[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn HDD caddy ontvangen \m/ (tnx 4 the tip Darkstone!)
Net geinstalleerd, alles werkt perfect!

Over de batterij, na 6 maand gaat de mijne nog net een uurtje mee...
Ben aan het rondkijken om een extended aan te schaffen, maar de originele zijn echt wel duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Ik heb mijn E-serie nu iets meer dan 1,5 jaar, accu gaat nog makkelijk 2 uur 2 uur en 40 min met de accu op 70% mee als ik helderheid op het laagste niveau zet. Met een volle accu moet de 3 uur wel te halen zijn. Als ik wifi dan nog uitzet wordt het nog langer :)

Voor mij meer dan lang genoeg, m'n college's zijn toch nooit langer dan 1,5 uur :')

[ Voor 34% gewijzigd door Tankiej op 14-12-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar :p Heb je dan weinig programma's/services lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:48:
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar :p Heb je dan weinig programma's/services lopen?
Nouja, wat is weinig.. Firefox met 2 tabbladen, WLM, Thunderbird, Microsoft Word, Dropbox heb ik eigenlijk altijd actief. Daarnaast nog wat dingen op de achtergrond :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Da lukt mij echt niet. Na een hele dag op het netstroom trek ik de kabel er uit: WiFi aan met Opera browser. rond de 2 uur tijd en binnen een minuut of wat al op 90%. Ook al zet ik alle services/progs uit, resultaat blijft hetzelfde.

Ergens las ik dat het een hit en miss is met die dingen, Blijkbaar heeft Tankiej mazzel. Enige wat me zou doen besluiten geen Sony laptop meet te kopen is toch die accu, als ik mensen om me heen zie met het 3, soms 4 dubbele qua tijd word ik wel een beetje jaloers :') Ik woon in Thailand op een eiland en zoveel stopcontacten zijn er niet als ik wil relaxen ergens aan het strand o.i.d. en toch productief bezig wil zijn. Laptop neem ik hierdoor een stuk minder snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je waarschijnlijk van mij gehoord :P

Ik doe nog 3 uur op de accu met mn studio. Maar er zijn ook zat mensen met dezelfde laptop die minder halen nu. De laptop van mijn ouders (ander model, zelfde type accu) gaat nog maar een uurtje mee, waar dat een jaar terug toch echt >4 uur was...

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
1.5 uur met moeite, als ik hem dan van de stroom afhaal heb ik gelukkig wel geen vervelende cpu whine :)

'I reject your reality and substitute my own'

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb dat vervelende CPU whine nu ook MET stroom, maar dit merkte ik pas net 5 seconde gelede op nadat ik jou post las. Na een tijdje hoor je dat gewoon niet meer; gewenning.

En mijn batterij gaat nog geen uur mee en ik krijg al een melding dat ik snel naar een stopcontact moet hollen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik denk ook dat ik op een uurtje zit... ik ga het de volgende keer even goed testen (meten) :)

Ik heb sowieso al die waarschuwing van laag accu niveau even omhoog geschroefd (zodat ik wat eerder die melding krijg, en langer de tijd heb om naar een stopcontact te zoeken :p)

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
heey,

ik zit met een vet irritant probleem.
heb sinds vorig jaar een laptop gekocht voor mijn studie, ben er heel blij mee. het is een vpceb1m1e
een van de eerst dus.

sinds kort hebben wij dat glasvezel netwerk van de kpn.
nu begint het gezeik
als ik dus een spel aant spelen ben (denk aan mmorpg's, trackmania nations ect) en ik ben aan het downloaden (dit via youtube of via niet legale wegen ;) )dan wordt het geluid heel langzaam (slomotion) en het reageert niet meer. dit word wel weer hersteld kan 1 sec duren maar ook 5 minuten.

ik heb al het een en ander geprobeert fresh instal, virus scanner erover heen. beetje de standaard dingen.
hij staat op een ventilator vanwege de warmte productie tijdens gamen.

cpu wordt zo'n 60 tot 70 graden afhankelijk welk spel ik speel
graka wordt 70 graden bij wow.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

wanhopige student

Verwijderd

Werp een blik op de HDD led.

Knippert/brand hij als een gek tijdens de slowdowns? Dan is of je HDD stuk, of je RAM vol. Anders zou ik het ook niet weten.

• bart0099
Welk lichtje is dat???

Verwijderd

Ik zou het niet weten :X Iig dat lampje wat altijd gaat branden als je aan het wachten bent totdat een programma is opgestart. Er staat meestal een cylinder symbool naast.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www7.pcmag.com/media/images/255620-sony-vaio-vpc-eb47gm-bj-front.jpg

Aan de voorkant, onder je touchpad :) Meest rechter ledje.

