[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet even lachen. Je verwacht dat sony, of welk bedrijf dan ook, nog softwareupdates gaat uitbrengen pakweg een jaar nadat het model EOL is gegaan? De kans daarop is echt nul komma nul, of het moet straks groot in de media komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Naja, dan is het mooi stom zo, ik denk dat ik dan probeer die update terug te draaien

[ Voor 2% gewijzigd door Coehinator op 11-03-2012 12:08 . Reden: Niks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Welke drivers? mijn eerder gegeven GPU drivers? Die zijn niet de oorzaak, aangezien dit probleem ook al bestond bij de originele (op het systeem meegeleverde) drivers en de door Sony uitgebrachte drivers enkele maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

The Inquisitor schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:25:
Welke drivers? mijn eerder gegeven GPU drivers? Die zijn niet de oorzaak, aangezien dit probleem ook al bestond bij de originele (op het systeem meegeleverde) drivers en de door Sony uitgebrachte drivers enkele maanden later.
Nou ik heb een clean install gedaan, poosje terug. geen sony zooi... alles werkte gewoon goed. geen backlight error enzovoort.. sinds ik die update heb gedaan heb ik ineens al die probelemen weer. nu krijg ik ook een groen scherm op youtube ect. dus vanmiddag denk ik maar even opnieuw een clean install doen zonder die nieuwe drivers te installeren

maar laat ik eerst de oude dirvers eens proberen te installeren
Edit: dit gaat niet al te best. ik moet nu op mijn processorvideokaartje verderwerken want hij doet niks meer :P

[ Voor 10% gewijzigd door Coehinator op 11-03-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Coehinator schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:49:
[...]

Nou ik heb een clean install gedaan, poosje terug. geen sony zooi... alles werkte gewoon goed. geen backlight error enzovoort.. sinds ik die update heb gedaan heb ik ineens al die probelemen weer. nu krijg ik ook een groen scherm op youtube ect. dus vanmiddag denk ik maar even opnieuw een clean install doen zonder die nieuwe drivers te installeren

maar laat ik eerst de oude dirvers eens proberen te installeren
Edit: dit gaat niet al te best. ik moet nu op mijn processorvideokaartje verderwerken want hij doet niks meer :P
Groen scherm op youtube had ik ook na installeren van de nieuwe drivers, maar dat fix je zo weer. Gewoon hardware acceleratie van flash uitzetten.

Maar voor de installatie van de nieuwe drivers had ik al wel de problemen dat ik af en toe m'n helderheid niet kan aanpassen. Dat de backlight helemaal uit is heb ik pas na de nieuwe drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Dat had ik dus ook, ik zit nu weer op het oude vertrouwde 8.723. werkt gewoon beter dan die nieuwe. mischien omdat ik de HD 5650 heb en jullie een andere. maar in ieder geval werkt dit voor mij het beste op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Coehinator schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:23:
Dat had ik dus ook, ik zit nu weer op het oude vertrouwde 8.723. werkt gewoon beter dan die nieuwe. mischien omdat ik de HD 5650 heb en jullie een andere. maar in ieder geval werkt dit voor mij het beste op het moment
Ik heb ook de 5650 :)

Ga binnenkort even Windows opnieuw installeren, volledig schone installatie zonder Sony troep..

[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 11-03-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En ik heb de 5470. Verder nog geen problemen ondervonden met de nieuwe drivers, dus ik ben zeker niet van plan terug te gaan (naar een oudere).

Het groene scherm op youtube is inderdaad een kwestie van HWacceleratie uit/aan te zetten. Vaak als je het uit zet en refreshed en weer aanzet heb je er geen last meer van. En mocht je het nogmaals hebben, gewoon het vinkje weer aan (of uit) zetten en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Klopt. maar toch raar. ik heb ongeveer 2 maanden terug schone install van windows gedaan op ssd. en nooit pro blemen met de video. na de update helaas wel, niet alleen op youtube. maar spontane backlight uitval ook tijdens het spelen van een spel ofzo. een veel warmere video kaart. Idle was mij videokaart rond de 43/45 en met de update 50/53 toch best raar.. Nou moet ik zeggen dat de nieuwe CCC er wel erg goed uitzag. ik vind het veel beter dan het crappy schermpje van 8.723 maar als het moet dan moet het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
Voor wie het interesseert, het vervangen van het kapotte LCD scherm is echt heel makkelijk. Je kunt vrij betaalbaar schermen kopen via ebay of direct op laptopscreenonline.com. Schermen kosten zo rond de 60 euro maar dan heb je nog redelijk wat verzendkosten uit de UK. Ik heb zelf via laptopscreenonline.com besteld omdat deze me een snelle levertijd kon garanderen, en inderdaad met 2 dagen was hij er uit Engeland. Op youtube kun je filmpjes vinden, even exact de serie code inkloppen. Bij mij dus VPCEA1S1E.
Let wel, sommige series hebben schermen met verschillende resoluties, dus wel opletten dat de resolutie hetzelfde is bij bestellen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik snap niet dat een LCD scherm maar 60 euro kan kosten :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de prijs van een goedkoop scherm tegenwoordig. Voor 2 tientjes meer heb je een uitmuntend 1080p scherm, maar daar wordt op bespaard tegenwoordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:32
Tot nu toe is de standaard (lage) resolutie (1366x768) iets waar de "gemiddelde" consumenten niet echt aan denkt en dus ook geen priority voor laptopfabrikanten. Ik merk wel dat met de opkomst van de ipad/tablet het resolutie lcd scherm wel meer een rol gaat spelen. Maar voor de gemiddelde consument zegt die verschillende nummers (1366x768, 1900x1080) nog niet zoveel. Verkooptechnisch begrijpelijk maar voor ons tweakers willen wij gewoon min 1600x900 op 'n 15 inch :p.

Kan je overigens wel een 1080p scherm 1-op-1 wisselen met een 1366x768 scherm? Heb je bij de Sony Vaio niet een aparte LCD kabel voor de type resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 1080p scherm wisselen voor een 768p scherm? Natuurlijk gaat dat werken :+ De vraag is of dat ook andersom kan. Veel fabrikanten besparen tegenwoordig op de kabel om $0.01 goedkoper uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dus ik weet niet 100% zeker dat ik mijn 1600x900 scherm kan vervangen voor een 1080p scherm. Grappig.

De vraag die mij rest is of zo'n scherm voor zo'n 80 euro wel dezelfde kwaliteit biedt als het scherm dat er nu inzit? Is zo'n scherm in de laptops nu ook zo goedkoop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me, je hoeft er echt niet bang voor de zijn dat je straks minder beeldkwaliteit hebt dan nu.

Zie eventueel http://forum.notebookrevi...-l701x-screen-thread.html voor discussie waar je die panelen kan kopen, ik raad een van de AUO's aan. Of beter gezegd, ik raad wat dan ook aan als het maar niet de chi-mei is. Daar hoor ik vaak slechte dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Mhaw, ik heb er bij de bestelling meteen een 1080P scherm erin laten zetten. Echt een must. ik heb ook een macbook pro. dat scherm zijn de kleuren soms wat mooier. maar de resolutie is erg jammer 1280X800...
Ik ben ook niet te spreken over de apple. maar goed. daar gaat dit topic niet over :P maar als ik ooit weer een laptop moet gaan kopen (waarschijnlijk alienware) dan moet er een 1080P scherm in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Beste mensen,

Ondertussen heb ik nu ruim een jaartje mijn VPC-EB 3C5E, en begint nu (al) het touchpad behoorlijk te slijten.
Nu snap ik dat het touchpad slijt, bij mij voornamelijk omdat ik amper een losse muis gebruik.

Maar toch vind ik het wel een beetje vreemd dat het voor zo'n bak geld al zo begint te slijten, en dan gaat het bij mij om zo'n mooi groot ovaal in het midden van mn touchpad en een verticale streep aan de rechter kant van het scrollen.

Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben of dit zijn tegengekomen en beroep gedaan hebben op garantie? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen dan met de garantie regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Bij mij is ie ook in het midden versleten. Dat is niet het enige, mijn EZ serie begint echt uit elkaar te vallen.
Zo knippert mn beeld als ik het scherm beweeg ( op en neer ), ook zitten er stofdeeltjes achter mn scherm lijkt het wel. Valt niet weg te poetsen.. En mn geluidpoort doet het niet meer. Als ik er oordopjes in doe valt het geluid van de speakers wel stil, maar geeft geen signaal aan de oordopjes.
Irriteer me er echt aan dat mn laptop deze kuren vertoont, k ben altijd zuinig met mn spullen en dit is me nog nooit eerder gebeurd.

Ik moet echt gauw m'n laptop opsturen, ik heb em nu ongeveer anderhalf jaar. dus nog 6 maanden garantie als ik het goed heb. Kan dit nog via de mediamarkt of meteen sony maar bellen? Wel vervelende dat ik zonder laptop zit dan ivm studie.

Ik ook op ebay gekeken naar full hd schermen om mijn 1368*768 scherm te vervangen, dit gaat echter niet lukken denk ik omdat de full hd een 40pin connector heeft en wij (1368...) een 30 pin connector.
Ook is de full hd scherm dnek ik iets groter. Als ik mn laptop boven die van mn vriend leg ( 1080p van sony heeft ie) dan lijkt die van een centimeter kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technicum schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:03:
Ondertussen heb ik nu ruim een jaartje mijn VPC-EB 3C5E, en begint nu (al) het touchpad behoorlijk te slijten.
Nu snap ik dat het touchpad slijt, bij mij voornamelijk omdat ik amper een losse muis gebruik.
Dat was al door verschillende mensen gemeld, enkele maanden nadat deze laptop op de markt kwam.
N2dputdown schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:40:
Kan dit nog via de mediamarkt of meteen sony maar bellen?
De verkopende partij, altijd.
Ik ook op ebay gekeken naar full hd schermen om mijn 1368*768 scherm te vervangen, dit gaat echter niet lukken denk ik omdat de full hd een 40pin connector heeft en wij (1368...) een 30 pin connector.
Ook is de full hd scherm dnek ik iets groter. Als ik mn laptop boven die van mn vriend leg ( 1080p van sony heeft ie) dan lijkt die van een centimeter kleiner.
Dat is niet waar, het scherm is gewoon een standaardmaat. 15.54". Vaak afgerond tot 15.6". Je observatie over de kabel klopt wel. In principe bestaan er alleen 40-pins kabels, maar niet altijd zijn alle adders aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Allright then, bedankt. Deze week nog langs de mediamarkt dan. Ook verstandig om de originele geheugen modules terug te stoppen denk ik. Ik had ze namelijk met 2 * 4GB vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat likt mij verstandig. Niet omdat ze dan de garantie weigeren, maar omdat je de modules mogelijk kwijt bent als de mediamarkt besluit voor de zekerheid maar het RAM te vervangen. Kleine kans, maar het is de moeite ook niet lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hier gelukkig nog geen slijtage te zien op het touchpad. Eigenlijk nergens op de laptop slijtage te vinden (naja, als je onder de juiste lichtinval op het toetsenbord kijkt wel natuurlijk, maar na 1,5 jaar en intensief typen mag dat wel). Ik heb alleen een soort kraakgeluid rechts van het touchpad onderaan als ik erop druk/pols erop rust. Beetje naar maar ik zie niets uit elkaar vallen (nog) :p

Verder heb ik alleen dat lidsensor (waarschijnlijk de reedswitch) die niet (goed) werkt. Op dat betreft ben ik ook niet tevreden over de Sony service. De beste man van de helpdesk bleef immers beweren dat er geen reedswitch werd gebruikt (hij wist niet eens wat het was) en dat er geen magneet aan de rand van het beeldscherm zat. Ik vroeg aan hem waarom mijn lepel nu aan het scherm bleef hangen maar dat was voor hem onbegrijpelijk...

Het enige merk waar ik zeer goede ervaringen van heb gehoord is MSi, met haar eigen service centrum in Nederland. Mijn volgende laptop zal hoogstwaarschijnlijk een MSi worden (en als ik genoeg geld heb een Alienware, want die zijn eenmaal heel erg gaaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:50:
Hier gelukkig nog geen slijtage te zien op het touchpad. Eigenlijk nergens op de laptop slijtage te vinden (naja, als je onder de juiste lichtinval op het toetsenbord kijkt wel natuurlijk, maar na 1,5 jaar en intensief typen mag dat wel). Ik heb alleen een soort kraakgeluid rechts van het touchpad onderaan als ik erop druk/pols erop rust. Beetje naar maar ik zie niets uit elkaar vallen (nog) :p

Verder heb ik alleen dat lidsensor (waarschijnlijk de reedswitch) die niet (goed) werkt. Op dat betreft ben ik ook niet tevreden over de Sony service. De beste man van de helpdesk bleef immers beweren dat er geen reedswitch werd gebruikt (hij wist niet eens wat het was) en dat er geen magneet aan de rand van het beeldscherm zat. Ik vroeg aan hem waarom mijn lepel nu aan het scherm bleef hangen maar dat was voor hem onbegrijpelijk...

Het enige merk waar ik zeer goede ervaringen van heb gehoord is MSi, met haar eigen service centrum in Nederland. Mijn volgende laptop zal hoogstwaarschijnlijk een MSi worden (en als ik genoeg geld heb een Alienware, want die zijn eenmaal heel erg gaaf).
_O-

Maar geen slijtage op het touchpad? Gebruik je het touchpad wel? :o
Ik heb er bijna altijd een externe muis aan hangen, alleen tijdens college's gebruik ik de touchpad en bij mij kan je wel duidelijk een slijtage plek zien/voelen. Er zit gewoon een gladde plek in het midden, waar alle puntjes weggesleten zijn :')
Ook de toetsen die ik het meest gebruik zitten duidelijke slijtage plekken op. Ik vind het verder niet hinderlijk, het is redelijk normaal na twee jaar gebruik volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zie geen slijtage op mijn touchpad nee... en ik gebruik h'm dagelijks (vaak omdat ik te lui ben om mijn Logitech muis aan te drukken, of omdat ik op de bank hang en geen muis meegenomen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Afgelopen donderdag m'n vaio via de mediamarkt teruggebracht voor reparatie.
Als het goed is wordt alles kostenloos gemaakt, anders wordt ik van te voren ingelicht voor de kosten.

Ik denk dat ik nadat ik em terug krijg een full hd scherm ga bestellen van ebay.
Hebben jullie toevallig het cover van het scherm met het logo los kunnen vinden? Wil namelijk die ook vervangen maar kan ze nergens vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zeker omdat jouw cover vol met krassen zit?

Daar heb ik wel last van (Glossy white, dus eigenlijk een zilveren cover). Er zitten krassen op waarvan ik geen idee heb waar ze vandaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchassasin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-12-2020
waar kan ik een nieuwe accu voor mn vpceb1s1e halen?, na twee jaar intensief gebruik geeft mijn accu indicator zwak aan.
hierdoor kan ik om het half uur weer aan het stroom :-(

Terwijl ik al die tijd gewoon heb opgeladen wanneer de computer dat aangaf en de stroom eraf gehaald wanneer die vol is. voor de rest is het een prima laptopje draait zelf bf3.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchassasin op 01-04-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

N2dputdown schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:07:
...
Ik denk dat ik nadat ik em terug krijg een full hd scherm ga bestellen van ebay.
...
Ik denk niet dat dat gaat werken:
N2dputdown schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:40:
...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schermen zijn even groot. Ik denk eigenlijk dat je niet goed hebt gekeken... Het is totaal onlogisch om een 768p scherm in een kleinere maat dan 15.6' te gebruiken in een als 15.6" verkochte laptop.

Van het 1080p scherm weet ik zeker dat hij 15.6" (= 15.54") is, omdat ik het datasheet daarvan heb. Het probleem met de kabel blijft staan. Maar met de meeste 900p schermen heb je dat probleem niet. Upgrade naar een 900p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Als je een hd scherm er in kan zetten, maar betwijfel ik ofdat de gpu het aankan. Als ik mijn Sony met Intel graphics op onze hd tv aansluit via hdmi, heeft hij er wel veel moeite mee tijdens een game zoals Minecraft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Bij mij staat er op de doos dat ik een 15.5" scherm heb, dit brengt daardoor verwarring op denk ik.
Maar als ik het goed begrijp is dat dus 15.54" inch, sommige fabrikanten ronden dat naar boven af (15.6) en sommige naar 15.5.

@tommiew dat zal geen probleem moeten zijn, de vaio's die sony levert met full hd schermen hebben immers dezelfde videokaart als ik heb.

Ik heb hier een verkoper gevonden die een boel verschillende schermen verkoopt voor verschillende merken.
Zou het zomaar kunnen dat ik een samsung 1080p matte scherm kan kopen voor mijn vaio zolang de aansluitingen overeenkomen?

http://stores.ebay.com/UK...738&_trksid=p4634.c0.m322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan. Maar...

Niet bij die verkoper. Dat is een bekende die enkel compatibele producten verkoopt. De exacte samsung krijg je waarschijnlijk niet. Daarvoor moet je een andere verkoper zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Hier is een andere verkoper..
http://www.screentekinc.com/Dell-laptops-lcd-screens.shtml

@Darkstone hier staat jou laptopscherm ook tussen denk ik, is dat een goeie?
Aansluitingen moeten wel hetzelfde zijn natuurlijk.

Vaio 1080p scherm staat er ook tussen, maar is wel glossy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die site krijg je dus wederom een compatibel paneel. Ze noemen niet eens exacte typenummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:23:
Ons topic bloedt een beetje dood :o

Maar goed, voor de mensen die de nieuwste drivers willen:
De plaatsen waar ik de vorige drivers vandaan haalt is helaas gestopt bij 11.12 en zelfs die zijn niet meer online aangezien de uploadplaats MegaUpload was... (ik zelf zat nog op 11.11).

Ik heb nu de volgende drivers getest en deze werken. Tijdens de installatie krijg je een waarschuwing van Windows maar verder geen problemen. Ik hoop dat mijn performance bij Alan Wake omhoog gaat (straks even testen :D),

Downloadlink: Drivers ATi 12.3 64bits

Enjoy
Verrek, toch maar eens de nieuwe driver gedownload. Deed het perfect totdat ik mijn dagelijkse Youtube rondje maakte, alle videos zijn gewoon groen. Even kijken hoe ik dit op moet lossen >_>

EDIT:
CCC verwijdert, opgelost :P

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
theburninglink schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:13:
[...]

Verrek, toch maar eens de nieuwe driver gedownload. Deed het perfect totdat ik mijn dagelijkse Youtube rondje maakte, alle videos zijn gewoon groen. Even kijken hoe ik dit op moet lossen >_>

EDIT:
CCC verwijdert, opgelost :P
Hardware acceleratie in flash uitzetten, dan is het opgelost. Als je bij Google in typt 'youtube green screen' krijg je volgens mij al 1000x die oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En het is een oplossing die altijd werkt voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Haha ja klopt, ik was gister weer eens te snel. Heb het daarna nog opgezocht en driver opnieuw geinstalleerd + inderdaad hw acceleratie uitgezet :P --> Works like a charm ^^

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Begin deze week begon mijn vaio.raar te doen. Windows laadde niet meer in en uren in de startup repair maakte geen enkel.verschil. Hij probeerde disc errors te fixen maar na zeker wel 8 uur was er niks veranderd en startup.repair deed helemaal niks. Sony gebeld, ik bleek.gelukkig.nog in mijn.twee jaar garantie te zitten. Doos is.vandaag bezorgt hier aan huis waar de vaio in kan en.dan direct opsturen naar sony. Ging.allemaal super goed moet ik.zeggen. Ik.zal.em.zo'n zes dagen kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Zes dagen, dat is netjes. Ik had mijn vaio vorige week bij de MM afgeleverd die mijn laptop vervolgens doorstuurt naar sony. Maar mij werd verteld dat ik em max. 20 werkdagen kwijt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
N2dputdown schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:41:
Zes dagen, dat is netjes. Ik had mijn vaio vorige week bij de MM afgeleverd die mijn laptop vervolgens doorstuurt naar sony. Maar mij werd verteld dat ik em max. 20 werkdagen kwijt ben
Ja precies, maar ik ga nog nergens van uit hoor...6 dagen is erg kort en ik verwacht langer. Dan valt het altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
N2dputdown schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:41:
MM zegt altijd 20 werkdagen, bij alle producten (volgens mij). In 95% van de gevallen is het product al veel eerder klaar/terug/gecheckt, maar dat doen ze voor de zekerheid.

Ik had in-ear phones gekocht bij de MM, linkerkant deed het op ten duur niet meer (3 maanden na aanschaf). Dus ik terug: 'We zullen het opsturen naar onze technische afdeling om het te testen, u krijgt binnen 20 werkdagen bericht.' 20 werkdagen om oordopjes te testen :') :')
Maar uiteindelijk kreeg ik een week later bericht dat ik nieuwe op kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Mocht afgelopen donderdag mn vaio ophalen. Heb em meteen daar getest en bleek niet gerepareerd te zijn. Alleen de toetsenbord is vervangen ( wat eigenlijk mijn eigen schuld was dat ie stuk is ), maar de geluidspoort en beeldscherm deden het nog steeds niet.
Sterker nog, er was volgens mij gewoon een cheap-ass scherm in gestopt want ik merkte meteen op dat de kwaliteit minder was. En toen ik het de MM medewerker liet zien begaf het scherm zich helemaal. Dus heb em weer laten opsturen en ben em waarschijnlijk weer twee weken kwijt. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat zit je niet mee.. balen kerel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb de vaio vpc-EB1M1E WIT dus een van de eerste modellen van deze serie... helaas is mijn accu bijna dood, windows geeft het volgende aan ''overweeg de accu te vervangen'' , ik hou tegewoordig ook nog maar een kleine 45min / 30min vol op deze accu dat niet eens volledig oplaad meer, hij laadt maar tot 70 % op.. rechtsonder in de taakbalk staat een dikke kruis door de accu, ook als die aan het opladen is..

nou heb ik eens rond gekeken om deze accu te vervangen maar deze model die wordt niet meer verkocht en daarom kan ik ook niet zo snel een accu vinden....

zou iemand mij hiermee misschien kunnen helpen?? mijn budget is max 150 euro , minder is beter... ik heb geen creditcard.. alleen ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Via Ebay schijn je ze gemakkelijk te kunnen kopen, moet je alleen zoeken naar een 'echte' (als die er zijn?) maar dan moet je bij een andere Tweaker zijn (bijv. Darkstone).

Een paar posts terug in dit topic heeft een Tweaker een linkje gepost van een webshop die een originele accu kocht. Moet je maar even via de zoekfunctie zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook niet waar je echte kan kopen, ja, bij sony. Maar die vragen ongetwijfeld schofterige prijzen, net als elk merk. €150 is je laptop niet eens waard als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
devilsnight schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:50:
Begin deze week begon mijn vaio.raar te doen. Windows laadde niet meer in en uren in de startup repair maakte geen enkel.verschil. Hij probeerde disc errors te fixen maar na zeker wel 8 uur was er niks veranderd en startup.repair deed helemaal niks. Sony gebeld, ik bleek.gelukkig.nog in mijn.twee jaar garantie te zitten. Doos is.vandaag bezorgt hier aan huis waar de vaio in kan en.dan direct opsturen naar sony. Ging.allemaal super goed moet ik.zeggen. Ik.zal.em.zo'n zes dagen kwijt zijn.
Waar heb je precies heen gebeld? De sony website is namelijk extreem onduidelijk over het garantieproces. Ik zou naar een servicecentrum toe moeten gaan volgens hen (terwijl ik toentertijd via SonyStyle heb besteld) en ze reageren niet op mijn emails.

Gebeld naar hun support nummer. Zelfde verhaal als jij nu. Ben benieuwd wanneer de doos komt!

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 25-04-2012 16:50 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:04:
Ik weet ook niet waar je echte kan kopen, ja, bij sony. Maar die vragen ongetwijfeld schofterige prijzen, net als elk merk. €150 is je laptop niet eens waard als je het mij vraagt..
Donkere steen, vraagje: Is dit nou een originele accu of een hele bedrieglijke imitatie?
http://www.accu-notebook.com/SONY-VAIO_VPC-EB1M1E.html

Deze is iets prijsstechnischer..
http://www.batteries-stor...io-vpc-eb1m1e-battery.htm

Ik heb echt geen verstand van imitatie accu's...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website staat werkelijk vol met spelfouten, dus dat lijkt me sowieso al een gevalletje 'ehh...'. Of hij echt of nep is zou ik niet weten, maar de capaciteit is toch veel hoger dan bij de officiele sony accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
Heb afgelopen donderdag mijn laptop voor de tweede keer weer mogen ophalen. Helaas vertoont het scherm nog steeds dezelfde kuren. Ik ben het nu een beetje beu en kan niet nog eens een paar weken zonder laptop ivm school.

Ben van plan om de Mediamarkt een brief te schrijven waar ik een nieuw model eis of anders de koopkracht ontbind en mijn geld terug wil vanwege een niet deugdelijk product.

Mijn vraag aan jullie is of ik dit ook juridisch kan onderbouwen zodat ze er niet omheen kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

N2dputdown schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:03:
Heb afgelopen donderdag mijn laptop voor de tweede keer weer mogen ophalen. Helaas vertoont het scherm nog steeds dezelfde kuren. Ik ben het nu een beetje beu en kan niet nog eens een paar weken zonder laptop ivm school.

Ben van plan om de Mediamarkt een brief te schrijven waar ik een nieuw model eis of anders de koopkracht ontbind en mijn geld terug wil vanwege een niet deugdelijk product.

Mijn vraag aan jullie is of ik dit ook juridisch kan onderbouwen zodat ze er niet omheen kunnen draaien?
Ik denk dat als je het op een ''niet deugelijk product'' gooit dat ze geen kant op kunnen.
Hoe oud is die nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ze zullen je wel weer een reparatie aanbieden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan meld je dat je er geen vertrouwen in hebt dat de reparatie het oplost -zoals de vorige keren ook het geval was-. Als dat zo is, dan ontbind je de koop,

Of iets in die richting. Je kan niet zomaar zeggen: "wanproduct, ik ontbind nu de koop". Je moet de tegenpartij de kans geven het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

De nieuwe Vaio E 14P notebook nieuws: Sony kondigt Vaio E 14P-notebook aan valt ook onder dit topic correct? Ook al heeft ie geen VPC in de serie naam..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Bananenspin schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:31:
De nieuwe Vaio E 14P notebook nieuws: Sony kondigt Vaio E 14P-notebook aan valt ook onder dit topic correct? Ook al heeft ie geen VPC in de serie naam..
VPC staat voor Vaio Personal Computer.. Dus dat staat als het goed is voor elke Vaio standaard... Het is dus uiteindelijk de: VPC-E14P. Daarnaast staat hij ook wel bekend als de "Vaio Sonic" volgens insiders.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07

Sick Nick

Drop the top!

Deze nieuwe heet voor een specifiek model VAIO SVE14A1S1EW, SV (Sony VAIO) E in 14" en dan nog wat gedoe over specificatie niveau/kanaal/OS, regio (europa) en kleur (wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sick Nick schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:26:
Deze nieuwe heet voor een specifiek model VAIO SVE14A1S1EW, SV (Sony VAIO) E in 14" en dan nog wat gedoe over specificatie niveau/kanaal/OS, regio (europa) en kleur (wit).
Dus de term VPC gaat dus verdwijnen zo te zien. Gezonde Nick, misschien kun je ons nog wat meer vertellen of dit model een SB or een IB uitrusting gaat krijgen als die op de retail/markt komt? (Zo te zien aan je info weet je dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik (en ook zeker een aantal anderen hier op Tweakers) hebben de laptop afgelopen vrijdag besteld op de Sony store website. Deze hadden nog een SB uitrusting (in mijn geval i5 2450m) maar ze schijnen ook met IB te komen volgens engadget.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Vinand schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:34:
[...]
Dus de term VPC gaat dus verdwijnen zo te zien. Gezonde Nick, misschien kun je ons nog wat meer vertellen of dit model een SB or een IB uitrusting gaat krijgen als die op de retail/markt komt? (Zo te zien aan je info weet je dat wel).
Er was een foutje op de sony site wat werd gemeld in het Algemene aanbiedingen en kortingsacties topic. Ik heb em ook gekocht.
Het is dus de zelfde als het nieuws item van 11 april maar dan met SB

Aangezien er dus geen VPC meer voorstaat, is het misschien handig het topic gewoon te veranderen in Sony Vaio E-series? want ik wist ook niet of ik hier in het goede topic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Bananenspin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:02:
Ik (en ook zeker een aantal anderen hier op Tweakers) hebben de laptop afgelopen vrijdag besteld op de Sony store website. Deze hadden nog een SB uitrusting (in mijn geval i5 2450m) maar ze schijnen ook met IB te komen volgens engadget.
De retail versies komen inderdaad met een IB... Dat heb ik vanuit Sony intern door gekregen...
Over 6 weken op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
bijna 2 jaar vpc eb1s1e

Alle spellen draaien er nog op :') alles werk goed.... alleen die batterij is nog slechter geworden
Met alles uit (wifi, brightness laag etc) haal ik een dik uurtje met VLC player filmpje kijken.

Een nieuwe laptop kopen is leuk, maar dan zou ik dat alleen voor die batterij doen... en dat is denk ik niet genoeg reden :P Even kijken of 3 jaar gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik wil wel een nieuwe laptop kopen maar daar heb ik het geld niet voor over op het moment :p

Doordat ik de eerste revisie heb, heb ik een 5470 GPU ipv de 5650 die erna kwam... ik dacht dat mijn kaart maar een zwakgewicht voor game-land... Maar sinds ik BF3 gewoon geïnstalleerd heb om het te proberen schijnt mijn kaart nog aardig mee te kunnen :) Nu zit ik lekker BF3 singleplayer te spelen dus ik vermaak me zeer!!. Natuurlijk moet ik het wel doen met lage videoinstellingen en wat minder FPS maar daar merk ik niet zo veel van :)

Conclusie: nog steeds tevreden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
De laptop vorige week door UPS laten ophalen, zojuist gebeld door Sony. De USB poort die defect was zou zijn gemaakt, echter de wireless switch en de audio poort zouden niet meer werken door fysieke schade aan het moederbord.. Wil ik de wireless switch en de audio poort laten repareren dan zou dit buiten de garantie kunnen en moet ik hier ca. 400 euro voor betalen.. Er zou namelijk een schroefje missen ván het moederbord en daardoor valt het niet onder de garantie. 8)7

Ik heb echter nooit de laptop verder open gehad dan om de HDD te vervangen door een SSD en een drive caddy te plaatsen. De (defecte) HDD is weer terug geplaatst in de laptop voordat ik deze voor de garantie op stuurde.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Steephh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:24:
De laptop vorige week door UPS laten ophalen, zojuist gebeld door Sony. De USB poort die defect was zou zijn gemaakt, echter de wireless switch en de audio poort zouden niet meer werken door fysieke schade aan het moederbord.. Wil ik de wireless switch en de audio poort laten repareren dan zou dit buiten de garantie kunnen en moet ik hier ca. 400 euro voor betalen.. Er zou namelijk een schroefje missen ván het moederbord en daardoor valt het niet onder de garantie. 8)7

Ik heb echter nooit de laptop verder open gehad dan om de HDD te vervangen door een SSD en een drive caddy te plaatsen. De (defecte) HDD is weer terug geplaatst in de laptop voordat ik deze voor de garantie op stuurde.
Ik heb mijn Vaio wel open gehad om de koeler schoon te maken. Het viel me op dat er hier ook een schroefje miste nadat ik de achterkant er af had gehaald. Of in ieder geval, er zat nog een gat in het moederbord waar een schroefje in had kunnen zitten. Leuk om dan als bedrijf te zeggen dat de consument dat maar gedaan moet hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Tankiej schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:30:
[...]

Ik heb mijn Vaio wel open gehad om de koeler schoon te maken. Het viel me op dat er hier ook een schroefje miste nadat ik de achterkant er af had gehaald. Of in ieder geval, er zat nog een gat in het moederbord waar een schroefje in had kunnen zitten. Leuk om dan als bedrijf te zeggen dat de consument dat maar gedaan moet hebben :')
Ik heb dat zelfde schroefje er niet inzitten... Zouden ze dit met opzet hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Coehinator schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:54:
[...]

Ik heb dat zelfde schroefje er niet inzitten... Zouden ze dit met opzet hebben gedaan?
Geen idee, dat is wel mijn eerste ingeving. Dan kunnen ze zich bij alle dure reparaties daarop beroepen.. Maar wat we ook kunnen doen, iedereen maakt er een foto van; die verzamelen en aanbieden bij Sony. Als het namelijk structureel bij dit model is gebeurd, dan kunnen ze dit niet gebruiken om iets niet onder garantie te repareren!

Hoewel het een enorm gekloot is om die onderkant eraf te halen, heb ik dit er wel voor over als het echt zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
WTF! Probleem is dat ik nu niets kan bewijzen, het is mijn woord tegen dat van hen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vreemde zaak weer van Sony...

Iets anders: ik kreeg mijn laptop niet meer goed in slaap/sluimerstand. Indien ik dat deed en de laptop weer ontwaakte ging'ie opnieuw opstarten... Windows geeft meteen een melding dat de pc niet correct is afgesloten (goh :p), oorzaak: BSOD. Via BSOD viewer heb ik kunnen kijken naar het probleem.

Wat blijkt? Driver_Power_State_Failure. Verantwoordelijke driver? WLAN kaart :p

Mocht je dit probleem krijgen, het updaten naar de nieuwste drivers via de Atheros site lost dit probleem direct op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Steephh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:26:
WTF! Probleem is dat ik nu niets kan bewijzen, het is mijn woord tegen dat van hen.
Ja lekker dit, die van mij is zo ook al 2 jaar oud. dus dan heb ik zowizo geen garantie meer.
maar goed, ik heb m wel verscheidende keren open gehad, voor oa, Fan clean, Nieuwe wireless kaart, HDD caddy (had achteraf niet gehoeven) en nog een keer om een andere processor te proberen (wat niet echt veel verschil heeft gemaakt) maar goed als ze zit met opzet hebben gedaan, Dan zou je wel wat kunnen proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
@Steephh: Als je er nog werk van gaat maken, wil ik met liefde mijn Vaio weer openmaken en een foto maken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Tankiej schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:40:
@Steephh: Als je er nog werk van gaat maken, wil ik met liefde mijn Vaio weer openmaken en een foto maken :Y
Ik wil ook wel even mijn vaio open maken en foto's maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:24:

Laat ze dat maar bewijzen... Je hebt het volste recht om je laptop open te schroeven. Dus daar kan sony zich niet op beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:23:
Ons topic bloedt een beetje dood :o

Maar goed, voor de mensen die de nieuwste drivers willen:
De plaatsen waar ik de vorige drivers vandaan haalt is helaas gestopt bij 11.12 en zelfs die zijn niet meer online aangezien de uploadplaats MegaUpload was... (ik zelf zat nog op 11.11).

Ik heb nu de volgende drivers getest en deze werken. Tijdens de installatie krijg je een waarschuwing van Windows maar verder geen problemen. Ik hoop dat mijn performance bij Alan Wake omhoog gaat (straks even testen :D),

Downloadlink: Drivers ATi 12.3 64bits

Enjoy
Ik heb deze drivers toen gedownload en geinstalleerd en nu kreeg ik de melding dat er nieuwe drivers beschikbaar zijn. Zijn deze dan gelijk werkend voor dit type Vaio of is dat een algemene melding? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Neuj, dat zijn oude meuk drivers via Windows Update, of oude meuk drivers van Vaio Update. Hoe dan ook: niet installeren. Grote kans dat alles dan weer verneukt is... en dat is zonde van je tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Het was een melding van de Catalyst software zelf, niet van Windows Update of Vaio Update :P

Maar ok, zo lang het nog goed draait ga ik ook geen nieuwe installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is bizar... dat heb ik nog niet eerder gehad. De drivers zijn onderhand iets verder dus het zou kunnen dat je dan 'echt' geüpgraded word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:34:
Dat is bizar... dat heb ik nog niet eerder gehad. De drivers zijn onderhand iets verder dus het zou kunnen dat je dan 'echt' geüpgraded word :)
Zal thuis nog eens kijken vanavond of ik de melding weer voor kan krijgen (laten zoeken naar updates oid), en even kijken welke versie hij wil installeren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:04
12.4, word gepushed vanuit ati software, niet vanuit vaio update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Is inderdaad 12.4. Maar zolang het hier nog goed draait zie ik geen reden tot updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Steephh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:26:
Ik weet niet of je al actie hebt ondernomen, maar hier is alsnog een foto van mijn Vaio, nadat ik het ijzer van het plastic heb gescheiden. :+

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4427084/Tweakers%20Public/DSC02514blur.jpg

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel succes!

Edit:
De schroefjes die in het midden liggen, liggen in hetzelfde patroon als ze uit de achterkant komen. B)

[ Voor 11% gewijzigd door TommieW op 24-05-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Huh, we hebben toch 2 heatpipes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versie(s) zonder extra GPU waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Aaah, dat hij een onboard GPU heeft? Daar had ik niet over nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

TommieW schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:21:
[...]

Ik weet niet of je al actie hebt ondernomen, maar hier is alsnog een foto van mijn Vaio, nadat ik het ijzer van het plastic heb gescheiden. :+

[afbeelding]

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel succes!

Edit:
De schroefjes die in het midden liggen, liggen in hetzelfde patroon als ze uit de achterkant komen. B)
Als ik jou was zou ik als de gesmeerde bliksem je Windows 7 productcode onzichtbaar maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Coehinator schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:56:
[...]

Als ik jou was zou ik als de gesmeerde bliksem je Windows 7 productcode onzichtbaar maken!
Ligt het aan mij of is de product code niet leesbaar door de resolutie?
The Inquisitor schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:34:
Aaah, dat hij een onboard GPU heeft? Daar had ik niet over nagedacht :)
Ik heb inderdaad een gewone Intel onboard GPU. :) Deze zuigt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Ligt het aan mij of is de product code niet leesbaar door de resolutie?
Ik kan hem lezen hoor. 6gy07....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

TommieW schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:35:
[...]
Ik heb inderdaad een gewone Intel onboard GPU. :) Deze zuigt. :+
Dat verklaart alles weer :p

En jouw code is inderdaad leesbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Coehinator schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:56:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:59:
[...]

Ik kan hem lezen hoor. 6gy07....
The Inquisitor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:18:
[...]

En jouw code is inderdaad leesbaar...
Oké. Dan faal ik dus. :)
Nu zijn volgensmij alle unieke codes geblurred. :)
Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door TommieW op 25-05-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de ati drivers.
Ik heb nu versie 12.3 geinstalleerd, kreeg alleen een melding dat microsoft cc+ .... failed was.
Nu moet ik hardware acceleration uitzetten voor het bekijken van videos online.

Enig idee wat hiervan de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Tommie, goed werk :p

@Pumba, Geen idee, wel dat we er allemaal last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Bedoel je de C++ runtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat :)

Heb het daarna (zonder uninstall)
nog eens geinstalleerd, en er stond toen toch dat het reeds succesvol was. Misschien kan ik dit nog eens apart uninstallen en opnieuw doen.

Meeste dingen lijken nu wel goed te werken, alleen skyrim geeft rare pixels :(

Heb nog niet alle games getest, maar diablo en torchlight lukken toch.
Of de performance beter is daarentegen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Als je weet welke versie het precies was, kan je de C++ runtime nog van de Microsoft website downloaden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TommieW op 31-05-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was deze : Microsoft Visual C++ 2010 x64 redistributable - 10.0.30319

Ik vraag me af of ik deze via uninstall gewoon kan wegdoen en dan opnieuw proberen.
Of zal dit problemen geven als ik dit uninstall?

Ik zie wel dat de x86 versie die er al bij staat eindigt op 10.0.40219, misschien daarom dat dit niet lukte?

Alvast bedankt voor de snelle antwoorden allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo,

sinds enige tijd loopt mijn VPCEB2S1E regelmatig vast (specs i3 350m ,AMD 5650m en windows 7 64 bits)
Problemen die optreden zijn BSOD's met een AMD driver foutmelding en regelmatig gaat hij enorm stotteren bij flash filmpjes (geluid en beeld stotteren dan enorm en alleen powerknop 10 seconden indrukken helpt nog)

Wat ik al heb geprobeerd:
- Reinstall met oude drivers (van Sony's website) en daarna nog een reinstall met AMD 12.4
- Burnin test gedaan voor een halve dag
- Memtest
- Temperaturen gecontroleerd, deze blijven schommelen tegen de 70c graden aan, geen noemenswaardige temperaturen dus

De garantie is helaas al verlopen dus ik weet het ook even niet meer, heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wel netjes gedeïnstaleerd en geïnstalleerd? d.w.z. compleet deïnstalleren, rebooten, best ook nog even met driversweeper erover heen, rebooten en nieuwe installeren, rebooten.

en 70 graden iddle? CPU of GPU? Beide vrij hoog in iddle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Alles compleet reinstall van windows met 12.4. Maar hij geeft gewoon artifacts als ik een flash filmpje afspeel. Zet ik hw acceleratie uit werkt hij gewoon naar behoren.

Heb de hele laptop uit elkaar gehad en koelpasta vervangen, draait nu 40-50 idle en 60c load. Ik hoop dat het nu opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gewoon flash kijken zonder hardware acceleratie en het probleem is dus opgelost. Of wil je perse met hwa?

Stuk betere temperaturen trouwens, tussen de 40-50 iddle is mooi.
Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste