Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:46:
Mooi spel, jammer dat de performance out of the box zo bagger is als er meerdere NPC's in beeld komen, ofwel in nagenoeg elk dorpje/stad. Een beetje exact de tegenover gestelde ervaring van bijv. KnetterGek; FO3 liep hier prima vanaf release, maar FNV is juist een performance drama als je niet een vage DirectX dll download.
Precies wat ik eigenlijk eerder probeerde te zeggen: een persoonlijke ervaring zegt niet zo heel veel, maar om dan gelijk te roepen dat er iets mis is met de code is misschien wat kort door de bocht. Blijkbaar zijn het toch nogal verspreide issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:16
Mocht het nog niet gemeld zijn. In Freeside zit een shop (Silver Rush) met een groot assortiment aan Energy / Plasma wapens. Als je de shop binnenkomt moet je eerst al je wapens inleveren. Nu is het natuurlijk leuk om al die wapens te zien, maar nog beter om te hebben ! Als je een wapen oppakt wordt je ter plekke kapot geschoten. Maaaaar, als je nu de Plasma Caster pakt ( http://fallout.wikia.com/wiki/Plasma_Caster ) dan heb je binnen enkele seconden de hele shop voor jezelf. Dit wapen is zo krachtig ! Vervolgens kun je de hele shop leeg roven. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:00:
[...]

Precies wat ik eigenlijk eerder probeerde te zeggen: een persoonlijke ervaring zegt niet zo heel veel, maar om dan gelijk te roepen dat er iets mis is met de code is misschien wat kort door de bocht. Blijkbaar zijn het toch nogal verspreide issues.
Mooi om te weten, ik d8 dat ik de enige was.. Ik heb constant 80+ FPS met 4xAA, 12xFA op 1280x1024 met een HD5770. Maar als er NPC's in beeld komen dropt mn FPS met ~7 per NPC... (Als ik dichtbij sta te minste).

Ik hoop dat er snel een unofficial patch uitkomt. Zoals bij FO3 en Oblivion, deze was echt 10x beter als wat Bethesda zelf uitgaf.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
D4NG3R schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Mooi om te weten, ik d8 dat ik de enige was.. Ik heb constant 80+ FPS met 4xAA, 12xFA op 1280x1024 met een HD5770. Maar als er NPC's in beeld komen dropt mn FPS met ~7 per NPC... (Als ik dichtbij sta te minste).

Ik hoop dat er snel een unofficial patch uitkomt. Zoals bij FO3 en Oblivion, deze was echt 10x beter als wat Bethesda zelf uitgaf.
Heb je al de 'Alternate D3D9 performance fix for ATI' geprobeerd?

Ik heb zelf wel wat frame drops als er NPC's zijn, maar slechts heel kort en nog steeds prima speelbaar. Toch maar de patch geïnstalleerd, want baat het niet, dan schaadt het niet. Wellicht dat het bij jou meer helpt.
anandus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:39:
Is er eigenlijk iemand hier die het spel al op de 4 hoofdmanieren heeft uitgespeeld?
Dus:
spoiler:
* NCR
* Legion
* Mr. House
* Yes Man/Independant

Ikzelf begin nu toch een beetje op een punt te komen dat ik moet gaan kiezen (ben nu vrienden met iedereen in de wereld, behalve de powder gangers :P ), maar ik denk wel dat ik weet welke kant ik opga.
(Overigens ben ik nu level 20 en heb er zo'n 30 uur inzitten)

En toen vroeg ik me af of mensen hier het spel hebben uitgesepeeld en met wie en of er iemand alle 4 de paden al bewandeld heeft?
Ik ben op hetzelfde punt, kan nu nog wat side quests doen, maar zal toch moeten kiezen. Waarschijnlijk maakt het niet veel uit, allemaal zullen wel leuk zijn; maar ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van mensen.

Het is nu best onduidelijk wat de gevolgen zijn voor je relatie met andere facties.
spoiler:
Als je NRC doet dan krijg je natuurlijk een slechte relatie met de Legion, en andersom.
Bij de independant/yes man ga je denk ik ruzie krijgen met iedereen.
Maar als je voor Mr. House gaat, wat doet dat met je relatie met de NRC en v.v.?

En dan heb je ook nog de relatie met de kleinere facties, BoS, boomers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
LordRAN schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:58:
Mocht het nog niet gemeld zijn. In Freeside zit een shop (Silver Rush) met een groot assortiment aan Energy / Plasma wapens. Als je de shop binnenkomt moet je eerst al je wapens inleveren. Nu is het natuurlijk leuk om al die wapens te zien, maar nog beter om te hebben ! Als je een wapen oppakt wordt je ter plekke kapot geschoten. Maaaaar, als je nu de Plasma Caster pakt ( http://fallout.wikia.com/wiki/Plasma_Caster ) dan heb je binnen enkele seconden de hele shop voor jezelf. Dit wapen is zo krachtig ! Vervolgens kun je de hele shop leeg roven. Succes!
Ander leuk trucje, een wapen oppakken als in in je inventory stoppen wordt gezien als stelen.
Een wapen oppakken en em voor je dragen (op de xbox doe je dat door op een stick te klikken) wordt gewoon getolereerd. Als je dan met dat wapen achter een muurtje gaat staan ofzo, waardoor je hidden bent, kun je em meestal gewoon oppakken zonder in stukken geschoten te worden.

[ Voor 47% gewijzigd door DEiE op 28-10-2010 10:49 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-09 15:23
Harribo schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:16:
Verder: iemand nog een tip om Cazadors af te maken? Vind die beesten echt moeilijk te killen.
Ik heb een companion met een sniper en een companion met een laser gun bij, die ze al vanaf redelijk afstand afschieten. Vaak zie ik pas na de 'kill-movie' waar ze op aan het schieten worden, voordat ik zelf opmerk wat voor beesten het zijn. Als ik ze wel binnen bereik komen dan gebruik ik de Rebar Club, danku meneer Nightskin, dat is meestal één rake klap en ze zijn dood. Werkt ook goed tegen al het andere ongedierte >:)

Ben zelf pas vanaf FO3 in aanraking gekomen met de franchise, maar was toch wel gelijk verkocht. Kan het toch niet laten om elk moment dat ik tijd heb er aan te beginnen, om er volgens achter te komen dat ik weer veel te lang bezig ben geweest, maar ja die ene quest dat kon nog wel even.

Speel overigens op de Xbox, wel een paar glitches gezien en wat rare dingen in quests, maar verder nog niets meegemaakt als dat ie blijft hangen. Ik heb wel één keer gehad dat als ik moest lockpikken, hij het scherm toonde van een terminal hacken. Echter kun je dan nog prima lockpikken op gevoel en het geluid ervan. Bij het hacken, toonde die overigens dan wel gewoon de terminal. Na een keer het spel afsluiten en weer opstarten was het verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Tip voor iedereen die NV goed vind: Speel Fallout 1 / 2, minstens 2. Ze lijken erg traag qua gameplay, maar zodra je er een beetje inzit zijn het echt dondersgoede RPG's. Welke sommige hedendaagse RPG's gewoon met gemak verslaan qua gameplay en diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Die heb ik al geprobeerd. NV detecteert mijn videokaart goed(HD5770), met die patch heb ik opeens 7900GS of zo. Kortom, voor mij geen verbetering maar een verslechtering.
D4NG3R schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Heb hetzelfde dus met de dezelfde kaart HD5770. Mijn conclusie is gewoon dat de videokaart het te zwaar krijgt. Vraag me af of zoiets überhaupt met een patch opgelost kan worden?
Bij mij vloog ie er ook steeds uit door al dat rekengeweld (denk ik). Heb alles op High gezet ipv Ultra, draait heerlijk. Soms bouwt ie wat op in de verte, maar ach ...kan er wel mee leven.
Crazybyte schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:15:
[...]
Als ik ze wel binnen bereik komen dan gebruik ik de Rebar Club, danku meneer Nightskin, dat is meestal één rake klap en ze zijn dood. Werkt ook goed tegen al het andere ongedierte >:)
Ga ik proberen!

[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 28-10-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Harribo schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:41:
[...]

Die heb ik al geprobeerd. NV detecteert mijn videokaart goed(HD5770), met die patch heb ik opeens 7900GS of zo. Kortom, voor mij geen verbetering maar een verslechtering.
Dat is een bijwerking van de Fix, hier wordt mijn 5850 ook geregistreerd als 7900GS, maar de performance is er wel sterk op vooruit gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Met die Patch is mijn videokaart ook een 7900GS, maar dat boeit niet, want de performance is er dik op vooruit gegaan!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Ik draai het spel ook op een HD5770 (i5 750 4gbram)

1280x1024 ULTRA 4xAA en 15x die andere (alles op zn max dus)

en het draait als een zonnetje hier, geen speciale fix oid nodig gehad.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

LordRAN schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:58:
Quest spoiler:

spoiler:
Er is een quest van de Silver Rush waarin je Cass naar de Silver Rush moet brengen. Ze willen haar vermoorden maar er is dan een optie om de lui uit Silver Rush dood te maken. Tijdens deze quest mag je ook je wapens mee naar binnen nemen.

Heeft iemand al een Westside quest gehad? Er zitten daar aardig wat named NPC's maar wat moet je met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:02:
[...]

Fallout 3 liep zo goed dat ik om het überhaupt werkend te krijgen een Vista installatie naast XP64 moest draaien om FO3 op te kunnen spelen.
XP64 is dan ook meer Windows Server 2003 dan Windows XP, en zeker voor games een heel oncompatibel OS.
Wikipedia: Windows XP Professional x64 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09
Ik werd door een ranger naar camp guardian gestuurd om de radio daar te fixen, ik daarnaar toe en de rest verklap ik niet maar even daarna crahsed NV ik ben gaan slapen en ik wou vandaag die quest inleveren maar kan me niet herrinneren wie hem aan me gegeven heeft en hij staat niet in de pipboy iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Billster schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:35:
Ik werd door een ranger naar camp guardian gestuurd om de radio daar te fixen, ik daarnaar toe en de rest verklap ik niet maar even daarna crahsed NV ik ben gaan slapen en ik wou vandaag die quest inleveren maar kan me niet herrinneren wie hem aan me gegeven heeft en hij staat niet in de pipboy iemand een idee?
Ook niet toevallig een note van de opdracht in je Pipboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Jeeej, de fix werkt. Mn HD5770 word gezien als een 8800GT. Sindsdien geen lag meer met 10+ NPC's :> Overal preformance is gelijk gebleven (Of ik nou 80FPS of 100FPS krijg.. Ik zie er uiteindelijk toch maar 60FPS van op mn scherm :P ) . Maar AA lijkt wat beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Bah, men goede standing met NCR verloren en kon er helemaal niets aan doen :(
Ik ging voor de King gaan uitzoeken wat de NCR nu juist aan het uitvreten was, waarna er plots iemand komt roepen dat ze in een vuurgevecht met de NCR zitten. Ik ga dus mee kijken: Valt de NCR MIJ aan, waardoor ik geen andere keuze had dan ze neer te schieten: Shunned...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Boeboe schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:03:
Ik ging voor de King gaan uitzoeken wat de NCR nu juist aan het uitvreten was, waarna er plots iemand komt roepen dat ze in een vuurgevecht met de NCR zitten. Ik ga dus mee kijken: Valt de NCR MIJ aan, waardoor ik geen andere keuze had dan ze neer te schieten: Shunned...
Laad je toch een eerdere save ?
Zeker met Fallout met extra gratis plot holes/bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik sla het spel ook regelmatig op via "Save" in het menu. Je mag er 1000 wegschrijven. Een aantal waar je waarschijnlijk toch nooit aan zult komen. Auto- en quicksaves zijn zo overschreven. Zo kan ik terug zodra ik een beslissing neem waar ik achteraf spijt van heb gekregen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm.

Ik had laatst offline gespeeld en toen, offline, de missie Talent Pool (oid) gehaald. Toen ik met Steam weer online ging kreeg ik de bijbehorende achievement niet.
Dus ik heb toen de quest gereset ('resetquest 00116504' als je het wil weten :P ), maar toen ik de quest weer deed kreeg ik de achievement nog steeds niet?
Ik heb ook een vermoeden, maar dat weet ik niet zeker, dat mijn achievements helemaal niet meer komen.
Worden achievements bij gebruik van de console uitgezet ofzo? :?
TheCoolGamer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:21:
Ik sla het spel ook regelmatig op via "Save" in het menu. Je mag er 1000 wegschrijven. Een aantal waar je waarschijnlijk toch nooit aan zult komen.
Nouja, ik zit al dik in de 400 :P
Maar tegen de tijd dat ik op 1000 zit dan kan ik wel weer gewoon bij 1 beginnen, er zijn maar weinig saves die ik echt zou willen bewaren.
Maar ik vind het nog steeds zoooooo onzinnig dat je niet gewoon zelf je saves een naampje mag geven :/
Auto- en quicksaves zijn zo overschreven.
Wat dat betreft is het ook even wachten tot NVSE van de grond is gekomen zodat CASM geport kan worden vanaf Fallout, dat was toch een handiger quicksave-systeem :)

Ik kan trouwens Fellout NV aanraden. Dat maakt het weer, imho, toch wat beter (minder zweem en donkerdere nachten).

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 28-10-2010 23:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:03:
Dat is geen bug en je kunt er wel degelijk iets aan doen ;). De NCR kerel zegt nog "if you don't put down your weapon, we will shoot you". Je moet je wapen holsteren (ik heb deze quest een half uurtje geleden nog gedaan en werd eerst ook voor mn flikker geschoten). Ook je vuisten wegdoen overigens. En voor de zekerheid je companions verderop laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

anandus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:23:
Ja, maar herstarten van het spel activeert ze weer. Het wordt dus niet opgeslagen in je save.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCoolGamer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:45:
[...]

Ja, maar herstarten van het spel activeert ze weer. Het wordt dus niet opgeslagen in je save.
Oh, da's fijn! :)

Dus wéér de quest resetten, saven, game opnieuw opstarten en quest afmaken zou moeten werken? Tof :)
Billster schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:35:
Sergeant Reyes in Camp Forlorne Hope, misschien?

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 28-10-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:23:
Hmm.

Ik had laatst offline gespeeld en toen, offline, de missie Talent Pool (oid) gehaald. Toen ik met Steam weer online ging kreeg ik de bijbehorende achievement niet.
Dus ik heb toen de quest gereset ('resetquest 00116504' als je het wil weten :P ), maar toen ik de quest weer deed kreeg ik de achievement nog steeds niet?
Ik heb ook een vermoeden, maar dat weet ik niet zeker, dat mijn achievements helemaal niet meer komen.
(...)
Naar wat ik lees - ongetest! - worden achievements alleen disabled wanneer je console commands gebruikt die als cheaten beschouwd worden. Iemand laten spawnen zou bijvoorbeeld OK zijn, maar God-mode logischerwijze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:39:
[...]

Dat is geen bug en je kunt er wel degelijk iets aan doen ;). De NCR kerel zegt nog "if you don't put down your weapon, we will shoot you". Je moet je wapen holsteren (ik heb deze quest een half uurtje geleden nog gedaan en werd eerst ook voor mn flikker geschoten). Ook je vuisten wegdoen overigens. En voor de zekerheid je companions verderop laten wachten.
Je kan wapens holsteren :?. Hoe dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:30:
[...]

Je kan wapens holsteren :?. Hoe dan?
R ingedrukt houden?
Of loop je constant met je wapen rond? :P Rennen gaat sneller als je wapen geholsterd is :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 29-10-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Bij Fallout 3 en Oblivion was het F ofzo, maar kon het hier ook niet ontdekken. R inhouden dus. Thx.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
Gisteravond een echte showstopper tegengekomen:
spoiler:
In de questline voor de Brotherhood of Steel moest ik naar vault 11 (vlakbij Helios One) om daar een bepaald onderdeeltje te vinden voor het luchtverversingssysteem van de Brotherhoodbunker. In die vault kan je vanuit de Overseers office een geheime gang in (zit onder zijn bureau) waarmee je naar een sacriface chamber gaat waar het spel het sacrifice iets te letterlijk nam, CTD dus. Spel weer opstarten, laatste quicksave laden, direct weer CTD. Iaatste autosave laden, CTD. Nieuwe game beginnen, gaat prima, alle saves corrupt dus.

Met andere woorden, kan mijn saves niet meer laden. Moet ik nu weer helemaal van voor af aan beginnen, of kan ik nog iets met mijn saves uithalen om toch verder te kunnen? Dus bij deze raad ik iedereen met klem aan om niet alleen met quicksave te werken, maar ook regelmatig een losse save te maken via het menu zodat je altijd nog naar een oudere save terug kan die wel goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09
anandus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:49:
[...]

Dus wéér de quest resetten, saven, game opnieuw opstarten en quest afmaken zou moeten werken? Tof :)

[...]
Sergeant Reyes in Camp Forlorne Hope, misschien?
Ik ga vanavond ff kijken en hierboven stelde iemand een note voor, helaas heb ik geen note gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cad-comic.com/comics/3485724533c11970hr2nfccd78537.jpg

LOL!!

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Invisible_man schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:35:
Gisteravond een echte showstopper tegengekomen:
spoiler:
In de questline voor de Brotherhood of Steel moest ik naar vault 11 (vlakbij Helios One) om daar een bepaald onderdeeltje te vinden voor het luchtverversingssysteem van de Brotherhoodbunker. In die vault kan je vanuit de Overseers office een geheime gang in (zit onder zijn bureau) waarmee je naar een sacriface chamber gaat waar het spel het sacrifice iets te letterlijk nam, CTD dus. Spel weer opstarten, laatste quicksave laden, direct weer CTD. Iaatste autosave laden, CTD. Nieuwe game beginnen, gaat prima, alle saves corrupt dus.

Met andere woorden, kan mijn saves niet meer laden. Moet ik nu weer helemaal van voor af aan beginnen, of kan ik nog iets met mijn saves uithalen om toch verder te kunnen? Dus bij deze raad ik iedereen met klem aan om niet alleen met quicksave te werken, maar ook regelmatig een losse save te maken via het menu zodat je altijd nog naar een oudere save terug kan die wel goed is!
PC of console? Op de PC zou je direct het console kunnen openen en TCL en TGM intypen (Toggle Noclip en Toggle Godmode). En dan weggaan daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
D4NG3R schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:53:
[...]

PC of console? Op de PC zou je direct het console kunnen openen en TCL en TGM intypen (Toggle Noclip en Toggle Godmode). En dan weggaan daar..
PC (had ik wel even kunnen vertellen ja), maar noclip lost het probleem niet op, het spel crashed bij het laden van al mijn savegames. Voordat ik vault 11 binnenging had ik geen problemen met het laden van savegames. Een nieuwe game aanmaken en daar een nieuwe savegame laden gaat ook goed, er is dus echt iets in vault 11 met mijn savegames die daar gemaakt zijn gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Invisible_man op 29-10-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:49:
[...]

Ik kan beamen dat dit werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

1 ding stoort mij eigenlijk heel erg aan deze game.

Ze steken veel geld in voiceactors maar kopen slechts een handjevol songs. Verwacht geen tracklist van 100+ songs zoals je bijna in GTA hebt maar iets meer waardoor je iets meer variatie krijgt zou wel fijn zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:48:

Ze steken veel geld in voiceactors maar kopen slechts een handjevol songs. Verwacht geen tracklist van 100+ songs zoals je bijna in GTA hebt maar iets meer waardoor je iets meer variatie krijgt zou wel fijn zijn.
Ja, heel irritant. Ik had ook wel gehoopt op iets meer radiostations.

Ik wacht ook eigenlijk op iets als More where that came from, welke 100 liedjes toevoegde aan GNR in FO3 (allen public domain, overigens.)
Sterker nog: Dat "Jingle, jangle, jingle"-liedje kende ik al van die mod. Dus waarom ze dat liedje wel hebben overgenomen en de rest niet? Rechten, kosten, iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betelgeuse
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-08 11:31

Vind het zelf ook wel jammer dat je telkens het zelfde hoort(muziek & spraak/nieuws). Maar als ik kijk in de folder vind ik wel meer nummers. Weet iemand of je die ingame moet unlocken/vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:59
Haha ik vind em koning, kga zometeen even een doos zoeke waar die grote wapens inpassen muwhaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
6pack15 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:26:
[...]

Haha ik vind em koning, kga zometeen even een doos zoeke waar die grote wapens inpassen muwhaha
Hoezo, die grote wapens kun je ook gewoon meeslepen.. Dit is alleen maar handig voor klein spul als spuiten, geld of ammo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42
Haha mooi toch?
Ik zal het zelf niet toepassen, wordt het mij iets te 'makkelijk', maar leuk dat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik moet nu de great kahn's intercepten in boulder city maar ze zijn nergens te bekennen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

zitten achter een deurtje, ik had ook moeite om die ingang te vinden

Het heet geloof ik Boulder City Ruins of iets in die geest. De questguy staat er eigenlijk voor (maar ik was weer eens blind :P)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Oh dat zou wel kunnen, de quest-arrow wijst ook telkens naar waar die dude staat. Ik ga ff kijken!

edit:
het is nog waar ook :p lekker aangegeven dan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mattie112 op 29-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb trouwens de Legions doodgeschoten in Nipton. Beetje mensen ophangen en zo...die moeten we maar snel kwijt dan...

Quote van de wiki:
The town of Nipton is an allusion to the short story "The Lottery", by Shirley Jackson, in that the winner of the lottery is murdered by the other townsfolk.
Hou ik wel van, afgeleid van iets anders in real life.

[ Voor 52% gewijzigd door Harribo op 29-10-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb dat ook gedaan totdat ik quest failed kreeg. Ik liep per ongeluk nog in mn NCR pakje rond.

Op den duur lopen ze zelf naar een NCR outpost, ben benieuwd wat er dan gebeurt. Toen ik niet keek was die leider bij mij weg.

Trouwens, zit die "we mogen jou niet"-ability vast aan de kleding die je droeg of dan opeens aan de persoon zelf? Ik kreeg het op den duur namelijk, terwijl ik NCR gekleed was, dus dacht: dat is niet erg want dat is sowieso al zo. Alleen weet niet of dat wel aan de kleren hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Gisteren uitgespeeld... mooie game! Leuk dat je zelf weer kunt beïnvloeden hoe je wil eindigen en dat resumé filmpje is ook altijd erg fun :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kan je doorspelen na uitspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Nee. Je krijgt echter een waarschuwing voordat je aan de laatste quest begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loona35 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:17:
Gisteren uitgespeeld... mooie game! Leuk dat je zelf weer kunt beïnvloeden hoe je wil eindigen en dat resumé filmpje is ook altijd erg fun :-)
Ik ben nu leveltje 23 (ik gok dat nog lang niet bij het eind) en moet zeggen dat ik nu al onder de indruk ben van het aantal kanten waar het op kan gaan. Ik had echter wel redelijk snel al voor mezelf besloten hoe ik alles wil laten gaan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00

Precies dat heb ik ook.
Was gisteren bij de MM met mijn Tante (haar helpen met een nieuwe TV uitkiezen).
Er liep muziek door de afdeling een of andere zooi van Micheal Buble ofzo. En opeens gaat ie een of ander nummer van New Vegas zingen. Ik wilde het liefst die speakers van de muur rukken dusdanig gaan mij die nummers op de zenuwen.

Aan het begin gaat het nog en brengt het je in een leuke stemming maar zodra je erachter komt dat er maar een paar nummers zijn ga je ze echt een voor een haten.
Is het echt zo duur om zulke nummers in een game te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Deadsy schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:08:
[...]

(...)
Is het echt zo duur om zulke nummers in een game te stoppen?
In vergelijking met de extra return door het er in te stoppen? Ontzettend duur dan.

It's the economy, stupid! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

YellowOnline schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:45:
[...]

In vergelijking met de extra return door het er in te stoppen? Ontzettend duur dan.

It's the economy, stupid! :+
maar het schijnt dat een hele riks aan songs zijn uit die era die gratisch zijn.

Bij een spel van een paar uurtjes is het niet erg dat er zo weinig in zit maar met een Fallout kun je 100+ uur bezig zijn. Nu verwacht ik geen 100+ uur aan muziek maar als het huidige aantal al verdubbelt was, was het een stuk leuker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik vind die kritiek op de muziek wat zeikerig.
Het spel is fantastisch, waarvoor hulde, en jullie gaan zitten zaniken over de muziek tunes?
Doe die muziek dan uit als je het irriteert en zet dan winamp op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Harribo schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:46:
Ik vind die kritiek op de muziek wat zeikerig.
Het spel is fantastisch, waarvoor hulde, en jullie gaan zitten zaniken over de muziek tunes?
Doe die muziek dan uit als je het irriteert en zet dan winamp op de achtergrond.
als de muziekhoeveelheid het enige is waar men over zeurt, dan is de rest van het spel geweldig :)

en ik deel het opzich wel hoor, leuke nummertjes, maar 2x, 3x zoveel was beter geweest

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:47:
[...]

Ik ben nu leveltje 23 (ik gok dat nog lang niet bij het eind) en moet zeggen dat ik nu al onder de indruk ben van het aantal kanten waar het op kan gaan. Ik had echter wel redelijk snel al voor mezelf besloten hoe ik alles wil laten gaan lopen ;)
ik had het ook al bedacht welke factie ik wou supporten, maar omdat ik dom was en niet goed de quest las won opeens de andere factie :'( nou ja nog maar een keer spelen dan

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loona35 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:17:
Welk van de vier eindpaden heb je gekozen? En ben je nog van plan de andere 3 te doen?

Ik sta op het punt om nu een save 'apart te zetten' (nouja, even het nummer op te schrijven) waar ik weer terug kan als ik het heb uitgespeeld, zodat ik de andere paden kan bewandelen.
(Qua main quests heb ik
spoiler:
Ring-a-Ding-Ding en Wild Card: Side Bets, incl bijbehorende quests van die groepen
gedaan, en ik ben nu nog vriendjes met iedereen. Nouja, iedereen behalve de Powder Gangers.)

Nu toch tijd om even te kijken wat de vier verschillende routes zijn. Ben al level 25 dus moet nog opschieten ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben level 20 en ben ook met iedereen vriendjes behalve de Powder Gangers, maar vroeg of laat ga ik toch overhoop liggen met Legion want ik vind hun barbaarse praktijken maar niets. Mr. House gaat waarschijnlijk ook sneuvelen, want
spoiler:
de romanticus in mij vindt zijn robotleger maar niets.

De enige mensen waar ik geen problemen mee heb zijn The Followers eigenlijk.

Trouwens, ik verlos die gekruisigden altijd uit hun lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Gister heb ik de Brotherhood of Steel tegen mij in het harnas gejaagd :|

Was totaal niet het pl;an maar ik kreeg een opdracht die ik écht niet wilde doen...

spoiler:
Tijdens ED-E My Love kreeg ik een message, of ik ED-E naar de BoS wilde brengen. Long story short, ik loop de bunker binnen in de Hidden Valley en krijg prompt een ontploffende slavenband om (zo eentje die ploft als je te ver weg gaat) en de opdracht een NCR Ranger van hun terrein af te krijgen, no matter how. Ik begon met praten, maar die Ranger had een speech van 50 nodig voordat 'ie weg zou gaan. Doodschieten was not an option voor mij (NCR en ik zijn dikke maatjes :P) dus dan maar vertellen wat er aan de hand was. Ergo, BoS boos. Jammer maar helaas. Nu ligt ED-E bij de Followers.

Kun je Faction standings ook weer in het goede krijgen als je 't eenmaal een keer verkloot hebt?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, wat is een sniper rifle met 90 guns en de Jury rigging perk toch geweldig :) Nog 90 science, 90 lockpick en bijna 90 speech erbij ook en alles gaat soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Willybubba schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:04:
Die wil ik dus te vriend houden!
spoiler:
ik spaar dus wel even voor die speech 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
hmm, volgens mij loop ik tegen een bugje aan, ik ben bezig met de come fly with me quest, en moet van de man die denkt dat hij bij de bright followers hoort, en een ghoul is, thruster achtige dingen ophalen. Deze kan ik kopen bij old lady gibson, echter haar toon en prijs stonden mij niet aan waardoor ik haar lek heb geschoten (altijd fijn dingen die je in spellen wel kan doen, die in het echt een stap te ver gaan). Aan mijn quest is niks veranderd, deze leidt mij nog steeds naar haar lijk toe, en de man die de quest gaf zegt hetzelfde als toen ik de quest aan had genomen, dat ik ze wel ergens bij een scavenger kan kopen.
Iemand tips, behalve: laad een oudere save-game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ze bij Lady Gibson op moest halen moeten ze ergens liggen.
Misschien heb je gewoon niet goed genoeg gezocht? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 30-10-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Ja, kon ze alleen bij haar kopen, quest marker zit precies op haar, en ik heb alles onderste boven gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat vond ik ook raar want ze vraagt er geloof ik iets van 500 caps voor, dus wilde ik het gewoon jatten maar kon het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

In 1 van die 2 boxen links in de hoek van de kamer.

Trouwens als je vanaf het begin aan _iedereen_ die je tegenkomt ombrengt, dan kill je volgens mij het halve spel aan quests lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megamind schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:09:
Dat vond ik ook raar want ze vraagt er geloof ik iets van 500 caps voor, dus wilde ik het gewoon jatten maar kon het nergens vinden...
Je kan met een speech check 250 van maken. Of met een bepaalde perk kan je het gratis krijgen, afaik.

spoiler:
Wat dat betreft: Het stikt echt van de lesbiënnes in het spel zeg 8)7
Edit: Even gecheckt: Lady Gibson is dan wel weer hetero zo te zien :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 30-10-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Leid die perk nog tot bepaalde dingen? :).

Kinderen kon ik iig niet doodschieten. Dat is nog steeds omstreden blijkbaar in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:25:
De Lady Killer-/Black Widow-perk en Confirmed Bachelor-/Cherchez La Femme-perk zorgen voor extra praat-opties her en der (en extra damage van 10% tegen de desbetreffende sexe, als ik het goed heb).
spoiler:
Bijv. De Lady Killer-perk zorgt ervoor dat je dat ding gratis kan krijgen bij Lady Gibson

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-10-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

MsG schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:25:

Kinderen kon ik iig niet doodschieten. Dat is nog steeds omstreden blijkbaar in games.
Op zich wel jammer, in eerdere fallouts kreeg je dan de childkiller reputatie wat als je echt als evil speelt natuurlijk niet mag ontbreken.

(zie ook http://fallout.wikia.com/wiki/Childkiller )

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08 10:04
Kinderen kon je ook in FO3 niet doden, is inderdaad te erg voor onze fijngevoelige zieltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Bedankt voor de hulp, het zat inderdaad gewoon in zo'n kist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
theguyofdoom schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:31:
Kinderen kon je ook in FO3 niet doden, is inderdaad te erg voor onze fijngevoelige zieltjes
Ja in een spel waarin de wereld kapot is door een atomaire oorlog en de dingen die je in bepaalde missies ziet (zoals de experimenten die in bepaalde vaults gedaan zijn) dan gaat kinderen doden te ver :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

anandus schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:28:
[...]
De Lady Killer-/Black Widow-perk en Confirmed Bachelor-/Cherchez La Femme-perk zorgen voor extra praat-opties her en der (en extra damage van 10% tegen de desbetreffende sexe, als ik het goed heb).
spoiler:
Bijv. De Lady Killer-perk zorgt ervoor dat je dat ding gratis kan krijgen bij Lady Gibson
ja dat snap ik, maar je krijgt geen hot coffee-praktijken? Aangezien Fallout 1 en 2 wel wat "ruiger" waren qua dergelijke dingen.

Kinderen niet kunnen doden is denk ik om gezeik te voorkomen. Bij Call of Duty MW2 kregen ze er ook gezeik mee toen ze de speler als terrorist een excuus gaven om 100'en mensen neer te knallen :).

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 30-10-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Wat maakt kinderen beter als volwassenen om in een spel niet dood te mogen gaan..?

"Het is zielig"
"Dat kan toch niet!?"
"Het zijn maar kinderen!"

En zo denk je niet over volwassenen mijnheer de zeiksnor? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Willybubba schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:04:

Was totaal niet het pl;an maar ik kreeg een opdracht die ik écht niet wilde doen...

spoiler:
Tijdens ED-E My Love kreeg ik een message, of ik ED-E naar de BoS wilde brengen. Long story short, ik loop de bunker binnen in de Hidden Valley en krijg prompt een ontploffende slavenband om (zo eentje die ploft als je te ver weg gaat) en de opdracht een NCR Ranger van hun terrein af te krijgen, no matter how. Ik begon met praten, maar die Ranger had een speech van 50 nodig voordat 'ie weg zou gaan. Doodschieten was not an option voor mij (NCR en ik zijn dikke maatjes :P) dus dan maar vertellen wat er aan de hand was. Ergo, BoS boos. Jammer maar helaas. Nu ligt ED-E bij de Followers.

Kun je Faction standings ook weer in het goede krijgen als je 't eenmaal een keer verkloot hebt?
Harribo schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:08:
[...]

Die wil ik dus te vriend houden!
spoiler:
ik spaar dus wel even voor die speech 50 :)
Voor jullie beide een tip, neem even Veronica als companion en ga haar side-quest doen, dan hoef je geen fratsen bij de BoS uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

anandus schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:18:
spoiler:
Wat dat betreft: Het stikt echt van de lesbiënnes in het spel zeg 8)7
Edit: Even gecheckt: Lady Gibson is dan wel weer hetero zo te zien :P
spoiler:
Is het niet zo dat homo/hetero zijn afhankelijk is van jouw karakter? Als je als man de Lady Killer perk gebruikt zullen ze toch ook de extra opties in het gesprek hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:33:
[...]

spoiler:
Is het niet zo dat homo/hetero zijn afhankelijk is van jouw karakter? Als je als man de Lady Killer perk gebruikt zullen ze toch ook de extra opties in het gesprek hebben?
Ik geloof het niet.
Om bovenstaande voorbeeld met Lady Gibson te gebruiken,
spoiler:
daar werkt Lady Killer wel (man->vrouw), maar Cherchez La Femme niet (vrouw->vrouw). De karakters hebben een bepaalde geaardheid, afaik.

Zo kan je Gannon wel meekrijgen door
spoiler:
als man te flirten (Confirmed Bachelor), maar als je een vrouw bent en je hebt Black Widow, dan heb je niet een extra optie en moet je 'gewoon' 75 speech hebben of vriendjes van de Followers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Jaguar645 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:27:
[...]

[...]

Voor jullie beide een tip, neem even Veronica als companion en ga haar side-quest doen, dan hoef je geen fratsen bij de BoS uit te halen
Hm. Nou heb ik die fratsen dus al uitgehaald, maar als ik dan Veronica aanneem, en haar sidequest doe, gaat mijn fame bij de BoS dan weer richting Neutral?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben klaarblijkelijk nu dus toch al bij de laatste quest aanbeland! Ik dacht dat ik veel side-quests gedaan had (alles wat ik tegen ben gekomen heb ik gedaan tenzij het niet kon ivm factions) en daarom dacht ik dat ik nog wel even te gaan had. Dat valt me wel een beetje tegen, alhoewel er denk ik toch wel veel meer tijd in is gaan zitten dan dat ik in m'n hoofd heb. (level 24 overigens)

Wat me wel zorgen baart is dat ik hier de namen van een aantal companions gehoord heb die ik nog niet ben tegengekomen. Niet dat ik Rex en Boone in zou willen wisselen, maar toch ;)

Overigens wel retefijn dat ik mijn twee favoriete factions allebei te vriend heb kunnen houden, ookal leek het er op een gegeven moment op dat dat niet meer ging lukken. Is op zich wel voldoenend als na veel werk dat uiteindelijk toch lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:55:
Hmm, ik ben klaarblijkelijk nu dus toch al bij de laatste quest aanbeland! Ik dacht dat ik veel side-quests gedaan had (alles wat ik tegen ben gekomen heb ik gedaan tenzij het niet kon ivm factions) en daarom dacht ik dat ik nog wel even te gaan had. Dat valt me wel een beetje tegen, alhoewel er denk ik toch wel veel meer tijd in is gaan zitten dan dat ik in m'n hoofd heb. (level 24 overigens)

Wat me wel zorgen baart is dat ik hier de namen van een aantal companions gehoord heb die ik nog niet ben tegengekomen. Niet dat ik Rex en Boone in zou willen wisselen, maar toch ;)

Overigens wel retefijn dat ik mijn twee favoriete factions allebei te vriend heb kunnen houden, ookal leek het er op een gegeven moment op dat dat niet meer ging lukken. Is op zich wel voldoenend als na veel werk dat uiteindelijk toch lukt.
Ben nu ook level 24, toch nog ver van klaar. Gewoon alles plaatsjes etc bekijken, kom je genoeg quests tegen. Ik zou natuurlijk zo de main quests kunne doen, en dan ben ik binnen een half uur ook klaar. ik heb net maar die explorer perk gekozen, krijg je alle plaatsjes te zien, wel zo handig voor het 'rond lopen'.

Moet wel zeggen dat fallout 3 volgens mij wel net wat groter en uitgebreider was, ook al is dit maar een 'uitbreiding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Weet iemand of er een duikerspak is te vinden ergens, of een andere manier om langer je adem in te houden? Ik wil die onderwatergrot bij Lake Mead verkennen, maar kan niet lang genoeg mijn adem inhouden.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Willybubba schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:01:
[...]

Hm. Nou heb ik die fratsen dus al uitgehaald, maar als ik dan Veronica aanneem, en haar sidequest doe, gaat mijn fame bij de BoS dan weer richting Neutral?
spoiler:
Zij is natuurlijk zelf BoS, dus met haar kun je binnenkomen zonder jezelf te moeten bewijzen. Heb je binnen de hele BoS vermoord? Het zou dan zomaar kunnen dat je dan geen betere standing meer kunt halen. Want daarbinnen zitten best nog een paar quests die je kunt volbrengen.

Tevens kom je op een punt dat je de BoS "herstructureerd" door een andere eldar aan te stellen of niet natuurlijk :)
ToeingTheLine schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:47:
Weet iemand of er een duikerspak is te vinden ergens, of een andere manier om langer je adem in te houden? Ik wil die onderwatergrot bij Lake Mead verkennen, maar kan niet lang genoeg mijn adem inhouden.
Er zijn Rebreathers in het spel te vinden waarmee je langer onder water kunt ademen. Zelf ben ik ze nog niet tegengekomen though :P

[ Voor 24% gewijzigd door Jaguar645 op 31-10-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6pack15 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:32:
[...]
Moet wel zeggen dat fallout 3 volgens mij wel net wat groter en uitgebreider was, ook al is dit maar een 'uitbreiding'
Wat grappig, ik ervaar het andersom. Fallout 3 komt een stuk leger op mij over en het voelt alsof er veel meer te doen is in New Vegas dan in Fallout 3.

Nu heb ik pas 40 á 50 uur in New Vegas gestopt tegenover honderden uren in Fallout 3, maar ik kom nog steeds nieuwe dingen tegen (heb expres geen explorer perk genomen). Ik ben ook nog lang niet klaar.

Het kan ook komen doordat Fallout 3 zoveel leegte had of dat de quests saaier waren, maar ik heb het gevoel dat er meer content in New Vegas zit dan in Fallout 3, eigenlijk.
Jaguar645 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:12:
[...]
Er zijn Rebreathers in het spel te vinden waarmee je langer onder water kunt ademen. Zelf ben ik ze nog niet tegengekomen though :P
Ik draag mijn rebreather de hele tijd, gewoon omdat het er zo cool uitziet :D
spoiler:
Je krijgt het trouwens voor een quest, ze zijn, afaik niet te koop of te vinden

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 31-10-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik draag mijn rebreather ook 24/7, vind hem wel vet staan inderdaad :-)
Je krijgt hem d.m.v. :
spoiler: Spoiler m.b.t. de Boomers quests
Bij de Boomers moet je best ver aan het eind van hun questline naar Lake Mead (quest krijg je bij Loyal als je Idolized bent). Bij de start van die quest krijg je een rebreather

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
spoiler:
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om de Yes Man questlijn en NCR questlijn te combineren? Voor allebei moet je namelijk House doden. Of faalt de ene quest, zodra je bij de andere de dood van House gaat rapporteren bij de questgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neverwinterx schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:08:
spoiler:
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om de Yes Man questlijn en NCR questlijn te combineren? Voor allebei moet je namelijk House doden. Of faalt de ene quest, zodra je bij de andere de dood van House gaat rapporteren bij de questgever?
Ah ik ben net precies in dat scenario gekomen.

spoiler:
Op een gegeven moment krijg je een bericht van de NCR dat ze willen dat je stopt samenwerken met Yes Man, anders hoeven ze je hulp niet meer. Dit was NADAT ik mr.house had uitgeschakeld. Ik heb nog niet gerapporteerd aan Yes Man, omdat ik de NCR wil blijven steunen. Er is nu dus nog niks aan de hand, maar ik vermoed dat zodra ik nog één stap zet bij Yes Man het afgelopen is bij de NCR voor me. Ik ga 't nog wel een keer met een quicksave vantevoren proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Laatst online: 24-07 12:08
leuk spel, maar de schaarste van kogels vind ik erg vervelend. ik weet nog steeds niet hoe ik kogels moet maken en wapens kan modden.
dit zorgt ervoor dat ik met in totaal 10 kogels door de wasteland loop en dat is nogal kansloos.
het heeft ervoor gezorgd dat ik het op very easy speel. (ja serieus)

ik vind het maar onduidelijk, dus ik hoop dat 1 van jullie het mij gemakkelijker kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
• Voor kogels moet je rondkijken. Zoek in kisten, kratten, op lijken en vooral (beetje obvious) in ammunition boxes :) Soms liggen ze ook gewoon op planken enzo (niet kogels los, maar doosje kogels)
Je kan ze vaak ook bij merchants kopen. Wel goed kijken welke je nodig hebt.
En natuurlijk niet teveel kogels verschieten.

• Wapens modden is makkelijk. Ten eerste moet je zorgen dat je een mod hebt, bijv 9mm pistol scope. Dan ga je naar het wapen in kwestie (in dit geval dus 9mm pistol) en dan druk je de mod-knop (op de PC is dat 'X'). Als het goed is staat je aangeschafte mod daartussen en kan je die selecteren.

• Kogels maken kan bij een workbench (geloof ik). Je moet even kijken wat de kogels die je wil hebben nodig heeft (vooral de huls kan big/small rifle/gun, etc zijn). Zorg dat je alle ingrediënten hebt en je skill hoog genoeg is (zal wel repair-skill zijn gok ik?) en dan kan je de kogels maken.
Je kan ook andere kogels demonteren, zodat je de ingrediënten voor de gewenste kogels bij elkaar krijgt.

Persoonlijk vind ik trouwens dat er echt véél te veel ammo in het spel zit, je komt om in ammo en nooit zonder te zitten, maar dat is mijn ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 31-10-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel net voor het eerst uitgespeeld. Beviel me prima, ondanks een enkele bug (NCR: i put a spell on you) . Alleen hadden de followers of the apocalypse wat mij betreft wel wat meer uitgewerkt mogen worden. Naar mijn idee zijn daar te weinig quests voor. Helaas want mijn karakter had zich er wel thuis kunnen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Laatst online: 24-07 12:08
...
anandus, bedankt voor de info, ik ga toch maar weer eens kijken of het me nu gaat lukken.
het maken blijkt dus wel wat vaardigheden te vereisen en goede ingrediënten te hebben.

het gaat idd om repair, maar ik meende die al best hoog te hebben (58).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
anandus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:26:
• Voor kogels moet je rondkijken. Zoek in kisten, kratten, op lijken en vooral (beetje obvious) in ammunition boxes :) Soms liggen ze ook gewoon op planken enzo (niet kogels los, maar doosje kogels)
Je kan ze vaak ook bij merchants kopen. Wel goed kijken welke je nodig hebt.
En natuurlijk niet teveel kogels verschieten.

• Wapens modden is makkelijk. Ten eerste moet je zorgen dat je een mod hebt, bijv 9mm pistol scope. Dan ga je naar het wapen in kwestie (in dit geval dus 9mm pistol) en dan druk je de mod-knop (op de PC is dat 'X'). Als het goed is staat je aangeschafte mod daartussen en kan je die selecteren.

• Kogels maken kan bij een workbench (geloof ik). Je moet even kijken wat de kogels die je wil hebben nodig heeft (vooral de huls kan big/small rifle/gun, etc zijn). Zorg dat je alle ingrediënten hebt en je skill hoog genoeg is (zal wel repair-skill zijn gok ik?) en dan kan je de kogels maken.
Je kan ook andere kogels demonteren, zodat je de ingrediënten voor de gewenste kogels bij elkaar krijgt.

Persoonlijk vind ik trouwens dat er echt véél te veel ammo in het spel zit, je komt om in ammo en nooit zonder te zitten, maar dat is mijn ervaring.
Vind dat er ook genoeg kogels zijn, maar niet overdreven. Wat ik wel overdreven vind is het aantal grenades, frag mines, plasma grenades/mines en (long fuse)dynamite dat je vind. Ik kom om die in die explosieven, helaas doe ik nauwelijks wat aan mijn explosives stat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54

SaN

Ik heb hetzelfde, ik verkoop ze dan ook gewoon. Ze leveren nog aardig wat op.

@ Steven, gewoon bij elke merchant die je tegenkomt alle ammo kopen die hij heeft van het geweer wat je vaak gebruikt. Zo kom ik eigenlijk nooit te kort, en ik heb nog nooit zelf wat hoeven maken. UIteraard ook gewoon goed rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Mjah alleen alles kopen wat los en vast zit gaat niet goed als je op Hardcore speelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik koop elke traditionele kogel (5mm, 9mm, 10mm ect) en verkoop gewoonlijk al mn Explosive/Heavy weapons. Het enige energy weapon wat ik bij me draag is dat pulse ding tegen robots & power armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Steven6249 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:15:
leuk spel, maar de schaarste van kogels vind ik erg vervelend. ik weet nog steeds niet hoe ik kogels moet maken en wapens kan modden.
dit zorgt ervoor dat ik met in totaal 10 kogels door de wasteland loop en dat is nogal kansloos.
het heeft ervoor gezorgd dat ik het op very easy speel. (ja serieus)

ik vind het maar onduidelijk, dus ik hoop dat 1 van jullie het mij gemakkelijker kan uitleggen.
Vreemd, ik heb meer dan genoeg kogels. Gebruik je wel VATS? En ja, gewoon elke kist en kast controleren... Je kunt altijd ook nog kogels kopen. En gebruik meerdere wapens natuurlijk, want niet alle kogels die je vindt zijn voor één wapen. Dit begrijp je vast wel, maar zeg het toch maar even.

Ik heb trouwens nog wel een vraag. Ik moet nu naar Bourder City (of zoiets) voor de main quest, ben dan dus net voorbij Novac. Ben ik dan al ver in de main quest?

[ Voor 9% gewijzigd door FerdiV op 31-10-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK vraag mij af ,of er bepaalde gebieden zijn die pas met de DLC te bereiken zijn.Bijvoorbeeld Het hek van de mojave outpost gaat open met een sleutel word er gezegd,maar in geen 1 quest komt die sleutel te voorschijn.
Ook op bepaalde plaatsen zijn er putdeksels als ingang ,maar weer niemand in die (side)quest die de sleutel te voor schijn haalt.
Er zou een DLC komen.Als je kijkt naar FallOut 3 ,dan waren er zelfs 5,die best wel een toevoeging hadden.
In Fallout 3 hadden ze hetzelfde gedaan.
Ook bepaalde gebieden gingen pas open na de DLC.
Dus misschien wil ik iets wat helemaal(nu) niet kan,en ben ik aan het zoeken voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:52:
IK vraag mij af ,of er bepaalde gebieden zijn die pas met de DLC te bereiken zijn.Bijvoorbeeld Het hek van de mojave outpost gaat open met een sleutel word er gezegd,maar in geen 1 quest komt die sleutel te voorschijn.
Ook op bepaalde plaatsen zijn er putdeksels als ingang ,maar weer niemand in die (side)quest die de sleutel te voor schijn haalt.
Er zou een DLC komen.Als je kijkt naar FallOut 3 ,dan waren er zelfs 5,die best wel een toevoeging hadden.
In Fallout 3 hadden ze hetzelfde gedaan.
Ook bepaalde gebieden gingen pas open na de DLC.
Dus misschien wil ik iets wat helemaal(nu) niet kan,en ben ik aan het zoeken voor niks.
Sterker nog, als je naar de kaart kijkt dan zie je dat
spoiler:
enorme stukken van de kaart ongebruikt zijn, iets van eenderde ofzo?

Persoonlijk zou ik het fijner vinden als DLC's meer *in* het gebied plaatsvinden dan "een boot naar DLC-gebied", zoals in FO3 veel gedaan werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:32:
[...]
Ik heb trouwens nog wel een vraag. Ik moet nu naar Bourder City (of zoiets) voor de main quest, ben dan dus net voorbij Novac. Ben ik dan al ver in de main quest?
Oh dan heb je nog wel even te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

FerdiV schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:32:
Dan heb je zeker nog een heel eind te gaan, als je ook de sidequests doet. Iedere keer denk ik weer dat ik vandaag het spel moet gaan uitspelen omdat ik door de quests heen ben maar dan heb ik aan het einde van mijn speelsessie weer enorm veel nieuwe quests staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:42:
[...]

Dan heb je zeker nog een heel eind te gaan, als je ook de sidequests doet. Iedere keer denk ik weer dat ik vandaag het spel moet gaan uitspelen omdat ik door de quests heen ben maar dan heb ik aan het einde van mijn speelsessie weer enorm veel nieuwe quests staan.
Ik ken het. Ik heb heel erg veel quests gedaan, heb er nog minstens twintig openstaan en ben qua Main Quest net voorbij Benny. Op level 28 en 50 uur spelen.
En elke keer als ik weer een quest afheb dan kom ik wel weer iets nieuws tegen :P

Ik weet niet hoeveel uur er na Benny nog komt voor de vier* questlijnen, maar ik denk dat ik voorlopig nog bezig ben :P
* Onder andere omdat ik vriendjes met iedereen wil zijn (wat goed lukt) en geen kant kan kiezen dat ik niet verder komt :+

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste