[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Jahoor is gewoon VGA kwaliteit, oftewel 640x480 pixeltjes =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ipazza schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:19:
Dus jij verwacht dat het Asus UL80JT model met:

14" 1600 x 900, i5 520M, GF 330M, 500GB, 4GB, W7 prof, Blu-ray brander, HDMI, Bluetooth, 2 jaar garantie

maar 700 euro gaat kosten ? Ik verwacht niet dat de Asus ul80jt niet in de buurt komt van de specs/kwaliteit.

Nog steeds geen reactie van Sony, ik wil die *piep* CW serie aanpassen!
Ik heb Sony gesproken en binnenkort(deze maand) wordt de CW configureerbaar in Nederland, je kan dezelfde opties kiezen als in de UK( zie: www.sonystyle.co.uk ). Ik zit er zelf ook op te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
CWH schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:12:
Nog twee kleine vraagjes; de HP heeft SATA 300, de Acer 150. Merk ik hier in de praktijk veel van.
Merk je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Belgen hebben een zeer goede deal: HP DM3 SU7300 en GM105 587 eur. (azerty toetsenbord)
http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaL2dmTqtm

In Nederland betaal je er 700 voor en krijg je een SU4100.
http://www.kieskeurig.nl/...a/prijzen/891386/#prijzen

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 16-02-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 21:00
Er staat een Sony Vaio Y review op laptopmag, mocht dit nog niet gezegd zijn hier. In ieder geval heeft 'ie een zeer goede touchpad, zeker t.o.v. de DM3 (toegegeven, dat is kat in het bakkie).

Verder nog een unboxing op youtube (niet dat Zweedse filmpje) met enkele nuttige praktijkervaringsreacties.

Voor mij is de touchpad van de DM3 wel een afknapper. Je snapt werkelijk niet wat HP met zo'n hoogglans-en-toch-stroef-touchpad doet. Bij de DV-modellen lees je ook altijd weer negatieve reacties over de touchpad, en toch leren ze er niks van bij HP.

Gehoorde tegenargumenten: 'dan hang je er een muis aan' of: 'wordt vanzelf wel glad' (door vet, zweet en talg). Weet niet hoe het met anderen hier is, maar het irriteert me dat zoiets simpels als een touchpad niet 100% functioneert. Echt zonde van die prachtlaptop.

't Zou voor mij iig een reden zijn om 'm te laten liggen en voor de Vaio Y te gaan. De UL30 is leuk qua specs, maar heeft dan weer zo'n zwarte glanzende palmrest en dus ziet 'ie er al gauw afgeleefd uit. Altijd wel wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49
Alienware M11x is gelist in de Pricewatch.
799€ zo te zien.

Nou stelletje bikkels, wie gaat hem halen 8) ?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is al enkele dagen bekend, zijn ook al besteld: [Ervaringen] Alienware producten - Deel 1 :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightningWave
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Hallo, ik heb een vraagje over mijn laptop keuze.

Ik kan een laptop kopen met Intel SU7300 en Geforce G105

of een soortgelijke laptop met Intel SU9400 met ATI HD4330

Wat ik mij nu afvroeg is welke van deze pc's het beste is voor het afspelen van 720P HD filmpjes, de processor schijnt niet zo veel te schelen.

Waar mijn twijfel vooral in zit is in de ondersteuning van de beide videokaarten door verschillende programma's voor Hardware decoding van HD signaal.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Afgelopen dinsdag heb ik een acer 1810tz ontvangen. Echter irriteer ik mij behoorlijk aan de flex van het toetsenbord, met name aan de linkerkant. Als ik daar een toets indruk voel ik de rest meeveren.

Sta ik met de 7 dagen retourgarantie in mijn recht om de laptop om deze reden retour te sturen? En maakt het dan uit dat ik de stickers al heb verwijderd en dat ik ook bloatware van de laptop heb verwijderd?

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
Philflow schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:52:
Sony wil ook nog weleens een beter scherm gebruiken dan Asus, Acer, Dell en HP.

De 13" schermen van die laatsten zijn allemaal redelijk washed out, met een contrast van niet meer dan 200:1. Ook is de verticale kijkhoek minimaal.
De opmerking van Philflow kan ik volledig beamen. Mijn Acer Timeline is ook redelijk washed out. Verder een prima laptop, maar het scherm is matig. Het is zelfs de eerste keer dat ik na calibratie met mijn Spyder 2 minder tevreden ben met het resultaat dan de standaard instelling (zonder calibratie).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hij mag binnen 7 dagen retour, maar moet dan nog wel in verkoopbare staat zijn. Dat lijkt me zo een beetje tegen te vallen.

@lightningwave, volgens mij ondersteunen beide kaarten gewoon dxva. Dus .mkv x264 zal ze allebei wel lukken, met dezelfde software (mpc-hc of zelfs wmp in win7)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Kasj schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:26:
Afgelopen dinsdag heb ik een acer 1810tz ontvangen. Echter irriteer ik mij behoorlijk aan de flex van het toetsenbord, met name aan de linkerkant. Als ik daar een toets indruk voel ik de rest meeveren.

Sta ik met de 7 dagen retourgarantie in mijn recht om de laptop om deze reden retour te sturen? En maakt het dan uit dat ik de stickers al heb verwijderd en dat ik ook bloatware van de laptop heb verwijderd?
ik zou hem gewoon RMA sturen.(dus gewoon vermelden wat er aan de hand is)..heb ik ook gedaan met een asus laptop en heb gewoon het aankoopbedrag teruggekregen.
nadeel kan zijn dat hij ter reparatie wordt aangeboden en met acer kan dat heeeeeeeeeeeeeel lang duren.

• BB333
  • Laatst online: 25-11-2024
@hierboven. Zelf heb ik op 26-01 reparatieaanvraag ingediend voor Acer. Product werd opgehaald door UPS en nu krijg ik gister 17-02 een mailtje dat mijn accu is gerepareerd. Morgen verwacht ik hem terug. Al met al is het dus nog best snel.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Korte review Asus UL30-VT : http://laptoplogic.com/reviews/asus-ul30vt

De nieuwe serie schijnt een betere/degelijkere behuizing te hebben dan de beginproduktie van dit model.

--

Bestaan er overigens geen externe videokaarten die je eventueel zou kunnen gebruiken als je T&L aan het lichtnet hangt?

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:16
Heb afgelopen maandag voor een collega de HP Pavillion DV3-2350ed (13,3 inch, 2,4 Ghz processor, 4 GB ram en 500 GB hdd) besteld, werd gisteren al afgeleverd.

Heb hem gelijk even geïnstalleerd met onze Windows 7 licentie (x64). Best wel redelijk apparaatje, maar wat een blaasbakken zijn die Pavillions toch.

Maar goed, hij wilde persé die........wel jammer van dat glanzende scherm......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor de geinteresseerden in de 500GB Hitachi 7k500 performance, ik heb hier een review geschreven.
MacGyver007 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:00:
Voor mij is de touchpad van de DM3 wel een afknapper.
Het is geen top touchpad, dat ben ik met je eens. Maar na 2 weken is ie absoluut niet stroef meer en werkt het goed genoeg. De stroefheid wordt ook veroorzaakt door sticker residu.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 19-02-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
LightningWave schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:50:
Hallo, ik heb een vraagje over mijn laptop keuze.

Ik kan een laptop kopen met Intel SU7300 en Geforce G105

of een soortgelijke laptop met Intel SU9400 met ATI HD4330

Wat ik mij nu afvroeg is welke van deze pc's het beste is voor het afspelen van 720P HD filmpjes, de processor schijnt niet zo veel te schelen.

Waar mijn twijfel vooral in zit is in de ondersteuning van de beide videokaarten door verschillende programma's voor Hardware decoding van HD signaal.
Nou lightningWave dat zit wel snor. Over het algemeen kunnen die kaarten ook wel makkelijk HD afspelen. Het zijn geen chipset GPU's hè, maar dedicated GPU's. Crysis spelen op die dingen gaat niet zo makkelijk maar een lekker potje UT2K4 lukt ook nog wel :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Seroo schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:21:
Nou lightningWave dat zit wel snor. Over het algemeen kunnen die kaarten ook wel makkelijk HD afspelen. Het zijn geen chipset GPU's hè, maar dedicated GPU's. Crysis spelen op die dingen gaat niet zo makkelijk maar een lekker potje UT2K4 lukt ook nog wel :9 .
Unreal Tournament 3 zal ook prima lukken hoor, geloof me :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Ik heb sinds half 2009 een Samsung NC20, die ik met plezier en tevredenheid gebruik.

Nu heb ik de mogelijkheid om een nieuw laptopje te nemen voor ongeveer dezelfde prijs (€ 475) en deze in te ruilen tegen een ander 12" laptopje (liever niet kleiner dan dat).

Het dilemma: ik kan geen betere optie vinden dan de NC20. Enige wat me te binnen schiet is een Samsung N510, die echter weer een iets kleiner scherm heeft en voor de rest niet een wezenlijke vooruitgang biedt.

Ik ben nu ook aan het kijken naar de Asus EEE PC 1201HA. Kan ik weinig over vinden, maar de foto's van Asus zien er prachtig uit. Helaas is het ding wel erg sloom schijnbaar (Atom Z520). Hij heeft helaas ook zo'n nieuw soort toetsenbord, terwijl ik dat van de NC20 nou juist zo fijn vindt. Misschien is het wennen, maar eens uitproberen in een winkel.
1101HA heeft een nog betere accuduur, maar verder geen voordelen. De accuduur van mijn NC20 voldoet in de meeste situaties al, daar haal ik meestal 5-6 uur mee met WIFI aan en wat internetten/tekstverwerken.

Verder is er nog de Asus EEE PC 1201N, die op zich interessant is. Maar die heeft wel weer een fiks kortere accuduur.

Conclusie: het is het allemaal net niet.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Dionamuh schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:45:
Ik heb sinds half 2009 een Samsung NC20, die ik met plezier en tevredenheid gebruik.

Nu heb ik de mogelijkheid om een nieuw laptopje te nemen voor ongeveer dezelfde prijs (€ 475) en deze in te ruilen tegen een ander 12" laptopje (liever niet kleiner dan dat).

Het dilemma: ik kan geen betere optie vinden dan de NC20. Enige wat me te binnen schiet is een Samsung N510, die echter weer een iets kleiner scherm heeft en voor de rest niet een wezenlijke vooruitgang biedt.

Ik ben nu ook aan het kijken naar de Asus EEE PC 1201HA. Kan ik weinig over vinden, maar de foto's van Asus zien er prachtig uit. Helaas is het ding wel erg sloom schijnbaar (Atom Z520). Hij heeft helaas ook zo'n nieuw soort toetsenbord, terwijl ik dat van de NC20 nou juist zo fijn vindt. Misschien is het wennen, maar eens uitproberen in een winkel.
1101HA heeft een nog betere accuduur, maar verder geen voordelen. De accuduur van mijn NC20 voldoet in de meeste situaties al, daar haal ik meestal 5-6 uur mee met WIFI aan en wat internetten/tekstverwerken.

Verder is er nog de Asus EEE PC 1201N, die op zich interessant is. Maar die heeft wel weer een fiks kortere accuduur.

Ik wil niet storen, maar dit zijn voornamelijk netbooks. Grote weliswaar, maar wel netbooks.
Er zijn beter topics om dit te bespreken.

Maar om je wel te helpen, is een ultra thin niet iets voor jou :P ?
Als je een "netbook vervanger" zoekt kan ik het beste de HP DM1 of Acer 1810TZ aanraden. Iets duurder dan de netbooks die je behandeld, maar wel een stukkie krachtiger. Op CPU/Ram/HDD gebiedt dan, de N510 kan grafisch er nog best tegen aan! Accutijd is hetzelfde of beter bij ultra thins.

Als je die Asus 1201N mooi vindt, misschien is het dan een idee om op de Asus 1201T te wachten? Zelfde design maar wel krachtiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Oh, pardon. :P Ik zag een 12" MSI Wind staan in de OP, maar dat is helemaal geen netbook natuurlijk.

Ik had inderdaad al iets gelezen over een Asus 1201 met betere specs, misschien maar even afwachten nog.
En misschien ook maar eens naar een ultra thin kijken..

Bedankt voor je suggesties! :)

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Zijn er hier mensen met ervaring betreffende de volgende HP series :

HP ProBook 4310s
HP EliteBook 8440p

De 8440p zou ook met nvidia kaart te krijgen moeten zijn.
Gaat me trouwens niet om deze 2 met elkaar te vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Renkie op 21-02-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Het verschil tussen 12.1" en 11.6" lijkt me verwaarloosbaar. Acer 1810tz en HP DM1 zijn dan de beste opties imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Heb de DM3, 3810T en Vaio Y, S en CW bekeken in de winkel. Het eerste wat me opviel was dat de CW nogal dik overkomt; alsof 'ie op een andere laptop gestapeld was. De 3810T die er stond bleek een wat wiebelig toetsenbord te hebben met 'n beetje los overkomende toetsen. Uit wat ik in reviews en reacties opmaak, moet dit welhaast een slecht exemplaar geweest zijn. Wellicht is 'ie al stevig mishandeld door winkelend publiek.

Verder zag de DM3 er goed uit, maar kon z'n touchpad me niet overtuigen. Ik kende die al van de DV5 van 'n vriend van me en hij werkt er weliswaar dagelijks op maar voor mij voelde het toch niet optimaal.

De Y en S kwamen op mij het degelijkst over, topkwaliteit! Ik had dan wel weer gelezen dat er een piepend geluid van de processor kan komen wat te maken heeft met 'n bepaalde activiteitsstatus/modus v/d processor. Nu zag ik op youtube een unboxing met vrij uitgebreide commentaren en inderdaad een vermelding daarvan. Let wel: de unboxer hoorde het pas nadat hij daarop gewezen was in de comments en als hij z'n oor zowat tegen de laptop legde. Dus ws mee te leven? Iemand daar ervaring mee?

Nu vroeg ik mij af: heeft het meerwaarde om de Vaio S te kopen t.o.v. de Y, los van dat eventuele piepen? Het enige wat anders is t.o.v. de Y (in NL althans) is de processor (i3) en de aanwezigheid van een optisch station. De Nvidia-kaart zit er hier niet eens in. Of dat 200,- waard is...

Misschien blijkt een Lenovo u450p dan toch opeens een interessante optie, met 2.1kg zit ie qua gewicht dichtbij 13.3" laptops. Hiervan las ik overigens dat er een probleem lijkt te zijn met de 'fan threshold': hij slaat al aan bij 35 graden. Dit werd door de gebruikers als storend ervaren en ook door Lenovo onderkend. Of dit een biosprobleem was of hardwarematig werd nog niet duidelijk uit de betreffende thread.

[ Voor 23% gewijzigd door MacGyver007 op 21-02-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Zo, ik ben heel ver met de review voor mn MSI U230.
Heb vandaag en gister filmpjes gemaakt over hoe goed/slecht hij kan gamen.
Mijn conclusie van de ongeveer 20 games die ik geprobeerd heb, zijn er slechts 2 niet echt te spelen.
Crysis en GTA IV. Het is wel een beetje te verwachten he ;)

Ik ben heel tevreden. De Call of Duty, Modern Warfare games, mijn favos, draaien allebei prima.
Battlefield 2 (die ik speciaal via Steam heb gekocht om overal te kunnen spelen op mn U230) draait op Low/Medium op native resolutie, helemaal scherp!
Unreal Tournament 3 draait ook als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@ MacGyver007.
Ik ben in het bezit van een 3810Z maar ik herken je bezwaren m.b.t. bouwkwaliteit niet. Wat is volgens jou dan onder de maat, kan je wat specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Zo dan.... Een paar dagen echt goed aan gewerkt, maar hij is af!!

Mijn gigantisch lange review van de MSI U230 :P

Laat maar weten wat jullie er van denken :)

Als jullie nog vragen hebben, komt u maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
XanderDrake schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:33:
Zo dan.... Een paar dagen echt goed aan gewerkt, maar hij is af!!

Mijn gigantisch lange review van de MSI U230 :P

Laat maar weten wat jullie er van denken :)

Als jullie nog vragen hebben, komt u maar!!
Aan de foto's te zien is het wel een super vingervlekken magneet! Eerste wat mij opviel, ga je review lezen. U230 lijkt wel een leuke tussenoplossing netbook<->laptop.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

MacGyver007 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:03:
de comments en als hij z'n oor zowat tegen de laptop legde. Dus ws mee te leven? Iemand daar ervaring mee?

Nu vroeg ik mij af: heeft het meerwaarde om de Vaio S te kopen t.o.v. de Y, los van dat eventuele piepen? Het enige wat anders is t.o.v. de Y (in NL althans) is de processor (i3) en de aanwezigheid van een optisch station. De Nvidia-kaart zit er hier niet eens in. Of dat 200,- waard is...
Een i3 vs een culv core2duo is echt een gigantisch verschil, de i3 is echt veel sneller. Verder heeft de S ook een ingebouwde 3G module met simkaartslot, ook wel handig op een ultraportable. De vingerprint scanner, tja leuke gadget maar ken weinig mensen die het effectief gebruiken. Ook de Intel GMA HD van de S is sneller dan de 4500MHD uit de Y. Verder heeft de S natuurlijk Windows 7 Professional ipv Home Premium, dan kan je dus bv een virtuele XP draaien voor oude progs plus je kan relatief eenvoudig van taal wisselen zonder een andere installatie te moeten doen. Het matzwarte design oogt ook strakker dan het grijze van de Y.

Feitelijk is de S op alle punten beter behalve batterijtijd (de Y gaat 2 keer zo lang mee ongeveer) en een beetje gewicht (1.8 vs net geen 2.0 is niet echt merkbaar). Of dat je die 200 euro waard is moet je zelf weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Philflow schreef op zondag 21 februari 2010 @ 06:34:
[...]

Het verschil tussen 12.1" en 11.6" lijkt me verwaarloosbaar. Acer 1810tz en HP DM1 zijn dan de beste opties imo.
Ik vind de Asus met de 1201N ook aardig in de buurt komen. Natuurlijk blijft het een Atom maar wel dualcore. Pluspunt is de prijs, die is weer (iets) lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Lisadr schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:10:
[...]

Aan de foto's te zien is het wel een super vingervlekken magneet! Eerste wat mij opviel, ga je review lezen. U230 lijkt wel een leuke tussenoplossing netbook<->laptop.
Vinger afdrukken vallen wel mee eigenlijk. Dat ze nu zo opvallen komt waarschijnlijk omdat ik vaak flits gebruik bij fotos. Ik heb alleen savonds kunnen werken aan de review, dus mistte ik degelijk licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
@ Megalodon_67
Dan is het waarschijnlijk een mishandelde 3810T geweest want 't toetsenbord kwam wiebelig en los over en 'k vond het scharnier ook wat krakerig. Nu ik wat reviews gelezen heb, krijg ik de indruk dat het wellicht een afgebeuld exemplaar was (stond bij de Mediamarkt). Ik zal mijn eerdere commentaar over de bouwkwaliteit dan ook herzien, want als je zelf ook zegt dat je mijn bezwaren qua bouwkwaliteit bij je eigen 3810 niet herkent dan geloof ik dat onmiddellijk en ik wil geen onwaarheden de wereld in helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
@XanderDrake: heeft de u230 een 100% procent toetsenbord (net zoals bv. de acer 1810)?

Een goed review en voor deze kleine portable laptops de beste gamesmachine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
MacGyver007 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:03:
Nu vroeg ik mij af: heeft het meerwaarde om de Vaio S te kopen t.o.v. de Y, los van dat eventuele piepen?
De een is een CULV, de ander niet. Een CULV is geoptimaliseerd voor battery life ten koste van CPU power. Voor normaal gebruik (internet,office, video) is een Core i3/5 overkill. Voor mensen die aan de slag gaan met HD video editing, Matlab of andere CPU intensieve applicaties is de Core i3/5 een betere keuze.

Als gevolg van de verschillen is deY is ook iets dunner en lichter dan de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
cc12 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 01:33:
@XanderDrake: heeft de u230 een 100% procent toetsenbord (net zoals bv. de acer 1810)?

Een goed review en voor deze kleine portable laptops de beste gamesmachine. :)
Thnx :)

Volgens mij heeft de U230 zeker een 100% toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

Kijk inderdaad ook eens naar de MSI wind u200 (095NL). Zeer leuk dingetje, ben er zelf erg tevreden mee. Prima accuduur en voor het gewone internetten en officewerk een snel apparaat! Ik vind het persoonlijk ook een mooi design. Als je gaat voor portabiliteit, maar net dat extra's wilt hebben wat die netbooks niet hebben zou ik dus ook deze laptop overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
XanderDrake schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:39:
[...]

Thnx :)

Volgens mij heeft de U230 zeker een 100% toetsenbord.
Heb je trouwens voor W7 HP64 gekozen omdat de bijgeleverde versie van W7 vol met bloatware zit die moelijk te verwijderen is?

Ik moet zeggen dat de U230 wel een heel erg interessante optie is.

[ Voor 9% gewijzigd door cc12 op 22-02-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
cc12 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:55:
Heb je trouwens voor W7 HP64 gekozen omdat de bijgeleverde versie van W7 vol met bloatware zit die moelijk te verwijderen is?
Euhm.. Ja. Volgens mij geeft ik expliciet antwoord op die vraag in de review. :P

Ik heb niet eens geprobeerd om de bloatware te deinstalleren, ik zag er geen beginnen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Iedereen die nog een goedkope sleeve zoekt voor een 11.6 incher of een MSI U200 serie laptop kan ik deze ebay winkel aanraden:

http://stores.ebay.com/e2...1?_nkw=11.6&submit=Search

Sleeve zelf kost ong. €1 en is redelijk voor die prijs. Ik ben iig niet bereid om 15-20 euro te betalen voor een veredeld stukje textiel. Verzenden kost €2,80, maar hij deed er lang over. Waarschijnlijk Chinese nieuwjaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ah, XanderDrake, ik heb dus die andere U230 (van dat filmpie op youtube) wist niet dat jij ook op tweakers zit.
Ik had me keuze tussen de netbooks, dus zat in het andere topic te posten :P

Maar ik heb een vraagje, heb jij op je U230 Windows 32bit? of Windows 64bit?
Want als ik de videoprestaties van de ferrari one 200 vergelijk met die in mijn u230, scoort de CPU echt veel hoger in de U230 (logisch, 0,3ghz meer) maar de videoprestaties zijn allemaal veel lager :(

Ik heb ook al een test gedaan met het overclocken van de IGP (van 350mhz naar 645mhz) en dan heb ik 200punten meer in 3dmark 2006 maar dat is nog altijd 300 minder dan de ferrari one 200 ... bron
Maar misschien zit het verschil in 32bit/64bit en de drivers van ati (acer/msi)... ik probeer hier achter te komen, want volgens mijn prognose zou ik incl overclocken bijna de 2000punten in 3d mark moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Wat denken jullie trouwens van de Toshiba Satellite U500-1DG. Als je puur kijkt naar specificaties dan is 'ie volgens mij niet te overtreffen voor 720,-. Hij is wel wat aan de dikke kant met 29,5mm (voor) tot 38,2mm (achter); scheelt 6mm met bijv. een DM3.

Batterijduur komt volgens de gegevens op de Toshiba site op 3h15min (Mobile Mark 2007). 't Probleem is dan dat je niet weet met welke instellingen dit cijfer tot stand gekomen is en dat je waarschijnlijk in real life bijv. maar anderhalf uur haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
CT schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:36:
Ah, XanderDrake, ik heb dus die andere U230 (van dat filmpie op youtube) wist niet dat jij ook op tweakers zit.
Ik had me keuze tussen de netbooks, dus zat in het andere topic te posten :P
Hey, ik had al een vermoeden dat we elkaar tegen zouden komen :) !
Maar ik heb een vraagje, heb jij op je U230 Windows 32bit? of Windows 64bit?
Want als ik de videoprestaties van de ferrari one 200 vergelijk met die in mijn u230, scoort de CPU echt veel hoger in de U230 (logisch, 0,3ghz meer) maar de videoprestaties zijn allemaal veel lager :(
Euhm ja, in mijn review had ik het gevoel dat de 3DMark scores wat laag waren. Ik weet niet hoe het kwam.
Ik heb ook al een test gedaan met het overclocken van de IGP (van 350mhz naar 645mhz) en dan heb ik 200punten meer in 3dmark 2006 maar dat is nog altijd 300 minder dan de ferrari one 200 ... bron
Dank je voor de overclock guide! Kan ik allicht goed gebruik :)
Maar misschien zit het verschil in 32bit/64bit en de drivers van ati (acer/msi)... ik probeer hier achter te komen, want volgens mijn prognose zou ik incl overclocken bijna de 2000punten in 3d mark moeten halen.
Het zou een verklaring zijn. Sowieso zijn de drivers van Win7 beter dan de drivers van MSI...
En ja ik draai Win7 64bit.

[Edit] Hmm misschien zijn het alleen maar te maken heeft met 3Dmark scores hoor.
Dit is wat ik haal uit een review over de Ferrari One 200:
This superior graphics capability extends to a modicum of gaming ability; in Track Mania Nations we managed a (just) playable 21.9fps at medium detail settings and a healthy 29.1fps at low.
In mijn review presteert de U230 echt beter. Ik haal eerder 35-45 FPS op low (plus volgens mij had ik nog AF x4 aan staan en is mijn resolutie hoger).

En daarnaast, de review van Tweakers zelf.
Ik haal betere scores op 3dmark2006, voor elke subscore ook trouwens.

[Edit2] BTW, Draai jij met Dual Channel geheugen? Heb jij je geheugen uitgebreid?

[ Voor 22% gewijzigd door XanderDrake op 23-02-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

XanderDrake schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:22:
[Edit2] BTW, Draai jij met Dual Channel geheugen? Heb jij je geheugen uitgebreid?
Ja (althans ik denk dat het nu dual channel draait, de bios van de u230 is niet bepaald uitgebreid) ik heb 2x2gb erin zitten, allebei zijn ze pc2-6400.
Maar ik zie nu op de ATI site dat je de catalyst 9 en 10 drivers hebt. Dus ik ga de 10 een testen, misschien dat die meer gemaakt zijn voor de amb/ati combi?

Want niet alleen de 3dmark'06 score is lager maar ook de windows7 experience index.
De ferrari scoort zo te zien rond de 4.9 op 3d en mijn u230 'maar' 4.6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
CT schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:26:
Ja (althans ik denk dat het nu dual channel draait, de bios van de u230 is niet bepaald uitgebreid) ik heb 2x2gb erin zitten, allebei zijn ze pc2-6400.
Maar ik zie nu op de ATI site dat je de catalyst 9 en 10 drivers hebt. Dus ik ga de 10 een testen, misschien dat die meer gemaakt zijn voor de amb/ati combi?

Want niet alleen de 3dmark'06 score is lager maar ook de windows7 experience index.
De ferrari scoort zo te zien rond de 4.9 op 3d en mijn u230 'maar' 4.6 ?
Ik probeerde mijn U230 zn HD 3200 over te clocken, maar het lukte niet. Hij veranderd niet van clock en de standaard clock klopt ook niet: 64mhz. Ik weet zeker dat dit aan de drivers ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Is er al informatie beschikbaar over de Sony S11X9E-B met betrekking tot batterijduur? Vind dit na de Thinkpad Edge en de UL30 wel de leukste thin-n-light, namelijk.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

XanderDrake schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:41:
[...]

Ik probeerde mijn U230 zn HD 3200 over te clocken, maar het lukte niet. Hij veranderd niet van clock en de standaard clock klopt ook niet: 64mhz. Ik weet zeker dat dit aan de drivers ligt.
Ja die knul heeft op ze blog de verkeerde GPU tool gelinked, je moet deze installeren.
Als je dan ook de AMD Overdrive applicatie installeert, kan je die ook opstarten, en de GPU monitoren.
Als je dan bijv. in de GPU tool 500 tikt en 'set clock' dan zie je in de AMD Overdrive tool de juiste waarde staan, want de GPU tool switched dan weer terug naar een raar getal.
Je kan ook in de GPU Tool op 'check clock' klikken, dat geeft wel de juiste waarde aan.

Welke windows7 score heb jij voor 3d? En welke catalyst driver heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
coptician schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:41:
Is er al informatie beschikbaar over de Sony S11X9E-B met betrekking tot batterijduur? Vind dit na de Thinkpad Edge en de UL30 wel de leukste thin-n-light, namelijk.
Dat schijnt bij de Intel HD-graphicsversie rond de 4u te liggen als ik een commentaar op youtube mag geloven.

Gezien de laptops die je noemt zou ik van Sony eerder de Vaio Y bij je afweging betrekken als ik jou was. Die is qua hardware vergelijkbaarder met de Edge en de UL30. De batterijduur van de Edge schijnt trouwens ook aardig te zijn met 6,5u (scherm op bijna helderste stand, muziek aan, wifi aan, typen in Word) en 5:12u bij een 'video rundown test'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
MacGyver007 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:50:
[...]

Dat schijnt bij de Intel HD-graphicsversie rond de 4u te liggen als ik een commentaar op youtube mag geloven.

Gezien de laptops die je noemt zou ik van Sony eerder de Vaio Y bij je afweging betrekken als ik jou was. Die is qua hardware vergelijkbaarder met de Edge en de UL30. De batterijduur van de Edge schijnt trouwens ook aardig te zijn met 6,5u (scherm op bijna helderste stand, muziek aan, wifi aan, typen in Word) en 5:12u bij een 'video rundown test'.
Ah da's jammer, dat is idd te weinig.

De Edge staat inderdaad hoog op mijn lijstje. Zit nog te twijfelen tussen de Intel en de AMD-versie, heb jij toevallig specs gezien van hoe lang de AMD-verise meegaat vergeleken met Intel? Ik weet dat het minder is, maar hoe veel?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
CT schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:52:
Ja die knul heeft op ze blog de verkeerde GPU tool gelinked, je moet deze installeren.
Als je dan ook de AMD Overdrive applicatie installeert, kan je die ook opstarten, en de GPU monitoren.
Als je dan bijv. in de GPU tool 500 tikt en 'set clock' dan zie je in de AMD Overdrive tool de juiste waarde staan, want de GPU tool switched dan weer terug naar een raar getal.
Je kan ook in de GPU Tool op 'check clock' klikken, dat geeft wel de juiste waarde aan.

Welke windows7 score heb jij voor 3d? En welke catalyst driver heb je gebruikt?
OK Dank.

Overdrive gebruikte ik al een tijdje. Heb jij wel mn review gelezen ;) :P ?

Ik ga zo het allemaal eens proberen

[edit] Oh je hebt gelijk, hij geeft een foute waarde aan, maar Overdrive klopt wel. Es kijken hoe hij benched :P

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 23-02-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
coptician schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:05:
[...]

Ah da's jammer, dat is idd te weinig.

De Edge staat inderdaad hoog op mijn lijstje. Zit nog te twijfelen tussen de Intel en de AMD-versie, heb jij toevallig specs gezien van hoe lang de AMD-verise meegaat vergeleken met Intel? Ik weet dat het minder is, maar hoe veel?
Zou het niet weten. Heb wel AMD vs Intel-waarden gezien bij de HP DM3 maar weet die niet meer precies dus dan speculeer ik alleen maar en daar is ook niemand mee gediend. 't Hangt ook weer af van 't specifieke powermanagement etc. De DM3 met Intelmateriaal haalde iig een tamelijk indrukwekkende batterijduur; een verschil van uren met de AMD-versie.

Naast de SU7300 heeft de Edge voor zover ik kon zien de AMD Athlon Neo X2 L325, wat wel een mindere processor is t.o.v. de Intel SU7300. Je zou er benchmarks van kunnen opzoeken om 't precies te weten. Hoe dan ook, met Intel ben je beter uit qua performance/energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht hadden jullie het al gezien, maar de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH) staat inmiddels in de pricewatch met prijzen. Ondanks dat de Edge in de hogere Thinkpad segment valt vind ik de prijs toch wel flink in vergelijking met de Ideapad U350 kleinere broer.

Verder zag ik ook dat de pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L4MH sinds een tijdje door 1 webshop voor een flink lagere prijs aanbieden. Het zou een foutje kunnen zijn, maar op de website van de betreffende webshop staat wel "U450P" vermeld en niet de "U450".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Regeneration schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:25:
Wellicht hadden jullie het al gezien, maar de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH) staat inmiddels in de pricewatch met prijzen.
Dat heb ik gezien, ja. Alleen jammer dat de goedkopere er nog niet bij staat, de AMD versie dus. Ondanks dat ik deze niet ga kopen (hij gaat ongeveer 67% zo lang mee als de Intel volgens de PDF van Lenovo, en MacGyver007 wijst me erop dat de Intel processor zowel sneller als zuiniger is) is het wel een heel interesante prijs van 500 euro voor een Thinkpad Edge.

http://www.alternate.nl/h...at1=036&cat2=333&cat3=000

Hier is in ieder geval een webshop met de prijs.

Edit: Het typenummer van de thinkpad die in de pricewatch staat beweert trouwens een versie te zijn met ene matte cover. Zie hier. Dat is uiteraard goed nieuws voor de mensen die geen vingerafdrukken en krassen op hun laptop willen zien! Voor de rest lijkt het allemaal hetzelfde als wat verwacht is.

[ Voor 23% gewijzigd door coptician op 23-02-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
LG heeft een nieuwe 11,6 inch ultra-thin en light notebook

Afbeeldingslocatie: http://photos.macnn.com/news/1002/lgt280-lg1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.macnn.com/news/1002/lgt280-lg2.jpg

1366×768
2GB of RAM
GMA4500M HD
500GB HDD, WiFi bgn
Core 2 Duo SU7300 @ 1.3GHz of Pentium Dual Processor SU4100.

Bron: http://en.akihabaranews.c...-x200-and-the-t280-series

Helaas geen LG laptops in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

XanderDrake schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:23:
[...]

OK Dank.

Overdrive gebruikte ik al een tijdje. Heb jij wel mn review gelezen ;) :P ?

Ik ga zo het allemaal eens proberen

[edit] Oh je hebt gelijk, hij geeft een foute waarde aan, maar Overdrive klopt wel. Es kijken hoe hij benched :P
Ik heb nu de catalyst 9 en 10 en msi drivers geprobeert en ook de windows7 native drivers, maar alleen met de msi drivers haal ik net toe net aan 1000 punten in 3dmarks, de rest zit op 900 ??? En me experience index blijft ook op 4.5 hangen en met de MSI drivers haal ik 4.6

Me cpu score is gelijk maar me hdr/sm3.0 score is ten allertijde 150 punten lager dan welke test dan ook die ik zie van de 3200 hd.

Als ik me videokaart overclock naar 645mhz, dan pas heb ik dezelfde score als jij bijvoorbeeld hebt in je
standaard testen.. raar toch?

Zou mijn unit misschien niet helemaal okay zijn?

BTW in je review zeg je dat MSI geen 64bit drivers aanbied, maar in werkelijkheid zijn de '32bit' downloads multi, dus 32 & 64 bit in 1. Ook de audio en video driver.
En bij de videodriver installeert hij meer dingen (south bridge, hdmi audio, amd usb drivers) dan alleen de videokaart, in 64bit.

[ Voor 13% gewijzigd door CT op 24-02-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Lisadr schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:27:
LG heeft een nieuwe 11,6 inch ultra-thin en light notebook
Jammer dat hij niet te krijgen is hier, tis wel een mooitje! Een brede touchpad!
CT schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:36:
Ik heb nu de catalyst 9 en 10 en msi drivers geprobeert en ook de windows7 native drivers, maar alleen met de msi drivers haal ik net toe net aan 1000 punten in 3dmarks, de rest zit op 900 ??? En me experience index blijft ook op 4.5 hangen en met de MSI drivers haal ik 4.6
Ik haal stock zonder iets te doen met Win7 drivers 1100 3Dmark 2006, zoals in mn review staat. Mijn graphics index is ook 4.5.
Na een overclock (naar 630mhz) haal ik 1160 marks, niet heel boeiend dus, wel een kleine verbetering.

Ik zit al heel lang in de overclock en performance tweaking business en mijn overkoepelende advies is dat je je niet blind gaan staren op synthetische benchmarks. Niet de moeite waard, want er zijn zo veel factoren die invloed kunnen hebben, er zijn zoveel tweaks mogelijk.
Uiteindelijk moet je gamen op je systeem, dus dát ik belangrijk.

Even ter illustratie (om dat daar meer voorbeelden van zijn) AMD Congo vs. nVidia Ion.
De GPU van nVidia is echt beter dan die van AMD, dat zie vooral terug in de 3dmark scores. Maar tijdens gamen heb je er weinig aan: call of duty 4 is niet soepel te spelen op Ion (op 1024*768), vooral dankzij de processor. Dat kan je wel met Congo!
ls ik me videokaart overclock naar 645mhz, dan pas heb ik dezelfde score als jij bijvoorbeeld hebt in je
standaard testen.. raar toch?
Het is raar, maar het kan.
Zou mijn unit misschien niet helemaal okay zijn?
Nou, test eerst maar es met games en fraps aan. Als die ook erg schokken dan moet je misschien denken aan een RMA. Ik vind persoonlijk 3dmarks alleen niet voldoende om die hele papieren draaimolen te stappen.
BTW in je review zeg je dat MSI geen 64bit drivers aanbied, maar in werkelijkheid zijn de '32bit' downloads multi, dus 32 & 64 bit in 1. Ook de audio en video driver.
En bij de videodriver installeert hij meer dingen (south bridge, hdmi audio, amd usb drivers) dan alleen de videokaart, in 64bit.
Oh kijk aan. Ik heb het geprobeerd met die MSI drivers, maar die deden niets: Win7 drivers waren te nieuw. Maar daardoor wist ik niet of 64bit werkte of niet.

MSI mocht er ook wel bijzetten dat het tevens 64bit drivers waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

XanderDrake schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:20:
Even ter illustratie (om dat daar meer voorbeelden van zijn) AMD Congo vs. nVidia Ion.
De GPU van nVidia is echt beter dan die van AMD, dat zie vooral terug in de 3dmark scores. Maar tijdens gamen heb je er weinig aan: call of duty 4 is niet soepel te spelen op Ion (op 1024*768), vooral dankzij de processor. Dat kan je wel met Congo!
Ik ga me er ook niet op blind staren, maar ik ben wat teleurgesteld/verbaasd over het tegenvallende resultaat in de benchmarks, en mijn enorme afwijking met bijv. de ferrari.

Maar aan de andere kant heb ik ook bad company 2 (beta) getest in directx 9 en dat is met alles op low aardig speelbaar, en die game is echt loei zwaar.
Misschien in combi met nog een beetje overclocken en de performance updates die EA beloofd heeft gewoon goed speelbaar. (als ik de ION reviews mag geloven is dat simpelweg niet te doen, wrscnlk de cpu bottleneck).

Dat was me uiteindelijke doel kwa performance want uiteindelijk gebruik ik de notebook 99% van de tijd voor programmeerwerk op locatie, en dat is een totale NO-GO op een atom cpu. Maar met de AMD merk ik tot nu toe bijna geen verschil met een desktop, ik vergeet af en toe zelfs dat ik op een 'netbook' aan het werken ben :)

Ik heb trouwens een 'platte' 3cell accu besteld, als ik die binnen heb zal ik wel is kijken hoe lang het notebookje mee gaat, ik vermoed 1,5uur.
Ik denk ook dat het estetisch veel beter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu even een DELL studio 15 naast mijn Vostro v13 staan. Die studio 15 is eigenlijk in alles de meerdere qua snelheid, toch voelt hij niet sneller in veel gebruik doordat er maar een gemiddeld 5400rpm schijfje inzit... Ik wil wel een keer een SSD in m'n vostro maar het is wel fijn dat ze er standaard een goeie 7200rpm schijf in stoppen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

maratropa schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:16:
Ik heb nu even een DELL studio 15 naast mijn Vostro v13 staan. Die studio 15 is eigenlijk in alles de meerdere qua snelheid, toch voelt hij niet sneller in veel gebruik doordat er maar een gemiddeld 5400rpm schijfje inzit... Ik wil wel een keer een SSD in m'n vostro maar het is wel fijn dat ze er standaard een goeie 7200rpm schijf in stoppen..
Zou je de Vostro kunnen aanraden voor alledaags zakelijk gebruik? Werk nu met een Latitude D530 met T7250 en dat is qua snelheid prima, maar omdat ik veel in de trein werk is een mobieler apparaat waarvan de accu langer meegaat gewenst.
Hoe lang gaat de accu mee met normaal gebruik?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:27:
[...]

Zou je de Vostro kunnen aanraden voor alledaags zakelijk gebruik? Werk nu met een Latitude D530 met T7250 en dat is qua snelheid prima, maar omdat ik veel in de trein werk is een mobieler apparaat waarvan de accu langer meegaat gewenst.
Hoe lang gaat de accu mee met normaal gebruik?
Ik denk dat de accu iets tegenvalt ten opzichte van veel andere CULV platformen, maar die is nog steeds voor mijn doeleinden prima. Een lange treinreis gaat ie wel mee iig. Ik moet nog een keertje goed testen. Wat doe je nu en hoe lang gaat ie nu mee?

Voor normaal zakelijk gebruik is hij ook prima, snel zat. Ik doe er ook wat 2D CAD in rhino 3D op, en photoshop en lightroom, wat niet leip snel gaat maar werkbaar is.

Qua gewicht en design is het een heel fijn ding, het metaal voelt stevig en fijn qua textuur. Binnen en buiten is het ook niet vingerafdruk gevoelig. Het matte scherm is ook fijn. Lekker licht en dun.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

http://www.alternate-b2b....etails.html?artno=PN5I01& leuke prijs :) ( als je bedrijf hebt :( )
Als ik hem voor die prijs kon krijgen, had ik hem zeker weten gekocht

[ Voor 36% gewijzigd door souljah1h op 24-02-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

maratropa schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat de accu iets tegenvalt ten opzichte van veel andere CULV platformen, maar die is nog steeds voor mijn doeleinden prima. Een lange treinreis gaat ie wel mee iig. Ik moet nog een keertje goed testen. Wat doe je nu en hoe lang gaat ie nu mee?

Voor normaal zakelijk gebruik is hij ook prima, snel zat. Ik doe er ook wat 2D CAD in rhino 3D op, en photoshop en lightroom, wat niet leip snel gaat maar werkbaar is.

Qua gewicht en design is het een heel fijn ding, het metaal voelt stevig en fijn qua textuur. Binnen en buiten is het ook niet vingerafdruk gevoelig. Het matte scherm is ook fijn. Lekker licht en dun.
In de trein zit ik te werken en maak ik gebruik van een 3G-dongle. Met het scherm op 40% helderheid haal ik nu max. 2 uur als ik niet teveel tegelijk doe. Best redelijk, maar ik zit vaak nog wat langer in de trein.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
CT schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:52:
Ik ga me er ook niet op blind staren, maar ik ben wat teleurgesteld/verbaasd over het tegenvallende resultaat in de benchmarks, en mijn enorme afwijking met bijv. de ferrari.

Maar aan de andere kant heb ik ook bad company 2 (beta) getest in directx 9 en dat is met alles op low aardig speelbaar, en die game is echt loei zwaar.
Misschien in combi met nog een beetje overclocken en de performance updates die EA beloofd heeft gewoon goed speelbaar.
Jezus, is Bad Company 2 speelbaar op de U230 :o ?
Nah droom er maar niet van dat je die ooit gaat kunnen spelen op een Atom based systeem.

Wat gebeurt er met je FPS als je een gebouw ofzo op blaast?
Maar met de AMD merk ik tot nu toe bijna geen verschil met een desktop, ik vergeet af en toe zelfs dat ik op een 'netbook' aan het werken ben :)
Kijk en dat bedoel ik waarom ik dit systeem gaan netbook vind :)
Het voelt niet alsof je een netbook voor je hebt.
Ik heb trouwens een 'platte' 3cell accu besteld, als ik die binnen heb zal ik wel is kijken hoe lang het notebookje mee gaat, ik vermoed 1,5uur.
Ik denk ook dat het estetisch veel beter staat.
Waar heb je die besteld? Spreekt me wel aan voor thuis, als ik niet op stap moet.

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 24-02-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook geen verkeerde laptop afgaande op de specs:
- nieuws: Viewsonic brengt zijn eerste thin&light-notebook uit
- Viewsonic site
  • [b]Specs[/b]
  • 13,3" 1280 x 800 (200 cd/m2, kijkhoeken horizontaal en verticaal 160°)
  • Core 2 Duo SU7300
  • GS45 chipset, 4500MHD IGP
  • 1x 2GB ddr2 RAM
  • 320GB HDD
  • 322x25x239mm
  • 1,64kg
  • 6 cell accu voor 8 uur werktijd
  • Optische station óf een 3 cell accu voor een totale accuduur van 12 uur. Gevolgen gewicht?
  • VGA + HDMI
  • 10/100Mbps
  • 802.11b/g/n-wifi
  • bluetooth
  • multi-touch touchpad
  • 1,3-megapixelwebcam
  • Windows 7 Home Premium
  • 949 dollar
Enkelen punten die mij opvallen is het gebruikt van 1280 x 800 resolutie, maar dat zie ik eerder als voordeel omdat je meer pixels in de hoogte hebt, wat je normaal gesproken meer nodig hebt. Verder zit er een optische station in een 13" thin and light. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om die optische station een extra accu in te stoppen, en dus geen uitstekende accu, hoewel het gewicht mogelijk nog wel iets hoger zal kunnen liggen. Het gebruik van DDR2 geheugen viel me ook op. Qua prestaties zal het niet echt schelen, maar nu worden toch bijna alle nieuwe modellen met DDR3 geheugen uitgerust. Dan de 10/100Mbps ethernetaansluiting, hoewel je over het algemeen voldoende is, zie je toch wel geregeld gigabit ethernetaansluiting. De prijs lijkt me verder toch iets aan de hoge kant, maar het valt nog te bezien wat de Europese prijs wordt, of sterker nog of we hem hier wel gaan zien.

Wat verder nog interessant is dat ze hebben aangekondigd dat ze "in het tweede kwartaal van 2010 meer ulv's en netbooks te zullen uitbrengen". Dus ook komende thin and lights met een Intel Core i?

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 24-02-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

XanderDrake schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:41:
Waar heb je die besteld? Spreekt me wel aan voor thuis, als ik niet op stap moet.
hier op ebay, alleen levert hij niet naar nederland, dus had ik 'm gemailed (als j'm koopt bij hem zou ik dat ook maar eerst doen dan) en toen zei hij dat ik 14euro meer moest betalen. Maandag gedaan en hij is nu net binnen gekomen!

Het was wel een 'gok' want er is geen batterij 3cell speciaal voor de u230.. maar hij past precies en wordt herkend + laad op!!
Een minpuntje:
De batterij is zwart (glans) en de u230 (200 serie?) is zwart(mat). maar je ziet het niet echt eerlijkgezegd, aangezien het toch aan de onderkant is.

Verder ben ik nu pas ECHT eindelijk tevreden over de notebook, die batterij is namelijk echt heeel erg licht vergeleken met die 6cell. Dus de notebook ziet er estetisch super! uit maar weegt nu ook echt niks meer :)
Aanrader dus voor die paar tientjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Laatst online: 20-08-2024
Een goeie deal?

pricewatch: HP Pavilion dv3-2250ed (VJ357EA)

Weet niet wat de accuduur is,maar die zou je kunnen verlengen met rmclock zodat hij een culv wordt ;p + die geforce 105M :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

alikebap schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:03:
Een goeie deal?

pricewatch: HP Pavilion dv3-2250ed (VJ357EA)

Weet niet wat de accuduur is,maar die zou je kunnen verlengen met rmclock zodat hij een culv wordt ;p + die geforce 105M :p
Denk niet dat de prijs klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Zijn er mensen die praktijk ervaring hebben met de dv3-2350ed ?

Ik heb 2 reviews gevonden :

http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv3-2350ed.html
productreview: HP Pavilion DV3-2350ED 9VY347EA review door JopB

Op zich ziet het er leuk uit, maar met name negatieve punten als "degelijkheid" / "Warmte en geluid" doen me toch twijfelen. Zijn er hier mensen die zelf dit type hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
CT schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:27:
Verder ben ik nu pas ECHT eindelijk tevreden over de notebook, die batterij is namelijk echt heeel erg licht vergeleken met die 6cell. Dus de notebook ziet er estetisch super! uit maar weegt nu ook echt niks meer :)
Aanrader dus voor die paar tientjes!
En vergeet niet dat je de 6 cells accu nu beter kan bewaren voor de lange tochten :)

Ohja, daar moet ik je voor danken: alle MSI Wind accus zijn compatible met elkaar :)
Dit wist ik ergens al, maar was het vergeten.
Misschien een accu van een kapotte netbook op de kop tikken voor weinig?

• MacGyver007
Weet niet of dit al een keer in de thin & lights thread gestaan heeft, maar er is een beknopte review van de Sony Vaio S11, zij het met core i5 en Geforce 310M. Hier in NL is alleen de i3 met Intel HD leverbaar.

http://www.pcpro.co.uk/re...510/sony-vaio-vpcs11v9e-b

Samenvattend t.a.v. batterijduur: Sony heeft een 'battery saver'-optie die ervoor zorgt dat de batterij niet verder dan 80% oplaadt wat schijnbaar de levensduur ten goede moet komen. Dit kan uitgeschakeld worden zodat je dus 20% 'extra' batterijcapaciteit krijgt.

In hun review komen ze in ieder geval op meer dan 5u batterijduur in hun 'light-use battery test' en 1:24u onder 'full load'. Wat dit precies inhoudt staat er dan weer niet bij... Je zou verwachten dat de S11 met Intel HD-kaart zeker geen slechtere batterijduur heeft. Toch zou ik liever eerst nog wat meer ervaringen en reviews zien (en die zijn er momenteel kennelijk niet/nauwelijks).

Hier overigens nog een Vaio Y review:
http://hothardware.com/Ar...s-Notebook-Review/?page=1

[ Voor 7% gewijzigd door MacGyver007 op 25-02-2010 11:53 ]

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

XanderDrake schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:36:
[...]
En vergeet niet dat je de 6 cells accu nu beter kan bewaren voor de lange tochten :)

Ohja, daar moet ik je voor danken: alle MSI Wind accus zijn compatible met elkaar :)
Dit wist ik ergens al, maar was het vergeten.
Misschien een accu van een kapotte netbook op de kop tikken voor weinig?
Ik heb nu met RMClock het voltage stabiel op 0.675v gekregen, en dan gaat het batterijtje (3cell) nog 1uur en 50minuten mee bij licht gebruik. Dus goed te doen.

Ook wel frappant dat je de neo x2 bijna 0.300v lager kan krijgen zonder stabiliteitsverlies. Jammer dat die Fan niet bestuurbaar is in de U230, want daar zou je ook aardig wat stroom/batterij tijd mee kunnen redden. Aangezien de cpu totaal niet meer heet wordt in deze ultimate powersavingsmodus :P

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

souljah1h schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:04:
[...]

Denk niet dat de prijs klopt :)
Toch even de stoute schoenen aangetrokken en besteld krijg net mailtje:
Geachte heer Klijn,

Naar aanleiding van uw bestelling d.d. 24 februari 2010 met ordernummer 11xxx931 delen wij u mede dat wij deze order in verband met een prijsfout helaas niet kunnen/zullen uitleveren.

Wij hebben de order inmiddels geannuleerd en het geld reeds aan u teruggestort.

Om u tegemoet te komen willen wij u € 50,- korting aanbieden op de juiste prijs zijnde: € 809,- incl. BTW. Hieronder treft u een link naar het product.

http://www.takeitnow.nl/product/2864411

Mocht u van deze aanbieding geen gebruik willen maken willen wij u ook nog in de gelegenheid stellen een ander notebook uit te zoeken die wij u dan op onze kostprijs zullen leveren.

Het spijt ons u in deze niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
Toch netjes :)
MacGyver007 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:42:
beknopte review van de Sony Vaio S11, zij het met core i5 en Geforce 310M. Hier in NL is alleen de i3 met Intel HD leverbaar.

http://www.pcpro.co.uk/re...510/sony-vaio-vpcs11v9e-b

In hun review komen ze in ieder geval op meer dan 5u batterijduur in hun 'light-use battery test' [...] Je zou verwachten dat de S11 met Intel HD-kaart zeker geen slechtere batterijduur heeft.
Die 5 uur is niet eens zo heel slecht vind ik. Zo is een accu test vaak toch iets zwaarder is dan in praktijk licht gebruik (office taken, internetten, e-mailen enz.) en ze ook inderdaad niet vermelden wat de test inhoud. Er zit een 6-cell, 5000mAh volgens die review. Even een vergelijking met de Acer Timelines hebben een 6-cell 5600mAh en ervaringen van Tweaker users is onder licht gebruik (office taken, internetten, e-mailen enz.) zo'n 6 uur halen. Dat komt best aardig overeen. Bovendien is de cpu in de Sony, de Intel Core i5-520M, eigenlijk niet gericht op zuinigheid maar eerder op prestaties, zoals de Core i XXXUM dat wel zijn. En die Acer Timelines hebben dus wel van die zogenaamde low voltage cpu's.
Hier overigens nog een Vaio Y review:
http://hothardware.com/Ar...s-Notebook-Review/?page=1
Bedankt, heb hem gelijk in de topic start gezet. :)

Voor wie dit ook wilde weten: ik had Sony NL het volgende gevraagd via mail:
  • Komt de Sony Vaio Y en/of S notebooks binnenkort te koop op jullie site zodat je hem zelf naar eigen wens kan samenstellen?
  • Komt er voor de Sony Vaio Y en/of S de mogelijkheid om een hogere schermresolutie te nemen dan 1366 x 768, zoals 1440 x 900 of 1600 x 900?
Ze hebben hem de volgende dag beantwoord met:
Jammer genoeg hebben wij daar nog geen informatie over
Inderdaad erg jammer. Ik zie graag nog thin and light komen met hogere resolutie dan 1366 x 768, maar goed dan zijn we wellicht weer een paar jaar verder. Ja ja ik weet, we hebben de Sony Z laptops, maar die zijn toch aan de prijzige kant. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Regeneration op 25-02-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Renkie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:06:
Zijn er mensen die praktijk ervaring hebben met de dv3-2350ed ?

Ik heb 2 reviews gevonden :

http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv3-2350ed.html
productreview: HP Pavilion DV3-2350ED 9VY347EA review door JopB

Op zich ziet het er leuk uit, maar met name negatieve punten als "degelijkheid" / "Warmte en geluid" doen me toch twijfelen. Zijn er hier mensen die zelf dit type hebben ?
Heb hem nu ongeveer anderhalve week in huis en ben uitermate tevreden. Snel, mooie display, qua formaat handig mee te nemen (wel zwaarder dan mijn 'oude' DV2-1020ed). Warmte heb ik geen problemen mee en in de bios heb ik de setting 'fan always on' op disabled gezet. Heb hierdoor geen last van herrie (de fan blaast niet constant maar slechts afentoe). Ideaal is het 'hot' switchen tussen de ATI GPU (dedicated, performance GPU) en de Intel GPU (embedded, power saving GPU). Touchscreen (multitouch) is daarnaast ook een leuke feature. Touchpad werkt prima en is ook multitouch. Bouwkwaliteit is solide en de printing van de buitenkant (een soort chinese draken) is subtiel en daarmee voor mij niet storend. Kortom: precies wat ik zocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik ben van plan om de thinkpad edge 13 te halen.
De bouwkwaliteit lijkt goed te zijn, alleen ben ik nog niet zo zeker over de "hinges", ze zien er nogal fragiel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
lordMocro schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:04:
Ik ben van plan om de thinkpad edge 13 te halen.
De bouwkwaliteit lijkt goed te zijn, alleen ben ik nog niet zo zeker over de "hinges", ze zien er nogal fragiel uit.
Er zijn nog geen problemen mee, dus dat zal wel meevallen. Ik zit er ook aan te denken deze te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
De thinkpad edge 13 is inderdaad ook interessant; nog een behoorlijke batterijduur en volgens de reviews een zeer goed toetsenbord; misschien wel het beste in z'n klasse. Het enige minpuntje - voor mij althans - is het glanzende deksel i.v.m. vingerafdrukken, maar goed, dat zie je toch niet als je erop werkt en heeft met prestaties ook niets te maken.

Jammer dat je 'm niet even in 't echt kunt bekijken...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen mochten jullie tot aankoop overgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
MacGyver007 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:59:
Het enige minpuntje - voor mij althans - is het glanzende deksel i.v.m. vingerafdrukken, maar goed, dat zie je toch niet als je erop werkt en heeft met prestaties ook niets te maken.
Volgens Lenovo is deze toplaag in Nederland mat zwart. Zie:

http://shop.lenovo.com/SE...FE92A442EA60C12769314D5C4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Khad eerder in deze topic ook al gelezen dat het matte is.

Ik snap dat glossy gedoe niet, het is zo te zien niet voor de kostenbesparing, aangezien de matte even duur is. En ook ken ik niemand die het mooier vind, waarom blijven ze het aanbieden? Wat ik dan denk is, een hoop mensen vinden het wel mooi, maar ik ken ze gewoon niet. :/

edit: Kheb hem besteld bij obcs.nl. 778 euro + verzend en 3 jaar garantie. Kzal mijn impressies wel hier posten wanneer ik hem binnen heb. Ik hoop echt dat ik niet teleurgesteld word door de bouwkwaliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door lordMocro op 26-02-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Glossy deksels zijn in mijn ogen gewoon onpraktisch en je kunt zelfs betwisten of het wel zo mooi uitziet los van de vingerafdrukken. Een matte afwerking straalt wat mij betreft eenvoudigweg meer kwaliteit uit. Blij te horen dat de Thinkpad edge 13 in NL mat is en benieuwd of dit ook werkelijk zo is:P

Uit reviews had ik begrepen dat het wel goed zit met de bouwkwaliteit, maar ben benieuwd wat je er zelf van zult vinden. Zit zelf nog in een koortsachtig besluitvormingsproces van welke 13.3" ik zal kopen en ik moet zeggen dat die 778,- incl. 3 jaar garantie wel aanlokkelijk klinkt. Externe dvd-writer erbij en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Zijn er hier al mensen die een laptop hebben met een 13,3 of 14" scherm en een 1600x900 resolutie ?

De nieuwere HP modellen gebruiken deze resolutie steeds meer, ben alleen erg benieuwd of dit niet te klein is of dat het juist prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renkie schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:43:
Zijn er hier al mensen die een laptop hebben met een 13,3 of 14" scherm en een 1600x900 resolutie ?
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar dit ligt (groten)deels aan je persoonlijke voorkeur. Het is wel allemaal "kleiner" (meer pixels op een oppervlakte) maar je hebt wel meer werkruimte. Mij lijkt het ideaal. Eerst waren de 16:10 resolutie met de 1440 x 900 voor enkele 14" modellen. Dat lijkt me ideaal als die naar 13" kon komen, maar helaas de 16:9 werd door de paneelfabrikanten min of meer doorgedrukt en nu zitten we leuk met de 1366 x 768. Hopelijk komen er snel meer en betaalbare modellen met een hogere resolutie dan 1366 x 768 op 13" en 14" modellen. Ik zou het toejuichen in ieder geval. Of we stappen gelijk over op de uitklapbare / oprolbare / opvouwbare schermen komen, zodat je in een 13" formaat laptop ook uitvouwen tot een > 30" scherm. :9 :P
De nieuwere HP modellen gebruiken deze resolutie steeds meer, ben alleen erg benieuwd of dit niet te klein is of dat het juist prettig werkt.
Welke modellen bedoel je hier precies mee? Ik zie nu alleen nog maar de Sony Z in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Regeneration schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:35:
[...]

Welke modellen bedoel je hier precies mee? Ik zie nu alleen nog maar de Sony Z in de pricewatch.
De HP 8440P , bij een aantal modellen

http://h10010.www1.hp.com...5549-3955549-4095872.html

En ik heb nog 1 of 2 modellen gezien volgens mij maar die vind ik zo snel niet. HP heeft binnen de bestaande modelnummers een aantal nieuwe versies uitgebracht en dan zie je dat je dan vaak EN de 13xx EN de 16xx resoluties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renkie schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:01:
[...]

De HP 8440P , bij een aantal modellen

http://h10010.www1.hp.com...5549-3955549-4095872.html

En ik heb nog 1 of 2 modellen gezien volgens mij maar die vind ik zo snel niet. HP heeft binnen de bestaande modelnummers een aantal nieuwe versies uitgebracht en dan zie je dat je dan vaak EN de 13xx EN de 16xx resoluties hebt.
Ah, inderdaad. Heb er nog eentje gevonden (die ook niet in de pricewatch staat) die ook iets goedkoper is de HP ProBook 6440b (NN226EA versie). De keuze voor niet glanzende schermen is ook een pluspunt. Wat wel minder is de 32 bits OS ook voor de 4 GB RAM versies. Ook doet HP altijd wat geheimzinnig over de maximale dikte, zo heeft de HP ProBook 6440b de afmetingen 33,9 x 23,62 x 3,38 (voorzijde) cm.

Edit: de HP Elitebook 8440P staan wel in de pricewatch, maar geen van de modellen is de resolutie ingevuld... Logisch dat je dan niet vind bij het filteren. :P (Edit: ik hem ze de resoluties er even ingezet.)

[ Voor 16% gewijzigd door Regeneration op 27-02-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
lordMocro schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:44:
[...]
edit: Kheb hem besteld bij obcs.nl. 778 euro + verzend en 3 jaar garantie. Kzal mijn impressies wel hier posten wanneer ik hem binnen heb.
Volgens de specificaties op die site zit er in die versie ook een 3G modem, laat even weten of dat klopt als je hem binnen hebt. Begin hem dan wel een interessante optie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Regeneration schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:00:
[...]

Die 5 uur is niet eens zo heel slecht vind ik. Zo is een accu test vaak toch iets zwaarder is dan in praktijk licht gebruik (office taken, internetten, e-mailen enz.) en ze ook inderdaad niet vermelden wat de test inhoud. Er zit een 6-cell, 5000mAh volgens die review. Even een vergelijking met de Acer Timelines hebben een 6-cell 5600mAh en ervaringen van Tweaker users is onder licht gebruik (office taken, internetten, e-mailen enz.) zo'n 6 uur halen.
Ik denk dat je het verschil wat te klein inschat. Een 13" Acer Timeline haalt al gauw 8 uur met licht gebruik. De Sony zal met veel moeite 5 uur halen, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat je het verschil wat te klein inschat. Een 13" Acer Timeline haalt al gauw 8 uur met licht gebruik. De Sony zal met veel moeite 5 uur halen, verwacht ik.
Met de Acer Timeline wordt geadverteerd met 8 uur. Vaak is het dan toch wel zo dat die claim niet echt gehaald kan worden. Toen de Timelines eerst uitkwamen werd door velen Tweaker users 6 uur accuduur genoemd. We hebben het hier over de 6 cell en niet de nieuwe modellen met de flink uitstekende 9 cell, voor de duidelijkheid. Van die Sony heb ik nog niet verder naar gebruikers ervaringen gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn 1810tz haalt wel echt z'n beloofde duur. Ze beloven 8 uur en dat haalt hij ook echt wel.

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 27-02-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Regeneration schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:39:
[...]
Vaak is het dan toch wel zo dat die claim niet echt gehaald kan worden. Toen de Timelines eerst uitkwamen werd door velen Tweaker users 6 uur accuduur genoemd.
Het bijzondere aan de Timelines is dat ze het echt halen. De mijne ook. Wellicht waren die gebruikers ervaringen waar jij het over hebt geen echt licht gebruik of hadden ze BT en de brightness hoog staan. Of ze waren vergeten Windows in Energysaver te zetten. Dat gebeurt wel vaker. Of ze gaan continu youtube zitten kijken.

The six-cell battery lasted an incredible 8 hours and 5 minutes on the LAPTOP battery test, whereas the average ultraportable lasts five hours and nine minutes, to be exact).
http://www.laptopmag.com/...-as3810t-6415.aspx?page=3
Dat is een scipt dat webpagina's surft.
Notebook check haalt 7:15 bij licht gebruik en 100% brightness. PCMag haalde 8:40.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 28-02-2010 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op Dell.com staat 'n studio 14(z) met mogelijkheid van 1600x900....
Maar ja, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Is Alternate de enigste in NL die de Lenovo Thinkpad Edge met AMD-processor levert voor nog geen 500 euro? Overigens heeft de MSI Wind U230 een iets snellere processor, maar wie een 13 inch CULV met goede videokaart wil is dit wel een leuke keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:11:
op Dell.com staat 'n studio 14(z) met mogelijkheid van 1600x900....
Maar ja, ....
Op de Nederlandse site? Ik zie geen 14 inch model....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GloriX schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:12:
[...]

Op de Nederlandse site? Ik zie geen 14 inch model....
Hij staat, zoal tonjo ook zei, wel op de Dell.com site staat. Die Studio 14z is al een tijdje uit in VS maar Dell had aangegeven geen plannen te hebben hem ook in Nederland / Europa te lanceren. De later bijgekomen Inspiron 14(z) is ook alleen verkrijgbaar in de VS en er is nog niets bekend of die ook ooit hier gaat komen.

Bronnen over Inspiron 14z:
nieuws: Dell presenteert twee platte Inspiron Z-notebooks
nieuws: Inspiron 11z-notebook verschijnt op Nederlandse Dell-site
Of de begin september aangekondigde 14z- en 15z-laptops ook naar Nederland komen is nog niet bekend; voor de 14z zijn op de Nederlandse Dell-website in ieder geval al wel geheugenmodules te koop.
Heb even niet zo snel een bron terug kunnen vinden van de Studio 14z.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 01-03-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StAvOx
  • Laatst online: 06-12-2024
Het merendeel van de laptops heeft glossy schermen en daar word ik op de bank in de zon niet vrolijk van. De Sony Vaio van de openingspost zou overigens ook van een glossy scherm voorzien zijn zag ik op een review site, geen idee of het klopt.

Weet iemand of de Acer Travelmate Timeline 8371-734G32N ook van zo'n glossy scherm voorzien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc12 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:51:
Is Alternate de enigste in NL die de Lenovo Thinkpad Edge met AMD-processor levert voor nog geen 500 euro? Overigens heeft de MSI Wind U230 een iets snellere processor, maar wie een 13 inch CULV met goede videokaart wil is dit wel een leuke keus.
Voor 100 euro meer heb ,

Een beter cpu ( amd l625)
1 gig meer geheugen
Bleutooth
320 gig HD .

Wat ik wel jammer vind is de kleur , maar ik denk dat die binnenkort ook wel uitkomt in zwart
http://www.obcs.nl/go.php...H&art=Lenovo%20NUE6WMH%0D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
StAvOx schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:18:
Weet iemand of de Acer Travelmate Timeline 8371-734G32N ook van zo'n glossy scherm voorzien is?
Er staat een uitgebreide review op Notebookcheck waarin het vermeld wordt. (kun je het toch nog zelf opzoeken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Regeneration schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:35:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar dit ligt (groten)deels aan je persoonlijke voorkeur. Het is wel allemaal "kleiner" (meer pixels op een oppervlakte) maar je hebt wel meer werkruimte. Mij lijkt het ideaal.
Ik heb dus gemerkt dat 12 inch @ 1366*768 in het begin even wennen is. Maar na een paar dagen wil je niet meer zonder :)

1600*900 lijkt me ook wel te doen, maar dan liever op 14".
Wat dat betreft, Win7 heeft een mooie toegevoegde optie om alles 25% uit te vergroten. Ik paste het ook toe in het begin toen ik dacht dat het allemaal iets te klein was. Moet zeggen dan het er heel soepel uitziet: de optie zorgt er gewoon voor dat alle standaard Win7 dingen (menu's, balken, enz) 25% meer pixels tellen en dus een stuk scherper zijn! Websites bijv. worden nog wel normaal getoond.
Misschien is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Voor dagelijks gebruik vind ik 1280x800 fijner op een 12 of 13 inch scherm dan 1366x768, behalve voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Kheb de thinkpad edge 13 matte deksel (dezelfde als in de pricewatch) net binnen.
Bouwkwaliteit is goed, geen "flex" te bekennen, en de keyboard is ook erg fijn tot zo ver. En hij is veel lichter dan een macbook pro (ook wel logisch, aangezien deze een plastic behuizing heeft).

Dit is nog het enige wat ik over dit laptopje kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Lisadr schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:12:
Voor dagelijks gebruik vind ik 1280x800 fijner op een 12 of 13 inch scherm dan 1366x768, behalve voor films.
Hier ben ik het trouwens mee eens.

Het enige waar ik persoonlijk die 16:9 resoluties goed voor vind is het kijken van video's en films.
Voor dingen zoals normaal browsen, programmeren, en tekst verwerken kan je veel beter 16:10 hebben of sterker nog: Grootbeeld ipv Breedbeeld *gasp!* :+

Al die breedte gebruik ik maar half. Een gadget bar helpt, maar als ik het ten volle wilt benutten moet je zo ver in zoemen dat ik het overzicht in documenten kwijt raak. En sowieso, bij websites heb je 7 van de 10 keer dikke balken links en rechts...

Ik ben iig nog blij met mn 1600*1200 TFT scherm als desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik heb alleen de 1e en laatste pagina (100/pagina) doorgelezen dus misschien is het al eerder beantwoord... Maar wat zou de beste keus zijn voor een 12"-er bij een budget van €500 (echt max, liefst rond de €400).

Mijn oog viel eerst op de Asus 1201HA netbook. Nu wil ik onderweg nog wel eens een HD-film bekijken, dus toen moest ik uitwijken naar de 1201N...

Nu lees ik echter weer dat een CULV-processor misschien wel beter is. De Wind U200-U210 passen in het budget, maar die processor staat niet zo laag in het lijstje uit de OP.

Wat is wijsheid? Vanwege het feit dat ik HD-films heb toch maar de 1201N kiezen? Of voor de ultieme snelheid maar uitwijken naar ene iets duurdere CULV? Het gaat mij vooral om het internetten e.d. en een filmpje voor onderweg en het gebruikelijke office-werk. Gamen doe ik op mijn pc wel.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.