[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Sorry dat ik jullie deze zondag hiermee belast heb. ;)

Ik had even iets beter in de doos moeten kijken! 8)7 Hier zat een gebruiksaanwijzing en een cd-rommetje in.
Ik moest een BIOS-Flash doen. Deze heb ik gedaan en het loopt momenteel als een zonnetje.

Dus voor 35 euro + 5 euro verzendkosten heb ik een 48840mWh accu er bij.
Het gaat om deze Accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vage vermoedden dat sony heel erg moeilijk gaat doen om garantie als ze erachter komen dat er een 3rd party bios in gebruik is... Bij de meeste merken verlies je dan de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:31
Kan je hem dan niet terug flashen? Of zijn die niet beschikbaar? Eigenlijk wel raar en mogen ze dat eigenlijk doen volgens de wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Mijn garantie ben ik denk ik al kwijt. :)
- Laptop verschillende keren open gehaald.
- HDD vervangen voor SSD
- DVD-Rom laten vervallen voor een Caddy en daar de traditionele harde schijf in
- Ram geheugen ge-update (mag volgens mij wel)
- Netwerkkaartje vervangen + Extra antenne geplaatst.
- Overclocken van de videokaart via AMD GPU-Clock-Tool

Dat was het volgensmij wel

Trouwens heb ik al een keer gebruik gemaakt van de garantie. Mijn adapter was kapot en toen heb ik zonder problemen of bewijzen gelijk een nieuwe toegestuurd gekregen!

@ Boris

Vreemd genoeg kan dit wel. Zo mag Apple ook verhinderen dat hun apparaten uit de gevangenis worden gehaald. (Jailbrake). Zo mag Sony ook voorkomen dat er op deze manier "verkeerde" accu's in hun laptop's wordt gestopt.
Bij een auto vervalt de garantie ook, wanneer je geen gebruik hebt gemaakt van originele onderdelen. Als jij een slechte accu in een auto stopt en vervolgens ga je naar de dealer en vertel je dat je motorcomputer is opgeblazen dan hoeven zij geen garantie te geven.

[ Voor 47% gewijzigd door DJustin op 02-10-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:10:
Vreemd genoeg kan dit wel. Zo mag Apple ook verhinderen dat hun apparaten uit de gevangenis worden gehaald. (Jailbrake). Zo mag Sony ook voorkomen dat er op deze manier "verkeerde" accu's in hun laptop's wordt gestopt.
Bij een auto vervalt de garantie ook, wanneer je geen gebruik hebt gemaakt van originele onderdelen. Als jij een slechte accu in een auto stopt en vervolgens ga je naar de dealer en vertel je dat je motorcomputer is opgeblazen dan hoeven zij geen garantie te geven.
Dat is een totaal andere situatie. Apple verkoopt geen laptop, maar een totaalproduct.
Waar het om gaat is dat sony geen marktdominatie heeft. Sony mag wel een laptop maken die alleen hun eigen accu's accepteert, maar microsoft mag geen windows maken die alleen hun eigen browser accepteert. Er is namelijk een alernatief voor sony (asus, dell, hp, et all), en geen alternatief voor microsoft windows. Wat sony doet is perfect legaal. Of dit de beste manier is om geld te verdienen laat ik nog even in het midden. Ik zou iig niet snel een $merk meer kopen als ik erachter kwam dat elke mogelijkheid tot uitbreiden wordt omgezet in een poging om grof geld te verdienen (de accu, en de 2e hdd caddy).

Het zou anders zijn als sony een marktaandeel van >80% had en ze blokkeren nog steeds 3rd party spul. Dan is er geen sprake meer van een gezonde marktsituatie, maar van regelrechte uitbuiting. In dat geval zal de Europese commissie daar een stokje voor steken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:31
Welk merk laat het wel toe een ander merk accu te gebruiken? Maar kan je het bios dan niet terug flashen als er iets kapot is? en dan de garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met HP werkt het niet geloof ik, dell maakt er geen probleem van, en de rest van de merken weet ik niet.

Edit: dat wil zeggen, met het model wat ik heb heb ik nog geen negatieve ervaringen gehoord.
Vanuit het principe van kwaliteit zou ik overigens sowieso alleen genuine dell accu's kopen. Op ebay zijn die niet zo gek duur. Zeg 20% duurder dan jouw namaak exemplaar.

Ik zie trouwens dat dell net zulke achterlijke prijzen vraagt als sony in hun store.. Gelukkig zijn ze op ebay wel fatsoenlijk te krijgen, geen namaak volgens mij.

Je kan hem nog terugflashen denk ik, ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Batterij.....

Na bijna 1.5 jaar ben ik nog dolblij met mijn budget aanschaf VPCEB1S1E , maar die bagger accu.

Jaloers kijk ik naar andere mensen hun battery status die op 75% nog 6 uur aangeeft o.i.d., en dat zijn dan niet eens de duurdere modellen.

Waardeloos. 2.5 uur met alles uit, zonder dat ding te gebruiken maar zodra de Wifi aangaat, of een VLC player start keldert dit naar anderhalf tot een uur en 3 kwartier. Een beetje film kan je dus niet eens afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Een geluk dat ik toch altijd op netstroom zit ;)

Maar ik kan je geen ongelijk geven... zodra je bent ontkoppeld heb je niet echt veel tijd meer om dingen te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Ik zit ook altijd op netstroom. Maar als de stroom uitvalt, heb je meestal net tijd genoeg om alles op te slaan voordat hij uitvalt vanwege een gebrek van energie. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik kan net naar de printer lopen op accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een draadloze printer. Die ik overigens nog nooit heb gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
The Inquisitor schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:54:
Ik kan net naar de printer lopen op accu :)
:')

Mag hopen dat dat een beetje een garpje is.

1 uur moet toch wel lukken? Ik heb deze machine al tot in den treure gebruikt. Haal nog steeds bijna het maximale eruit wat ie kan geven (ook al is dat maar minimaal :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

een garpje :p

1 uur lukt wel :) 1,5 denk ik ook wel (nooit precies gemeten, ga ik volgende keer even doen :) ) maar 2 uur red ik volgens mij nooit... (onder energieschema meestal gebalanceerd, soms energiebesparend. heb wel beide schema's aangepast naar mijn eigen wensen).

Edit; Accu niveau nu 90%, 1 uur 40 minuten resterend. Energieschema gebalanceerd en brightness op 3 blokjes.

[ Voor 16% gewijzigd door The Inquisitor op 05-10-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Das knap. ik heb alles wat ik maar omlaag kan halen omlaag staan, en dan rond 2 uur. Ga ik 1 blokje brightness omhoog, dan gaat er een kwartie vanaf :')

Laptops gaan niet eeuwig mee dus behoorlijk zinloos om daar (hoeveel kost een accu in NL) eur voor neer te leggen, daarnaast dat die van mij al 1.5 jaar oud is. Het bedrag zal wel zo rond de 20% van de aanschafwaarde zijn.
Ik woon in Thailand, zal voor de lol hier wel eens kijken wat zo'n kreng kost, zowel de standaard als een betere capaciteit.

Ach ja, budgetding enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon hit of miss met die accu's. Mijn accu heeft na 2 jaar nog steeds >70% capaciteit (3 uur met redelijk intensief surfwerk). De accu van mijn ouders, precies dezelfde, geeft een error in windows dat de accu aan het einde van zijn levensduur is.

Gewoon doorgaan en een nieuwe kopen. Een accu gaat nu eenmaal stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
poeh en ik haal net de 1 uur op de accu... jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
@DJustin Hoelang gaat je batterij nu mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Iets van 2 uur geeft die aan. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Schermhelderheid op 3/4 en prestaties gewoon op gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben bezitter van sony vpc-eb1m1e nu bijna 1,5 jaar al.. mijn harddisk gaat op korte termijn dood. Windows geeft ook al aan om de harddisk te vervangen.. Welke harddisk is een goede vervanging voor deze laptop? mijn budget is ongeveer 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Elke normale laptop harddisk (dus 2,5 inch) gaat er gewoon in passen. Mag je alleen beslissen hoeveel rpm je wilt (ik weet niet of je nu een 7200 hebt?) en capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Laptop HDD's hebben toch verschillende diktes?
Zo gaat bijvoorbeeld een SSD van 1cm dik niet in mijn Asus 1005P passen.
Ik weet niet uit m'n hoofd hoeveel ruimte er over is bij de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Dat is een afweging die je zelf moet maken.

Wil je een energiezuinige HDD, kies voor 5400tp/m, wil je iets meer snelheid, kies dan voor 7200tp/m.
De verschillen hiertussen zijn niet levensgroot, maar wel iets om mee te nemen.
Kijk dan in de pricewatch en zet het budget tot 70 euro. Kijk dan o.a. ook naar de catch van een HDD.

Zoek gewoon naar een mooie 2,5" HDD! Die gaat zeker passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

TommieW schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 23:18:
Laptop HDD's hebben toch verschillende diktes?
Zo gaat bijvoorbeeld een SSD van 1cm dik niet in mijn Asus 1005P passen.
Ik weet niet uit m'n hoofd hoeveel ruimte er over is bij de Sony.
Je hebt 2,5 inch en 3,5 inch. 2,5 inch is het standaard laptop formaat, 3,5 inch is standaard desktop formaat.
Soms willen die 2,5 inch schijven nog wel iets afwijken qua dikte (in millimeters), dan heb je inderdaad een probleem als je het klepje niet meer dicht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Is er iemand die Ubuntu 11.10 al geprobeerd heeft? :P Ik heb het er zojuist opgezet en het lijkt prachtig out of the box te werken. Alleen de touchpad scroll doet het niet.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Wat zijn de bevindingen over het aankopen via de Sony-website?
Zag gisteren dat je de Sony VAIO VPC-CB3C5E al kunt samenstellen vanaf €599.
Met een i7-2640QM en Full HD-resolutie als optie kom ik uit op €819 incl. BTW. (leveringstermijn van 5-6 weken? Say whut??)
De prijs valt eigenlijk wel een zeer goed mee voor zo'n laptopje met die specs!
Enkel vind ik over dit model nergens een review, wat ik wel jammer vind.
Weet iemand hier meer over?
Zou dan nog zelf RAM bijsteken en later een SSD bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i7-2640QM bestaat volgens google niet. Je bedoelt de i7-2640m, een dualcore.

Ik ben onder de indruk overigens: Regeneration in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen".

Dit is overigens geen E serie, maar de S serie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:25:
De i7-2640QM bestaat volgens google niet. Je bedoelt de i7-2640m, een dualcore.

Ik ben onder de indruk overigens: Regeneration in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen".
Juist :) ik vergiste me ff. Het is idd de i7-2640m en de i7-2670Qm ;).
Heb in de Saturn ook eens een F-serie laptop (F22L1E dacht ik, niet die met 3D) getest, was toen met een i5-2410m, full hd, etc etc aan €899 wat ik wel duur vond.
Niettegenstaande, de kwaliteit van de behuizing vond ik wel zeer goed, scherm draait idd wat mee (maar niet zoveel als bij andere merken), toetsenbord stevig, mooi beeld!, toetsaanslag prima.
Aan de andere kant, misschien toch nog beter wat wachten tot de kerstperiode. Ik hoop dat ze dan met de prijzen gaan "smijten" zoals ze in België zeggen :p.

[ Voor 11% gewijzigd door Agent 47 op 18-10-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Hallo,
Ik heb net mijn Sony EB1J1E/WI opnieuw geïnstalleerd zonder alle meegeleverde software. Bijna alles werkt nu goed op de webcam na.
Ik heb al op de support site (http://support.vaio.sony....px?l=nl_NL&m=VPCEB1J1E_WI) gekeken, maar ik zie niets met "webcam" of "Motion Eye" staan.
Bij de lijst met webcams zie ik soms "Microsoft WDM Image Capture (Win32)" of soms "USB 2.0 Camera".
Geen van beide activeert mijn webcam.

Alvast bedankt!

In WLM werkt de webcam wel, waarschijnlijk een fout in mijn zelfgeschreven programma.

[ Voor 8% gewijzigd door TommieW op 22-10-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mooi dat het werkt :) Het programma ervoor (meegeleverd) was Webcam Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, ik zit servertjes te hosten... mijn processor (intel P6100) Kan het allemaal net hebben, ik vroeg me af of ik de processor kon vervangen... ik heb al een beetje ervaring op desktopgebied, maar met laptops zelden gedaan. ik heb m al wel uit elkaar gehad en de processor er ook al uit gehad, alleen welke ik moet kopen vind ik erg lastig, dacht zelf aan iets van een i5 ofzo, hebben jullie enig idee welke ik moet hebben?
mijn socket is btw de: RPGA989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Snelste wat er technisch in kan is een i7 640M, misschien wat aan de prijzige kant. Zou dan zelf voor een i5 540M gaan, 2.53 Ghz model. De 500M reeks heeft ook een hogere turbo boost dan de 400M reeks, die zou ik dan ook vermijden.

Qua socket is het allemaal hetzelfde, alle CPU's uit het lijstje hier passen erin:

Wikipedia: Socket G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, daar heb ik wat aan!, vreselijk bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit erin passen?
Zo tezien wel maar wil nog ff een bevestiging
http://ark.intel.com/prod...r-%283M-Cache-2_66-GHz%29

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat is nu het beste,
een RAM upgrade naar 6 of 8 GB
Een SSD schijf erin
Of zoals eerder aangegeven een nieuwe processor (denk aan Intel Core i5 2520M)

Want ik weet het niet meer, overal zeggen ze wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe processor ga je echt niet merken in het algemeen... Je kan ook niet eens upgraden naar een i5-2520M tenzij je al een i3/i5-2xxx CPU hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Van de SSD ga je het meeste merken, tenzij je aangeeft dat je RAM geheugen altijd vol zit (en derhalve alles op de schrijf wordt geschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD dus, is ook stiller volgensmij. ik heb er nog 1 liggen, zal er vanmiddag ff inzetten, dankjewel voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Stiller en zuiniger, waardoor je accu langer mee zal gaan. Laat ons het resultaat maar weten :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Zou ik mijn oude i5 430M kunnen vervangen door de nieuwere sandy bridge processor? Zit daar veel verschil in en is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dezelfde pagina:
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:27:
Je kan ook niet eens upgraden naar een i5-2520M tenzij je al een i3/i5-2xxx CPU hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59

TF

bla bla

Wil graag een VAIO en ook gebruik mane van Adobe Premiere CS55.

Waar hangt het op bij dit soort programmas. Processor, geheugen of videokaart? De E-serie gaat nml tot 2gb videogeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als je met redelijk grote bestanden bezig bent is RAM meer van belang bij Photoshop. Zeker wanneer je je RAM vol hebt en de laptop de gegevens gaat overschrijven naar de HDD. Het lezen (en ook schrijven) op een HDD is natuurlijk veel langzamer dan RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59

TF

bla bla

The Inquisitor schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:58:
Als je met redelijk grote bestanden bezig bent is RAM meer van belang bij Photoshop. Zeker wanneer je je RAM vol hebt en de laptop de gegevens gaat overschrijven naar de HDD. Het lezen (en ook schrijven) op een HDD is natuurlijk veel langzamer dan RAM geheugen.
ging meer om premiere. Die rendert alle montages als je je filmpje afmaakt. CPU zit dan aan zijn dak.

Ik vermoed dat een i7 een must is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Ik wilde gisteravond mijn koeler even ontdoen van de stof. Na een tijdje had ik het voor elkaar om de achterkant er af te halen (mbv een handleiding + foto's die eerder in dit topic stond), blijkt dat je de complete heatsinks van de CPU en GPU + fan eraf moet halen voordat je de stof daar weg kan halen? :')

Er zitten een paar schroefjes in dat stukje metaal boven de fan, maar als je die los schroeft zit ie nog steeds aan één kant vast.. Doe ik iets verkeerd of moet je inderdaad de complete koeling eraf halen voordat je het kan ontdoen van stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dat ontdoen van stof was ik ook al snel van plan.Nu 1.5 jaar intensief gebruik dus misschien wordt het weleens tijd.
Als dat zo lastig is prop ik wel dat compressed air can - slangetje in alle gaten van de laptop, met name de fan 'uitlaat'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar dan blaas je toch het stof weer naar binnen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Na hierover nagedacht te hebben kwam ik tot de conclusie dat een ferme luchtstoot de machine in de vastzittende stofdeeltjes los zou kunnen rukken. De fan zou dan deze via de natuurlijke manier weer uit kunnen spuwen... ( :') )

Uiteraard is die bak opengooien altijd beter, maar die E serie (geweldig apparaat, daar niet van) is qua body een lego doos. Simpel plastic geval. Uitelkaar zal geen probleem zijn. Het inelkaar zetten vind ik eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
knakker2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:28:
Na hierover nagedacht te hebben kwam ik tot de conclusie dat een ferme luchtstoot de machine in de vastzittende stofdeeltjes los zou kunnen rukken. De fan zou dan deze via de natuurlijke manier weer uit kunnen spuwen... ( :') )

Uiteraard is die bak opengooien altijd beter, maar die E serie (geweldig apparaat, daar niet van) is qua body een lego doos. Simpel plastic geval. Uitelkaar zal geen probleem zijn. Het inelkaar zetten vind ik eng.
Uit elkaar halen en in elkaar zetten valt best mee, al is dat al heel wat meer moeite dan de vorige laptop die ik had (Fujitsu Siemens). Daar zat gewoon een stuk wat je met 5 schroefjes los kon halen, daar zat het geheugen en de koeler etc onder. Die koeler kwam ook los met 2 schroefjes en een klemmetje.
En dan moet het bij deze Sony weer allemaal heel ingewikkeld om de koeler schoon te maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto van 'lach de handleiding uit'. Volgens de handleiding moet zo ongeveer alles los als je het scherm wilt vervangen. Ik kwam er laatst echter achter dat je dmv een shortcut meteen het scherm bloot kon leggen zonder ook maar een enkele tool te gebruiken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

knakker2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:28:

Lego doos :P

Ik ben ook niet zo'n held in die dingen moet ik bekennen. Heb ook geen zin om deze VAIO uit elkaar te schroeven... heb trouwens ook niet het idee dat ik het nodig heb. Ik heb wel al een twee/driemaal de stofzuiger op de fan gezet en alle andere openingen. De temperaturen van de Vaio zijn prima dus ik ga niet klagen :)

Off-topic: Ben sowieso van plan deze Vaio aan mijn broer te verkopen en zelf een nieuwe laptop te halen die een maatje kleiner is ivm college.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik heb hier geen stofzuiger. Ik woon in Thailand en die krengen zijn onwijs duur. Lekker met zo'n heksembezem het huis ronddwarrelen :') Ik verhuis in december na 11 jaar Azie terug naar NL en zal dan wel de stofzuiger gebruiken. Vooralsnog wordt de laptop alleen flink warm tijdens de wat zwaardere spellen. Gewoon windows gebruik is geen probleem dus dat schoonmaken is meer voor het gevoel omdat ie al sinds juli 2010 elke dag gebruikt wordt

Als ik in NL ben wil ik ook gaan kijken naar een andere. Ik ben totaal niet op de hoogte van wat er nu te krijgen is dus in eerste instantie denk ik weer aan een E, omdat ie het toch zaalig gedaan heeft al die tijd. Alleen moet dan wel de batterij zeker minimaal 3 a 3.5 uur het volhouden. Of de nieuwe E dat kan zie ik dan wel weer. Vooralsnog niet van plan van Vaio af te wijken.

Toch binnekort maar even kijken wat er aan ander Vaio spul te koop is. Ergens denk ik dat een oude E voor een nieuwe E niet zo heel veel verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ah, op die manier :P

Edit: druk ik weer op enter terwijl ik bezig ben met schrijven :p

Er zijn in ieder geval (nog altijd) genoeg concurrenten beschikbaar. Ik zelf denk dat ik afwijk van de Vaio, ondanks ik verder weinig problemen met deze Vaio heb gehad. M.u.v. de reedsensor die niet goed werkt, ik de helpdesk heb gebeld en de beste man beweerde dat dit niet werd gebruikt in de Vaio's. Tevens beweerde hij dat er geen magneet in het lid van het scherm zit... ownee? waar blijft dan mijn lepel aan hangen :p
Ik denk dat ik voor een MSi ga (of Alienware... :9~). Mijn broer had interesse in deze, dus krijgt deze 1jaar oude Vaio ook weer een goed leven :)

[ Voor 94% gewijzigd door The Inquisitor op 16-11-2011 12:49 . Reden: Te vroeg op enter geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff met die SSD getest, Inderdaad een geweldig resultaat, dat ding is veel veel sneller geworden maar...
Ik heb een ssd van 200 GB ofzo, das voor mij VEEL te weinig, ik ben DJ en neem m wel eens mee. ik heb muziek van meer dan 300GB, en heb geen zin om met een externe harde-schijf te kloten.
Dus, ik zit eraan te denken om een 2 schijf in te bouwen op de plek waar de DVD zit, er zijn wel caddy's voor heb ik gelezen. maar die zijn aardig prijzig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzig? Dan zoek je niet goed genoeg, ik had die van mij voor nog geen 8 pond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Is dat SSD nou echt zo geweldig? Op dat gebied ben ik een leek, verschil met een HDD is dat SSD geen 'bewegende' onderdelen heeft? SSD is een printplaat zoals een memstick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De snelheid van een SSD is (over het algemeen) veel sneller dan een HDD. Mede omdat alles meteen te 'bereiken is' ipv dat de schijf ronddraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een Sony Vaio VPCEB1J1E en wilde deze na 1,5 jaar graag opschonen en ik besloot een herinstallatie. Gewapend met de herstel dvd's die ik in het begin gemaakt heb, begon ik met de herinstallatie. CD 1 liep lekker, schijf volledig geformatteerd en programma's werden opnieuw geïnstalleerd op de C:/. Na 25% mocht ik CD 2 inwerpen en hij ging vrolijk verder.... tot 27%. Hier hangt hij zich op!!! Nog maar een keer proberen, zelfde resultaat. Nu zit ik dus met een laptop met een lege harde schijf (met melding "No operating system found" bij aanzetten) en corrupte herstel dvd's. Contact gehad met Sony, die mij nieuwe DVD's aanbieden voor 55euro!!! Die zijn gek, ik heb me aan hun regeltjes gehouden door de DVD's te maken en nu mag ik alsnog betalen...

Mijn vraag dan ook, heeft iemand ook herstel DVD gemaakt voor het type "Sony Vaio VPCEB1J1E"...???

Ik zou het super vinden als deze persoon bereid is om CD 2 te kopiëren (of uploaden) en mij deze toe te zenden (tegen betaling)...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Hallo Tim0606,
Kijk over 5 minuten even bij je DM. :)

Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben niet zeker of hersteldiscs van een ander model gaan werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Het zijn allebei VPC-EB1J1E 's. Waarschijnlijk is alleen de 2e DVD van Tim0606 kapot.

Het is het proberen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Altijd het proberen waard natuurlijk, maar ben alleen bang dat het niet werkt. Ik meen het eerder in dit topic te hebben gelezen maar kan het niet terug vinden.

Behalve dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het verschil tussen de ssd en een hd Zijn echt heel erg groot!
maar nog even over het probleem van die herstel-cd's, toen ik de hardeschijf terug plaatste, heb ik meteen ff een ''clean install'' gedaan. zou jij ook kunnen doen. gewoon in mijn geval windows 7 home premium downloaden en dan op dvd'tje zetten installeren en hoppa klaar! je kan m gewoon met je serial onder je laptop activeren, dan krijg je al die bende van sony ook niet mee gelukkig :P

Als je dit wil kan ik je het ISO bestandje wel sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

[message=37162548,noline]The Inquisitor schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:49
Behalve dit.
Dat was bij het vorige moederbord. Die prutsers bij Correct hadden een niet origineel Sony moederbord in gezet.
Er zit nu een nieuw mobo in dus dat levert geen problemen meer op. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TommieW op 19-11-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:42:
en het verschil tussen de ssd en een hd Zijn echt heel erg groot!
maar nog even over het probleem van die herstel-cd's, toen ik de hardeschijf terug plaatste, heb ik meteen ff een ''clean install'' gedaan. zou jij ook kunnen doen. gewoon in mijn geval windows 7 home premium downloaden en dan op dvd'tje zetten installeren en hoppa klaar! je kan m gewoon met je serial onder je laptop activeren, dan krijg je al die bende van sony ook niet mee gelukkig :P

Als je dit wil kan ik je het ISO bestandje wel sturen
Dat heb ik ook geprobeerd. Zou inderdaad ook nog beter zijn want wat een crap krijg je er allemaal gratis en voor niks 8)7 ... 2 verschillende windows 7 home premium 64bit NL OEM versies geprobeerd, maar beide DVD's willen niet starten tijden de boot. Ik heb even gecontroleerd of hij eerst de DVD start en dan pas de harde schijf en dit is zo, dus lijkt wel of Sony alle andere DVD's (behalve recovery) niet pikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dan doe je zelf iets verkeerds :p Ik heb een DVD'tje gebrand en die boot gewoon ;)

Misschien eens proberen met CDburnerXP en branden als ISO? Werkte voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een goede tip waar een geschikte caddy te verkrijgen om een extra HDD ipv de optical drive te plaatsen? (Vaio EA3)
Net een SSD geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
doorzoek eventjes mijn berichten. Caddy is zeer geschikt. Van buiten lijkt het nog steeds een DVD-Speler, alleen het knopje werkt niet meer! (omdat de dvd is komen te vervallen)

Maar ik heb ergens gelezen dat er goedkopere caddy's te krijgen zijn, alleen weet ik niks over de pasvorm enz.

[ Voor 24% gewijzigd door DJustin op 27-11-2011 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Wordt een DVD/CD player nou niet vreselijk gemist als deze er eenmaal uit gaat? Ook ik wil wel een SSD erin knallen maar om nou die DVD er uit te halen.....................?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn dvd drive precies 2x gebruikt: 1x bij het installeren van windows (wat uiteindelijk niet bleek te werken, dus met een externe hdd gedaan) en een keer bij het installeren van starcraft 2 (wat ook uitstekend via de download kan).

Dus nee, ik mis hem absoluut niet. Zeg nu zelf, wanneer heb jij de dvd drive voor het laatst gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik brand nog regelmatig CD's voor in m'n ouders' auto. De radio daarin heeft geen usb/aux aansluiting, en ook geen bluetooth :+

Ik zit er ook wel aan te denken om een SSD erbij in te doen ipv de DVD/CD brander, maar dan moet ik er eigenlijk ook een externe brander bij kopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ziet er hetzelfde uit als mijn generieke, en die was 8 pond... Ik raad meestal http://www.ebay.nl/itm/Ne...ernal&hash=item4aaaa954ca aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:13:
Die ziet er hetzelfde uit als mijn generieke, en die was 8 pond... Ik raad meestal http://www.ebay.nl/itm/Ne...ernal&hash=item4aaaa954ca aan.
sick! bedankt! net besteld :-)

Nu nog een esata-sata kabeltje om de DVD extern aan te sluiten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:13:
Daarvoor hoef je alleen de huidige DVD/CD drive eruit te halen, SSD daarin te doen en dan die schuiven op de plaats van de DVD/CD drive? Meer niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:36:
[...]
Daarvoor hoef je alleen de huidige DVD/CD drive eruit te halen, SSD daarin te doen en dan die schuiven op de plaats van de DVD/CD drive? Meer niet? :o
Yup :-)

Heb wel mn SSD in de normale caddy geplaatst, originele disk gaat naar de ODD caddy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Is wel een oplossing zo'n caddy in plaats van de DVDbrander. Het is zoals Darkstone zegt: ik gebruik dat ding eigenlijk nooit.
Het liefst zou ik dan de primary (zoals XZ32) vervangen door een SSD en de HDD in de caddy plaatsen. Maar ik vind de SSD prijs nog te hoog voor die upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb weer de nieuwe ATi drivers voor de liefhebber :)

Voor de eerste keer (vanaf OEM drivers naar deze drivers) raad ik je mijn eerdere post aan: The Inquisitor in [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series
Echter heeft knakker het zonder de howto gedaan (meteen deze drivers geïnstalleerd) en het is hem ook gelukt :)

Release notes 11.11

Downloadlinks:

ATi Catalyst Mobility 11.11 For Vista/Win7 32 bit (15/11/2011)

ATi Catalyst Mobility 11.11 For Vista/Win7 64 bit (15/11/2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Mijn laatste ATI update heeft zoals gezegd voor weinig problemen gezorgd. Ik zal dit ook wel even gaan proberen. :P (zou je zo'n soort upgrade nou echt merken in de prestaties?)

Over die SSD ipv je DVDplayer,

Als je al bezig bent met een 1.5 jaar oude (maar nog steeds goede) laptop, en je hebt 2 externe hard disc schijven van bij elkaar bijna 800gb + de 500gb HDD die al in de machine zit, met daarbij het feit dat (in mijn geval) er weinig gesleept wordt met de laptop van hot naar her wat dan de meerwaarde is van het eruit trekken van de DVD voor nog een SDD. Anders dan betere kwaliteit kan ik me niet bedenken om dit te doen. Gebruik DVD is inderdaad weinig maar soms knal ik er toch een DVD in om te branden.

Kloten met externe HD's is een kwestie van USB plugje erin duwen, dat was belangrijk is staat dan daar als backup en dat wat je vaak gebruikt altijd op je internet HD.

Of zie ik het fout :P

Kan je niet gewoon beter je huidige HDD voor een 1TB SDD vervangen als je echt zo om betere kwaliteit verlegen zit?

(ik probeer mezelf aan te praten dat ik het niet nodig heb om zo geld te besparen :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
knakker2 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:54:
Mijn laatste ATI update heeft zoals gezegd voor weinig problemen gezorgd. Ik zal dit ook wel even gaan proberen. :P (zou je zo'n soort upgrade nou echt merken in de prestaties?)

Over die SSD ipv je DVDplayer,

Als je al bezig bent met een 1.5 jaar oude (maar nog steeds goede) laptop, en je hebt 2 externe hard disc schijven van bij elkaar bijna 800gb + de 500gb HDD die al in de machine zit, met daarbij het feit dat (in mijn geval) er weinig gesleept wordt met de laptop van hot naar her wat dan de meerwaarde is van het eruit trekken van de DVD voor nog een SDD. Anders dan betere kwaliteit kan ik me niet bedenken om dit te doen. Gebruik DVD is inderdaad weinig maar soms knal ik er toch een DVD in om te branden.

Kloten met externe HD's is een kwestie van USB plugje erin duwen, dat was belangrijk is staat dan daar als backup en dat wat je vaak gebruikt altijd op je internet HD.

Of zie ik het fout :P

Kan je niet gewoon beter je huidige HDD voor een 1TB SDD vervangen als je echt zo om betere kwaliteit verlegen zit?

(ik probeer mezelf aan te praten dat ik het niet nodig heb om zo geld te besparen :') )
Ik denk dat het iedereen gaat om snelheid van SSD tov HDD, dat gaat namelijk heel veel vooruit. Voor opslag neem je geen SSD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

knakker2 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:54:
Niet echt. Vaak zijn het 'problemen' die i.c.m. nieuwe spellen gefixed worden zodat deze (beter) speelbaar zijn. Nu heb ik daar zelf weinig aan omdat mijn kaart toch geen nieuwe games kan spelen :')

Verder meer support, o.a. (in deze versie) Adobe Flash 11, voor GPU acceleratie etc.en wat probleempjes gefixed in het algemeen.

Prestatie winst zal je waarschijnlijk alleen maar werken bij nieuwe games (waarbij in de releasenotes staat dat ze daar wat mee gedaan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Packages for install
AMD Catalyst Install ManagerFinal Status: Success
Version of Item: 3.0.851.0
Size: 20 Mbytes
AMD APP SDK RuntimeFinal Status: Success
Version of Item: 2.5.793.1
Size: 90 Mbytes
AMD Display DriverFinal Status: Fail
Version of Item: 8.911.0.0000
Size: 90 Mbytes

AMD Media Foundation DecodersFinal Status: Success
Version of Item: 1.0.61025.2207
Size: 1 Mbytes
Catalyst Control CenterFinal Status: Success
Version of Item: 2011.1025.2231.38573
Size: 150 Mbytes
AMD file gedownload
Zojuist geinstalleerd, moet nog restarten. Kreeg een melding van AVG over een virus en na afronding een foutmelding wat in de log te zien is (zie vetgedrukte txt)

Nu even restarten :P

Details of threat:
% IDLE TIME:!
Full path C:\EXPANDCOUNTER=\PROCESSOR(*)\% IDLE TIME:1

Files deleted:
%IDLE TIME:1
% C1 TIME:1
PROCESSOR FREQUENCY:1

Ummm, ja....

Device manager laat oude driver version zien. Ik laat het zo maar denk ik...

[ Voor 14% gewijzigd door knakker2 op 30-11-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Met Avast! icm MBAM Pro nergens last van :)

CCC meldt:
Versie stuurprogrammapakket: 8.911-111025a-128246C-ATI
Catalyst-versie: 11.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Nog maar eens de install gedaan en gelukt.
8.911.0.0
Nu geen melding.

Vaio Care update eerder vanavond gedownload en niet gerestart. Misschien was dat de aanleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Voor de mensen die Ubuntu gebruiken op hun Vaio E en waarvan het scrollen niet goed werkt: https://bugs.launchpad.ne...x/+bug/737051/comments/57

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Heb Ubuntu dual boot, werk prima, nooit problemen mee gehad op de fan na die vergeleken met Windows constant behoorlijk actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verdorie, ik heb weer last dat mijn laptop midden in de nacht aangaat. Daar heb ik zo'n hekel aan, dan kom je 's ochtends uit bed, wil ik mijn laptop gebruiken, is de accu leeg... In logboeken zie je dan dat de laptop rond 03.00 uit slaapstand ontwaakt, reden: onbekend.

Ik heb weer aardig wat instellingen gewijzigd (Windows Defender, Windows Update, WMC, Avast, MBAM Pro, Alle producten uitgeschakeld die de laptop uit slaapstand mochten halen) en hoop dat het nu weer goed zit. Ik heb hier enkele maanden terug ook last van maar toen was Windows Update de schuldige (die staat standaard op iets van 03.00), maar dat was dit keer niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Bij het energiebeheerschema, geavanceerd, kan je ook ergens hij slaapstand aan/uit zetten of programma's de computer uit slaapstand mogen halen.
Ik weet niet precies waar dat zit, ik ben op mobiel. :) Morgen zal ik even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat staat bij apparaat beheer toch? Enkel de USB (draadloze) muis mocht de laptop uit slaapstand halen en deze heb ik daar nu ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn mislukte screenshot. (Windows 7 starter+paint) ;)
Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j375/TomWis97/RandomIT/energiebeheer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat ga ik eens proberen want vannacht is mijn laptop wéér uit slaapstand gekomen. Nu gelukkig wel weer erop tijd in zodat ik nog 50% accu overheb,... maar het is niet de bedoeling.

10-12-2011 3:47:41

Edit: Done, bedankt voor je hulp :) Hoop, maar denk dat het niet anders kan, dat het werkt! ;)

Ps. werken die activeringstimers ook voor de energieinstellingen dat de laptop na x minuten van slaapstand naar sluimerstand gaat? Of hoort dat er niet bij.

[ Voor 39% gewijzigd door The Inquisitor op 10-12-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

The Inquisitor schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:27:
Dat ga ik eens proberen want vannacht is mijn laptop wéér uit slaapstand gekomen. Nu gelukkig wel weer erop tijd in zodat ik nog 50% accu overheb,... maar het is niet de bedoeling.

10-12-2011 3:47:41

Edit: Done, bedankt voor je hulp :) Hoop, maar denk dat het niet anders kan, dat het werkt! ;)

Ps. werken die activeringstimers ook voor de energieinstellingen dat de laptop na x minuten van slaapstand naar sluimerstand gaat? Of hoort dat er niet bij.
Ik denk het niet:
http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Kopje: Waarom gaat mijn computer niet in de slaap- of sluimerstand als verwacht, of waarom wordt mijn computer onverwacht ingeschakeld? > Instellen dat een apparaat uw computer niet uit de slaapstand mag halen
Hier wordt er over programma's gesproken.
Om het zeker te weten, moet je het zelf proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Een Vario E serie met een belabberde batterij zonder aangesloten te zijn op het lichtnet op slaapstand zetten? Is dat het wel waard met een batterij die 1.5 tot 2 uur max meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E-series heeft volgens mij ook last van battery drain tenzij je de accu eruit haalt.. Slaapstand of niet, hij loopt toch wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zet mijn laptop elke nacht in sluimerstand :) En overdag in slaapstand, maar dan zit'ie inderdaad 9/10 keer aangesloten op het lichtnet.
Het gaat mij er voornamelijk om dat als ik met mijn laptop ga lopen in slaap-/sluimerstand in een laptoptas dat 'ie niet ineens aangaat :) En elke ochtend een lege batterij is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
DJustin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:12:
... met 52000mAh (via hardware uitlezen "slechts" 48980mAh)....
Update na 2,5 maand.

Designed Capacity: 48840
Full Charge Capicity: 36930

Ik kan mij niet meer herinneren wat de Full Charge Capicity was toen ik de accu kreeg. Volgens mij was deze iets van 42000 of zoiets. Dus ik heb 5000mAh verloren in 2,5 maand.

Dat krijg je bij imitatieaccu's, maar ja de full charge capicity is nog altijd hoger dan die van de Sony origineel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
E serie is een compact desktop die je wat gemakkelijker van A naar B kan vervoeren. Zonder stopcontact nabij is het echter een kansloos gebeuren. :p

Overigens is het verder wel een merkwaardig apparaat. Budget,na 1.5 jaar werkt het nog zonder kuren en de zwaarste programma's waar ik gebruik van maak zijn de nieuwere spellen die het allemaal goed doen.

Ik vraag me af in hoeverre ik meer plezier zou hebben gehad aan een 1000 eur duurder model als ik toendertijd voor zoiets had gekozen. Enige wat ik me kan bedenken is de accu.

Als ik in NL ben zit ik te denken aan een nieuwe HD, mogelijkerwijs een SDD. Omdat ik vaak backups draai hoef ik geen recovery CD te hebben met alle settings e.d., als er iets fout zou gaan reinstall ik alles met behulp van recovery partitie. Hoe krijg ik deze partitie op die nieuwe harde schijf?

[ Voor 22% gewijzigd door knakker2 op 13-12-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

knakker2 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 04:53:
E serie is een compact desktop die je wat gemakkelijker van A naar B kan vervoeren. Zonder stopcontact nabij is het echter een kansloos gebeuren. :p
QFT! :D
knakker2 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 04:53:
Als ik in NL ben zit ik te denken aan een nieuwe HD, mogelijkerwijs een SDD. Omdat ik vaak backups draai hoef ik geen recovery CD te hebben met alle settings e.d., als er iets fout zou gaan reinstall ik alles met behulp van recovery partitie. Hoe krijg ik deze partitie op die nieuwe harde schijf?
Van die partitie een image maken en op de SSD/HDD terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Domme vraag.. ja.. Image maken en dan tijdens het indelen van de nieuwe SDD een partitie reserveren voor die zooi. Hoe dat verder gedaan moet worden........ das een vraag voor de volgende keer als ik het wil uitvoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik moet geluk hebben als ik de 1,5 uur haal... volgens mij kom ik op 1u 15m uit, gok ik zo. Nu zit ik toch contstant aan het lichtnet dus merk ik er weinig van. Vervoeren naar de printer (en printen) en vervoeren van A naar B kan zonder dat de laptop uitvalt. Het is wat knakker zegt; een mobiele desktop :p
Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste