Anoniem: 336772

Anoniem: 345842 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:11:
Wow , was leuk in het begin toen was het nog alleen maar spelen.
maar nu ze telkens uitbreiden willen mensen allemaal de TOP worden
vandaar dat ik al lang niet meer speel. Het is geen fun meer als je Nolife
mensen ziet sterven voor een spel :S
Ik speel nu iets meer dan 2 jaar en voor mij blijft het nog steeds enkel bij questen en af en toe de heroics. Er zijn nog belangrijkere zaken in het leven. En zeker niet iedereen wil TOP worden. Als ik een char op lvl 80 gebracht heb, begin ik gewoon aan een nieuwe char.

ps momenteel één human DK op 80, één undeath warrior op 80 en ben nu bezig aan een human mage (op dit moment lvl 18).

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 345842 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:11:
Wow , was leuk in het begin toen was het nog alleen maar spelen.
maar nu ze telkens uitbreiden willen mensen allemaal de TOP worden
vandaar dat ik al lang niet meer speel. Het is geen fun meer als je Nolife
mensen ziet sterven voor een spel :S
Als je al zolang niet meer speelt, had je nu gewoon even de behoefte om jouw mening hier te posten :z
Authenticators zijn vannochtend binnengekomen, vanavond zal ik aantal mensen nog DM sturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Anoniem: 170776

DKP op offspec items is niet zo heel vreemd.
Dit voorkomt dat mensen items claimen die ze nooit gaan gebruiken.
Alleen mensen die hun offspec daadwerkelijk gebruiken zullen er DKP voor willen betalen.

Mijn guild geeft offspec items weg voor 5 dkp , gemiddelde mainspec item gaat denk ik weg voor 30-40 DKP.
Dus de helft van een mainspec item, vind ik inderdaad wat veel.

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

Kaap schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:23:
[...]
Als je al zolang niet meer speelt, had je nu gewoon even de behoefte om jouw mening hier te posten :z
je kan wel uit WoW gaan maar gaat WoW ooit uit jou? :P

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Anoniem: 170776 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:40:
DKP op offspec items is niet zo heel vreemd.
Dit voorkomt dat mensen items claimen die ze nooit gaan gebruiken.
Alleen mensen die hun offspec daadwerkelijk gebruiken zullen er DKP voor willen betalen.

Mijn guild geeft offspec items weg voor 5 dkp , gemiddelde mainspec item gaat denk ik weg voor 30-40 DKP.
Dus de helft van een mainspec item, vind ik inderdaad wat veel.
Het is niet alleen willen gebruiken, het is ook moeten gebruiken. Bij ons gaat mainspec item voor pak 'm beet 100dkp dus 50dkp is mij teveel. Een 5dkp vind ik niet erg, maar 50.. Ik ben zelf meer fan van die ander EP-GP ofzo. Maar goed, dkp it is.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-06 20:15

Snuffel

Vroem!

EP/GP lootmaster gebruiken wij ook in de guild, alleen op 25-mans.
Werkt heel goed, niemand horen klagen vooralsnog

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Gisteren nogmaals een ToC25 geprobeerd op mijn mage en dit keer ging het een stuk beter dan vorige keer vond ik persoonlijk. Bij de faction champs ging ik tenminste niet binnen 5 seconden dood maar ik vind het nog steeds wazig hoe ik soms (met name de DK champion of pets) met geen mogelijkheid aggro kwijt kan raken. Tot aan de twins was alles een 1shot en de twins zelf was een 2shot omdat in de eerste attempt (bijna) het gehele healer team dood ging bij de eerste channeled spell waarbij je van aura moet wisselen. Daarna een aantal tries gehad op Anub maar we hadden zowiezo de dps niet om hem in p3 te krijgen in 2 submerges. Hierdoor hadden we niet veel tijd in p3 om hem dood te krijgen en dit wilde ook niet lukken want de raid-HP werd te hoog gehouden. Na een 3tal attempts er maar een punt achter gezet, er zat ook nog een attempt tussen waarbij de eerste 4 adds gewoon konden burrowen, nice!

Verder ook nog een VoA25 in kunnen komen nadat ik van een andere VoA25 groep was geweigerd wegens gebrek aan achievement en ondanks dat ik op de t10 boss niet zo'n goede dps had als mage zijnde stond ik bij de t9 boss bijna heel het gevecht bovenaan en alleen op de laatste cast haalt een rogue me in en eindigd met minder dan 1000 damage done meer boven mij op de lijst :P Altijd leuk om te zien dat ik al nauwelijks 5k GS mage ik goed kan mee komen met de rest van de dps die rond de 5.2k zitten (soms wat hoger, soms wat lager). Nu heb ik tenminste Toc25 4/5 en Voa10/25 achievements op mijn mage dus hopelijk wat makkelijker om groepen in te kunnen komen. Ik moet het alleen nog voor elkaar zien te krijgen om een ICC10 PuG in te komen die de eerste 4 bosses neer kan krijgen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mik! schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:43:
[...]

Het is niet alleen willen gebruiken, het is ook moeten gebruiken. Bij ons gaat mainspec item voor pak 'm beet 100dkp dus 50dkp is mij teveel. Een 5dkp vind ik niet erg, maar 50.. Ik ben zelf meer fan van die ander EP-GP ofzo. Maar goed, dkp it is.
Verschil zit hem erin dat met EPGP spelers die meer spelen meer loot 'pakken' waardoor hun GP omhoog gaan en zo onderaan in de EPGP lijst komen mensen die minder spelen maken een grotere kans op items.

Ook willen diegene die DKP prefereren geen decay, logisch want ze hebben veel dus voor hun is een x% decay per week in het nadeel.

Dus de no life spelers die bakken met dkp binnentrekken zoals b.v. in mijn guild ook gebeurt.. raids om 3 uur smiddags... dan wel 10man maar wel gewoon dkp binnenslepen, zelfs als raid gecancelled wordt krijgen ze wel ready dkp. Ook is EPGP eerlijker omdat er minder gekloot kan worden, sommige is het opgevallen dat de kontelikkers van de officers/gm soms gratis items krijgen of 'korting' dus item gaat weg voor ~50 dkp, wordt er uiteindelijk maar 25 afgetrokken of in sommige gevallen zelfs gratis met ruk smoesjes 'ja webdkp was down' oid dan gaat er weer een week overheen en zijn mensen weer vergeten wie wat kreeg.

Nee geef mij maar EPGP, wel moet ik zeggen dat EPGP beter werkt in een 'vaste' groep niet met elke week een nieuwe speler erbij, dkp kent die probleem niet echt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

zooo goeiemorgen allemaal ik ben eindelijk een beetje wakker geworden dus hier ff een fatsoenlijke post haha ten eerste Gratz Mik! met de voa buit :)

gisteren weer druk geweest met Wsg & Ab premades en wederom een groot aandeel geleverd met de guild in Wintergrasp we hadden als guild onafhankelijk geopereert in Wg en hebben ons weer eens gericht op het verdedigen vd torens en inenemen vd workshops daar en toen we daarna een verdedigend potje deden was het natuurlijk torentje vernietigen en workshops inemen..was echt megagezellig!

tussendoor nog wat arena gedaan en gerecruit en de guild is nu al groter dan verwacht,had zelf niet kunnen dromen dat er op een pve server zoveel pvp liefhebbers zitten :D en toen gebeurde het haha wij waren nog wat aan het na borrelen in de stormwind keep en ineens liepen er een hoop hordies overal heen en weer bij king varian,gelijk ff in de /2 om backup gevraagd en de aanval succ6vol afgeslagen en nog even wat gecorpsecamped en mn [Flag of Ownership] in de al ontzielde lichaampjes geprikt :P die Thermal sapper charge bom is echt vet in combinatie met mn bubble haha :P

daarna begon het alweer wat later te worden en besloten een aantal guildies Naar orgimmar te gaan (waar de horde natuurlijk al zat te wachten met tussen de 40-50 man) ik kon zelf niet mee helaas omdat het al een beetje laat begon te worden enzo maar al gauw popte de "Dead to the Warchief" achievement meerdere malen achter elkaar in de G-chat :)

p.s. ook nog stiekem geprobeert om Warsnor te bekeren maar dat was een ehh fail,zit nog teveel pve in zn bloed :P

Irritant blijft de VoA25 loottable, beide bosses dropten enkel PVP gear :X Dan nog erger op frost boss, 2x holy plate gear. Maar dan wel een lockout van een week hebben, voor die 1% kans dat je leuke gear binnenhaalt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:15:
Irritant blijft de VoA25 loottable, beide bosses dropten enkel PVP gear :X Dan nog erger op frost boss, 2x holy plate gear. Maar dan wel een lockout van een week hebben, voor die 1% kans dat je leuke gear binnenhaalt.
tja ken het bij mij dropt er altijd pve gear of iets voor een andere class volgens mij wordt er gekeken naar wat mensen niet nodig hebben of welke class niet mee is en daar dropt dan iets voor

Anoniem: 313723

Heeft er toevallig iemand interesse in een WoW account met een level 80 priest (gs5200), een level 80 mage(gs4500) en verschillende lower levels (elke class 1, tussen level 5 en 55 oid). 350 herb, 350 alch, 350 tailor. vissen koken. vol met herbs en pots en andere crap. Speel eigenlijk al een paar maanden niet meer, op een paar runnetjes ICC in de eerste paar weken (tot en met festergut) na.
SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:15:
Verschrikkelijk, zeker aangezien de effort 0,0 is.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 18-02-2010 10:26 ]

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:25:
Ja maar, hij doet moeite om zo'n raid te joinen, dat kost tijd. En dan krijgt hij niet gelijk loot wtf??

Imo hoort de VoA boss standaard een tier item voor elke class te droppen hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Inferno op 18-02-2010 10:44 ]

Ja, want epics zijn al zo verschrikkelijk moeilijk te krijgen sinds TBC! Stel je voor dat je een paar raids niks wint!
De wereld vergaat!
Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:25:
Tja, met zo'n redenatie is heel WoW effort 0,0, buiten wat gear-afhankelijke ICC raid. En voordat je uberhaubt VoA in wil, zal je toch wel 'effort' moeten tonen in WG ;)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:48:
Ja, want epics zijn al zo verschrikkelijk moeilijk te krijgen sinds TBC! Stel je voor dat je een paar raids niks wint!
De wereld vergaat!
maar goed dat je niet meer speelt :-)

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:48:
[...]

Tja, met zo'n redenatie is heel WoW effort 0,0, buiten wat gear-afhankelijke ICC raid. En voordat je uberhaubt VoA in wil, zal je toch wel 'effort' moeten tonen in WG ;)
Is dat zo? Ik heb nog nooit 1 WG battle gedaan, toch vaak genoeg VoA!

bertjeee zet je sarcasm-o-meter even aan :P

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 07:36

Draven

It wasn't me

HawVer schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:44:
[...]

Haha cool! Op welke realm ben je terecht gekomen?
[...]
Zit nu op Vek'Nilash.. Moet nog wel wat groeien denk ik, redelijke nieuw realm. Was eerst een PvP server.

http://eu.wowarmory.com/c...=Vek%27nilash&cn=Sheffard

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• deTwisj
Tja, dat er 2x PvP dropt maakt op zich niet uit want er zijn altijd mensen die PvP ook leuk vinden en voor hetzelfde geldt dropt er 2x T10. Waar ik het wel mee eens ben is dat het een beetje nutteloos is wanneer er bijv. rogue T10 dropt wanneer er helemaal geen rogue in de groep zit. Ondanks dat er genoeg mensen zijn die proberen een class run te organiseren is het niet altijd mogelijk om 1 van elke class te krijgen. Dit is niet alleen het geval in VoA maar ook in bijvoorbeeld Ony.

Ik probeer zelf ook elke week m'n VoA10/25s te doen en tot nu toe heb ik (ondanks dat ik geen pvp doe) al een 3-tal pvp items over 2 characters verspreid. De laatste paar VoA25s heb ik ook alleen maar pvp zien droppen maar dat maakt mij niet uit, je krijgt toch altijd je frosties ervan dus die T10 komt echt vanzelf wel.
Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:54:
Is dat zo? Ik heb nog nooit 1 WG battle gedaan, toch vaak genoeg VoA!

bertjeee zet je sarcasm-o-meter even aan :P
Tja, dat jij nu graag andere jouw werk wil laten doen, so be it.
deTwisj schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:56:
Ik probeer zelf ook elke week m'n VoA10/25s te doen en tot nu toe heb ik (ondanks dat ik geen pvp doe) al een 3-tal pvp items over 2 characters verspreid. De laatste paar VoA25s heb ik ook alleen maar pvp zien droppen maar dat maakt mij niet uit, je krijgt toch altijd je frosties ervan dus die T10 komt echt vanzelf wel.
Eerste keer op de nieuwe frost boss had ik ook meteen 251 gloves te pakken, soms zit het wel mee :P Ergste was nog wel een wipe op trashmob :P

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 08:01
HawVer schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:44:
Haha cool! Op welke realm ben je terecht gekomen?
Waar speel jij zelf eigenlijk op HawVer? Ik ben sinds korte tijd bezig om Saurfang samen met een collega, wij zijn beiden lvl 30 nu.

iRacing Profiel

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:59:
[...]

Tja, dat jij nu graag andere jouw werk wil laten doen, so be it.
Ik snap even het verband niet dat je legt. Ik speel geen PVP, dat heb ik gedaan toen AV en AB net uitkwamen, maar in de Arena, SotA of WG zul je me echt niet zien.
Als ik geen WG doe, heb ik dus geen recht op VoA! Zo lust ik er nog wel een paar mon frere!
En dat jij niet blij bent met PVP loot betekent niet dat anderen dat niet zijn. Waarom moet alles zo easy mode zijn, boehoe ik win niks, maar iemand anders wel? Je moet gewoon niet zo whinen als je niets wint! Jij bent er zeker ook zo een die na de eerste boss de raid leaved als er een drop is voor je!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 18-02-2010 11:06 ]

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

daroy schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:00:
[...]

Waar speel jij zelf eigenlijk op HawVer? Ik ben sinds korte tijd bezig om Saurfang samen met een collega, wij zijn beiden lvl 30 nu.
Hawver a.k.a. Warsnor speelt op de Anachronos server en zit momenteel in <DutchTwilight> ;)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ach ja voa het is easy epcis, maar soms wel een beetje irritant,
Main is een paladin (Prot, en offspec meestal Retri)
oude main Mage
Heal alts Priest (dus hier heb ik een Holy en Disc spec op, heb immers mijn mage/paladin voor dps)

Vorige week met mijn priest mee (was de enige priest in voa25 i know uniek!) Droppen de Priest T10 Shadow legs, is wel leuk natuurlijk maar ik heb er gewoon niet zoveel aan.

Gisteren met mijn Paladin mee als tank, droppen de T10 tank gloves, en ook die win ik, maar ja de Frost badge gloves heb ik al en die zijn beter. (voor mijn pala heb ik liever Retri T10 :))

En op mijn mage heb ik alijtd pech wat betreft loots en anders wel de rolls ;)

Gisteren nog wel VOA10 met 1 healer gedaan dat is best wel grappig.

iRacing Profiel

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
bertjeee schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:49:
[...]

maar goed dat je niet meer speelt :-)
Meh hij heeft wel gelijk.
Zag dat zelfs Last Resort gestopt is om exact deze reden ook

anyway wij zijn gister op de lich king gaan inbeuken , resultaat 40% best try.
Dat komt wel goed deze week :)
Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:05:
Ik snap even het verband niet dat je legt. Ik speel geen PVP, dat heb ik gedaan toen AV en AB net uitkwamen, maar in de Arena, SotA of WG zul je me echt niet zien.
Als ik geen WG doe, heb ik dus geen recht op VoA! Zo lust ik er nog wel een paar mon frere!
En dat jij niet blij bent met PVP loot betekent niet dat anderen dat niet zijn. Waarom moet alles zo easy mode zijn, boehoe ik win niks, maar iemand anders wel? Je moet gewoon niet zo whinen als je niets wint! Jij bent er zeker ook zo een die na de eerste boss de raid leaved als er een drop is voor je!
Je sarcasm meter is kapot.

Klopt!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
*proest*

Anoniem: 272620

Ding 79! Nog 1 leveltje te gaan voor mijn priest alt. En nog maar 2 dungeons (UP en CoS) te gaan voor de Northrend Dungeonmaster achievement. Hij zit al goed in zijn gear, dus straks gelijk klaar voor random heroics! Nu nog tailoring en alchemy naar ~405 brengen, zodat ik de profession-benefits krijg (cloak embroidery, trinkets, goedkope leg enchant).

Het verschil met levelen van mijn paladin is enorm. Groepen voor dungeons waren toen nog moeilijk te vinden (vooral Oculus was onmogelijk buiten je guild). Het gevolg was dat ik destijds de laatste levels alleen gequest heb, en daardoor op level 80 pas was begonnen met gearen. Nu heb ik al veel dungeons gedaan, wat goed is voor de ervaring met healen en goed voor je gear. Loving it!

(Ik ben geen groot voorstander van de gearscore addon, maar ik ga toch eens kijken hoeveel tijd het me kost om zonder boosts de gearscore naar het veelgevraagde 5.0k te krijgen. Ik zit momenteel op 2.8k gearscore, gemiddeld ilevel is 178, rare quality.)

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

5k GS kost je ongeveer 1-1,5 dag /played en misschien wat gold voor craftwerk Zaluthar.

En lol @ de VoA discussie :D
Viel me wel op bij gearscore, zet 5 classes naast elkaar met 'identieke' gear (emblem 232 gear, 245 en 219 ring, 245 neck, 200 trinkets - blue), en gearscore onderling verschilt. Mijn hunter haalt 4.8k, mijn enh shaman 4.6k, in resto 'slechts' 4.5k, mijn paladin 4.7k. Ergens klopt die logica niet, ze zijn gelijk qua gearsetup (2 1h items en een 'offhand item' - ranged, totem of libram).

Mijn hunter zit nu op 5.1k, maar met toch flink wat 245 en zelfs 251 gear. Trekt ik dit door met mijn shaman, dezelfde slots vervangen, zou ik al over de 5.2k heen moeten gaan (trinket van 152 naar 261 GS, chest van 193 naar 343).

Anoniem: 316512

kowapanga schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:12:
[...]

Meh hij heeft wel gelijk.
Zag dat zelfs Last Resort gestopt is om exact deze reden ook

anyway wij zijn gister op de lich king gaan inbeuken , resultaat 40% best try.
Dat komt wel goed deze week :)
LR was toch ook gestopt omdat ze het niet leuk vonden dat mensen tegenwoordig alles eerst met alt raids gaan uitproberen en dan pas met mains de kills maken.

Inferno schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:48:
5k GS kost je ongeveer 1-1,5 dag /played en misschien wat gold voor craftwerk Zaluthar.
[...]
Met alleen emblem farming kost het me zo'n 400 emblems voor redelijke gear, 400/5 = 80 runs á 25 minuten per run. Da's 33 uur maximaal, zonder drops uit de ICC 5-mans mee te rekenen. Ik denk dat je inschatting van 1-1.5 dag /played dus wel klopt.

Hierbij mijn markertje: ik zit nu op 7 dagen, 2 uur played.

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:51:
Viel me wel op bij gearscore, zet 5 classes naast elkaar met 'identieke' gear (emblem 232 gear, 245 en 219 ring, 245 neck, 200 trinkets - blue), en gearscore onderling verschilt. Mijn hunter haalt 4.8k, mijn enh shaman 4.6k, in resto 'slechts' 4.5k, mijn paladin 4.7k. Ergens klopt die logica niet, ze zijn gelijk qua gearsetup (2 1h items en een 'offhand item' - ranged, totem of libram).

Mijn hunter zit nu op 5.1k, maar met toch flink wat 245 en zelfs 251 gear. Trekt ik dit door met mijn shaman, dezelfde slots vervangen, zou ik al over de 5.2k heen moeten gaan (trinket van 152 naar 261 GS, chest van 193 naar 343).
Houdt gearscore rekening met talents en dat soort dingen of is het alleen een statische teller?

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:03:
[...]

Houdt gearscore rekening met talents en dat soort dingen of is het alleen een statische teller?
Gearscore telt ilvl van gear (niet enchants, niet gems), en matcht dat met de actieve spec. Een meleeDPS leather item heeft dus een hoge score voor rogues en feral druids, maar een lagere score voor balance en resto druids.

Er zit dus nauwelijks diepte in, vandaar ook de indianenverhalen over warriors die cloth spellpower gear aantrekken met een hogere ilvl om zo maar een hogere GearScore te halen. Maar die vlieger gaat eigenlijk al niet meer op.

D3 char(s)

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:02:
[...]
LR was toch ook gestopt omdat ze het niet leuk vonden dat mensen tegenwoordig alles eerst met alt raids gaan uitproberen en dan pas met mains de kills maken.
True , iets wat ook nergens opslaat tho

Maar ja slim is het wel dankzij dat ***** x aantal tries systeem

Blistimo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:08:
[...]

Gearscore telt ilvl van gear (niet enchants, niet gems), en matcht dat met de actieve spec. Een meleeDPS leather item heeft dus een hoge score voor rogues en feral druids, maar een lagere score voor balance en resto druids.
Klinkt plausibel, heb de code nog nooit bekeken. Dat zou dus wel verklaren waarom er 'vreemde' verschillen ontstaan bij SinergyX.

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

p.s. ff wat anders:
kan zijn dat ik een patchnote heb gemist maar de Choppah exploid in wsg is ook niet meer mogelijk haha

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:26:
[...]

Klinkt plausibel, heb de code nog nooit bekeken. Dat zou dus wel verklaren waarom er 'vreemde' verschillen ontstaan bij SinergyX.
De code is een drama. Ik heb zojuist de meest recente versie gedownload en bekeken. Bepaalde stats hebben inderdaad een "gewicht" afhankelijk van spec. Zo heeft STR wel waarde voor feral druids, maar niet voor resto. Aan de andere kant, block value telt in de addon mee voor caster shamans 8)7 . Daarnaast heeft iedere stat hetzelfde gewicht, dus een puntje spellpower is net zoveel waard voor een caster als een puntje spirit volgens de addon. Er lijkt ook code in te zitten die punten aftrekt voor ontbrekende gems en enchants.

Daarnaast zitten er programmeer-technische pareltjes in zoals deze:
Lua:
1
2
if ( PVPScale == 0.75 ) then PVPScore = 1; GearScore = GearScore * 1; 
else PVPScore = GearScore * 0; end

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:26:
Gear onderling heeft ook rare afwijkingen, ik vraag me af wie de 'cijfers' aan gear hebben geplakt.

Dacht voor hunters dat die femaledwarf site redelijk accuraat is, hoeveel 'dps' elke stat waard is, maar binnen die stats kan jij natuurlijk ook ergens op focussen, of juist genoeg hebben. (hitrating, haste, expertise, etc).

Zo krijgt de 245 setshoulder een lagere score dan de forst 245 shoulders, omdat er (gok ik) geen hit op zit. Verschil is dat ik al 287hit heb (puur gear), dus zou juist die 245 setshoulders beter zijn dan de frost shoulders. Zelfde principe zit er bij shamans, waar mp5 veel meer waard is dan spirit, maar toch krijg menig 245 cloth/leather item met spirit (en relatief dezelfde overige stats) een hogere score dan een 245 mp5 item.

Veelal is het marginaal (20-30 punten), maar blijven rare afwijkingen. Trinkets zijn helemaal raar qua score, zeker die darkmoon cards (die in diverse gevallen nog tot de BiS horen).

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Ik zit nu in de level range dat ik bij een random alleen uitkom in Zul'Farrak (ZF) 35 (42-46) en Maraudon (Mara) 30 (42-52), Beide leuke instances en prima te doen als warrior. Dus ik ga wel een aantal leuke pve avonden tegemoet.

Verder heb ik Mallet of ZulFarrak bemachtigd van de Qiaga the Keeper Voor elkaar gekregen samen met een Dranei Paladin. Nu vanavond of morgen proberen dat kreng op het altaar te krijgen in Hinterlands. Daarmee maak ik de Mallet ZulFarrak Heb ik eindelijk weer een beetje een fatsoenlijk tank wapen.
Vivaladen schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:14:
p.s. ook nog stiekem geprobeert om Warsnor te bekeren maar dat was een ehh fail,zit nog teveel pve in zn bloed :P
:P Ik ga eerst nog een tijdje pve aanzien. Gisteren wel een tijdje met een andere prot warrior op level 45 gedueld. We waren super gewaagd aan elkaar. Nog geen 10 health verschil. Dat is toch wel vet als je aan elkaar gewaagd bent, zeker als je ziet dat andere players je duel aan het meekijken zijn. Daarna tegen een lvl 56 rogue. Erg lang gevecht, waarbij hij de coole kikker uithing. Totdat ie ineens zag dat ie bijna dood was. Toen schrok ie en was ik snel dood. ;(

http://hawvie.deviantart.com/

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

HawVer schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:46:
Heb ik eindelijk weer een beetje een fatsoenlijk tank wapen.

[...]

:P Ik ga eerst nog een tijdje pve aanzien. Gisteren wel een tijdje met een andere prot warrior op level 45 gedueld. We waren super gewaagd aan elkaar. Nog geen 10 health verschil. Dat is toch wel vet als je aan elkaar gewaagd bent, zeker als je ziet dat andere players je duel aan het meekijken zijn. Daarna tegen een lvl 56 rogue. Erg lang gevecht, waarbij hij de coole kikker uithing. Totdat ie ineens zag dat ie bijna dood was. Toen schrok ie en was ik snel dood. ;(
gratz met de mace :D

ja de dueltjes waarbij de mensen gewaagd zijn aan elkaar zijn altijd leuk natuurlijk maar ikzelf hou niet zoveel van duels,ben meer van de world pvp waarbij je daadwerkelijk sneuvelt als het verkeerd gaat,ook de 1 vs 1 gevechten in de verschillende battlegrounds vind ik geweldig (tja totdat zn vriendjes of mijn vriendjes komen helpen haha) had gister in AB een mooi gevecht tegen een Troll Hunter en die had aardig wat skill in da bag :) had ik hem net dood en stond ik daar met wat leven over charged dr zo,n tauren warrior in mn rug haha kon nog wel net mn Flag of Ownership in m Prikken voordat ik neer ging

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gisteravond een geweldige raid gehad. :) De eerste vier bosses in ICC25 lagen binnen drie kwartier ofzo neer, daarna kregen we de Festergut/Rotface quest. Eerst maar even Rotface gedaan omdat we daar regelmatig nog eens op willen wipen, ging na één wipe redelijk goed. Door naar Festergut waar we de encounter startten met alleen een tank, wat healers en een rogue en hunter binnen. Spores gekregen voor de orange residue, tank en healers laten doodgaan, hunter en rogue uit combat gehaald en de quest eerst ingeleverd voordat we Festergut one-shotten. :P

Daarna doorgegaan naar Blood Princes, kostte ook één try, daarna Dreamwalker. Kleine fuckup in het begin betekende meteen een wipe, maar daarna hadden we een redelijk perfecte "kill". We hadden nog een half uur over met alleen de drie wing-eindbazen nog over, dus we kozen voor Putricide omdat we daarvoor geen trash zouden hoeven killen. Normaal worstelen we een beetje op Putricide maar gisteren hadden we een perfecte kill op de eerste try. Perfecte controle bij de phase switches, DPS op de goeie plekken, geen mensen die in malleable goo stonden (tot aan P3 althans). Daarna ook nog mijn derde vanquisher's mark mogen looten, dus intussen hoef ik nog maar één mark en 2 upgrades om volledig 251+ gear te hebben. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Species5618 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:38:
[...]

De code is een drama. Ik heb zojuist de meest recente versie gedownload en bekeken. Bepaalde stats hebben inderdaad een "gewicht" afhankelijk van spec. Zo heeft STR wel waarde voor feral druids, maar niet voor resto. Aan de andere kant, block value telt in de addon mee voor caster shamans 8)7 . Daarnaast heeft iedere stat hetzelfde gewicht, dus een puntje spellpower is net zoveel waard voor een caster als een puntje spirit volgens de addon. Er lijkt ook code in te zitten die punten aftrekt voor ontbrekende gems en enchants.

Daarnaast zitten er programmeer-technische pareltjes in zoals deze:
Lua:
1
2
if ( PVPScale == 0.75 ) then PVPScore = 1; GearScore = GearScore * 1; 
else PVPScore = GearScore * 0; end
Block value voor shamans... Superhandig natuurlijk voor je Shaman-healertank! Klinkt als een kopierspook :P
Hoe bepaald de addon je spec? Tellen in welke tree de meeste punten zitten?
Daarnaast heeft iedere stat hetzelfde gewicht, dus een puntje spellpower is net zoveel waard voor een caster als een puntje spirit volgens de addon.
Klinkt nog erg als een work-in-progress :o

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 18-02-2010 13:24 ]

Anoniem: 313723 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:22:
Block value voor shamans... Superhandig natuurlijk voor je Shaman-healertank! Klinkt als een kopierspook :P
Hoe bepaald de addon je spec? Tellen in welke tree de meeste punten zitten?
Inderdaad, enkel feral heeft een tank/dps spec binnen 1 tree, maar daar zijn alle stats evenveel waard. Bij DK zijn tank gear en DPS gear apart geteld, daar kan je dus nog steeds spelen met gearscore. (je kan als tank dus volledig in 5.5k GS DPS gear rondhuppelen, nog vind gearscore dat je dus een 'waardige' 5.5k GS heb als tank).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Reden te meer om die hele addon maar meteen in de prullenbak te gooien. In onze raid veroorzaakte het zelfs lag; toen we iedereen GearScore uit lieten zetten (niet alleen iedereen in de raid maar iedereen in de guild) verdween de 2000ms lag die we hadden als sneeuw voor de zon...

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:29:
[...]

Inderdaad, enkel feral heeft een tank/dps spec binnen 1 tree, maar daar zijn alle stats evenveel waard. Bij DK zijn tank gear en DPS gear apart geteld, daar kan je dus nog steeds spelen met gearscore. (je kan als tank dus volledig in 5.5k GS DPS gear rondhuppelen, nog vind gearscore dat je dus een 'waardige' 5.5k GS heb als tank).
Bears and Cats hebben best andere stat-prioriteiten... dodge rating, defense rating, bonus armor, stamina, expertise boven de dodge-cap... Allemaal stats waar een kitty niets aan heeft.

Bovendien zijn er best talents die bear-only of cat-only zijn, dus een addon kan wel onderscheid maken tussen tank en DPS. Althans, als de Feral die geinspecteerd wordt weet wat hij doet, wat vaak twijfelachtig is bij GearScore fanatici :P

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:42:
[...]

Gear onderling heeft ook rare afwijkingen, ik vraag me af wie de 'cijfers' aan gear hebben geplakt.

Zelfde principe zit er bij shamans, waar mp5 veel meer waard is dan spirit, maar toch krijg menig 245 cloth/leather item met spirit (en relatief dezelfde overige stats) een hogere score dan een 245 mp5 item.

Veelal is het marginaal (20-30 punten), maar blijven rare afwijkingen. Trinkets zijn helemaal raar qua score, zeker die darkmoon cards (die in diverse gevallen nog tot de BiS horen).
Dit komt doordat de makers van de Gearscore addon niet goed hebben opgelet bij het toekennen van punten. In principe hebben alle 245-items hetzelfde item budget, maar niet alle stats gebruiken hier evenveel van. Zo is MP5 een "duurdere" stat dan spirit. Als in de Gearscore addon vervolgens wèl hetzelfde item budget wordt toegekend voor MP5 en Spirit, dan kunnen twee 245-items toch met een andere "gearscore" eindigen.

Achtergrond en uitleg item level/quality vs. stats: http://www.wowwiki.com/Item_level.

Mocht je op een server zitten waar gearscore belangrijk is (dat is op mijn server niet heel hard nodig), dan kun je uiteraard je hoogste gearscore-gear aantrekken voor de uitnodiging. Begint de raid dan werkelijk, trek dan je goede gear aan.
(Ik zou dit zelf bv. doen door mijn momenteel nutteloze 245-trinket met hit/AP te equippen, in plaats van [Darkmoon Card: Greatness].
om toch op de VoA discussie te reageren !

Ik kan niet eens WG in :D zodra die begint en eindigd zit het vol..
En ja ik doe geen WG meer boeit me echt niks maar Voa doe ik wel is voor de Emblems Scheit instance..
Maar goed moet zeggen ik bv Icc ook geen droom instance vindt en nog ver weg niet bij Blacktemple gevoel komt bij mij.
Maar goed dat zal wel weer aan mij liggen ik heb gewoon niet het idee dit het end game raid is.
Waarschijnlijk op heroic mode wel, maar zodra ik kingslayer heb kunnen de 25hm me niet echt veel schelen als ik eerlijk ben, tuurlijk als we gaan ga ik mee en als ik nodig ben ook.
Maar boeiend kan ik het niet vinden.

Gistere hebben we inplaats van richting rotface / fester / putricide te gaan gekozen voor Dreamwalker die hadden we nog niet gedaan..best grappig

Beste try 96% gehealed en toen een wipe omdat mensen neerdropte door verschillende stomme dingen, putricde gaat al beter en die zat laatste x op 12%.
Wss vanavond Dreamwalker killen en dan op naar fester / rotface en dan putricde de rest van de avond !
Hoop op een goeie groep dat het lukt.

[ Voor 230% gewijzigd door Mektheb op 18-02-2010 14:15 ]

• ErwienO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-04 18:27
NMe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:31:
Reden te meer om die hele addon maar meteen in de prullenbak te gooien. In onze raid veroorzaakte het zelfs lag; toen we iedereen GearScore uit lieten zetten (niet alleen iedereen in de raid maar iedereen in de guild) verdween de 2000ms lag die we hadden als sneeuw voor de zon...
Er is ook een addon die het data verkeer van verschillende addons kan laten zien GS doet elke 1-2 min een scan op alle mensen die bij je in de buurt staan :|, Maar er zijn ook nog andere addons die veel verkeer genereren kan ze zo ff niet noemen.

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Gathered heeft ook wat dataverkeer, dat gaat ook over de hele server heen (binnen party/guild).

• Strikeman225
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 10:34
Vivaladen schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:31:
p.s. ff wat anders:
kan zijn dat ik een patchnote heb gemist maar de Choppah exploid in wsg is ook niet meer mogelijk haha
Ik denk dat er wat 'undocument hotfixes' zijn toegepast.
Ik probeerde gister met de Crashin' Trashin' Racer Controller (zoals altijd) de mobs voor de 2e boss in Azjol-Nerub te buggen dat ze despawnen, maar dat deden ze niet meer :(

"For me there's only one music: good music" || WoW: Kazzak: Isímode (100 Pala); Al'Akir: Lolalock (90 Lock), Strikeman (Mage), Sherpepunt(Warrior), Dadruid(Druid)

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 17:49
Mektheb schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:16:
Moet zeggen het bij ons altijd laggfest is bij Gunship battle en op Rotface als je begint..
Wat wij gister deden op 25 man na 2 lagwipes is 7 dps en 2 healers zich aan t begin laten killen. de overige 16 maken t dan lagfree af. lag is weg als er mensen dood zijn.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ErwienO schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:05:
[...]

Er is ook een addon die het data verkeer van verschillende addons kan laten zien GS doet elke 1-2 min een scan op alle mensen die bij je in de buurt staan :|, Maar er zijn ook nog andere addons die veel verkeer genereren kan ze zo ff niet noemen.
Die addon die dat weergeeft heet AddonSpam. Voorbeelden van andere verschrikkelijke spam-addons zijn QuestHelper, Gatherer en GuildPositions (onderdeel van Cartographer). QuestHelper is tijdens onze raids om die reden ook een "verboden" addon binnen het raiding team. :)
Carnagy schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:22:
[...]

Wat wij gister deden op 25 man na 2 lagwipes is 7 dps en 2 healers zich aan t begin laten killen. de overige 16 maken t dan lagfree af. lag is weg als er mensen dood zijn.
Grote kans dat één van die dooie mensen dan een overactieve addon gebruikt. GearScore zou mijn eerste verdachte zijn. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 18-02-2010 14:23 ]

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 15:33
HealBot heeft trouwens ook een Info knop, die de Addon comm usage (I/O) weergeeft
verwacht niet iemand in mijn guild het gebruikt maar alsnog wie weet.
Ik weet zeker het gewoon instance server lag is, vanwege dat we elke avond vaak +30 +1uur min additional instances cannot be launched crap hebben.

Daarom ben ik blij btw met me Lua ui. die verbruikt echt met tich addons maar 5mb ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 18-02-2010 14:26 ]

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Strikeman225 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:21:
[...]
Ik probeerde gister met de Crashin' Trashin' Racer Controller (zoals altijd) de mobs voor de 2e boss in Azjol-Nerub te buggen dat ze despawnen, maar dat deden ze niet meer :(
oow dat kan natuurlijk ook :) ik stond op het hoekje te wachten tot mn arena maatje met de vlag de hoek om kwam rennen en in mn Zijspan zou springen om zo de vlag met 120% mounted speed naar onze basis te brengen maarja hij spring dus in mn Chopper en ik geef vol gas maar de vlag werd mooi wel gedropped haha /einde exploid haha

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NMe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:31:
Probeer maar een SpamFu the downloaden en dan kan je precies zien welke boosdoeners er zijn

Met stip
- Gearscore ( zelfs van mensen die niet in de guild zitten maar wel op dezelfde " instance server " spammen je )
- Recount ( Synced Default mode ) deze spammed ook bijzonder je kan syncing uitzetten en dan heb je de spam niet meer maar sinds wij die 2 addons gebanned hebben tijdens onze raids is alles een stuk makelijker voor de mensen die bevoorbeeld op wifi zitten ( sja uni netwerken )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Anoniem: 243052

daroy schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:00:
[...]

horde ? zit ook op Saurfang en mn nieuwe alt is nu 26 ;D

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mektheb schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:26:
verwacht niet iemand in mijn guild het gebruikt maar alsnog wie weet.
Ik weet zeker het gewoon instance server lag is, vanwege dat we elke avond vaak +30 +1uur min additional instances cannot be launched crap hebben.
Die "additional instances"-crap is er juist zodat er géén lag is. Het is lastig de instance in te komen maar als je binnen bent zou 't lag-vrij moeten zijn. Het zijn addons die het verkloten, zeker wanneer het opgelost is zodra er iemand dood gaat.
ShadowBumble schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:27:
[...]

Probeer maar een SpamFu the downloaden en dan kan je precies zien welke boosdoeners er zijn
Zoals ik in mijn vorige post al zei ken ik die addon en weet ik dus precies wat de boosdoeners zijn en wie ze gebruiken. :)
Met stip
- Gearscore ( zelfs van mensen die niet in de guild zitten maar wel op dezelfde " instance server " spammen je )
- Recount ( Synced Default mode ) deze spammed ook bijzonder je kan syncing uitzetten en dan heb je de spam niet meer maar sinds wij die 2 addons gebanned hebben tijdens onze raids is alles een stuk makelijker voor de mensen die bevoorbeeld op wifi zitten ( sja uni netwerken )
QuestHelper en GuildPositions staan toch echt hoger dan Recount. En gelukkig gebruikt bij ons bijna iedereen nu Skada. :P

NMe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:30:
[...]

Die "additional instances"-crap is er juist zodat er géén lag is. Het is lastig de instance in te komen maar als je binnen bent zou 't lag-vrij moeten zijn. Het zijn addons die het verkloten, zeker wanneer het opgelost is zodra er iemand dood gaat.

[...]

Zoals ik in mijn vorige post al zei ken ik die addon en weet ik dus precies wat de boosdoeners zijn en wie ze gebruiken. :)

[...]

QuestHelper en GuildPositions staan toch echt hoger dan Recount. En gelukkig gebruikt bij ons bijna iedereen nu Skada. :P
interresant :), ga ik is even met de officers over babblen kijken of we die shit kunnen bannen uit de guild

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Mektheb schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:31:
[...]

interresant :), ga ik is even met de officers over babblen kijken of we die shit kunnen bannen uit de guild
Goed punt. Ik heb zelf nauwelijks last van lag in instances, maar ik heb Gearscore wel draaien. Zal eens kijken hoeveel dataverkeer dat nou oplevert, zeker ook omdat sinds 3.3 veel mensen klagen over lag, terwijl dat daarvoor nauwelijks het geval was. Maar dat kan natuurlijk ook komen door de joined instance servers door de DF tool...

D3 char(s)

Anoniem: 63072

Gisteren was de lag in ICC25 weer geweldig. Instant casts van 7 seconden bij gunship battle. (overigens ook het enige gevecht dat lagt om de een of andere reden)

We hebben deze voor het eerst verloren omdat de mensen zoveel lag hadden met het in de kanonnen stappen dat de volgende mage ze er bijna meteen weer uitmepten.

Tweede poging iets minder lag en wel 'gewoon' gelukt.

Anoniem: 213904

Gisteren met de guild op 10 man de beste dag ooit gehad. Lower Spire + Plagueworks + Princes down en alleen bij de princes wipes :) Putricide was een oneshot. We hebben een week geleden al wat tries op Dreamwalker gehad, maar toen was het nog meer aftasten. Kunnen mensen hier even zeggen hoeveel tanks ze gebruiken, ik heb 2 gehoord maar ook 1. Onze dps is wel goed, we redden met 5 dps meer dan 30k rdps, en met 6 redden we soms wel 40k. En ons healing team is ook niet echt optimaal, we gebruiken 2 priests (disc+holy) en mij (resto shaman). Het leek mij het handigste als ik mijn stacks zo hoog mogelijk zou laten gaan, en dus met 30+ stacks Riptides+LHW/HW te spammen. Echter was het zo dat op de eerste tries we er nog niet eens achter waren dat we konden vliegen in de emerald dream (haha, we wilden alles zelf uitzoeken), maar later ging het wel steeds beter. Onze dps kon het makkelijk 7 mins volhouden met het killen van adds.

Anyway, hopen dat we die ook zo neerkrijgen, kunnen we daarna Blood queen/Sindragosa doen :)
Blistimo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:42:
[...]

Goed punt. Ik heb zelf nauwelijks last van lag in instances, maar ik heb Gearscore wel draaien. Zal eens kijken hoeveel dataverkeer dat nou oplevert, zeker ook omdat sinds 3.3 veel mensen klagen over lag, terwijl dat daarvoor nauwelijks het geval was. Maar dat kan natuurlijk ook komen door de joined instance servers door de DF tool...
Ik heb geen gearscore / geen questhelper / geen recount / geen dbm
En nog steeds heb ik lag, ook geen raare cartegrapher of iets dergelijks draaien.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 213904 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:55:
Kunnen mensen hier even zeggen hoeveel tanks ze gebruiken, ik heb 2 gehoord maar ook 1.
Gewoon 2 tanks gebruiken. Controle is belangrijker dan DPS op die fight.
Mektheb schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:07:
[...]

En nog steeds heb ik lag, ook rare cartegrapher of iets dergelijks draaien.
Maakt niet uit. Iemand anders heeft die addons wel en die loopt constant jou te pingen met die addons. Als ik een addon installeer en ik zit bij jou in de guild, dan kan ik jou laten laggen.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 213904 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:55:. Kunnen mensen hier even zeggen hoeveel tanks ze gebruiken, ik heb 2 gehoord maar ook 1. Onze dps is wel goed, we redden met 5 dps meer dan 30k rdps, en met 6 redden we soms wel 40k. En ons healing team is ook niet echt optimaal, we gebruiken 2 priests (disc+holy) en mij (resto shaman). Het leek mij het handigste als ik mijn stacks zo hoog mogelijk zou laten gaan, en dus met 30+ stacks Riptides+LHW/HW te spammen. Echter was het zo dat op de eerste tries we er nog niet eens achter waren dat we konden vliegen in de emerald dream (haha, we wilden alles zelf uitzoeken), maar later ging het wel steeds beter. Onze dps kon het makkelijk 7 mins volhouden met het killen van adds.
Op 10man gebruiken we meestal 2 tanks en 4 healers (met 3 kan ook, als we geen geschikte offspec-hybrid in de raid hebben). Des te meer healers, des te sneller het gevecht over is. Naarmate het gevecht vordert, neemt de snelheid waarmee mobs spawnen toe. Dus als je er een kort gevecht van maakt, heb je ook minder DPS nodig om de boel onder controle te houden. Zeker in het begin zijn er soms flinke periodes waarin de DPS niets te doen heeft. Als Feral tank spam ik dan vaak mijn (overigens vrij waardeloze) heals op Valthiria.

edit: Vraagje over die addon-spam-detectors: Zie je daarmee ook hoeveel spam er komt van addons die je zelf niet hebt? Het lijkt mij wel interessant om te checken hoeveel er in mijn raids gespammed wordt, maar ik heb geen zin om alle potentiele spam-bronnen eerst zelf te moeten installeren. Bijvoorbeeld: Ik draai zelf geen GearScore, krijg ik met AddonSpam wel de hoeveelheid data die GearScore verstuurt te zien?

[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 18-02-2010 15:18 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Species5618 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:16:
[...]

edit: Vraagje over die addon-spam-detectors: Zie je daarmee ook hoeveel spam er komt van addons die je zelf niet hebt? Het lijkt mij wel interessant om te checken hoeveel er in mijn raids gespammed wordt, maar ik heb geen zin om alle potentiele spam-bronnen eerst zelf te moeten installeren. Bijvoorbeeld: Ik draai zelf geen GearScore, krijg ik met AddonSpam wel de hoeveelheid data die GearScore verstuurt te zien?
Ja.

• Dricus
  • Laatst online: 08-06 07:18

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Zie je ook bij wie die spam vandaan komt?

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dricus schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:33:
Zie je ook bij wie die spam vandaan komt?
Anders zoek je de addon even op? ;)
Afbeeldingslocatie: http://media.curse.com/Curse.Projects.ProjectImages/13875/16999/asfu_bild_v2.jpg
http://wow.curse.com/down...fu-bar_addon-spam-fu.aspx

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

gok iets met werk en proxy enzo ;) en jammer dat Fubar dan weer nodig is :( die heb ik er juist laatste uit geknikkerd.

iRacing Profiel

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Volgens de comments bij Fubar_AddonSpamFu op Curse.com is er nu een nieuwe spam-monitor addon (die in beta is) die standalone werkt: Spamalyzer. Ik denk dat ik deze maar ga proberen, gezien ik zelf ook geen FuBar meer gebruik.

Strikeman225 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:21:
Lijkt dat het nu voor alle 'exploits' op deze boss niet meer werkt, was immers de easy mode op de achievement daar te halen. (daarentegen werkt de UP truc met die spears en boss-reset dan nog wel). Merkte dat de hunter MD truc ze enkel resetten terug naar hun plaats, niet meer laten verdwijnen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:20:
[...]

Lijkt dat het nu voor alle 'exploits' op deze boss niet meer werkt, was immers de easy mode op de achievement daar te halen.
Gisteren heb ik die truc anders nog gebruikt. :o Nouja, met een mage die invis ging dan. :P

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
Ok, ik heb een character met als professions mining en blacksmithing. Alleen ik kan niet metalen omsmelten. Het is toch de bedoeling dat je simpelweg naar een anvil/forge gaat en dat je daar op kunt klikken en dan kunt smelten? Bij mij gebeurt er echter niks, doe ik iets verkeerd?

TMAXTINT

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

je moet wel de skill bij de mining trainer gekocht hebben om een bepaalde metaal soort te smelten.

iRacing Profiel

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gohan-san schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:52:
je moet wel de skill bij de mining trainer gekocht hebben om een bepaalde metaal soort te smelten.
En bovendien klik je niet op de forge maar op de Smelting skill in je spellbook. :)

• Dricus
  • Laatst online: 08-06 07:18

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

NMe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:42:
Anders zoek je de addon even op? ;)
Kan niet vanaf m'n werk met paranoia whitelist :P.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:20:
[...]

Lijkt dat het nu voor alle 'exploits' op deze boss niet meer werkt, was immers de easy mode op de achievement daar te halen. (daarentegen werkt de UP truc met die spears en boss-reset dan nog wel). Merkte dat de hunter MD truc ze enkel resetten terug naar hun plaats, niet meer laten verdwijnen.
De UP-reset-truc is niet meer nodig nu ze het aantal harpoons dat je nodig hebt om de boss neer te schieten verlaagd hebben. Je kunt nu in een keer naar het eind doorlopen, de eerste extra harpooner die spawned omleggen en daarna Skadi neerschieten. In een keer beide achievements.

Rondje ocolus, pak mijn zakje en krijg de Reins of the blue drake :D

Klein probleem, ik heb nog geen epic fly :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
eindelijk Prof Putricde op 25m N down...
wat een super leuk gevecht :)

BTW speelt iemand een beertje?
dit ben ik, iig mijn alt.
wat moet ik nu verbeteren aan mijn gear?
Ben al dagen bezig voor het wapen uit HoR (Orca...) maar nog geen geluk.
Iemand ideeen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NoTimeRemains schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:11:
eindelijk Prof Putricde op 25m N down...
wat een super leuk gevecht :)

BTW speelt iemand een beertje?
dit ben ik, iig mijn alt.
wat moet ik nu verbeteren aan mijn gear?
Een relatief makkelijk wapen om te krijgen dropt in ToC10, Fordragon Blades. Die is redelijk decent als tanking weapon. :)

Wat betreft de rest van je gear: je gems zijn nogal all over the place. Gemmen voor defense en hit heeft voor een druid bijna geen zin, doe dat dus niet. Gemmen voor agility heeft tegenwoordig ook niet zoveel zin meer, wat ik doe is gemmen voor volle stamina, socketbonussen negeer ik tenzij het een stamina-bonus is. Verder heb je geen nightmare tear gegemmed (+10 all stats). Die is heel mooi om, wanneer al je andere gems blauw zijn, toch je meta gem te activeren.

In plaats van je huidige shoulder enchant kun je beter de PvP-enchant nemen. Je gloves zou ik enchanted met +18 stamina (borean armor patch).

Wat betreft verdere upgrades: voor badges kun je volgens mij een betere neck krijgen. Je ringen zijn ook niet erg super, vervang Mark of the Relentless met Clutch of Fortification (triumph badges). De tanking trinket voor frost badges is beter dan DMC:G en de frost badge belt is ook erg interessant.

Mijn druid: http://eu.wowarmory.com/c...l?r=Doomhammer&n=Olumdril

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 19-02-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Mektheb schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:07:
[...]

En nog steeds heb ik lag, ook geen raare cartegrapher of iets dergelijks draaien.
Ik heb die addons dus wel allemaal...straks eens kijken hoe het zit met mijn traffiek. Ik moet zeggen dat ik hier nog nooit bij heb stilgestaan dus dat is wel goed om eens goed te onderzoeken.

Ik heb de laatste 2 dagen 'weekend' gehad, want ik moet deze zaterdag en zondag werken ;)
Heb een spurtje getrokken om Loremaster te worden....695 / 700 in Kalimdor...bijna is het zover!

Dan move ik mijn char naar Horde...Orc DK...here I come! ;)
NMe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 01:51:
[...]
In plaats van je huidige shoulder enchant kun je beter de PvP-enchant nemen. Je gloves zou ik enchanted met +18 stamina (borean armor patch).
Ik nam altijd +2% threat enchant op de gloves, beter teveel threat dan te weinig...zeker tegenwoordig met de hoge dps :+

[ Voor 22% gewijzigd door Owjeih op 19-02-2010 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

weer wat nieuws "Het Honor systeem" gaat binnenkort weer eens op de schop :

-Marks of Honor are going away
-Holliday weekends worden "call of arms"
-Honor Kills geven 100% meer honor en wintergrasp weekly quests 50% minder en xp verkregen door honor kills gaan ook 50% omlaag
-Random Battleground finder wordt ingevoerd

dat waren zo'n beetje de highlights en die gaan binnenkort live op de PTR deze worden ingevoerd met het oog op de Rated Battlegrounds die met de release van cataclysm zal worden ingevoerd,door het verdwijnen van de zogenaamde "marks of honor"zullen de items die je daar eerst voor kon kopen voor honor beschikbaar zijn.

de zogenaamde "call of arms" (voorheen holliday weekends) zullen het volgende uitkerings systeem toe gaan passen:

-als je voor de eerste keer (per dag) een call of arms Bg wint krijg je voor 30 honor kills xtra uitgekeert
-na de eerste overwinning kijg je bij iedere overwinning op dezelfde dag 15 honor kills xtra uitgekeert
-verlies je een Call of arms bg dan krijg je voor 5 honor kills uitgekeert

bovenstaand uitkerings systeem zal op precies dezelfde wijze worden toegepast op de zogenaamde "Random Battleground" en als je via de random Battleground in een call of arms bg komt dan stacken de bonussen niet en krijg je dus gewoon voor 30 kills aan honor bij die eerste overwinning!

voordeel vd 100% meer honor bij honor kills zal vooral te merken zijn bij het voltooien van objectives in bijv alterac valley & wintergrasp, het vernietigen van torens geeft een honor uitkering gebaseert op honor kills dus als je het spel speelt zoals het moet krijg je dus meer honor :) en dit zal hopelijk dan toch een einde gaan betekenen voor de all rush to drek/vandar tactiek die momenteel helemaal hot is in av,voor wintergrasp wordt de honor reward van de weekly quests met 50% generfd en zal er dus met het voltooien van objectives (vernietigen van towers bijv) de meeste honor geboekt worden..

nou ehh dat was het wel zo'n beetje denk ik,volledige verslag inclusief linkjes naar de blue post staan uiteraart op wow.com :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Vivaladen schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 06:20:

-Marks of Honor are going away
-Holliday weekends worden "call of arms"
-Honor Kills geven 100% meer honor en wintergrasp weekly quests 50% minder en xp verkregen door honor kills gaan ook 50% omlaag
-Random Dungeon finder wordt ingevoerd
Betekend dit pas bij cataclism of al eerder.
Ik was just weer bezig om van alles 100 te gaan verzamelen (SotA heb ik er al weer 100 van) rest 50+, maar dat heeft dan dus geen zin meer.

*dagboek*

PvP-daily was Isle of Conquest, zoals gewoonlijk hedendaags verliezen we weer de docks, dus hield al weer rekening met een loss, vooral omdat niemand ook maar de glaives aanviel. doordat we binnen wel een goede defence hadden staan en lang genoeg volhielden om hun gate te breachen en de boss te killen.

Daarna geswitched naar mijn holyspec voor badge-farming, eerste was Gundrak, ging dood op de eerste boss, omdat 1 DPS na 1min pas een keer de instance in kwam, en de andere 2 niet door hadden dat het gevecht al was begonnen. Chaotisch, groep bleef wel bij elkaar. voor de rest geen problemen meer. Daarna kregen we occulus, wat is dat tgenwoordig makkelijk, daar ook de archievement ruby void gehaald. De volgende was Pit of Saron, omg wat haat ik die instance

Lag-spike na lagspike, spell die niet werkten,LoS issues en een DC. Na de eerste bosskill maar geleaved met een 25G repairbill na de eerste boss. Besloot daarna een paar guildies te helpen, random heroic -> PoS (na een paar inwendige vloeken) toch maar begonnen en liep nu goed, wel een whipe op de eerste boss, maar daarna alles een 1-shot. Tevens de archievement dat je door de cave moet en dat je niet wordt geraakt door vallend ijs.

Dus nu bijna 6400 archievementspoints, gewoon lekker doorgaan, en misschien in het weekend toch maar eens een raid proberen te gaan pakken. Heb bijna nog geen enkele raidarchievement van zowel TBC als WotLK raids.

*einde dagboek*

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hmm, volgens mij ik vaker roepen dat ik nooit geluk heb. Na de T10 264 legs voor ele heb ik gister ook eindelijk een token gewonnen. Na de raid direct maar even gegemmed en SoH enchant erop gegooid. Eindelijk de 3k spellpower aangetikt (met flametongue).
Ik heb eergister ook opnieuw gekeken naar mijn glyphs en na wat onderzoek op internet toch maar besloten om ToW in te wisselen voor Flameshock glyph. Op een 86 ticks van flameshock was 50% een crit met een average van 1.9k. Tikt best leuk aan, die 84 extra spellpower van ToW is leuk, maar volgens mij zie ik mijn dps beter worden met Flameshock dan met ToW. Ga nu even doorsparen voor de T10 chest en dan nog even kijken of ik nog verder wat kan upgraden. Sowieso wil ik nog een 6 stuks primordial saronite hebben zodat ik de LW boots kan craften voor mezelf. En wellicht nog de trinket.

Ik vind trouwens de drops voor elemental shamans erg tegenvallen in ICC (niet dat dat wat nieuws is). Zeker nu de guild dkp heeft ingevoerd. Mp5 gear is niet voor ele shamans, resto’s krijgen voorrang. Daarentegen mogen zowel ele als resto rollen op non-mp5 en non-hit items. Dropt er dus geen mail zonder mp5 dan is het dus die laatste, want mail met hit heb ik volgens mij niet erg veel gezien. Daarnaast is de kans dat iets fatsoenlijks dropt (caster mail) nihil. Over het algemeen is het cloth night bij ons :S

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

sabriel schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:22:
[...]
Betekend dit pas bij cataclism of al eerder.
Ik was just weer bezig om van alles 100 te gaan verzamelen (SotA heb ik er al weer 100 van) rest 50+, maar dat heeft dan dus geen zin meer.
er werd duidelijk gesproken of eerder dus voor cataclysm :( het nieuwe systeem moet dus al in werking zijn voordat de rated battlegrounds komen (die zijn wel pas vanaf cataclysm daar) en het nieuwe systeem gaat al binnenkort live op de PTR,waneer ie overal live gaat is nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
Die honor snel incasseren en als je alle wratful items hebt....gems kopen laten cutten en in AH zetten? ;)

Zo zou ik het toch doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16-05 19:37
Vivaladen schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 06:20:

-Random Dungeon finder wordt ingevoerd
Bedoel je niet een random battleground finder oid?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

HawVer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:49:
[...]

Bedoel je niet een random battleground finder oid?
ja idd haha heel scherp van je zo op de vroege morgen ;) zal t gelijk ff aanpassen thx
Mektheb schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:53:
Als maks of honor weggaan, hoe koop je dan je mounts ?
met honor dan
Owjeih schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:48:
Die honor snel incasseren en als je alle wratful items hebt....gems kopen laten cutten en in AH zetten? ;)

Zo zou ik het toch doen :)
hoe bedoel je dat precies? als money maker? want honor blijft gewoon bestaan

[ Voor 57% gewijzigd door Vivaladen op 19-02-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Gisteren weer een typish "my luck" dagje hoor. Wordt er eindelijk een ICC10 run gehouden binnen de (social) guild waar ik in zit. Komt er naast mij ook nog een andere mage mee die ongeveer 2x per maand inlogt met, i kid you not, een 71/0/0 arcane spec... en stamina gems in blauwe sockets... Om te huilen wat een doos. Na een paar keer prutsen op Marrowgar (om de een of andere reden gingen tanks constant dood) heb we hem eindelijk neer. WOOT Frost Needle... Oh wacht, die doos van een mage is er natuurlijk ook nog, die nog niet eens half mijn dps doet. Juist ja, die wint dan natuurlijk Frost Needle... O kijk, ook de tank mace dropt die ik in al mijn runs als tank maar 2x heb gezien en beide keren heb verloren. Om de humilation ten top te maken had Deathwhisper ook de offhand moeten droppen en die voor mijn neus langs moeten laten gaan, maar dit gebeurde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
Vivaladen schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:53:
hoe bedoel je dat precies? als money maker? want honor blijft gewoon bestaan
Als je full wratful bent...wat doe je dan nog met honor? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26
Owjeih schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:28:
[...]

Bijvoorbeeld dat je gewoon PvP heel erg tof vindt?
Ikzelf ben net een beginner in PvP, maar ik weet nu al dat ik enorm veel zou gaan spelen, dus dat ik snel op de Honor Cap zou uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede morgen!

Gister mocht ik inderdaad mee met icc25. Twee rogues zijn tijdelijk afwezig voor raids, de andere 2 hadden zich afgemeld. Ik was dus in mijn uppie, geen tott voor mij, maar wel meer kans op goedkope lewtz!!

We hebben uiteindelijk de 1ste wing en fester en rotface neergelegd. Gunship was een hell, de lag lag rond de 5-7 seconden, hierdoor hadden we elke keer maar 6-10 seconden de tijd tussen de freezes door om te schieten met de guns. Toch hebben we het gevecht uiteindelijk gewonnen! Net toen de mage zn freeze castte sprong ik naar de overkant. Precies op dat moment ging het horde schip neer, en vloog dus weg. Wel geinig, ik vloog dus gewoon mee, en overleefde het door mn cloak of skills.

- Lady Deathwhisper dropte haar shoulders -> van mij voor minimale dkp (15)
- Gunship dropte de offhand axe die ik al heb -> shard
- Saurfang dropte de trinket en een token -> allebei voluit (170) geboden en niet gewonnen
- Rotface dropte zijn leggings -> van mij voor minimale dkp (15)
- Festergut dropte zijn ring -> van mij voor minimale dkp (15)

De items die ik echt wilde dus verloren, maar toch wel even lekker 3 upgrades gepakt voor zeer weinig dkp. Nu nog even kijken of ik ze voor combat of voor mutilate ga gebruiken.

De festergutkill was trouwens erg leuk, we gingen met 2 tanks en 6 healers en de eerste try hadden we 2mil hp over toen hij in enrage ging. De tweede try was een kill op 5 minuten en 3 seconden. Alleen de paladins waren nog in leven, toch wel leuk als het een close call is – dan heb je in ieder geval nog een soort van rush als de baas het loodje legt.

Mijn characters zien er ondertussen echt niet uit. Mijn priest heeft een 251 mainhand zonder enchant. Mijn paladin een shield zonder enchant. Mijn rogue een shoulder met een lege socket, een ring met lege socket, en een pants zonder enchant of gems. Mijn hunter heeft sowieso prut gear ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
GoTCoast schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:32:
[...]

Bijvoorbeeld dat je gewoon PvP heel erg tof vindt?
Ikzelf ben net een beginner in PvP, maar ik weet nu al dat ik enorm veel zou gaan spelen, dus dat ik snel op de Honor Cap zou uitkomen
Oja, maar dat bedoel ik niet ;)
PvP'en blijf ik doen hoor...maar hoe krijg je uw massa's aan honor weg als je alles al hebt...behalve gems kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
[...]

Inruilen voor gems :P

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

[...]

ooow ok haha ik had je verkeerd begrepen,dacht dat het een reactie was op mijn bovenstaande post,is natuurlijk zonde om honor capped te blijven als je alles al hebt,ik ga meestal nog voor een setje offspec (healer in mijn geval) en daarna wordt het toch echt omruilen voor gems :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.