Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 20:22
Noem maar eens een notebook met
- gewicht < 2KG
- i5 / i7
- 13 inch scherm met 1080p res.
- 256GB SSD in RAID 0

Ik denk dat we op een beetje te ver offtopic gaan nu dus misschien wil je deze vraag per DM beantwoorden?

Conclusie: Volgens mij heeft de Z een aantal mogelijkheden/combinaties (waaronder de hybrid graphics er een van is) die bij andere notebooks niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Sluxor schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:57:
En een heel ander vraagje: biedt sony net als apple een wereldwijde service aan? Ik zit op dit moment voor een half jaar in China en wil hier graag de Z13 kopen. Echter, als ik weer thuis ben en er is wat mis met het apparaat dan wil ik hem niet eerst per post op moeten sturen naar China..
Ja, voor de Z serie is dit er, maar alleen het eerste jaar, als je de laptop koopt in een land waarin Sony dit aanbiedt (voor zover ik begrijp). Daarna heb je nog 2 jaar garantie in het land van aankoop, totaal 3 jaar dus. Je kunt eens zoeken op Vaio IRS / International Repair Service voor meer info, ik neem aan dat China ook geen probleem is. Ook moet je laptop geregistreerd zijn bij Sony (serienummer, datum/plaats van aankoop), maar dat deden ze bij mij al in de winkel. Om op safe te spelen met dit soort dingen heb ik hem bij Sony Style zelf gehaald, weet niet of dat nog uitmaakt voor IRS.

Ik krijg foutmeldingen over de SSD (zonder verder daadwerkelijk problemen te hebben) en heb mijn laptop in Thailand gehaald, zit dus in het schuitje waarbij dit belangrijk is.(Ik heb een Z11 overigens, de Z12 en Z13 hebben andere SSDs.. VERDACHT!!!)

Bij de helpdesk begint het met "run een diagnostic", die geen fouten oplevert (ook maar 5 minuten duurde ipv de '3 tot 4 uur' die ze meldden), waarna het "doe een recovery" is en uiteindelijk "maak een afspraak om de laptop op te laten halen". Begrijpelijk dat ze het zo doen, maar ik zou liever gesproken hebben met iemand die meer technische kennis had.. mijn screenshots wilden ze ook niet zien. Aan de andere kant: de laptop kan op een adres naar keuze (in mijn geval dus op werk) en afgesproken tijd worden opgehaald, dat vind ik wel netjes. Ze schatten dat het 7 tot 8 werkdagen kost voordat ik hem weer terugkrijg, maar ik ga er vanuit dat het langer duurt. Ligt ook aan het soort reparatie en of ze onderdelen uit het Verre Oosten® moeten bestellen. Dit weekend ga ik nog eens een full backup draaien en een recovery proberen, daarna gaat ie waarschijnlijk naar Sony dus ik zal laten weten wat m'n praktijkervaringen zijn.

Saillant detail: volgens CHKDSK zit het probleem juist in het recovery volume (in oa. een of andere italiaanse DLL), dus dat wordt leuk. Gelukkig heb ik de eerste dag een recovery disk gemaakt (!!!)

Omdat ik de RAID 0 versie (256 GB) heb kan ik met diagnostic programma's niet de SMART status opvragen van de losse volumes, alleen de meegeleverde Intel toolkit kan dit voor de disks in de array en zegt "er is iets mis met disk 2!" zonder meer info. Ik kan een 'reset to normal' uitvoeren en dan miept ie even niet over foutmeldingen, maar ik vertrouw het niet dus wil hem laten repareren voordat dat eerste jaar voorbij is.

Buiten die SSD foutmeldingen is dit echter de perfecte laptop voor mij. Full HD werkt prima, alles past mooi op het scherm als ik aan het ontwikkelen ben. Twee VMs naast elkaar draaien ook geen probleem. Die draaien als een tierelier trouwens, start/suspend vaak binnen een seconde (behalve de eerste keer, dan duurt het een paar seconden). Ter vergelijking, op werk heb ik een vrij nieuwe Dell Latitude E6500 serie met Core 2 Duo, 4 GB RAM, etc., en die doet vrolijk 5 tot 10 minuten over het starten van dezelfde VM. Mocht het full HD scherm toch te priegelig zijn, dan is het multitouch touchpad handig om in te zoomen. Dit is de eerste laptop die ik ooit gehad heb waarbij ik aan het touchpad genoeg heb. Sterker nog, als ik na een tijdje weer achter een desktop PC zit begin ik soms instinctief met m'n duimen onder het toetsenbord te draaien. Uiteraard zonder effect :P En je kunt er gewoon fatsoenlijk op gamen, GTA IV, Mafia II, Starcraft II, werkt allemaal prima. En het ding weegt ook nog eens niks. Bij mijn variant werd de Adobe Elements Suite meegeleverd en die versies van Photoshop / Premiere kunnen eigenlijk alles doen wat ik wil. Ideaal! Mocht deze laptop ooit onverhoopt de geest geven of verdwijnen in een natuurramp ofzo, dan koop ik weer een Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:53:
@Karp

Wat bedoel je met "beeld veranderd?"

Misschien moet je Powerstrip gebruiken? Die kan mogelijk wel overweg met 2 videokaarten.

---

1 probleem merk ik wel met de 1080p. Zodra ik mijn hoofd even beweeg of even focus op een ander punt of wanneer de laptop wat heen en weer beweegt (op mijn schoot), dan zie ik een soort diagonaal raster (linksonder naar rechtsboven) over het scherm.

Hebben meer mensen hier last van?

Zal wel door de kleine pixels komen. Het is behoorlijk irritant als het je eenmaal ziet.

@Philflow, dank, heb ik weer een zoekterm :-)
Tja, lastig uit te leggen. Maar volgens mij wordt het beeld zowel donkerder als contrastlozer. Alsof de backlight dimt of iets dergelijks.

Raster herken ik me niet in trouwens. Goede resolutie wel ingesteld neem ik aan? Niet ingezoomd of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Karp schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:28:
[...]

Tja, lastig uit te leggen. Maar volgens mij wordt het beeld zowel donkerder als contrastlozer. Alsof de backlight dimt of iets dergelijks.
Je zegt het zelf eigenlijk al, volgens mij :P

Wat ik af en toe gezien heb houdt verband met de automatische helderheidsinstelling. In bepaalde gevallen met 'schemerig' omgevingslicht merk ik dat als het scherm veel wit bevat, de sensor een deel van die helderheid oppikt en evt. de helderheid verhoogt omdat er een bepaalde lichtsterkte gemeten wordt. Wanneer het scherm daarna vooral met zwart gevuld wordt daalt de lichtopbrengst ervan, wat de sensor merkt en er weer voor zorgt dat de helderheid nog eens extra verlaagd wordt (donkere omgeving = minder helderheid nodig). Die wisselingen vallen wel enigszins op omdat het trapsgewijs gaat. De sensor reageert dus min of meer op de gevolgen van zijn eigen acties.

Je kunt eens proberen de automatische helderheidsregeling uit te zetten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Myedvyed schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:05:
[...]

Je zegt het zelf eigenlijk al, volgens mij :P

Wat ik af en toe gezien heb houdt verband met de automatische helderheidsinstelling. In bepaalde gevallen met 'schemerig' omgevingslicht merk ik dat als het scherm veel wit bevat, de sensor een deel van die helderheid oppikt en evt. de helderheid verhoogt omdat er een bepaalde lichtsterkte gemeten wordt. Wanneer het scherm daarna vooral met zwart gevuld wordt daalt de lichtopbrengst ervan, wat de sensor merkt en er weer voor zorgt dat de helderheid nog eens extra verlaagd wordt (donkere omgeving = minder helderheid nodig). Die wisselingen vallen wel enigszins op omdat het trapsgewijs gaat. De sensor reageert dus min of meer op de gevolgen van zijn eigen acties.

Je kunt eens proberen de automatische helderheidsregeling uit te zetten misschien?
Die heb ik dus al uit gezet in de vaio control center :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Karp schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:14:
[...]

Die heb ik dus al uit gezet in de vaio control center :p
Okee, dan heb ik zo gauw geen ideeën meer :P

Gebeurt het dimmen in beide gevallen (donker->licht en licht->donker) of wordt het beeld in een van de twee gevallen juist lichter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Als ik van donker naar licht ga lijkt het beeld gedimd. Dus dan zal hij dimmen van licht naar donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Karp schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:37:
Als ik van donker naar licht ga lijkt het beeld gedimd. Dus dan zal hij dimmen van licht naar donker.
Dat is precies het tegenovergestelde van de automatische dim-functie, dus het zal inderdaad iets anders zijn. Helaas zou ik ook niet weten wat het dan wel is. Heb je al eens geprobeerd b.v. vanaf een Linux CD ofzo te booten om te kijken of het een hardware probleem is of een software probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en een vaio z besteld. Mijn laptop is toch iets waar ik dagelijks enkele uren mee bezig ben dus heb ik voor mezelf uitgemaakt dat een beetje extra wel mag :9~

Ik heb hem besteld in belgie en heb hem ook kunnen configureren naar mijn zin. Enigste waar je moet mee leren leven is een qwerty toetsenbord. Voor mij maakt dat niet echt uit omdat ik toch overal met qwerty werk.

ik heb de volgende configuratie gekozen:
Processor : Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
Batterij : 9cell
Geheugen : 8 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Harde schijf : 128 GB Ultra SATA Flash SSD
Afwerkingen : Zilver (Metal Mosaic)
Display : 33,3 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Optisch station : DVD-station

Prijs : 2.068,98

Ben erg benieuwd nu nog 3 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dranica schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:46:
Ben erg benieuwd nu nog 3 weken wachten.
Ik denk dat je hem wel lief gaat vinden :) hoop geld maar ook wel een erg fijne laptop.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:37
Ook 1 besteld als vervanger voor mijn TT.

Artikelnummer : VPCZ13V5E
Productomschrijving : Notebook VPC-Z13V - Persoonlijke
Optisch station : Zonder DVD-station
Harde schijf : 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth®
Processor : Intel® CoreTM i5-560M, 2,66GHz
Poorten : 3 USB Poorten
Display : 33,3 cm LCD, 1600x900 + camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Afwerkingen : Zilver
Geheugen : 8 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Batterij : Standaardbatterij
Beveiligingsfuncties : Fingerprint reader + TPM
Besturingssysteem : Windows® 7 Professional
Taal en toetsenbord : Engels (QWERTY international)

HDD wordt op termijn vervangen door een SSD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Ik wilde het toch even delen maar ik werd net gebeld door een mevrouw van Sony (gok België) omdat ik bij een enquete nogal wat opmerkingen had geplaatst. Die gingen over bereikbaarheid van hun support line (iets willen bestellen is meer soort van survival, hou je het vol of niet) en over de grafische drivers.

Heb haar geprobeerd uit te leggen waarom actuele drivers (zeker die voor de grafische kaart) erg relevant zijn gezien CS5 pakketten die de CUDA technologie ondersteunen. Haar ook gezegd dat ik niet de enige ben die baalt dat Sony zeker die grafische drivers niet wat actueler houdt. En tevens verteld dat schijnbaar iemand anders het wel lukt om vrij recente drivers geschikt te maken voor een Sony Vaio Z.

Wie weet helpt het, ze heeft alles genoteerd en ging het verder doorgeven. Wel netjes dat ze er achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Kudos voor Sony Alsace!

Ik heb vorige week woensdag mijn Vaio Z naar Sony verscheept wegens een mogelijk defecte SSD. Vandaag (maar 4 werkdagen later, inclusief verzending en terugzending!!) kreeg ik hem terug. Dus ik schrok, dacht dat er iets mis was gegaan en kon me niet voorstellen dat hij al gerepareerd was. Er zat ook geen bon los in de doos.

Maar na het uitpakken zat er inderdaad een bon tussen scherm en toetsenbord, een 'excuusbrief wegens de ervaren problemen' en een gratis schoonmaakdoekje. Ze hadden de laptop ook schoongemaakt.

Netjes, erg netjes!

Ik had er niet op gerekend dus kan de laptop hier niet uitproberen zonder batterij of adapter, dus het uiteindelijke oordeel volgt vanavond :P

Edit: na een image restore van m'n backup draaien al m'n apps en VMs weer als vanouds! Heerlijk als dingen gaan zoals het zou moeten. Serienummer van de nieuwe schijf is overigens totaal anders (andere beginletter, korter, etc.) dan dat van de oorspronkelijke schijven, hoewel het model hetzelfde is volgens de Intel tool.

[ Voor 18% gewijzigd door Myedvyed op 09-11-2010 21:46 ]

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Ik HAD eigenlijk mijn zinnen gezet op een Macbook Air 13". Echter onderweg naar de Applestore liep ik langs een electronicazaak welke een VPCZ12Z9E/X heeft staan conform de specs zoals op deze site: http://www.expansys.com/s...gb-256gb-ssd-13-1-201733/

En ik moet zeggen ik was behoorlijk onder de indruk.

Nu het vergelijk in prijs:
De MacBook Air met 2.13GHz - 256 SSD - 4GB kost > EUR 1780
De VPCZ12Z9E/X kost EUR 1999 (nieuw in doos - omdat dit een uitloop model is)

Het verschil in gewicht is verwaarloosbaar MBA 1,32 Kg vs. Sony 1,4 Kg....het verschil in aansluitingen enorm!

Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Hoe robuust is de Sony in dagelijks gebruiik, aangezien deze zonder verdere beschermhoes in een rugzak vervoerd zal worden (bij mijn vorige 3 Dell Latitudes is dit jaren probleemloos gegaan)?
  2. Is dit een goede prijs voor een uitloop model?
  3. Is de i7 processor wel een goede keus t.o.v. de i5 in het licht van verbruik (ook al weet ik dat ik geen keus heb om dit te wijzigen)?
  4. Is het scherm van de Z12 gelijk aan de Z13, beiden in de resolutie 1600*900 (semi mat/ semi gloss).....aangezien ik altijd bewust heb gekozen voor een mat scherm.?
  5. Zijn er argumenten te bedenken om toch voor de MBA te gaan?
  6. Zijn er Sony Vaio Z- gebruikers die gebaseerd op hun ervaringen met de Vaio Z toch over zouden willen stappen op de MBA.....en zo ja, waarom dan?
Bij voorbaat dank,

PoisonRX

[ Voor 5% gewijzigd door PoisonRX op 11-11-2010 10:37 ]

• OzBoz

OzBoz

PoisonRX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:32:
• Zijn er Sony Vaio Z- gebruikers die gebaseerd op hun ervaringen met de Vaio Z toch over zouden willen stappen op de MBA.....en zo ja, waarom dan?
[/list]
Volgens mij zijn er maar een paar dingen echt relevant.

a) wil je graag met OS X werken
b) heb je het geld er voor over om veel te betalen voor matige specs

Wat betreft de specs, als ik bij Apple kijk zie ik dat de macbook air 1.83Ghz heeft, en standaard 2GB. Daarbij een lagere resolutie dan de Sony en een mindere grafische kaart.

Maar vooral punt A is relevant. Ik heb zo'n 15 jaar achter een Mac gewerkt. Dus OSX is voor mij niet nieuw. Zelf mis ik alleen teveel programma's onder OSX die ik wel handig vind. Wat betreft de Macbook Air, absoluut mooi maar je betaald relatief wel erg veel voor matige specs. Ik zou wat dat betreft eerder een Macbook Pro tegenover een Vaio Z zetten en daar tussen kiezen.

Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt, maar ik zou het dan vooral laten afhangen van de vraag of je met OS X wilt werken.

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

PoisonRX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:32:Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Hoe robuust is de Sony in dagelijks gebruiik, aangezien deze zonder verdere beschermhoes in een rugzak vervoerd zal worden (bij mijn vorige 3 Dell Latitudes is dit jaren probleemloos gegaan)?
  2. Is dit een goede prijs voor een uitloop model?
  3. Is de i7 processor wel een goede keus t.o.v. de i5 in het licht van verbruik (ook al weet ik dat ik geen keus heb om dit te wijzigen)?
  4. Is het scherm van de Z12 gelijk aan de Z13, beiden in de resolutie 1600*900 (semi mat/ semi gloss).....aangezien ik altijd bewust heb gekozen voor een mat scherm.?
  5. Zijn er argumenten te bedenken om toch voor de MBA te gaan?
  6. Zijn er Sony Vaio Z- gebruikers die gebaseerd op hun ervaringen met de Vaio Z toch over zouden willen stappen op de MBA.....en zo ja, waarom dan?
  1. Ik sleep hem niet dagelijks mee dus kan er niet veel over zeggen, maar heb hem wel regelmatig in een rugzak gehad (wel in z'n eigen vakje) op reis naar/door Azië zonder problemen. Ik zou nog geen krassen hebben (sinds vorig jaar maart eigenaar van de Z11), maar ik kreeg vorige week de eerste kras doordat ik m'n iPad erop legde, en dat appeltje scherpe randjes had.. bahbah.
  2. Volgens mij wel, voor deze uitvoering (256 GB SSD + i7). Die kostte nieuw volgens mij minimaal 500 euro meer in NL.
  3. Op stamina mode gaat de laptop bij mij makkelijk 4 uur mee met WiFi aan, soms 5 afhankelijk van wat ik ermee doe, dat is voor mij voldoende. Speed mode scheelt niet zo heel veel eigenlijk, maar als hij daarop staat wil dat meestal zeggen dat ik ga gamen of video/audio bewerken en dan houdt de batterij het sowieso minder lang uit.
  4. Dit weet ik niet, het scherm op de Z11 is gewoon mat in ieder geval, maar ik heb het full HD scherm dus dat is misschien anders dan het 1600x900 scherm.
  5. Als je liever/meer met OS X werkt dan met Windows 7 misschien, of apps wil ontwikkelen voor iPhone. Of als je de MBA mooier vindt of het extra beetje minder gewicht belangrijk vindt.
  6. Ik vond de nieuwe MBA ook wel interessant, maar had mijn Vaio Z al en zou daar nog steeds voor gekozen hebben. In mijn optiek is de hardware superieur en ik werk ook liever met Windows 7. Veel van de apps die ik gebruik draaien prima onder OS X (VMWare, Cubase, etc.) maar ik speel ook graag games erop en de meeste daarvan zijn nog niet geport. Neemt niet weg dat de nieuwe MBA's leuke notebooks zijn verder. Als je geen games speelt en geen zware Windows-only apps draait is er minder reden om voor een Z te kiezen. Hooguit de SSDs die alles net wat soepeler maken, maar die heeft de MBA ook geloof ik.

• PoisonRX
@ OzBoz en MyDvyed,

Beiden bedankt voor jullie antwoorden. Qua looks zou ik absoluut voor de MBA gaan en ik ben bekend OSX. Ik heb heel lang een Powerbook 12" gehad, geweldig ding, waar ik met veel pleaier mee heb gewerkt. Echter doordat de fan veel lawaai maakte is deze uiteindelijk verkocht.

De MacBook Pro is voor mij te groot/zwaar om mee te zeulen, derhalve de MacBook Air met 2.13GHz - 256 SSD - 4GB.....wat het toch ook weer op EUR 1780 brengt. Aangezien ik toch al snel 3 a 5 jaar met een notebook doe is EUR 220 meer uitgeven voor een Sony Vaio verwaarloosbaar over die termijn.

@ OzBOZ:
Indien je jouw windows-applicaties zou kunnen draaien op een MBA, zou je dan toch bij de Vaio blijven?

@ MyDvyed:
Blijft de fan voldoende stil in 'stamina-' en 'Speedmode' om bijv. medereizigers in het vliegtuig niet te storen?

Ik ga waarschijnlijk in de loop van vandaag nog maar 's even kijken naar beide machines. The agony of choice.

PoisonRX

• OzBoz

OzBoz

PoisonRX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:12:
@ OzBOZ:
Indien je jouw windows-applicaties zou kunnen draaien op een MBA, zou je dan toch bij de Vaio blijven?
Nou in principe kun je natuurlijk (heiligschennis) ook gewoon Windows 7 op een MBA zetten. Maar ik heb (veel) geld betaald voor de Sony Vaio omdat het gewoon één van de snelste portable laptops is met dat gewicht, zo niet de snelste. En ik gebruik nogal wat grafische pakketten en render ook graag wat dingen dus voor mij is snelheid wel een issue. Als ik alleen voor de looks zou gaan dan was het wel een MBA geworden. Ziet er gewoon super uit al vind ik de specs erg tegenvallen. Beetje oude processor enzo, ze hadden vast nog een voorraadje :)

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

PoisonRX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:12:
@ MyDvyed:
Blijft de fan voldoende stil in 'stamina-' en 'Speedmode' om bijv. medereizigers in het vliegtuig niet te storen?
Goeie vraag, dat vind ik lastig te zeggen. Ik vind hem vrij stil, hoewel hij wel een beetje begint te blazen als je de CPU meer gaat belasten (met name bij games of rendering). Maar omdat het bij mij thuis altijd doodstil is valt ook elk zachte geluid op, zo hoor ik de koelkast en de fans van m'n NAS en laptop. In het vliegtuig heb je veel meer achtergrondgeluid dus ik denk dat de fan daar verwaarloosbaar is, zeker als je alleen wat film kijkt of documenten update. Maar aangezien ik altijd in-ear headphones op heb in het vliegtuig kan ik dat niet zo goed beoordelen. Heb er in ieder geval nooit opmerkingen over gehad :P

• maratropa
  • Niet online
Ik heb een beetje hetzelfde, ik wil en draagbaar en niet te groot maar toch een redelijke workstation snelheid voor CAD/CAM en 3d.. en dan kom je snel bij de Z uit. (als je niet voor de grotere workstation laptops van dell, hp en lenovo wilt gaan) Ook qua scherm is er gewoon erg weinig alternatief. De Envy 14 is misschien nog te overwegen..

Ik zit er over te denken om de "goedkope" Z versie te nemen, er zelf een SSD in te zetten, en dan zeker met backlight upgrade.

Waar ik nog over twijfel is of ik er een full HD scherm in zal laten zetten, en of het de moeite is om de proc te upgraden..

Welke config heb jij Ozboz?
OzBoz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:17:
[...]
Nou in principe kun je natuurlijk (heiligschennis) ook gewoon Windows 7 op een MBA zetten. Maar ik heb (veel) geld betaald voor de Sony Vaio omdat het gewoon één van de snelste portable laptops is met dat gewicht, zo niet de snelste. En ik gebruik nogal wat grafische pakketten en render ook graag wat dingen dus voor mij is snelheid wel een issue. Als ik alleen voor de looks zou gaan dan was het wel een MBA geworden. Ziet er gewoon super uit al vind ik de specs erg tegenvallen. Beetje oude processor enzo, ze hadden vast nog een voorraadje :)

specs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

De Z12Z heeft overigens ook het FullHD 1920*1080 scherm ipv het 1600*900 scherm! Het is geen compleet mat scherm maar ook geen echt glossy scherm, het is wat mij betreft de ideale tussenvorm. Mooie kleuren, goede kijkhoek en weinig tot geen reflecties.

Het geluid van de fan kan je altijd nog in het vaio control centre instellen op stille modus als het echt moet. Die functie (schakelen tussen koel-profielen) heb ik gekoppeld aan de sneltoets tussen de assist en vaio knop die normaal je schermen indeelt. Ideaal als je echt stilte nodig hebt zoals het werken in een compleet stille omgeving. Bij normaal gebruik is de gebalanceerde stand overigens ook behoorlijk stil, hij zal alleen iets vaker sneller gaan draaien terwijl in de stille stand er gewoon wat minder prestaties zijn (cpu gaat minder snel of zelfs helemaal niet de turbo in).

De i7 is een 620M, ook een dualcore net als de i5 uitvoeringen. Qua verbruik scheelt het dus niet zoveel. Wel heb je meer geheugen erin zitten en een scherm wat meer stroom verbruikt. De i5 versie gaat iets langer mee op een lading maar dat is max 30 minuten meer. Ik haal er op stamina regelmatig meer dan 6 uur uit, dat is wel met een profiel met max 50% cpu power, 40hz scherm, geen aero interface, alle stroom-besparing die mogelijk is erbij dus. Prima werkbaar en zelfs in de langzaamste stand nog sneller dan de meeste andere laptops en dekstops :D

• PoisonRX
Ik ben zojuist nog even naar de electronicaaak geweest en SickNick is volkomen correct, het bleek een FullHD scherm te zijn nadat we hem opgestart hadden.....echt een fraai scherm!

Nu heefft de verkoper het mij nog moeilijker gemaakt, ik kan kiezen tussen:
  • De Z12 helemaal nieuw in doos, garantie, FullHD alles erop en eraan > EUR 1999;
  • Dezelfde Z12, maar als demo welke men heeft geprobeerd te stelen (het slotgat aan de linkerzijkant is uitgebogen en er zit een heel klein deukje in het metaal naast de linker shift toets) > EUR 1500 (met dezelfde garantie etc.)
Best een groot verschil voor een klein beetje 'schade' Ikzelf denk er geen problemen mee te hebben, alleen het lijkt alsof ik met een gejat apparaat rondloop...wat de tweehandswaarde ook niet ten goede zal komen over 3 jaar of zo.

Advies is welkom

PoisonRX

PS

Hoe snel (in seconden) start eigenlijk een dergelijk configuratie (SSD, i7, 8GB) op naar Windows7.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31
Kunnen jullie via sonystyle wel een bestelling afronden? Bij mij krijg ik een melding op moment dat je een betaalkeuze moet selecteren. Welke je ook neemt, ik krijg steeds de melding dat er een fout is opgetreden bij de bestelling.

Benieuwd of dat aan mij ligt of dat jullie er ook last van hebben.

Edit, even refreshen en het ligt waarschijnlijk idd aan sony:

Dear Customer,
This website is currently undergoing scheduled maintenance and will be available shortly.

We apologise for any inconvenience
Sony Europe

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 11-11-2010 13:30 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Verwijderd

PoisonRX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:26:
Ik ben zojuist nog even naar de electronicaaak geweest en SickNick is volkomen correct, het bleek een FullHD scherm te zijn nadat we hem opgestart hadden.....echt een fraai scherm!

• De Z12 helemaal nieuw in doos, garantie, FullHD alles erop en eraan > EUR 1999;
  • Dezelfde Z12, maar als demo welke men heeft geprobeerd te stelen (het slotgat aan de linkerzijkant is uitgebogen en er zit een heel klein deukje in het metaal naast de linker shift toets) > EUR 1500 (met dezelfde garantie etc.)
Best een groot verschil voor een klein beetje 'schade' Ikzelf denk er geen problemen mee te hebben, alleen het lijkt alsof ik met een gejat apparaat rondloop...wat de tweehandswaarde ook niet ten goede zal komen over 3 jaar of zo.

Advies is welkom

PoisonRX

PS

Hoe snel (in seconden) start eigenlijk een dergelijk configuratie (SSD, i7, 8GB) op naar Windows7.
de 2ehand waarde keldert heus niet met >€500 vanwege een deukje :)

• OzBoz

OzBoz

Ik heb hier de Z12/i7/128GB/8GB/1600x900 met backlit keyboard, fingerprint en normale batterij en nog een 3G slot (maar meer met oog op toekomst en wel betaalbare abonnementen ;)).

Zelf ben ik blij dat ik voor deze resolutie heb gekozen omdat het toch wat ontspannender kijkt zeker als je er gewoon mee op de bank hangt en hij wat verder van je af ligt. Maar de laptop liep rondjes om mijn PC dat begon weer te irriteren dus nu ook nieuwe PC aangeschaft. Fijne van die Vaio Z is gewoon dat je hem heerlijk makkelijk meeneemt maar dat het stiekem een enorm snelle laptop is.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:34:
de 2ehand waarde keldert heus niet met >€500 vanwege een deukje :)
Nou dat niet, maar ik kan me wel voorstellen dat het er nogal als een gejatte laptop uit ziet en mensen hem daarom minder snel zouden willen kopen. Wat dat betreft kun je misschien door iemand van de winkel even een aantekening laten maken op de bon met een stempel er overheen ofzo.

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:00
PoisonRX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:26:

Advies is welkom

PoisonRX

PS

Mocht je die beschadigde nou niet willen kan je me dan een DM/PM sturen met de zaak waar dit was?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou persoonlijk bij dit soort bedragen gewoon een splinternieuwe willen. Hoewel 1500 is wel echt een superprijs, ik heb er zelf 2700 voor betaald :X Voor 2000 euro is trouwens ook echt krankzinnig laag als ie echt compleet nieuw is (ongeopend, verzegeling nog intact).

Let wel dat het deukje links van de shift een probleem kan geven in de toekomst, daar zit tenslotte ook een rubberen dop waar het scherm op rust als hij dicht is. Zit dat te laag dan komt het scherm tegen de toetsen. Plus alle aansluitingen die je veel gebruikt zitten daaronder (netwerk, hdmi, usb), mocht daar ooit iets stuk gaat weet ik niet hoe ze met de garantie om gaan als je met zo'n schade aan komt. Grote kans dat ze zeggen dat het komt door het afbreken van het slot en dat je zelf de reparatie mag betalen. Daar gaat je 'winst'.

Het booten is overigens supersnel, je zit langer naar je bios en de boot van de raidcontroller te kijken dan het booten van windows zelf. Vanaf het indrukken van de aan/uitknop tot een werkbare desktop (alles opgestart na het inloggen) gaat binnen 30 seconde ongeveer.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Wat mij betreft zou ik niet voor de beschadigde gaan, is toch nog te duur en bij zo een prijs moet de eerste kras je eigen zijn imho ;) Heb de mijne ook al te pakken, op de batterij.

Wat betreft prijs van de nieuwe, lijkt me goeie deal voor die specs. Ik heb 2200 betaald voor een Z11 met i5, 192GB SSD en 8GB ram.

Over alternatieven voor de Z zou je eens kunnen kijken naar de Toshiba Portege R700/R705. Deze hebben een lagere base prijs dus als je bijv geen nvidia videokaart nodig hebt zou dit iets kunnen zijn, bovendien is de R700 ook nog een tikje lichter dan de Z geloof ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Karp
Myedvyed schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:36:
[...]

Dat is precies het tegenovergestelde van de automatische dim-functie, dus het zal inderdaad iets anders zijn. Helaas zou ik ook niet weten wat het dan wel is. Heb je al eens geprobeerd b.v. vanaf een Linux CD ofzo te booten om te kijken of het een hardware probleem is of een software probleem?
Linux cd heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel sterk het vermoeden dat het software is. Misschien houdt het verband met het verhaal dat je Vaio zuiniger is met een witte desktopachtergrond. Ik hoopte eigenlijk dat mensen het zouden herkennen hier.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ramon schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:15:
Wat mij betreft zou ik niet voor de beschadigde gaan, is toch nog te duur en bij zo een prijs moet de eerste kras je eigen zijn imho ;) Heb de mijne ook al te pakken, op de batterij.

Wat betreft prijs van de nieuwe, lijkt me goeie deal voor die specs. Ik heb 2200 betaald voor een Z11 met i5, 192GB SSD en 8GB ram.

Over alternatieven voor de Z zou je eens kunnen kijken naar de Toshiba Portege R700/R705. Deze hebben een lagere base prijs dus als je bijv geen nvidia videokaart nodig hebt zou dit iets kunnen zijn, bovendien is de R700 ook nog een tikje lichter dan de Z geloof ik.
Die modellen zijn dan wel net zo stevig als een natte krant vergeleken met een Z, heb ook naar die modellen gekeken (en de R630, consumenten versie) maar dat viel echt heel erg tegen. Zo erg dat als je links op de polssteun drukt dat ie zo ver doorbuigt dat de koel-fan aanloopt en ratelt... Ook het toetsenbord was 3 keer niks, typt totaal niet fijn. Scherm is wel mat maar qua kleuren en resolutie bij lange na niet zo goed als het scherm van de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Het liep vandaag/vanavond ontzettend uit op het werk en ben nu pas thuis....dus kan nog geen update geven over welke het is geworden.....de nieuwe of de beschadigde.

EUR 500 is best een groot verschil, en met een klein deukje kan ik zelfs nog leven, maar wellicht is er intern nog meer schade toegebracht bijv. aan de HDMI aansluiting. Natuurlijk zit er garantie op, maar wellicht dat ik hier op termijn (op zelfs direct na aankoop) toch spijt van ga krijgen.....enfin noodgedwongen nog maar een nachtje erover slapen.

Alvast enkele anticiperende vraagjes. Moet ik nog op bepaalde dingen specifiek letten bij een clean install van de Vaio (aangezien ik dat toch voornemens ben te doen):
  • Moet ik eerst een recovery DVD maken?; of
  • Kan ik ook een image maken (met Acronis True Image) en wordt hierbij dan ook een evt. hidden recovery partitie meegenomen?
  • Zijn alle drivers goed te verkrijgen via de Sony site?
Alvast bedankt,

PoisonRX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
frankpaul1 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:10:
[...]

Mocht je die beschadigde nou niet willen kan je me dan een DM/PM sturen met de zaak waar dit was?
Ik zal het laten weten, zodra ik er zelf uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
SickNick werkt in de MediaMarkt in ......... (niet om PoisonRX nu een loer te draaien natuurlijk)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Kom er wel regelmatig bij verschillende vestigingen maar gelukkig werk ik niet voor de MM zelf ;) Denk ook niet dat ie m bij een MM gaat kopen want afprijzen van 3000 naar 2000 voor een model nieuw in doos, hoe oud ie ook is, zal daar niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm wel meespelen natuurlijk =p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

PoisonRX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:38:
• Moet ik eerst een recovery DVD maken?; of
• Kan ik ook een image maken (met Acronis True Image) en wordt hierbij dan ook een evt. hidden recovery partitie meegenomen?
• Zijn alle drivers goed te verkrijgen via de Sony site?
[/list]
Recovery DVD is wel aan te raden. Ik heb zelf pas een restore moeten doen, had in Windows met de ingebouwde Backup & Restore tool een system image gemaakt. Om die terug te zetten moest ik echter vanaf de recovery DVD booten (omdat het recovery volume deel was van het system image, dus overschreven moest worden).

Alle drivers zijn te verkrijgen op de Sony site voor zover ik gezien heb, maar zoals eerder besproken zijn met name de graphics drivers niet helemaal zo up-to-date als ze zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

PoisonRX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:38:
Ik heb het zelf pas gedaan met Acronis True Image Home. Vond het een fijn programma en ziet inderdaad ook de hidden partities. Verder fijn dat je het via het 1Gbit de image op het netwerk kan kwakken. Je moet dan in het complete menu gewoon iets met partition backup kiezen. Ik had het pakket aangeschaft (was ook niet zo duur) omdat ik het wel relaxed vind werken. Ook een dergelijke backup ff mounten is geen probleem.

Met terug zetten overigens geen ervaringen en geloof dat je bij een SSD dan nog met wat dingen rekening moet houden gezien de structuur van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Sinds 2 dagen heb ik mijn nieuwe vaio Z13. Het 1080 resolutie was eerst wennen. Ik was een 15.6 inch laptop van Acer gewend met HD ready resolutie. Nu lijkt de Acer echt enorm groot. Maar ik zou voor geen goud meer terug naar de Acer willen.

Echter stuit ik op 1 probleem bij het aansluiten van de HDMI kabel naar de tv toe. De Panasonic tv wordt gedetecteerd in het Nvidia configuratiescherm maar op de tv valt de taakbalk buiten beeld. Eveneens het bovenste gedeelte van het scherm (denk aan sluiten, minimaliseren of maximaliseren). Bij mijn Acer kon ik dit softwarematig aanpassen met de Intel software om zodoende het beeld wat kleiner te maken zonder de resolutie aan te hoeven passen.
Dit heb ik nog niet kunnen ontdekken in de Vaio control center of Nvidia instellingen. Eveneens niet in het Windows beeldscherm configuratiescherm.
Heel hoop functies zijn niet aan te passen doordat dit gebied grijs blijft. Ik kan wel mijn beeld scherm laten detecteren.

In de intel graphics controlcentrum werd mijn tv niet gevonden. Mogelijk omdat de HDMI vastzit aan de Nvidiakaart.

Ik heb Sony helpdesk gebeld en deze hadden geen directe oplossing voor me. Volgende week zou ik terug gebeld worden.

Nou resteert mij de vraag aan jullie Vaio Z gebruikers of dit probleem bekent in de oren klinkt en hoe hebben jullie dit weten op te lossen indien je het heb opgelost.Het is een vervelend probleem namelijk als je ondertiteling wil lezen en de helft valt buiten beeld.
De pc draait de originele Intel en Nvidia drivers van Sony.

Oja de SSD behaald een score van 7.9 in Windows prestatie index benchmark. (Is het maximale)
Verdere tip is als je de hardeschijf wilt partitioneren probeer dan eens EASEUS Partition Master 3.5 Unlimited Edition of nieuwere versie. Je kan dan je windows partitie die dan al master is makkelijk omzetten naar gesplitste hardeschijf. (Dus C en D partitie)

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

aliberto schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:17:
In de intel graphics controlcentrum werd mijn tv niet gevonden. Mogelijk omdat de HDMI vastzit aan de Nvidiakaart.
Van wat ik heb gelezen is HDMI inderdaad niet te gebruiken via de intel kaart. Niet zinvol maar ik heb hier ook wel wat issues als ik mijn monitor aan de HDMI uitgang hang (full HD monitor) ook qua uitlijnen. Verder niet meer mee bezig geweest omdat ik het niet nodig heb, was meer een testje. Alleen merkte ik ook dat de kleuren via HDMI nogal maf overkwamen op mijn 24" monitor. Geen oplossing dus maar bij mij viel er ook het één en ander van het scherm. Er zit trouwens wel ergens iets in het control panel wat je aan kan klikken en wat te maken heeft met uitlijning. En sommige monitors/tv's hebben zoiets ook in het menu zitten. Misschien dat je daar nog even naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
PoisonRX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:49:
[...]

Ik zal het laten weten, zodra ik er zelf uit ben.
Top, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
heeft iemand eigenlijk een anders dan zwarte afwerking genomen? De moeite waard? (carbon bv)

En ik kan niet op de site vinden of de extra ++ battie ook fysiek groter is?

[ Voor 30% gewijzigd door maratropa op 12-11-2010 21:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
aliberto schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:17:
Echter stuit ik op 1 probleem bij het aansluiten van de HDMI kabel naar de tv toe. De Panasonic tv wordt gedetecteerd in het Nvidia configuratiescherm maar op de tv valt de taakbalk buiten beeld. Eveneens het bovenste gedeelte van het scherm (denk aan sluiten, minimaliseren of maximaliseren).
Welke mode gebruik je om beeld te tonen op je TV? Als ik een film op mijn tv (ook een Panasonic) kijk dan zet ik het scherm van de laptop altijd uit en dan springt m'n Z vanzelf naar de reso van de TV (1920*1080). Werkt prima.
Bij mijn Acer kon ik dit softwarematig aanpassen met de Intel software om zodoende het beeld wat kleiner te maken zonder de resolutie aan te hoeven passen.
Dit heb ik nog niet kunnen ontdekken in de Vaio control center of Nvidia instellingen. Eveneens niet in het Windows beeldscherm configuratiescherm.
Heel hoop functies zijn niet aan te passen doordat dit gebied grijs blijft. Ik kan wel mijn beeld scherm laten detecteren.
Moet gewoon in te stellen zijn in de nvidia control panel. Zelfs 24Hz is hier goed in stellen. Wederom, probeer eens scherm van laptop uit te zetten.
Klopt inderdaad, jammer maar ook weer niet zo storend.
Ik heb Sony helpdesk gebeld en deze hadden geen directe oplossing voor me. Volgende week zou ik terug gebeld worden.
Denk niet dat die je daar goed mee kunnen helpen ;)

Gebruik Win+P en kies voor "alleen projector", dan hoef je verder niets meer te doen. Juiste reso wordt vanzelf gepakt en je kan prima films kijken.

Tenzij misschien je een hele oude tv hebt die niet goed herkent wordt door Win7/nvidia drivers? Dan moet je misschien zelf de goede resolutie van je tv kiezen in het nVidia control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
maratropa schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:45:
heeft iemand eigenlijk een anders dan zwarte afwerking genomen? De moeite waard? (carbon bv)

Ik heb op aanraden van Sony de Carbon uitvoering gekozen. Het blijft voor mijn gevoel allemaal plastic in combinatie met metaall afwerking. het carbon oogt grijs met op de beeldscherm cover wat nerven die het metaal effect nabootsen. (hopelijk duidelijk uitgelegt)

Over de extra grotere capaciteit van de batterij kan ik je ook raad geven:
Er komt een dikke bult onder je laptop. De extra dikte is misschien wel vergelijkbaar als de dikte van je hele laptop.
Echter is die accu maar ong. 2/3 van je laptop lang. Voordeel van die accu is: je hebt gelijk een handsteun en je warmte kan eventueel beter weg en natuurlijk heb je een langere accuduur. Het laatste vond ik wel belangijkste.

Nadeel is wel dat je laptop zwaarder wordt. (maar niet overdeven zwaar, is goed te hanteren.)

Verder was ik meer als 4300 euro voor de VAIO Z13 kwijt en had zowat alle opties genomen die er was. Ik kreeg nog 5 procent korting i.v.m. zo'n grote order en de juiste personen kennen. Heb al vaker wat besteld daar en is niet altijd even goed gegaan, ze konden zelfs mijn email adres zo uit hun blote hoofd noemen lol.

Ik heb voor de fingerprintscanner gekozen maar achteraf vind ik het een waardeloos ding. Registreert je vinger na heel lang heen en weer te scannen. Je bent nog sneller klaar met een wachtwoord te typen.
Met heel lang bedoel ik soms wel 5 minuten. Bespaar je geld en neem het niet.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Bezichtigen mag ook maar ik weet niet of Vlissingen de moeite waard voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik heb ook de carbon cover, en het is inderdaad niet veel meer dan een soort print op plastic volgens mij. Zitten ook al wat krasjes in. Door het geborstelde effect vind ik het er wel mooier uitzien dan een effen kleur, maar dat is een kwestie van smaak. Als er een meerprijs aan vasthangt zou ik er niet voor kiezen waarschijnlijk.
aliberto schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:29:
[...]
Ik heb voor de fingerprintscanner gekozen maar achteraf vind ik het een waardeloos ding. Registreert je vinger na heel lang heen en weer te scannen. Je bent nog sneller klaar met een wachtwoord te typen.
Met heel lang bedoel ik soms wel 5 minuten. Bespaar je geld en neem het niet.
Dit is bij mij heel anders. Bij mij is het 1 snelle veeg erover heen en ik word in Windows ingelogged, echt stukken sneller dan een wachtwoord typen. Ook op websites kun je ermee inloggen, als je IE gebruikt. Dus wat je hier beschrijft is geen algemeen probleem voor zover ik weet.

Maar zelfs als het wel werkt is het niet echt een must-have. Het is een leuke gadget maar meestal puur een schil om je wachtwoorden heen, en als je files wil encrypten kun je ook TrueCrypt gebruiken. Ik heb een kant-en-klaar model gekocht waar het in zat, anders zou ik er waarschijnlijk niet voor gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
maratropa schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:45:

Ik heb de grote batterij en als afwerking metal mosaic genomen hij moet nog aankomen maar als je wilt neem ik wat foto's als hij aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ramon schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:46:
[...]
Welke mode gebruik je om beeld te tonen op je TV? Als ik een film op mijn tv (ook een Panasonic) kijk dan zet ik het scherm van de laptop altijd uit en dan springt m'n Z vanzelf naar de reso van de TV (1920*1080). Werkt prima.
Ik doe meestal beeld klonen om films te kijken. De tv wordt 1080p resolutie in Windows weergegeven. De Panasonic tv zegt ook dat ie een 1080p invoer binnenkrijgt via HDMI.
Ik heb je raad opgevolgt met Win+P en alleen als projector in te stellen maar het resultaat blijft hetzelfde.
[b][Moet gewoon in te stellen zijn in de nvidia control panel. Zelfs 24Hz is hier goed in stellen. Wederom, probeer eens scherm van laptop uit te zetten.
Ook hierin heb ik je raad opgevolgt, geen succes. Het Windowsbeeldscherm blijft buiten beeld weergegeven worden zoals eerder omschreven.
[b][Gebruik Win+P en kies voor "alleen projector", dan hoef je verder niets meer te doen. Juiste reso wordt vanzelf gepakt en je kan prima films kijken.
Klopt ook wel dat de juiste resolutie wordt gepakt maar het feit bij mij blijft dat er niet veel
[b][Tenzij misschien je een hele oude tv hebt die niet goed herkent wordt door Win7/nvidia drivers? Dan moet je misschien zelf de goede resolutie van je tv kiezen in het nVidia control panel..
De Panasonic plasma tv is vorig jaar november of december gekocht. Lijkt me niet dat dit al onder oude tv valt.

Edit:

@OzBoz en Ramon en anderen

Ik heb boven ook een Sony lcd tv tot mijn beschikking en daar bleek dat je een beeldscan functie in het menu moest aanzetten op hoge resolutie. Toen ik hier achterkwam ben ik in de Panasonic tv menu gaan spitten en daar moest ik bij overige instellingen de Beeldscan op uit zetten. Dus hierbij is het probleem opgelost.

Allen bedankt voor het meedenken.

Verder kan ik jullie de volgende 2 foto's niet onthouden van specificaties en scores (heb de kaart eventjes overgeklokt maar daarna ook weer terug gezet, standaard is het 6.3.)

Afbeeldingslocatie: http://triton.imageshack.us/Himg293/scaled.php?server=293&filename=51232465.jpg&res=gal

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/2808/prestatieindex.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 13-11-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Dranica schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:21:
[...]

Ik heb de grote batterij en als afwerking metal mosaic genomen hij moet nog aankomen maar als je wilt neem ik wat foto's als hij aankomt.
Ik vind wel dat het beeldscherm heel erg flexibel is. Van mij part had het chassis wat stijver gemogen. Je kan het scherm makkelijk indrukken zonder extra geweld en als je linksboven en rechtboven beetpakt kan je dit met een verschil van ongeveer 1cm van elkaar bewegen.

As dit maar goed gaat voor de toekomst :X

Zou zo'n metal shield nou steviger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Sommige mensen zeggen dat een flexibel scherm minder snel breekt. Zelf weet ik het niet, maar kennelijk kun je dit gewoon met je Vaio doen (als je het wil riskeren):

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/8506/vaiotest2fotoji1.jpg

(Ik weet niet zeker of de laptop op het plaatje wel een Z is, misschien een van de 2008 serie? Aansluitingen zitten bij mij op andere plekken iig, en ik zie de Speed/Stamina/Auto knop niet)
Kennelijk is het steviger dan het lijkt, maar ik zou het er niet op wagen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Myedvyed op 13-11-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
aliberto schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:28:
[...]
Zou zo'n metal shield nou steviger zijn?
Nee de afwerking is enkel dat, afwerking. Ze zijn allemaal even stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Ik heb hier een heel mooi filmpje gevonden om de 1600x900 en 1920x1080 resolutie schermen te vergelijken.
Er wordt eveneens gespeeld met DPI settings. Even leuk om te zien of het nu echt te klein zou zijn voor je.

Het is wel een chinees filmpje dus tekst kan je niet lezen maar het is wel duidelijk wat er gebeurd.

[ Voor 15% gewijzigd door Dranica op 15-11-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Myedvyed schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:06:
Sommige mensen zeggen dat een flexibel scherm minder snel breekt. Zelf weet ik het niet, maar kennelijk kun je dit gewoon met je Vaio doen (als je het wil riskeren):

[afbeelding]

(Ik weet niet zeker of de laptop op het plaatje wel een Z is, misschien een van de 2008 serie? Aansluitingen zitten bij mij op andere plekken iig, en ik zie de Speed/Stamina/Auto knop niet)
Kennelijk is het steviger dan het lijkt, maar ik zou het er niet op wagen :P
Ja, dat klopt, dat iets niet meegeeft of juist wel is niet perse een teken van stevigheid. Een flinterdun stuk van een stug materiaal zal makkelijk breken bij een kleine buiging, van een flexibel materiaal niet. En er zit zoveel engineering in die Vaio Z serie dat ik er wel vertrouwen in heb.

Overigens leuk nieuws voor eigenaren:
SonyNederland Sony Nederland
SONY VAIO Z #beste notebook van 2010! Hardware Info: Gold Award http://tinyurl.com/2wsoh24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Net de Sony uitgepakt. Ziet er goed uit. Een vraagje. Verwijderd iedereen de stickers aan de linker kant of laten jullie ze zitten? (Windows 7, nvidia en intel sticker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
falconxp schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:14:
Net de Sony uitgepakt. Ziet er goed uit. Een vraagje. Verwijderd iedereen de stickers aan de linker kant of laten jullie ze zitten? (Windows 7, nvidia en intel sticker)
Ik heb ze laten zitten, puur omdat ik bang ben dat als ik ze eraf haal er toch nog te veel resten achterblijven. Verder gebruik ik mijn Z vooral icm externe monitor + tobo + muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik laat ze zitten om mijn mac-gebruikende collega's dwars te zitten (werkt altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

falconxp schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:14:
Ik haal ze er altijd per direct af, verschrikkelijk. Is even peuteren maar met een stukje gum of de afgepeuterde sticker zelf krijg je de resten ook wel weg, zie je er niets meer van.
Ramon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:26:
Ik laat ze zitten om mijn mac-gebruikende collega's dwars te zitten (werkt altijd).
Die kun je ook dwars zitten door de specs op te noemen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door OzBoz op 16-11-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Zoals aangegeven wilde ik afgelopen vrijdag de Vaio Z12 halen (de nieuwe of degene met diefstalschade), echter m'n werk kwam tussen deze plannen. Kortom tot op heden heb ik nog geen tijd gehad om naar de winkel terug te gaan voor de Sony Vaio.....en gezien de druket op het werk zal dit deze week ook niet meer lukken.

Derhalve mochten mensen nog interesse hebben in een nieuwe Vaio Z12 (voor EUR 2000) of één met diefstalschade (voor EUR 1500) neem contact op met de Mediamarkt in Maastricht (afd. computers). Spijtig dat ik er geen tijd heb om naar de winkel te gaan, maar wellicht dat een forum genoot zijn voordeel ermee kan doen.

PoisonRX

PS
Dit bericht is dus geen spam, slechts een reactie op de vraag waar ik de Sony Vaio's gezien had.....tevens weet ik ook niet of ze nog beschikbaar zijn; het laatste contact wat ik had met de Mediamarkt was afgelopen donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Hey bedankt voor de tip. Ik vreesde al dat het eind weg zou zijn maar dit is echt ver weg. Bezorgt de MediaMarkt ook door het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Dat prijsverschil lijkt me de evt. reiskosten meer dan waard eerlijk gezegd, als ik nog geen Z zou hebben zou ik hem vandaag nog hebben opgehaald. Ook in geval van evt. reparaties binnen garantie is Maastricht toch een stuk dichterbij dan Bangkok :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Een technische vraag waar ik nog steed benieuwd naar ben. Is de SSD-opslag van de Sony Vaio Z-series uitbreidbaar? Kun je bijv. 128GB vervangen (of uitbreiden) zodat er 256GB in komt?

PoisonRX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

PoisonRX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:01:
Een technische vraag waar ik nog steed benieuwd naar ben. Is de SSD-opslag van de Sony Vaio Z-series uitbreidbaar? Kun je bijv. 128GB vervangen (of uitbreiden) zodat er 256GB in komt?

PoisonRX
Voor zover ik begrepen heb zijn de SSD's een soort insteekkaarten en niet gewoon 2.5" of 1.8" drives. Om ze te vervangen zul je dus soortgelijke SSD 'kaarten' moeten halen. Hoe het met uitbreiden zit weet ik niet precies. Ik heb de 256 GB versie en dat zijn 4 partities in RAID 0, gebaseerd op 2 fysieke schijven. Als je 128 GB hebt zou dat 64 + 64 kunnen zijn of 1x 128 MB, en in dat laatste geval kun je misschien uitbreiden. Maar dan is nog steeds de vraag wat voor SSD je precies nodig hebt.

Als je de Z met gewone harde schijf haalt kun je die vervangen door elke standaard 2.5" (of 1.8"?) SSD die je maar wil (voor zover ik begrepen heb), dat zou wellicht een betere optie zijn dan, als het je om kostenspreiding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

PoisonRX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:01:

PoisonRX
Nou dat heb ik ook gevraagd maar volgens de dude was je dan in ieder geval je garantie kwijt. Dus moet je wel mee opletten. Maar schijnt ook dat Sony wel wat andere dingen in je laptop steekt dan de standaard diskjes. Heeft er vast mee te maken dat Sony standaard een raid config gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Momenteel zou het toch een hele prijzige aangelegenheid worden, maar wellicht over een jaar (na de garantieperiode) zou het mooi zijn indien dit technisch makkelijk zou kunnen. Echter tot nu toe heb ik online nog geen uitleg hieromtrent kunnen vinden. Ik ben dus bang dat (zoals reeds aangegeven) Sony de uitbreiding wellicht onmogelijk of zeer moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

PoisonRX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:26:
Momenteel zou het toch een hele prijzige aangelegenheid worden, maar wellicht over een jaar (na de garantieperiode) zou het mooi zijn indien dit technisch makkelijk zou kunnen. Echter tot nu toe heb ik online nog geen uitleg hieromtrent kunnen vinden. Ik ben dus bang dat (zoals reeds aangegeven) Sony de uitbreiding wellicht onmogelijk of zeer moeilijk maakt.
Sony Z heeft standaard meer garantie volgens mij hoor. Dacht 2 jaar. In tegenstelling tot goedkopere Sony series.

Verwijderd

alles van sony heeft 2 jaar standaardgarantie. (carry in?), ook de goedkopere series.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Doe maar pickup&return voor 2 jaar standaard op alle vaio's :P Met optie tot 3 of 4 jaar en zelfs on-site reparatie als je dat zou willen.

Verwijderd

ja, de garantieupgrades zijn wel redelijk aan de prijs...

bij dell heb je op dit moment voor €95 4 jaar in-hone garantie :) maar bij de premium merken betaal je doorgaans een stuk meer (bij apple $350 voor 3 extra jaar, bijvoorbeeld)

is het wel waard vind ik, zeker als je niet in staat bent zelf je RAM bankje te vervangen.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:33:
bij dell heb je op dit moment voor €95 4 jaar in-hone garantie :) maar bij de premium merken betaal je doorgaans een stuk meer (bij apple $350 voor 3 extra jaar, bijvoorbeeld)

is het wel waard vind ik, zeker als je niet in staat bent zelf je RAM bankje te vervangen.
Ik weet niet hoe Apple het nu doet maar toen ik mijn G4 Powerbook daar kocht kon je Applecare nemen maar de voorwaarden en wat er dan gedekt was kon je nergens vinden, kortom, stel wankers bij Apple.

edit:
en dan heb je het over een laptop van 2300+ euro

[ Voor 4% gewijzigd door OzBoz op 18-11-2010 02:16 ]

Verwijderd

OzBoz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 02:15:
[...]

edit:
en dan heb je het over een laptop van 2300+ euro
tussen de €999 en €veel

op een bedrag van €999 (zonder studentenkorting) is $350 nog best veel, als je apple €2000 heeft gekost is het echter een zeer redelijk bedrag :)

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

OzBoz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:58:
[...]

Sony Z heeft standaard meer garantie volgens mij hoor. Dacht 2 jaar. In tegenstelling tot goedkopere Sony series.
Die van mij kwam met 3 jaar garantie, waarvan het eerste jaar internationaal. Als er in de laatste twee jaar iets mis gaat moet ik terug naar Thailand om het te laten verhelpen :S

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:06:
op een bedrag van €999 (zonder studentenkorting) is $350 nog best veel, als je apple €2000 heeft gekost is het echter een zeer redelijk bedrag :)
Ik heb mijn Vaio toch echt verzekerd voor iets van 180 euro geloof ik, 3 jaar tegen vallen en ongelukjes met drinken. Dat is volgens mij meer dan Applecare doet, bij hun is het echt verlengde garantie. Volgens mij voor dat geld een soort van schijnzekerheid want in de EU ben je als consument al beschermd. 15% over je totaalbedrag betalen voor een onduidelijke verlengde garantie vind ik crimineel. Is overigens wel leuk cashen voor Apple als mensen dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Vrijdag is mijne z verstuurd. Hoe lang duurde het bij jullie om hem te verzenden?
Hoop dat ik hem deze week mag verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Vrijdag 12/11/2010 verzonden
Maandag 15/11/2010 binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Ik heb vandaag men vaio z in ontvangst mogen nemen. Als er mensen zijn die graag wat fotos willen zien van de metal mosaic behuizing wil ik deze graag posten.

De full hd resolutie is echt een verademing. Wat een ruimte op men desktop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Dranica schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:08:
Ik heb vandaag men vaio z in ontvangst mogen nemen. Als er mensen zijn die graag wat fotos willen zien van de metal mosaic behuizing wil ik deze graag posten.
Ik ben wel benieuwd ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Mochten er nog meer mensen last hebben gehad van een dimmend scherm bij voornamelijk donkere beelden.

Intel Grafisch- en mediabesturingspaneel > energie > Energievoorzieningen > accuvoeding > energiebesparende technologie voor beeldschermen uitvinken

Via http://forum.notebookrevi...ightness.html#post6822986

Ein-de-lijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Precies wat ik al dacht dus, wel vreemd dat in jouw geval de setting in Vaio Control Center niet werkte.. dat verhielp het bij mij. Gelukkig is het nu opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Hier wat foto's van mijn vaio met metal mosaic behuizen. Ook een foto van het 1080p scherm op 100% dpi.
Ik heb hier veel achter gezocht op het net maar vond ze zelf echt niet.
Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/7020/23112010077.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/269/23112010078.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/8744/23112010079.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/7569/23112010081.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de Z13X5E besteld. De variabelen: standaard processor, 128GB SSD, 8GB geheugen, 1600x900 (da's klein genoeg voor mij met dit formaat scherm) fingerprint, 3G WLAN, premium carbon uitvoering, met grote batterij en dockingstation. Ook met Windows Ultimate, en de rest van de software heb ik niet nodig.

Ik ga hem voor werk gebruiken, dus vandaar het dockingstation - ik wil hem daarin kunnen locken zodat ik zonder me zorgen te maken van mijn bureau weg kan lopen. ;) Groot bedrijf, wordt nog wel eens wat gejat. En werk levert ook de software, dus daarom hoef ik dat er niet bij te kopen.

Ik ben heel benieuwd! Zal nog wel eventjes duren voor ik hem heb, aangezien het dockingstation niet leverbaar was, en ze de boel wel gaan combineren als die beschikbaar zijn. Maar in een week of 3 / 4 is prima.

Zie overigens hier de reacties over het fingerprint gedoe, ben benieuwd of ik er ook problemen mee zal hebben. Ik verwacht ook niet teveel van het premium carbon, maar ik vond het er op wat vergelijkende plaatjes beter uitzien dan de rest (al zijn de metallic varianten ook erg cool). We gaan het gewoon meemaken, ik vind het in ieder geval allemaal leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Dranica schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:37:
Hier wat foto's van mijn vaio met metal mosaic behuizen. Ook een foto van het 1080p scherm op 100% dpi.
Ik heb hier veel achter gezocht op het net maar vond ze zelf echt niet.
[afbeelding]
Is het power LEDje hier rood of lijkt dat alleen zo? In de Z11 (ofja, mijn uitvoering althans) is het oranje. Behalve wanneer het groen is (dan is het nl. groen :+)

Ziet er goed uit verder! Heb nog niet eerder goeie foto's van een Z in lichte uitvoering gezien. De doos op de achtergrond doet me weer aan m'n eerste reactie denken toen ik die van mij zag: zo'n dure laptop en dan zo'n bijna anonieme doos? :P Wel fijn dat het niet zo opvalt als je je nieuwe aankoop met de metro thuis moet brengen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is juist een voordeel met die onbetrouwbare bezorgers vandaag de dag:

Het grote 'klaag hier over de TPG/TNT' topic
43 pagina's vol.

nee, geef mij maar een saaie, zwarte doos :)

erg mooi die mosaic trouwens, weer eens wat anders dan het glossy plastic op de meeste modellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Het is oranje hoor foto geeft een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Vaio site hebben ze nu een actie met gratis processor upgrade (t/m 6 dec)
Oftewel de i7-640 voor de prijs van de i5-460

Ik overweeg zelf ook deze laptop aan te schaffen. Als student zoek ik een draagbare laptop die thuis als desktopvervanger (op extern scherm) kan functioneren. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan laptops die lawaai maken (mijn oude HP tx-2000 is een ware straaljager wat dat betreft).
Wat zijn de ervaringen van de gebruikers hier? Heb hier zelf ook nog een MacBookPro te leen staan, deze hoor je amper/niet, is dit vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:13:
Op de Vaio site hebben ze nu een actie met gratis processor upgrade (t/m 6 dec)
Oftewel de i7-640 voor de prijs van de i5-460

Ik overweeg zelf ook deze laptop aan te schaffen. Als student zoek ik een draagbare laptop die thuis als desktopvervanger (op extern scherm) kan functioneren. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan laptops die lawaai maken (mijn oude HP tx-2000 is een ware straaljager wat dat betreft).
Wat zijn de ervaringen van de gebruikers hier? Heb hier zelf ook nog een MacBookPro te leen staan, deze hoor je amper/niet, is dit vergelijkbaar?
Op de integrated graphics is hij zeer stil. Maar bij een beetje intensief gebruik gaat hij erg hard blazen.
Ik heb trouwens net multi touch gestures ontdekt :P
Ik was complleet verast want ik wist niet dat de z serie dit had. van 2 finger flicks, pich to zoom tot circular scrolling :D
Dat laatste is echt super handig.

Verwijderd

Dranica schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:11:
[...]

Op de integrated graphics is hij zeer stil. Maar bij een beetje intensief gebruik gaat hij erg hard blazen.
Ik heb trouwens net multi touch gestures ontdekt :P
Ik was complleet verast want ik wist niet dat de z serie dit had. van 2 finger flicks, pich to zoom tot circular scrolling :D
Dat laatste is echt super handig.
Dank, ik zag door een stukje terug te lezen ook al dat de geluidsproductie meevalt. Klinkt positief.
Nog ander vraagje over het toetsenbord. De indeling zoals bij jouw laptop (zo op de foto's gezien) heeft mijn voorkeur. Is dit nu de Nederlandse versie of de Internationale versie (dus horizontale enter)

• Dranica
Dit is internationale qwerty.
nederlandse qwerty heeft een heel vreemde qwerty, de tekens staan anders.
zelf weet ik niet wat het verschil is tussen eens staande enter toets en een liggende.
Die van mij is in ieder geval liggend.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Over het geluid, ik heb een Macbook pro 13" gehad (2.53ghz core2duo model) dus de vergelijking kan ik prima maken. Bij geen tot lage belasting vond ik de Macbook zo goed als onhoorbaar terwijl de Z wel te horen is. Dan moet het wel een compleet stille kamer zijn, met achtergrond muziek of zelfs het geluid van een kookwekker (dat getik :P ) zijn ze beide niet te horen. Bij volle belasting weten ze beide flink geluid te maken, ik durf zelfs te beweren dat de macbook daar meer herrie bij maakt. Zal komen door de manier van aanzuigen en uitblazen en de fan in zo'n afgesloten behuizing, bij de Z kan ie de frisse lucht gewoon onderop aanzuigen. Maar stil zijn ze dan niet nee, dan komt het ook boven een zacht achtergrondmuziekje uit.

• OzBoz

OzBoz

Sick Nick schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:32:
Zal komen door de manier van aanzuigen en uitblazen en de fan in zo'n afgesloten behuizing, bij de Z kan ie de frisse lucht gewoon onderop aanzuigen. Maar stil zijn ze dan niet nee, dan komt het ook boven een zacht achtergrondmuziekje uit.
Ik hoor mijn Z inderdaad ook.. maar als het geen jankende kat is dan is het wel wat anders in mijn omgeving waardoor het normaal niet opvalt. Laat ik mijn Z bijvoorbeeld (mee)renderen dan gaat ie gewoon hard blazen. En het is ook wel warm wat voor lucht ie in zo'n geval uitademt. Maar hij zal wel moeten, als je kijkt naar de specs dan wordt het geheel gewoon erg warm en aangezien er niet echt ruimte is voor een 120mm fan moet je dat maar voor lief nemen. Ik heb het er wel voor over. Als ik hard loop ga ik ook hijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal.

Het is heel normaal dat de fan vrij luid is, dat houdt immers de laptop koel. Liever een koele laptop en een hard-spinnende fan, dan een rustig draaiende fan in een super hete laptop.

Ik sta dus ook op het punt deze laptop te bestellen, de Vaio Z13, in plain silver. Ik vind de voorafgaande foto's van de metal mosaic erg mooi, maar net iets over-the-top voor mijn smaak. Daarnaast, 256GB SSD, 8GB RAM, en uiteraard gebruik maken van de mooie actie, gratis processor upgrade, i7 640. Dit brengt de prijs rond het bedrag van 2500,- euro.

Ik zou graag wat ervaringen willen lezen van mensen, wat betreft de extended battery, want ik lees hier dat sommige mensen in het bezit zijn hiervan. Hoeveel extra uur biedt dit, en is dit het werkelijk waard, want als ik kijk naar de volgende afbeelding, ziet de laptop er toch minder sexy uit met de extended battery:

Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2010/4/vaio-z-extended-battery-spl.jpg

Of, is de extended battery verbetert en ziet het er niet meer uit als een belachelijk uitsteeksel waardoor de gehele laptop scheef gaat staan?

Daarnaast, ben ik nog steeds aan het twijfelen over het scherm. Resolutie in het specifiek. Circuleren er afbeeldingen rond van de Vaio Z, waar duidelijk het verschil te zien is tussen 1920x1080 vs 1600x900? Zo niet, zou ik het op prijs stellen als een Vaio Z eigenaar wat mooie foto's van deze resoluties zou kunnen nemen. Ik kan dit namelijk niet in de winkel gaan checken, en ik zou graag willen weten of 1920x1080 nou werkelijk zo klein is als men beweert.

En, klopt het, dat als ik bel met de sales afdeling van Sony, dat het mogelijk is om studentenkorting te krijgen? Zo ja, wat zijn de percentages over welke bedragen? Ik ben een hardwerkende student en part-time ondernemer, dus ik houd wel van zulke aanbiedingen. O-)

[edit] Nog een klein vraagje, beschikt de Z13 over TRIM support? Want ik zou het niet zo fijn als de SSD performance verliest. Ik las in een review dat TRIM support niet mogelijk is op dit apparaat, omdat de SSD's in een RAID array staan. Klopt dit, of is dit verbeterd in de nieuwere modellen?

Groetjes, mede-tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

Als het goed is staan volgende week het 1600 en het 1920 scherm weer in de MM Arena. Kan je ze daar vergelijken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cone-e3
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
@ siric:

volgens http://www.engadget.com/2...-z-along-with-trim-suppo/ zou trim moeten werken.

echter zou het meschien makkelijker zijn als hier iemand die een Z heeft gewoon het volgende commando even uitvoerd:

[/quote]
fsutil behavior query disabledeletenotify

DisableDeleteNotify = 1 (Windows TRIM commands are disabled)
DisableDeleteNotify = 0 (Windows TRIM commands are enabled)
[quote]

Ik heb tevens ook nog een vraag hier, hoe zit het met mensen die problemen hebben gehad met de laptop, in de vorm van reparaties. Ik sta op het punt om een nieuwe laptop aan te gaan schaffen voor school etc, en zit hier dus naar te kijken. Het gaat mij dus heel erg om de kwaliteit aangezien ik hem altijd bij mij zal hebben.

vandaar dat ik heel erg twijfel tussen de Vaio Z(met 900 scherm) of een Thinkpad T410. Let hierbij erop ik ga geen gebruik maken van de gpu dus dit is niet echt een meerwaarde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
cone-e3 schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:30:
@ siric:

volgens http://www.engadget.com/2...-z-along-with-trim-suppo/ zou trim moeten werken.

echter zou het meschien makkelijker zijn als hier iemand die een Z heeft gewoon het volgende commando even uitvoerd:

[/quote]
fsutil behavior query disabledeletenotify

DisableDeleteNotify = 1 (Windows TRIM commands are disabled)
DisableDeleteNotify = 0 (Windows TRIM commands are enabled)
[quote]
Die Windows TRIM commands die zeggen echter alleen dat Windows de TRIM uitstuurt, niet of ze ook aankomen bij de SSD (door de RAID controller etc)
Ik heb tevens ook nog een vraag hier, hoe zit het met mensen die problemen hebben gehad met de laptop, in de vorm van reparaties. Ik sta op het punt om een nieuwe laptop aan te gaan schaffen voor school etc, en zit hier dus naar te kijken. Het gaat mij dus heel erg om de kwaliteit aangezien ik hem altijd bij mij zal hebben.

vandaar dat ik heel erg twijfel tussen de Vaio Z(met 900 scherm) of een Thinkpad T410. Let hierbij erop ik ga geen gebruik maken van de gpu dus dit is niet echt een meerwaarde voor mij.
Geen idee, nog geen kapotte Z gehad gelukkig :) De T410s is ook wel een mooi ding idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik kan zo even niks vinden over het raster probleem met het scherm, heeft iemand een link?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cone-e3
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
x58 ondersteund het gewoon in raid, dus ik neem aan dat de nieuwere H55/H57 chipsets het ook gewoon ondersteunen. Mits je de nieuwe Rapid Storage drivers gebruikt natuurlijk. (anders gezegt ik heb 2 ssd's in me game pc "met x58 chipset" hangen en hierop werkt het perfect vandaar ook dat ik zeg ik heb die gpu niet nodig omdat ik er toch niet op game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat het chipset het ondersteunt wil nog niet zeggen dat er een optie is het BIOS staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste reacties hier zijn van augustus, zo te zien, en gaan nog over de Z11. Hebben mensen met een Z12 of Z13 (geef ook even aan welke resolutie scherm je hebt) dit probleem nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine schop: heeft niemand hier een Z12 of Z13 waarop hij/zij kan zien of dit probleem nog bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik heb het probleem op de Z11 al niet, maar heb ook het full HD scherm dus wellicht niet van toepassing.

Edit: voor de volledigheid, hij is wel al eens teruggeweest om een harddisk te vervangen, na die reparatie is het nog steeds in orde.

[ Voor 39% gewijzigd door Myedvyed op 08-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De lijnen hebben te maken met de coating, aldus iemand die diep in Sony zit :P Maar als het goed is zie je die bijna of helemaal niet. Ik heb nu 3 keer een Z12 gezien (2x 1080p, 1x 900p), 2 keer een Z13 (1080p, 900p) en het is me nog nooit opgevallen.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.