Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik heb zojuist nog een extra functie geinstalleerd gekregen op m'n vaio. Een witte verticale streep op m'n scherm.

Ben bang dat er een connector niet meer zo vast zit. Iemand anders ook in het bezit (Geweest) van deze extra optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Nee, ik heb alleen de rode-pixel-die-na-SSD-reparatie-ineens-op-een-andere-plek-zat feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging niet helemaal goed met mijn bestelling. Ten eerste was het dockingstation niet beschikbaar toen ik wilde bestellen, dus dat moest los gebeuren (dat ging een paar dagen later goed). Ten tweede is de betalingstermijn 10 werkdagen. Zou genoeg moeten zijn, denk je, maar daar had mijn werkgever wat moeite mee. Gezever met betaalmomenten en authorisaties van betalingen, dus de betaling is te laat binnen, en de order wordt geannuleerd. Mooi klote.

Intussen was de betaling wel ontvangen, en ik had geen zin om hetzelfde riedeltje nog eens te doorlopen, dus ik heb gevraagd om het alsjeblieft niet terug te storten, maar het te gebruiken voor een nieuwe order. Dat kon, omdat de nieuwe order goedkoper zou zijn. Niet omdat de laptop goedkoper geworden is, maar omdat er een andere kortingsactie is: eerst had ik gratis de long-life batterij (twv 50,-), maar nu is (tot 20 december) het backlit toetsenbord gratis (twv 100,-), en dat had ik toch al in mijn bestelling zitten.

Dus uit het niets krijg ik een mailtje dat de bestelling geplaatst was, en de betaling geaccepteerd - dat hadden de vriendelijke mensen van Sony voor me georganiseerd. Echter, dat was natuurlijk niet naar wens van Kryz, want die wilde toch de long-life batterij niet, aangezien hij nu niet gratis was, en ik het eens ben met siric; esthetisch niet heel mooi. En mijn laptop hangt toch meestal aan de power. Daarbij was ik ook meer gecharmeerd geraakt van Dranica's behuizing, dus ik heb die besteld ipv de Premium Carbon. Dus ik heb doorgegeven dat ik graag wilde dat de order gewijzigd werd, en het geld daarvoor gebruikt werd. Dat werd snel geregeld, waardoor de laptop nog wat goedkoper werd.

Toen nog het dockingstation. Dat geld moesten ze terugstorten, want de losse bestelling voor het dockingstation was ook geannuleerd, en die was wederom niet meer beschikbaar. Was hij vandaag toch weer wel beschikbaar... Maar het geld was al teruggestort, dus of ik opnieuw kan betalen. Nou ja, het geld is onderweg, dat krijgt mijn werkgever pas over 10 dagen, maar dat is niet meer terug te halen. Aarrrrggghhh.

Overigens geen enkel kwaad woord over Sony's personeel tot nu toe. Ze doen ontzettend hun best het zo goed mogelijk voor me op te lossen, maar ze worden daarbij niet erg geholpen door hun regeltjes, procedures en automatisering. Ik hoop iig dat de laptop binnen is voor de kerst, dat zou leuk zijn. Volgens de voorspelling moet dat lukken. Wanneer het dockingstation komt, maakt me niet zoveel uit. Heb hem toch niet nodig voor eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zag het hier nog niet staan, dus bij deze: als je op de Sony site de Sony Z besteld voor 20 december 2010, dan krijg je "gratis" een verlicht toetsenbord erbij. Het verlicht toetsenbord heeft een meerwaarde van € 100,- bovenop de standaard toetsenbord volgens Sony . Vergeet hem dan bij het configureren niet te selecteren, want Sony is wel zo sluw om hem standaard niet te selecteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel een hele subtiele manier om 'tl;dr' te posten.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:47:
[...] maar nu is (tot 20 december) het backlit toetsenbord gratis (twv 100,-) [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:23:
[...]

Da's wel een hele subtiele manier om 'tl;dr' te posten.

[...]
Sorry my bad. :P

Ik volgt dit topic al lange tijd niet meer dus om alle 802 reacties te (her)lezen was inderdaad "tl;dr". ;) Maar ik zag bij toeval de aanbieding op de site staan en wist dat er een Sony Z topic was. Ik had nog gezocht op de termen verlicht toetsenbord en gratis en daar kwam er geen post boven die dit meldde. Dus ik dacht ik doe eens vriendelijk en meldt het even. Misschien moet ik maar de volgende keer de moeite besparen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn sony vaio z13 ontvangen en wil graag een clean install doen van windows 7 (zonder vaio software dus). Echter heb ik een vaio met een HDD en dus geen optisch station en heeft sony geen windows 7 DVD meegeleverd. Vanochtend heb ik het via het systeem herstel geprobeerd, maar dan heb ik nog steeds vaio software.

Hoe kan ik nu toch een clean install doen? Had ik van sony een DVD met windows7 moeten krijgen ook al heb ik geen optisch station? Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Uhm... externe DVD-fikker gebruiken? USB-stick? Externe HDD?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die windows 7 dan? Is het een fout van sony dat deze niet is meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat doet nagenoeg geen enkele leverancier meer tegenwoordig, staat allemaal op de HDD pre-installed

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar het probleem is dus dat de pre-installed versie van windows 7 vol zit met vaio software en andere rommel.

Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om via de pre-installed windows 7 van sony een clean install te doen ZONDER vaio software en trials van mcAfee, Norton etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat zeg ik toch... Installeren via externe DVD-speler / USB-stick / Externe HDD...
Waarbij je een Windows 7 DVD gebruikt zonder al die Sony Vaio zut en de Windows-code op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses aanvaard. ;)
Ik volgt dit topic al lange tijd niet meer dus om alle 802 reacties te (her)lezen was inderdaad "tl;dr". ;) Maar ik zag bij toeval de aanbieding op de site staan en wist dat er een Sony Z topic was. Ik had nog gezocht op de termen verlicht toetsenbord en gratis en daar kwam er geen post boven die dit meldde. Dus ik dacht ik doe eens vriendelijk en meldt het even. Misschien moet ik maar de volgende keer de moeite besparen. :P
Ik begrijp het, maar mijn hoop is dat je het wel post, maar dat je toch eerst even goed leest. Dat is volgens mij de norm hier. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:42:
Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om via de pre-installed windows 7 van sony een clean install te doen ZONDER vaio software en trials van mcAfee, Norton etc.
Als die pre-installed software daar een optie voor biedt, dan kan dat, zo niet, dan niet. ;) Het is helaas vrij zwart-wit in dit geval. En als die software dat niet doet, dan zal je inderdaad iets van een externe bron moeten hebben om toch een clean install te kunnen doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die pre-installed software daar een optie voor biedt, dan kan dat, zo niet, dan niet. ;) Het is helaas vrij zwart-wit in dit geval. En als die software dat niet doet, dan zal je inderdaad iets van een externe bron moeten hebben om toch een clean install te kunnen doen.
Ok dus de keuze is om het te laten zoals het nu is en vaio software en trials er af te gooien of een nieuwe windows 7 kopen. Ik vind het vrij schandalig van sony dat ik geen schone versie van windows 7 krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:56:
[...]

Ok dus de keuze is om het te laten zoals het nu is en vaio software en trials er af te gooien of een nieuwe windows 7 kopen. Ik vind het vrij schandalig van sony dat ik geen schone versie van windows 7 krijg.
Dat is het hele id van OEM licenties... niet alleen is dit het geval bij Sony maar waarschijnlijk bij ieder ander merk. Ik weet niet of er op internet Windows 7 versies ronddwalen welke te installeren zijn met een OEM licentie, want die zou je dan gewoon moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tuurlijk, je kan Windows7 gewoon gratis en legaal downloaden op sites van Microsoft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
msft... wat zou dat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIY laptop sleeve van 3mm vilt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5243/5279406745_affe33ed23_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5006/5279407009_0baccf6451_z.jpg

Ik wil er ook nog een maken die wel dicht kan, maar het vilt was te klein. Tot nu toe ben ik erg tevreden met de vaio z. Ik moet nog wel wennen aan het geluid van de fan. Ik heb het idee dat er een rateltje in zit wat er niet hoort, maar ik heb geen andere laptop om het te vergelijken. Bij de Media Markt is het te lawaaierig om te kunnen vergelijken. Ik post straks nog een filmpje wellicht dat jullie ernaar kunnen kijken/ luisteren.

edit: Hierbij het filmpje van het ratel geluid. YouTube: vaio z13 fan noise Herkend iemand dit geluid als normaal? of is dit foute boel?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:33:
DIY laptop sleeve van 3mm vilt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wil er ook nog een maken die wel dicht kan, maar het vilt was te klein. Tot nu toe ben ik erg tevreden met de vaio z. Ik moet nog wel wennen aan het geluid van de fan. Ik heb het idee dat er een rateltje in zit wat er niet hoort, maar ik heb geen andere laptop om het te vergelijken. Bij de Media Markt is het te lawaaierig om te kunnen vergelijken. Ik post straks nog een filmpje wellicht dat jullie ernaar kunnen kijken/ luisteren.

edit: Hierbij het filmpje van het ratel geluid. YouTube: vaio z13 fan noise Herkend iemand dit geluid als normaal? of is dit foute boel?
Ik had ook zoiets maar ik heb mijne opgestuurd naar Sony (om dit probleem e.a.) en wacht nu rustig af op de terugkomst van mijn laptop. (die hopelijk Donderdag/Vrijdag) er weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Negaiido schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:09:
[...]

Ik had ook zoiets maar ik heb mijne opgestuurd naar Sony (om dit probleem e.a.) en wacht nu rustig af op de terugkomst van mijn laptop. (die hopelijk Donderdag/Vrijdag) er weer is.
Heb ik ook soms, als ik m'n laptop even scheef hou is het meestal weer voorbij. Neem aan dat er iets een beetje los zit, lijkt me niet echt een probleem buiten het irritante geluid.

Dat geluid bij hoge load heb ik trouwens niet, alleen als hij aan't idlen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:26:
[...]

Heb ik ook soms, als ik m'n laptop even scheef hou is het meestal weer voorbij. Neem aan dat er iets een beetje los zit, lijkt me niet echt een probleem buiten het irritante geluid.

Dat geluid bij hoge load heb ik trouwens niet, alleen als hij aan't idlen is.
Nu dat ik er meer op let maakt het me echt gek. Ik voel de palmrest en toetsen trillen als de fan langzaam draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:45:
[...]

Nu dat ik er meer op let maakt het me echt gek. Ik voel de palmrest en toetsen trillen als de fan langzaam draait.
Is het niet je optical drive die ronddraait? Ik heb dan wel een Z11, maar heb dat 'geratel' niet. heb je de SSD versie of HDD versie? Een HDD zal ook natuurlijk wat vibratie veroorzaken. Er hoort natuurlijk niets te trillen als de fan draait. Dan is er echt iets mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 21-12-2010 17:58 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:57:
[...]

Is het niet je optical drive die ronddraait? Ik heb dan wel een Z11, maar heb dat 'geratel' niet. heb je de SSD versie of HDD versie? Een HDD zal ook natuurlijk wat vibratie veroorzaken. Er hoort natuurlijk niets te trillen als de fan draait. Dan is er echt iets mis.
Ik heb de HDD versie dus geen optical drive. Heb ook even gedacht dat het de HDD zou kunnen zijn, maar dit is uitgesloten nadat ik wat getest heb met de temperatuur beheer in Vaio controle center. Wanneer ik wissel tussen middelmatige modus, prestatie modus en stille modus hoor ik het geratel veranderen van toon hoogte. Dus dit moet de fan zijn.

Verwijderd

Zo, het is gelukt, mijn Z is binnen, en hij is flink aan het werk gezet! Nou ja, ik heb van alles geinstalleerd. ;) Tot nu toe precies zoals gehoopt / verwacht: mooi, licht, klein, scherp, snel, en alles ging helemaal goed (installeren, configureren, netwerk instellen, eigenlijk alles wat normaliter hoofdpijn veroorzaak), de fingerprint recognition doet het tot nu toe nog best aardig. :) Ik ben behoorlijk blij!

• Negaiido
Nou mijn laptop is nu bij Sony, ik kreeg gisteren een sms dat hij bij Sony's diagnosecentrum was. Hij was maandag verstuurd. Volgens een callcentermedewerker zou ik hem eind van de week terug krijgen maar dat zal waarschijnlijk niet. In de sms stond dat de service 5 dagen zou duren. Heeft iemand ook ervaring met mijn situatie? Hoe lang kan het voor mij duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, het begint wel allemaal een beetje vreemd te worden. Zoals in een eerdere post al uit de doeken gedaan, was er wat misgegaan met mijn bestelling: betaling was niet op tijd binnen, dus bestelling geannuleerd. De betaling kwam overigens wel, maar net een aantal dagen te laat. Bestelling opnieuw gedaan, wel iets andere configuratie, dus laptop werd goedkoper. Los bestelde dockingstation was ook geannuleerd, en ineens niet meer leverbaar, dus dat geld ging teruggestort worden, net als het teveel betaalde geld voor de laptop. Naja, tricky, maar goed, mee te leven.

Een paar dagen hierna kreeg ik dus bericht dat het dockingstation weer beschikbaar was, en dat ze die voor me besteld hadden (nogmaals, het salespersoneel was erg behulpzaam). Ik had geen haast met de betaling te doen, ik wilde eerst zeker weten dat dat geld teruggestort was. Ik dacht: ze zullen het dockingstation wel vasthouden tot de betaling opnieuw binnen is.

Niets was minder waar. Ineens was het dockingstation daar. Okay, prima. Een paar dagen later bericht: de bedragen zijn teruggestort. Okay, fine. Ga ik controleren, hebben ze alles teruggestort. Ik heb nu dus 0,00 betaald, dockingstation al in ontvangst genomen, en bericht gekregen dat de laptop gebouwd werd. Ik hield mijn hart vast, straks wordt dat ding alsnog vastgehouden tot de betaling er is, en gezien de betalingspolicy van mijn werkgever (1 betaalmoment per week, met authorisatie van 1 van de directeuren, die er niet altijd zijn) zou dat wel eens spannend kunnen worden. Maar ook daar maakte ik me druk om niets; zoals hierboven te lezen heb ik de laptop intussen ontvangen. Die kwam ook heel rap, ondanks het weer: in de nacht van dinsdag op woensdag een bericht dat de laptop in het distributiecentrum was, en woensdagmiddag om 12:15 een belletje van mijn werkgever dat hij bezorgd was. Goed geregeld!

Dus in totaal een bestelling van tegen de 2400e thuis staan, en er is niets betaald... Hmm. Maar het wordt nog grappiger. Donderdagmiddag, een dag nadat ik mijn laptop in ontvangst heb genomen, krijg ik een mail van Sony:
Geachte Sony klant,

Wij danken u voor uw recentelijke bestelling bij Sony Store Online. Wij bevestigen u hierbij dat uw bestelling goed is aangekomen in ons distributiecentrum. Door de uitzonderlijke weersomstandigheden, ondervinden wij momenteel vertragingen in de levering van uw bestelling en willen u hiervan reeds op de hoogte brengen. Dit betekent tevens dat het verzenden van uw bestelling vertraagd zal worden met 2 dagen. Wij verontschuldigen ons voor de eventuele ongemakken en danken u voor uw begrip en geduld. Ondertussen zullen wij uiteraard alles in het werk stellen om uw bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren.

Als blijk van onze waardering voor uw geduld, zouden wij u een gratis product willen aanbieden met een waarde tot 100€. Dit aanbod is geldig voor een week, te beginnen van vandaag.

Indien u nog vragen heeft in verband met uw levering, gelieve ons dan op onderstaand telefoonnummer te contacteren.

Met vriendelijke groet,

Uw Sony Style Team.
Mkay, dus ik heb een (tot nu toe) gratis laptop thuis staan, die ontzettend netjes op tijd is geleverd, maar voor de vertragingsoverlast waar ik niets van heb meegekregen mag ik nu een produkt uitzoeken twv max 100 euro. Toch komende week maar eens netjes afspreken met mijn werkgever hoe ze de betaling gaan doen, want ik vind het geloof niet helemaal correct om met een gratis laptop te zitten.

Oh, en het Gouden Steeksleutelseizoen is geopend. Als je de Sony Vaio Z inderdaad de beste laptop vindt, stem dan hier (of stem op dezelfde plek voor iets anders als je een andere laptop beter vindt ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Eergisteren kreeg ik een telefoontje van mijn ex m.b.t. dat er een pakketje was afgeleverd.

Ik had niets besteld maar......

Het was een cadeau van Sony.
Het pakketje werd geleverd met een kaart:
Daarin stond vermeld dat: ik een goede klant was en ze mij een goed 2011 wenste.
om deze reden kreeg ik zo'n noise canselling dj headset cadeau.

Mijn vraag aan jullie medetweakers is hebben jullie ook dit meegemaakt?
Mijn laptop kostte dan ook wel 4700 euro en is ongeveer 1,5 maand geleden gekocht.

Alleen online je extra garantie aanvragen lukt niet daar moet je 3 dagen over bellen en 10 telefoonnummers passeren de revue. Heel je model nummer wordt niet herkent.

Maar das weer een heel ander verhaal

[ Voor 11% gewijzigd door aliberto op 26-12-2010 17:40 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:57:
Okay, het begint wel allemaal een beetje vreemd te worden. Zoals in een eerdere post al uit de doeken gedaan, was er wat misgegaan met mijn bestelling: betaling was niet op tijd binnen, dus bestelling geannuleerd. De betaling kwam overigens wel, maar net een aantal dagen te laat. Bestelling opnieuw gedaan, wel iets andere configuratie, dus laptop werd goedkoper. Los bestelde dockingstation was ook geannuleerd, en ineens niet meer leverbaar, dus dat geld ging teruggestort worden, net als het teveel betaalde geld voor de laptop. Naja, tricky, maar goed, mee te leven.

Een paar dagen hierna kreeg ik dus bericht dat het dockingstation weer beschikbaar was, en dat ze die voor me besteld hadden (nogmaals, het salespersoneel was erg behulpzaam). Ik had geen haast met de betaling te doen, ik wilde eerst zeker weten dat dat geld teruggestort was. Ik dacht: ze zullen het dockingstation wel vasthouden tot de betaling opnieuw binnen is.

Niets was minder waar. Ineens was het dockingstation daar. Okay, prima. Een paar dagen later bericht: de bedragen zijn teruggestort. Okay, fine. Ga ik controleren, hebben ze alles teruggestort. Ik heb nu dus 0,00 betaald, dockingstation al in ontvangst genomen, en bericht gekregen dat de laptop gebouwd werd. Ik hield mijn hart vast, straks wordt dat ding alsnog vastgehouden tot de betaling er is, en gezien de betalingspolicy van mijn werkgever (1 betaalmoment per week, met authorisatie van 1 van de directeuren, die er niet altijd zijn) zou dat wel eens spannend kunnen worden. Maar ook daar maakte ik me druk om niets; zoals hierboven te lezen heb ik de laptop intussen ontvangen. Die kwam ook heel rap, ondanks het weer: in de nacht van dinsdag op woensdag een bericht dat de laptop in het distributiecentrum was, en woensdagmiddag om 12:15 een belletje van mijn werkgever dat hij bezorgd was. Goed geregeld!

Dus in totaal een bestelling van tegen de 2400e thuis staan, en er is niets betaald... Hmm. Maar het wordt nog grappiger. Donderdagmiddag, een dag nadat ik mijn laptop in ontvangst heb genomen, krijg ik een mail van Sony:

[...]

Mkay, dus ik heb een (tot nu toe) gratis laptop thuis staan, die ontzettend netjes op tijd is geleverd, maar voor de vertragingsoverlast waar ik niets van heb meegekregen mag ik nu een produkt uitzoeken twv max 100 euro. Toch komende week maar eens netjes afspreken met mijn werkgever hoe ze de betaling gaan doen, want ik vind het geloof niet helemaal correct om met een gratis laptop te zitten.

Oh, en het Gouden Steeksleutelseizoen is geopend. Als je de Sony Vaio Z inderdaad de beste laptop vindt, stem dan hier (of stem op dezelfde plek voor iets anders als je een andere laptop beter vindt ;)).
Ik zou gewoon wachten met betalen, als ie over 2 maanden echt gratis is, dan ben je een gelukkig man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cone-e3
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 20:17
Sony heeft de prijsen verhoogt met 100 euro op de website, een beetje jammer als je het mij vraagt. :(

Aan de andere kant over 2 maanden komen sandy bridge laptops die veel sneller zijn(word gezegt) met hetzelfde verbruik, dus deze prijsverhoging heeft mij doen besluiten te wachten tot na de ces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

aliberto schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:30:
Eergisteren kreeg ik een telefoontje van mijn ex m.b.t. dat er een pakketje was afgeleverd.

Ik had niets besteld maar......

Het was een cadeau van Sony.
Het pakketje werd geleverd met een kaart:
Daarin stond vermeld dat: ik een goede klant was en ze mij een goed 2011 wenste.
om deze reden kreeg ik zo'n noise canselling dj headset cadeau.
Nee, dat heb ik niet meegemaakt, maar bij mij zaten er al noise cancelling headphones bij de laptop toen ik hem kocht, en bovendien heb ik hem in het buitenland gekocht, dus dat kan het verklaren :P Wel aardig van ze. Ik vind mezelf ook een goede klant maar omdat ik overal ter wereld spul koop en het niet altijd registreer weten ze dat niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gisteren met mijn ouders naar mijn zusje geweest en dacht, laat ik de laptop eens meenemen om te kijken of die GPS het nou ook een beetje doet. Maar werkt prima :) Had hem even geprobeerd in combinatie met Autoroute (wat wel een erg lelijk programma is) maar fix op 7-12 satellieten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
cone-e3 schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:29:
Sony heeft de prijsen verhoogt met 100 euro op de website, een beetje jammer als je het mij vraagt. :(

Aan de andere kant over 2 maanden komen sandy bridge laptops die veel sneller zijn(word gezegt) met hetzelfde verbruik, dus deze prijsverhoging heeft mij doen besluiten te wachten tot na de ces.
De basisconfig is veranderd. Default zat er bij het HDD model een 320GB HD, dit is nu default 500GB. Downgrade naar 320GB is mogelijk (-80euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:42:
Ik raad je aan om geen clean install uit te voeren, maar gewoon de huidige vaio "bloatware" te de-installeren, als je het zo kan noemen. Run daarna de applicatie CCleaner om je pc wat op te schonen. Ik heb veel problemen ondervonden met het clean installeren van win7. Drivers die absoluut niet goed werkten. Nvidia drivers die aangeven dat het systeem niet compatible is (terwijl het toch echt een 3300M kaartje is). Wi-fi dat opeens niet meer kon connecten naar mijn modem. De Recovery partitie had ik nog in tact gehouden, dus deze heb ik dan maar ingeschakeld en nu is het systeem weer op en top. Uiteindelijk zal je merken dat je bijna "alle" drivers/software van sony toch echt nodig hebt, dus van bloatware kunnen we in dit geval niet zozeer spreken.

On a positive note, kan ik vermelden dat de quad SSD ontzettend snel is (en dat is nog mild uitgedrukt). Verder, vertonen ze geen performance degradatie issues. TRIM wordt jammer genoeg nog niet ondersteund door de Intel Rapid Storage driver. Maar, de SSD drives blijken een soort van interne garbage collection uit te voeren wanneer de Vaio Z in idle mode staat. Dit houdt in dat de drives automatisch hun performance reguleren. Wil je desondanks toch zelf een quick boost-up geven aan je systeem, dan raad ik PerfectDisk 11 aan. Dan moet je wel de defrag optie: "consolidate free space" kiezen.

Waar ik mij momenteel zelf ontzettend aan erger, zijn de diagonale mini-lijntjes die vertoond worden bij bepaalde kijkhoeken. Hier blijkt vooralsnog geen oplossing voor te zijn, en wordt gemeld dat dit te maken heeft met de LED technologie van het scherm. Weet iemand hier iets meer van, en heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
@Myedvyed

ik heb net de prijs van die noise canceling headset bekeken en was rond de 200 a 250 euro!
Leuk kerstcadeau.

Gaat om de type MDR-NC60

Echter denk ik dat ik het niet zal gebruiken, dus binnenkort maar op marktplaats of tweakers pricewatch zetten, natuurlijk voor de helft van de winkelwaarde. Volgende maand heb ik een huisje dus kan wel wat geld gebruiken.

check prijs klik

[ Voor 37% gewijzigd door aliberto op 28-12-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Ik ben onlangs bij het sonycentrum in berlijn geweest en wat ben ik verliefd geraakt op de sony vaio z. Ware het niet dat het niet in mijn budget past anders zou ik hem gelijk gehaald hebben. Super licht en super strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorta
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Zondag mn Vaio Z verloren in het OV :(.

Z12, i5, 128 GB SSD, 8 GB RAM, Full HD, Win7Ultimate, Backlight keyboard, Silver/Metal Mosaic, nieuwprijs is nu 2230 euro, 5 maanden geleden ook.

Als er iemand opzoek is naar een 2e hands Vaio Z en je komt er 1 tegen met de bovenstaande specs... please let me know.

Naast melden bij NS, aangifte bij politie en melden bij Sony, heeft er een tweaker nog een ander idee?

- Heb ook mezelf gemailt met een vindersloon van 1000 euro (heb m'n password bewust nog niet veranderd).
- Frontpage van m'n website heeft een bericht voor de vinder (als hij/zij FireFox zou openen).
- Hij zal auto inloggen op mijn website als hij hem opent. Met geluk kom ik achter zijn IP adres. Moet nog maar zien wat ik daar mee kan bereiken.
- De voeding heb ik nog en is op marktplaats gezet, hopend dat ik contact krijg met een voedingloze Vaio Z bezitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Xorta schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:03:
Zondag mn Vaio Z verloren in het OV :(.
Dat is wel heel waardeloos :/ Lijkt me een gevalletje heel veel geluk hebben. Hoop het voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de noise cancelling functie kunt inschakelen?
Ik heb dezelfde headset gekregen bij mijn sony walkman (ook met noise cancelling) maar als ik deze in de vaio z plug gebeurt er niks.
Er zou normaal bij de geluidsopties een selectievakje moeten zijn met noise cancelling maar bij mij staat dit er niet.
Kan iemand dit eens checken voor mij? ik dacht dat de functie toch standaard was op alle vaio z modellen.
(gaat om een Z12X9E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

De noise cancelling headset die optioneel bij de Vaio Z geleverd wordt is in-ear en heef een plug die uit 4 delen bestaat (ipv de normale 2) vanwege de microfoontjes aan beide zijden. De meegeleverde headset werkt precies zoals beschreven, het zou kunnen dat die van je walkman niet als zodanig herkend wordt misschien? Of de driver is niet aanwezig.

Voor noise cancelling had ik in het begin trouwens een apart icoontje in de taakbalk (dus niet alleen het genoemde selectievinkje in de device opties). Dat zie ik nu niet meer, misschien heb ik dat ooit uitgezet omdat het in de weg zat. Bij de 'recording devices' zou je ook 'noise canceling headphones microphone' moeten zien staan (in ieder geval als ie ingeplugged is), zie je die staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:39:
Weet iemand hoe je de noise cancelling functie kunt inschakelen?
Ik heb dezelfde headset gekregen bij mijn sony walkman (ook met noise cancelling) maar als ik deze in de vaio z plug gebeurt er niks.
Er zou normaal bij de geluidsopties een selectievakje moeten zijn met noise cancelling maar bij mij staat dit er niet.
Kan iemand dit eens checken voor mij? ik dacht dat de functie toch standaard was op alle vaio z modellen.
(gaat om een Z12X9E)
Hoe het met die NC60 werkt weet ik niet, maar met de door Sony meegeleverde in-ear-koptelefoon kan je noisereduction zo aanzetten: Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2011/01/Program-Manager_2011-01-12_09-55-11.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony vaio VGN-Z590 (van 2008 uit de VS) en die is kapot, ik ben computersavvy genoeg om hem open te schroeven en zelf dingen als een harde schijf te vervangen, maar dit keer lijkt het probleem wat serieuzer, waarschijnlijk het moederbord.

Anyway, een goede reden om weer eens iets nieuws te kopen ;) dat ga ik dan ook doen, maar als ik mijn Z voor een paar 100 euro nog zou kunnen laten repareren zou ik dat wel willen laten doen.

Mijn vraag is bij deze dan ook of iemand tips heeft voor hoe ik in NL een Sony vaio Z (2008,US-model) moederbord zou kunnen laten repareren.

Ik heb deze site al gevonden: http://stores.ebay.co.uk/...p4634.c0.m14.l1581&_pgn=2
maar dat is een bedrijf in de UK en ik zou het uiteraard liever in NL laten doen..

Iemand ervaringen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een topic aangemaakt om een database aan te leggen waarin staat welk paneel in welke laptop zit. Daar voeg ik dan zelf nog een aantal gegevens aan toe, zoals die exacte afmetingen van het actieve deel van het scherm, kleurbereik in % NTSC en als het te vinden is ook de datasheet.

[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

[ Voor 200% gewijzigd door Kid Jansen op 12-01-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:48:
De noise cancelling headset die optioneel bij de Vaio Z geleverd wordt is in-ear en heef een plug die uit 4 delen bestaat (ipv de normale 2) vanwege de microfoontjes aan beide zijden. De meegeleverde headset werkt precies zoals beschreven, het zou kunnen dat die van je walkman niet als zodanig herkend wordt misschien? Of de driver is niet aanwezig.

Voor noise cancelling had ik in het begin trouwens een apart icoontje in de taakbalk (dus niet alleen het genoemde selectievinkje in de device opties). Dat zie ik nu niet meer, misschien heb ik dat ooit uitgezet omdat het in de weg zat. Bij de 'recording devices' zou je ook 'noise canceling headphones microphone' moeten zien staan (in ieder geval als ie ingeplugged is), zie je die staan of niet?
Ik heb dezelfde headset die jij beschrijft, ook met de 4 conenctoren, het probleem zit volgens mij bij mijn pc, bij de driverinstellingen (zoals die hier gepost zijn door Ramon heb ik geen functie met ruisonderdrukking.
Opnieuw installeren van de drivers helpt blijkbaar ook niet.
Het icoontje in de taakbalk heb ik ook nooit gezien.
Is dit een afzonderlijke programma of service die hiervoor opgestart moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:48:
[...]

Ik heb dezelfde headset die jij beschrijft, ook met de 4 conenctoren, het probleem zit volgens mij bij mijn pc, bij de driverinstellingen (zoals die hier gepost zijn door Ramon heb ik geen functie met ruisonderdrukking.
Opnieuw installeren van de drivers helpt blijkbaar ook niet.
Het icoontje in de taakbalk heb ik ook nooit gezien.
Is dit een afzonderlijke programma of service die hiervoor opgestart moet worden?
Ik ben er vrij zeker van dat ik een wit icoontje had met daarin een afkorting (iets als NC of AVC, ik weet het niet meer precies) als soort waveform weergegeven. Maar dat kan ik niet meer vinden, en ik zie bij m' n services ook niets staan voor noise canceling, alleen in het device scherm. Misschien met een van de software updates verloren gegaan :S Zelfde geldt voor het 'Smart Networking' icoontje, dat is ook weg uit m'n taakbalk. Ik kan in Vaio Control Center ook niks (meer) vinden hiervoor.

Na het typen van bovenstaande alinea besloot ik nog eens te checken en herkende ik het icoontje dat ik bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/227/captureei.jpg

En na het uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld te hebben zie ik het ook weer in de taakbalk:

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/3773/capture2g.jpg

Nu snap ik ook weer waarom ik niet zeker wist of het NC of AVC was, maar het is uiteraard NC (Noise Canceling) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

22 december heb ik de vaio z terug gestuurd vanwege een zoemend geluid van de fan. YouTube: vaio z13 fan noise

Deze week heb ik een nieuwe gekregen die ongeveer hetzelfde geluid maakt. Het is misschien net iets minder aanwezig, maar alsnog een zoemend geluid. Ik ga er nu dan ook vanuit dat dit hoort bij het model en dat ik er aan gewend moet raken als ik de laptop wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

Heeft er hier iemand gebenchmarkte schrijf- en leessnelheden van de 2x64GB RAID 0 versie? Ben benieuwd of die RAID 0 nog de meerprijs waard is nu er losse SSD's zijn die de schrijfsnelheid van 200mb/s evenaren en die wél TRIM kunnen gebruiken (ja ik weet dat de SSD's het ondersteunen maar dat de bios het niet kan gebruiken ivm RAID 0).

Ik weet dat er nog meer voordelen zijn van de Z, maar ik wil voor mezelf duidelijk hebben waar ik meer voor betaal.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 20-01-2011 18:51 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

JT schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:35:
Heeft er hier iemand gebenchmarkte schrijf- en leessnelheden van de 2x64GB RAID 0 versie? Ben benieuwd of die RAID 0 nog de meerprijs waard is nu er losse SSD's zijn die de schrijfsnelheid van 200mb/s evenaren en die wél TRIM kunnen gebruiken (ja ik weet dat de SSD's het ondersteunen maar dat de bios het niet kan gebruiken ivm RAID 0).
Je haalt voor mijn gevoel altijd een hogere snelheid met gelijke schijven in RAID0. Ik heb even voor je een CrystalDisk dingetje gedraaid en zoals je ziet zijn het geen bijna lege schijven meer. In het begin haal je vaak wat hoger.

Afbeeldingslocatie: http://ozboz.nl/troep/vaiocrys.jpg

Is er trouwens iemand van de Vaio Z clan die hier ervaring mee heeft? Sony Vaio Z icm Prepaid Mobiel Internet KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

OzBoz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:51:
[...]

Je haalt voor mijn gevoel altijd een hogere snelheid met gelijke schijven in RAID0. Ik heb even voor je een CrystalDisk dingetje gedraaid en zoals je ziet zijn het geen bijna lege schijven meer. In het begin haal je vaak wat hoger.

[afbeelding]
Nu is ook met cijfers gebackupped dat het sneller is :) Thanks! Moet ik nog even bepalen of de extra's voor mij het extra bedrag waard zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

JT schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:56:
Nu is ook met cijfers gebackupped dat het sneller is :) Thanks! Moet ik nog even bepalen of de extra's voor mij het extra bedrag waard zijn.
Maar je krijgt toch altijd een RAID0 bij Sony? Of wilde je anders een HDD bestellen en dan SSD inbouwen? Dan zou ik wel even goed checken of je dan de garantie nog houdt. De Belg van Sony die ik toen aan de telefoon had zei dat dat niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Is ook niet het geval. Maar ik maak voor mezelf een vergelijking.
Optie 1 is een standaard thin&light met zelfde cpu en ram, zelf SSD inbouwen. Voordelen voor de Vaio tov die andere zijn:

+ hoger res scherm
+ 6GB (in mijn config)
+ Lichter/compacter
+ BlurayOptische drive
+ Sneller SSD
+ Snellere GPU

En nu moet ik voor mezelf afwegen of ik dat die 500e extra waard vind voor mijn toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 20-01-2011 23:17 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Zou persoonlijk de Vaio Z kopen maar dan zonder de Bluray, dat ding kost al 600 op zichzelf. En dan als je toch (ooit een keer) bluray's gaat afspelen koop je zo'n externe bluray speler voor like 130 euries o.i.d. Is voordeliger en de kans dat je overal waar je komt bluray's gaat afspelen is ook vrij klein volgensmij.

Verder is de hoge resolutie + SSD het voornaamste voordeel. Vergelijkbare GPU's kunnen ook al in een goedkoper segment gevonden worden.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik bedoelde eigenlijk geen BR, maar gewoon een drive. Dat heeft mijn alternatief niet :P Het zijn niet de voordelen op zich die alles bepalen. Ik heb een keuze tussen 2 laptops, de Sony bied dus bovenstaande voordelen voor 500e extra. En ja dat is die waard, of ik het er extra aan wil uitgeven voor voornamelijk internetten en desktopwerk e.d. is een tweede :P Dat moet ik nog ff overwegen.

Eigenlijk zijn het vooral het scherm met de resolutie en de SSD die het belangrijkste zijn. 6gb is op zich ook fijn.

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 20-01-2011 23:18 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Ik zou als ik jouw was wachten tot een refresh. Met de nieuwe processoren lijkt me niet dat het nog lang zou duren voordat een refresh komt. Misschien wel een paar maanden maar liever wachten dan er later spijt van krijgen dat er een betere is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Negaiido schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:41:
Ik zou als ik jouw was wachten tot een refresh. Met de nieuwe processoren lijkt me niet dat het nog lang zou duren voordat een refresh komt. Misschien wel een paar maanden maar liever wachten dan er later spijt van krijgen dat er een betere is uitgekomen.
Gezien het aantal refresh's hou je dat altijd. Ik heb de Z12 en vroeg bij bestellen of er niet binnenkort andere zou zijn.. naja plof Z13.. niet echt boeiend verschil overigens maar volgens mij kun je dan blijven wachten. Zelf ben ik wel blij met mijn Vaio. Al gebruik ik hem niet heel erg veel.. ja om IPTV in bed te loeren om in slaap te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik vroeg mij af of iemand het wel eens gelukt is via de Sony e-shop zelf een Z13 samen te stellen?
Of via de amerikaanse sonystyle (of UK?) en deze laten opsturen?

Persoonlijk hoef ik die hele raid ssd setup niet en wil gewoon een normale HDD erin. Maar alle pre-fab's hebben SSd's en zijn daardoor ook enorm duur.
Ook kan een dvd/BR speler me niks schelen, ik werk al 5 jaar zonder schijfjes en heb het geen seconde gemist.

Die hele online shop lijkt namelijk niet te werken en tevens euro<->dollar prijzen niet echt per currency om te rekenen. (het liefst zou ik het apparaat in dollars kopen dat scheelt weer enorm veel)

En ik heb ook nog een ervaringsvraagje, ik zie dat de sony z geen dedicated home/end toetsen heeft, is dit een gemis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

CT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:12:
Die hele online shop lijkt namelijk niet te werken en tevens euro<->dollar prijzen niet echt per currency om te rekenen. (het liefst zou ik het apparaat in dollars kopen dat scheelt weer enorm veel)

En ik heb ook nog een ervaringsvraagje, ik zie dat de sony z geen dedicated home/end toetsen heeft, is dit een gemis?
Besef je wel dat die prijzen ex BTW zijn en je waarschijnlijk je laptop lekker laat krijgt doordat de douane nog een week of 3 gaat nadenken hoeveel invoerbelasting ze je nog opleggen?

Ik kon overigens prima via de online shop samenstellen in NL. Uiteindelijk telefonisch gedaan omdat het voor mijn bedrijf was en dat kan online dan weer niet.

Wat betreft die home-end.. sja.. ik mis ze niet maar lijkt me nogal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
CT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:12:
Ik vroeg mij af of iemand het wel eens gelukt is via de Sony e-shop zelf een Z13 samen te stellen?
Of via de amerikaanse sonystyle (of UK?) en deze laten opsturen?

Persoonlijk hoef ik die hele raid ssd setup niet en wil gewoon een normale HDD erin. Maar alle pre-fab's hebben SSd's en zijn daardoor ook enorm duur.
Ook kan een dvd/BR speler me niks schelen, ik werk al 5 jaar zonder schijfjes en heb het geen seconde gemist.

Als je naar http://www.sony.nl/product/vn-z-series gaat, kan je daar toch gewoon op de grote blauwe knop "Configureren" aan de linkerkant klikken om zelf een Z zonder SSD / optical drive samen te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Hm het configureren werkt niet op de NL site (omdat niks op voorraad zou zijn) in engeland wel. Maar daar is het nog duurder...
Een prefab is wel iets goedkoper zo te zien (iets duurder dan zonder BR en SSD maar zo weinig dat prefab dan toch veel meer waar voor je geld is).

Ik heb namelijk het idee dat een SSD maar een paar keer schrijfbaar is en dan is het afgelopen - geen 10 jaren plan zoals met de huidige harddisks.
Is dit echt zo of kan je anno 2011 rustig 10jaar (bij wijs van spreken) met je SSD's doen? En zijn SSD's ook niet battery vriendelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
OzBoz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:00:
[...]

Gezien het aantal refresh's hou je dat altijd. Ik heb de Z12 en vroeg bij bestellen of er niet binnenkort andere zou zijn.. naja plof Z13.. niet echt boeiend verschil overigens maar volgens mij kun je dan blijven wachten. Zelf ben ik wel blij met mijn Vaio. Al gebruik ik hem niet heel erg veel.. ja om IPTV in bed te loeren om in slaap te vallen :)
Nee klopt Z13 heeft geen verschillen met Z11 en Z12 maar omdat er verschillende nieuwe processoren uit zijn gekomen(en vanwege SA op de CES) is de kans groter dat de volgende wel een groot verschil heeft. Bij zulk soort laptops heb je gewoon niet vaak een refresh met veel veranderingen.
Ik geef alleen aan wat ik zou doen, doe ermee wat je wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
CT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:15:
Hm het configureren werkt niet op de NL site (omdat niks op voorraad zou zijn) in engeland wel. Maar daar is het nog duurder...
Een prefab is wel iets goedkoper zo te zien (iets duurder dan zonder BR en SSD maar zo weinig dat prefab dan toch veel meer waar voor je geld is).

Ik heb namelijk het idee dat een SSD maar een paar keer schrijfbaar is en dan is het afgelopen - geen 10 jaren plan zoals met de huidige harddisks.
Is dit echt zo of kan je anno 2011 rustig 10jaar (bij wijs van spreken) met je SSD's doen? En zijn SSD's ook niet battery vriendelijker?
Oke sorry dat had ik niet gezien. Wel zeer vreemd inderdaad; alsof Windows 7 Ultimate ooit niet op voorraad zou zijn?
Kan heel goed een teken zijn dat er nieuwe modellen aan zitten te komen, wat ik ook niet raar zou vinden (zelfs een beetje op hoop :P ), aangezien intel nu Sandy Bridge als nieuwe CPU's in de pijplijn heeft. Wat zou kunnen is dat Sony nog een aantal voorgeconfigureerde modellen heeft liggen die ze kwijt moeten, maar niet meer wil dat mensen zelf configs bouwen.

Wat betreft SSD's valt dat tegenwoordig zeker mee. In een laptop heeft een SSD alleen maar voordelen boven HDD's omdat ze geen bewegende onderdelen hebben. Er zit TRIM of een andere (interne) garbage collection op om te voorkomen dat ze vertragen. En ze zijn inderdaad een stukje zuiniger. En 10 jaar? wie doet er tegenwoordig 10 jaar met zijn hardware? :P

Ik heb mijn SSD's (triple 64GB) van de Z al meerdere malen compleet volgeschreven (gebeurt als je xdebug vergeet uit te zetten, dan wordt je hele schijf volgeschreven met debugfiles) en de performance is na een jaar nog steeds ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Negaiido schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:00:
[...]

Nee klopt Z13 heeft geen verschillen met Z11 en Z12 maar omdat er verschillende nieuwe processoren uit zijn gekomen(en vanwege SA op de CES) is de kans groter dat de volgende wel een groot verschil heeft. Bij zulk soort laptops heb je gewoon niet vaak een refresh met veel veranderingen.
Ik geef alleen aan wat ik zou doen, doe ermee wat je wilt. :)
Ik las onlangs dus dit
http://nl.hardware.info/n...ook-met-quad-ssd-op-komst
in maart komt dus de sandy bridge versie - ik ga denk ik dan nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

CT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:20:
[...]

Ik las onlangs dus dit
http://nl.hardware.info/n...ook-met-quad-ssd-op-komst
in maart komt dus de sandy bridge versie - ik ga denk ik dan nog even wachten :)
Je realiseert je dat dit artikel een jaar oud is en over de Z11 gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Myedvyed schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:28:
[...]

Je realiseert je dat dit artikel een jaar oud is en over de Z11 gaat? :P
lol, maar je zou het zo kunnen vertalen naar 2011 :)
vond de geforce al raar, had al gehoopt dat die ook een beetje opgehoogd werd, maar wellicht gaat dat dus nog gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik vind eigenlijk dat de Z12 en Z13 veel te snel gekomen zijn, maar ze voegen niks wezenlijks toe aan de Z11 (ingebouwde 3G misschien, maar dat gebruik ik niet). Er is aan het interne design ook weinig veranderd, verwacht ik.

Met de Sandy Bridge (eerlijk waar, wie verzint die namen :X ) verwacht ik dat er wel een grotere update nodig is in het design, en daarmee zullen ze misschien wat langer wachten. De huidige Z serie begon in 2010 en is een relatief grote update tov de Z serie uit 2008. Als ze die lijn door trekken zou ik geen significante updates meer verwachten voor 2012. Maar je weet het nooit natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Volgens een aantal insiders van forum.notebookreview.com verschijnt de nieuwe Z met SB in de zomer. Model schijnt wel heel anders te zijn dan de huidige Z. Als tussen model verschijnt in maart de SA welke een 13,3 inch scherm heeft en SB. In Japan is de Z14 uit. Enige toevoeging is een 1 TB optie voor storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

falconxp schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:02:
Volgens een aantal insiders van forum.notebookreview.com verschijnt de nieuwe Z met SB in de zomer. Model schijnt wel heel anders te zijn dan de huidige Z. Als tussen model verschijnt in maart de SA welke een 13,3 inch scherm heeft en SB. In Japan is de Z14 uit. Enige toevoeging is een 1 TB optie voor storage.
Als dit waar is, dan zou dat geweldig zijn, want bij 13.3" heb je (waarschijnlijk) het rijtje dedicated home/end toetsen weer terug. We wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CT schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:38:
[...]

Als dit waar is, dan zou dat geweldig zijn, want bij 13.3" heb je (waarschijnlijk) het rijtje dedicated home/end toetsen weer terug. We wachten af :)
nieuws: Nieuwe Sony SA- en SB-notebooks duiken op in Europa

:) (dit is denk ik de 13.3" versie - tussen versie naar de nieuwe Z 13.1")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Helaas lijkt het er niet op dat de dedicated home/end/pgup/pgdn knoppen er komen. Hippe kleurtjes vinden ze belangrijker geloof ik :P Videobeelden:
YouTube: Prototype VAIO Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
SA/SB zijn volgens notebookreview.com de opvolgers van de huidige S serie. SB is vergelijkbaar met de huidige S en de SA is een nieuw highend model met SSD/i7/1600x900 display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Myedvyed schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:41:
Helaas lijkt het er niet op dat de dedicated home/end/pgup/pgdn knoppen er komen. Hippe kleurtjes vinden ze belangrijker geloof ik :P Videobeelden:
YouTube: Prototype VAIO Laptops
Inderdaad, maar het ziet er als nog strak uit, hoe jammer het ook is van de home/end toetsen. Ik denk toch dat ze iets teveel 'macbook' style worden op deze manier, maarja, het blijft een prachtig staaltje techniek :) De beste windows laptops die je kan krijgen.
Ik ga alvast wat centjes reserveren, want dat is wel hard nodig vrees ik.
Laten we hopen dat je ze ook via de site kan configureren zodat de super dure SSD's er niet in hoeven maar je wel het hires scherm kan laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 20:22
Heeft iemand geprobeerd om zijn hardeschijf te vervangen met een 2.5" SSD? Ik heb momenteel een OCZ Vertex 2 en vroeg me af of ik netals wat ik met mijn huidige laptop gedaan heb ( hardeschijf vervangen met SSD ) ook 'makkelijk' met de Vaio Z kan doen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Omniferious schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:02:
Heeft iemand geprobeerd om zijn hardeschijf te vervangen met een 2.5" SSD? Ik heb momenteel een OCZ Vertex 2 en vroeg me af of ik netals wat ik met mijn huidige laptop gedaan heb ( hardeschijf vervangen met SSD ) ook 'makkelijk' met de Vaio Z kan doen. Iemand hier ervaring mee?
Nog niet met mijn Z. Heb recentelijk wel de harddisk in my Sony TT vervangen door een Kingston SSD.

Hieronder een guide voor het openen van de Z. Guide gaat over het vervangen van de dvd/blueray drive door een caddy met harde schijf maar is ook bruikbaar voor het vervangen van de harddisk door een ssd.

http://www.newmodeus.com/...-caddy-installation-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
falconxp schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:40:
[...]

Nog niet met mijn Z. Heb recentelijk wel de harddisk in my Sony TT vervangen door een Kingston SSD.

Hieronder een guide voor het openen van de Z. Guide gaat over het vervangen van de dvd/blueray drive door een caddy met harde schijf maar is ook bruikbaar voor het vervangen van de harddisk door een ssd.

http://www.newmodeus.com/...-caddy-installation-.html
Nice =)

Jammer alleen dat je niet meer je Vaio Z kan configureren in Nederland... Iemand enig idee waarom? USA en Duitsland bijvoorbeeld kan je nog wel je Vaio Z configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 08:18
Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met de levering van de nieuwe modelen.

De opvolger van de Z is de vpc sa1 z9e of s9e, het rijtje met specs heb ik op papier.

Als ik alles goed lees worden de modelen op 22-2 aangekondigd en vanaf week 10 geleverd.advies prijs voor de sa1z9e is 2800 euro en voor de sa1s9e 2000. met de grootste verschillen de z heeft 8gb ram en 256 ssd en de s heeft 6gb ram en 128 gb ssd.

tevens lijkt het of ze HD ondersteunen maar hier kan ik niet 100% zeker van zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Donnows op 06-02-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Donnows schreef op zondag 06 februari 2011 @ 00:24:
Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met de levering van de nieuwe modelen.

De opvolger van de Z is de vpc sa1 z9e of s9e, het rijtje met specs heb ik op papier.

Als ik alles goed lees worden de modelen op 22-2 aangekondigd en vanaf week 10 geleverd.advies prijs voor de sa1z9e is 2800 euro en voor de sa1s9e 2000. met de grootste verschillen de z heeft 8gb ram en 256 ssd en de s heeft 6gb ram en 128 gb ssd.

tevens lijkt het of ze HD ondersteunen maar hier kan ik niet 100% zeker van zijn
:O :) Source? Link? Plaatje? :D Zeer intressant =D Misschien dan toch maar even wachten met de huidige Z kopen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

De Vaio SA/SB schijnt een vervanger voor de S serie te zijn (en een soort in between model voor de nieuwe Z uitkomt ergens Q3 of Q4 dit jaar).

Het Vaio SA/SB topic;
http://forum.notebookrevi...next-new-13-3-laptop.html

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
mijn source is mijn monteur van mijn oude z, die was kapot en niet te repareren, via sony mag hij een coulance regeling toen naar de opvolger van mijn oude z.

Tevens heeft hij specs gekregen mbt tot de nieuwste modellen die komen. ik heb hier een afdruk van om een impressie te krijgen van een "vervangend" model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vraag me af waarom hoe lang het nog gaat duren voor dat er een opvolger komt van de Z serie aangezien hij al enige tijd niet meer te configureren is op de website. De proccessor zal waarschijnlijk Sandy Bridges zijn, Ram zal weinig veranderingen in zijn max 8 gb, Blu Ray combo / USB 3.0, is het wachten dan misschien op de nieuwe generatie SSD's of mis ik iets nieuws?

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 09-02-2011 14:56 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25nm SSD's met pci aansluiting... Maar ik vermoed inderdaad dat ze aan het wachten zijn op SB, de productiefout heeft het hele schema van sony, dell, en anderen in de war gegooid.
Bij Dell kan je zo goed als niets meer bestellen met een i7-740m.

• Omniferious
Aangezien je niet meer kan configureren in Nederland, vroeg ik me af of mensen ervaring hebben met het configureren op de Duitse website en de levering hiervan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil graag een 1080p met een Core i7, ik hoef geen quad SSD en ook geen blueray speler. Daarom lijkt het mij ook zonde om de VPCZ13Z9E/X te halen want die is gewoon te duur.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het lijkt wel of iedereen ineens spontaan een nieuwe laptop wil aanschaffen. Advies heb nog even geduld tot de nieuwe releases. De reden waarom je niet meer kan configureren is omdat het niet meer lang zal duren voor de nieuwe lijn uit komt.

• Omniferious
Geduld? Ik heb een laptop nodig omdat mijn huidige laptop kapot is =p Waarom zou je niet in Nederland kunnen configureren en wel in bijvoorbeeld Duitsland as er een nieuwe release komt?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De exact zelfde vraag heb ik ooit aan sony gesteld. Het mooie antwoord was:

" Dit is een beslissing genomen door het bestuursorgaan van Sony " uhhh ja....

Ik hou je echter niet tegen. Als je nu geld wil verspillen en tegen de tijd dat je laptop eindelijk arriveerd de nieuwe lijn wordt geintroduceerd zal je wel flink balen denk ik.

Kijk anders even rond of je een tijdelijke budget laptop kan vinden.

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Waarom zou het verspilling zijn om nu zo' n laptop te kopen als die alles doet wat je wil ipv. wachten op een nieuwe laptop die mogelijk ook nog eens kinderziektes heeft, waardoor hij na een paar weken weer retour fabrikant mag en je alsnog zonder laptop zit? Intel lost nu het probleem met de Sandy Bridge netjes op, maar er zullen meer nieuwe onderdelen in zitten en sommige dingen komen gewoon niet direct naar buiten bij fabriekstesten. Het maakt niet uit wanneer je hardware koopt, er loert altijd wel een nieuw model om de hoek en soms moet je een knoop doorhakken. "Ik heb nu een laptop nodig" lijkt me een goeie motivatie hiervoor. Iedereen maakt gelukkig z'n eigen keuzes, en ik snap het tweaker gevoel ook wel, maar om een laptop van minder dan een half jaar oud al 'verspilling' te noemen vind ik wat ver gaan, zeker als het een Z serie is..

De Z11 was destijds ook cutting edge met quad-SSD en bij mij ging dat na een paar maanden al mis. Nu was Sony bij mijn reparatie gelukkig erg snel en had ik na 4 dagen (incl. transport!) een gefixte laptop terug, kudos voor dat, maar ik heb nog liever een laptop die ik niet op hoef te sturen. Mijn Z11 is nog geen jaar oud en er zijn al 3 revisies op geweest! Dat had ik echt niet verwacht toen ik hem kocht. Was de Z11 zo bagger dat ze hem snel probeerden te verbeteren? Of was het puur voor mensen die echt op die minimale upgrades zaten te wachten? Als ik zie dat er zo snel nieuwe revisies op een laptop komen lijkt het me veiliger om een late revisie van het huidige model te kopen, dan een eerste versie van een nieuw design. Uiteindelijk vind ik een bruikbare laptop belangrijker dan een nieuwe. Zelfde heb ik bij auto's, het zijn toch dingen waar je op moet kunnen vertrouwen. Hoe dan ook, mocht er met deze Z iets gebeuren waardoor ik een nieuwe machine nodig heb, dan wordt het gewoon meteen de gangbare Z van dat moment.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Myedvyed schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:00: Mijn Z11 is nog geen jaar oud en er zijn al 3 revisies op geweest! Of was het puur voor mensen die echt op die minimale upgrades zaten te wachten?
Vooral dit, en niet eens zozeer voor mensen die er op zitten te wachten maar puur om gewoon altijd de snelste spullen erin te kunnen hebben zitten. Sony vernieuwt de hele lineup elke 3 a 4 maanden ongeveer, meestal hele kleine stapjes op processorgebied omhoog (bv de i7-620M naar de i7 640M) en soms een flinke verandering (van de 8GB uit de Z12Z terug naar 6GB in de Z13Z maar dan de dvd brander omruilen voor een bluray brander).

Verwijderd

Revisie is ook een groot woord, het verschil tussen de Z11, 12, en 13 beperkt zich tot een iets hogere geclockte versie van dezelfde processor en een rebrand van dezelfde grafische kaart.
Het 2e cijfer bij sony modellen kun je het beste negeren, pas bij de Z21 worden er echter veranderingen gemaakt.
Over een maand heb je eenzelfde performancewinst als waar je normaal een jaar op moet wachten, of dat het waard is? Dat kan ik niet voor jouw beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Agh, ik zal dan wachten op ten minstens de introductie van de modellen. Mijn scherm op mijn laptop doet het momenteel niet, dus ik zit aangesloten op een externe monitor wat niet fijn is :) Als de introductie dan echt zo lang zal duren, zal ik toch voor de Z serie gaan.

• Donnows
Zo als ik al eerder gezegd heb, De relases van de nieuwe laptops is week 10. waarschijnlijk (weet ik niet 100% zeker) komt er meer informatie op 22 - 2 dus wanneer je een nieuwe laptop wilt, wacht 5 dagen dan is er meer bekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
De SB staat op de UK website trouwens. http://www.sony.co.uk/product/vn-s-series/vpcsb1x9e-s

Hopen dat ze ook een SA laten zien binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hier een iets betere link met overzicht in de gehele s serie lijn, wel interresant dat dit model configureerbaar is, maar jammer dat er maar 1 resolutie is " 1366x768 "

http://www.sony.co.uk/product/vn-s-series

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 20-02-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
De SA zou 1600x900 moeten hebben. En de SA/SB is (nog) niet configureerbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Omniferious op 20-02-2011 20:16 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Gezien het feit dat de Z-serie ook GPS hebben is een gestolen laptop in theorie ontzettend eenvoudig terug te vinden met Prey. Nu moet ik nog de juiste tutorial volgen om ook het GPS gebeuren op mijn laptop werkend te krijgen maar ik was op voorhand benieuwd of er mensen met deze laptop dit ook al hadden geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:07
Wordt de z nu vervangen door de SA/SB? of is de z strax weer te configureren als de Sandy Bridge processoren beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
In de zomer komt de nieuwe Z uit. Model schijnt volgens geruchten een compleet redesign te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
de SA/SB is een compleet andere laptop, totaal niet vergelijkbaar met de Z, op geen enkele manier: zwaarder, lomper, geen quad SSD's. Dus misschien moeten die een eigen topic krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:21:
de SA/SB is een compleet andere laptop, totaal niet vergelijkbaar met de Z, op geen enkele manier: zwaarder, lomper, geen quad SSD's.
Volgens een eerder T.net bericht zie ik het volgende staan:
Er zou ook een VPC-SA1Z9E-variant met 8GB geheugen en 256GB-ssd op komst zijn, waarbij een gewicht van 1,46 kilogram voor de SA-Vaio's genoemd wordt.
Het gewicht ligt op 1,69 kilo [van de SB serie]
Volgens deze geruchten lijkt het dus dat er nog wel degelijk verschil is tussen de twee series. Waarbij het gewicht van de high-end SA versie duidelijk lager is, dat vergelijkbaar is met de huidige Z-series, die loopt van 1,42 tot 1,47 kg.

In een later T.net bericht staat wel dat de dikte 24 mm is en dat is hetzelfde als de huidige Z serie. De andere maten heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 27-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook de SB is opgedoken in de pricewatch:
pricewatch: Sony Vaio VPCSB1A9E (Zwart)
pricewatch: Sony Vaio VPCSB1X9E (Zwart)
pricewatch: Sony Vaio VPCSB1S1E (Wit)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omniferious schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:09:
Aangezien je niet meer kan configureren in Nederland
Toevallig kwam ik de volgende link tegen waarmee het wel nog kan?

Link

Misschien een foutje van Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:19:
[...]

Toevallig kwam ik de volgende link tegen waarmee het wel nog kan?

Link

Misschien een foutje van Sony :)
Lastige keuze, met een levertijd van 5-6 weken kan ik liever dan toch voor een Sandy Bridge laptop gaan =\
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.