OkVerwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:45:
[...]
Het was geen suggestie om te stoppen met het topic
[...]
Mijn punt is dat de bodies nogal verschillen per moment. Het glaswerk daarentegen is veel constanter. Imo zou het een beetje zonde zijn om nu een 70-400G te kopen om volgend jaar alsnog een 400/5.6 te halen. Over kapitaalvernietiging gesproken.
Ja, dat zou zeker zo zijn, daarom wil ik voor 110% overtuigd zijn dat ik nu een goede keuze maak, of er in ieder geval voor 110% achter staan.
Vandaar oa deze vragen:
averagegamer schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:42:
@Ikweethetbeter: Goed om te weten, dan is de A550 voor mij beter, aangezien beeldkwaliteit voor mij voorop staat en gecombineerd met de live-view en kantelbaar lcd gaat die boven de 700, ik had zelf juist gedacht dat de a700 optisch beter zou zijn.
300mm is te weinig, bij Sony zou ik dan voor de 70-400 kunnen gaan, alhoewel de bokeh niet zo mooi is, en ook de Af sneller kan (400mm L van Canon, mist alleen IS, groot nadeel).
Teleconverters zijn uit den boze, heb er 2 verschillende geprobeerd, maar je levert zo veel kwaliteit en licht in, die mijd ik met een grote boog.
Je zegt dat de 550 net wat beter is dan de 500d en d5000, maar dat zou betekenen dat de d90 en 50d wel weer wat beter zijn dan de a550?
Ik wil eerst een setje hebben waar ik achter sta en de komende jaren mee verder kan en dan ga ik zeker proberen mn eigen fotoprestaties te verbeteren
@Nomad: Ik ben het met je eens dat je naar het volgende segment moet bij een investering, in welk merk dan ook. Mijn vraag is dan alleen, waar begint het volgende segment, is dat al een 50d met 400mm L prime van Canon? Of moet ik een 7d hebben met zo’n telelens van een paar duizend euro? En wat levert bij sony een verbetering naar het volgende segment op? De vraag is of een A550 met 70-400 (lelijkere bokeh en toch net wat tragere AF) echt next-segment is zeg maar
@Gohan: Ok, dat wist ik niet, ik zal me dan toch eens verdiepen in die flitser en kijken of het een optie is.