[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik gebruik nog steeds de vpceb1s1e :')
Dat ding blijft maar werken... gekocht juli 2010

Enige wat treurig werkt is de batterij, maar dat was sinds aankoop zo. Zolang je een netsnoertje er in kan proppen is het (nog steeds) een prima laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
knakker2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:20:
Ik gebruik nog steeds de vpceb1s1e :')
Dat ding blijft maar werken... gekocht juli 2010

Enige wat treurig werkt is de batterij, maar dat was sinds aankoop zo. Zolang je een netsnoertje er in kan proppen is het (nog steeds) een prima laptop.
Die heb ik ook, maar dan sinds mei 2010 :+

Hoezo is de accu bij jou treurig? Die van mij hield het na aankoop ongeveer 3,5 uur uit met brightness laag en wifi aan. Nu zit hij nog op 2,5 uur bij 25% brightness en wifi aan. Hoewel het niet geweldig lang is, is het wel langer dan ik had verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
......dat heeft ie nooit gehaald, 3.5 uur... Brightness laag, wifi uit en andere kleine tweaks: zonder iets te draaien max 2.5 uur. Een vlc videotje draaien: 2 uur

Nu haal ik net een uur met filmpje, 1.5 met browsen. Dan heb jij mazzel gehad met aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hier ook iets van 1,5uur, 2 uur heb ik volgens mij bij aanschaf nog wel behaald maar meer niet :')

Al met al nog altijd vrij tevreden ermee, zeker de laatste maanden geen problemen gehad en hij staat toch wel 15uur per dag aan ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

gewoon goede laptop's die sony's heb dr net een nieuwe SSD en een nieuwe processor in, dus kan weer even voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

SSD wil ik ook nog eens erin zetten... maar met de huidige prijs nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
knakker2 schreef op zondag 30 september 2012 @ 03:02:
......dat heeft ie nooit gehaald, 3.5 uur... Brightness laag, wifi uit en andere kleine tweaks: zonder iets te draaien max 2.5 uur. Een vlc videotje draaien: 2 uur

Nu haal ik net een uur met filmpje, 1.5 met browsen. Dan heb jij mazzel gehad met aanschaf.
Heb je die zogenaamde Battery care mode van Sony niet ingeschakeld? Dat kun je in de Vaio Control Center tegenkomen en herstellen. :)

Die modus zorgt er namelijk voor dat je accu maar zo een 75% benut word, om deze dan langer goed te houden... (LMAO)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik had een SSD draaiende in mijn VPCEA3C5E en die hield er ineens mee op. Na het krijgen van een nieuwe en herinstallatie krijg ik de videokaart driver niet goed. Hij werkt wel (via Sony, Drivermax of Windows Update) maar ik krijg geen hardware accelerated video afgespeeld. Ik krijg of groen beeld en alleen geluid, of in de laatste paar keer, een complete vastloper waardoor ik hem geforceerd moet uitzetten. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Dimiz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:41:
Ik had een SSD draaiende in mijn VPCEA3C5E en die hield er ineens mee op. Na het krijgen van een nieuwe en herinstallatie krijg ik de videokaart driver niet goed. Hij werkt wel (via Sony, Drivermax of Windows Update) maar ik krijg geen hardware accelerated video afgespeeld. Ik krijg of groen beeld en alleen geluid, of in de laatste paar keer, een complete vastloper waardoor ik hem geforceerd moet uitzetten. Iemand hier ervaring mee?
Dat is een flash probleem, je moet kijken naar een andere versie van flash (heb je de meest recente flash player?). Dat Hardware Accelerated video probleem is iets wat gewoon veel problemen heeft ongeacht de videokaart of de driver, en adobe is er gewoon heel slecht in.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Gebeurt in VLC dit, dus lijkt me sterk dat het aan flash ligt

Edit:
Uiteindelijk gefixed met een oude driver versie die ik gelukkig nog had liggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Dimiz op 05-10-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 17:15

TommieW

Numa numa.

Heb je een Intel of ATI grafische kaart?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
HD5650 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Dit heb ik ook gehad, inderdaad even drivertjes er opnieuw inzetten, want windows installeert zelf een driver bij installatie. alleen is dat geen goede driver. ik heb die nieuwe uit dit forum geplukt. works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gisteren filmpje gekeken op accu (HD). 42%, nog 30 minuten mee. He? :)

Dat was even een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Warapapaba, thanks, heb hem gedownload, zal is proberen!

@The Inquisitor:
Is normaal, die tijdsindicatie klopt nooit, ik krijg altijd maximaal maar ander half uur volgens dat ding maar ik red altijd wel 3 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Dr zou eigenlijk een programmaatje moeten zijn die het echt bijhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Wat ik altijd doe is een half uurtje werken en dan kijken hoeveel procent eraf is en dan zelf uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Hoewel ik nog veel plezier heb van mn oude E uit 2010, ik begin toch langzaam te denken aan een vervanging voor als het opeens gewoon niet meer werkt, en nu ik ook voor mn werk 8 uur per dag mee moet werken lijkt het me wel verstandig om een backup plan te hebben

Zijn de nieuwe E's net zo robuust als deze? :P Een nieuwe laptop uitkiezen vind ik een #$%^ bezigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Tsja, dat vind ik moeilijk te zeggen of ze goed zijn, ik heb ze nog niet eerder bekeken.
Mijn plan is om hierna een Alienware te kopen. dat zal over een jaartje zijn denk ik. dat houd die Vaio makkelijk vol :P

Het enige waar ik me echt kapot aan erger aan mijn Vaio is het slechtwerkende touchpad en het Uberschelle geluid wat erin zit. (interne speakers) Voorderest zou ik iedereen zo'n Vaio aanraden want de bouwkwaliteit is erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Coehinator schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:49:
Tsja, dat vind ik moeilijk te zeggen of ze goed zijn, ik heb ze nog niet eerder bekeken.
Mijn plan is om hierna een Alienware te kopen. dat zal over een jaartje zijn denk ik. dat houd die Vaio makkelijk vol :P

Het enige waar ik me echt kapot aan erger aan mijn Vaio is het slechtwerkende touchpad en het Uberschelle geluid wat erin zit. (interne speakers) Voorderest zou ik iedereen zo'n Vaio aanraden want de bouwkwaliteit is erg goed
Ik heb hier een Alienware M15X, en die heeft ook een dramatische touchpad... Maar de geluid is echt abominaal goed!
knakker2 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:16:
Hoewel ik nog veel plezier heb van mn oude E uit 2010, ik begin toch langzaam te denken aan een vervanging voor als het opeens gewoon niet meer werkt, en nu ik ook voor mn werk 8 uur per dag mee moet werken lijkt het me wel verstandig om een backup plan te hebben

Zijn de nieuwe E's net zo robuust als deze? :P Een nieuwe laptop uitkiezen vind ik een #$%^ bezigheid
De nieuwe E's zijn goed, maar je kan beter kijken naar de S series als je echt geeft om bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. :)
Of de Asus N series zijn zeer zeker ook te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ach die nieuwe Alienware M17X R4 hoor ik toch veel goede dingen over...

maar mijn touchpad werkt dus nu helemaal niet meer, als je hem ook maar even aanraakt schiet hij alle kanten op. het is echt heel vervelend aangezien ik een bluetooth muis heb en die af en toe opnieuw moet koppelen. dus dan moet ik een muis met een draad zoeken :O Ook tijdens het typen loopt mijn muisje te cursor te zieken. is er een manier om dat touchpad uit te zetten? ik krijg het via apparaatbeheer niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dimiz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:57:
Warapapaba, thanks, heb hem gedownload, zal is proberen!

@The Inquisitor:
Is normaal, die tijdsindicatie klopt nooit, ik krijg altijd maximaal maar ander half uur volgens dat ding maar ik red altijd wel 3 uur
Omdat de tijdsindicatie zich aanpast aan de huidige werkzaamheden. Ga ik word'en zie je een langere tijd dan als er een HD filmpje opstaat. En een combinatie van die twee voorspelt 'ie niet. Alleen wat je op dit moment doet, en hoelang je mee kan met die werkzaamheden. HD filmpje dus niet zo lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 17:35
Welke driver kunnen jullie mij aanraden voor de HD5650 samen met Windows 8. Nu (zonder driver van amd e.d.) worden video's van bijv. uitzending gemist (app) niet afgespeeld (lees zwart beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Marijn100 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:38:
Welke driver kunnen jullie mij aanraden voor de HD5650 samen met Windows 8. Nu (zonder driver van amd e.d.) worden video's van bijv. uitzending gemist (app) niet afgespeeld (lees zwart beeld).
Ik heb met Windows 8 gewoon de nieuwste driver kunnen installeren, dat is dus niet die van Sony maar die ergens hier uit het forum, Werkt gewoon prima. Alleen heb ik het niet kunnen testen met game's etc. want Windows 8 was er bij mij binnen een week weer af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Coehinator schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

Ik heb met Windows 8 gewoon de nieuwste driver kunnen installeren, dat is dus niet die van Sony maar die ergens hier uit het forum, Werkt gewoon prima. Alleen heb ik het niet kunnen testen met game's etc. want Windows 8 was er bij mij binnen een week weer af O-)
De laatste die ik tegen kom in dit topic (12.3) installeert wel heel leuk, maar doet helemaal niks. In apparaatbeheer staat nog steeds de Microsoft driver genoemd.
UPDATE: Zojuist de 12.8 driver van amd zelf aan de praat gekregen! Minecraft weigert niet meer, maar Uitzending gemist (app) geeft nog steeds zwart beeld... Ook Sony maar een mailtje gestuurd of ze nog wat gaan updaten voor Windows 8.

[ Voor 17% gewijzigd door Marijn100 op 17-10-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Dan moet je HardwareAcceleratie uitzetten, Rechtermuisknop op het Flashopject, en daar kan je het vinden onder instellingen. Ook zou ik controleren of je Adobe Flash goed hebt geïnstalleerd voor alle zekerheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Alles in de Modern UI (Metro) gaat in HTML5 naar mijn weten :) Flash content gaat juist weer wel goed bij deze driver versie. Maar ik ben het inderdaad met je eens dat Hardware Acceleratie uit moet.

[ Voor 22% gewijzigd door Marijn100 op 17-10-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Gister geupgrade voor 30 euro naar Windows 8 Pro, in 1 woord Subliem.
Persoonlijk lijkt het of het hele systeem sneller aanvoelt, dan heb ik het niet alleen over het opstarten. wat bij mij binnen 5 seconden gebeurt, maar ook over de algemene laadtijd van programma's enzovoort.

Qua drivers heb ik het allemaal goed voor elkaar geloof ik.
Alles werkt naar behoren, CCC Geinstalleerd (uit het forum) werkt allemaal supper.

Ik heb de Customerpreview er ook opgehad, toen was ik er nog niet zo enthousiast over, maar nu ben ik blij dat ik het heb gekocht. echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 17:15
Ik denk er over om ook een sony vaio e aan te schaffen. De SV-E1712C5E. Ik heb nu een somy vgn fw21z en deze voldoet prima, en ik vind hem ook erg mooi! Maar de gezinssituatie vraagt om meedere notebooks in huis! Dus de sony vaio E.

Ik wil hem vanwege de 17,3 " (=volledig toetsenbord). Nu zit er een zeer langzame 5400 hdd in. Is er een makkelijke mogelijkheid om daar een sdd bij te plaatsten? Of gaat dat ten koste van de cd-rom? [anders ga ik misschien toch voor een asus....]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Waarom zou het vervangen van de HDD ten koste gaan van de dvd drive? De HDD is gemakkelijk te vervangen en je kunt er inderdaad een SSD inzetten (of een 7200rpm, etc.). Het vervangen duurt slechts enkele minuutjes en er kan weinig fout gaan ;)

Btw, volgens mij heeft de 15inch versie ook een volledig toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 09:22
Ik heb mijn EB1S1E van zomer 2010 en heb nu wel een groot probleem.
Heb er vorige week een SSD in gestoken en hem ook even stofvrij gemaakt. Liep erg lekker, tot vandaag. De laptop valt gewoon soms zonder reden compleet uit, alsof hij alle stroom verliest. Echter knippert het lampje nog één keer rood vooraleer hij echt uit is (maar hij valt veel te abrupt uit om te spreken van sluimerstand ofzo).

Temperaturen zijn zeer ok, fan draait heel rustig en ik was niks intensief aan het doen.
Ik start hem opnieuw op, nog voor ik in Windows zit valt hij alweer uit. Opnieuw opstarten, zelfde verhaal. Nog geen 20 seconden vooraleer hij opnieuw uitvalt. Lijkt mij dus niks softwarematig.

Oude harde schijf erin met windows er nog op, zelfde verhaal. Geraak nog niet eens in Windows.

Na een half uurtje wachten nog eens proberen met de SSD, en hij start op zonder probleem (wel automatisch naar recovery mode). Ik werk er voor een uurtje op (weer niks intensief) en hup, plotseling valt alles weg.

Opnieuw openvijzen die handel, en terwijl de onderkant er nog af was 3Dmark laten draaien, Kombobuster en weet ik veel wat nog. Laptop blijft gewoon draaien (en zet trouwens de hoogste 3DMark score neer wat ik ooit heb gehaald :p )

Nu is mijn vraag: wàt in godsnaam is het probleem? Het zal wel iets hardwarematig zijn, maar de temps zijn OK (40°C idle), de fan draait (gecheckt toen hij open lag), en tijdens een stresstest valt hij niet uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

waarschijnlijk heeft het toch te maken met het feit dat die open is geweest, heb je er goed op gelet dat alle schroefjes goed zitten? en ik zou voor de zekerheid ook het RAM geheugen eens testen of nalopen. dat kan namelijk ook voor hele gekke dingen zorgen als dat niet op de juiste manier is geinstalleerd...

Voorderest vind ik het een zeer vreemd verhaal, zoveel als ik wel niet vervangen heb, had allang verwacht dat die daardoor de geest zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Heb je goed gelet op statische electriciteit?
Verder zal ik, zoals Warapapaba zegt, je RAM checken dmv memtest86+ een nachtje aan te zetten (als dit wel lukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Laatst online: 27-08 09:22
Ja nu loopt hij weer goed, heb 'm gisteren bijna de hele dag laten aanstaan (op 'hoge prestaties' zodat hij niet in slaapstand ging). Is er geen programma ofzo waarmee ik kan monitoren wat er aan de hand is? Iets wat output opslaat op een usb bijvoorbeeld zodat ik na een crash op een andere pc kan kijken wat er juist misging. Misschien is het een zware foutmelding en slaat hij onmiddellijk af.

Waar ik ook nog aan dacht, kan het zijn dat een temperatuursensor kapot is? Bijvoorbeeld dat hij dénkt dat hij overhit is, en daarom afslaat? Want zo lijkt het wel, maar de temps zijn echt wel heel laag. Daarenboven slaat hij af als hij idle is, niet tijdens stresstest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn e series laptop is inmiddels 2,5 jaar oud. Enige tijd geleden werd hij opeens supertraag. Er werkte steeds minder en opeens kon hij windows niet meer openen.Met mijn herstelcd's geprobeerd te fixen, dat ging totaal niet. Dus naar de eerste beste computer reparatie winkel. Ja hoor, harde schijf kapot. Al mijn gegevens weg. Gelukkig heb ik al eeuwen het belangrijkste op een externe staan en had ik het meeste van de schijf nog.
Nieuwe schijf gekocht, windows 7 opnieuw geinstalleerd (ging eerst 2 keer fout, uuuren later bij de derde keer was het voor mekaar).
En wat heb ik nu: een gigantische lawaai maak machine met een bijna dooie accu. De ventilator slaat op hol zodra de cpu maar ietsje omhoog gaat. Momenteel staat ie 25% (door flash). De accu ging voorheen nog wel een uur + zo'n 15 min mee (met gewoon een beetje internetten) nu kan ik amper 10 min mee doen. Ik heb ook het idee dat hij veel meer stroom vreet, mijn elektriciteits verbruik is hoger. (ik zit momenteel veel thuis)
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:55:
Mijn e series laptop is inmiddels 2,5 jaar oud. Enige tijd geleden werd hij opeens supertraag. Er werkte steeds minder en opeens kon hij windows niet meer openen.Met mijn herstelcd's geprobeerd te fixen, dat ging totaal niet. Dus naar de eerste beste computer reparatie winkel. Ja hoor, harde schijf kapot. Al mijn gegevens weg. Gelukkig heb ik al eeuwen het belangrijkste op een externe staan en had ik het meeste van de schijf nog.
Nieuwe schijf gekocht, windows 7 opnieuw geinstalleerd (ging eerst 2 keer fout, uuuren later bij de derde keer was het voor mekaar).
En wat heb ik nu: een gigantische lawaai maak machine met een bijna dooie accu. De ventilator slaat op hol zodra de cpu maar ietsje omhoog gaat. Momenteel staat ie 25% (door flash). De accu ging voorheen nog wel een uur + zo'n 15 min mee (met gewoon een beetje internetten) nu kan ik amper 10 min mee doen. Ik heb ook het idee dat hij veel meer stroom vreet, mijn elektriciteits verbruik is hoger. (ik zit momenteel veel thuis)
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Lijk mij de drivers en met name de bios die je effe een update moet geven naar de meest recente versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:43:
[...]

Lijk mij de drivers en met name de bios die je effe een update moet geven naar de meest recente versie.
Hmm.. 8)7 goeie. Ga daar eens even naar kijken.
Thanks voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

zo heb weer wat gehad met mijn vaio,
laatst brak spontaan de spatiebalk en de Alt toets ernaast af tijdens het typen, het waren de kleine clipjes waarmee die op de hinge zit, dus er was niks meer aan te doen. Ik heb toen een site gevonden die losse toetsen verkocht, Super handig want ik heb dus nu alles er weer netjes op zonder dat ik het hele toetsenbord t.w.v.80 euro hoef te vervangen.

ook heb ik ruzie met mijn wireless kaartje, De Atheros die veel in deze serie is gebruikt.
Ik heb het altijd al een waardeloos kaartje gevonden qua bereik & snelheid. maar nu heeft ook nog eens leuke kuren, disconnecten om de zoveel tijd, en dan zeggen dat er te weinig bereik is terwijl ik op +- 2 meter van de router af zit. gewoon onstabiel en ik denk dat die zijn beste tijd heeft gehad.

Ik heb een V&A ad geplaatst om te vragen of iemand nog een mooi kaartje voor me heeft liggen. hopelijk een beetje vlot want dit werkt ook niet fijn zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Coehinator schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:47:
zo heb weer wat gehad met mijn vaio,
laatst brak spontaan de spatiebalk en de Alt toets ernaast af tijdens het typen, het waren de kleine clipjes waarmee die op de hinge zit, dus er was niks meer aan te doen. Ik heb toen een site gevonden die losse toetsen verkocht, Super handig want ik heb dus nu alles er weer netjes op zonder dat ik het hele toetsenbord t.w.v.80 euro hoef te vervangen.

ook heb ik ruzie met mijn wireless kaartje, De Atheros die veel in deze serie is gebruikt.
Ik heb het altijd al een waardeloos kaartje gevonden qua bereik & snelheid. maar nu heeft ook nog eens leuke kuren, disconnecten om de zoveel tijd, en dan zeggen dat er te weinig bereik is terwijl ik op +- 2 meter van de router af zit. gewoon onstabiel en ik denk dat die zijn beste tijd heeft gehad.

Ik heb een V&A ad geplaatst om te vragen of iemand nog een mooi kaartje voor me heeft liggen. hopelijk een beetje vlot want dit werkt ook niet fijn zo :D
Al gekeken of er een nieuwere driver voor de wireless kaart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Alle drivers al bij langs geweest, Het is en blijft gewoon een rotkaartje als je het mij vraagt, altijd al gedonder mee gehad en het word nu eens tijd dat die eruit gaat. :D

Ik krijg ook weleens een Blue screen of death door het kaartje als ik hem inschakel bijvoorbeeld, echt heel appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:43:
[...]

Sony gemaild voor de bios en drivers (ik kon het echt niet vinden op die site 8)7 ) . Probeer Bios te updaten, is al up to date volgens mijn laptop :? Allerlei drivers geinstalleerd.. laptop is nog steeds een grote ventilator. Daarnaast kan ik mijn FN toets niet gebruiken om de verlichting en het volume aan te passen.
Heeft sony deze drivers verstopt ofzo |:(
Batterij is nog steeds 10x niks. Even de lader eruit en hoppa 55%. Tis mij een raadsel :?
Hoe kan een laptop zo achteruit gaat door een nieuwe harde schijf en een nieuwe frisse installatie van het besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Ik heb windows 8 ge-upgrade maar mijn (ingebouwde) webcam doet het niet meer. Ik heb VPCEB2C5E enig idee hoe ik het werkend krijg? Bij downloads kan ik de drivers niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Klopt, De webcam in het Startmenu van Windows 8 werkt niet, dit is gewoon slechte ondersteuning vanuit Microsoft volgens mij, want zodra je bijvoorbeeld op Skype, Msn of andere Programma's die een webcam gebruiken opent, Doet die het wel gewoon. Je kan ook (zoals ik) gewoon een webcam-programmatje van internet afplukken en dan werkt het ook. Helaas niet in de metro interface.

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
probleem is 'opgelost' helaas heb ik zwart scherm in uitzending gemist app... :*( zover windows 8 ene probleem na het ander :(

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Hoe heb je het opgelost dan? en een zwart scherm in uitzending gemist kan komen omdat je in een bepaalde browser geen Siverlight plugin hebt? Adobe Flash ofzo, Bij mij bevalt Windows 8 eigenlijk heel goed. op wat kleine dingen zoals de webcam, maar daar doe ik toch niks mee... :D

• MarnixHobbelink
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb nieuw geheugen gekocht voor mijn sony vaio vpceb4c5e.
Ik heb pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz gekocht, ik krijg het alleen niet werkend! (d.w.z. het moederbord herkent het wel alleen windows wil niet starten)

Is er hier iemand die mij kan helpen?
Ik heb iets gelezen over voltage,maar kan in het bios niks vinden.

Bij voorbaat dank!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

probeer eens met een oud reepje te booten, en dan eens kijken of die de andere kan vinden doormiddel van Ram checks enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik zit er over te denken om een 14 inch VAIO E serie aan te schaffen met de volgende specs:

- Intel I5 3210m, 2,5ghz
- 6gb DDR ram
- 500gb sata harddisk 7200rpm (upgrade van 320gb 5400rpm is nu gratis)
- amd radeon hd 7670m 1gb

Met studentenkorting kom ik dan uit op 715 euro, een mooi bedrag voor zo'n laptop. M'n ouders hebben een 15 inch laptop uit de E serie van 2 jaar oud en deze werkt nog perfect!

De laptop ga ik gebruiken voor studie/werk gerelateerde taken. Wat neerkomt op voornamelijk internet/office/photoshop gebruik.

Ik heb nog een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:

- De upgrade naar een i7 processor zou nog 130 euro extra kosten. Denken jullie dat dit de snelheidswinst waard is? En zou ik dit eventueel in de toekomst zelf nog kunnen doen? (als de CPU al aftermarket te krijgen is)

- De standaard grafische kaart is een intel HD graphics 4000. Het kost nu 40 euro om deze te upgraden naar bovengenoemde kaart. Maakt dit veel verschil? Ik zal nauwelijks games op de laptop gaan spelen, maar af en toe een oude game als hitman blood money ofzo vind ik wel leuk voor op vakantie ofzo.

- Accuduur wordt voor de E serie gegeven als max 3 uur. Ik weet dat dit in de praktijk zeer kan verschillen, maar ik las eerder in dit topic (pg 169) dat voor de 14 inch versie een accuduur van 7 uur! wordt genoemd. Heeft iemand dit al in de praktijk ervaren?

Nou zijn er nog wel een aantal dingen waar ik over twijfel, zoals 60 euro betalen voor een resolutie-upgrade naar 1600x900 (van 1366x768) en een blu-ray drive ipv dvd-drive. Maar daar denk ik ook nog even overna.

Qua afwerking wordt het in ieder geval de gun metallic black:
Afbeeldingslocatie: https://shop.sony.nl/shop/mimes/openAccess/configuration/SVE14A1C5E/gallery/metallicgold/02_hero.jpg

Bedankt voor de reacties alvast!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

De Processorupgrade is wel wat aan de hoge kant vind ik, er zou denk ik niet direct een hogere snelheid zijn aangezien de HDD altijd de bottleneck is in dit soort systemen. Wel kan het een verschil maken als je meerdere programma's open hebt of veel aan het renderen bent. Ik heb mijn Vaio gekocht met een simpele p6100, tijdens het renderen van After Effects merkte ik gewoon dat het processortje het zwaar had, deze heb ik toen geupgrade naar een i5 520m Die ik bij Tweakers in de V&A heb gekocht, de upgrade viel in mijn geval wel te doen. maar bedenk wel dat bijna de hele laptop uit elkaar moet, en dat je dan je garantie verliest.

Over een schermupgrade kan ik persoonlijk heel kort zijn. Doen!
met 1600X900 vind ik persoonlijk nog te laag. ik ben natuurlijk een 1080p scherm gewend. maar voor 60 euro is dat geen slechte deal denk ik.

De grafische kaart zou ik persoonlijk ook hebben gedaan. maar dit is dus weer persoonlijk. wil je af en toe eens een simpel spelletje spelen kan de Intel HD 4000 prima uit de voeten, maar als je van plan bent om er veel op te gamen, had ik er sws een andere grafische kaart in gedaan. en onthoud dit kan je er dus niet later nog indoen. Processor wel maar dat is in de praktijk veel te duur. en met een I5 denk ik dat het allemaal prima moet lukken.

en als ik zie wat jij met je laptop wil gaan doen, denk ik dat je gewoon de i5 moet nemen, en er geen extra grafiche kaart in moet doen. aangezien je toch alleen maar gaat photoshoppen en tekst gaat verwerken.
De bluerayspeler vind ik persoonlijk onzin. ik heb niet eens meer een DVD dive erin, die is vervangen door een hardeschijf.

Puur Persoonlijk allemaal, hopelijk heb je hier wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met Warapapaba eens. Ik heb zelf zo'n 2.5 jaar geleden een Sony VAIO E serie (wel 15") aangeschaft en die doet het nu ook nog prima.

Als ik kijk waar ik tegen beperkingen aanloop is het zeker niet de processor (I5-430M), die kan nog prima meekomen (voor mijn doelen, die ongeveer overeen komen met jouw doelen). Waar ik wel tegen beperkingen aanloop zijn het scherm en deels de videokaart. Ik heb een scherm met 1366x768 resolutie, maar bij de volgende laptop neem ik echt een grotere resolutie (destijds was het nog te duur). Het scherm vervang je ook niet, dus dat zou ik meteen goed aanpakken ;). Mijn videokaart (HD5650) kan (ook deels door de lage resolutie) hedendaagse spellen op minimum nog wel aan, maar daar loop ik dus al snel tegen beperkingen aan. Ik game ook niet veel (op mijn laptop) maar ik vind het wel fijn dat ik er af en toe een game op kan doen.

Ik zou dus ook zeker voor de hogere resolutie en ook voor de betere videokaart gaan. Ik denk ook inderdaad dat die I5 processor wel (ruim) voldoende moet zijn, al heb ik hier niet zo snel benchmarks van.

Videokaarten kun je bijvoorbeeld hier vergelijken (beetje onduidelijke site wel): http://www.notebookcheck....eon-HD-7670M.69483.0.html
Het hangt er erg vanaf naar welke game je kijkt, maar de HD7670M lijkt in de meeste gevallen zo'n 25-50% sneller te zijn dan de HD4000. De HD7670M lijkt de meeste recente spellen nog net op medium te draaien, de HD4000 kan de meeste spellen niet of nauwelijks op minimum aan. http://www.notebookcheck....raphics-4000.69168.0.html

De videokaart lijkt me dus wel een zinnige upgrade, de processor denk ik te duur, en het scherm zou ik sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Warapapaba en Sidus ontzettend bedankt voor jullie duidelijke reacties!

De CPU upgrade laat ik vallen, m'n huidige desktop is een AMD ahtlon 64 6400+ X2, ik ben
van plan om deze volgend jaar te gaan vervangen en dat wordt dan waarschijnlijk wel een i7.

De scherm upgrade ga ik bij deze nemen. Een duidelijk verhaal, lage kosten en inderdaad lastig zelf te vervangen achteraf.

Wel heb ik besloten ipv 6gb geheugen voor 8gb te gaan. Dit kost slechts 17 euro, en voor photoshop wel zo handig.

Ik ga nog even kijken naar de videokaart, en dan vanavond m'n bestelling maar is plaatsen!!
De huidige actie van een 320gb schijf naar een 500gb schijf bespaard me 70 euro en loopt tot 3 december.
Het zou natuurlijk kunnen dat er na die datum een kortingsactie komt voor bijvoorbeeld de schermupgrade of CPU upgrade, maar dat risico neem ik maar. Die extra opslag en een schijf van 7200rpm ipv 5400rpm zijn toch wel mooi meegenomen.

De blu-ray speler laat ik ook achterwege trouwens. Ik neem onderweg toch geen blu-rays mee, en mocht software ooit nog alleen op blu-ray uitkomen, dan is deze laptop al lang weer aan vervanging toe ;)

De laptop wordt standaard geleverd met windows 8, nou was m'n eerste indruk hiervan niet zo heel goed, maar geef het zeker een kans en anders heb ik nog een surfspot cd'tje liggen met windows 7 prof erop :)

Nogmaals bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Roland_EM25 op 01-12-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Zojuist besteld!

- Sony Vaio E 14 inch
- Intel core I5 3210m, 2,5 ghz
- 8gb DDR ram
- 14inch LED schem, 1600x900
- AMD radeon 7670HD 1gb grafische kaart
- 500gb SATA harddisk
In de eerder vernoemde afwerking gun metallic.

De levertijd is tussen 28 december en 3 januari... Ik zal wat pics en ervaringen posten als ik de laptop ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:13
Goede keus gemaakt, de upgrade van het scherm en videokaart zijn inderdaad echt wel het geld waard.

Vooral de upgrade van het scherm maakt werken op een laptop echt fijner (door het scherm op te splitsen). Vaak is het scherm met een hogere resolutie beter op meer vlakken dan alleen qua resolutie, dus niet alleen meer pixels maar vaak ook betere waarden qua contrast, witwaarden en helderheid.

Mijn E-serie wordt in februari alweer 3 jaar oud, ik ga dan ook eens kijken naar een nieuwe laptop, mogelijk een nieuwe E-serie, maar ik wacht sowieso de nieuwe generatie Intel-processors en videokaarten af.

