[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
@Dinkelover: Als ik via sonystyle.nl de HD5650 en het FullHD-scherm selecteer, dan krijg ik de melding dat deze optie niet beschikbaar is.

@sanduhr46: De sony store is iets anders dan sonystyle.nl? Want mij lijkt niet dat ze sonystyle.nl stimuleren door de configureerbare opties te beperken.

Iemand enig idee of hij telefonisch nog wel met de HD5650 en FullHD-scherm te krijgen is? Want anders dan doe ik dat gewoon, indien ik de laptop ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb op 4 maart de volgende bestelling gedaan:
1 x Notebook VPC-EB1X - Persoonlijke
* Intel® CoreTM i5 Processor
* Windows® 7 Home Premium
* Glossy wit
* 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
* Blu-ray Disc(TM) player

Het was dus wel mogelijk om die combinatie te krijgen, maar de levertijd is wel erg lang. Het lijkt er dus op dat ze wat problemen hebben om deze onderdelen te krijgen. Dit was ook het geval toen de F serie configureerbaar werd. Slachtoffer van hun eigen succes.

Ohja, je kan zeker beter telefonisch bestellen, daar wordt je goed geholpen, en misschien kan je nog wat korting regelen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GloriX op 06-03-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort problemen me de Sony VPC E

Zodra ik connectie maak met het draadlose netwerk, met de Sony, klapt in het hele huis het internet eruit.
Ook kan hij niet stabiel een verbidning houden...

Zeer irritant, op school was dit ook het zelfde verhaal.
@Bij de meeste laptops kan dat inderdaad, maar net als Fujitsu en Toshiba heeft Sony ervoor gekozen dat de drivers van ATI niet gebruikt kunnen worden in hun laptops. Zie dit nieuwsbericht, laatste alinea. Je bent dus aangewezen op de drivers die Sony released, of je moet een workaround gebruiken om andere drivers aan de praat te krijgen.

Voor mij was het niet (gemakkelijk) kunnen gebruiken van ATI's nieuwste drivers een van de redenen om niet voor een Sony-laptop te gaan. Maar de een hecht er natuurlijk meer belang aan dan de ander.
Dat vind ik zeer knap want bij mij werkt de Catalyst driver wel :z
Je moet er ook rekening mee houden dat je .NET updates hebt geinstalleerd anders kan je ATi driver niet installeren :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
vinnieminnie schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:54:
@Dinkelover: Als ik via sonystyle.nl de HD5650 en het FullHD-scherm selecteer, dan krijg ik de melding dat deze optie niet beschikbaar is.

@sanduhr46: De sony store is iets anders dan sonystyle.nl? Want mij lijkt niet dat ze sonystyle.nl stimuleren door de configureerbare opties te beperken.

Iemand enig idee of hij telefonisch nog wel met de HD5650 en FullHD-scherm te krijgen is? Want anders dan doe ik dat gewoon, indien ik de laptop ga kopen.
Ja dan begreep ik het wel goed, maar dan ervaar ik dus hele andere dingen. Ik heb elke keer dat het hier werd gepost ook getest en elke keer kon ik HD5650 en fullHD selecteren, zonder uitzondering. www.sonystyle.nl gewoon. Zonder uitzondering kon ik zo afrekenen, maar verder ging ik nog niet, wellicht kwam daar die melding pas dan?

Maar via de MM kun je dus ook FullHD los laten bestellen, dat had ik eerder al gemeld. Alles wat via Sonstyle te bestellen is, kunnen zij ook zelf los voor klanten bestellen bij Sony.
peter.baarlo schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:11:
[...]

Hoe lukt het met de zoektoch naar de vervanger door de optical bay? misschien past een newmodeUS optical bay vervanger? ik heb net een VPC-E besteld en heb net een nieuwe kingston V+ S2 binnen, deze wil ik als opstart schijf gebruiken en de 500gb hdd zou dan in een houder moeten welke de optische drive moet gaan vervangen...
Ja, das een goeie, hoopte eigenlijk hetzelfde. Ik kan er denk ik pas wat mee als ik er 1 heb, of meer info van anderen krijg. Ik hoop ergens gedetailleerde gegevens te zien te krijgen, erom vragen doe ik niet aan. Blijkt nog niet zo eenvoudig kennelijk, die bays hebben nog weer een eigen converter oid, terwlijk je in een desktop SATA HDD en Drives zonder problemen kunt omwisselen. Kennelijk geldt dat niet altijd zo voor laptops, of in ieder geval, gold dat niet zo. Wellicht doet die moederbord (deze chipset) niet moeilijk (net zoals een normaal desktop moederbord). Misschien wacht ik wel tot jij deze binnen hebt :P Sorry, heb dus nog bar weinig/geen info. Heb in MM nog in apparaatbeheer gekeken welke chipset erin zit, maar weet helemaal niet exact wat ik zocht, het kwam niet overeen met wat ik op internet zag, dus heb het toen maar laten varen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Nee, ik krijg die melding meteen nadat ik het FullHD-scherm selecteer.

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j51/vinnieminnie/SonyVPC-Efullhdhd5650.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het pas ook geprobeerd om te configureren, het werkte als ik full hd scherm in een zwarte vaio e deed. Maar als ik in een glossy zwarte het probeerde dan deed hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
  • Laatst online: 19-08 10:41
Hey Dinkelover,

als ik volgende week mijn E binnen heb ga ik hem open maken om te kijken of de optical bay er uit kan. Dit om te controleren of het een PATA of SATA aansluiting heeft. (99% SATA). de optical bay vervanger die je dan moet hebben is dus de sata naar sata bay (mits je geen PATA hdd wil gaan plaatsen).
dan is het de vraag of de connector op de juiste plek zit, ga er vanuit dat dit ook zo is omdat er veel met dezelfde standaard gewerkt wordt. Het grootste probleem verwacht ik echter met de afdekplaat aan de buitenzijde. misschien dat ik een optical bay vervanger bestel zonder afdekplaat (deze gebruiken ze voor drives met slot in mechanisme. Ik ga dan proberen de huidige afdekplaat te gebruiken om de laptop op een nette manier weer dicht te krijgen.

Echter mijn go / no go beslissing voor dit knutsel stukje zal afhangen van de aansluiting in de laptop zelf en of de drive er uberhaupt uit te halen is..
De optical bay vervanger kost incl verzendkosten $55 daar is door de huidige koers wel overheen te komen.
ik zal flink wat plaatjes schieten als ik aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
@Da Man: Vreemd is zojuist nog vreemder geworden. Ze hebben dus HD5650 video kaarten en Full-HD beeldschermen, en die kunnen ook in de glossy laptops, maar niet tegelijkertijd. Maar weer wel in de matte laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Top! Bedankt voor de info!
vinnieminnie schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:42:
Nee, ik krijg die melding meteen nadat ik het FullHD-scherm selecteer.
Ahh, zoals hierboven al werd gezegd. Ik klik automagisch de niet glossy zwart eerst aan en 4 GB en dan is het wel mogelijk. Ik had niet voor mogelijk gehouden dat de kleurkeuze daar invloed op zou kunnen hebben :X . Selecteer ik daarna Glossy Zwart dan kan het ineens dus niet meer :o Wat een rotstreek als je net de glossy hebben wil, maar ik vermoed dat het zeer binnenkort dus voor alle modellen niet meer mogelijk zal zijn! (of het is een foutje..) Kennelijk wordt het meer dan verwacht/beschikbaar is besteld. Jammer, moet ik of nu bestellen, of wachten (en dat is nu ook al 7-8 weken), of via MM proberen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:14:
ik heb sinds kort problemen me de Sony VPC E

Zodra ik connectie maak met het draadlose netwerk, met de Sony, klapt in het hele huis het internet eruit.
Ook kan hij niet stabiel een verbidning houden...
Ik heb zelf ook iets dergelijks gemerkt.
Een aantal flinke downloads gedaan en ik heb gemerkt dat de snelheid enorm fluctueert.
Dan loopt ie op volle snelheid, opeens daalt de snelheid tot wel 10% van het maximum en vervolgens accelereert hij weer. Dit is een proces wat gedurende de download regelmatig te zien is.Het internet klapt er niet uit bij mij, maar een dergelijke instabiliteit heb ik wel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:16:
[...]

Ik heb zelf ook iets dergelijks gemerkt.
Een aantal flinke downloads gedaan en ik heb gemerkt dat de snelheid enorm fluctueert.
Dan loopt ie op volle snelheid, opeens daalt de snelheid tot wel 10% van het maximum en vervolgens accelereert hij weer. Dit is een proces wat gedurende de download regelmatig te zien is.Het internet klapt er niet uit bij mij, maar een dergelijke instabiliteit heb ik wel gemerkt.
Is dit mischien een softwareprobleem?
Mischien een andere (nieuwere) driver proberen die je direct vanuit intel download?
Ik had eerst ook zoiets met mijn toshiba ... maar na een update was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Het blijft raar dat de keuze voor een full hd scherm in combinatie met een 5650 alleen bij bepaalde kleuren gekozen kan worden.. Een glossy zwart kan niet en een matte dan weer wel met een levertijd van 7/8 weken. Zit nog steeds te twijfelen wat ik zal doen..

Ook de verhalen die ik hier lees over defecte pixels helpen daar niet echt bij als ik eerlijk ben. Een scherm met één defecte pixel zal ik echt niet accepteren maar als het zo'n gedoe is om daar een nieuwe voor te krijgen motiveert natuurlijk ook niet echt. Ik weet zeker dat wanneer ik een laptop bij de lokale computerwinkel koop met een defecte pixel ik zonder meer een andere zal krijgen. Maarja de E serie die ik wil kan ik alleen bij Sony bestellen. Een F serie met i5, full hd en 330M is echter wel verkrijgbaar in de winkels en volgens mij doet die nauwelijks onder voor de E serie maar is wel iets duurder. Blijft toch moeilijk, een goede keuze maken.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Ik denk niet dat veel winkels een scherm met defecte pixel zullen accepteren, of je moet al fiks meer betalen bij die winkel, waardoor ze juist zo'n service kunnen bieden.

Overigens, gewoon even bellen / mailen naar Sony lijkt me. Grote kans dat er een fout zit in de configuratie waardoor je Full HD + 5650 + bepaalde kleur niet kan kiezen, terwijl dat vast mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Sony doet absoluut niet moeilijk over het retouren van een scherm met kapotte pixel, volgens de wet 'kopen op afstand' moeten ze die laptops gewoon terugnemen. Het probleem is alleen dat je dan je order annuleert en gewoon weer een nieuwe kan bestellen (dus weer opnieuw wachten)

Zelf heb ik besloten dit niet te doen. Op een full hd scherm op 15 inch is zo'n pixel namelijk miniscuul klein. Wanneer ik meer dan 50 centimeter van mijn scherm af zit zie ik het namelijk al niet meer. Bovendien is het een luie blauwe pixel, dus op wit en allerlei andere tinten is het uberhaupt niet te zien. Alleen bij een zwarte achtergrond valt het op. Wel jammer dat die pixel er op zit, maar in dagelijks gebruik zal ik hem toch nooit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ik dacht toch echt dat de wet kopen op afstand dus zeker NIET gold als je een computer naar jouw wensen liet samenstellen, wat hier dus het geval is. Retourneren kan dus nog moeilijk worden. De enige die het niet zoveel kan schelen is volgens mij Dell, die accepteert het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Laatst online: 29-12-2023
GENETX schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:32:
Ik denk niet dat veel winkels een scherm met defecte pixel zullen accepteren, of je moet al fiks meer betalen bij die winkel, waardoor ze juist zo'n service kunnen bieden.

Overigens, gewoon even bellen / mailen naar Sony lijkt me. Grote kans dat er een fout zit in de configuratie waardoor je Full HD + 5650 + bepaalde kleur niet kan kiezen, terwijl dat vast mogelijk is.
Ik denk van wel, er bestaan ook nog winkels die iets doen aan service :) Strikt gezien zullen ze een laptop met een kapotte pixel niet terug hoeven nemen aangezien ze geen pixelgarantie leveren of het niet onder de fabrieksgarantie valt maar doen dat wel uit het oogpunt van klantvriendelijkheid. De regels voor dode pixels zijn immers al vaag genoeg en er is wettelijk niet iets geregeld bij welk aantal je aanspraak mag doen op de garantie. Een scherm met een dode pixel is voor mij net zoiets als een toetsenbord met een niet werkende toets ofzo.. dat wil je ook niet hebben. Maargoed, online blijft er altijd 7 dagen bedenktijd gelden dus dan kan ik altijd nog besluiten om te retourneren. Al zal dat ook wel weer gedoe opleveren, hopelijk doen ze het gewoon allemaal en heb ik nergens last van :9

Edit @ Ties; Wel balen dat je er überhaupt ééntje hebt.. als het dan fout moet gaan dan maar meteen goed niewaar, 1 van de 2 miljoen en nog wat pixels is nog een klein getal maar ik zou er zelf wel last van hebben. Het blijft jou keuze uiteraard maar toch...

[ Voor 9% gewijzigd door sanduhr46 op 07-03-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ben ik gaan kijken naar de E, maar het viel me niet mee eerlijk gezegd. Ik vind het toetsenbord een tikje goedkoop uitzien. :X Erger nog is het spiegelende glossy scherm. Er stond ook een F11 naast en dat was prachtig, maar ik begrijp inmiddels dat dit een speciaal mat scherm is dat alleen in de i7 versie van rond de 1200 euro zit. M.a.w. als je budget beneden 1000 euro is moet je het doen met zo'n spiegelscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is hier iemand met de glossy zwart uitvoering van de e? zo ja zou diegene dan misschien wat foto´s willen posten! ben erg geintresseerd in deze laptops,de specs heb ik al op een rijtje voor mezelf,de kleur alleen nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nu inmiddels een week lang gebruiker van de Sony Vaio E-serie, Wit, 5650 1gb, 4gb werkgeheugen, 320gb harddisk.

Het probleem waar ik momenteel mee zit is het feit dat ik een zeer hoge piep hoor zodra mijn laptop aan staat. De piep wordt alsmaar hoger nadat je meerdere taken uitvoert, en al helemaal luidt en duidelijk zodra en je en meerdere taken uitvoert en de laptop op accu laat draaien (dus niet op Net stroom).

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Jeroen

Ps. De precieze plek waar de piep vandaan komt kan ik niet zeggen. Al kan ik wel concluderen dat het probleem ergens bij de ventilator moet zitten, aangezien daar de piep op zijn hardst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Kijk even in het F-series topic, daar melden ze het zelfde probleem.
Na retour zenden, krijg je hem binnen 3 dagen terug en is het probleem opgelost.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde coilwhine bij de laptop,

Ook heb ik problemen met wireless i.s.w. met de WRT45G
Hij blijft me constant eraf flikkeren, niet stabiel te krijgen die handel.

Die coilwhine word verholpen met bios update of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 maart ook deze laptop besteld via Sonystyle.nl:
* Mat zwart
* 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 3 GB 1066MHz DDR3-SDRAM

Levertijd zo'n 2-3 weken, kan haast niet wachten!! Vandaar dat ik alle info die hier gepost wordt opslurp, kan ik toch met de laptop bezig zijn tot ie geleverd wordt ;-)

Zijn wel redelijk verontrustende berichten btw, over dat piepende geluid en geen goede WIFI verbinding....
@ scohardware: Ik zag dat er op sony.nl al een nieuwe Vaio Smart network driver staat van 24/02 en dat de oorspronkelijk geinstalleerd driver van december 2009 is...Misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:33:
Ik heb 2 maart ook deze laptop besteld via Sonystyle.nl:
* Mat zwart
* 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)

Levertijd zo'n 2-3 weken, kan haast niet wachten!! Vandaar dat ik alle info die hier gepost wordt opslurp, kan ik toch met de laptop bezig zijn tot ie geleverd wordt ;-)

Zijn wel redelijk verontrustende berichten btw, over dat piepende geluid en geen goede WIFI verbinding....
@ scohardware: Ik zag dat er op sony.nl al een nieuwe Vaio Smart network driver staat van 24/02 en dat de oorspronkelijk geinstalleerd driver van december 2009 is...Misschien dat dat helpt?
Ik blijft het vreemd vinden dat jij maar 2-3 weken levertijd hebt.

Ik heb hem 25-02 al besteld en had een levertijd van 5-6 weken. Nu word hij geleverd tussen 23-03 en 30-03.

Die berichten over de piep en de pixel vind ik ook verontrustend. Hoop maar dat de mijne in goede staat word afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Laatst online: 22-08 17:37
KaiseRRuby schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:24:
[...]

Die berichten over de piep en de pixel vind ik ook verontrustend. Hoop maar dat de mijne in goede staat word afgeleverd.
Ik begin steeds meer te twijfelen over de VPC-E. Afgelopen zaterdag even bij MM Amsterdam geweest maar alleen weer de witte en de bruine te zien. Tevens viel mij nu op de ik het schermschanier niet echt degelijk vond, zijn er meer mensen die dat vinden of ben ik gewoon te kritisch voor € 800,00?

Voorlopig nog maar even door op mijn oude laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik vind je niet te kritisch, ik vond de algehele kwaliteit ook niet geweldig overkomen als ik heel eerlijk ben. Als je het Vaio logo eraf haalt zou ik hem aan zijn bouwkwaltieit of scherm (standaard scherm, geen 1080P gezien) niet herkennen als zijnde Sony Vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ KaiseRRuby: Op de site stond 2-3 weken levertijd, maar later in het mailtje was mijn leverdatum ook tussen 23-03 en 30-03. Ik maak er voor het gemak maar even 3 weken van :P

Off topic: Het is dat ik al besteld heb, maar anders zou vanwege de bouwkwaliteit van deze Sony en alle problemen die ermee gemeld worden de FireDTX van Deviltech.de een optie zijn. Daar kan ik alles wat de Vaio E serie heeft ook configureren voor iets minder geld. Maarja, dan heb je geen Sony maar een of andere kloon laptop.

On topic: Ik loop op de zaken vooruit. Eerst maar eens afwachten tot de mijne binnenkomt. En het is een nieuw model, dus allicht dat er nog wat kinderziektes verholpen moeten worden!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Vandaag ook maar eens mijn Vaio besteld. Ik ben voor de kant en klare zwarte gegaan bij OBCS vandaan. Het gaat om het type met 4gb geheugen, 500gb harde schijf en de 5650 erin.

Eigenlijk wou ik ook nog een full-HD scherm, maar ik kan het me als student niet veroorloven om 9 weken te wachten.

Nu maar hopen dat ik hem morgen binnenkrijg :9~

Zodra ik hem binnen heb en geconfigureerd heb, zal ik wel wat filmpjes maken van de gameplay van mw2 en misschien ook bfbc2 voor de geïnteresseerden.

[ Voor 13% gewijzigd door yeehaw op 08-03-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw hoe zat t met dat overclocken van de VGA kaart?

Mijne word wel redelijk warm hierzo iemand ervaring met overclock VGA kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
yeehaw schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:15:
Vandaag ook maar eens mijn Vaio besteld. Ik ben voor de kant en klare zwarte gegaan bij OBCS vandaan. Het gaat om het type met 4gb geheugen, 500gb harde schijf en de 5650 erin.

Eigenlijk wou ik ook nog een full-HD scherm, maar ik kan het me als student niet veroorloven om 9 weken te wachten.

Nu maar hopen dat ik hem morgen binnenkrijg :9~

Zodra ik hem binnen heb en geconfigureerd heb, zal ik wel wat filmpjes maken van de gameplay van mw2 en misschien ook bfbc2 voor de geïnteresseerden.
In ieder geval 1 geïnteresseerde! Ik ben zelf ook student en had ook graag een Full HD scherm gewild, maar naast het feit dat de levertijd 9 weken is, vind ik het ook wel erg duur worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
yeehaw schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:15:
hmm, als ik op de OBCS site kijk moet er een i5 520 proc in zitten, maar als je naar productinfo gaat het om een i5 430m? Ben zeer benieuwd wat je afgeleverd krijgt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik heb hem 25-2 bestelt en de verwachtte levertijd was 5-6 weken , terwijl ik hem 13-23 maart gelevert krijg
dus je kan er gerust nog een week vanaf trekken , nogsteeds wel veelstelang als je 8 weken moet wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
De pricewatch geeft een 430m aan, dus ik neem aan dat die erin zit. Verder is het verschil in performance bij dagelijks gebruik waarschijnlijk nihil.

Ze hebben net m'n MacBook opgehaald, deze had ik verkocht om deze laptop te halen. En ik kom er nu echt achter hoe lastig het is geen pc te hebben(typ dit vanaf mijn iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een Sony VPC-E. Ik heb alleen 1 probleempje. Ik heb hem gisteravond helemaal opgeladen. Nu zetten ik de laptop net aan en begon hij met een accu stand van 86%. Ik weet zeker dat hij 100% was toen ik hem af heb gesloten gister. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Sony heeft de prijs van de E-serie op sonystyle met 50 euro verhoogd, tja wat wil je met zo'n grote belangstelling. Nu wordt hij me echt te duur met FullHD scherm, ik denk dat ik hem nu kant-en-klaar zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Moreno schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:00:
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een Sony VPC-E. Ik heb alleen 1 probleempje. Ik heb hem gisteravond helemaal opgeladen. Nu zetten ik de laptop net aan en begon hij met een accu stand van 86%. Ik weet zeker dat hij 100% was toen ik hem af heb gesloten gister. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ehm, ja, booten? Kost vrij veel van je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Batterij heeft een zekere zelfontlading. Als deze dus de nacht zonder voeding heeft gestaan kan dit wel zijn. 14% op 1 nacht is wel veel. Normaal +/- 10% op een volledige dag.

2) Op de Vaio's staat een tool om de batterij niet volledig op te laden. Dit verlengt de levensduur van de batterij.
Ook al gaat het lample van het laden dan uit, de batterij is niet volledig opgeladen. Je vindt deze instellingen in het Vaio Control Centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermarkt
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ik heb hetzelfde, ik kom op 84% uit.
Moreno schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:00::
[...]

[ Voor 58% gewijzigd door Supermarkt op 09-03-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb net mijn Sony Vaio binnen gekregen en er zat idd een 430m in. Ik heb gelijk al die bloatware van sony eraf gegooid en alles opnieuw geïnstalleerd.

Steam is nu Modern Warfare 2 aan het downloaden, en daarna zal ik wat filmpjes plaatsen.

Ik zal eerst twee filmpjes maken in 1366 x 768 en in 1920 x 1080(op extern scherm) zonder overclock(Dus met standaard 450/970).

Hierna zal ik nog twee filmpjes maken met overclock in beide resoluties. Verder maak ik de filmpjes met Fraps, en dit neemt van zichzelf ook veel performance in.

Edit: Ik heb net ook Battlefield: Bad Company 2 gekocht, zal deze later vandaag ook nog laten zien.

[ Voor 9% gewijzigd door yeehaw op 09-03-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:05:
Btw hoe zat t met dat overclocken van de VGA kaart?

Mijne word wel redelijk warm hierzo iemand ervaring met overclock VGA kaart?
Ik heb ook mijn kaart overgeclocked en zie hier helemaal geen problemen. De lucht uit mijn laptop is wel redelijk warm, maar niets schokkends. Bovendien staat de fan ook niet continu hard te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
yeehaw schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:13:
Ik heb net mijn Sony Vaio binnen gekregen en er zat idd een 430m in. Ik heb gelijk al die bloatware van sony eraf gegooid en alles opnieuw geïnstalleerd.
bedankt voor de info! is het een mat of glossy uitvoering ? klopt het ook dat je de installatie van W7 in het Engels kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ehm, het is een glossy uitvoering volgens mij. Verder klopt het inderdaad dat je kunt kiezen tussen nederlands en engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Hoe lang doet jullir Vaio erover om zichzelf compleet op te laden? Ik heb het gevoel dat het bij mij heel erg traag gaat vergeleken met mijn oude laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ja, mooi is dat! Hebben ze hem gewoon 50 euro duurder gemaakt op sonystyle.nl. Dit + de negatieve reviews van verschillende gebruikers laat me toch afzien van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
vind het wel slecht van zo,n groot bedrijf als sony met leveringsproblemen en al dat gezijk , kan je weer geen full hd scherm krijgen , van acer verwacht je zoiets maar van sony had ik tog beter van verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw

Hier alvast een filmpje van Modern Warfare 2, op stock snelheden in fullhd. Zonder fraps speelt het al zowat zonder schokken, met 30-45 fps.

Met overclock filmpje is aan het uploaden. Zonder fraps speelt die vloeiend 45-55 fps.(ongeveer).

Reden dat ik niks raak is dat fraps zorgt dat richten heel raar werkt. Muis reageert heel raar dan..

[ Voor 60% gewijzigd door yeehaw op 09-03-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
vinnieminnie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:14:
Ja, mooi is dat! Hebben ze hem gewoon 50 euro duurder gemaakt op sonystyle.nl. Dit + de negatieve reviews van verschillende gebruikers laat me toch afzien van deze aankoop.
Ik ben inmiddels ook verder gaan kijken alleen er is zo verdomd weinig gelijkwaardig te vinden op dit moment. Ben inmiddels bij de Asus N61JV-JX007V uitgekomen, alleen deze is zeer slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Seamaster1969 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:05:
[...]

Ik ben inmiddels ook verder gaan kijken alleen er is zo verdomd weinig gelijkwaardig te vinden op dit moment. Ben inmiddels bij de Asus N61JV-JX007V uitgekomen, alleen deze is zeer slecht leverbaar.
Het lijkt er op dat die N61 inderdaad een van de weinige goede alternatieven voor de E series is. En allebei zijn ze slecht leverbaar... Hopeloze zoektocht is het om een goede laptop te vinden. Ik vind 16" weer net te groot en vind die glossy stijl ook een groot minpunt, vanwege al die vlekken die er op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb zelfs overigens totaal geen klachten over deze laptop. Geen dode pixels, geen raar piepje. En razend snel, mits je windows 7 een fresh install geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
yeehaw schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:02:
[video]

Hier alvast een filmpje van Modern Warfare 2, op stock snelheden in fullhd. Zonder fraps speelt het al zowat zonder schokken, met 30-45 fps.

Met overclock filmpje is aan het uploaden. Zonder fraps speelt die vloeiend 45-55 fps.(ongeveer).

Reden dat ik niks raak is dat fraps zorgt dat richten heel raar werkt. Muis reageert heel raar dan..
Ziet er goed uit! Op welke settings heb je Cod Mw2 hier ingesteld? Medium?
Bedankt iig, ik denk dat ik nu een kant en klare ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
CorteX schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:16:
[...]

Het lijkt er op dat die N61 inderdaad een van de weinige goede alternatieven voor de E series is. En allebei zijn ze slecht leverbaar... Hopeloze zoektocht is het om een goede laptop te vinden. Ik vind 16" weer net te groot en vind die glossy stijl ook een groot minpunt, vanwege al die vlekken die er op komen.
Ik vind het met die resolutie niet echt een alternatief.
Dan liever de dell studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Nog even hier op terug komen.
Ik had net de laptop compleet opgeladen. Ik haal de lader uit de laptop. Binnen een paar minuten is er opeens 8% van mijn batterij af. En dat zonder belasting van het systeem. Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb hem nu alweer 15 minuten in de lader zitten maar het laden gaat enorm traag. Er is nog geen 3% bij gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sunri5e op 09-03-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
yeehaw schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:23:
Ik heb zelfs overigens totaal geen klachten over deze laptop. Geen dode pixels, geen raar piepje. En razend snel, mits je windows 7 een fresh install geeft.
Biedt Sony die mogelijkheid om een fresh install te doen of moet je zelf een Win7 image downloaden en dan naar Microsoft bellen voor de productactivatie?

BFBC2 toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
StanPC schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:35:
[...]

Ziet er goed uit! Op welke settings heb je Cod Mw2 hier ingesteld? Medium?
Bedankt iig, ik denk dat ik nu een kant en klare ga kopen.
Alles Full, Youtube gooit er een nasty compressie overheen. Hier heb ik nog een filmpje met Overclock, je kan nu zien dat het echt soepel loopt.

Mijn overclock is: 625/900, dit is een ruwe overclock, ik moet het nog een keer finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
DNS666 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:52:
[...]

Ik vind het met die resolutie niet echt een alternatief.
Dan liever de dell studio 15.
Wanneer je kijkt naar het standaard beeldscherm is deze volgens mij gelijk aan de Sony, ik was toch niet van plan om voor de Full HD te gaan. Dell heb ik ook naar gekeken maar ik heb geen goed gevoel bij Dell, maar ik spreek niet uit ervaring dus kan compleet mis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
met die resolutie zijn er inderdaad meer opties.
Maar dan blijven de sony, dell en de asus de beste deals.
Waarvan de dell verreweg het goedkoopste is en de asus het duurst.
Qua design vind ik ze allemaal prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
Ik heb inmiddels mijn E-series ook binnen, vanmiddag meteen geprobeerd of de optical drive er makkelijk uit kan. dit is simpel, je sluit de laptop af met de cd la open, haalt de battarij los, en verwijderd de 2 schroefjes aan de onderzijde bij de drive. Deze schroefjes stonden bij mij gemarkeerd met drie puntjes. je kunt dan de drive er aan de lade voorzichtig uit trekken. de drive heeft een sata aansluiting en is 12,7mm dik.
deze kan dus vervangen worden door een HDD caddy. de afdekplaat van de drive kan ook op de caddy gezet worden zodat je er niets van ziet aan de buitenkant. Ik heb bij newmodeus een caddy besteld (incl. verzendkosten € 45,-- levertijd 1 week) en ga de originele 500gb schijf daarin plaatsen als storage schijf.

Ik heb de interne Hitachi 500gb schijf inmiddels vervangen door een corsair Reactor 120GB schijf, dit geeft een broodnodige performance verbetering want de schijf die er in zit is niet bijster snel.

afbeelding met markering schroeven voor verwijderen drive
Afbeeldingslocatie: http://architectuurhistorica.nl.server4.starthosting.nl/wpimages/09032010221.jpg

drive + laptop
Afbeeldingslocatie: http://architectuurhistorica.nl.server4.starthosting.nl/wpimages/09032010224.jpg

Sata aansluiting op drive
Afbeeldingslocatie: http://architectuurhistorica.nl.server4.starthosting.nl/wpimages/09032010223.jpg

Als de caddy binnen is volgt er een nieuwe post met plaatjes van het eindresultaat.

[ Voor 22% gewijzigd door peter.baarlo op 10-03-2010 12:11 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
precies de reden waarom ik de 320gb niet heb verhoogd naar 500gb.
Een 5400rpm schijf is tegenwoordig echt te traag.

Besteld via sonystyle? of is het een standaard config uit de winkels?
Mits sonystyle wanneer besteld?

Ik heb hem de 18e besteld en nog helemaal niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 20:53
Ik heb al een aantal games zeer vloeiend gespeeld op high settings en een resolutie van 1280*720, waaronder Mass Effect 2, Dragon Age, Tropico 3 en CoD MW2. Ook zonder de GPU te overclocken. De enige game waar de laptop moeite mee heeft is GTA4, dit lijkt te maken te hebben met het toetsenbord, als ik bepaalde toetsen indruk (A en D) dan begint het beeld te haperen, maar als ik gewoon met de pijltjes stuur gebeurd er niks. Is dit probleem bij anderen ook bekend?

In het algemeen ben ik nog steeds hartstikke tevreden met de laptop, ik snap veel van de kritiek hier niet zo goed. De bouwkwaliteit is dik in orde en de afwerking is gewoon goed. Qua uiterlijk, tja smaken verschillen. Vrienden die zijn langs geweest vinden het ook een mooi laptopje. ^__^

Wat betreft het Full HD-scherm: ik ben hier zeer tevreden mee, ik heb het wel op 125% staan zodat de knoppen wat beter zichtbaar zijn.

Heb verder geen problemen met piepjes, geluidjes of lamme accu's. Alle bloatware is wel wat jammer maar daar had ik meteen al wat aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
vraag me af of je geen performance problemen krijgt door de hd, zeker in een free-roaming spel als gta4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seamaster1969 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:36:
[...]

Ik begin steeds meer te twijfelen over de VPC-E. Afgelopen zaterdag even bij MM Amsterdam geweest maar alleen weer de witte en de bruine te zien. Tevens viel mij nu op de ik het schermschanier niet echt degelijk vond, zijn er meer mensen die dat vinden of ben ik gewoon te kritisch voor € 800,00?

Voorlopig nog maar even door op mijn oude laptop.
bear87 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:01:
Ik vind je niet te kritisch, ik vond de algehele kwaliteit ook niet geweldig overkomen als ik heel eerlijk ben. Als je het Vaio logo eraf haalt zou ik hem aan zijn bouwkwaltieit of scherm (standaard scherm, geen 1080P gezien) niet herkennen als zijnde Sony Vaio.
Ik ben naar aanleiding van deze berichten toch ook maar gaan kijken bij de MM. Als het goed is krijg ik donderdag of vrijdag mijn vaio E binnen, dus ik was wel heel benieuwd, eerlijk gezegd ook een beetje aan het twijfelen gebracht.

Die twijfels zijn echter geheel verdwenen nu ik het apparaat in het echt onder handen heb gehad. Ik vind het een zeer degelijk ontwerp, maakt een zeer compacte indruk. Ik vind 'm voor een 15,6" klein overkomen.
Het scherm is met 1 vinger te openen, maar biedt wel voldoende weerstand om dicht te blijven zitten. Ik ben van de meeste notebooks ergere scharnieren gewend. De enige flex die ik kon vinden was op het midden van de beeldschermdeksel, maar ook deze vond ik meevallen. Over het polsvlak en tussen de toetsen/langs de randen zat alles stevig in elkaar. De toetsen typten ook heerlijk. Wat betreft de designkeuze mbt de spikkels ben ik niet teleurgesteld. Bij de witte is het heel subtiel, dus niet storend, en bij de bruine heeft het wel wat pittigs. Ik vind het bij beiden mooier dan kaal wit en bruin. Alleen jammer dat de deksel niet coconut-wit is maar mat zilver. Is een mooie kleur, maar ik had gerekend op het wit zoals je ziet bij de 10" W serie.

Het beeldscherm in de HDready resolutie is me erg meegevallen. Het is inderdaad een glossy scherm, maar de inkijkhoeken vallen reuze mee. Het scherm doet zeker niet onder voor andere 15,6" notebooks, en dat valt me mee voor deze prijs. Bij de MM was er niet zoveel te spelen met de notebook, dus ik kijk met verlangen uit naar het weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
vind het tog knap voor een laptop rond de 800 euro die al die spellen gewoon vloeient speelt hoor , en dan nog van goede qualiteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Laatst online: 13-09 08:17
Goedenavond,

Ik ben een student en zit op ROC op de opleiding Mediavormgever niveau 4, ik heb nu maar besloten
om een nieuwe PC of laptop te gaan kopen. Alleen heb ik een probleempje dat ik niet weet welke en
wat voor ik weet er niet heel veel over maar ik wil niet naar de winkel toe gaan want dan smeren ze je
toch vaak zomaar iets aan plus dat ik niet zomaar iets wil kopen zonder er goed over na te denken.

Nou wou ik eerst een PC omdat mijn budget niet zo heel groot was maar een paar dage later kwam mijn
moeder er mee dat ze mee gaat betalen. mijn budget is nu 700euro dus dacht ik eraan is het niet handiger
om een laptop te halen die ik dan ook overal kan meenemen. maar het nadeel ervan is dat ze ook nog
wel een iets duurder zijn.
Dus wat moet ik nou halen?

Jullie zullen je nu wel vast afvragen voor wat ik het ga gebruiken, voornamelijk voor de standaard dingen
MSN, films downloaden, muziek etc. maar vanwege me opleiding wil ik het dus ook daarvoor gebruiken
en daar heb ik de programma's adobe photoshop, indesign, illustrator, flash en dreamweaver voor nodig.
Maar werkt dat wel goed genoeg op een laptop en overschrijdt dat niet mijn budget? ( ik zal dr even bij zeggen ik ga de pc/laptop niet gebruiken voor games want daar gebruik ik mijn Playstation 3 Slim wel voor dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden )

Mijn oog is gevallen op een Sony Vaio E-serie
pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T

maar is dat wel goed genoeg bij Mycom zeiden ze van wel maar is dat dan wel zo?

Alvast bedankt voor de hulp, wil zo snel mogelijk een nieuwe pc/laptop maar niet zonder dat ik er goed over heb nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
idd een goeie keus , een ati 5650 kan je goed gebruiken in photoshop etc , ondanks dat je op je ps3 speelt kan je met die laptop ook de nieuwste games spelen
ik heb zelf ook een vaio bestelt , om de prijs/qualiteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
maar zijn dr ook nog andere laptops met ongeveer dezelfde prijs maar net zo goeie kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
r--ndy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:07:
Goedenavond,

Ik ben een student en zit op ROC op de opleiding Mediavormgever niveau 4, ik heb nu maar besloten
*heel lang verhaal knip*
Dit was zelf één van mijn redenen om deze laptop te kopen, daar ik met mijn opleiding ook gebruik maak van het complete adobe pakket. Ik kan op dit moment makkelijk Photoshop, Flash en Illustrator naast elkaar gebruiken, zonder dat ik het idee heb dat mijn laptop echt traag wordt.

Echter heb ik wel de iets duurdere versie van 800 euro, met een i5 i.p.v. een i3, maar of dat zo'n groot verschil is durf ik niet te zeggen.

Ik hoop je hiermee enigzins geholpen te hebben.
Docho schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:39:
[...]

Biedt Sony die mogelijkheid om een fresh install te doen of moet je zelf een Win7 image downloaden en dan naar Microsoft bellen voor de productactivatie?

BFBC2 toevallig al geprobeerd?
Sony biedt je alleen de mogelijkheid om hersteldisk te maken, maar dan installeer je alle bloatware terug je pc op. Echter als je een OEM Home Premium DVD van Win7 x64 ritselt bij één van de wel bekende bronnen kan je gewoon de key die onderop je laptop staat gebruiken om legaal te herinstalleren. Je hardware-config blijft namelijk precies hetzelfde.

Bad Company 2 heb ik ook al gespeeld, nou ben ik MW2 gewend en speelt het totaal anders. Dus erg veel tijd heb ik er nog niet in gestoken.

Op Medium in Full-HD draait het in ieder geval prima(Wel AA op 1x gezet). Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil in graphics tussen Medium en High.

High was een beetje te veel van het goede in Full-HD, waarschijnlijk zal het op 1280 x 720 prima draaien. Ik zal dit even voor je testen, hoor je dit straks van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
r--ndy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:25:
maar zijn dr ook nog andere laptops met ongeveer dezelfde prijs maar net zo goeie kwaliteit?
Weinig keus hoor.
Ik had bijna een MSI GX723 gehaald voor 700euro, maar voor 100euro extra kreeg ik veel meer laptop bij sony.
Je kan in het dell topic kijken, daar maken ze regelmatig melding van bepaalde acties.
Dan krijg je ongeveer hetzelfde (iets mindere videokaart) voor ongeveer 80 tot 100euro minder.
De N61-serie van Asus is ook een optie, maar volgens mij een paar tientjes duurder dan sony.
Geen idee hoe het zit met de bouwkwaliteit van de laptops.

[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 09-03-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
DNS666 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Weinig keus hoor.
Ik had bijna een MSI GX723 gehaald voor 700euro, maar voor 100euro extra kreeg ik veel meer laptop bij sony.
Je kan in het dell topic kijken, daar maken ze regelmatig melding van bepaalde acties.
Dan krijg je ongeveer hetzelfde (iets mindere videokaart) voor ongeveer 80 tot 100euro minder.
De N61-serie van Asus is ook een optie, maar volgens mij een paar tientjes duurder dan sony.
Geen idee hoe het zit met de bouwkwaliteit van de laptops.
ja ik hoor van best veel mensen dat een Asus ook best goed is me moeders vriend heeft er ook 1 maar hij zit er ook niet erg veel op dus hij weet ook niet precies hoe het met die bouw kwaliteit dan zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb Battlefield: Bad Company 2 nogmaals getest en op 1280 x 720 kan ik alles open gooien en draait het prima. In Full-HD kan ik als ik anti-aliasing uit zet ook al de rest op high zetten en draait het ook super.

Ik zal als ik morgen tijd heb nog even een filmpje maken.

(Misschien is het wel leuk om de filmpjes in de topicstart te zetten O+ )

[ Voor 12% gewijzigd door yeehaw op 09-03-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPé
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 16:11
Wat zijn de prestaties van de harde schijf eigenlijk?

Ik las namelijk de opmerking: "Een 5400rpm schijf is tegenwoordig echt te traag.". Maar, je ziet niet zelden dat een 5400rpm schijf ongeveer dezelfde performance haalt als een gemiddelde 7200rpm schijf.

Daarnaast lijkt het me logisch dat peter.baarlo een performance winst pakt met een (als ik me niet vergis) SSD van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
yeehaw schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:45:
Ik heb Battlefield: Bad Company 2 nogmaals getest en op 1280 x 720 kan ik alles open gooien en draait het prima. In Full-HD kan ik als ik anti-aliasing uit zet ook al de rest op high zetten en draait het ook super.

Ik zal als ik morgen tijd heb nog even een filmpje maken.

(Misschien is het wel leuk om de filmpjes in de topicstart te zetten O+ )
Heb je de multiplayer getest of de single player? (multiplayer zou iets zwaarder zijn)

Leuk trouwens dat jullie de moeite nemen om jullie ervaringen hier te beschrijven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
FPé schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:46:

Ik las namelijk de opmerking: "Een 5400rpm schijf is tegenwoordig echt te traag.". Maar, je ziet niet zelden dat een 5400rpm schijf ongeveer dezelfde performance haalt als een gemiddelde 7200rpm schijf.

Daarnaast lijkt het me logisch dat peter.baarlo een performance winst pakt met een (als ik me niet vergis) SSD van 300 euro.
Mijn ervaringen van de 5400rpm schijven zijn qua snelheid eigenlijk alleen positief met de WD Blue.

Vooral in accestimes zal je het grootste verschil merken, qua doorvoersnelheid geld vooral hoe groter de platter hoe meer doorvoersnelheid.

Qua accestimes is het volgens mij nauwelijks verbeterd met pakweg 3-4 jaar geleden.

Een WD Black van 60euro voor 320GB, zal ook al een pak sneller zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sinned123 op 09-03-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Is het verschil tussen i3 en i5 processor groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Docho schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:52:
[...]

Heb je de multiplayer getest of de single player? (multiplayer zou iets zwaarder zijn)

Leuk trouwens dat jullie de moeite nemen om jullie ervaringen hier te beschrijven _/-\o_
Multiplayer heb ik getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanleyy
  • Laatst online: 26-02-2024
r--ndy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:25:
De Fire DTX van Deviltech die ook al is aangehaald door Winge is ook een optie.
Geen ervarig met het merk, maar de laptop heeft wel een aantal goede recensies op het net, en is goed configureerbaar.

Btw de P•BOOK 15C30U van BTO en de mySN® MG6.c lijken er wel verdacht veel op.
Het lijkt erop dat het chassis met tot op zekere hoogte configureerbare inhoud onder verschillende namen verkocht wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door stanleyy op 09-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Ik zit nu te twijfelen tussen

of
http://www.laptopshop.nl/...4g64mn.html#specificaties

iemand die weet welke hij zou kiezen? en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Laatst online: 15-07 21:05
Volgens hd tune haal ik deze resultaten met de 500GB
min 37.7MB/sec
max 82.2 MB/sec
avg 62.6MB/sec
acces time 18.8ms
burst 74.4MB/sec

Er kan hier dus een ssd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy

of

& zit dr nou werkelijk zoveel verschil tussen i3 en i5 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik zou voor de sony gaan
heb zelf erg slechte ervaringen met acer qua bouwqualiteit , usb poorten die falen , plastic dat scheurt , cardreaders die er mee ophouden , en dan niet bij 1 maar bij 3 acer laptops van vrienden/kennissen.
+ een 5650 is wel behoorlijk sneller dan een 5470 , dan vind ik 650 nog duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
r--ndy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:23:

of

& zit dr nou werkelijk zoveel verschil tussen i3 en i5 processor?
Zomaar stel je dezelfde vraag in 10 minuten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
yeehaw schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:57:
[...]

Multiplayer heb ik getest.
Dank je om te antwoorden _/-\o_
Is het verschil tussen i3 en i5 processor groot?
De enigste verschillen tussen de Core i3 en de Core i5 is het verschil in clockrate en de aanwezigheid van turboboost.
In jouw geval, een vergelijking tussen de Core i5 430m en de Core i3 330m, verschilt de clockrate weinig en zal dit dus niet voor een groot verschil zorgen in performance, minder dan 5% verschil lijkt me zelfs.
Turboboost kan wel een verschil geven in performance in single-threaded applicaties, laten we zeggen ongeveer 10 a 15%, maar zelfs dat merk je denk ik alleen maar als je cijfers gaat vergelijken, niet in dagelijks gebruik. Zoveel 'zware' single-threaded applicaties zijn er vandaag ook niet meer, dus het nut daarvan lijkt me minimaal.

Ik zat tot een paar dagen geleden met dezelfde keuze/twijfel als jou en heb voor de Sony Vaio VPCEB1M1E/T gekozen, maar die zal ik pas volgende week in mijn bezit hebben.

Edit: Je mag inderdaad niet hetzelfde posten binnen zo'n korte tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Docho op 09-03-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Docho schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:50:
[...]

Dank je om te antwoorden _/-\o_

[...]

De enigste verschillen tussen de Core i3 en de Core i5 is het verschil in clockrate en de aanwezigheid van turboboost.
In jouw geval, een vergelijking tussen de Core i5 430m en de Core i3 330m, verschilt de clockrate weinig en zal dit dus niet voor een groot verschil zorgen in performance, minder dan 5% verschil lijkt me zelfs.
Turboboost kan wel een verschil geven in performance in single-threaded applicaties, laten we zeggen ongeveer 10 a 15%, maar zelfs dat merk je denk ik alleen maar als je cijfers gaat vergelijken, niet in dagelijks gebruik. Zoveel 'zware' single-threaded applicaties zijn er vandaag ook niet meer, dus het nut daarvan lijkt me minimaal.

Ik zat tot een paar dagen geleden met dezelfde keuze/twijfel als jou en heb voor de Sony Vaio VPCEB1M1E/T gekozen, maar die zal ik pas volgende week in mijn bezit hebben.

Edit: Je mag inderdaad niet hetzelfde posten binnen zo'n korte tijd.
je hebt de zelfde vaio besteld als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie een woordje italiaans verstaat (ook voor wie het niet verstaat) een hands on:

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb sinds een weekje een vaio, bruine VCPEB1C5E.
Die bloatware die er standaard op stond vond ik erg vervelend, dus ik heb een schone installatie
gedaan met een Home premium dvd en de key die op de laptop zelf staat.

Echter, alle drivers heb ik wel in orde nu. Maar ik zou graag de instant web access, met die knop op de laptop weer willen herstellen. Weet iemand of dit mogelijk is zonder de vaio restore dvd's te gebruiken? (die ik overigens niet gemaakt heb)

Mijn ervaringen met de laptop tot nu toe zijn erg goed, het full HD scherm is echt heerlijk als ik met photoshop of illustrator werk.
Als iemand nou weet hoe je die web access hersteld, ben ik weer 100% tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds 3 maart mag ik mij een officiele gebruiker noemen van een nieuwe Sony Vaio E-serie. De laptop is zeer mooi qua design, toetsen die heerlijk typen, al met al een goede laptop.

Helaas heb ik toch, naar mijn mening, een groot probleem ondervonden. Toen ik de laptop op 3 maart bij mij thuis gestuurd kreeg, ging ik hem zoals gewoonlijk meteen opladen. Nadat de laptop volledig was opgeladen, haalde ik hem van het netstroom af en begon er op te werken. Ik ging meerdere taken uitvoeren, taken zoals: Internetpagina's openen, Msn messenger activeren etc. Geen veeleisende taken zou je zeggen.

Tot mijn volle verbazing werd mijn concentratie verstoord door een zeer hoge, irritante piep die vanuit de opening van de ventilator zeer goed te horen was. De piep werd alsmaar hoger naarmate ik meerdere taken uitvoerde, zoals eerder vermeld: taken die bijvoorbeeld een pc van 6 jaar oud gemakkelijk zou moeten kunnen uitvoeren. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Sony en nu schijnt het de videokaart te zijn, dit is echter naar mijn mening een gok van de helpdeskmedewerker, aangezien ik de eerste was met deze klacht.

Al met al heb ik gevraagd om een nieuwe laptop, want ik mag toch wel verwachten van een laptop t.w.v. 720€ dat deze naar behoren functioneert. Echter, de medewerker vertelde mij dat dit wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, maar ik de laptop binnen 30 dagen moest opsturen en vervolgens moest wachten op een nieuw exemplaar. Mij werd bovendien verteld dat de wachttijd circa 8 weken zou bedragen wegens de grote vraag of beter gezegd het grote tekort aan deze nieuwe variant van Sony.

Herkent iemand ditzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.baarlo
FPé schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:46:

De 500GB schijf van hitachi haalt 60 mb/s write en 61 mb/s read in Crystalmark (bestand van 500mb)
De SSD corsair reactor R128 doet dit met 185 mb/s write en 235 mb/s read.

voor iets meer dan 200 eu heb je al een 128GB schijf (snv425) van kingston die maar marginaal trager is.

Onderstaand de link naar de post met plaatjes van het verwijderen van de optical drive.
http://gathering.tweakers...message/33607709#33607709

[ Voor 10% gewijzigd door peter.baarlo op 10-03-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
The_eYe schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:58:
Ik heb sinds een weekje een vaio, bruine VCPEB1C5E.
Die bloatware die er standaard op stond vond ik erg vervelend, dus ik heb een schone installatie
gedaan met een Home premium dvd en de key die op de laptop zelf staat.

Echter, alle drivers heb ik wel in orde nu. Maar ik zou graag de instant web access, met die knop op de laptop weer willen herstellen. Weet iemand of dit mogelijk is zonder de vaio restore dvd's te gebruiken? (die ik overigens niet gemaakt heb)

Mijn ervaringen met de laptop tot nu toe zijn erg goed, het full HD scherm is echt heerlijk als ik met photoshop of illustrator werk.
Als iemand nou weet hoe je die web access hersteld, ben ik weer 100% tevreden :P
Dat wil ik ook wel eens weten. En ik zou ook graag hebben dat de knoppen van het geluid en de schermverlichting zouden werken.
Merk je het verschil in snelheid tussen je schone installatie en die van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:50:
Hallo,

Tot mijn volle verbazing werd mijn concentratie verstoord door een zeer hoge, irritante piep die vanuit de opening van de ventilator zeer goed te horen was.

Herkent iemand ditzelfde probleem?
Is dit niet iets waar sommige bezitters van de F-serie ook last van hebben?
http://www.sonyinsider.co...high-pitched-whine-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Ik heb met mijn laptop geen last van een hoge piep (core i5 430, full hd, ati 5650). Zoals Terry al zegt was dit een bekend probleem bij de F-serie. Het probleem was eenvoudig op te lossen door de microfoon ingang dicht te zetten in je instellingen.

Alle sony software is inderdaad wel irritant, ik ben ook best een tijdje bezig geweest om alles te de-installeren. Gelukkig werken allen knoppen nu nog wel bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
De knoppen van het scherm en het geluid kun je terug krijgen door de Vaio Event service en de Sony Shared Library te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Moreno schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:20:
[...]

Dat wil ik ook wel eens weten. En ik zou ook graag hebben dat de knoppen van het geluid en de schermverlichting zouden werken.
Merk je het verschil in snelheid tussen je schone installatie en die van Sony?
Ik heb gebeld met Sony over dit probleem. De software is niet online te vinden, en dit probleem is alleen op te lossen door een restore dvd te gebruiken. Als je die niet hebt aangemaakt dan kan je die (meestal tegen een vergoeding) bestellen bij Sony. De levertijd op de dvd is ongeveer 4 weken! (ik zit met hetzelfde probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
R1cardo01 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:33:
[...]

Ik heb gebeld met Sony over dit probleem. De software is niet online te vinden, en dit probleem is alleen op te lossen door een restore dvd te gebruiken. Als je die niet hebt aangemaakt dan kan je die (meestal tegen een vergoeding) bestellen bij Sony. De levertijd op de dvd is ongeveer 4 weken! (ik zit met hetzelfde probleem)
Als je op de assist knop klikt, als je laptop uit staat krijg je ook een recovery wizard, daarmee kan je het volgens mij ook herstellen. Maar ik heb niet zoveel zin om alles weer opnieuw te installeren.

Dus als iemand binnenkort die quick web access software kan rippen, zou ik(en waarschijnlijk meer mensen) daar erg blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er veel mensen zijn die eigenlijk een E serie met de configuratie Full HD + Ati 5650 + i5 willen, maar van deze koop moeten afzien aangezien de levertijd tegenwoordig 8 a 9 weken bedraagt.

Dan even een vraag namens al deze mensen, aan de kenners:
Een goed alternatief voor de E serie met de configuratie gelijk of lijkend op deze:

* Intel® Core(TM) i5 processor
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Zwart
* DVD-station
* McAfee® - 60 dagen bescherming

Ik zat zelf eigenlijk binnen Sony zelf te denken, de F serie misschien?

b.v.d.
Lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanleyy
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:35:
Een goed alternatief voor de E serie met de configuratie gelijk of lijkend op deze:

* Intel® Core(TM) i5 processor
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Zwart
* DVD-station
* McAfee® - 60 dagen bescherming
Nogmaals: Deviltech Fire DTX (Vind hem persoonlijk alleen minder mooi) eigen config:

Bildschirm15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie
Betriebssystem Microsoft Windows 7® Home Premium
Garantie DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor Intel® Mobile Core i5 520M / 3MB L3 Cache, 2.40GHz - 2.93GHz Turbo Modus
Grafikkarte ATI Mobility Radeon HD 5650 mit 1024MB DDR3 Speicher
Speicher 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz
Festplatte 320 GB 7.200 U/Min SATA
CD DVD Blu-Ray DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte Intel Wi-Fi Link 5300AGN Modul
Bluetooth Integriertes Bluetooth-Modul
WebCam Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Fingerprint Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!

930,00 €inkl. MwSt., zzgl. Versandkosten

EDIT: Voraussichtliches Lieferdatum: Wednesday, 17.03.2010

review: http://www.notebookcheck....DTX-Notebook.25403.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
ik heb mijn E ook binnen met een i3, 4gb geheugen, 5650 en full hd scherm, maar hij is niet zo wit als ik had gehoopt, maar eerder grijs/zilver. Dit vind ik heel jammer en ga hem daarom terugsturen, maar ik zie dat hier veel mensen zijn die ook deze configuratie willen bestellen, maar de levertijd bedraagt 8 weken+ ofzo. Daarom wil ik hem op zich ook wel aan iemand hier kwijt. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt. Ik doe hem niet voor minder weg dan de aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 14-09 08:05
Tjukkie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:17:
ik heb mijn E ook binnen met een i3, 4gb geheugen, 5650 en full hd scherm, maar hij is niet zo wit als ik had gehoopt, maar eerder grijs/zilver. Dit vind ik heel jammer en ga hem daarom terugsturen, maar ik zie dat hier veel mensen zijn die ook deze configuratie willen bestellen, maar de levertijd bedraagt 8 weken+ ofzo. Daarom wil ik hem op zich ook wel aan iemand hier kwijt. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt. Ik doe hem niet voor minder weg dan de aanschafprijs.
Heb je wit of glossy wit besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
gewoon wit, niet de glossy versie. Die was trouwens ook niet echt wit, als ik het moet baseren op de foto's eerder in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stanleyy schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:04:
[...]

Nogmaals: Deviltech Fire DTX (Vind hem persoonlijk alleen minder mooi) eigen config:

Bildschirm15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie
Betriebssystem Microsoft Windows 7® Home Premium
Garantie DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor Intel® Mobile Core i5 520M / 3MB L3 Cache, 2.40GHz - 2.93GHz Turbo Modus
Grafikkarte ATI Mobility Radeon HD 5650 mit 1024MB DDR3 Speicher
Speicher 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz
Festplatte 320 GB 7.200 U/Min SATA
CD DVD Blu-Ray DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte Intel Wi-Fi Link 5300AGN Modul
Bluetooth Integriertes Bluetooth-Modul
WebCam Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Fingerprint Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!

930,00 €inkl. MwSt., zzgl. Versandkosten

EDIT: Voraussichtliches Lieferdatum: Wednesday, 17.03.2010

review: http://www.notebookcheck....DTX-Notebook.25403.0.html
is voor mij de enige die echt als volwaardig concurrent van de sony e serie gezien mag worden, zeker als je de e serie zelf configureerd. welke vraag ik echter nog heb,is: heeft de deviltech een backlight toetsenbord? want dat heeft de sony niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
r--ndy schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:48:
[...]

je hebt de zelfde vaio besteld als mij?
Als jij de SONY VPC-EB1M1E/T besteld hebt, dan hebben we inderdaad dezelfde laptop besteld.
Morgen ga ik trouwens naar Antwerpen, waar deze laptop in de Saturn zou moeten staan, ik ga er sowieso eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen nu ook in het bezit van een Sony E serie. Bevalt zeer goed tot nu toe. Snel en stil.
Alleen het geheugen gebruik, zoals hij geinstalleerd is, vind ik erg hoog. Toch ruim boven de 1.3Gb als ik alleen windows opgestart heb en verder nog niets open heb staan.

Wat kan ik deinstalleren of uitzetten om dit omlaag te brengen ? Iemand wat tips misschien voor me ?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-r
  • Laatst online: 27-12-2022
Terryb47 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:35:
[...]

Is dit niet iets waar sommige bezitters van de F-serie ook last van hebben?
http://www.sonyinsider.co...high-pitched-whine-issue/
Ik herken het, hetzelfde probleem bij mij.
K las net het topic erover bij de F-serie. Morgen maar eens effe kijken of dat het probleem oplost.

EDIT : Opgelost, geen last meer van :)

[ Voor 4% gewijzigd door Erik-r op 15-03-2010 14:25 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste