aarondk1 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:18:
Bij Denkirson.xanga.com staat er iets dat ik niet helemaal goed begrijp...namelijk die firerate en firetime.
Ik weet wat deze begrippen betekenen, maar ik snap niet helemaal hoe zich dat vertaalt in CoD.
Want neem nu een vergelijking tussen de SCAR en ACR.
Een SCAR heeft een Firerate van 630RPM en doet een damage van 40 (van dichtbij) en dus doet die theoretisch ((630*40)/60)=420 damage per seconde, dat wil zeggen dat je iemand met 100HP in 0.24s dood hebt?
Of is dit té theoritisch gezien?
FireTime is dus de tijd tussen elk schot in seconden, FireRate hoeveel kogels er per minuut uit komen. Is dus recht evenredig met elkaar. De MG4 heeft bijvoorbeeld een FireTime van 0,075. Dat zijn dus 1/0,075 = 13,3 kogels per seconden => 13,3 * 60 = 800 kogels per minuut, en dat klopt."FireTime" is the split second between each shot.
"FireRate" is the potential amount of rounds the weapon can fire in a minute without reloading.
Damage is gewoon per schot denk ik, er staat echter wel bij dat de damage op afstand niet heel precies is. Theoretisch zou je berekening aardig moeten kloppen, maar niet helemaal. Je houdt namelijk geen rekening met dat de damage per schot is, en de damage dus niet constant oploopt. De SCAR doet namelijk dan 40 damage, wat betekent dat je minstens 3 kogels nodig hebt om iemand te doden. 3 * 0,095 (de FireTime van de SCAR) = 0.285 seconden voordat die derde kogel uit je SCAR komt, en dan is hij nog niet bij je vijand. Daar moet je dus nog vliegtijd + lag bij optellen, en dan pas is hij dood.
Niet dat het verschil zo daverend groot is
[ Voor 24% gewijzigd door Tower410 op 06-02-2010 18:02 . Reden: 1e quote vergeten :o ]