Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je die E gaat configureren met een i5 en full HD scherm kom je op F-serie prijzen (met i5) uit. Zonder HD scherm heb je maar 1366xweinig pixels.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juri306
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 13:13
Het VAIO Display Plus Full HD (1920 x 1080) van de EB serie heeft dezelfde afwerking als het premium display van de VAiO F Core i7. (net even met sony gebeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Cheeky schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:32:
[...]

Er staat trouwens ook een nieuw F model in de shops (nog niet leverbaar).

Sony Vaio F11X5E/BI met 256GB SSD (zal wel een Toshiba SSD zijn)
- iets meer dan 1700 euro
Wow! Als dat dezelfde is als de SonyStyle versie, dan is dat ongeveer 300 Euro goedkoper...

[ Voor 7% gewijzigd door GWO op 02-02-2010 10:19 ]

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
GWO schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:53:
[...]

Wow! Als dat dezelfde is als de SonyStyle versie, dan is dat ongeveer 300 Euro goedkoper...
Zit wel maar 4GB geheugen in en een blu-ray reader (geen brander):

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/wcsstore/SonyStyleStorefrontAssetStore/img/vaioimage/static_images/lightbox_images/foverview5.jpg
Zelfde uiterlijk als de F11Z. Misschien zit er een backlit keyboard op maar zal wel niet. Als je de link van de bovenstaande afbeelding veranderd zie je wel een backlit keyboard.

http://www.sonystyle.com/...box_images/foverview2.jpg

Er is ook een F11X met 7200RPM 500GB HDD en blu-ray brander voor rond de 1700 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Cheeky schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:24:
[...]

Zit wel maar 4GB geheugen in en een blu-ray reader (geen brander):

[afbeelding]
Zelfde uiterlijk als de F11Z. Misschien zit er een backlit keyboard op maar zal wel niet. Als je de link van de bovenstaande afbeelding veranderd zie je wel een backlit keyboard.

http://www.sonystyle.com/...box_images/foverview2.jpg

Er is ook een F11X met 7200RPM 500GB HDD en blu-ray brander voor rond de 1700 euri.
Ah. Dat verklaard wel enigzins het prijsverschil. Dit is verder het Amerikaanse model. In ieder geval is in Nederland (naar mijn weten) geen backlit toetsenbord beschikbaar voor de F11 modellen.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
GWO schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:35:
[...]

Ah. Dat verklaard wel enigzins het prijsverschil. Dit is verder het Amerikaanse model. In ieder geval is in Nederland (naar mijn weten) geen backlit toetsenbord beschikbaar voor de F11 modellen.
Oja, je hebt gelijk. Vond het plaatje op een Italiaanse site. Zal wel niet dan. Niet dat het erg belangrijk is verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 20:50
Na een tijdje het FW en F forum te hebben gevolgd, vallen me een aantal dingen op bij Sony.
- De service medewerkers hebben geen idee waar ze het over hebben. Waneer dit
soms wel het geval is heb ik zelf geen idee, omdat ze allemaal iets anders zeggen.
- De sites worden chaotisch bijgewerkt. Soms is een galerij niet aanwezig of
alleen een dode link naar een bepaald product die blijkbaar als teaser werkt.

Ik vind het absurd dat zo'n ervaren en bekend bedrijf zo'n
vreemde verhouding met de consument er op na houdt.
Je krijgt het gevoel dat het ze niets kan schelen,
ze verkopen toch wel genoeg. En dat de ontstane
verwarring alleen maar leidt tot consumenten die
half geïnformeerd de duurste keuze maken.

Natuurlijk gebruikt elk bedrijf verschillende
psychologische trucjes, maar het feit dat als
je een vraag aan, laten we zeggen, drie service
medewerkers stelt. Je een grote kans hebt om
drie totaal verschillende antwoorden te
ontvangen (waaronder "ik weet het niet").
Lijkt me te idioot voor woorden.

In contrast blijkt de service erg goed te zijn wanneer
je eenmaal een product hebt aangeschaft en is de
bouwkwaliteit over het algemeen bovengemiddeld.

Het lijkt bijna een soort voorselectie van Sony.
Alleen mensen (waar ik blijkbaar ook (nog) bij hoor) die aan dit profiel voldoen:
"Houden van design, kwaliteit, tolereren slechte, onvolledige informatie en
verwachten pas goede service wanneer men reeds een product heeft aangeschaft"
worden opgenomen tot de 'Sony community'.

Ben zelf nog steeds in de running voor een F11 ook al
stoor ik me wel aan het hierboven beschreven gebeuren.
Ik geloof dat dit model voor mij persoonlijk een goede
optie is, maar vind het wel erg opvallend dat dit soort
onvolkomenheden zich bij Sony systematisch voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De oplossing: aanschaffen in de winkel ;) de lokale Media Markt heeft ze (nog) niet, Paradigit krijgt ze volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Cheeky schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:28:
[...]

Je bedoelt de 15.5" EB series? Die kon ik tenminste nog vinden..

ATI Radeon HD 5650 en 5470, 15.5" 1366x768px, DVD-RW, 4GB RAM, HDD, i3/i5/i7, Fingerprint, webcam, bluetooth - vanaf 700 euri?
Ik vraag me af of de E serie dezelfde schermen levert als de F (dat 1080 scherm waar iedereen zo enthausiast over is).

Overigens, hoe is de batterijduur van deze nieuwe F-serie? Ben ik wel benieuwd naar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
shadownetwork schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:01:
[...]

Ik vraag me af of de E serie dezelfde schermen levert als de F (dat 1080 scherm waar iedereen zo enthausiast over is).

Overigens, hoe is de batterijduur van deze nieuwe F-serie? Ben ik wel benieuwd naar :+
Denk niet dat er hetzelfde scherm in zit, aangezien de F-serie een 16,4 inch scherm heeft en de E-serie een 15,5 inch scherm heeft. Is wel een hele hoge resolutie overigens: 1920x1080 op 15,5 inch :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
@Mative

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van de mensen bij SonyStyle. Mijn vraag (welke SSDs gebruiken jullie) werd al snel beantwoord met 'weten we niet en we kunnen dat ook niet achterhalen: je moet technische ondersteuning bellen'. Toen het kastje/muur effect: je belt technische support, wordt doorgeleid naar een ander nummer, waar je ofwel een serienummer moet ingeven, ofwel het andere nummer bellen (waar je al vanaf komt). Uiteraard geen gratis telefoonnummers... Maar goed, wellicht hadden de twee personen waarmee in gemaild heb, beiden een slechte dag (onwaarschijnlijk).

De pre-sales support wil ik dus wel ronduit slecht noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, welke SSD is wel een typische Tweakers-vraag natuurlijk ;) waarschijnlijk weten ze dat daar ook echt niet bij sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:43:
Tja, welke SSD is wel een typische Tweakers-vraag natuurlijk ;) waarschijnlijk weten ze dat daar ook echt niet bij sales.
Hoogst waarschijnlijk (maar wel een relevante vraag). Maar... ZIJ zouden dat ook even kunnen vragen aan de technici. Gewoon een kwestie van klantvriendelijkheid (en de wil om iets te verkopen). Plus, dan zouden ze waarschijnlijk het rampzalige telefoonsysteem aan den lijve kunnen ondervinden. (Of ze kenden het al.)

[ Voor 11% gewijzigd door GWO op 02-02-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik had eerst de sony vaio vgn-fw51jh
deze heb ik gister verkocht voor 825 omdat ik deze erg langzaam
vond. Is de goedkoopste versie van de F11 veel sneller dan de jh of moet ik dan naar de i7? En wat is precies dat turboboost waardoor de ghz zo erg omhoog schieten?

Mvg Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Lijkt me wel een beetje te kloppen. Maar eerlijk gezegd is dit bij elk groot bedrijf zo. Stel je een niet gangbare vraag, dan krijg je willekeurige antwoorden of 'ik weet niet'. Je moet meestal net de juiste persoon treffen.

Daarbij komt dat, sinds de modellen net uit zijn, alleen een aantal mensen in Japan waarschijnlijk weet welke SSD's erin gaan. En die bellen ze niet zo ff op natuurlijk. In de Amerikaanse versie zit trouwens een Toshiba SSD. Een merk waar ze volgens mij ook vaak de HDD's van kopen.

Ik vind Sony/VAIO Europe er toch wel op vooruit gegaan. Vroeger was het allemaal verschillende sites voor verschillende landen en kon je niets van Sony zelf kopen. Vergeleken met Sonystyle in Amerika was het niks. Nu zijn de Europese Sony sites volgens mij een geheel en kun je zelfs je eigen VAIO samenstellen. Nog even een het doet niet onder voor Sonystyle US. Alleen de informatie voorziening per VAIO mag wel wat uitgebreider, zoals je al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
Hoe hoog mag de SSD zijn die je er eventueel in kan stoppen? Toshiba heeft ze van 9,5mm en 7mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een 'gewone' 2.5" HDD is 9.5mm hoog, dat zal ook de max zijn voor de SSD's. Ik ga er in ieder geval niet uit dat er ruimte is voor 12.5mm HDD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Net m'n nieuwe Vaio F binnen gekregen. Tja, mooi ding, scherm ziet er beter uit dan de glossy van de FW51.

Paar vragen;

* Ik wil een clean install doen, weet iemand welke drivers ik na de window 7 installatie terug moet zetten?

* En het wisselen van de HDD voor een 7200 rpm Seagate, kan ik dat eenvoudig doen met behoud van garantie? (ik bewaar natuurlijk de originele disk, in een externe behuizing van Conceptronic).

* De esata aansluiting verzorgd die ook net als de USB de voeding voor mijn externe 2,5" HDD?

* Hoe stel ik de schermverlichting met de hand in? Het schijnt dat de helderheid een stuk groter is als je de brightness regeling uitzet.

Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!!

Groet, ETienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:56:
* Ik wil een clean install doen, weet iemand welke drivers ik na de window 7 installatie terug moet zetten?
De drivers kun je hier vandaan halen (in ieder geval voor de NL versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GWO schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:38:
[...]

De drivers kun je hier vandaan halen (in ieder geval voor de NL versie).
Dank je, deze had ik allemaal al gedownload, vraag me alleen af welke ik minimaal moet installeren, en in welke volgorde?

Groet, ETienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:44:
[...]

Dank je, deze had ik allemaal al gedownload, vraag me alleen af welke ik minimaal moet installeren, en in welke volgorde?

Groet, ETienne
Zou je je bevindingen hier willen plaatsen, want ik ben ook van plan de Home Premium te vervangen door W7 Enterprise ( upgrade licentie ) aangezien de notebook in het bedrijfsnetwerk gebruikt gaat worden.

Mocht het überhaupt al belangrijk zijn welke volgorde de drivers worden geïnstalleerd; eerst de chipset dan de rest.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

Hoe ervaren jullie het geluid wat deze laptop produceert? In idle maar ook tijdens het gamen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
juri306 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:47:
Het VAIO Display Plus Full HD (1920 x 1080) van de EB serie heeft dezelfde afwerking als het premium display van de VAiO F Core i7. (net even met sony gebeld)
StanPC schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:04:
[...]
Denk niet dat er hetzelfde scherm in zit, aangezien de F-serie een 16,4 inch scherm heeft en de E-serie een 15,5 inch scherm heeft. Is wel een hele hoge resolutie overigens: 1920x1080 op 15,5 inch :o
Dat wil alleen zeggen dat de schermafwerking mat is. In de informatie leest ik geen verdere specificaties, zoals de bij de F11 genoemde '100% Adobe RGB' (en ik verwacht ook geen dual ccfl verlichting in het panel). Er staat alleen Full HD.

Mijn stelregel:
Als er specs te vinden zijn waar ze trots op zijn (en dat mogen ze zijn op het premium scherm in de F11) zullen ze niet nalaten dit te vermelden. Als de specs van een onderdeel wat minder geweldig zijn laat de marketing afdeling deze wijselijk achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:56:
Hi,

Net m'n nieuwe Vaio F binnen gekregen. Tja, mooi ding, scherm ziet er beter uit dan de glossy van de FW51.

Paar vragen;

* En het wisselen van de HDD voor een 7200 rpm Seagate, kan ik dat eenvoudig doen met behoud van garantie? (ik bewaar natuurlijk de originele disk, in een externe behuizing van Conceptronic).

* De esata aansluiting verzorgd die ook net als de USB de voeding voor mijn externe 2,5" HDD?

* Hoe stel ik de schermverlichting met de hand in? Het schijnt dat de helderheid een stuk groter is als je de brightness regeling uitzet.

Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!!

Groet, ETienne
Feli! Heb je de i5 met glossy scherm of de i7 met mat scherm? Ik ben erg benieuwd naar het scherm van de i5 versies namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft de i7 (F11S1E/B). Ik ben ook benieuwd naar het glossy FullHD scherm van het Core i5 model, en of deze verbeterd is ten opzichte van het FW51 scherm. Dat het matte AdobeRGB scherm beter zou zijn dan het FW51 scherm had ik wel verwacht. Maar ik zou wel eens willen weten of dit ook geld is bij het glossy FullHD scherm van het i5 model. Als ik een aantal foto's vergelijk dan heb ik het idee dat dit gewoon hetzelfde scherm is als in de FW51.

[edit]

stukje van notebookreview forum over het matte en glossy fullhd scherm:
This is very difficult to say when you're looking in a store and I'm not exactly a professional so other persons in this thread would be much better qualified to express an opinion on this... but my general impressions were the following: the glossy screen's colours seemed more bright compared to the matte screen (which is logical), but the colour definition of the matte screen seemed to be much better. The matte screen was slightly darker though - I'd expect it performing excellent when calibrated and in a better environment to check it out.
The glossy screen reminded me of the FW51 Full HD screen here in Belgium, while the first comparison I had to think about when seeing the matte screen was the Sony BRAVIA tv here at home.

There are some very good posts about the differences between glossy and matte screens in this thread and about calibrating the screen for optimal performance, you should read them if you haven't already.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
dionio schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:09:
[...]

Zou je je bevindingen hier willen plaatsen, want ik ben ook van plan de Home Premium te vervangen door W7 Enterprise ( upgrade licentie ) aangezien de notebook in het bedrijfsnetwerk gebruikt gaat worden.

Mocht het überhaupt al belangrijk zijn welke volgorde de drivers worden geïnstalleerd; eerst de chipset dan de rest.

Bedankt
Oke, zoals vele mensen had ik ook een hekel aan die bloatware van Sony. Welgeteld 48 programma's waarvan in mijn ogen 10 noodzakelijk. Ik heb tevens een windows 7 ultimate aangeschaft, los welteverstaan, die wilde ik installeren. Een kleine handleiding voor eenieder die hetzelfde wil doen. Totaaltijd van een complete nieuwe installatie met drivers en configuratie van windows 7 Ultimate op de F11Z1E/BI: 55 minuten.

Allereerst wordt je zojuist aangeschafte F11serie aangeleverd met een mapje op je harddisk waarin alle belangrijke drivers van Windows apart staan ingedeeld. Bij mij was dit c:\windows\drivers. Hierin staan twee mapjes (EXE & INF) en een .txt bestand. Zie hieronder
De EXE map
Afbeeldingslocatie: http://www.porder.nl/twkrs/driversexe.jpg

De INF map
Afbeeldingslocatie: http://www.porder.nl/twkrs/driversinf.jpg

Hieronder staat wat je moet doen...
  1. Vanzelfsprekend kopieer je deze naar een aparte PC, USB-stick, of je brandt een DVD. Vervolgens stop je de DVD van windows 7 met de gewenste versie in het optisch station en rebooten maar.
  2. Druk op een toets om vanaf de DVD op te starten en volg de installatie
  3. Bij het kiezen voor de installatielocatie van Windows 7 zie je dat er 3 partities zijn voorgeinstalleerd op je HD. Een recoverypartitie van 10GB, een H-drive van 100MB en de 'C' partitie met de rest van de gegevens. Belangrijk: kies hier geavanceerd en formatteer je C-schijf! Uit praktische overweging zou ik je recoverypartitie niet wissen, maar dat mag je volledig zelf bepalen.
  4. Selecteer vervolgens je zojuist geformatteerde en grootste partitie en vervolg installatie (en ja, het kopiëren van de gegevens is direct klaar, het uitpakken duurt echter wel een minuut of 7).
  5. Wanneer Windows na een kleine 20 minuten geïnstalleerd is kun je de drivers terugzetten op je HD
  6. Ga naar je Exe-map en installeer daar als eerste je Beeldschermdrivers, Audio en WLAN
  7. Reboot
  8. Doe de rest
  9. Typ windowsteken + R en voer in 'control' (of open configuratiescherm)
  10. Ga naar apparaatbeheer
  11. Selecteer van de hardware die nog niet is geïnstalleerd 'driver bijwerken' en kies de map van je drivers uit die je hebt teruggeplaatst.
  12. Final reboot
  13. Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Strikie schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:35:
Hoe ervaren jullie het geluid wat deze laptop produceert? In idle maar ook tijdens het gamen.
Het geluid van mijn F11Z1e is prima, je hoort hem wel, maar vergeleken met mijn desktop is het niets. De Fan aan de linkerkant blaast een constante stroom warme lucht. Wanneer de graka & processor vol belast worden (bij het bepalen van de prestatieindex), hoor je de laptop wel degelijk. Maar het is absoluut geen stofzuiger, ik vermoed bij games een dergelijk effect.

Overigens, ik heb even een filmpje gedraaid met een headseat (Creative Fatal1ty) en wat een geluid! Ik moest wel twee vinkjes in het audiopanel instellen voor HomeTheater effect en nog wat, maar ik heb nog nimmer zo'n geluid uit die headset gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat bij het Core i5 model ook zo dat de fan langzaam blijft draaien als de laptop idle is of bij lichte dingen webbrowsen? Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
Dit zijn de betere berichten:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 04.02.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Ik vraag me alleen af of het logistieke centrum in Japan of in Nederland ligt. Kan ik ervan uitgaat dat als de F11 4-02 wordt verstuurd dat deze ook 5-02 aankomt? ( wat is jullie ervaring )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
@ GWO
Dat '...en we kunnen dat ook niet achterhalen' weet ik eigenlijk niet.
Misschien mogen/kunnen ze dat niet zeggen, maar dat ze je niet even
kunnen doorverbinden en je het 'kastje-muur effect' insturen is per definitie
slechte service (waarschijnlijk een side-effect van externe callcenters).

Met het serienummer dat je moet ingeven raak je trouwens ook een
pijnlijk punt. Ik heb verschillende malen naar Sony gebeld en liep ook
tegen de 'serienummer' muur aan. Wanneer je geen product bezit
krijg je ook geen toegang tot informatie die je juist nodig
hebt wanneer je van plan bent iets aan te schaffen.

Later heb ik even gegoogled voor serienummers en ben er
toen doorheen gekomen. Ik vroeg aan de medewerker wat
ze van de serienummer-muur vonden. Ze was het er mee
eens en vertelde me dat deze klacht al meerdere malen
doorgegeven was aan het management. Blijkbaar lopen
ze daar ook tegen een muur aan.

@Cheeky
Blijkbaar zijn ze wel met gebruikersgemak bezig (geweest).
Hopelijk werken ze ook aan het telefonisch contact. Het is
vrij frustrerend wanneer de medewerkers je niet (altijd)
kunnen vertellen wat nu precies het verschil tussen
een hoogwaardig en normaal scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
Zijn er al mensen die oude XP software via virtualisatie
hebben kunnen draaien? Of lopen ze tegen problemen
aan zoals hieronder beschreven is voor de FW-serie:

http://www.theregister.co..._virtualization_disabled/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kudo's aan Smen voor de clean install guide :) werkt het multitouch-pad daarna ook weer?
Dit verhaal (en je vorige) is typisch informatie waarmee Sony zijn webwinkel kan verbeteren. Ik denk dat veel mensen tegen deze zaken aan lopen. Ik stel dan ook voor dat je het niet uitsluitend hier post om je ongenoegen te uiten, maar ook als feedback richting Sony stuurt zodat ook zij er wat aan hebben (en uiteindelijk wij allemaal). Zoals eerder gezegd hier, Sony heeft zijn webwinkel al sterk verbeterd vergeleken met een tijd terug, dus ze willen wél.

Ik heb er verder weinig ervaring mee, wel dat je op hun website na het bezoeken van de configurator in elk geval meer vragen hebt dan antwoorden. Wat dat betreft moeten ze eens beter om zich heen kijken.

Maar het wordt een beetje een Sonystyle.nl topic, terwijl het eigenlijk om de producten moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
@BeQuietAndDrive
Sommige dingen lijken me zo voor de hand liggend
dat het onwaarschijnlijk is dat Sony hier niet vanaf
weet. Ben het wel met je advies eens en zal het
zeker doen, alle beetjes helpen natuurlijk.

Het moet inderdaad geen Sony-bash forum worden,
maar vond dat het niet onbesproken mocht blijven.
Het kwam prominent naar voren en de service
hoort ook bij de review van een product.

Over naar de orde van de dag, de F11 :)
Als ik een reactie van Sony ontvang.
Zal ik hem nog even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

dionio schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:19:
Dit zijn de betere berichten:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 04.02.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.

Ik vraag me alleen af of het logistieke centrum in Japan of in Nederland ligt. Kan ik ervan uitgaat dat als de F11 4-02 wordt verstuurd dat deze ook 5-02 aankomt? ( wat is jullie ervaring )
Wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dionio schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:19:
Flauw vermoeden dat dit het logistieke centrum is wat bedoeld wordt, in Tilburg

Jaartje of wat daar gewerkt namelijk, alleen toen was het ITE (Information Technology Europe) magazijn (Vaio's dus) altijd in Belgie (Londerzeel meen ik mij te herinneren), maar misschien is dat verplaatst.
Ik hoor continue iedereen over Tilburg namelijk.

In Tilburg liggen (lagen) de :
CAV goederen (Consumer Audio Video (TV, Hifi etc) de
RME (Recording Media & Energy (Batterijen, lege CD's etc) en de
SCEE (Sony Computer Entertainment Europe, (Playstation))

gisteren mijn F11 i5 besteld... kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Voor degene die hem binnen hebben, zouden jullie een mooi aantal foto's willen plaatsen? Ben ik altijd erg benieuwd naar! Thanks! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
Reactie van helpdesk:
(ik weet niet in hoeverre de informatie correct was, maar hij kwam me betrouwbaar
en behulpzaam over. Hetgeen hieronder is iig wel doorgegeven aan de supervisor)

De rede dat er geen directe hulplijn was en dus alleen een nummer waarvoor je een serienummer
nodig had, was omdat de lijn anders overspoeld zou worden. Dit was praktisch gezien gewoon niet te
verwerken. Hij verwees zelf de mensen bij technische vragen door naar het customersupport mail-adres
ipv een tel nr. Dit was volgens hem waar de fout lag: Er werd zelden aan de klant gevraagd of ze al een
Vaio in hun bezit hadden of niet. De vragen werden naar eigen zeggen binnen korte tijd beantwoord.
(bij sommige waarschijnlijk al bekend customersupport.nl@vaio-link.com, NL & BE )

De rede dat de helpdesk medewerkers vaak de meest basic vragen niet wisten
(bv verschil tussen standaard en 'Hoogwaardig scherm') werd niet direct beantwoord.
Het kwam erop neer dat er werd gewerkt met een standaard 'antwoordenlijst' waar
blijkbaar niet alles op stond. Hij vond het zelf een vervelende en ontoereikende manier.

De website kon hij zelf niets over zeggen. Hij vertelde me dat er sinds
kort, primair iemand bezig was met 'hoe de website verbeterd kon worden'.

Onder andere het Tweakers forum werd regelmatig gelezen door Sony om
feedback uit te destilleren. De indruk werd gegeven dat men actief bezig is
de bovenstaande problemen aan te pakken. Ik ben beniewd, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Smen, bedankt voor de handleiding!! Super, daar hebben we wat aan!

Echter van ellende de herstel disks maar weer geladen. Ik kreeg na een clean install het wireless netwerk niet aan de gang. De drivers werden niet herkend....Mogelijk dat ik vergeten ben om de EXE wireless LAN driver (Intel) te runnen....

Nu verwijder ik maar handmatig alle prut die ik niet nodig heb, om zodoende met een schone machine te starten.

Het wisselen van de HDD voor een 7200 rpm modelletje ging erg gemakkelijk, 2 schroefjes, luikje open, en vervolgens 2 schroefjes om de bracet met disk te kunnen demonteren.

Ik heb nog wel een vraag over de eSata aansluiting. Ik ging ervan uit dat zowel voeding als data over deze kabel naar de externe HDD zou lopen. Maar nu blijkt dat ik -in tegenstelling met USB- gewoon een aparte voeding op mijn externe HDD moet aansluiten :-( Is niet handig 2 snoertjes... Klopt dit, of kan het wel met een enkelvoudig kabeltje?

Groet,

ETienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
Helemaal mee eens, bedankt Smen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:48
Smen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:11:
[...]
Oke, zoals vele mensen had ik ook een hekel aan die bloatware van Sony. Welgeteld 48 programma's waarvan in mijn ogen 10 noodzakelijk.
Wat zijn volgens jou de 10 noodzakelijke programma's?
Misschien handig voor anderen die ook zoveel mogelijke bloatware willen verwijderen.

Voor het de-installeren van programma's zou ik overigens revo uninstaller aan willen raden, omdat dit programma ook achtergebleven bestanden en registerkeys opruimt.
http://www.revouninstaller.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Gandalf schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:52:
[...]

Misschien handig voor anderen die ook zoveel mogelijke bloatware willen verwijderen.
Ik denk dat Smen (mooie post, trouwens!) de programma's bedoelt die standaard staan in c:\windows\drivers\exe. Je ziet een screenshot in zijn post. Die programma's (en drivers) zijn ook van de Sony site te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb net de i5 bekeken bij de Media Markt. Ziet er erg mooi uit, de zilveren behuizing lijkt op die van de FW51 en is goed afgewerkt. Het scherm is inderdaad glossy maar wel erg scherp en de paar voorbeeldfoto's die erop stonden werden met voldoende detail weergegeven. Hij voelde ook snel zat aan, zo op het eerste gevoel. Nu ben ik alleen wel benieuwd naar de zwarte uitvoering van de i5, maar dat lijkt een zeldzaamheid (in elk geval in de reguliere winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
Strikie schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:38:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?
19-01-2010 via sonystyle.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:15:
Ik heb net de i5 bekeken bij de Media Markt. Ziet er erg mooi uit, de zilveren behuizing lijkt op die van de FW51 en is goed afgewerkt. Het scherm is inderdaad glossy maar wel erg scherp en de paar voorbeeldfoto's die erop stonden werden met voldoende detail weergegeven. Hij voelde ook snel zat aan, zo op het eerste gevoel. Nu ben ik alleen wel benieuwd naar de zwarte uitvoering van de i5, maar dat lijkt een zeldzaamheid (in elk geval in de reguliere winkels).
Was het i5 scherm beter of hetzelfde vergeleken met de FW51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mess
  • Laatst online: 12-01-2023
Even een quick check

De laptops uit de E en F serie beschikken over een hdmi uitgang; is het daarmee is het mogelijk om een externe monitor aan te sluiten met een resolutie van 2560x1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:31:
[...]

Was het i5 scherm beter of hetzelfde vergeleken met de FW51?
Voor zover ik kon zien ontlopen ze elkaar niet veel, alleen dat van de F11 lijkt scherper te zijn. Maar dat kan natuurlijk door de hogere resolutie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mess schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:33:
Even een quick check

De laptops uit de E en F serie beschikken over een hdmi uitgang; is het daarmee is het mogelijk om een externe monitor aan te sluiten met een resolutie van 2560x1600?
Max. resolutie extern scherm
2048 x 1536

Vrij makkelijk terug te vinden op de sony site.

Ik kijk al enige tijd mee op dit forum, maar de nieuwe E serie laat mij wel twijfelen.
Hierbij is wel een mat scherm mogelijk met een core i5
Lichtval is wel een ergernis bij mijn huidige laptop.

Verder nog de vraag: Wat kan je met de multi-touch trackpad?
Ik heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:00:
[...]

Voor zover ik kon zien ontlopen ze elkaar niet veel, alleen dat van de F11 lijkt scherper te zijn. Maar dat kan natuurlijk door de hogere resolutie komen.
Alle FW51 modellen hebben Full-HD schermen, dus de resolutie kan het niet zijn denk ik. In het contrast of helderheid zag je geen verschil (minder mistig beeld of fellere verlichting)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
is het eigenlijk al bekend welk merk/type ssd er in de sony te krijgen is? ik heb het idee dat deze namelijk niet zo snel is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Zijn er al wat reviews te vinden van de nieuwe F serie want ik vind ze namelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Iemand die weet hoe ik de speciale knoppen als "ASSIST", "S1" en "VAIO" weer aan de praat krijg na een clean install? Welk programma of driver moet ik installeren?

Alvast bedankt,

ETienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

tigos schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:26:
Zijn er al wat reviews te vinden van de nieuwe F serie want ik vind ze namelijk niet?
http://www.laptopmag.com/...s/sony-vaio-f-series.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:13:
[...]

Alle FW51 modellen hebben Full-HD schermen, dus de resolutie kan het niet zijn denk ik. In het contrast of helderheid zag je geen verschil (minder mistig beeld of fellere verlichting)?
Mijn ervaring met de FW51 is bij een vriend van me, gebaseerd op 1 avond. Ik zou trouwens zweren dat dat 1600x900 was, maar ik kan me vergissen. Mijn i5 ervaving met de F11 is tien minuten prutsen in de Media Markt. Mijn conclusie heb ik al gepost, en gaat echt niet diep genoeg om op contrastwaarden etc in te gaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Laatst online: 24-05-2024
Is de 2.13 dual core processor van de vgn51jfh langzamer/evnsnel/sneller dan de i5 processor? Ik vond namelijk de 51jfh erg langzaam. En wat houd dat turboboost in waardoor het aantal ghz zo erg omhoog schiet?

Mvg Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:03:
Kudo's aan Smen voor de clean install guide :) werkt het multitouch-pad daarna ook weer?
Yes sir, works fine here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Gandalf schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:52:
[...]
Tsja, goede vraag. Wat ik mij kan herinneren waren het een aantal drivers voor hardware die ik noodzakelijk achtte. Op dit moment, met een install van Adobe Suite en een volledige office + extra's, FTP-software, Anti-virus, 2 games en alle windows updates, zit ik op 22 geïnstalleerde programma's + drivers.

Wat ik nog weet van wat ik sowieso niet nodig heb zijn:
- Student licentie office 60 days
- McAfee
- Norton Online backup
- Vaio taakbalk (boven in beeld)
- Software om mee te branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Voor de mensen die de verschillende kleuren willen zien, heb vandaag bij de MM Arena de 3 versies naast elkaar neer gezet op het nieuwe vaio meubel. Kan je ook goed het verschil in scherm zien, die verschrikkelijke TL lampen van de MM reflecteren op het glossy scherm behoorlijk terwijl de matte schermen gewoon goed blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Sick Nick schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:38:
Voor de mensen die de verschillende kleuren willen zien, heb vandaag bij de MM Arena de 3 versies naast elkaar neer gezet op het nieuwe vaio meubel. Kan je ook goed het verschil in scherm zien, die verschrikkelijke TL lampen van de MM reflecteren op het glossy scherm behoorlijk terwijl de matte schermen gewoon goed blijven!
weet je toevallig ook de prijzen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MM Arnhem adverteert de i5, 4gb met full hd scherm, blu ray drive (alleen lezen) en 500gb hdd voor 949 euro. Navraag bij Paradigit leert dat hij daar 999 gaat kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-02-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik ben sinds vandaag ook lid van de club.. ik heb nog niet zo veel kans gezien om hem te testen, dus misschien dat ik later nog gebruikservaringen deel. ik heb zelf het model met 4gb geheugen, core i5, blueray-lezer, 500gb hdd en full hd scherm gehaalt bij de lokale vaio dealer voor 995 euro. die +/- 50 euro die het scheelt met andere winkels wordt ruimschoots goedgemaakt door de service en behulpzaamheid van de winkel, wat mij betreft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thoraxx schreef op maandag 01 februari 2010 @ 01:05:
[...]

Het piepen heb ik nu dus ook.. komt waarschijnlijk van de harde schijf. Als de omgeving heel stil is en je gaat erop letten is het erg irritant! Hele hoge frequentie geluid.
Ik heb sinds een klein weekje een VAIO F11M1E. Ik stoor mij ook aan het piepende geluid waar al eerder over gesproken is. Het is een hoog piepje wat links uithet midden van de laptop komt.

(Ik kan het moeilijk omschrijven, maar het lijkt op het geluid van een adapter van een oplader van een telefoon, waar je de stroom doorheen hoort gaan.het is een hoog piep knarsend geluid.)

Het geluid is meestal als ik iets aan het bewerken ben maar ook bij het downloaden (verder geen programmas open staan) komt het geluid voor, Bij mij helpen ook niet de aanpassingen in het microfoon menu.

Ik heb voor dit probleem SONY gebeld en zij waren (nog) niet bekend met dit probleem. Het was geen probleem om mijn laptop toe te sturen, maar dat vond ik wat overdreven. Zij hebben mij geadviseerd om een maandje te wachten zodat er eventueel wat meer bekend is over het probleem.
(Misschien moeten ze dit forum wat beter in de gaten houden)

Ik wil graag horen van andere mensen of zij dit probleem ook kennen. Misschien weet iemand waar het vandaan komt of hoe het op te lossen is. Ik vind dat een laptop is deze prijsklasse niet zon geluid mag produceren, dus ik mag hopelijk aannemen dat dit niet normaal is.

Verder, voor de mensen die nog twijfelen, een super laptop! Krachtige prestaties, grote montageprojecten kan ik makkelijk uitvoeren en GTA 4 speelt alsof je op een playstation bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Ik heb er eentje besteld, de 6GB i720 versie...Zit alleen te wachten tot deze binnen is...*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21
De topictitel klopt niet. Het is de VPC-F11 serie, niet de VGN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:02:
[...]
Ik wil graag horen van andere mensen of zij dit probleem ook kennen. Misschien weet iemand waar het vandaan komt of hoe het op te lossen is. Ik vind dat een laptop is deze prijsklasse niet zon geluid mag produceren, dus ik mag hopelijk aannemen dat dit niet normaal is.
Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar misschien is het toch iets anders dan de andere oplossingen. Bij mij werkte het wel namelijk:

Ga naar Control Panel > Hardware and Sound > Sound
Klik op Recording tab > Microphone > Properties
Klik op Listen tab > Schakel 'Listen to this device' AAN
Klik op Levels tab > Mute de microfoon door op de speaker te klikken en het rode bordje erbij komt te staan.
Apply > Ok > Ok

Ik dacht eerst dat het niet werkte, omdat het op een instructie van iemand leek dat 'Listen to this device' uit moest. Maar het moest dus juist aan. Gelukkig bleef ik even hangen, omdat als ik op de Playback tab zat het geluid wel hoorde. Maar zodra ik naar de Recording tab ging, stopte het geluid.

Desondanks is mijn F11Z toch een stuk luider dan mijn ouwe AW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-r
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Enig idee of de nieuwe E-serie een glossy scherm heeft op een mat scherm ?
Kan het namelijk niet zo 1,2,3...vinden op de sony site.

(niet helemaal conform subject titel, maar ja...loopt nu F- en E-serie door elkaar hiero ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
johan12 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:31:
De topictitel klopt niet. Het is de VPC-F11 serie, niet de VGN...
Oeps, sorry... je hebt gelijk. Ik weet alleen niet hoe ik dat kan aanpassen. Wellicht kan de moderator me dit vertellen, of de topic naam aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic

Scherm E serie staat duidelijk als er een configuratie gemaakt wordt.

Op de LCD-schermen van VAIO worden graphics, foto's en video's in rijkere kleuren en dieper zwart weergegeven. VAIO-schermen geven levendigere kleuren, scherpe contrasten en heldere graphics weer. Bovendien hebben ze een speciale anti-reflectielaag die glans en weerkaatsing van licht vermindert.

Misschien kan hier beter een apart topic voor gemaakt worden

Ontopic

Ik blijf me afvragen wat de multi-touch touchpad inhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
multi touch touchpad: dat je met meerdere de pad kan aanraken en zo gestures zoals op de iphone kan maken.

ik besef me overigens net. De 6 gb variant van de laptop moet een stuk langzamer zijn dan de of 4 gig verise. Aangezien het een reepje van 4 en van 2 gig is en dus per definitie geen gebruik kan maken van dual channel.

kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 04-02-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Volgens mij is het multitouch zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=KkD22bQllHo

Ik vond nog een filmpje van de CES op Youtube van de USA-versies van de F11: http://www.youtube.com/watch?v=miC8fYSyjV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en nu zat ik te denken aan de VPC F11S1E-B. Echter mijn budget is hiervoor te klein. Ik zat namelijk te denken aan ongeveer € 1000,=. Nu heb ik niet direct een nieuwe laptop nodig dus kan nog wel wachten. Mijn vraag dus of jullie enig idee hebben of de prijs van deze laptop nog flink zal dalen. Nu zit deze op € 1217,50, maar zal deze prijs nog veel dalen? Of zijn deze laptops erg prijs vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor 1000 euro koop je een mooie F11 i5 anders hoor. De prijsdaling vind ik lastig te voorspellen, de FW51 kostte vorige week ook nog altijd 999,- bij veel winkels, terwijl de F11 voor hetzelfde bedrag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bij MyCom de FW51 (899,-) en de F11 (999,-) naast elkaar zien staan.

Wat me opvalt, en ik kon 1-2-3 niet achterhalen of het een settings issue was, is dat de kleuren op de F11 minder briljant lijken dan op de FW51. Meer mensen die dit onderschrijven?

Verder een mooie laptop, ik twijfel wel of ik 4-5 weken ga wachten op een (niet premium)zwarte I5 via Sonystyle of dat ik snel de zilveren F11 uit de winkel neem.
Buiten de tech specs, verder pluspunt van de F11, numpad (veel excel werkzaamheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Laatst online: 11:40
Zijn er misschien mensen die wat benchmarks willen draaien op hun F11'jes (3Dmark, gamesbenchmarks, ...)? Ik ben benieuwd naar de prestaties, en zeker naar het verschil tussen de i5 en de i7 met 6gb ram.

Naar het schijnt is de 330m trouwens goed overclockbaar, wat de laptop mss toch nog iets interessanter kan maken aangezien de 330m voor mij persoonlijk toch een twijfelpunt is om de laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:27:

ik besef me overigens net. De 6 gb variant van de laptop moet een stuk langzamer zijn dan de of 4 gig verise. Aangezien het een reepje van 4 en van 2 gig is en dus per definitie geen gebruik kan maken van dual channel.

kan iemand dit bevestigen?
Hi,

De 2 verschillende reepjes maken gewoon gebruik van dual channel. Echter beperkt tot 2x 2 Gb, dus net zo snel als de 4 Gb versie met 2x 2 Gb.

ETienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:45:
Zijn er misschien mensen die wat benchmarks willen draaien op hun F11'jes (3Dmark, gamesbenchmarks, ...)? Ik ben benieuwd naar de prestaties, en zeker naar het verschil tussen de i5 en de i7 met 6gb ram.

Naar het schijnt is de 330m trouwens goed overclockbaar, wat de laptop mss toch nog iets interessanter kan maken aangezien de 330m voor mij persoonlijk toch een twijfelpunt is om de laptop te kopen.
Hi,

Er zijn voldoende sites waar je de bechmarks van de verschillende processors kunt vinden. De i7 is aanzienlijk sneller dan de i5 (bijna 1000 punten hoger, 3303 tov. 2385)

zie http://www.cpubenchmark.n...Core+i7+720QM+%40+1.60GHz

De 330M scoort net iets beter dan de 4650 HD die in de FW serie te vinden is

zie http://www.videocardbench...p.php?cpu=GeForce+GT+330M

Verder ben ik wel benieuwd hoe ik de 330M in mijn Vaio F11 kan overclocken.... Iemand die dit weet?

Thx ETienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:07:
Voor 1000 euro koop je een mooie F11 i5 anders hoor. De prijsdaling vind ik lastig te voorspellen, de FW51 kostte vorige week ook nog altijd 999,- bij veel winkels, terwijl de F11 voor hetzelfde bedrag gaat.
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten te kijken. Maar ben wel gechameerd van de i7 processor en 6GB ram geheugen. 't is de vraag of het 250 euro meerwaarde heeft. Verdere specs nog niet vergeleken van beide modellen, sony site ligt momenteel plat.

[ Voor 3% gewijzigd door Timo002 op 04-02-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Kijk anders bij informatique, die heeft alle specs van de 3 verschillende versies staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:23:
[...]

Hi,

De 2 verschillende reepjes maken gewoon gebruik van dual channel. Echter beperkt tot 2x 2 Gb, dus net zo snel als de 4 Gb versie met 2x 2 Gb.

ETienne
ik snap niet wat je bedoelt. Bedoel je dat je gebruik kunt maken van dual channel maar dan heb je maar beschikking tot 4 gig? of bedoel je iets anders?

Want kwa snelheid is een 2*2gig dual channel even snel als 2*4 gig dual channel. Het zijn immers allebei 1033mhz ddr3 modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:30:
[...]

Hi,

Er zijn voldoende sites waar je de bechmarks van de verschillende processors kunt vinden. De i7 is aanzienlijk sneller dan de i5 (bijna 1000 punten hoger, 3303 tov. 2385)

zie http://www.cpubenchmark.n...Core+i7+720QM+%40+1.60GHz

De 330M scoort net iets beter dan de 4650 HD die in de FW serie te vinden is

zie http://www.videocardbench...p.php?cpu=GeForce+GT+330M

Verder ben ik wel benieuwd hoe ik de 330M in mijn Vaio F11 kan overclocken.... Iemand die dit weet?

Thx ETienne
Mja ik heb al redelijk wat vergelijkbare benchmarks gezien maar dat maakt het niet minder interessant om benchmarks van de F11's zelf te zien aangezien elke pc anders is, daarom ook de vraag voor benchmarks :-) Toch bedankt voor de links, weer wat extra materiaal om te bekijken!

Ivm het overclocken van de 330M zijn hier een aantal links:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=456588 - letterlijk een topic hierover
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=453755 - topic over de nieuwe Vaio CW die ook een 330M heeft met redelijk lange discussie erin over overclocken en mensen die hiermee redelijk wat succes geboekt hebben, moet je maar op je gemak eens door zoeken/lezen.
http://www.overclock.net/...dia-overclocking-faq.html - Overclocking FAQ voor NVidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
De mijne is vandaag verzonden, maar als ik via het tracktrace van de UPS ga kijken kom ik op een amerikaanse UPS site. Betekent dit nu dat ik nog een week moet wachten voordat de notebook wordt afgeleverd? Er zijn meer mensen wie hem via sonystyle hebben besteld. Na verzending, hoelang duurde het voordat je hem thuis had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
ik heb sinds gisteren dus een f11 en ik ben er zelf erg blij mee. ik merk alleen dat de backlight niet contstant is: af en toe verandert ze van intensiteit, heel subtiel. dit vind ik toch wel vervelend en volgens mij is het een kwestie van een instelling veranderen. ik kan alleen nergens vinden waar :[

heeft iemand hier een idee?

over multi-touch: voor zover ik weet zijn er maar drie gestures die je evt kan gebruiken: pinch-zoom, flick navigation en pivot rotation. maar eerlijk gezegt vind ik het nog niet lekker genoeg werken om veel te gebruiken.. misschien is dit ook gewoon gewenning. ik had trouwens graag gezien dat je met twee vingers makkelijk kon scrollen ofzo.. dat vind ik nu een redelijke pain in the ass, op de touch pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
kaesve schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:43:
. ik kan alleen nergens vinden waar :[
  1. In je taakbalk staat een icoontje van je batterij, daar kun je op klikken en krijg je (twee) verschillende energieschema's te zien.
  2. Kies voor meer opties
  3. Kies voor schema-instellingen wijzigen
  4. Kies geavanceerde instellingen wijzigen
  5. Ga naar het derde selectievakje van onderen en klik daarop
  6. Daar kun je instellen wanneer je wilt dat het beeldscherm dimt voor accu & netstroom modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:38:
Zojuist bij MyCom de FW51 (899,-) en de F11 (999,-) naast elkaar zien staan.

Wat me opvalt, en ik kon 1-2-3 niet achterhalen of het een settings issue was, is dat de kleuren op de F11 minder briljant lijken dan op de FW51. Meer mensen die dit onderschrijven?

Verder een mooie laptop, ik twijfel wel of ik 4-5 weken ga wachten op een (niet premium)zwarte I5 via Sonystyle of dat ik snel de zilveren F11 uit de winkel neem.
Buiten de tech specs, verder pluspunt van de F11, numpad (veel excel werkzaamheden).
Dus alleen voor het scherm is het de upgrade niet waard van de FW51JFH naar de F11M1E? Zag je geen verschil in de verlichting, kijkhoek en het contrast tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:46:
[...]

ik snap niet wat je bedoelt. Bedoel je dat je gebruik kunt maken van dual channel maar dan heb je maar beschikking tot 4 gig? of bedoel je iets anders?

Want kwa snelheid is een 2*2gig dual channel even snel als 2*4 gig dual channel. Het zijn immers allebei 1033mhz ddr3 modules.
Hi,

Je hebt beschikking over 6 Gb (4+2) echter de dual channel werkt met 2 channels van max 2 Gb omdat het kleinste formaat geheugen module 2 Gb is. De 2*4 Gb is idd net zo snel als de 2*2 Gb (bepaald door de FSB frequentie). Wat ik bedoelde te zeggen is dat de 2*4 de betere keus is, gezien het optimale gebruik van dual channel over het complete "bereik" van het geheugen en natuurlijk het feit dat je 8 Gb beschikbaar heb tegen over de 6 Gb van de (4+2 versie).

@JackAvery Bedankt voor de OC links van de GT 330M _/-\o_

Groet, ETienne

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Smen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:11:
[...]
  1. In je taakbalk staat een icoontje van je batterij, daar kun je op klikken en krijg je (twee) verschillende energieschema's te zien.
  2. Kies voor meer opties
  3. Kies voor schema-instellingen wijzigen
  4. Kies geavanceerde instellingen wijzigen
  5. Ga naar het derde selectievakje van onderen en klik daarop
  6. Daar kun je instellen wanneer je wilt dat het beeldscherm dimt voor accu & netstroom modus.
bedankt voor je hulp, maar dit is niet wat ik bedoelde.. ik ben wel íets verder gekomen, in die zin dat ik weet waar het verschil in brightness vandaan komt. Er zit een lichtsensor op de laptop, die de backlight balanced. minder bright in het donker en meer brightness in veel licht. dit werk opzich prima, maar iedere keer als ik mijn hoofd een paar centimeter beweeg verandert de brightness steeds, omdat er dan net wel/geen schaduw op de sensor valt. dat is best irritant eigenlijk :[

ik ga iig verder uit zoeken of het uit te zetten is en zoja, waar dan..

ps: het is echt heel duidelijk het lichtsensortje. deze zit links van de caps/scrlk/numlock lichtjes en je ziet heel duidelijk het scherm donker worden als je je vinger er even op legt :P

@hieronder: bedankt! daar moet ik wel 6x overheeng gekeken hebben zeg :P
nu nog die vervelende hoge toon weg krijgen en ik ben weer helemaal blij,, stiekem verdenk ik eigenlijk mijn harde schijf van dit geluid.. is dat mogelijk? volgens mij komt het geluid wel uit ongeveer die buurt :0

[ Voor 10% gewijzigd door kaesve op 04-02-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Je kunt in het VAIO Control Center onder Display de Automatic Brightness functie uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaesve schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:01:
[...]

bedankt voor je hulp, maar dit is niet wat ik bedoelde.. ik ben wel íets verder gekomen, in die zin dat ik weet waar het verschil in brightness vandaan komt. Er zit een lichtsensor op de laptop, die de backlight balanced. minder bright in het donker en meer brightness in veel licht. dit werk opzich prima, maar iedere keer als ik mijn hoofd een paar centimeter beweeg verandert de brightness steeds, omdat er dan net wel/geen schaduw op de sensor valt. dat is best irritant eigenlijk :[

ik ga iig verder uit zoeken of het uit te zetten is en zoja, waar dan..

ps: het is echt heel duidelijk het lichtsensortje. deze zit links van de caps/scrlk/numlock lichtjes en je ziet heel duidelijk het scherm donker worden als je je vinger er even op legt :P

@hieronder: bedankt! daar moet ik wel 6x overheeng gekeken hebben zeg :P
nu nog die vervelende hoge toon weg krijgen en ik ben weer helemaal blij,, stiekem verdenk ik eigenlijk mijn harde schijf van dit geluid.. is dat mogelijk? volgens mij komt het geluid wel uit ongeveer die buurt :0
Daar dacht ik ook al aan. Bij mij komt het ongeveer van onder de spatiebalk(heb de VPCF11M1E). Lijkt me eigenlijk dat daar niet veel aan te doen valt??? Is het bij jou ook zo dat wanneer de computer iets zwaars draait(zoals een virusscan ofzo) het geluid er niet is? Had Sony in het begin van deze week gebeld, maar zij wisten(of in ieder geval die vrouw) nog niets van dat gepiep. Ze zei dat ik nog maar even aan moest kijken of het gepiep door zou gaan(zou eventueel de nieuwigheid kunnen zijn) en anders terug naar de winkel waar ik hem zou hebben gekocht(MediaMarkt) of hem laten ophalen door Sony.
Ik las trouwens op een Amerikaans forum dat Sony met een oplossing bezig zou zijn of al een oplossing zou hebben(weet ik niet meer) voor dit piepje, en dat je je laptop misschien moet laten ophalen voor dit probleem.
Nu maar hopen dat Sony een beetje opschiet, vind het namelijk behoorlijk irritant worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambam7
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
De piep komt door de microfoon. Staat al ergens in dit topic uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ja dat klopt, heb ik al een keer eerder aangehaald, maar om het nog maar een keer te doen
http://www.sonyinsider.co...high-pitched-whine-issue/

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:15:
Ja dat klopt, heb ik al een keer eerder aangehaald, maar om het nog maar een keer te doen
http://www.sonyinsider.co...high-pitched-whine-issue/
Ja, dit had ik al geprobeerd, maar helaas helpt dit niet bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:27:
[...]

Hi,

Je hebt beschikking over 6 Gb (4+2) echter de dual channel werkt met 2 channels van max 2 Gb omdat het kleinste formaat geheugen module 2 Gb is. De 2*4 Gb is idd net zo snel als de 2*2 Gb (bepaald door de FSB frequentie). Wat ik bedoelde te zeggen is dat de 2*4 de betere keus is, gezien het optimale gebruik van dual channel over het complete "bereik" van het geheugen en natuurlijk het feit dat je 8 Gb beschikbaar heb tegen over de 6 Gb van de (4+2 versie).

@JackAvery Bedankt voor de OC links van de GT 330M _/-\o_

Groet, ETienne
MAW 6 gig is single channel en langzamer dan 4 en 8 gig. Net zoals op desktop pc's. Ik vind het vreemd dat ze er niet 2 * 3 gig in hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
justice strike schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:17:
[...]

MAW 6 gig is single channel en langzamer dan 4 en 8 gig. Net zoals op desktop pc's. Ik vind het vreemd dat ze er niet 2 * 3 gig in hebben gestopt.
3GB geheugen? wie maakt dat dan?

En nee, het geheugen werkt in dual-channel totdat 2x2GB gebruikt is. De rest van die 4GB stick zal vervolgens in single channel mode gebruikt worden.

In combinatie met een Intel chipset werkt deze compatibility mode erg goed, met slechts een paar procent verlies ten opzichte van puur dual channel opstellingen (zeg maar 2x 2GB of 2x 4GB).
In combinatie met een chipset van AMD werkt dit minder goed (als ik het goed heb begrepen), met een verlies ten opzichte van puur dual-channel van 25 tot 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bambam7 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:10:
De piep komt door de microfoon. Staat al ergens in dit topic uitgelegd.
Nee bij mij komt de piep door niet door de microfoon..... Het komt vermoedelijk van de harde schijf... Het is echt heel irritant.. Vooral als je erop gaat letten.. Zijn er mensen die het probleem nog steeds hebben nadat ze de mic truuk hebben uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Heeft iemand al geprobeerd om onder Windows 7 XP mode aan de praat te krijgen (of een andere VM host)? Ik hoorde van een ex-collega dat (een aantal) Sony laptops VT mode hardwarematig uitgeschakeld hebben, en dat die ook niet aangezet kan worden in de BIOS. Zie: http://www.virtualization.info/2009/08/sony-explains-why-it-disabled-intel-vt.html. XP mode zelf zal ik weinig nodig hebben, maar VT kan wel eens handig zijn bij software ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
Volgens Sony is het 'Noise' probleem nu gefixt:
http://www.sonyinsider.co...is-okay-and-back-on-sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Werkt de product key die je bij Windows 7 Home Premium krijgt op de laptop zelf, ook gewoon bij een reguliere Windows 7 Home Premium installatie? Voor als je een verse Windows 7 install wilt doen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:54:
Werkt de product key die je bij Windows 7 Home Premium krijgt op de laptop zelf, ook gewoon bij een reguliere Windows 7 Home Premium installatie? Voor als je een verse Windows 7 install wilt doen bijvoorbeeld.
Bij mij wel. Had de onderstaande gedownload en de VAIO key ingevoerd. Moest alleen ff met een Microsoft computer bellen om een lange code te krijgen voor activatie, maar het werkte wel.

http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Een download manager is wel handig bij het downloaden trouwens. Bij mij viel de verbinding wel eens weg. Ik had eerst een halve Windows 7 iso binnengekregen en toen kreeg ik dus een error tijdens de installatie. Moest ik weer 4 uur wachten (op een nieuwe download) voordat ik opnieuw kon proberen..

[ Voor 3% gewijzigd door Cheeky op 05-02-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks. Ik heb een legale WIndows 7 Home Premium liggen voor bij mijn reguliere PC. Die kan ik dan waarschijnlijk gewoon installeren en dan de key van de Vaio erop invullen.

Volgens mij had ik trouwens nog niet gemeld dat ik sinds gister eigenaar ben van een i5 11 :) Ik volg het topic al wel een tijdje maar ik heb gewacht tot ze in de winkel lagen. Ik zal na het weekend mijn eerste ervaringen posten en wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Zit te wachten op mijn reeds bestelde laptop, met daarin een 500GB schijf.
Ik lees inmiddels e.e.a. over SSD schijven en zie een naar mijn idee prima betaalbare Kingston 40GB genoemd worden.

Kan ik:
- SSD inbouwen en de 500GB schijf er in laten zitten, is daar ruimte voor ?
- Win7 op die SSD installeren, en de schijf vooral voor de data gebruiken
- hoe staat het dan met de garantie, is die dan inmiddels vervallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:29:
- SSD inbouwen en de 500GB schijf er in laten zitten, is daar ruimte voor ?
- Win7 op die SSD installeren, en de schijf vooral voor de data gebruiken
- hoe staat het dan met de garantie, is die dan inmiddels vervallen ?
Voor zover ik weet, zit er slechts een enkele SATA connector in de laptop (de eSATA buiten beschouwing latend). Er is ook geen fysieke ruimte om een extra drive te plaatsen (maar goed, ik heb de laptop nog niet).

40GB zou voldoende zijn voor het OS (zal iets in de buurt van 15GB-25GB in beslag nemen), maar het is krap. Daarnaast wil je waarschijnlijk nog applicaties installeren. Dat wordt dan erg krap.

Echter.... de Kingston heeft geen TRIM aan boord. De vraag is of dit nog gaat komen. Zonder TRIM ga je behoorlijke vertragingen oplopen, wanneer de schijf vol dreigt te raken.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.