Okay, het begint wel allemaal een beetje vreemd te worden. Zoals in een
eerdere post al uit de doeken gedaan, was er wat misgegaan met mijn bestelling: betaling was niet op tijd binnen, dus bestelling geannuleerd. De betaling kwam overigens wel, maar net een aantal dagen te laat. Bestelling opnieuw gedaan, wel iets andere configuratie, dus laptop werd goedkoper. Los bestelde dockingstation was ook geannuleerd, en ineens niet meer leverbaar, dus dat geld ging teruggestort worden, net als het teveel betaalde geld voor de laptop. Naja, tricky, maar goed, mee te leven.
Een paar dagen hierna kreeg ik dus bericht dat het dockingstation weer beschikbaar was, en dat ze die voor me besteld hadden (nogmaals, het salespersoneel was erg behulpzaam). Ik had geen haast met de betaling te doen, ik wilde eerst zeker weten dat dat geld teruggestort was. Ik dacht: ze zullen het dockingstation wel vasthouden tot de betaling opnieuw binnen is.
Niets was minder waar. Ineens was het dockingstation daar. Okay, prima. Een paar dagen later bericht: de bedragen zijn teruggestort. Okay, fine. Ga ik controleren, hebben ze
alles teruggestort. Ik heb nu dus 0,00 betaald, dockingstation al in ontvangst genomen, en bericht gekregen dat de laptop gebouwd werd. Ik hield mijn hart vast, straks wordt dat ding alsnog vastgehouden tot de betaling er is, en gezien de betalingspolicy van mijn werkgever (1 betaalmoment per week, met authorisatie van 1 van de directeuren, die er niet altijd zijn) zou dat wel eens spannend kunnen worden. Maar ook daar maakte ik me druk om niets; zoals
hierboven te lezen heb ik de laptop intussen ontvangen. Die kwam ook heel rap, ondanks het weer: in de nacht van dinsdag op woensdag een bericht dat de laptop in het distributiecentrum was, en woensdagmiddag om 12:15 een belletje van mijn werkgever dat hij bezorgd was. Goed geregeld!
Dus in totaal een bestelling van tegen de 2400e thuis staan, en er is niets betaald... Hmm. Maar het wordt nog grappiger. Donderdagmiddag, een dag nadat ik mijn laptop in ontvangst heb genomen, krijg ik een mail van Sony:
Geachte Sony klant,
Wij danken u voor uw recentelijke bestelling bij Sony Store Online. Wij bevestigen u hierbij dat uw bestelling goed is aangekomen in ons distributiecentrum. Door de uitzonderlijke weersomstandigheden, ondervinden wij momenteel vertragingen in de levering van uw bestelling en willen u hiervan reeds op de hoogte brengen. Dit betekent tevens dat het verzenden van uw bestelling vertraagd zal worden met 2 dagen. Wij verontschuldigen ons voor de eventuele ongemakken en danken u voor uw begrip en geduld. Ondertussen zullen wij uiteraard alles in het werk stellen om uw bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren.
Als blijk van onze waardering voor uw geduld, zouden wij u een gratis product willen aanbieden met een waarde tot 100€. Dit aanbod is geldig voor een week, te beginnen van vandaag.
Indien u nog vragen heeft in verband met uw levering, gelieve ons dan op onderstaand telefoonnummer te contacteren.
Met vriendelijke groet,
Uw Sony Style Team.
Mkay, dus ik heb een (tot nu toe) gratis laptop thuis staan, die ontzettend netjes op tijd is geleverd, maar voor de vertragingsoverlast waar ik niets van heb meegekregen mag ik nu een produkt uitzoeken twv max 100 euro. Toch komende week maar eens netjes afspreken met mijn werkgever hoe ze de betaling gaan doen, want ik vind het geloof niet helemaal correct om met een gratis laptop te zitten.
Oh, en het Gouden Steeksleutelseizoen is geopend. Als je de Sony Vaio Z inderdaad de beste laptop vindt, stem dan
hier (of stem op dezelfde plek voor iets anders als je een andere laptop beter vindt

).
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 25-12-2010 08:24
]