[ Voor 7% gewijzigd door Sick Nick op 15-12-2011 11:46 ]

• bart0099
topper, ja heb het nog niet gehad sinds de post heel random maar ik hou het in de gaten. is een nieuwe HDD duur om er in te laten zetten???

Verwijderd

Met de huidige woekerprijzen wel... Maar dat valt onder garantie als dat echt het probleem is.

Sony geeft 2 jaar, je laptop is maximaal 22 (of 23) maanden oud. Dus wees snel ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 11:57 ]

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Sinds ik mijn VPCEA3S1E heb, heb ik ook random last van een raar tikkend geluid
afkomstig van de plek waar mijn HD zit. (dus vermoed ook een HD fout)...
En vervolgens na 10 sec springt mijn scherm naar een bluescreen (nee, niets te maken met systeem,
heb alles eraf gegooid en kale Win7 HP erop gezet. Probleem nog steeds aanwezig). Daarna rest mij
niets anders dan opnieuw op te starten en weg is het probleem (voor een tijd...) waarschijnlijk tot de naald
van de HD op die plek terechtkomt weer... en dan begint de ellende weer.. Weg werk wat niet opgeslagen is :(

Dus ik stuur hem binnenkort ook op hiervoor. Heb hem nog niet 1 jaar.
Maar eerder kon ik hem niet opsturen.. Kon hem niet kwijt...

Maar ik heb wel een keer een limonade drankje op het toetsenbord laten vallen.. tja.. (maar dus niet de oorzaak van het getik.. dit was er al... !!!) .. nu is mijn vraag... gaan ze moeilijk doen bij het vervangen
van de HD? of gooit sony het op waterschade?

Daarom tip: als er iets mis mee is.. gelijk op sturen .. niet wachten ... ;)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Ik ben bang dat Sony waterschade de schuld gaat geven.
Het ligt er ook aan wat voor drankje het was, want van bijvoorbeeld Cola zie je meer sporen dan van water.
Je kan kijken of je alleen de HDD kan opsturen naar de maker van de HDD.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik weet niet of je zomaar je HDD kan bezorgen bij de fabrikant... niet elke fabrikant zal daaraan toegeven. Ik was het wel van plan om met mijn Samsung HDD te doen aangezien Samsung dat wel redelijk goed heeft geregeld (Garantieprocedure) maar aangezien het Samsung tooltje geen fout aangaf ben ik er niet mee door gegaan.

Verwijderd

Samsung geeft geen garantie op OEM schijven. Geen enkel merk.

En sony doet inderdaad niet aan het los opsturen van de schijf, voor zover ik weet is dat nog niemand gelukt.

• bart0099
heey

even een update van mijn freeze laptop.
als het gebeurt zie ik geen lampje branden van de HDD kan dat wat betekenen als de pc weer gaat lopen
dan gaat het lampje weer normaal branden....

greetz

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als het lampje helemaal niet brandt leest/schrijft het niets :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Hdd failure misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je. dump dat idee over dat lampje. Draai gewoon HDtune error scan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Misschien wel een beter idee inderdaad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou dan ook graag zo'n caddy voor mijn dvd hebben.
Maar dan wil ik wel het zwarte frontje erbij. of kan ik dat overplaatsen, anders is het zo een slordig gezicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:48:
Ik wou dan ook graag zo'n caddy voor mijn dvd hebben.
Maar dan wil ik wel het zwarte frontje erbij. of kan ik dat overplaatsen, anders is het zo een slordig gezicht...
Yep je kan het frontje van je dvd overzetten naar de caddy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke schroefjes moet ik dan losdraaien want ik heb zonet even gekeken. maar ik word er neit wijs uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:27:
Welke schroefjes moet ik dan losdraaien want ik heb zonet even gekeken. maar ik word er neit wijs uit :D
Er zijn 3 schroeven die de DVD drive vasthouden. 2 in het midden en 1 aan de zijkant.

als je de DVD eruit hebt, enkel die 4 schroefjes die de 2 metalen plaatjes aan de DVD drive vasthouden.
Dan kan je die vervolgens gewoon op de caddy installeren. (op dezelfde plaats)

