[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor de ultieme snelheid koop je een Sony Z met een i7 CPU in een 13,1" behuizing.
Waarom HD films kijken op een kleine laptop vraag ik me dan af, als je dat toch perse wilt, 1201N'en idd!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
maarud schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:53:
Ik heb alleen de 1e en laatste pagina (100/pagina) doorgelezen dus misschien is het al eerder beantwoord... Maar wat zou de beste keus zijn voor een 12"-er bij een budget van €500 (echt max, liefst rond de €400).

Mijn oog viel eerst op de Asus 1201HA netbook. Nu wil ik onderweg nog wel eens een HD-film bekijken, dus toen moest ik uitwijken naar de 1201N...

Nu lees ik echter weer dat een CULV-processor misschien wel beter is. De Wind U200-U210 passen in het budget, maar die processor staat niet zo laag in het lijstje uit de OP.

Wat is wijsheid? Vanwege het feit dat ik HD-films heb toch maar de 1201N kiezen? Of voor de ultieme snelheid maar uitwijken naar ene iets duurdere CULV? Het gaat mij vooral om het internetten e.d. en een filmpje voor onderweg en het gebruikelijke office-werk. Gamen doe ik op mijn pc wel.
1810tz. Kheb er ook eentje. 1080p gaat moeizaam, maar 720p (720p is genoeg aangezien de max resolutie van je scherm 1366x768 is) gaat prima.

De 1810tz voelt gewoon aan als een CULV laptop (kheb ook een thinkdpad edge 13 met een su7300, ik zou geen verschil moeten merken tenzij ik ga photoshoppen). De su4300 CPU is snel genoeg voor wat jij wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:34
Hij moet HD-films aankunnen vanwege het feit dat ik ze zo op mijn computer heb opgeslagen, en ik wil ze niet allemaal recoden ;)

Die 1810tz heb ik veel over gelezen inderdaad. Is dat vergelijkbaar met een Atom uit de 1201HA bijvoorbeeld?

En deze is 11,6" zie ik, het scheelt natuurlijk maar een halve inch maar goed, ik wil een kleine notebook puur vanwege de portabiliteit, anders had ik gewoon een 15.4" gekocht :) Valt wel mooi binnen het budget. Ik zal deze laptop eens even nazoeken...

Reviews zijn wel erg goed though, CPU schijnt ook wel goed te zijn. Dit wordt een kanshebber ;)

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 01-03-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

su4100 is veel sneller dan atom.

1810tz kan 1080 prima afspelen met dxva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hmmm.. Die snellere CPU + lange accu is wel heel tof... Als hij ook nog die HD-films kan afspelen (wat dus schijnbaar wel moet lukken) is dat een heel tof apparaatje :) Denk dat ik maar voor die ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Een nieuwe lichtgewicht HP: http://www.nu.nl/gadgets/...-van-hp-lichtgewicht.html

http://tv.slashgear.com/h...ltraportable-hands-on-960

[ Voor 29% gewijzigd door cc12 op 02-03-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40
Hmmm, een vreemde eend die bijt.

Je kan hem configureren met het hele spectrum van Core iX processors, en zo te zien hebben ze het over de normale processors, niet de UM serie. En toch blijft het totale gewicht ruim onder de 2kg.

Ik vind hem helaas niet echt mooi ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
een i7 met 10,5 uur werkplezier... Dit moet ik zien met mn eigen ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de Sony CW met i3 processor in het echt kan bekijken? Ben benieuwd of het scherm goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van een 1810tz (die ik dus zelf ook heb ;) ) ten opzichte van Atom + Ion is dat deze niet alleen deze videobestanden kan afspelen, maar ook bij gewoon gebruik een stuk aangenamer werkt dan een atom. Enige nut van de ION is immers het afspelen van videobestanden, voor de rest blijft de atom gewoon, net/amper voldoende. Zo'n dualcore culv-processor is toch een heel stuk sneller dan zo'n atom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
lordMocro schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:59:
[...]

een i7 met 10,5 uur werkplezier... Dit moet ik zien met mn eigen ogen.
10 en een half uur zal wel alleen met een i3 gehaald kunnen worden (en dan nog onder ideale omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
@ Maarud, Acer 1810tz. en HP DM1 is ook aardig.
lordMocro schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:21:
[...]
1810tz. Kheb er ook eentje. 1080p gaat moeizaam, maar 720p (720p is genoeg aangezien de max resolutie van je scherm 1366x768 is) gaat prima.
Dan is er waarschijnlijk wat mis met je instellingen. Een SU4100 met Intel 4500 speelt vrijwel alle 1080p content af. Met uitzondering van 1080p Youtube, wat nog wel eens schokkerig kan gaan.

[ Voor 150% gewijzigd door Philflow op 02-03-2010 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 21:00
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:58:
Weet iemand waar ik de Sony CW met i3 processor in het echt kan bekijken? Ben benieuwd of het scherm goed is.
In ieder geval bij de (grote) Mediamarkt.

De kleurenweergave van het scherm wordt in reviews goed ontvangen, de kijkhoeken daarentegen niet zo.

Uit wat ik uit reviews en youtubecommentaren kon afleiden was de batterijduur niet om over naar huis te schrijven: volgens Sony 4u, in de praktijk hooguit 3u. Heb 'm in het echt gezien en wat meteen opvalt is hoe dik 'ie overkomt, vooral met gesloten deksel; zou niet misstaan naast de laptop die ik laatst in een ouwe aflevering van Friends zag ('96, "12MB RAM, 500MB HD, 28kbps, with built-in spreadsheet capability"). Opmerkelijk dat Sony met zo'n dikkerd aankomt, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nu is er bij Dell ook een lattitude 13 die precies lijkt op de vostro v13. Ik kan niet echt verschil ontdekken. Ja duurder en een ander logo... :)

http://www.dell.com/us/en...ude-13&s=bsd&cs=04&~ck=mn

?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Weet iemand waar ik de HP 2350ED live kan zien? De mediamarkt in Ede heeft hem nog niet....

Aanvullend zijn er vergelijkbare laptops met touchscreen of komen die binnenkort? Ik kan ze niet vinden....en je kunt helaas via pricewatch niet selecteren op touchscreen.

[ Voor 49% gewijzigd door marchanekamp op 02-03-2010 22:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb hem besteld, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
maratropa schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:28:
nu is er bij Dell ook een lattitude 13 die precies lijkt op de vostro v13. Ik kan niet echt verschil ontdekken. Ja duurder en een ander logo... :)

http://www.dell.com/us/en...ude-13&s=bsd&cs=04&~ck=mn
Ik hoopte dat deze wel HDMI of Displayport zou hebben, maar zover ik kan zien heeft ie niet eens een VGA poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Philflow schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 06:00:
[...]

Ik hoopte dat deze wel HDMI of Displayport zou hebben, maar zover ik kan zien heeft ie niet eens een VGA poort.
Ik zie op de plaatjes gewoon een VGA-poort op de achterzijde. Daarnaast dezelfde poorten als bij de Vostro V13 ... alleen is de prijs wel een stuk hoger? Ben dus benieuwd wat er zo anders aan moet zijn. De V13 is nu met su7300 vanaf zo'n 630 euro, de Latitude kost een paar honderd euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb een tijdje terug mijn oog laten vallen op de Asus UL30A-QX057X. Voldoet aan mijn eisen.

Nu ga ik in april een maandje naar de VS om een vriend van mij (nabij LA) te bezoeken en samen een roadtrip te maken. Dus ik denk: dan kan ik mijn laptop beter in de VS kopen gezien de (nog steeds) gunstige dollar koers. Alleen hanteren ze daar volgens mij andere typenummers, maar op de ASUS website zie ik er niks over staan.

Ik denk zelf dat dit dezelfde is:
UL30A-X4

En dit is dezelfde uitvoering, maar dan met 500 GB hd:
Series UL30A-A2

Toevallig iemand die weet of dit klopt? Of iemand die mij kan vertellen hoe het zit met de typenummers in de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dat is eenvoudig zelf op te zoeken via Google.com. Overigens is Asus niet zo goedkoop in de VS. Op andere merken kun je vaak beter deals scoren. Zo was er een tijdje geleden een HP DM3 met SU4100 voor $449. Wat wel leuk is: in de VS hebben ze de zilveren uitvoering van de UL30 die wij niet hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 04-03-2010 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

JottemJ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:55:
[...]

Ik zie op de plaatjes gewoon een VGA-poort op de achterzijde. Daarnaast dezelfde poorten als bij de Vostro V13 ... alleen is de prijs wel een stuk hoger? Ben dus benieuwd wat er zo anders aan moet zijn. De V13 is nu met su7300 vanaf zo'n 630 euro, de Latitude kost een paar honderd euro meer.
Volgens mij zit het verschil vooral in ondersteuning, garantie en meegeleverde software.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Vandaag de Vaio Y binnengekregen, ziet er super uit. MAAR.... deze heeft dus wel last van een piepend geluid als je de touchpad beroert en ik hoor constant een soort zoemend 'knetteren' linksonder het toetsenbord (zit daar toevallig de CPU?). Je moet hiervoor overigens wel dichtbij de laptop luisteren.

Verder laat 'ie met bepaalde acties (bijv. bij 't doorlopen van de afsluitprocedure) een soort onderdrukte hoge pieptoon horen. Misschien een gezochte vergelijking maar het deed mij denken aan het hoge piepende geluid wat zich weleens voordoet bij een brandende tak of lucifer; precies op die manier, ook variabel in hoogte. 't Is niet zo dat je het hoort van een meter of anderhalf tenzij je je oor precies in de juiste richting positioneert zodat je 't opvangt.

Is dit op te lossen met een andere Vaio Y of zit dit probleem in elke SU7300 cpu?

Zittend voor de laptop valt het overigens eigenlijk niet op, of de omgeving moet al muisstil zijn. Denk dat ik er wel mee kan leven, maar ik hoop niet dat het e.o.a. defect is wat me later gaat opbreken.

[ Voor 10% gewijzigd door MacGyver007 op 04-03-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
Volgens mij zit het verschil vooral in ondersteuning, garantie en meegeleverde software.
Ja er zit linux op, en toch een hogere prijs. Misschien is het zo dat je bij deze de accu kan vervangen (zelf). Verder zie ik alleen maar verschlechtering ten opzichte van de onderdelen en de prijs. Hij is veel duurder, maar de harde schijf is 90GB kleiner het geheugen mist een gigabyte en de cpu is voor die prijs minder krachtig.
Mijn mening is gewoon, koop een vostro ;). Wat ik ook ga doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Even ter vermelding:

AMD's Congo platform en de HD 3200 IGP in het bijzonder hebben maar weinig baat bij de nieuwe special release van de Catalyst driver suites. Ik heb de leaked versie van 10.3 geinstalleerd, maar ik merk het verschil niet.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij dan afvraag is of dat er al ooit een release is geweest waar je het verschil wel merkt? (Behalve als er specifieke problemen worden opgelost of geoptimaliseerd wordt voor specifieke games.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even een update mbt de Sony Vaio CW2! Deze komt toch niet configureerbaar op sonystyle.nl aangezien ze binnen een aantal maanden met een update komen. De nieuwe versie zal waarschijnlijk wel dezelfde specificaties hebben, maar een andere behuizing.

Maarja zo lang kan ik ook niet meer wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GloriX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:28:
Even een update mbt de Sony Vaio CW2! Deze komt toch niet configureerbaar op sonystyle.nl aangezien ze binnen een aantal maanden met een update komen. De nieuwe versie zal waarschijnlijk wel dezelfde specificaties hebben, maar een andere behuizing.
Waar heb je dat vandaan? Linkje naar de bron misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Sick Nick

Drop the top!

Waarom geen S? De CW is naar mijn mening best wel lomp groot/dik voor een 14". Het design heb ik het dan nog niet over met al die vrolijke kleurtjes in pianolak. De S is niet zoveel duurder, scheelt 100 euro maar je krijgt er een kleinere 13" voor terug met een 3G modem, windows 7 professional, betere batterijtijd en ook gewoon die i3 330 en 4gb geheugen. De videokaart in de CW is wel beter maar goed, wie gaat er nou echt zwaar gamen op een kleine laptop? De nieuwe Intel HD uit de S is op zich ook wel geschikt voor oudere games, ongeveer 3 keer sneller dan een 4500MHD.

Edit

De update van de CW2 gaat trouwens EA1 heten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sick Nick op 04-03-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf vind vooral de resolutie mogelijkheid van 1600 x 900 een pluspunt. Zeker als je voor ~ 1100 euro 14" 1600 x 900, i5 520M, GF 330M, 500GB, 4GB, W7 prof, Blu-ray brander, HDMI, Bluetooth, 2 jaar garantie kan krijgen vind ik het wel het overwegen waard, maar het valt maar te bezien of dat wel zo gebeurt. De grote, dikte en kwaliteit van de Sony vind ik ook zeker forse minpunten. Ik zie liever een 14" thin and light (zoals bijvoorbeeld de UL80Jt) met 1600 x 900 resolutie. Zelf heb ik ook niet de prestaties nodig en heb liever een lange accuduur, dunne, lichte, koele, stille notebook maar wel een hogere resolutie dan 1366 x 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:56:
Wat ik mij dan afvraag is of dat er al ooit een release is geweest waar je het verschil wel merkt? (Behalve als er specifieke problemen worden opgelost of geoptimaliseerd wordt voor specifieke games.)
Nou, ik had goede hoop kan ik je vertellen.
In het verleden heb ik vaak mee gemaakt dat nieuwe driver versies verbeteringen brengen in prestaties. Zeker in het geval van speciale custom drivers die zich richten op performance.
Alleen het was een hele missie om sowieso al drivers te vinden voor de mobile HD 3200, standaard Catalysts installeren lukt niet. De drivers van MSI zijn stokoud, en de drivers die Win7 installeert dateren ook al van afgelopen augustus. Daarom hoopte ik op een verbetering! Maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
HP DM1 & DM3: Op NBR zijn er steeds meer mensen die de standaard MS driver gebruiken in plaats van de Alps driver. Deze heeft wat minder mogelijkheden maar werkt veel nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wilde sneller dan dan een i3, anders had ik wel een standaard configuratie kunnen bestellen en netzoals Regeneration zegt, de mogelijkheid om een 1600x900 scherm te krijgen. Er zijn geen andere betaalbare 14" met zo'n hogere resolutie..

Nu hebben ik nog maar wat meer ingeleverd op mobiliteit en een 15,5" E serie met full HD scherm besteld. Als dat niet bevalt kijk ik wel weer verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
  • Laatst online: 22-03-2021
Hee, ik ben vanplan om een U230 te bestellen alleen begrijp ik nog een paar kleine dingetjes niet helemaal. Er zit geen cd/dvd drive in deze laptop, hoe kan ik dan bijvoorbeeld office instaleren, via een netwerk en dan de drive van mijn desktop "lenen" ?

En ik had gelezen dat de voorgeinstaleerde versie van windows 7 erg vervuild is. Hoe kan ik die versie opnieuw instaleren zonder drive?

Denk dat ik hem vanmiddag ga bestellen
Het scherm ziet er mooi uit! en een mooi toetsenbord zo te zien.
mvg nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickjet2 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:30:
Hee, ik ben vanplan om een U230 te bestellen alleen begrijp ik nog een paar kleine dingetjes niet helemaal. Er zit geen cd/dvd drive in deze laptop, hoe kan ik dan bijvoorbeeld office instaleren, via een netwerk en dan de drive van mijn desktop "lenen" ?
Dat, via delen idd. Of even een image maken van de CD (of downloaden) en met tooals als daemon tools een virtuele dvd drive aanmaken. Wellicht kun je ook de setup bestanden op usb stick zetten
En ik had gelezen dat de voorgeinstaleerde versie van windows 7 erg vervuild is. Hoe kan ik die versie opnieuw instaleren zonder drive?
Bootable USB stick maken met Windows 7. Google maar eens op "bootable usb windows 7"
Denk dat ik hem vanmiddag ga bestellen
Het scherm ziet er mooi uit! en een mooi toetsenbord zo te zien.
mvg nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
offtopic:
Edit: Dubbel excuses

[ Voor 95% gewijzigd door Sander op 05-03-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al aankondigingen gedaan door IBM/Dell oid voor i3 thin&lights? Vind de Thinkpad Edge en de Vostro v13 / 1320 leuke modellen.

Mijn huidige zakelijke laptop begint op zijn einde te lopen en nieuywe mag rond de 900e ex BTW kosten. Deze modellen komen daar mooi voor in aanmerking. Heb nu een Thinkpad en Dell hebben aantal collega's. Wel wil ik af en toe wat licht virtualisatiewerk erop doen, oftewel even een paar dingen testen in een XP of 2003 VM. Performance is dan van minder belang, als het maar draait. Zijn de huidige SU7300 modellen daar geschikt voor? Eventueel zou ik een Thinkpad Edge kunnen nemen en daar dan nog een SSD inzetten.

BTW: Schermresolutie vind ik minder belangrijk, overdag werk ik via extern monitor + tobo en muis. Laptop is dus vooral voor onderweg en bij storingen etc. En natuurlijk om thuis nog wat te kunnen doen ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 05-03-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Sander schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:48:
Zijn er eigenlijk al aankondigingen gedaan door IBM/Dell oid voor i3 thin&lights? Vind de Thinkpad Edge en de Vostro v13 / 1320 leuke modellen.

Mijn huidige zakelijke laptop begint op zijn einde te lopen en nieuywe mag rond de 900e ex BTW kosten. Deze modellen komen daar mooi voor in aanmerking. Heb nu een Thinkpad en Dell hebben aantal collega's. Wel wil ik af en toe wat licht virtualisatiewerk erop doen, oftewel even een paar dingen testen in een XP of 2003 VM. Performance is dan van minder belang, als het maar draait. Zijn de huidige SU7300 modellen daar geschikt voor? Eventueel zou ik een Thinkpad Edge kunnen nemen en daar dan nog een SSD inzetten.

BTW: Schermresolutie vind ik minder belangrijk, overdag werk ik via extern monitor + tobo en muis. Laptop is dus vooral voor onderweg en bij storingen etc. En natuurlijk om thuis nog wat te kunnen doen ;-)
Ik overweeg ook de v13 of de edge. Beide modellen hebben voor en nadelen, waarbij vooral de v13 opvalt vanwege de vorm (dun, licht). De edge is de betere allrounder, betere specs voor hetzelfde geld (6cells verwisselbare accu, 4gb ddr3, hdmi) en iets meer zakelijk gericht met z'n spill resistant keyboard en vormgeving. De edge is iets betaalbaarder en bij b.v. OBCS voor weinig extra met 3 jaar zakelijke garantie te krijgen. Bij Dell betaal je daar veel voor.

De SU7300 is verder geen krachtpatser maar wel een mooi gebalanceerde processor, redelijk energiezuinig en gemiddelde performer. De Su7300 ondersteunt trouwens VT-x, dat is ook een voordeel bij virtualisatie (e.e.a. afhankelijk van de gebruikte software) :)

[ Voor 7% gewijzigd door JottemJ op 05-03-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
nickjet2 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:30:
Dat kan bijvoorbeeld, via het netwerk.
Maar sinds een aantal jaar bewegen we steeds meer richting een computer omgeving dat volledig is gebaseerd op het internet, kan je ook allerlei legale installer exe's vinden op websites. Geen torrents ofzo, maar gewoon ISO's of exes. Je hebt uiteindelijk toch alleen maar de licence key nodig om het te laten werken. Vista en Win7 werken al jaren op die manier.
Zo heb ik het gedaan met mijn U230.
Zoals al gezegd, Win7 kan je erg makkelijk installeren via een USB Stick. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
JottemJ schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Ik overweeg ook de v13 of de edge. Beide modellen hebben voor en nadelen, waarbij vooral de v13 opvalt vanwege de vorm (dun, licht). De edge is de betere allrounder, betere specs voor hetzelfde geld (6cells verwisselbare accu, 4gb ddr3, hdmi) en iets meer zakelijk gericht met z'n spill resistant keyboard en vormgeving. De edge is iets betaalbaarder en bij b.v. OBCS voor weinig extra met 3 jaar zakelijke garantie te krijgen. Bij Dell betaal je daar veel voor.

De SU7300 is verder geen krachtpatser maar wel een mooi gebalanceerde processor, redelijk energiezuinig en gemiddelde performer. De Su7300 ondersteunt trouwens VT-x, dat is ook een voordeel bij virtualisatie (e.e.a. afhankelijk van de gebruikte software) :)
Tja, dat zijn mijn afwegingen eigenlijk ook. Liefst zou ik er dan een SSD in zetten van 60GB of groter. Andere data zoals VM's haal ik toch van USB disks. Enige wat ik graag ff wil weten is in hoeverre er al i3 modellen zijn aangekondigd aangezien ik het zonde zou vinden als die er volgende maand of maand erna ineens zijn. Ze leveren namelijk toch weer een flinke winst in performance. Maar ach, zo kun je eindeloos wachten ;-)

Ik zie helaas nog geen nederlandse leveranciers die hem ook met ingebouwd 3G modem kunnen leveren, dat scheelt dan namelijk weer iets wat ik mee moet sleuren. OBCS zegt wel dat ie erin zit, t.net niet... Who is right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Sander schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:33:
[...]
Ik zie helaas nog geen nederlandse leveranciers die hem ook met ingebouwd 3G modem kunnen leveren, dat scheelt dan namelijk weer iets wat ik mee moet sleuren. OBCS zegt wel dat ie erin zit, t.net niet... Who is right?
Goede vraag, weet ik ook niet 100% zeker. Weet wel dat je een Dell 5530 kan kopen voor de V13, voor 3G (kost rond de 50/60 euro op eBay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
XanderDrake schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:27:
[...]
Dat kan bijvoorbeeld, via het netwerk.
Maar sinds een aantal jaar bewegen we steeds meer richting een computer omgeving dat volledig is gebaseerd op het internet, kan je ook allerlei legale installer exe's vinden op websites. Geen torrents ofzo, maar gewoon ISO's of exes. Je hebt uiteindelijk toch alleen maar de licence key nodig om het te laten werken. Vista en Win7 werken al jaren op die manier.
Zo heb ik het gedaan met mijn U230.

[...]
Zoals al gezegd, Win7 kan je erg makkelijk installeren via een USB Stick. Zie ook hier.
Dankje voor de info! heb je review met plezier doorgenomen, mooi gemaakt!
Die link die jij geeft verteld inderdaad over wat ik zocht maar die stick kan ik alleen aanmaken als ik de windows via de store koop, want kan nergens een file vinden.. Of moet ik die zelf maken? sorry voor al die vragen maar ben er niet zo heel handig mee (omdat het nieuw voor mij is, ben normaal niet z'n end user) Zou ik mogen vragen hoe jij dat precies gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Dit berichtje is op de 1810TZ gemaakt. Wat een fijne laptop zeg! Supersnel en HD gaat probleemloos. Perfecte aankoop. En wat een batterijduur! Niet normaal meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://kmwoley.com/blog/?p=345

Zo dus. Wellicht dat ik, zelfs met dvd speler in mn laptop en desktop, nooit meer een dvd brand, maar even zo;n bootable usb stick maak met de image die ik op mn externe hdd heb. Optische media zijn een aflopende zaak en een grote kans bestaat dat blu-ray de laatste schijf is voor consumentengebruik.

Dus verder zoals XanderDrake ook al aangeeft: Maak je niet druk. Thin-and-lights en netbooks hebben al zo'n groot marktaandeel dat fabrikanten ook wel moeten. En ja, die waren ook weer geen succes geworden als er niks op kon worden gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ik heb de thinkpad edge bij OBCS gehaald, het heeft 3G.

Toetsenbord is errug goed, typt veel lekkerder dan de macbooks (white, air, pro) en alle "normale" notebooks die ik ooit in mijn bezit gehad heb (een aantal dells en 1 asus notebook gehad) na een weekje met de trackpoint gewerkt te hebben wil ik nu niet meer terug naar de touchpad. :)

IMO, de thinkpad edge is echt de best uitziende notebook. Discreet maar ook weer erg sexy (nogmaals IMO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
De heren fabrikanten komen pas met hogere resolutie-schermen voor T&L notebook aan op het moment dat de markt verzadigd is. Fabrikanten herhalen deze truc telkens weer. Kijk maar naar mobiele telefoons: vrijwel iedereen heeft er één. Toch kopen veel mensen een nieuwe terwijl hun oude vaak nog niet kapot is. En dat zie je ook met de lancering van de netbook waarbij gebruikers in eerste instantie een handzame computer kochten maar bij nader beschouwing tegen de beperking aanliepen van de beperkte processorkracht, de beperkte resolutie en misschien ook de te kleine afmetingen. Velen zullen het formaat en de processorkracht van de T&L notebooks prefereren boven die van een netbook. Net zoals bij de netbooks de specs elkaar niet veel ontlopen zie je ook bij de T&L notebooks veel eenheidsworst wat betreft de schermresolutie en de videokaart. Sony probeert zich te onderscheiden, ook al vanwege hun producten in de duurdere prijsklasse zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
GENETX schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:07:

Zo dus. Wellicht dat ik, zelfs met dvd speler in mn laptop en desktop, nooit meer een dvd brand, maar even zo;n bootable usb stick maak met de image die ik op mn externe hdd heb. Optische media zijn een aflopende zaak en een grote kans bestaat dat blu-ray de laatste schijf is voor consumentengebruik.

Dus verder zoals XanderDrake ook al aangeeft: Maak je niet druk. Thin-and-lights en netbooks hebben al zo'n groot marktaandeel dat fabrikanten ook wel moeten. En ja, die waren ook weer geen succes geworden als er niks op kon worden gezet ;)
hardstikke bedankt! daar kan ik wat mee, Ga mijn U230 morgen bestellen en hoop hem dan dinsdag/woensdag te hebben. Kan niet wachten om eraan te begingen en alle instellingen/ progamma's instaleren! Is toch het leuks aan een nieuw apperaat dat van je zelf is. :D

Zijn er mischien nog tips/kleine dingetjes waar ik rekening mee kan/moet houden? ik ben ook vanplan om er gelijk 2GB bij in te stoppen. Die haal ik denk ik maar gelijk even in de stad hier. Zit daar nog veel vershil in (de snelheid?)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
nickjet2 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:59:
Zijn er mischien nog tips/kleine dingetjes waar ik rekening mee kan/moet houden? ik ben ook vanplan om er gelijk 2GB bij in te stoppen. Die haal ik denk ik maar gelijk even in de stad hier. Zit daar nog veel vershil in (de snelheid?)

alvast bedankt!
Voor tips en adviezen kan ik je verwijzen naar mijn review als je die nog niet gelezen hebt :)

Upgraden kan zeker. Officieel zou er geen geen verschil tussen de verschillende producenten moeten zijn. Mijn 4gb staat dan ook uit een Kingston module en een Nanya module, en de Nanya is bijna 2 jaar ouder dan de Kingston. Werkt gewoon goed ;)
Het is geen garantie voor jou natuurlijk, maar ik zou me niet opwinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Wie van jullie heeft er al een SSD in zijn thin & light gezet? Ik zit een beetje te kijken, maar vind 200e voor een 80GB postville niet echt in verhouding staan tov de aanschaf van de laptop. Een SSDNow van Kingston is al wat beter, maar toch misschien wat krap met die 64GB. Heeft iemand ervaring met de SSDNows in dit soort laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Ik heb een Intel Postville 80GB in mijn HP Mini 311c , alleen het probleem is dat de sata poort in mijn HPtje maar Sata-100 is , flinke bottleneck dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Spier1968 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:10:
[...]

Heb hem nu ongeveer anderhalve week in huis en ben uitermate tevreden. Snel, mooie display, qua formaat handig mee te nemen (wel zwaarder dan mijn 'oude' DV2-1020ed). Warmte heb ik geen problemen mee en in de bios heb ik de setting 'fan always on' op disabled gezet. Heb hierdoor geen last van herrie (de fan blaast niet constant maar slechts afentoe). Ideaal is het 'hot' switchen tussen de ATI GPU (dedicated, performance GPU) en de Intel GPU (embedded, power saving GPU). Touchscreen (multitouch) is daarnaast ook een leuke feature. Touchpad werkt prima en is ook multitouch. Bouwkwaliteit is solide en de printing van de buitenkant (een soort chinese draken) is subtiel en daarmee voor mij niet storend. Kortom: precies wat ik zocht. :)
Kan je mij vertellen of de buitenkant van de HP van plastic is of van een betere kwaliteit?

Nog verdere bijzonderheden die je niet in je vorige "review" hebt geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
marchanekamp schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:04:
[...]

Kan je mij vertellen of de buitenkant van de HP van plastic is of van een betere kwaliteit?

Nog verdere bijzonderheden die je niet in je vorige "review" hebt geschreven?
De behuizing is kunsstof, afgewerkt met een chromen rand. Overigens wel degelijk uitgevoerd en een prima toetsenbord (fullsize, uiteraard geen num-pad)) met boven het toetsenbord aanraakgevoelige toetsen voor 'mute', volumeregeling en 'WLAN aan/uit'. In het bovendeksel is het HP logo verwerkt dat oplicht wanneer de laptop aan staat. De optische drive ondersteund lightscribe maar ik ben vooral tevreden over de power (Core I5 520M) gecombineerd met switchable graphics in dit toch nog handzame (maar niet ultra thin & light) formaat. Verder zit er nog een IR-ontvangen in en wordt een mini hp infrarood afstandbediening meegeleverd.
Deze laatste laat zich ook prima vervangen door de universele afsfandbediening die hier al in huis was. Tenslotte wordt een bijpassende neoprene sleeve van HP meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
n0elite schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:56:
Ik heb een Intel Postville 80GB in mijn HP Mini 311c , alleen het probleem is dat de sata poort in mijn HPtje maar Sata-100 is , flinke bottleneck dus
Sowieso, Sata 100 bestaat niet, dan bedoel je Sata 150.

Volgens mij heeft Philflow eens een DM1 onder handen gehad, die heeft grotendeels dezelfde hardware als de 311c. Bij hem was het ook een probleem om de volle bandbreedte uit zijn Postville te halen, maar uiteindelijk bleek het niet te komen door de poort van de laptop.

Verder twijfel ik of het heel nuttig is om een dikke SSD te combineren met een Atom platform. Je zal niet de max eruit halen, dat weet ik vrij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Spier1968 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:41:
[...]

De behuizing is kunsstof, afgewerkt met een chromen rand. Overigens wel degelijk uitgevoerd en een prima toetsenbord (fullsize, uiteraard geen num-pad)) met boven het toetsenbord aanraakgevoelige toetsen voor 'mute', volumeregeling en 'WLAN aan/uit'. In het bovendeksel is het HP logo verwerkt dat oplicht wanneer de laptop aan staat. De optische drive ondersteund lightscribe maar ik ben vooral tevreden over de power (Core I5 520M) gecombineerd met switchable graphics in dit toch nog handzame (maar niet ultra thin & light) formaat. Verder zit er nog een IR-ontvangen in en wordt een mini hp infrarood afstandbediening meegeleverd.
Deze laatste laat zich ook prima vervangen door de universele afsfandbediening die hier al in huis was. Tenslotte wordt een bijpassende neoprene sleeve van HP meegeleverd.
bedankt voor je snelle reactie.

Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de DV3-2350ED en de HP Pavilion tm2
(Prozessor: Intel Core 2 Duo SU7300 / Taktfrequenz: 1.300 MHz / RAM: 4.096 MB / Festplattenspeicher: 320 GB / Display: 12,1 Zoll / Daten-Kommunikation: W-LAN, Bluetooth

Plus: DV3-2350:
- snellere processor
- groter scherm
- hogere resolutie

Plus TM2:
- kan een tablet worden
- zuiniger

Lastige keuzes.

O ja, voor de prijs hoef je het niet te laten. De TM2 kun je nu voor 850 laten opsturen uit duitsland
http://diskontcomputer.co...1&submit.x=52&submit.y=30

[ Voor 7% gewijzigd door marchanekamp op 06-03-2010 23:11 . Reden: prijzen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
marchanekamp schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:10:
[...]

bedankt voor je snelle reactie.

Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de DV3-2350ED en de HP Pavilion tm2
(Prozessor: Intel Core 2 Duo SU7300 / Taktfrequenz: 1.300 MHz / RAM: 4.096 MB / Festplattenspeicher: 320 GB / Display: 12,1 Zoll / Daten-Kommunikation: W-LAN, Bluetooth

Plus: DV3-2350:
- snellere processor
- groter scherm
- hogere resolutie

Plus TM2:
- kan een tablet worden
- zuiniger

Lastige keuzes.

O ja, voor de prijs hoef je het niet te laten. De TM2 kun je nu voor 850 laten opsturen uit duitsland
http://diskontcomputer.co...1&submit.x=52&submit.y=30
Mijn vorige laptop was een DV2-1020ed (ook 12,1 inch). Ben toch happier met het iets grotere scherm en hogere resolutie. Grootste pluspunt vande TM2 zou inho zijn het tablet aspect en evt langere accuduur. Op a alle andere punten scoort de dv3 beter. Accuduur van de dv3 is wellicht nog op te krikken door te undervolten, bijvoorbeeld met de utility RM Clock. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
Ook ik twijfel tussen de Asus UL30A-QX057X en de Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH). Verschillende reviews bekeken en daar komt niet echt heel veel verschil uit. De ene keer wordt de Asus beter beoordeeld, de andere keer de Lenovo. Voor mijn gevoel is de Lenovo nog steeds een "beter" merk, hoewel de Asus twee jaar garantie heeft tov de Lenovo slechts één jaar. Verdere verschillen zijn er niet echt: Lenovo matte behuizing en GB LAN; de Asus wordt vooral geprezen om zijn grotere accu, wordt ook niet zo warm en toch ook wel belangrijk: is ongeveer €70 goedkoper in aanschaf. Heeft er nog iemand steekhoudende argumenten om de ene of de andere aan te schaffen, of wellicht nog een heel andere optie :? ? Ben benieuwd enne alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door MDXTweaker op 08-03-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
MDXTweaker schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:36:
Ook ik twijfel tussen de Asus UL30A-QX057X en de Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH). Verschillende reviews bekeken en daar komt niet echt heel veel verschil uit. De ene keer wordt de Asus beter beoordeeld, de andere keer de Lenovo. Voor mijn gevoel is de Lenovo nog steeds een "beter" merk, hoewel de Asus twee jaar garantie heeft tov de Lenovo slechts één jaar. Verdere verschillen zijn er niet echt: Lenovo matte behuizing en GB LAN; de Asus wordt vooral geprezen om zijn grotere accu, wordt ook niet zo warm en toch ook wel belangrijk: is ongeveer €70 goedkoper in aanschaf. Heeft er nog iemand steekhoudende argumenten om de ene of de andere aan te schaffen, of wellicht nog een heel andere optie :? ? Ben benieuwd enne alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Ongeveer 20 berichten hierboven schreef ik een belangrijk argument om de garantieissues te overkomen:
JottemJ schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Ik overweeg ook de v13 of de edge. Beide modellen hebben voor en nadelen, waarbij vooral de v13 opvalt vanwege de vorm (dun, licht). De edge is de betere allrounder, betere specs voor hetzelfde geld (6cells verwisselbare accu, 4gb ddr3, hdmi) en iets meer zakelijk gericht met z'n spill resistant keyboard en vormgeving. De edge is iets betaalbaarder en bij b.v. OBCS voor weinig extra met 3 jaar zakelijke garantie te krijgen. Bij Dell betaal je daar veel voor
Dit geldt ook voor particulieren, maar dan betaal je zelfs iets minder bij. Ik dacht iets van 25 euro voor 3 jaar garantie. Dus dat argument in het voordeel van Asus vervalt dan ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door JottemJ op 08-03-2010 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30

RnB

Plus dat die Edge ook helemaal niet warm wordt. Dan blijft alleen de grotere accu van de Asus nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vind die Edge wel erg interessant, maar 13" is me eigenlijk net wat te klein, dus zit te wachten op specs & prijzen van de 14" (en 15") versie die ook uit gaan komen in Q2 van 2010. Helaas nog niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:43
Sander schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:37:
Wie van jullie heeft er al een SSD in zijn thin & light gezet? Ik zit een beetje te kijken, maar vind 200e voor een 80GB postville niet echt in verhouding staan tov de aanschaf van de laptop. Een SSDNow van Kingston is al wat beter, maar toch misschien wat krap met die 64GB. Heeft iemand ervaring met de SSDNows in dit soort laptops?
Ik heb mijn Acer Timeline opgewaardeerd met een Intel X-25M 160GB Solid State Disk. Ik heb toen ook gelijk de stap naar Windows 7 (x64 Ultimate) gemaakt. Deze combinatie werkt echt perfect. Uiterst stabiel en heel erg snel. Opstarten duurt ongeveer een halve minuut en je kan ook gelijk aan de slag. Nooit meer wachten op de harddisk! De enige nadelen zijn de hoge prijs van solid state disks en de maximale prestaties van de SSD worden niet benut. Deze conclusie trek ik omdat ik wat benchmarks gedaan heb en in het grote SSD topic worden betere resultaten gemeld. Maar dat maakt eigenlijk niets uit, mant de Acer Timeline voelt echt ongelofelijk snel en de SSD is het best presterende onderdeel. De laptop is veel beter in balans.

Ook al is de prijs van de SSD totaal niet in balans met de laptop (laptop 700 en SSD 370) ben ik heel erg blij met deze upgrade. Wat een verschil! Ik wil niet meer terug. De hd heb ik nu in gebruik als backupschijf in een externe 2.5" hd casing.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Ik wil binnen nu en een maand een 12" - 14" Thin and Light Notebook aanschaffen. Allereerst dus bedankt voor alle info in dit onderwerp. Het zal een Sony of Asus moeten worden, alleen er is (nog) geen laptop die aan mijn eisen kan voldoen:

-12" - 14"
-Thin and Light
-Intel i-series CPU
-Switchable GPU
-Verlicht tobo
-Max €1000

Maar nu zie ik toch echt licht aan het eind van de tunnel! Misschien ook interressant voor anderen:

De nieuwste laptops van Asus voor Maart/April. En daar zit een hoop mooi spul tussen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
MDXTweaker schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:36:
thinkpad egde:
mooier (imo)
3g ingebouwd
beste chicklet toetsenbord ooit (imo en volgens vele reviewers)
trackpoint
bouwkwaliteit
matte behuizing (kvind glossy of cheap aluminium echt niks, no where near kwaliteit van macbook pro aluminium)

ul30:
- dikke 2-3 uur langere accuduur
- goedkoper

Als je de thinkpad edge niet mooi vindt dan ben je snel klaar, dan zou ik gewoon voor de asus ul30 gaan. Tenzij je een goede keyboard en/of een trackpoint heel belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
[b][message=33597394,noline]

Maar nu zie ik toch echt licht aan het eind van de tunnel! Misschien ook interressant voor anderen:

De nieuwste laptops van Asus voor Maart/April. En daar zit een hoop mooi spul tussen _/-\o_
Die Bamboo collection heeft mooie specs maar de behuizing vind ik erg lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
lordMocro schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:54:
[...]

thinkpad egde:
mooier (imo)
3g ingebouwd
trackpoint
bouwkwaliteit
matte behuizing (kvind glossy of cheap aluminium echt niks, no where near kwaliteit van macbook pro aluminium)
Ik las ook iets over GPS ingebouwd, kan jij/iemand anders dat bevestigen? Schijnt beschikbaar te zijn via het thinkvantage menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
JottemJ schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:09:
[...]

Ik las ook iets over GPS ingebouwd, kan jij/iemand anders dat bevestigen? Schijnt beschikbaar te zijn via het thinkvantage menu?
De thinkpad edge (NUD2EMH) in de pricewatch heeft geen GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
lordMocro schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:54[/message]:
[...]

thinkpad egde:
mooier (imo)
3g ingebouwd
trackpoint
bouwkwaliteit

ul30:
- dikke 2-3 uur langere accuduur
- goedkoper

Als je de thinkpad edge niet mooi vindt dan ben je snel klaar, dan zou ik gewoon voor de asus ul30 gaan. Tenzij je een goede keyboard en/of een trackpoint heel belangrijk vindt.
Ik zag dat je in ieder geval een review hebt geplaatst van de Lenovo. Volgens mij heb je 'm pas sinds afgelopen week, maar ga je de review nog uitbreiden?

[ Voor 121% gewijzigd door MDXTweaker op 08-03-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
MDXTweaker schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Ik zag dat je in ieder geval een review hebt geplaatst van de Lenovo. Volgens mij heb je 'm pas sinds afgelopen week, maar ga je de review nog uitbreiden?
Jawel, kga later deze week een review(tje) schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Vin87 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:44:
Ik wil binnen nu en een maand een 12" - 14" Thin and Light Notebook aanschaffen. Allereerst dus bedankt voor alle info in dit onderwerp. Het zal een Sony of Asus moeten worden, alleen er is (nog) geen laptop die aan mijn eisen kan voldoen:

-12" - 14"
-Thin and Light
-Intel i-series CPU
-Switchable GPU
-Verlicht tobo
-Max €1000

Heel interessant overzicht, maar qua uiterlijk toch allemaal niet zo mooi en waarom geen witte versies :(

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de link!

Erg mooi overzicht inderdaad. Ik zie dat naast de reeds aangekondigde UL30Jt en de UL80Jt de PL30Jt en de PL80Jt verschijnt.

De PL serie heeft dezelfde specs als de UL serie alleen heeft de PL non-glossy display (zie aan de onderkant van de afbeelding bij "Display")! :D Ben blij dat Asus de mogelijkheid overweegt (want het valt nog te bezien of deze modellen ook nog daadwerkelijk hier komen). Verder zie ik bij de PL serie staan:
New design with aluminum LCD lid and rubber painting palm rest
En bij de UL staan:
Smudge-proof satin-brushed aluminium LCD lid and palm rest
Ik weet niet wat hier precies mee bedoeld wordt, maar het beste kan je daar ook wachten op real life foto's, maar zoals op de eerdere foto's van de UL80Jt ziet het er in ieder geval naar uit dat het in ieder geval minder glossy wordt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 08-03-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Regeneration schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:27:
[...]

Bedankt voor de link!

Erg mooi overzicht inderdaad. Ik zie dat naast de reeds aangekondigde UL30Jt en de UL80Jt de PL30Jt en de PL80Jt verschijnt.

De PL serie heeft dezelfde specs als de UL serie alleen heeft de PL non-glossy display (zie aan de onderkant van de afbeelding bij "Display")! :D Ben blij dat Asus de mogelijkheid overweegt (want het valt nog te bezien of deze modellen ook nog daadwerkelijk hier komen). Verder zie ik bij de PL serie staan:

[...]

En bij de UL staan:

[...]

Ik weet niet wat hier precies mee bedoeld wordt, maar het beste kan je daar ook wachten op real life foto's, maar zoals op de eerdere foto's van de UL80Jt ziet het er in ieder geval naar uit dat het in ieder geval minder glossy wordt. :)
Jij lijkt wel verstand van zaken te hebben, daarom een vraagje:

Hier en daar (o.a. op het forum van Notebookreview) wordt beweert dat zowel de U-serie als de UX-serie over toetsenbord verlichting beschikken, weet jij daar meer van? Ik zit zelf namelijk te wachten op de U30JC of de U-bamboo series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vin87 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:19:
[...]
Jij lijkt wel verstand van zaken te hebben, daarom een vraagje:

Hier en daar (o.a. op het forum van Notebookreview) wordt beweert dat zowel de U-serie als de UX-serie over toetsenbord verlichting beschikken, weet jij daar meer van? Ik zit zelf namelijk te wachten op de U30JC of de U-bamboo series.
Ik haal mijn info ook gewoon van het internet vandaan. Als ik op de Asus website kijk zie ik bij de UX30 niet iets als "illuminated keyboard" staat. Bij bijvoorbeeld de U20 en de U80 zie ik dat wel staan. De U series zou dan inderdaad aan je eerder genoemde wensen kunnen voldoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Regeneration schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:57:
[...]

Ik haal mijn info ook gewoon van het internet vandaan. Als ik op de Asus website kijk zie ik bij de UX30 niet iets als "illuminated keyboard" staat. Bij bijvoorbeeld de U20 en de U80 zie ik dat wel staan. De U series zou dan inderdaad aan je eerder genoemde wensen kunnen voldoen. :)
Klopt helemaal, maar ga je dan hier>"which U are you">UX kijken, dan staat het daar weer wel, terwijl het in geen enkele review naar voren komt .. Ik zie door de bomen het bos niet meer 8)7 Daarbij vind ik de UX serie qua design het mooiste, alleen is die flink verouderd (wordt geleverd met Vista en in Nederland alleen met een core2solo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vin87 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:56:
[...]
Klopt helemaal, maar ga je dan hier>"which U are you">UX kijken, dan staat het daar weer wel, terwijl het in geen enkele review naar voren komt .. Ik zie door de bomen het bos niet meer 8)7 Daarbij vind ik de UX serie qua design het mooiste, alleen is die flink verouderd (wordt geleverd met Vista en in Nederland alleen met een core2solo...)
Oh, dan zit het er waarschijnlijk wel op. Wel vreemd waarom ze het dan niet vermelden op de productpagina. Deze UX30 is inderdaad wel wat verouderd en volgens het overzicht die je had gevonden zijn (nog) geen nieuwe modellen hiervan aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Dit nieuws gaat veel mensen hiero blij maken :)

MSI komt met Core i5 gebaseerde X360!!
Over de afgelopen maanden heb ik veel mensen met lof en liefde horen praten over het uiterlijk, design en build quality van de X300 serie laptops van MSI. Het zijn mooie, ronde, dunne laptops met een zeer schappelijk prijskaartje. Vooral de X340 gooit hoge ogen!
Maar veel mensen namen de laptop uiteindelijk niet vanwege gebrekkige specs en prestaties. Zo is de X340 uitgerust met een trage single core Celeron CULV.

Nou, MSI heeft er naar geluisterd, en komt binnenkort met de nieuwe X360 serie laptops.
Gebaseerd op Intel Arrendale processors, dualcore 32nm processors van de Core i5 UM serie zal de X360 qua prestaties veel kont schoppen! Maar het design is precies zoals het hoort, en de accutijd zal rond de 9 uur liggen!
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/Cebit/x360-msi.jpg

Al met al verwacht men dat de prijs niet heel veel hoger zal zijn dan de X340. Ik hoop rond de €500.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de meeste van die laptops zo lelijk. Ik heb nu een DM3 en deze vind ik nog mooi, maar nog steeds jammer dat de onderkant niet egaal is, zoals bijv. bij een Macbook Pro. Alleen kan ik echt niet werken met OS X en Macs zijn te duur voor mij, dus zijn er ultraportables die eruitzien als MBP's? Daarmee heb ik het over een chiclet tobo + vierkant-achtig look met dus een vlakke onderkant en de zijkant ook vlak met niets uitstekend, en het liefst ook geen varierende dikte.

Die Asus PL30Jt ziet er als interessantst uit als opvolger (ik wil een intel cpu voor langere batteirj + switchable gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Sony Vaio's?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
GENETX schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:07:

Sorry voor het weer aanhalen van dit onderwerp, maar elke guide die ik kan vinden op internet zegt dat ik een windows disc nodig heb... Probleem is, die heb ik niet bij mijn wind gekregen, (vandaag binnen super blij mee!) nou vroeg ik me af hoe dit wel te doen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:11:

Over de afgelopen maanden heb ik veel mensen met lof en liefde horen praten over het uiterlijk, design en build quality van de X300 serie laptops van MSI. Het zijn mooie, ronde, dunne laptops met een zeer schappelijk prijskaartje. Vooral de X340 gooit hoge ogen!
Maar veel mensen namen de laptop uiteindelijk niet vanwege gebrekkige specs en prestaties. Zo is de X340 uitgerust met een trage single core Celeron CULV.

Nou, MSI heeft er naar geluisterd, en komt binnenkort met de nieuwe X360 serie laptops.
Gebaseerd op Intel Arrendale processors, dualcore 32nm processors van de Core i5 UM serie zal de X360 qua prestaties veel kont schoppen! Maar het design is precies zoals het hoort, en de accutijd zal rond de 9 uur liggen!
[afbeelding]

Al met al verwacht men dat de prijs niet heel veel hoger zal zijn dan de X340. Ik hoop rond de €500.

Bron
Mooi maar ik denk dat die never nooit 500 euro gaat kosten , ik zeg 800 euro als die net uitkomt .
zo te zien ook een mooi chicklet toetsenbord .

Alpac zit dit zomervakantie in de US ik hoop tot dan een paar leuke nieuwe modellen uitkomen , want sowieso word er 1 vandaar gehaald .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickjet2 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:27:
[...]

Sorry voor het weer aanhalen van dit onderwerp, maar elke guide die ik kan vinden op internet zegt dat ik een windows disc nodig heb... Probleem is, die heb ik niet bij mijn wind gekregen, (vandaag binnen super blij mee!) nou vroeg ik me af hoe dit wel te doen?

alvast bedankt
Even van een ander lenen, of gewoon ergens anders ( het web is groot ;) ) eentje vandaan halen. De code zit namelijk wel op je laptop, dus je kan elke dvd of image gebruiken in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17

[afbeelding]

Bron
Denk rond de 600 a 700 euro. Zeker geen 500 euro, dat is niet realistisch! Hopelijk komt er ook een witte versie. Het lijkt erop dat bijna niemand meer witte then en light notebooks maakt!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Bedankt voor je nieuwbericht maar je laat wel een belangrijk detail buiten beschouwing. De X340 heeft een toetsenbord dat in veel gevallen beneden alle peil is. En een touchpad zonder scroll zone.

Dat MSI zulke laptops durft uit te leveren terwijl ze op de hoogte zijn van het toetsenbord probleem geeft te denken.

Ik heb de mijne gelijk terug gestuurd. Laten we hopen dat MSI z'n zaakjes nu wel op orde heeft.

Overigens zal de accu om 9 uur te kunnen halen de laptop een stuk dikker maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 10-03-2010 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Philflow schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 05:42:
Bedankt voor je nieuwbericht maar je laat wel een belangrijk detail buiten beschouwing. De X340 heeft een toetsenbord dat in veel gevallen beneden alle peil is. En een touchpad zonder scroll zone.
Kwam dit ook naar voor in de review van Terw_Dan?

De touchpad van mijn U230 is dezelfde als die van de X340 dan, verrassend. Dat het toetsenbord zo slecht is verbaast me, hiero is hij ontzettend goed. Volgens mij gaan ze voor de X360 een chicklet tobo gebruiken, dus dat probleem gaat zich niet meer voordoen.

Verder wat de prijs betreft, tot nu toe zijn al de X340's heel aardig geprijsd, goedkoop zelfs. Dat merk je ook aan de gebruikte componenten (touchpad enzo). Ik kan me niet voorstellen dat ze nu ineens top dollar gaan vragen. 500€ is misschien wat optimistisch, maar een kleine 600€ moet toch wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 13:47
Mensen deze week is er een kortingsbon van 120 euro ex btw voor de meeste vostro notebooks. Dus als je nog een portable notebook zoekt, kijk even naar de vostro 1220, 1320, v13 en de nieuwe 3300 zou ik zeggen. Je kan nog extra korting krijgen door te betalen met je een cc en windows te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
karakedi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:42:
Mensen deze week is er een kortingsbon van 120 euro ex btw voor de meeste vostro notebooks. Dus als je nog een portable notebook zoekt, kijk even naar de vostro 1220, 1320, v13 en de nieuwe 3300 zou ik zeggen. Je kan nog extra korting krijgen door te betalen met je een cc en windows te weigeren.
Goede tip! Ik keek even naar de prijs en je kan er nu een (V13 SU7300) voor ongeveer 550 euro incl. BTW en levering krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 13:47
Als je met je creditcardbetaald en via haalmeeruitjecard.nl naar dell gaat krijg je nog 4% achteraf korting over het bedrag ex btw. En ene refund aanvragen levertje je ook nog een 40 euro op. Voor 500 euro heb je dan een leuk systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Iemand al enig idee over de accuduur van die Vostro 3300 modellen? ik zie een 4 cells 40WHR accu en optioneel een 8 cells (die ik overigens nergens kan kiezen).

Vraag me af wat je kan verwachten aan accuduur met een i3 of i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:16
Heb de Vostro V13 (U7300, 4 GB ram, 320 gb hdd) afgelopen zondagavond bij OBCS besteld en betaald, dinsdag had ik hem in huis.

Geweldig apparaatje, maar het enige wat ik jammer vind is de lawaaiige harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
Ik heb mijn MSI Wind12 U230 nou 2 dagen! en hier is mijn ervaring.

zo rond 5 uur ging de deurbel, een paketje met natuurlijk daarin mijn u230.
Dus ik alles uitgepakt, laptop aan, instellingen gedaan ect.

Wat me gelijk al opviel was de hoeveelheid extra software je verplicht moest instaleren dat proces. Maar dat was blijkbaar nog lang niet alles! De laptop staat er vol mee. Z'n 20 progamma's die msi er voor je opzet, de helft demo's de anderre helft dingen waar je nooit iets mee doet. Een helse klus om dat er allemaal af te halen maar naar een uurtje was het me gelukt, de laptop was clean. Toen even 2GB DDRII 800 erbij gezet, ik moet zeggen dat was best een vervelend klusje. Vooral omdat ik het nog nooit eerder in een laptop had gedaan. Maar dat was gelukkig helemaal goed gekomen.

Toen ben ik begongen met het updaten van al mijn drivers, kijken naar wat progamma's zoals winrar en cpuID (CPU-Z). Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat de eco knop 6 vershillende standen heeft voor elk gebruik wel eentje, die standen hebben invloed op de processor snelheid.

Ik besloot om 3Dmark06 te instaleren en te draaien, 1006 punten, dat viel tegen, ik zie om mij heen dat die stock toch wel de 1100 kan halen. Ook zijn er vershilende filmpjes op youtube van gamede medebezitters van de u230, wat ik ook doe ik haal altijd een stuk lagerre framerates met de zelfde instellingen. Wat me eigenlijk ook al opviel was de stottering als je een window opend of sluit, de animatie stotterd, Ik vindt dit zeer storend en had ook niet zoiets verwacht.

Nou ben ik dus aan het kijken of ik de 64bit versie ga proberen, deze zou ik eerst ergens van het web af moet trekken omdat ik geen dvd erbij kreeg. Alleen ben ik niet zo handig in dit gehele proces. Maar ik ga mijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Kreeg gisteren de Vaio Y binnen. Superbe apparaatje, mooi stevig! Geen rare bijgeluiden, stil en als de ventilator eens draait bijv. bij installatie van bepaalde programma's, dan is 't een niet storend blazen waar niemand last van zou hebben in bijv. een bibliotheek/studieruimte.

't Eerste wat opvalt als je het scherm opendoet is hoe precies en soepel dat gaat; heel gesmeerd zou ik haast zeggen. In tegenstelling tot het stugge scharnier van m'n Asus is de schermstand precies te bepalen; wanneer je 't scherm opendoet en loslaat blijft 'ie ook in exact die stand zonder dat 'ie nog iets terugveert. Kleinigheidjes, maar toch, 't is erg prettig als het zo gaat.

't Touchpad werkt zoals een touchpad hoort te werken: glijdt goed en nauwkeurig. Verder natuurlijk multitouchondersteuning wat gewoon handig is als je even iets wilt uitvergroten bij bijv. bepaalde websites.

't Toetsenbord is ook zeer prettig in 't gebruik, geen flex, en 't ziet er strak uit.

Batterijduur nog niet uitgeprobeerd.

Had overigens eindelijk een voor mij ideale sleeve gevonden: Brenthaven Eclipse I, met onopvallend handvat en een extra vak voor documenten/adapter. Als het goed is voor 18,- bij Macstuff. Staat geloof ik geadverteerd als macbook/pro sleeve, maar dat zal wel loslopen.
'k Wilde geen simpele neopreen sleeve, want dan zit je weer met de adapter, en als je wel een neopreen sleeve met zijvak had, zat er geen fatsoenlijk handvat aan (of een uitstekend geval) en kostte dat nog minstens 25,- tot 30,-. Een echte laptoptas vind ik teveel van 't goede voor een 13.3" en zelf gebruik ik nog weleens een rugzak voor op de uni dus daar zou de Eclipse ook nog mooi inpassen. Op deze manier heb ik het beste van 2 werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
nickjet2 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:59:
Ik heb mijn MSI Wind12 U230 nou 2 dagen! en hier is mijn ervaring.

zo rond 5 uur ging de deurbel, een paketje met natuurlijk daarin mijn u230.
Dus ik alles uitgepakt, laptop aan, instellingen gedaan ect.

Wat me gelijk al opviel was de hoeveelheid extra software je verplicht moest instaleren dat proces. Maar dat was blijkbaar nog lang niet alles! De laptop staat er vol mee. Z'n 20 progamma's die msi er voor je opzet, de helft demo's de anderre helft dingen waar je nooit iets mee doet. Een helse klus om dat er allemaal af te halen maar naar een uurtje was het me gelukt, de laptop was clean. Toen even 2GB DDRII 800 erbij gezet, ik moet zeggen dat was best een vervelend klusje. Vooral omdat ik het nog nooit eerder in een laptop had gedaan. Maar dat was gelukkig helemaal goed gekomen.

Toen ben ik begongen met het updaten van al mijn drivers, kijken naar wat progamma's zoals winrar en cpuID (CPU-Z). Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat de eco knop 6 vershillende standen heeft voor elk gebruik wel eentje, die standen hebben invloed op de processor snelheid.

Ik besloot om 3Dmark06 te instaleren en te draaien, 1006 punten, dat viel tegen, ik zie om mij heen dat die stock toch wel de 1100 kan halen. Ook zijn er vershilende filmpjes op youtube van gamede medebezitters van de u230, wat ik ook doe ik haal altijd een stuk lagerre framerates met de zelfde instellingen. Wat me eigenlijk ook al opviel was de stottering als je een window opend of sluit, de animatie stotterd, Ik vindt dit zeer storend en had ook niet zoiets verwacht.

Nou ben ik dus aan het kijken of ik de 64bit versie ga proberen, deze zou ik eerst ergens van het web af moet trekken omdat ik geen dvd erbij kreeg. Alleen ben ik niet zo handig in dit gehele proces. Maar ik ga mijn best doen.
Als je nog tips en hulp nodig hebt, laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
LaptopSmurf schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:13:
Heb de Vostro V13 (U7300, 4 GB ram, 320 gb hdd) afgelopen zondagavond bij OBCS besteld en betaald, dinsdag had ik hem in huis.

Geweldig apparaatje, maar het enige wat ik jammer vind is de lawaaiige harde schijf.
Iets te vroeg gejuicht, vanochtend bij het uit de standby halen van de laptop kreeg ik volgende strepen over het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/alten267/v13scherm.jpg

Toch maar even een mail gestuurd met de vraag om omruiling :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
LaptopSmurf schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:04:
[...]

Iets te vroeg gejuicht, vanochtend bij het uit de standby halen van de laptop kreeg ik volgende strepen over het scherm:

[afbeelding]

Toch maar even een mail gestuurd met de vraag om omruiling :'(
Ach ja, wees blij dat RIAA en Brein niet kunnen lezen welke TV series jij illegaal download :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

off-topic, downloaden van tv-series is in Nederland nog steeds volledig legaal...

On-topic: zijn die strepen permanent nu? Of alleen nadat je hem uit sleep haalt? Kan dan ook een softwareprobleem (driver) zijn lijkt me. Maargoed, van je garantie gebruik maken is natuurlijk prima :)

[ Voor 53% gewijzigd door woekele op 11-03-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
woekele schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:11:
off-topic, downloaden van tv-series is in Nederland nog steeds volledig legaal...

On-topic: zijn die strepen permanent nu? Of alleen nadat je hem uit sleep haalt? Kan dan ook een softwareprobleem (driver) zijn lijkt me. Maargoed, van je garantie gebruik maken is natuurlijk prima :)
Na een reboot niets meer gezien van strepen, zou het inderdaad iets driverachtigs kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het kan, maar kan ik niet met zekerheid zeggen (kan zo 1-2-3 niks op google vinden). Als je net een nieuwe pc hebt, hoort het allemaal gewoon te werken, vooral als het voorgeïnstalleerd is. Is dat niet het geval, gewoon het probleem neerleggen bij de leverancier. Is het trouwens reproduceerbaar? Als in elke keer strepen als je hem uit sleep haalt? PS: misschien moet dit wel naar een eigen topic :) Aangezien het nu teveel over 1 specifiek probleem met 1 specifieke laptop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Net even de PW ingedoken met de volgende eisen: HDMI, scherm 11,6" of kleiner, 1366x768 resolutie...
En zag dat de pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-414G50N in de PW staat voor een bedrag van 550,-

Iemand nog meer pics dan deze:
Daar is de buitenkant wit terwijl hij in de PW staat met een zilveren buitenkant... of is dat schijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
LaptopSmurf schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:13:

Het is wel fijne dat er een rappe HD in zit maar hij maakt wel een hoop noise idd..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
nickjet2 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:27:
[...]

alvast bedankt
Dit had ik trouwens over het hoofd gezien. Als je die USB ISO tool van Microsoft hebt gevonden heb je nog een ISO nodig. Die kan hier vinden: http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/

Met dank aan Philflow voor de link :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
maratropa schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:51:
[...]

Het is wel fijne dat er een rappe HD in zit maar hij maakt wel een hoop noise idd..
Gelijk vervangen door een fluisterstille 160 GB harddisk.

Nu even sparen voor een SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
woekele schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:43:
Het kan, maar kan ik niet met zekerheid zeggen (kan zo 1-2-3 niks op google vinden). Als je net een nieuwe pc hebt, hoort het allemaal gewoon te werken, vooral als het voorgeïnstalleerd is. Is dat niet het geval, gewoon het probleem neerleggen bij de leverancier. Is het trouwens reproduceerbaar? Als in elke keer strepen als je hem uit sleep haalt? PS: misschien moet dit wel naar een eigen topic :) Aangezien het nu teveel over 1 specifiek probleem met 1 specifieke laptop gaat.
Ik ga uit van een incident, kan het niet reproduceren, laptopje werkt nu tadelloos. Moet wel zeggen dat ik de laptop met XP voorgeinstalleerd kreeg, daarna dus zelf Windows 7 op gezet mbv de installatiecd.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.