Naar aanleiding van de reacties op
mijn post in de BG3 thread, (o.a.) dit begonnen. Had een voor de hand liggende optie moeten zijn, Fallout 3 vond ik tof maar heb ik ook nooit uitgespeeld. Maar New Vegas is helemaal nieuw en schijnt beter te zijn, geen idee waarom ik daar zelf niet op kwam. Overigens, ik heb mezelf al een beetje gespoiled, dus ik ga er niet helemaal blind in.
Ik heb een vrouwelijke character gemaakt, met Special = 4/6/5/6/7/6/6 en perks four-eyes en good-natured. Ik zat daar over te twijfelen, maar ik dacht dat de nadelen makkelijk te compenseren waren. Al heb ik nog steeds geen bril gevonden.. Skills weet ik niet meer, ik heb volgens mij gekozen voor science, speech, and guns denk ik, ik kom daar zo op terug. Gebaseerd op zowel m'n character als in Fallout 3 (inclusief, inmiddels, zelfde outfit: grimy business suit en bonnet), als m'n gameplay in andere RPG's / games.
Begonnen in Goodsprings dus, heb niks van de doctor gejat ondanks dat niks rood was in z'n huis. Ben naar Sunny gegaan, deed de tutorial. Klaar met de tutorial, kom ik een gast tegen die vraagt of ik z'n vriendin wil redden.. Ik moest nog wennen aan de combat, en die aantal grotere gekko's was net iets te veel. Reload, nog een keer de tutorial, en dit keer direct terug naar Goodsprings. Daar de radio gefixed, en de sidequest met Ringo opgepikt. Met Ringo gepraat, en verder wat lopen praten met characters daar, maar ik wilde daar eigenlijk niet mee verder tot ik met die powder gangers had gepraat, dus ik ging verder met de main quest.
Naar Primm, die ik toch al wilde ontdekken omdat je die al ziet in de tutorial missie, dus daar naar toe gelopen. Ik loop de brug ov er, en ik ontplof, een mooie herinnering aan landmines dus. Reload en daarna de landmines opgepakt. Primm gechecked, met de bewoners in het hotel gepraat, en ook de robot al gezien waarvan ik al op de hoogte was, één van je mogelijke sidekicks. Ik zet in op o.a. science en repair, maar kon de robot nog niet repararen, dus daar moest ik voor terug komen. Dan het hotel binnen gelopen, en leeg geruimd. Te veel loot om mee te nemen. Dat is ook waarom ik o.a. focus op repair, ik weet nog van fallout 3 dat dat handig was. Je kan alle simpele guns meenemen zonder je inventory te cloggen omdat je ze toch gebruikt om te repareren, zodat je uiteindelijk een betere gun overhoudt om te gebruiken en/of verkopen.
Ik had geen idee wie de sherriff moest worden. Ik kan de robot herprogrammeren,
NRC NCR inschakelen, maar ik wilde die gozer een kans geven dus ik ging verder.
Toen volgens mij terug naar Goodsprings, en wat algemeen ontdekken. Volgens mij ben ik toen naar Sloane gegaan. Gekeken wat daar aan de hand was. Werd gegangbanged door wat Deathclaws. Reload en dat maar ergens anders exploren. Ik heb die gevangenis snel gechecked, voornamelijk voor die potentiële sherriff. Ook een vault gezien, maar heb de skills nog niet om binnen te kijken. Nog een laatste uitstapje richting de radiotoren die ik zag, kwam daar een supermutant tegen die me waarschuwde, en ik zag er van af om verder die kant op te gaan voor nu. Wilde richting New Vegas gaan om even snel te kijken, maar werd gegangbanged door een paar deathclaws, dus ik ben de andere kant opgegaan.
Ben terug gegaan naar Goodsprings, voor de sidequest met Ringo. Was op zoek naar die specifieke powdergangster, blijkt die gewoon ergens daar bij een huisje te hangen. Wat ie zei beviel me niet, dus heb de sidequest afgemaakt door Goodsprings te helpen. Eerste keer ging prima, toen ging ik de bodies looten, bleek dat Ringo iets te enthousiast was. Het enige slachtoffer aan onze kant, de ironie. Reload. Toen maar wat gebruik gemaakt van de powder charges die ik heb gejat van.. de powder gangsters, realiseer ik me nu, ook weer lekker ironisch. Daar een paar van op de grond gegooid, en dat werkte prima. Nou zijn de powder gangsters boos op mij.
Ik weet niet meer in welke volgorde, maar ik ben tussendoor terug naar Sloane gegaan om Snuffles te redden met m'n hogere medicine skills. Ik heb nog een cave gevonden bij de cemetary die ik eerder niet zag, en terug naar Primm gegaan om daar even snel de toestand te checken. Ook de robot opgepikt met m'n hogere science skills, en die maakt het leven gelukkig wat makkelijker. Toen door, eerst die NRC outpost in de bergen bezocht, die met de standbeelden, daar wat sidequests opgepikt, toen dus naar Nipton gegaan voor zowel de side- als de main quest. Nipton zag er lekker uit, met te veel loot om mee te nemen, en m'n eerste confrontatie met de Legion. Ik had de factions al gegoogled, maar om ze in actie te zien is wat anders. Gelukkig lieten ze mij m'n gang gaan, en ik liet hun hun gang gaan.. Voor nu.
Door richting Novac. Onderweg nog wat powder gangers gered van wat legion soldiers, maar daarnaast zat een legion kampje wat ik met rust gelaten heb. Nog even snel een ander kamp bezocht dat ik in de verte zag, een NCR kamp naast een radioactief dorpje. Daar wil ik me ook nog niet mee bemoeien denk ik, dus ben terug gegaan en verder richting Novac. Dat is waar ik ben gebleven, en waar ik zo mee verder ga. Al wordt de volgende sessie een stuk korter, want nu moet ik wel vroeg op..
Ben nu level 7, heb de perks comprehension, swift learner en educated opgepikt, plus blijkbaar bug stomper. M'n beste skills zijn science, speech, guns, repair en sneak. Ik probeer lockpick omhoog te gooien, want ik ben meerdere kluizen tegen gekomen waar ik überhaupt niks mee kon. M'n meest gebruikte wapen tot nu toe was de 9mm met scope, de 10mm (allemaal in uitstekende conditie), en sinds kort de service rifle.
To be continued.
Make lovecraft not warcraft.