Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S is ook al te configueren, heb ik me laten vertellen in het thin-n-light topic:
Nutral schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:45:
De sony S laptops kun je nu configureren bij sony.nl !. heb nu een laptop van 1279 euro geconfigureerd met i5 2410, 8gb geheugen, amd 6630M en met de extra batterij.
Maar volgens mij gaat die niet verder dan 900px, mocht dat nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 20:22
Wat jammer van de resolutie :'( Nu dan maar een overweging maken of ik moet wachten op de SA met 1600x900 of toch de SB halen. Ik vraag me alleen af wanneer de SA er komt. Verder heeft de SB wel alles wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 08:18
ik heb gehoord dat er voor mij een SA besteld is, heb heb alleen nog steeds geen informatie over levertijden of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

Das niet mogelijk. SA is gecancelled. SA zou opvolger van Z zijn, SB van de S serie. Maar omdat de SA niet meer komt, hebben ze een aantal onderdelen van de SA/Z (i7, snellere GPU met 1gb enz) in een dure SB gedaan (zie notebookreview).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus er komt geen S (of eender andere sony 13") met 900p scherm?

-O-

...En toen was de macbook air de enige thin & light met fatsoenlijke schermresolutie... Lenovo is ook al over van 1440*900 12,1" naar 1366*768 11"/12,5" :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vraagjes omtrent ervaringen:

1) Ik heb regelmatig dat als ik lekker zit te typen, een aanslag op het toetsenbord van de Vaio als een dubbele gezien wordt, en ik dus 2x een letter op het scherm krijg ipv 1. Dit is niet zo als ik een extern keyboard gebruik. Hebben andere mensen dit ook?
2) Ik heb af en toe dat de machine heel kort 'hangt' als ik met mijn muis over de taakbalk met actieve programma's ga, en er meerdere windows bestaan. De kleine previewschermpjes worden getoond, en vervolgens hangt alles dus even. Dit gebeurt ook met een externe muis. Ik weet eigenlijk niet of dit gebeurt in Speed of in Stamina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als het goed is kan je ergens instellen hoe lang je een toets ingedrukt moet houden voor de computer er nog meer van afbeeld. Misschien even met die instellingen spelen?
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:35:
Dus er komt geen S (of eender andere sony 13") met 900p scherm?

-O-

...En toen was de macbook air de enige thin & light met fatsoenlijke schermresolutie... Lenovo is ook al over van 1440*900 12,1" naar 1366*768 11"/12,5" :N
Voorlopig niet nee. Komt wel weer. Volgens de geruchten komt er een compleet geredesignde Z en het valt te verwachten dat op de Z, wat voorlopig hét high end model zal blijven bij Sony, weer een high res scherm heeft. Wat heeft de MBA dan is toch ook gewoon 1366 ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 10-03-2011 14:49 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MBA 13" heeft 1440*900p. Niet dat do zo high-res is, maar vergeleken met de concurrentie....
De MBA 11" heeft inderdaad 786p, maar dat is te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, op zich is 1440 wel een aardige stap vooruit tov 768p.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben overgestapt van een F serie (16,4 " ) 1920*1080 naar een MBA (13,3") 1440*900p, en moet zeggen dat ik het een zeer prettige resolutie vindt. Helemaal niet het gevoel dat ik erop achteruit ben gegaan qua ruimte. Had toch af en toe wat leesproblemen met de te hoge resolutie, en voor de keren dat ik een hogere resolutie wil sluit ik hem meestal aan op mijn plasma.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 10-03-2011 15:31 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
JT schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:49:
Als het goed is kan je ergens instellen hoe lang je een toets ingedrukt moet houden voor de computer er nog meer van afbeeld. Misschien even met die instellingen spelen?

[...]

Voorlopig niet nee. Komt wel weer. Volgens de geruchten komt er een compleet geredesignde Z en het valt te verwachten dat op de Z, wat voorlopig hét high end model zal blijven bij Sony, weer een high res scherm heeft. Wat heeft de MBA dan is toch ook gewoon 1366 ofzo?
Dat de S geen 1600 x 900 scherm krijgt vind ik wel erg jammer. Was bijna gaan twijfelen of ik wellicht deze zou halen als deze rond (of onder) de 1000 te krijgen zou zijn, maar dan met 1600 x 900 resolutie. Liefst heb ik dan wel nog een 14.x", maar momenteel komt er niets anders voor in aanmerking. De Sony 14" E serie nog wel, maar dat is persoonlijk geen optie. Daar heb je grote kans op een irritante pieptoon, is relatief zwaar, heeft een glimmende lak en een zeer korte accuduur.

Een nieuwe Z serie zou ik wel beter vinden, mocht die geruchten kloppen. De SA leek toch geen waardige opvolger van de Z. Gezien de lagere maximale resolutie, en hogere gewicht, hoewel er geruchten waren dat deze mogelijk wel weer vergelijkbaar zou zijn met de Z serie. Maar goed, aan de andere kant acht ik de kans erg klein voor mij dat ik ook een Z serie (of de opvolger) zou kopen, gezien de prijs rond de 1500 euro begint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Regeneration schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:33:
[...]

Dat de S geen 1600 x 900 scherm krijgt vind ik wel erg jammer. Was bijna gaan twijfelen of ik wellicht deze zou halen als deze rond (of onder) de 1000 te krijgen zou zijn, maar dan met 1600 x 900 resolutie. Liefst heb ik dan wel nog een 14.x", maar momenteel komt er niets anders voor in aanmerking. De Sony 14" E serie nog wel, maar dat is persoonlijk geen optie. Daar heb je grote kans op een irritante pieptoon, is relatief zwaar, heeft een glimmende lak en een zeer korte accuduur.
1000e is de goedkoopste S zonder 3G, laat staan met 900p scherm (in de hypotethische situatie dat die er zou zijn). Ik denk dat je ook in de nabije toekomst moet rekenen op 1400+ euro voor een 13" Vaio met 900p scherm. Maar ik weet natuurlijk niet wat voor modellen er komende 2 jaar gaan komen. Is gewoon een educated guess.
Een nieuwe Z serie zou ik wel beter vinden, mocht die geruchten kloppen. De SA leek toch geen waardige opvolger van de Z. Gezien de lagere maximale resolutie, en hogere gewicht, hoewel er geruchten waren dat deze mogelijk wel weer vergelijkbaar zou zijn met de Z serie. Maar goed, aan de andere kant acht ik de kans erg klein voor mij dat ik ook een Z serie (of de opvolger) zou kopen, gezien de prijs rond de 1500 euro begint. :P
SA zou even licht zijn als de Z, iets dunner maar wel breder en dieper. SB maar dan lichter en dunner als ik het goed heb. Op NBR gingen iig die geruchten, maar nooit helemaal bevestigd. Maar goed, is nu irrelevant.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:33:
[...]

Tijd om de ware tweakers spirit naar boven te halen:
http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html
bruikbaar op vrijwel elke laptop. Mits je een scherm kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JT schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:38:
[...]

1000e is de goedkoopste S zonder 3G, laat staan met 900p scherm (in de hypotethische situatie dat die er zou zijn). Ik denk dat je ook in de nabije toekomst moet rekenen op 1400+ euro voor een 13" Vaio met 900p scherm. Maar ik weet natuurlijk niet wat voor modellen er komende 2 jaar gaan komen. Is gewoon een educated guess.
Het hoeft niet per se van Sony te zijn, als ik die indruk gewekt zou hebben. Ik vind het gewoon erg vreemd dat er wel notebook bestaan zoals de pricewatch: Asus N53SV-SZ016V maar een 14" of dus eventueel een 13" variant met een hoge resolutie scherm, met redelijk goede overige specs kan er dan niet vanaf. (Om een lang verhaal even kort te houden).
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:41:
[...]

Tijd om de ware tweakers spirit naar boven te halen:
http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html
bruikbaar op vrijwel elke laptop. Mits je een scherm kan vinden.
Ik had het al een beetje meegekregen. Het zou te overwegen zijn, hoewel ik er momenteel wat terughoudend over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wellicht dat de fabrikanten het risico niet durven te nemen op lage verkoopcijfers van een laptop met 900p of 1080p scherm op 13".

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waaom bied apple het dan wel standaard aan op hun (relatief) low-end model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Omdat zij misschien wel het grootste aandeel hebben in die markt? Als je OSX wilt, dan moet je een Apple kopen. Als je Windows wilt dan heb je keuze uit 10 merken, als het er niet meer zijn. Als OSX een aandeel van 20% heeft tov Linux en Windows, dan heeft Apple 20%. Als Windows een aandeel heeft van 75% dan moet je dat verdelen over de vele merken. Zal eens kijken hoe groot het aandeel Apple in de wereld is.

Edit: kan zo snel niks vinden over aandeel MacBook wereldwijd, alleen Apple in het algemeen. Maar goed, ik weet ook zeker dat wat ik hieronder zeg ook een groot aandeel heeft in de reden. Een andere reden kan ook zijn dat fabrikanten het risico totaal fout inschatten en dat het een gat in de markt is :P

Daarnaast kopen mensen een Windows laptop omdat ze willen internetten. Terwijl veel mensen Apple ook kopen om zichzelf een imago aan te meten, een stukje status en daar hebben mensen ook grof geld voor over. En als het dan veel geld gaat kosten dan kan je er ook een leuk schermpje in doen.

[ Voor 43% gewijzigd door JT op 10-03-2011 16:34 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik weet dat het mijn schuld dat de discussie nu offtopic gaat, maar ik zou graag nog één laatste punt willen noemen. De 14.x" notebookformaat wordt wereldwijd als twee het meest verkocht, volgens Display search uit september 2010. In Azië staat dit formaat zelfs op de eerste plaats, in Noord America net nog tweede, in Europa een stuk lager maar nog steeds een vierde plaats met 11%. Gezien het zeer lage aantal modellen die hier beschikbaar zijn in 14.x" zou ik het bijna niet geloven dat het verkoop percentage zo hoog is... Dus aan de verkoop van 14.x" notebooks zal het in ieder geval niet liggen.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1284021288.png

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 10-03-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
Er komt wel degelijk een SA uit. Deze heeft een behuizing van Carbon Fiber ipv magnesium en een resolutie van 1600x900. Omdat hij uitgesteld is tot de zomer komt hij waarschijnlijk tegelijker tijd met de nieuwe Z. Deze info heb ik uit het notebookreview forum gehaald van een lopend topic over de SA/SB serie. Het scherm zou een plus zijn ipv de premium welke in de huidige Sony Z zit. Een nivo lager dus.

De SA is geen vervanger van de Z serie. Volgens de eerste planning zou de SA een paar maanden eerder uitkomen dan de nieuwe Z met Sandy Bridge. Daarom werd hij als tijdelijke vervanger gezien van de Z serie als zijnde een high end 13,3 inch notebook met Sandy Bridge aangezien er geen Z was met Sandy Bridge.

De nieuwe Z schijnt aanzienlijk dunner te zijn dan de huidige en SSD only te zijn. Dit in tegenstelling tot de huidige Z welke ook met HDD leverbaar is. :*)

Sony SA is ivm carbon fiber behuizing 300 gram lichter dan de SB. (1,4 kg ipv 1,7kg)

[ Voor 43% gewijzigd door falconxp op 11-03-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De SA heeft anders verder precies dezelfde specs als de Z, alleen dan weer een generatie later. Raid SSD, i5/i7, hybride graphics met 1gb, high res scherm, zelfde gewicht, 3G enz. Dus dat is wel degelijk de vervanger in die zin. De nieuwe Z schijnt iets heel anders te worden dan de huidige. Over de SA hoor ik verschillende berichten, de een zegt cancelled en komt zeker niet meer uit, de ander zegt later.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 11-03-2011 22:55 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07

Sick Nick

Drop the top!

Dan zal je hem moeten importeren want in de benelux is de SA 100% zeker geschrapt en is er een high-end SB voor in de plaats gekomen (i7, 8gb, 128gb ssd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
De SA is groter dan de huidige Z. Scherm is dezelfde grote als de oude S-serie, 13,3 inch. De Z heeft een 13,1 inch scherm. Verder heeft Sony nog helemaal niet aangeven of de SA en de nieuwe Z in Nederland komen. Ze komen immers pas in de zomer uit. Misschien nog wel later vanwege de aardbevingen in Japan.

De reden van een high end SB is dat Sony geen high end 13,3 (SA) inch of kleinere (nieuwe Z) Sandy Bridge heeft op dit moment. Met de concurrentie van andere merken zoals Apple moet Sony wel iets leveren.

[ Voor 54% gewijzigd door falconxp op 11-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

falconxp schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:04:
De SA is groter dan de huidige Z. Scherm is dezelfde grote als de oude S-serie, 13,3 inch. De Z heeft een 13,1 inch scherm. Verder heeft Sony nog helemaal niet aangeven of de SA en de nieuwe Z in Nederland komen. Ze komen immers pas in de zomer uit. Misschien nog wel later vanwege de aardbevingen in Japan.
SA is groter maar dunner en heeft zeker niet het zelfde scherm, zou een 1600x900 scherm hebben. Nieuwe SA zou komen maar is geschrapt, zie Sick Nick.
De reden van een high end SB is dat Sony geen high end 13,3 (SA) inch of kleinere (nieuwe Z) Sandy Bridge heeft op dit moment. Met de concurrentie van andere merken zoals Apple moet Sony wel iets leveren.
Klopt, SA zou er komen maar is gecancelled, daarom die high end SB.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Volgens bronnen op het notebookreview komt de SA gewoon in de zomer. Dit duurt echter nog 3-6 maanden. Logisch dat Sony nu een high end SB uitbrengt. We zien wel wat er in de zomer op de markt komt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ben wel benieuwd naar wat het nieuwe concept is voor de Z, aangezien de SA die overgenomen zou moeten hebben van de huidige.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
mmm fijn, ik zal wanneer ik de mogelijkheid heb maar weer naar mijn leveransier, wanneer het nog 3-6 maand gaat duren heb ik echt dikke problemen met mijn studie.

Sony heeft mij via mijn leveransier de vpcsa 1s9e /xi aan geboden. dit omdat sony na 4 reperaties mijn z niet gerepareerd kreeg.

Af gelopen dinsdag (zie mijn eerdere post) kreeg ik te horen dat dit model in de bestelling zit maar dat de persoon die ik sprak op dat moment niet wist wanneer hij te leveren is. daarnaast maakt het mij niet uit dat de sa niet leverbaar zou zijn in de benelux ik wil toch een us int tobo en engelse software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Met de huidige situatie in Japan kan het misschien nog wel langer duren. Het ligt er ook nog aan of deze in Japan of China gemaakt wordt. De goedkopere modellen worden tegenwoordig in China gemaakt, de duurdere in Japan. SA lijkt mij een highend/duurder model. Heb onderstaande info gevonden mbt Sony VPCSA1X9E/XI op een Britse site.

Core i7-2620M 2x 2.70GHz • 4096MB • 128GB SSD (2x 64GB SSD) • DVD+/-RW DL • AMD Radeon HD 6630 1024MB and Intel GMA HD (IGP) • 3x USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11abgn • HDMI • Webcam • multi-touch trackpad • 13.3" WXGA++ glare TFT (1600x900) • Windows 7 Professional (64-bit) • Li-Ion battery • 1.46 kg • 24 months warranty • English language version

Iedergeval leuke specs 8)

[ Voor 34% gewijzigd door falconxp op 13-03-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
klopt, de advias prijs voor de boven genoemde is 2800 euro.

Maar wanneer hij op de engelse site genoemd wordt is het goed nieuws voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
De advies prijs in Duitsland is 1.989,00. Vergelijkbaar met de huidige Z zoals te koop bij mediamarkt en andere resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
is er ergens ngo een Vaio Z voor rond de 1500 euro te krijgen? De goedkoopste die ik tegen komt is rond de 1800. Vidn dat net iets TE voor een laptop die op ten duur vervangen gaat worden. Die SB serie had ik eerst op het oog, Maar de eerste ervaringen daarmee schijnen niet zo heel erg goed te zijn. Gister me Macbook 13inch de deur uit gedaan omdat ik OSX gewoon niet prettig vind. Maar wil we iets met vergelijkbare specs als de Vaio SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourtimeisnow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-03 15:55
Beste Tweakers,

Heb nu een Z13 (VPCZ13M9E) sinds december en ik, ouwe apple gek, moet zeggen dat het me in het geheel niet tegen valt. Ik moest van mijn nieuwe werkgever een windows machine kopen (lang verhaal) en dus met een mooi budget dit monster uitgekozen. Elke dag verbaas ik me nog over de snelheid waar mijn MBP15" (2010) nog een puntje aan kan zuigen. Beeld is crisp en films/fotos kijken is een feestje erop als ik aan het reizen ben. Hij is licht en handzaam. Had ik al gezegd hoe snel 'ie was?

1 vraag echter.
Ik werk op kantoor vanaf een VGP-PRZ10 Sony Docking Station en heb daar op de VGA een HP monitor hangen. Nu probeer ik al twee dagen lang via de DVI-D Poort een tweede monitor er aan te hangen en zodanig de setup te regelen dat als ik in de DS zit, mijn notebook op zwart gaat en ik op twee monitoren kan werken.

De VAIO laat dit niet toe.

Dit zijn mijn aannames/conclusies/bevindingen
  1. De NVIDIA GeForce 330M kan twee video kanalen aan.
  2. Dus het moet bij Sony en de VAIO liggen
  3. In control panel krijg ik wel extended desktop over laptop en 1 externe monitor, maar niet over twee.
  4. Het gebruik van de Fn-F7 'monitor toebedeling' heeft niet hetzelfde effect.
  5. Het dichtklappen van de deksel (zonder actie/snooze/) heeft ook geen effect bij het zoeken van de tweede monitor.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel de externe monitor in als primair scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourtimeisnow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-03 15:55
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:48:
Stel de externe monitor in als primair scherm.
Dank voor je bericht. Ik heb het net geprobeerd maar, 8)7, het werkt niet. Ongeacht welke van de twee monitoren (VGA of DVI-D) ik selecteer als master, ik krijg hem niet extended naar de andere video poort.

Als ik een video stekker uit de DS trek gaat het signaal wel naar de andere externe monitor?

Moet ik ergens in de Sony iets aanpassen en toegang geven? Of wil Sony dit gewoon niet. Immers de VGA poort op de laptop zelf is door het plaatsen in de DS fysiek afgesloten door een soort plastic poort afsluiter.

Rare jongens, die windows machine makers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan sowieso maximaal 2 externe schermen aansluiten, tenzij je een ATI/AMD kaart hebt met displayport, dan kan je er 3 aansluiten of nog meer met daisy chains.

Het is overigens goed mogelijk dat er maar 1 monitor signaal over de docking gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zou niet de interne monitor op 1 "kanaal" zitten en de vga/dvi poort op een ander? Waardoor je dus niet 2 schermen er aan kan knopen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 2 DAC's per kaart, maar met mijn HD4570 krijg ik het wel voor elkaar zowel mijn TV als extern scherm tegelijk aan te sluiten.

Om dat voor elkaar te krijgen sluit ik eerst een scherm aan, stel ik deze in als primair, en vervolgens koppen ik mijn 2e scherm aan. Ik kan me niet voorstellen dat dat met een nvidia kaart niet werkt...

offtopic:
En ik was al geen fan van nvidia :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Mogelijk foto nieuwe Z. Foto is afkomstig van een Sony conferentie

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/2ag4i71wk/newz1.jpg

Gevonden op notebookreview.

http://en.akihabaranews.c...pc-and-ultimate-mobile-pc

[ Voor 27% gewijzigd door falconxp op 26-04-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Specs van de nieuwe Z2 van een Italiaanse webshop via notebookreview forum.

SONY VAIO Z21L9E/B 13,1" Nero Windows 7 Professional

Intel Core i5-2410M, 4GB DDR3, 128GB SSD Flash SATA, 13,1" LED 1600X900, WLAN, Bluetooth, Slot 3G/HSDPA, HDMI, HD Webcam con funzione Exmor, 3D Output, Sensore di riconoscimento impronte digitali, 1 porta USB 2.0 + 1 porta USB 3.0 SuperSpeed, tastiera re
Prezzo : € 1.809,00

SONY VAIO Z21M9E/B 13,1" Nero Windows 7 Professional

Intel Core i5-2410M , 4GB DDR3, 128GB SSD Flash SATA, 13,1" LED 1600X900, Bluetooth, Slot 3G/HSDPA, HDMI, HD Webcam con funzione Exmor, 3D Output, Sensore di riconoscimento impronte digitali, 1 porta USB 2.0 + 1 porta USB 3.0 SuperSpeed, tastiera retroil
Prezzo : € 2.199,00

SONY VAIO Z21X9E/B 13,1" Nero Windows 7 Professional

Intel Core i7-2620M, 8GB DDR3, 256GB SSD Flash SATA, 13,1" LED 1600X900, Bluetooth, 3G/HSDPA, HDMI, HD Webcam con funzione Exmor, 3D Output, Sensore di riconoscimento impronte digitali, 1 porta USB 2.0 + 1 porta USB 3.0 SuperSpeed, tastiera retroillumin
Prezzo : € 2.449,00

SONY VAIO Z21V9E/B 13,1" Nero Windows 7 Professional

Intel Core i7-2620M, 8GB DDR3 SDRAM, 256GB SSD Flash SATA, 13,1" LED 1600X900, Bluetooth, 3G/HSDPA, HDMI, HD Webcam con funzione Exmor, 3D Output, Sensore di riconoscimento impronte digitali, 1 porta USB 2.0 + 1 porta USB 3.0 SuperSpeed, tastiera retroi
Prezzo : € 2.839,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04:59
falconxp schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:36:
.....Deze info heb ik uit het notebookreview forum gehaald van een lopend topic over de SA/SB serie. Het scherm zou een plus zijn ipv de premium welke in de huidige Sony Z zit. Een nivo lager dus.
Is het 1600x900 scherm van de SA dan echt een stuk minder goed dan het 1600x900 van de nieuwe Z?

In hoeverre merk je dat dan? Echt in scherpte en kleurweergave?

En ik lees hier berichten dat de SA ''eruit'' zou gaan of worden geannuleerd, maar nu, juni 2011, staat hij toch echter op de Sony.nl site om te bestellen, dus neem aan dat ie gewoon geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
bah qua specs vind ik de vaio SA dan veel prettiger, alleen zou ik dan daarin het scherm van de vaio z willen hebben en de iets betere kwaliteits controlle. Heb nu de Z13 en dat was naa rmijn mening gewoon de essentie van de Z, geen compromis onderweg. Dus redelijke GPU, goede CPU, goed scherm etc etc. Dit mist dan toch weer net die GPU voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dock is ook veel te duur vind ik. Het is best een leuk concept als je er 2 neemt en een op je werk neerzet, en een thuis zodat je niet telkens kabels hoeft te verwisselen. Maar dat doet niemand met de huidige prijs.

Bovendien... HDMI en VGA op het dock? Waarom geen 3 displayports? Nu kan je er onmogelijk een groot scherm aanhangen omdat hdmi niet hoger gaat dan 1200p in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
is het dock sowieso niet beperkt door de snelheid van thunderbolt? Want anders hadden ze er ook een fors betere gpu in mogen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderbolt is 10BG/s, dat zijn ongeveer 5 lanes als ik het goed begrijp.

Met PCI-e x5 kan je prima een HD6870 aansturen met 5% prestatieverlies tov. 16x ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:35
Ik heb nu ongeveer een jaar de z12 en ben er zeer tevreden
Mee, enige minpunt vind ik is dat die rubbertjes aan de onderkant snel loslaten en dat hij sinds kort denk dat hij een Intel onboard videokaart heeft ipv een G330

Kan iemand mij trouwens vertellen waar ik een sleeve kan halen voor de z12 met z'n apparte maten? Graag in nl of site die ook naar nl verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De Golla Curl past ie perfect in, zowel de VPC-Z (core i) als de wat oudere VGN-Z (core2duo's). Heb die zelf ook gebruikt voor m'n Z, rondom de randen vrij stevig en een klein handvat bovenop. Past er overigens ook prima in samen met een macbook air of een nieuwe Z21 erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
oke bedankt die ga ik dan even kopen:)

nog een vraag: hebben meer mensen er last van dat het lijkt of de nvidia kart het niet doet? ik zie overal in mn laptop alleen maar intel integrated blbalba staan, terwijl ik toch 100% zeker weet dat er een gt330 inzit...

canirunit zegt namelijk ook op (nfsu2 bijv) dat ik faal op de videokaart omdat ik geen 3d aankan:S de enige plek waar ik zie dat er een gt330 inzit is bij de nvidia contol panel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:51:
Bovendien... HDMI en VGA op het dock? Waarom geen 3 displayports? Nu kan je er onmogelijk een groot scherm aanhangen omdat hdmi niet hoger gaat dan 1200p in de praktijk.
Maat van mij heeft een Dell WFP3008, 2560 x 1600 en stuurt deze probleemloos aan met DVI :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVI is wat anders dan HDMI. HDMI is namelijk single-link DVI, dat ondersteunt vanaf versie... 1.3? Ook hogere resoluties dan 1200p. Maar er is geen enkel scherm wat dat ondersteunt dus het valt onmogelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Akilla schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:00:
oke bedankt die ga ik dan even kopen:)

nog een vraag: hebben meer mensen er last van dat het lijkt of de nvidia kart het niet doet? ik zie overal in mn laptop alleen maar intel integrated blbalba staan, terwijl ik toch 100% zeker weet dat er een gt330 inzit...

canirunit zegt namelijk ook op (nfsu2 bijv) dat ik faal op de videokaart omdat ik geen 3d aankan:S de enige plek waar ik zie dat er een gt330 inzit is bij de nvidia contol panel zelf...
Even een open deur natuurlijk maar je hebt de schakelaar wel op de Speed stand staan of op Auto met de adapter aangesloten? Op Stamina en Auto op de batterij werkt hij op de geintegreerde Intel GMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
ja hij staat op speed of auto(en dan aan de stroom, dus ook op speed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:01
Ik kan een jonge (9 maanden) vaio kopen. Type is Z12Z9E. Wat is een goeie prijs om voor deze laptop te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Zero2Cool schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:14:
Ik kan een jonge (9 maanden) vaio kopen. Type is Z12Z9E. Wat is een goeie prijs om voor deze laptop te geven?
De afschrijving op die dingen is groot. Als hij er 9 maanden geleden 2000 voor heeft betaald mag hij er naar mijn mening blij mee zijn als hij er nu nog 1000 voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
Philflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:19:
[...]

De afschrijving op die dingen is groot. Als hij er 9 maanden geleden 2000 voor heeft betaald mag hij er naar mijn mening blij mee zijn als hij er nu nog 1000 voor krijgt.
De z12z9e heeft een laatst bekende prijs van 2700 euro. Heb nu 1100 geboden. Lijkt me dus een goeie deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Zero2Cool schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:21:
[...]
De z12z9e heeft een laatst bekende prijs van 2700 euro. Heb nu 1100 geboden. Lijkt me dus een goeie deal?
Qua prijs zou dat een mooie deal zijn. Ik ga er dan wel vanuit dat de staat perfect is.

Aan de ene kant is het natuurlijk een laptop om van te smullen. Aan de andere kant is de nieuwe Z net uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 17-07-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
Philflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Qua prijs zou dat een mooie deal zijn. Ik ga er dan wel vanuit dat de staat perfect is.

Aan de ene kant is het natuurlijk een laptop om van te smullen. Aan de andere kant is de nieuwe Z net uit.
Daarom twijfel ik ook een beetje. Heb nu een Dell M4500 van 1 jaar oud. Quad core i7, 8gb, 256gb ssd. Weet dus niet of ik erop vooruit ga. En dan is 1100 wel veel geld. Maar de Z is wel supermooi en licht. Zeker de nieuwe Z. Maar die is er vanaf 1800,- voor een i5 en 128gb ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heb nu een tijdje op alle Z modellen naast elkaar gewerkt, qua draagbaarheid en accu is de nieuwe Z echt koning. Ook is hij bij normaal gebruik veel stiller. De VGN-Z is qua vorm wel de mooiste maar ook de traagste. De VPC-Z1 is ook gewoon snel en heeft weer als voordeel dat er een optische drive nog in zit.

Het is dat ik niet hoef te kiezen (en te betalen :+) maar ik denk dat ik dan och voor de nieuwe zou gaan. De draagbaarheid is gewoon ultiem. Heb ook beide modellen macbook air 13" gehad maar deze wint het gewoon qua power en draagbaarheid. Had hiervoor ook prive een Z12Z en dat was ook gewoon een geniale laptop overigens, ranzig snel en een geweldig scherm. Voor 1100 zou dat zeker ene mooie deal zijn, ik was er zelf toen 2700 voor kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zijn er hier mensen die achteraf spijt hebben van hun keuze voor 1080p op 13,1" en liever voor 900p waren gegaan?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
Ik heb echt pech met mijn Z denk ik... Heb 'm nu net drie weken (22 dagen), en het toestenbord geeft me een hoop problemen. De 8-toets reageert zelden, en al helemaal niet meer met Shift (en dit is elke dag precies erger), en ondertussen gaan de twee toetsen eronder (U en I) ook niet meer altijd en nooit meer met Shift. Heb al gekeken of het aan software ligt, maar zelfs in verschillende Live-CD's heb ik hetzelfde probleem.

Voor een laptop van €2000 (Z13M9E) vind ik dit soort problemen toch wat vreemd, zeker na drie weken perfect normaal gebruik. Laptop heeft nooit extreme situaties meegemaakt, nooit opengeweest, helemaal niets.

Volgens de Belgische garantiewetgeving heb ik recht op vervanging, dus ik heb een mailtje gestuurd naar het garantiedepartement, we zullen wel zien wat ze antwoorden.

Leuk zeg, dan ga je al naar de andere kant van 't land om in het Sony Center de allerlaatste Z1 met Azerty-toetsenbord te kopen, en dan doet hij al moeilijk na drie weken... Bleh!

(behalve dat probleem ben ik er in het algemeen wel erg tevreden van, alleen de driversupport in Linux en gewoon de nogal outdated drivers van Sony zelf vallen me wat tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
AmbroosV schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:52:
Ik heb echt pech met mijn Z denk ik... Heb 'm nu net drie weken (22 dagen), en het toestenbord geeft me een hoop problemen. De 8-toets reageert zelden, en al helemaal niet meer met Shift (en dit is elke dag precies erger), en ondertussen gaan de twee toetsen eronder (U en I) ook niet meer altijd en nooit meer met Shift. Heb al gekeken of het aan software ligt, maar zelfs in verschillende Live-CD's heb ik hetzelfde probleem.

Voor een laptop van €2000 (Z13M9E) vind ik dit soort problemen toch wat vreemd, zeker na drie weken perfect normaal gebruik. Laptop heeft nooit extreme situaties meegemaakt, nooit opengeweest, helemaal niets.

Volgens de Belgische garantiewetgeving heb ik recht op vervanging, dus ik heb een mailtje gestuurd naar het garantiedepartement, we zullen wel zien wat ze antwoorden.

Leuk zeg, dan ga je al naar de andere kant van 't land om in het Sony Center de allerlaatste Z1 met Azerty-toetsenbord te kopen, en dan doet hij al moeilijk na drie weken... Bleh!

(behalve dat probleem ben ik er in het algemeen wel erg tevreden van, alleen de driversupport in Linux en gewoon de nogal outdated drivers van Sony zelf vallen me wat tegen)
Mijn ervaringen met de vaio support zijn de laatste tijd vrij positief, dat was wel in nederland, maar het bied in ieder geval wel hoop. De problemen die je beschrijft zijn wel echt bizar voor zo'n laptop, en ook niet echt Sony Vaio waardig (er draaien er in dit huis 2 van resp 5 en 3 jaar oud en ze zien er nog steeds strak uit, enkel één keer een grafische chip moeten vervangen wegens artifact, ging zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cyleo schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:11:
[...]

Mijn ervaringen met de vaio support zijn de laatste tijd vrij positief, dat was wel in nederland, maar het bied in ieder geval wel hoop. De problemen die je beschrijft zijn wel echt bizar voor zo'n laptop, en ook niet echt Sony Vaio waardig (er draaien er in dit huis 2 van resp 5 en 3 jaar oud en ze zien er nog steeds strak uit, enkel één keer een grafische chip moeten vervangen wegens artifact, ging zonder problemen)
Vaio Support voor NL en BE is dezelfde dienst, of ik krijg toch in ieder geval altijd aardige Nederlandse mevrouwtjes aan de telefoon ^^ Fingers crossed!

Edit: ondertussen werkt Shift-, (is ?) ook pas na enkele keypresses.

Dat is eigenlijk echt wel het vreemde. Zolang ik Shift ingedrukt blijf houden en maar blijf tikken op de toets werkt hij uiteindelijk wel weer. Tot ik één andere toets duw of Shift even loslaat, dan gaat het weer niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door AmbroosV op 01-10-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
AmbroosV schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:52:

Omg, je hebt inderdaad echt pech... Shit happens, maarja, de vaio support is inderdaad flink vooruit gegaan de afgelopen maanden.

Advies: als je je laptop gaat opsturen (Wat je zowiezo moet doen), dan moet je je eerst aanmelden bij de vaio community, en daar een account aanmaken met je gegevens, dat kun je doen via het Vaio Care programma. (Daar staat een link naar een website waar je het kunt doen). Dit gaat je namelijk een hoop tijd besparen als je je laptop dan laat opsturen. In die account kun je namelijk je adress en andere info invullen en daarbij duurt het gehele periode van pick up and return in 95% van gevallen maar max 3/4 dagen. Daarnaast omdat het een z model is die problemen geeft krijg je waarschijnlijk nog een peperdure gadget erbij. (bijv. Sony koptelefoon van 200 euro :9~ )

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vinand schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:37:
[...]

Omg, je hebt inderdaad echt pech... Shit happens, maarja, de vaio support is inderdaad flink vooruit gegaan de afgelopen maanden.

Advies: als je je laptop gaat opsturen (Wat je zowiezo moet doen), dan moet je je eerst aanmelden bij de vaio community, en daar een account aanmaken met je gegevens, dat kun je doen via het Vaio Care programma. (Daar staat een link naar een website waar je het kunt doen). Dit gaat je namelijk een hoop tijd besparen als je je laptop dan laat opsturen. In die account kun je namelijk je adress en andere info invullen en daarbij duurt het gehele periode van pick up and return in 95% van gevallen maar max 3/4 dagen. Daarnaast omdat het een z model is die problemen geeft krijg je waarschijnlijk nog een peperdure gadget erbij. (bijv. Sony koptelefoon van 200 euro :9~ )
Registratie op vaio.eu/register heb ik direct gedaan na de aankoop, en heb 'm ook toegevoegd aan My Sony. Club VAIO is echter al drie weken 'niet beschikbaar terwijl we onze systemen upgraden' :P En de reparatieregistratie op My Sony geeft een 404... Gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Vinand schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:37:
[...]
Daarnaast omdat het een z model is die problemen geeft krijg je waarschijnlijk nog een peperdure gadget erbij. (bijv. Sony koptelefoon van 200 euro :9~ )
Die heb ik niet gekregen, alleen een reinigingsdoekje :( Misschien omdat het via internationale garantie ging (niet in Europa gekocht). Maar de snelle service, die binnen garantie viel, was voor mij al goed genoeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Myedvyed schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:06:
[...]

Die heb ik niet gekregen, alleen een reinigingsdoekje :( Misschien omdat het via internationale garantie ging (niet in Europa gekocht). Maar de snelle service, die binnen garantie viel, was voor mij al goed genoeg 8)
Ik heb ook interesse in een viao z en wil die kopen in de usa. weet jij hoe dat zit met de garantie? ik heb daar nog niet iets specifieks over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

WasMachinator schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:48:
[...]

Ik heb ook interesse in een viao z en wil die kopen in de usa. weet jij hoe dat zit met de garantie? ik heb daar nog niet iets specifieks over kunnen vinden.
Die van mij heb ik in Thailand gekocht, en op mijn model (Z11 serie uit 2010) geldt 1 jaar internationale garantie (waardoor je hem voor garantiezaken dus naar Frankrijk of Duitsland mag sturen op hun kosten) en daarna nog 2 jaar gewone garantie in het land van aankoop. Dus als ik nu een probleem ermee krijg dat binnen de garantie valt zal ik naar Thailand moeten en dat wordt een stuk lastiger. Weet niet hoe de real-life ervaringen hiermee zijn, ik hoop dat het niet zo ver komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Is er nog een vaio Z verkrijgbaar zonder SSD, maar met het premium scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
janvanmil schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:07:
Is er nog een vaio Z verkrijgbaar zonder SSD, maar met het premium scherm?
Als je nog eentje van de Z1-serie kan vinden in de outlet... In de outlet.sony.it stond er nog één, wel met een Italiaanse qwerty, maar met een lekkere korting. En als je via de chatmedewerkers van Sony Style Online eventjes vraagt dan verzenden ze die ook gewoon naar Nederland aan dezelfde prijs!

In de nieuwe Z2 is gewoon op geen enkele manier nog plaats voor een gewone HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bleh, net eventjes getelefoneerd met Sony, k ben hem voor een a twee weken kwjt... Wel best rrtant als je Toegepaste nformatca stdeert en hem regelmatg n de les nodg hebt.

Ook ophalen ging net, zt op kamers n Leuven en heb elke dag les, in het weekend werken ze niet bij Sony. Twee weken zonder compter terwjl je taken moet maken etc s erg onpraktsch. Bah. En dat na drie weken op de 'premium'-Z.
Morgen breng 'k hem binnen bij het Sony Center her n Leuven, proberen of ik uitzonderljk via de school een laptop kan huren voor een maandje. Bleh bleh bleh!

(sorry voor de ontbrekende letters, mjn toetsenbord s ds stk en k ben ets te pssed op Sony om de moete te doen om ze te typen atm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AmbroosV schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:35:
Bleh, net eventjes getelefoneerd met Sony, k ben hem voor een a twee weken kwjt... Wel best rrtant als je Toegepaste nformatca stdeert en hem regelmatg n de les nodg hebt.

Ook ophalen ging net, zt op kamers n Leuven en heb elke dag les, in het weekend werken ze niet bij Sony. Twee weken zonder compter terwjl je taken moet maken etc s erg onpraktsch. Bah. En dat na drie weken op de 'premium'-Z.
Morgen breng 'k hem binnen bij het Sony Center her n Leuven, proberen of ik uitzonderljk via de school een laptop kan huren voor een maandje. Bleh bleh bleh!

(sorry voor de ontbrekende letters, mjn toetsenbord s ds stk en k ben ets te pssed op Sony om de moete te doen om ze te typen atm.)
Dat is naar om te horen, ik hoop dat de laptops sneller als verwacht terug komt, dat was bij mijn sony z ook zo (Ram werd vervangen). en dat was toen in 3 dagen gebeurd toen ik hem opliet sturen kreeg ik te horen dat het een maand zou gaan duren. :X :X

Succes!!!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Iemand van hier toevallig al eens zijn geheugen geupgrade en zo ja naar welke hoeveelheid? Ik zit er aan te denken om de hoeveelheid geheugen bij die van mij nog wat omhoog te gooien.

Verder tikt de ventilator bij mijn Vaio als ik hem aanzet. Het tikken gaat vanzelf weer weg maar iedere keer als ik hem nieuw aanzet tikt hij. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
la_fusion schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:13:
Iemand van hier toevallig al eens zijn geheugen geupgrade en zo ja naar welke hoeveelheid? Ik zit er aan te denken om de hoeveelheid geheugen bij die van mij nog wat omhoog te gooien.

Verder tikt de ventilator bij mijn Vaio als ik hem aanzet. Het tikken gaat vanzelf weer weg maar iedere keer als ik hem nieuw aanzet tikt hij. Iemand daar ervaring mee?
Geheugen upgraden kan tot 8gb, maar ik zie het nut niet echt... Met een SSD gebruikt Windows je raam veel minder als cache, en dan heeft een grote hoeveelheid vrij ram geen zin. Als je veel zware software draait ga je het natuurlijk wel merken, maar het verschil lijkt me minimaal. Ik dacht (voor ik mijn laptop had) ook te upgraden naar 8gb maar heb besloten dat het voorlopig echt niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vandaag een telefoontje gehad ivm de reparatie van mijn Z: het toetsenbord is niet op voorraad. Ze missen het paneel voor Azerty-BE dus gaat het nog een dikke week langer duren. Ze zijn er blijkbaar wel in geslaagd het geratel van de behuizing (door de speakers) op te lossen. Bleh!

In ieder geval al goed dat ze het herstellen onder garantie en geen vochtschade claimen (niet dat ze dat konden doen, er was er geen, maar sinds een Dynafix-trauma heb ik daar altijd wat schrik voor!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vaio is back! Aangenaam verrast: ze hebben de installatie van Windows intact gelaten. En hij is mooi proper! Zat een leuk VAIO-poetsdoekje bij.

Ik krijg wel nog een compensatie van Sony voor de vertraging en gewoon het feit dat ik bijna drie weken zonder laptop zat (agz hij nog maar net drie weken oud was). Ze gaan nog contact met me opnemen om alles juist af te spreken!

In ieder geval: netjes gemaakt. Had ook gevraagd of ze het ratelen van de luidspreker eens konden bekijken en dat lijkt ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Hm... Ik was te snel met mijn vorige post. Echt netjes is 't niet gemaakt.

Probleem: het toetsenbord zit wat te hoog in de casing. De open ruimte tussen elke toets en de aluminium behuizing is aan de onderkant veel groter dan aan de bovenkant. Gevolg: de bovenkant van de toetsen krast regelmatig tegen de aluminium behuizing.
Foto's: https://picasaweb.google....jiyYPxuAE&feat=directlink

Vinden jullie dit nu acceptabel voor een laptop van dit kaliber... Ik persoonlijk toch echt niet, maar ik durf bijna niet meer terug naar het Sony Center voor _weer_ een veel te lange reparatieperiode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dit zou ik ook zeker niet accepteren! Dan er maar weer terug maar dit is niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AmbroosV schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:27:
Hm... Ik was te snel met mijn vorige post. Echt netjes is 't niet gemaakt.

Probleem: het toetsenbord zit wat te hoog in de casing. De open ruimte tussen elke toets en de aluminium behuizing is aan de onderkant veel groter dan aan de bovenkant. Gevolg: de bovenkant van de toetsen krast regelmatig tegen de aluminium behuizing.
Foto's: https://picasaweb.google....jiyYPxuAE&feat=directlink

Vinden jullie dit nu acceptabel voor een laptop van dit kaliber... Ik persoonlijk toch echt niet, maar ik durf bijna niet meer terug naar het Sony Center voor _weer_ een veel te lange reparatieperiode!
Niet accepteren en terug sturen. Ik hoop dat het goed komt met je Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik merk dat Halloween dichterbij komt, het begint een beetje een horrorverhaal te worden.

Nadat mijn 3 weken oude laptop plotseling een reparatie van 3 weken nodig had en dan blijkbaar nog steeds niet goed gemaakt was...

Dinsdagavond nam ik terug contact op met de garantieservice van Sony. Geen probleem, als u ons nu direct foto's doormailt dan krijgt u morgen rond 10u telefoon van ons en bespreken we het verdere verloop van uw probleem. Goed, ik stuur dus foto's door (17u10, ruim binnen de kantooruren van Sony) en wacht tot woensdag.

Woensdagnamiddag (15u ongeveer) nog steeds niets gehoord, dus ik bel eventjes naar Sony.
"Een collega van mij is met uw case bezig maar is eventjes op lunchpauze. Hij neemt zo snel mogelijk contact met u op!"

Donderdag nog steeds niets gehoord, dus ik bel na de les weer maar eventjes (16u50 toen ik begon te bellen, pas 17u30 toen ik iemand aan de lijn had). "Ja meneer, ik zie uw mail, maar daar staat een link in naar de foto's. Wij kunnen geen links openen." Ik vermeld eventjes dat de foto's in de bijlage ook gewoon zitten en dat ik zelfs twee keer in de mail heb vermeld dat de foto's ook in de bijlage zitten. "Oh sorry meneer, niet gezien. Nu, ik zie dat een collega van mij in zijn planning heeft opgenomen dat hij u morgenvroeg om 10u gaat opbellen. Die collega is op dit moment niet meer aanwezig dus ik kan niet vragen wat de status van uw case is." Zucht, nog een dag wachten.

Vrijdag: 10u: niets. 11u: niets. De rest van de dag: niets. Ik had de hele namiddag les (en geen belwaarde meer) dus ik kon niet meer terugbellen. BLEH. Wat een slechte service. Op hun site staat dat ze op werkdagen altijd binnen de 48u reageren. Ik ben het eerlijk gezegd nogal beu. Maandag aan de telefoon (ze werken niet op zaterdag, zucht) ga ik mij toch eens wat eisen beginnen stellen, want dit gaat mij echt wel te ver. Een laptop van dit segment, door Sony zelf aangeprezen als de top qua bouwkwaliteit, na drie weken stuk, een reparatie die te lang duurt omdat een onderdeel niet in voorraad is, de reparatie die niet goed is uitgevoerd, en daarna een communicatie die compleet misloopt: sorry, ik ben het beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ja en gelijk heb je, wat een gelul is dit van sony zeg...
Echt raar hoe wisselvallig die service kan zijn. Bij mij was het binnen 3 dagen opgelost en bij mijn zus duurde het opeens 2 weken en bij jou is het al helemaal Halloween. Je moet misschien maar eens proberen een nieuwe Z gaan eisen en met een betere configuratie dan je oorspronkelijk had (als vergoeding, of misschien die nieuwe Z als je die wilt :D). Breng het zo dat je laat weten dat je echt afhankelijk bent van je laptop (ook al ben je dat niet). Ik neem aan dat je alles wat op je schijf stond van je Z al een backup van had gemaakt want dat ga je nu zowiezo kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vinand schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Ja en gelijk heb je, wat een gelul is dit van sony zeg...
Echt raar hoe wisselvallig die service kan zijn. Bij mij was het binnen 3 dagen opgelost en bij mijn zus duurde het opeens 2 weken en bij jou is het al helemaal Halloween. Je moet misschien maar eens proberen een nieuwe Z gaan eisen en met een betere configuratie dan je oorspronkelijk had (als vergoeding, of misschien die nieuwe Z als je die wilt :D). Breng het zo dat je laat weten dat je echt afhankelijk bent van je laptop (ook al ben je dat niet). Ik neem aan dat je alles wat op je schijf stond van je Z al een backup van had gemaakt want dat ga je nu zowiezo kwijt raken.
Oh ik ben echt afhankelijk van mijn laptop, dat is echt niet het probleem. De Z is mijn eerste laptop ooit, thuis staat een desktop (shared with mom). Ik heb altijd wat opgespaard om ineens voor iets 'fatsoenlijk' te kiezen. Zit nu op kamers in Leuven, studeer Toegepaste Informatica en heb mijn laptop dagelijks nodig voor schoolwerk (ongeveer alles is online). Om die eerste reparatieperiode te kunnen overbruggen ben ik zelfs een laptop gaan huren voor een maand, ik had niet echt een andere keus.

Bleh. Ik ga toch proberen morgen iemand aan de lijn te krijgen bij Sony. Customer support, CEO, I don't care, I want it fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
AmbroosV schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:32:
[...]

Oh ik ben echt afhankelijk van mijn laptop, dat is echt niet het probleem. De Z is mijn eerste laptop ooit, thuis staat een desktop (shared with mom). Ik heb altijd wat opgespaard om ineens voor iets 'fatsoenlijk' te kiezen. Zit nu op kamers in Leuven, studeer Toegepaste Informatica en heb mijn laptop dagelijks nodig voor schoolwerk (ongeveer alles is online). Om die eerste reparatieperiode te kunnen overbruggen ben ik zelfs een laptop gaan huren voor een maand, ik had niet echt een andere keus.

Bleh. Ik ga toch proberen morgen iemand aan de lijn te krijgen bij Sony. Customer support, CEO, I don't care, I want it fixed.
Vervelend verhaal inderdaad. Ik had ook een keer een probleem met de reparatie, ik heb toen de persoon ge-emaild dat onder de brief stond die je erbij krijgt als je de laptop terug ontvangt. De persoon heeft mij toen een maand lang om de paar dagen gebeld om te vragen of de laptop nog steeds naar behoren werkt. Vervolgens heb ik ook een aantal blu-rays gekregen ter compensatie. Ik had toen een Vaio-FW dus dat is al een tijd terug. Ik zal tevens even voor je kijken of ik dat e-mail adres nog heb van diegene. (ik had toen wel contact met de klantenservice uit de UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AmbroosV schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:32:
[...]

Aankaarten het feit dat je een laptop heb moeten huren, dan gaan ze waarschijnlijk de kosten betalen. (Organisatie bij Sony service is kut maar gul zijn ze wel).

Probeer echt wat ik al verteld heb een nieuwe laptop te eisen dat je er echt zwaar afhankelijk van bent. Maak het verhaal een beetje erger dan het eigenlijk is.

Echt naar om te horen dat je specifiek een rotte appel in huis heb gehaald. Succes en hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik hou jullie zeker allemaal op de hoogte. Gisteren proberen rond te bellen, blijkbaar werkt er bij Sony gewoon niemand in het weekend... Morgen blijf ik bellen tot ik een oplossing heb die er voor zorgt dat ik tegen het eind van deze week een laptop heb die in orde is.

Update: eerste telefoontje net gedaan, nu kreeg ik plotseling wel direct een antwoord op mijn vraag, maar die meneer kon enkel een nieuwe reparatie regelen. En als dat niet past kon ik misschien de computer gebruiken met een extern toetsenbord. Mijn argument dat ik daar geen €2000 voor heb betaald begreep die meneer _eindelijk_ wel blijkbaar. Nog wat doorgevraagd, iemand van hogerop gaat mij terugbellen, vandaag nog. Volgens de meneer. Nu, ik hoop het voor hem, want ik ben het een beetje beu en morgen is het een feestdag.

Grr...

[ Voor 50% gewijzigd door AmbroosV op 31-10-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vandaag ben ik voor de vierde (jup, de vierde keer) keer niet teruggebeld door de mensen van Sony, dus heb ik zelf maar weer eventjes contact opgenomen (weer) en heb ik duidelijk mijn frustratie laten merken. Blijkbaar zitten die mensen in Ierland, waar het vandaag blijkbaar een feestdag is, en de supervisor was niet aanwezig. Die gaat mij nu dus morgen terugbellen (in het Engels, maar goed, da's geen probleem voor mij). Meneer aan de telefoon had het nog bijna uitgesteld tot woensdag omdat het morgen in België een feestdag is, maar daar ben ik toch snel even tussengekomen en heb ik laten weten dat morgen absoluut geen probleem is en dat ik echt morgen wil opgebeld worden. En die meneer gaat er dus voor zorgen dat ik morgen opgebeld ga worden door de supervisor.

Hij had ook inderdaad gezien dat er in het dossier een aantal keer stond dat ik moest teruggebeld worden en dat dit nooit gebeurd is, dus daar gaat hij zijn collega's ook aardig op aanspreken.

Zucht. Laat ons hopen dat het gesprek met die supervisor morgen iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

OMFG wat een prutsers. Niet normaal.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:27
Een vraag aan de vaio Z gebruikers: Wat vinden jullie van de hoge DPI op een 13 inch scherm, is er goed op te werken? En is het fijn om er HD films op te kijken?

[ Voor 17% gewijzigd door Hunter20 op 31-10-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb dan het 1600*900 scherm dus helemaal 100% kan ik je niet beantwoorden maar inmiddels ben ik er helemaal aan gewend. Erg scherp allemaal en ook series etc in 720p is al geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een Z12Z gehad (1080p scherm) en nu een Z21 (900p scherm). Beide zijn geweldige schermen, op het 1080p scherm is het wat makkelijker multitasken, 2 schermen naast elkaar zonder scrollbakjes enzo. Films kijken is natuurlijk wel wat kleiner dan op een 17" laptop maar de beeldwaliteit maakt een hoop goed. Gebruik wel een losse speakerset of een koptelefoon/oordopjes want de ingebouwde speakers stellen niet zo heel veel voor.

Ik ben zelf erg tevreden over de Z21, vergeleken met de Z12 is hij flink platter, merkbaar lichter en in idle/licht kantoorwerk superstil. Het feit dat ik er op kantoor 3 schermen aan kan hangen met het power media dock is erg fijn, hoop jaloerse collega's die het met 1 scherm moeten doen ;)

De SA gebruik ik sinds ik de Z21 heb eigenlijk nooit meer tenzij ik van te voren weet dat ik een optische drive nodig ga hebben onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind 1080p net ff iets té, vind 900p erg fijn op dit formaat :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
900p of full hd zijn juist de redenen waarvoor je het moet doen, werkt verrassend goed als je er eenmaal aan gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Zzz... Net telefoon gehad van de supervisor daar, die kon ook alleen maar een reparatie regelen. Ik had geen probleem gehad met een nieuwe reparatie als ze die dan vorige week nog hadden kunnen regelen en ik hem deze week vrijdag had kunnen terughebben, maar aangezien ik vier keer niet ben teruggebeld is dat niet gebeurd, en dat is niet mijn fout.

Morgen (vandaag is 't een feestdag) bel ik naar Sony Belgium en ga ik door tot ik een oplossing heb, ze gaan nu wel echt te ver.

**
2/11, 16:14
Net een mailtje gekregen van de assistent van mijnheer Mizuno(-san) (= Koji Mizuno, senior manager VAIO service), ik ga binnen één werkdag gecontacteerd worden, de zaak word onderzocht. Eindelijk eens iemand die snel en efficient werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 02-11-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
hallo,

een paar vraagjes over de vaio's:

* Je kan online zo'n carbon mesh krijgen; ziet die er degelijk uit, of is dit zo'n goedkoop fake carbon uitzicht? Heeft iemand van jullie hem in die versie?

* het klopt dat je daar 2*1.8" ssd in kan krijgen? Kan je die zelf eventueel vervangen (ssd's zijn nogal duur via sony) Vraag me ook af wat die 3e generatie SSD is van type?

* hoe stevig is dat ding (flex)? Heeft iemand de lederen hoes van sony die je erbij kan kopen?

* Er zitten geen usb3 aansluitingen op het toestel zelf?

Weet iemand een goede, kritische review van de Z? Twijfel tussen een asus zenbook (slechter scherm, slechtere wifi (vervangbaar?), zwaarder maar veel goedkoper), een T410 (slechter scherm, peperdure SSD, groter en volgens mij steviger) en de Z2; vandaar de vraagjes.

@AmbroosV: weet je al iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Lijstje antwoorden :P

Premium carbon ziet er op goed uit, het is geen 3M cabron look-a-like maar een lichte carbon weave die zichtbaar is. De gewone zwarte zie je niet echt carbon aan maar is wel hetzelfde materiaal.

De SSD's zijn geen standaard maat, zelf vervangen gaat dan ook erg lastig worden. Het zijn geen 2 losse 1.8" modellen maar een custom module met daarop 2 SSD's met elk hun eigen SATA kanaal op een raid controller. 3e generatie houd in dat het SATA600 kanalen zijn (2x dus 12 Gbit bandbreedte totaal) ipv SATA300 kanalen (2x, 6Gbit bandbreedte totaal). is zeker de moeite waard aangezien het allemaal nog sneller zal zijn.

Hij is behoorlijk stevig maar je moet hem niet dubbel proberen te vouwen. Het dunne scherm voelt misschien wat fragiel aan maar ondanks het flinke buigen gaat er niks kapot.

De dock connector is ook een USB3 aansluiting dus als je niet de Power Media Dock erbij neemt of aansluitheb je gewoon een USB3 aansluiting op de Z zelf.

De Z is het snelste (gewoon normale i7 ipv die low voltage dingen) wat je kan krijgen in 13" met zo'n laag gewicht. Tel daar het bizar goede scherm bij op (hoge resolutie, super kleuren, geweldige kijkhoek) en je hebt de ideale notebook. Als je dan ook nog een extra accu eronder kan schroeven en met een power media dock graphics/bluray en tot 3 losse monitoren kan toevoegen ben je wat mij betreft helemaal klaar. Er is gewoon geen alternatief voor :P

Valt niet op dat ik er wel tevreden mee ben of wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manzonderdas schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:38:
Weet iemand een goede, kritische review van de Z? Twijfel tussen een asus zenbook (slechter scherm, slechtere wifi (vervangbaar?), zwaarder maar veel goedkoper), een T410 (slechter scherm, peperdure SSD, groter en volgens mij steviger) en de Z2; vandaar de vraagjes.
Je slaat de X220 over. Als je kunt leven met de lagere resolutie is dat echt een top ding. Hij is alleen niet in nederland te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Nu online
reden voor de vaio Z is de hoge resolutie (en de 3 schermen ondersteuning). Werk nogal veel in excel, en dan apprecieer je resolutie enorm.

De X220 valt af wegens resolutie en scherm. En usb 3.0 of thunderbolt of andere high speed connectie. Als ze dat op >1600*x zouden krijgen was dat ook een alternatief, net als een elitebook. Macbook (air) valt af wegens officiële software die niet voor mac bestaat (curse you reference manager), of omdat ik geen mac licenties heb.

Interessant van die SSD's - dat maakt de Z op dat vlak iets minder interessant (nuja, unief wil met toch maar 2,5 GB synchroniseerbare ruimte geven ), of véél prijziger. Wat doen ze eigenlijk met de hdd's dan?

[ Voor 4% gewijzigd door manzonderdas op 25-11-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 schermen inderdaad, houd er rekening mee dat het maximaal 1200p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Nu online
denk niet dat dat een probleem is. Vanaf je boven 1900*1200 gaat wordt de prijs per pixel meteen veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 toch een heel erg betaalbaar high-res scherm. Zeker als je ziet wat je voor een verglijkbaar 1200/1080[ wide gamut scherm neerlegt...

En 'de prijs per pixel'? Dan moet je vooral geen Z kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Eventjes een update van mijn hele verhaal.

De mensen van mijnheer Mizuno(-san) hebben contact met mij opgenomen (in 't Engels), het enige wat ze konden doen was voor mij een priority repair regelen (of VIP repair zoals ze het bij Sony graag noemen), en daarna dan contact met mij opnemen voor een passende compensatie. Ik had twee drukke weken op school, dus heb laten weten dat ik mijn laptop daarna zou laten ophalen, en heb hem dus vorige week maandag binnengebracht bij 't Sony Center (aangezien ik elke dag les heb kan ik geen hele dag wachten op een ophaling aan huis).

Blijkbaar duurt een VIP repair niet minder lang dan een gewone reparatie (die volgens Sony gemiddeld 5 werkdagen duurt, maximum 2 weken) - vandaag pas kreeg ik telefoon dat ik m'n computer mocht gaan ophalen. 6 werkdagen later. Is natuurlijk geen ramp, maar ik had iets meer verwacht van een priority repair.
Vandaag ook weer telefoon gehad van de assistent van mijnheer Mizuno (ze volgen alles daar wel heel goed op moet ik zeggen, ook heel vriendelijke mensen), hij gaat me volgende week woensdag terugbellen om te vragen of alles naar wens is, en om dan een passende compensatie te voorzien.

Morgenvroeg mijn computer uithalen, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Z net gaan halen, alles is opgelost... Nieuw toestenbord, zit mooi in het midden van de behuizing en typt lekker vlot, uit de palmsteun is geen één kraakje meer te krijgen (en ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze dat gingen oplossen). Goed, ik zat in 't totaal wel een maand (29 dagen) zonder laptop, maar hij is terug 'perfect'.

Nu nog wachten tot volgende week om te zien wat de compensatie gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Als er iemand in België op zoek is naar een Z: staat er nu eentje te koop in de outlet voor maar €1299, en dat is met volledige garantie en alles erop en eraan! Serieus koopje als je 't mij vraagt!

https://outlet.sony.be/sh...?CSRT=1067733888932500421
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.