Oja, en hoe veel geld heb je betaald voor je configuratie (als ik vragen mag) ?

[ Voor 6% gewijzigd door MaltaSoron op 02-12-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Roland_EM25 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:23:
Ik zit er over te denken om een 14 inch VAIO E serie aan te schaffen met de volgende specs:

- Intel I5 3210m, 2,5ghz
- 6gb DDR ram
- 500gb sata harddisk 7200rpm (upgrade van 320gb 5400rpm is nu gratis)
- amd radeon hd 7670m 1gb

Met studentenkorting kom ik dan uit op 715 euro, een mooi bedrag voor zo'n laptop. M'n ouders hebben een 15 inch laptop uit de E serie van 2 jaar oud en deze werkt nog perfect!

De laptop ga ik gebruiken voor studie/werk gerelateerde taken. Wat neerkomt op voornamelijk internet/office/photoshop gebruik.

Ik heb nog een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:

- De upgrade naar een i7 processor zou nog 130 euro extra kosten. Denken jullie dat dit de snelheidswinst waard is? En zou ik dit eventueel in de toekomst zelf nog kunnen doen? (als de CPU al aftermarket te krijgen is)

- De standaard grafische kaart is een intel HD graphics 4000. Het kost nu 40 euro om deze te upgraden naar bovengenoemde kaart. Maakt dit veel verschil? Ik zal nauwelijks games op de laptop gaan spelen, maar af en toe een oude game als hitman blood money ofzo vind ik wel leuk voor op vakantie ofzo.

- Accuduur wordt voor de E serie gegeven als max 3 uur. Ik weet dat dit in de praktijk zeer kan verschillen, maar ik las eerder in dit topic (pg 169) dat voor de 14 inch versie een accuduur van 7 uur! wordt genoemd. Heeft iemand dit al in de praktijk ervaren?

Nou zijn er nog wel een aantal dingen waar ik over twijfel, zoals 60 euro betalen voor een resolutie-upgrade naar 1600x900 (van 1366x768) en een blu-ray drive ipv dvd-drive. Maar daar denk ik ook nog even overna.

Qua afwerking wordt het in ieder geval de gun metallic black:
[afbeelding]

Bedankt voor de reacties alvast!
Hier kun je een hoop lezen over de E14P series..
De accuduur van 7 uur is inderdaad een behoorlijk accurate uitspraak van Sony.
http://www.notebookcheck....6EW-Notebook.78162.0.html

- Onder de erg zware browsertest van Notebookcheck haalt deze 6 uur en 20 minuten,, dat is langer dan bijna 80% van alle ultrabooks...
- De koeling is heel erg goed van de machine, geen throttling en erg lage case temp, hou er rekening mee dat de koeling van deze machine dus wel onder Idle gebruik hoorbaar is.. (hij is dus nooit echt stil)
- Het scherm is brakker dan brak...
- Gewicht is voor een 14 inch ook behoorlijk hoog, (2.3 kg)
- Bouwkwaliteit is in orde.
- Touchpad + keyboard is top!
- Performance van de machine is ook erg goed, ik zou dan ook zelf een SSD erin pleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

@MaltaSoron; ik heb er via de studystore van sony 789 euro voor betaald. Zonder deze "studentenkorting" kost de configuratie 848 euro. Via m'n werk krijg ik nog wat terug waardoor ik zelf zo'n 500 euro betaal. Ik zie net trouwens dat de gratis upgrade naar 500gb harddisk ipv 320gb "niet meer op voorraad is"... lijkt me erg typisch, maar waarschijnlijk zijn het aantal actiebestellingen op ofzo.

@Vinand; dat zijn goede berichten over de levensduur van de accu zeg! Ik ben benieuwd hoe dit zich uitpakt na bijvoorbeeld een jaar gebruik. Ik weet van de E 15 inch die m'n ouders hebben dat werken in bijvoorbeeld de tuin echt niet te doen is vanwege het lage contrast van het scherm en de vreselijke glare.

Wellicht dat ik er inderdaad in de toekomst een SDD in stop, komt waarschijnlijk de accuduur ook weer ten goede! Ik hoop alleen dat die dingen nog wat in prijs gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Roland_EM25 schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:39:
@MaltaSoron; ik heb er via de studystore van sony 789 euro voor betaald. Zonder deze "studentenkorting" kost de configuratie 848 euro. Via m'n werk krijg ik nog wat terug waardoor ik zelf zo'n 500 euro betaal. Ik zie net trouwens dat de gratis upgrade naar 500gb harddisk ipv 320gb "niet meer op voorraad is"... lijkt me erg typisch, maar waarschijnlijk zijn het aantal actiebestellingen op ofzo.

@Vinand; dat zijn goede berichten over de levensduur van de accu zeg! Ik ben benieuwd hoe dit zich uitpakt na bijvoorbeeld een jaar gebruik. Ik weet van de E 15 inch die m'n ouders hebben dat werken in bijvoorbeeld de tuin echt niet te doen is vanwege het lage contrast van het scherm en de vreselijke glare.

Wellicht dat ik er inderdaad in de toekomst een SDD in stop, komt waarschijnlijk de accuduur ook weer ten goede! Ik hoop alleen dat die dingen nog wat in prijs gaan zakken.
Vanwege het scherm adviseer ik dan altijd om te kijken naar de Vaio S15...

Deze is op bijna elke vlak een betere aankoop voor het geld wat je ervoor uitgeeft dan de gehele E serie... Met name het Full HD IPS paneel met goede contrast, helderheid en met een matte afwerking ga je veel meer plezier aan hebben, laat staan dat deze hilarisch genoeg ondanks zijn grote schermmaat een ruime 400 gram lichter weegt dan de Vaio E14P. En bijna op elk ander vlak beter met uitzondering van de (iets) kortere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb zeker ook gekeken naar de S serie. Maar 13 inch vind ik net te klein, en als ik de 15 inch versie met dezelfde specs wil configureren als ik nu de 14 inch E serie besteld heb, ben ik een aardige bak extra geld kwijt:

- Basisprijs S serie 15 inch: 928
- Geheugenupgrade naar 8gb: 79.99
Totaal: 1057.99.

Ik heb dan inderdaad wel een beter scherm, en waarschijnlijk een betere algehele bouwkwaliteit. Maar wat ook belangrijk is, is de vraag wat ik uiteindelijk met de laptop ga doen. Als ik er dagelijks intensiefgebruik van zou maken, is de S serie wellicht een betere keus.

Voor mijn doeleinden voldoet de E serie denk ik prima. Ik weet dat het vanwege het lage contrast onmogelijk is om er goed mee buiten (in de zon) te werken, maar dat maakt voor mij niet uit.

Vandaag wel een mailtje gekregen dat de uiteindelijke leverdatum met een week verlaat is, dit in verband met "een bepaald onderdeel is voor u besteld". Rustig afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal dagen geleden de SVE14A2C5E besteld met de volgende samenstelling:

Geheugen : 8 GB 1600 MHz DDR3-SDRAM
Opslagcapaciteit : 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Grafische kaart : AMD Radeon HD 7670M 2GB
Processor : Intel®CoreTM i7-3632QM,2.20GHz
Display : 35,5 cm LED, 1600x900+camera
Afwerkingen : Gun Metallic

Ik ben erg blij met die samenstelling. Ik ga hem gebruiken voor muziekproductie (Ableton, Maschine, Komplete) en DJen (Traktor met DVS). Het is volgens mij de beste 14" met een goeie i7 processor (13/14" ultrabook i7's zijn er genoeg, maar die zijn te licht).

Nu heb ik in mijn huidige model een Samsung 830 256 GB SSD schijf zitten die ik graag wil overzetten. De SSD wil ik voor mijn programma's en OS gebruiken en de 500GB schijf voor alle sample libraries en muziek.

Kan ik dan het beste de SSD in een HDD caddy stoppen of de 500 GB schijf? En weet iemand welke HDD caddy ik voor dit model kan gebruiken? Ik kan het nog niet meten ivm de levertijd, maar als ik ook alvast de HDD caddy kan bestellen, hoef ik daar niet op te wachten ;-)

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 16:45
Ik heb inmiddels een jaar of anderhalf een VPC-EB4Z1E. Best een aardige laptop maar de HDD is gruwelijk traag dus ik besloot dat het een goed idee is die te vervangen met een (redelijk kleine) SSD. Ik bedacht me dat ik de optische drive toch nooit gebruik en wat extra opslag geen kwaad kon, dus ik wil er eigenlijk een oude 320 gb schijf inbouwen (de 500 gb schijf van m'n vaio gaat naar m'n desktop voor backups enzo). Ik heb wat rondgezocht en kwam de volgende caddy tegen:

http://www.ebay.nl/itm/2n...4ab74a9a9c#ht_3103wt_1397

Zover ik in kan schatten hoort dit gewoon te passen aangezien het een 12.7mm ding is en die universeel zouden moeten zijn. Ik heb wat video's op youtube bekeken (van vrijwel dezelfde producten, het enige verschil lijken de stickers..) en het is me niet helemaal duidelijk hoe dit ding uberhaupt in laptop blijft hangen. Nergens heb ik een schroefgat gezien en in die filmpjes wordt hij ook niet vastgeschroefd. Ik heb wat teruggelezen en gezien dat er in dit topic een aantal mensen waren die gebruik maken van soortgelijke caddies. Weet iemand hoe dit zit?

Edit: zie overigens dat volgens deze verkoper deze caddy niet geschikt is voor de E-serie. Weet iemand een andere (d'r is wel een of andere website maar die is 2x zo duur als het spul van ebay)?

[ Voor 7% gewijzigd door MrMaxedTank op 09-12-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ja, ik gebruik ook een caddy, ik heb hem bij DX vandaan voor een tientje. Het verschil zit hem in de hoogte en in de aansluiting. Bij mijn E serie is een Sata aansluiting gebruikt, en bij sommige laptops is dit een IDE, De hardeschijf zet je vast in de caddy met 2 schroefjes. en de caddy zit bij mij met 2 schroeven vast in de laptop.

Ik heb wat foto's gemaakt om het te verduidelijken...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/70221077/2012-12-09%2016.45.37.jpg
Deze 2 schroefjes. haal ze er helemaal uit. en je schuift je DVD drive er zo uit...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/70221077/2012-12-09%2016.46.50.jpg
Je ziet hier mijn caddy met mijn 500GB schijfje erin...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/70221077/2012-12-09%2016.47.03.jpg
Met deze 2 schroeven zit de HDD vast in de caddy

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/70221077/2012-12-09%2016.47.26.jpg
Je ziet hier dus de Sata aansluiting... Zelf denk ik dat dit bij jou E serie gewoon hetzelfde is, maar als ik jou was had ik toch je DVD er even uitgepakt om te kijken of die overeenkomt.

Ik heb de mijne hier besteld...

en wat het frontje betreft. die kan je van de oude DVD drive af klikken en bij de Caddy er zo weer op klikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 16:45
Bedankt voor de heldere post (en de moeite van de foto's). De meeste van deze zaken wist ik al, ik heb inderdaad een SATA aansluiting. Wat me vooral verwarde was het feit dat je die "lus" op de achterkant nergens op de foto's ziet, overigens ook niet op DX. Ik ga er daarom maar van uit dat het allemaal uniform is, bestel deze dan maar via eBay, via DX duurt het mij wat te lang ;)

Nogmaals bedankt :)

Edit: nog even de optische drive uit m'n laptop getrokken. Blijkbaar kun je die "lus" gewoon overzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMaxedTank op 09-12-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnixHobbelink
  • Laatst online: 04-09-2024
De drivers voor mijn videokaart uit de topicstart (amd 11.8) geeft bij mij problemen.
11.9 en 12.3 zijn niet meer te downloaden uit dit forum, zou iemand mij kunnen helpen aan nieuwe drivers voor mijn Sony Vaio VPCEB4C5E met AMD HD5650?

Bij voorbaat dank,

Marnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

MarnixHobbelink schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:14:
De drivers voor mijn videokaart uit de topicstart (amd 11.8) geeft bij mij problemen.
11.9 en 12.3 zijn niet meer te downloaden uit dit forum, zou iemand mij kunnen helpen aan nieuwe drivers voor mijn Sony Vaio VPCEB4C5E met AMD HD5650?

Bij voorbaat dank,

Marnix
Ik denk dat je deze wel kan proberen. ik weet niet of ik dezelfde draai, maar ik denk dat het werkt. (eventuele foutmeldingen negeren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik zit er sterk aan te denken deze week een nieuwe te kopen

SONY SVE1712S1EB

Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? kan dus nergens reviews lezen/vinden...
Mijn 2.5 jaar oude VPCEB1S1E werkt nog steeds en op die bagger batterij er heeel veel plezier van gehad,vandaar ik het gebruik van Sony wil doorzetten. 850 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
knakker2 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:24:
Ik zit er sterk aan te denken deze week een nieuwe te kopen

SONY SVE1712S1EB

Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? kan dus nergens reviews lezen/vinden...
Mijn 2.5 jaar oude VPCEB1S1E werkt nog steeds en op die bagger batterij er heeel veel plezier van gehad,vandaar ik het gebruik van Sony wil doorzetten. 850 eur.
Accu van die laptop is matig te noemen op zijn best... Andere minpunt is het feit dat de laptop een bagger scherm heeft voor zijn prijs (onacceptabel). Op dat vlak kan je veel beter kijken naar de Vaio S15 series van Sony, die geven een veel betere bouwkwaliteit, veel beter scherm (IPS + Full HD :D ) en mobiliteit voor zijn prijs...

met i5 is die ongeveer 929 euro bij sony online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:13
Mijn broer wilde eerst ook een nieuwe E kopen, maar op we website van Sony zijn ook oude modellen terug te vinden, zoals van de S-serie, voor echt mooie prijzen en wel goede specs.

https://outlet.sony.nl/shop/VAIO-notebooks/S-Serie-13-15

Het checken waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Dat zijn refurbisched modellen, dus die hebben ze gemaakt uit onderdelen die over waren, of die uit andere laptops komen enzo. ik heb het daar nooit zo op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
ik heb een vaio VPC-EJ1M1E
aangezien ik niets vond over de code dacht ik het eventjes hier te vragen
waarvoor staat de code op zich en hoe komt het dat dit model bijna niet voorkomt?
de j-code staat ook niet in de lijst van de TS
iemand een idee wat het is...
hier is de link naar sony's site: http://www.sony.be/lang/n...io-e-series/vpcej1m1e#tab

• Vinand
De EJ series zijn de opvolgers van de EC series, deze lijn heeft relatief kort bestaan... Oftewel de 17" modellen in de E series line up van Sony. We zijn nu een generatie verder, en nu werken we met E17 voor de 17" modellen.

• YassinIT
dank u voor de info
nu heb ik nog een ander probleem dat al maandenlang aansleept.
mijn internetverbinding valt geregeld weg en als ik dan 'problemen oplossen' doe dan krijg ik uiteindelijk het resultaat dat er iets mis was met de draadloze netwerkadapter en dat dit opgelost is en op dat moment komt de verbinding terug.
heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen want het is nogal irritant.
en is er nog iemand die hetzelfde probleem heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door YassinIT op 20-12-2012 16:03 ]

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Welk kaartje heb je erin?
De Atheros toevallig? want die heb ik er 2 weken geleden ook uitgesmeten. ik had een hele onstabiele verbinding. ik heb alle drivers geprobeerd en ik had soms een laag bereik, terwijl ik op 2 meter afstand van mijn router zat.

Ik heb dus nu een Intel 6300 erin. Welke perfect werkt. ook over 5ghz

• YassinIT
ik heb inderdaad de Atheros
ik zal nu hetzelfde proberen en hopelijk gaat het dan beter

aangezien de garantie nog geld ga ik hem denk ik gewoon eventjes terug binnenbrengen maar wel eerst terugzetten op fabrieksinstellingen :P

[ Voor 46% gewijzigd door YassinIT op 22-12-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Als het goed is komt m'n bestelde laptop (zie boven) volgende week...

ik vroeg me trouwens af of iemand weet of er een limiet aan het maximale werkgeheugen zit dat je in de E serie kan stoppen. Ik lees verschillende berichten;
- 1 geheugenmodule zit gesoldeerd, er kan er 1 bijgestoken worden
- 2 sloten voor geheugen aanwezig.

ik heb 'm nu besteld met 8gb ram, ik verwacht zeker niet meer nodig te gaan hebben, maar zou ik er (in theorie) 2 reepjes van 8gb in kunnen zetten? Of als er 1 4gb module zit vastgesoldeerd, eentje van 8gb bijzetten zodat ik 12gb heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Als ik bovenstaande posts over de HDD-caddy goed begrijp, kan ik dus heel eenvoudig een SSD & huidige HDD naast elkaar gebruiken.

Is het dan zo dat ik op de SSD (die dan in het DVD-slot zit) het OS kan plaatsen en alle files op de 500GB schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

cocico schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:49:
Als ik bovenstaande posts over de HDD-caddy goed begrijp, kan ik dus heel eenvoudig een SSD & huidige HDD naast elkaar gebruiken.

Is het dan zo dat ik op de SSD (die dan in het DVD-slot zit) het OS kan plaatsen en alle files op de 500GB schijf?
Ik raad aan om de SSD op de plek te doen waar de HDD nu zit, en de HDD te verplaatsen naar de caddy. Omdat je er dan zeker van bent dat de SSD met het OS er op, de eerste SATA schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Zal ik doen! Ik heb voor 40 euro een SSD 60GB - OCZ Vertex 2 SATA II op de kop getikt, eens zien wat dat van prestatiewinst oplevert!

Dan nu nog op zoek naar een nieuwe processor. Zou deze passen in de plaats van de i3 330M: Intel-Core-i7-640M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:26
Ik ben benieuwd of jij de processor vervangen krijgt.
Als dat zo is, dan wil ik heel graag een foto sessie zien van hoe je het gedaan hebt!
Volgensmij zit de processor vast gesoldeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik heb de processor ook vervangen, Van een Intel Pentinum p6100 naar een i5 520M

De processor zit niet vast gesoldeerd maar gewoon in een soort klem. je draait een knopje open en je haalt de heatsink en de processor er zo af, het enige tricky deel is wel, dat de koelpasta soms enorm zit vastgezogen, dus je moet erg voorzichtig zijn met het verwijderen van de heatsink, aangezien de grafische kaart wel blijft zitten. (die zit op dezelfde heatsink)

Voorderest was het appeltje eitje. }:O

[ Voor 72% gewijzigd door Coehinator op 24-12-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik kijk er naar uit ;-) Heb 'm net eens geopend en stof weggedaan, maar de ventilator blijft lawaai maken. Mijn CPU staat idle op 54°C, ik denk dat de koelpasta sowieso aan vervanging toe is!

Verwijderd

goededag ben nieuw op het forum weet niet hoe alles werkt
maar ik heb wel een vraag over 2 laptops ben namelijk bezig om een andere te kopen
twijfel tussen de sony sve1712w1/b.nl3
of de samsung np350e7c-so5nl
heb wel gehoord en gelezen dat er in de sony vaak een raar geluid zit .is dat nu nog zo
en dat de samsung goed is
wie helpt me verder alvast bedankt

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nu zit ik dus ook te kijken om een tweede HDD (of eigenlijk SSD) in te bouwen in mijn E-C. Maar nu heb ik mooi een 17,3 inch dus er IS gewoon ruimte voor een tweede HDD/SSD, wat handig is omdat ik dan mijn optische drive kan laten zitten.
Wazzup! schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:03:
Ik zou graag een extra hdd in me laptop willen schroeven. Het gaat hier om een 17inch model dus er is gewoon ruimte voor. Wat er enkel ontbreekt is een tweede aansluiting.

Nu heb ik sony gemaild maar dat schijnt absoluut niet mogelijk te zijn. Dan kan alleen bij het samenstellen van de laptop gekozen worden.

Is er een mogelijkheid om zo'n kabeltje ergens te bestellen? Zou anders wel weer erg jammer zijn...
Hoe dan ook, hoe kan ik dat bovenstaande controleren? Ik ben niet zo thuis in HDD aansluitingen

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:20:
goededag ben nieuw op het forum weet niet hoe alles werkt
maar ik heb wel een vraag over 2 laptops ben namelijk bezig om een andere te kopen
twijfel tussen de sony sve1712w1/b.nl3
of de samsung np350e7c-so5nl
heb wel gehoord en gelezen dat er in de sony vaak een raar geluid zit .is dat nu nog zo
en dat de samsung goed is
wie helpt me verder alvast bedankt
Piepgeluid van de Sony E series is verleden tijd, al sinds een jaar niks meer van vernomen sinds enkele line ups van de E series geleden.

Verwijderd

bedankt voor het snelle antwoord over het geluid van de sony
nu alleen nog sony of samsung kopen

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

The Inquisitor schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:00:

----

[...]

Hoe dan ook, hoe kan ik dat bovenstaande controleren? Ik ben niet zo thuis in HDD aansluitingen
Ik zou hem gewoon even open schroeven. Appeltje eitje bij deze Sony's.
En dan eens even kijken hoe alles erbij ligt. en maak dan meteen even wat foto's dan kunnen wij je wel verder helpen wat betreft de aansluiting en of kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd om de SVE1712C5E aan te schaffen voor het einde van het jaar, mede omdat het Full HD scherm dan gratis is.

Omdat ik toch niet game maar wel met Photoshop werk zal het waarschijnlijk de i3-3110M of de i5 worden. Maar de ingebouwde AMD 7650M kaart heb ik dus eigenlijk helemaal niet nodig, ik heb ruim genoeg aan de ingebouwde Intel HD Graphics 4000. Ik moet die AMD kaart helaas wel meebestellen op de site merk ik.

Nu is mijn vraag, is deze AMD 7650M videokaart uitneembaar? Want ik heb hem er dus namelijk liever helemaal niet in. Scheelt weer wat energie en drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 05:53:
Ik ben geinteresseerd om de SVE1712C5E aan te schaffen voor het einde van het jaar, mede omdat het Full HD scherm dan gratis is.

Omdat ik toch niet game maar wel met Photoshop werk zal het waarschijnlijk de i3-3110M of de i5 worden. Maar de ingebouwde AMD 7650M kaart heb ik dus eigenlijk helemaal niet nodig, ik heb ruim genoeg aan de ingebouwde Intel HD Graphics 4000. Ik moet die AMD kaart helaas wel meebestellen op de site merk ik.

Nu is mijn vraag, is deze AMD 7650M videokaart uitneembaar? Want ik heb hem er dus namelijk liever helemaal niet in. Scheelt weer wat energie en drivers installeren.
De gpu is naar mijn idee gesoldeerd op de mobo...

Waarom kijk je met jouw eisen gewoon niet naar de vaio S15?
Die heeft nog een veeeel beter full hd scherm (IPS!!! vs tn), en die kun je wel krijgen zonder gpu met een full hd display. (Nog sterker nog, je kunt hem nieteens zonder full hd ips scherm krijgen). Ook is de interne kwaliteit + bouwkwaliteit + accuduur veel beter en weegt deze ruim een kilo minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Coehinator schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:01:
[...]

Ik zou hem gewoon even open schroeven. Appeltje eitje bij deze Sony's.
En dan eens even kijken hoe alles erbij ligt. en maak dan meteen even wat foto's dan kunnen wij je wel verder helpen wat betreft de aansluiting en of kabels.

Hieronder de foto's. Duidelijk is dat er nog een HDD/SSD in PAST.... maar hoe het precies met de aansluiting zit... :X

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t459/MilaLover/DSC_0274_zps8004b3be.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t459/MilaLover/DSC_0275_zps60d22afa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Hmmmm. eigenlijk zou je die caddy er nog even af moeten halen. maar zoals ik hier zie zit je eerst hardeschijf gewoon op een sata aansluiting (zoals normaal) Maar nou kan ik zo niet zien welk verloopje je moet hebben, ik ga eens even op ebay kijken :P

edit:
Ik geloof dat ik het gevonden heb... Link

Zoals hun zeggen heb je die bruine connector nodig, die kunnen hun in overleg alleen leveren zonder die caddy. want die heb je immers al.

[ Voor 41% gewijzigd door Coehinator op 28-12-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En die connector komt dan enerzijds (natuurlijk) op de nieuwe HDD, en dan connecten op dezelfde plek als de huidige hdd? Daar rechts

Edit: dat haalt die bruine connector qua lengte toch nooit?

[ Voor 19% gewijzigd door The Inquisitor op 28-12-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

misschien hebben hun die juiste connector ook wel. wel raar indd. Ik heb zelf geen 17 inch helaas dus ik kan het niet checken. maar misschien kun je even contact opnemen met de verkoper om verhaal te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Vinand: Thanks voor de tip, maar ik wil echt 17", ik vind de letters anders te klein worden. Idd wel beter dat het een IPS scherm is! Raar dat je daar niet op kunt zoeken bij de laptops in de Pricewatch trouwens.

Weet iemand zeker of die AMD kaarten echt vastgesoldeerd op het moederbord zitten bij de E series? Want bij de 14" en 15" kan je ze wel zonder die AMD kaarten bestellen maar helaas bij de 17" niet.

En wat als je de AMD kaart in de bios zou disablen? Of geeft ie dan geen beeld meer naar een extern display, zoals mijn 1920x1200 IIyama die op mijn bureau staat?

En als laatste: in de openingspost van dit topic bij de Veelgestelde Vragen staat dat je niet genoeg aan de ingebouwde grafische kaart hebt om Full HD af te spelen. Nou, de slechtste geintegreerde grapchis is nu de HD 3000 en die kan dat op zijn sloffen. Dus die jaren oude informatie kan er nu wel af denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Coehinator schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:01:
misschien hebben hun die juiste connector ook wel. wel raar indd. Ik heb zelf geen 17 inch helaas dus ik kan het niet checken. maar misschien kun je even contact opnemen met de verkoper om verhaal te halen
Ik denk dat ik er achter ben...

Ik vermoed/weet bijna zeker dat ik deze kabel nodig heb:

Afbeeldingslocatie: http://s.eet.eu/products/2_a1766534a.jpg
Linkje

En deze zal dan de huidige vervangen en dus plaats maken voor 2 HDD's. Echter... het kost imo vrij veel geld voor zo'n stom kabeltje, en dan heb ik mijn SSD er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

dat is inderdaad schandalig veel geld. Is het veel goedkoper om een caddy erin te doen. en ook raar van sony dat ze dit niet gewoon standaard doen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:58:
@ Vinand: Thanks voor de tip, maar ik wil echt 17", ik vind de letters anders te klein worden. Idd wel beter dat het een IPS scherm is! Raar dat je daar niet op kunt zoeken bij de laptops in de Pricewatch trouwens.

Weet iemand zeker of die AMD kaarten echt vastgesoldeerd op het moederbord zitten bij de E series? Want bij de 14" en 15" kan je ze wel zonder die AMD kaarten bestellen maar helaas bij de 17" niet.

En wat als je de AMD kaart in de bios zou disablen? Of geeft ie dan geen beeld meer naar een extern display, zoals mijn 1920x1200 IIyama die op mijn bureau staat?

En als laatste: in de openingspost van dit topic bij de Veelgestelde Vragen staat dat je niet genoeg aan de ingebouwde grafische kaart hebt om Full HD af te spelen. Nou, de slechtste geintegreerde grapchis is nu de HD 3000 en die kan dat op zijn sloffen. Dus die jaren oude informatie kan er nu wel af denk ik!
De AMD kaart zit vastgesoldeerd, dat is een ding dat zeker is. Je kan de drivers verwijderen en de kaart uitzetten in apparaatbeheer, dan schakelt je laptop automatisch over naar de Intel HD 3000/4000 die in je processor zit, alleen waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:26
Kan iemand een fotosessie maken van het vervangen van de CPU, anders ga ik het doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
2010 juli gekocht, flink mee gereisd, heeeel veel gebruikt en werkt NU nog steeds als een speer! :) vpceb1s1e ..echter is de batterij een drama geworden, en wil ik stiekum ook wel nu ik dus weer in Nederland woon en even niet meer reis een 17inch hebben. Wegens plezier met de Vaio wil ik dus een nieuwe kopen.

Welke?

Budget 1000 eur, 17inch (full hd) en ietswat betere batterij (als vaios dat wel hebben) moet in staat zijn de wat betere (schiet) spellen te kunnen draaien.

Ik zal dit denk ik niet bij de E moeten zoeken, of misschien wel.. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Coehinator schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:25:
dat is inderdaad schandalig veel geld. Is het veel goedkoper om een caddy erin te doen. en ook raar van sony dat ze dit niet gewoon standaard doen :O
Die website is gewoon een oplichters zaakje...
rond de 500 euro voor een SSD van 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coehinator schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:29:
[...]
De AMD kaart zit vastgesoldeerd, dat is een ding dat zeker is. Je kan de drivers verwijderen en de kaart uitzetten in apparaatbeheer, dan schakelt je laptop automatisch over naar de Intel HD 3000/4000 die in je processor zit, alleen waarom zou je dat willen?
Okee, bedankt. 1. Ik vind de kleuren via Intel mooier, 2. minder energie => langer met batterij, 3. hoef geen AMD drivers te installeren. Ik zal er nog 1 nachtje over denken... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:09:
[...]

Okee, bedankt. 1. Ik vind de kleuren via Intel mooier, 2. minder energie => langer met batterij, 3. hoef geen AMD drivers te installeren. Ik zal er nog 1 nachtje over denken... :-)
Qua kleur maakt het denk ik niet veel uit, Via CCC van Ati kan je je beeldscherm helemaal afregelen op je persoonlijke smaak. Kleurverzadiging witwaarden temperatuur contrast enzovoort, Energieverbruik is inderdaad wel een pluspunt! :+
DJustin schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:20:
Kan iemand een fotosessie maken van het vervangen van de CPU, anders ga ik het doen :D
Ik heb geen fotosessie gemaakt :O en als ik nu alles weer loshaal moet ik weer nieuwe koelpasta erop gooien en dat is ook een beetje zonde. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor :D je moet alleen goed uitkijken dat je de heatsink niet krombuigt. want dat had ik bijna gedaan :+

[ Voor 30% gewijzigd door Coehinator op 30-12-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Coehinator schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:25:
Nou we zijn er in ieder geval achter, bedankt voor de hulp :)

Ik denk niet dat ik voor dit geld een tweede HDD erin zet... ik kijk wel goed voor de mogelijkheid van een tweede hdd voor mijn volgende laptop... wellicht in het nieuwe jaar :)
Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste