Ik heb 'm zojuist maar uitgespeeld. Ik was nog wat aan het verkennen en hier en daar questjes oppakken, tot ik op een gegeven moment zag dat m'n rep bij de NCR van idolized naar neutral was gegaan - zonder reden. Daarbij vond de NCR het ook noodzakelijk om me op willekeurige momenten aan te vallen (bug oid) waarna ik er geen zin meer in had. Dus een oudere savegame geladen, met tegenzin door de laatste quest heen gerend (echt als een kip zonder kop - ik had toch ~100 stimpaks en honderden kogels). Nja, nu is 't klaar
Verwijderd
Ok,dan dan weet ik dat.Gelukkig zijn de spoilers er.Ik weet nu weer net genoeg.
Ik doe het op mijn gemak ,en speel elke side quest die ik tegen kom.
Toch ben ik al over de 40 uur heen.Volgens mij zit ik pas op level 6 .
Maar ik vind het gewoon leuk om heel het spel te verkennen.

En bij dit spel kan je best ver komen,maar helaas toch niet de gehele wereld kaart.
Zal er ooit wel komen,dat je echt free kunt gaan over de gehele spelwereld en dat dingen ,zoals een muur of deur ,Altijd,kapot kan.kunnen,net zoals in het echt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote;
Maar had nog een vraag. Het is in deze game niet mogelijk om wapens te maken nietwaar? ,
Munitie kan je wel in & uit elkaar halen.Je wapen kan je modden,of verbeteren kwa conditie,maar zelf een wapen samen stellen kan volgens mij niet(helaas).
Maar er zijn wel weer een aantal nieuwe wapens bij
Anders zijds je hebt ook werkbanken & werkbanken speciaal voor munitie.
Je kan ook alternatief energie of flamers fuel maken,dus mischien ook wel wapens?
Ik heb er nog niet op gelet,maar ga dat wel doen,dan kom ik er op terug
En bij dit spel kan je best ver komen,maar helaas toch niet de gehele wereld kaart.
Zal er ooit wel komen,dat je echt free kunt gaan over de gehele spelwereld en dat dingen ,zoals een muur of deur ,Altijd,kapot kan.kunnen,net zoals in het echt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote;
Maar had nog een vraag. Het is in deze game niet mogelijk om wapens te maken nietwaar? ,
Munitie kan je wel in & uit elkaar halen.Je wapen kan je modden,of verbeteren kwa conditie,maar zelf een wapen samen stellen kan volgens mij niet(helaas).
Maar er zijn wel weer een aantal nieuwe wapens bij
Anders zijds je hebt ook werkbanken & werkbanken speciaal voor munitie.
Je kan ook alternatief energie of flamers fuel maken,dus mischien ook wel wapens?
Ik heb er nog niet op gelet,maar ga dat wel doen,dan kom ik er op terug

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 10:17 ]
Achja, ik kan persoonlijk niet wachten totdat Bethesda Elder Scrolls V aankondigd (als hij komt
).
Maar ik verken ook lekker alles rustig. Ben nog niet eens in Vegas geweest. Soms sta ik ergens waarbij ik in de verte wat van Vegas zie, en dan neem ik even mijn momentje om te denken "wow, daar ben ik straks" haha. Maar ik vind het vooral moeilijk om in de gaten te houden hoeveel van de hoeveel quests ik nou uit gespeeld heb en hoeveel van de hoeveel locaties ik heb gevonden. Maar daar zijn de wiki's wel handig voor.
Maar had nog een vraag. Het is in deze game niet mogelijk om wapens te maken nietwaar? In Fallout 3 kon dat. Niet dat het zulke gruwelijke wapens waren maar toch. En hoe zit het met die wapen attachments, ik heb er pas 2 kunnen kopen voor mijn 9mm...
Maar ik verken ook lekker alles rustig. Ben nog niet eens in Vegas geweest. Soms sta ik ergens waarbij ik in de verte wat van Vegas zie, en dan neem ik even mijn momentje om te denken "wow, daar ben ik straks" haha. Maar ik vind het vooral moeilijk om in de gaten te houden hoeveel van de hoeveel quests ik nou uit gespeeld heb en hoeveel van de hoeveel locaties ik heb gevonden. Maar daar zijn de wiki's wel handig voor.
Maar had nog een vraag. Het is in deze game niet mogelijk om wapens te maken nietwaar? In Fallout 3 kon dat. Niet dat het zulke gruwelijke wapens waren maar toch. En hoe zit het met die wapen attachments, ik heb er pas 2 kunnen kopen voor mijn 9mm...
Level 6 na 40 uur is wel hééééééél erg traagVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:35:
Ok,dan dan weet ik dat.Gelukkig zijn de spoilers er.Ik weet nu weer net genoeg.
(...)
LOL @ slogan op een bunker: "Fight apathy. Or don't."
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 31-10-2010 21:30 ]
Verwijderd
Hmm, na het uitspelen wilde ik nog een klein experimentje doen, just for fun;
Overigens voor wie het interessant vind, ik zat op bijna 31 uur en uiteindelijk level 28 toen ik klaar was.
spoiler:
Ik dacht, laat ik voor de lol eens kijken of ik Caesar en z'n kompanen in z'n eigen Fort om kan leggen. Nou, dat ging met twee vingers in de neus. Benodigdheden; Power armor, 1 sniper rifle, 1 heavy machine gun en wat ammo & drugs (omdat ik ze toch had)
Helaas gebeurde er niks speciaals toen Caesar eenmaal dood was.
Overigens voor wie het interessant vind, ik zat op bijna 31 uur en uiteindelijk level 28 toen ik klaar was.
Maar jij hebt hem dus uitgespeeld?Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:06:
Hmm, na het uitspelen [...]
Welke missielijn/einde vond jij het leukst?
En welke vond je het langst duren?
Omdat ik zelf niet kan kiezen of ik NCR, Legion of een andere lijn wil volgen.
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 31-10-2010 22:34 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ah, die keuze kan ik je weinig mee helpen, ik bedoelde met uitgespeeld dat ik voor de eerste keer het einde heb gehaald. Vergelijkingsmateriaal heb ik dus nietanandus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:31:
[...]
Maar jij hebt hem dus uitgespeeld?
Welke missielijn/einde vond jij het leukst?(In spoilers, gaanre)
En welke vond je het langst duren?
Omdat ik zelf niet kan kiezen of ik NCR, Legion of een andere lijn wil volgen.
Ik heb overigens samengewerkt met de factions die me het meest oprecht overkwamen, dat beviel me wel
spoiler:
NCR main lijn met de Boomers, BoS en de Kings als allies. Verder de vloer aangeveegd met de Khans, Omertas en mr House 
En deVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:59:
[...]
Ik heb overigens samengewerkt met de factions die me het meest oprecht overkwamen, dat beviel me wel
spoiler:NCR main lijn met de Boomers, BoS en de Kings als allies. Verder de vloer aangeveegd met de Khans, Omertas en mr House
spoiler:
Enclave Remnants?
Die 'hoort' toch ook bij die mainline? Als ik het goed begrepen heb?
* anandus loopt trouwens in de desbetreffende armor. Ziet er wel mean uit
(Helm geeft ook CHR-1, dus even afzetten voor ik een gesprek begin
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 31-10-2010 23:06 ]
Ik was met een vriend de film "Get Him To The Greek" aan het kijken, komt dat nummer "Aint that a kick in the head" daar ook voorbij
. Die muziek gaat je echt haunten op gegeven moment
.
Verwijderd
Gek genoeg ben ik die helemaal niet tegengekomen! O_oanandus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:03:
[...]
En despoiler:Enclave Remnants?
Die 'hoort' toch ook bij die mainline? Als ik het goed begrepen heb?
spoiler:
Waarschijnlijk omdat ik ED-E vrij vroeg al ingeruild had voor Rex en nooit die scientist knakker opgepikt had.
Edit: overigens ben ik van mening dat toch nog niks kan tippen aan de bad-assheid van de Brotherhood of Steel uit Fallout 1 (en 2).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 23:45 ]
Verwijderd
Hey kerels ik zie dat jullie de d3d9.dll fix ook al gevonden hebben om de problemen omtrent de aanwezigheid van meerdere npc's te omzeilen. Er gaat een heel verhaal schuil achter deze fix dat hier: http://forums.bethsoft.co...d3d9dll-and-why-it-works/ uitgelegd word.
Om het even samen te vatten is deze d3d9.dll in het leven geroepen om mensen met een voor fallout3/oblivion incompatibele grafische kaart in staat te stellen deze games toch te spelen. (Door problemen met FaceGen konden deze mensen niet spelen met hoofden ingeschakeld). Nu blijkt dat een of ander speciaal type op een of andere wijze heeft uitgevonden dat deze .dll ook de problemen omtrent framedrops in de buurt van npc's omzeilt. (dit was dus niet de maker achter deze d3d9.dll)
Nu heb ik even het google-hoedje opgezet en de maker van de originele .dll opgespoord, in de hoop dat deze zowel de werking van de fix kan verklaren en als dusdanig bethesda/obsidian op het juiste spoor kan zetten.
Nu maakt deze kerel raar maar waar deel uit van de tweakers.net community. Het is namelijk deze gebruiker [Verwijderde gebruiker] c0d1f1ed.
Nu zou ik graag hem contacteren/zijn aandacht trekken om zijn mening over deze fix en de werking ervan te horen. Kan iemand van jullie mij verder helpen.
Om het even samen te vatten is deze d3d9.dll in het leven geroepen om mensen met een voor fallout3/oblivion incompatibele grafische kaart in staat te stellen deze games toch te spelen. (Door problemen met FaceGen konden deze mensen niet spelen met hoofden ingeschakeld). Nu blijkt dat een of ander speciaal type op een of andere wijze heeft uitgevonden dat deze .dll ook de problemen omtrent framedrops in de buurt van npc's omzeilt. (dit was dus niet de maker achter deze d3d9.dll)
Nu heb ik even het google-hoedje opgezet en de maker van de originele .dll opgespoord, in de hoop dat deze zowel de werking van de fix kan verklaren en als dusdanig bethesda/obsidian op het juiste spoor kan zetten.
Nu maakt deze kerel raar maar waar deel uit van de tweakers.net community. Het is namelijk deze gebruiker [Verwijderde gebruiker] c0d1f1ed.
Nu zou ik graag hem contacteren/zijn aandacht trekken om zijn mening over deze fix en de werking ervan te horen. Kan iemand van jullie mij verder helpen.
Plaatje van mij (links) met Veronica. Beetje donker, maar het is mean-looking-armorVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:38:
[...]
Gek genoeg ben ik die helemaal niet tegengekomen! O_o
Even een url gemaakt in plaats van in topic geplaatst, omdat mensen het misschien spoilerig kunnen vinden.
Interessant!Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 02:02:
Hey kerels ik zie dat jullie de d3d9.dll fix ook al gevonden hebben om de problemen omtrent de aanwezigheid van meerdere npc's te omzeilen. Er gaat een heel verhaal schuil achter deze fix dat hier: http://forums.bethsoft.co...d3d9dll-and-why-it-works/ uitgelegd word.
Maar het enige wat die dll dus doet is de systeemvereisten van de videokaart, welke blijkbaar te streng zijn gekozen, omzeilen?
Grappig om te zien dat het uit Oldblivion komt.
Edit:
Gezien het om videokaartdetectie en shaderpaden gaat en deze 'fix' eigenlijk ook maar een beetje een shaderpad gokt. Misschien is het een idee voor mensen met performanceproblemen om de verschillende shaderpackages uit te proberen om te kijken of ze daardoor winst kunnen behalen?
In Renderinfo.txt kan je zien welk shaderpackage er gebruikt wordt. die hernoemen/backuppen en dan stuk voor stuk de shaderpackages hernoemen naar de shaderpackage die Fallout gebruikt, Fallout starten en een test doen, rinse & repeat en zo kan je erachter komen welke het vlotste is op je systeem.
(Okee, er zijn er 18 (shader package 19 is Shader Model 3.0), dus je bent een flink aantal uur bezig, maar nog
[ Voor 68% gewijzigd door anandus op 01-11-2010 08:53 ]
Jaguar645 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:12:
[...]
spoiler:Zij is natuurlijk zelf BoS, dus met haar kun je binnenkomen zonder jezelf te moeten bewijzen. Heb je binnen de hele BoS vermoord? Het zou dan zomaar kunnen dat je dan geen betere standing meer kunt halen. Want daarbinnen zitten best nog een paar quests die je kunt volbrengen.
Tevens kom je op een punt dat je de BoS "herstructureerd" door een andere eldar aan te stellen of niet natuurlijk
spoiler:
Nou, als je tegen die ranger zegt dat er BoS in de buurt is haalt 'ie die band van je nek. Daar wordt de BoS boos door, en dan moet je er een stuk of 3 neerschieten. Daardoor wordt je meteen gevilified. Maar ik heb 't al opgelost... het zat me niet lekker, ik heb een save geload van net daarvoor en heb het hele stuk opnieuw gedaan. Turns out dat je ook gewoon die Ranger z'n radio kunt slopen, dan gaat 'ie weg. Dus nu ben ik vriendjes met BoS én NCR 
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Ken je dat ,een liedje dat je hoofd niet uit wil?
YouTube: Marty Robbins - Big Iron
Big iron on his hip.
De muziek vind ik echt tof.
De preciese juiste lyrics staan onder het liedje.
beetje te groot,te lang om hier te posten
In de meeste gevallen ,zodra als ik een actie start om cesars legioen aan te vallen ,begint het liedje weer.
En allebij de radio`s stasions zenders daar draaien dat nummer.
Vandaar denk ik deze bijwerking in mijn hoofd
YouTube: Marty Robbins - Big Iron
Big iron on his hip.
De muziek vind ik echt tof.
De preciese juiste lyrics staan onder het liedje.
beetje te groot,te lang om hier te posten
In de meeste gevallen ,zodra als ik een actie start om cesars legioen aan te vallen ,begint het liedje weer.
En allebij de radio`s stasions zenders daar draaien dat nummer.
Vandaar denk ik deze bijwerking in mijn hoofd

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 14:50 ]
Verwijderd
Dat is wat ik dus ook gewoon dacht en dat het zo voor iedereen opgelost word, maar je kan de gebruikte shaderpackage in renderinfo.txt veranderen naar wat je wilt. (Zo is de ati versie van de fix gewoon de zelfde .dll die een andere renderinfo.txt genereert die wel het juiste, en eveneens het standaard, shader pakket gebruikt.Gezien het om videokaartdetectie en shaderpaden gaat en deze 'fix' eigenlijk ook maar een beetje een shaderpad gokt. Misschien is het een idee voor mensen met performanceproblemen om de verschillende shaderpackages uit te proberen om te kijken of ze daardoor winst kunnen behalen?
In Renderinfo.txt kan je zien welk shaderpackage er gebruikt wordt. die hernoemen/backuppen en dan stuk voor stuk de shaderpackages hernoemen naar de shaderpackage die Fallout gebruikt, Fallout starten en een test doen, rinse & repeat en zo kan je erachter komen welke het vlotste is op je systeem.
(Okee, er zijn er 18 (shader package 19 is Shader Model 3.0), dus je bent een flink aantal uur bezig, maar nog)
Dus ergens in die .dll moet er toch iets ander zitten.
Ja, maar daar doet het spel niets mee. Dat tekstbestand is afaik alleen output.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:05:
[...]
Dat is wat ik dus ook gewoon dacht en dat het zo voor iedereen opgelost word, maar je kan de gebruikte shaderpackage in renderinfo.txt veranderen naar wat je wilt.
Verwijderd
Dat is inderdaad zo maar de output is al veranderd geweest naar de standaard ATI shader packages en het effect blijft identiek was wijst op iets anders in de .dll die het effect doet verschijnen.
Van de maker van de ati fix zelf:
Van de maker van de ati fix zelf:
spoiler:
[quote]Why does this work?
Fallout decides its render path (how it does the graphics) based on two things. The first is the name of your videocard. This is an incredibly bad idea for a number of reasons; Fallout can guess information about your card wrong because of this. This DLL lies to Fallout about what card you have, which can result in somewhat better performance, but it isn't a major issue unless it's drastically wrong, which will cause glitches.
The second (and far more important) thing it bases its decision on is something internal to the DLL; since I'm not the original creator I can't say what else it tells Fallout. From what I've read, it tells Fallout's FaceGen system to use a certain method that generally works much better for everyone. FaceGen is what causes the slowdown when looking at NPCs.
Here's a comparison of different RenderInfo files, which Fallout generates based on your videocard. Showing only important lines.
Standard FO NV, with my ATI HD 4870:
Renderer Device Information:
ATI Radeon HD 4800 Series
aticfx32.dll
RenderPath : BSSM_SV_2_B
PStarget : ps_2_b
PS2xtarget : ps_2_b
Shader Package : 17
Normal D3D9 perf fix:
NVIDIA GeForce 7900 GS
nv4_disp.dll
RenderPath : BSSM_SV_2_A
PStarget : ps_2_a
PS2xtarget : ps_2_a
Shader Package : 13
Notice how those lines don't match? It's detecting the wrong shaders for my card.
My mod of the modded DLL:
NVIDIA Geforce 8800 GS
aticfx32.dll
The card being detected doesn't matter. Now all the detected information matches a modern ATI card. This should improve compatibility/performance with ATI cards.[/quote]
Fallout decides its render path (how it does the graphics) based on two things. The first is the name of your videocard. This is an incredibly bad idea for a number of reasons; Fallout can guess information about your card wrong because of this. This DLL lies to Fallout about what card you have, which can result in somewhat better performance, but it isn't a major issue unless it's drastically wrong, which will cause glitches.
The second (and far more important) thing it bases its decision on is something internal to the DLL; since I'm not the original creator I can't say what else it tells Fallout. From what I've read, it tells Fallout's FaceGen system to use a certain method that generally works much better for everyone. FaceGen is what causes the slowdown when looking at NPCs.
Here's a comparison of different RenderInfo files, which Fallout generates based on your videocard. Showing only important lines.
Standard FO NV, with my ATI HD 4870:
ATI Radeon HD 4800 Series
aticfx32.dll
Normal D3D9 perf fix:
NVIDIA GeForce 7900 GS
nv4_disp.dll
RenderPath : BSSM_SV_2_A
PStarget : ps_2_a
PS2xtarget : ps_2_a
Shader Package : 13
Notice how those lines don't match? It's detecting the wrong shaders for my card.
My mod of the modded DLL:
NVIDIA Geforce 8800 GS
aticfx32.dll
The card being detected doesn't matter. Now all the detected information matches a modern ATI card. This should improve compatibility/performance with ATI cards.[/quote]
Ja, zoiets had ik er inderdaad ook uit begrepen. *iets* in het Facegen-gedeelte wordt dan anders afgehandeld en niemand heeft enig idee wat het is 
Maar wat ik me wel afvraag is waarom er niet iets aan gedaan is. Het is blijkbaar een 'ding' (ik wil het nog geen 'bug' noemen) dat al sinds Oblivion/Fallout 3 erinzit en niemand heeft het gefixt of kunnen fixen.
Ik hoop dat we erachterkomen wat het is (niet alleen voor vlotlopende spelletjes, maar ook gewoon voor het nieuwsgierige Tweakers-hart
)
Maar wat ik me wel afvraag is waarom er niet iets aan gedaan is. Het is blijkbaar een 'ding' (ik wil het nog geen 'bug' noemen) dat al sinds Oblivion/Fallout 3 erinzit en niemand heeft het gefixt of kunnen fixen.
Ik hoop dat we erachterkomen wat het is (niet alleen voor vlotlopende spelletjes, maar ook gewoon voor het nieuwsgierige Tweakers-hart
edit:
Hey, hebben we nu hetzelfde gesprek op 2 fora?
Hey, hebben we nu hetzelfde gesprek op 2 fora?
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 01-11-2010 11:48 ]
Verwijderd
Inderdaad, de nieuwsgierigheid is ook de drijvende veer achter mijn zoektocht naar de maker van deze .dll. Het is iets dat al in Oblivion/Fallout 3 zat maar blijkbaar zorgde het voor de release van New Vegas toch niet echt voor performance problemen. Zoals ik voordien al zei was de originele .dll voor een heel ander doeleinde bedoelt.
Maar ik hoop persoonlijk dat we het ook te weten komen en dat het nu eindelijk eens gepatcht word vermits er al ongeveer 160000(en stijgende) downloads van die fix gebeurt zijn
.
Maar ik hoop persoonlijk dat we het ook te weten komen en dat het nu eindelijk eens gepatcht word vermits er al ongeveer 160000(en stijgende) downloads van die fix gebeurt zijn
Ik wacht gewoon lekker af tot ze zoiets doen:
Oblivion: http://www.uesp.net/wiki/Tes4Mod:Unofficial_Oblivion_Patch
Fallout 3: http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=3808
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat zal ook wel komen, maar men kijkt nu nog even de kat uit de boom tot er niet zoveel gepatcht meer wordt. Het is zonde als ze werk stoppen in een unofficial patch als dat een week later door een officiële patch ook gedaan wordt.D4NG3R schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:51:
Ik wacht gewoon lekker af tot ze zoiets doen:
Maar een unofficial patch zal er zeker weten komen. Met honderden fixes, net als die voor Oblivion en Fallout
Haai! Klein vraagje he, ik had eerst de PC versie gedownload om eens te testen zal ik maar zeggen, en toen kreeg ik via een update wat extra armor zooi. Nou heb ik hem afgelopen weekend voor de PS3 gekocht en de update eroverheen gedaan. Echter daar krijg ik niet van die extra armor etc.
Hoe kom je aan die handel voor de PS3? Ik heb de CE, maar er zaten geen codes in die ik kon redeemen.
Hoe kom je aan die handel voor de PS3? Ik heb de CE, maar er zaten geen codes in die ik kon redeemen.
Je kreeg deze code's alleen als je het spel had gepre-ordered. Dikke kans dat je gekraakte versie gewoon die extra's ingebouwd had.
Nou, balen 
Van 't weekend geinstalleerd, werkte prima, tot level 6 ofzo gekomen. Moest wel de laatste GFX drivers installeren vanwege artefacts. Start ik 'em vandaag weer op: bam: keiharde vastloper als ik de game (dus niet de launcher) opstart. Fallout opnieuw geinstalleerd, idem dito. GFX drivers opnieuw: idem. Snap er geen hout van, zaterdag deed 'ie het gewoon
Van 't weekend geinstalleerd, werkte prima, tot level 6 ofzo gekomen. Moest wel de laatste GFX drivers installeren vanwege artefacts. Start ik 'em vandaag weer op: bam: keiharde vastloper als ik de game (dus niet de launcher) opstart. Fallout opnieuw geinstalleerd, idem dito. GFX drivers opnieuw: idem. Snap er geen hout van, zaterdag deed 'ie het gewoon
https://niels.nu
Misschien leuk om te weten. De radiomuziek is direct toegankelijk in MP3 vorm via 'Steam\steamapps\common\fallout new vegas\Data\Sound\songs'. Vraag me wel af of Obsidian/ Bethesda dit feitelijk niet had moeten versleutelen wegens auteursrechten.
Zoiets had ik dus ook en lag hem aan savegames die corrupt geraakt waren. Je kan proberen een eerdere savegame te laden (ik had de pech dat al mijn savegames corrupt waren en ben dus weer helemaal opnieuw begonnen) en als dat niet wil kan je in My Documents de map opzoeken waar het spel zijn savegames opslaat. Daar vind je bestanden met .bak als extensie, als je het .bak weghaalt uit de titel ziet het spel die als saveegames, dit zijn dus net weer wat oudere saves.Hydra schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:49:
Nou, balen
Bizar. Vanochtend deed 'ie het opeens wel weer!
Balen, had gisteravond de hele avond de tijd om te spelen en nu de rest van de week niet meer
Balen, had gisteravond de hele avond de tijd om te spelen en nu de rest van de week niet meer
spoiler:
Heb net uitgespeeld met Yes Man als winnaar, maar dat wilde ik eigenlijk niet. Heb nou een savegame voordat ik de chip aan Mr House geef, hoe kan ik ervoor zorgen dat de NCR wint?
De missies voor de NCR blijven volgen. Dus naar de ambassador in New Vegas.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Hmz, lijkt me dat je dus ook je eigen muziek misschien in die folder kunt droppenDocho schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:55:
Misschien leuk om te weten. De radiomuziek is direct toegankelijk in MP3 vorm via 'Steam\steamapps\common\fallout new vegas\Data\Sound\songs'. Vraag me wel af of Obsidian/ Bethesda dit feitelijk niet had moeten versleutelen wegens auteursrechten.
hmm, lekkere bug net:
spoiler:
Ik moest iemand helpen met een legion prisoner, moest ik een beetje meppen zodat ie ging praten. Verschijnt ineens Boone naast me, pakt zijn rifle, en schiet zijn hoofd eraf
. Nu is het meisje waarvan ik die opdracht kreeg boos op mij 

Gewoon ff laden joh. Daarom save ik zovaak op meerdere files.DEiE schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:23:
hmm, lekkere bug net:
spoiler:Ik moest iemand helpen met een legion prisoner, moest ik een beetje meppen zodat ie ging praten. Verschijnt ineens Boone naast me, pakt zijn rifle, en schiet zijn hoofd eraf. Nu is het meisje waarvan ik die opdracht kreeg boos op mij
lol Boone, always awesomeDEiE schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:23:
hmm, lekkere bug net:
spoiler:Ik moest iemand helpen met een legion prisoner, moest ik een beetje meppen zodat ie ging praten. Verschijnt ineens Boone naast me, pakt zijn rifle, en schiet zijn hoofd eraf. Nu is het meisje waarvan ik die opdracht kreeg boos op mij
Ook lekker, ik heb net een uitnodiging gekregen om met Ceaser te komen praten via Cottonwood Cove. Probleem is echter dat ik daar eerder die commander had gekilled(en sowieso de Legionnaires flink heb lopen zieken). Nu zijn alle Legionnaires dus pissig op me ook al staat de rep. op neutral. Nu kan ik wel hun armor aantrekken maar dat werkt natuurlijk niet bij guards.
Met andere woorden, ik word gekilled als ik het kamp in loop. Ook sneaken werkt aangezien er guards bij Caesar zelf staan. Kent iemand een manier om toch met Caesar te praten?
Met andere woorden, ik word gekilled als ik het kamp in loop. Ook sneaken werkt aangezien er guards bij Caesar zelf staan. Kent iemand een manier om toch met Caesar te praten?
[ Voor 10% gewijzigd door Haijo op 02-11-2010 16:33 ]
Na een tijdje spelen ben ik al tot de conclusie gekomen dat in New vegas meer waarde wordt gehecht aan de reguliere wapens, in plaats van dat het accent erg ligt op energy/plasma weapons zoals in F3. Als je in F3 bij hogere levels kwam kon je eigenlijk niet om de energy/plasma weapons heen, die gewoon veel sterker waren dan reguliere wapens als de assault rifle. In New Vegas kom je volgens mij, in elk geval aan het begin, ook minder energy/plasma weapons tegen. Op zich is dit een goede ontwikkeling omdat ik het schieten met echte wapens vaak wat leuker vind dan met die star-wars-wapens
.
Is geen bug,DEiE schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:23:
hmm, lekkere bug net:
spoiler:
Boone heeft een hekel aan Legionnaires.
Overigens zijn energy weapons idd een stuk minder sterk maar hun Critical effect is nog steeds retesterk. Overigens is een Laser Rifle met scope zwaar relaxed.
Wat energy weapons betreft: nothing beats my multiplas rifle. Beter dan de 3x zo dure tri-beam.
is denk ik wel een bug.Haijo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:35:
[...]
Is geen bug,
spoiler:Boone heeft een hekel aan Legionnaires.
Overigens zijn energy weapons idd een stuk minder sterk maar hun Critical effect is nog steeds retesterk. Overigens is een Laser Rifle met scope zwaar relaxed.
spoiler:
je companions horen denk ik buiten te blijven, toen ik hem aan het ondervragen was en na een tijdje had laten geloven dat ik ook bij de Legion hoorde maar hem daarna had laten weten het toch niet te zijn kwam boone ook binnen. Gelukkig was ik hem niet hardhandig aan het ondervragen want dan had boone waarschijnlijk ook wel wat kogels op de ondervraagde ontladen.
Hoe kom je aan zo'n scope bijvoorbeeld op je wapen? Tot nu toe heb ik alleen voor mijn 9mm pistol een scope en een vergroot magazijn kunnen kopen.Haijo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:35:
Ik had vrij vlot een laser gun, rifle en plasma ding te pakken. Misschien ligt het er aan dat ik nogal wars ben van het volgen van de verhaallijn en eerst de map op mijn gemak doorwandel. "Ga naar plaats X om met persoon Y te spreken", ja echt niet, ik ga lekker backpacken! Verder helemaal eens wat wapens betreft. Vind ook met "echte" wapens knallen leuker dan het laser en plasma spul.I-Heine-I schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:33:
In New Vegas kom je volgens mij, in elk geval aan het begin, ook minder energy/plasma weapons tegen. Op zich is dit een goede ontwikkeling omdat ik het schieten met echte wapens vaak wat leuker vind dan met die star-wars-wapens.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ja maar die vreet wel 6 MFC per schot :\ Maar is idd een erg sterk wapen.YellowOnline schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:44:
Wat energy weapons betreft: nothing beats my multiplas rifle. Beter dan de 3x zo dure tri-beam.
Tip:
spoiler:
In de Silver Rush heb je al die mooie energy weapons liggen. Als je die oppakt met "z" (of console variant) en ze meeneemt naar de wc hokjes links achter in de hoek, dan kan je ze buiten zicht stelen
Daar zit ook de multiplas tussen, recharger rifle, plasma caster (FO1 en 2 plasma rifle) en nog een paar "unieke" energy weapons.
[ Voor 38% gewijzigd door Flowmo op 02-11-2010 17:01 ]
De eerste keer dat ik dat deed kwam ik bij een of ander leuk hutje. "Tof dacht ik, eens kijken wat ik hier kan looten". "SCREEEEE!!!" "Err..."Weakling schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:58:
Ik had vrij vlot een laser gun, rifle en plasma ding te pakken. Misschien ligt het er aan dat ik nogal wars ben van het volgen van de verhaallijn en eerst de map op mijn gemak doorwandel. "Ga naar plaats X om met persoon Y te spreken", ja echt niet, ik ga lekker backpacken! Verder helemaal eens wat wapens betreft. Vind ook met "echte" wapens knallen leuker dan het laser en plasma spul.
4 Radscorps, en die krengen hebben dus meer DT dan ik damage deed. Gelukkig kunnen ze het nog steeds niet handlen als je wegloopt en tegelijkertijd knalt.
LOL @ Vault 11. Wie er nog niet geweest is:
1) Megaveel loot
2) Freaky subverhaal
3) Surprise finish
1) Megaveel loot
2) Freaky subverhaal
3) Surprise finish
En een bug waardoor je oneindig veel xp kunt krijgen, zet hem wel even in spoilerYellowOnline schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:14:
LOL @ Vault 11. Wie er nog niet geweest is:
1) Megaveel loot
2) Freaky subverhaal
3) Surprise finish
spoiler:
Zodra je in die sacrificial chamber komt en die aanval van robots overleeft (of stealth boy gebruike). Kan je naar die grote pc en als je dan op de onderste optie drukt krijg je 650xp , druk je nog een keer= 650xp zolang je maar wilt. Zodra je van de computer afgaat werkt het trouwens niet meer.
Ik ben trouwens op zoek naar een scope voor op mijn hunting rifle, ben nu verdikkie al level 33 oid en nog steeds nergens zon scope ?!!
Ja, ik heb de bug gelezen op de FallOut wiki, maar extra XP heb ik niet nodig. Huidige leveltempo is goed genoeg.6pack15 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:47:
[...]
En een bug waardoor je oneindig veel xp kunt krijgen, zet hem wel even in spoiler
spoiler:Zodra je in die sacrificial chamber komt en die aanval van robots overleeft (of stealth boy gebruike). Kan je naar die grote pc en als je dan op de onderste optie drukt krijg je 650xp , druk je nog een keer= 650xp zolang je maar wilt. Zodra je van de computer afgaat werkt het trouwens niet meer.
Ik ben trouwens op zoek naar een scope voor op mijn hunting rifle, ben nu verdikkie al level 33 oid en nog steeds nergens zon scope ?!!
Trouwens: Level 33? Dat is dan toch met een level cap cheat.
-----
Terzijde: weet iemand wat te doen met Mr. House? Ik ben er echt niet over uit of ik 'm nu dood of niet.
spoiler:
Inbreken richting zijn koffer alleen al geeft me problemen met Legion, wat ik niet echt snap aangezien zij net zijn dood vragen 
[ Voor 13% gewijzigd door YellowOnline op 02-11-2010 19:11 ]
Scope + Hunting Rifle = Sniper Rifle? Die hunting rifle gebruikt toch net als de sniper rifle .308 ammo? Dus dan wordt het effectief een sniper rifle als je er een scope op plakt. En je hebt dan nog het nadeel dat de hunting rifle meer AP verbruikt als je VATS gebruikt (ik kan 1 schot lossen met de hunting rifle en 2 met de sniper als m'n AP vol is6pack15 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:47:
[...]
Net uit gespeeld, geweldig gave game! Speelde echt zoveel leuker dat Fallout 3.
Pluspunten:
leuke factie's en de tegenstanders tov Fallout3, ik werdt echt zo ziek van Mirelurks, Supermuntants, en Ghouls overkill.
Karrevrachten unieke wapens en wapen mods.
Mooie omgevingen, ik had een haat tegen de Metro in Fallout3, Washington was echt een labyrint soms.
Minpunten zijn alleen de talloze (verdwenen) companion bugs, de algemene bugs en crashes op de xbox360, ook kreeg ik de Hardcore achievement niet ookal speelde ik constant op normal met hardcore mode aan.
Kan niet wachten op de dlc :D!
Pluspunten:
leuke factie's en de tegenstanders tov Fallout3, ik werdt echt zo ziek van Mirelurks, Supermuntants, en Ghouls overkill.
Karrevrachten unieke wapens en wapen mods.
Mooie omgevingen, ik had een haat tegen de Metro in Fallout3, Washington was echt een labyrint soms.
Minpunten zijn alleen de talloze (verdwenen) companion bugs, de algemene bugs en crashes op de xbox360, ook kreeg ik de Hardcore achievement niet ookal speelde ik constant op normal met hardcore mode aan.
Kan niet wachten op de dlc :D!
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Sniper rifle is ook .308, maar heeft een hogere damage en dps. Voordeel van de hunting rifle is dat hij niet snel slijt en dat je hem makkelijk kan repareren omdat hij makkelijk te vinden is.Propane schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:56:
[...]
Scope + Hunting Rifle = Sniper Rifle? Die hunting rifle gebruikt toch net als de sniper rifle .308 ammo? Dus dan wordt het effectief een sniper rifle als je er een scope op plakt. En je hebt dan nog het nadeel dat de hunting rifle meer AP verbruikt als je VATS gebruikt (ik kan 1 schot lossen met de hunting rifle en 2 met de sniper als m'n AP vol is).
Verder is hij met mods (scope, extended magazine en custom bolt) best wel fijn om mee te schieten op lange afstand.
Ik merkte dat bij sommige winkels (gun runners bv) er voor een gekochte scope er weer een ander voor in de plaats komt (van een ander wapen). Dus als je een scope zoekt voor een hunting rifle zou je een andere scope kunnen kopen, en dan steeds terug gaan naar een save vlak voor je die scope koopt, net zo lang tot je de goede tegenkomt. Hij zet er namelijk steeds een random scope voor in de plaats.
[ Voor 20% gewijzigd door ToeingTheLine op 02-11-2010 22:31 ]
Life is what you others make it.
Heeft iemand de Anti-Materiel Rifle al eens geprobeerd? Is dat wat vergeleken met de normale sniper rifle?
[ Voor 71% gewijzigd door SaN op 02-11-2010 22:51 ]
Godver, en weer hangt 'ie at startup...Ben er klaar mee...
Het is een prachtig wapen voor one-shot-kills, maar herladen gaat, geloof ik, vlotter met een sniper rifle, plus de ammo is moeilijker verkrijgbaar.SaN schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:48:
Heeft iemand de Anti-Materiel Rifle al eens geprobeerd? Is dat wat vergeleken met de normale sniper rifle?
Welnee, bij de Gun runner( zit naast New Vegas entrance) kan je bakken .50 Incindery, en Armor piercing ervoor krijgen.anandus schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:53:
[...]
Het is een prachtig wapen voor one-shot-kills, maar herladen gaat, geloof ik, vlotter met een sniper rifle, plus de ammo is moeilijker verkrijgbaar.
Maar qua tegenstanders hebben alleen de Elite soldaten van Caeser dat wapen+ ammo als drop dacht ik, en die gasten kom je pas echt tegen in de laatse missie.
Maar ammo is niet zo duur, dus gewoon gebruiken dat ding en 1shotten.
Ik had Boone de Anti material gun 2 maal gegeven met een karrevracht ammo, en 2 keer verliest die ergens zijn wapen.. spoorloos.. weg 2x 6000k bottlecaps.
En om het erger te maken, hij equipte ook niet meer zijn standaard wapen terug, hij ging helemaal los in melee.. ff een oudere save reloaden en het was weer gefixt.
Maar wel irritant die companion bugs.
Ik heb wel een vraagje over implantaten.
Is er een minium level endurance wat ik moet hebben om ze te kunnen kopen? Ik zit nu op 6 maar wil liever wat minder zodat ik de rest wat de stats ietsie kan boosten.
Ik had al op op de wiki gekeken maar zag het niet 100% duidelijk staan, en wil het risico niet lopen om naar een paar uur spijt te hebben van me build.
http://fallout.wikia.com/wiki/Implants_(Fallout:_New_Vegas)
[ Voor 10% gewijzigd door motormuus op 02-11-2010 23:32 ]
Je kan één implant krijgen per END punt, exclusief een END punt verkregen via implant. Met andere woorden: om alle implants te krijgen moet je END op 9 (exclusief END implant) of 10 (inclusief END implant) staan - wat bij mij het geval is, ik heb 10x intense training perk.motormuus schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:25:
(...)
Ik heb wel een vraagje over implantaten.
Is er een minium level endurance wat ik moet hebben om ze te kunnen kopen? Ik zit nu op 6 maar wil liever wat minder zodat ik de rest wat de stats ietsie kan boosten.
Ik had al op op de wiki gekeken maar zag het niet 100% duidelijk staan, en wil het risico niet lopen om naar een paar uur spijt te hebben van me build.
http://fallout.wikia.com/wiki/Implants_(Fallout:_New_Vegas)
Als jij dus je END op 5 zet kan je nog steeds 5 implants nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 02-11-2010 23:52 ]
Nee, grotendeels 'legaal' (lees: op eigen kracht) gehaald. Heb denk ik 3x dat 650xp dingetje gedaan, toen vond ik het eigenlijk ook maar zonde. Heb wel enorm veel quests hier en daar gedaan, en veeulll cazadores etc gedood, heb nu ook bug stomper 3 perk en nog zoiets dergelijks.YellowOnline schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:04:
[...]
Ja, ik heb de bug gelezen op de FallOut wiki, maar extra XP heb ik niet nodig. Huidige leveltempo is goed genoeg.
Trouwens: Level 33? Dat is dan toch met een level cap cheat.
Ben nu even door gegaan met de main quest, moest benny opzoeken in tops casino. Maar om een of andere reden ben ik toch weer ergens anders geraakt. Bij die white gloves.... topquest als je het aan mij vraagt, zeker de moeite waard (alleen al het verhaal)
Ah harstikke duidelijk zo, dankjewel =)YellowOnline schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:51:
[...]
Je kan één implant krijgen per END punt, exclusief een END punt verkregen via implant. Met andere woorden: om alle implants te krijgen moet je END op 9 (exclusief END implant) of 10 (inclusief END implant) staan - wat bij mij het geval is, ik heb 10x intense training perk.
Als jij dus je END op 5 zet kan je nog steeds 5 implants nemen.
Nu ff zoeken naar welke kleding ik erbij ga nemen + karrevrachten beer/vodka/wine om een krachtpatser te worden
Goodspring Saloon en de General Store zijn een 100% exacte kopie van de echte winkels in Goodsprings Nevada.
Voor wie het leuk vind met google earth? http://maps.google.com/ma...6_tw&cbp=12,22.46,,0,9.37
[ Voor 27% gewijzigd door motormuus op 03-11-2010 02:42 ]
Ik heb New Vegas nu een dagje gespeeld bij m'n broer op de pc en ik moet zeggen dat ik de sfeer en setting in Fallout 3 beter vond. Ik vind de hele Las Vegas/western stijl niet zo goed bij mijn fallout-idee passen eigenlijk. Ik vind het ook jammer dat de spelwereld "minder kapot is" zeg maar. In fallout 3 kreeg je echt zo'n gevoel dat het allemaal goed mis is gegaan na de bom. Ik voelde me daar ook stukken eenzamer wat voor mij een pluspunt was aan de game. Waarschijnlijk komt dit ook omdat Fallout 3 mijn eerste ervaring met Fallout was. De quests in New Vegas zijn dan wel weer erg leuk.
Waarschijnlijk stel ik m'n mening nog wel bij als ik wat verder ben in het spel. 
Vooralsnog ga ik nog even verder met de allerlaatste paar achievements in Fallout 3 op de X360. Ik moet nog levelen van level 14 t/m 30 in neutral en evil
Waarschijnlijk kan ik dan pas met een voldaan gevoel opnieuw beginnen aan New Vegas.
Die ga ik hoe dan ook helemaal grijs spelen.
Vooralsnog ga ik nog even verder met de allerlaatste paar achievements in Fallout 3 op de X360. Ik moet nog levelen van level 14 t/m 30 in neutral en evil
Waarschijnlijk kan ik dan pas met een voldaan gevoel opnieuw beginnen aan New Vegas.
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
Dat de spelwereld nu minder kapot en desolaat is vind ik juist een goed iets. In FO3 had je gewoon hele stukken wasteland waar je vrijwel niets te doen had en veel de zelfde gebouwen te vinden waren, dat is in FNV veel minder het geval. Kwaliteit boven kwantiteit.
Die Anti-Material rifle is goddelijk ja, ergens op een rots gaan crouchen en Deathclaws one-shotten met hand-loaded .50 ammo (heb je een repair level van 100 voor nodig om die te kunnen maken)
, gaat best hard met je xp zo. Zijn er eigenlijk ook weapon upgrades voor dit wapen? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.
Die Anti-Material rifle is goddelijk ja, ergens op een rots gaan crouchen en Deathclaws one-shotten met hand-loaded .50 ammo (heb je een repair level van 100 voor nodig om die te kunnen maken)
Wat YellowOnline bedoelt is dat het levelen gecapped is op 30. Jij beweert nu 33 gehaald te hebben en dat is dus onmogelijk tenzij je een cheat gebruikt. Of het moet een bug in het spel zijn6pack15 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:39:
[...]
Nee, grotendeels 'legaal' (lees: op eigen kracht) gehaald. Heb denk ik 3x dat 650xp dingetje gedaan, toen vond ik het eigenlijk ook maar zonde. Heb wel enorm veel quests hier en daar gedaan, en veeulll cazadores etc gedood, heb nu ook bug stomper 3 perk en nog zoiets dergelijks.
Ben nu even door gegaan met de main quest, moest benny opzoeken in tops casino. Maar om een of andere reden ben ik toch weer ergens anders geraakt. Bij die white gloves.... topquest als je het aan mij vraagt, zeker de moeite waard (alleen al het verhaal)
En ik geloof dat de hoek van Fremont Street met Las Vegas Boulevard als inspiratie heeft gediend voor Freesidemotormuus schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:42:
[...]
Goodspring Saloon en de General Store zijn een 100% exacte kopie van de echte winkels in Goodsprings Nevada.
Voor wie het leuk vind met google earth? http://maps.google.com/ma...6_tw&cbp=12,22.46,,0,9.37
Maar hoe ben je op level 33 gekomen dan?6pack15 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:39:
[...]
Nee, grotendeels 'legaal' (lees: op eigen kracht) gehaald. Heb denk ik 3x dat 650xp dingetje gedaan, toen vond ik het eigenlijk ook maar zonde. Heb wel enorm veel quests hier en daar gedaan, en veeulll cazadores etc gedood, heb nu ook bug stomper 3 perk en nog zoiets dergelijks.
Na de 4 paginas te hebben bekeken van dit topic toen ik op "mod" zocht en er geen resultaten kwamen op wat ik zocht hier een vraag.
Is er naast http://www.newvegasnexus.com nog een andere website(s) waar mods voor FONV te vinden zijn? Ik ben nu volgens mij bijna klaar met de campaign of zo. Zit maar 50 uur in (ben vooral aan het epxloren en side quests aan het doen Lone Wanderer style). En ik ben daarom denk bijna klaar voor de wacky wasteland en modded playthrough in 3rd person als melee/unarmed char
(inclusief chuck norris roundhouse kick). En daarom op zoek naar mods die niet op de nexus staan maar ergens anders. Much obliged.
Is er naast http://www.newvegasnexus.com nog een andere website(s) waar mods voor FONV te vinden zijn? Ik ben nu volgens mij bijna klaar met de campaign of zo. Zit maar 50 uur in (ben vooral aan het epxloren en side quests aan het doen Lone Wanderer style). En ik ben daarom denk bijna klaar voor de wacky wasteland en modded playthrough in 3rd person als melee/unarmed char
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
De meeste mods staan op Nexus.ye-roon schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:33:
Na de 4 paginas te hebben bekeken van dit topic toen ik op "mod" zocht en er geen resultaten kwamen op wat ik zocht hier een vraag.
Is er naast http://www.newvegasnexus.com nog een andere website(s) waar mods voor FONV te vinden zijn? Ik ben nu volgens mij bijna klaar met de campaign of zo. Zit maar 50 uur in (ben vooral aan het epxloren en side quests aan het doen Lone Wanderer style). En ik ben daarom denk bijna klaar voor de wacky wasteland en modded playthrough in 3rd person als melee/unarmed char(inclusief chuck norris roundhouse kick). En daarom op zoek naar mods die niet op de nexus staan maar ergens anders. Much obliged.
Je kan verder het modforum bekijken op de site van Bethesda en anders Planet Fallout (wel even checken of het voor FNV is en niet voor FO3.
Maar wat zoek je dat je niet kan vinden op de Nexus? Misschien kunnen wij je helpen?
Verwijderd
Ik kan geen enkele van mijn savegames nog openen. Meteen nadat hij probeert in te laden loopt hij vast...
Al mijn savegames zijn dus corrupt geraakt. Gewoon schandalig!
Weet iemand of de maker van dit spel bezig is met een patch om dit te verhelpen?
Ik wil wel opnieuw beginnen spelen desondanks dat ik al 15 uur ver zat maar waarom of hoe zou ik dit kunnen doen als ik weer net hetzelfde kan meemaken???!
Ik vind dit schrijnend net ook omdat ik de game zo super leuk vind...
Als iemand hieromtrent meer weet....??
Weet iemand of de maker van dit spel bezig is met een patch om dit te verhelpen?
Ik wil wel opnieuw beginnen spelen desondanks dat ik al 15 uur ver zat maar waarom of hoe zou ik dit kunnen doen als ik weer net hetzelfde kan meemaken???!
Wacky Wasteland voegt weinig toe. Een stuk of 10 referenties en wat extra items. En dat is het ook wel.ye-roon schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:33:
Is er naast http://www.newvegasnexus.com nog een andere website(s) waar mods voor FONV te vinden zijn? Ik ben nu volgens mij bijna klaar met de campaign of zo. Zit maar 50 uur in (ben vooral aan het epxloren en side quests aan het doen Lone Wanderer style). En ik ben daarom denk bijna klaar voor de wacky wasteland en modded playthrough in 3rd person als melee/unarmed char(inclusief chuck norris roundhouse kick). En daarom op zoek naar mods die niet op de nexus staan maar ergens anders. Much obliged.
Hardcore, dat lijkt mij echt een toevoeging
Indien op PC, heb je al geprobeerd om in de savegame map onder my documents de backup bestanden terug te zetten door de extensie .bak weg te halen? Volgens mij zijn dit saves die net weer wat ouder zijn, dus wellicht heb je geluk. Ik zelf had de pech dat die ook corrupt waren en ben opnieuw begonnen (wat ik achter af niet eens z'n ramp vond). Sindsdien maak ik aan het einde van elke gamesessie ook een volledige save via het game menu zodat ik hooguit twee uurtjes kwijt ben ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:38:
Ik kan geen enkele van mijn savegames nog openen. Meteen nadat hij probeert in te laden loopt hij vast...
Haha oke ik voel me nu stom, ik had ook niet precies gekeken wat ik nu voor level was, maar zat al zo dicht bij de 30 dat ik wel ongeveer op 33 moest zijn haha. Maar ben level 30 dus, 50 uur gespeeld.DaRKie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:04:
[...]
Wat YellowOnline bedoelt is dat het levelen gecapped is op 30. Jij beweert nu 33 gehaald te hebben en dat is dus onmogelijk tenzij je een cheat gebruikt. Of het moet een bug in het spel zijn
Kan je dus geen perks oid meer kiezen op dit moment ? Best wel lame vind ik
Snap ik het nu goed dat jullie beiden geen eigen saves maakten en enkel gebruik maakten van de autosave functie?Invisible_man schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:56:
[...]
Indien op PC, heb je al geprobeerd om in de savegame map onder my documents de backup bestanden terug te zetten door de extensie .bak weg te halen? Volgens mij zijn dit saves die net weer wat ouder zijn, dus wellicht heb je geluk. Ik zelf had de pech dat die ook corrupt waren en ben opnieuw begonnen (wat ik achter af niet eens z'n ramp vond). Sindsdien maak ik aan het einde van elke gamesessie ook een volledige save via het game menu zodat ik hooguit twee uurtjes kwijt ben ofzo.
Ik heb op xbox360 gelukkig nog geen last van die save bug maar veronderstel dat die bug enkel de laatste (of x aantal na het veroorzakende event) save gaat vernietigen en niet alles meetrekt.

Verwijderd
Bij mij is het ook op Xbox360 en ik heb ook zelf saves gemaakt. Dus niet enkel autosaves!sleepwalkerbe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:00:
[...]
Snap ik het nu goed dat jullie beiden geen eigen saves maakten en enkel gebruik maakten van de autosave functie?
Ik heb op xbox360 gelukkig nog geen last van die save bug maar veronderstel dat die bug enkel de laatste (of x aantal na het veroorzakende event) save gaat vernietigen en niet alles meetrekt.
Ze zijn gewoonweg allemaal corrupt zonder dat ik er een bepaald event aan kan linken...
Verwijderd
Jammer genoeg is het niet op PC...Invisible_man schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:56:
[...]
Indien op PC, heb je al geprobeerd om in de savegame map onder my documents de backup bestanden terug te zetten door de extensie .bak weg te halen? Volgens mij zijn dit saves die net weer wat ouder zijn, dus wellicht heb je geluk. Ik zelf had de pech dat die ook corrupt waren en ben opnieuw begonnen (wat ik achter af niet eens z'n ramp vond). Sindsdien maak ik aan het einde van elke gamesessie ook een volledige save via het game menu zodat ik hooguit twee uurtjes kwijt ben ofzo.
Ik heb teveel schrik om opnieuw te beginnen... 15 uur weggegooid is echt veel in mijn ogen en kan het niet opbrengen opnieuw te beginnen.
Ik hoop op een patch die dit op lost maar op de een of andere manier twijfel ik er zwaar aan dat deze ooit komt...
Allemaal? Ik dacht dat er een bepaalde quest of event hiervoor zorgde? Dus saves voor dat event zouden moeten werken. Al weet ik niet welk event dat geweest moet zijnVerwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:18:
[...]
Bij mij is het ook op Xbox360 en ik heb ook zelf saves gemaakt. Dus niet enkel autosaves!
Ze zijn gewoonweg allemaal corrupt zonder dat ik er een bepaald event aan kan linken...
Overigens dacht ik dat ze het al gefixt hadden in een patch, maar blijkbaar niet dus. Imho iets wat prio 1 zou moeten krijgen.
15 uur is toch helemaal niet veel?Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:20:
[...]
Jammer genoeg is het niet op PC...
Ik heb teveel schrik om opnieuw te beginnen... 15 uur weggegooid is echt veel in mijn ogen en kan het niet opbrengen opnieuw te beginnen.
(Nouja, wel flink aantal uurtjes, maar het is maar een fractie van het spel).
Ze zijn ermee bezig, zo te zien:Ik hoop op een patch die dit op lost maar op de een of andere manier twijfel ik er zwaar aan dat deze ooit komt...
Bethesda Softworks has told Xbox 360 owners to save often while playing stonking great open world RPG Fallout: New Vegas as it works to fix a bug that prevents gamers from loading save files.
offtopic:
Stonking?
Stonking?
[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 03-11-2010 12:28 ]
Verwijderd
Nu op level 8 ,met pas 50 uur.Maar wel al een lockpick van 100.
Dat is het eerste wat ik wou.
Ik denk dat ik nog wel een maandje of 2 bezig ben .
Nu hoorde ik de of een DLC met kerst
komt en dan voor xbox360 eerst.
nieuws: Dlc voor Fallout: New Vegas vooralsnog exclusief voor Xbox 360
Maar ja ,als ik vlak bij het einde ben en er is nog geen DLC voor de pc versie dan stop ik.
Eerst speelde ik nogwel games door elkaar ,maar daar ben ik mee gestopt.
Op het laatst zo veel games om te kiezen en geen 1 uitgespeeld.
Al die verhalen.Nu speel ik 1 tegelijk.
Het lijkt mij zo zonde om de game zo snel mogelijk uit te spelen.
Heel veel gameplay is juist in de side quest.Daar valt van alles mee te doen
.
Maar goed ,ieder z`n ding hoo
r.
Ik heb crysis ook eens in 1x uitgespeeld.
Maar daar had ik dan achteraf weer spijt van.
Dat is het eerste wat ik wou.
Ik denk dat ik nog wel een maandje of 2 bezig ben .
Nu hoorde ik de of een DLC met kerst

nieuws: Dlc voor Fallout: New Vegas vooralsnog exclusief voor Xbox 360
Maar ja ,als ik vlak bij het einde ben en er is nog geen DLC voor de pc versie dan stop ik.
Eerst speelde ik nogwel games door elkaar ,maar daar ben ik mee gestopt.
Op het laatst zo veel games om te kiezen en geen 1 uitgespeeld.
Al die verhalen.Nu speel ik 1 tegelijk.
Het lijkt mij zo zonde om de game zo snel mogelijk uit te spelen.
Heel veel gameplay is juist in de side quest.Daar valt van alles mee te doen

Maar goed ,ieder z`n ding hoo
Ik heb crysis ook eens in 1x uitgespeeld.
Maar daar had ik dan achteraf weer spijt van.
Is dat zo vreemd dan om op een savesysteem wat al redundant uitgevoerd is (autosave + quicksave + de .bak files) te vertrouwen en dus niet nog eens losse saves te maken? Dit zijn zaken die horen voor elkaar te zijn, als dat niet zo is zegt dat meer over de ontwikkelaar dan over mij.sleepwalkerbe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:00:
[...]
Snap ik het nu goed dat jullie beiden geen eigen saves maakten en enkel gebruik maakten van de autosave functie?
Verwijderd
Mja ik vind het wel veel...anandus schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:24:
[...]
Allemaal? Ik dacht dat er een bepaalde quest of event hiervoor zorgde? Dus saves voor dat event zouden moeten werken. Al weet ik niet welk event dat geweest moet zijn
Overigens dacht ik dat ze het al gefixt hadden in een patch, maar blijkbaar niet dus. Imho iets wat prio 1 zou moeten krijgen.
[...]
15 uur is toch helemaal niet veel?
(Nouja, wel flink aantal uurtjes, maar het is maar een fractie van het spel).
[...]
Ze zijn ermee bezig, zo te zien:
[...]
offtopic:
Stonking?
Maar ik vind het ook logisch denk ik dat ik nu niet opnieuw start althans niet vooraleer die patch er is... want ik neem aan dat die de corrupte savefiles NIET from out of the dead gaat kunnen halen maar dat het eerder preventief naar toekomstige savefiles zal werken...
De vraag is natuurlijk wanneer die patch komt want dat eurogamer bericht dat jij toont is al weer van 22 oktober...
Thanks, nexus blijft toch het beste. En het is niet dat ik iets niet kan vinden, ik vroeg me af of er meer keuze was. You know the matrix, the power of choiceanandus schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:36:
[...]
De meeste mods staan op Nexus.
Je kan verder het modforum bekijken op de site van Bethesda en anders Planet Fallout (wel even checken of het voor FNV is en niet voor FO3.
Maar wat zoek je dat je niet kan vinden op de Nexus? Misschien kunnen wij je helpen?
Is ook de bedoeling, Wacky Wasteland en Hardcore.D4NG3R schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:38:
[...]
Wacky Wasteland voegt weinig toe. Een stuk of 10 referenties en wat extra items. En dat is het ook wel.
Hardcore, dat lijkt mij echt een toevoeging. Ga ik na deze playthrough proberen.
En @Gregory 15 uur is relatief erg weinig. Je zal dit in uurtje of 7 á 8 weer gehaald hebben. Als in op dezelfde plek zijn als waar je gebleven bent. Je weet namelijk wat er allemaal gaat gebeuren, waar vijanden zijn, hoe quests gaan. Het gaat allemaal een stuk sneller. Me huisgenoot was al in new vegas na uurte of 20, begon een nieuw char om iets te testen en was op het zelfde punt met zelfde quests in 8 uur. Gewoonweg omdat hij alles al wist. Plus hij is student en heeft de tijd om HEEL de dag te spelen terwijl ik hier op me werk me tijd aan het verdoen ben om naar mods te kijken
En in ander nieuws: Hot Damn (om even in new vegas style te blijven) wat is er veel te doen in deze game. Ik was in FO3 al lang klaar met alles met de tijd die ik in deze game gestopt heb en ik heb hier nog steeds dingen te doen. Grote verbetering met aantal quests/dingen te doen. Grote min punt: waar de F is mijn reloadstation in me suite in de plek die ik niet ga spoilen maar iedereen al weet wat het is! giiiive reloadstation, wat moet ik met 2 workbenches?
[ Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 03-11-2010 12:50 ]
Verwijderd
Of je 15 uur veel vind of niet kan je inderdaad ter discussie stellen maar niet het feit om NU AL opnieuw te beginnen nog VOOR er een patch uit is die dit oplost... De volgende keer gebeurt mij dit misschien op 30 uur in het spel en ik huiver gewoon bij die gedachte...ye-roon schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:47:
[...]
Thanks, nexus blijft toch het beste. En het is niet dat ik iets niet kan vinden, ik vroeg me af of er meer keuze was. You know the matrix, the power of choice
[...]
Is ook de bedoeling, Wacky Wasteland en Hardcore.
En @Gregory 15 uur is relatief erg weinig. Je zal dit in uurtje of 7 á 8 weer gehaald hebben. Als in op dezelfde plek zijn als waar je gebleven bent. Je weet namelijk wat er allemaal gaat gebeuren, waar vijanden zijn, hoe quests gaan. Het gaat allemaal een stuk sneller. Me huisgenoot was al in new vegas na uurte of 20, begon een nieuw char om iets te testen en was op het zelfde punt met zelfde quests in 8 uur. Gewoonweg omdat hij alles al wist. Plus hij is student en heeft de tijd om HEEL de dag te spelen terwijl ik hier op me werk me tijd aan het verdoen ben om naar mods te kijken
Verwijderd
Ik vroeg me af.. Ik heb nu 1 keer fallout new vegas uitgespeeld met de wild wasteland perk. Echter heb ik nooit echts is bijzonders/aparts meegemaakt. Ik had eigenlijk wel crashende aliens oid verwacht.
Is jullie iets noemenswaardigs opgevallen? Heb ik iets gemist?
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:33:
Ik vroeg me af.. Ik heb nu 1 keer fallout new vegas uitgespeeld met de wild wasteland perk. Echter heb ik nooit echts is bijzonders/aparts meegemaakt. Ik had eigenlijk wel crashende aliens oid verwacht.
spoiler:
Ik heb een keer op de strip een groepje NCR-soldaten een dansje zien doen met een prostituee die daar stond, maar of dat door de wild wasteland perk komt weet ik niet zeker.
Volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.Invisible_man schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:36:
[...]
spoiler:Ik heb een keer op de strip een groepje NCR-soldaten een dansje zien doen met een prostituee die daar stond, maar of dat door de wild wasteland perk komt weet ik niet zeker.
Maar er zouden bepaalde objecten hier en daar moeten liggen die in de normale versie er niet zouden liggen (guns, handgranaten, etc). Ook zijn er wat lokaties toegevoegd. Zoals
spoiler:
Geloof ik, heb zelf nog niet met WW gespeeld
Ik geloof ten noordwesten van de Thorn een crashed ufo.
Ik werd gister aangevallen door 3 woeste huisvrouwen met deegrollers. Ik heb Owen en Beru (Star Wars) zie liggen voor een afgebrand huis. Ik heb een koelkast gevonden met daarin een skelet met een fedora en een zweep.Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:33:
Als je bovenin 3 puntjes ziet en een vreemd geluid hoort is Wild Wasteland aan het werk.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Hardcore is niet zo hardcore, jammer.D4NG3R schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:38:
[...]
Hardcore, dat lijkt mij echt een toevoeging. Ga ik na deze playthrough proberen.
-Slapen deed ik nauwelijks en als ik dan moest slapen ff snel 1 uurtje en poppje was weer fit.
-Eten ingame stelt helemaal geen fluit voor.. echt overal vind je eten dus als je een melding krijgt van Minor starvation ff snel 1 pakjketje smikkelen en weer klaar.
-Water drinken hoef ook nauwelijks, als je een veel "snel traveld" via de map dan moet je eerder water drinken maar dat is eigenlijk erg erg weinig.
Enige irritante wat hardcore meebrengt is dat je companions makkelijk dood kunnen gaan, en daarom zul je erg voorzichtig moeten spelen, merendeels van de tijd had ik vriendje Boone met een sniper rifle aan het werk.
Ik moet er niet aan denken dat ik Rex in melee ergens instuur. Bye rex

lang verhaal kort, Hardcore stelt geen drol voor.
Op http://fallout.wikia.com/wiki/Wild_Wasteland staan ze allemaal beschreven.Willybubba schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:09:
[...]
Ik werd gister aangevallen door 3 woeste huisvrouwen met deegrollers. Ik heb Owen en Beru (Star Wars) zie liggen voor een afgebrand huis. Ik heb een koelkast gevonden met daarin een skelet met een fedora en een zweep.
Als je bovenin 3 puntjes ziet en een vreemd geluid hoort is Wild Wasteland aan het werk.
Mwah, ik speel ook hardcore en doe het toch realistisch, ttz. ik heb echt een soort ingame bioritme. Behoudens wanneer ik de dekking van de nacht wil slaap ik tussen 0u en 6u. Dat moeten eten en drinken voegt ook wel wat toe, en dat companions kunnen sterven al helemaal - ik speel daarom ook zelden mét companions. Nadat Rex voor de 100e keer zichzelf suicidaal op een kudde Cazadors stortte was ik dat wel beu.
Ach, vind dat geen probleem. Boone gaat nooit dood bij mij. En hardcore heeft wel leuke extra's met dat eten en drinken. Ik vind "hardcore" alleen niet de juiste naam. Het maakt het niet lastiger, maar voegt wat extra toe. Ik vind het een must.
Ik heb trouwens net die lijst van Wild Wasteland gelezen en kom tot de vaststelling dat ik alle bijna alle references al gedaan/gezien heb maar ze bijna nooit doorhad. Enkel de Monty Python-referenties, de Carmen San Diego-referentie en de Lassie-referentie (die me luidop deed lachen) had ik herkend. Al die CSI, Star Wars en Star Trek dingen had ik niet door - allemaal dingen die niet mijn smaak zijn
Vandaag heb ik hem eindelijk ook binnengekregen vanuit Engeland. Had hem al gespeeld, maar nu dus voor het echie. Tof spel, maar wat ik me afvraag... gebruiken jullie dat craften veel? Ik zie het niet echt zitten om een ellenlange lijst uit te printen met alle ingrediënten die ik ergens voor nodig heb, om aan het ombouwen van kogels nog maar niet te beginnen. Komt op dit moment bij mij nogal gecompliceerd over. Net als caravan... Daar zal ik ook nog zes uur in moeten steken voor ik het snap.
craften is idd te omslachtig. ammo doe ik af en toe nog wel omdat je daar andere ammo voor kan gebruiken, maar food etc echt niet.
blup
Ammo snap ik niet echt, ik maak wat en uiteindelijk staat het oneindig als entry erbij. Ook is dan opeens mijn bruikbare ammo weg.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Kogels ombouwen is echt heel, heel erg makkelijkLUH-3417 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:44:
om aan het ombouwen van kogels nog maar niet te beginnen.
Gisteren had ik het wilde plan om ineens toch maar repconn HQ in te gaan. Had dat ding al eeuwen geleden ontdekt maar voor een quest moest ik daar in eens in en ik dacht: Buiten waren redelijk wat robots. Laat ik me nieuw gevonden Pulse Gun eens mee nemen. Verdere details bespaar ik jullie op 1 ding na: AWESOME! (ik heb 20 energy weapons of zo, ben gun spec). Pulse Gun ftw.
Dat museum is grappigye-roon schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:14:
Gisteren had ik het wilde plan om ineens toch maar repconn HQ in te gaan.
[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 04-11-2010 08:30 ]
Als er breakdown voorstaat wordt de kogel uit elkaar gehaald en worden er losse parts van gemaakt. Die delen kun je weer gebruiken om een andere kogel te maken.MsG schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:58:
Ammo snap ik niet echt, ik maak wat en uiteindelijk staat het oneindig als entry erbij. Ook is dan opeens mijn bruikbare ammo weg.
Wat dat betreft; wat doen de meesten hier: standaard ammo breaken en dan half AP en half HP maken?FerdiV schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:54:
Als er breakdown voorstaat wordt de kogel uit elkaar gehaald en worden er losse parts van gemaakt. Die delen kun je weer gebruiken om een andere kogel te maken.
Verwijderd
Ik heb het hele spel met standaard rotzooi gedaan, bij gebrek aan de benodigdheid om iets anders te gebruiken. Standaard ammo vind je overal in overvloed (zelfs zonder de scrounger perk) en met voldoende guns skill en de juiste guns ging iedereen zonder problemen plat. Ik heb één keer zelf ammo zitten maken om wat .44Hydra schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:06:
[...]
Wat dat betreft; wat doen de meesten hier: standaard ammo breaken en dan half AP en half HP maken?
magnum ammo te scoren, verder niet meer. Ik vond het maar onoverzichtelijk (ook die 10.000 hulzen, powders, primers, boxes en weet ik veel wat nog meer in je inventory
Mwah, .508 heb ik tekort aangezien ik nogal veel snipe; en m'n geweldige Multiplas verbruikt 6x MF Cell per schot dus daar heb ik er ook van tekort.Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:15:
[...]
Ik heb het hele spel met standaard rotzooi gedaan, bij gebrek aan de benodigdheid om iets anders te gebruiken. Standaard ammo vind je overal in overvloed (zelfs zonder de scrounger perk) en met voldoende guns skill en de juiste guns ging iedereen zonder problemen plat. Ik heb één keer zelf ammo zitten maken om wat .44
magnum ammo te scoren, verder niet meer. Ik vond het maar onoverzichtelijk (ook die 10.000 hulzen, powders, primers, boxes en weet ik veel wat nog meer in je inventory)
Volledigheidshalve mijn arsenaal per toets:
3. Love and Hate (N/A)
4. .44 Magnum (.44)
5. Sawed-Off Shotgun (12ca)
6. Multiplas Rifle (MF Cell
7. Gobi Campaign Scout Rifle (.508)
8. Binoculars (N/A)
M'n uitrusting:
- Sunglasses
- 1st Recon Beret
- Lightweight Leather Armor
- Rebreather
- LVL: 28
- XP: 59972
- AP 86
- Barter 60
- Energy Weapons 52
- Explosives 52
- Guns 80
- Lockpick 84
- Medicine 50
- Melee Weapons 41
- Repair 65
- Science 70
- Sneak 70
- Speech 75
- Survival 57
- Unarmed 57
- Abominable
- Adamantium Skeleton
- Agility Implant
- Animal Control (2)
- Bug Stomper (3)
- Built to Destroy
- Camel of the Mojave
- Charisma Implant
- Comprehension
- Day Tripper
- Educated
- Endurance Implant
- Free Radical
- Intelligence Implant
- Intense Training (9)
- Legion Assault
- Lord Death
- Luck Implant
- Monocytre Breeder
- Perception Implant
- Ranger Takedown
- Set Lasers for Fun
- Strength Implant
- Strong Back
- Sub-Dermal Armor
- Tag!
- Wild Wasteland
[ Voor 28% gewijzigd door YellowOnline op 04-11-2010 22:11 ]
Heb nu Ed-E en Boon als companion.
Boone in Chinese stealth armor
Ik in Recon armor.
Het lijk wel of je vijanden in de volgende dag al kan zien
Ja ik snipe graag.
En vaker ver buiten het berijk van het Vats system.
Meeste skills nog onder de 50 puntjes.
Strength 9 en ben level 16.
Ja heb nogal een arsenaal bij me en een deel bij boone en beetje bij ED-e.
Maar waar is die antimaterial rifle. De Gun runner shop robot verkoopd hem niet.
Boone in Chinese stealth armor
Ik in Recon armor.
Het lijk wel of je vijanden in de volgende dag al kan zien
Ja ik snipe graag.
En vaker ver buiten het berijk van het Vats system.
Meeste skills nog onder de 50 puntjes.
Strength 9 en ben level 16.
Ja heb nogal een arsenaal bij me en een deel bij boone en beetje bij ED-e.
Maar waar is die antimaterial rifle. De Gun runner shop robot verkoopd hem niet.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
SG schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:57:
offtopic:
Verkoopd
Verkoopd
De Gun Runners verkopen hem automatisch als je hoog genoeg level bent. Misschien eerder ook al, gewoon om de paar dagen terug komen o te kijken of-ie nieuwe inventory heeft.
(Gunskill 100 en Str 8 is voor de Antimateriel nodig, geloof ik.)
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 04-11-2010 19:04 ]
BoS heeft er wel eentje, volgens mij ook al op de lagere levels. Moet je zelf even uitzoeken, waar die zittenSG schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:57:
Nou net voor de 4de keer "uitgespeeld". Moet zeggen dat ik de eindes toch wat vind tegenvallen over het algemeen.
Eerst had ik de NCR, en ik had echt zoiets van: "WAAT?!?!" heb ik hiervoor al die moeite gedaan?
Eerst had ik de NCR, en ik had echt zoiets van: "WAAT?!?!" heb ik hiervoor al die moeite gedaan?
spoiler:
(Is wel het verst weg maar ik herinner me nog dat de great khans werden verdreven enzo terwijl ze geholpen hadden)
Mijn oordeel: (in volgorde van hoe ik ze gedaan heb)
* NCR: --, ze moesten toch de good guys zijn?
* Wild Vegas: -, beetje matig, Hoezo gaat het allemaal zo slecht met het wasteland met jou als leider...
* Legion: +/-, niet erg goed natuurlijk; maar wat had je dan verwacht met het legion
* House: +, eigenlijk helemaal niet zo slecht....
Mijn oordeel: (in volgorde van hoe ik ze gedaan heb)
* NCR: --, ze moesten toch de good guys zijn?
* Wild Vegas: -, beetje matig, Hoezo gaat het allemaal zo slecht met het wasteland met jou als leider...
* Legion: +/-, niet erg goed natuurlijk; maar wat had je dan verwacht met het legion
* House: +, eigenlijk helemaal niet zo slecht....
Interessant. Dank, dtech 
Hoe zit het met de tijd, duurt een bepaald pad langer dan anderen, of zit er juist een hele korte bij?
Ik ga ook maar beginnen met uitspelen. Ben nu level 30, dus moet nu toch *iets* gaan doen
Oh, en iets anders: Bij mij doet de launcher telkens moeilijk. Crasht vaak. Soms werkt-ie pas na de vierde keer opstarten ofzo. Weet niet waar het aan ligt, al heb ik wel een lading mods.
Hoe zit het met de tijd, duurt een bepaald pad langer dan anderen, of zit er juist een hele korte bij?
Ik ga ook maar beginnen met uitspelen. Ben nu level 30, dus moet nu toch *iets* gaan doen
Oh, en iets anders: Bij mij doet de launcher telkens moeilijk. Crasht vaak. Soms werkt-ie pas na de vierde keer opstarten ofzo. Weet niet waar het aan ligt, al heb ik wel een lading mods.
[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 04-11-2010 21:26 ]
Ze duren allemaal ongeveer even lang, Wild Card misschien het langst als je het helemaal wilt doen, NCR is ook ietsje langer als je alle extra's wil hebben (als je die dokter helpt om z'n enclave buddies te ronselen bijvoorbeeld)anandus schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:22:
Interessant. Dank, dtech
Overigens is het wel belangrijk om op te merken: Wild card kun je tot op bijna het laatste moment doen. Bij Legion kun je al heel snel House niet meer doen en bij NCR kun je daar wat later alsnog voor kiezen.
Logisch is natuurlijk dat NCR<>Legion al wat vroeger moet, aangezien je reputation verliest bij de andere fractie.
Om het aantal saves dat je terug moet gaan te minimaliseren kun je het beste het volgende doen:
Zo ver mogelijk gaan totdat je echt moet gaan kiezen (ook sidequests doen, BoS doen als je dat wilt etc.) en dan een savegame maken. Dit keuzepunt is iets nadat je benny ontmoet
Vervolgens kun je kiezen uit:
1 House of NCR helpen
2. Wild card of Legion doen
Nu ga je verder met je keuze.
Bij 1 maak je de tweede savegame ongeveer bij deel 3 van de house questline (na de boomers dus)
Bij 2 kun je volgens mij net zolang switchen totdat je aan het final gevecht begint*, tenzij je het belangrijk vindt om echt alles van Wild Card te doen: dan moet je saven voordat je begint aan de White Glove Society (Ultra-Luxe Casino)
*:
spoiler:
uiteraard moet je wel ervoor kiezen om de securitrons onder het fort te upgraden als je wild card wilt doen
Over de companions:
spoiler:
De quest van Cass heeft overlap met BoS, mits je die hoofd-paladin als elder installeert
Met Boone en die dokter kun je natuurlijk niet de Legion-questline volgen
Die dokter-sidequest is nodig voor een extraatje bij de NCR-quest, als je house of wild card doet kun je hem juist beter niet doen omdat het einde dan moeilijker wordt. Met die dokter-sidequest kun je ook power-armor leren gebruiken als je geen BoS-lid bent/wilt worden of de bunker al vernietigt hebt
Volgens fallout.wikia zou Veronica je moeten verlaten als je de BoS bunker vernietigd. Ik heb het echter twee keer gedaan als volwaardig lid, één keer met haar als huidige companinion en één keer zonder en ze bleef bij me. Ik denk dus dat het licht aan je reputation. Die wordt kennelijk niet te laag als je al een goede rep hebt: zelfs als je alles steelt en iedereen daar vermoord
Met Boone en die dokter kun je natuurlijk niet de Legion-questline volgen
Die dokter-sidequest is nodig voor een extraatje bij de NCR-quest, als je house of wild card doet kun je hem juist beter niet doen omdat het einde dan moeilijker wordt. Met die dokter-sidequest kun je ook power-armor leren gebruiken als je geen BoS-lid bent/wilt worden of de bunker al vernietigt hebt
Volgens fallout.wikia zou Veronica je moeten verlaten als je de BoS bunker vernietigd. Ik heb het echter twee keer gedaan als volwaardig lid, één keer met haar als huidige companinion en één keer zonder en ze bleef bij me. Ik denk dus dat het licht aan je reputation. Die wordt kennelijk niet te laag als je al een goede rep hebt: zelfs als je alles steelt en iedereen daar vermoord
[/spoiler]
[ Voor 55% gewijzigd door dtech op 04-11-2010 22:18 ]