Het zwarte frontje heb ik er gewoon vanaf kunnen krijgen (klik systeem), en dan op de caddy "geklikt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik het nog eens goed bekijken!
ik bestel de caddy die Darkstone eerder heeft aangeraden denk ik morgen...
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zijn er Tweakers die een muis met draad gebruiken bij hun Vaio? En zo ja: wordt dit als hinderlijk ervaren (door het gemis van een USB poort aan de achterkant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zondag 18 december 2011 @ 02:29:
Zijn er Tweakers die een muis met draad gebruiken bij hun Vaio? En zo ja: wordt dit als hinderlijk ervaren (door het gemis van een USB poort aan de achterkant)?
ja Nou het kan thinderlijk zijn. Ik heb een tijdje een muis gebruikt met kabel. het is vrij iritand dat er wat uitsteekt aan de zijkant. Dus toen ben ik overgegaan op een muis met een draadloos ontvangertje. ook dat kleine dingetje brak af. om van het gezeik af te zijn toen een bluetooth muis besteld. Werkt supper!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Of een Logitech met zo'n nano ontvanger: Nergens last van. :)

Als het snoertje lang genoeg is, kan je hem nog aan de linkerkant doen. Het ligt er ook aan hoe groot de tafel is, anders kan je ook gewoon een stukje naar links gaan ;) .

[ Voor 58% gewijzigd door TommieW op 18-12-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:15:
Of een Logitech met zo'n nano ontvanger: Nergens last van. :)
Zo'n ding had ik dus :D Die is afgebroken. vraag me niet hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op zondag 18 december 2011 @ 02:29:
:Y

Nergens last van, op school heb ik altijd genoeg ruimte om goed te kunnen muizen. Thuis heb ik de laptop op een stand staan met een los toetsenbord en muis erbij, daar heb ik er helemaal geen last van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Thanks voor de reacties :) Ik heb nu ook gewoon een draadloze muis maar die heeft zo'n "grote" ontvanger (lees: geen nano) en die is echt op het punt van breken bereikt aangezien ik er constant tegen aan stoot. Maar sowieso is die muis aan het aftakelen... het klikken werkt niet lekker meer en ik krijg pijn mijn hand van het gebruik ervan, en dat samen met al die uren dat ik erachter zit... geen goed idee :p Tijd voor een nieuwe dus.

@Tankiej, hoe bevalt zo'n stand en dan alles extern te doen? Ik heb er wel naar zitten kijken maar ik weet niet in hoeverre dat functioneel is. Ik kwam een 'leuk' logitech pakketje tegen met alles inclusief, maar dat ondersteunde tot maximaal 15,6 inch dus dat is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:40:
Thanks voor de reacties :) Ik heb nu ook gewoon een draadloze muis maar die heeft zo'n "grote" ontvanger (lees: geen nano) en die is echt op het punt van breken bereikt aangezien ik er constant tegen aan stoot. Maar sowieso is die muis aan het aftakelen... het klikken werkt niet lekker meer en ik krijg pijn mijn hand van het gebruik ervan, en dat samen met al die uren dat ik erachter zit... geen goed idee :p Tijd voor een nieuwe dus.

@Tankiej, hoe bevalt zo'n stand en dan alles extern te doen? Ik heb er wel naar zitten kijken maar ik weet niet in hoeverre dat functioneel is. Ik kwam een 'leuk' logitech pakketje tegen met alles inclusief, maar dat ondersteunde tot maximaal 15,6 inch dus dat is niet zo handig.
Bevalt goed! Had eerst altijd een Belkin Cushtop zodat ik hem ook zo op schoot kon hebben als ik op de bank zat of in bed lag met de laptop. Maar dat deed ik toch eigenlijk nooit meer.. Nu heb ik een Cooler master Ergostand aangeschaft, zit een USB hub in en een 140mm fan. Daar heb ik alles op aangesloten dus voortaan gewoon 1 USB kabeltje erin ipv 2 of 3. Ik heb expres één gezocht die ook een USB hub heeft omdat ik de laptop bijna elke dag afkoppel om hem in te pakken en mee te nemen naar college. Dan is het handiger om één USB kabeltje elke keer los te halen en in te pluggen dan 2 of 3 :)

De laptop staat nu mooi op ooghoogte, een stuk ergonomischer. Daarnaast blijft de laptop lekker koel door die extra fan die er koude lucht onderin blaast.

Zeker een aanrander, zo'n stand :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 19-12-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
zo net even HDTune pro gedraaid. en geen errors... dus het moet wat anders zijn iemand nog een idee.
heb wel gemerkt als ik bijv wow speel, film kijk en torrents/fileserve items aant downloaden ben dan gebeurt het regelmatig

ook als ik alleen mmorpg aant spelen ben en bijv youtube aant draaien ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Misschien een idee om je downloads dan op een server te laten gebeuren?
Aangezien je downloads best snel gaan met jouw huidige internet-aansluiting??

Want je hebt maar 1 hd naald (toch?)... en als die alles tegelijk moet doen:
schrijven, lezen, schrijven.. lezen...ja dan kan het wat langzamer gaan...
zonder dat er iets mis is met je HD eigenlijk .. omdat je ook aangeeft
dat het alleen gebeurt als je dit EN dat doet tegelijk. Als ik ook iets installeer
en tegelijk crysis2 ofzo wil spelen.. tja... :+

[ Voor 8% gewijzigd door Meinon op 19-12-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Hoe bedoel je met downloads op server. Ik had dit anders nooit. Sinds we eigenlijk dat knp glasvezel kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Het gebeurd ook als ik alleen.YouTube bekijk. Of alleen aant downloaden ben. Misschien iets met internet poorten maar ben daar echt een.leek.in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Op een aparte PC downloaden als je moet downloaden.
Of op je NAS server.. als je die hebt?
Dat bedoel ik. Want anders wordt je HD in je laptopje helemaal
gek van al die data... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een ssd kopen. is echt subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Tankiej, wederom bedankt voor je reactie ;) Daar heb ik wat aan :)
Nu begin ik ook te twijfelen of het misschien geen goed idee is om ook zo'n stand aan te schaffen. Enig probleem is dat ik altijd werk op de eettafel en ik dan wel wat meer ruimte vrij moet maken...maar het biedt ook weer mogelijkheden (bijv. de laptop schuin van je te zetten)

Lastig, lastig... kost wel een hoop geld om alles aan te schaffen, ik ben op dit moment op zoek naar een muis maar kom dan al bij muizen uit van 50 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:09:
@Tankiej, wederom bedankt voor je reactie ;) Daar heb ik wat aan :)
Nu begin ik ook te twijfelen of het misschien geen goed idee is om ook zo'n stand aan te schaffen. Enig probleem is dat ik altijd werk op de eettafel en ik dan wel wat meer ruimte vrij moet maken...maar het biedt ook weer mogelijkheden (bijv. de laptop schuin van je te zetten)

Lastig, lastig... kost wel een hoop geld om alles aan te schaffen, ik ben op dit moment op zoek naar een muis maar kom dan al bij muizen uit van 50 euro :(
Graag gedaan! :)
Als je nog meer info wil hoor ik het wel!

Tja, een goede muis kost wat geld! Ik heb al enige jaren een Logitech MX518 en die bevalt nog altijd heel goed! Voor op school gebruik ik een standaard Logitech muisje die altijd in m'n rugzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ga morgen even een gaatje vinden om langs een computer zaak te gaan. Even muisjes en stands van dichtbij bekijken :) Zo'n stand klinkt toch wel ideaal, zeker aangezien ik vrijwel de hele dag achter mijn laptop besteed (dat was al mijn reden om een goede (comfortabele) muis te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb zelf een tweedehands VPCEB2S1E, en wil daar een blu-ray combo drive in bouwen, maar welk type brander moet ik kopen, ik vermoed dat er vast wel drives op ebay staan.

Kan ook de blu-ray drive van alle generaties erin, of alleen specifiek die van de tweede generatie E-series?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.redcoon.nl/B13...otebook-Mouse-5000_Muizen
is maar 30 euro, en geen ontvangertje. volgensmij hebben bijna alle E-Series hebben bluetooth dus...
Ik heb deze zelf ook. hij gaat best hard met de batterij, maar dat doen ze allemaal. ik heb er gewoon een stel oplaadbare in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb geen Bluetooth ingebouwd... indien wel, dan is deze onvindbaar :p

Ik heb dit keer niet bespaard op mijn muis een een Logitech Performance muis gekocht. Wel erg duur... maar als deze mij meer gebruikerscomfort bied, dan ben ik weer helemaal gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:40
^^ Ik gebruik dezelfde muis, ben er zeer tevreden over, ideaal knoppen aan de zijkant en zeer lange levensduur van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben blij om te horen dat ik een goede keuze heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik jammer genoeg problemen met de Fan, Soms staat die volledig uit, en als die dan boven de 30 graden komt, gaat die direct naar 100% en als die onder de 30 komt gaat die weer helemaal uit.
Is er ook een FanControl Software voor Sony, ik heb op me Macbook en me Imac zo'n programma: ''smc Fancontrol'' Ik ken speedfan al maar dat kreeg ik niet werkend.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb ook nog geen werkende fan control programma's helaas. Ik heb er ook wel oren naar.

