Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wel, ik had er niet veel aan, weet niet waarom niet.Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:25:
[...]
goeie grap. Brush gun doet iets van 3x de DAM van een CBR. zelfs met hollow point kachel je een deathclaw omver - met één schot uit sneak of met drie of vier treffers (geen headshots - gewoon in z'n grote teen) als hij je gezien heeft.
Maar verder is het inderdaad net een cowboy repeater.
![]()
[...]
Behalve een berg quest fixes en dat zowat alle recipes versimpeld zijn, dan. Ik heb gisteren even de GECK erbij gehaald en de oude en nieuwe recepten vergeleken en daar is weinig meer hetzelfde van.
Ik heb gisteren wel even een tourtje 'blind deathclaw camp' gemaakt met mijn 100% condition AM Rifle + AP kogels... vanuit Sneak gewoon stukken eraf schieten op 100+ meter afstand, heerlijk.
Volgens de wiki was de AM rifle de beste van het spel, waar plaatst dat die brush gun dan? Misschien dat het nog scheelt dat ik er geen scope op heb, weet niet of dat kan.
Oh goed, bron?D4NG3R schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:51:
[...]
Tijdelijk alleen voor de xbox-360. Met een (aantal) maand(en) zou het ook op de PS3/PC moeten komen.
Geen bron, maar je kan op je vingers natellen dat deze een aantal weken nadat-ie op de Xbox uit is voor andere platformen aangekondigd zal worden.
En als ze dat nu al zouden verklappen kunnen ze nu niet zeggen dat het een Xbox-exclusive is
Ook als je kijkt naar Fallout 3 dan zag je daar hetzelfde, de eerste 3 DLC zouden Xbox- en PC-exclusive zijn, maar werden later gewoon beschikbaar voor de PS3.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
http://www.joystiq.com/20...lc-exclusive-to-xbox-360/
Exact zoals het bij FO3 ook ging? Het zou eerst "exclusive" worden. Maar werd enkele weken na de release al aangekondigd op de PS3..
Verwijderd
de brush gun vervangt min of meer alles wat geen minigun of LMG is. Deathclaws neermaaien, power armor neermaaien, Reavers neermaaien. Met de .50 kun je tekeer gaan buiten, maar in een close combat omgeving werkt dat ding een stuk minder omdat het vuren veel AP kost en de ammo een ton weegt. Een wandeltochtje door die mijn met de legendary cazador erin is een simpel wandeltochtje met ene paar schoten. de legendary moest ik twee keer raken voor ie dood was. En odmat je niet hoeft te scopen maar gewoon hipfire of iron sights kun gebruiken mikt dat veel mekkelijker, het vuurt sowieso sneller, en je kunt 150 ammo meesleuren zonder dat je een winkelwagentje mee moet nemen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:52:
[...]
Wel, ik had er niet veel aan, weet niet waarom niet.
Ik heb gisteren wel even een tourtje 'blind deathclaw camp' gemaakt met mijn 100% condition AM Rifle + AP kogels... vanuit Sneak gewoon stukken eraf schieten op 100+ meter afstand, heerlijk.
Volgens de wiki was de AM rifle de beste van het spel, waar plaatst dat die brush gun dan? Misschien dat het nog scheelt dat ik er geen scope op heb, weet niet of dat kan.
Verwijderd
Ik heb zelf een soldate van Brotherhood of Steel genaamd Veronica als companion. Ook ik wisst niet dat Boon een companion kon zijn.Techno Overlord schreef op zondag 28 november 2010 @ 02:36:
Bijna iedereen heeft Boone zie ik. Ik wist helemaal niet dat hij een companion kon zijn. Ik kijk hier voor t eerst. Ik heb wel al weet ik niet hoelang Rex bij me, me ouwe trouwe viervoeter.
Nouja, beste.
Het is de meest voorkomende combo omdat dat de eerste companions zijn die je tegenkomt.
Persoonlijk vind ik Veronica een stuk fijner en effectiever dan Boone, zeker als je ergens binnen bent
Tenzij je op Deathclaws aan het jagen bent natuurlijk.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Verwijderd
TgR_KILLER schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:40:
Heb niet alle 49 pagina's doorgelopen maar zit ergens vast.. Laatste week ziek thuis geweest en af en toe een uurtje NV gespeeld maar hang nu.. zal het wel even tussen spoiler tags zetten.
spoiler: NCR / BoSBen in mijn NCR quest nu zo ver dat ik de BoS op moet blazen.. Maar aangezien ik op goede voet sta met BoS en uit vorige fallout games altijd allied was met BoS wil ik het liever vriendelijk oplossen.. Enkel kan ik niet met die Elder McNamara praten omdat hij maar blijft zeuren dat hij bezig is met de lockdown op te heffen.. Las al ergens dat dit een bekende bug was.. Maar iemand enig idee hoe hem op te lossen?.. Want blaas ze liever niet op eigenlijk.. speel hem op de 360 btw.
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:43:
[...]
spoiler:is het niet zo dat je wanneer je die ouwe niet heb vervangen door een nieuwe elder en je doet alle quests, lijken vinden, scouts vinden, onderdelen vinden, radio buggen op de berg, dat je hem dan kan overtuigen dat liefde maken beter is dan oorlog?
Ik geloof wel dat je even tussen de 'questrondes' door een of meerdere dagen buiten de BoS-basis moet zijn om de quest verder te laten vorderen. Zoiets staat me bij in ieder geval.
Overigens, over NCR/BoS (spoiler over NCR-einde):
anandus schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:56:
[...]
spoiler:Yups
Ik geloof wel dat je even tussen de 'questrondes' door een of meerdere dagen buiten de BoS-basis moet zijn om de quest verder te laten vorderen. Zoiets staat me bij in ieder geval.
Overigens, over NCR/BoS (spoiler over NCR-einde):
spoiler:Als je vriendjes bent bent met de BoS en je doet de NCR-campaign, dan komt de BoS je helpen bij de dam. (Hetzelfde geldt voor de Remnants, de Boomers en de Great Khans).
Overigens heb ik de remnants al overtuigd (heb hun armor aan

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Ik had dat dus ook, maar na paar dagen buiten de bunker gewacht te hebben deed-ie het weer.TgR_KILLER schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:53:
[...]
spoiler:Klopt allemaal wel maar las ergens op een forum dat je pech kan hebben en die gast maar blijft zeggen dat hij bezig is met de lockdown te liften. bij mij zegt hij dat nu al dagen lang.. de hele questline van BoS met die dingen zoeken etc al gedaan. nu zit ik daar vast dus..
Anders misschien even met de console de quest verder zetten? (moet je even de code opzoeken).
Verwijderd
het probleem is de consoleanandus schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:55:
[...]
Ik had dat dus ook, maar na paar dagen buiten de bunker gewacht te hebben deed-ie het weer.
Anders misschien even met de console de quest verder zetten? (moet je even de code opzoeken).
zal wel eens kijken wat er gebeurd als ik ergens in een bed ga liggen en 5x 24 uur slaap ofzo.. maar heb mijn twijfels

Zo klein dat ik binnen 1 week het spel had uitgespeeld (met een beetje no liven natuurlijjk XD)
Ik ben best wel fallout gek en ook fallout 3 vond ik erg leuk
Nu met kerst voor de deur heb ik er een nuka cola music vid voor gemaakt.
YouTube: Fallout Nuka cola Christmas Commercial(ik moet echt gaan oefenen met sony vegas en after effects ook moet ik een camera gaan kopen XD)
Over de platinum coin:
En:
Over hover dam:
Avalaxy schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:20:
Hmm, ik weet niet echt hoe ik verder moet.
Over de platinum coin:
spoiler:Ik heb die platinum coin, ik heb dat ondergrondse lab vernietigd na het complete Caesar's Legion kamp te hebben uitgemoord, nu moet ik die dude gaan vermoorden, maar mijn quest marker stuur me naar die club 38 of hoe het ook heet. Dan kom ik daar maar is er alleen een computerscherm?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Zelf nog geen enkele vastloper/error/corrupte save gehad op de 360 versie en ik heb er toch al zo'n uur of 80 inzittenEvaluationCopy schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:49:
Zo'n console is ook helemaal niet geschikt om op te gamen. Nul problemen op de pc
[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 20-12-2010 16:07 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Stom dat sommige mensen zo veel problemen hebben en enkelen helemaal niks. (zowel pc als console)ijskonijn schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:06:
[...]
Zelf nog geen enkele vastloper/error/corrupte save gehad op de 360 versie en ik heb er toch al zo'n uur of 80 inzitten
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
EvaluationCopy schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:44:
[...]
Stom dat sommige mensen zo veel problemen hebben en enkelen helemaal niks. (zowel pc als console)
kingfriko
Vandaag ook weer gespeeld, tjonge wat is dit spel toch super!
1x was mijn eigen fout (Alt+Tabben naar tweakers.net) en 2x was door een bekende glitch.
Verder nog geen vastlopers gehad.
Wist niet wat ik er van moest verwachten, op internet was er niet erg veel over te vinden.
Maar vind m tot nu toe vermakelijk. Level cap word ook met +5 verhoogd
Houd er wel rekening mee dat als je er mee begint, je hem eerst helemaal moet uitspelen voordat je weer terug kan naar de Wastes.
Hier geven ze ook een waarschuwing voor voordat je de add-on begint, dat je dan ook het beste level 20 of hoger bent
Het heeft een aparte sfeer, de muziek helpt daarbij. Vind t erg gaaf.
Wat is je afweging om niet te updaten? Je bent niet bang voor problemen later in de game? of voor corrupte save-games?Vandaag weer 2 uurtjes gespeeld, V1 (Niet geupdate sinds dat hij uit kwam) en nogsteeds maar 2 crashes over de hele speelduur gehad .
1x was mijn eigen fout (Alt+Tabben naar tweakers.net) en 2x was door een bekende glitch.
En hoe zit dat precies met die level cap? Als ik hem koop maar nog niet speel, kan ik dan in de Mojave Wastland al level 35 worden? Of geldt dat pas tijdens het spelen van de add-on en erna als je weer terug ben in de Mojave?kevlar01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:11:
Gister de nieuwe uitbreiding Dead Money gekocht.
Wist niet wat ik er van moest verwachten, op internet was er niet erg veel over te vinden.
Maar vind m tot nu toe vermakelijk. Level cap word ook met +5 verhoogd![]()
Houd er wel rekening mee dat als je er mee begint, je hem eerst helemaal moet uitspelen voordat je weer terug kan naar de Wastes.
Hier geven ze ook een waarschuwing voor voordat je de add-on begint, dat je dan ook het beste level 20 of hoger bent![]()
[ Voor 35% gewijzigd door KingKoning op 22-12-2010 10:36 ]
Vreemd, ik had ook gewoon een retaild DVD maar moest wel via Steam spelen en dan wordt hij dus automatisch geupdatet.D4NG3R schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:33:
Vandaag weer 2 uurtjes gespeeld, V1 (Niet geupdate sinds dat hij uit kwam) en nogsteeds maar 2 crashes over de hele speelduur gehad.
Verwijderd

Dwingen ze mij weer gewoon om zo`n xbox aan te schaffen.
Bij halo 3 ook moeten doen ,maar ik kan er maar niet aan wennen.
Dus maar weer verkocht.Wel weer 150 euro verlies.En een andere tweaker blij met een nieuwe xbox360.
Wel ieder 1 met xbox360 dus lekker met kerst een fallout new vegas ,met Dlc quest dead money spelen,
en ieder met een pc moet wachten ot 2011

Kan nu niet echt zeggen dat ik dit tof vind.
Wel leuk voor ieder1 met een xbox360 ,maar daar heb ik niks aan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 10:58 ]
Ja, alle versies, retail of niet, lopen via Steam.EvaluationCopy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:43:
[...]
Vreemd, ik had ook gewoon een retaild DVD maar moest wel via Steam spelen en dan wordt hij dus automatisch geupdatet.
Dus óf hij heeft een illegale versie, of hij heeft niet door dat het automatisch geüpdatet wordt, of hij heeft automatische updates voor Fallout uitgezet (dan ben ik ook benieuwd, waarom dat dan is uitgezet?)
Ik vind het jammer dat het, net als bijv The Pitt in FO3, ergens anders begint en je alles kwijtraakt.kevlar01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:11:
Gister de nieuwe uitbreiding Dead Money gekocht.
Maar vind m tot nu toe vermakelijk. Level cap word ook met +5 verhoogd![]()
Hier geven ze ook een waarschuwing voor voordat je de add-on begint, dat je dan ook het beste level 20 of hoger bent![]()
Dat eerste vooral omdat er nog zoveel ruimte is op de kaart.
Maar ik ben benieuwd! Kan niet wachten tot-ie ook voor de andere platforms uit is
Of je wacht twee maandjes, dan komt-ie vanzelf op de rest uitVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:50:
Ah ,enkel xbox 360![]()
Dwingen ze mij weer gewoon om zo`n xbox aan te schaffen.
Voor Fallout 3 waren de eerste DLC's ook 'exclusive', paar maanden later niet meer.
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 22-12-2010 11:30 ]
Inderdaad mooie deal als je nog geen van die spellen hadEvaluationCopy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:33:
GVD, voor de mensen die hem nog niet hadden, complete catalogus van Bethesda op Steam is nu maar iets van 70 euro. Dus inclusief F3, alle oude ID games, Elder Scrolls etc... Mooie deal.
Maar als je al bijvoorbeeld FNV hebt dan is de rest voor misschien goedkoper bij elkaar te krijgen als je een beetje rondshopt. Maar als je van gemak houdt dan is het echt een superdeal
Dat is ook wel, zeker omdat alle spellen afzonderlijk ook in de aanbieding zijn. Prachtig altijd, die Steam eindejaars sale.anandus schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:47:
[...]
Inderdaad mooie deal als je nog geen van die spellen had
Maar als je al bijvoorbeeld FNV hebt dan is de rest voor misschien goedkoper bij elkaar te krijgen als je een beetje rondshopt. Maar als je van gemak houdt dan is het echt een superdeal
Volgens mij gaat dit ook gewoon als je nog niet aan de quests begint, dus kun je ook de levelcap 'halen' als je in de Mojave zit. (zolang je de Dead Money DLC maar wel geinstalleerd hebt natuurlijk)KingKoning schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:36:
[...]
<>
[...]
En hoe zit dat precies met die level cap? Als ik hem koop maar nog niet speel, kan ik dan in de Mojave Wastland al level 35 worden? Of geldt dat pas tijdens het spelen van de add-on en erna als je weer terug ben in de Mojave?
[ Voor 6% gewijzigd door kevlar01 op 22-12-2010 13:42 ]
Ik heb met alle 4 de Khan leden gesproken en ze zover gekregen dat ze niet de alliance met the Legion ondersteunen. En ik heb Karl z'n journal gepikt en deze ook aan Papa Khan laten zien - en heb Papa Khan ervan kunnen overtuigen om de alliance te verbreken. So far so good.
Maar dan...
Dus ik s'nachts Papa Khan om zeep geholpen door een reserve pick-pocket met een nade ... prima. Maar de volgende ochtend wilt Regis net met mij spreken? D.w.z. de opties zijn enkel beperkt tot "Good bye" enzo maar geen woord zelfs over de dood van Papa Khan? Mis ik wat? Of is dit een glitch?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb een retail DVD, bij steam heb ik gewoon geselecteerd dat hij niet moet updaten.EvaluationCopy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:43:
[...]
Vreemd, ik had ook gewoon een retaild DVD maar moest wel via Steam spelen en dan wordt hij dus automatisch geupdatet.
Zolang ik blijf horen van de problemen, ga ik hier ook geen verandering in brengen.
Edit: Aangezien ik nu 3 - 5 crashes heb ondervonden in alle tijd dat ik het gespeeld heb. Zie ik tot op heden nog geen reden om te updaten, ik ben echt bang dat zodra ik update ik ook dat gezeur ga krijgen.
[ Voor 98% gewijzigd door D4NG3R op 23-12-2010 05:59 ]
Zijn er bepaalde post-patch-klachten waar je op doelt?
[ Voor 70% gewijzigd door anandus op 23-12-2010 11:59 ]
Heb zelf rond de 45 uur gegamed, en heb maar 1 keer een probleem gehad(maar had ook met de Xbox te maken kunnen hebben).
Het scherm bleef zwart na het laden, Xbox Home knop werkte ook niet.
Reboot van Xbox was voldoende. Heb nog geen een keer een echte ingame crash gehad....

Hebben meerdere mensen dit probleem gehad?
Dat sommige mensen (ook na patches) bijna elk half uur crashden? Lees het hele topic maar door, het staat er vol meeanandus schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:57:
Welk gezeur?
Zijn er bepaalde post-patch-klachten waar je op doelt?
Ik heb het juist vaak met gewoon lopen , ben je bijna ergens ... beeld stil en je kan weer overnieuw beginnenodan schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:12:
in de open wereld heb ik er geen last van het gebeurt bij mij vooral in en rond vegas. en dan vaak na het reizen van ene deel naar andere deel ervan.
pas head ik een keergeen internetverbindng en toen had ik totaal geen last , misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft (op de ps3)
inmiddels wel uitgespeeld , maar ga nog wel door op een ander savegame , zaten leuke dingen in maar net niet het fallout 3 niveau gehaald vind ik , ook net teveel van hetzelfde , je hebt constant het gevoel dat het een grote uitbreiding is op fallout 3 , toch heb ik mezelf alweer 50 uur vermaakt met deze game dus wat klaag ik eigenlijk
kingfriko
Verwijderd
maar is het nu ook weer zo dat als je het spel heb uitgespeeld dat je de wereld niet verder meer kan ontdekken net als FO3?
als dat zo is dan wacht ik nog even met de eindquest te doen
Ja, helaas wel.Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:56:
maar is het nu ook weer zo dat als je het spel heb uitgespeeld dat je de wereld niet verder meer kan ontdekken net als FO3?
als dat zo is dan wacht ik nog even met de eindquest te doen
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Eensch, het is ook niet echt mijn DLC. Iets als Point Lookout van FO3 trekt meer mijn aandacht.Willybubba schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:10:
Dead Money is best wel onredelijk lastig.
spoiler:De lucht is gftig, ga je dood van. De enemies zijn tricky. Je moet bijna verplicht Melee. Je hebt een halsband om die ontploft als je te dicht in de buurt van een speaker komt. Er ligt een shitload aan vallen. Er zijn later amper Stimpaks te vinden. Ik moet nu terug naar het Town Square vanf de Bell Tower, maar dar zitte zoveel vijanden... Ik heb geen Stimpaks meer, en m'n health is nog halverwege... Argh. Straks moet ik 'm nog op Easy zetten
Sowieso is de hele opzet voor mij niks.. De DLC voegt weinig toe qua verhaallijn, het is behoorlijk klein/kort/armoedig opgesteld (Gigantisch veel texture clipping als je op de daken rondloopt
[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 26-12-2010 22:56 ]
Ik heb 'm vandaag uitgespeeld, zitten inderdaad echt wat klote stukken in.Willybubba schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:10:
Dead Money is best wel onredelijk lastig.
spoiler:De lucht is gftig, ga je dood van. De enemies zijn tricky. Je moet bijna verplicht Melee. Je hebt een halsband om die ontploft als je te dicht in de buurt van een speaker komt. Er ligt een shitload aan vallen. Er zijn later amper Stimpaks te vinden. Ik moet nu terug naar het Town Square vanaf de Bell Tower, maar daar zitten zoveel vijanden... Ik heb geen Stimpaks meer, en m'n health is nog halverwege... Argh. Straks moet ik 'm nog op Easy zetten
Een paar tips:
- Als je terug moet vanaf de Bell Tower dan moet je gewoon niks van de vijanden aantrekken en door blijven rennen. Zijn er teveel om af te maken. Af en toe wat stimpacks gebruiken indien nodig
- Praat met Dog over hoe hij de Ghost People afmaakt en opvreet, dan krijg je een perk waardoor je de zwakke plekken van de Ghost People weet. Dan reviven ze niet meer.
- En tenslotte: vaak saven!
ijskonijn schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:03:
[...]
Ik heb 'm vandaag uitgespeeld, zitten inderdaad echt wat klote stukken in.
Een paar tips:
spoiler:- In die kliniek waar je Christine vindt, ligt zo'n holotape waarmee je Stimpacks kunt kopen in die vendor-automaten. Zonder dit is het eigenlijk helemaal niet te doen. Deze ligt meteen als je binnenkomt op de toonbank.
- Als je terug moet vanaf de Bell Tower dan moet je gewoon niks van de vijanden aantrekken en door blijven rennen. Zijn er teveel om af te maken. Af en toe wat stimpacks gebruiken indien nodig
- Praat met Dog over hoe hij de Ghost People afmaakt en opvreet, dan krijg je een perk waardoor je de zwakke plekken van de Ghost People weet. Dan reviven ze niet meer.
- En tenslotte: vaak saven!
Ik had Dog niet, alleen God. Mijn character is liev, dus die heeft Dog nooit tevoorschijn gekregen. Die Stimpak-tape had ik al, maar als je zonder Sierra Madre-munten zit wordt het alsnog lastig... Uiteindelijk maar gewoon overal langs gerend. Net aan gered richting het casino, en vanaf daar wrdt het wel wat redelijker en beter ook, al was het maar omdat de lucht je niet meer doodmaakt.
Echter, het allerlaatste deel, in de Vault. Degene die dat heeft bedacht mogen ze een nekschot geven
Gaat echt nergens over. Overal half onzichtbare radio's waardoor je ontploft, je MOET snel zijn, waardoor je misspringt (PLATFORMEN?! In mijn Fallout?!) of juist weer net te traag bent waardoor je hoofd ontploft, en dan later ook nog eens met onoverwinnelijke Hologrammen?! Gelukkig vond ik oper ongeluk hun emitters... Maar dat stuk had van mij echt niet gemoeten. Qua sfeer en verhaal vond ik het goeie DLC, alleen was 'ie dus wel TE moeilijk op een oneerlijke manier. Als je al doodgaat van blootstelling aan de lucht... Maar met name die radio's. Die waren echt TE frustrerend.
Nouja, uiteindelijk wel goeie loot (iig 5 goudstaven) en alle Achievements...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Willybubba schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:09:
[...]
spoiler:Ik had Dog niet, alleen God. Mijn character is liev, dus die heeft Dog nooit tevoorschijn gekregen. Die Stimpak-tape had ik al, maar als je zonder Sierra Madre-munten zit wordt het alsnog lastig... Uiteindelijk maar gewoon overal langs gerend. Net aan gered richting het casino, en vanaf daar wrdt het wel wat redelijker en beter ook, al was het maar omdat de lucht je niet meer doodmaakt.
Helemaal met je eens, echt een ontzettend frustrerend stukspoiler:Echter, het allerlaatste deel, in de Vault. Degene die dat heeft bedacht mogen ze een nekschot geven
Iemand tips om er tussen uit te knijpen?
@hieronder
Sorry!
[ Voor 8% gewijzigd door R2-D2 op 28-12-2010 14:10 ]
Aangezien men level 20 adviseert.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Volgens mij zat ik op 23/24, en toen ik eruit kwam was ik als ik het me goed herinner level 27 (kan ook 26 zijn), en dat advies is inderdaad niet overdreven.L1nt schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:56:
Op welke level zaten jullie toen je aan de DLC begon?
Aangezien men level 20 adviseert.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Overigens speelde ik 'm dan wel op hardcore. Dan is de lucht *altijd* (een beetje) giftig, bij normaal zijn slechts bepaalde delen giftig.
Ben voor een high strength/endurance achtig karakter gegaan. Headfirst naar binnen rennen en alles kapotslaan. Kijken hoever ik kom, zeker nu ik ook moet drinken, eten, slapen... alles heeft ineens consequenties. Leuk
Ik vond het wel wat toevoegen, mag van mij ook standaard in de volgende Fallout zitten.
Nou, een doctor's bag helpt echt geen zier meerWillybubba schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:08:
Ik ben destijds meteen op Hardcore begonnen, alleen al omdat het zoveel op Fallout 3 (leek) te lijken. Ik dacht het dan al wel goed genoeg te kennen voor hardcore. En voor het merendeel is dat ook wel zo, maar af en toe voegt Hardcore toch wel een moeilijkheidsgraadje toe... Minder spullen sleuren, crippled limbs zijn echt irritant behalve als je Doctor's bag of Hydra of een dokter in de buurt hebt...
Ik vond het wel wat toevoegen, mag van mij ook standaard in de volgende Fallout zitten.
Overigens is Sarsaparilla drinken niet goed tegen de dorst; je wordt er dorstiger van.
[ Voor 26% gewijzigd door Willybubba op 29-12-2010 11:32 ]
Ook mijn character is alles behalve melee/unarmed, sterker nog: dat volgens mij de enige skills waar ik bijna geen punten in heb gestoptWillybubba schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:14:
Naja, probleem met de DLC is dat het bepaalde speelstijlen bevordert. Speel je Melee / Unarmed en Stealth zit je wel goed. Nu waren dat dus net de stijlen die mijn personage niet heeft.
Guns heb ik wel op 100, gewoon alles neermaaien wat je tegenkomt.
Wat mij opviel was dat sinds ik veronica had opgedoken en als metgezel had (ong na 50 uur spelen van de 100) heb ik geen crippled limb meer gehad. Wel al die doctors bags meezeulenWillybubba schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:08:
Ik ben destijds meteen op Hardcore begonnen, alleen al omdat het zoveel op Fallout 3 (leek) te lijken. Ik dacht het dan al wel goed genoeg te kennen voor hardcore. En voor het merendeel is dat ook wel zo, maar af en toe voegt Hardcore toch wel een moeilijkheidsgraadje toe... Minder spullen sleuren, crippled limbs zijn echt irritant behalve als je Doctor's bag of Hydra of een dokter in de buurt hebt...
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Als je het ding niet zomaar klikt in je Items/Aid lijst, maar naar Status/CND gaat en daar het betroffen limb klikt, is dat in één klik van crippled naar 100% gezond.HTT-Thalan schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:19:
[...]
Nou, een doctor's bag helpt echt geen zier meerhet helpt van crippled naar niet meer crippled maar meer ook écht niet.
+2 hlt over 30 seconden is weinig HLT en bovendien volkomen kut tijdens combat. Steek wat puntjes in je Survival skill en maak Bloatfly Sliders en Gecko Kebabs voor het eet- en drinkwerk en maak Desert Salads en Trail Mix voor het voorspoedige Heal werk.Je kunt weer lopen iig. Stimpacks gaan nu over tijd, het best help eigenlijk nog gewoon een sarsaparilla biertje, dan loop je wel weer health in na verloop van tijd
Oh, en doe in het begin voorzichtig met je Rad-Away - dat spul gaat hard als je +2 rads per hapje of drankje krijgt.

echt niet grappig zeg
Hopelijk wordt de volgende DLC (Big Empty, gok ik) gameplaytechnisch ook goed.
Als je bijv lang voor mr.house werkt, stopt de NCR en Legion met werk geven.
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 07-01-2011 21:33 ]
Als je geluk hebt heb je nog ergens een quicksave of autosave.
[ Voor 45% gewijzigd door Avalaxy op 08-01-2011 14:38 ]
(Ik heb wel hier gekeken: http://fallout.wikia.com/wiki/For_the_Republic,_Part_2)
Iemand weet hoe ik dit moet doen ? Bedankt
Platform Xbox 360
Rockvee2 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:03:
Ik kom ergens niet uit zal het even in een spoiler zetten, gaat over een main quest
spoiler:Ik ben nu bezig met de quest For The Republic part 2. Nu moet ik naar de Brotherhood of Steel gaan in Hidden Valley. Ik ben daar naartoe gegaan maar als ik naar die marker gaat zie ik helemaal niks, kan ik niks aanklikken, helemaal niks. Ik ben nog niet met de Brotherhood in aanraking geweest. Ik heb Boone als companion.
(Ik heb wel hier gekeken: http://fallout.wikia.com/wiki/For_the_Republic,_Part_2)
Iemand weet hoe ik dit moet doen ? Bedankt![]()
Platform Xbox 360
Bedanktruurd v. schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:02:
[...]
spoiler:Die marker staat gewoon in het midden van Hidden vally, eromheen staan 4 deuren naar ondergrondse bunkers (elke windrichting een). In een van die bunkers (geloof degene aan de linkerkant) kom je voor een deur te staan waar je lockpick 100 voor nodig hebt. Als je deze deur opent kom je in de uit bij de Brotherhood of Steel NV divisie. Hier krijg je uiteraard weer een aantal sidequests voor je kiezen voordat je ze kan joinen of kunt vernietigen..
Zat al de hele tijd te zoeken maar kon niks vinden
Geen probleem!Rockvee2 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:23:
[...]
Bedankt![]()
Zat al de hele tijd te zoeken maar kon niks vinden
Je krijgt die deur ook op een andere manier openruurd v. schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:35:
[...]
Geen probleem!
spoiler:Moet zeggen dat ik al vrij snel door Hidden Valley heen liep, dus voordat ik wist dat the Brotherhood daar zat, en dat die deur met very hard lock mij behoorlijk nieuwsgierig maakteMede door deze deur probeerde ik mijn lockpick-skill zsm op 100 te krijgen.
ijskonijn schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:20:
[...]
Je krijgt die deur ook op een andere manier open
spoiler:Veronica als follower hebben
Verwijderd
... pussies! Je kunt die sidequests allemaal laten gaan: je begint met een Gatling Laser met MC ECPs en als die onderhand versletne is schakel je over naar je minigun met AP ammo. Niets geen sidequests.ruurd v. schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:02:
[...]
spoiler:Hier krijg je uiteraard weer een aantal sidequests voor je kiezen voordat je ze kan joinen of kunt vernietigen..
/me doet een poging de Mohave geheel mens-vrij te maken. 't gaat best goed
sommige stukken zijn echt zwaar frustrerend...had op gegeven moment wel hele lading stimpacks maar ben er ook zo weer doorheen
Verder wel OK maar Morrowind/Oblivion is toch veel meer mijn ding, hou meer van een fantasy world i.p.v. een post-apocalypse woestenij. Wereld doet nogal leeg aan. Er waren ook niet echt grote steden. Een dorp was dan 3 huizen en een schuur of zo. Mja. Grafisch wel mooi verder. Ook krijg je wel waar voor je geld qua speelduur.
Aardige filler voor Skyrim, daar verheug ik me écht op
Ben nu bezig om alle casino's uit gekickt te worden....nog 2 te gaan. The Tops en Ultra-Lux.
Ook leuke bug weer....bij Old Lady Gibson krijg je opeens je caps niet meer.....Dacht lekker hele zooi loot uit Dead Money bij haar te verkopen en vervolgens mijn zooi te laten repareren....maar nee hoor

Dat probleem had ik bij fallout 3 ook al, de helft van het spel doorgespeeld terwijl ik al op mijn lvl cap zat.
Ik heb het spel uitgespeeld op level 29M a r c o schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:39:
WTF, ik ben nog lang niet klaar met de game en ik zit nu alweer op lvl 30.
Dat probleem had ik bij fallout 3 ook al, de helft van het spel doorgespeeld terwijl ik al op mijn lvl cap zat.
Bovendien krijg je volgens mij ook meer exp per kill als je difficulty hoger staat.
Ik heb ook 151 locaties ontdekt en speelde op easy (ik vond dat niet easy maarjaM a r c o schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:36:
tja, ik wil altijd zoveel mogelijk locaties en missies doen.![]()
Bovendien krijg je volgens mij ook meer exp per kill als je difficulty hoger staat.
Verwijderd
nopeM a r c o schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:36:

ps. heeft je diffiulty level invloed op de speakers/het gas ?
[ Voor 6% gewijzigd door Catwoman op 17-01-2011 19:22 ]
savegame laden van voor je aan Dead Money begintSpireQ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:21:
Ben toch maar begonnen aan Dead Money, en daar heb ik spijt van ook! Zo irritantdat killer gas en vooral die speakers, kan gvd 10x voorbij hetzelfde stukkie lopen hangen er 5 van die speakers en dan kom je erachter dat er ook nog radio's in de buurt liggen. Tjonge, nog ff doorzetten dan kom ik er wel, maar oh zo irritant. Iemand nog tips om door de DLC te komen?
ps. heeft je diffiulty level invloed op de speakers/het gas ?

Nu twijfel ik om m te kopen puur en alleen voor de hogere level cap
Er komt nog wel meer DLC toch? Misschien leren ze dan een beetje van hun foutjes...
ligt er helemaal hoe hoog jou frustratie-grens ligt.KingKoning schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:07:
Ik wou Dead Money gaan kopen maar ik hoor alleen maar negatieve verhalen, zowel hier als in reviews...
Nu twijfel ik om m te kopen puur en alleen voor de hogere level cap![]()
Er komt nog wel meer DLC toch? Misschien leren ze dan een beetje van hun foutjes...
Ik heb paar keer serieus overwogen om een savegame van voor Dead Money te laden.
Met veel gevloek toch uitgespeeld.
Bij FO3 heb ik zo'n beetje alle DLC wel een keer opnieuw gespeeld of iig willen spelen. Dead Money zie ik mij echt niet meer spelen. Tenzij ze de boel patchen en heel wat aantrekkelijker maken
Verwijderd
Is het anders/verbeterd genoeg om toch New Vegas te doen of is het dusdanig hetzelfde dat ik daar beter ook niet aan begin?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 08:10 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
Ja, dat weet ik welSouLLeSSportal schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:55:
Het is een andere omgeving maar in feite meer van hetzelfde met wat verbeteringen toevoegingen.
Nou het is imho niet dusdanig veranderd dat het je zou boeien als je helemaal klaar ben met de gameplay van FO3. Engine is ook niet veranderd dus verwacht dezelfde look-and-feel.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:09:
Ik zit een beetje te twijfelen of ik New Vegas nu toch eens ga proberen (want nu goeikoop) of niet. Toen ik Fallout 3 ontdekte ben ik een week niet buiten geweest, maar ik ben het nu wel een beetje zat. Ik kan me er niet echt toe zetten om nog The Pitt of Mothership Zeta te spelen (heb zelf de GOTY edition gekocht nadat ik zoveel gespeeld had met het spel van een vriend).
Is het anders/verbeterd genoeg om toch New Vegas te doen of is het dusdanig hetzelfde dat ik daar beter ook niet aan begin?
In grote lijnen is het nog hetzelfde. Het is natuurlijk een andere omgeving en nieuwe quests, wapens en items ed, maar qua gameplay is er niet veel veranderd. (Waarom zouden ze ook tov de GOTY van 2008
Je doet nog steeds alles vanuit je pip-boy, je kan VATS gebruiken en je kan allerlei drugs gebruiken.
Nieuw is hardcore mode, wat leuk is als je FO een beetje gewend bent qua gameplay en nieuw is een uitgebreider crafting systeem.
Dus ja als je een beetje klaar bent met in je eentje door de wastelands lopen en rare beesten en whacky mensen af te knallen. En met 3 uur bezig zijn om 1 of andere gun of item te krijgen, dan raad ik het je af.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 24-01-2011 09:14 . Reden: typo ]
Je kunt net als oblivion allerlei vegetatie harvesten (ook vlees van dieren) en daar met survival skill bij kampvuren weer recepten mee samenstellen. Waar je normaal niet zo heel veel aan hebt, maar wel met hardcore mode.
In hardcore mode moet je rekening houden met dorst, honger en vermoeidheid. dat geeft wel een extra uitdaging.
Ook heeft munitie dan gewicht.
Hardcore mode staat trouwens los van de moeilijkheid. Je kunt dus ook gewoon op normal (of zelfs very easy) spelen en ook hardcore mode activeren.