Dankje! Fijn om te weten

Okiedokie, ik zal h'm voor het gemak even vertalen en uitschrijven voor alle geïnteresseerde Vaio bezitters (en andere OEM gebonden laptop bezitters zoals Toshiba etc.) Ik heb lang op internet gezocht om een goede methode te vinden (die werkt), dus ik ben blij je van dienst te kunnen zijn
Eerst probeerde ik de
mobility modder om nieuwe drivers op mijn Vaio te krijgen. Ik zag al dat mijn serie kaart (5400 series) niet werd ondersteunt maar kon het niet laten om het toch te proberen... Helaas tevergeefs, geen enkele manier en geen enkele driver werkte met het installeren.
De volgende methode heeft voor mij wel gewerkt.
Hieronder de drivers,
let op: je hebt echt deze nodig en niet die van de AMD site! Anders werkt het alsnog niet.
ATi Catalyst Mobility 11.8 For Vista/Win7 64 bit (17/08/2011)
En ik denk niet dat ze hier zijn, maar voor de geïnstereerde de 32bits versie
ATi Catalyst Mobility 11.8 For Vista/Win7 32 bit (17/08/2011)
Stap 1: **Aanbevolen** dit zijn extra stappen om zeker te zijn dat de installatie van ATi Catalyst drivers goed verloopt.
Ik denk dat de meeste Vaio bezitters deze stappen kunnen overslaan, bij mij was in ieder geval alles al up-to-date.
A: Voor intel bezitters (Pentium,Core2Duo,Core i3/i5/i7 etc.) download de laatste
INF drivers
B: Installeer
.NET Framework 3.5 SP1
C: Installeer
DirectX 9.0c onderdelen voor maximale ondersteuning
Stap 2: Deïnstalleer de oude drivers
A: Ga naar configuratiescherm > programma's verwijderen > en zoek AMD Catalyst installatie manager (of iets soortgelijks) en klik op "verwijderen/wijzigen" en dan "wijzigen". Kies de derde optie (snel alle onderdelen van AMD verwijderen) en wacht tot het hulpprogramma klaar is.
B: Herstart je computer
C: Installeer
Driver Sweeper v3.1.0. Run dit programma en deïnstalleer alle Ati/AMD files.
D: Herstart je computer nogmaals.
Stap 3: Download de drivers (die voor jou van toepassing zijn) die bovenaan deze post staat, run de installer en volg de instructies
Stap 4: Wanneer de setup klaar is, vraagt hij om te herstarten, doe dit onmiddellijk zonder vertraging!
Stap 5: Controleer of je Catalyst 11.8 drivers gebruikt. Ga naar CCC > Software om te controleren.
Succes

Mocht het niet lukken hoor ik het wel.
Mogelijk zijn niet alle kaarten ondersteund voor de manier, in ieder geval wel ondersteund zijn ATi Radeon Mobilty HD5400 (bevestigt door The Inquisitor) en 5600 series.
Opmerkingen:
- Download de drivers in deze post, en niet die van ATi/AMD site, aangezien dit niet zal werken
- Na het installeren van deze drivers kan je nog steeds geen gebruik maken van de drivers van de ATi site.
- Herstart je computer wanneer dat in de guide wordt aangegeven. Probeer geen tijdswinst te behalen door het herstarten over te slaan en door te gaan naar de volgende stap, dit zal niet werken.
- Ik zal de taak op mij nemen om jullie (lees: de gebruikers van deze guide) op de hoogte te houden van de nieuwe updates en nieuwe drivers met jullie delen

- Als je fouten ontdekt in de guide hoor ik het graag zodat ik het kan aanpassen

- Owja, en alles geheel op eigen risico, maar in principe kan er niets mis gaan