Maar over welk onderdeel heb je het met '30 graden'? Hoe wordt je laptop in vredesnaam 30 graden :p Ik zit nu te browsen en heb dan 40gr. CPU, 45 gr. GPU en 40gr algemeen (mobo?). Dus ik ben benieuwd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik ben weer in NL en het is #$%^ koud.. en dan zeggen ze dat het zacht is :')

Ik barst van de films op de laptop en kan deze dus eindelijk op een HD TV gekeken worden. Ik stop dus de HDMI kabel er in en in het begin reageerde ie totaal niet. Waarschijnlijk een brakke connectie, kabel of poort
Afijn, ik stop die kabel er weer in en krijg een melding over dat ik de resolutie kan aanpassen rechts onderin. Kort daarna opent Vaio Control Centre. Hier kan ik echter niets doen omdat ik na een herinstallatie waarschijnlijk iets teveel gedelete heb aan bloatware en ik zie hier dus alleen maar SYS INFO en NETWORK CONNECTION., meer niet, dat lijstje met o.a. POWER OPTIONS e.d. is weg :')

Het probleem is :
Als ik dan naar mijn TV kijk heb ik deze niet full screen, ik heb zwarte balken aan alle kanten (boven,onder.links en rechts)

De vraag is, hoe krijg ik dit full screen?

[ Voor 4% gewijzigd door knakker2 op 05-01-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Rechtsklik op bureaublad > Schermresolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ha, Knakker! Welkom terug in het koude Nederland :D

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat balkje van VAIO control centre kwam ook bij mij zonder dat ik het programma nog kon gebruiken (bij mij was'ie helemaal leeg). Het deleten van VAIO CC was dan ook de meest logische oplossing.

Jouw probleem is zeer waarschijnlijk te verhelpen met ATi CCC, zo heb ik het probleem tenminste kunnen verhelpen. Ik wilde even een screentje maken, maar dat heeft geen nut omdat ik niet aangesloten ben op HDMI atm :(

anyway; ATi CCC > iets van eigenschappen extern scherm > en daar staat een optie om te pannen, en als je wat met het schuifje beweeg kan je hem volledig op je TV krijgen. Eenmaal ingesteld heb je er nooit meer last van... weet ook niet waar het vandaan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe die 30 graden word is mij ook onduidelijk, hij was eest idle nog 38 en meestal boven de 40 inderdaad,
maar ik heb m helemaal doorgespoten met de Compressor. en hij doet het weer perfect, de fan had ik nog gecontroleerd, zal er een verstopte heat sink zijn ofzo, blij dat het nu klaar is!, wel gek dat met een verstopte heat sink hij 30 graden was. naja het is opgelost. weet iemand toevallig hoe ik in godsnaam mijn macbook pro (early 2011) een beetje koeler krijg? Idle is die 60 graden! fan en heatsink al gecontroleerd! waardeloos die koelsystemen van apple!

En ik zou allang zo'n caddy bestellen maar was erg druk de laatste tijd, alleen die hier aangeraden werd is weg!!
En als ik ergens niet goed in ben is het die afmetingen enzo :D dus kan iemand me zeggen welke caddy goed is voor mijn sony vaio E?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
The Inquisitor schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:49:
Ha, Knakker! Welkom terug in het koude Nederland :D

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat balkje van VAIO control centre kwam ook bij mij zonder dat ik het programma nog kon gebruiken (bij mij was'ie helemaal leeg). Het deleten van VAIO CC was dan ook de meest logische oplossing.

Jouw probleem is zeer waarschijnlijk te verhelpen met ATi CCC, zo heb ik het probleem tenminste kunnen verhelpen. Ik wilde even een screentje maken, maar dat heeft geen nut omdat ik niet aangesloten ben op HDMI atm :(

anyway; ATi CCC > iets van eigenschappen extern scherm > en daar staat een optie om te pannen, en als je wat met het schuifje beweeg kan je hem volledig op je TV krijgen. Eenmaal ingesteld heb je er nooit meer last van... weet ook niet waar het vandaan komt :)
Dank.. fijn om terug te zijn .........NOT.....
:D

Vla, drop, hagelslag, voorlopig vermaak ik me nog prima hier,. alleen dat weer!
Ik zal dit weekend een filmpje opzetten via de laptop en dat wat je geschreven hebt proberen :) Dank voor de uitleg en ik laat het wel weten of het gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hehe :p

Het heet in ieder geval niet 'pannen' ofzo, ik weet niet precies hoe het er staat, maar zodra je in CCC bij extern scherm zit vind je het snel genoeg (gewoon zoeken naar een horizontale scrollbalk :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Werkt prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nice :D

Ik ging gisteren films kijken (via MPC) op accu, energiebesparende modus en had zo'n uur gekeken en volgens de accu kon ik nog een half uur mee. 1,5 uur dus ongeveer... maar het zal ongetwijfeld wat minder zijn aangezien de accu vrij snel daalde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

fnc

De afgelopen dagen heb ik het volgende probleem gehad. Bij het afsluiten van de laptop ging het groene powerledje bij de aan/uit knop niet helemaal uit. En vanavond had ik ook problemen met toetsenbord, in de rij met de getallen werkten niet alle toetsen meer, of van bijvoorbeeld 5x indrukken kwamen er maar 3 tekens te staan in een invulveld. Het ledje bij de aan/uit knop ging ook minder fel branden bij het indrukken van deze toetsen. Vandaag is het groene lampje wel weer helemaal gedoofd, en het probleem met de toetsen was ook weg gaande de avond.

Zijn er mensen die dit probleem ook gehad hebben? En klinkt het vooral als een hard- of software probleem? De laptop is nu bijna een jaar oud.

[ Voor 7% gewijzigd door fnc op 11-01-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Weet iemand hoe ik die #@$@#%$@ toetsenbord eraf krijg bij een Sony VPC-EA3S1E???
Ik ben al zo ver gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/6905/65420959.png

En zie wel deze puntjes (zie pijltjes op foto) ...
Maar heb al 2 puntjes gebroken :( ...

Hoe krijg ik dit k*t toetsenbord eraf, zonder schade? Of heeft iemand een repair manual voor mij ergens?

Thanx.

[ Voor 13% gewijzigd door Meinon op 22-01-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Op dit moment werkt alles wat ik op mijn koptelefoon heb aangesloten niet meer. Geen idee waarom, het geluid over de speakers werkt nog wel gewoon. Het installeren van de driver van de Sony site maakte niets uit..

Is er iemand die dit al eerder heeft gehad? Ik ga het nog even testen met een Ubuntu cdtje, maar anders wordt het een RMA vrees ik.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ok, ze mogen op de Sony site wel iets duidelijker zijn. Mijn laptop heeft nu een paar vage kuren en zou deze daarvoor willen opsturen.. Contact opnemen op de sony site kan schijnbaar alleen per telefoon (0900) of per briefpost (wie gebruikt dat nog 8)7 ).. Per mail is totaal niet mogelijk..

Dan kijk ik iets verder en vind ik een pagina waar je een online reparatie aanvraag kan doen.. Daar staat echter bij dat dit niet beschikbaar is voor een Vaio notebook. Ok, dat kan... Vervolgens wordt ik doorverwezen naar een pagina waar je kan zoeken naar servicecentra.. Die vind ik en ik kom hier uit. Maar goed, in dat pull down menu kan ik weer niet voor een Vaio kiezen.. ARGH.. :|

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het contactformulier is al maanden stuk, heb ik begrepen uit het SE topic. Leuk als je, zoals ik, te slechthorend bent om iets met een telefoon te kunnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
En zo zie ik dat goede support toch nog wel iets waard is.. En wat Sony tot nu toe niet biedt.. Voor mij zo geen volgende Sony laptop meer..

Dan vanmiddag maar even bellen met Sony Support.

[ Voor 28% gewijzigd door Steephh op 07-02-2012 13:55 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voor een A-merk als Sony, waarbij je meer geld betaald omdat het Sony is, zal betere support inderdaad wenselijk zijn... Op papier is het wel in orde (standaard 2 jaar garantie bieden) maar zodra je er aanspraak op maakt is het allemaal minder makkelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Zijn er mensen die 2 schermen op hun Sony Vaio E hebben aangesloten? Ik was van plan om 2 2443BW's op mijn laptop aan te sluiten, alleen kwam ik erachter dat de VGA + HDMI aansluiting wel heel erg dicht langs elkaar zitten. :P Voordat ik kabels ga strippen (die zijde met de schroefjes eraf knippen) vroeg ik me af of het uberhaupt wel mogelijk is om 2 externe schermen aan te sluiten.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan meestal wel. Als je het interne scherm uitschakelt. Er rest niet veel anders dan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het is wat Darkstone zegt: moet gewoon mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ons topic bloedt een beetje dood :o

Maar goed, voor de mensen die de nieuwste drivers willen:
De plaatsen waar ik de vorige drivers vandaan haalt is helaas gestopt bij 11.12 en zelfs die zijn niet meer online aangezien de uploadplaats MegaUpload was... (ik zelf zat nog op 11.11).

Ik heb nu de volgende drivers getest en deze werken. Tijdens de installatie krijg je een waarschuwing van Windows maar verder geen problemen. Ik hoop dat mijn performance bij Alan Wake omhoog gaat (straks even testen :D),

Downloadlink: Drivers ATi 12.3 64bits

Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Je kan de drivers toch gewoon rechtstreeks van de ATi (AMD tegenwoordig) website halen?

Daar is de nieuwste 12.1 trouwens, jouw link is 12.3? Is dat een bèta ofzo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Weleens geprobeerd dan? Sony (en Toshiba ook) moeten zelf de drivers uitbrengen. Als de fabrikant (in ons geval Sony) het niet doet, kunnen wij de drivers niet updaten. Drivers downloaden van de AMD site zal niet werken en resulteren in een foutmelding.

Mijn link is een RC (Release Candidate) inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Sony en toshiba en.. nog een, doen niet mee aan het amd driverprogramma. Prima, maar als de fabrikant het vervolgens vertikt nieuwe drivers uit te brengen, dan zit je als doorsnee consument toch redelijk in de shit.. Ik geloof dat alleen asus het voor elkaar krijgt ten minste 1x per jaar nieuwe drivers uit te brengen voor alle modellen.

Je kan wel de gehackte drivers gebruiken van o.a. laptopvideo2go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zo is dat. Ik blijf het schandalig vinden dat Sony niet de moeite neemt om een driverupdate uit te brengen.
Ik ben dan ook blij dat ik deze drivers heb gevonden en zonder enige problemen naar mijn wens een update kan uitvoeren.

Geen problemen ondervonden met mijn eerder geposte 12.3 versie :) Aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:40:
Weleens geprobeerd dan? Sony (en Toshiba ook) moeten zelf de drivers uitbrengen. Als de fabrikant (in ons geval Sony) het niet doet, kunnen wij de drivers niet updaten. Drivers downloaden van de AMD site zal niet werken en resulteren in een foutmelding.

Mijn link is een RC (Release Candidate) inderdaad.
Ik heb afgelopen december voor het laatst mijn graphics driver geupdate volgens het Programma's en onderdelen gedeelte in het Configuratiescherm. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee welke drivers ik heb gebruikt of waar ik ze vandaan heb gehaald :')

Maar dat is inderdaad wel belachelijk dat ze geen nieuwe drivers uitbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Open je CCC en ga naar Informatie > Software.

Kijk daar wat je CCC versie is, maar belangrijker je "versie stuurprogramma pakket"

In mijn geval: CCC: 12.3, Stuurprogrammapakket: 8.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Stuurprogrammapakket: 8.723
CCC: 2010.0920.2143.37117

Ik geloof dat ik eens moet updaten.. :+

Moet ik dan eerst de oude volledig verwijderen voordat ik de nieuwe installeer, of doet de nieuwe dat wel als ik die wil installeren? :)

[ Voor 41% gewijzigd door Tankiej op 29-02-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de nieuwe variant eroverheen installeren. Ik had daar ooit wat problemen mee toen ze een nieuwe GUI hadden uitgebracht. Om die daadwerkelijk te krijgen moest ik de oude versie (nu ja, de nieuwe, die ik eroverheen had geinstalleerd) verwijderen, en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Zo, na een blauw scherm de eerste poging, is het de tweede poging succesvol geweest. Ik heb nu de nieuwste drivers *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nadat ik van retail drivers overging naar deze drivers heb ik een stappenplan doorlopen die ik hier gepost heb. Sindsdien installeer ik de drivers er gewoon overheen (zonder problemen). Laatste keer (naar 12.3) heb ik eerst alle AMD software verwijderd (enkel via Config-scherm), gereboot, nieuwe geïnstalleerd, reboot. Het is verder niet nodig maar wat 'schoner'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
't blijft raar met die drivers... nieuwe heb ik er dan wel goed ingekregen, inderdaad eroverheen installeren

Even een andere vraag, kreeg onlangs een melding dat mn batterij van GOOD naar FAIR is gegaan... zit nu van groen in alarmfase oranje :') daarna komt low, en dan critical geloof ik

Ik denk zelf dat mijn oude vpceb1s1e nog prima werkt, zit nu op iets minder dan 2 jaar (intensief) gebruik met dat apparaat

http://www.replacedirect....ny-vaio-vpc-eb1s1ebj.html

Is uiteindelijk zo'n batterij kopen het waard gekeken naar laptop leeftijd, of uberhaupt een goede keuze?

[ Voor 3% gewijzigd door knakker2 op 01-03-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat een prijs zeg... Je controleert je accu zeker via dat Sony programmaatje? Want ik was nu ook benieuwd maar heb die Sony troep niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik controleer in rmclock de 'fully charged capacity', en bereken zo de battery wear %. Er zijn ongetwijfeld nog 1000 programma's waarmee dat kan.

Sterker nog, het kan vanuit windows. Performance monitor starten en de counter 'batterystatus -> RemainingCapacity' instellen en dan aflezen wat de waarde is. Dat mag overigens wel verbeterd worden in W8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bij HWMonitor staat het ook. Daar heb ik staan:

Wearlevel: 19%. Ervan uitgaand dat de 'slijtage' is, zou ik nog zo'n 80% van de originele capaciteit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Als je je accu nooit gebruikt is het percentage overigens niet echt accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik hang voornamelijk aan het stroomnet, dus dan zou het best inaccuraat kunnen zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
....ik ben net terug in NL en ga voorlopig nog niet op stap met de laptop al gaat de studie wel over een x-aantal maanden beginnen en dat kan inhouden dat ik dan dat ding overal weer mee naar toe moest slepen

Even wachten tot dat moment denk ik maar.. tot die tijd ligt ie altijd aan het netstroom... Is inderdaad de Vaio software /control panel die ineens een bericht op het scherm liet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
DJustin schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 02:13:
[...]

Update na 2,5 maand.

Designed Capacity: 48840
Full Charge Capicity: 36930

Ik kan mij niet meer herinneren wat de Full Charge Capicity was toen ik de accu kreeg. Volgens mij was deze iets van 42000 of zoiets. Dus ik heb 5000mAh verloren in 2,5 maand...
Volgende update:

Capaciteit is ondertussen verlaagd naar 29070mWh Deze keer heb ik dus fors wat verloren.
In 2,5 maand weer 8000mWh verloren. Als het zo doorgaat kan ik binnenkort de accu weggooien.
Ondertussen heeft het mij nu al wel bijna een half jaar verder gebracht en zo duur was de accu ook weer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Gaat lekker afgelopen dagen met m'n E-serie. Vanaf donderdag t/m zaterdag heb ik 3 blauwe schermen gehad; tijdens installatie van videodrivers, bij het ontkoppelen van een hdmi kabel en bij het opstarten van HWMonitor. Zonet start ik de laptop op (vanuit slaapstand), gaat de backlight van het scherm niet aan. Zag alleen heel vaag wat tekst. Laptop opnieuw opgestart, doet ie het wel weer. Dus ik denk dat dat software matig was..

Binnenkort maar eens Windows opnieuw installeren, even helemaal schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat met die brightness gebeurd wel vaker, heb ik ook al diverse keren gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Inquisitor schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:40:
Dat met die brightness gebeurd wel vaker, heb ik ook al diverse keren gehad.
Ik heb wel eens vaker gehad dat ik de brightness niet aan kan passen, maar nog nooit eerder dat de hele backlight gewoon uit is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ow, ik beide :p

Ik had ook laatst dat de volledig backlight uit was. Niets werkte inderdaad, ook niet in slaapstand gaan en eruit komen, ook niet via Windows energiesettings... enige optie is dan rebooten :(

Wat de oorzaak hiervan is weet ik nog steeds niet. Vast crappy Sony software :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Had het vanochtend alweer, nu dus twee ochtenden op rij (nooit eerder gehad) vanuit slaapstand dat de backlight niet aangaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Wat is de gemiddelde levensduur van de E series eigenlijk? :') 20 maanden nu gepasseerd... vooralsnog op een melding van een batterij in de eerste fase van het ontbinden na geen problemen gehad. Ben zelf nog steeds erg blij met het apparaat. Nergens anders nog last van gehad. Hoop er nog wel meer dan een jaar probleemloos ermee te kunnen spelen.

Wat zouden de eerste tekenen zijn van verval? afstervende HD's, RAM, etc?

(Maak al jaren gebruik van laptops, maar was voorheen altijd van het werk die ieder jaar vervangen werd, deze is persoonlijk en heb nog nooit zo lang 1 enkele gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

In mijn ervaring gaat het DVD station of het moederbord als eerste kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik heb mijn Vaio ook 20 maanden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb hem nu 22 maanden en de accu is nog goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

The Inquisitor schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:03:
Wat de oorzaak hiervan is weet ik nog steeds niet. Vast crappy Sony software :o
Ik denk eerder dat dit de nieuwe drivers zijn. nadat ik ze geinstalleerd heb heb ik dit probleem ook.
Hopelijk brengt sony binnenkort hun eigen versie uit waarmee het verhopen word..
Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste