Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb nog nooit een stealthboy gebruikt. Ook in FO3 vond ik dat onnodig. Ik verkoop die rommel gewoon.

Wat die snipers betreft: ik ben een good-karma speler en ga dus geen onschuldige NPCs neerknallen voor een sniper rifle :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm.. ik zit een beetje vast gaat allemaal zo vlot als dikke ... Vorige games heb ik ook niet gespeeld dus heb geen idee was ik moet doen. Nu was ik olijk een beetje aan het rond lopen en moorden. Kom ik (als lvl4) in de gevangenis met de politie achtige. Nu vond in ik de facility genoeg rommel om alles uit te moorden wat mij een beter idee leek dan de quest (iemand op gaan zoeken en afmaken, wel getracht maar toen kwam ik een "super mutant master tegen, waar ik weinig mee kon).... Zo gezegd zo gedaan (koste een paar save games)... Nu is quest failed (uhm)... en kruip ik soort van over het scherm. Dit terwijl ik niet overladen ben, bezoekje gebracht aan de dr. die pakte alleen maar mn geld (dopjes) aan en deed niks (3x raden hoe het met hem is geëindigd O-) )...

Heb ik nu ergens de 'sandbox' geraakt waardoor game niet meer (uit te)spelen is? En moet ik pre moord party van de gevangenis laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
6pack15 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

Jaa, varmint rifle is karig geweertje :P.

spoiler:
Je bedoelt gewoon 1 door de kop knallen ? Want die Boone heb ik als companion samen met ED-E, heerlijk team. ED-E doet het spotten met zon extra perk die je krijgt, en dan spot ik ze zelf met me binocular (perk die je krijgt met Boone) en boone schiet ze af :P. Maar ik wil zelf ook headshotjes maken
spoiler:
Ja, Manny Vargas is voor zover ik weet niet belangrijk meer als je al zijn info hebt voor de quest "They Went That-a-way" en ook "Come Fly With Me" hebt gedaan. Dus als je echt graag een sniper rifle wilt kun je die kerel omleggen lijkt mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:35:
en kruip ik soort van over het scherm.
Je bent niet poisoned ofzo? (Kijken bij F1 ('Stats' is dat?) en dan Effects ('EFF'))
Heb ik nu ergens de 'sandbox' geraakt waardoor game niet meer (uit te)spelen is? En moet ik pre moord party van de gevangenis laden?
Alleen als je die bepaalde quest wil doen. Maar het is in principe niet erg als je een quest failed, hoor. Er zijn tientallen quests in het spel en je kan ze onmogelijk allemaal doen :)

Je hebt geen 'sandbox' geraakt of de main quest 'kapotgemaakt'.
Nouja, het spel is een grote sandbox, natuurlijk. Er is een soort 'main quest', maar die is redelijk moeilijk te failen (al kan het, denk ik, wel).
Propane schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:38:
[...]
spoiler:
Ja, Manny Vargas is voor zover ik weet niet belangrijk meer als je al zijn info hebt voor de quest "They Went That-a-way" en ook "Come Fly With Me" hebt gedaan. Dus als je echt graag een sniper rifle wilt kun je die kerel omleggen lijkt mij :).
spoiler:
Je kan ook gewoon op z'n computer kijken, hoef je niet met Manny te spreken en ook dat 'Come Fly With Me' ook niet te doen :)

[ Voor 88% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 13:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:39:
[...]
Je bent niet poisoned ofzo? (Kijken bij F1 ('Stats' is dat?) en dan Effects ('EFF'))
Nee... ik lijk zo gezond als een hoen. Snap er niks van. één keer eerder dit gehad, toen na reload pre iets ... ging het weer soort van ok.

Hmm.. om een reden ren ik nu alleen als ik shift in gedrukt houd... Zo niet wandel< ik ?!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Misschien al eerder gevraagd, maar: Hoe speelbaar is het spel op dit moment in verband met bugs? En is dat met de patch al een stuk beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:51:
Misschien al eerder gevraagd, maar: Hoe speelbaar is het spel op dit moment in verband met bugs? En is dat met de patch al een stuk beter geworden?
Het verschilt.
Er zijn genoeg berichten van mensen die wel bugs hebben, vooral op spelcomputers als ik het goed begrepen heb. Maar ook meer dan genoeg berichten van mensen die helemaal geen bugs tegenkomen.

Ikzelf heb met zo'n 17 uur spelen nog geen bugs gehad (maar misschien ben ik nog niet lang genoeg bezig voor bugs of nog niet in buggy gebieden geweest, ik weet het niet.)
Maar een vriend van me heeft in 10 uur tijd tweemaal een CTD gehad, dus tja.

(Wat ik overigens wel irritant vind is dat het laden zo vreselijk snel gaat, dat je niet kan lezen wat er nou eigenlijk voor tips op die laadschermen staan. Maar dat zal vooral een PC-issue zijn, denk ik.
Een 'press button to continue' of een laadscherm minimaal 10 seconden laten staan (ofzo) zou fijn zijn.)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:56:
(Wat ik overigens wel irritant vind is dat het laden zo vreselijk snel gaat, zodat je niet kan lezen wat er nou eigenlijk voor tips op die laadschermen staan. Maar dat zal wel een PC-issue zijn. Een 'press button to continue' (ofzo) zou fijn zijn.)
Het laden gaat te snel :'(

Ik snap je wel hoor, maar weet je hoe dat klinkt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Hehehe. Ja, klinkt misschien wel wat verwend :+
Maar ik heb wel het gevoel dat ik het een en ander mis :P

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:49:
[...]
Hmm.. om een reden ren ik nu alleen als ik shift in gedrukt houd... Zo niet wandel< ik ?!
Ik reageer eigenlijk nooit, ben meer een lezer. Maar ik kon het mezelf toch niet vergeven om jou zo door te laten kruipen:

Capslock toggled walk/run. Als je hem op run hebt staan ren je, maar als je dan shift indruk dan loop je voor zolang als je die indruk. Heb je hem op walk staan werkt dat andersom.
Dus: Druk op capslock!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

geert1 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:51:
Heel speelbaar, maar buggy. Overlopend voor mij:

1) 20FPS -> opgelost met user patch
2) Na laden savegame ingame ga ik naar 10FPS, spel heropstarten en het gaat weer (gelukkig reload ik zelden)
3) Quests niet altijd even duidelijk
4) Af en toe spawnen er NPCs waar je doorheen loopt

Anandus is toch de bug-uitzondering :p
[...]
(...)
(Wat ik overigens wel irritant vind is dat het laden zo vreselijk snel gaat, dat je niet kan lezen wat er nou eigenlijk voor tips op die laadschermen staan. Maar dat zal vooral een PC-issue zijn, denk ik.
Een 'press button to continue' of een laadscherm minimaal 10 seconden laten staan (ofzo) zou fijn zijn.)
Zo belangrijk zijn die tips nu ook weer niet. Ik vind het niet erg dta het zo snel laadt. Arme XBoxers :+
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Ik reageer eigenlijk nooit, ben meer een lezer. Maar ik kon het mezelf toch niet vergeven om jou zo door te laten kruipen:

(...)
Proficiat met je eerste post :o

[ Voor 42% gewijzigd door YellowOnline op 24-10-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwin
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Nee... ik lijk zo gezond als een hoen. Snap er niks van. één keer eerder dit gehad, toen na reload pre iets ... ging het weer soort van ok.

Druk 'ns een keertje op capslock. Daarmee switch je tussen altijd rennen en altijd lopen.

Edit: eerste post en gelijk spuit elf...

[ Voor 4% gewijzigd door Darkwin op 24-10-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote ;

(3x raden hoe het met hem is geëindigd )...

Ja da`s ook niet echt slim he ;) .Die dockter heb je nodig.
Geen enkele reden om hem te killen.Zodra je weer kan fast travelen is het juist handig om naar de dockter te kunnen.
Als je op de hoogste,zgn overlevings nivo speeld ,dan heb je snel gebroken "limbs"

Interesant is wel t.o.v fallout 3 ,hoeveel de invloed van kleding nu is.Als je in kleding van een andere fractie loopt is genoeg reden om aangevallen te worden.Dat was niet zo in fallout 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb twee vraagjes, misschien dat iemand hier het weet:

1. Ik speel vooral in VATS. Voor mijn wapens moet ik dan vooral naar DMG kijken of DPS? Of maakt dat eigenlijk niet uit? (relatief hoge DPS t.o.v. DMG = minder AP-cost per schot?)

2. Elk wapens heeft een bepaalde skill-requirement. Mijn gunskill is nu ergens tussen de 25 en 50 (ik geloof 30).
Als ik een gun heb met een requirement van 50, is de DMG/DPS eronder die van de gun zelf of de effectieve DMG/DPS inclusief mijn skill-penalty? Of zit de penalty vooral in mijn accuracy?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
anandus schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:24:

1. Ik speel vooral in VATS. Voor mijn wapens moet ik dan vooral naar DMG kijken of DPS? Of maakt dat eigenlijk niet uit? (relatief hoge DPS t.o.v. DMG = minder AP-cost per schot?)

2. Elk wapens heeft een bepaalde skill-requirement. Mijn gunskill is nu ergens tussen de 25 en 50 (ik geloof 30).
Als ik een gun heb met een requirement van 50, is de DMG/DPS eronder die van de gun zelf of de effectieve DMG/DPS inclusief mijn skill-penalty? Of zit de penalty vooral in mijn accuracy?
Weet het zo niet ,maar hier kan je wel kijken naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wat dat betrefd is het wel uitgebreid ,want ook dat was er in FL3 niet,die DPS.
De wapens die de hoogste DMG hebben brengen het meeste schade toe.

Op je 2de vraag heb ik niet direct een antwoord want ik snap hem niet.
Is ff te moeilijk voor mij maar een gevorderde weet het antwoord vast.
Het is een intelligente vraag :7 .
Volgens mij zijn er ook nog andere factoren die bepalen hoe effectief je schot is.
Bepaalde perks?( in ieder geval iets dat je kan kiezen en/of instellen) verminderen de kracht van energie wapens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet je wat een irritante bug is, als je een terminal hacked en na een fout password 4x te hebben ingevoerd dan kan je niet meer door het loginscherm heenklikken na een reload. Ja alt+tab en dan weer terug, maar dat resulteerd ook in crashed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipdv moet je op de uit knop van de monitor,onderaan,dat het inlogscherm weergeeft(,niet je eigen :+ ,)zelf drukken.Je kan dan ook niet meer een password invoeren want je hebt alle kansen verspeeld.Je moet,als je het na 3x nog niet gelukt is ,stoppen en weer proberen,nooit helemaal tot 4 gaan!.

Netzo als Anandus zegt dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megamind schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:42:
Weet je wat een irritante bug is, als je een terminal hacked en na een fout password 4x te hebben ingevoerd dan kan je niet meer door het loginscherm heenklikken na een reload.
Na 4 keer een fout password is de terminal toch gelockt? Als je er dan nog inkan is dat inderdaad een bug. Maar na 4 keer een fout password hoor je niet nog een keer een terminal in te kunnen.
Edit: Oh, verkeerd gelezen. Na een reload kan je er alsnog niet in? Dat is wel buggy, inderdaad. En dan een andere reload en weer die ene reload? Misschien dat bepaalde eigenschappen nog in het (cache)geheugen blijven zitten?
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:34:
Volgens mij zijn er ook nog andere factoren die bepalen hoe effectief je schot is.
Bepaalde perks?( in ieder geval iets dat je kan kiezen en/of instellen) verminderen de kracht van energie wapens.
Van de wikia (die nog hevig under construction is zo te zien :P ):
related perks: Rapid Reload, Run 'n Gun, Shotgun Surgeon, Cowboy, Center of Mass, Concentrated Fire

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit:
Crap, dubbelpost :(

[ Voor 95% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

nFo

anandus schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:24:

Ik heb die eguide hier, zal is even kijken.
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Vooral op een een ssd, ben nog niet begonnen met lezen van een tip of...zero waiting time 8)
pingkiller schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:55:
[...]

Weinig side quests gedaan inderdaad maar heb maar één keer tijdens de mainquest de -schiet-ze-allemaal-kapot optie gekozen.
Het is spel is vrij makkelijk als je eerst guns naar 100 gooit en dan medicine naar 75 ofzo. Als je dan ook nog de perks kiest waarmee je in vats meer accuracy krijgt own je alles zo. Zodra je een sniper wapen hebt kan je een groot deel vanaf afstand one-shotten(op normal)
Ja oke, want er zijn nogal wat side quests: 72 en nog een aantal die niet op je pipboy komen te staan.

[ Voor 23% gewijzigd door nFo op 24-10-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
YellowOnline schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:13:
Goh, ik had die nagenoeg meteen zoals ik zei. Ik heb die waarschijnlijk in Goodsprings gekocht in de kruidenierszaak of in de bar.

Screenshot van het geweer (nou ja, de specs en mods):

[afbeelding]
Hm ik kan daar echt helemaal niks te koop vinden. Zeker weten dat het daar was??

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:24
Bij mij is de game bijna niet speelbaar. Mijn character beweegt schokkerig. Als ik naar links loop blijft hij soms naar links lopen terwijl ik de knop allang niet meer ingedrukt heb. De omgeving blijft wel vloeiend bewegen. Als ik voor een deur sta en op E druk moet ik het soms 3 keer herhalen voor de game door heeft dat ik E in had gedrukt. Etc. Iemand idee wat dat kan zijn? Maakt geen verschil of ik de settings op High of Medium heb staan. High is wat de game mij had aangeraden na video check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]
Het verschilt.
Er zijn genoeg berichten van mensen die wel bugs hebben, vooral op spelcomputers als ik het goed begrepen heb. Maar ook meer dan genoeg berichten van mensen die helemaal geen bugs tegenkomen.
Speel zelf op de PS3 met de 1.01 versie. Heb 1x een vastloper gehad. Af en toe ging hij wat trager, maar na wat forumberichten te hebben gelezen heb ik de autosave uitgezet en nu loopt hij prima. Verder alleen de 'usual' bugs die in alle versies voorkomen (scriptbugjes). Niet bezwaarlijk allemaal. Gewoon regelmatig saven (over meerdere savegames), dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
technoaddict schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:49:
Bij mij is de game bijna niet speelbaar. Mijn character beweegt schokkerig. Als ik naar links loop blijft hij soms naar links lopen terwijl ik de knop allang niet meer ingedrukt heb. De omgeving blijft wel vloeiend bewegen. Als ik voor een deur sta en op E druk moet ik het soms 3 keer herhalen voor de game door heeft dat ik E in had gedrukt. Etc. Iemand idee wat dat kan zijn? Maakt geen verschil of ik de settings op High of Medium heb staan. High is wat de game mij had aangeraden na video check.
Mischien heel stom: batterijen toetsenbord leeg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Mattie112 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:45:
[...]

Hm ik kan daar echt helemaal niks te koop vinden. Zeker weten dat het daar was??
De Nightscope en Silencer voor de Varmint Rifle kun je krijgen bij die rond reizende handelaars of bij de Gun Runners bij 188 Trading Post (eindje ten noorden van Novac geloof ik. Het kan ook zijn dat hij random verschijnt in de inventory van de winkel in Goodsprings, het ligt niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Laatst online: 12-09 10:56
YellowOnline schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:10:
[...]

1) 20FPS -> opgelost met user patch
welke patch? link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

technoaddict schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:49:
http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=34778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Propane schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:03:
[...]
De Nightscope en Silencer voor de Varmint Rifle kun je krijgen bij die rond reizende handelaars of bij de Gun Runners bij 188 Trading Post (eindje ten noorden van Novac geloof ik. Het kan ook zijn dat hij random verschijnt in de inventory van de winkel in Goodsprings, het ligt niet vast.
Je kan in een grot ook de Ratslayer vinden, die heeft een iets hogere damage dan de standaard Varmint Rifle, en heeft alle mods al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DEiE schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

Je kan in een grot ook de Ratslayer vinden, die heeft een iets hogere damage dan de standaard Varmint Rifle, en heeft alle mods al.
Zou je in spoilers kunnen zetten welke grot? Ik ben wel benieuwd :)
Edit:
Oh, al op de Wikia gevonden :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens mij geen random encounters... Normaal kon je toch iets tegen komen tijdens de fast travel op de grote kaart? (Dus wanneer je niet zelf loopt) Of vergis ik me?
En met die perk voor extra random encounters vind ik bijvoorbeeld geen Johnny op de plek waar Johnny moet liggen. (In het begin, bij de Geckohunt, boven op de berg op een mini camping plek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Vraagje:

spoiler:
Moet je die ED-E robot/compagion naar de ScrapYard brengen?
Dat is de enige objective in de Quest maar hij is wel 'optional'
(wil hem niet kwijtraken namelijk :p)

edit:
en nog een vraagje:

Heb net een kamer 'gehuurt' in een plaatjes met een dino. Dat mens zegt dat ik het heb tot aan het 'drukke seizoen' nou gok ik dat het nooit echt druk wordt daaro dus heb ik die kamer dan voor altijd? Iemand een idee?

edit2: heb het al gevonden :) (jadus)

[ Voor 42% gewijzigd door Mattie112 op 24-10-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Er is btw een perk waarmee je meer dan 4x een terminal kunt hacken.

Heb btw een vraag. Ik zet het niet in spoiler tags omdat ik echt graag een antwoord wil maar zal zo vaag mogelijk zijn.

Ik heb in een Freeside alle quests gedaan en had met alle groepen daar een top rating.
Ik ging toen met Cass voor het eerst naar Freeside en toen begon zij opeens uit het niets op mensen van een bepaalde groepering te schieten -.-
Nu haat iedereen in Freeside me dus. De shopkeepers willen niets met me te maken hebben etc en eentje van hun heeft spullen die ik graag wil.

Dus heeft iemand anders het al meegemaakt dat zijn companion uit het niets op mensen begon te schieten waarmee je bevriend bent?

Verder weet iemand een manier om mijn rating met Freeside omhoog te helpen? Alle quests heb ik geloof ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:05:
Ik heb volgens mij geen random encounters... Normaal kon je toch iets tegen komen tijdens de fast travel op de grote kaart? (Dus wanneer je niet zelf loopt) Of vergis ik me?
Volgens mij vergis je je ;)
Mattie112 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:11:
Vraagje:

spoiler:
Moet je die ED-E robot/compagion naar de ScrapYard brengen?
Dat is de enige objective in de Quest maar hij is wel 'optional'
(wil hem niet kwijtraken namelijk :p)
spoiler:
Je hoeft nergens bang voor te zijn. Waarom er 'optional' staat weet ik ook niet helemaal.
Waarschijnlijk omdat de quest in bepaalde situaties sowieso verder gaat

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 24-10-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ok, dan kan ik weer wat XP verdienen, thx ;)

(wel gening ding btw die robot :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Laatst online: 12-09 10:56
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:05:
En met die perk voor extra random encounters vind ik bijvoorbeeld geen Johnny op de plek waar Johnny moet liggen. (In het begin, bij de Geckohunt, boven op de berg op een mini camping plek.)
Het werkt anders: je vindt gewoon in de wereld rare dingen of mensen zeggen rare dingen en je kan het merken aan een alien-achtig muziekje dat speelt en links verschijnt de vault-boy met spiraaltjes in zijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Inmiddels hebben jullie enkele uren kunnen spelen met het spel. Wat is de ervaring? kopen of niet?

Ik vond fallout 3 zeer goed en was onder de indruk van verhaal en beelden.......dus 50 euro waard mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net weer een buggy quest gehad. Beyond the Beef.

Effe wat rond gegoogled en er is blijkbaar een hele lijst aan bugs die je kunt hebben bij deze quest waardoor je niet de juiste beloning krijgt en de quest toch failed ook al heb je alles correct gedaan.

@xxxMaverick
Je zult flink wat uren in de game kunnen steken en er zijn uiteraard meerdere manieren waarop je de dingen kunt doen waaronder verschillende eindes.

Vermaak me zelf met de game alhoewel er nogal flink wat bugs in zitten die de pret een beetje bederven.

Aan de ene kant is de game 50 piek waard vanwege het aantal uren dat je erin kunt duwen en je hem in principe wel eens 2x moet spelen. Maar aan de andere kant vind ik dat hij de 50 euro niet waard is omdat er toch redelijk wat bugs inzitten die er niet in hadden moeten zitten.
Vraag me soms af of er er uberhaubt een fatsoenlijke beta test was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
xxxMaverick schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:55:
Inmiddels hebben jullie enkele uren kunnen spelen met het spel. Wat is de ervaring? kopen of niet?

Ik vond fallout 3 zeer goed en was onder de indruk van verhaal en beelden.......dus 50 euro waard mensen?
€50 => nee

€35 (ex korting) => ja
https://www.mediaoffer.nl/pc/726

Althans zo denk ik er over :)

[ Voor 61% gewijzigd door Mattie112 op 24-10-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 16:39
Hahaha heb wel gelachen toen die gast zei : Lou Tenant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zit nu 10 uur ver. Zonet een einde gemaakt aan Blackmountain radio en de supermutants/nightkins die het radiostation bevolkten. En nu pas zag ik voor de eerste keer de gloed van New Vegas in de verte :)

Ben er dus nog niet, maar ik verwacht dat ik rond 12/13 uur speeltijd New Vegas ga binnenstappen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:35:
Uhm.. ik zit een beetje vast gaat allemaal zo vlot als dikke ... Vorige games heb ik ook niet gespeeld dus heb geen idee was ik moet doen. Nu was ik olijk een beetje aan het rond lopen en moorden. Kom ik (als lvl4) in de gevangenis met de politie achtige. Nu vond in ik de facility genoeg rommel om alles uit te moorden wat mij een beter idee leek dan de quest (iemand op gaan zoeken en afmaken, wel getracht maar toen kwam ik een "super mutant master tegen, waar ik weinig mee kon).... Zo gezegd zo gedaan (koste een paar save games)... Nu is quest failed (uhm)... en kruip ik soort van over het scherm. Dit terwijl ik niet overladen ben, bezoekje gebracht aan de dr. die pakte alleen maar mn geld (dopjes) aan en deed niks (3x raden hoe het met hem is geëindigd O-) )...

gevangenis?
je word opgepakt, uitgekleed en ontwapend, en je gaat de bak in?
als ik wild om me heen ga schieten leg ik zelf het loodje :X

wat moet je doen om in FNV in de bak te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:06:
[...]

gevangenis?
je word opgepakt, uitgekleed en ontwapend, en je gaat de bak in?
als ik wild om me heen ga schieten leg ik zelf het loodje :X

wat moet je doen om in FNV in de bak te komen?
Je kan via de voordeur binnenwandelen natuurlijk. Bij mijn weten word je niet gearresteerd in FNV ;)

Trouwens, de bergen naast de gevangenis maken het wel heel eenvoudig om gewoon alle Powder Gangers aldaar af te knallen vanop afstand. Wacht wel met de gevangenis binnengaan tot je de quest daar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals eerder gezegd kan je hem goedkoper krijgen. Als ze hem niet bij mediaorder hebben dan wel elders. Check de Tweakers Pricewatch of budgetgaming.nl

Ik heb nu zo'n 20 uur erin zitten en ik vind het een stúk leuker dan Fallout 3. Het is eigenlijk hoe Fallout 3 had moeten zijn imho.

Het is grappiger, leuker, voller en heeft betere verhalen, karakters, quests en voice-acting.
Ook is het factionsysteem goed gedaan.

Enige nadeel is dat ik de main quest van Fallout 3 iets leuker vond, maarja, de mainquest is bijzaak, niet? ;)

Uiteraard is dit mijn mening. Maar so far geniet ik er heel erg van en af en toe lig ik behoorlijk dubbel van het lachen :Y

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 25-10-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Wat een héérlijk spel weer. Heber zo'n 10u opzitten en het is genieten :) Als je fallout 3 leuk vond moet je new vegas gewoon hebben.

Net ook weer wat leuks meegemaakt, Veronica tegengekomen ingame - grappig character, die mocht wel mijn companion worden. Ik denk, ik ken die stem ergens van... En inderdaad, blijkt het FeIcia Day te zijn, aka 'Codex' in The Guild (serie op xbox live). De humor van Veronica vind ik ook wel een beetje vergelijkbaar met Codex. Erg gaaf :D

Zie nu achteraf wel dat eerder bekend is gemaakt dat ze de voice-acting deed, maar het was echt een leuke verrassing om daar spontaan achter te komen :) Anyway, topgame :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online

Voor mij zeker, al is het alleen maar weer om het ontdekken van dingen en de sfeer in het spel.
games waarin je zelf bepaalde keuzes kunt maken blijven toch eens van de mooiste games imo.

Een game zoals dit in een grote Maffia of GTA stad zou voor mij helemaal super zijn ( ben niet al te gek van mutans etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe komen jullie eigenlijk aan grote hoeveelheden Stimpacks en Kogels?
spoiler:
Ikzelf gebruik voornamelijk mijn oude vertrouwde Hunting rifle uit FO3 :+ . Heerlijk wapen in beide spellen. Maar eigenlijk zoek ik naar een wat beters, met vaker voorkomende ammo.

Ik heb nu trouwens ook dat C wapen, waarmee je dat zonnekannon (HELION 1) kan gebruiken. DAMN wat een leuk ding, maar er zit maar 1 schot per dag op :-(..

Ben ook al in Vault 11 geweest.. Eerst leek het niks boeiends te zijn, totdat ik zo'n geheime kamer vond onder de Overseer kamer.. HOLY SHIT! (zoek zelf maar lekker uit waar ik het over heb :9)

Is er trouwens nog iemand als "moria" uit FO3, iemand met een hele reeks kleine questen welke je best wel veel voordelen geven?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Speel hem nu ook, voelt meteen weer goed aan. Toch vind ik het soms wat houterig aanvoelen ofzo, met lopen e.d. wat hakkelig.

De ability om kleren aan te doen van bepaalde groeperingen om zo 1 van hun te zijn vind ik wel erg vet. Dat was bij Fallout 3 niet zo meen ik mij te herinneren?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:01:
Speel hem nu ook, voelt meteen weer goed aan. Toch vind ik het soms wat houterig aanvoelen ofzo, met lopen e.d. wat hakkelig.
Ja, de engine is hopeloos verouderd en was bij Oblivion al problematisch en houterig :-(
De ability om kleren aan te doen van bepaalde groeperingen om zo 1 van hun te zijn vind ik wel erg vet. Dat was bij Fallout 3 niet zo meen ik mij te herinneren?
Nope, is nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Maar qua look boeit het me niet zo. Het is meer dat springen en lopen al bij Oblivion (volgens mij al morrowind :P), ernstig lelijk zijn. Dit had ook wel mooi gekund in deze engine denk ik dan :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Iemand die de collector heeft en een woordje kan zeggen over zijn bevindingen ?

Ik zou het spel mss kopen als het de moeite is, maar vraag me af of de extra's het zijn bij de collector. Ik vind hem in BE enkel op ebay en dergelijke en voor veel minder als 100€ zal ik hem wel niet te pakken krijgen.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Zo , dit weekend er ook een uurtje of 10 kunnen aan spenderen en omg wat een spel!
Ik heb enkele leuke verhaaltjes al gezien , oa van de Legion , maar ga er niet over uitwijden.
Verder ben ik iets te vrolijk aan het rondwandelen geweest en kwam ik op level 7 in de Hidden Valey & Scorpion Gulch terecht. Na 45 minuten ploeteren ben ik terug gegaan naar een vorige save en met een wijde boog er omheen gelopen. Wat een voldoening gaat dit spel geven als je de hele kaart hebt uitgekamd :D

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Deathclaws op level 15 zijn nogsteeds te sterk, gelukkig heb ik een sniper. Wat is het beste wapen tegen DC's want ik krijg bij elk wapen dat ik heb, met elk type kogel of energy cell een schildje en ze gaan amper dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megamind schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:10:
Deathclaws op level 15 zijn nogsteeds te sterk, gelukkig heb ik een sniper. Wat is het beste wapen tegen DC's want ik krijg bij elk wapen dat ik heb, met elk type kogel of energy cell een schildje en ze gaan amper dood.
Een Fat Man? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunting rifle met AP rounds werken perfect :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:10

ijskonijn

Now MOVE!

Megamind schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:10:
In Fallout 3 was een Dart gun erg effectief om ze te crippelen >:)
Zit de dart gun ook in Fallout New Vegas eigenlijk?

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Zelf een crippeled scheurt je volgens mij aan stukken , ik kwam een blind deathclaw tegen @ level 6 en dacht ach lets try em... is 1 streepje kwijt geraakt lol :D

Ik ga dringend is investeren in armor piercing kogels voor shotguns , denk dat die wel raad weten met deathclaws en in elk geval handig zijn voor die verdomde giant radscorpions!

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb de hele quarry en het stuk daar voorbij schoon geveegd met m'n sniper rifle, lading .308 ammo en sneak attacks :P. Gewoon vanop een afstand, dan zijn de Deathclaws in een schot of 4-5 dood. Alleen die Alpha Male en Mother vereisten iets meer planning.

Je kunt ook kijken of je aan een Anti Materiel Rifle kunt komen (Gun Runners bij Freeside in de buurt). Ik denk dat die het ook wel aardig zal doen tegen Deathclaws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, de meeste monsters zijn met AP rounds gewoon een lachertje.. Dan zijn ze net zo sterk als in FO3. Maar zo is het echt onmogenlijk :X.

Ik vind het trouwens gigantisch jammer dat je om de 2 levels een perk mag kiezen, en niet elk level :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38

Player1S

Probably out in the dark

not2secure4u schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:17:
Iemand die de collector heeft en een woordje kan zeggen over zijn bevindingen ?

Ik zou het spel mss kopen als het de moeite is, maar vraag me af of de extra's het zijn bij de collector. Ik vind hem in BE enkel op ebay en dergelijke en voor veel minder als 100€ zal ik hem wel niet te pakken krijgen.
Heb de collectors Edition.

De strip even vlug doorgebladerd, nog niet gelezen.
De chips heb je niks aan want daarmee kun je niet pokeren. Veels te weinig. Als ze een hele set hadden gedaan dan _/-\o_ maar helaas :|
DVD nog niet echt bekeken maar staan iig die dev diaries op.
Kaartset is erg mooi MAAR de joker is een andere kleur...je kunt dus geen kaartspel doen met anderen waarin de joker zit....zien ze gelijk.

De Doos is echter echt cool om op een plank te zetten.

Al met al heb ik er geen spijt van maar wel het idee van "waar ben ik eigenlijk mee bezig" :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Game was vrijdag binnen en vrijdag middag nog kunnen installeren maar door verjaardag van tante niet kunnen spelen. Zaterdag middag begonnen met het spel en na een paar keer op nieuw begonnen te zijn kwam er een vriend langs en dus maar bier drinken en film kijken.

Minor spoilers ahead geen specifieke dingen, maar voor zekerheid een spoiler tag. Verslag van dag 1 in FONV:

spoiler:
Zondag ochtend eindelijk echt begonnen. En holy S wat een toffe game. En na Goodsprings Idolized achter gelaten te hebben maar wat gaan exploren. Eerst wat naar het Noorden omdat daar Sloan op me map stond en ik wel wilde weten wat daar te doen was. Maar Deathclaws zijn nog iets te sterk voor me op level 3 (zoals ik weet van FO3) dus maar weer naar beneden gegaan. En zo kom je bij Primm. En daar leuk me ding gedaan en ze zochten uiteindelijk een nieuwe sherriff (wel mooie hat en duster gevonden ^^). Daarna wat dingen gedaan voor de powder gangers die verrassend vriendelijk waren toen ik hun kleding aan deed. Na die nieuwe sherriff maar weer verder naar beneden langs een gas station, en nog een gas station. En naar NCR enclave oid. Goed daar zeggen ze van KILL ANTS en LOOK dont act. En door naar Nipton. Daar netjes gekeken en niet me wapen gepakt, de town leeg geroofd en terug naar de NCR.

Onderweg ook een gozer tegen gekomen die me vertelde over special blue star bottlecaps die ik blijkbaar zonder er van op te kijken gepakt zou hebben.

Uiteindelijk doorgelopen en gestopt in Novac(ancy) na 12 uur van alles en nog wat doen in de game vond ik het wel genoeg en ben ik maar naar bed gegaan. Vanavond weer verder.

Grootste min punt van de game op het moment: FACTIONS. Serieus wie dat bedacht heeft bleh. Het geeft wel een extra dimensie. Maar als een faction me haat en shoot on sight policy hanteerd en ik dus maar terug schiet. Mag ik daar niet de loot pakken die ze achter laten zonder daar negatieve karma van te krijgen :s Ik vind dat als ik HATED ben dat ik dan niet steel maar de spoils of war mag pakken. Hopelijk gaan ze dat patchen of zo waar door ik WEL meer ammo kan vinden.

En waarom kan ik "special" versions van wapens niet modden? Ik bedoel het is gewoon een .357 magnum met een andere look. Give me mod options!

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:21:
Ik heb de hele quarry en het stuk daar voorbij schoon geveegd met m'n sniper rifle, lading .308 ammo en sneak attacks :P. Gewoon vanop een afstand, dan zijn de Deathclaws in een schot of 4-5 dood. Alleen die Alpha Male en Mother vereisten iets meer planning.
Wat ik begreep van die vent bij Sloane
spoiler:
zou de rest moeten vluchten als je de Mother en Alpha Male doodmaakt?
Al weet ik niet zeker of-ie het zo bedoelde.
ye-roon schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:51:
Grootste min punt van de game op het moment: FACTIONS. Serieus wie dat bedacht heeft bleh. Het geeft wel een extra dimensie. Maar als een faction me haat en shoot on sight policy hanteerd en ik dus maar terug schiet.
Je kan toch doen zoals je bij de powder gangers deed?
spoiler:
Desbetreffende kleding aantrekken
Mag ik daar niet de loot pakken die ze achter laten zonder daar negatieve karma van te krijgen :s Ik vind dat als ik HATED ben dat ik dan niet steel maar de spoils of war mag pakken. Hopelijk gaan ze dat patchen of zo
Het is by design zo.
Karma staat los van faction-relation.
En waarom kan ik "special" versions van wapens niet modden? Ik bedoel het is gewoon een .357 magnum met een andere look. Give me mod options!
Ze zijn al gemod, vandaar :) (alleen zie je dat niet staan bij mods).

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 25-10-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 14-09 15:37
Misschien dat de nieuwste Nvidia drivers ook helpen tegen het FPS probleem.

New in Release 260.99

Increases performance vs. v260.89 drivers in the following PC games: Civilization V (SLI), Fallout 3, Final Fantasy XIV and F1 2010 (DX11).

Adds SLI profiles for the following PC games:
Need for Speed: Hot Pursuit
Star Wars: The Force Unleashed II
Fallout: New Vegas

Improves compatibility for Fallout 3: New Vegas with antialiasing enabled.
Improves Alt-Tab compatibility for several PC games.
Added the following 3D Vision game profiles: Call of Duty: Black Ops and Tom Clancy's HawX 2.
With Release 260 drivers, the installation process for 3D Vision has changed. Please view this knowledgebase article for more information on the changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fallout 3: New vegas _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Tot nu toe is mijn ervaring buitengewoon positief. Het spel geeft mij veel meer een fallout gevoel dan deeltje 3.De humor, karakters, verhalen en dialogen zijn naar mijn gevoel allemaal veel beter uitgewerkt dan in deel 3. Er zitten ook behoorlijk wat cameo’s in die terug wijzen naar de eerder fallouts. Daarnaast hebben ze ook de goede aspecten van fallout 3 meegenomen, qua sfeer en scharrelen naar onderdelen. De vaults voelen ook veel meer bijzonder aan, waar ik de vaults in fallout 3 over het algemeen allemaal vrijwel hetzelfde vond (ergens tussen de 5/7 korte verhaaltjes in de computers waarom deze vault is gefaald en thats it.)

Kortom ze hebben de goede aspecten uit fallout 3 gecombineerd met de goede aspecten van fallout 1 en 2 en daarmee naar mijn idee een veel betere game neergezet.

Jammer genoeg wel een game met de nodige bugs, ik moet toegeven ik heb er tot nu toe pas één gevonden die echt die naam verdiend, maar het was er wel een waardoor ik iets van 3 uur aan gameplay kwijt was. De main quest was namelijk gesloopt, de victor die mij in een bepaald gebouw op de Strip moest laten was namelijk dood. Hierdoor kon er een bepaalde check niet worden uitgevoerd, waardoor iedereen in de pand per direct hostile was en niet meer met mij wou praten. Ik heb even online gezocht en het vermoeden bestaat dat het iets met het bezoeken van vault 11 te maken heeft. Ik heb toen een savegame geladen van voor dit punt en het lijkt inderdaad te kloppen.

De overige bugs hebben meer met clipping te maken en een crash op een plek waar ik die niet had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarkov schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:38:
Ik heb even online gezocht en het vermoeden bestaat dat het iets met het bezoeken van vault 11 te maken heeft.
spoiler:
Inderdaad. Er schijnen daar turrets of robots te zijn die (foutief) bij de Lucky 38-factie horen, waardoor je hostile met de Lucky 38 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wat is een goede lokatie om kaarten te kopen voor je eigen deck of cards? Ik heb er nog maar 3 of 4 en heb er minimaal 30 nodig voor caravan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand mij dat Caravan uitleggen.. K snap het niet :') ... Word ook weinig wijs van de in-game uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

anandus schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:20:

[...]
Het is by design zo.
Karma staat los van faction-relation.
Mja uhm, ik weet dat het bij design zo is ja, anders zit het niet op die manier in het spel. Ik geef dus alleen aan dat ik het stom vind dat ze het niet verder hebben uitgewerkt dat als je hated met die gasten bent dat het dan niet meer stelen is maar dat het gewoon spoils of war zijn. Kijk als je een klein kamp van factie X uitmoord en je bent nog neutral met ze ok, er zijn andere kampen, dus stuff die er ligt is van die factie dus ja: karma loss voor stelen. Maar als ik lager dan laag ben met een factie dan vind ik het geen stelen, dan is het compensatie voor het kapot schieten van m'n armor ^^
Ze zijn al gemod, vandaar :) (alleen zie je dat niet staan bij mods).
Mja ze zijn idd al gemod. Maar neem bv een hele mooie speciale 9M pistol. Is even groot als normale. Dus er zou makkelijk een scope op passen. Maar nee dat laat de game niet toe. En die iron sight is zo klote, maar met een scope word zo'n 9mm op eens een mooi handpistooltje met leuke damage en waar je goed mee kunt mikken in ADS/Zoom. En hier weer: ik geef gewoon aan dat ik dit graag anders gezien had, er had gewoon net wat meer over nagedacht kunnen worden imho.

Oh edit:
Zijn er meer mensen waar de game gewoon spontaan crashed naar de desktop? Ik dacht eerst dat het lag aan een audio codec die hij blijkbaar van me cccp aan het gebruiken was maar zelfs toen ik dat gefixed had bleef hij crashen. Je loopt in de middle of no where en ineens p00f, terug in windows met fatal error.

[ Voor 10% gewijzigd door ye-roon op 25-10-2010 13:25 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

L1nt schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:12:
wat is een goede lokatie om kaarten te kopen voor je eigen deck of cards? Ik heb er nog maar 3 of 4 en heb er minimaal 30 nodig voor caravan.
Ik koop er regelmatig wanneer een vendor ze heeft, maar heb er ook nog niet voldoende, de kaarten die ik wel heb nemen wel veel plaats in in men inventory (moet er eerst voorbijscrollen) wat best vervelend is :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik moet zeggen dat ik mij ook erg goed vermaak met het spel, zit alleen vast in 1 van de vele sidequests, No, not mutch, ik krijg het maar niet voor elkaar om die vent van mcnaran (of hoe dat vliegveld ook heet) over te halen om troepen te sturen. Ik heb bijna alle quests gedaan, inclusief het ophalen van het lijk, ben nog bezig met het fixen van de foodprocessor, maar dat zijn allemaal side-sidequests die niet eens in de questlijst voorkomen, dus lijkt me sterk dat dat de oplossing is om hier verder te gaan.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40

Brons

Fail!

Ik ben het eens met de mensen die dit spel meer op Fallout vinden lijken dan FO3. In FO3 vond ik het BoS vs Enclave verhaal te makkelijk en zwak. Had de Enclave gewoon lekker dood of marginaal gehouden denk ik dan. Ik denk dat ik FO3 gewoon niet als canon beschouw en het verhaal negeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al helemaal uitgespeeld ;)

Misschien ga ik er nog een keer doorheen jassen over een tijdje, nu ff geen zin omdat ik denk dat je grotendeels wel dezelfde quests moet doen.

Overigens als je het te moeilijk vind, de console commands (~) van Fallout 3 werken nog steeds :P Bijvoorbeeld tgm is god mode en kan je oneindig meenemen zonder zwaarder te worden, en movetoqt transporteert je direct naar de quest marker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawker
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-06 19:15
Ik heb me inmiddels al heel wat uurtjes kunnen vermaken met fallout new vegas.

Na een aantal keer opnieuw te zijn begonnen vermaak ik me nu als een Soort rambo figuur.

Melee en barter zitten op 100, speech op 50 ofzo.

Verder met perks alleen maar focus op meer melee damage en zelf minder schade oplopen.

Ik speel nu op Normal en bijna alles gaat met 1 klap naar de grond, gaan ze niet dood, dan liggen ze bewusteloos op de grond! :D

Sommige stukken is het wel wat tricky om zonder ranged weapons te spelen maar dat lukt wel :)

Vooralsnog vind ik hem beter fan fallout3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

L1nt schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:12:
Boeboe schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:27:
[...]
Ik koop er regelmatig wanneer een vendor ze heeft, maar heb er ook nog niet voldoende, de kaarten die ik wel heb nemen wel veel plaats in in men inventory (moet er eerst voorbijscrollen) wat best vervelend is :|
Je krijgt ergens van iemand een deck kaarten, ik weet alleen niet meer van wie :+
Het was in Goodsprings ergens, dat weet ik wel nog. Volgens mij in die bar. Dan hoef je niet zelf een deck bij elkaar te schrapen.

[ Voor 32% gewijzigd door ijskonijn op 25-10-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hawker schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:36:
Melee en barter zitten op 100, speech op 50 ofzo.
Grognak The Salesman :+
ijskonijn schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:00:
Je krijgt ergens van iemand een deck kaarten, ik weet alleen niet meer van wie :+
Het was in Goodsprings ergens, dat weet ik wel nog. Volgens mij in die bar. Dan hoef je niet zelf een deck bij elkaar te schrapen.
spoiler:
Ringo geeft je een deck :)

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 25-10-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

ijskonijn schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:00:
[...]

[...]

spoiler:
Niet van die kerel in het tankstation als je hem helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
D4NG3R schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:14:
Kan iemand mij dat Caravan uitleggen.. K snap het niet :') ... Word ook weinig wijs van de in-game uitleg.
Zoek even op Youtube: "Fallout New Vegas Caravan (explained/tutorial/walkthrough)", iets in die trend. Dan vind je het wel, anders kost het 3 pagina's typen. Ik heb flink wat gewonnen al in het beginstadium van het spel door zowel in Goodsprings als in Primm te kaarten. Bijna 2000 caps, vindt het bijzonder leuk/verslavend :) .

Ps, de (PC versie) bugs zijn zelfs na update 2 echt bedroevend hoor. soms ff skill boekje lezen: vastloper. alt-tab: vastloper. sleep in bed: 5/10 keer een vastloper. Begin me er toch wel aan te irriteren :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Toch vreemd dat mensen zoveel crashes hebben. In ongeveer 15 uur speeltijd heb ik maar 1 CTD gehad.

Over Caravan: als je er achter bent hoe het moet zal je bijna altijd winnen. Toen ik voor het eerst Freetown binnen kwam had ik 10k caps (plus NCR/legion geld dat je wint tijdens Caravan) met maar een paar potjes. Ik denk dat als ik alle spelers blut had gespeeld dat ik een veelvoud hiervan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb ook amper last van crashes. Na 12 uur spelen slechts twee keer gehad dat het spel stopte. Maarja, dan is het spel zo weer herstart en wordt je maar een heel klein beetje terug gezet waar je gebleven bent. Saven gaat immers vaak genoeg automatisch.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

anandus schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:02:
spoiler:
Ringo geeft je een deck :)
Brons schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:02:
spoiler:
Niet van die kerel in het tankstation als je hem helpt?
Klopt, dat was het!
Moet je wel eerst een sidequest voor doen valt me nu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Equazor_ schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:28:
Misschien dat de nieuwste Nvidia drivers ook helpen tegen het FPS probleem.

New in Release 260.99

Increases performance vs. v260.89 drivers in the following PC games: Civilization V (SLI), Fallout 3, Final Fantasy XIV and F1 2010 (DX11).

Adds SLI profiles for the following PC games:
Need for Speed: Hot Pursuit
Star Wars: The Force Unleashed II
Fallout: New Vegas

Improves compatibility for Fallout 3: New Vegas with antialiasing enabled.
Improves Alt-Tab compatibility for several PC games.
Added the following 3D Vision game profiles: Call of Duty: Black Ops and Tom Clancy's HawX 2.
With Release 260 drivers, the installation process for 3D Vision has changed. Please view this knowledgebase article for more information on the changes.
* YellowOnline bevestigt bovenstaande

Zonder de .dll patch gaat het nu wél. Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

vanavond maar even terug naar goodsprings dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 12:08
ColinZ schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:15:
Patch lijkt te werken, alleen wordt mijn gtx275 na de patch als een 7900GS waargenomen :P
Naja, verder niet echt boeiend.
het kan erger.
ik heb de ati patch:
van HD4570 naar 8600GS gewoon van het rode naar het groene kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Nog even een vraagje over caravan:

Ik heb inmiddels al een flink stel kaarten gekocht bij traders, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om met een aangepast deck te spelen. Ik kan alleen maar kiezen uit de standaard kaarten die ik heb gekregen van Ringo (de Tops kaarten) Ik heb al verschillende kaarten van Gomorra en al die andere casino's maar die kan ik niet kiezen bij het spelen van Caravan. Weet iemand hoe je toch met deze kaarten kan spelen? Ik zie namelijk bij een aantal van mijn tegenstanders wel verschillende kaarten in hun deck zitten (onder andere bij die trader in de omega outpost (NCR). Iemand enig idee, google helpt mij ook niet verder.....

Voor de rest, vergeleken met Fallout 3 vind ik NV echt weer een verademing, ik vermaak me echt weer goed met een spel sinds Mass Effect 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Is er overigens een quest/optie om Black Mountain Radio overal te kunnen ontvangen aanwezig?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
YellowOnline schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

* YellowOnline bevestigt bovenstaande

Zonder de .dll patch gaat het nu wél. Eindelijk.
Nou hier niet, net zoals eerst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 12:08
ik heb een vraag:

ik snap echt niets van dat wapens modden en kogels maken of iets.
ik zit de heletijd maar iets met die werkbanken te doen.
ben niet zo goed in engels en wordt er weinig wijs uit.

kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Megamind schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:09:
[...]

Nou hier niet, net zoals eerst :(
Ja, ik trek mijn woorden intussen al in. Het is wel beter, maar de performance is nog steeds bedroevend. Ik ben teruggekeerd naar de userpatch :(
Steven6249 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:16:
ik heb een vraag:

Sorry als het grof klinkt, maar: eerst Engels leren. Hoe je overleeft op internet zonder Engels te kunnen is me een raadsel.

[ Voor 44% gewijzigd door YellowOnline op 25-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik ben na enkele pogingen gedurende het weekend er maar mee gestopt. De game crashte iets te regelmatig en dat vind ik voor een (console) game niet echt acceptabel qua gebruikers ervaring. Hij gaat maar een paar weekjes in de kast totdat ze het patchen.

De bugs die ik gehad heb:
  • Crashes (op een console)
  • NPC’s/Mobs die niet spawnen of verkeerd spawnen (onder de grond, in elkaar enz)
  • Quest onderdelen die niet getriggerd worden totdat je het spel op nieuw opstart.
Wel jammer, aangezien de uren dat het wel speelbaar genoeg waren om weer een vault-dweller van me te maken. De volgende keer koop ik pas een game van ze een maand of twee na de release.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven6249 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:16:
ik heb een vraag:

Beter worden in engels..? Je gaat echt geen enkele fatsoenlijke hulp vinden in het Nederlands.

Beste & meest duidelijke site over fallout (new vegas):
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:10

Tank80

Cyanide&&Happiness

in2duhCore schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:20:
Nog even een vraagje over caravan:

Ik heb inmiddels al een flink stel kaarten gekocht bij traders, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om met een aangepast deck te spelen. [...]
Heb ergens gelezen dat dit een bug is... Oplossing voorlopig: de kaarten in je inventory even in een container, brievenbus, je maatje etc stoppen en weer terug nemen en ze worden aan je deck toegevoegd ;)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb zelf weinig nut gevonden in die werkbanken als het gaat om ammo maken.

Heb 3 of 4 wapens bij me welke allemaal verschillende ammo gebruiken en ik vind meer dan genoeg ammo. Daarnaast is geld absoluut geen probleem dus ammo kopen doe ik ook om genoeg te hebben.

Btw pas op met companions. Sommige companions kun je beter niet samen hebben (bugs) en sommige companions zijn weer bug gevoelig als je ze in bepaald regio's neemt.
Beta testen ftw.

dus save extra vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Leuke bug trouwens met companions is dat ze als ze geraakt worden de HP erbij komt ipv eraf gaat :+ Cass had bij mij in het friendmenutje 550/245 oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:39:
Btw pas op met companions. Sommige companions kun je beter niet samen hebben (bugs) en sommige companions zijn weer bug gevoelig als je ze in bepaald regio's neemt.
Heb je hier wat meer info over? :)
'sommige companions' is nogal vaag ;)
YellowOnline schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:18:
Hoe je overleeft op internet zonder Engels te kunnen is me een raadsel.
offtopic:
Er schijnen ook sites in het Nederlands te zijn ;) :P

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 25-10-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
L1nt schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:31:
[...]

Heb de collectors Edition.

De strip even vlug doorgebladerd, nog niet gelezen.
De chips heb je niks aan want daarmee kun je niet pokeren. Veels te weinig. Als ze een hele set hadden gedaan dan _/-\o_ maar helaas :|
DVD nog niet echt bekeken maar staan iig die dev diaries op.
Kaartset is erg mooi MAAR de joker is een andere kleur...je kunt dus geen kaartspel doen met anderen waarin de joker zit....zien ze gelijk.

De Doos is echter echt cool om op een plank te zetten.

Al met al heb ik er geen spijt van maar wel het idee van "waar ben ik eigenlijk mee bezig" :+
Bedankt, welke prijs heb jij eraan betaald ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
wel weer leuk om te spelen.

het is onderhand wel grafisch gedateerd aan het worden zeg! kan eigenlijk niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Ligt het aan mij of is dit spel veel te makkelijk (en dan heb ik het niet over hoe sterk de vijanden zijn). Ik heb inmiddels na 14 uur spelen 12.000 caps. Heb genoeg kogels voor alle wapens, speech checks en die dingen haal ik meestal altijd wel. Ik denk dat ik de game binnekort maar eens op hardcore ga zetten, want genoeg geld hebben voor alles is voor mij niet zo leuk ( Ik hou er juist van om geld te kort te komen en met moeite een stimpack of 2 te kunnen kopen, zoals bij Fallout 3 op het begin als je maar weinig uit de Vault meeneemt.)

Het enige moeilijke aan dit spel is met een laag level tegen een deathclaw vechten en zorgen dat je niet ruzie met alle facties krijgt (Dat is wel zwaar moeilijk, moest ik van de NCR sympathie opwekken met de Kings vragen zij vervolgens de NCR om te leggen).

Voor de rest wel een ontzettend leuke game.

EDIT:

Snap eigenlijk niet waarom iedereen over crashes en bugs praat. Ik ben er zelf nog 0 tegen gekomen. Oke 1x zat er een convict vast in een muur en een keer een schorpioen in een steen. Wel is het spel een paar keer "vast gelopen" en kon ik de dashboard (360 speler hier) niet openen. Oplossing was 15 seconden wachten tot de omgeving geladen was. Dat is jammer, maar geen crash. Is ook een tip van mij. Als ie crasht na het laden van een nieuw gebied, dan is dat geen crash, wacht eventjes.

Af en toe heb ik wel gehad dat ik schoot of mijn pipboy opende en het spel niet of veel later pas reageerde.

[ Voor 26% gewijzigd door Mithrildor op 25-10-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
anandus schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:47:
[...]
Heb je hier wat meer info over? :)
'sommige companions' is nogal vaag ;)

[...]
offtopic:
Er schijnen ook sites in het Nederlands te zijn ;) :P
Ik ging met Cass Freeside binnen. Ik was er al vaker geweest maar nog nooit met Cass. Toen ik met haar daar naartoe ging begon zij opeens op de Kings te schieten (mijn maatjes :P ).
Ik heb toen met Google gezocht of andere dit probleem ook al gehad hebben en vond toen mensen die zeiden dat ze hetzelfde gehad hebben maar dan met een andere companion en in andere regio's.
Het rare is dat de ene persoon dit probleem wel heeft en de ander niet.

Companions waarvan bekend is dat die last kunnen hebben van deze bug:
spoiler:
Volgens sites die ik gevonden heb: ED-E en Rex. Mijn eigen ervaring: Cass. Van de restelijke companions heb ik nog niets gevonden maar zover ik gelezen heb zijn deze 3 samen met Boone de meest gebruikte companions omdat ze het makkelijkst en het vroegst te krijgen zijn. Dus deze bug kan ook gebeuren met andere companions. maar zover ik gelezen heb zijn er redelijk wat bugs in het companion systeem.

Welke de 2 companions waren die je beter niet samen kunt hebben weet ik niet meer :P Op het forum waar ik die info vond was niemand anders die een probleem met die 2 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Garma schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:19:
wel weer leuk om te spelen.

het is onderhand wel grafisch gedateerd aan het worden zeg! kan eigenlijk niet meer
Eerlijk? WHO CARES?
Het ziet er prima uit, enorm sfeervol zelfs. Zowat IEDERE quest die ik doe in dit spel zit enorm goed in elkaar. De verhaallijnen van de verschillende facties zijn ronduit geniaal. Het is lang geleden dat ik me nog zo hard geamuseerd heb met urenlang verkennen _/-\o_

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste