Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:54
loial schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:23:
Op sonystyle.nl staat wel een zwarte nylon tas, VGPCP24.AE, van 29 euro voor de Z-serie. Heeft iemand die toevallig gekocht? Wat zijn de ervaringen ermee?

Ik snap trouwens niet dat er geen fatsoenlijke foto's van bv zulke tassen op sonystyle staan, hoe kun je nu verwachten dat mensen iets willen kopen waarvan ze niet weten hoe het eruit ziet.
Ik heb er zojuist ook 1 besteld.

VPCZ12X5E + VGPCP24.AE
Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Windows® 7 Professional
Premium Carbon
128 GB Ultra SATA Flash SSD
8 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,3 cm LCD, 1920x1080, camera
Standaardbatterij
Toetsenbord met backlight

Ik heb die tas erbij besteld. Voor wat ik kon zien leek het me wel een fijne tas.
Nu nog wachten totdat mijn bestelling binnen komt. Dat duurt helaas 5 - 6 weken staat er :(

[ Voor 18% gewijzigd door nilisvw op 31-08-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nilisvw schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:36:
[...]

Ik heb die tas erbij besteld. Voor wat ik kon zien leek het me wel een fijne tas.
Nu nog wachten totdat mijn bestelling binnen komt. Dat duurt helaas 5 - 6 weken staat er :(
Nice!
Ik heb nog de SZ-2 M/B in gebruik. Buiten dat ie bij intensief gebruik van de CPU/GPU te heet wordt, werkt alles nog naar behoren(onderhand al 4 jaar lang)!

Zal even uitzien hoelang ie dat nog vol houdt, en dan (als ik financieel weer beter ben) aanschaffen dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
nilisvw schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:36:
[...]

VPCZ12X5E + VGPCP24.AE
Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Windows® 7 Professional
Premium Carbon
128 GB Ultra SATA Flash SSD
8 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,3 cm LCD, 1920x1080, camera
Standaardbatterij
Toetsenbord met backlight

Zo lang! Ik heb mijne 20 augustus besteld en hij was vandaag binnen. Eigenlijk gisteren, maar toen heb ik op 5 min na de UPS meneer gemist...

Ik moet zeggen, erg mooi apparaat! Wat ik wel jammer vind is de hoeveelheid shit die er al op voorgeïnstalleerd staat... Dat zouden ze toch echt eens moeten verbieden!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb hem gisteren binnen gekregen. Alleen nog weinig tijd gehad om te kijken. Wel blij dat ik de 1600x900 heb genomen want op 100% in Windows is dat al vrij klein.

Verder natuurlijk beest van een ding, ik heb de volgende specs:

i7 / 8GB / 128GB SDD / Backlit / 3G WWAN / Fingerprint / DVD / Silver

Als iemand nog een plek weet waar je mooie stap voor stap tutorial hebt hoe je de GPS kan activeren.. hoor het graag, zocht me de pleuris. Niet omdat ik het nodig heb, maar omdat het kan (mits je WWAN erbij hebt).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:39:
Als iemand nog een plek weet waar je mooie stap voor stap tutorial hebt hoe je de GPS kan activeren.. hoor het graag, zocht me de pleuris. Niet omdat ik het nodig heb, maar omdat het kan (mits je WWAN erbij hebt).
Wellicht moet je zoeken op a-GPS / aGPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Het is me gelukt om de GPS aan de praat te krijgen :) Toch grappig zo'n undocumented feature. Feit is dat die WWAN module ook een GPS receiver aan boord heeft.

Waarom? Geen idee maar het is een feit. Wellicht leuk voor andere mensen die het nog niet weten maar wel die WWAN mogelijkheid hebben op hun Vaio Z

Uiteindelijk valt het wel mee om het werkend te krijgen..
  • Deinstalleer de Qualcomm Broadband drivers via uninstall software
  • Download die drivers van Sony maar verander in .bat bestand GPS=0 naar GPS=1
  • Installeer de software via .bat bestand
  • Reboot
  • Controleer of je in device manager de volgende tegen komt: Qualcomm Gobi 2000 HS-USB NMEA 9225 (COM5)
  • Download dit bestandje
  • Plaats het bestand in C:\Program Files\Sony\VAIO Smart Network
  • Dubbel klik het bestand en als het goed is zie je 'GPS Enabled'
  • Klik je dat venster weg gaat je GPS weer uit
Misschien dat iemand nog een keer een charmantere oplossing kan verzinnen maar ach, het werkt :) Ik heb overigens geen SIM in mijn Vaio. Let er wel op dat je voor je het kleine bestandje uitvoert wel WWAN ingeschakeld moet hebben (dat zorgt namelijk dat er power op de WWAN/GPS kaart komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool, het lijkt me wel een beetje onhandig om altijd als je GPS wilt gebruiken je een venster open moet hebben staan? Komt de GPS niet ook te staan in het sensor-gedeelte van Windows 7? ('Sensor' intikken in startmenu)
En pakt bijvoorbeeld Firefox de sensor ook automatisch op?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Ramon schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:37:
Cool, het lijkt me wel een beetje onhandig om altijd als je GPS wilt gebruiken je een venster open moet hebben staan? Komt de GPS niet ook te staan in het sensor-gedeelte van Windows 7? ('Sensor' intikken in startmenu)
En pakt bijvoorbeeld Firefox de sensor ook automatisch op?
Zal ik later even proberen, ding is uit. Heb eigenlijk geen tijd om er mee te prutsen namelijk dus hij ligt verplicht ergens anders in huis ;) Dat sensor appje kende ik trouwens niet. Ik heb geen idee of er een beetje navigatiesoftware is wat draait onder Windows eigenlijk. Heb nu Microsoft Autoroute even geïnstalleerd puur om te kijken of het werkt. En dat doet het, ziet er alleen tragisch uit ;)

Wat betreft dat Window, is een DOS boxje dus kun je gewoon minimaliseren.

Trouwens ook even 3DMark06 gedraait. Standaard haalde hij 6297 maar als je de kaart een beetje overclocked zit je zo op 7492. Niet slecht, haalt mijn 9600GT in mijn desktop in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
DP Kunst schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:15:
[...]

Zo lang! Ik heb mijne 20 augustus besteld en hij was vandaag binnen. Eigenlijk gisteren, maar toen heb ik op 5 min na de UPS meneer gemist...

Ik moet zeggen, erg mooi apparaat! Wat ik wel jammer vind is de hoeveelheid shit die er al op voorgeïnstalleerd staat... Dat zouden ze toch echt eens moeten verbieden!
Hij is al bijgesteld naar tussen 6 en 9 sept dus dat scheelt een hoop:) nu maar hopen dat ze hem morgen verzenden:P

*Update*

Ik heb mijn sony afgelopen donderdag mogen ontvangen en wat een rlxt apparaat zeg.
In het begin was het wel heel erg wennen aan de hoge resolutie, maar ik heb windows op 100% gezet( standaard stond hij op 125% vanuit sony) maar ik vind het prima te doen! Beeld ziet er ook echt super strak uit als ik vergelijk met mijn oude laptop @ 1444x900 resolutie.sd

Verder had ik even HDtune gechecked en zijn de 2x 64gb toshiba ssd's samen goed voor een stabiele 300Mb/s lees snelheid.
Wat ik wel irritant vond was het automatisch beeld aanpassen aan omgevingslicht. Ik had mijn tv aan waardoor de laptop constant ging aanpassen dus dat had ik maar een uitgezet.

Ik had ook die sony tas van 29 euro erbij gekocht. Moet zeggen voor 29 euro een prima tasje en ziet er ook een stuk netter uit dan de meeste die je op internet kan kopen voor dat bedrag.

5.5 uur deed ik de eerste keer over mijn batterij dus dat is in principe netjes te noemen vind ik.

[ Voor 46% gewijzigd door nilisvw op 12-09-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennwa
  • Laatst online: 01-09 09:20
Ik heb even een vraagje voor de vaio z eigenaars onder jullie. Het gaat over de z met een i5 en 500gb harde schijf. Voor schooltoepassingen heb ik een extern scherm nodig met een hoge resolutie, vandaar was mijn oog gevallen op de Dell SP2309W. Deze heeft een resolutie van 2048x1152, nu is mijn vraag of de vaio dit wel aankan?
Max. External Display Resolution via HDMI™ : 1920x1080
Max. External Resolution via VGA : 2048x1536
Dit heb ik via google gevonden, ik veronderstel dus dat je het scherm enkel via vga gaat kunnen aansluiten? Gaat dit negatieve gevolgen hebben voor de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb dan niet de uitvoering die jij in gedachte hebt maar het videogedeelte is natuurlijk gewoon hetzelfde. Thuis heb ik een 1920x1200 monitor via HDMI aangesloten, dat zou volgens specs ook niet moeten gaan maar geeft geen problemen. Maar of een 2048x1152 scherm gaat werken weet ik niet, via vga sowieso wel natuurlijk. Nadeel daarvan is dat je kans hebt op storingen of een minder scherp beeld. Plus je zit met je instellingen op je monitor, moderne schermen heben gelukkig wel een behoorlijke auto-adjust functie. Digitaal aansluiten heeft wel de voorkeur als het gaat.

Overigens wel een klein ding om rekening mee te houden, via hdmi iets aansluiten staat gelijk aan de nvidia chip activeren. Wil je op stamina met de intel chip werken zal je een vga aansluiting moeten gebruiken.

Je weet overigens wel dat de versie met normale harde schijf geen dvd-drive erin heeft neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

bennwa schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:55:
Ik heb even een vraagje voor de vaio z eigenaars onder jullie. Het gaat over de z met een i5 en 500gb harde schijf. Voor schooltoepassingen heb ik een extern scherm nodig met een hoge resolutie, vandaar was mijn oog gevallen op de Dell SP2309W. Deze heeft een resolutie van 2048x1152, nu is mijn vraag of de vaio dit wel aankan?
Max. External Display Resolution via HDMI™ : 1920x1080
Max. External Resolution via VGA : 2048x1536
Dit heb ik via google gevonden, ik veronderstel dus dat je het scherm enkel via vga gaat kunnen aansluiten? Gaat dit negatieve gevolgen hebben voor de beeldkwaliteit?
Waarom neem je geen Dell u2311H

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennwa
  • Laatst online: 01-09 09:20
Sick Nick schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:08:
Thuis heb ik een 1920x1200 monitor via HDMI aangesloten
Dan verwacht ik dat 2048x1152 ook wel zal lukken? En ik heb de laptop al even dus ja ik weet dat hier geen dvd drive inzit ;).
Ivm de Dell u2311H, ik heb meer behoefte aan een hogere resolutie dan aan een ips paneel.

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

solenoid schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:21:
Ben best blij met mijn sony z11, alleen baal ik van de onprofessionele support op de GPU.

HD Video montage zou met CUDA geen probleem mogen zijn, maar dat wordt niet goed ondersteund in de driver. Voor games is het nog wel te doen maar ook hier komt regelmatig een melding dat de driver te oud is. Voor een stukje metaal van rond de 2000 euro blijft er een roestige nasmaak achter in mijn mond.

Met veel zoek en lees werk op http://forum.notebookreview.com/sony/ of http://forums.laptopvideo...-geforce-driver-releases/ ben ik 1 driver update verder.

Bij de sony helpdesk verwijst men naar de site voor updates, dus daar lijkt men ook het hoofd diep in het zand te stoppen. Het is jammer dat goede hardware door software tekort gedaan wordt.

Gemiste kans !
Hier baal ik ook van, met de ingebouwde Intel graphics kun je wel vrij vloeiend HD video editen in het (in mijn versie althans?) meegeleverde Premiere Elements, maar met de GT330 niet, omdat de GPU dit niet zou supporten. Vrij apart, aangezien je er wel de nieuwste games etc. mee kunt spelen.

Waar ik ook van baal is dat kennelijk een van de 4 SSD's al een manco heeft na ong. een half jaar. Soms krijg ik bij het opstarten te zien dat de disk zogenaamd niet gevonden is, soms krijg ik in Windows een pop-up. Het enige dat ik kan doen is in het Intel Rapid Storage programma de disk status terug naar 'normal' resetten, maar dat lost het echte probleem natuurlijk niet op. Als er al een probleem is, ik heb nl. nog niks gemerkt van schijfproblemen en m'n disk is behoorlijk vol. Maar ik word hier wel ongerust van. Ik zou eigenlijk binnenkort eens naar Sony moeten bellen hierover, ik heb maar 1 jaar internationale garantie en daarna nog 2 jaar in Thailand, wat natuurlijk niet zo handig is. Aan de andere kant kan ik m'n laptop nog geen dag missen dus stuur ik hem liever niet op.. aarrgh

Voor de rest is dit m'n ideale laptop en kan ik niet meer zonder :9~ Eerste laptop waarbij ik niet de neiging heb een muis te gebruiken, eerste laptop die ik meer gebruik dan m'n PC. Soms heb ik bij m'n PC zelfs de neiging een niet-bestaand touchpad onder m'n toetsenbord te gebruiken omdat ik dat nu zo gewend ben :P

• OzBoz

OzBoz

Myedvyed schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:50:
Hier baal ik ook van, met de ingebouwde Intel graphics kun je wel vrij vloeiend HD video editen in het (in mijn versie althans?) meegeleverde Premiere Elements, maar met de GT330 niet, omdat de GPU dit niet zou supporten. Vrij apart, aangezien je er wel de nieuwste games etc. mee kunt spelen.
Sony is nogal (understatement) sloom met het updaten van de drivers voor de grafische kaart. Op http://forum.notebookrevi...aphics-drivers-vpc-z.html staan wel nieuwere en moet zeggen dat deze goed werken (ook hybrid) maar vraag me af of het wat oplost, het is nog steeds een veel oudere driver dan in principe beschikbaar. Er zijn nog wel wat lui bezig zelf een setje in elkaar te frunnikken maar wat mij betreft schiet Sony zelf eens op.

Overigens, voor mensen die vinden dat hun display op de helderste stand nog te donker is: http://forum.notebookrevi...fix-dim-screen-vpc-z.html Works like a charm.

edit:
Voor mensen die graag een ander setje drivers proberen: http://forum.notebookrevi...-z-s-hybrid-graphics.html

[ Voor 6% gewijzigd door OzBoz op 22-09-2010 12:32 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
OzBoz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:30:
[...]
Sony is nogal (understatement) sloom met het updaten van de drivers voor de grafische kaart.
Volgens mij is dit een algemeen probleem bij notebook fabrikanten... Had ik namelijk bij mijn vorige (Acer) laptop ook al...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• OzBoz

OzBoz

DP Kunst schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:36:
Volgens mij is dit een algemeen probleem bij notebook fabrikanten... Had ik namelijk bij mijn vorige (Acer) laptop ook al...
Dat zou goed kunnen maar laat het dan de netwerkdriver zijn oid, maar die updaten ze wel. Nu is die grafische driver wat complexer ivm dat Hybrid gebeuren maar is ook wel relevant voor wat betreft de performance. En als ik dan de prijs zie van de Vaio Z dan mag daar wel wat energie ingestoken worden voor mijn gevoel.

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

OzBoz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:30:
[...]

Sony is nogal (understatement) sloom met het updaten van de drivers voor de grafische kaart. Op http://forum.notebookrevi...aphics-drivers-vpc-z.html staan wel nieuwere en moet zeggen dat deze goed werken (ook hybrid) maar vraag me af of het wat oplost, het is nog steeds een veel oudere driver dan in principe beschikbaar. Er zijn nog wel wat lui bezig zelf een setje in elkaar te frunnikken maar wat mij betreft schiet Sony zelf eens op.

Overigens, voor mensen die vinden dat hun display op de helderste stand nog te donker is: http://forum.notebookrevi...fix-dim-screen-vpc-z.html Works like a charm.

edit:
Voor mensen die graag een ander setje drivers proberen: http://forum.notebookrevi...-z-s-hybrid-graphics.html
Bedankt, ik zal die drivers eens proberen. Het scherm vind ik al helder genoeg, maar ik heb de automatische instelling uitgezet en stel de helderheid handmatig in.

• OzBoz

OzBoz

Myedvyed schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:05:
Bedankt, ik zal die drivers eens proberen. Het scherm vind ik al helder genoeg, maar ik heb de automatische instelling uitgezet en stel de helderheid handmatig in.
Dat wat betreft die helderheid is een beetje raar. De max waarde in de registry staat op 185 ipv 255. Nu heb ik hem in de regel niet zo fel staan maar bij veel zonlicht kan het wel handig zijn. Normaal gesproken word ik gestoord als een scherm te fel is. Niet alleen als ik een kater heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
Ik heb ook problemen met de drivers. De standaard instalalatie van Sony is echt gaar en ik heb dus een schone installatie gedaan van Win7 64bits.
Helaas heb ik de volgende problemen.

- Driver van intel LAN kaart is alleen in 32bits op Sony site te verkrijgen.Na onderzoek heb ik gezien dat het de volgende kaart is: Intel 82577LC. De drivers van sony werken niet en als ik die van intel download worden ze wel geinstalleerd maar wil het apparaat niet starten. (hij deed het wel op de installatie van sony zelf maar die wil ik absoluut niet terug)
- Ook hybride systeem werkt niet meer (ik heb alle drivers van sony support site geprobeerd. Zal eens kijken op het forum wat ik hierboven zie in een post.)
- Ook de FN toetsen werken niet allemaal meer. (Bijvoorbeeld de scherm lichtheid werkt niet meer, wat wel handig is voor als je op accu werkt).

Iemand hier ervaringen mee?
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Geen ervaringen mee bij mijn Vaio maar mijn ervaring met dit soort problemen is, dat uiteindelijk je het eenvoudigst gewoon de standaard installatie erop kunt zetten en daar de verschillende software installatie's van zult moeten verwijderen. Her en der nog wat tweaken en je bent binnen beduidend minder tijd gewoon op een 'frisse' installatie bezig.

Het zal vast mogelijk zijn om de drivers aan de praat te krijgen maar het is erg lastig om dan ook daadwerkelijk de juiste te vinden. De juiste vinden en ook behouden(updates etc) is een proces wat je gewoon erg veel tijd gaat kosten.

Dit alles gebaseerd op ervaringen met een aantal Sony, Asus, Acer en Packard Bell laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
Op mijn "oude" asus ging dit prima, en een verse installatie draait gewoon een stuk fijner dan die zooi van Sony, echt matig dat ze achter blijven met het fatsoenlijk posten van Drivers.
Voor de rest is het een super apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
De driver voor de LAN kaart voor x64 is wel te vinden op de Amerikaanse Sony site (heb ik zelf ook lang over gedaan voordat ik daar ging kijken). En voor de rest bijna alle downloads van de Nederlandse Sony site, en dan werkt als het goed is alles weer (FN toetsen/Hybrid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
Volotactus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:36:
De driver voor de LAN kaart voor x64 is wel te vinden op de Amerikaanse Sony site (heb ik zelf ook lang over gedaan voordat ik daar ging kijken). En voor de rest bijna alle downloads van de Nederlandse Sony site, en dan werkt als het goed is alles weer (FN toetsen/Hybrid)
Ik heb gekeken op de amerikaanse site. Mijn laptop stond er niet tussen "VPCZC5E" maar ik heb vergelijkbare modellen opgezocht met hetzelfde type netwerkkaart. Helaas als je die driver installeerd gebeurt er niks. Installeer ik de drivers van Intel zelf en daarna de driver van de amerikaanse sony site dan verandert er niks. Er staat ook op de sony site dat de driver de uitroepteken die je krijgt na install van de intel drivers moet fixen maar er wordt totaal niks gefixt :(.
Welke driver heb jij gebruikt? Ook de driver van 1.29MB??

Welke driver is voor FN en Hybride dan? Die werken nog niet bij mij. Heb alle drivers geinstalleerd van de NL site. Meeste FN werken wel maar niet voor het scherm, grote kans dat het dus te maken heeft met de hybride systeem drivers ofzo.

*Update*

hybride en FN heb ik gefixt met drivers van USA. LAN werkt helaas nog niet

[ Voor 3% gewijzigd door nilisvw op 27-09-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
De driver die ik gebruikt heb voor de LAN is 1.324mb groot. En voor de Hybrid en FN denk ik 2 (deze hebben nl.alleen een nummer dus kan zo niet precies zien of ze allebei nodig zijn).

Heb je tevens een PM gestuurd met details over de drivers ;)

• OzBoz

OzBoz

Tip voor verse GFX drivers

Voor de mensen die CUDA support willen en wat nieuwere drivers... het is even klooien maar het werkt hier prima en draai nu 260.63 nVidia drivers.

Ik heb het .63 setje van hier gedownload, die geïnstalleerd. Dat gaat echter niet helemaal goed dus na reboot zie je VGA modus. Dan werk je het rijtje even af om de drivers even handmatig te signen.

Werkt prima, één nadeel.. ik heb nu een vaag 'test mode' watermerk in de hoek rechtsonder. Kan ik echter wel mee leven, al was het maar omdat Premiere etc nu hardware support hebben volgens mij. Beter. Ah... watermerk is nu ook weg.. fijn (hoe dat moet zie je ook in dat proggie staan wat je moet downen) :)

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Neem aan dat die test mode was vanwege het signen van de drivers?

Klinkt goed in ieder geval, denk dat ik het dit weekend eens ga proberen! Ik zag in de thread dat hiermee ook de nVidia 3D Vision software zou kunnen werken. Dat zou een mooie bonus zijn.

• OzBoz

OzBoz

Myedvyed schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:17:
Neem aan dat die test mode was vanwege het signen van de drivers?
Klinkt goed in ieder geval, denk dat ik het dit weekend eens ga proberen! Ik zag in de thread dat hiermee ook de nVidia 3D Vision software zou kunnen werken. Dat zou een mooie bonus zijn.
Was inderdaad de melding dat het op test mode draaide. Nu dacht ik eigenlijk dat ik hem dan wel weer van test mode af kon halen na signen maar dat geloof ik toch niet, of heb het verkeerd gedaan :) Maar ze draaien prima en er was inderdaad iemand die dat 3D gebeuren op een grote Bravia 3D had geprobeerd.

Blijft irritant dat Sony zelf dergelijke drivers niet gewoon bijhoudt. Alsof de zoveelste Vaio Care update me boeit.

Nog een tip, als je IE9 draait, switch dan niet tussen speed en stamina ;) Gegarandeerd een BSOD.

Verwijderd

haloo ff vraagje over viao F serie?

is de video kaart die erin zit goed genoeg on de nieuwste games van 2010 op mid/high zonder laggs mee te kunnen draaien? of is de GT 330M daar te min voor??

gr dylan

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Of het op de Vaio F zo is weet ik niet, maar de Z heeft ook een GT330 en ik kan eigenlijk alles wat ik wil soepel draaien in bovengemiddelde kwaliteit, zoals Starcraft II, Mafia II, (de expansions van) GTA IV. GTA IV draait zelfs in native resolutie (1920*1080 op mijn model) behoorlijk acceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die hun 330GT al wat overclockt hebben?
Deze zou door sony een behoorlijk stukje zijn teruggeschroefd.
Ik heb deze week op de valreep nog een Z12X9E besteld, 100 euro korting gekregen doordat de Z13 op komst is.
Verschil in specs kon mij niet overtuigen om op de 13 te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:53:
Ik heb deze week op de valreep nog een Z12X9E besteld, 100 euro korting gekregen doordat de Z13 op komst is.
Die mensen zijn er genoeg, gaat ook erg makkelijk met EVGA Precision. Het wordt alleen allemaal weer ff stukje warmer. Gebruik hier 590/1298/785 als waarden momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:53:
Ik volg de Z ook al een tijdje, alleen vindt ik um nog te duur -.- Zou je kunnen aangeven hoe jij aan die 100€ korting bent gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon korting gevraagd omdat er een nieuw model zit aan te komen...
Persoonlijk vind ik de verschillen tussen de Z12 en 13 zeer klein (iets snellere processor maar minder ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Hmm, thnx.. Ik zal in de loop van de middag ook maar een belletje wagen... =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Wat ik jammer vind en stiekem wel op gehoopt had is dat de Vaio Z13 serie laptop (zeker voor zijn exclusieve prijs) geen USB 3.0 onboard heeft.
Voor mij wordt het wachten op een volgende serie die dit wel zal ondersteunen.
Een gemiddelde gebruiker doet toch 3 jaar met zijn laptop, dus lijkt snelheid me geen overbodige luxe met gegevensoverdracht.

Het kleine formaat en beeldresolutie en lange accuduur spreekt mij enorm aan.
Ik heb dit jaar een Sony laptop besteld echter dordat deze een glimmend scherm had heb ik deze geretourneert. Nou hoop ik zo dat Sony wijs is en matte schermen in de toekomst blijft produceren want als ik mezelf wil zien dan ga ik wel naar een spiegel toe.Daar heb ik geen laptop voor nodig.
Echter wanneer ik hier kijk staat er duidelijk dat de nieuwe Vaio Z13 een glanzend scherm heeft. Is het een fout van de webshop of is Sony afgestapt van mat naar glanzend?
Op de Sony webpagina wordt het me niet duidelijk (zoals voor zovelen).

Hoe zit het met alle bloatware op de Vaio Z serie pc's?
Bij de eerder genoemde laptop en tevens ook nog een All in one pc was ik wel uren kwijt om alles te onderzoeken wat er uiteindelijk wel of niet af kon qua software. Ik heb ergens een keer gelezen dat bij de Vaio Z series de mogelijkheid bestaat om een originele windows dvd aan te vragen, mede ook door dat deze pc als exclusief verkocht wordt.
Nou is mijn vraag: is dit waar?

Ik vind de backlight toetsenbord een mooie feature, maar is dit geen extra aanslag op je accuduur?

Laatste vraag nog: zijn er nou echt zoveel verschillen tussen de Vaio Z11, Z12 en de Z13?
Wat ik las was dat er voornamelijk een andere fan in de Z12 geplaatst was meer kon ik niet direct ontdekken.

Alvast bedankt voor je reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door aliberto op 06-10-2010 14:53 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

aliberto schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:36:
Wat ik jammer vind en stiekem wel op gehoopt had is dat de Vaio Z13 serie laptop (zeker voor zijn exclusieve prijs) geen USB 3.0 onboard heeft.
Voor mij wordt het wachten op een volgende serie die dit wel zal ondersteunen.
Een gemiddelde gebruiker doet toch 3 jaar met zijn laptop, dus lijkt snelheid me geen overbodige luxe met gegevensoverdracht.
Wat wil je aan een laptop hangen wat USB 3.0 nodig heeft? Ik heb een laptop omdat ie portable is en zou niet weten waarom ik er dan weer extra harddisks op aan zou willen sluiten.
Hoe zit het met alle bloatware op de Vaio Z serie pc's?
Valt erg mee, McAffee en soort van uitgeklede Office. De rest is redelijk relevant. Een virusscanner tegenwoordig trouwens ook wel.
Ik vind de backlight toetsenbord een mooie feature, maar is dit geen extra aanslag op je accuduur?
Het zal uiteraard wat schelen, maar minder dan wanneer je er een USB 3.0 device aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de toetsenbordverlichting in mn studio 15 verbruikt 1.03w, ofwel 10% minder accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
ik heb ook de 260.63 nVidia drivers geinstalleerd. Lijkt prima te werken. Helaas werkt de hybride modus alleen nog niet. Hij schakeld niet automatisch tussen speed en stamina en ook als ik het knopje verzet naar stamina blijft hij vrolijk op speed staan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

nilisvw schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:33:
ik heb ook de 260.63 nVidia drivers geinstalleerd. Lijkt prima te werken. Helaas werkt de hybride modus alleen nog niet. Hij schakeld niet automatisch tussen speed en stamina en ook als ik het knopje verzet naar stamina blijft hij vrolijk op speed staan helaas.
Dat is wel gek, bij mij werkt dat prima. Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk het ding vooral aan het stopcontact heb hangen dus maakt niet zoveel uit. Maar toen ik het even handmatig probeerde werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
Ik heb mijn Vaio Z nu vanaf het begin en ben nog steeds razend enthousiast...

Ik had alleen van de week dat mijn batterij het niet deed. Ik trok de stekker eruit en de laptop viel gelijk uit, terwijl de batterij volgens het incoontje rechtsonderin gewoon 'vol' was.

Batterij erafgehaald (dacht los contactje of iets, maar zag niets bijzondes), erop gedaan en daarna geen probleem meer mee gehad.

Wat me nu echter opvalt is dat de batterij blijft laden, ook al zou die na een paar uur vol moeten zijn. Volgens mij ging het oranje lampje ('laden') voorheen uit als de batterij vol was, alleen weet ik dat niet zeker. Het icoontje rechtsonderin blijft ook aangeven '100% beschikbaar (aan netstroom, wordt geladen'.

Volgens mij is dat niet goed, maar wellicht dat iemand dat op zijn Vaio Z zou kunnen controleren? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Xprezzi schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:07:
Volgens mij is dat niet goed, maar wellicht dat iemand dat op zijn Vaio Z zou kunnen controleren? Dank alvast!
Lijkt me inderdaad niet goed, voor zover ik het heb ervaren (ding hangt bijna altijd aan stekker) gaat bij mij dat lampje altijd uit na een tijdje voor wat betreft het opladen. Zou even Sony mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

OzBoz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:49:
[...]

Lijkt me inderdaad niet goed, voor zover ik het heb ervaren (ding hangt bijna altijd aan stekker) gaat bij mij dat lampje altijd uit na een tijdje voor wat betreft het opladen. Zou even Sony mailen.
Idem dito hier, lampje gaat uit en icoontje in Windows (7) beweegt ook niet meer - icoontje heeft een volledig geladen batterij en een stekker.

[ Voor 38% gewijzigd door Myedvyed op 10-10-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poijkl09
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04-2023
Iemand ervaring met Adobe Creative Suite 5 Master op deze machine? Ik overweeg deze computer voor montage op reis, hij is krachtig, klein en licht dus dat klinkt goed. Kan Adobe de 1GB capaciteit van de 330 gebruiken om bijvoorbeeld video op meerdere sporen RT te laten zien in Premiere?

[ Voor 3% gewijzigd door poijkl09 op 09-10-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

poijkl09 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:16:
Iemand ervaring met Adobe Creative Suite 5 Master op deze machine? Ik overweeg deze computer voor montage op reis, hij is krachtig, klein en licht dus dat klinkt goed. Kan Adobe de 1GB capaciteit van de 330 gebruiken om bijvoorbeeld video op meerdere sporen RT te laten zien in Premiere?
Ik heb geen ervaring met CS5 Master, maar Premiere Elements 8 en Vegas 8 werken soepel, gebruik ik zelf ook om (simpele) HD montages te maken op reis.

Let wel: de meegeleverde drivers van de videokaart ondersteunen vreemd genoeg geen hardware support in Premiere Elements voor de 330, maar wel voor de Intel integrated graphics. Of dit in CS5 anders is weet ik niet, zou kunnen. Als je community drivers (zie eerder deze pagina) gebruikt moet dit sowieso kunnen, maar dat heb ik nog steeds niet geprobeerd.. omdat het op de integrated graphics voor mij eigenlijk al soepel genoeg gaat.

Buiten Premiere Elements heb ik nog geen enkele app gezien met dit vreemde probleem trouwens.

Cubase 5.5 werkt ook soepel met meerdere VST instrumenten en effecten, ook vrij zwaar maar dat is meer processor intensief dan SSD/GPU natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Myedvyed schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:08:
Let wel: de meegeleverde drivers van de videokaart ondersteunen vreemd genoeg geen hardware support in Premiere Elements voor de 330, maar wel voor de Intel integrated graphics. Of dit in CS5 anders is weet ik niet, zou kunnen. Als je community drivers (zie eerder deze pagina) gebruikt moet dit sowieso kunnen, maar dat heb ik nog steeds niet geprobeerd.. omdat het op de integrated graphics voor mij eigenlijk al soepel genoeg gaat.
Is in CS5 hetzelfde, maar met die drivers 260.xx is er volgens mij wel CUDA/Hardware ondersteuning in Premiere CS5. Ik weet niet zo goed hoe ik dat kan testen/zien maar voordat ik die drivers had geinstalleerd kreeg ik volgens mij nog een melding dat er geen hardwareondersteuning was. Deze melding is nu weg. Maar kan het verder nog wel checken als ik weet waar ik naar moet kijken, heb het wel geïnstalleerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd de nieuwe drivers te installeren maar zonder succes.
Nadat ik de installer doorlopen heb krijg ik vga resolutie maar ook handmatig installeren van de drivers wil niet lukken.
Dan krijg ik de melding dat de laatste versie al geïnstalleerd is.....
Kan iemand even snel de te volgen stappen op een rijtje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33:
Ik heb geprobeerd de nieuwe drivers te installeren maar zonder succes.
Nadat ik de installer doorlopen heb krijg ik vga resolutie maar ook handmatig installeren van de drivers wil niet lukken.
Dan krijg ik de melding dat de laatste versie al geïnstalleerd is.....
Kan iemand even snel de te volgen stappen op een rijtje zetten?
Dat van die VGA resolutie klopt, je moet die drivers signen met dat tooltje, de te volgen stappen staan daar ook gewoon uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik ben erg benieuwd naar de full-hd resolutie van de vaio z maar ik ben bang dat alles echt wel te klein gaat worden. Ik ben zelf een programmeur en vind het wel lekker werken om veel code op je scherm te krijgen.

Kan er misschien iemand een foto posten van de full hd resolutie en mss ook eentje van de 1600x900 resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan je zelf ook testen:

stel resolutie X in.
ga zitten op 2x de beelddiagonaal (iets meer dan gemiddeld, bij 15" is dit ongeveer je armlengte)
kan je het nog lezen? dan is resolutie X prima geschrikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Dranica schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:05:
Kan er misschien iemand een foto posten van de full hd resolutie en mss ook eentje van de 1600x900 resolutie?
Persoonlijk ben ik blij dat ik 1600x900 heb genomen, dat is al klein. Maar als je jonge ogen hebt.. ;) Volgens mij kun je beter even checken in een winkel waar ze ze hebben staan, foto zegt ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
OzBoz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:42:
[...]

Persoonlijk ben ik blij dat ik 1600x900 heb genomen, dat is al klein. Maar als je jonge ogen hebt.. ;) Volgens mij kun je beter even checken in een winkel waar ze ze hebben staan, foto zegt ook weinig.
Een idee misschien waar ik in belgie die resoluties kan vergelijken? Ik heb wel goede ogen dus is overweeg nog steeds de fullhd resolutie. Ik zou het geweldig vinden moest ik 2 vensters naast elkaar kunnen zetten op men laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik vind het fullhd scherm juist geniaal, perfect 2 schermen naast elkaar zonder problemen. Ja de letters zijn wat klein maar echt niet onleesbaar. Ik kan prima ermee werken, veel relaxter dan steeds moeten switchen tussen programma's of beide schermen net iets te krap (800 pixels per scherm is vaak net te weinig met horizontale scrollbalken tot gevolg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poijkl09
Op de sony Vaio configuratie sight zag ik de volgende aktie:
de ssd 256 GB voor halve prijs tot 25 okt 2010

misschien ga ik hem toch maar wat eerder kopen :)

Hij staat trouwens bij Correct op de Bergweg, Rotterdam voor als je hem wil zien

[ Voor 20% gewijzigd door poijkl09 op 12-10-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Laatst online: 01-09 18:03
OzBoz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:07:
Wat wil je aan een laptop hangen wat USB 3.0 nodig heeft? Ik heb een laptop omdat ie portable is en zou niet weten waarom ik er dan weer extra harddisks op aan zou willen sluiten.
Ik heb een HD (1,5TB) vol met vmware images. Het zou prettig zijn als deze images binnen een redelijk tijd naar de SSD kunnen worden gekopieerd. Via de ethernet is geen optie i.v.m. dat NAS op het bedrijfsnetwerk niet toegestaan zijn.

Persoonlijk had ik trouwens liever ook een eSata-port gehad. Dat heb nu bereikt via een express-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
OzBoz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:49:
[...]

Heb de stroom er (weer) afgehaald en wonder boven wonder werkt het weer. Misschien een 'tijdelijk' foutje... Het werkt nu weer probleemloos.

Dank voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Ik vroeg me af of het mogelijk is van een vaio te nemen me een gewone harde schijf en deze te vervangen met een ssd. Ik heb nog een ssd van men huidige laptop en zou graag deze gebruiken. Is dit mogelijk? Is de standaard schijf een standaard 2.5" schijf?

En is het mogelijk om als belg in nederland op sonystyle te bestellen? Want op de belgische website kan ik niet configureren...

[ Voor 20% gewijzigd door Dranica op 14-10-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nee, sonystyle nl = nl, be = be.

En ten tweede je moet de harddisk versie kopen wil je er zowieso fatsoenlijk een HDD in kwijt kunnen.

Zover ik kan zien (op de BE sonystyle) moet je dus de ssd versie kopen. En hier caddy inbouwen voor HDD (dvd eruit slopen). Wat mij gezien de prijs van het toestel een riskante overweging lijkt te zijn xD.

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 14-10-2010 22:22 . Reden: wat aangepast, wat overzichtelijker ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blmp schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:18:
Nee, sonystyle nl = nl, be = be.

En ten tweede je moet de harddisk versie kopen wil je er zowieso fatsoenlijk een HDD in kwijt kunnen.

Zover ik kan zien (op de BE sonystyle) moet je dus de ssd versie kopen. En hier caddy inbouwen voor HDD (dvd eruit slopen). Wat mij gezien de prijs van het toestel een riskante overweging lijkt te zijn xD.
Je kan natuurlijk prima de HDD versie kopen en de HDD vervangen voor een 2,5" SSD. Geen enkel probleem. Hij heeft al een SSD, waarom zou je hem dan aanraden om de SSD versie te kopen om dan vervolgens nog aan te raden de DVD drive eruit te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als ik het goed begrijp kun je hem in België dus niet configureren met HDD dus die optie kan hij niet kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 14-10-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Ik zou wat betreft die harddisk shuffle wel in de gaten houden dat volgens mij (naja dat werd me verteld door de Sony dude) de garantie dan vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poijkl09
Kan iemand mij de afmetingen van de transformator doorgeven aub?
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

poijkl09 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:31:
Kan iemand mij de afmetingen van de transformator doorgeven aub?
Thanx
12x5x3 cm als je de adapter bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poijkl09
;) excuus, dat bedoelde ik inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gekeken naar de z. wat een mooi ding. alleen irritant dat je hem niet zonder windows en office kunt krijgen. of weet iemand een manier hoe het wel kan? die hdd heb ik ook niet nodig, want ik heb al een 256ssd die ik er in zou willen stoppen. ik wil zoveel mogelijk centen besparen, zodat de prijzige vaio z toch nog iets goedkoper is :p ik heb niet echt zin om te betalen voor dingen die ik al heb en dus niet nodig heb. weet iemand een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Voor mijn belgische landgenoten heb ik goed nieuws. Ik heb een mail gestuurd naar sony om te vragen of het mogelijk was om een vaio z te kunnen configureren in belgie dit was hun reply:
Geachte klant,

Allereerst hartelijk dank voor uw email.

We hebben de mogelijkheid om de Z serie te configureren vanuit de Nederlanse site en deze in België leveren.

Met vriendelijke groeten

Manuel Tamayo Valle
Sony Store Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:15:
ik heb gekeken naar de z. wat een mooi ding. alleen irritant dat je hem niet zonder windows en office kunt krijgen. of weet iemand een manier hoe het wel kan? die hdd heb ik ook niet nodig, want ik heb al een 256ssd die ik er in zou willen stoppen. ik wil zoveel mogelijk centen besparen, zodat de prijzige vaio z toch nog iets goedkoper is :p ik heb niet echt zin om te betalen voor dingen die ik al heb en dus niet nodig heb. weet iemand een manier?
jouw vraag met betrekking tot een kale windows is wel een optie. Ik moet helaas een beetje afwijken van deze topic maar ik heb een Sony all in one pc en die werd ook meegeleverd met bloatware (ongewenste geïnstalleerde software) na veel spitten heb ik toen mijn c partitie leeg gemaakt en hierop een schone windows 7 opgezet. Dit is nog niet het moeilijke werk. Daarna begint de ellende om alle vraagtekens bij apparaatbeheer in orde te krijgen.

Vaio event service en entertainment pakket loste wel een hoop problemen op. Maar het is te lang geleden om je de exacte detailts te geven. Voordat je Windows deïnstalleerd kun je wel je hardwaredrivers backuppen.

Het is raadzaam dat wanneer je de Windows partitie verwijderd niet je oorspronkelijke HERSTEL partitie te verwijderen!!
Voordat je begint aan verwijderen altijd hersteldvd's maken.

Je kan ook je hardeschijf verwisselen en dan is er in feite niets aan de hand.
Maak voor je eigen de keuze kloon ik mijn hardeschijf met de Sony variant of doe ik er een nieuwe schone installatie.

Ikzelf ben ook hard aan het nadenken hoe wie wat, ik wil het liefste zo een snel en compacte notebook hebben met alles erop en eraan.(dus ook bluray) Ik heb een 512GB Kingston V+ SSD in juni gekocht a 1450 euro en vind het zonde om deze geen functie te laten hebben. Misschien maar op pricewatch zetten ;) .
Ik geloof tenslotte dat de variant van Sony 512GB versie wel 2a3 keer sneller is. Maar kan er helaas geen benchmarks van vinden op internet

Eigenlijk wilde ik wachten tot de volgende serie die Sony uit zou gaan brengen met eventuele usb 3.0 ondersteuning, maar ik heb een heel goed bod voor mijn notebook gekregen waardoor overstappen naar de Z13 heel interessant is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Overstappen op een Z-serie is altijd interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en een Vaio Z13 besteld.
Het gekke is: ik heb er nog nooit 1 in het echt gezien en dan toch kopen :)).

het uiteindelijke plaatje ziet er zo uit:
Prijs : 4.283,56
Optisch station : Blu-ray Disc(TM) writer
Harde schijf : 512 GB Ultra SATA Flash SSD
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth®
Processor : Intel® CoreTM i7-640M, 2,80GHz
Poorten : 3 USB Poorten
Display : 33,3 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Afwerkingen : Premium Carbon
Geheugen : 8 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Batterij : Batterij met lang levensduur
Connectiviteit : Draadloos WAN
Hoofdtelefoon : Zonder hoofdtelefoon
Internet security : Geen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe Creation : Zonder Adobe® Creation
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat : Office 2010 Starter
Beveiligingsfuncties : Zonder beveiligingsfuncties
Besturingssysteem : Windows® 7 Professional
Taal en toetsenbord : Nederlands (QWERTY)

Na onderhandelen met een oude bekende van Sony style, kreeg ik toch mooi 5% korting :)

Dus nu is het afwachten en zal later mijn bevindingen plaatsen.
Mijn doelstelling was een zo complete en krachtige pc te configureren waar je nog jaren plezier van kan hebben. (256gb ssd was voor mijn doelstelling net te weinig.

[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 22-10-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
aliberto schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:58:
Het gekke is: ik heb er nog nooit 1 in het echt gezien en dan toch kopen :).
Dan hoop ik dat die erg bevalt, ik vond ze echt onwijs tegenvallen in reallife namelijk..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de gemiddelde levertijd van een z-series vaio? Ik wil er namelijk graag een bestellen maar heb hem redelijk snel nodig! Lees 1 à 2 weken! En dan het liefst eerder dan binnen 2 weken. In hoeverre is dat haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
1 a 2 weken is denk ik vrij krap. Ik had hem na 2.5 week op de stoep. (ideal betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:22:
Wat is de gemiddelde levertijd van een z-series vaio? Ik wil er namelijk graag een bestellen maar heb hem redelijk snel nodig! Lees 1 à 2 weken! En dan het liefst eerder dan binnen 2 weken. In hoeverre is dat haalbaar?
je hebt ze al kant en klaar en je kan deze kopen bij verschillende winkels zie :
http://tweakers.net/price...gzjrZ61vqIbLp321jp6hlLKDw

dan kan je de Vaio Z in paar dagen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
nilisvw schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:18:
1 a 2 weken is denk ik vrij krap. Ik had hem na 2.5 week op de stoep. (ideal betaald)
iDeal betaald?....
Als je een pc koopt bij Sony dan gaat dit via Bibit Payments.
Dit is een bankoverschrijving. Het principe is geheel anders dan iDeal.

Dus verklaar je nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Sony doet de betalingen via Bibit Payments, maar dit kan gewoon met ideal hoor, zelf ook gedaan toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
blmp schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:07:
Sony doet de betalingen via Bibit Payments, maar dit kan gewoon met ideal hoor, zelf ook gedaan toendertijd.
Apart, een Sony medewerker (chef van de afdeling) zei vorige week nog tegen me dat betaling via iDeal niet mogelijk was.
Ahfijn ik ga er niet meer woorden aan verspillen. Het moet geen levertijden topic worden :)

Edit: ik zie nu ook op de Sony site dat je met iDeal kan betalen, grr die lui van Sony weten blijkbaar niet alles.

[ Voor 11% gewijzigd door aliberto op 25-10-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
OzBoz schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:33:
Het is me gelukt om de GPS aan de praat te krijgen :) Toch grappig zo'n undocumented feature. Feit is dat die WWAN module ook een GPS receiver aan boord heeft.

Waarom? Geen idee maar het is een feit. Wellicht leuk voor andere mensen die het nog niet weten maar wel die WWAN mogelijkheid hebben op hun Vaio Z

Uiteindelijk valt het wel mee om het werkend te krijgen..
  • Deinstalleer de Qualcomm Broadband drivers via uninstall software
  • Download die drivers van Sony maar verander in .bat bestand GPS=0 naar GPS=1
  • Installeer de software via .bat bestand
  • Reboot
  • Controleer of je in device manager de volgende tegen komt: Qualcomm Gobi 2000 HS-USB NMEA 9225 (COM5)
  • Download dit bestandje
  • Plaats het bestand in C:\Program Files\Sony\VAIO Smart Network
  • Dubbel klik het bestand en als het goed is zie je 'GPS Enabled'
  • Klik je dat venster weg gaat je GPS weer uit
Misschien dat iemand nog een keer een charmantere oplossing kan verzinnen maar ach, het werkt :) Ik heb overigens geen SIM in mijn Vaio. Let er wel op dat je voor je het kleine bestandje uitvoert wel WWAN ingeschakeld moet hebben (dat zorgt namelijk dat er power op de WWAN/GPS kaart komt te staan.
Allereerst superbedankt voor je inzet, maar tegelijkertijd heb ik weer een andere vragen:

Ok nu werkt je GPS, maar werkt je WWAN ook voor internetten als je dit zou gebruiken. Indien ja is het mogelijk om beiden tegelijk te gebruiken.
Hoe ervaar je zelf de snelheid en betrouwbaarheid van de GPS functie en welke software gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

aliberto schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:14:
Allereerst superbedankt voor je inzet, maar tegelijkertijd heb ik weer een andere vragen:

Ok nu werkt je GPS, maar werkt je WWAN ook voor internetten als je dit zou gebruiken. Indien ja is het mogelijk om beiden tegelijk te gebruiken.
Hoe ervaar je zelf de snelheid en betrouwbaarheid van de GPS functie en welke software gebruik je?
Volgens mij zou WWAN+GPS echt geen probleem moeten zijn. Zitten ook beiden op zelfde kaartje en volgens mij is het juist de bedoeling dat ze beiden als combinatie gebruikt kunnen worden. Naja, niet bij Sony, maar dat is weer een ander verhaal.

Leuke software voor de op PC heb ik nog niet echt gevonden. Volgens mij is de GPS op zich wel betrouwbaar, hier vindt ie namelijk ook binnen redelijk wat satellieten. Maar ik zit zelden in een auto dus geen idee hoe het in de praktijk werkt. Ik heb nu even een pakketje van Microsoft geïnstalleerd staan, Autoroute uit mijn hoofd. Enorm lelijk programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
ik heb op google meegezocht naar navigatie software maar ik moet toegeven dat er niet veel keus is op je pc.
Garmin Mobile PC Europa kwam ik alleen maar tegen a 69 euro.
Mapfactor pc navigator 10
Als je gratis alternatieven zoekt dan is het weer een heel ander verhaal, ik kwam met lege handen thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begon mij ook op te vallen dat er geen update voor de Nvidia-kaart is. Ik wilde Folding@Home draaien aangezien de kaart CUDA ondersteunt. Maar no CUDA libs to be found op het hele systeem :-(

Mail je dus de support. Ze begrepen de vraag in elk geval:
quote: vaio support
After going through your email, I understand that you would like an update for the graphics card of your VAIO.

Kindly see the link below for all the updates available for your VAIO.

http://support.vaio.sony.....aspx?l=nl_NL&m=VPCZ11C5E
|:(

Het is voor mij geen optie om een INF-fix toe te passen zodat de nieuwe drivers wel willen installeren. Daarmee kun je dan de Arrandale "stamina" videokaart niet meer gebruiken. Nu weet ik pas dat ik er 2 videokaarten in heb zitten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:45:
Het is voor mij geen optie om een INF-fix toe te passen zodat de nieuwe drivers wel willen installeren. Daarmee kun je dan de Arrandale "stamina" videokaart niet meer gebruiken. Nu weet ik pas dat ik er 2 videokaarten in heb zitten ;-)
Je zou dit kunnen proberen: OzBoz in "[Ervaringen] Sony Vaio Z"
Overigens inderdaad achterlijk dat ze zo sloom met drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Zou inderdaad even in het ''My discoveries on Vaio Z’s Hybrid Graphics'' topic kijken ja (aangegeven in de post hierboven). Draai inmiddels de 260.89 / 2022 (?) drivers op mijn Vaio Z en ze draaien perfect ^_^

Om precies te zijn, die in deze post: http://forum.notebookrevi...hics-207.html#post6807543.

[ Voor 30% gewijzigd door blmp op 28-10-2010 11:08 . Reden: wat informatiever gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor die links, ik vreesde dat elke handmatige oplossing hybrid geheel om zeep zou helpen. Ik ga e.e.a. doorspitten, gaat vast wel lukken :Y)
quote: Vaio Support
Kindly be informed that we are currently updating our website for more updates for your model.

Therefore, please keep following up our website for the new updates.
Tuurlijk }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, iemand enig idee hoe/waar ik de vaio zonder OS, schijf, dvddrive, software kan configureren? Dit heb ik allemaal al, en het scheelt nogal wat honderden euro's als die niet meegeconfigureert hoeft te worden. via de mail laat de klantenservice niets van zich horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:53:
hey, iemand enig idee hoe/waar ik de vaio zonder OS, schijf, dvddrive, software kan configureren? Dit heb ik allemaal al, en het scheelt nogal wat honderden euro's als die niet meegeconfigureert hoeft te worden. via de mail laat de klantenservice niets van zich horen.
Denk niet dat dat je ooit gaat lukken. En dat is logisch ook, waar moeten ze anders nog garantie op geven. Hoewel ik weinig goede ervaringen heb met de klantenservice kan ik me voorstellen dat ze er niet echt op reageren. Al zou ik gewoon zeggen 'niet'. Misschien even langs de fabriek om te kijken of ze nog wat in de container hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hxk-clan heel erg bedankt voor die link, nu meteen nieuwst mogelijke drivers. De update was in dikke 5 minuten gepiept _/-\o_

Als Sony hier nu ook even naartoe linkte ofzo :/

@HenkD

Dan neem je toch ook direct een SSD-schijf? En misschien ook BluRay? Windows OEM is niet zo heel duur, dus die besparing zal wel tegenvallen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:21:
Dan neem je toch ook direct een SSD-schijf? En misschien ook BluRay? Windows OEM is niet zo heel duur, dus die besparing zal wel tegenvallen!
bij dell kreeg je anders aanzienlijke bedragen terug...
met nadruk op kreeg, volgens mij zijn ze daarmee gestopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik heb het idee dat mijn beeld veranderd als ik van een heel licht naar een heel donker venster ga of andersom. Volgens mij heb ik in de Vaio Control Center alles wat relevant is uitgeschakeld. Zie ik nog iets over het hoofd?

Ook is het calibreren van mn scherm nog niet zo'n succes. De nvidia gebruikt netjes het juiste profiel, maar op de intel zie ik geen mogelijkheid deze te activeren. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Karp

Wat bedoel je met "beeld veranderd?"

Misschien moet je Powerstrip gebruiken? Die kan mogelijk wel overweg met 2 videokaarten.

---

1 probleem merk ik wel met de 1080p. Zodra ik mijn hoofd even beweeg of even focus op een ander punt of wanneer de laptop wat heen en weer beweegt (op mijn schoot), dan zie ik een soort diagonaal raster (linksonder naar rechtsboven) over het scherm.

Hebben meer mensen hier last van?

Zal wel door de kleine pixels komen. Het is behoorlijk irritant als het je eenmaal ziet.

@Philflow, dank, heb ik weer een zoekterm :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

never mind

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 12:45 . Reden: Was niet wakker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:53:
1 probleem merk ik wel met de 1080p. Zodra ik mijn hoofd even beweeg of even focus op een ander punt of wanneer de laptop wat heen en weer beweegt (op mijn schoot), dan zie ik een soort diagonaal raster (linksonder naar rechtsboven) over het scherm.

Hebben meer mensen hier last van?
Dit is een bekend Sony Z probleem, ook voor de 1600x900 schermen. Zie ook NBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheel http://forum.notebookrevi...onal-lines-screen-15.html doorgespit, maar hierin eigenlijk geen oplossing gevonden.

Ik ga eerst maar eens proberen Vaio Support hierover te mailen... Niemand weet hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Karp schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:25:
Ik heb het idee dat mijn beeld veranderd als ik van een heel licht naar een heel donker venster ga of andersom. Volgens mij heb ik in de Vaio Control Center alles wat relevant is uitgeschakeld. Zie ik nog iets over het hoofd?
Viel mij gisteren ook op tijdens het kijken van een filmpje in het donker. Hij stelde het scherm steeds bij qua helderheid. Nu staat dat bij mij ook op automatisch maar het zou wel wat intelligenter mogen werken voor mijn gevoel. Wat meer timeout voor bijstellen bijvoorbeeld wanneer Windows Media Player oid geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:49:
Geheel http://forum.notebookrevi...onal-lines-screen-15.html doorgespit, maar hierin eigenlijk geen oplossing gevonden.

Ik ga eerst maar eens proberen Vaio Support hierover te mailen... Niemand weet hier een oplossing voor?
Je hoofd stil houden :P

(er bestaat geen oplossing voor afaik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Philflow

Rekening voor RSI-klachten dien ik dan wel bij Sony in :(

Misschien later upgrade naar OLED uitvoeren :-)

---

Had ik ook last van. Net alsof hij na het helderder worden van het scherm dit mijn zijn lichtsensor detecteerde en dus weer donkerder wordt.

Ik heb lichtsensor voor beeldscherm dus uitgezet.

Weet niet meer hoe, mogelijk in de BIOS of anders wat gepruts met de software.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:30
Ik wil eventueel een Z13 met 1080p scherm aanschaffen, ben hier vandaag speciaal voor naar een aantal Vaio shops gegaan maar geen van allen kon me een Z13 laten zien. Een zaak had nog een Z12 staan maar helaas met de 1600x900 resolutie. Ik moet zeggen dat die resolutie nog heel goed te doen is op een 13" scherm, hoe zijn de ervaringen op een 1080p scherm? Heb wel wat meer gelezen hierover in dit topic maar ik zou graag wat meer details willen weten van mensen die er al een langere tijd mee werken.

Tevens, ik heb dan de Z12 geprobeerd en het eerste dat me eigenlijk opviel was de kleine ruimte voor je palmen om op te rusten. Ik zit zelf meestal gewoon achter een bureau maar ik ben wel gewend om mijn handen te laten rusten op het apparaat zelf. Heb geen kleine handen en dit bleek niet helemaal lekker samen te gaan, al kan het enkel gewenning zijn natuurlijk. Hoe verloopt dat bij jullie?

En een heel ander vraagje: biedt sony net als apple een wereldwijde service aan? Ik zit op dit moment voor een half jaar in China en wil hier graag de Z13 kopen. Echter, als ik weer thuis ben en er is wat mis met het apparaat dan wil ik hem niet eerst per post op moeten sturen naar China..

Heb zelf al een paar jaar linux als standaard OS op mijn al mijn systemen en heb daarom ook wat research gedaan over linux op de Z13/Z12. Helaas heb ik er weinig over mogen vinden en het geen dat ik vond was niet bepaald positief over de ondersteuning. Heeft iemand hier ervaring met linux op Z series notebooks?

Mijn laatste vraag: de Z series zijn een van de -zo niet dé- duurste notebooks die Sony aanbiedt. Als jullie met de ervaringen van nu opnieuw de keuze zouden mogen maken, zou je dan weer voor een Z serie gaan en waarom wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Het 1080p scherm is naar mijn idee ideaal, al dan niet wat overdreven voor een 13incher. Kleuren en helderheid zijn beter als het 1600x900 scherm dus daar haal je ook voordeel mee. Daarnaast is het kwa leesbaarheid prima te doen. Als je goede ogen hebt is het te doen (en anders moet je bril dragen), maar echt prima leesbaar, al kost het een weekje gewenning (zeker als je van 1920x1200 @ 24inch afkomt) xD.

Palmrest valt wel mee. Al denk ik niet dat je te grote handen moet hebben nee, ben zelf ''gezegend'' met kleine(re) handen dus dat werkt prima.

Wereldwijde service zou ik niet zeker weten, weet wel dat Sony een businesspakket heeft, wat binnen paar dagen (3 ofzo) je Vaio vervangt. Zie wel op de site bij ''extra garantie pakketten'' dat ''De eigenschappen/specificaties kunnen per land verschillen.''.

Daarnaast linux support, werkt volgensmij alleen als je 1 kaart forceert, switching zal met een reboot moeten. De rest werkt volgensmij wel. Al valt dan zeg maar zo'n 50% van het voordeel van deze laptop weg (hybrid graphics). Dus kan je net zo goed een Asus UL30 ofzo pakket, maar ok, wat jij wil.

Ja, ik zou wel weer ervoor kiezen o.a. omdat:
- scherm geweldig is (the 1080p that is) zowel kwa kleur, helderheid, scherpheid etc.
- Toetsenbord typt erg fijn en backlight is ook wel fijn;
- Hybrid graphics, op intel kaartje kan je zo uurtje of 5 doen met standaard accu
- docking station port

Kleine minpunten (al weet ik niet of dat met z12 of 13 gefixt is, heb de Z11 namelijk).
- fading palm rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:30
blmp schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:56:
Het 1080p scherm is naar mijn idee ideaal, al dan niet wat overdreven voor een 13incher. Kleuren en helderheid zijn beter als het 1600x900 scherm dus daar haal je ook voordeel mee. Daarnaast is het kwa leesbaarheid prima te doen. Als je goede ogen hebt is het te doen (en anders moet je bril dragen), maar echt prima leesbaar, al kost het een weekje gewenning (zeker als je van 1920x1200 @ 24inch afkomt) xD.
Klinkt goed, ik verwacht er inderdaad geen problemen mee. Heb nu zelf een FW series, oftewel 16,4" met 1080p maar ik vind het geheel te groot/lomp/zwaar.
Palmrest valt wel mee. Al denk ik niet dat je te grote handen moet hebben nee, ben zelf ''gezegend'' met kleine(re) handen dus dat werkt prima.
ok, voordat ik hem koop zal ik nog wel even een paar keer langsgaan om er wat meer mee te werken. Dit moet wel echt helemaal goed zijn want niets lijkt me zo vervelend als het typen moeten te vermijden omdat je handen geen of onvoldoende steun krijgen.

Wereldwijde service zou ik niet zeker weten, weet wel dat Sony een businesspakket heeft, wat binnen paar dagen (3 ofzo) je Vaio vervangt. Zie wel op de site bij ''extra garantie pakketten'' dat ''De eigenschappen/specificaties kunnen per land verschillen.''.
mm, dan wacht ik de reacties van de anderen nog maar even af. zal het ook vragen in de winkel, daar zullen ze het ongetwijfeld weten.
Daarnaast linux support, werkt volgensmij alleen als je 1 kaart forceert, switching zal met een reboot moeten. De rest werkt volgensmij wel. Al valt dan zeg maar zo'n 50% van het voordeel van deze laptop weg (hybrid graphics). Dus kan je net zo goed een Asus UL30 ofzo pakket, maar ok, wat jij wil.
Klopt dat heb ik ook begrepen, dat is inderdaad wel heel vervelend. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat niet ondersteund wordt, wellicht dat hier een patch voor nodig is.. mja probleem is dat deze notebook niet al te populair is vanwege de prijs, wat weer resulteert in een relatief inactieve community..

Je geeft aan dat 50% van het voordeel van deze laptop wegvalt doordat het switchen niet mogelijk is. Ik zie niet in waarom het switchen zo'n enorme invloed heeft op de voordelen van de notebook? Ik speel zelf geen games (hence linux by default), wil graag de portabiliteit vanwege het werken op verschillende plekken en de performance is ideaal omdat ik relatief veel processor intensieve taken uitvoer (denk aan compilen, text searches, algoritmes) tevens draaien alle standaard programma's veel sneller onder een dergelijk systeem. De GPU is voor mij het minst belangrijk van het gehele systeem. Ook begrijp ik je vergelijking met de UL30 compleet niet: lage resolutie, lagere performance, etc.
Uit bovenstaande begrijp ik dat de batterijduur voor jou een van de belangrijkste requirements is?
Ja, ik zou wel weer ervoor kiezen o.a. omdat:
- scherm geweldig is (the 1080p that is) zowel kwa kleur, helderheid, scherpheid etc.
- Toetsenbord typt erg fijn en backlight is ook wel fijn;
- Hybrid graphics, op intel kaartje kan je zo uurtje of 5 doen met standaard accu
- docking station port
ah, dockingstation port had ik nog helemaal niet opgemerkt, is dit bij alle Z modellen?
Belangrijke punten voor mij zijn voornamelijk het scherm, toetsenbord, gewicht, performance (niet grafisch), omvang en degelijkheid.

Kleine minpunten (al weet ik niet of dat met z12 of 13 gefixt is, heb de Z11 namelijk).
- fading palm rest
wat houdt dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Sluxor schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:24:

mm, dan wacht ik de reacties van de anderen nog maar even af. zal het ook vragen in de winkel, daar zullen ze het ongetwijfeld weten.

Klopt dat heb ik ook begrepen, dat is inderdaad wel heel vervelend. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat niet ondersteund wordt, wellicht dat hier een patch voor nodig is.. mja probleem is dat deze notebook niet al te populair is vanwege de prijs, wat weer resulteert in een relatief inactieve community..

Je geeft aan dat 50% van het voordeel van deze laptop wegvalt doordat het switchen niet mogelijk is. Ik zie niet in waarom het switchen zo'n enorme invloed heeft op de voordelen van de notebook?
Je zou bijna zeggen het is ''de'' reden om deze notebook te kopen op SSD performance (kan bij andere ook natuurlijk) en netbook like gewicht na. Bedoel er zijn genoeg notebooks die hetzelfde kunnen ,zeker met jou eisen voor de helft van het geld
Ik speel zelf geen games (hence linux by default), wil graag de portabiliteit vanwege het werken op verschillende plekken en de performance is ideaal omdat ik relatief veel processor intensieve taken uitvoer (denk aan compilen, text searches, algoritmes) tevens draaien alle standaard programma's veel sneller onder een dergelijk systeem. De GPU is voor mij het minst belangrijk van het gehele systeem. Ook begrijp ik je vergelijking met de UL30 compleet niet: lage resolutie, lagere performance, etc.
Ik bedoel maar aan te geven dat er genoeg andere laptops zijn die vrijwel hetzelfde kunnen voor de helft van de prijs en vrijwel even degelijk zijn.
Uit bovenstaande begrijp ik dat de batterijduur voor jou een van de belangrijkste requirements is?

1 van. Bedoel de Z is wel 1 van de enige in zijn klasse, maar dit is o.a. door het Hybrid Graphics system wat vele concurrenten met vergelijkbare laptops niet hebben. Dus ja dat noem ik een koopargument, anders zou je beter een Acer / asus modelletje met een i5-i7 tje, gezien volgens je requirements je niet eens echt ''grafische power'' nodig hebt.

En bedoel als jij op linux vast zit aan je nvidia kaartje bijvoorbeeld ben je in 2uurtjes met je accu uitgeteld als het niet minder is. Op intel misschien wat langer nog, maar toch, accuduur is like gehalveerd.

[...]

ah, dockingstation port had ik nog helemaal niet opgemerkt, is dit bij alle Z modellen?
Belangrijke punten voor mij zijn voornamelijk het scherm, toetsenbord, gewicht, performance (niet grafisch), omvang en degelijkheid.

Ja, alle Z (aka business) modellen hebben een docking port.
[...]

wat houdt dit precies in?

Ja dacht dat bij de Z12/Z13 de palmrest veranderd, maar bij de Z11 vervaagt de palmrest na een tijdje (aka de verf vervaagt) waardoor je dus een soort ''vlek'' krijgt.
ps: beetje dubbelzinnige antwoorden, maarja ..

[ Voor 14% gewijzigd door blmp op 29-10-2010 17:01 . Reden: typos, wat aangepast ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.