StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Bericht hierboven
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nee, jij voegt iets toe ...Op dinsdag 20 maart 2001 20:25 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Nee, jouw reactie voegt iets toe zeg |:(
NEEEEeeeee!!!!Op dinsdag 20 maart 2001 23:04 schreef pven het volgende:
Misschien moeten gewoon alle topics die ouder zijn dan, pak-em-beet, 14 dagen worden gedelete? Zodoende hoef ik ook niet meer te klagen over al die mensen die niet doorhebben dat bepaalde postings al 100 maal voorbij zijn gekomen. Goed idee?
Weg knowledge database, weet je wel hoeveel dingen je kunt oplossen door eenvoudigweg te zoeken? Lijkt mij dan erg stom om het maar te verwijderen omdat we anders niet normaal een server kunnen draaien ofzo. Er zal dus een andere oplossing moeten komen
Bericht hierboven
Verwijderd
Het is heel simpel.. we hebben hier een communicatie probleem :+:+:+
En jij niet zeker? Weet je wat het gezegde 'een enorme plaat voor je kop hebben' betekent? (Tip: het is op jou van toepassing).Op dinsdag 20 maart 2001 23:45 schreef Revolution het volgende:
/me is het wel met Hans eens dat Onno en Wildhagen en nog een paar gastjes hier enorm irritant en miereneukerig uit de hoek kunnen komen...
Virussen? Scan ze hier!
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Tom toch...Op woensdag 21 maart 2001 10:09 schreef Tom het volgende:
powered by topix v1.2.8c - android dynamic sites
Verwijderd
Dag lieverd.Op woensdag 21 maart 2001 07:33 schreef wildhagen het volgende:
[..]
En jij niet zeker? Weet je wat het gezegde 'een enorme plaat voor je kop hebben' betekent? (Tip: het is op jou van toepassing).
Nog steeds geen woord van arjen of jorma..
Verwijderd
Gaan we nog ^^^^ of hoe zit dat??
Evil Daniel is backOp woensdag 21 maart 2001 10:38 schreef Daniel Kegel het volgende:
[flauw mode]Misschien moeten we dat "powered by" maar schrappen >:)>:)[/flauw mode]
LOLOp woensdag 21 maart 2001 10:38 schreef Daniel Kegel het volgende:
[flauw mode]Misschien moeten we dat "powered by" maar schrappen >:)>:)[/flauw mode]
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Verwijderd
Tuurlijk, lekker flamen in dit topic = veel replys = topic blijft hoogOp woensdag 21 maart 2001 09:14 schreef Daniel Kegel het volgende:
Pff...men is hier wel snel aangebrand
MuhahahaOp woensdag 21 maart 2001 12:48 schreef fkooman het volgende:
Volgens mij zijn ze op vakantie ofzo van het geld dat ze met Topix verdiend hebben
^^^
Je bent op dreef...Op woensdag 21 maart 2001 16:00 schreef Daniel Kegel het volgende:
Hmm...veel verder dan een voetreis naar Harlingen komen ze daarmee niet denk ik
Heeft dat soms iets te maken met je sig?
Everyone has a right to be stupid. Some just abuse the privilege
StatBar.nl - @GoT
dan zal er onder de pagina moeten komen te staanOp woensdag 21 maart 2001 16:00 schreef Daniel Kegel het volgende:
Hmm...veel verder dan een voetreis naar Harlingen komen ze daarmee niet denk ik
©1998-2001 De Rest Van De GoT Crew
unpowered by topix v1.2.nogwat - android dynamic sites
made in taiwan harlingen
Verwijderd
Enne Wildhagen/Onno en consorten, waar blijven jullie nou met je kritiek? Of heb je er nou eindelijk genoeg van, na 43 keer hetzelfde te hebben herhaald?
Verwijderd
:?:?Das toch gewoon een beetje pesten.Op woensdag 21 maart 2001 19:18 schreef Revolution het volgende:
Hehe, koel. Admins die andere admins voor l#l zetten.
Enne Wildhagen/Onno en consorten, waar blijven jullie nou met je kritiek? Of heb je er nou eindelijk genoeg van, na 43 keer hetzelfde te hebben herhaald?
En 43x is het standaard aantal keer herhalen, na 43x vragen houdt men op
Verwijderd
Reply posten kost ook veel tijd hoor...Op woensdag 21 maart 2001 20:37 schreef johnny appleseed het volgende:
Wat ik me net ineens bedenk, Arjen en Jorma zijn bezig FOK! te upgraden naar topix 1.2.8c, dus het is wel logisch dat ze nu iig ff geen tijd hebben om hier naar te kijken.
Verwijderd
OK, het hoort niet, het is niet toppie, en het zou beter kunnen, maar hee, tijd zat toch? (en anders pak je als uiterste maatregel die eigenlijk-toch-wel-werkende regex van Onno
En bovendien, als je ziet dat je post een bugje bevat, dan edit je 'm even... fix je het... klaar
Daar gaat het helemaal niet om. Mensen vallen vooral over de totaal ontbrekende bereidheid van de makers van dit forum om op een fatsoenlijke manier op feedback te reageren.Op woensdag 21 maart 2001 22:20 schreef Silicon Error het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo vallen over een bugje als dit
Dat is ie (zijn ze) in principe ook niet verplicht. Ik denk dat je dat een beetje vergeet.Op woensdag 21 maart 2001 22:32 schreef Onno het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Mensen vallen vooral over de totaal ontbrekende bereidheid van de makers van dit forum om op een fatsoenlijke manier op feedback te reageren.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pardon???? Een commerciëel bedrijf als Android wat niet verplicht is support te leveren voor hun commerciële produkt? Dacht je soms dat we hier in Rusland woonden ofzo...Op donderdag 22 maart 2001 02:20 schreef Hans het volgende:
[..]
Dat is ie (zijn ze) in principe ook niet verplicht. Ik denk dat je dat een beetje vergeet.
Virussen? Scan ze hier!
hehe behoorlijk lompe opmerking imho als dit het enige is wat je hierover kwijt wiltOp donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Het forum wordt gebouwd in opdracht van Femme, niet in opdracht van de users.
Je kan het ook anders bekijken: zonder users zou dit forum er niet zijn... zoiets heet klantvriendelijkheid.Op donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Dictatoriale opmerkingen (zoals het stukje wat ik hier quote) worden door de gemiddelde user niet echt op prijs gesteld.
Virussen? Scan ze hier!
Agreed.Op donderdag 22 maart 2001 10:23 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Je kan het ook anders bekijken: zonder users zou dit forum er niet zijn... zoiets heet klantvriendelijkheid.
Dictatoriale opmerkingen (zoals het stukje wat ik hier quote) worden door de gemiddelde user niet echt op prijs gesteld.
Wie 'maken' het forum tot wat het is? (en dan heb ik het niet over de technische kant) Juist, de eindgebruikers, niet Femme.Op donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Denk daar maar eens over na Jorma als je die uitspraak van je nog eens naleest.
Wat hou je over als je de eindgebruikers weghaalt? Een knowledge-base. Daar is in feite niks mis mee, ware het niet dat er geen nieuwe gebruikers zijn, die vragen gaan posten, en zo dus ook geen nieuwe antwoorden en oplossingen komen.
Die knowledge base veroudert maar en veroudert maar, en op een gegeven moment heb je d'r geen ene fuck meer aan.
De gebruikers maken het forum. Niet de adjes, noch de modjes, de gebrúikers maken het forum.
Dus als Femme niet zegt "Fix die bug"Op donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Dan doe je gewoon nix ?
Goh.
Aannames zijn fataal.
Je zou inderdaad gaan denken dat hij bewust NIET op kritiek in wil gaan...
ARJEN, ik zou het op prijs stellen als je even je zou reageren!
Want Onno etc. hebben wel gelijk!
Het zou je niet slecht staan als je eens leert inhoudelijk ergens op in te gaan in plaats van alleen maar bits van je af te slaan met onheuse argumenten.Op donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Jah you betOp donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Tis een commercieel bedrijf die een produkt levert. En bij een commercieel bedrijf is het meestal de gebruiker van dat produkt bepaalt hoe dat produkt er uit moet zien. En das logisch omdat het produkt voor de gebruiker is, de gebruiker hoeft geen half gaar produkt, alleen soms moeten ze (zoals in dit geval) omdat er niks anders is van vergelijkbare produkten. Maar dat betekent nog niet dat je het niet hoeft te verbeteren.
Niet waar, het forum is gebouwd in opdracht van Webmagix digital media, voor dat bedrijf levert jouw bedrijf ook onderhoud. Op het moment dat er anderen werkzaam zijn bij Webmagix, zal je ook aan de eisen van die personen moeten voldoen. Dus je moet ook naar mij luisteren en naar Daniel.Op donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Je hebt niet alleen meer te maken met Femme, maar ook met anderen die het dagelijks bestuur (en een groot gedeelte van het strategisch bestuur) op zich nemen. Hiertoe ben je verplicht door het contract dat je hebt afgesloten namens Android Dynamix Sites met WebMagix Digital Media.
Jij stelt het wel vrij hard, maar in principe heb je gelijk, WebMagix heeft een contract voor een jaar met Android, mocht het forum niet bevallen kan WebMagix besluiten het financiële deel door te laten lopen, zonder verder van de diensten en producten van Android gebruik te maken. Gelukkig zijn we nog niet zo ver, maar als de service beneden peil blijft, ga je er toch telkens vaker over denken...Op donderdag 22 maart 2001 12:06 schreef morgoth het volgende:
[..]
Jah you bet
Tis een commercieel bedrijf die een produkt levert. En bij een commercieel bedrijf is het meestal de gebruiker van dat produkt bepaalt hoe dat produkt er uit moet zien. En das logisch omdat het produkt voor de gebruiker is, de gebruiker hoeft geen half gaar produkt, alleen soms moeten ze (zoals in dit geval) omdat er niks anders is van vergelijkbare produkten. Maar dat betekent nog niet dat je het niet hoeft te verbeteren.
Bericht hierboven
Dus als de support en de service zo laag qua niveau blijft, kan het contract ontbonden worden, en zodoende er geen gebruik meer gemaakt worden van topix?Op donderdag 22 maart 2001 12:15 schreef Floris_Diemel het volgende:
Jij stelt het wel vrij hard, maar in principe heb je gelijk, WebMagix heeft een contract voor een jaar met Android, mocht het forum niet bevallen kan WebMagix besluiten het financiële deel door te laten lopen, zonder verder van de diensten en producten van Android gebruik te maken. Gelukkig zijn we nog niet zo ver, maar als de service beneden peil blijft, ga je er toch telkens vaker over denken...
(Ik snap geen zak van coden, dus dit is misschien een niet al te snuggere vraag...
Aannames zijn fataal.
Ik heb het contract tussen WebMagix en Android nog niet zo goed kunnen bestuderen, maar er is vast wel een mogelijkheid, ik hoop echter dat het nooit zover hoeft te komen...Op donderdag 22 maart 2001 12:20 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Dus als de support en de service zo laag qua niveau blijft, kan het contract ontbonden worden, en zodoende er geen gebruik meer gemaakt worden van topix?
Bericht hierboven
Zoiets is zeker mogelijk, stél dat zoiets gaat gebeuren, tis natuurlijk niet te hopen, maar stél, en ze stellen de db structuur open, dan is zou het geen probleem zijn een bestaand product aan te passen aan de wensen van de 'grootgebruiker', in deze dus het product op de oude database te laten draaien. Of, wat ook mogelijk is, de database te converten naar een nieuw db design, en het product op z'n eigen backend-design te laten draaien.Op donderdag 22 maart 2001 12:23 schreef GaMeOvEr het volgende:
Is dat een beetje makkelijk te doen dan, overstappen naar een heel ander frontend ?
(Ik snap geen zak van coden, dus dit is misschien een niet al te snuggere vraag...)
De befaamde 'kleine lettertjes'Op donderdag 22 maart 2001 12:23 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Ik heb het contract tussen WebMagix en Android nog niet zo goed kunnen bestuderen, maar er is vast wel een mogelijkheid, ik hoop echter dat het nooit zover hoeft te komen...
Deze hakt er keihard in moet ik zeggen. Ik kan niet meer dan mij aansluiten bij dit betoog.Op donderdag 22 maart 2001 12:15 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Niet waar, het forum is gebouwd in opdracht van Webmagix digital media, voor dat bedrijf levert jouw bedrijf ook onderhoud. Op het moment dat er anderen werkzaam zijn bij Webmagix, zal je ook aan de eisen van die personen moeten voldoen. Dus je moet ook naar mij luisteren en naar Daniel.
Je hebt niet alleen meer te maken met Femme, maar ook met anderen die het dagelijks bestuur (en een groot gedeelte van het strategisch bestuur) op zich nemen. Hiertoe ben je verplicht door het contract dat je hebt afgesloten namens Android Dynamix Sites met WebMagix Digital Media.
[..]
Jij stelt het wel vrij hard, maar in principe heb je gelijk, WebMagix heeft een contract voor een jaar met Android, mocht het forum niet bevallen kan WebMagix besluiten het financiële deel door te laten lopen, zonder verder van de diensten en producten van Android gebruik te maken. Gelukkig zijn we nog niet zo ver, maar als de service beneden peil blijft, ga je er toch telkens vaker over denken...
Had het misschien iets tactischer geweest dit persoonlijk (icq of mail) met Arjen en consorten te bespreken, moet ik wel zeggen dat ik het wel oké vind dat Paranoid Android (
Power to the users!
Ik vraag mij af of, en zoja wanneer Arjen gaat reageren in deze topic...
Het had zo makkelijk geweest na de lange reactie van DiSiLLUSiON gewoon toe te geven dat jullie de feedback wel erg op prijs stellen en een simpele excuses als dat niet altijd blijkt...
Nu gaat dat iets moeilijker worden, maar het lijkt mij nog steeds raadzaam dat zowel Femme (naast Floris en Daniël toch 'the Big Chief hier) en Arjen hier nog reageren.
Sja...het spijt me heel erg maar ik heb tot nu toe nog geen enkele suggestie gehoord hoe het Topix-team denkt de communicatie met de "klant" (en dat zijn zowel de GoT-crew als de users) denkt te verbeteren.Op donderdag 22 maart 2001 09:53 schreef Jorma het volgende:
Als ik Arjen opbel met de vraag of hij iets kan doen gebeurt het wel, daarover geen klachten. Maar voor bugfixes en code-aanpassingen waarvan ik totaal geen kaas heb gegeten is dat niet zo'n handige methode.
Android Dynamics, wie zit daar nu achter? En wat hebben zij gedaan aan Topix?
Ofwel, Topix zoals deze, hoeveel % ervan is doot GoT gemaakt (adjes, developers, etc.) en hoeveel door Android Dynamics?
Daar wil ik nog op aanvullen:Op donderdag 22 maart 2001 12:40 schreef Duderuud het volgende:
ff offtopic:
Android Dynamics, wie zit daar nu achter? En wat hebben zij gedaan aan Topix?
Ofwel, Topix zoals deze, hoeveel % ervan is doot GoT gemaakt (adjes, developers, etc.) en hoeveel door Android Dynamics?
Wat is nou het verschil tussen
Android Dynamix Sites
en
WebMagix Digital Media
?
Ik dacht dat beiden gewoon de naam voor hetzelfde bedrijf zijn, het bedrijf van Arjen & Jorma?
ok, maar wat is WebMagix dan?Op donderdag 22 maart 2001 12:50 schreef Onno het volgende:
Android = Jorma en Arjen.
Android is van Arjen en Jorma.
WebMagix is het bedrijf achter Tweakers.net
Het klinkt overigens hard, dat is het ook, maar we zijn voorlopig nog niet van plan om over te stappen op andere forum software, het mag echter wel duidelijk zijn dat er een aantal veranderingen moeten komen.
Bericht hierboven
Topix = het product van Android, de forumsoftware dus
Webmagix Digital Media = het bedrijf van Femme, waar Tweakers.net en GoT onderdeel van zijn.
Ja, beetje vage namen, daar willen we ook wat aan gaan doen
Op donderdag 22 maart 2001 13:04 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
ok, maar wat is WebMagix dan?
Onder andere dus: Femme, Floris, en DanielNiet waar, het forum is gebouwd in opdracht van Webmagix digital media, voor dat bedrijf levert jouw bedrijf ook onderhoud. Op het moment dat er anderen werkzaam zijn bij Webmagix, zal je ook aan de eisen van die personen moeten voldoen. Dus je moet ook naar mij luisteren en naar Daniel
Bel hem dan op en zeg dat ie moet reageren in deze thread.Als ik Arjen opbel met de vraag of hij iets kan doen gebeurt het wel, daarover geen klachten.
LOLOp donderdag 22 maart 2001 13:22 schreef morgoth het volgende:
[..]
Bel hem dan op en zeg dat ie moet reageren in deze thread.
Verwijderd
RRRRRRRRRING:Op donderdag 22 maart 2001 13:22 schreef morgoth het volgende:
[..]
Bel hem dan op en zeg dat ie moet reageren in deze thread.
- Hallo?
- brrr de brr 1619715 brr!
- Oh okay!
..maar dat doet ie niet..Op donderdag 22 maart 2001 13:36 schreef morgoth het volgende:
hij moet ook reageren, niet alleen lezen.
Volgens mij ziet het er bij Arjen zo uit:

Zou het?
(Brakke kwaliteit, i know, photoshop ff niet geinstalleerd)
Dan moet je goede afspraken op papier maken:Op donderdag 22 maart 2001 13:04 schreef Floris_Diemel het volgende:
Het klinkt overigens hard, dat is het ook, maar we zijn voorlopig nog niet van plan om over te stappen op andere forum software, het mag echter wel duidelijk zijn dat er een aantal veranderingen moeten komen.
<li> Gevaarlijke bugs en simpele/HTML bugs: fix binnen 2 dagen.
<li> Overige minder belangrijke bugs (foute regexps): 5 dagen.
<li> Nieuwe features: afhankelijk van complexiteit, maar neem wel een richtlijn (bijv. 3 tot 4 weken).
En daarnaast meer duidelijkheid m.b.t. tot de status van Topix en verwerking van bugs en to-do, zoiets als ze bij PHP gebruiken: http://php.net/bugs.php (daar zie je precies welke dingen er op de to-do staan, welke bugs gesubmit zijn enz.).
Zo zou ik het doen, want anders werkt het gewoon niet (hebben we allang gezien).
neuh zoiets:Op donderdag 22 maart 2001 13:45 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
..maar dat doet ie niet..
Volgens mij ziet het er bij Arjen zo uit:
[afbeelding]
Zou het?
(Brakke kwaliteit, i know, photoshop ff niet geinstalleerd)
Op donderdag 22 maart 2001 13:55 schreef Tom het volgende:
[..]
neuh zoiets:
[img]http://www.interbizz.nl/~tom/zooi/donotread.gif> [/quote] Jaah[/img]
Dingen als "Dus je moet ook naar mij luisteren en naar Daniel." geven mij een beetje het gevoel van een kleuterklasje "bedrijfje spelen".
Was Floris Diemel niet de persoon die het allemaal wat serieuzer wilde gaan aanpakken, en bij zijn entree zelfs complete organisatieschema's heeft gemaakt en pleitte voor meer professionaliteit? In zo'n geval flik je dit soort dingen niet, en ga je niet tegenover de users notabene dingen als contracten en afspraken bespreken.
Als je professioneel was geweest had je naar Jorma of Arjen gebeld om een afspraak te maken om eens rond de tafel te gaan zitten om de voorwaarden van het contract te bespreken, en om met beide partijen op eenzelfde lijn te komen.
Trouwens, nog even voor de rest ter informatie: ik heb ongeveer een week geleden een serieuze security hole gevonden in Topix, iets wat ik tegenover de rest van de users bewust stil gehouden heb en direct doorgegeven heb naar Arjen en Jorma. Arjen heeft vrijwel direct na zijn terugkomst van vakantie samen met mij een fix gemaakt voor het probleem en deze direct in GoT geimplementeerd.
Dus dat het vanuit die hoek stil is betekend niet dat er niks gebeurd.
En voor de mensen die nog steeds in de waan zijn dat Android verplicht is te communiceren met de gebruikers: Dat is volledig de keuze van het bedrijf. Het is leuk en aardig als je hier een bug meldt, en het zou dan ook leuk zijn als er geantwoord word door een developer dat er iets aan gedaan is, maar in principe zijn ze niks verplicht. En ze hoeven al helemaal geen verantwoording af te leggen richting gebruikers, hooguit richting de klant (in dit geval Webmagix)
Op donderdag 22 maart 2001 13:55 schreef Tom het volgende:
[..]
neuh zoiets:
[img]http://www.interbizz.nl/~tom/zooi/donotread.gif> [/quote] Je[/img]
Hoezo niet? De gewone users die hier klaagden vonden android z'n doen niet al te best en nou laten de adjes zien dat ze het ook niet zo best vinden, daar is niks mis mee.De uitspraken van Floris Diemel blijken niet van veel professionaliteit. In fact, ik vind het uiterst triest dat je op deze manier publiekelijk Android aan de schandpaal bindt.
Zo werkt een bedrijf, je huurt iemand in om wat voor je te doen en jij iets verkoopt (topix in dit geval) aan iemand heb je verplichtingen na te komen, en moet arjen dus naar floris luisteren.Dingen als "Dus je moet ook naar mij luisteren en naar Daniel." geven mij een beetje het gevoel van een kleuterklasje "bedrijfje spelen".
Geen idee of hij dat was, ik vind dit geen onprofessionele actie. En de users zijn degene die het aanbod bepalen dus daar mee moet je dit soort dingen bespreken. Het draait om de users.Was Floris Diemel niet de persoon die het allemaal wat serieuzer wilde gaan aanpakken, en bij zijn entree zelfs complete organisatieschema's heeft gemaakt en pleitte voor meer professionaliteit? In zo'n geval flik je dit soort dingen niet, en ga je niet tegenover de users notabene dingen als contracten en afspraken bespreken.
Hij moet ook gewoon dingen oplossen als dat hier komt te staan. En ik heb bv 9 dagen geleden om een icq authorization aan hem gevraagd en wat msg's gestuurd of wat mod functies wou fixen/verbeteren maar geen gehoor.Trouwens, nog even voor de rest ter informatie: ik heb ongeveer een week geleden een serieuze security hole gevonden in Topix, iets wat ik tegenover de rest van de users bewust stil gehouden heb en direct doorgegeven heb naar Arjen en Jorma. Arjen heeft vrijwel direct na zijn terugkomst van vakantie samen met mij een fix gemaakt voor het probleem en deze direct in GoT geimplementeerd.
Tuurlijk is de keuze van het bedrijf. Maar webmagix (als bedrijf) kan dezelfde keuze maken over android, of ze android houden of dat ze android kicken. Maar misschien hebben ze wel een contract getekend waarin staat dat ze support gaan leveren aan webmagix en dan zijn ze het wel verplicht.En voor de mensen die nog steeds in de waan zijn dat Android verplicht is te communiceren met de gebruikers: Dat is volledig de keuze van het bedrijf. Het is leuk en aardig als je hier een bug meldt, en het zou dan ook leuk zijn als er geantwoord word door een developer dat er iets aan gedaan is, maar in principe zijn ze niks verplicht. En ze hoeven al helemaal geen verantwoording af te leggen richting gebruikers, hooguit richting de klant (in dit geval Webmagix)
Wat je voor het gemak maar even vergeet is dat dit een reactie was op wat Android, in de persoon van Jorma, zelf hier postte: een zeer onprofessionele, onjuiste en zelfs gewoon domme reactie.Dingen als "Dus je moet ook naar mij luisteren en naar Daniel." geven mij een beetje het gevoel van een kleuterklasje "bedrijfje spelen".
Waarom mag Webmagix daar niet op reageren?
Correctie: de keuze van zijn opdrachtgevers.En voor de mensen die nog steeds in de waan zijn dat Android verplicht is te communiceren met de gebruikers: Dat is volledig de keuze van het bedrijf.
En die laten hier toch vrij duidelijk weten dat ze willen dat er gecommuniceerd wordt.
Quoteje van de opdrachtgever:En ze hoeven al helemaal geen verantwoording af te leggen richting gebruikers, hooguit richting de klant (in dit geval Webmagix)
Wat is je punt nou eigenlijk?het spijt me heel erg maar ik heb tot nu toe nog geen enkele suggestie gehoord hoe het Topix-team denkt de communicatie met de "klant" (en dat zijn zowel de GoT-crew als de users) denkt te verbeteren.
Goed als ze zo slecht zijn mag je eerst is aanwijzen waar m'n flaw in m'n argumentatie ligt.
Misschien al in het inzicht dat je niet schijnt te hebben in hoe het er aan toe gaat in het bedrijfsleven.Op donderdag 22 maart 2001 14:43 schreef morgoth het volgende:
rofl!
Goed als ze zo slech zijn mag je eerst is aanwijzen waar m'n flaw in m'n argumentatie ligt.
Verwijderd
nee dat is een argument.Op donderdag 22 maart 2001 14:44 schreef Hans het volgende:
[..]
Misschien al in het inzicht dat je niet schijnt te hebben in hoe het er aan toe gaat in het bedrijfsleven.
Je voert een discussie, hij valt jouw argumenten aan en jij gaat dom iets gillen.
Je zou bv eens kunnen proberen te reageren op de argumenten van Onno en morgoth, net zoals zij dat gedaan hebben op jouw argumenten.
Mensen met ZO'N dikke plaat beton voor hun kop zien alleen wat ze willen zien, verder niks. Bekrompen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zou het eigenlijk zo willen samenvatten:Op donderdag 22 maart 2001 14:15 schreef Hans het volgende:
De uitspraken van Floris Diemel blijken niet van veel professionaliteit. In fact, ik vind het uiterst triest dat je op deze manier publiekelijk Android aan de schandpaal bindt.
Dat mag je vinden.
Dingen als "Dus je moet ook naar mij luisteren en naar Daniel." geven mij een beetje het gevoel van een kleuterklasje "bedrijfje spelen".
Dat is jouw gevoel, mijn gevoel is anders.
Was Floris Diemel niet de persoon die het allemaal wat serieuzer wilde gaan aanpakken, en bij zijn entree zelfs complete organisatieschema's heeft gemaakt en pleitte voor meer professionaliteit? In zo'n geval flik je dit soort dingen niet, en ga je niet tegenover de users notabene dingen als contracten en afspraken bespreken.
Ik organisatieschema's? Weet jij meer dan ikWat ik _wel_ heb gedaan is onder andere het nieuwe organisatieschema van het forum ontwikkeld. Dat heb ik begin januari gedaan (en zeker niet alleen), toen was ik al een tijdje werkzaam bij WebMagix. Verder:
Heb ik de inhoud van contracten en afspraken genoemd? Heb ik ook maar 1 zin uit het contract gequote? Nee, ik heb vagelijk standaard dingen uit contracten genoemd, dingen die iedereen kan verzinnen. Jouw persoonlijke aanval op mij getuigd ook niet van grote doortastendheid wel?
Als je professioneel was geweest had je naar Jorma of Arjen gebeld om een afspraak te maken om eens rond de tafel te gaan zitten om de voorwaarden van het contract te bespreken, en om met beide partijen op eenzelfde lijn te komen.
Als jij op mijn positie zou zitten zou je wel anders piepen. Je kunt je niet in mijn positie verplaatsen, probeer het dan ook alsjeblieft niet.
Trouwens, nog even voor de rest ter informatie: ik heb ongeveer een week geleden een serieuze security hole gevonden in Topix, iets wat ik tegenover de rest van de users bewust stil gehouden heb en direct doorgegeven heb naar Arjen en Jorma. Arjen heeft vrijwel direct na zijn terugkomst van vakantie samen met mij een fix gemaakt voor het probleem en deze direct in GoT geimplementeerd.
Knap van je, goed van Arjen dat het opgelost is, zo hoort het. Je moet niet denken dat het enkel negatief is, er zijn zeker ook positieve dingen, helaas zijn het wel de negatieve dingen die het meeste opvallen...
Nee, maar het zou bijvoorbeeld ook wel fijn zijn als er van hun kant af meer communicatie zou zijn. Een lijstje met Bugs en fixes, een to-do-list, dat soort dingen weten wij ook niet meer. Zo zijn er nog wel meer dingen die verbeterd moeten worden IMO. Maarja vooralsnog hebben we het blijkbaar over mijn functioneren in plaats van het functioneren van het forum.
En voor de mensen die nog steeds in de waan zijn dat Android verplicht is te communiceren met de gebruikers: Dat is volledig de keuze van het bedrijf. Het is leuk en aardig als je hier een bug meldt, en het zou dan ook leuk zijn als er geantwoord word door een developer dat er iets aan gedaan is, maar in principe zijn ze niks verplicht. En ze hoeven al helemaal geen verantwoording af te leggen richting gebruikers, hooguit richting de klant (in dit geval Webmagix)
Het zou dan ook wel fijn zijn als er communicatie is niet? Als ook WebMagix niet weet hoe en wat, hoe moet het forum dan ooit goed draaien en hoe kan je de gebruikers dan goed op de hoogte houden?
1. Je kunt je niet in mijn positie verplaatsen. Doe het niet, probeer het niet en als je het wel doet, doe het dan goed.
2. Mijn positie in deze is niet het aan de schandpaal hangen van Android cq Topix. Ik stel wel dingen ter discussie, je zou het wakkerschudden kunnen noemen.
3. Jij begint over zwakke argumentatie. Leuk dat je dat doet, maarrr: Jij kent de inhoud van het contract helemaal niet, jij hebt er niet meer mee van doen dan de rest van de gebruikers. (En als je er meer mee van doen zou hebben, zie ik dat graag ergens terug in het contract, sta je hier niet in, heb je hier niet meer te melden dan de 1e de beste voorbijganger.)
Ik wil ook wel eens een discussie voeren zonder dat er mensen onderuit geschoffeld worden. Deze discussie ging in 1e instantie om een product en de bijbehorende service. Ik heb nooit gezegd dat de afnemer perfect is, ongetwijfeld maken wij ook fouten, echter zonder communicatie komen we nooit achter dit soort fouten. En de bedoeling van deze discussie is IMO toch echt dat er communicatie komt...
Bericht hierboven
Het loopt uit op een Android vs. de rest verhaal en daar is niemand bij gebaat.
Een aantal dingen loopt nu niet goed, dat is ongetwijfeld waar maar het heeft ook geen zin daar eindeloos over door te emmeren. Dat werkt alleen maar averechts.
We weten waar de problemen zitten, we moeten alleen samen met het Android team in gesprek over oplossingen.
Daarnaast wil ik hierbij mijn oprechte excuses aanbieden aan Arjen en Jorma voor mijn voorgaande postings in deze thread. Frustratie is geen vrijbrief om van alles en nog wat neer te zetten en daar had ik me beter van bewust moeten zijn.
Door al die database errors kan toch niemand postenOp donderdag 22 maart 2001 15:10 schreef johnny appleseed het volgende:
Duidelijk, Daniel, en verstandig, maar waarom is de thread nou ineens weer open?
...toch vreemd.. dat er tussen 2 professionele (zo mag je ze wel noemen dunkt me) bedrijven, zulke mis-communicatie kan ontstaan...
Verwijderd
EDIT: Shit, net te laat, maar ik had het wel goed.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
het blijft mensenwerk.Op donderdag 22 maart 2001 15:13 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
...toch vreemd.. dat er tussen 2 professionele (zo mag je ze wel noemen dunkt me) bedrijven, zulke mis-communicatie kan ontstaan...
Dit soort dingen kunnen IMO overal gebeuren.
Bericht hierboven
Even aan de handrem trekken zogezegd
Verwijderd
of hij blijft steeds code #55 krijgen als hij hem probeert te sluitenOp donderdag 22 maart 2001 15:15 schreef wildhagen het volgende:
En nu kan-ie het niet meer maken om hem te sluiten
Yup, dat ben ik met je eens, maar zoals de reacties er uit zien, lijkt het alsof WebMagix nú pas aan de teugels trekt en Android ff tot halt roept om de communicatie te verbeteren.Op donderdag 22 maart 2001 15:15 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
het blijft mensenwerk.
Dit soort dingen kunnen IMO overal gebeuren.
Het vreemde is, dat dit al een tijd aan de gang is, en het werdt erger en erger voor wat ik als bezoeker kon merken. Waarom is er niet eerder aan de teugels getrokken, maar nu pas?
Is het echt nodig dat een aantal bezoekers een paar flink harde posts neerzetten voordat WebMagix denkt van: 'hey, idd, hier is écht iets mis'?!
Verwijderd
Ik denk eerder dat Floris en Daniel even een beetje pissig werden op de reactie van Jorma (die -hoop ik- ook niet met vol verstand dat heeft ingetikt, maar ook even overspannen werd door het aanhoudende geschreeuw richting android).Op donderdag 22 maart 2001 15:18 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Yup, dat ben ik met je eens, maar zoals de reacties er uit zien, lijkt het alsof WebMagix nú pas aan de teugels trekt en Android ff tot halt roept om de communicatie te verbeteren.
Het vreemde is, dat dit al een tijd aan de gang is, en het werdt erger en erger voor wat ik als bezoeker kon merken. Waarom is er niet eerder aan de teugels getrokken, maar nu pas?
Is het echt nodig dat een aantal bezoekers een paar flink harde posts neerzetten voordat WebMagix denkt van: 'hey, idd, hier is écht iets mis'?!
Euh er is wel eerder aan de handrem getrokken, maar het heeft nog niet veel soelaas geboden. Ik kan enkel voor mezelf praten, maar mede de foutcodes (heb ze vandaag allemaal wel gezien schat ik) zorgen ervoor dat ik nogal frusty werd en op deze manier reageerde. Ik had me niet zo uit mijn tent moeten laten lokken misschien. Aan de andere kant geeft het wel aan dat de bezoekers niet de enige zijn die af en toe met het hand in het haar zitten... Maarja dat had ook wel op een andere manier gezegd kunnen worden... Daarom dus ook mijn excuses (zie hierboven ergens).Op donderdag 22 maart 2001 15:18 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Yup, dat ben ik met je eens, maar zoals de reacties er uit zien, lijkt het alsof WebMagix nú pas aan de teugels trekt en Android ff tot halt roept om de communicatie te verbeteren.
Bericht hierboven
Tuurlijk, iedereen heeft mindere dagen, das menselijk of niet soms?Op donderdag 22 maart 2001 15:23 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Euh er is wel eerder aan de handrem getrokken, maar het heeft nog niet veel soelaas geboden. Ik kan enkel voor mezelf praten, maar mede de foutcodes (heb ze vandaag allemaal wel gezien schat ik) zorgen ervoor dat ik nogal frusty werd en op deze manier reageerde. Ik had me niet zo uit mijn tent moeten laten lokken misschien. Aan de andere kant geeft het wel aan dat de bezoekers niet de enige zijn die af en toe met het hand in het haar zitten... Maarja dat had ook wel op een andere manier gezegd kunnen worden... Daarom dus ook mijn excuses (zie hierboven ergens).
Ik hoop iig voor jullie dat de communicatie tussen de 2 bedrijven waar het om gaat verbeterd zal worden.
Verwijderd
[geen flame]
Ik hoop voor de volgende Android klanten dat ze een product krijgen wat _af_ is. (en goed getest)
[/geen flame]
Met een conflict zoeken bereik je doorgaans helemaal niets.Op donderdag 22 maart 2001 15:35 schreef Tom het volgende:
Tja snap niet dat jullie je excuses aanbieden terwijl ze zelf 2 weken niet eens een reply posten, tot vanmorgen; toen werd er een ontzettend botte reply gepost. En dan gaan JULLIE je excuses aanbieden? tja
Daar ben ik het mee eens.Op donderdag 22 maart 2001 15:44 schreef [BoerQ] het volgende:
Ik vind het trouwens ook een beetje raar hoor dat jullie je excuses aanbieden. Als iemand zijn excuses aan moet bieden is Arjen het wel imho.
[geen flame]
Ik hoop voor de volgende Android klanten dat ze een product krijgen wat _af_ is. (en goed getest)
[/geen flame]
Daniel en Floris die verontschuldigen zich voor het feit dat ze een beetje 'los' hebben gereageerd in dit topic.
Maar diegenen die écht z'n verontschuldigingen zouden moeten geven zijn Arjen en Jorma, Jorma voor z'n harde reply in dit topic, en Arjen al helemáál, voor het helemaal NIET reageren in dit topic. Het lijkt wel alsof hij bewust z'n verantwoordelijkheden uit de weg gaat.
Maargoed, ik wil geen flame starten, dus ik moet zeggen dat Android een goed product heeft afgeleverd, maar dat het afleveren van een product niet alles is, dat is zelfs nog geen 30% van het product, want de support telt ook mee. Support naar de afnemer toe, en support naar de eindgebruikers.
Ik hoop voor jullie en de eindgebruikers dat de communicatie tussen de 2 bedrijven goed zal gaan verlopen in de toekomst, en dat veel uitlatingen verkomen kunnen worden.
Dit topic is gesloten.
![]()