[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Catalyst 10.8
Die doet het dus gewoon weer..

(misschien de vaio update er toch weer inzetten :-p )

Waarom Sony van dat opt-out gebruikt maakt (net zoals Toshiba e.a.) is me een raadsel..

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Darkstone, mijn fout inderdaad. Maar er zijn sowieso nieuwere drivers beschikbaar dan die wij kunnen installeren. eind 2010 drivers hebben we nu, en de HD-5 serie is toch vrij populair geweest (de 56xx kwam in veel notebooks voor).

@Knakker, humm, dan moet ik dat maar weer gaan doen... *zucht*

Verwijderd

knakker2 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:28:
Catalyst 10.8
Die doet het dus gewoon weer..

(misschien de vaio update er toch weer inzetten :-p )

Waarom Sony van dat opt-out gebruikt maakt (net zoals Toshiba e.a.) is me een raadsel..
Dat is vooral voor de zakelijke gebruikers bedoeld. Het gemiddelde bedrijf zit niet te wachten op automatische updates van iets irrelevants.

Edit: ik bedoel, updates waar ze geen controle over hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 20:40 ]

• knakker2
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Dat is vooral voor de zakelijke gebruikers bedoeld. Het gemiddelde bedrijf zit niet te wachten op automatische updates van iets irrelevants.

Edit: ik bedoel, updates waar ze geen controle over hebben.
Als dat zo is, is het een flinke kromme gedachtegang. Alsof alleen zakenlieden Sony laptops (kunnen) kopen :')

Dat ze geen optie geven om je software waar je harde knaken voor hebt moeten lappen te updaten is zot. Nieuwe drivers en dergelijke software wordt niet voor de lol uitgegeven neem ik aan. Erg sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En als ze met enige regelmaat updates uitbrachten is het niet zo'n probleem...Maar de laatste update is van eind 2010 :')

Edit: @Knakker, mijn CCC en alles werkt weer! Note to self: nooit meer op "bijwerken" klikken bij apparaatbeheer :D

[ Voor 32% gewijzigd door The Inquisitor op 19-08-2011 09:20 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:28:
Het versienummer is wat anders dan de versie van de suite.

Ik heb catalyst versie 11.5, je raad het al, uit de 5e maand van dit jaar. Maar de driver heeft als versie 8.85-110419a-nogwat-ATI. Maar dat eerste getal kan je met de oude layout van de ATI suite volgens mij nergens zien (faal! :X )
Dank Darkstone. Ik heb nu:

Versie stuurprogrammapakket 8.881-110728a-122944C-ATI
Catalyst-versie 11.8

Catalyst versie is in ieder geval zeker up to date (8e maand...dat snap ik :p) Maar de drivers nu ook? Kun je dat bevestigen voor me? Dit kostte me namelijk wat werk om dit te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ziet er nieuwer uit dan mijn versie. Lijkt gelukt te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Walktrough? :P Ikke ook nieuwe graag willen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

TF

bla bla

kan iemand mij wat ervaring vertellen met de type beelschermen op deze notebooks. er zijn 2 'glare' versie in omloop en 1 ontspiegelde.

Mijn grote voorkeur gaat uit naar een ontspiegelde maar die is bijv in de c-serie niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat er een ontspiegelde in omloop was. Ik dat niet gewoon een matte folie van ebay?

Anyway, op de BTO 15CL36 en asus X5Q van campusshop zit op dit moment een mat, 1080p, scherm. meer keuzes zijn er zo snel niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:25:
Ik wist niet dat er een ontspiegelde in omloop was. Ik dat niet gewoon een matte folie van ebay?

Anyway, op de BTO 15CL36 en asus X5Q van campusshop zit op dit moment een mat, 1080p, scherm. meer keuzes zijn er zo snel niet geloof ik.
verkeerd gekeken. Dat betreft in de huidige F-serie.

Ik ben echter op zoek naar een 15"laptop met ontspiegeld glas.

Maar aangezien de schermen in elke serie redelijk gelijk zijn vroeg ik mij af of gespiegeld nog wel te doen is. Ik had ooit een HP waar ik echt gek werd van de weerspiegeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:25:

campusshop? ik zit niet meer op school hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vorige F serie had ook een (optie tot) mat scherm, maar de F lijn is veel te zwaar om mee te slepen vind ik.
TF schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:31:
Maar aangezien de schermen in elke serie redelijk gelijk zijn vroeg ik mij af of gespiegeld nog wel te doen is. Ik had ooit een HP waar ik echt gek werd van de weerspiegeling
Nau. Nee. De oude F had een heel goed mat scherm, en de N53 op dit moment heeft een heel slecht scherm. Als je een goed scherm zoekt kom je al snel uit bij dell, en BTO die tegenwoordig hetzelfde scherm gebruikt. Gevolgd door de C serie van sony. De rest volgt op grote afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:36:
Die ziet er nieuwer uit dan mijn versie. Lijkt gelukt te zijn :)
Dankje! Fijn om te weten :)
knakker2 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:12:
Walktrough? :P Ikke ook nieuwe graag willen :')
Okiedokie, ik zal h'm voor het gemak even vertalen en uitschrijven voor alle geïnteresseerde Vaio bezitters (en andere OEM gebonden laptop bezitters zoals Toshiba etc.) Ik heb lang op internet gezocht om een goede methode te vinden (die werkt), dus ik ben blij je van dienst te kunnen zijn :)
Eerst probeerde ik de mobility modder om nieuwe drivers op mijn Vaio te krijgen. Ik zag al dat mijn serie kaart (5400 series) niet werd ondersteunt maar kon het niet laten om het toch te proberen... Helaas tevergeefs, geen enkele manier en geen enkele driver werkte met het installeren.

De volgende methode heeft voor mij wel gewerkt.

Hieronder de drivers, let op: je hebt echt deze nodig en niet die van de AMD site! Anders werkt het alsnog niet.

ATi Catalyst Mobility 11.8 For Vista/Win7 64 bit (17/08/2011)
En ik denk niet dat ze hier zijn, maar voor de geïnstereerde de 32bits versie
ATi Catalyst Mobility 11.8 For Vista/Win7 32 bit (17/08/2011)

Stap 1: **Aanbevolen** dit zijn extra stappen om zeker te zijn dat de installatie van ATi Catalyst drivers goed verloopt.
Ik denk dat de meeste Vaio bezitters deze stappen kunnen overslaan, bij mij was in ieder geval alles al up-to-date.

A: Voor intel bezitters (Pentium,Core2Duo,Core i3/i5/i7 etc.) download de laatste INF drivers
B: Installeer .NET Framework 3.5 SP1
C: Installeer DirectX 9.0c onderdelen voor maximale ondersteuning

Stap 2: Deïnstalleer de oude drivers

A: Ga naar configuratiescherm > programma's verwijderen > en zoek AMD Catalyst installatie manager (of iets soortgelijks) en klik op "verwijderen/wijzigen" en dan "wijzigen". Kies de derde optie (snel alle onderdelen van AMD verwijderen) en wacht tot het hulpprogramma klaar is.
B: Herstart je computer
C: Installeer Driver Sweeper v3.1.0. Run dit programma en deïnstalleer alle Ati/AMD files.
D: Herstart je computer nogmaals.

Stap 3: Download de drivers (die voor jou van toepassing zijn) die bovenaan deze post staat, run de installer en volg de instructies

Stap 4: Wanneer de setup klaar is, vraagt hij om te herstarten, doe dit onmiddellijk zonder vertraging!

Stap 5: Controleer of je Catalyst 11.8 drivers gebruikt. Ga naar CCC > Software om te controleren.

Succes :) Mocht het niet lukken hoor ik het wel.

Mogelijk zijn niet alle kaarten ondersteund voor de manier, in ieder geval wel ondersteund zijn ATi Radeon Mobilty HD5400 (bevestigt door The Inquisitor) en 5600 series.

Opmerkingen:
- Download de drivers in deze post, en niet die van ATi/AMD site, aangezien dit niet zal werken
- Na het installeren van deze drivers kan je nog steeds geen gebruik maken van de drivers van de ATi site.
- Herstart je computer wanneer dat in de guide wordt aangegeven. Probeer geen tijdswinst te behalen door het herstarten over te slaan en door te gaan naar de volgende stap, dit zal niet werken.
- Ik zal de taak op mij nemen om jullie (lees: de gebruikers van deze guide) op de hoogte te houden van de nieuwe updates en nieuwe drivers met jullie delen :)
- Als je fouten ontdekt in de guide hoor ik het graag zodat ik het kan aanpassen :)
- Owja, en alles geheel op eigen risico, maar in principe kan er niets mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Klinkt erg ingrijpend :p

Zal dit vandaag gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Al gelukt? :p

Mijn eigen probleem is hiermee echter niet opgelost... Ik ga nog even het één en ander proberen en anders post ik uitgebreid mijn probleem hier.. misschien dat iemand het toevallig weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké, ik heb nu dus een probleem:

Wanneer ik films opzet terwijl ik via HDMI mijn TV heb aangesloten had ik het probleem dat telkens het beeldscherm (externe) zwart werd en na een tijdje terug kwam. Pas 's avonds had ik door wat er gebeurde: Van TV switcht het beeld terug naar het interne display en weer terug naar tv... Ik dacht eerst dat het een driver probleem was aangezien ik dit googlede:

http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3519/p/19345912/19748285.aspx?PageIndex=3

(is ook mijn GPU)

Totdat ik er sinds enkele dagen achter ben gekomen dat wanneer ik mijn display dichtklap het beeldscherm niet uitgaat... ik de instellingen gewijzigd naar "in slaapstand gaan bij dichtklappen display' maar ook nu gebeurd er bij het dichtklappen niets! De laptop heeft niet eens door wanneer het scherm gesloten is...
En dat verklaart, denk ik, ook het HDMI probleem: als de laptop denkt dat het scherm open is zet 'ie het beeld op dupliceren...

Alleen lijkt het steeds erger te worden, de tijden tot het scherm terugkomt op de tv duurt lang...

Owja, en als ik vrij hard druk op mijn scherm (wanneer dichtgeklapt) kan het display uitgaan... de switch (ervanuitgaand dat het zo werkt) zit naast het touchpad (links) en de magneet links van de microfoon op het lid.

Iemand een idee hoe ik dit zelf fix? Heb Sony net gebeld maar dat was echt een ramp, de telefonist luisterde niet eens want die had het de hele tijd over instellingen veranderen in windows (dus waarbij je de actie kiest als je het scherm sluit)... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Je kan de case van de vaio openen zonder dat de garantie vervalt. Misschien dat je dan zelf iets kan zien?

Voor de geïntresseerde: Zo een EB1J1E uit elkaar te halen:
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/4963/imag0076g.jpg
toelichting van foto:
2X geel: DVD station.
4X blauw (2 achter klepje): HDD
1X bruin: RAM
14X rood (achter de accu 2): overig.

Stap 1: Ontkoppel alle usb apparaten, monitor, stroom, internet enz.
Stap 2: Verwijder de accu.
Stap 3: Vewijder het DVD station. (2 schroeven (geel), daarna er gewoon uit trekken.)
Stap 4: Verwijder HDD:
Stap 4A: Verwijder de twee zichtbare schroeven (blauw). En verwijder het klepje.
Stap 4B: Verwijder de 2 schroeven van de HDD tray.
Stap 4C: Schuif de HDD naar links. Nu is de HDD los. Haal de HDD uit de laptop.
Stap 5: Verwijder het RAM.
Stap 6: Verwijder alle overige schroeven (rood).
Stap 7: Nu is de onderkant afneembaar.

Zonder achterkant: (DVD station en HDD er even in gelegd.)
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/9661/imag0068ix.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 26-08-2011 16:51 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar. Het moederbord is precies even groot als in de 14" variant. Wat een verspilling van ruimte die je kan gebruiken voor een grotere accu..
The Inquisitor schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:10:

Totdat ik er sinds enkele dagen achter ben gekomen dat wanneer ik mijn display dichtklap het beeldscherm niet uitgaat... ik de instellingen gewijzigd naar "in slaapstand gaan bij dichtklappen display' maar ook nu gebeurd er bij het dichtklappen niets! De laptop heeft niet eens door wanneer het scherm gesloten is...
En dat verklaart, denk ik, ook het HDMI probleem: als de laptop denkt dat het scherm open is zet 'ie het beeld op dupliceren...
Volgens mij heeft onderstaande weinig met dupliceren/uitbreiden te maken. Met windows+P kan je kiezen wat je precies wilt, dat is simpel. Het enige wat ik kan bedenken is dat de laptop opeens denkt dat het scherm dichtklapt, dan loopt het inderdaad in de soep.
Owja, en als ik vrij hard druk op mijn scherm (wanneer dichtgeklapt) kan het display uitgaan... de switch (ervanuitgaand dat het zo werkt) zit naast het touchpad (links) en de magneet links van de microfoon op het lid.

Iemand een idee hoe ik dit zelf fix? Heb Sony net gebeld maar dat was echt een ramp, de telefonist luisterde niet eens want die had het de hele tijd over instellingen veranderen in windows (dus waarbij je de actie kiest als je het scherm sluit)... zucht.
Kan je niet kijken waar die switch precies zit? Als ik een lepel langs mijn beeldschermrand heen haal blijft hij ergens vastzitten links van de webcam. Daar zit de magneet. Misschien zit het mechanisme niet meer op zijn plek.

Dat heet trouwens een Wikipedia: Reed switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:21:
Volgens mij heeft onderstaande weinig met dupliceren/uitbreiden te maken. Met windows+P kan je kiezen wat je precies wilt, dat is simpel. Het enige wat ik kan bedenken is dat de laptop opeens denkt dat het scherm dichtklapt, dan loopt het inderdaad in de soep.
Juist dat is wat er gebeurd, het windows+P modus veranderd. Eerst in "alleen projector" en vervolgens in "scherm dupliceren" en dan weer terug naar "alleen projector". En dan kan ik h'm 10x terug zetten naar "ALLEEN PROJECTOR" maar het gebeurd tijdens de film e.a. gewoon opnieuw...
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:21:
Kan je niet kijken waar die switch precies zit? Als ik een lepel langs mijn beeldschermrand heen haal blijft hij ergens vastzitten links van de webcam. Daar zit de magneet. Misschien zit het mechanisme niet meer op zijn plek.

Dat heet trouwens een Wikipedia: Reed switch
Met een lepel gevonden, lijkt me op de juiste plek te zitten...

Trouwens, als ik h'm dichtdoe (scherm nog aan) en een magneet rond die plek houd (bovenkant van het scherm zeg maar) dan gaat het scherm uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe accu voor m'n VPCEB3S1E, gaat momenteel op z'n hoogst 1 uur en 3 kwartier mee en ook alleen als hij er zelf zin in heeft :P
Heb op Sony site gekeken en daar is er slechts 1 compatibele accu, die is meteen 5 uur maar kost ook wel 160 euro.
Heb nu op internet gekeken maar kan geen accu's vinden waarvan ik zeker weet dat ze langer dan 3 uur mee gaan en dat ze uberhaubt compatibel zijn met m'n notebook. Is er iemand die al eerder een accu voor z'n vaio ergens heeft gehaald?

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'5 uur' is onzin. Het gaat om de capaciteit, en die is altijd 4400wh met dit model geloof ik. Een grotere accu zou uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Vorige week zondag de beslissing gemaakt om een SSD aan te schaffen voor in de VAIO. Ik ben voor school de laatste tijd veel met virtuele machines bezig, en met een HDD gaat dat niet echt bijster snel. ben vaak 5 minuten aan het wachten voordat de machine opgestart is (Windows Server 2008 R2) en programma's laden gaat ook behoorlijk traag.

Na meer dan een week wachten kwam de SSD eergisteren binnen. Heb 'm gelijk in de laptop geplaatst en Windows opnieuw geïnstalleerd. Het gaat om een Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G en de hoofdreden waarom ik voor deze ging is de goede prijs per GB op het moment.

Een SSD is echt wel de beste upgrade voor je laptop (en desktop)! Programma's openen vaak bijna direct, bestanden opslaan en laden gaat supersnel, en hetzelfde geldt uiteraard voor Windows. Van de aan-knop indrukken tot de volledig opgestarte Windows + browser duurt 21 seconden. Afsluiten duurt 8 seconden, met de HDD was dat nog 41 en 21 seconden.

Ik heb wat foto's gemaakt tijdens het inbouwen van de SSD, dus mochten er geïnteresseerden zijn dan zal ik ze plaatsen. Overigens stelt het inbouwen niet veel voor: De HDD is vervangen voor de SSD en de optische drive is dus met rust gelaten.

De link in de TS naar de driver van de GPU is bijgewerkt naar de nieuwste versie (v11.8). Deze driver wordt niet door Sony ondersteunt omdat dit de kant-en-klare driver van de website van AMD is en dus niet is aangepast door Sony voor gebruik met de GPU in de VAIO.
Ik heb de driver op mijn laptop geïnstalleerd en heb er nog geen problemen mee gehad. Dit is wel op een schone installatie gedaan. Als je wel problemen met de driver hebt, meld het dan even.

Wanneer er weer een nieuwe driver door AMD online wordt gezet kan je deze zelf ook makkelijk downloaden door de "11-8" in de link aan te passen naar het nieuwe versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Microgranules schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:00:
Ik heb de driver op mijn laptop geïnstalleerd en heb er nog geen problemen mee gehad. Dit is wel op een schone installatie gedaan. Als je wel problemen met de driver hebt, meld het dan even.

Wanneer er weer een nieuwe driver door AMD online wordt gezet kan je deze zelf ook makkelijk downloaden door de "11-8" in de link aan te passen naar het nieuwe versienummer.
En anders is het de moeite waard om de workaround van mijn eerdere reactie te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik heb die workaround geprobeerd en het is me niet gelukt. Blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan. Zal het tzt nogmaals proberen.

Tijdens het reizen wat ik de laatste week gedaan heb zonder toegang tot netstroom herinnerde ik me dat er een ingebouwde web acces in de Vaio zat. De Splashtop browser. Ergens wel een fijn iets, je kan vanalles doen, ook je USB stick eraan knallen knallen daar je dus geen toegang hebt tot je interne schijf. Windows wordt niet geladen en dat zou dan een goede manier zijn meer uit je batterij te halen.....maar.......de batterij gaat net zo snel, zo niet sneller leeg

Had weliswaar WIFI aan, maar dan nog... zelfs met WIFI aan gaat ie via de normale Windows - weg niet zo snel leeg. Belachelijk is wel dat je brightness niet lager kan, deze staat standaard op 100%

Wat is dan het voordeel een ingebouwde browser te hebben? Enkel voor het sneller opstarten zonder Windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel voor sneller opstarten inderdaad. Maar eigenlijk vind ik dat de grootste onzin, hoezo is de 20s die windows erover doet om op te starten met een SSD te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Wat een onzin dan... als je echt echt echt haast hebt en je moet enkel naar een website waar je de URL van weet, ok... alleen zal dat waarschijnlijk niet gebeuren in de tijd dat ik deze laptop bezit.

Ik hoor wat meer bijgeluiden als de fan wat harder gaat (bij bijv. wat zwaardere spellen) ...extra zoem/draai geluiden. Duidt dit op een fan die langzaam aan het overlijden is?

De Vaio (misschien wel alle, geen idee :') ) die ik heb, heeft aan de bovenkant (gebied @ assist / web / vaio knoppen) gaatjes. Deze beginnen vol te zitten met stof en zooi. Ook mag ik weleens wel een keer de zooi tussen mn toetsen uitbaggeren. Misschien die fan ook wel? Moet je daar een expert voor zijn als je dit wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Openmaken is niet zo´n probleem (zie de vorige post van mij).
Gewoon even een busje compressed air kopen en schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Met dat compressed air nog steeds openschroeven? of alle gaten flink doorblazen zonder dat ding open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Om open te maken moet je maar zoeken op mijn eerdere post, met foto's er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik gebruik die Web Acces knop ook nooit... maar dat komt omdat mijn laptop altijd in slaapstand staat, en wanneer ik ga slapen in sluimerstand. Volgens mij is uit sluimerstand halen nog sneller dan splashtop laden :p

Ik had ook dat probleem met die gaatjes, maar met zo'n kwastje of iets soortgelijks kan je er mooi alles uithalen :D Dan zijn ze weer mooi en schoon :p

Ik heb nog nooit m'n Vaio opengemaakt, maar wel een stofzuiger aan mijn fan gezet (al 3x trouwens). Voor die 5 minuutjes werk heb ik er toch profijt van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
@ Inquisitor, bedankt voor je Guide om de videodrivers up-te-daten.

Nu krijg ik morgen echter een SSD maar wil graag mijn huidige configuratie gebruiken.
Is Windows Back-Up voldoende om Alles terug te zetten, dus alle software en gebruikersinstellingen en drivers?

Groetjes,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Graag gedaan! Ben blij dat het voor je heeft geholpen :)

Nee, windows backup backupt persoonlijke documenten (afbeeldingen, documenten, video's, downloads e.d.) maar als het goed is niet meer.

Als je de volledige configuratie zoals je die nu hebt, inclusief je windows, wilt overzetten moet je je drive klonen (image) en daarna terugzetten op je nieuwe schijf (in jouw geval een SSD).

hier vind je er wat meer over, maar natuurlijk zijn er nog veel meer sites :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Inquisitor op 06-09-2011 19:50 ]

• DJustin
Ik heb toch een nieuwe instalatie gedaan, leek mij goed naar een jaar. Ik had ondertussen al zo veel software en meuk er op staan die ik prakties niet gebruikte.

Ondertussen heb ik al veel "gemod" aan mijn laptop.
- Upgrade WiFi-adapter N6300 (5Ghz)
- SSD - Crusial M4
- Caddy met 2de HDD (DVD-Drive is komen te vervallen)
- Ram verhoogd naar 8GB (2x 4GB)

Morgen nog een Accu uit de USA bestellen voor een kleine €40,- (5200mAh)

Laptop kan dan zeker weer een jaartje vooruit.
Eerste resultaten van de SSD zijn erg verblijdend. ;)

Daarnaast wil ik de SSD in Raid 1 draaien met een partitie van mijn "oude" HDD. Als mijn SSD uitvalt dat ik kan doorbooten op roterende disk.

• knakker2
Nieuwe installatie middels recovery CD of nieuw windows er op? Ik zit er ook aan te denken even dat ding leeg te knallen. Inmiddels 14 maanden zijn nu voorbij.

Zit me af te vragen of een clean windows install echt zoveel voordeel heeft. Lijkt mij dat je alleen die Vaio zooi ermee ontwijkt, al die bloatzooi. Nadeel is dat ik dan moet gaan klooien met windows/key/drivers etc.

Nieuwe installatie dmv gebruik maken van herstel partitie dan maar, en dan de keuze dat alles, alle partities er dan aan gaan. Alleen C doen is denk ik maar half werk.............of niet?

Die extra HD, in de plaats voor de DVD, is dat niet een vreselijk gemis? Er zijn altijd wel momenten dat je even een CD/DVD wilt gebruiken. Wat doe je dan??

Wat win je met een Accu van 5200mAh? Standaard accu geeft zo rond de 2 uur op savings mode. Is dat een groot verschil? Ik verwacht volgende en komende maanden veel te reizen en wil wel wat langer doen met dit ding. Zag gisteren een collega kloten met zijn laptop en die had gewoon 8 uur te gaan voor ie leeg was. -> jaloers :(

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb laatste keer (3 weekjes geleden volgens mij onderhand) alleen mijn C partitie hersteld (maar zelf een D: aangemaakt van 450GB waarop mijn bestanden bleven staan) en daarna alle troep met Ccleaner weggehaald. Ben nog steeds tevreden met de prestaties van de laptop nu :) Gaat in ieder geval een stuk sneller dan ervoor.

• DJustin
@ Knakker:

- Nee, ik heb een hele nieuwe Windows er op gezet en het terugzetten van de back-up is niet helemaal goed gegaan. Ik mis o.a. mijn favorieten in Firefox
- Voor mij had een nieuwe instal wel zin, ik had ondertussen 80gb op mijn C (System) staan en op dit moment (geconfigureerd) 44GB
- Nee, het vervallen van de dvd speler is geen gemis. Ik gebruikte dat ding praktisch NOOIT. Misschien dat ik eventueel een externe dvd-brander/speler er bij koop.

- Ik hoop met de nieuwe accu wat langer mobiel te kunnen werken. Standaard heeft de Sony-Accu 3500mAh, en ga nu naar 5200mAh. Het is echter geen originele accu, maar dat vind ik geen probleem. Alleen ben ik benieuwd hoe snel die 5200mAh degenereert t.o.v. de orginele accu.
We zullen zien.

Ik wil nu in het schijfbeheer van Windows een gespiegeld volume aanmaken, die mijn SSD Spiegelt, maar het lukt mij niet, aangezien het vakje grijs is. Ook wanneer ik opnieuw partities aanmaak, blijft het vakje "grijs".

[ Voor 12% gewijzigd door DJustin op 08-09-2011 19:40 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik kreeg ook niet in windows schijfbeheer gedaan wat ik wilde... (Namelijk mijn C schijf verkleinen, en een D aanmaken). Daarvoor heb ik maar het (freeware) programma van easeus gebruikt.

• DJustin
Het gespiegelde volume lijkt niet te zijn wat ik eigenlijk wil. Ik wil een 1 op 1 kopie van mijn SSD, zodat ik bij uitval gelijk kan opstarten van mijn traditionele schijf.
Ik heb hier nog steeds geen goed programma voor gevonden. Is Easeus hier wel geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik denk inderdaad dat het programma wat ik aangaf daar niet geschikt voor is... Misschien een ander programma van de uitgever wel? Kan je even naar kijken.

Wegens gebrek aan ervaring om RAID instellen, kan ik je helaas niet verder helpen.

• DJustin
Ik heb een goed programma gevonden (denk ik)
MirrorFolder, hierbij kun je real-time in Raid-1 draaien!

Ik heb het eventjes geprobeerd en het werkt voortreffelijk.
Ik kon zonder problemen vanuit de bios starten vanaf mijn traditionele harde schijf, alle drivers en persoonlijke documenten zijn netjes gespiegeld. Maar wat ging dat verschrikkelijk langzaam. :+
Die SSD went echt heel snel :D

Nog een toevoeging gebruikt, namelijk de Free Version of EASYbcd.

Tijdens het opstarten kan ik kiezen tussen 2 OS'en namelijk
- Windows 7 HDD
- Windows 7 SSD

Wanneer ik niet binnen 1 sec. kies dan start hij automatisch via de SSD op.
Dus voor nood heb ik nu een ideale partitie, waarbij ik direct door kan gaan, zou mijn SSD het leven geven. _/-\o_

[ Voor 99% gewijzigd door DJustin op 10-09-2011 17:02 ]

• knakker2
Dat volledig herstellen doe ik niet snel weer :')

7 uur lang bezig met herinstallatie, bloatware eraf, mijn software erop, windows update etc.
Wat een #$% werk, en langzaam dat die machine is tijdens dit gekloot

Hoop dat het resultaat dalijk laat zien dat het de moeite waard is geweest :P

Verwijderd

DJustin schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:41:
Ik heb een goed programma gevonden (denk ik)
MirrorFolder, hierbij kun je real-time in Raid-1 draaien!

Ik heb het eventjes geprobeerd en het werkt voortreffelijk.
Ik kon zonder problemen vanuit de bios starten vanaf mijn traditionele harde schijf, alle drivers en persoonlijke documenten zijn netjes gespiegeld. Maar wat ging dat verschrikkelijk langzaam. :+
Die SSD went echt heel snel :D

Nog een toevoeging gebruikt, namelijk de Free Version of EASYbcd.

Tijdens het opstarten kan ik kiezen tussen 2 OS'en namelijk
- Windows 7 HDD
- Windows 7 SSD

Dus voor nood heb ik nu een ideale partitie, waarbij ik direct door kan gaan, zou mijn SSD het leven geven. _/-\o_
Dat had ik ook. Maar op de een of andere manier weigert hij vanaf de gekloonde HDD te booten. Het duurt heel erg lang, maar vervolgens boot hij alsnog de SSD met een aantal grafische gliches erbij... Ik moet toegeven dat het wel ideaal is als het werkt. Bij een crash verander je de bootvolgorde in het bios en ga je verder werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Miss wel een hele domme vraag enzo, maar heb eerlijk gezegd geen zin om 150 pagina's door te lezen met waarschijnlijk wel heel veel nuttige info, terwijl ik nu eigenlijk maar 1 ding wil weten.. welke vaio programma's kunnen er nou wel af en welke kun je beter niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Event service er op laten staan. en dan zijn er nog een aantal die je beter niet kan aanraken. Voor de rest gaat 90% er af. 65 processen draaiende nu.

Kan even niet alle zaken opnoemen. Beste is even google te raadplegen. Met de juiste steekwoorden heb je hele lijsten met uitleg wat het is en of je het kan uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Zit te denken Ubuntu 11.04 er op te knallen maar heb nog nooit een ander OS op mac na gebruikt. In het verre verleden eens een keer Linux maar daar herinner ik me niets meer van. Kan aan een Ubuntu CD komen en het installeren en middels Dual Boot gebruiken. De vraag is echter:-

-als ik het niets vind moet het er weer af, maar, dan heb je (als je het geinstalleerd hebt) een Windows 7 CD gebruiken voor removal. Hier alleen echter een recovery partitie.

-of het zin heeft als je tevreden bent met Win7 om dan te gaan klooien met iets zonder echt te weten of het nut heeft :') Puur alleen uit nieuwsgierigheid naar iets nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
@ Idd_like,

Kijk even bij de startpagina (blad 1) bij handige info. Ik heb een schone installatie en heb alleen die 2 programma's draaien om de FN toetsen werkend te houden. Is voor mij voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

DJustin schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:41:
Mooi dat het gelukt is man!
knakker2 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:39:
Dat volledig herstellen doe ik niet snel weer :')

7 uur lang bezig met herinstallatie, bloatware eraf, mijn software erop, windows update etc.
Wat een #$% werk, en langzaam dat die machine is tijdens dit gekloot

Hoop dat het resultaat dalijk laat zien dat het de moeite waard is geweest :P
Dé reden waarom ik eerst een aparte C (55GB) aanmaakte voor windows, en alleen deze formateerde en naar fabriekstoestand terugstuurde. Resultaat; het ging lekker snel, en meteen mijn bestanden tot mijn beschikking (D) :D
knakker2 schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:16:
Zit te denken Ubuntu 11.04 er op te knallen maar heb nog nooit een ander OS op mac na gebruikt. In het verre verleden eens een keer Linux maar daar herinner ik me niets meer van. Kan aan een Ubuntu CD komen en het installeren en middels Dual Boot gebruiken. De vraag is echter:-

-als ik het niets vind moet het er weer af, maar, dan heb je (als je het geinstalleerd hebt) een Windows 7 CD gebruiken voor removal. Hier alleen echter een recovery partitie.

-of het zin heeft als je tevreden bent met Win7 om dan te gaan klooien met iets zonder echt te weten of het nut heeft :') Puur alleen uit nieuwsgierigheid naar iets nieuws....
- Ubuntu kan je ook installeren middels "Wuby". Dan installeert'ie ubuntu (of kubuntu) "in" je windows. Daarna kan je rebooten en (K)Ubuntu opstarten. Het enige nadeel van deze methode is dat het iets langzamer is, maar het werkt (uit eigen ervaring) eigenlijk erg goed! Vind je het dan niets? Geen probleem, start windows op en ga naar programma's verwijderen > Wuby verwijderen > klaar. En je dual boot is weg.

Dat is dan de beste manier om Ubuntu te ontdekken en als je wilt zelfs te houden.

Installeer je het op een partitie is het opzich ook geen probleem, dan formateer je toch gewoon die partities waar ubuntu opstaat? Dat kan met verscheidende programma's en anders brand je een Win7 DVD.

- Natuurlijk kan dat, ik ben ook altijd nieuwsgierig en heb al meerdere linux systemen geïnstalleerd omdat ik graag wilde weten hoe het werkte en of ik het als main-OS zou kunnen gebruiken :) Zeker als je Wubi gebruikt is het weinig werk en ongevaarlijk (lees; kost weinig werk om te (de)installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dank voor de uitleg.

Ik heb het gisteren middels live DVD even bekeken en ik vind het wel erg interessant. Het is dan wel redelijk lastig als je eenmaal moet/wil gaan rommelen met Prompt (Gnome noem je dat geloof ik)

Als je Wubi gebruikt, dan heb je toch geen dualboot? Dan start je dat toch gewoon via Windows op als programma onder windows zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Prompt? Je bedoeld zo'n command line? Dat is de Terminal. Gnome is je destkop, met als tegenhanger KDE (lijkt wat meer op windows, met een "start" knop en een taakbalk).

Het programma maakt een virtuele harddrive als ik me niet vergis. Je komt dan in het windows boot schermpje en kan kiezen tussen Windows 7 en Ubuntu 11.04. Je start dus niet eerst windows op ;) Het is net een echte dual boot, en zo functioneert het ook. Als je weer windows wilt hebben moet je ubuntu afsluiten en weer op windows opstarten ;)
Als je naar systeembeheer gaat kan je ook instellen hoelang je het keuzemanier blijft, en welk OS standaard geladen moet worden (wanneer de tijd verstrijkt). Windows herkent het dus ook echt als dual boot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dus het verschil tussen Ubuntu apart installeren of Wubi is maar minimaal. Heb ergens gelezen dat hardcore users wat verschil merken maar dit is te verwaarlozen. Dan vraag ik me af waarom ik het zou moeten installeren naast Windows als het ook zo met Wubi kan, scheelt me weer klooien met Windows CD om MBR e.d. te herstellen als het er af moet.

Ik zal het dalijk gaan proberen :) Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja, dat vind ik wel. Maar ik ben dan ook geen hardcore linux gebruiker :p De snelheid via Wubi is nog steeds subliem (<30sec. opstarten) en het gemak spreekt boekdelen.

Succes :)

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb ruim een jaar mijn Sony Vaio VPCEB1S1E en ik heb gisteren, omdat mijn laptop steeds trager werd, windows opnieuw geinstalleerd. Ik heb verder ook nog helemaal geen drivers geinstalleerd. Deze kon ik ook niet zo 1-2-3 vinden op internet. Laat staan een lijst van welke allemaal nodig zijn.

Nu heb ik het topic beetje doorgekeken, maar ik kan niet oplossingen vinden voor mijn probleem.

Sinds de Windows Reinstall (Windows 7 64bit, zoals het voorheen ook was), heb ik een probleem met de Fan.
Hij blijft namelijk superhard geluidmaken. Het geluid wat ik voorheen hoorde tijdens het spelen van Starcraft 2.
Nu stond er hierboven dat je meet SpeedFan alles kon aanpassen, dat heb ik wel geprobeerd, maar dat lukte niet echt.
Hij geeft mij de volgende waardes. Op dit moment staan alleen Google Chrome en SpeedFan aan. Geen MSN, geen Firefox, niks verder.
HD0: 34C
Temp1: 64C
Temp2: 64C
Core0: 64C
Core1:64C

Als ik de waardes van andere mensen zie, lijkt me dit toch best hoog. Ook kan ik in SpeedFan niks aanpassen dus wellicht vindt hij mijn moederbord niet?

Op deze manier is er echt niet mee te werken. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Het is echt herrie en als ik in collegezaal zit, kijken mensen mij aan van: doe die stofzuiger uit. :( Nu net dus gebeurd.

Leven en laten leven!

• DJustin
Hoe vaak heb je je laptop al schoon gemaakt? Als er stof tussen de koelribben zit kan je fan als een stofzuiger te keer gaan. Je kunt de laptop even uitblazen met een busje perslucht of ga even bij een autobedrijf langs (waar je klant bent) en laat je laptop even uitblazen. Dit kan echt flink helpen!

Wat je je processor activiteit? Heb je Windows niet opnieuw geinstaleed, aan het internet gehangen zonder scanner en per abuis toch een virus binnen gehaald?

[ Voor 21% gewijzigd door DJustin op 15-09-2011 14:36 ]

• Stranglem
DJustin schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:35:
Hoe vaak heb je je laptop al schoon gemaakt? Als er stof tussen de koelribben zit kan je fan als een stofzuiger te keer gaan. Je kunt de laptop even uitblazen met een busje perslucht of ga even bij een autobedrijf langs (waar je klant bent) en laat je laptop even uitblazen. Dit kan echt flink helpen!

Wat je je processor activiteit? Heb je Windows niet opnieuw geinstaleed, aan het internet gehangen zonder scanner en per abuis toch een virus binnen gehaald?
Processor-activiteit is vrijwel 0. Ik ga dat schoonmaken maar eens doen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Weet ook niet hoe dat moet. Kijken of ik ergens zon busje perslucht kan halen. Bedankt voor de tip.

Leven en laten leven!

• DJustin
Ik heb zojuist ook mijn laptop stofvrij gemaakt, zonder perslucht. Had even geen zin om in de auto te stappen.

Ik heb gewoon de achterkant er afgehaald en met een stofzuiger mijn fan schoongemaakt. Ik hoor hem op dit moment niet eens meer. :) Behalve als ik mijn oor er tegen aanleg.

Waar ik zelf ook nog aan zit te denken, is om de processorkoeler los te halen en dan nieuwe (goede) koelpasta er tussen te doen. Voor de nog betere resultaten.

#ikhoudvanmoddenaandelaptop

[ Voor 25% gewijzigd door DJustin op 15-09-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mooi dat het gelukt is, ook je temps al gecontroleerd? Maar gezien het feit dat je je fan minder hoort moeten die vanzelfsprekend lager zijn.

Ik heb mijn Vaio onderhand ook al langer dan een jaar en mijn temps zijn;

42 CPU
48 GPU
26 HDD

En dan staat mijn laptop de hele dag aan, alleen tussendoor weleens in slaapstand, maar meestal gewoon deksel dicht zodat utorrent verder kan gaan :p

Ik vind mijn temperaturen nog erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Mijn probleem is gelukkig opgelost. Bedankt voor alle tips. Na het installen van alle drivers die bij de openingspost staan ging mijn fan niet meer constant blazen.

En nu net heb ik mn laptop opengemaakt en schoongemaakt. Stofzuiger overal langsgegaan en alle onderdelen eruit gehaald met de foto's hierboven. Stof zoveel mogelijk weggehaald.
Mijn temps zijn nu:
HDD: 35C
Temp1: 40C
Temp2: 40C
Core0: 39C
Core1: 42C

Ik moet alleen nu wel Windows weer opnieuw installeren, want ik heb een ultimate edition geïnstalleerd en op de achterkant staat een key voor home edition :)

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
ALs ik een compressed air cannetje haal, en enkel wat lucht in de fan uitlaat spuit, is dit dan genoeg? Na 1.5 zal er best wel wat stof in zitten denk ik. Wil alleen niet dat ding openschroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tijdens een herinstallatie ben ik iets te enthousiast geweest met het verwijderen van Sony bloatware. Alles werkt perfect maar ik mis echter een aantal functies in Vaio Control Center, zoals de power options, en weet ik wat nog meer. Nu heb ik alleen maar System Information en mis het een en ander.

Iemand die zo uit het blote hoofd weet welke drivers dat zijn? Dan kan ik deze downloaden @ Sony webpagina :)

[ Voor 87% gewijzigd door knakker2 op 22-09-2011 02:46 ]

Verwijderd

heb een vraag

hoeveel harddisks kunnen er inde sony vaio e serie,

Verwijderd

voor de power options moet je sony shared lidrary downloaden en installeren.
je heb de fn drivers nodig ikhad t zelfde had ook alles eraf gegooid. vond de software niks aan.
nu doet ie t weert toppie

• knakker2
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:49:
voor de power options moet je sony shared lidrary downloaden en installeren.
je heb de fn drivers nodig ikhad t zelfde had ook alles eraf gegooid. vond de software niks aan.
nu doet ie t weert toppie
Dat is vreemd. Ik heb namelijk als enige de Shared Library er weer ingezet omdat ik ergens vermoedde dat deze het zou zijn. Toen dat niet zo bleek te zijn beloot ik maar niet verder te gaan met diverse drivers te installeren en het hier te vragen.

Dus..zelfs na de Shared Library heb ik nog steeds alleen de volgende functies in Vaio Control Center;
- System Information
- Network Connections

Verder is het leeg.........

Edit --------- :

ZOjuist toch even gekeken naar de geinstalleerde programma's. Alhoewel ik dus echt Shared Library eerder had geinstalleerd, zie ik deze nergens staan in de lijst van geinstalleerde programma's

Dus....zojuist nogmaals van de Sony pagina (pre-installed programs lijst) bezocht en weer die Shared Library gedownload.
Na installatie en restart nog steeds geen functies in Control Center, ook zie ik Shared L. nergens geinstalleerd staan

Mis ik iets? Moet dat Shared L. niet samen met een ander programma geinstalleerd zijn wil het werken??

[ Voor 27% gewijzigd door knakker2 op 24-09-2011 21:16 ]

• knakker2
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:48:
heb een vraag

hoeveel harddisks kunnen er inde sony vaio e serie,
Wil ik ook wel weten :)

edit...duidelijk antwoord gegeven door poster beneden :)

Gaarne hulp met shared library :)

[ Voor 42% gewijzigd door knakker2 op 24-09-2011 21:17 ]

Verwijderd

Je kan er evenveel schijven in stoppen als de hoeveelheid waarmee je hem hebt gekocht, sony lever namelijk geen brackets voor de 2e HDD, die zijn wel te verkrijgen, maar ze zijn erg duur. €50+ zeker weten.

De aangeraden methode is om je dvd drive te vervangen door een caddy van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
@knakker2:
De Sony Shared Library werkt niet zonder de VAIO Event Service. Deze software heb je nodig om de FN toetsen te kunnen gebruiken. Ik heb geen idee of het ook nog ergens anders voor dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Event service staat er in... desondanks krijg ik Shared Library niet te zien ook al installeer ik deze.

Heel erg vreemd :( Als het dan echt niet lukt ...dan maar afvragen of ik iets cruciaals mis als ik alleen System Info en Network connection in dat rijtje hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik had het zelfde probleem nadat ik een hoop Sony crap had verwijderd... Ik kreeg echter alleen maar de systeeminformatie en verder niets (kon ook geen aanpassingen maken ofzo, al die instellingen waren ook verdwenen) Maar wegens gebrek aan gebruik heb ik het verwijderd.

Ik heb alleen Vaio Event Services en Vaio Energiebeheer staan in Configscherm. Als het een feit is dat Event services alleen werkt MET Shared Library, dan klopt het dat je Shared Library niet kun zien in Configscherm ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 27-09-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
lol.. beetje verwarrend.... ik heb nog steeds geen idee hoe ik dat terug krijg (de vraag begint in langzaam te veranderen in of ik daadwerkelijk iets mis aan dat wat verdwenen is om zo er niet meer over te hoeven nadenken :P )

In CCleaner prog overzivht heb ik het volgende;

Care
Control Center
Event Service
Gate
Gate defailt
Premium Partners (welke ik dus er niet uit krijg, is blijkbaar vastgeroest :( )
Quick Web Access
Screensaver
Smart Network
Update
Wallpaer Contents

Zou niet weten wat ik dus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Erg vreemd inderdaad... Ik ben er ook nog niet achter maar heb gewoon de hoop opgegeven :p

Ik heb alleen (volgens CC): Event Servies, Energiebeheer (waarom eigenlijk?) en Quick Web Acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik heb sinds een paar weken dat mijn laptop af en toe vast loopt. Hij loopt dat zo hard vast dat ik de computer alleen reageert als ik een aantal seconden de aan/uit knop vasthoud.
Ik dacht de oplossing te hebben gevonden door mijn computer te formatteren. Helaas loopt mijn computer nu alleen nog maar vaker vast.
Zijn er meer mensen met dit probleem of zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem/defect zou kunnen zijn?

Groet,

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

HHD en RAM al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dat testen? Of moet ik dan gewoon een progje zoeken via Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Op The Ultimate Boot CD staan meerdere handige tools. Even dit CD'tje branden en testen maar. ;)

edit:

Voor het testen van het geheugen kan je het beste memtest86+ een nachtje draaien. Voor het testen van de hdd ligt het aan het merk van je hdd welk tooltje je het beste kunt gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door TommieW op 27-09-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:43:
Hoe kan ik dat testen? Of moet ik dan gewoon een progje zoeken via Google?
Maar gebruik van het Vaio Care programma, daarin kun je ook een hdd en ram test uitvoeren.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Vinand schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:12:
[...]

Maar gebruik van het Vaio Care programma, daarin kun je ook een hdd en ram test uitvoeren.
Ik heb niet veel vertrouwen in dat vio care programma. Hij test het geheugen in Windows en de test van de hdd is alleen een korte test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die HDD test is niet echt kort... die duurt namelijk uren :p

Check ook even voor fouten in je Windows, dit heb ik namelijk meegemaakt en veroorzaakte ook vastlopers. Sinds een nieuwe install geen problemen meer gehad :)

Doen door: start > cmd (command) opzoeken > openen als administrator!!! > invoeren: sfc /scannow
Windows zal zoeken naar fouten in het systeem en deze repareren ;)

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
misschien is ccleaner ook een aanrader. ik gebruik die automatisch en heb het gevoel dat mijn laptop sneller loopt. binnen 2 minuten zit ik al te surfen op het web.

ook een tip is voor mensen die vele fotos,muziek,films etc op de C schijf heeft staan. deel deze schijf op een verschillende schijven zodat het bij opstarten en laden niet alles hoef in te laden.
ik heb hierdoor geen vastlopers, warmte enzovoort.

Verwijderd

rinusnl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:14:
ook een tip is voor mensen die vele fotos,muziek,films etc op de C schijf heeft staan. deel deze schijf op een verschillende schijven zodat het bij opstarten en laden niet alles hoef in te laden.
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar wat je zegt maakt echt helemaal niets uit. Al maak je je windows partitie 4GB groot, het ergste wat er kan gebeuren is een beetje defragmentatie.

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
heeft toch mee te maken welke schijf windows laat? dit kan je instellen,, bij mij werkt dit echt super beter hoor. dat ding is opeens 10x sneller dan eerst.

• Vinand
TommieW schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:23:
[...]

Ik heb niet veel vertrouwen in dat vio care programma. Hij test het geheugen in Windows en de test van de hdd is alleen een korte test.
Daarmee doe je het programma te kort mee en zie ik ook dat je het nog niet geprobeerd hebt. De hdd test duurd erg lang en de overige testen zijn het zeker waard om te proberen, hij detecteerd vele fouten en zet het allemaal in een schematische overzicht. Ik heb er erg goede ervaringen mee althans bij mijn Vaio Z waarbij ik toen een reepje ram had vervangen

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

De piep, is dat iets wat speelde bij het starten van dit topic, of hebben de laptops die nu van de band rollen er ook nog last van?

Verwijderd

Ik heb geen reden om te geloven dat het probleem nu opgelost is. Hangt er ook af over welke versie je het hebt: het zou goed kunnen dat het bij de sandy bridge variant is opgelost. De oude variant is met de komst daarvan sowieso geen slim idee meer.

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:09:
Ik heb geen reden om te geloven dat het probleem nu opgelost is. Hangt er ook af over welke versie je het hebt: het zou goed kunnen dat het bij de sandy bridge variant is opgelost. De oude variant is met de komst daarvan sowieso geen slim idee meer.
Ik heb er inderdaad al lang geen klachten meer over gehoord, maarja ik weet het ook niet zeker of het al opgelost is. Maar als je nog iets van de generatie EA3, EB3 of EC3 neemt of ouder, van die generatie laptops hoor ik nog regelmatig klachten over de piep, over de recente en de nieuwe line up heb ik nog geen enkele klant erover horen klagen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vriendjes, de nieuwe ATi drivers zijn weer uitgekomen :) Voor de liefhebbers:
ATi Catalyst Mobility 11.9 For Vista/Win7 32 bit (28/09/2011)
ATi Catalyst Mobility 11.9 For Vista/Win7 64 bit (28/09/2011)

Ik moet de drivers zelf nog even testen, ik ben ook benieuwd of je, nadat je al eerder geupgrade hebt naar niet OEM drivers, je deze direct kan installeren... ben bang van niet, maar het is het proberen waard :)

Zie voor uitleg om de drivers met succes te installeren mijn eerdere bericht in dit forum.

• knakker2
Dank voor de jeuk, nu wil ik het weer gaan proberen :')

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik heb mijn laptop naar de Mediamarkt teruggebracht. Zij denken dat er iets mis is met de harde schijf. Media markt geeft Sony 7 dagen om mijn laptop te maken. Als zij dit niet dan gaat de media markt 'stappen ondernemen'. Omdat het al de derde keer is dat mijn laptop terug naar Sony moest.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

knakker2 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:11:
Dank voor de jeuk, nu wil ik het weer gaan proberen :')
Ik hoop dat het je dit keer wel lukt makker :)

Wanneer ik zin heb ga ik eens kijken of ik de mijne ga updaten... Heb er geen haast bij maar kan het bijna nooit laten om iets nieuws te proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zonder problemen geüpdatet naar 11.9. Ik hoefde enkel het installatiebestand te runnen en alles ging smooth :)

Kan ik meteen bevestigen dat als je de eerste keer met succes mijn aanwijzingen hebt gevolgd, je elke nieuwe drivers die ik post kan installeren :)

Versie stuurprogrammapakket 8.892-110914m-125033C-ATI
Catalyst-versie 11.9

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik heb 11.9 naar binnen getrokken en met nog de oude situatie (blokkage door Sony) heb ik deze gewoon kunnen installeren. Eindelijk zonder enige moeite wat up-to-date met de grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jij bofferd!

Nee, ik ben blij dat het je gelukt is :) Nu kunnen we, eindelijk, genieten van de nieuwste drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Een optional melding in Windows update. ATI driver van 2/9/10 :')

Snap niet echt waarom. Stel dat je een iemand bent die dus net een PC aan/uit kan zetten, dan ga je er toch vanuit dat je met je windows update iets goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Grappig, die krijg ik gelukkig niet :p

Belachelijk inderdaad dat de update oudere drivers aanbiedt... En het probleem is dat als je die installeert dat meteen je CCC kaduk is. Of in ieder geval, dat is onze ervaring ermee he? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik heb een nieuwe accu gekocht voor de laptop, maar vreemd genoeg wordt hij niet herkend door Windows 7. Hierdoor vertikt de laptop om hem op te laden. Ik heb al flink gezocht, maar kan helaas nog niks vinden hoe ik hem werkend kan krijgen.
Iemand ideeën? Ik heb gegoogled op "new battery not recognized".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een originele sony accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Nee, die was 160 euro, ik heb er een gekocht voor 40 euro, met 52000mAh (via hardware uitlezen "slechts" 48980mAh) Ik heb geen zin om voor zo'n oud beestje nog zoveel geld uit te geven.

Ik heb het gevoel dat Sony of Windows hier een stokje voor steekt!

[ Voor 16% gewijzigd door DJustin op 02-10-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je dus een of andere namaak die inderdaad niet gaat werken. Als je geluk hebt bestaat er een work around. Probeer bijvoorbeeld in veilige modus te booten om de invloed van allerhande sony tools uit te sluiten.
DJustin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:12:
Ik heb het gevoel dat Sony of Windows hier een stokje voor steekt!
Sony. Waarom denk je dat die accu's zo duur zijn? Omdat sony alle 3rd party accu's blokkeert. Als non-tweaker heb je gewoon geen andere keus dan dat ding bij sony bestellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik heb al praktisch geen Sony rommel er op staan. Maar ik ontdek nu zelfs dat die niet eens wil booten met een imitatie accu er in. De laptop vliegt dan kort aan, maar komt die bij de bios, dan valt de laptop direct uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat een smerige zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je dus een baksteek gekocht... Misschien kan je hem retouneren naar de verkoper. Sowieso nooit ebay spul kopen zonder return policy.
Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste