel 4 uur meegaan. Daarnaaast heeft hij een 3.0 USB poort en een 3 finger multi touch pad. Ook heeft hij een i3-350m ipv een i3-330m.
Daarentegen heeft de Sony een mooier design, een web-knop en een betere videokaart.

Je moet dus voor jezelf afwegen welke laptop voor jou het best geschikt is. Wil je gaan gamen, dan kan je beter voor de vpc-e gaan, vanwege de betere videokaart. Maar heeft gamen niet de hoogste prioriteit, dan zou ik voor de Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In principe zou de Vaio ook gebruik kunnen maken van de igp. Nvidia heeft een techniek die dat ook mogelijk maakt ZONDER Core i3/i5... Wss gewoon een update in de toekomst vanuit ATI / Intel / Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
De vaio heeft ook een i3. Het ging mij er om dat hij een HD5650 behuist, welke volgens mij geen gebruik kan maken van deze technologie. Ik kan er naast zitten natuurlijk, ik heb me er niet in verdiept. Ik dacht echter dat het alleen bruikbaar was voor nvidia video kaarten. Of begrijp ik je post niet en probeer je duidelijk te maken dat dit juist zal worden verholpen door een simpele update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Laatst online: 22-08 17:37
r--ndy schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:06:
[...]

Ik kan echt niet bij de 14inch komen ook niet via die link.. heb van alles al geprobeerd?
Bij BCC staat er nu een 14inch op de site met een HD5145, modelnaam is VPCEA1S1, prijs € 799,00 en in 5 verschillende kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let wel op dat de hd5145 gewoon een opnieuw uitgebrachte 4570 is.... een lage middenklasser dus. Misschien vind je dit niet relevant of wist je het al, maar de het type suggereert dus een videokaart uit de nieuwe hd5xxx lijn. Deze kaart heeft heeft dus niet de voordelen die de kaarten uit deze klasse wel hebben. Beetje vuile actie van ATI als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Goed dat je het meld Pjotr77, het is inderdaad een beetje jammer. Had dan liever de 5450 gezien, die zou in ieder geval iets minder warm moeten worden dan de 4570. De 5145 wordt ook nog gewoon op 55nm gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
nou , gister gemailed vandaag bericht terug , ze verwachten me laptop 4 april( !!!) in hun magazijn binne te hebben..
en ik heb 25 februarie bestelt , en zou hem eigelijk 16-23 maart binnen krijgen.
kutzooi , baal er dik van zit nu op de laptop van me pa soms ff me email te checken......

ook heb ik gebelt , hoe lang het duurt als ik me geld terug vraag , 2 weken zegtie dus dat heb ook geen zin.

aangezien het tog een goede laptop is volhouden maar -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
rutger465 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:37:
nou , gister gemailed vandaag bericht terug , ze verwachten me laptop 4 april( !!!) in hun magazijn binne te hebben..
en ik heb 25 februarie bestelt , en zou hem eigelijk 16-23 maart binnen krijgen.
kutzooi , baal er dik van zit nu op de laptop van me pa soms ff me email te checken......

ook heb ik gebelt , hoe lang het duurt als ik me geld terug vraag , 2 weken zegtie dus dat heb ook geen zin.

aangezien het tog een goede laptop is volhouden maar -_-
Nou, dat beloof wat voor mijn laptop. Ik heb hem ook 25 februari besteld. leverdatum is 23-30 maart.

Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus was bij mij ook afgevallen,

Aangezien deze k*t resolutie had voor die prijs,
Vandaar de keuze voor mij voor de Sony,

Ik heb overigens nog steeds last van me wireless hier,
weet niet of het aan de router ligt of me drivers,

Weet iemand of er al updates beschikbhaar zijn?

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
vinnieminnie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:31:
De vaio heeft ook een i3. Het ging mij er om dat hij een HD5650 behuist, welke volgens mij geen gebruik kan maken van deze technologie. Ik kan er naast zitten natuurlijk, ik heb me er niet in verdiept. Ik dacht echter dat het alleen bruikbaar was voor nvidia video kaarten. Of begrijp ik je post niet en probeer je duidelijk te maken dat dit juist zal worden verholpen door een simpele update?
Ik heb het nog niet in actie gezien bij ATI, that's all. Want Intel geeft zelf namelijk aan dat het met een Arrandale kan. De techniek is zo ontwikkeld. De GPU gaat nu via de IGP (welke dus nieuw is in de Arrandale Core i3/i5/i7) en dan naar de chipset. Vanuit de chipset gaat deze naar je scherm. Daar kan de GPU dus niet omheen: http://notebookspot.nl/re...r-notebooks-pagina-3.html

De techniek van Nvidia werkt ook met de Core 2 Duo, die dus geen igp kent, maar enkel de chipset. In dat geval kopieert Nvidia de framebuffer (het geheugen met het te weergeven beeld) naar een andere locatie. Dit vertraagd de boel wel met 0,2 frame overigens! Ideaal is dus anders.
http://www.notebookcheck....timus-Review.25467.0.html

Daarbij is wel weer duidelijk dat marketing alles is. Nvidia is daar een stuk beter in, waardoor velen niet weten dat AMD er al veel langer mee bezig is. Zo kon AMD als schakelen tussen de HD3200 en HD3xxx series met PowerXpress. Later kon het ook met Intel igp's: http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx

Alleen die laatste heeft nog geen update gehad dus... Maar ik verwacht eigenlijk wel dat het zal/kan werken. Al heb ik nog geen duidelijke posts op het web gezien. Wellicht dat een Vaio E bezitter hier eens naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Is er al iemand die meer weet om de functietoetsen te laten werken? Zelf heb ik een helemaal propere installatie gedaan, en het is dus ook best wel vervelend dat de dimfunctie van het scherm niet werkt op het keyboard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Zo, net een clean install van Windows 7 gedaan. Je merkt al direct het verschil in snelheid van het systeem. Alles reageert niet ff een fractie sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
aproxx schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:44:
Is er al iemand die meer weet om de functietoetsen te laten werken? Zelf heb ik een helemaal propere installatie gedaan, en het is dus ook best wel vervelend dat de dimfunctie van het scherm niet werkt op het keyboard..
Sony Event en Library ff installeren vanaf de site dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb de maten van de 14" versie gevonden op de Engelse Sony website. Van de Nederlandse is hij inderdaad weer verdwenen....

code:
1
2
3
4
5
in CM        14"         15.5"
Diepte:      24          25
Breedte:     35          37
Hoogte:      2,7         3,1
Gewicht kg:  2,35        2,7

[ Voor 8% gewijzigd door GloriX op 18-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Bij zowel de 14 als de 17" staat dat de mousepad, multi-touch is.
Bij de 15" word daar niet over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Met het touchpad op de E serie kan je wel multi touch aanwijzingen geven. Hierdoor kan je bijvoorbeeld inzoomen of roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik dacht dat dat niet kon bij de sony vpc-e die ik in de bcc zag staan. Al heb ik daar niet veel tijd aan besteedt en kan iemand die hem in bezit heeft hier meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als het een synaptics touchpad is kun je er vanuit gaan dat hij het wel ondersteund. Zelfs oudere (4 jaar oude (!!!)) touchpads hebben multitouch support. Deze is later namelijk toegevoegd met drivers. Het is echter de vraag of Sony de goede drivers meelevert.

Zo heeft mijn Asus het niet in Windows (omdat ik te lui ben nar de drivers te zoeken), maar in Linux wel. Mijn T91 netbook had het ook niet, maar met de drivers van de T91MT heb ik daar wel multitouch ondersteuning in Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruThA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-12-2023
Heb een paar dagen geleden de Sony VPCEB1M1E/WI bij mediamarkt gekocht, recovery dvd's gebrand en een clean install gedaan. Met de recovery dvd's heb ik de WEB-button en FN-controls terug volledig werkende gekregen. Alleen als het recovery proces moest vastlopen moet je het annuleren en nog is proberen. Dus het kan zijn dat je recovery dvd's niet corrupt zijn. Je kan er ook de drivers van installeren maar die heb ik van de sony website gedownload omdat die meer up2date zijn. De synaptics drivers werken er hellaas niet op, heb ik zelf al geprobeert met die van sony. Je mag mij altijd een PM sturen moest je nog een vraag hebben of hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Laatst online: 22-08 17:37
vinnieminnie schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:45:
Ik was er ook van overtuigd dat ik voor de Sony VPC-E zou gaan, maar na het daadwerkelijk zien van de laptop en de soms wat negatieve berichten hier heb ik uiteindelijk ook gekozen voor de Asus N61JV-JX025V van BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Vandaag wederom een mailtje gekregen dat de levering verlaat is.
Hij zou nu tussen 19 en 24maart verzonden worden, maar niet bekend of dat naar het distributiepunt is of direct naar mij toe.
18februari besteld en initiële opgave was 4-5weken, 1e mail gaf echter aan dat de laptop tussen 9 en 16maart geleverd zou worden.
De opgave direct bij de bestelling lijkt dus beter te kloppen, dan de data uit hun order systeem.

Geen idee of er bij mij toevallig wat mis is gegaan, of dat andere dezelfde ervaring hebben.
Anders moet je bij nieuwe bestellingen er vooral geen rekening mee houden dat hij eerder kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik las gister wel ergens dat de vraag naar Arrandale processors veel hoger is dan verwacht. Het resultaat is dus veel te weinig processors uit de fabriek van Intel waardoor het nog wel even kan duren.

Ik zie ook veel vertraging bij oa Asus (N61Ja) en Dell's die ook maar moeilijk leverbaar zijn. Allen Arrandale notebooks. Daarbij is ook nog de productie van de HD5xxx serie niet meegenomen. Ik weet niet hoe het gaat met de mobiele GPU's, maar duidelijk is dat de yields voor de HD58xx-serie ook niet hoog genoeg zijn om aan de vraag te kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
  • Laatst online: 19-08 10:41
Ik heb inmiddels mijn optical drive vervangen door een hdd caddy, hierin heb ik de originele 500GB hdd geplaatst. Op de plek van de primaire schijf zit nu een Corsair reactor 128GB ssd.
werkt prima. de HDD spint down na de ingestelde 3 minuten, enkel de fan is dan nog zacht hoorbaar.
op de eerste foto de productomschrijving van de hdd caddy die ik bij newmodeus besteld heb. beetje prijzig maar na 2 dagen al geleverd vanuit de VS met fedex! :)

Ik heb de face plate van de oude drive op de hdd caddy kunnen monteren zodat je er van de buiten kant af niets van ziet. (foto 2)

Afbeeldingslocatie: http://architectuurhistorica.nl.server4.starthosting.nl/wpimages/19032010239.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuurhistorica.nl.server4.starthosting.nl/wpimages/19032010240.jpg

Afbeeldingslocatie: http://architectuurhistorica.nl.server4.starthosting.nl/wpimages/19032010242.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Wat is uiteindelijk de totale prijs die je hebt betaald?

en is hij net zo snel als je main disk? althans de interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Ik heb de mijne nu ook sinds woensdag en ben er tevreden van. Ik heb wel alle extra meuk die mee opstarte in msconfig afgezet. Nu willen de volumetoetsen (F3 en F4) echter niet meer het volume regelen. Weet iemand van jullie welk proces daarvoor instaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
DNS666 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:47:
Wat is uiteindelijk de totale prijs die je hebt betaald?

en is hij net zo snel als je main disk? althans de interface
met benchmarks zie ik geen verschil tussen de primaire sata aansluiting en de secundaire (optical drive) aansluiting, dit het ik alleen getest met de bijgeleverde HDD niet met de SSD.
ik ga er vanuit dat het allebei SATA 300 is. de print in de caddy doet niets anders dan de connectoren goed uitlijnen, verder zitten er bar weinig componenten op de print.

Uiteindelijke prijs voor de caddy + transport was € 45,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPé
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 16:11
DNS666 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:01:
Hij zou nu tussen 19 en 24maart verzonden worden, maar niet bekend of dat naar het distributiepunt is of direct naar mij toe. 18februari besteld en initiële opgave was 4-5weken, 1e mail gaf echter aan dat de laptop tussen 9 en 16maart geleverd zou worden.
Hier hetzelfde. Ook 18-2 besteld. Ik heb 3 mails gehad: 9-16 maart, 16-21 maart en 19-24 maart. Alhoewel het zuur is dat het zo lang duurt, zijn de mails op tijd verzonden en was ik op de hoogte van de wijzigingen.

[ Voor 3% gewijzigd door FPé op 19-03-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:54
Behalve dat ik een eigen mailtje heb verstuurd met een reactie terug dat mijn bestelling ten laatste op 26 april word verwacht heb ik verder niks gehoord.

Besteld op 07 maart, toen in mail ontvangen dat hij tussen 09 april en 16 april geleverd zou worden.

Mat zwart
Core i3 330M
4GB DDR3
HD5650
320GB
Full HD
Blueray brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
  • Laatst online: 24-01 23:04
Zojuist mn sony e-serie aangekomen. Prachtig apparaat, afgezien van al die bloatware dan. Alles leek het prima te doen, tot dat ik besloot mijn sennheiser oordopjes in het apparaat te doen, om het geluid eens via die weg te beluisteren. Er kwam direct een hoog pieptoontje op, helaas. Dit is overigens alleen het geval met netkabel erin. Ook als ie uit staat, wordt de rust verstoord door dit zwaar irritante geluid. Het lijkt erop dat ik hem moet retourneren. Toch wil ik jullie vragen of jullie nog enige suggesties hebben, aangezien ik zelf nou niet bepaald zo technisch ben. gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermarkt
  • Laatst online: 10-09 15:53
BWSBH schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:58:
Zojuist mn sony e-serie aangekomen. Prachtig apparaat, afgezien van al die bloatware dan. Alles leek het prima te doen, tot dat ik besloot mijn sennheiser oordopjes in het apparaat te doen, om het geluid eens via die weg te beluisteren. Er kwam direct een hoog pieptoontje op, helaas. Dit is overigens alleen het geval met netkabel erin. Ook als ie uit staat, wordt de rust verstoord door dit zwaar irritante geluid. Het lijkt erop dat ik hem moet retourneren. Toch wil ik jullie vragen of jullie nog enige suggesties hebben, aangezien ik zelf nou niet bepaald zo technisch ben. gegroet.
Ik had op mijn vorige computers een pieptoon als de computer niet goed geaard was. Ik zie geen aarde-aansluiting op de stekker, dus ik weet niet of hier wat aan te doen valt. Misschien is dit onzinnig hoor. maar heb je het al bij verschillende stekkerdozen geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
zojuist mail ontvangen.
is vandaag verstuurd naar het logistiek centrum toe.
23e word ie naar mij toe gestuurd.

18feb besteld en 3x uitgesteld.

[ Voor 31% gewijzigd door Sinned123 op 20-03-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
@Supermarkt. Ja, dat heb ik inderdaad geprobeerd, zonder succes helaas.

Wat hoorde jij destijds dan? Een piep in het algemeen, of alleen een piep tijdens luisteren met oordopjes?

Als jouw verhaal klopt, zou dat niet betekenen dat iedereen hier last van zou moeten hebben? Zou jij het zelf misschienkunnen testen?

[ Voor 27% gewijzigd door BWSBH op 20-03-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
BWSBH schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:48:
@Supermarkt. Ja, dat heb ik inderdaad geprobeerd, zonder succes helaas.

Wat hoorde jij destijds dan? Een piep in het algemeen, of alleen een piep tijdens luisteren met oordopjes?
een stukje terug in dit topic staat beschreven dat je in deze situatie de laptop statisch moet ontladen.

accu eruit, netlader los en dan de aan/uit knop 20 sec vasthouden. volgens sony zou dan het probleem weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ook ik heb em sinds gisteren binnen, was van plan om gelijk meteen een schone install te doen maar dacht ach: ik wil toch eens zien hoe het nou out of the box ervaring is. (en om de recovery dvd's te maken) :r

Het eerste wat me opviel:
- er draaien maar liefst 84! processen bij opstarten
- scherm is niet zo best, maar dat wist ik al (ben ook wel verwend door m'n Dell2209WA)
- accu is nog niet helemaal optimaal, gisterenavond was ie vol, vanochtend bij opstarten nog maar 80% over

+ laptop is erg stil
+ de i5 M430 op 2,26mhz is sneller dan m'n core2duo op 3ghz

ik ga ldit weekend een schone installatie doen en een degelijke review met foto's schrijven.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
@ Peter Baarlo
Helaas heeft het niet mogen baten... Overigen hoor ik geen piepgeluid uit de laptop zelf komen, maar alleen via de oordopjes. Ik zal ff een mailtje naar Sony sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
peter.baarlo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:41:
[...]

met benchmarks zie ik geen verschil tussen de primaire sata aansluiting en de secundaire (optical drive) aansluiting, dit het ik alleen getest met de bijgeleverde HDD niet met de SSD.
ik ga er vanuit dat het allebei SATA 300 is. de print in de caddy doet niets anders dan de connectoren goed uitlijnen, verder zitten er bar weinig componenten op de print.

Uiteindelijke prijs voor de caddy + transport was € 45,--
Top! En hoe is de Windows beleving (reactietijd)? T.o.v. een 5400rpm schijf moet dat toch erg goed te merken zijn, lijkt mij! Bedankt voor het uitzoeken in ieder geval en de info.

Kun je trouwens de CPU ook vervangen, zonder dat je daarmee een garantiezegel verbreekt?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12
BWSBH schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:47:
@ Peter Baarlo
Helaas heeft het niet mogen baten... Overigen hoor ik geen piepgeluid uit de laptop zelf komen, maar alleen via de oordopjes. Ik zal ff een mailtje naar Sony sturen
Misschien een domme vraag, maar heb je je oordopjes al op een ander apparaat geprobeerd? Het zou natuurlijk ook kunnen dat je oordopjes aan het overlijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
Ze zijn net nieuw. Maar ik heb eerder ook al aangegeven dat ik met meerdere oordopjes het heb geprobeerd, helaas zit het toch echt in het apparaat. Toch bedankt voor je suggestie!

Ik vind het ergens toch vreemd dat ik, na flink wat afgezocht te hebben, de enige lijkt te zijn die met dit probleem te kampen heeft...Ik ben iig geen thread of site tegengekomen waar er over een soortgelijk probleem gepraat wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Laatst online: 29-12-2023
Terryb47 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:00:
Ook ik heb em sinds gisteren binnen, was van plan om gelijk meteen een schone install te doen maar dacht ach: ik wil toch eens zien hoe het nou out of the box ervaring is. (en om de recovery dvd's te maken) :r

Het eerste wat me opviel:
- er draaien maar liefst 84! processen bij opstarten
- scherm is niet zo best, maar dat wist ik al (ben ook wel verwend door m'n Dell2209WA)
- accu is nog niet helemaal optimaal, gisterenavond was ie vol, vanochtend bij opstarten nog maar 80% over

+ laptop is erg stil
+ de i5 M430 op 2,26mhz is sneller dan m'n core2duo op 3ghz

ik ga ldit weekend een schone installatie doen en een degelijke review met foto's schrijven.
84 is wel wat veel van het goede niet dan :), Sony heeft blijkbaar veel onnodige programma's geïnstalleerd.. Wat is er niet zo best aan het scherm dan? Ik overweeg zelf een E of een F serie, het scherm van de 'instap' F serie schijnt ook niet echt fantastisch te zijn maar wat is er mis met die van de E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
sanduhr46 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:42:
[...]84 is wel wat veel van het goede niet dan :), Sony heeft blijkbaar veel onnodige programma's geïnstalleerd.. Wat is er niet zo best aan het scherm dan? Ik overweeg zelf een E of een F serie, het scherm van de 'instap' F serie schijnt ook niet echt fantastisch te zijn maar wat is er mis met die van de E?
Precies, sinds de E ineens 50 euro omhoog is gegaan, baal ik er sterk van. Wilde toen voor de F gaan, echter heb de "instap" F serie bekeken en dat scherm is echt flets/mat. Ben ik toch wel erg van geschrokken. Een standaard 13**x768 scherm van de E-serie had in de MM al een veel mooier scherm, en de FullHD versie is in ieder geval niet slechter. Anders had ik ook al een F gehad, de Premium F is me echt te duur.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gegroet, ik ben ondanks ook naar de E series van sony gaan kijken en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben! ik ben maar eens naar de MM in arnhem geweest om het product toch in werkelijkheid te zien, want de foto's zou misschien misleidend kunnen zijn. MAAR ze zien er echt prachtig uit! al hoewel ik alleen de witte versie heb gezien. Ik vond de cover(soort silverachtig?) het allermooist van de witte versie. Wat ik minder vond is dat de knopjes van toetsenbord in het wit zijn en niet zwart. in het wit vind ik het toch beetje goedkoop eruit zien maargoed. Daarom wil ik denk ik toch voor een mat zwart gaan uiteindelijk.

ik loop tegen het volgende probleem aan, namelijk dat geen enkele winkelier deze volgende configuratie verkoopt:
Uw configuratie
Processor: Intel® Core(TM) i5 processor (430m)
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera <<<<<<
Optisch station: DVD-station

of heb ik het mis? zijn er wel winkels die ze wel in de full hd reso verkopen??? wnt als ik het via sonystyle wil bestellen duurt het maarliefs 6-7 weken en dat is toch veelste lang. ik kan egt niet zolang wachten...

Dus mijn vraag is of jullie weten of er een winkel / computer zaak dat verkoopt en eventueel de prijs??

En scheelt de full hd resolutie nou zoveel van het andere???? want volgens mij als ik ervoor kies om een normaal scherm te kopen kan ik gewoon langs de mycom ofzo lopen. en dan heb ik de laptop meteen in mijn handen na het afrekenen >:) want ik smacht echt naar deze laptop!

ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Als je geen 1080p scherm wilt, dan kan je hem beter bij de winkel om de hoek halen.
Persoonlijk kan een resolutie niet hoog genoeg zijn, als het te klein is kan je altijd nog je windows instellingen aanpassen.
Andersom kan sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
@johnny: Ik weet niet naar welke MM je bent geweest, in Rotterdam hebben ze een aanbieding met een hd scherm. Ik geloof zelfs dat het de precieze configuratie is die jij aangeeft. Zeker weten doe ik dit echter niet. En dit alles voor nog geen 850 euro...Ben overigens geen verkoper bij de MM ofzo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
@ dinkelover; Klopt, hij is inderdaad duurder geworden, beetje raar om hetzelfde product ineens voor 50 euro meer te gaan verkopen dan de prijs waarmee het in de markt is gezet. Waarschijnlijk zitten wij in hetzelfde schuitje; de premium is me echt iets te duur en de instapversie schijnt een minder scherm te hebben.

@johnny111; Ik heb hetzelfde probleem; 6-7 weken is wel lang en de kans dat het langer duurt is alles behalve uit te sluiten als je een aantal medetweakers volgt uit dit topic. En volgens mij is de Sony winkel de enige optie om de uitvoering met full hd scherm kopen dus keuze hebben we niet echt dan..

@BWSBH; Je vergist je volgens mij, de F serie is in de aanbieding (in Arnhem althans). Nergens is, als ik me niet vergis, nog een E versie met Full HD aangetroffen dus het zou wel vreemd zijn als die in de aanbieding is bij MM tegen die prijs. Een redelijke configuratie met Full HD gaat toch al rap richting de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enne ligt het aan mij of wordt de mat witte versie met een i5 en ati5650 ook niet in de winkels aangeboden?? ik zie alleen maar i3s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
sanduhr46 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:42:
[...]

84 is wel wat veel van het goede niet dan :), Sony heeft blijkbaar veel onnodige programma's geïnstalleerd.. Wat is er niet zo best aan het scherm dan? Ik overweeg zelf een E of een F serie, het scherm van de 'instap' F serie schijnt ook niet echt fantastisch te zijn maar wat is er mis met die van de E?
1) de resolutie 2) de spiegelscherm (maar daar ontkom je niet aan in dit segment) voor internetten is het scherm goed zat. Maar ik werk al jaren met business notebooks van HP. En thuis heb ik een Dell2209WA staan voor fotobewerking, is toch hele andere koek..

Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen de E en de F, de F vanwege de standaard full HD scherm.
Maar de goedkoopste F model heeft dan ook weer glossy scherm. Alleen de duurdere F modellen hebben een matscherm. Om daar 350-400 extra voor te betalen vind ik te ver gaan. Hij moet ook wel een beetje portable blijven en niet om het uur aan de stroom moeten hangen. Vanwege de lange wachttijden + prijsverhoging heb ik gekozen voor een kant en klaar model.

Anyway, ben net klaar met m'n schone Win7 install: pakt iet m'n windows key niet |:( heb toch echt de juiste Win7 Home Premium installatie gedaan. Moet dan waarschijnlijk weer gaan bellen voor een unlock...
Verder vind ik het hoogst vervelend dat er naast de recovery partitie van 10gb ook nog een H:\ van 100mb bestaat :? Wel ben ik blij dat er maar liefst 44 processen minder draaien nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 20-03-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
een H van 100mb?
Windows 7 maakt een hidden partitie aan als boot sector.
Die is in ieder geval 100MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
@ Terryb47;

Daar heb je wel gelijk in.. Matte schermen zijn haast een premium item geworden. Alleen als je diep in de portemonnee duikt kun je wel een matte krijgen maar dat was ik toch niet van plan. De goedkoopste F heeft niet alleen een glossy scherm maar ook een scherm dat van dermate andere kwaliteit is dan in de duurdere versies zit dat het de vraag is of het wel een Vaio waardig scherm is. Ik heb m van de week nog bij MM zien staan maar toen was ik meer in de E geïnteresseerd en had ik me nog niet ingelezen over de instap F serie. Nog maar eens terug gaan om het scherm eens wat beter te bekijken denk ik :)

Een kant en klare E is voor mij geen optie aangezien ik dan net zo goed mijn huidige GX600 kan houden. Blijft als keuzemogelijkheid over; de instap F met full hd, custom E met full hd of een Studio XPS 16 die dan weer wel een goed scherm (RBG Led full hd) belooft te hebben maar weer met andere problemen schijnt te kampen (warmte, accu/voeding). Lastige, lastige, lastige luxeproblemen ;) any advise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
DNS666 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:38:
een H van 100mb?
Windows 7 maakt een hidden partitie aan als boot sector.
Die is in ieder geval 100MB
doh! op m'n desktop heb ik dat niet...

@sanduhr: ik weet hoe het voelt, toen ik voor het eerst naar de MM ging om de E te bekijken viel m'n oog gelijk op de F. Maar ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt hehe. Ik ga m'n laptop aan een externe monitor hangen en ben daarmee in 1 klap af van het schermgedoe af. M'n hdmi > dvi kabel is nog onderweg, maar zal m'n bevindingen daarover in m'n review ook meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Nieuwe oplossing voor de hoge pieptoon (Die alleen te horen is als ik op de accu werk, zodra ik hem aan de netstroom hang is de piep weg)

Geachte mijnheer -

Bedankt voor uw email met betrekking tot de hoge pieptoon.

Ik stuur u wat informatie om te proberen dit probleem op te lossen.

1- Unplug all external devices to see if noise disappears
2- Check vaio-link > updates and download (don't install yet) the Realteck audio update
Audio Driver (Realtek) - 6.0.1.5992 106.71 Mb 02/02/2010 - 32 / 64 bits , OR latest Version available.

3 - Go to Device Manager > uninstall audio driver and tick delete driver
4 - Reboot Unit
5 -Install the Audio update downloaded from vaio-link before in step 2
6 - Reboot if needed.

If issue persist, with the Audio Driver update installed.

Check that no unintended feedback loop has been created:
-- Right-click on the Speaker Icon in the taskbar and select Recording Devices.
-- In the Recording tab, right-click on the Microphone entry and select Properties.
-- In the Microphone Properties, click on the Listen tab.
-- Ensure that Listen to this Device is not checked

Helaas blijven ze bij Sony aanhouden dat het probleem met de audio te maken heeft, volgens mij is het gewoon een fan... Weer een mailtje gestuurd. Hun reactie op die mail post ik weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
R1cardo01

ik heb dit probleem ook alleen op de battary, maar het zit hem niet in de fan. ik heb dit eerder gehad met een oude amilo k7600, deze had een brakke lader en daarmee begon de laptop ook te piepen, ik heb deze laptop toen uit elkaar gehaald en het geluid kwam van het mainboard af. met een zwaardere voeding was het probleem weg.

het geluid is niet consistent, je hoort het veranderen met de workload. het is een irritant hoge pieptoon, net hoorbaar.zo hoog, heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermarkt
  • Laatst online: 10-09 15:53
Mijn Vaio is gisteravond gestolen uit mijn kamer, terwijl ik en m'n huisgenoten 3 meter ernaast een verjaardag vierden. We hoorden een vreemd geluid, dachten dat iemand thuis was gekomen maar zagen niets. Ik loop een half uur later m'n kamer binnen, en ik zie m'n raam wagenwijd open. Een jongen heeft mijn computer van m'n bureau gevist, en alles losgetrokken. M'n adapter ligt hier nog.

Wellicht heb ik de eer de eerste te zijn waar de VPC-EB1C5E van gestolen is. Ik zie deze laptop nog niet 2e hands online staan. Als iemand deze laptop ziet staan, kan hij dan een gilletje geven?

Ik had dus de i5, fullHD, 320gb, 4gig, versie. En ik was er echt heel blij mee. Ik verwacht hem eigenlijk niet meer terug te zien, dus vaarwel mooie laptop! Ik hoop dat je nu een lief nieuw baasje hebt, ik zou je zo weer aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 07:13
^^ Balen man! >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 17:09
Bah waarom kunnen ze van andermans spullen niet afblijven. Hier kan ik mij zo erg aan ergeren.
Heb je toevaliig een programma die automatisch verbinding maakt met internet en waarmee je de ip kan achterhalen? Vorig jaar heeft iemand zo zijn laptop weten te achterhalen, door folding @home in de VS.

Verder acht ik de kans klein dat je het terug kan vinden, vorig maand is de vostro 1510 van mijn broer gestollen tijdens een inbraak bij hem thuis. Hopelijk heb je een inboedelverzekering die het dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sanduhr46 en Terryb47:

Same here. Ik had al wekenlang mijn definitieve config en ging als laatste check de E bekijken. Erg teleurgesteld door het glossy scherm, en ook mijn oog viel direct op de premium F. Waarom is een mat scherm zo duur? Ik heb een tweedehands compaq nc6000 van 200 euro en dat scherm is gewoon mat, of zie ik het verkeerd?
In ieder geval, ben het twijfelen helemaal beu, dus zal me maar neerleggen bij een glossy scherm als dat de standaard is voor deze prijsklasse.

@sanduhr46: kun je mij vertellen wat er goed is (of beter) aan het scherm van de Studio XPS16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
@ supermarkt

Het blijft sneu dat er mensen rondlopen die op een dergelijke manier spullen stelen, zielig gewoon. Weet niet hoe je verzekerd bent maar ik neem toch aan dat je wel geld terug zal krijgen al blijft het lastig te bewijzen natuurlijk. Best of luck gewenst natuurlijk..

@ snakeboy

Ik wil ook echt een deze dagen een nieuwe laptop aanschaffen. Zal naar alle waarschijnlijkheid een 'instap' Sony F worden met het glossy scherm. Heb momenteel ook een glossy scherm en echt storend vindt ik het niet, het is soms alleen wat lastig als er veel donkere tinten op het beeld te zien zijn. Op zo'n moment reflecteert het scherm maximaal maar ik ben het wel gewend. Het gaat mij vooral om de kwaliteit van het paneel zelf; de Studio XPS heeft een heel strak scherm dat, als je meer betaald, uitgerust kan worden met RGB leds. Levert hele levendige kleuren en een super contrast op. Je loopt dan alleen weer het kleine risico dat één kleur led op den uitvalt bij een pixel heb ik gelezen. Tevens gebruikt dit paneel meer energie (kortere accuduur) en moet je er meer voor betalen zoals ik al zei. Ik weet niet hoe het 'instap' scherm van de Vaio F zich verhoud tot dit scherm aangezien ik de F nog niet zo goed bekeken heb in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sanduhr46
Ik heb exact het zelfde.
Maar als je bereid bent je van de sony vaio af te zetten (aangezien je ook al denkt aan een dell), waarom kijk je dan niet hiernaar?

http://www.deviltech.de/d...905467.19202626/Fire-DTX/

moet je nog wel even configureren, maar dan heb je een betere configuratie dan de e serie (incl. Full HD scherm) voor minder geld en minder levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Notebookcheck klik-> wordt niet echt vrolijk van het scherm geloof ik.. zal er waarschijnlijk niet beter van worden met een hd scherm er in. Heb nog geen review kunnen vinden die iets zinnigs kan zeggen over het full hd scherm van de Sony Vaio VPC-F11M1E/H, helaas..

@lenss;

Nou daar kan ik vrij kort over zijn; er is bij mij niks bekend over de reputatie en de support van Deviltech. Ook de over de kwaliteit is me niks bekend, 2 dingen die bij zowel Sony als Dell dik in orde is. Het kan best zijn dat Deviltech prima producten en service levert maar ik kies toch liever voor een gevestigde naam met een goede reputatie. Al moet ik zonder meer toegeven dat je bij Deviltech een op papier geweldig apparaat in elkaar kunt sleutelen voor een 'zacht' prijsje.

[ Voor 26% gewijzigd door sanduhr46 op 21-03-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Zo heb net een sony vaio vpc-e gekocht bij de mediamarkt voor 630 euro :D Ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Net even op de sony site gekeken.
Ze hebben een 6-cells batterij te koop.
Maar helaas slecht 5000mah.
En de prijs is ook nog eens belachelijk (159euro)

https://www.sonystyle.nl/...B86&z_accStore=z_accStore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
@ peter.baarlo

Klopt! Ik hoop dat ze in de volgende mail met een oplossing komen voor mij. Vooral in een stil klaslokaal heel storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik heb besloten om niet voor de zwarte te gaan maar voor de mat witte.
nu is het probleem dat de witte alleen met i3 komt en geen i5. wel met de goede vidkaart 5650. dit kost 750euro bij mycom.

wat is dan beter qua performance?

de witte met i3 en dan een SSD van intel postville erin.(de hdd dan gebruiken als externe hdd) rond de 900 euro
of de i5 zonder ssd ?( deze moet ik dan wel via sonystyle bestellen= totaal 868euro + 4/5weken wachten!:( )

wat ik met de laptop allemaal ga doen: internetten(veel tabbladen tegelijk open) tegelijkertijd ook muziek en andere progs draaien zoals msn etc. en hd films kijken af en toe. en downloaden met grabit. en games ga ik niet heel veel spelen, als ik game speel zal het hoogswaarschijnlijk alleen wat oudere games zijn zoals cs en css en wow. Maar ik vind het wel handig om sowieso de GPU te hebben voor het geval dat. ik wil iig niet dat het systeem beetje vastloopt omdat ik veel dingen tegelijk doe. het moet gewoon niet haperen. beetje onduidelijk maar ik hoop dat jullie wel een beetje begrijpen wat ik wil:P

ik baal er echt van dat de witte alleen met de i3 beschikbaar zijn in winkels... bestellen duurt echt lang..

ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:12:
In principe zou de Vaio ook gebruik kunnen maken van de igp. Nvidia heeft een techniek die dat ook mogelijk maakt ZONDER Core i3/i5... Wss gewoon een update in de toekomst vanuit ATI / Intel / Windows.
Dat kan allen als je mobo de H series chipset van Intel hebt. Dat werkt niet met de P55 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 01:51:
[...]

Echt te bizar dan man, ik heb werkelijk 3 windows 7's getest en bij allemaal werkte de keycode niet.
Voor de netbook ging het om W7 home premium, het waren wel 64 bit versies..maar dat lijkt me toch echt niet uit te maken. Toen ik de Microsoft-product activatie lijn belde zei de vrouw dat het echt alleen maar voor mijn netbook gold, dat keys niet op andere Windows'en werken, en dat ik Asus moest hebben voor deze problemen...maw, niks opgeschoten. Kortom..ik heb maar gewoon de windows geinstalled die ik erbij kreeg, al die troep eraf gegooid. En toch is W7 slomer dan de andere versies die ik had gedownload. Vandaar dat ik het hier vroeg...als ik namelijk voor een Vaio ga....dat ik niet weer dat gedonder krijg.

Maar dit begint erg offtopic te worden.....beter voor PM's dit.
Op mijn Sony CW2 heb ik en clean install gedaan, en die via de phone activation gedaan, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:07:
ok, ik heb besloten om niet voor de zwarte te gaan maar voor de mat witte.
nu is het probleem dat de witte alleen met i3 komt en geen i5. wel met de goede vidkaart 5650. dit kost 750euro bij mycom.

wat is dan beter qua performance?

de witte met i3 en dan een SSD van intel postville erin.(de hdd dan gebruiken als externe hdd) rond de 900 euro
of de i5 zonder ssd ?( deze moet ik dan wel via sonystyle bestellen= totaal 868euro + 4/5weken wachten!:( )

wat ik met de laptop allemaal ga doen: internetten(veel tabbladen tegelijk open) tegelijkertijd ook muziek en andere progs draaien zoals msn etc. en hd films kijken af en toe. en downloaden met grabit. en games ga ik niet heel veel spelen, als ik game speel zal het hoogswaarschijnlijk alleen wat oudere games zijn zoals cs en css en wow. Maar ik vind het wel handig om sowieso de GPU te hebben voor het geval dat. ik wil iig niet dat het systeem beetje vastloopt omdat ik veel dingen tegelijk doe. het moet gewoon niet haperen. beetje onduidelijk maar ik hoop dat jullie wel een beetje begrijpen wat ik wil:P

ik baal er echt van dat de witte alleen met de i3 beschikbaar zijn in winkels... bestellen duurt echt lang..

ik hoor graag van jullie
Wat wil je graag van ons horen dan?

Een i3 met een ssd is niet te vergelijken met een i5 zonder ssd. Zijn totaal verschillende dingen imo.

Lijkt me meer een hardop brainstorm wat je hier doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blanco88 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:41:
Zo heb net een sony vaio vpc-e gekocht bij de mediamarkt voor 630 euro :D Ben tevreden
Zo 630 euro is een koopje. Welke configuratie heb je dan en bij welke mediamarkt? Ik zit te kijken naar een laptop. Vind de vaio erg mooi maar is eigenlijk overal 100 euro boven mijn budget, ik zie hem namelijk steeds voor 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:22:
[...]

Zo 630 euro is een koopje. Welke configuratie heb je dan en bij welke mediamarkt? Ik zit te kijken naar een laptop. Vind de vaio erg mooi maar is eigenlijk overal 100 euro boven mijn budget, ik zie hem namelijk steeds voor 750 euro.
Neem eens een kijkje bij de prijswatch, moet wel de i3 330M versie met 4 GB werkgeheugen, 320 GB harde schijf en Intel GMA zijn..

@ KaiseRRuby

Inderdaad, is geen zinnig woord op te zeggen eigenlijk. Zijn 2 compleet verschillende dingen; het is net een vergelijking tussen een appel en een banaan als je het mij vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door sanduhr46 op 22-03-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mele3
  • Laatst online: 01-06-2024
Ik denk dat hij meer bedoeld wat het verschil is tussen de i3 330m en de i5 430m. In het dagelijks gebruik zal je daar niet zoveel van merken, op notebookcheck.net blijkt dat het verschil maximaal zo'n 10% tot 12% is in het voordeel van de i5, maar aangezien de i3 net zo snel is als de top van de vorige generatie Core 2 duo's van de vorige generatie, heb je genoeg aan voor wat jij er mee wilt doen. Check anders die cpu benchmarks: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

p.s. Ik heb met mijn EBS1E ook af en toe last van die hoge piep, maar het wordt gek genoeg steeds minder. Mijn piep wordt veroorzaakt als mijn processor van multi-core tasking overgaat naar single-core. Dus als ik na het gamen ga internetten, komt die piep langzaam opzetten. Ik wacht het nog even af voordat ik hem terugstuur. Op notebookreview.com zijn ze er ook flink over aan t discussiëren.

O ja, als iemand nog die Speedfan aan de praat krijgt...

[ Voor 4% gewijzigd door Mele3 op 22-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Ik heb nu al een week bijna me sony vaio E/serie i3 330 met ati 5650 voor 750 gehaald bij de mycom!
en ik ben dr echt zeer tevreden over de laptop ziet er top uit geen enkel probleem mee gehad tot nu toe
qua piepjes etc. Adobe pakket werkt helemaal goed zonder vast te lopen en alles het is echt een
aanrader voor de mensen die het niet hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-r
  • Laatst online: 27-12-2022
R1cardo01 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 09:14:
Nieuwe oplossing voor de hoge pieptoon (Die alleen te horen is als ik op de accu werk, zodra ik hem aan de netstroom hang is de piep weg)

Helaas blijven ze bij Sony aanhouden dat het probleem met de audio te maken heeft, volgens mij is het gewoon een fan... Weer een mailtje gestuurd. Hun reactie op die mail post ik weer hier.
Ik dacht dat ik er ook vanaf was, maar helaas. :'(
Ik wacht graag je reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mijn Vaio heeft als datum 23-03 tot 30-03 staan. Dus waarschijnlijk heb ik hem over een week ook. Ik heb namelijk nog geen wijzigingsmailtje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:22:
[...]

Er zit in..
i5-430
hd 5650
4gb
500gb

Is de VPCEB1S1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
KaiseRRuby schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:04:
Mijn Vaio heeft als datum 23-03 tot 30-03 staan. Dus waarschijnlijk heb ik hem over een week ook. Ik heb namelijk nog geen wijzigingsmailtje gehad.
ik zou er niet op rekenen

die van mij zou 16 tot 23-3 binnen zijn maar ik heb gebelt , en ze verwachten hem 4 april in hun magazijn.
ook heb ik geen wijzigingsmail of bevstiging :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkrijgsman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:57
Blanco88 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:27:
Er zit in..
i5-430
hd 5650
4gb
500gb

Is de VPCEB1S1E
Bij welke mediamarkt heb je deze gehaald dan? Ben vandaag zelf namelijk nog in die van Hengelo geweest en moest er daar 850 voor deze laptop neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

dkrijgsman schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:55:
[...]

Bij welke mediamarkt heb je deze gehaald dan? Ben vandaag zelf namelijk nog in die van Hengelo geweest en moest er daar 850 voor deze laptop neerleggen.
Afgelopen week was het 4 halen, 3 betalen.. ;)
Maare je hoefde er zelf geen 4 te halen, kon gewoon met andere mensen dat doen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Na het lezen van ong. alle berichten in dit forum ben ik er wel uit. Er komt een VAIO :)

Maar vooral deze post wekte mijn interesse:
Ik zou niet zo snel zeggen dat de N61JV beter is dan de VPC-E. Ja, de video-kaart is inderdaad beter. Maar de Asus heeft een nvidia en kan daardoor gebruik maken van dat systeem waarbij hij wisselt tussen de intelvideokaart en de gtm325. De batterij kan daardoor wel 4 uur meegaan.
Er is een model in de Vaio-F serie die ook met een NVIDIA 310/330m wordt geleverd. Kan de Vaio-F dus ook gebruik maken van dat systeem? En is dit een Windows functie of werkt dit ook onder Linux? Die 330m Nvidia kaart wordt inmiddels ondersteunt in een BETA driver. Dus Linux zou geen probleem moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
De hd5650 is volgens notebookcheck juist wat sneller.
Scheelt maar 10% trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crinny
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2010
et36s schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:16:
Na het lezen van ong. alle berichten in dit forum ben ik er wel uit. Er komt een VAIO :)

Maar vooral deze post wekte mijn interesse:

[...]

Er is een model in de Vaio-F serie die ook met een NVIDIA 310/330m wordt geleverd. Kan de Vaio-F dus ook gebruik maken van dat systeem? En is dit een Windows functie of werkt dit ook onder Linux? Die 330m Nvidia kaart wordt inmiddels ondersteunt in een BETA driver. Dus Linux zou geen probleem moeten opleveren.
Als ik eerder heb gepost, dat kan allen als je de H series Intel chipset hebt. Als het is de P55, kan het niet.
En de F-serie hebben allemal de Intel® PM55 Express-chipset, zo dus kan het ook niet op die serie.

[ Voor 6% gewijzigd door Crinny op 22-03-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Bedankt voor je antwoord :) Heb ik toch nog een belangrijke post over het hoofd gezien.

pricewatch: Sony Vaio F11V5E (320GB HDD)

Hieruit maak ik op dat die F series bestaat uit de PM55 chipset het gaat dus niet werken. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mele3
  • Laatst online: 01-06-2024
Erik-r schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:51:
[...]

Ik dacht dat ik er ook vanaf was, maar helaas. :'(
Ik wacht graag je reactie af.
Dan hebben jullie hetzelfde probleem als ik. Met de accu loopt hij op een single core (met een piep) en zodra hij op meerdere cores loopt (met de adapter erin en de settings op high performance), verdwijnt de piep. Maar als ik dan weer de prestaties op energiezuinig zet, hoor ik weer de hoge piep.

Maar goed. Het probleem zit dus zeker weten in de processor zelf en niet in een geluidschip. Dat weten ze bij Sony inmiddels ook (zie t topic bij notebookreview over de e-serie), maar t zal nog wel even duren voordat t probleem ook bij de Nederlandse helpdesk bekend is. Ik wacht dus nog even met het retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Ik vind alleen het glimmende gedeelte onder het tobo jammer.. Daar komen echt snel lichte krasjes op..

Enn ik heb op de buitenkant een aantal vlekjes, puntjes zitten. Ik heb die vandaag pas gezien, en niet meteen toen ik hem uit de verpakking haalde. Denken jullie dat ik er nog mee terug kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Mele3 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:40:
[...]

Met de accu loopt hij op een single core (met een piep) en zodra hij op meerdere cores loopt (met de adapter erin en de settings op high performance), verdwijnt de piep. Maar als ik dan weer de prestaties op energiezuinig zet, hoor ik weer de hoge piep.
gatverdamme, ook hier heb ik last van dat sneerende geluid. Maar alleen als m'n laptop idle is. of op 1 core loopt, ik heb met Wprime zitten testen: vanaf 2 threads (dus 2,3 of 4 threads) hoor ik niets. Zodra ie klaar is piept het weer. Ik krijg er gewoon koppijn van. :r De enigste oplossing voor mij is de laptop aan het stroom hangen. (energiesettings maakt bij mij niets uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff heb vandaag ook maar de i3 variant met 5650ati kaart gehaald bij mycom. en ik heb ook last van dat piepgeluid als ik naar webcam instelling ga in msn... pff.. ook lijkt het wel alsof me hardeschijf eens in de 3minuten een kraakgeluid maakt... begin het toch een slechte aankoop te vinden:( al hoewel de rest naar wens is:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-r
  • Laatst online: 27-12-2022
Terryb47 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:10:
[...]
De enigste oplossing voor mij is de laptop aan het stroom hangen. (energiesettings maakt bij mij niets uit)
Moet haast zo ie zo wel vind ik, want die accu vind ik niet echt denderend...
Ben je 'normaal' aan het werk in Windows, is ie na 2 uur nog maar 50% opgeladen.

Of heb ik verkeerde instelling :?

[ Voor 4% gewijzigd door Erik-r op 22-03-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mijn koptelefoon in heb ik geen last van dat piepgeluid gelukkig..

even vraagje, support steam nog niet dx11 ofzo? mij lukt het maar niet om op deze sony steam te installeren. Kan het aan de videokaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Erik-r schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:15:
[...]

Moet haast zo ie zo wel vind ik, want die accu vind ik niet echt denderend...
Ben je 'normaal' aan het werk in Windows, is ie na 2 uur nog maar 50% opgeladen.

Of heb ik verkeerde instelling :?
Daar heb je inderdaad wel een punt, de eerste dag of 2 had ik m'n laptop de hele tijd aan het stroom hangen vanwege de herinstallatie. (daarom kom ik nu pas achter de piep...) Ik zal eens proberen om eens een dvd te kijken op 100% batterij, kijken of ie het zal redden.

Trouwens zag op club vaio ook al onze klacht voorbij komen. Ik ben benieuwd of er een oplossing komt (zonder de laptop hoeven op te sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
In het F-Series topic kwam ik in de openingspost (onderaan) een mogelijke oplossing tegen voor de irritante piep sommige mensen hier ervaren.

Oplossing: Dim de microfoon. *Ondertussen heeft Sony een nieuwe audio driver gereleased. Die kun je via Sony Update verkrijgen. Een officieel statement van Sony v.w.b. de hoge piep.
2.Hier staat de officiële oplossing van Sony tegen de piep.

Werkt vast ook op de E-series.

[ Voor 5% gewijzigd door et36s op 22-03-2010 23:16 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste