Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al gelukt ook?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Me ouders router kan ik niet zien (maar die van de buren wel die wijd open staan) :S Die 2 op me werk (dezelfde) deden het pas nadat ik de channel vast had gezet op 11, anders kon ik gewoon connecten en kreeg netjes een ip maar geen internet te bekennen (en als wifi verbinding heeft gebruikt ie ook niet ze 2g/3g als backup! :S

Maarja er is wel overal een oplossing voor uiteindelijk gelukkig ;)

[ Voor 17% gewijzigd door watercoolertje op 17-02-2010 15:25 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik heb nog de 2.0 firmware maar als ik handmatig update zegt-ie dat hij al up-to-date is.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Updaten via je PC, middels USB, stat uitgebreid al een keer of wat beschreven.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem aan dat die dat met 'handmatig updaten' bedoelde...
Als dat niet zo was, check: CLB in "Motorola Milestone - Deel 3"

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Vandaag zonder s9(cowon):
S/n is redeljik niet top, merk je goed met IEM's (zachte stukken in muziek is ruis) wel beter dan de hero.
Dat hikken heb ik ook, franse rom op een duitse stone, erg hinderlijk.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga het straks ook is even testen, gebruik die Milestone eigenlijk nooit als muziekplayer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Ik ben wel toe aan een nieuwe WiFi router. Is er iemand die wel een goed werkend en goed beveiligde WiFi netwerk heeft met zijn Milestone. En dus liever niet met Wep en Mac-adres filtering want dat is niet zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47
pheppy schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:
Ik ben wel toe aan een nieuwe WiFi router. Is er iemand die wel een goed werkend en goed beveiligde WiFi netwerk heeft met zijn Milestone. En dus liever niet met Wep en Mac-adres filtering want dat is niet zo veilig.
Geen probleem, op twee locaties waar ik regelmatig kom:
- Thuis: WPA2-PSK met MAC adres beveiliging, g snelheid, kanaal 1.
- School: WPA2-Radius, g snelheid, geen idee welk kanaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 17-02-2010 20:41 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Thuis linksys wrt320n (met dd-wrt firmware) -> geen problemen
Werk: zal het eens navragen

Beide met wpa2-personal; tot nu toe (sinds release in duitslands + een paar dagen) geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48
pheppy schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:
Ook hier geen probleem:

NetGear WNDR3700, WPA2-PSK met MAC adres beveiliging, G, en kanaal 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hier ook niet met Fon router met custom Ddwrt erop.

Ben nog steeds lekker het spelen met de Milestone en ben er nog blij mij. Op dit moment maak ik veel gebruik van launcher homereplacement en mooie 2.1 Gallery gedownload. Verder ben ik het nog een beetje naar wens aan het passen, zoals ook better-keyboard met Dutch locale erbij.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

valt er nog wat te tweaken aan launcher?? bij mij hangt ie helaas veels te vaak, gebruik nu weer home++

[ Voor 7% gewijzigd door SYQ op 17-02-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Not that I know, zelf gebruik ik 'm nog naar alle tevredenheid, landscape is ietwat buggy, portrait werkt goed..

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb het idee dat 2.0.1 een beetje een degradatie is t.o.v. wat we hadden.

• Heb nu regelmatig problemen met het geluid.
Dat valt soms zomaar weg terwijl de player wel door speelt. Soms werkt het in- en/of uitpluggen van de koptelefoon uitgang. Soms werkt alleen een reboot.

• De Ledjes hebben nu een eigen leven. Soms krijg ik geen keyboard licht. Soms na een tijdje ineens en soms moet ik hem locken/unlocken voordat ie het licht ziet. En de softkeys onder het scherm staan altijd aan als de phone actief is. Dat is vervelend als je in het donker een film ligt te kijken of als ik 's nachts de klok aan heb. Dat laatste doe ik nu dus niet meer.

• Ik heb nu al twee keer gehad dat m'n telefoon warm aan voelde en toen ik checkte bleek "Android OS" enorm veel battery te verbruiken. Een hangend proces dus. Dat heb ik met 2.0.0 nog niet gehad. Als ik niet zou rebooten, was m'n battery met een paar uur leeg.

En krijgen jullie ook vaak klachten van de andere kant dat je slecht verstaanbaar bent? Dat is volgens mij niet firmware gebonden, maar wel erg jammer van de 'phone'.

Al met al begint mijn stemming over de Milestone van :D naar :/ te zakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 18-02-2010 11:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Ik heb nu ook een milestone. En ook ik heb last van veel hikups tijdens het afspelen van muziek. En begrijp ik het goed dat er geen equalizer aanwezig is, kan namelijk niks vinden. Verder vind ik het geluid vrij zacht zowel uit de speaker, tijdens het handsfree bellen, als uit de oordopjes met muziek luisteren. Dit kan ook aan mijn oren liggen :P

Verder mooi toestel, tot nu toe.

Gebruikt er iemand trouwens nimbuzz op zn milestone. Hier heb ik het probleem dat hij maar moeilijk connect via wifi, met 3G heb ik dit niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 11:25 ]

Je moet even updaten naar 2.0.1, dan heb je 'Audio Effects' oftewel een equalizer =)
Ikzelf ga nu die muziek / hick-ups zooi is testen, kom er later op terug.. En geluid uit de speaker is knoerthard!

EDIT: Hier ook geconstateerd, bij het changen van G-3G-H, maar zelf geen last van..
Gebruik musicplayer nooit, eigenlijk alleen via de speaker als ik met 'n paar vrienden een vuurtje steek ofzo
Wel eigenaardig natuurlijk, even Googlen of Droid gebruikers dit ook hebben opgemerkt, update'tje waard dus!
Speelt voor de rest wel helemaal perfect, kan gewoon tig dingen doen en music blijft spelen, ook tijdens surfen via WiFi of 3G/H. Pauzeren gaat goed, het verwijderen van de headset laat de muziek ook netjes pauzeren...

Wat betreffende de ledjes ook geen problemen met het niet aangaan van de keyboardlightning en dergelijke.
Ook bij mij blijven de ledjes tijdens filmpjes aanstaan, heb ik eerder gemeld, en dat is wel kleine issue inderdaad!

Vastloper met Androidprocesses heb ik niet meegemaakt, in alle maanden dat ik m'n Milestone nu heb.

Tevens ben ikzelf goed te verstaan en hoor ik mensen ook goed tijdens bellen, hoe staat je 'CrystalTalk setting'?

[ Voor 71% gewijzigd door CLB op 18-02-2010 12:12 ]

Verwijderd

Het eerste wat ik gedaan had is updaten, maar iid die equalizer in het menu was ik vergeten. Ik zocht naar een equalizer via de music speler vandaar.
En met die crystaltalk settings heb ik nog niet gespeeld, maar wat ervaar jij als de beste settings?
Bij mij staat die gewoon sinds out-of-the-box op 'Normal', de rest nog niet geprobeerd, bel niet zo veel :)

• g.nius
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 11:01
(jarig!)
Room42 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:57:
Heb het idee dat 2.0.1 een beetje een degradatie is t.o.v. wat we hadden.

• Heb nu regelmatig problemen met het geluid.
Dat valt soms zomaar weg terwijl de player wel door speelt. Soms werkt het in- en/of uitpluggen van de koptelefoon uitgang. Soms werkt alleen een reboot.

het probleem met het geluid constateer ik ook, erg vervelend als de muziekplayer ineens er mee kapt. De timers geven aan dat het liedje nog gewoon doorloopt. Ik verhelp het altijd door het proces te killen in de taskmanager. zodat je niet elke keer hoeft te rebooten.. Misschien kleine verlichting voor dit vervelende probleem :|

• XQB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Is het normaal dat alle apps worden geladen bij een herstart?

ps: hoe krijg ik dat wolkje in beautifull widgets in het midden? versie 2.36 is het antwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door XQB op 18-02-2010 17:04 ]

XQB schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:43:
Is het normaal dat alle apps worden geladen bij een herstart?
Niet echt :P enkel dingen waarvan je zelf heb aangegeven dat ze autostarten na booten en de launcher start ook :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• XQB

XQB

watercoolertje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:29:
[...]
Niet echt :P enkel dingen waarvan je zelf heb aangegeven dat ze autostarten na booten en de launcher start ook :P
Vaag.. Waar kan ik dat in stellen? Als ik Advanced task killer open bij reboot, zie ik gewoon een lijst van 20+ apps.

[ Voor 4% gewijzigd door XQB op 18-02-2010 13:43 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
XQB schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:35:
[...]

Vaag.. als ik Advanced task killer open bij reboot, zie ik gewoon een lijst van 20+ apps
Heb ik zelf ook :N Het eerste wat ik doe is de task killer runnen om al die onnodige shit het zwijgen op te leggen. Moet je daarna voor de gein ook nog ff "White Killer" draaien. Dan zie je alsnog een hele lijst onnodige shit draaien. Dus ook daar nog wat wegtikken en dan kan het feest beginnen ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• 3dmaster
  • Laatst online: 10-09 14:55
Sinds vandaag is de 2.0.1 update over the air beschikbaar. Ik kreeg vannochtend een melding:)

Edit:

Ik had nog een ander vraagje. Als ik agenda items toevoeg aan mijn gmail agenda dan komt het als een geaccepteerd vergaderverzoek in de de agenda ipv gewoon een item. Niet dat het heel erg is, maar wel raar. D'r staat dan een item met 1 genodigde, namelijk mijzelf.

[ Voor 59% gewijzigd door 3dmaster op 18-02-2010 13:48 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Naja, nu heb ik het twee keer gehad. Vanochtend weer.

Tijdens het bellen (tegen het oor aan natuurlijk) voel ik dat de telefoon heel licht trilt, alsof er op een toetst wordt gedrukt (haptic feedback).. Nog meer mensen hier last van gehad?? Is het dat ik met mijn gezicht op de onderste softbuttons kom ofzo?

• Room42
  • Niet online
g.nius schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:41:
[...]

het probleem met het geluid constateer ik ook, erg vervelend als de muziekplayer ineens er mee kapt. De timers geven aan dat het liedje nog gewoon doorloopt. Ik verhelp het altijd door het proces te killen in de taskmanager. zodat je niet elke keer hoeft te rebooten.. Misschien kleine verlichting voor dit vervelende probleem :|
Ja dat zal inderdaad wel een beetje helpen, maar ik vind het toch wel rot dat de "minor update" bugs introduceert in plaats van oplost :)
Nee, serieus. Ik vind het echt stom dat ze nieuwe features plaatsen in een minor update. Die is w.m.b. echt alleen voor bugfixes bedoeld. Of we hadden nu al bij 2.0.14 moeten zitten, maar het gaat allemaal zo traag en we moeten weken wachten op fixes.

Nieuwe features doen ze maar in 2.1. (Ik houd dan ook m'n hart vast voor die update.)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Kan je ook het auto locken van het scherm uitzetten. Ik vind het irritant dat je steeds moet unlocken zodra het scherm na 30sec uitgaat. Ik kan wel het scherm langer aan laten staan, maar dat kost weer batterij.
Misschien met third party software, zo out-of-the-box kan het niet inderdaad..

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
XQB schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:35:
[...]

Vaag.. Waar kan ik dat in stellen? Als ik Advanced task killer open bij reboot, zie ik gewoon een lijst van 20+ apps.
Hier ook een dikke lijst met progs die geopend worden na een restart.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Lijkt me ook niet meer dan logisch toch?

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:23:
Kan je ook het auto locken van het scherm uitzetten. Ik vind het irritant dat je steeds moet unlocken zodra het scherm na 30sec uitgaat. Ik kan wel het scherm langer aan laten staan, maar dat kost weer batterij.
Je kunt de timeout van het scherm op 'Never timeout' zetten. Dan blijft je scherm aan staan. Maar als je hem dan zelf uit zet, is ie wel gelocked bij het inschakelen.

Dat vind je bij: Settings -> Sound & display -> Screen timeout.

• XQB

XQB

CLB schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:46:
Lijkt me ook niet meer dan logisch toch?
Accepteren is anders dan iets logisch vinden..

Maar waarom alles laden zodat je telefoon daar langzamer van wordt.
Omdat alles nodig is? Alles verbinding maakt met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB

XQB

CLB schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:07:
Omdat alles nodig is? Alles verbinding maakt met internet?
offtopic: wat jij nodig vind is pure mening, of niet soms....

Ontopic:Voor de mensen die het wel storend vinden, heb ik een app gevonden waar je onnodige apps kan uitzetten, zodat ze niet starten bij een reboot.

Startup Auditor
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://search?q=pname:com.vesperaNovus.app.StartupAuditor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XQB schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:07:
offtopic: wat jij nodig vind is pure mening, of niet soms....
Nee :) Omdat Android met alle apps moeten opstarten vanaf het begin om goed te werken..
TasKiller wordt opgestart om tasks te killen, Better Keyboard om te typen, USB om te syncen enzovoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB

XQB

CLB schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:10:
[...]

Nee :) Omdat Android met alle apps moeten opstarten vanaf het begin om goed te werken..
TasKiller wordt opgestart om tasks te killen, Better Keyboard om te typen, USB om te syncen enzovoort..
ja natuurlijk, maar door zulke apps/services word de lijst echt geen 20-30 apps.

Het gaat er meer om apps zoals photoshop en dergelijke, als je die niet elke minuut of bij boot nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
[...]

Gaan we weer... :')

Ik heb even een lijstje gemaakt van wat er bij mij automatisch opstart volgens "Advanced Task Killer":
  • Email - gebruik ik nooit (Gmail natuurlijk wel, maar dat staat daar los van)
  • Audio Effects - als ik het afsluit verandert er niets. Ook niet nodig dus.
  • Alarm Clock - gebruik ik nooit
  • ColorNote - die open ik wel als ik 't zelf wil. Heeft totaal geen nut om automatisch te starten.
  • Gmail - da's wel handig natuurlijk...
  • Finance - staat er wel op maar ik gebruik het nooit. Waarom start dat op dan?
  • Music - die open ik zelf wel als ik dat wil...
  • YouTube - same story
  • Corporate Calander - gebruik ik nooit
  • Messaging - open ik wel zelf
  • Handcent SMS - gaat samen met Messaging
Nee, allemaal héél nuttig idd! :O

Via "White Killer" (aanrader!) kun je trouwens nog meer vage/nutteloze processen opsporen. Echt, het lijkt soms bijna Windows :N

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Wauw, dan heeft Motorola het dus helemaal precies op jouw wensen geconfigureerd! De wereld is groter dan de jouwe, CLB ;) Dat bewijzen jouw voorbeelden alleen al!

Na een fresh boot heb ik (o.a.):
- Android Keyboard: Ik heb toch een hardware keyboard?
- Google Partner Setup: Dat was toch al gedaan?
- Bluetooth share: Bluetooth staat niet eens aan (bij mij!)
- usb: Ik heb geen USB connectie en gebruik hem sowieso bar weinig. Enkel om te laden.
- Email: Dat is de corporate versie. Alleen handig als je Exchange gebruikt.
- Audio Effects: Bij mij (en standaard) ingesteld op 'none'.
- Messaging & Handcent SMS: Er valt nog weinig te messagen. Dat kan toch gestart worden al ik een SMS ontvang?
- My Uploads: Ik heb geen idee wat dat doet.
- Corporate Calendar: Ook alleen voor exchange
- Weather: Gebruik ik nooit! Heb ook geen weather widget aan staan. Waarom wordt dat gestart?!

Verder nog wat tools die ik wel zelf geinstalleerd heb, maar die ik eigenlijk ook niet bij het opstarten nodig heb (AK Notepad - maar die geen reminders, Car Cast - maar die heeft auto updates, NetCounter - die doet het volgens mij ook zonder dat ie draait. Die mag dus weg).

Al met al denk ik dat iedereen een persoonlijke mening heeft van wat ie opgestart wil hebben en wat niet.
Wél een mening dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zitten echt weirde apps tussen inderdaad! Zeker nergens op gelet bij 't installeren? Worden altijd issues genoemd waar de te installeren applicatie effect op kan hebben namelijk.. Zo'n Photoshop, Finance of Handcent zoekt zeer waarschijnlijk een internetverbinding om eventuele updates (in de Market) te showen denk ik zo.. Messaging, email, calendar en dergelijke vind ikzelf ook wel logisch, als dat niet aanstaat / automatisch opstart, hoe wil je daar dan ooit gebruik van maken? Maar Music ofzo of YouTube is wel weird.. Zelf heb ik er nooit op gelet, zal morgen is rebooten en 'n lijstje geven net zoals de altijd behulpzame en zeer vriendelijke Tweaker Rossi46!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 01:26:
[...] Messaging, email, calendar en dergelijke vind ikzelf ook wel logisch, als dat niet aanstaat / automatisch opstart, hoe wil je daar dan ooit gebruik van maken? [...]
Nou dat heb ik natuurlijk even getest; Die worden gewoon gestart zodra ze nodig zijn. Zelfs Gmail etc. Het ontvangen gebeurd dus niet door die processen maar door (ik gok) de core services.
CLB schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 01:26:
[...] zal morgen is rebooten en 'n lijstje geven net zoals de altijd behulpzame en zeer vriendelijke Tweaker Rossi46!
offtopic:
Wat doe je nou weer denigrerend.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 19-02-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 01:32:
Nou dat heb ik natuurlijk even getest; Die worden gewoon gestart zodra ze nodig zijn.
Zelfs Gmail etc. Het ontvangen gebeurd dus niet door die processen maar door (ik gok) de core services.
Hmm dat is weird.. Op een PC moet je ook eerst Gmail Notifier aanzetten, voordat je meldingen krijgt.. Maarja zal dan wel anders zijn bij Android, begrijp er niet bijster veel van qua processen enzo. Net wel gereboot, staan inderdaad achterlijk veel apps in TasKiller dan zeg.. Zal morgen wel een lijstje maken.. Nu eerst een film kijken, want m'n backlight / ledjes doen 't na die reboot namelijk niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
^ ik heb al die 'auto-boots' ook, maar sterker nog, als ik ze kill met advanced task killer free, dan zijn ze na 15 minuten weer allemaal open! (volgens atkd dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer gereboot, gewacht, TasKiller opgestart, wil hier een lijstje neergooien, kijk weer in TasKiller, de helft weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

usb aanhouden, zonder die service kan je niet eens opladen :)
achterlijk maar helaas waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LightYears schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:57:
usb aanhouden, zonder die service kan je niet eens opladen :)
achterlijk maar helaas waar
Das niet waar, hoor. Hier op 2.0.1 vannacht het usb-proces gewoon gekilled en die is niet meer gestart, maar mijn telefoon is weer helemaal opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 21:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Al dat spastische gedoe over die processen. Het is echt niet zo dat die programma's dan full power draaien. Meeste doen misschien heel periodiek iets of wachten op een bepaalde actie van de gebruiker of het toestel. Probeer maar eens een zwaar 3d spel te openen, dan via home eruit gaan. Moet je eens opletten hoe lang je batterij nog mee gaat. (Hint, dat spel doet _niks_, alleen je gegevens van die speelsessie worden zo in het geheugen gehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
Zijn er meer mensen die sinds 2.0.1 juist achteruit zijn gegaan qua accu?

Volgens Battery Left haalde ik gemiddeld een full battery life van 23 uur, sinds een upgrade naar 2.0.1 (ruim 10 dagen geleden) heb ik battery life gereset en haal nog maar 14 uur met een volle accu.

Wifi alleen binnen aan
3G staat alleen buiten aan
Google sync gebruik ik niet
GPS staat altijd uit, tenzij ik het nodig heb
Brightness staat op minimaal

Ik snap er niks van. Waarom is de accu van de Milestone zo slecht :( Moet elke avond opgeladen worden.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Dat is ook wel heel erg kort. Bij mij staat hij op 43 uur en dat klopt niet, mijn batterij gaat zeker langer mee dan dat. Gps altijd aan, auto sync aan, wifi/3g aan, auto brightness.Verder gemiddeld gebruik (10 mails/15 sms/30 minuten bellen) per dag.

Vergeet ik het belangrijkste onderdeel :) sinds 2.01 ga ik dus over die 43 uur heen. batteryleft is dus nu ook weer aan het bijstellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Slaapje op 19-02-2010 10:40 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lisadr schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:26:
Zijn er meer mensen die sinds 2.0.1 juist achteruit zijn gegaan qua accu?

[...]

Ik snap er niks van. Waarom is de accu van de Milestone zo slecht :( Moet elke avond opgeladen worden.
Nouja, dat ie elke nacht aan de lader moet vind ik niet zo heel erg, dat had ik met mijn N82 ook. Als ie maar wel een marge heeft en niet helemaal dood is om 0:00 uur.

Maar wat ik heb gemerkt is dat hoe meer accounts je synct, hoe sneller je accu leeg is. En dat gaat echt snel. Ik heb nu maar één account en nu heb ik ruim marge aan het eind van de dag. Maar voor m'n reset had ik er twee en dan haalde ik met moeite de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Toen ik met de HK 201 draaide, kon ik 36 uur doen met mijn accu (bluetooth + wifi + 3g + pushmail altijd aan); Met de FR 201 kon ik nog maar 25 uur met hetzelfde gebruik.... nu de UK 201 er opgezet... ik hoop dat die weer net zo goed is als de HK (had zowieso weer bluetooth en wifi problemen met de FR, de HK was voor mij beter)

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Slaapje
Wow! Wou dat ik dat had. Gebruik geen bluetoot of andere stroom verbruikende dingen.

Ik bel gemiddeld 30 minuten per dag. Lees om de uur wel 5 minuten emails en beantwoord ze en 5 a 6 smsjes per dag.

De grootste verbruikers zijn phone idle, display, cell standby en Android system en OS.

@sjaakduhuuhl
Ik vind het dus heel erg! Een telefoon moet onder normale gebruik zeker 3 dagen mee. Ik sync handmatig 1x per dag, puur voor mijn agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het icoontje met de pijltjes betekent in de power widget. Er is Wifi/bluetooth/gps/onbekend icoontje/brightness.

Daarnaast ondervind ik ook problemen met het openen van email met attachements. Soms wil hij de afbeelding wel openen en kan ik ook saven en soms staat er alleen 'open' en als ik daarop klik dan zegt hij fetching attachement en vervolgens 'could not display' oid. Dit is mijn hotmail account.
Dus heb ik de betreffende mail doorgestuurd van mijn hotmail adres naar mijn werk email adres(pop3) en dan weer naar mijn online.nl adres(pop3) via de pc. Daarna check ik de online.nl adres op mn milestone en dan lukt het oppeens wel om de afbeelding te openen en saven. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal Battery Left Widget ook weer is installeren, heb er eigenlijk nooit meer naar gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
  • Laatst online: 30-08 11:01
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:06:
Weet iemand wat het icoontje met de pijltjes betekent in de power widget. Er is Wifi/bluetooth/gps/onbekend icoontje/brightness.
Dit is voor het aan en uitzetten van het synchroniseren met je gmail.. contacten, mails en agenda items dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:06:

Daarnaast ondervind ik ook problemen met het openen van email met attachements. Soms wil hij de afbeelding wel openen en kan ik ook saven en soms staat er alleen 'open' en als ik daarop klik dan zegt hij fetching attachement en vervolgens 'could not display' oid. Dit is mijn hotmail account.
Dus heb ik de betreffende mail doorgestuurd van mijn hotmail adres naar mijn werk email adres(pop3) en dan weer naar mijn online.nl adres(pop3) via de pc. Daarna check ik de online.nl adres op mn milestone en dan lukt het oppeens wel om de afbeelding te openen en saven. Vreemd.
Dat is sync, dus dat gmail e.d. op achtergrond gesynced wordt
Dat met mail heb ik icm exchange ook, blijft maar laden...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Iemand enig idee waarom https://webmail.online.nl/ niet berijkbaar is met de milestone/android?
Met de HTC hero laad de pagina wel maar heeeel traag, en met de milestone krijg ik gewoon een error.

Met mijn omnia kan ik de site nog steeds bezoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@staffordniko

Milestone/Android heeft problemen met javascript. Dat kan het zijn. Maar het kan ook de https zijn.

Waarom maakt je geen gebruik van imap?

[ Voor 30% gewijzigd door Lisadr op 19-02-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Lisadr schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:48:
@staffordniko

Milestone/Android heeft problemen met javascript. Dat kan het zijn. Maar het kan ook de https zijn.

Waarom maakt je geen gebruik van imap?
Ik weet dat online geen verbindingen toestaat via POP3 die niet via een online verbindingen zijn,
Ik weet niet of dat met imap ook het geval is, maar op de milestone krijg ik in ieder geval de melding: unable to open connection to server.
Daarom wil ik graag mijn mail inzien via de webmail. Is er een oplossing voor die javascript problemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Nikeau op 19-02-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staffordniko schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:09:
[...]

Ik weet dat online geen verbindingen toestaat via POP3 die niet via een online verbindingen zijn,
Ik weet niet of dat met imap ook het geval is, maar op de milestone krijg ik in ieder geval de melding: unable to open connection to server.
Daarom wil ik graag mijn mail inzien via de webmail. Is er een oplossing voor die javascript problemen?
Vreemd. Ik gebruik wel gewoon mijn online mail met mn milestone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB

XQB

Room42 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 01:24:
[...]
Al met al denk ik dat iedereen een persoonlijke mening heeft van wat ie opgestart wil hebben en wat niet.
Wél een mening dus. :)
offtopic:
Amen _/-\o_ .

Maar goed, ik heb even met Startup Auditor gespeeld en het opstarten gaat een stuk vlotter.
Maar alsnog moet je ATK gebruiken, want niet alle apps worden getoond in Startup Auditor.

Zal Rossi's tip gebruiken met White Killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Mijn lijstje naar een restart:
- Astrid
- Audio Effects
- Email
- Alarm Clock
- TVGids.tv
- Klaxon
- Settings
- Corporate Calender
- Gmail
- Gallery
- Messaging
- Handcent SMS
- Advanced task killer free

Ze blijven er ook gewoon allemaal instaan ook na een tijdje.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 19-02-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:35:
[...]

Vreemd. Ik gebruik wel gewoon mijn online mail met mn milestone
Mag ik vragen of je pop3 of imap gebruikt?
En wat je als instellingen hebt?

bij mijn imap instellingen gebruik ik :

Imap server:
imap.online.nl

Port:
143

Security type:
none

en bij "imap path prefix "heb ik niks ingevult.

[ Voor 29% gewijzigd door Nikeau op 19-02-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
Welk mechanisme synct de tijd op een Milestone?
En is dat te beïnvloeden? De mijne loopt nogal voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
twaeker schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:02:
Welk mechanisme synct de tijd op een Milestone?
En is dat te beïnvloeden? De mijne loopt nogal voor....
even in de instellingen op ATM+1 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:03
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3GRZsXUlqgI]

Ik heb zelf geen Milestone (of Droid, maar dat is logisch), maar de performance van 2.1 lijkt echt stukken beter. Of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staffordniko schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:45:
[...]

Mag ik vragen of je pop3 of imap gebruikt?
En wat je als instellingen hebt?

bij mijn imap instellingen gebruik ik :

Imap server:
imap.online.nl

Port:
143

Security type:
none

en bij "imap path prefix "heb ik niks ingevult.
Ik gebruik pop3.

Outgoing
Smtp.online.nl
Port:25
Security type: none
Require sign in: unchecked

Incoming
Pop.online.nl
Port:110
Sec.type: none

Moet zeggen dat het bij mij eerst ook niet werkte, maar bij toeval zag ik dat in outlook de port op 25 stond. Toen ik dit veranderde in me milestone werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 05:47
MarcoC schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:47:
[video]

Ik heb zelf geen Milestone (of Droid, maar dat is logisch), maar de performance van 2.1 lijkt echt stukken beter. Of ligt dit aan mij?
Interessant. Er staat 2.1-update1 aangegeven. Betekent dat er nog een eerdere 2.1 uit is gekomen of dat er nog een bugfix 2.1 staat te wachten?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat allemaal zeer rap zeg, maar er is wel te zien dat er niks qua third party software opstaat...
Ben benieuwd of dat veel invloed zal hebben.. Als dat niet zo is, mag die 2.1 update heel snel komen :Y :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:12:
[...]

Ik gebruik pop3.

Outgoing
Smtp.online.nl
Port:25
Security type: none
Require sign in: unchecked

Incoming
Pop.online.nl
Port:110
Sec.type: none

Moet zeggen dat het bij mij eerst ook niet werkte, maar bij toeval zag ik dat in outlook de port op 25 stond. Toen ik dit veranderde in me milestone werkte het wel.
Denk je eraan dat je zo geen enkele encryptie gebruikt en dat Jan en Alleman dus mee kan lezen als je op een (open) Wifi verbinding zit? Maar vast ook op andere verbindingen. Ik zou POP3S en SMTPS adviseren als je provider dat ondersteunt. Des noods doe je het via GMail. Dan heb je gelijk push-mail en alles via SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:52
MarcoC schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:47:
[video]

"no third party software installed"

Dat zegt natuurlijk heel veel. Third party software imo is heel vaak de belangrijkste oorzaken van performance verlies is mijn ervaring tot nu toe. Niet dat alle third party software problemen geeft, maar je moet wel selectief zijn. Helaas is dat een klein nadeeltje van een open platform. Eentje welke ik overigens voor lief neem hoor. :)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik heb net mijn milestone binnen gekregen, maar hij wil niet werken. Als ik hem aan zet komt na verloop van tijd het motorola logo, dat blijft pakweg 10 seconden staan, dan 10 seconden zwart beeld en dan weer opnieuw het motorola logo. Dit blijft gewoon doorgaan.

Heeft iemand enig idee wat er mis is en waarom hij niet opstart?

Edit:
Nu is het zo dat hij opstart tot de wizard en dan ineens stopt. Ik kan hem dus niet uitzetten, hij blijft elke keer opnieuw opstarten zolang hij aan de lader hangt.

[ Voor 21% gewijzigd door Emielio op 20-02-2010 10:05 ]

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Het ding ligt zich nu al een dik uur aan de lader te rebooten.

Uitzetten werkt niet want hij zet zichzelf weer aan, en nadat ie opgestart is valt ie weer uit waarna hij weer boot...

Ik ben zo bang dat ik een doa heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
even batterij eruit halen. Hierna gewoon een uurtje aan de oplader laten hangen en afblijven (moeilijk, ik weet het). Zou moeten helpen. Probeer anders een reset naar factory.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
Sebazzz schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:21:
[...]

Interessant. Er staat 2.1-update1 aangegeven. Betekent dat er nog een eerdere 2.1 uit is gekomen of dat er nog een bugfix 2.1 staat te wachten?
Dear bob,

Thanks for taking the time to reply to our email.
Please note that the update to 2.1 on the droid has had some problems due to the fact that it isnt only our company that deals with how you receive the update. Due to this, we posted an official statement saying it would happen the week of feb 8th, but due to a minor lack of communication between several large companies, we were not able to meet that goal. We expect that the update will happen sometime between now and the end of the first quarter, but due to previous problems posting a date, we are unable to post one here. We are sorry for any inconvenience this may cause. we are unable to speak about this subject in more detail at the current time. we hope that you find this information useful and look forward to assisting you in the future.

thank you for contacting Motorola email support.
Lekker vaag...
http://www.facebook.com/motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Tassadar32 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:19:
even batterij eruit halen. Hierna gewoon een uurtje aan de oplader laten hangen en afblijven (moeilijk, ik weet het). Zou moeten helpen. Probeer anders een reset naar factory.
Probleem is dat hij nu 100% vol is. Maar hij reboot nog steeds at random.

Ik probeer een factory reset maar eens...

Edit:
Bij factory defaults haalt ie alleen je gegevens er af, maar sinds ik hem slechts enkele uren heb, waarbij ik hem practisch niet kan gebruiken heeft dat geen zin. Ik heb enkele keren de batterij er uit gehaald, maar dat heeft geen zin. Hij blijft zichzelf constand rebooten. De ene keer blijft ie 1 minuut werken de andere keer 5...

Batterij is vol.

Vind intussen wel wat meer topics:
http://discuss.gdgt.com/m...support/Randomly-reboots/
http://www.droidforums.ne...16987-random-reboots.html

Ik denk dat ik maandag maar moet bellen hoe ik hem terug moet sturen, want zoals het er nu naar uit ziet heb ik toch echt een slecht exemplaar. :( :( :(

[ Voor 45% gewijzigd door Emielio op 20-02-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die links die ja aanhaalt gaat over het robooten een paar keer per week maar zeker niet over meerdere keren achter elkaar, maar heb je wel gereset? Zou het evengoed doen ookal is er niks door je ingesteld ofs wat, meeste problemen lossen zich op met een reboot (bij jouw niet) stap 2 om te proberen is hard-reset oftewel factory reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere simkaart proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 04:56:
[...]

Denk je eraan dat je zo geen enkele encryptie gebruikt en dat Jan en Alleman dus mee kan lezen als je op een (open) Wifi verbinding zit? Maar vast ook op andere verbindingen. Ik zou POP3S en SMTPS adviseren als je provider dat ondersteunt. Des noods doe je het via GMail. Dan heb je gelijk push-mail en alles via SSL.
Ok dat wist ik niet. Bij incoming heb ik nu tls(accept all certificates). De rest pakt hij niet. Is dit goed?
Bij outgoing pakt hij geen van alle security types...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
watercoolertje schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:09:
Die links die ja aanhaalt gaat over het robooten een paar keer per week maar zeker niet over meerdere keren achter elkaar, maar heb je wel gereset? Zou het evengoed doen ookal is er niks door je ingesteld ofs wat, meeste problemen lossen zich op met een reboot (bij jouw niet) stap 2 om te proberen is hard-reset oftewel factory reset ;)
Heb een reset geprobeert, maar kwam iedere keer niet tot de reset, hij reboote vantevoren of tijdens het reset drukken.
Dit ga ik nu eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
En wat gebeurd er als je telefoon aanzet, en tegelijk de camera knop ingedrukt houdt. Kom je dan wel in dit scherm?: /!\

Mocht niks helpen en je komt dan wel in dat scherm kan je een heel eind komen waarschijnlijk.
Kijk maar eens in het topic over rooten met de milestone.
Je kan dan eerst zorgen dat je root hebt, dan op alldroid.org een backup halen en nog een andere update.zip, na het rooten deze erop zetten, en daarna via het stappen plan de backup erop zetten..... Is wel veel werk, zeker een eerste keer, maar zeker wel te doen.

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 20-02-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:37:
En wat gebeurd er als je telefoon aanzet, en tegelijk de camera knop ingedrukt houdt. Kom je dan wel in dit scherm?: /!\

Mocht niks helpen en je komt dan wel in dat scherm kan je een heel eind komen waarschijnlijk.
Kijk maar eens in het topic over rooten met de milestone.
Je kan dan eerst zorgen dat je root hebt, dan op alldroid.org een backup halen en nog een andere update.zip, na het rooten deze erop zetten, en daarna via het stappen plan de backup erop zetten..... Is wel veel werk, zeker een eerste keer, maar zeker wel te doen.
Bij een telefoon die ik net een dag heb ga ik geen rare capriolen uithalen. Als het een hardware probleem blijkt en de garantie hiermee gecompromiteerd is ben ik de L*L.

Ik heb de sim van mijn vriendin er in gehangen en nu lijkt hij het goed te doen. Ik denk dat ik even een nieuwe simkaart aan ga vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ik ook niet doen nee... ahh andere simkaart helpt gelukkig, dan even nieuwe simkaart proberen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Emielio schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:10:
[...]
Als het een hardware probleem blijkt en de garantie hiermee gecompromiteerd is ben ik de L*L.
You've got a point there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Sebazzz schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:21:
[...]

Dat komt volgens mij omdat het dezelfde 2.1 is als die van de Nexus One, die draait ook op 2.1-update1 geloof ik. In feite is het gewoon versie 2.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Waarom komt Motorola niet sneller met betere hardware?
Zo gaan ze de boot weer missen ondanks dat ze volledig op Android hebben ingezet :(

Als je dit leest gaat de ontwikkeling wel heel snel wat hardware in kombinatie met Android betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
catt4u schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:33:
Zo gaan ze de boot weer missen ondanks dat ze volledig op Android hebben ingezet :(

Als je dit leest gaat de ontwikkeling wel heel snel wat hardware in kombinatie met Android betreft.
Het linkje waar je naar verwijst laat nou niet zo gek veel schokkends zien imo; een projector in m'n phone zit ik persoonlijk niet op te wachten, de cpu draait wel op 'n hogere kloksnelheid, dat moet ik je meegeven. Imo mist Motorola de boot door de Milestone volledig dicht te timmeren qua roms en niet snel bugs te patchen (denk aan browserlag in 2.0.1 en audiolag bij 't wisselen van netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catt4u schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:33:
Volledig de boot missen.. Ik zou eens even opzoeken hoeveel Droids / Milestone er verkocht zijn ;)

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 21-02-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Leftblank schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:11:
[...]

Het linkje waar je naar verwijst laat nou niet zo gek veel schokkends zien imo; een projector in m'n phone zit ik persoonlijk niet op te wachten, de cpu draait wel op 'n hogere kloksnelheid, dat moet ik je meegeven. Imo mist Motorola de boot door de Milestone volledig dicht te timmeren qua roms en niet snel bugs te patchen (denk aan browserlag in 2.0.1 en audiolag bij 't wisselen van netwerken).
Ik bedoel niet direkt de cpu, of die beamer gadet (die je toch niet zal gebruiken in de praktijk)

Maar het capacitieve Super Amoled scherm zodat je ook buiten in de zon alles goed kan zien, betere (video)camera + mogelijkheden, een frontcamera voor video bellen, meer geheugen, mogelijkheid voor afspelen DivX zonder te moeten converteren, een radio, langere batterij stand-by/gebruik duur, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm de Droid / Milestone is al maanden geleden uitgebracht misschien?
Beetje scheve vergelijking om een van de laatste nieuwe Androiders daarmee dus te vergelijken denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
CLB schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:11:
[...]

Volledig de boot missen.. Ik zou eens even opzoeken hoeveel Droids / Milestone er verkocht zijn ;)
Ik vind het daarnaast nogal apart dat een toch redelijk significante fabrikant (die zich volledig stort op Android) zich in slechts 1 segment bevindt. De Milestone is nu al een paar maanden uit, maar een telefoon in het lagere segment ontbreekt vooralsnog. Wil het niet voorbijgestreeft worden door HTC (die redelijk wat toestellen op de proppen heeft staan) dan moet het wel wat aan gaan kondigen... Of is dat inmiddels al gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtom137 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:13:
[...]

Ik vind het daarnaast nogal apart dat een toch redelijk significante fabrikant (die zich volledig stort op Android) zich in slechts 1 segment bevindt. De Milestone is nu al een paar maanden uit, maar een telefoon in het lagere segment ontbreekt vooralsnog.
Eh, de Motorola CLIQ :? Al sinds vorig jaar...En hoezo ´significante fabrikant´ haha. Motorola stelde jusit de afgelopen jaren niks meer voor op smartphone gebied...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
catt4u schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:58:
[...]

Ik bedoel niet direkt de cpu, of die beamer gadet (die je toch niet zal gebruiken in de praktijk)

Maar het capacitieve Super Amoled scherm zodat je ook buiten in de zon alles goed kan zien, betere (video)camera + mogelijkheden, een frontcamera voor video bellen, meer geheugen, mogelijkheid voor afspelen DivX zonder te moeten converteren, een radio, langere batterij stand-by/gebruik duur, ;)
Een beter scherm? Dat kan altijd natuurlijk, maar het Milestone/Droid-scherm is al een enorm goed scherm. De videocamera lijkt me ook weinig mis mee als ik de samplevideo's zo zie. Natuurlijk is 720p videorecording beter, maar de resolutie van de Milestone/Droid is vooralsnog beter dan 90% van de andere smartphones. Alleen meer geheugen zou welkom zjn, meer geheugen is namelijk altijd welkom.

Verder heeft Motorola in haar thuismarkt (de VS) al meerdere low-end toestellen, zoals de Motorola Cliq. Daarnaast komen ze ook nog met de Motorola Devour voor Verizon en de Motorola Backflip voor AT&T. Allemaal low-end/mid-end apparaten :) . Het enige probleem is dat de verkrijgbaarheid in Europa (en dan met name Nederland) flinkt tegenvalt, maar dat is al jaren zo.

[ Voor 15% gewijzigd door MarcoC op 21-02-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Filmje gemaakt afgelopen nacht.
Beeld is lang niet slecht, ondanks dat het af en toe een beetje lijkt te haperen (Misschien in het highprofile te bitrate op 6000000 zetten ipv de 8000000 waar dit filmpje nu mee is opgenomen)

Geluid is bagger maar dat was te verwachten.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=au_W8OXN0j4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Weet iemand of HTC sense te draaien is op de milestone?

edit: in hoeverre verschilt de droid van de milestone?

HTC sense op de droid?

[ Voor 59% gewijzigd door Nikeau op 21-02-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
staffordniko schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:54:
Weet iemand of HTC sense te draaien is op de milestone?

edit: in hoeverre verschilt de droid van de milestone?

HTC sense op de droid?
Ik ben bang dat je dat kunt vergeten totdat 't iemand (of Motorola) lukt om de bootloader te omzeilen, voorlopig zijn de 'custom' roms vrij saai door de beperkingen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARKO
  • Laatst online: 01-06-2022
Nu heb ik sinds donderdag mijn Milestone en ik zal daar dan ook heel blij mee moeten zijn. Dat ben ik ook zeker wel, het is een echte alles kunner. Maar voor zakelijk gebruik mist deze telefoon wel veel:
- Er zit geen takenlijst in, dus taken van de Exchange server worden niet gesynchroniseerd.
- Signatures onder je e-mail (buiten de Gmail om) kunnen niet worden ingesteld.
- Bij het forwarden van e-mail stuurt de Milestone een .eml bestand mee, die hij zelf niet eens kan lezen.
- Tekst selecteren is niet mogelijk.

Nu weet ik dat er een heleboel applicaties te vinden zijn, maar daar worden deze problemen niet mee opgelost. K-9 Mail heeft bijvoorbeeld maar beperkte mogelijkheid voor Exchange en werken dus ook je contacten, kalender en taken niet.

Het kan toch niet zo zijn, dat zo'n toestel niet klaar is voor de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@ARKO.nu

Android is nog een kind. Zeker als het gaat om de zakelijke markt. Ik merkte dat ook toen ik de Milestone kocht. Veel dingen zijn op te lossen via apps, maar niet alles.

Denk dat het zeker nog 6 tot 12 maanden duurt voordat Android en apps ervoor volwassen genoeg zijn voor de zakelijke markt. Daarnaast verbruikt de Milestone en Android te veel stroom. Een “accountmanager” die gemiddelde 2 a 3 uur belt en vaak onderweg is heeft niks aan de Milestone zonder een extra autolader en een lader op de zaak. Als je 2 uur per dag belt en 2 uur per dag je navigatie aan hebt, is je accu op!

Zie de Milestone als een proto/introductie type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARKO
  • Laatst online: 01-06-2022
Zojuist heb ik Touchdown gevonden, wat me wel wat functies van Exchange terug geeft. Maar dan heb ik nog geen signatures op mijn overige drie mailboxen. Heb jij dan je Milestone behouden of weg gedaan?

[ Voor 15% gewijzigd door ARKO op 22-02-2010 08:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.