[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:44:
[...]

is voor mij de enige die echt als volwaardig concurrent van de sony e serie gezien mag worden, zeker als je de e serie zelf configureerd. welke vraag ik echter nog heb,is: heeft de deviltech een backlight toetsenbord? want dat heeft de sony niet!
En de F serie dan? Ik ben even langs mediamarkt gegaan en daar zeggen ze dat ze de F serie met deze configuratie:

# Intel® CoreTM i5 Processor
# Legitieme Windows® 7 Professional
# Zilver
# 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
# 2 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
# DVD-station
# 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
# NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Voor €930,- wel verkopen.

Is dit dan niet ook een volwaardig concurrent? Aangezien dit ook nog is een vaio is, met al z'n voordelen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51
Weet iemand hoe ik de laptop uit stand-by laat komen als ik het scherm open klap? Ik moet nu eerst op een toets drukken voor hij uit stand-by komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Mjah duurder,groter,zwaarder, minder intern geheugen en een iets tragere videokaart.
Op zich scheelt het allemaal niet veel, maar voor mij genoeg om de E-serie te verkiezen boven die F

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Erik-r schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:52:
[...]

Ik herken het, hetzelfde probleem bij mij.
K las net het topic erover bij de F-serie. Morgen maar eens effe kijken of dat het probleem oplost.
Ik hoop het ook, dat je het middels het muten van de mic kan verhelpen.
(sta op het punt om een E of F model te kopen...dus hoor het graag :+ )

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS666 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:57:
Mjah duurder,groter,zwaarder, minder intern geheugen en een iets tragere videokaart.
Op zich scheelt het allemaal niet veel, maar voor mij genoeg om de E-serie te verkiezen boven die F
Maar F serie direct leverbaar en E serie 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:41:
[...]

Maar F serie direct leverbaar en E serie 8 weken.
Dat klopt, al was dat bij mij 4-5 weken.
Besteld op 18feb en hoop hem volgende week binnen te krijgen.

Als je geen geduld hebt, dan is zeker de F-serie een optie.
Maar het formaat is voor mij net te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Ik heb vandaag de EB1M1E/T gezien (diegene met de bruine case), en ik moet zeggen dat ik die een heel stuk mooier vind dan de witte en de zwarte case. Het ziet er veel minder 'plasticachtig' uit en is echt 'een vaio'.

Dat is mijn mening althans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25
Volkomen met je eens. Ik zat eerst erg te twijfelen over de bruine kleur ( ik heb zelf ook een bruine besteld ), maar ik ben nu toch blij dat ik de bruine heb besteld. Nog maximaal drie weken wachten. Dan is hij in mijn bezit.

Een maatje heeft de bruine, ik vind hem mooi. Gewoon een sleeve er bij kopen zodat hij netjes blijft.

Gisteren ook even met Sony gebeld of het mogelijk was om er spoed achter te zetten omdat mijn oude Acer nu toch rare kuren begint te vertonen. Dit was helaas niet mogelijk.

Ik ben nog wel op zoek naar een officiële Vaio sleeve, gewoon in de winkel. Weet iemand waar deze te koop zijn? De 15.5" versie. MM Utrecht en de electronica zaken in Apeldoorn hebben ze sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
al die verschillende merken maken het er echt niet makkelijk op nu zit ik weet te twijfelen tussen deze 2:

pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T

en deze dell inspiron 15'

Base
INTEL® CORE™ I5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

LCD-scherm
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE

Grafische kaart
1GB ATI Mobility Radeon HD 5450

Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Optische stations
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)

de verschillen zit hem in de
processor i3 vs i5
videokaart ATI hd5650 vs ATI hd5450
scherm LCD vs Full hd led
hardeschijf 500gb vs 320gb
sony vs dell

de sony is 701,- met verzendskosten
en de dell is 708 met verzendskosten

wat zouden jullie doen? zijn de verschillen groot? want heb gehoord dat i3 en i5 niet eens groot is qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
Ik ben ook aan het kijken naar een goede vervanger van mijn 7 jaar (!) oude laptop. Iets wat ik graag wil is er mee kunnen video-editten. Is het daarom een must om sowieso voor de variant met de 5650 videokaart te gaan of is de standaard Intel Mobile HM55 ook afdoende? Ik wil er niet teveel voor betalen namelijk. Ik weet niet of het prijsverschil het hem daarvoor waard is. Voor het spelen van games hoef ik het niet te doen, want dat gaat toch niet (meer) gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door netiul op 11-03-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
christi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:08:
Ik ben ook aan het kijken naar een goede vervanger van mijn 7 jaar (!) oude laptop. Iets wat ik graag wil is er mee kunnen video-editten. Is het daarom een must om sowieso voor de variant met de 5650 videokaart te gaan of is de standaard Intel Mobile HM55 ook afdoende? Ik wil er niet teveel voor betalen namelijk. Ik weet niet of het prijsverschil het hem daarvoor waard is. Voor het spelen van games hoef ik het niet te doen, want dat gaat toch niet (meer) gebeuren.
ik denk dat je tussen dezelfde 2 moet kiezen als mij..
ze staan boven jou bericht.. hoe groot is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
r--ndy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:01:
al die verschillende merken maken het er echt niet makkelijk op nu zit ik weet te twijfelen tussen deze 2:

pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T

en deze dell inspiron 15'

Base
INTEL® CORE™ I5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

LCD-scherm
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE

Grafische kaart
1GB ATI Mobility Radeon HD 5450

Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Optische stations
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)

processor i3 vs i5
sony vs dell

wat zouden jullie doen? zijn de verschillen groot? want heb gehoord dat i3 en i5 niet eens groot is qua snelheid?
Lees eerst het hele topic even door. Het verschil tussen de i3 en de i5 is al veel vaker besproken. Ook is het verschil tussen dell en sony al vaak behandeld.

Om antwoord te geven op de vraag: Wat zouden jullie doen?

Ik zou de Sony doen, maar dan is het puur om het design, de merkbeleving en het gevoel wat ik er bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
KaiseRRuby schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:15:
[...]

Lees eerst het hele topic even door. Het verschil tussen de i3 en de i5 is al veel vaker besproken. Ook is het verschil tussen dell en sony al vaak behandeld.

Om antwoord te geven op de vraag: Wat zouden jullie doen?

Ik zou de Sony doen, maar dan is het puur om het design, de merkbeleving en het gevoel wat ik er bij heb.
ik lees dus dat het verschil niet heel groot is, dus dat punt tel ik dan niet meer mee.
Tja de sony is toch wel veel mooier ja en voor zo een prijs wil ik wel een mooie laptop maar ja uiterlijk is niet alles
verder heb ik nooit problemen gehad met sony qua tv of playstation vind het een goed merk dell heb ik 1x vroeger gehad als pc dus ik weet niet echt meer hoe dat was..
ik denk dat ik toch voor de sony ga.. maar als mensen er nog iets op hebben te zeggen kom maar op met jullie meningen en argumenten graag dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik zou de Sony sowieso even in de winkel bekijken eerst. Ik vond het een leuk dingetje, maar qua merkbeleving en 'mooiheid' in de zin van afwerking en materialen vind ik het geen Sony Vaio zoals ik gewend was. Dat wil zeggen, hou er rekening mee dat het een budget Sony is. De voordelen die een Vaio normaal gesproken heeft, zijn nu niet allemaal vanzelfsprekend. Geen speciale materialen gebruikt ofzo, en wat in de reviews vaker naar voren komt: Het standaard scherm is, anders dan wat je van Vaio gewend bent, van een zeer gemiddelde kwaliteit.

Neemt niet weg dat het voor het geld een mooie laptop is hoor, absoluut! Alleen voor je teveel verwacht omdat het een Vaio is, bekijk hem even in echt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door bear87 op 11-03-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
@bear
Het is zo ongeveer de goedkoopste laptop met deze specs, terwijl sony normaal 2x zo duur is.
Dus tja, ik verwacht zeker geen standaard sony kwaliteit.
Maar heb er alsnog meer vertrouwen in dan in een acer bijvoorbeeld.
Verder vind ik de garantie afhandeling zoals ik het hier lees, meer dan uitstekend.
binnen 3dagen je laptop terug is uiterst snel.

@r--ndy
Ik snap dat het veel geld is.
Maar heb dezelfde vraag al zeker 6x in verschillende vormen zien langskomen.

[ Voor 61% gewijzigd door Sinned123 op 11-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

r--ndy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:01:
processor i3 vs i5
sony vs dell

De dell heeft ook gewoon een HD-ready scherm (1366x768), alleen noemen ze het HD+. Dat is dus geen FullHD. De videokaart van de sony is sneller, de processor in de dell is sneller. HD ruimte zou ik me niet zo druk over maken. Ga je gamen is de sony beter, desktopwerk zal de dell beter zijn door de i5.

Ik zou persoonlijk de sony kiezen, een i3 is al flink sneller dan de vorige generatie core2duo's en voor de meeste mensen al dikke overkill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind die review op notebookcheck.com wel erg negatief! Daar waar ze andere laptops met glossy scherm er niet op afrekenen doen ze dat hier wel....En de E serie zou een slecht display-frame hebben...?? Die heb ik hier nog niet gehoord, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik vind persoonlijk een glossy scherm niet zo fijn om mee te werken (heb al jaren een HP van m'n werk met matte scherm). Vandaag langs de winkel geweest en daar stonden bijna alle modellen naast elkaar. Het leek wel alsof ik in een spiegel keek :| (da's echt niet fijn als je moet foto bewerken) maar ik ben nu wel overtuigd dat ik perse een Full HD scherm wil: ik dacht dat 1920x1080 veel te klein zou zijn, maar het valt reuze mee. die vage 1366x768 resolutie lijkt wel op 800x600 op een 17" monitor, maar dan uitgerekt (ok, misschien een beetje overdreven...but you get the idea)

Nu neig ik toch steeds meer naar de F-serie omdat die wel standaard een full hd scherm heeft ingebouwd (dus minder lang wachten/meteen leverbaar) Ondanks dat er een mindere graka erin zit, maar nu kom ik er achter dat alleen de duurder i7 variant een matte scherm heeft :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
irritante glans schermen
vroeger was het standaart mat , nu irriteren ze iedereen met het zogenaamde mooie glans scherm en is het een soort ''luxe'' als je een mat scherm heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
En dan krijg je er gratis een pianolak behuizing bij.

Blijkbaar is glans erg pupulair in het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vraagje:

Ik heb een VPCEB1M1E. Deze heb ik gisteren op de accu aan laten staan, waardoor deze tot 0% is leeg gelopen. Nu is, na inschakelen, de helderheid van het scherm gereduceerd tot 1 streepje, en ik krijg dit ook niet hoger. FN-F6 geeft één piep, maar het scherm blijft staan op 1 streepje. Ik dacht: wellicht heeft dit te maken met het feit dat de accu te weinig "juice" heeft om zo helder te staan. Maar deze is inmiddels tot 20% opgeladen, en nog steeds wil het scherm niet helderder worden.

Ik heb tevens alle drie de energiebeheer schema's al nagekeken, en alle beelscherm instellingen staan hierin inmiddels op 100%. Dit helpt dus ook niet.

Is er misschien een dimknop waar ik niet vanaf weet, of moet de accu nog verder worden opgeladen? Dat laatste lijkt me eerlijk gezegd heel sterk.

edit: Een reboot heeft het probleem opgelost. Geen idee wat de oorzaak nu was, maarja.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 12-03-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Over de hoge pieptoon:

Geachte meneer -

bedankt voor uw email met betrekking tot uw Vaio.

Graag zou ik u willen adviseren een statische ontlading te doen:

Dit doet U door het AC snoer te verwijderen en de batterij uit de VAIO notebook te halen, en daarna minimum 30 seconden de power knop ingedrukt te houden.

Daarna probeert U de VAIO notebook eerst op te starten met enkel het AC snoer verbonden. Als dit het probleem niet oplost, probeer dat de Vaio op te starten met enkel de batterij in de VAIO notebook. Als dit het probleem niet oplost, kunt U nogmaals de VAIO notebook opstarten met AC snoer en de batterij.

Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt deze email beantwoorden of telefonisch contact opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas heeft dit voor mij niet geholpen. Zodra ik alleen op de accu werk (of de AC adapter tijdens gebruik verwijder) dan hoor ik direct de hoge pieptoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een kleine feature video van de mat-witte (zilveren) Vaio E.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ex1Jl9m4xHM]

Overigens helaas vandaag het bericht dat mijn E door een storing in het magazijn 2 dagen vertraagd is. Major Bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPé
  • Laatst online: 29-08 16:11
18 februari besteld en hij stond voor 9 t/m 16 maart maar dat is nu verplaatst: Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 16.03.2010 en 21.03.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
Wat is het voordeel is om via Sony Style te gaan bestellen? Via de pricewatch bij een webwinkel kopen lijkt meestal goedkoper te zijn.

Zie bijvoorbeeld hier. Dezelfde config samenstellen via Sony Style kost €50 meer.

VAIO EB1S1E i5-520M (2.4GHz 3MB) 2x2GB-1066 500GB-5400 DVDRW 15.5 WXGA 1366x768ATI-HD-5650-1GB 11G/N BT 0.3M-CAM

[ Voor 21% gewijzigd door netiul op 12-03-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:26
christi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:41:
Wat is het voordeel is om via Sony Style te gaan bestellen? Via de pricewatch bij een webwinkel kopen lijkt meestal goedkoper te zijn.

Zie bijvoorbeeld hier. Dezelfde config samenstellen via Sony Style kost €50 meer.

VAIO EB1S1E i5-520M (2.4GHz 3MB) 2x2GB-1066 500GB-5400 DVDRW 15.5 WXGA 1366x768ATI-HD-5650-1GB 11G/N BT 0.3M-CAM
De laptop die zij aanbieden bevat eigenlijk de 430m, ik heb deze namelijk ook. Dit is waarschijnlijk eenfout op hun website. Dat verklaart dan ook het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Hey allemaal,

Sinds afgelopen week in het bezit van een Vaio EB1S1J.. en wat mij opvalt is dat het ding.. dat toch redelijk rap zou moeten zijn.. ontzettend traag is.
Het laden van windows duurt een factor 4 of 5 langer dan op mn desktop (ok, da's niet helemaal een eerlijke vergelijking want daar zit een ssd in).

Ik zit er dus aan te denken om het ding gewoon clean te installeren en er een ssd in te gooien. maar natuurlijk heb je er weer geen windows install disk bijgekregen.. alleen de optie om een disk te branden met alle meuk er al op.

Daar heb ik dus niet zoveel zin in.. zijn er hier mensen die gewoon windows 7 erop gezet hebben.. en hoe gaat dat met drivers? Wordt dat allemaal ondersteund (touchpad etc)?

Alvast erg bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je kan doen is het mapje "c:\windows\drivers" naar USB kopieren, en dan na de clean-install hier je drivers vandaan trekken. Ik weet niet of dit hier helemaal gaat werken, omdat je toch bepaalde hulpprogramma's hebt voor je speciale knoppen. Maar zo deed ik het vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Bert schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:08:
Hey allemaal,

Sinds afgelopen week in het bezit van een Vaio EB1S1J.. en wat mij opvalt is dat het ding.. dat toch redelijk rap zou moeten zijn.. ontzettend traag is.
Het laden van windows duurt een factor 4 of 5 langer dan op mn desktop (ok, da's niet helemaal een eerlijke vergelijking want daar zit een ssd in).

Ik zit er dus aan te denken om het ding gewoon clean te installeren en er een ssd in te gooien. maar natuurlijk heb je er weer geen windows install disk bijgekregen.. alleen de optie om een disk te branden met alle meuk er al op.

Daar heb ik dus niet zoveel zin in.. zijn er hier mensen die gewoon windows 7 erop gezet hebben.. en hoe gaat dat met drivers? Wordt dat allemaal ondersteund (touchpad etc)?

Alvast erg bedankt voor de feedback.
Ik heb zelf een clean install gedaan en daar is ie in ieder geval super snel van geworden. Drivers kan je gewoon vinden op de website van sonystyle. Alleen je Quick Web Access werkt na installatie van Windows 7 niet meer en daar is nog geen oplossing voor.

De knoppen van het scherm en het geluid kun je werkend maken door de Vaio Event service en de Sony Shared Library te installeren.

Verder heb je de Catalyst 10.3 beta driver nodig voor de videokaart. Die kan je hier downloaden:

http://www.techpowerup.co..._Vista7_32-bit64-bit.html

[ Voor 12% gewijzigd door yeehaw op 13-03-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ok, bedankt ! kan ik met een veilig gevoel een clean install doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1cardo01 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:57:
Over de hoge pieptoon:

Geachte meneer -

bedankt voor uw email met betrekking tot uw Vaio.

Graag zou ik u willen adviseren een statische ontlading te doen:

Dit doet U door het AC snoer te verwijderen en de batterij uit de VAIO notebook te halen, en daarna minimum 30 seconden de power knop ingedrukt te houden.

Daarna probeert U de VAIO notebook eerst op te starten met enkel het AC snoer verbonden. Als dit het probleem niet oplost, probeer dat de Vaio op te starten met enkel de batterij in de VAIO notebook. Als dit het probleem niet oplost, kunt U nogmaals de VAIO notebook opstarten met AC snoer en de batterij.

Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt deze email beantwoorden of telefonisch contact opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas heeft dit voor mij niet geholpen. Zodra ik alleen op de accu werk (of de AC adapter tijdens gebruik verwijder) dan hoor ik direct de hoge pieptoon weer.
Misschien handig op het volgende topic even te volgen en daar ook je bevindingen te posten:

http://club.vaio.sony.nl/clubvaio/nl/nl/forum/viewthread?thread=68716&lastpage=yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een goede rede om een VAIO E serie te kopen i.p.v. een Fire DTX ?

(als je een budget hebt van rond de 900 euro)

Fire DTX:
http://www.deviltech.de/d...905467.19202626/Fire-DTX/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
yeehaw schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:41:
[...]

De laptop die zij aanbieden bevat eigenlijk de 430m, ik heb deze namelijk ook. Dit is waarschijnlijk eenfout op hun website. Dat verklaart dan ook het prijsverschil.
Ai, dat is wel kwalijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:24:
heeft iemand een goede rede om een VAIO E serie te kopen i.p.v. een Fire DTX ?

(als je een budget hebt van rond de 900 euro)

Fire DTX:
http://www.deviltech.de/d...905467.19202626/Fire-DTX/
Omdat die laptop veel lelijker is? En omdat niemand ervaring heeft met de garantie van deviltech?
Mwah, snelheidsverschil zal je toch niet echt merken. En op pricewatch staat wel de 430m erin en ik wist het eigenlijk al vantevoren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Het wordt ook wel eens tijd dat ik er een ga bestellen bij Sony. Deze week een bezoekje gebracht aan de MM in Arnhem waar ze alleen de mat witte als ik me niet vergis hadden staan. Degene met heel subtiele spikkeltjes bij het pols gedeelte in ieder geval. Als ik het dus goed begrijp heeft de glossy versie van die streepjes/puntjes op dit pols gedeelte en op de cover, zoals scohardware 'm heeft. Vond m er erg degelijke en mooi uit zien, was niet de enige belangstellende helaas dus heel goed heb ik m niet bekeken :) De bouw kwaliteit leek me ook dik in orde. Dunne scharnieren, dat wel, maar bij mijn GX600 zijn ze ook nog geen anderhalve centimeter breed en die zijn ook super solide. Het scherm zag er ook goed uit, mooie kleuren en heel helder in tegenstelling tot de F serie die wat donker en flets op me overkwam (kan aan de instellingen bij MM liggen natuurlijk)

De keus is voor mijn E serie in dat geval al beperkt tot 2, een matzwarte of een matwitte. De F serie viel al af omdat deze maar 2 USB poorten heeft en qua prijs/specificatie duurder uitvalt dan de E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeehaw schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:07:
[...]

Omdat die laptop veel lelijker is? En omdat niemand ervaring heeft met de garantie van deviltech?
Tjaa ik vind hem ook minder mooi dan de vaio's, maar qua review is hij wel wat beter dan de VAIO, en garantie heeft ie gewoon 2 jaar die je voor €150,- kunt uitbreiden naar 3 jaar.

Dus dan zou je dus 8 weken op een VAIO gaan wachten die minder goed is dan deze en er alleen iets beter uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
sanduhr46 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:29:
De keus is voor mijn E serie in dat geval al beperkt tot 2, een matzwarte of een matwitte. De F serie viel al af omdat deze maar 2 USB poorten heeft en qua prijs/specificatie duurder uitvalt dan de E.
Zo denk ik er ook over inderdaad, behalve dat ik dan liever voor een bruine ga. Helaas is het 1900x1080 scherm niet meer met bruin of matzwart te bestellen op het moment. Daar baal ik wel van :(
In het wit is 'ie nog wel te bestellen, maar dat vind ik toch niet mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Laatst online: 19-05 22:11
Probeer het eens telefonisch te bestellen. Ik heb zo het idee dat het een bug op hun site is, ipv dat het full-hd scherm niet leverbaar is in combinatie met die kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
Ik zal ze maandag eens bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog een optie voor een aantal van you guys: in mediamarkt groningen zag ik vandaag de volgende vaio's van de E serie staan..:
core i5 430m/hd5650/500gb/4gb intern/bruin: 850 euro
core i3 330m/hd5650/500gb/4gb intern/zwart: 750 euro
core i3 330m/intel graphics/4gb intern/wit: 650 euro

Helaas hadden ze volgens mij geen van allen full hd scherm, maar WXGA. Verder wel een redelijke prijs, je kunt het ff bekijken (misschien ook nog wel in andere kleurvarianten), en geen wachttijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 05:12:
Misschien nog een optie voor een aantal van you guys: in mediamarkt groningen zag ik vandaag de volgende vaio's van de E serie staan..:
core i5 430m/hd5650/500gb/4gb intern/bruin: 850 euro
core i3 330m/hd5650/500gb/4gb intern/zwart: 750 euro
core i3 330m/intel graphics/4gb intern/wit: 650 euro

Helaas hadden ze volgens mij geen van allen full hd scherm, maar WXGA. Verder wel een redelijke prijs, je kunt het ff bekijken (misschien ook nog wel in andere kleurvarianten), en geen wachttijd..
in almere zag ik bij media markt de i5 520 voor die 850?
iemand goeie reden om een sony vaio te nemen boven een dell of andersom ? budget 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
r--ndy schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:35:
[...]

in almere zag ik bij media markt de i5 520 voor die 850?
iemand goeie reden om een sony vaio te nemen boven een dell of andersom ? budget 700
Word je niet moe van je zelf dat je elke keer dezelfde vraag stelt?
Volgens mij heb je allang meer dan voldoende info om zelf een beslissing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren tot mijn grote verbazing toch mijn nieuwe laptop binnen gekregen!

Specs in het kort:
Core i3 330M 2,12Ghz
4GB DDR3
GPU: mobile HD5650
500GB HDD
resolutie 1366x768

Gelijk de boel aangezwengeld, eerst backup DVD's gemaakt, dan ben je al met al weer 2 uur verder. Inderdaad zit er aardig wat bloatware op maar ik heb niet het idee dat het systeem traag is. In tegendeel; internet, verkenner, office, media-player, alles springt direct open als je er op klikt, zonder laadtijd.
Ik ben windows 7 nog niet gewend maar de aero-interface werkt ook zonder haperen, direct live previews boven de startbalk. Overigens de pictogrammen op klein gezet; daarmee is de startbalk net zo groot als bij de HD in normale stand. Hierdoor dus meer dan voldoende desktopruimte.

Uiteraard gelijk performance getest met wat spellen:
NFS shift loopt zonder problemen in High settings, ziet er glorieus uit. Het is even wennen met chicklet toetsenbord, maar gaat prima.
GTA4 had in het begin wat moeite met zonder haperen draaien. Op het moment dat ik in een auto begon te rijden ging er om de seconde een schokje door het beeld. (vreemd genoeg niet bij achteruit rijden).
Nu speel ik het met rendering op "medium" (dit komt met name op het CPU-vermogen aan) en de rest allemaal op High en view distance en detail distance op 70. Met deze settings loopt het spel zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:03:
Gisteren tot mijn grote verbazing toch mijn nieuwe laptop binnen gekregen!

Specs in het kort:
Core i3 330M 2,12Ghz
4GB DDR3
GPU: mobile HD5650
500GB HDD
resolutie 1366x768

Gelijk de boel aangezwengeld, eerst backup DVD's gemaakt, dan ben je al met al weer 2 uur verder. Inderdaad zit er aardig wat bloatware op maar ik heb niet het idee dat het systeem traag is. In tegendeel; internet, verkenner, office, media-player, alles springt direct open als je er op klikt, zonder laadtijd.
Ik ben windows 7 nog niet gewend maar de aero-interface werkt ook zonder haperen, direct live previews boven de startbalk. Overigens de pictogrammen op klein gezet; daarmee is de startbalk net zo groot als bij de HD in normale stand. Hierdoor dus meer dan voldoende desktopruimte.

Uiteraard gelijk performance getest met wat spellen:
NFS shift loopt zonder problemen in High settings, ziet er glorieus uit. Het is even wennen met chicklet toetsenbord, maar gaat prima.
GTA4 had in het begin wat moeite met zonder haperen draaien. Op het moment dat ik in een auto begon te rijden ging er om de seconde een schokje door het beeld. (vreemd genoeg niet bij achteruit rijden).
Nu speel ik het met rendering op "medium" (dit komt met name op het CPU-vermogen aan) en de rest allemaal op High en view distance en detail distance op 70. Met deze settings loopt het spel zonder haperingen.
ik weet niet of je het hebt of kan maar zou je photoshop en nog een paar programma's kunnen draaien en kijken hoe dat werkt :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Kan iemand misschien uit ervaring vertellen hoe dat in zijn werk gaat bij Sony? Ik bedoel, geeft je gewoon aan een medewerker voor welke configuratie je zou willen hebben en vervolgens je gegevens e.d.? Hoe gaat het dan met betalen enzo? Lijkt me een beetje foutgevoelig als die medewerker iets verkeerd verstaat of intypt niewaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:19
Hoi,

vraagje,

heb gister een vpceb1s1e gekocht...
Wat een geweldig apparaat!!

Daar ik echt, iig in tegenstelling tot jullie hier, een computer noob ben een 2 tal vraagjes;

1) Er moet voor de processor een turbo stand oid opzitten las ik in de specs, hoe activeer ik dit?

2) Hoe kan ik controleren of mn vaio wifi 802,11 N verbinding heeft en niet B of G, want ik weet dat mn router B, G en N heeft en ik weet dat mn vaio ook de 3 verbindings typen heeft, maar hoe weet ik nu dat vaio ook daadwerkelijk op N zit en hoe kan ik dit eventueel naar N omschakelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Furrr schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:14:
Hoi,

vraagje,

heb gister een vpceb1s1e gekocht...
Wat een geweldig apparaat!!

Daar ik echt, iig in tegenstelling tot jullie hier, een computer noob ben een 2 tal vraagjes;

1) Er moet voor de processor een turbo stand oid opzitten las ik in de specs, hoe activeer ik dit?

2) Hoe kan ik controleren of mn vaio wifi 802,11 N verbinding heeft en niet B of G, want ik weet dat mn router B, G en N heeft en ik weet dat mn vaio ook de 3 verbindings typen heeft, maar hoe weet ik nu dat vaio ook daadwerkelijk op N zit en hoe kan ik dit eventueel naar N omschakelen?

Alvast bedankt!
1) Hoef je niets voor te doen, kun je zelfs niets aan doen. Gaat vanzelf.
2) Check de draadloze verbindingssnelheid. Is deze boven de 54Mbit/s, dan zit je op N.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste
overlaatst is mijn laptop kapot gegaan , de hp pavillion dv 9000 :( jammer natuurlijk maar ik wil nu één van deze sony's kopen maar weet niet goed welke ,
ik twijfel tussen de i3 en de i5 ,
kan iemand me hier mee verder helpen ,
word de sony laptop ook heet want mijn hp werd echt ontzettend heet zo heet zelfs da je hem niet meer op je schoot kon houden .

MVG roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:00:
beste
overlaatst is mijn laptop kapot gegaan , de hp pavillion dv 9000 :( jammer natuurlijk maar ik wil nu één van deze sony's kopen maar weet niet goed welke ,
ik twijfel tussen de i3 en de i5 ,
kan iemand me hier mee verder helpen ,
word de sony laptop ook heet want mijn hp werd echt ontzettend heet zo heet zelfs da je hem niet meer op je schoot kon houden .

MVG roy
Tot nu toe is ie bij mij nooit echt heet geworden, wel wat warm als er gegamed wordt. Tussen i3 en i5 zit naar mijn mening weinig verschil. De enige reden dat ik deze genomen heb, is dat ik nog budget overhad(En misschien voor de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik ga wellicht weer terug naar laptops, na even met een Netbook bezig te zijn geweest. Reden....gewoon te langzaam voor wat ik doe. Om een lang verhaal kort te maken....ik wil waarschijnlijk voor deze gaan.

pricewatch: Sony Vaio VPCEB1J1E/WI

De VPCEB1j1E, alleen zie ik echt overal...welke winkelsite het ook maar is, bij de specs staan dat de videokaart GMA is, terwijl ik in het Tweakers artikel en op deze site....

http://presscentre.sony.e...wsAreaId=2&ReleaseID=5588

Toch echt over Radeon lees, en als dat het geval is...waarom staat het dan nergens op sites die hem verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik vind de sony e-serie ook een interessante kandidaat, maar ik vraag me af welke scherm resolutie je nou het beste kan nemen. Ik lees hier en daar dat het fullhd scherm van vele betere kwaliteit is, maar het wordt met fullhd wel lastig om te gamen in native resolutie.

Dus voor de mensen die regelmatig gamen, gaat jullie voorkeur uit naar het spelen op native resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
devilsnight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:10:

http://presscentre.sony.e...wsAreaId=2&ReleaseID=5588

Toch echt over Radeon lees, en als dat het geval is...waarom staat het dan nergens op sites die hem verkopen?
omdat die sony url duidelijk over de VPCEB1S1E gaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Terryb47 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:45:
[...]

omdat die sony url duidelijk over de VPCEB1S1E gaat? :+
Ach my bad, heb ik het laatste stuk niet gelezen, ah well. Hoe erg is het eigenlijk om GMA te hebben? Het is puur dat het mij altijd afgeraden word maar is het echt zo'n ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ga je gamen? Dan is het een ramp, gewoon niet snel genoeg. Doe je dat niet (of alleen oudere games als halflife 1, sims, etc) dan heb je zo'n dikke videokaart niet echt nodig. Voor de aero van windows en hardware versnelling van films heb je genoeg aan de GMA HD. Die is sowieso al weer een stuk sneller dan de vorige intel 4500MHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Sick Nick schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:07:
Ga je gamen? Dan is het een ramp, gewoon niet snel genoeg. Doe je dat niet (of alleen oudere games als halflife 1, sims, etc) dan heb je zo'n dikke videokaart niet echt nodig. Voor de aero van windows en hardware versnelling van films heb je genoeg aan de GMA HD. Die is sowieso al weer een stuk sneller dan de vorige intel 4500MHD.
Bedankt voor de info, nee ik game zeker niet nee, daar heb ik mijn consoles voor. Maar dan is de info die hier staat niet correct zeker?

http://www.hardware.info/...es/Sony_Vaio_VPCEB1J1EWI/

Daar staat weer dat het een Radeon bevat...ik word geeeeeeek....lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat klopt niet, de EB1J1E/Wi heeft 100% zeker de Intel GMA HD met shared geheugen, uiteraard wel met een HDMI uitgang die gewoon 1080p aan kan. Geen radeon in wat voor vorm dan ook, daar heb je de EB1M1E/T of /Wi voor nodig, die hebben de Ati 5650 met 1GB geheugen samen met de i3. Of uiteraard de EB1S1E/B voor de 5650 1GB met een i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Sick Nick schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:13:
Dat klopt niet, de EB1J1E/Wi heeft 100% zeker de Intel GMA HD met shared geheugen, uiteraard wel met een HDMI uitgang die gewoon 1080p aan kan. Geen radeon in wat voor vorm dan ook, daar heb je de EB1M1E/T of /Wi voor nodig, die hebben de Ati 5650 met 1GB geheugen samen met de i3. Of uiteraard de EB1S1E/B voor de 5650 1GB met een i5.
Ja precies, hoeveel geheugen zit er dan precies op de grafische kaart van de EB1J1E/WI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeehaw schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:20:
[...]

Tot nu toe is ie bij mij nooit echt heet geworden, wel wat warm als er gegamed wordt. Tussen i3 en i5 zit naar mijn mening weinig verschil. De enige reden dat ik deze genomen heb, is dat ik nog budget overhad(En misschien voor de toekomst).
ok merci voor deze uitleg :d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

devilsnight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:23:
[...]

Ja precies, hoeveel geheugen zit er dan precies op de grafische kaart van de EB1J1E/WI?
0 MB, de intel heeft geen eigen geheugen. Die gebruikt een deel van het interne geheugen van de laptop. Hoeveel precies durf ik niet te zeggen, zou kunnen dat dat dynamisch zichzelf aanpast of gewoon vast 128 of 256 MB. Niet dat het uitmaakt want ook al zou ie 1GB geheugen kunnen pakken, de chip zelf is dan weer te traag om daar echt zinvol gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Sick Nick schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:31:
[...]

0 MB, de intel heeft geen eigen geheugen. Die gebruikt een deel van het interne geheugen van de laptop. Hoeveel precies durf ik niet te zeggen, zou kunnen dat dat dynamisch zichzelf aanpast of gewoon vast 128 of 256 MB. Niet dat het uitmaakt want ook al zou ie 1GB geheugen kunnen pakken, de chip zelf is dan weer te traag om daar echt zinvol gebruik van te maken.
Ok, maar vergeleken met mijn vorige laptop

Intel core 2 duo T7200 @ 2GHZ
2GB RAM
Geforce go 7600

Ga ik er 'overall' wel op vooruit met een VPCEB1J1E/WI, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
in dagelijks gebruik zal je het amper merken vermoed ik.
Pas bij de zwaardere applicaties is er een groter verschil.
De beperkende factor is toch wel de hd voor het standaard windows werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ok, ik zit te twijfelen tussen 2 laptops. De sony vpc-e met de volgende instellingen:
* Geconfigureerd
o Intel® CoreTM i5 Processor
o Legitieme Windows® 7 Home Premium
o Wit
o 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
o 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
o ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
o 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
o DVD-station
o McAfee® - 60 dagen bescherming

En de asus NJ61JV-JX025X met de volgende specificaties:
Energieverbruik per jaar €: 8
Intern geheugen: 4096
Harde schijf capaciteit in GB: 500
Processor: CORE I3
Merk processor: Intel
Processor nummer: I3-350M
Aantal processoren: 2
Intel Centrino Technologie: Nee
Kloksnelheid in MHz: 2260
Form Factor: Portable
Soort harde schijf: Harddisk drive
Beeldschermgrootte in inch: 16
Beeldverhouding: 16:9
Merk video kaart: nVidia
Model video kaart: GEF GT320M
Video kaart geheugen in MB: 1024
DVD brander: ja
Geïntegreerde webcam: Ja
Wireless LAN: Nee
Vingerafdruk lezer: Nee
Afstandsbediening: Nee
TV uitgang: Ja
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium

De sony kost 988 euro. De asus kost 700 euro.

Ik wil hem niet gebruiken om te gamen, of video te bewerken. Ik wil er mee op internet, full-hd videos bekijken en hem als mediaplayer gebruiken.
Zal ik het verschil merken tussen deze 2 laptops of is het met mijn gebruik zonde om 200 euro extra te betalen?
De meest duidelijke verschillen zijn de betere video-kaart, CPU en het full-hd beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb eens gezocht op google of je Sony's ook kunt samenstellen, maar heb er niks over kunnen vinden, dit stond wel in de startpost dacht ik. Als het mogelijk zou zijn, zou ik een Radeon in die VPCEB1J1E/WI laten zetten, een grotere HDD hoeft helemaal niet persé voor mij. Maar op deze manier werkt het zeker weer net niet he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
devilsnight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:41:
Ik heb eens gezocht op google of je Sony's ook kunt samenstellen, maar heb er niks over kunnen vinden, dit stond wel in de startpost dacht ik. Als het mogelijk zou zijn, zou ik een Radeon in die VPCEB1J1E/WI laten zetten, een grotere HDD hoeft helemaal niet persé voor mij. Maar op deze manier werkt het zeker weer net niet he? ;)
check sonystyle eens

niets persoonlijks, maar het niveau van de posts zijn in een week tijd echt naar een dieptepunt gedaald :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
Ik hoop ook voor de VPC-E serie te gaan met
  • i3-330M of i5-430M
  • Windows 7 Home Premium
  • Kleur Zwart
  • 320 GB SATA (5400rpm)
  • 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
  • ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
  • 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
  • DVD station
Het enige waar ik over twijfel is te kiezen voor i3-330M of i5-430M. €100 is nogal een verschil! De vraag is natuurlijk waarvoor ik de laptop zal gaan gebruiken. Dit zal naast standaard office- en internetwerk, full-hd videobewerking zijn.
Wat ik mij afvraag en waar ik niet goed antwoord op weet is in hoeverre de processorsnelheid van belang is bij videobewerking. Is bij videobewerking de videokaart van meer belang, of is dat de processor? Zou iemand me dat kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 14-09 08:05
Voor de geïnteresseerde er staat nu ook een 14" versie van de E-serie op de site van Sonystyle:
link: https://www.sonystyle.nl/...7E338018BE10080002BC29BE1

[ Voor 13% gewijzigd door yassiro op 15-03-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
yassiro schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:37:
Voor de geïnteresseerde er staat nu ook een 14" versie van de E-serie op de site van Sonystyle:
Ik neem aan dat je 17" bedoelt? Ik zie namelijk geen 14" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 14-09 08:05
GloriX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:57:
[...]

Ik neem aan dat je 17" bedoelt? Ik zie namelijk geen 14" staan.
Ik zie het echt wel staan :P , heb even snel een prtscn. voor je kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/3839/77761107.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door yassiro op 15-03-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Da's grappig, de homepage geeft 15,5" en 17,3" aan. Daarbij is het wel waard te vermelden dat het 14" model beschikt over de HD4570.

Da's dan weer jammer, een goede 14"-er met HD5650 was welkom geweest.

Edit: Hmmz, dat is weird, je screenshot geeft een HD5650 weer, maar als ik op volledige specificaties klik bij het samenstellen zie ik een HD4570.

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 15-03-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik heb even gebeld en de werknemer daar vertelde me dat de 14 inch een hd4570 512mb heeft. Maar op de site zie ik weer een hd5650 staan. Ik raak steeds meer verward door dat sonystyle.

Edit: Bij kant en klare modellen staat er weer een 17,3 inch vpc-e.

[ Voor 30% gewijzigd door vinnieminnie op 15-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er overigens al iemand een mooie sleeve gekocht voor zijn vaio?

Ik vind die van sony nogal duur, en ben er nog niet achter in hoeverre dit maatje in sleeves van andere merken past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:05:
Heeft er overigens al iemand een mooie sleeve gekocht voor zijn vaio?

Ik vind die van sony nogal duur, en ben er nog niet achter in hoeverre dit maatje in sleeves van andere merken past.
Ik ga gewoon een originele kopen zodra deze uit is bij MM Utrecht. Er zijn wel veel andere sleeves, maar dat is voor mij persoonlijk geen optie.

De originele Vaio sleeve kost 50 euro, een goede vergelijkbare kostte 30 euro. Voor die twee tientjes koop ik gewoon een originele.

Zijn er trouwens al mensen die zich durven wagen aan een uitgebreide review?

Het niveau van veel posts is inderdaad laag, jammer dat veel mensen vragen gaan stellen zonder dat ze eerst het topic doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mele3
  • Laatst online: 01-06-2024
Hier iig een trouwe bezoeker die het topic dagelijks volgt :*)

Ik heb nu sinds een paar dagen de Sony VPC-EB1M, de i3 met 5650. Over de snelheid ben ik erg tevreden, maar ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen met het volgende.

- Het lukt me niet om de HDMI output hoger dan 720P te krijgen. Weet iemand misschien hoe dat moet? Ik zie de optie van 1080P wel staan, maar hij is niet klikbaar.

- Heeft een jullie al geprobeerd om de fans iets langzamer te laten draaien? Soms is hij heel stil, dus het kan wel, maar meestal is hij (te) goed hoorbaar. Daarnaast vertellen sommige eigenaren dat hij herrie maakt en anderen weer dat hij fluisterstil is. Kan het zijn dat sommige exemplaren meer herrie maken? De fan(s) van mijn exemplaar lijkt zelfs af en toe constant te veranderen van snelheid wat zich uit in een soort van gezoem dat harder en zachter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mele3 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:47:
- Het lukt me niet om de HDMI output hoger dan 720P te krijgen. Weet iemand misschien hoe dat moet? Ik zie de optie van 1080P wel staan, maar hij is niet klikbaar.
Ondersteund het aangesloten scherm die resolutie dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
yassiro schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:11:
[...]

Ik zie het echt wel staan :P , heb even snel een prtscn. voor je kijk maar:

[afbeelding]
Oke, nu heb ik het ook gevonden, het ligt er blijkbaar aan hoe je naar die pagina gaat.

Iemand al kunnen vinden wat de maten zijn? Ik zie wel op de foto's die bij pagina staan waar je heb kan configureren dat het numpad er niet meer op zit, maar dat er wel dikkere randen om het scherm heenzitten dat bij de 15,5" versie.
Afbeeldingslocatie: https://www.sonystyle.de/catalog/4B/4B973DCD9E9600A6E10080002BC29BE1.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.sonystyle-europe.com/catalog/4B/4B5DE2EC05C100E4E10080002BC29BE2.jpg
EA 14 inch - EB 15,5 inch

Wel vermoeiend want ik heb uiteindelijk de 15,5" besteld omdat de 14"CW niet te configureren was... en nu komen ze met dit... zucht! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door GloriX op 15-03-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mele3 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:47:
[..]
- Heeft een jullie al geprobeerd om de fans iets langzamer te laten draaien? Soms is hij heel stil, dus het kan wel, maar meestal is hij (te) goed hoorbaar. Daarnaast vertellen sommige eigenaren dat hij herrie maakt en anderen weer dat hij fluisterstil is. Kan het zijn dat sommige exemplaren meer herrie maken? De fan(s) van mijn exemplaar lijkt zelfs af en toe constant te veranderen van snelheid wat zich uit in een soort van gezoem dat harder en zachter wordt.
Heb je al geprobeerd om met bijvoorbeeld Speedfan de fans op een standaard snelheid te laten draaien? Het beste lijkt mij gewoon om dat te testen. Ik heb nog niet gelezen dat iemand dat heeft getest. Dus aan jouw de eer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-r
  • Laatst online: 27-12-2022
Terryb47 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:02:
[...]
niets persoonlijks, maar het niveau van de posts zijn in een week tijd echt naar een dieptepunt gedaald :N
Inderdaad..zit soms met verbazing de (herhalende) vragen te lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
yassiro schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:37:
Dank u, ik zal de volgende keer wel goed op de site van het product zelf kijken. Ik had alleen zoiets van..als google het niet kan vinden, dan zal het er vast niet zijn ;).

Wat mij opvalt is dat als je een Vaio samenstelt daar, het duurder uitkomt dan als je een kant en klare besteld bij een webshop. Of ik kijk verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
devilsnight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:32:
[...]

Wat mij opvalt is dat als je een Vaio samenstelt daar, het duurder uitkomt dan als je een kant en klare besteld bij een webshop. Of ik kijk verkeerd...
Dat heb je inderdaad goed gezien, de E-serie is vorige week op sonystyle met 50euro in prijs gestegen.
En icm de (lange) wachttijd een stuk minder interessant geworden om een aangepaste configuratie te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mele3
GENETX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:16:
[...]

Ondersteund het aangesloten scherm die resolutie dan wel?
Jazeker, het gaat om een 32" Sony 1080P Bravia tv. De notebook van mn broer, een FZ, geeft wel meteen 1080P input.

Is het iemand anders wel gelukt om een hogere resolutie dan de 720P output via HDMI te krijgen?
KaiseRRuby schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:38:
[...]

Heb je al geprobeerd om met bijvoorbeeld Speedfan de fans op een standaard snelheid te laten draaien? Het beste lijkt mij gewoon om dat te testen. Ik heb nog niet gelezen dat iemand dat heeft getest. Dus aan jouw de eer. ;)
Ik moet zeggen dat ik Speedfan nog niet goed ken en daarom waarschijnlijk iets over het hoofd zie. Met de tool kan ik wel de temperaturen aflezen, maar voor de rest niets. Als ik naar de config ga, detecteert hij geen fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Staat sony er ook om bekend veel bloatware bij hun Laptops te leveren? Of krijg je een normale Windows 7 zoder al die onnodige bagger erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:55:
Staat sony er ook om bekend veel bloatware bij hun Laptops te leveren? Of krijg je een normale Windows 7 zoder al die onnodige bagger erbij?
Als je even de moeite neemt om het topic door te lezen of even kijkt naar de eerste review die is geschreven, wordt je vast al een stuk wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:30:
[...]

Als je even de moeite neemt om het topic door te lezen of even kijkt naar de eerste review die is geschreven, wordt je vast al een stuk wijzer.
Zooooo..met verkeerde been uit bed gestapt?

Ik moet dus de hele topic doorkijken om zoiets te vinden? Eerste review? Het zal dan wel, maar die heb ik hier nog niet kunnen vinden. Maar had kunnen weten dat ik dit soort dingen zou krijgen te horen, het is zeker tegen de regels om zulke vragen te stellen...zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
devilsnight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:32:
[...]

Dank u, ik zal de volgende keer wel goed op de site van het product zelf kijken. Ik had alleen zoiets van..als google het niet kan vinden, dan zal het er vast niet zijn ;).

Ik kan echt niet bij de 14inch komen ook niet via die link.. heb van alles al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

devilsnight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:04:
[...]

Zooooo..met verkeerde been uit bed gestapt?

Ik moet dus de hele topic doorkijken om zoiets te vinden? Eerste review? Het zal dan wel, maar die heb ik hier nog niet kunnen vinden. Maar had kunnen weten dat ik dit soort dingen zou krijgen te horen, het is zeker tegen de regels om zulke vragen te stellen...zucht.
Hij zei het misschien wat 'bitchy' maar het is inderdaad al meerdere malen in dit topic naar voren gekomen en inderdaad wordt van je verwacht dat je het topic doorleest voordat je de vragen nogmaals stelt. Dit voorkomt 'vervuiling' en houdt de informatie hier overzichtelijker. Je kan evt de search gebruiken op 'bloat' voor dit topic, kom je waarschijnlijk al een eindje ;)

Maargoed, hij komt vol met bloatware inderdaad dus formatteren geen overbodige luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ankhie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:26:
[...]

Hij zei het misschien wat 'bitchy' maar het is inderdaad al meerdere malen in dit topic naar voren gekomen en inderdaad wordt van je verwacht dat je het topic doorleest voordat je de vragen nogmaals stelt. Dit voorkomt 'vervuiling' en houdt de informatie hier overzichtelijker. Je kan evt de search gebruiken op 'bloat' voor dit topic, kom je waarschijnlijk al een eindje ;)

Maargoed, hij komt vol met bloatware inderdaad dus formatteren geen overbodige luxe ;)
Ik had je nu graag een PM gestuurd maar dat gaat niet. Maar als je hem dan formatteerd en Windows 7 er opnieuw opzet, dan krijg je toch weer net zo hard die bloatware terug? Althans, daar heb ik wel last van op een Asus Netbook , Win7 krijg je erbij maar automatisch word al die rommel geinstalleerd. En je kunt dit niet uitvinken dus ben je nadat W7 er weer op staat..terug bij af. Bij Sony's kun je dan wel alles uitvinken?

Dit was mijn laatste 'domme' vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
als je een recovery dvd brand van je windows versie op je vaio krijg je gewoon alle rotzooi terug die er vanaf de fabriek op staat

als je een clean versie wilt moet je die zien te ritselen via nieuwsgroepen ofz , en gwn je code onderop je laptop gebruiken

heb me vaio nog nie maar alle driver schijnen gewoon te werken , behalve de quick web acces knop , daar is nog geen fix voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
rutger465 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:31:
als je een recovery dvd brand van je windows versie op je vaio krijg je gewoon alle rotzooi terug die er vanaf de fabriek op staat

als je een clean versie wilt moet je die zien te ritselen via nieuwsgroepen ofz , en gwn je code onderop je laptop gebruiken

heb me vaio nog nie maar alle driver schijnen gewoon te werken , behalve de quick web acces knop , daar is nog geen fix voor
Ja dat dacht ik dus ook voor mijn netbook,maar ik kwam van een koude kermis thuis. Mijn keycode werkte op geen enkele andere Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
devilsnight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:47:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook voor mijn netbook,maar ik kwam van een koude kermis thuis. Mijn keycode werkte op geen enkele andere Windows 7.
Je moet exact dezelfde Windows versie hebben. Als er dus een Professional Edition op stond, moet je die ook weer installeren. Volgens andere posters moet het dan gewoon werken.

Verder staat er ontzettend veel bloatware geïnstalleerd. Als je die review leest, waarvan de link op de vorige pagina staat, zul je zien dat er een screenshot staat waarop je exact kunt zien wat er is geïnstalleerd. Zoals Ankie al zei, eerst het gehele topic lezen.

Zodra mijn Vaio binnen is, gooi ik er meteen een clean install op, waarbij ik de drivers kopieer uit de Windows map.

We zullen zien wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
De site sonystyle.nl verkoopt de laptops ondertussen voor zo'n 100 euro meer. Als ik een sony via tweakers pricewatch uitzoek kost hij 700 euro, met dezelfde specificaties kost hij op sonystyle 800 euro.
Ik ga morgen nog een poging doen om te bellen. Ik ga vragen of ze de laptop met dezelfde specificaties voor 740 euro aan me kunnen verkopen, maar dan met full-hd scherm. Als ze dit niet kunnen bestel ik hem wel via een andere site. Dan maar geen full-hd scherm, maar wel 100 euro rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat het standaard HD-Ready scherm van de VPCEB1* een verschikkelijk scherm is he.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/9c37581aee.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/9zrsib.jpg

Ik zou daar geen cent aan uit willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mele3
Het is me inmiddels na een beetje puzzelen gelukt om 1080P output te krijgen via de HDMI. Ik zit nog wel alleen met zwarte balken links, rechts, onder en boven, maar het schijnt dat je in de Catalyst Control Center het beeld kan 'scalen'. Heb de optie alleen nog niet kunnen vinden.

Mocht iemand nog uitvinden hoe je de fans met Speedfan kan regelen, dan hoor ik het graag. Speedfan detecteert het moederbord niet automatisch en dat maakt het vrij ingewikkeld.

Ik vind het prima dat hij blaast als je aan het gamen bent, maar bij het tekstverwerken moet hij gewoon stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mele3 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:17:
Het is me inmiddels na een beetje puzzelen gelukt om 1080P output te krijgen via de HDMI. Ik zit nog wel alleen met zwarte balken links, rechts, onder en boven, maar het schijnt dat je in de Catalyst Control Center het beeld kan 'scalen'. Heb de optie alleen nog niet kunnen vinden.

Mocht iemand nog uitvinden hoe je de fans met Speedfan kan regelen, dan hoor ik het graag. Speedfan detecteert het moederbord niet automatisch en dat maakt het vrij ingewikkeld.

Ik vind het prima dat hij blaast als je aan het gamen bent, maar bij het tekstverwerken moet hij gewoon stil zijn.
Omdat hij het moederbord niet vind kun jij waarschijnlijk je fans niet zelf 'besturen'.

Het is lang geleden dat ik met Speedfan heb gewerkt, toen ik het gebruikte kon ik in ieder geval wel de snelheid regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
vinnieminnie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:56:
De site sonystyle.nl verkoopt de laptops ondertussen voor zo'n 100 euro meer. Als ik een sony via tweakers pricewatch uitzoek kost hij 700 euro, met dezelfde specificaties kost hij op sonystyle 800 euro.
Ik ga morgen nog een poging doen om te bellen. Ik ga vragen of ze de laptop met dezelfde specificaties voor 740 euro aan me kunnen verkopen, maar dan met full-hd scherm. Als ze dit niet kunnen bestel ik hem wel via een andere site. Dan maar geen full-hd scherm, maar wel 100 euro rijker.
oke laat daarna ff weten hoe het is gegaan ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
devilsnight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:47:
[...]

moet haast wel zou ik zeggen

lijkt me sterk dat een w7 licentie alleen voor vaio windows versie is , je betaalt gewoon de volle mep voor zo,n licentie .

let wel dat je idd precies dezelfde versie heb , home premium 64bit ( professional bij 14inch versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:15:
Hou er wel rekening mee dat het standaard HD-Ready scherm van de VPCEB1* een verschikkelijk scherm is he.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zou daar geen cent aan uit willen geven.
Denk je dat dat scherm beter is qua kijkhoek en contrastratio bij de FullHD versie?
En heeft de asus N61JV-JX025X dan een beter scherm?

@R--ndy: Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
rutger465 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:59:
[...]

moet haast wel zou ik zeggen

lijkt me sterk dat een w7 licentie alleen voor vaio windows versie is , je betaalt gewoon de volle mep voor zo,n licentie .

let wel dat je idd precies dezelfde versie heb , home premium 64bit ( professional bij 14inch versie )
Echt te bizar dan man, ik heb werkelijk 3 windows 7's getest en bij allemaal werkte de keycode niet.
Voor de netbook ging het om W7 home premium, het waren wel 64 bit versies..maar dat lijkt me toch echt niet uit te maken. Toen ik de Microsoft-product activatie lijn belde zei de vrouw dat het echt alleen maar voor mijn netbook gold, dat keys niet op andere Windows'en werken, en dat ik Asus moest hebben voor deze problemen...maw, niks opgeschoten. Kortom..ik heb maar gewoon de windows geinstalled die ik erbij kreeg, al die troep eraf gegooid. En toch is W7 slomer dan de andere versies die ik had gedownload. Vandaar dat ik het hier vroeg...als ik namelijk voor een Vaio ga....dat ik niet weer dat gedonder krijg.

Maar dit begint erg offtopic te worden.....beter voor PM's dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 21:45
Hey hey, ik heb pas een witte kant en klare Vaio E serie gekocht bij media markt. Ik wilde hem eigenlijk terugbrengen, want ik werd echt gek van de trackpad. niet alleen onnauwkeurig en het niet registreren van tikken, maar ook nog korrelig. Na een half uur begin ik me er behoorlijk aan te irriteren. Eenmaal bij Mediamarkt aangekomen, kreeg ik te horen dat het niet kon ivm activatie van Windows en wat niet. Dus ok, ik dacht ik hou het wel vol.

Door de gigantische hoeveelheid bloatware heb ik besloten om een schone W7 installatie te doen. Hierbij heb ik zonder na te denken de recovery partititie ook verwijderd! Stom stom stom, ik weet het.
Ik had de 3! recovery dvd's gemaakt, dus ik dacht dat ik veilig was. Eenmaal bij de installatie van onder andere de Quick Web Access software kreeg ik de melding dat dvd 2 corrupt was. Daar ging mijn hoop. Aan de andere kant, de drivers deden het wel, dus op zich geen probleem.

Maar nu kan ik die WEB-functie niet gebruiken, mijn brightness control (Fn+F5/F6) doen het niet en de programma waar met de webcam gespeeld kan worden (toevoegen van brillen/pruiken etc) is ook weg! Bij Sony zelf is de software niet te downloaden. Iemand een idee hoe ik deze drie dingen kan fixen?

/edit: er is dus nog geen mogelijkheid om web access te laten werken, al had ik een werkend dvd.
Even snel de sony library erbij installeren (als het lukt met de dvd) voor de Fn key. Had alleen de event services geinstalleerd.

Voor de rest een goed laptop. Vooral na het installeren van een nieuwe W7 installatie. Dat zou ik iedereen aanraden. Een nieuwe DVD gedownload (ik weet niet hoe illegaal dit is, aangezien ik mijn eigen licentie hiervoor gebruik). Moet wel Home Premium x64 zijn. En even met Microsoft aan de telefoon. Daar helemaal geen problemen mee gehad. Het voelde erg 'zwaar' aan met alle software van Sony. Heb nu een soort van take it or leave it-straf gevoel :(.

Er is geen mogelijkheid om een recovery dvd te downloaden ergens neem ik aan? Of alleen de software?

[ Voor 6% gewijzigd door djind op 16-03-2010 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
vinnieminnie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:33:
[...]

Denk je dat dat scherm beter is qua kijkhoek en contrastratio bij de FullHD versie?
Ga daar maar niet vanuit
En heeft de asus N61JV-JX025X dan een beter scherm?
Lijkt me ook niet.

De E-serie is gewoon budget voor Sony zijn doen. Dat betekend gewoon een minder scherm. Maar wat budget is bij Sony, is gewoon de normale standaard bij bijna alle andere fabrikanten. Je zult ook geen minderwaardig product krijgen wat dat betreft.

Je kan enkel meer krijgen als je er meer voor neertelt, zoals bijvoorbeeld de Sony Vaio F11.
Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste