Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:20:
[...]
Maar hij doet het gewoon op XP x64, hetzelfde spel met dezelfde software. Wat is er dan anders? O ja, de hardware.
Misschien dat daar ergens een probleem zat (ook in combinatie met XP mogelijk), maar zonder meer roepen dat het een dikke faal was klopt dus gewoon niet, aangezien het *wel* gewoon werkt. Het is simpelweg geen probleem met XP x64 in het algemeen, dus jouw opmerkingen over 'not supported' zijn dan wellicht wat overtrokken

Ik heb FO3 geen dikke faal genoemd, ik heb alleen gezegd dat het bij mij weigerde onder XP64 en ik er Vista voor installeren moest. Dat jij daar dingen in leest die ik niet schrijf...
[...]
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je een best wel hoge resolutie hebt en een niet zo enorm krachtige videokaart.
Een videokaart die echter wel alles behalve Crysis prima op 2560x1600 laat draaien.
Het is sowieso een spel dat hele andere dingen vraagt van een computer dan de meeste andere spellen, dus dat valt eigenlijk niet te vergelijken.
Ik trek alleen een vrgelijking met Oblivion en FNV. Dat is allemaal op dezelfde engine gebouwd dus dat zijn wel eerlijke vergelijkingen.
Ik kan me zo snel eigenlijk alleen GTA IV voorstellen, maar dat is natuurlijk een nog veel groter drama

Ik speel uitsluitend GTA1 en 2. GTA in 3d is niet mijn ding.
Ik snap je punt dan ook niet helemaal. Ja, hij loopt nu wat strakker, maargoed, ze hebben dan ook twee jaar gehad om de code te optimaliseren. Dan is dat toch niet zo gek en ook niet heel raar dat het vorige spel wat minder liep? Oblivion draait nog moeilijker, terwijl die graphics nog minder zijn. Zo gaat het nu eenmaal met software.
Oblivion liep BETER. That's the whole fucking point: FO3 liep kut (bijna net zo sloom als Crysis!) op 2560x1600 terwijl zowel FNV en Oblivion prima werken.
[...]
Vol bugs, tsja, het hangt van je definities af. Ik kan me voornamelijk een hele grote bak plezier herinneren en eigenlijk maar één ding dat even vervelend was, verder niet.
Slecht geheugen is geen afwezigheid van bugs natuurlijk.
Ik heb het idee dat iedereen elkaar een beetje nabauwt over de bugs en glitches. Ja, het zal wat meer zijn dan bij sommige andere spellen, en ja, misschien heb ik toevallig mazzel gehad op Xbox én PC, maargoed, het is dan ook niet de zoveelste shooterclone. Het is een ongekend uitgebreid spel en zo'n beetje de eerste in zijn soort met die vrijheid en die hoeveelheid details. Wat verwacht je dan?
bergen bugs. Net als in Oblivion. Ik vind FO3 en Oblivion prima spellen op zichzelf, maar dat wil niet zeggen dat ik niet toe kan geven dat er een berg bugs in beide zit en zat.
Natuurlijk is het vervelend dat een spel waar mensen zo lang op hebben gewacht toch fouten kent en misschien wat meer dan zou moeten, maar ik heb ook het idee dat sommige mensen zich een beetje als verwende kinderen gedragen (niet persoonlijk gericht).
Als je dat niet persoonlijk bedoelt moet je het ook niet op één persoon richten. Je doet net alsof ik klaag over de bugs - als een ware fanboy kom je je lievelingsspel verdedigen tegen de ware feiten. In plaats daarvan had je ook even kunnen nadenken over dat ik ondanks de bugs het spel welgoed vind. Sterker nog, één blik in m'n games posts en je zult zien dat mijn favo games X3TC, S.T.A.L.K.E.R., Fallout en MW2 zijn. Daar zit er niet één tussen die niet boordevol bugs zat toen hij uit kwam. In plaats daarvan trek je echter mijn opmerkingen volledig uit hun context en hang jij schijnbaar een lading aan twee onschuldige zinnetjes die er helemaal niet is.
Eerst maak je een dikke olifant van de mug, die mijn Vista installatie tbv FO3 was, en vervolgens val je me erop aan dat ik zeg dat FNV nu lekkerder loopt dan FO3 en misinterpreteer je ook nog even hoe Oblivion liep, zodat je kunt zeggen "ja das toch normaal" op iets wat ik niet geschreven heb.
Ik heb geen idee wie je van kleuterig huilen beticht, maar ik kan wel iemand bedenken die even wat beter moet gaan lezen wat er geschreven wordt, en wat minder moet gaan flamen naar mensen die zijn teerbeminde FO3 niet als topgame allertijden erkennen.