Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond laatste 2 forst binnen halen en kan eindelijk trinket kopen :P Daarnaast nog 81 triumph emblems voor mijn shoulders, trinket en chest, shoulders verlies ik flink hit wat ik enkel kan compenseren door die triumph trinket.

4Set bonus van T9 hunter heb ik totaal niet nodig, dus ik hou het gewoon bij 2 (head/glove) en vind het wel best.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik kan na deze daily heroic mijn T10 shoulders halen!

Nou vroeg ik me af, zal ik hem meteen equippen en de 4-Set Bonus van me T9 verbreken of zal ik eerst wachten totdat ik een 2e piece heb?

(Unholy DPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Strikeman225 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:46:
blijkbaar snappen mensen bepaalde simpele zaken van tanking niet...
Ik kreeg gister ongeveer hetzelfde over me heen, met m'n DK Heroic in... HoS niet te lastig voor mij aangezien ik em al een paar keer had gedaan. echter gister de raarste mensen in m'n groep.

Eerst al het verhaal over me heen dat ik totaal niet klaar was voor die instance etc. Dus mocht ik gaan uitleggen dat ik betere gear had dan toen ik het op m'n main (warrior) voor het eerste tankte. Dat ik daarbuiten defense capped ben, en dit al een paar keer succesvol had getanked. Afijn healer besloot weg te gaan omdat hij geen zin had om 'noobs' te kiten. zijn gemiddeld ilvl 209 gear was natuurlijk stukken beter als wat ik had.
Nieuwe healer in de groep gehaald en begonnen, ging uiteraard vrij goed behalve dat er verschillende DPS elke keer besloot maar AFK te gaan staan (2 vd 3) maar de eerste baas zonder problemen neergehaald.

Komen we bij de 2de baas, vol goede moed begonnen maar wederom 1 dps AFK. En daar bovenop ook nog niemand buiten ikzelf die de tactiek weet. "Shock of sorrow" -> in de zwarte cloud gaan staan zodat je niet stunned wordt. etc. Eerste keer weet ik zelf nog te overleven door shield up te gooien etc, maar 2de keer dat het gebeurde ging ik hardstikke dood. Meteen over me heen 'noob tank' etc, dus ik uitleggen wat ze moeten doen en nog een keer proberen. Precies hetzelfde verhaal. toen besloten de healer en een DPS weg te gaan omdat ze geen tijd hadden om te wipen !?

Conclusie, sommige mensen zijn zo zielig, ouwehoeren over anderen terwijl ze zelf geen idee hebben hoe het spel gespeeld hoort te worden. tactieken.?. nooit van gehoord!

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-BB- schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 07:45:
Oops, Wall o' Text incoming...

Gisteravond deel 1 van 3 raidavonden voor deze week, maar we blijven casual ;)

Er is eindelijk besef dat we toch wat lager in moeten steken willen we een bredere basis creeeren. Begin van de week is de main van 1 van de 3 raidleaders opgestapt naar een meer raiding guild. Missen we weinig aan als ik eerlijk ben. Vervolgens worden er 3 raidavonden in de kalender gezet en die zijn binnen no time gevuld (met extra's).

Maar goed, gisteravond was Weekly avond, bij ons is dat XT. Dat is wel mooi want sommige mensen hebben Ulduar nog nooit van binnen gezien. Die kregen nooit de kans om met de guild te gaan en dan raiden ze ook gewoon nooit. Die spelen in de guild omdat ze daarmee willen spelen en als ze dan niet mee kunnen, dan is dat ook prima, maar dan doen ze wel wat anders.

We hadden genoeg mensen voor twee groepen als er sommige op alts de tweede groep op zouden vullen. Geen probleem. De eerste groep was snel bij elkaar en er klaar voor. De schatting was 20.30 beginnen, 21.30 groep twee. Zonder problemen door de defenses en Flame, zelfs speedrecord gebroken op Flame voor mijzelf persoonlijk. Door naar XT en ik moest OT op mijn DK. Andere tank was een warrior en een DK kan toch makkelijker her en der de adds oppikken. Leuke was dat ik gewoon rond aan het baggeren was tussen alle adds en ineens gilt mijn vrouw dat ik XT moet overnemen want de MT is dood. Draai m'n beeld om, valt XT in stukjes :D Netjes afgestemd ;) MT Healer stond te dichtbij en kreeg een ground tremor tijdens zijn cast, oeps.

Snel gekeken wat de loot was, niets voor mij (jawel, mijn tank zou nog upgrades kunnen halen uit Ulduar). Daarom snel omgegaan naar mijn Druid om de tweede groep te regelen. Stond ook al bij de steen samen met de andere char van mijn vrouw. Iedereen naar ons toe gehaald en RL overgegeven aan de officer van de avond. In deze groep een aantal mensen die nog nooit waren geweest, daarom wat uitleg her en der. Normaal gesproken zit ik op een motor, maar dat lieten we nu over aan het grootste groentje in de groep. Ik ging daarom aan de beuk in een Demolisher. Ook leuk moet ik zeggen :D Is ook weer eens wat anders.

Goed, tot en met Flame niets aan de hand. XT flink uitgelegd door onze GL. Maar die zat zo in zijn verhaal dat hij niet gezien had hoe de groep eruit zag. Hij eindigd met dat de melee met een halve cirkel zich moet verspreiden om de baas ipv op elkaar te gaan staan. Alleen... we hadden buiten de tanks totaal geen melee mee :D Ik mocht zowaar DPS doen met mijn Balance/Resto druid. OT was dit keer een warrior, vandaar dat ik wat scherper ging letten op adds. Ik sta op een gegeven moment ook met mijn rug naar XT om me met een bom bezig te houden. Zie ik schuin achter me de priest veranderen in een spirit, uhm? Draai me om, MT dood en een losse XT. Werd snel opgepikt door de OT, snel naar cat, sprint tot ik in range was, battle res (glyphed) en MT kon weer los. Daardoor waren we alleen maar 1 healer kwijt. En met 4 shamans en 1 druid in de groep konden we dat best opvangen ;)

XT ging plat, de ontmaagde mensen lyrisch over het gevecht en de officers in de groep lyrisch over de ontweken wipe (gezien de groep). En ineens gaat dat niet alleen via de raid chat, maar ook de guild chat. Direct verschijnt er in beeld dat ik een promote krijg, en nog een, en nog een, totdat ik op Raidleader sta. Lezing van de GL; ik schijn veel te doen voor de guild de laatste weken met dingen organiseren en ik was de reden dat we geen wipe hadden.

Natuuuuurlijk. Zal vanavond met ToC10 maar eens zien of ik nog steeds RL ben, geloof er niets van dat dit blijvend bedoeld was. Komt ze wel goed uit met de verdwenen RL begin van de week, dat snap ik ook ;)
Daarvoor al promote? :P Het is wel goed dat je het doet maar imo niet heel bijzonder, een Druid die z'n CR niet gebruikt is een slechte Druid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rethxoth schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:22:

Nou vroeg ik me af, zal ik hem meteen equippen en de 4-Set Bonus van me T9 verbreken of zal ik eerst wachten totdat ik een 2e piece heb?

(Unholy DPS)
Geen idee voor een Dk maar ik zelf heb dat wel gedaan, en nu ik voor me 4set bonus ga wacht ik ook op andere pieces voor ik me setbonus weghaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:25:
En daar bovenop ook nog niemand buiten ikzelf die de tactiek weet. "Shock of sorrow" -> in de zwarte cloud gaan staan zodat je niet stunned wordt. etc.
Dit wist ik niet eens :P Heb op mijn shaman HoS iets te vaak gezien dan ik liever had gewild, maar altijd was het gewoon stunned worden en weer bijhealen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
[...]

Ik kreeg gister ongeveer hetzelfde over me heen, met m'n DK Heroic in... HoS niet te lastig voor mij aangezien ik em al een paar keer had gedaan. echter gister de raarste mensen in m'n groep.

Eerst al het verhaal over me heen dat ik totaal niet klaar was voor die instance etc. Dus mocht ik gaan uitleggen dat ik betere gear had dan toen ik het op m'n main (warrior) voor het eerste tankte. Dat ik daarbuiten defense capped ben, en dit al een paar keer succesvol had getanked. Afijn healer besloot weg te gaan omdat hij geen zin had om 'noobs' te kiten. zijn gemiddeld ilvl 209 gear was natuurlijk stukken beter als wat ik had.
Nieuwe healer in de groep gehaald en begonnen, ging uiteraard vrij goed behalve dat er verschillende DPS elke keer besloot maar AFK te gaan staan (2 vd 3) maar de eerste baas zonder problemen neergehaald.

Komen we bij de 2de baas, vol goede moed begonnen maar wederom 1 dps AFK. En daar bovenop ook nog niemand buiten ikzelf die de tactiek weet. "Shock of sorrow" -> in de zwarte cloud gaan staan zodat je niet stunned wordt. etc. Eerste keer weet ik zelf nog te overleven door shield up te gooien etc, maar 2de keer dat het gebeurde ging ik hardstikke dood. Meteen over me heen 'noob tank' etc, dus ik uitleggen wat ze moeten doen en nog een keer proberen. Precies hetzelfde verhaal. toen besloten de healer en een DPS weg te gaan omdat ze geen tijd hadden om te wipen !?

Conclusie, sommige mensen zijn zo zielig, ouwehoeren over anderen terwijl ze zelf geen idee hebben hoe het spel gespeeld hoort te worden. tactieken.?. nooit van gehoord!
Met alle respect ben jij idd nog niet gegeared voor hc's
Je hp kan wel maar je bent niet defcapped. En met zo "weinig" hp is dat gewoon niet voldoende.

en 2e baas in Voidzones gaan staan? :/ die shock of sorrow hap je gewoon, en de dps moet doorbeuken. Vooral niet in de Voidzones gaan staan want dan gaat je HP echt veel te hard.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:12
Owjeih schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:57:
[...]
Ik moest leren om véél egoistischer te worden in WoW. Ik heb véél raids gedaan als tank tegen mijn zin 'omdat er anders een tank te kort is'. Uit zo'n dingen moet je leren ;)
Dat probleem had ik niet echt, als ik geen zin had om te raiden of het kwam niet uit dan ging ik niet. Heb ook nooit een RL afgezegd of verzet voor WoW. Voordeel van een casual raiding guild. Toch leg je met raiden wel een zekere druk op jezelf, want je wilt mee blijven helpen aan de progress. Zelf ging ik 2, soms 3, avonden in de week mee, maar dan heb je ook nog tijd nodig om geld te verzamelen voor repairs etc. Komt er op neer dat je zeker 3 avonden in de week ermee bezig bent en er onbewust wel andere dingen voor laat liggen (zo zou ik graag willen leren tekenen, maar als het dan niet echt lukt is de verleiding om toch WoW maar op te starten te groot).

Ach ja, ik ga nog maar niet happen en probeer het toch maar vol te houden. Haha, als je het zo leest, dan klinkt het wel sneu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
[...]

Eerst al het verhaal over me heen dat ik totaal niet klaar was voor die instance etc. Dus mocht ik gaan uitleggen dat ik betere gear had dan toen ik het op m'n main (warrior) voor het eerste tankte. Dat ik daarbuiten defense capped ben, en dit al een paar keer succesvol had getanked.
Ging er vermoedelijk over dat je geen shield hebt? :P Of waren er andere dingen in je gear waar ze over begonnen?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Amras schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:35:

Iemand een paar goede redenen om vooral niet weer te beginnen (buiten het feit dat m'n vriendin het kansloos zou vinden :$)
zou genoeg moeten zijn toch ;)
Relatie > Wow 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Tja, niet om het een of 't ander hoor, maar heroics als HoS zijn bedoeld voor mensen in ilevel 187 gear en jij zit op sommige slots daar wel erg ver onder. Toen ik net 80 was op m'n druid heb ik eerst wat normal gegrind om m'n spellpower boven de 1200 te krijgen en ben daarna met de makkelijke heroics begonnen. 22k health is gewoon retelaag voor HoS, dat is niet echt de makkelijkste heroic.

Dat je het met je guild doet prima, maar waarom gear je niet eerst een beetje in ToC normal voordat je random heroics in duikt?

Edit: en ik snap niet hoe je er bij komt dat je critimmune bent, daar heb je 525 def voor nodig in heroics en 540 in raids?

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 11:47 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

SpoTs schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:38:
[...]

Je hp kan wel maar je bent niet defcapped. En met zo "weinig" hp is dat gewoon niet voldoende.

en 2e baas in Voidzones gaan staan? :/ die shock of sorrow hap je gewoon, en de dps moet doorbeuken. Vooral niet in de Voidzones gaan staan want dan gaat je HP echt veel te hard.
Doorbeuken gaat zo moelijk als je incapacitated bent. dus je moet als dps WEL erin staan. ;)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
[...]

Zoals ik al zei, heb ik het eerder gedaan, en het is niet anders dan dat het pre-naxx was toen deed ik het ook met dit soort gear, ilvl 166-200 blauwtjes, totdat je de epics van heroics krijgt. je moet alleen tactieken gebruiken.

Ik ben wel defcapped met frost stance aan welke wowhead niet erbij telt kom ik op 552 defense rating zonder verdere buffs. ook HP telt wowhead niet goed wederom frost stance.

En de 2de baas in voidzones staan.. Blijkbaar ben jij ook nooit in die instance geweest met een lager gegearde groep. Als je het echt wilt weten, browse even naar wowhead/wowwiki toe ik weet zeker dat het daar nog wel staat.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wootlock schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:45:
Doorbeuken gaat zo moelijk als je incapacitated bent. dus je moet als dps WEL erin staan. ;)
In die voidzones blijven staan is nooit een tarctiek geweest bij ons. Toen we net begonnen was die damage veel te heftig om te healen.

En tegenwoordig wordt ze meestal overgeslagen.
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:50:
[...]

Zoals ik al zei, heb ik het eerder gedaan, en het is niet anders dan dat het pre-naxx was toen deed ik het ook met dit soort gear, ilvl 166-200 blauwtjes, totdat je de epics van heroics krijgt. je moet alleen tactieken gebruiken.

Ik ben wel defcapped met frost stance aan welke wowhead niet erbij telt kom ik op 552 defense rating zonder verdere buffs. ook HP telt wowhead niet goed wederom frost stance.

En de 2de baas in voidzones staan.. Blijkbaar ben jij ook nooit in die instance geweest met een lager gegearde groep. Als je het echt wilt weten, browse even naar wowhead/wowwiki toe ik weet zeker dat het daar nog wel staat.
http://www.wowhead.com/?spell=48263

Waar staat dat frost presence je extra def geeft? AFAIK geeft alleen je rune je extra def (25 toch?).

Anyway, pre Naxx waren je stats al erg laag voor HoS. Tegenwoordig kun je in no time met wat ToC normal grinden in de ilevel 200 epics zitten dus ik snap niet waarom je dat niet doet. Je meot zelf weten wat je met je guild doet, maar als ik zou healen zit ik ook niet echt te wachten op een tank met jouw gear. Kom daar toch gewoon voor 2 snelle frosty badgers.

[ Voor 65% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Rune of the Stoneskin,
Affixes your two-handed rune weapon with a rune that increases Defense by 25 and total Stamina by 2%. Modifying your rune weapon requires a Rune Forge in Ebon Hold.

Iets wat nooit wordt meegeteld in de stats op wowhead ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:52:
Rune of the Stoneskin,
Affixes your two-handed rune weapon with a rune that increases Defense by 25 and total Stamina by 2%. Modifying your rune weapon requires a Rune Forge in Ebon Hold.

Iets wat nooit wordt meegeteld in de stats op wowhead ;)
Ah, ik had die rune al gecheckt en idd wordt 'ie niet meegenomen. Op gewoon de Blizzard armory wel en zit 'ie dus over z'n softcap heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:50:
[...]

In die voidzones blijven staan is nooit een tarctiek geweest bij ons. Toen we net begonnen was die damage veel te heftig om te healen.

En tegenwoordig wordt ze meestal overgeslagen.
Ik doelde er meer op dat als je ziet dat die shock gecast wordt dat je er ff snel in gaat staan en daarna er weer uit. zo raak je 0.5 sec stunned en daarna kun je doorbeuken.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:36:
Daarvoor al promote? :P Het is wel goed dat je het doet maar imo niet heel bijzonder, een Druid die z'n CR niet gebruikt is een slechte Druid. ;)
Ja precies, daarom zei ik ook; volgens mij komt het omdat een van de RL's zijn main overgezet heeft naar een raiding guild begin van de week ;)

Want heel eerlijk; ik heb in de afgelopen weken maar 1x iets in de kalender gezet en dat ging niet door omdat er niemand zich inschreef. Enige dat ik gedaan had was gisteren de tweede groep alvast opzetten en mensen halen terwijl groep 1 nog loot/repairs aan het doen was

:)

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
In ieder geval, met al die DK stats, frost presence

Stamina increased by 6%.
Armor contribution from cloth, leather, mail and plate items increased by 60%.
Damage taken reduced by 8%.

en daarbij de weap enchant heb ik idd genoeg HP/Defense/Armor etc om de heroics van originele wrath te doen. Anders zou de LFG me er ook niet in zetten (ToC/ICC heroics zijn locked)
Wootlock schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:00:
[...]

Ik doelde er meer op dat als je ziet dat die shock gecast wordt dat je er ff snel in gaat staan en daarna er weer uit. zo raak je 0.5 sec stunned en daarna kun je doorbeuken.
Dat bedoelde ik ook

Edit2. hier kan je het overigens beter zien: http://www.wow-heroes.com/ en kan je ook zien dat ik al naxx/OS 10man in mag met deze gear.

[ Voor 39% gewijzigd door DrFlash op 12-02-2010 12:07 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Eerst al het verhaal over me heen dat ik totaal niet klaar was voor die instance etc. Dus mocht ik gaan uitleggen dat ik betere gear had dan toen ik het op m'n main (warrior) voor het eerste tankte.
Ik snap overigens wel dat ze gaan zeuren over je gear. Ik zou ook niet heel vrolijk worden als ik je tegen kwam in een random als tank hoor. Maar waarschijnlijk heb je geen zin om in de qeue's te wachten als dps zijnde? In principe moet het wel kunnen maar gearscore zegt toch ook wel vaak wat. Tanks met een gearscore lager dan 4000 moet wel een goeie healer bij zitten, en dan nog. Overigens ken ik de rants ook wel hoor als ik tank. Probleem is vaak dat dps geen tactics kent en je de ruimte niet geeft die je juist nodig hebt als je geen mega gear hebt. Eergister ook beetje geprobeerd te tanken maar een mage met 5600 gearscore en een fire build trok gewoon te veel agro. Uiteindelijk maar besloten om 'm niet meer te redden en een paar keer dood laten gaan als tie agro trok. Of hij leaved, of hij let op de agro meters. Het werd de eerste optie wat ik prima vond.
Overigens begin ik tegenwoordig ook met de mededeling dat ik een beginnende tank ben. De debielo's leaven dan toch direct en ik hou een relaxte pug over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gohan-san schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:44:
[...]

Relatie > Wow 8)
Lies

WoW > Cranky bitches

"kidding" geef je vrouw een DS / Wii en je hoort er niet meer :P
Mijnes kan er ook wat van maar ze heeft het maar te accepteren, ik heb er een hekel aan om bv kansloos de hele avond zitten zappen.

Mektheb anti tv kijken vanwege gruwelijke irritatie bij reclames and lack of 1080P content.en dat alle series die boeiend zijn 1 /2 seasons achterlopen en so you think you can dance and dance micheal and dance dit and dance dat en al die jolings en gordons en andere idiooten op de tv

en het is niet elke dag raiden dus genoeg tijd om met de vrouw te besteden dat is dan wel het voordeel van content tegenwoordig

[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 12-02-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khrin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07-2012
rethxoth schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:22:

(Unholy DPS)
|k ga pas 4t9 vervangen door 4t10, dit omdat de setbonus voor 4T9 ongeloofelijk goed is voor unholy. (Vooral dan in aoe situaties)
Andere DK specs zoals blood kunnen al makkelijker naar 2t9+2t10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
bertjeee schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:12:
[...]
Ik snap overigens wel dat ze gaan zeuren over je gear. Ik zou ook niet heel vrolijk worden als ik je tegen kwam in een random als tank hoor. Maar waarschijnlijk heb je geen zin om in de qeue's te wachten als dps zijnde? In principe moet het wel kunnen maar gearscore zegt toch ook wel vaak wat. Tanks met een gearscore lager dan 4000 moet wel een goeie healer bij zitten, en dan nog.
M'n DPS gear is slechter, en dan voel ik me helemaal 'kited'. Overigens zoals ik zei heb ik al een handvol heroics gedaan en voornamelijk zonder problemen en ook niet er doorheen gedouwd door m'n guild maar gewoon pugs. Was toevallig gisteren dat er een paar van die eikels tussen zitten die verwachten dat ze alles binnen 10 minuten kunnen doen.

Leuke sidenote is dat ik ook nog algemeen op 2de in DPS stond. dus kan je nagaan wat de gear van de DPS'ers was.

Ik had vorige week zelfs Halls of lightning, met een druid healer in vergelijkbaar gear als ik. en we hebben die toch mooi volledig gecleared. moesten wel even 2 explosies van Loken slikken maar hij ging netjes neer, zonder wipes.

Het kan dus allemaal makkelijk als mensen maar weten wat ze doen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:50:
[...]

Eum ik heb toen Wrath net uit was met mijn paladin daar getanked met 20k hp. Nooit erin gestaan. Daarnaast heb ik laatst met mijn prot warrior toen die net gedinged was ook dat getanked zonder probs. Ik heb een manier om die Shock of Sorrow te dispellen, dus ik sta er sowieso niet in.

En het is geen groupcast maar een single cast op 1 target. En ze blijft gewoon doorbeuken op je, dus tenzij je slechte tps hebt zie ik geen enkele reden om erin te gaan staan.

Okeej, defcapped en 24k is zat om heroics te tanken imo. Toen ik met mijn protje begon (warrior) had ik 26k hp toen ik net gedinged was, en toen heb ik met een maat alles gecleared zonder veel problemen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bertjeee schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:12:
Ik snap overigens wel dat ze gaan zeuren over je gear. Ik zou ook niet heel vrolijk worden als ik je tegen kwam in een random als tank hoor. Maar waarschijnlijk heb je geen zin om in de qeue's te wachten als dps zijnde? In principe moet het wel kunnen maar gearscore zegt toch ook wel vaak wat. Tanks met een gearscore lager dan 4000 moet wel een goeie healer bij zitten, en dan nog.
Voor een paar freaking HC's? Waarvan al een bizar hoeveelheid inmiddels generfed is. En Naxx zeker minimaal 5000 gearscore?

Zit je als DPS in een team met een mindere tank, zal je je in moeten houden, of hulp skills gebruiken (TotT, MD). Zint je het niet, is het dus niet de schuld van de tank, maar van jezelf.

Enige wat die jongen nodig heeft is een paar stamina enchants/gems, duizend of 2 extra HP en gaan.

Vervang je trinkets door een wat leukere stamina trinket (Essence of Gosammer AN HC en Black hearth ToC normal - Monarch crab is helaas JW, erg goeie stamina trinket). Pak desnoods die crafted 200 tankgear mee (spike guards ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:12
Gohan-san schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:44:
[...]

Relatie > Wow 8)
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat ik geen dingen doe die zij niet leuk vindt. Zou betekenen dat ik helemaal geen fantasy RPG's meer mag spelen: "Speel je weer zo'n World-of-Warcraft-achtig spel?".

Verder zeur ik ook niet over haar klusprogramma's en andere totaal niet interessante TV-programma's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:21:
[...]

M'n DPS gear is slechter, en dan voel ik me helemaal 'kited'.
de term die jij zoekt is "boosten" of "geboost" worden kiten is het ehm rondkiten van een mob, zoals bijvoorbeeld een hunter/frost mage doet. (alhoewel Dk's ook wel Faction champion kiten enzo)
Amras schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat ik geen dingen doe die zij niet leuk vindt. Zou betekenen dat ik helemaal geen fantasy RPG's meer mag spelen: "Speel je weer zo'n World-of-Warcraft-achtig spel?".

Verder zeur ik ook niet over haar klusprogramma's en andere totaal niet interessante TV-programma's. :+
nee das waar, maar nou ja manage de tijd goed zou ik zeggen 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Valkyre op 12-02-2010 12:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SinergyX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:23:
[...]

Voor een paar freaking HC's? Waarvan al een bizar hoeveelheid inmiddels generfed is. En Naxx zeker minimaal 5000 gearscore?

Zit je als DPS in een team met een mindere tank, zal je je in moeten houden, of hulp skills gebruiken (TotT, MD). Zint je het niet, is het dus niet de schuld van de tank, maar van jezelf.

Enige wat die jongen nodig heeft is een paar stamina enchants/gems, duizend of 2 extra HP en gaan.

Vervang je trinkets door een wat leukere stamina trinket (Essence of Gosammer AN HC en Black hearth ToC normal - Monarch crab is helaas JW, erg goeie stamina trinket). Pak desnoods die crafted 200 tankgear mee (spike guards ofzo?).
Saronite Swordbreakers bedoel je

Zie chest/bracers:
http://armory.wow-europe....ing+Nether&cn=Nogg%C3%ADn

die zijn erg makkelijk te maken en hoeven niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:23:
[...]

Als jij in HoR, PoS of FoS terecht komt dan is 4000 gearscore toch echt wel prettig om te hebben. Da's het grappige van heroics, daar bepaal jij niet waar je in terecht komt, alszo, random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bertjeee schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:34:
[...]

Als jij in HoR, PoS of FoS terecht komt dan is 4000 gearscore toch echt wel prettig om te hebben. Da's het grappige van heroics, daar bepaal jij niet waar je in terecht komt, alszo, random.
Blijft dat GS en al die eisen van de meeste mensen maar raar vinden.

Ja ok je bent er niet om iemand te boosten maar als je als mage zijnde al gemiddeld 8/9k doet op een boss dan maakt het echt niet uit een hunter maar 1300dps kan doen.
En ja ik ben ook iemand die gewoon 89% van naxxramas gecleared heeft met de guild in bijna alleen maar lvl 70 gear, en ja wel endgame gear maar alsnog.

heb een hele discussie over die dingen gelezen op MMO, en daar kwamen ze half tot de conclusie dat de oudere spelers , meer geduld hebben minder zeuren met wipen etc en dat de eind tbc / lichking spelers de gs mensen zijn.
( oudere spelers bedoel ik vanilla )

niet dat het zo echt hoeft te zijn, maar je weet het nooit

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 12-02-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

SpoTs schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:21:
[...]

En het is geen groupcast maar een single cast op 1 target. En ze blijft gewoon doorbeuken op je, dus tenzij je slechte tps hebt zie ik geen enkele reden om erin te gaan staan.
Shock of Sorrow doet single-target damage, maar heeft een AoE component die iedereen 10 seconden lang (op heroic) incapicatate. De incapicitate wordt gebroken als je damage krijgt. Gezien Maiden of Grief gewoon door blijft meppen, is het voor de tank niet heel zinnig om in de void zone te gaan staan, want de melee damage van Maiden maakt je wel weer wakker.

Voor DPS en healers is het wel erg nuttig. Zorg dat je aan de rand van de void zone staat, zodra Shock of Sorrow gecast wordt, doe je een stapje opzij, de incapacitate landt, je wacht op een tick van de void zone en stapt er weer uit. Scheelt je toch makkelijk zo'n 7-8 seconden aan DPS of heal tijd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:36:
[...]

Blijft dat GS en al die eisen van de meeste mensen maar raar vinden.

Ja ok je bent er niet om iemand te boosten maar als je als mage zijnde al gemiddeld 8/9k doet op een boss dan maakt het echt niet uit een hunter maar 1300dps kan doen.
En ja ik ben ook iemand die gewoon 89% van naxxramas gecleared heeft met de guild in bijna alleen maar lvl 70 gear, en ja wel endgame gear maar alsnog.

heb een hele discussie over die dingen gelezen op MMO, en daar kwamen ze half tot de conclusie dat de oudere spelers , meer geduld hebben minder zeuren met wipen etc en dat de eind tbc / lichking spelers de gs mensen zijn.
( oudere spelers bedoel ik vanilla )
Denk dat dat ook mijn probleem is :-). Ik heb niet zo veel haast. Ik zeg ook niet dat hij met z'n huidige gear die instances niet kan clearen, maar met een pug met een aantal haast figuren krijg je het wel onnodig moeilijk. Als je met je guild gaat weet iedereen je status en komt dat vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bertjeee schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:37:
[...]

Denk dat dat ook mijn probleem is :-). Ik heb niet zo veel haast. Ik zeg ook niet dat hij met z'n huidige gear die instances niet kan clearen, maar met een pug met een aantal haast figuren krijg je het wel onnodig moeilijk. Als je met je guild gaat weet iedereen je status en komt dat vast wel goed.
Ja toch ?, zo had ik gistere op me alt nog zo'n stell haastige spelers een druid tank in dit geval sorry maar ik haat druid tanks, 90% kan niet tanken ermee elke dpser melee trekt aggro van de main druid tank af en ik moet iedereen maar healen healen healen echt te erg.

Warrior tank en alles prima geen gezeur maar goed dat zijn ook vaak met druids die niet kunnen tanken :P onze mt is ook een druid dus ja het kan wel.

Verder je bent er voor ontspanning and fun, maar ze hoeven bij mij echt niet aan te komen met gs en dat soort onzin dan wil ik al niet eens in je groep zitten...ik ben gewoon ouderwets en ik kijk naar wat iemand kan en niet wat ze nummertje zegt.
Presteer je niet pleur ik je er toch uit ?, werkte altijd goed snap niet waarom nu niet meer alsof je een addon moet hebben om te zien of iemand skills heeft of presteerd, het geeft alleen een idee van wat hij kan doen..
Maar mensen met 5400gs kunnen door iemand met 4900gs makkelijk eruit gedpsed en dmg done worden.

Doe mij maar 4900GS en hele fight overleven en genoeg dps.
of iemand met 5400gs en 9k dps en op 40% al dood is.
Ach ja ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
SpoTs schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:21:
[...]
Eum ik heb toen Wrath net uit was met mijn paladin daar getanked met 20k hp. Nooit erin gestaan. Daarnaast heb ik laatst met mijn prot warrior toen die net gedinged was ook dat getanked zonder probs. Ik heb een manier om die Shock of Sorrow te dispellen, dus ik sta er sowieso niet in.
Op pally idd makkelijk
Shock of Sorrow: Does 3063 to 3937 Shadow damage and incapacitates all group members for 10 seconds; damage will cancel the incapacitate effect. This is treated as a party wide gouge and follows NPC CC rules accordingly.

source: http://www.wowwiki.com/Maiden_of_Grief

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bertjeee schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:34:
ICC HC's zijn ook de 'end contect' HC's, zoals ToC HC al moeilijker was dan menig HC ervoor.
SpoTs schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:27:
Saronite Swordbreakers bedoel je

Zie chest/bracers:
http://armory.wow-europe....ing+Nether&cn=Nogg%C3%ADn

die zijn erg makkelijk te maken en hoeven niet veel te kosten.
Die inderdaad.

Probleem het HP is dat het compleet vernoikt werd met die 2 trinkets van de events (170 stamina stuk ofzo?), vanaf dat moment ging de 'HP eis' bizar hard omhoog. Ik heb zelfs in de tussentijd nog die frost-resist chest gehad, juist vanwege de hoge stamina erop.

edit: http://www.wowhead.com/?item=43586 deze, paar leuke stamina gems erin (ik had 1 dragon eye) en wat defense zut erop, je stamina vliegt omhoog.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:21

Goku33

Ownage!

[...]

Cool, ik wist heel niet dat jij ook op dit forum zat :D Ik ken je nog als Bladeleaf uit Seducing (oops dropped my pen on my keyboard) en ook wel als Flats :)
Zany (warlock), Lightbringer, hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:43:
[...]
Maar mensen met 5400gs kunnen door iemand met 4900gs makkelijk eruit gedpsed en dmg done worden.

Doe mij maar 4900GS en hele fight overleven en genoeg dps.
of iemand met 5400gs en 9k dps en op 40% al dood is.
Ach ja ! :D
Ligt misschien aan mij, maar ik heb geen idee hoe eventuele gearscore zich moet verhouden tot dps-done.

Als ik mijn broer vergelijk met mij, dan heeft hij op ongeveer de helft van de slots betere gear (hoger ilvl in ieder geval), maar ik doe véél meer dps. Uiteraard zijn er verschillen tussen de classes (hij is warlock, ik ben hunter), maar dan nog is het vreemd dat er in 10-man raids een dps-gat is van ca. 1500 dps in mijn voordeel, terwijl hij betere gear heeft.

En aangezien ik niet weet hoe de gearscore zich verhoudt tot de dps-mogelijkheden kijk ik vooral naar wat iemand doet in de instance. Zolang iedereen zich netjes gedraagt en geen irritante dingen doet (zeiken dat het niet snel genoeg gaat, schelden, etc etc) en we netjes de instance clearen vind ik het allemaal best. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:03:
Anders zou de LFG me er ook niet in zetten (ToC/ICC heroics zijn locked)
Dat is dus gewoon niet waar. De oude heroics hebben enorm lage requirements. Als iedereen met de min requirements die dingen gaat doen zou je waarschijnlijk niet ver komen.

En hoe dan ook is je gear gewoon erg laag. IMHO is er geen excuus om niet gewoon ff een paar keer ToC normal te grinden om die ilevel 155 spullen enzo weg te werken. Ik zou als healer ook weinig zin hebben iemand te dragen die niet ff die moeite genomen heeft. Met je guild moet je doen waar je zin in hebt, maar ik doe randoms voor die frost badges, niet om iemand met gear net goed genoeg om door de DF de instance in gelaten te worden te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BornFlippy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
bertjeee schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:37:
[...]

En voor die leukerds die altijd maar gehaast zijn, gewoon rustig aan doen als tank. Als ze dan ongeduldig worden en zelf beginnen te pullen moet je ze gewoon laten doen en vooral het motto: "You pull it, you tank it" hanteren.
Die binden dan wel in of leaven :-P

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BornFlippy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:00:
[...]

En voor die leukerds die altijd maar gehaast zijn, gewoon rustig aan doen als tank. Als ze dan ongeduldig worden en zelf beginnen te pullen moet je ze gewoon laten doen en vooral het motto: "You pull it, you tank it" hanteren.
Die binden dan wel in of leaven :-P
Yup, if you pull like a tard you will be healed like a tard
?
?
means you dont get healed and die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gearscore, zucht.
Dat is verreweg de slechtste uitvinding in WoW van het afgelopen jaar.
Het zegt namelijk helemaal niets.

Als je geen mensen met wat mindere gear tegen wil komen, gebruik dan de LFG tool lekker niet.
Maar nee, mensen zijn te lui om een zelf een groepje te maken.

Mijn main heeft zeer goede gear. 9k DPS op heroic bosses zijn voor mij geen uitzondering.
Meestal heb ik enorm veel betere gear dan alle anderen in mijn groep.

Wat mensen zich moeten realiseren is dat ik overgeared bent en mezelf moet aanpassen, niet andersom.
De tank aanspreken als jij aggro pullt is bij lange na niet altijd terecht.
Ik kan van een heroic tank gewoon niet verwachten dat hij tegen mij aggro houdt.
Dus ik let zelf op.

Zouden meer mensen moeten doen.
En alstjeblieft laten we GSA schrappen, skill kan niet worden gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BornFlippy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:00:
En voor die leukerds die altijd maar gehaast zijn, gewoon rustig aan doen als tank.
Ik tank zelf en clear een instance zo snel mogelijk. Als mensen dan zelf gaan pullen krijgen ze 1 waarschuwing, en daarna laat ik ze spullen die ze pullen lekker zelf tanken. Maar ik heb ook wel eens in een instance gezeten als healer met een tank die tussen elke trashpack in UK 10 seconden zat te wachten terwijl we die instance allemaal enorm overgeareden. Op een vriendelijke suggestie dat ik 't prima vond als 'ie meer dan 1 pack pullde reageerde 'ie niet. Nou, dan moet ik me ook inhouden niet zelf maar te gaan pullen hoor.

Ik heb geen haast, maar die heroics zijn als je ze zo snel mogelijk doet tenminste nog een beetje interessant. Beetje vergelijkbaar met skieen, als je tegen het randje van je kunnen / wat verstandig is zit, is het een stuk spannender dan dat je met 5km/u afdaalt :)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:04:
Dat doet het ook niet, de naam GEARscore zegt namelijk al dat het je gear meet, niet je skill. Er is niks mis met gearscore. Er is alleen wat mis met mensen die aan hoe goed je gear is een bepaalde waarde hangen, maar dat is altijd al het geval geweest. GearScore bannen gaat dat echt niet veranderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:04:
Gearscore, zucht.
Dat is verreweg de slechtste uitvinding in WoW van het afgelopen jaar.
Het zegt namelijk helemaal niets.

Als je geen mensen met wat mindere gear tegen wil komen, gebruik dan de LFG tool lekker niet.
Maar nee, mensen zijn te lui om een zelf een groepje te maken.

Mijn main heeft zeer goede gear. 9k DPS op heroic bosses zijn voor mij geen uitzondering.
Meestal heb ik enorm veel betere gear dan alle anderen in mijn groep.

Wat mensen zich moeten realiseren is dat ik overgeared bent en mezelf moet aanpassen, niet andersom.
De tank aanspreken als jij aggro pullt is bij lange na niet altijd terecht.
Ik kan van een heroic tank gewoon niet verwachten dat hij tegen mij aggro houdt.
Dus ik let zelf op.

Zouden meer mensen moeten doen.
komt omdat jij heb geleerd hoe je moet spelen.
Maar alle mensen die bijna begonnen zijn in de lichking, die spelen naar 80 asap en snel leren al hun class abilities niet en jumpen gelijk in de heroic's voor gear en tier etc en snappen dan nog niet waarom een dk geen intellect nodig heeft. bv

En nee het sneller lvlen is totaal niet erg, maar je ziet inderdaad wel mensen een deeel niet meer begrijpen of omdat ze oude instances in tbc of zo niet gedaan hebben niet al een beetje bekend zijn met de encounter of hoe de mechanic's werken.
Iedereen is gelijk en we spelen het allemaal voor fun en we betalen er allemaal voor en ik wil best mensen helpen maar als er inderdaad van die kwallen die noob en weet ik het bleren overall doorheen en constant doodgaan etc dan houd het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:04:
Dat doet het ook niet, de naam GEARscore zegt namelijk al dat het je gear meet, niet je skill. Er is niks mis met gearscore. Er is alleen wat mis met mensen die aan hoe goed je gear is een bepaalde waarde hangen, maar dat is altijd al het geval geweest. GearScore bannen gaat dat echt niet veranderen.
Mijn mening over GS is wel iets positiever geworden, maar eigelijk enkel bij het lage segment. Met gearscore kan je redelijke indicatie krijgen wat een DPS/tank/healer zou kunnen, alles wat er fout gaat kan je sneller wegzetten op simpele player-errors.

Andere kant, OS3D met 5.2k GS, wat per saldo eigelijk maar een 5-6k DPS gewenst is, dat kunnen menig class al ver voor 5.2k GS. Ikzelf kon al over de 6k (single target) halen met 4.8 GS en had nog meer ruimte voor meer damage. (buffs waren niet optimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:07:
Iedereen is gelijk en we spelen het allemaal voor fun en we betalen er allemaal voor en ik wil best mensen helpen maar als er inderdaad van die kwallen die noob en weet ik het bleren overall doorheen en constant doodgaan etc dan houd het gewoon op.
Kijk hier ben ik het wel helemaal mee eens.
Ik vind het prima als ik verreweg de hoogste DPS ben.
Ik vind het ook prima als de tank niet tegen mijn aggro op kan. Dan let ik zelf op.

Gescheld geschreeuw, gezeur, mensen die pullen terwijl ze geen tank zijn en dat soort dingen.
Dan houdt het voor mij snel op, dat verpest mijn plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:13:
[...]
Andere kant, OS3D met 5.2k GS, wat per saldo eigelijk maar een 5-6k DPS gewenst is, dat kunnen menig class al ver voor 5.2k GS. Ikzelf kon al over de 6k (single target) halen met 4.8 GS en had nog meer ruimte voor meer damage. (buffs waren niet optimaal).
Bestaan er "richtlijnen" per class bij welke GS je hoeveel DPS zou moeten kunnen doen? Ervan uitgaande dat je goed bij elkaar passende gear hebt, goed gegemmed en geenchant uiteraard.

If so, enig idee waar ik die kan vinden? Ik zou het wel fijn vinden om ergens op een objectieve manier te kunnen vinden of ik mijn taak een beetje naar behoren vervul of dat er ergens nog veel ruimte voor verbetering is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik weet bestaat zoiets niet, omdat je DPS ook heel erg afhankelijk is van de encounter en je party. Daarnaast zit je nog met specs, de pure dps classes hebben veelal dezelfde gear, maar de output van hun spec verschilt enorm (hunter BM vs SV bijvoorbeeld).

Ik zit zelf op 4.8k GS, in single starget steady 25-mans kan ik 6k aantikken. Mensen dus rond mijn GS verwacht ik dat zij soortgelijk kunnen halen, en niet opeens met 2-3k rondhuppelen. In heroics hang ik vaak rond 3-3.5k, een mage/lock kan met soortgelijke gear veelal meer halen (arcane, destro), zitten ze zwaar onder mij gaat er iets niet goed.

Beetje kennis en ervaring zegmaar.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Miles Teg schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:25:
[...]

Bestaan er "richtlijnen" per class bij welke GS je hoeveel DPS zou moeten kunnen doen? Ervan uitgaande dat je goed bij elkaar passende gear hebt, goed gegemmed en geenchant uiteraard.

If so, enig idee waar ik die kan vinden? Ik zou het wel fijn vinden om ergens op een objectieve manier te kunnen vinden of ik mijn taak een beetje naar behoren vervul of dat er ergens nog veel ruimte voor verbetering is. :P
Nee er is totaal geen relatie daartussen.

meer dps hangt van andere dingen af, gear met juiste stats/ juiste gems/ juiste enchants. en voor het grootste deel, hoe goed ken jij je char en wat zijn je enchants.
Goku33 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:57:
[...]Cool, ik wist heel niet dat jij ook op dit forum zat :D Ik ken je nog als Bladeleaf uit Seducing (oops dropped my pen on my keyboard) en ook wel als Flats :)
Zany (warlock), Lightbringer, hier :)
Bladeleaf was m'n broertjes account, ik heb een maand of 3 geleden zijn account overgenomen om met AH te spelen terwijl ik raid, en wat heroics te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door DrFlash op 12-02-2010 13:49 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:38:
Nee er is totaal geen relatie daartussen.

meer dps hangt van andere dingen af, gear met juiste stats/ juiste gems/ juiste enchants. en voor het grootste deel, hoe goed ken jij je char en wat zijn je enchants.
Over het algemeen is het toch echt hoger ilevel = meer van dezelfde stats = meer DPS. Je kunt geen getal op een bepaalde GS hangen met zoveel DPS hoort bij een bepaalde GS, maar het is onzin te zeggen dat er geen relatie is tussen GS en DPS.

Voorbeelden die aangedragen worden zijn "Ik heb liever iemand van 4900 GS die weet hoe die moet spelen dan iemand met 5200 die meteen dood is". Ik vind het altijd jammer dat er dergelijke drogredenaties gebruikt worden.

Gear is gewoon belangrijk. En vooral voor pugs moeten veel pug-leaders compenseren voor dat de gemiddelde pugger niet bepaald de beste speler is, dus over het algemeen vragen ze om een GS van 5k, waar je op uit komt als je je heroic grind gedaan hebt. Of iemand de skills heeft voor een gevecht kun je vooral niet bepalen namelijk, dus eerst wordt er gewoon op gear gefilterd. Vroeger werd dat ook altijd gedaan en het enige wat GS doet is daar een nummertje aan hangen. Ik vind de allergische reactie van mensen op GS dus ook wat vreemd. Beetje de nieuwe bandwagon waar iedereen opspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39
Ach.. Ik zie als DPS een slecht gegearede tank in een HC als lastig, omdat alles langzamer gaat. Maar ik zie het als DPSer ook als mijn taak om mn aggro in check te houden, op te letten welke targets de tank pulled/focussed en daar mijn DPS op aan te passen. Mocht er bij een AoE pull iets vreemds gebeuren waardoor ik aggro krijg, verwacht ik echter wel van een tank dat die m redelijk vlot van me aftrekt, Dat laatste geldt vooral als healer :).

Ben sinds 2 dagen een beetje aan het healen als discpriest. Disc is een leuke offspec voor mn shadowpriest. Redelijk wat overlap mogelijk qua gear :) Had ook nog e.e.a. aan healinggear liggen en won op een OS roll de 264 healing gloves dus toen maar besloten wat bij te gaan healen.

Blijft toch leuk; de ene keer kijken hoe je skills nu precies zijn met een warrior tank met een GS van maar liefst 2669 (en van te voren zei; ben net gedinged en ik heb nog maar 530 def, mag ik mee van jullie? :D). Ging gewoon goed, enkele kleine foutjes daargelaten (met 20k hp ga je vrij vlot neer als tank na een fear :D). Helemaal geen problemen verder met aggro (arcane mage guildy mee die tot 7K DPS deed stond er ook van te kijken :D).

Denk je de andere keer met een paladin tank met een GS van 5200 lekker te kunnen relexen.. Krijg je enkele keren gewoon aggro, en is die knakker ook nog eens vies laat met mobs van z'n healer aftaunten. Doe mij dan toch maar die slecht gegeared warrior hoor :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Ben zelf niet zo kapot van het hele gearscore idee, wij doen dan ook meestal gearchecks. Gearscore helpt hier natuurlijk wel een beetje bij. Op deze manier kun je wel zien of iemand gegeared is voor een fight, of ze dan ook daadwerkelijk een beetje DPS doen zien we daarna wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:54:
[...]Over het algemeen is het toch echt hoger ilevel = meer van dezelfde stats = meer DPS. Je kunt geen getal op een bepaalde GS hangen met zoveel DPS hoort bij een bepaalde GS, maar het is onzin te zeggen dat er geen relatie is tussen GS en DPS.

Voorbeelden die aangedragen worden zijn "Ik heb liever iemand van 4900 GS die weet hoe die moet spelen dan iemand met 5200 die meteen dood is". Ik vind het altijd jammer dat er dergelijke drogredenaties gebruikt worden.

Gear is gewoon belangrijk. En vooral voor pugs moeten veel pug-leaders compenseren voor dat de gemiddelde pugger niet bepaald de beste speler is, dus over het algemeen vragen ze om een GS van 5k, waar je op uit komt als je je heroic grind gedaan hebt. Of iemand de skills heeft voor een gevecht kun je vooral niet bepalen namelijk, dus eerst wordt er gewoon op gear gefilterd. Vroeger werd dat ook altijd gedaan en het enige wat GS doet is daar een nummertje aan hangen. Ik vind de allergische reactie van mensen op GS dus ook wat vreemd. Beetje de nieuwe bandwagon waar iedereen opspringt.
Hydra, Heb je er wel eens over nagedacht dat jij er gewoon totaal naast kan zitten, het lijkt wel of op alle vragen/antwoorden die hier komen jij totaal het tegenovergestelde moet stellen.

Nogmaals, hoger iLvL heeft met het niveau waar de gear vandaan komt te maken, hoeven niet altijd betere stats te hebben, zo is de ilvl 200 trinket van darkmoon faire (darkmoon card berserker) voor bepaalde classes nog steeds beter dan alle gear tot ToTc en zelfs daar zijn maar een paar items die je meer DPS geven. Mirror of truth (blauw tank trinket) is voor een heleboel tanks nog steeds superieur tot de meeste hogere level trinkets. en zo zijn er meer dingen op te noemen. Ik gebruik op m'n warrior Gloves van 2 gear niveaus lager omdat die Arp heeft en dat voor mij een belangrijke stat is. dus hoger DPS.

Gearscore is een tool voor luie raidleaders, zo zijn er meer zoals bijv Elitist group. Waarvan overigens de 2de vele malen beter is aangezien die naar daadwerkelijke stats en ervaring kijkt in plaats van een optelling van ilvl.

Dat is de enige reden dat mensen 'allergisch' zijn voor gearscore, omdat als je simpelweg gewoon iets meer kennis van het spel hebt je weet dat het weinig tot niks betekend.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

SinergyX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:13:
[...]

Mijn mening over GS is wel iets positiever geworden, maar eigelijk enkel bij het lage segment. Met gearscore kan je redelijke indicatie krijgen wat een DPS/tank/healer zou kunnen, alles wat er fout gaat kan je sneller wegzetten op simpele player-errors.
Exact. Ik 'gebruik' GS zelf alleen om te kijken wat voor gear niveau mijn random dungeon healer heeft. Afhankelijk daarvan pull ik snel/ langzaam. Na de eerste boss evalueer je even hoe het gegaan is en stem je je gedrag er op af, en kun je door. Negen van de tien keer dat ik in een heroic met een gelijk gegearede healer in de problemen kom is puur omdat ik net ff te snel doorgerend ben en de healer ff niet doorhad dat ik het tempo erin had :P

offtopic:
FYI, Mektheb: Druid tanks hebben de eerste 5 seconden van een gevecht met meerdere mobs vaak last dat 1 of 2 van de mobs alleen een Swipe (600-100dmg, met wat extra threat) gekregen hebben. De rest die geMauld (2.5-5k, met huuuuge threatbonus) worden krijg je echt met geen mogelijkheid meer van die tank af, maar die ene mob die net geen Maul op zijn dak heeft gehad wil nogal eens door de splash AoE achter een pally, DK of warrior af gaan. Daar kan die druid zelf niet zo gek veel aan doen, zo werkt een druid tank nu eenmaal. Swipe is leuk, maar als 'snap-aggro' tool is het gewoon niet sterk genoeg. Na die 5 seconden mag het eigeniljk geen probleem meer zijn, daarvoor is Swipe dan weer heerlijk. Spammen met tab-Maul. Maar wel vrij saai :P

[ Voor 0% gewijzigd door Blistimo op 12-02-2010 14:23 . Reden: offtopicje ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Ik lurk hier al een tijdje mee en wil toch graag even inhaken op het gearscore verhaal. Bij ons op de realm wordt niet echt naar gearscore gevraagd, ook achievement linken is vaak niet eens nodig om een invite te krijgen. Maar 9 van de 10 keer als ik een raid pug is het dan ook een echte fail groep. Mensen die gewoon niet luisteren naar tactics, niet kijken naar wat er nou eigenlijk gebeurt op het scherm en gewoon niet nadenken.

Aangezien ik geen zin heb in verplichtingen zit ik in een social guild die ook regelmatig probeert te raiden. Op 10 mans zijn er meestal wel genoeg mensen te vinden maar 25man is meestal halve pug. Met name die laasten zijn gewoon gedoemd om te falen. Echter ook guildies die meerdere lvl80 hebben presteren gewoon zwaar onder de maat.

Paar leuke voorbeelden zijn Gormok in ToC (mensen die rustig 150k damage pakken op de fires), Marrowgar waar meestal 1 a 2 dps bezig is op de spikes en de rest gewoon als een zombie de boss zit te nuken en nu onze weekly raid Malygos. Aangezien ik gisteren pas voor het eerst deze week online kwam gelijk maar even geprobeerd te doen, meeste guildies hadden hem al gedaan dus dan maar met de 'leftovers'/alts. Uiteindelijk na 10 wipes maar gecalled omdat P3 gewoon boven het denkniveau van teveel mensen ligt. Toppunt was ook een nieuwe ret pala die 800dps doet met een GS van 4800+. Dat is volgens mij al haalbaar met alleen auto-attack ofzo :?. Ook in 80% van de HC pugs valt het me op dat ik als tank (redelijke gear, geloof iets van 5200GS) gewoon 1 of 2 op de dps lijst sta.

GS is inderdaad een leuke indicatie van waar mensen toe in staat zouden kunnen zijn maar daar houdt het gewoon bij op. Om mensen met zulke dikke gear gewoon zo dom cq. lomp te zien zijn frustreert mij de laatste tijd toch wel dusdanig dat ik steeds vaker met lood in m'n schoenen WoW opstart.

Speel zelf overigens pas 1,5 jaar en heb maar 1 char, geen alts. Enige mogelijkheid die ik zie om bovenstaand probleem op te lossen is gewoon naar een raid guild gaan, maar ik heb geen zin in de bijbehorende verplichtingen qua attendance enzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bij ons in guild is gebruik van de gearscore addon in raids nu verboden. Er is geen bewijs dat het gebruik van deze addon tot merkbare lag leidt maar wel dat het een bijzonder spammerige addon is die gedurende een raid per persoon (ook mensen die de addon zelf niet hebben!) tot enkele megabytes extra dataverkeer leidt. Vast niet veel over het totaal van een paar uur speeltijd maar het is volstrekt zinloos.

Sowieso (los van data spam); dood aan gearscore. ilvl en gearscore zijn 2 van de slechtste ideeen ooit in WoW.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
De low level dungeons zijn echt geweldig als je tank+dps een beetje capabel zijn. Je owned echt zo hard, het is zo makkelijk. Ik was als hunter met een mage aan het 'vechten' om top dps. Alle twee vol aoe'en, wd mobs vielen bij bosjes. Ging eigenlijk nergens over. Zelfs mana was nauwelijks een issue voor ons.
Heb nu trouwens dual spec gekocht op mijn hunter. Ik vermoed zo dat MM veel meer dmg doet in dungeons vanwege de hogere crit. 50% van mijn damage komt nu van volley, dan zal alleen maar meer worden met +crit en +volley dmg talents. Ik hou ook gewoon lekker mijn bear met thunderstomp, is wel zo makkelijk als de tank suckt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:03:
Hydra, Heb je er wel eens over nagedacht dat jij er gewoon totaal naast kan zitten, het lijkt wel of op alle vragen/antwoorden die hier komen jij totaal het tegenovergestelde moet stellen.
Mij lijkt het dat als ik het verkeerd heb, je met argumenten kunt komen die dat ook bewijzen. Als jij A zegt en ik B, en ik heb ongelijk, lijkt het me een eitje voor je om me met argumenten aan te vallen in plaats te klagen over dat ik het ergens niet mee eens ben?

En ja, ik ben het niet eens met het gezeur over gearscore. Mensen doen alsof het het einde van het spel is ofzo. IMHO zwaar overtrokken.
Nogmaals, hoger iLvL heeft met het niveau waar de gear vandaan komt te maken, hoeven niet altijd betere stats te hebben, zo is de ilvl 200 trinket van darkmoon faire (darkmoon card berserker) voor bepaalde classes nog steeds beter dan alle gear tot ToTc en zelfs daar zijn maar een paar items die je meer DPS geven. Mirror of truth (blauw tank trinket) is voor een heleboel tanks nog steeds superieur tot de meeste hogere level trinkets. en zo zijn er meer dingen op te noemen. Ik gebruik op m'n warrior Gloves van 2 gear niveaus lager omdat die Arp heeft en dat voor mij een belangrijke stat is. dus hoger DPS.
Ik stel heel specifiek dat gemiddeld genomen een hogere ilevel betekent dat er meer van dezelfde stats op zitten. Jij gaat zoals veel mensen op hele specifieke gevallen in: trinkets. Trinkets zijn een uitzondering: ik heb zelf ook een ilevel 200 tank trinket die veel beter is dan de ilevel 232 ofzo die je voor triump kan kopen. Sterker nog; ik heb ToC normal 25 keer gefarmed ofzo voordat ik die trinket eindelijk had. Maar dit zijn uitzonderingen. "Normale" gear is kwa stats veel simpeler en afgezien van setbonussen hebben items met een hogere ilevel gewoon meer van dezelfde stats, juist omdat het de bedoeling is dat ze een upgrade zijn. Het zou gewoon slechte itimization zijn als elke nieuwe gearpiece slecht zou zijn dat die je al hebt lijkt me?
Gearscore is een tool voor luie raidleaders, zo zijn er meer zoals bijv Elitist group. Waarvan overigens de 2de vele malen beter is aangezien die naar daadwerkelijke stats en ervaring kijkt in plaats van een optelling van ilvl.
GearScore is niet meer dan wat het zegt; een filter. De meeste raidleaders gebruiken het gewoon om mensen met een te lage gearscore (en met 3-4k ofzo heb je niks in ICC te zoeken) en inspected dan mensen alsnog om te kijken of hun gear klopt. Er zijn mensen die alleen naar GS kijken maar zulke raidleaders wil je uberhaupt niet mee in zee gaan, dan zit je na 4 uur werken met een raidlock waarop alleen Marrowgar dood is.
Dat is de enige reden dat mensen 'allergisch' zijn voor gearscore, omdat als je simpelweg gewoon iets meer kennis van het spel hebt je weet dat het weinig tot niks betekend.
Ik hoop dat iemand die kennis heeft van het spel weet dat gear heel veel betekent. Als je denkt dat gear niet belangrijk is, vraag ik me af welk spel je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:29:
[...]Ik hoop dat iemand die kennis heeft van het spel weet dat gear heel veel betekent. Als je denkt dat gear niet belangrijk is, vraag ik me af welk spel je speelt.
Een mooi voorbeeld is het neerhalen van TotGC met gear < TotG. en ja dat is een achievement. maar er zijn hier mensen met een gearscore van 5000+ die em nog niet eens met de huidige gear hebben gehaald.

skill > gear

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:24

junglebeast

hier staat iets

Mensen, ga nu niet meer olie op het GS vuur gooien aub.

Een full Wrath of Relentless gegearde tank met GS6000 zie ik dus echt niet een boss tanken. En daarmee heb ik het wel gezegd. :)

Ga dan als je graag mensen beoordeelt kijk dan naar Elitist Group, of EG > linkje<. Die laat wel iets meer zien dan 4 cijfertjes.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34
Zelf heb ik geen flauw idee wat mijn gearscore is. Heb het ook tot kort maar 1 x gezien als eis voor een PUG. Heb die gast daarna geflamed in /2 en nooit meer wat van gehoord.

Sinds kort echter zijn er iets van 8 free transfer servers naar Trollbane en krijg je shit als /2 5200 GS priest looking for server/guild/pvp whatever.

Geloof dat bij ons niemand een idee heeft wat 5200 GS inhoud : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Gearscore zou eigenlijk een stuk uitgebreider moeten zijn. De basis moet zijn of de gear aansluit op de spec van de player.

Nu is een ilvl 264 item gewoon dikke punten voor je gearscore, terwijl eigenlijk gekeken zou moeten worden of dat wel een goed item is voor jouw spec. Daarnaast moeten ook per spec ratings gehangen worden aan bepaalde gems, enchants en glyphs. Zo krijg je echt een totaalplaatje of die player goede gear heeft voor zijn spec.

Dan heb je er nog iets aan, want de juiste gear, stats, gems, glyphs en enchants uit kunnen kiezen getuigd ook al wel van wat inzet.

[ Voor 13% gewijzigd door Goku33 op 12-02-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hydra

Gear is belangrijk maar niet zo belangrijk als jij het stelt.
Skill is nog altijd veel belangrijker.

Mensen wijzen in mijn optiek veel te makkelijk naar gear als een verklaring waarom Boss X niet gedowned wordt. Het is namelijk makkelijker om daar naar toe te wijzen, dan toe te geven dat er dingen niet goed gaan, de tactiek verkeerd is of sommige raidmembers gewoon slecht presteren.

Slim bewegen, damage avoiden, goede kennis van je class, goede uitvoering van de juiste tactiek zijn imo vele malen belangrijker.

Laten we niet vegeten dat Naxxramas voor de eerste keer gecleared werd met 20 man in level 70 gear.
Ulduar Hardmodes werden gekilled in naxxramas gear door sommige guilds, en dat was toch echt gear die iedereen had op dat moment. Toch waren er maar een paar guilds die die hardmodes vanaf het begin van ulduar aan konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:29:
[...]

Ik hoop dat iemand die kennis heeft van het spel weet dat gear heel veel betekent. Als je denkt dat gear niet belangrijk is, vraag ik me af welk spel je speelt.
Gear is zeer belangrijk. Maar het is geen garantie dat die persoon goed zijn rol kan vervullen. Wat ik eigenlijk zoek is een tabelletje cq richtlijn waarbij ik kan kijken of ik een beetje naar behoren functioneer.

Ik weet dat bepaalde trinkets met ilvl200 veel beter zijn dan trinkets met hogere ilvl's. Ik weet ook dat met mijn survivalspec de ilvl245 craftable chest geen upgrade is (terwijl ik nu ilvl226 chest heb).

Een dergelijke tabel kan dus natuurlijk nooit super nauwkeurig zijn. Daarvoor zitten er te veel verschillen in de specs, de encounters, lag/latency, etc etc. Het "probleem" wat ik heb is dat mijn dps consequent 1000 tot 1500 hoger ligt dan de rest van het guild. Ik weet van mezelf dat ik geen top speler ben, maar dan vraag ik me af, ligt het verschil puur aan de class, of presteren mijn guildies zwaar onder de maat.

Daarom zoek ik een simpele tabel (of een andere simpele manier om performance van dps naar gear te meten) waarbij ik kan zien dat iemand met dit gearniveau op ongeveer dat dps-niveau zou moeten zitten. Het gaat me niet om 200-300 dps, het gaat me er om dat het verschil nu ca. 6k vs. 4,5k (voor de nr. 2) is, en dat is een dusdanig groot verschil dat ik graag wil kunnen verklaren. Ook omdat iedereen het er over heeft dat warlocks en mages zulke goede dps kunnen doen, terwijl mijn ervaringen anders zijn momenteel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:41:
Een mooi voorbeeld is het neerhalen van TotGC met gear < TotG. en ja dat is een achievement. maar er zijn hier mensen met een gearscore van 5000+ die em nog niet eens met de huidige gear hebben gehaald.

skill > gear
Nee.

Performance = Skill * Potential. Potential is gewoon je gear/talents/class e.d. Beide zijn factoren in de vergelijking. Als je uit moet gaan van een bepaald skillniveau (wat zal moeten als je pugs leid) moet je dus een bepaalde gear eis gaan stellen: een pug RL kent namelijk de mensen die hij invite over het algemeen niet.

Je draagt bovendien weer een voorbeeld aan: er is een groep die Ulduar gecleared heeft in blue gear. Ik zou dolgraag met mensen die zo goed zijn puggen en nee dan zou ik welke gear ze hebben enzo helemaal aan hun overlaten wat waarschijnlijk zijn ze gewoon beter dan ik ben. Maar in het geval van een PuG moet je er gewoon vanuit gaan dat het overgrote merendeel niet bijster goed is.

Aangezien je niet op de rest van m'n post ingaat ga ik er maar vanuit dat je het met me eens bent :)
junglebeast schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:42:
Mensen, ga nu niet meer olie op het GS vuur gooien aub.

Een full Wrath of Relentless gegearde tank met GS6000 zie ik dus echt niet een boss tanken. En daarmee heb ik het wel gezegd. :)
Die valt door de mand als 'ie geinspect wordt. Zoals ik eerder zei; een RL die alleen afgaat op GS daar wil je uberhaupt niet mee groupen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Goku33 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:44:
Gearscore zou eigenlijk een stuk uitgebreider moeten zijn. De basis moet zijn of de gear aansluit op de spec van de player.

Nu is een ilvl 264 item gewoon dikke punten voor je gearscore, terwijl eigenlijk gekeken zou moeten worden of dat wel een goed item is voor jouw spec. Daarnaast moeten ook per spec ratings gehangen worden aan bepaalde gems, enchants en glyphs. Zo krijg je echt een totaalplaatje of die player goede gear heeft voor zijn spec.
Enig idee hoeveel extra werk dat is? En het veranderd elke patch...

Maar inderdaad, je zou gewichten aan een item kunnen hangen, zoals bv wowhead doet. Maar dan moet je voor 'proc' items nog steeds per class en per spec kijken of het goed is. En dan kijken of hij niet over de hit/expertise cap komt, kijken naar zijn glyphs, etc.. heel erg lastig allemaal. Daarom is een combinatie van gearscore + achievements niet eens zo slecht, en redelijk makkelijk te interpreteren.

Zelfs wowhead gaat er gruwelijk de mist in mee soms, een lijst alla deze klopt niet voor mij, ik moet dan de preset veranderen om tot een juiste lijst te komen

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blistimo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:11:
[...]

Exact. Ik 'gebruik' GS zelf alleen om te kijken wat voor gear niveau mijn random dungeon healer heeft. Afhankelijk daarvan pull ik snel/ langzaam. Na de eerste boss evalueer je even hoe het gegaan is en stem je je gedrag er op af, en kun je door. Negen van de tien keer dat ik in een heroic met een gelijk gegearede healer in de problemen kom is puur omdat ik net ff te snel doorgerend ben en de healer ff niet doorhad dat ik het tempo erin had :P

offtopic:
FYI, Mektheb: Druid tanks hebben de eerste 5 seconden van een gevecht met meerdere mobs vaak last dat 1 of 2 van de mobs alleen een Swipe (600-100dmg, met wat extra threat) gekregen hebben. De rest die geMauld (2.5-5k, met huuuuge threatbonus) worden krijg je echt met geen mogelijkheid meer van die tank af, maar die ene mob die net geen Maul op zijn dak heeft gehad wil nogal eens door de splash AoE achter een pally, DK of warrior af gaan. Daar kan die druid zelf niet zo gek veel aan doen, zo werkt een druid tank nu eenmaal. Swipe is leuk, maar als 'snap-aggro' tool is het gewoon niet sterk genoeg. Na die 5 seconden mag het eigeniljk geen probleem meer zijn, daarvoor is Swipe dan weer heerlijk. Spammen met tab-Maul. Maar wel vrij saai :P
danku voor je uitleg ik heb geen verstand van druids, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kees schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:53:
Enig idee hoeveel extra werk dat is? En het veranderd elke patch...

Maar inderdaad, je zou gewichten aan een item kunnen hangen, zoals bv wowhead doet. Maar dan moet je voor 'proc' items nog steeds per class en per spec kijken of het goed is. En dan kijken of hij niet over de hit/expertise cap komt, kijken naar zijn glyphs, etc.. heel erg lastig allemaal. Daarom is een combinatie van gearscore + achievements niet eens zo slecht, en redelijk makkelijk te interpreteren.

Zelfs wowhead gaat er gruwelijk de mist in mee soms, een lijst alla deze klopt niet voor mij, ik moet dan de preset veranderen om tot een juiste lijst te komen
Probleem met items / gems enzo is dat hun gewichten onderling verschuiven afhankelijk van of je over of onder caps zit. Rawr kan dat voor je berekenen maar het is dus afhankelijk van de rest van je items. SimulationCraft kan je set dan doorrekenen maar het is gezien het aantal variabelen lastig om te stellen hoeveel DPS je kunt doen met een bepaald gearlevel.

Op zich zou je voor elke tier content de BiS items kunnen nemen en een ideale talentbuild en die door simcraft halen om zo tabellen te maken, maar dat is enorm veel werk.
Blistimo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:11:
Ik heb zelf geen GS geinstalleerd; ik inspect de healer gewoon ff om te kijken of 'ie zo rond de gemiddelde ilevel 232 gear zit en als dat het geval is weet ik of ik het bij 1 pack moet houden of dat ik gewoon 2-3 packs kan pullen. Ik chainpull sowieso; ik kijk gewoon of de healer voldoende mana heeft en zo niet krijgt 'ie een innervate.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gearscore is wel lachen. Laatst was ik vergeten om de weekly op mn rogue te doen dus ik whisper iemand van tradechat ( was jaraxxus weekly)

Hij: "Gearscore?"
Ik: Erm, 4000 (pure gok, geen idee hoeveel mn rogue heeft)
Hij: To low -_-

http://eu.wowarmory.com/c...r=Frostwhisper&cn=Plockzy

dus volgende keer zeg ik wel 5500 ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik mis de laatste stand van zaken ineens op de laatste 3 pagina's? LK nog niet down?

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:58:
Gearscore is wel lachen. Laatst was ik vergeten om de weekly op mn rogue te doen dus ik whisper iemand van tradechat ( was jaraxxus weekly)

Hij: "Gearscore?"
Ik: Erm, 4000 (pure gok, geen idee hoeveel mn rogue heeft)
Hij: To low -_-

http://eu.wowarmory.com/c...r=Frostwhisper&cn=Plockzy

dus volgende keer zeg ik wel 5500 ofzo >:)
Hehe, dat is ook wel 5800 ofzo :)
RaDKiLL schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:06:
Ik mis de laatste stand van zaken ineens op de laatste 3 pagina's? LK nog niet down?
Nope, de echte topguilds zijn nog druk om Prof Putricide 25 Heroic neer te krijgen, dan kunnen ze naar de LK.

[ Voor 23% gewijzigd door Goku33 op 12-02-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:48:
[...]Aangezien je niet op de rest van m'n post ingaat ga ik er maar vanuit dat je het met me eens bent :)
Daar hebben andere al antwoord op gegeven. maar nee, niet met alles eens, wat betreft het voorbeeld wat ik moest geven heb ik in de laatste post al gedaan, je laatste comment is beantwoord door mijn totale verhaal. Je opmerking over mijn post over m'n DK is ook al beantwoord met een voorbeeld.

en om deze even te beantwoorden:
Ik stel heel specifiek dat gemiddeld genomen een hogere ilevel betekent dat er meer van dezelfde stats op zitten.
een plate chest met +STR +STAM +ARP +CRIT van ilvl 226 gedragen door een warrior. vrij goede chest voor z'n classe.

een cloth chest met +INT +STAM +SP +HIT van ilvl 264 gedragen door een andere warrior.

dan heeft de eerste van de 2 z'n gear toch echt beter voor mekaar, terwijl de 2de een VEEL hogere GS krijgt. en dit voorbeeld komt voor, geloof me.

maar zelfs minder extreme voorbeelden.

2 plate chests, 1 met +STR, +STAM, +ARP +CRIT en 1 met +STR, +STAM, +HIT, +EXP waarbij de 2de een hoger ilvl heeft (dus ook wat meer STR en STAM) daarvan is voor Warriors of DKS in de meeste gevallen de eerste toch beter en zorgt voor meer DPS.

Dit voorbeeld kan je op alle gear pieces toe passen, dus ook daar ben je incorrect.
Goku33 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:44:
daarom is Elitist Group dus een stuk handiger als je van een addon gebruik wilt maken om groepen te vinden, deze controleert een aantal zaken:

1. is je gear goed voor je class en spec
2. zijn je gems goed voor je class en spec
3. zijn je enchants goed voor je class en spec

daar bovenop laat deze ervaring met instances zien, gemiddeld item level, ervaring met instances van alts van die persoon, en als ingevuld door anderen - notities over deze persoon.
Miles Teg schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:48:
[...]
Gear is zeer belangrijk. Maar het is geen garantie dat die persoon goed zijn rol kan vervullen. Wat ik eigenlijk zoek is een tabelletje cq richtlijn waarbij ik kan kijken of ik een beetje naar behoren functioneer.
[...]
Daarom zoek ik een simpele tabel (of een andere simpele manier om performance van dps naar gear te meten) waarbij ik kan zien dat iemand met dit gearniveau op ongeveer dat dps-niveau zou moeten zitten. Het gaat me niet om 200-300 dps, het gaat me er om dat het verschil nu ca. 6k vs. 4,5k (voor de nr. 2) is, en dat is een dusdanig groot verschil dat ik graag wil kunnen verklaren. Ook omdat iedereen het er over heeft dat warlocks en mages zulke goede dps kunnen doen, terwijl mijn ervaringen anders zijn momenteel. :)
Op www.elitistjerks.com staan voor veel specs/classes downloads van excel sheets waarmee je ongeveer zou kunnen zien wat je met je gear dat je hebt moet kunnen.

anders is rawr misschien een uitkomst, vul de juiste gegevens in en hij kan je laten zien wat je ongeveer aan DPS zou moeten doen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Je bedoelt wereldwijd? Ja hoor. Eerste hardmodes ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
zie ook http://www.wowprogress.com/ voor kills.

[ Voor 200% gewijzigd door DrFlash op 12-02-2010 15:10 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik wordt de laatste tijd helemaal gek , elke HoR als daily HC. toch niet mijn favoriet om te tanken.
Je doet de daily niet voor gear dus zo snel mogelijk is beter.

Nu iig een mooie oplossing gevonden:
equip: horde Lance from ToC en iets van een grey item die nog in de bags slingeren.
Dan queue in met een belachelijk lage GS en 99 van 100 keer een oude easy HC.
Dan intereseert de healer me ook niet zo meer want dan kan ik me bijna zelf op houden met death strike en zo.

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:10:
de lich king is woensdagavond neer gehaald door Paragon.
zie ook http://www.wowprogress.com/ voor kills.
Daar staat toch echt dat Paragon op 10/12 staat. Putricide en de Lich King zijn dus nog niet down.

[ Voor 24% gewijzigd door Goku33 op 12-02-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:07:
Daar hebben andere al antwoord op gegeven. maar nee, niet met alles eens, wat betreft het voorbeeld wat ik moest geven heb ik in de laatste post al gedaan, je laatste comment is beantwoord door mijn totale verhaal. Je opmerking over mijn post over m'n DK is ook al beantwoord met een voorbeeld.
Maak je je lekker makkelijk mee af.
een plate chest met +STR +STAM +ARP +CRIT van ilvl 226 gedragen door een warrior. vrij goede chest voor z'n classe.

een cloth chest met +INT +STAM +SP +HIT van ilvl 264 gedragen door een andere warrior.

dan heeft de eerste van de 2 z'n gear toch echt beter voor mekaar, terwijl de 2de een VEEL hogere GS krijgt. en dit voorbeeld komt voor, geloof me.
Godskolere.

Ja, dit komt voor. Je hebt kinderen van 4 die WoW spelen. Maar denk je nou echt dat een warrior met een CLOTH SPELLPOWER chest bij een gearinespect niet heel snel door de mand valt? Je zit nu met drogredenaties je gelijk te halen. Vliegtuigongevallen komen ook voor, moeten we dan maar allemaal niet meer vliegen?
maar zelfs minder extreme voorbeelden.

2 plate chests, 1 met +STR, +STAM, +ARP +CRIT en 1 met +STR, +STAM, +HIT, +EXP waarbij de 2de een hoger ilvl heeft (dus ook wat meer STR en STAM) daarvan is voor Warriors of DKS in de meeste gevallen de eerste toch beter en zorgt voor meer DPS.

Dit voorbeeld kan je op alle gear pieces toe passen, dus ook daar ben je incorrect.
Dit zijn weer uitzonderingen omdat tank plate en DPS plate verschillende stats heeft. Dit is net zo iets als healer cltoh met DPS cloth vergelijken. Daar gaat het niet om. Iemand met een half brein ziet het verschil wel en gemiddeld genomen nemen mensen niet hele verkeerde gearkeuzes. Daarom gebruik je gearscore als een eerste filter en inspect je daarna de speler om te kijken of je dus geen warrior in spellpower gear hebt.

En sorrt hoor, maar link mij eens een armory van een warrior met een ilevel 264 cloth chest?
siteslammer schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:12:
Ik wordt de laatste tijd helemaal gek , elke HoR als daily HC. toch niet mijn favoriet om te tanken.
Je doet de daily niet voor gear dus zo snel mogelijk is beter.

Nu iig een mooie oplossing gevonden:
equip: horde Lance from ToC en iets van een grey item die nog in de bags slingeren.
Dan queue in met een belachelijk lage GS en 99 van 100 keer een oude easy HC.
Dan intereseert de healer me ook niet zo meer want dan kan ik me bijna zelf op houden met death strike en zo.
Zo werkt dat niet. Ik werd toen ik begon met tanken ook meteen in HoR gezet. Waarom? Kan 2 redenen hebben: ik had 'em eerder al gedaan als healer of de server kijkt ook naar wat in je bags zit. Ik krijg het idee dat het spel onthoudt wat de hoogste ilevel is die je ooit in een slot gehad hebt en daarop de heroics voor de random baseert om te voorkomen dat mensen doen wat jij beschrijft. Ik vrees dat je gewoon geluk hebt gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 Paragon (r) 10/12 heroic
2 Exodus (r) 10/12 heroic
3 vodka (r) 9/12 heroic

Dus bijna toch snel :)

lichking is op normal al geslayed
nu bijna op heroic

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 12-02-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de tijd dat ze gister Sandrsia..die draak neerhaalde, zouden ze nu al aan nr 11 moeten zijn begonnen. (gisteravond waren ze weer bezig met alt-runs).

Kans lijkt erg groot dat het dit weekend nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:35
Mektheb schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:14:
[...]

1 Paragon (r) 10/12 heroic
2 Exodus (r) 10/12 heroic
3 vodka (r) 9/12 heroic

Dus bijna toch snel :)

lichking is op normal al geslayed
nu bijna op heroic
hoelang is ICC nou aan de gang? die guilds zijn zometeen al bijna klaar met gehele content ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gekheid schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:20:
hoelang is ICC nou aan de gang? die guilds zijn zometeen al bijna klaar met gehele content ><
Tja. Als die guilds er maanden over zouden doen zouden 'mere mortals' als wij geen kans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:23:
[...]

Tja. Als die guilds er maanden over zouden doen zouden 'mere mortals' als wij geen kans hebben.
jah idd kan ik alleen maar van dromen, ik denk niet dat ik ooit LK op 25H down... maar goed dromen mag altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:23:
[...]

jawel, gewoon een nerfje uitbrengen zoals "vroeger"

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gekheid schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:24:
jah idd kan ik alleen maar van dromen, ik denk niet dat ik ooit LK op 25H down... maar goed dromen mag altijd :)
Mja, ik denk niet dat ik 'em op 10man normal ga zien. Puggen is niet echt tof en als ik een raidguild ga joinen dan ga ik dit spel weer te serieus nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gekheid schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:20:
[...]

Icc heroic is nu sinds woesndag voor EU er en voor amerika Dinsdag, dus ja 3dagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.wowprogress.com/rating.tier10_10

Hier gaat For The Horde en Paragon ook nog flink vooruit, russische guild lijkt ook nog goed mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deze 2 guilds hem niet gaan downen deze week.
Ze staan al te lang op 10/12.

Ik denk dat ze geen tries meer over hebben tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:30:
Ik denk dat deze 2 guilds hem niet gaan downen deze week.
Ze staan al te lang op 10/12.

Ik denk dat ze geen tries meer over hebben tbh
Zou me niks verbazen, maar dan gaan ze het wel op alts proberen hoor :)
En dan nog als ze het in 1 week killen is het alsnog snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ach, het valt mij op dat er steeds meer ge-etter is om GS in combo met kDPS.....

Mijn druid op Haomarush huppelt momenteel met GS4500 rond..... DPS varierend...zonder buffs een kleine 2,6kDPS en full buffed zo rond de 3 kDPS... en vervolgens krijg je nog te horen dat je GS te laag is voor 10 man raids....

En dat terwijl ik in flink wat heroics meer damage doe dat de tanks die rond huppelen...neem bijvoorbeeld gister, ToC5 heroic, pala healer (4800gs), warrior (4400gs), rogue (5200gs), bal.druid (4500gs, ik) en een retri pala (4100gs) etc..etc...

Einde van de rit, warrior had een dps van 2600, ik 3200, retri 2400 en rogue 3000

De reden van mijn lage GS is puur omdat ik geen raids kan doen want aanmelden bij een raid guild heeft geen nut omdat ik daar te onregelmatig voor online ben, in de raids kan ik enkele van mijn gear (waaronder boots, belt, cape) halen, wat bij mij nu de lowscore gear bevat....
De rest is een gearset van lvl 236....wat bij elkaar al een GS van 3600 maakt....(moet alleen de robes nog hebben, nog 15 marks)...

Waar zitten ze dan nog om te zeiken?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
KatirZan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:31:
Ach, het valt mij op dat er steeds meer ge-etter is om GS in combo met kDPS.....

Mijn druid op Haomarush huppelt momenteel met GS4500 rond..... DPS varierend...zonder buffs een kleine 2,6kDPS en full buffed zo rond de 3 kDPS... en vervolgens krijg je nog te horen dat je GS te laag is voor 10 man raids....
Euh.

http://eu.wowarmory.com/c...ml?r=Argent+Dawn&n=Zhazam

M'n scrub mage. 4k single target op patchwerk in die gear. Arcane mages zijn ongeveer de simpelste class DPS wise die er is, maar ik ben nieteens hitcapped en de gear is gewoon slecht. Ik weet niet welke raids je het precies over hebt maar 3k is gewoon euh, tja, slecht.
En dat terwijl ik in flink wat heroics meer damage doe dat de tanks die rond huppelen..
Joh...

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:39:
[...]

Euh.

M'n scrub mage. 4k single target op patchwerk in die gear. Arcane mages zijn ongeveer de simpelste class DPS wise die er is, maar ik ben nieteens hitcapped en de gear is gewoon slecht. Ik weet niet welke raids je het precies over hebt maar 3k is gewoon euh, tja, slecht.
speel je wel is op je mage ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vrijwel nooit meer. Het is alleen de enige DPS specced char die ik heb waarvan ik ook recent m'n DPS gemeten heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

om maar even het GS verhaal te breken, gisteren naar ICC10 gewest met de guild,

Vlak voor marrowgar, heb je die 2 grote bone skeletons, ik pak 1 op, en mijn mede pala tank pakt de ander op. mijn target gaat dood, en op dat moment om voor mij nog onbekende reden word er nog 1tje in een kamer achter on geactiveerd, nou ja niks aan de hand ik ren erheen, avengershield, judgement en ik heb hem. bwam pc loopt fast KUuuttt.... nou ja ik reset snel (SSD power boot time van 15 seconden :P) dus na +- 1 minuut kom ik weer terug. en sta ik nog steeds die mob te tanken ;)
dps was net begonnen met switchen naar mijn target. en de rogue had al Misdirect skill gebruikt. maar toch wel mooi dat auto attack zijn werk doet :)

Later aangekomen bij Festergut (alles een 1shot) nou ja als tank een simpel gevecht, en ging eigenlijk ook van een 1 shot uit, maar in het begin disconnecten de rogue (topdps) en de resto shaman, maar die komen ook na1minuutje terug, en ze leefden zelfs nog. dus dat leek ook wel prima. tot op het laatst hij in de berserk mode schiet (tijdens /in pungeunt blight). Iedereen dood behalve 2 paladin tank (o.a. ik), van onze beiden proccen de Argent Defender skils. en wij maken de laatste 20k hp af van de boss, messy kill maar hij was wel in een 1 shot dood nice :) zelfs nog een love charm token gemaakt op die kill :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:41:
[...]

Vrijwel nooit meer. Het is alleen de enige DPS specced char die ik heb waarvan ik ook recent m'n DPS gemeten heb.
Ah zo ! :D

Was niet raar bedoeld hoor maar vroeg het gewoon uit nieuwschierig heid aangezien ik bv een priest heb een druid en shammy en lock en mage, maar amper op andere speel behalve me mage.

Misschien 3 uur per week me priest en de rest staat al eeuwen in de vrieskast
vroeg me af hoe mensen hun tijd in delen in hun chars :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 12-02-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:27:
[...]

Mja, ik denk niet dat ik 'em op 10man normal ga zien. Puggen is niet echt tof en als ik een raidguild ga joinen dan ga ik dit spel weer te serieus nemen :)
op normal 10 of 25 ga ik em nog wel zien denk ik, guild moet dat lukken. misschien nog 10h maar dat zal nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mektheb schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:47:
Ah zo ! :D

Was niet raar bedoeld hoor maar vroeg het gewoon uit nieuwschierig heid aangezien ik bv een priest heb een druid en shammy en lock en mage, maar amper op andere speel behalve me mage.

Misschien 3 uur per week me priest en de rest staat al eeuwen in de vrieskast
vroeg me af hoe mensen hun tijd in delen in hun chars :)
Ja, af en toe is het toch wel weer erg leuk ff m'n mage uit de motteballen te halen maar ik wil me toch focussen op m'n druid. Mage is leuk, maar m'n druid minstens net zo leuk en heeft bovendien het voordeel dat het als healer of tank gewoon supersimpel gearen is. Daarnaast kun je met een tankspec ook prima DPSen, hoewel ik dat alleen voor quests enzo doe.

Ander voordeeltje van feral druids is dat je zo makkelijk echt vanalles kunt soloen.TBC heroics waren bijvoorbeeld verbazingwekkend makkelijk.
Gekheid schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:47:
op normal 10 of 25 ga ik em nog wel zien denk ik, guild moet dat lukken. misschien nog 10h maar dat zal nog even duren.
Beetje in dubio zelf. Wil het wel graag, ook om m'n gear te verbeteren (zit in resto zo rond de 5k GS vermoed ik) en om de fights te zien. Wel de eerste 4 ICC bosses gedaan maar het raiden in mijn guild ligt weer compleet op z'n gat dus ik vermoed zo dat ik misschien wel eens na 4 jaar ofzo van guild ga switchen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 12-02-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het is wel leuk om gear progression te zien, van de week voor het eerst 10k single target (in een gevecht langer dan 30 seconden ;)) (festergut) doorbroken :) Volgende stap: 11k single target.

[ Voor 33% gewijzigd door Kees op 12-02-2010 16:21 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Hydra schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:12:
[...]
Maak je je lekker makkelijk mee af.
thx
Godskolere.

Ja, dit komt voor. Je hebt kinderen van 4 die WoW spelen. Maar denk je nou echt dat een warrior met een CLOTH SPELLPOWER chest bij een gearinespect niet heel snel door de mand valt? Je zit nu met drogredenaties je gelijk te halen. Vliegtuigongevallen komen ook voor, moeten we dan maar allemaal niet meer vliegen?
Zoals ik zei, extreem voorbeeld <-- voorbeeld <-- voorbeeld
Dit zijn weer uitzonderingen omdat tank plate en DPS plate verschillende stats heeft. Dit is net zo iets als healer cltoh met DPS cloth vergelijken. Daar gaat het niet om. Iemand met een half brein ziet het verschil wel en gemiddeld genomen nemen mensen niet hele verkeerde gearkeuzes. Daarom gebruik je gearscore als een eerste filter en inspect je daarna de speler om te kijken of je dus geen warrior in spellpower gear hebt.
Dit is beide DPS gear, tank gear heeft +Def / +Par / +Dodge / +Block of een combinatie van 1 van deze met een DPS stat (crit/str/arp/exp)
En sorrt hoor, maar link mij eens een armory van een warrior met een ilevel 264 cloth chest?
extreem voorbeeld <-- voorbeeld <-- voorbeeld

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

[...]

Euh.

[...]

Joh...
http://eu.wowarmory.com/c...l?r=Haomarush&cn=katirzan

vergelijk het maar, het probleem met druids is dat de cast time relatief hoog is vergeleken met een mage. Dat scheelt wel, Druids staan er ook niet om bekend uitmuntende DPS-ers te zijn als balanced talent based.

en tja, omdat ik niet zo heel veel online ben ben ik ook niet zo skilled als andere spelers :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Euh.

[...]
Ik weet niet welke andere class je speelt, maar met name mage en hunter kunnen met "slechte" gear al veel dps doen. De scaling met gear is dan weer wat minder goed. (Bv. de paladin dps schaalt erg goed met gear, op laag level deed ik nauwelijks mee en nu top ik regelmatig de meters.)

Er zijn aardig wat classes, die met vergelijkbare "slechte" gear veel minder dps doen. En ja, dat kan met gemak 1k dps schelen. Als iemand 3k dps in blues doet, vind ik dat voor de meeste classes niet slecht.

(Note: greedy goblin zit ook vaak te pronken met z'n dps in blues. Hij is niet dom, dus heeft 'ie een class gekozen, die in blues al veel dps doet: mage. In zijn grafieken zie je vaak mage/hunter als hoogste dps. Class disparities heeft ook hij nog nooit van gehoord.)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.