[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Thanks, maar die zijn helaas een halve centimeter te dun (laag). Omdat ze speciaal voor macbooks zijn gemaakt denk ik dat de maat precies zal kloppen, dus ga ik dat risico niet nemen dat hij er niet normaal in past.

Anderen nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ipazza schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:28:

En kan iemand mij uitleggen waarom je op de sonystyle.co.uk/de/fr je de CW serie kan aanpassen (core i5-540m + 1600x900 scherm voor rond de 1000 euro) en in Nederland niet?
Dat ziet er inderdaad wel erg goed uit. Ok, de CW is dan wel wat dikker en zwaarder dan een typische thin and light maar voor zoveel meer prestaties en die resolutie zou ik het wel voor lief willen nemen.
14" 1600 x 900, i5 520M, GF 330M, 500GB, 4GB, W7 prof, Blu-ray brander, HDMI, Bluetooth, 2 jaar garantie
Voor slechts € 1.098,99 (+ eventuele verzending van ongeveer 15 euro) :D

Als deze nu hier verkrijgbaar was voor dezelfde prijs met een Qwerty layout i.p.v. een Azerty, had ik hem gelijk besteld. :9

XanderDrake schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:57:
[...] Ik heb nog nooit meegemaakt dat CPU's met hetzelfde serie nummer zo kunnen verschillen 8)7
fortfort schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:07:
[...] Maar cpu's hebben niet voor niks nummering.
offtopic:
Zie Intel voert prijsverlaging cpu's door: twee dekstop CPU's met allebei het codenummer E6400, maar een is een Core 2 Duo en de andere is een Pentium. Het zou dus met deze SU4100 ook zo kunnen zijn de bekende dual core Pentium versie en een single core Celeron versie, maar dit is inderdaad nog niet helemaal duidelijk of dit werkelijk het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49
Regeneration schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:16:
offtopic:
Zie Intel voert prijsverlaging cpu's door: twee dekstop CPU's met allebei het codenummer E6400, maar een is een Core 2 Duo en de andere is een Pentium. Het zou dus met deze SU4100 ook zo kunnen zijn de bekende dual core Pentium versie en een single core Celeron versie, maar dit is inderdaad nog niet helemaal duidelijk of dit werkelijk het geval is.
Goed punt opzich, maar dat waren wel twee hele verschillende generaties. de E6400 C2D is al lang EOL. In dit geval is dat niet het geval.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik geloof het eigenlijk ook niet, een SU4100 Solo. Kan de persoon die hem heeft even een CPU-Z screenshot posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk ook niet dat de SU4100 Solo echt bestaat, zal wel een fout van de MM zijn geweest, ondanks dat er op een bordje Solo staat en op de online PDF-flyer 1 MB cache. Ik heb in de taskmanager 1 core gezien maar dat zegt dus blijkbaar ook niet alles. En als er al een andere CPU leverbaar was had de laptop een andere type-aanduiding, de laptop die ik gekocht heb in Maastricht heeft dezelfde type-aanduiding maar daar zit een 'gewone' SU4100 in, met dus 2 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Megalodon_67 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:29:
Ik denk ook niet dat de SU4100 Solo echt bestaat, zal wel een fout van de MM zijn geweest, ondanks dat er op een bordje Solo staat en op de online PDF-flyer 1 MB cache. Ik heb in de taskmanager 1 core gezien maar dat zegt dus blijkbaar ook niet alles. En als er al een andere CPU leverbaar was had de laptop een andere type-aanduiding, de laptop die ik gekocht heb in Maastricht heeft dezelfde type-aanduiding maar daar zit een 'gewone' SU4100 in, met dus 2 cores.
In de task manager 1 core? Nee dat is best sluitend. Ik bedoel, als Windows niet die extra core kan zien, dan kan hij er ook geen gebruik van maken en heb je geen dual core prestaties.

Op die laptop moet je eens CPU-Z draaien. Het zou wereldnieuws zijn mocht Intel zon epische fout maken.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ Xanderdrake
Iemand hierboven ergens tipte al dat je in de taskmanager slechts 1 grafiek kan laten zien voor BEIDE cores. Klik op View, CPU History, aanvinken One Graph, All CPUs. Als er dan ook nog een bordje Solo bij staat en er met 1 MB cache wordt geadverteerd is de verwarring compleet.
Voor mij was dat gunstig want een week later kocht ik het apparaat alsnog maar dan met 100,- korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ Megalodon, zou je even een foto kunnen posten van hoever die 9 cel accu uitsteekt? en hoe lang gaat ie mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:16
JottemJ schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:24:
[...]

Meer pics?! :P

Hoe bevalt het keyboard/trackpad?
Ik ben ook heel benieuwd naar deze laptop.

Gebruik prive een Dell D620, wil de V13 zakelijk gaan aanschaffen en gebruiken. Ben ook benieuwd naar de geluids- en warmteproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
LaptopSmurf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:26:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd naar deze laptop.

Gebruik prive een Dell D620, wil de V13 zakelijk gaan aanschaffen en gebruiken. Ben ook benieuwd naar de geluids- en warmteproductie.
Er is wel een review van de V13 op notebookcheck beschikbaar. http://www.notebookcheck....V13-Notebook.25098.0.html

De temperatuurmeting is zeer positief, eigenlijk niet boven de 38 graden en dat is gewoon zeer netjes. Fan ook nauwelijks hoorbaar maar de HDD maakt wel wat herrie (vooral de 7200 toeren variant).

Ben nog op zoek naar wat meer 'real life' foto's, ben namelijk in de markt voor een nieuwe zakelijke machine en het wordt of deze, of de thinkpad x100 / thinkpad edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
@ Philflow, als je zo tevreden bent met de DM3 waarom verkoop je hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
tienes schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:13:
@ Philflow, als je zo tevreden bent met de DM3 waarom verkoop je hem dan?
:) Ik hou mijn DM3 voorlopig zelf. Ik had een tweede meegenomen voor mijn moeder maar ze vindt hem te klein. Die staat nu te koop.

Edit: Mega, thanks. flinke unit.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-02-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:40:
@ Megalodon, zou je even een foto kunnen posten van hoever die 9 cel accu uitsteekt? en hoe lang gaat ie mee?
Ik heb 'm pas één keer opgeladen toen ie uit de doos kwam sinds vorige week zaterdag. Ik gebruik voornamelijk m'n desktop thuis, vandaar. Maar ik heb 'm al vele uren gebruikt, die 12 uur plus claim van Acer gaat wel kloppen denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/5110/acer3810tz.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Megalodon_67 op 08-02-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik ben aan het twijfelen tussen de Asus UL30A en de MSI Wind U200. Ik ben toe aan een nieuwe notebook omdat mijn oude 15 inch inmiddels nauwelijks meer op de batterij werkt (15 min) en ik naar een meer mobieler (lichter en enkele slagen kleiner) notebook toe wil. Ik ga bovendien voor studie naar het buitenland waardoor de notebook ook mee de backpack in moet en tegen 2 rondreis-weken door Nepal en Indonesie moet kunnen. Heeft iemand hier trouwens ervaring mee?

Die 13 inch Asus spreekt me erg aan omdat ik dan, als mijn oude notebook het loodje legt, een redelijk krachtig en mobiel ding overhoudt. 13 inch lijkt met toch wat lekkerder werken voor studie dan een 12 inch. Bovendien is ie slechts 200 gr zwaarder en heeft een betere processor en batterij. De MSI U200 is echter makkelijker te vervoeren in het buitenland maarja daar ga ik ook maar 2x 2 maanden zijn. Helaas vond ik de ASUS bij Paradigit alleen met een glanzende zwarte behuizing terwijl ik op internet ook de zilvere variant tegenkom die veel mooier oogt. Heeft iemand deze al in de winkel gezien en hebben jullie met betrekking tot mijn vraag suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De zilveren is niet in Nederland te verkrijgen. En verder is de UL30 nou niet je van het qua bouwkwaliteit (zie thread).

Als ik jou was zou ik een tweede hands netbookje op de kop tikken voor je reis daarna weer door verkopen en een echte laptop kopen.

Als je een stevige 13" zoekt kijk dan eens in mijn signature ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 08-02-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb Sony gemailed of de CW serie ook aanpasbaar word, kreeg meteen een bevestiging je vraag word binnen 24 uur beantwoord. Niks gehoord nog.

Sony's bouw kwaliteit is wel iets beter dan Asus toch ? Moet nog zien of Asus met de UL80JT een betere/goedkopere oplossing kan komen dan Sony's CW serie.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
@Philflow

Gaat die zilveren de komende 2 maanden wellicht naar NL komen? Verder heeft het toch mijn voorkeur om in een keer een portable notebook te kopen omdat ik ongeveer een jaar na de eerste buitenlandse stage weer naar het buitenland moet. Een tussenstap met een netbook heb ik toch minder zin in. Die hp die je te koop hebt staan is wel een stukje zwaarder he, dan kom je al weer bijna aan de 2 kg. Heeft er iemand ervaring met het langdurig werken met een 12''? Mijn plan is om het nu nog even aan te kijken en eind maart/begin april een keuze te maken. Wie weet zijn er tegen die tijd betaalbare C2D 12'' portable notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JottemJ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:59:
[...]

Er is wel een review van de V13 op notebookcheck beschikbaar. http://www.notebookcheck....V13-Notebook.25098.0.html

De temperatuurmeting is zeer positief, eigenlijk niet boven de 38 graden en dat is gewoon zeer netjes. Fan ook nauwelijks hoorbaar maar de HDD maakt wel wat herrie (vooral de 7200 toeren variant).

Ben nog op zoek naar wat meer 'real life' foto's, ben namelijk in de markt voor een nieuwe zakelijke machine en het wordt of deze, of de thinkpad x100 / thinkpad edge.
Komende dagen heb ik meer tijd, ik zal even wat meer pics van de V13 maken en wat meer posten.

Qua warmte is het top inderdaad, ik denk dat de metalen behuizing veel warmte afvoert, hij wordt lichtwarm maar nooit meer.

Geluid is inderdaad vooral de HD op 7200 rpm. Wel fijn dat er een snel HD'tje in zit, maar een SSD zal wel verschil maken qua geluid. Misschien ook wel qua accu?

Het scherm is mat, wat fijn is, maar geen superpaneel natuurlijk. Kijkhoeken niet super. Ik zag hem naast een nieuwe macbook wit plastic, en dat is wel een flink verschil. Maar het is ook een zakelijke laptop natuurlijk.

De dunheid, lichtheid en metalen behuizing maken het echt een geil dingetje, ondanks het vostro label :) Fijn is ook de strakke onderkant en de mooie luchtgaatjes onderin.

En photoshop, lightroom en zelfs rhino3D en 3dMAX zijn er best op te doen. Niet te zwaar belasten natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 09-02-2010 09:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
-xerox- schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:25:
Die hp die je te koop hebt staan is wel een stukje zwaarder he, dan kom je al weer bijna aan de 2 kg.
Het echte gewicht van de UL30 is 1.795,00, zie Notebookjournal.de. De HP weegt 1.9kg (?). Geen mens gaat dat verschil merken zonder weegschaal.

De HP is aluminium. De Asus is plastic. Need I say more....

PS. de zilveren UL30a komt voor zover ik weet niet naar NL.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 09-02-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
maratropa schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:30:
[...]

Komende dagen heb ik meer tijd, ik zal even wat meer pics van de V13 maken en wat meer posten.

Qua warmte is het top inderdaad, ik denk dat de metalen behuizing veel warmte afvoert, hij wordt lichtwarm maar nooit meer.

Geluid is inderdaad vooral de HD op 7200 rpm. Wel fijn dat er een snel HD'tje in zit, maar een SSD zal wel verschil maken qua geluid. Misschien ook wel qua accu?

Het scherm is mat, wat fijn is, maar geen superpaneel natuurlijk. Kijkhoeken niet super. Ik zag hem naast een nieuwe macbook wit plastic, en dat is wel een flink verschil. Maar het is ook een zakelijke laptop natuurlijk.

De dunheid, lichtheid en metalen behuizing maken het echt een geil dingetje, ondanks het vostro label :) Fijn is ook de strakke onderkant en de mooie luchtgaatjes onderin.

En photoshop, lightroom en zelfs rhino3D en 3dMAX zijn er best op te doen. Niet te zwaar belasten natuurlijk.
Zo, ik heb het kwijl op mijn bureau met een doekje weggeveegd, wat een absoluut mooi ding is dat laptopje!

Ik ga hem voor internet, email, tekstverwerking en films kijken gebruiken, Xvix/Divx zal hij wel aankunnen, en MKV tot 720p zal ook wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
@Philflow

Daar overtuig je me inderdaad mee. Mooi ding die HP. Wat is het verschil met de processor van UL30A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
LaptopSmurf schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:45:
[...]

Zo, ik heb het kwijl op mijn bureau met een doekje weggeveegd, wat een absoluut mooi ding is dat laptopje!

Ik ga hem voor internet, email, tekstverwerking en films kijken gebruiken, Xvix/Divx zal hij wel aankunnen, en MKV tot 720p zal ook wel lukken?
Ja met Media player classic home cinema trekt ie hardwarematig op de intel chip 720p met gemak. Alleen werkt MPC-HC nu even niet meer bij mij. Maar VLC speelt ook zonder hardwarematige versnelling een hoop nog af, 720p ook, alleen bijv met tropic thunder die bijna 8gb is (dus hoge bitrate) heeft ie moeite, maar die moet met MPC-HC & DVXA ook wel lukken. Het werkte iig wel bij...Weet alleen niet wat er nu mis is, misschien heeft een ander programma wat verziekt..

Maar let er wel op dat het scherm niet superegaal verlicht is, niet zo veel contrast heeft en heel gevoelig is voor kijkhoek. Maarja normaal zit ik ook achter een 30 inch dell IPS paneel, nogal een verschil.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 09-02-2010 11:36 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ipazza schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:37:
[...]

Ik heb Sony gemailed of de CW serie ook aanpasbaar word, kreeg meteen een bevestiging je vraag word binnen 24 uur beantwoord. Niks gehoord nog.

Sony's bouw kwaliteit is wel iets beter dan Asus toch ? Moet nog zien of Asus met de UL80JT een betere/goedkopere oplossing kan komen dan Sony's CW serie.
De bouwkwaliteit moet je eigenlijk per serie bekijken. De UL serie scheen niet zo best te zijn als je naar de consumenten reacties kijkt ook hier op GoT. Veel hebben te maken met krakende / piepende behuizing, als je je handpalmen / polsen op de behuizing rust. Ook kwam geregeld rammelende toetsen naar voren. Dat klinkt zeker niet best. De prijs van de huidige Asus UL serie is dan wel niet zo hoog, maar iets meer bouwkwaliteit zou je eigenlijk wel verwachten. Over het algemeen levert Asus degelijk notebooks, maar deze UL serie valt dat iets onder.

Sony heeft vaak degelijker bouwkwaliteit, maar dat zou deels ook te verklaren kunnen zijn aan het feit dat de prijs van hun notebooks geregeld hoger is dan vergelijkbare concurrenten. Maar ook Sony heeft zijn mindere serie en dat is (misschien niet heel toevallige) de voorloper van de CW serie, namelijk de CS serie. Deze is net als de CW serie, vriendelijker geprijsd, maar de bouwkwaliteit zou wel minder zijn. De behuizing is van plastic terwijl van vele andere (duurdere) Sony modellen van magnesium zijn. Ik vermoed dat de nieuwe CW serie, de behuizing ook van plastic is, aangezien ik op de Sony site nergens een vermelding zie van een magnesium behuizing.

Dit neemt niet weg dat die ik die "top model" van Sony.fr met rond de 1000 euro een erg mooie deal vind. :9 Maar ik wacht ook af wat de UL80Jt gaat doen. Als de bouwkwaliteit iets verbeterd is en deze zo rond de 700 euro gaat kosten, dan wordt de keuze nog moeilijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
maratropa schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:34:
[...]

Ja met Media player classic home cinema trekt ie hardwarematig op de intel chip 720p met gemak. Alleen werkt MPC-HC nu even niet meer bij mij. Maar VLC speelt ook zonder hardwarematige versnelling een hoop nog af, 720p ook, alleen bijv met tropic thunder die bijna 8gb is (dus hoge bitrate) heeft ie moeite, maar die moet met MPC-HC & DVXA ook wel lukken. Het werkte iig wel bij...Weet alleen niet wat er nu mis is, misschien heeft een ander programma wat verziekt..

Maar let er wel op dat het scherm niet superegaal verlicht is, niet zo veel contrast heeft en heel gevoelig is voor kijkhoek. Maarja normaal zit ik ook achter een 30 inch dell IPS paneel, nogal een verschil.. :)
Ik heb het investeringsverzoek bij de baas neergelegd :P

Kan de V13 ook Windows 7 x64 aan? Ik denk dat een schone, bloatware vrije installatie op x64 platform nog wel een stuk sneller is dan de af fabriek voorgeïinstalleerde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Dus jij verwacht dat het Asus UL80JT model met:

14" 1600 x 900, i5 520M, GF 330M, 500GB, 4GB, W7 prof, Blu-ray brander, HDMI, Bluetooth, 2 jaar garantie

maar 700 euro gaat kosten ? Ik verwacht niet dat de Asus ul80jt niet in de buurt komt van de specs/kwaliteit.

Nog steeds geen reactie van Sony, ik wil die *piep* CW serie aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
-xerox- schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:46:
@Philflow

Daar overtuig je me inderdaad mee. Mooi ding die HP. Wat is het verschil met de processor van UL30A?
Beide zijn Core 2 architectuur, 1.3GHz dual core. De SU7300 heeft 3MB cache, de SU4100 heeft 2MB. Ook dat is niet te merken.

Wat wel te merken is: de Asus met 5600mAh heeft betere battery life dan de DM3. Zie de diverse reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
LaptopSmurf schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:02:
[...]

Ik heb het investeringsverzoek bij de baas neergelegd :P

Kan de V13 ook Windows 7 x64 aan? Ik denk dat een schone, bloatware vrije installatie op x64 platform nog wel een stuk sneller is dan de af fabriek voorgeïinstalleerde versie.
Ik neem aan van wel.(Ik heb gebeld met Dell maar ze konden er zelf iig niet 64bit 7 op zetten) Ik heb er over getwijfeld, maar A. 32bit is ook o.k. Ik heb wel niet de volle 4GB maar die heb ik toch eigenlijk zelden tot nooit nodig, en B. je krijgt hem geleverd zonder bloatware. Ik werd daar erg blij door. Tja Works en een viruscanner die op zich wel o.k. zijn maar ik wil ze niet dus die heb ik er even afgehaald en Avast op gezet. Verder zijn er gewoon netjes de drivers op gezet, en qua software een dell backup tooltje en een webcam app. Erg weinig dus.
Hij was iig erg rap en ik denk dat een nieuwe installatie niet zo veel toe voegt.

Ik ben zo blij met windows 7. Werkt echt fijn. En de interne firewall is ook echt relaxed nu. (nou in vista ook al) Gewoon alles in en uit blocken en alleen rules maken voor wat jij wilt dat mag. Third party firewalls zijn eigenlijk allemaal gewoon k*t, bloated, en doen alsof ik een n00b ben..

Het is wel jammer dat ze die sticker onder de V13 gelaten hebben, voor windows. Dat moet toch anders kunnen. Dan had ik een apple-lesque achtige onderkant gehad..

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 09-02-2010 14:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ipazza schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:19:
Dus jij verwacht dat het Asus UL80JT model met:

maar 700 euro gaat kosten ? Ik verwacht niet dat de Asus ul80jt niet in de buurt komt van de specs/kwaliteit.
Als dan kon graag. :D

Maar nee dat verwachtte ik ook niet, ik dacht eerder aan de "beste specs" wat tot nu toe bekend is:
UL80Jt: 14" 1366x768, i7 640UM, GF 310M, 4GB, 500GB 7200rpm, DVD brander, HDMI, Bluetoot, 2 j. gar.
Voor ~ 700, óf de

CW: 14" 1600x900, i5 520M, GF 330M, 4GB, 500GB 5400rpm, Blu-ray brander, HDMI, Bluetooth, 2 j. gar.
Voor rond de 1000 euro.

De UL80 heeft als voordeel dat die wat compacter is vooral de dikte 2,68 cm in tegenstelling tot de CW die 3,85 cm dik is. Een ander voordeel is dat de UL80 lichter is met 2,0 kg terwijl de CW 2,4 kg is. Verder heeft de UL80 een betere accuduur van tot de 12 uur (mits ze wel de 8 cell 5600MAh mee leveren) terwijl de Sony max 240 min = 4 uur meegaat volgens Sony's eigen zeggen. De bouwkwaliteit van de UL80 is dan nog wel even afwachten en de Sony heeft wel flink wat meer prestaties en een hogere resolutie scherm. Ik neig nog steeds naar de UL80 tussen deze twee, omdat ik zelf meer zou hebben aan lichter compacter notebook met een langere accuduur dan een met veel prestaties. Ik hoop dan ook dat Asus de UL80Jt snel hier zal uitbrengen voor een schappelijk prijs en dat ze in ieder geval de bouwkwaliteit iets verbeterd hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia Optimus ziet er zeer belovend uit (en niet alleen voor thin and light's):
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3737

Is in feite switchable graphics, die vanzelf werken zonder wachttijd van 10-15 seconden die er bij de huidige van deze laptops zoals de UL80vt op zit. Dus gewoon op een "as-needed basis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
maratropa schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Ik neem aan van wel.(Ik heb gebeld met Dell maar ze konden er zelf iig niet 64bit 7 op zetten) Ik heb er over getwijfeld, maar A. 32bit is ook o.k. Ik heb wel niet de volle 4GB maar die heb ik toch eigenlijk zelden tot nooit nodig, en B. je krijgt hem geleverd zonder bloatware. Ik werd daar erg blij door. Tja Works en een viruscanner die op zich wel o.k. zijn maar ik wil ze niet dus die heb ik er even afgehaald en Avast op gezet. Verder zijn er gewoon netjes de drivers op gezet, en qua software een dell backup tooltje en een webcam app. Erg weinig dus.
Hij was iig erg rap en ik denk dat een nieuwe installatie niet zo veel toe voegt.

Ik ben zo blij met windows 7. Werkt echt fijn. En de interne firewall is ook echt relaxed nu. (nou in vista ook al) Gewoon alles in en uit blocken en alleen rules maken voor wat jij wilt dat mag. Third party firewalls zijn eigenlijk allemaal gewoon k*t, bloated, en doen alsof ik een n00b ben..

Het is wel jammer dat ze die sticker onder de V13 gelaten hebben, voor windows. Dat moet toch anders kunnen. Dan had ik een apple-lesque achtige onderkant gehad..
Mooi werk.

Is de adapter een standaard Dell adapter of is het een nieuwe? Heb meerdere PA-10 en PA-12 liggen, maar Dell zal wel weer een nieuwe aansluiting verzonnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Zo te zien wil Intel met zijn Core i7 ultra mobile CPU's een grote slag slaan.
En allicht weten we ook meteen wanneer er mogelijk een prijsdaling voor de 'oudere' Core i7 UM's gaat plaatsvinden.

Ik heb het over de toekomstige cpu genaamd Core i7 660UM. Deze processor neemt het stokje over van de 640UM die nu ongeveer beschikbaar begint te raken. Het is een high end dual core CULV met 4 threads, 4mb Cache en hij draait 1.33ghz normaal en maar liefst 2.4ghz in turbo mode! En dat met een TDP van 18w.
Als deze processor komt, in Q3 2010, kunnen we met een beetje mazzel een prijsdaling verwachten voor de 640UM en de 620UM.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Reactie gehad op de mogelijkheid tot aanpassen van CW serie: Onbekend, maar komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ik kijk zo nu en dan wel eens in dit topic, omdat ik de thin & lights erg leuke dingetjes vind.
Heb al een tijdje een 13 incher en dat bevalt me uitstekend, lekker draagbaar, maar zeker niet te klein.

Nu ben ik eens rond gaan kijken voor een nieuwe en mijn oog viel vandaag op de Thinkpad Edge 13. Ook een 13 incher, maar veel slanker en lichter dan de Thinkpad die ik op het moment heb. Maar wat me het meeste opviel was toch wel de prijs, minder dan 700 en dan krijg je het volgende: Intel Core2Duo SU7300, 4GB RAM, 320GB HD en daarnaast gewoon een supermooie laptop. Toetsenbord schijnt ook meer dan prima te zijn, 6cell accu voor minimaal 5 uur werktijd op maximale brightness.

Ik ben hem hier alleen nog niet tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ipazza schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:53:
Reactie gehad op de mogelijkheid tot aanpassen van CW serie: Onbekend, maar komt wel.
Hmmm, we wachten af...

RnB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:14:
[...] Nu ben ik eens rond gaan kijken voor een nieuwe en mijn oog viel vandaag op de Thinkpad Edge 13. [...] Ik ben hem hier alleen nog niet tegengekomen?
Er is inderdaad weinig hierover bekend. Het is wel een paar keer genoemd. Lenovo schijnt Europa een minder aandacht te geven had ik van iemand in deze topic reeks ooit horen zeggen, als ik me goed herinner. Ik ben ook wel benieuwd naar de Lenovo Edge modellen. Lenovo heeft overigens sinds kort wel dual core (SU4100) modellen van de IdeaPad 350 en IdeaPad 450 in de pricewatch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja, zoiets dacht ik al, ik zie die Edge dan ook alleen maar bij een bedrijf die zich gespecialiseerd heeft in Levovo. Alle versies hebben ze, zowel de Intel als de AMD versies. Maar ik vind die AMD Neo toch iets te gevaarlijk qua performance, ik ga al een dik stuk achteruit met die SU7300.
Niet toevallig iemand ie de Edge 13 heeft? Zou wel leuk zijn voor wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb een HP 12" notebook en deze wil ik graag upgraden naar Windows 7. Zojuist de CD's via de post ontvangen. Nu heeft de notebook geen optische drive.

Is er een manier om de upgrade via mijn netwerk uit te voeren? Ik heb namelijk ook (nog) geen USB stick van 4 GB.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nou, 2 seconden zoekwerk et voila:

http://blog.ryantadams.co...with-tftp-and-windows-pe/

Schijnt met Windows 7 prima te werken.
Volgende keer gewoon eventjes wat beter zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

RnB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:56:
Nou, 2 seconden zoekwerk et voila:

http://blog.ryantadams.co...with-tftp-and-windows-pe/

Schijnt met Windows 7 prima te werken.
Volgende keer gewoon eventjes wat beter zoeken. ;)
Hmm... heb gezocht maar niet gevonden. Bedankt iig. Ik lees het even door. :)

EDIT: Hmm... dat wordt hannesen met een crossover UTP kabel. Niet zo'n trek in. Dat wordt toch maar ff een sticky regelen dan.

[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 09-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Philflow schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:58:
[...]

Beide zijn Core 2 architectuur, 1.3GHz dual core. De SU7300 heeft 3MB cache, de SU4100 heeft 2MB. Ook dat is niet te merken.

Wat wel te merken is: de Asus met 5600mAh heeft betere battery life dan de DM3. Zie de diverse reviews.
Welke batterijduur haal je met de dm3 in de praktijk? Je had eerder ook een 1810tz toch? Haalde die een langere batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Hmm die HP upgrade Manager runt sowieso niet over het netwerk. Krijg een melding dat de setup is gestopt met werken om onbekende reden.

Heb daarna de gehele CD dus maar gekopieerd, maar als ik dan de setup uitvoer, dan detecteert ie dat ik geen optische drive heb. Dat wordt dus echt naar de winkel voor een stick.

[ Voor 17% gewijzigd door jagermeister op 09-02-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja, dat is balen..
Maargoed, stickies kosten tegenwoordig ook geen ruk meer, laatst nog een 4GB stick voor 9,99 gehaald bij de lokale pcboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

RnB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:14:
Ja, dat is balen..
Maargoed, stickies kosten tegenwoordig ook geen ruk meer, laatst nog een 4GB stick voor 9,99 gehaald bij de lokale pcboer.
Dat is inderdaad niet duur. Morgen maar ff langs bij mijn lokale pc boer dan :P

Maar dan nog: Ze stuurden dus een HP upgrade manager DVD en een Windows 7 Home Premium Upgrade Media DVD op. Waarschijnlijk moet mijn notebook dus eerst de nodige (BIOS) upgrades krijgen, voordat ik die Windows 7 CD er in kan rammen, of zou dat niet zoveel uitmaken?

Zou het volstaan om gewoon een Windows 7 ISO bestand te gebruiken om een Win PE flash disk in te richten en dan de code die ik bij de DVD geleverd kreeg te gebruiken? Moet volgens mij niet uitmaken toch? De wim-file is altijd even groot, onafhankelijk van welke Windows 7 versie je gaat activeren.
Of ik nu een full install doe, maakt me eigenlijk niets uit.

[ Voor 49% gewijzigd door jagermeister op 09-02-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
O.k. ik ben een jankerd

Als MPC-HC het niet meer doet met DVXA dan zit er vast een filter tussen. Die zijn te blocken met de external-filter settings in de opties.

[ Voor 69% gewijzigd door maratropa op 09-02-2010 20:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoe kom ik erachter wat voor een HD er in mijn Acer 3810TZ zit, zonder te schroeven? Met de info in de Device Manager kom ik niet ver. Het is de 600GB versie.

Ik heb nog een 320GB 5400RPM schijf uit een gloednieuwe Lenovo (vervangen door een 7200 schijf). Misschien kan ik hier nog wat snelheidswinst behalen, voordat ik er aan het eind van het jaar een SSD in stop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
PWM schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:49:
Hoe kom ik erachter wat voor een HD er in mijn Acer 3810TZ zit, zonder te schroeven? Met de info in de Device Manager kom ik niet ver. Het is de 600GB versie.

Ik heb nog een 320GB 5400RPM schijf uit een gloednieuwe Lenovo (vervangen door een 7200 schijf). Misschien kan ik hier nog wat snelheidswinst behalen, voordat ik er aan het eind van het jaar een SSD in stop :)
WD blue 640 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

-xerox- schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:46:
@Philflow

Nadelig bij HP is imo het glossy screen en de korte garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Kasj schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:03:
[...]
Welke batterijduur haal je met de dm3 in de praktijk? Je had eerder ook een 1810tz toch? Haalde die een langere batterijduur?
Ik kom nu geloof ik uit op 5.5 uur maar ik heb het nog niet e'cht getest. Dit is met een 7200rpm hard disk wat niet helpt. De 1810tz heb ik wel gehad maar nauwelijks op de accu gebruikt, kan er weinig over zeggen.

edit: die 5.5 uur is met behoorlijk intensief gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 09-02-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:52:
[...]

Nadelig bij HP is imo het glossy screen en de korte garantieperiode.
Asus ul30a heeft ook een glossy screen ,
Als ik het goed heb moeten alle laptops minimaal 2 jaar garantie hebben volgens de EU unie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:14:
Ja, dat is balen..
Misschien een idee om een eerste partitie (van bv. 5 of 10 GB) te voorzien van een 'boot OS', louter bedoeld voor een nieuwe installatie van het main OS en bewaarplaats voor drivers en dergelijke? Dan ben je niet meer afhankelijk van externe stations als je opnieuw moet installeren. Ik speel met de gedachte om XP x64 te installeren op de eerste partitie en op de tweede dan WIN 7 x64. Of is dat een niet-ideale situatie, m.a.w. moet het main-OS bij voorkeur op het eerste station staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Philflow schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:24:
[...]

Ik kom nu geloof ik uit op 5.5 uur maar ik heb het nog niet e'cht getest. Dit is met een 7200rpm hard disk wat niet helpt. De 1810tz heb ik wel gehad maar nauwelijks op de accu gebruikt, kan er weinig over zeggen.

edit: die 5.5 uur is met behoorlijk intensief gebruik.
Thanx! Heeft iemand de dm3 met de g105m gpu toevallig? Is dat een beetje ok voor wat oudere spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
PWM schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:49:
Zo slecht is die 640GB WD nou ook weer niet. Met een 500GB Hitachi ga je wel snelheidswinst merken.
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/HDTune_Benchmark_Hitachi_HTS7250-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Philflow schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:51:
[...]

Zo slecht is die 640GB WD nou ook weer niet. Met een 500GB Hitachi ga je wel snelheidswinst merken.
[afbeelding]
Dat is dan een betere (en duurdere) schijf dan ik had verwacht in een laptop van deze prijs :)

Dan ga ik die 320GB wel in een Popcorn stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 21:00
Na het lezen van een Amerikaans topic van HP DM3-eigenaren/toekomstig eigenaren vind ik het eigenlijk maar vreemd dat we het in Nederland moeten doen met consequent mindere processoren, vooral in het AMD-spectrum. Hier 'n AMD MV40 (dat was toch netbookmateriaal?) en in de VS en ook o.a. België gewoon AMD X2 processoren, zelfs met switchable graphics. Bij Intel zelfde verhaal: de Intel SU4100 is weliswaar nauwelijks anders dan de SU7300, maar toch... Om van de SP9300-optie nog maar te zwijgen. Waarom houden ze die opties voor ons achter?
Zou wel eens willen weten hoe dergelijke keuzes tot stand komen en wat de redenen ervan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb die thread ook gelezen, 200 pagina's ervaringen, 1 defecte DM3. Nette score lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
MacGyver007 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:28:
Na het lezen van een Amerikaans topic van HP DM3-eigenaren/toekomstig eigenaren vind ik het eigenlijk maar vreemd dat we het in Nederland moeten doen met consequent mindere processoren, vooral in het AMD-spectrum. Hier 'n AMD MV40 (dat was toch netbookmateriaal?) en in de VS en ook o.a. België gewoon AMD X2 processoren, zelfs met switchable graphics. Bij Intel zelfde verhaal: de Intel SU4100 is weliswaar nauwelijks anders dan de SU7300, maar toch... Om van de SP9300-optie nog maar te zwijgen. Waarom houden ze die opties voor ons achter?
Zou wel eens willen weten hoe dergelijke keuzes tot stand komen en wat de redenen ervan zijn.
Er zijn nog meer van dat soort situaties, de Asus UL30VT kwam ook hier niet uit. Paar series van Sony zijn niet aanpasbaar in Nederland. HP heeft de Envy laptops niet uitgebracht in Nederland.

Ik heb het vermoeden dat Nederland gewoon bizarre belastingen/garantie wetten heeft waardoor het niet rendabel is om sommige modellen op onze markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik denk dat het vooral om schaal gaat. De Envy wordt wel verkocht in Duitsland en UK, niet in Albanie.

• Philflow
Heeft er iemand een tip voor een 13" sleeve? Liefst neopreen en goedkoop, maar andere tips mogen ook. Mag er een zijn die past voor Asus UL30, Acer 3810 of HP DM3.

Op Dealextreme kon ik zo gauw niets vinden.

• MacGyver007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 21:00
CaseLogic heeft wel goede sleeves, evt. met extra vak voor adapter (PLS-serie) en 'k meen dat 'ie ook een beschermde rits heeft zodat er geen krassen op de notebook komen. Logitech heeft ook een interessante, eventueel ook met extra vak voor adapter e.d. Verder de hardcore BooqVyper XS2 (hardshell); staat geadverteerd voor de MacbookPro maar wellicht passen andere 13"-ers ook. Deze kosten allemaal wel meerdere tientjes.
Heb zelf gewoon gezocht op 'notebook sleeve(s)' en nadat je wat gevonden hebt kun je zoeken op gebruikerservaringen voor die specifieke sleeve; dan blijkt al gauw genoeg of ze krassen of vlekken achterlaten op de laptop of niet.

• Philflow
Thanks voor de tips. Zoals je zelf al aangeeft zijn die niet echt goedkoop. Bij mij 11.6" gebruikte ik deze sleeve. Minder dan 4 euro inclusief verzendkosten.

Voor een 13" neopreen sleeve zou ik zo'n 10 euro willen uitgeven. Ik ga nog eens zoeken op Ebay. Als er iemand een tip heeft hoor ik het graag.

Edit: deze is niet slecht zo te zien. alleen iets te hoog (10.4" vs. 9")

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 11-02-2010 11:50 ]

• XanderDrake
Na ultra dunne designs van laptops zoals de Dell Ademo en Vostro13 en de HP Envy lijkt ook Acer te azen op een dergelijke high end design ultra thin. De 3810T(Z) serie was voor Acer meer een "werkpaard", nu is het tijd voor de echte mooie laptops.

Binnenkort kunnen we dan ook een laptop verwachten van Acer met een dikte van maximaal 19mm! Dat is dunner dan de Envy. De laptop zal beschikken over de high end Intel Core i5 en i7 UM serie processors en zeker niet goedkoop zijn.

Meer informatie is er op dit moment niet beschikbaar, naast het feit dat deze serie laptops ontworpen is met de nieuwe Intel processors in gedachte, ipv een bestaande serie die voorzien is van een update.

Bron

Verwijderd

MacGyver007 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:28:
Je moet echt niet jaloers zijn op de belgen op het vlak van Thin & Light's hoor. Deze zijn stukken duurder hier in België. De goedkoopste Acer 1810tz die ik hier vond was zo'n 500 euro, in Nederland zo'n 425, een aardig verschil. (Misschien dat er ondertussen ook in België goedkopere versies te vinden zijn, maar deze ben ik alleszins nog niet tegengekomen.)
XanderDrake schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:35:
[...] Binnenkort kunnen we dan ook een laptop verwachten van Acer met een dikte van maximaal 19mm! Dat is dunner dan de Envy. De laptop zal beschikken over de high end Intel Core i5 en i7 UM serie processors en zeker niet goedkoop zijn. [...]
Hmm, interessant. Het was eerder al aangekondigd dat Acer met notebooks dunner dan 2 cm zou uitbrengen. Daarbij had ik de gedachte dat de kans klein was dat het om dure high-end modellen zou gaan. Zelf vind ik dit nieuws dan wel interessant, maar ben eigenlijk nog niet echt overtuigd, omdat het volgens mij niets door Acer bevestigd is. Verder zou het natuurlijk jammer zijn als ze de Timeline series gaan vervangen voor high-end modellen met een hoog prijskaartje. Of er zou ook nog goedkopere varianten ernaast worden uitgebracht, dat kan ook nog.

• Earnn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Philflow schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:43:
Thanks voor de tips. Zoals je zelf al aangeeft zijn die niet echt goedkoop. Bij mij 11.6" gebruikte ik deze sleeve. Minder dan 4 euro inclusief verzendkosten.

Voor een 13" neopreen sleeve zou ik zo'n 10 euro willen uitgeven. Ik ga nog eens zoeken op Ebay. Als er iemand een tip heeft hoor ik het graag.

Edit: deze is niet slecht zo te zien. alleen iets te hoog (10.4" vs. 9")
4 euro bij de action een neopreen sleeve voor 13'', 15'' en 17''

 iPhone 2g 8GB -  Macbook Pro 13'' 2,4 GHz

Verwijderd

Kasj schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:03:
[...]

Ik geloof van wel:
Ik heb zelf een 1810tz, daarstraks in de les: Exact 2h geduurd, en de batterij stond toen op 77%. Dus als we dit extrapoleren, dan komt het uit op een dikke 8h dat je er mee door kunt.Dit is met een afwisseling van wat type-werk en internetten en powerpoint openen/bekijken.
Ik ben momenteel de batterij gewoon eens aan het laten leeglopen zonder er iets mee te doen. Brightness op 2de laagste stand, dit is hetgene wat ik ook in de les gebruikt had, op het laagste is het dadelijk een heel stuk donkerder en minder bruikbaar (enkel in zeer donkere ruimtes), en ook wifi is uitgeschakeld. (Dit heb ik nog niet aangeschaft op kot momenteel, zo'n router kost toch dadelijk weer 50 euro.) Momenteel ben ik 4h30 ver en de batterij staat op 61%. Dat zal dus uitkomen op een dikke 11h als we dit weer extrapoleren, maar we zullen zien. (Hopelijk, als ik aanwezig ben wanneer hij uitvalt. ;) )

Ook hier op notebookcheck, http://www.notebookcheck....-Subnotebook.21322.0.html, bekomen ze dat deze 12h30 mee gaat, idle, zonder wifi maar dan op de allerlaagste brightness. In de test op die site haalt deze zo'n 6h surfen over wireless lan, echter is dit natuurlijk wanneer je er effectief 6h aan een stuk constant op bezig bent. Mijn ervaring is dat ik effectief gemakkelijk 8-10h mijn laptop kan gebruiken, dit houd dan in dat er momenten zijn dat ik er niks op doe, afgewisseld door vooral surfen. Als ik vaak er niks op doe zal het eerder 10h zijn, ben ik er actiever op bezig, eerder 8h.

• XanderDrake
Regeneration schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:17:
Hmm, interessant. Het was eerder al aangekondigd dat Acer met notebooks dunner dan 2 cm zou uitbrengen. Daarbij had ik de gedachte dat de kans klein was dat het om dure high-end modellen zou gaan. Zelf vind ik dit nieuws dan wel interessant, maar ben eigenlijk nog niet echt overtuigd, omdat het volgens mij niets door Acer bevestigd is. Verder zou het natuurlijk jammer zijn als ze de Timeline series gaan vervangen voor high-end modellen met een hoog prijskaartje. Of er zou ook nog goedkopere varianten ernaast worden uitgebracht, dat kan ook nog.
Volgens mij kunnen de Timeline serie en de nieuwe high end goed naast elkaar bestaan. Acer heeft voor de rest geen CULV aanbod, en ik kan met niet voorstellen dat Acer denkt dat iedereen hun dure laptops gaat kopen.

• maratropa
  • Niet online
Wat me meevalt is dat met MPC-HC een 1080p film (the kingdom) eigenlijk prima loopt op een SU7300, tot nu toe dan even kijken hoe het bij de actie gaat :)

specs

• fortfort
maratropa schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:11:
Wat me meevalt is dat met MPC-HC een 1080p film (the kingdom) eigenlijk prima loopt op een SU7300, tot nu toe dan even kijken hoe het bij de actie gaat :)
Uhm dat zou wel moeten anders doe je iets fout... :) bij mij loopt de beruchte birdscene zelfs vloeiend inclusief (zelf gemaakte ondertitels, voor de test). 3810tz gebruiker

• maratropa
  • Niet online
fortfort schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:15:
[...]

Uhm dat zou wel moeten anders doe je iets fout... :) bij mij loopt de beruchte birdscene zelfs vloeiend inclusief (zelf gemaakte ondertitels, voor de test). 3810tz gebruiker
Alleen zegt MPC-HC niet "DVXA" zoals bij 720p titels..?

specs

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
Sorry jongens. Ik heb dit topic maar doorgelezen tot pagina 5, maar sta me even toe een antwoord te ranten op onderstaande quote van pagina 2 (ja, ik weet dat het aantal posts/pagina afhangt van je instellingen):
woekele schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:18:
[...]
Leuk dat je dit telkens weer terugziet op dit forum. Maar garantiestickers in NL hebben geen enkele betekenis. Als jij je hd wilt vervangen, mag dat. Dat heeft geen invloed op de garantie, tenzij ze kunnen aantonen dat door jouw toedoen het defect is ontstaan. Ken uw rechten mensen :)
Rechten Schrechten! Rechten bestaan niet! Althans niet voor de gewone consument in dit soort zaken. Als jij die sticker breekt en een half jaar later ontstaat er door een fabricagefout een mankement, dan zal de fabrikant/verkoper zeggen: sorry, zegeltje gebroken, geen garantie, jammer, koop een nieuwe of betaal 500 euro herstellingskosten (goed wetende dat het toestel nieuw slechts 450 euro was, en de actuele waarde misschien 150 euro).

"ja maar, " zeg je als consument dan " ik sta in mijn recht! De europese wetgeving zegt ....".

En dan kijkt die fabrikant/verkoper u recht in de ogen en zegt grijnzend: "ok, ge staat in u recht. So who the hell cares! Ga je gang, daag me maar voor het gerecht, see if I care". Tegen de moment dat ge u dit realiseert zijn we al een paar maand verder in de discussie natuurlijk, en gaat ge alle mogelijke kosteloze oplossingen proberen vinden, te beginnen met het internet. Uiteindelijk zegt je juridische bijstand:"wat de fabrikant zegt klopt: u staat in u recht, maar u zult moeten procederen om uw gelijk te halen, en de bewijslast ligt bij u." Uiteindelijk gaat misschien 0,05% van de mensen effectief er een advocaat opzetten, een handvol consumenten wereldwijd. In dat geval zullen ze misschien braaf ja en amen zeggen en gratis een herstelling doen/vervangtoestel geven, maar welke consument gaat er echt honderden (duizenden?) euros in steken om een fabrikant/verkoper voor het gerecht te slepen?

Een artikel aankopen zoals een laptop/fotocamera is uzelf overleveren aan de willekeur van de fabrikant. Naast hem braaf u centjes te geven moogt ge ook nog op u knieen gaan zitten en beginnen zuigen.

----------

Ok, dat was het. Ik moest het even van me af schrijven, maar de naieve comment van hierboven deed enkele nare herinneringen naar boven komen met de ons aller welbekende PIXMANIA, een bedrijfje dat mij de realiteit heeft laten inzien rond consumeren in deze tijd.

Verwijderd

"wat de fabrikant zegt klopt: u staat in u recht, maar u zult moeten procederen om uw gelijk te halen, en de bewijslast ligt bij u."

Bewijslast ligt bij de fabrikant. ;) Het is buiten de wettelijke garantieperiode pas dat deze bij jouw als consument ligt, dan heb je immers nog altijd een soort "garantie", echter zit je daar zeker wel met het probleem wat jij aanhaalt.

• Megalodon_67
  • Niet online
wibra schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:28:
Uiteindelijk zegt je juridische bijstand:"wat de fabrikant zegt klopt: u staat in u recht, maar u zult moeten procederen om uw gelijk te halen, en de bewijslast ligt bij u."
Als het apparaat defect is en er ontbreken sporen van onjuist gebruik is het defect ansich bewijslast genoeg. De bewijslast ligt bij de fabrikant om aan te tonen dat het defect is ontstaan a.g.v. onkundig gebruik.
De meesten zullen geen rechtszaak starten gelet op de vele heisa en tijdsduur in verhouding tot de waarde van het apparaat. De wet in Nederland is duidelijk genoeg over de te verwachten levensduur van dit soort apparatuur, in dat licht bezien is de opmerking van een fabrikant dat er maar 1 jaar garantie wordt gegeven ongeveer uit te leggen als 'wij pissen op jullie wetten'. Alleen om die reden al zou je er een zaak van moeten maken.

EDIT: Phate-13, je was me voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon_67 op 11-02-2010 23:01 ]

• Philflow
offtopic:
^ Leuke discussie voor een ander forum, niet voor het 12-14 inch topic lijkt me.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

maratropa schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:41:
[...]

Dan gebruikt hij geen dxva probably :P kijk eens naar de cpu-usage terwijl hij speelt? (ctrl + shift + escape, tabblad prestaties)

Met dxva is dat zo'n 20% maximaal.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:54:
"wat de fabrikant zegt klopt: u staat in u recht, maar u zult moeten procederen om uw gelijk te halen, en de bewijslast ligt bij u."

Bewijslast ligt bij de fabrikant. ;) Het is buiten de wettelijke garantieperiode pas dat deze bij jouw als consument ligt, dan heb je immers nog altijd een soort "garantie", echter zit je daar zeker wel met het probleem wat jij aanhaalt.
Het eerste halfjaar ligt de bewijslast bij de fabrikant/winkelier, het tweede halfjaar bij de gebruiker (zo even uit het hoofd).

Maar zoals philflow zegt eigenlijk niet het juiste topic voor dit soort dingen

[ Voor 7% gewijzigd door JottemJ op 11-02-2010 23:14 ]

• Megalodon_67
  • Niet online
Heb je helemaal gelijk in ;)

[ Voor 100% gewijzigd door DaMarcus op 12-02-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Wat mij opvalt in de OP is dat er geen Sony modellen in staan, is dat met een bepaalde reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Welke mis je?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Y serie, Z serie, S serie.

eventueel nog CW serie maar die kun je nauwelijks thin and light noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm ja die Z-serie, behoort er imho zeker bij, maar de vanaf prijs van 1500,- hmm tsjaa...

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 12-02-2010 00:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nou de Y serie hoort er als eerste bij denk ik. Qua prijs, dikte en CULV.

Leuke CULV roundup van Anandtech: http://anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3735&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wordt dus even DM'en met Regeneration =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Philflow schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:46:
Nou de Y serie hoort er als eerste bij denk ik. Qua prijs, dikte en CULV.
Inderdaad. Ik wil de Y serie aanschaffen, maar begon serieus te twijfelen door dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

wibra schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:28:
Sorry jongens. Ik heb dit topic maar doorgelezen tot pagina 5, maar sta me even toe een antwoord te ranten op onderstaande quote van pagina 2 (ja, ik weet dat het aantal posts/pagina afhangt van je instellingen):

[...]

Rechten Schrechten! Rechten bestaan niet! Althans niet voor de gewone consument in dit soort zaken. Als jij die sticker breekt en een half jaar later ontstaat er door een fabricagefout een mankement, dan zal de fabrikant/verkoper zeggen: sorry, zegeltje gebroken, geen garantie, jammer, koop een nieuwe of betaal 500 euro herstellingskosten (goed wetende dat het toestel nieuw slechts 450 euro was, en de actuele waarde misschien 150 euro).

"ja maar, " zeg je als consument dan " ik sta in mijn recht! De europese wetgeving zegt ....".

En dan kijkt die fabrikant/verkoper u recht in de ogen en zegt grijnzend: "ok, ge staat in u recht. So who the hell cares! Ga je gang, daag me maar voor het gerecht, see if I care". Tegen de moment dat ge u dit realiseert zijn we al een paar maand verder in de discussie natuurlijk, en gaat ge alle mogelijke kosteloze oplossingen proberen vinden, te beginnen met het internet. Uiteindelijk zegt je juridische bijstand:"wat de fabrikant zegt klopt: u staat in u recht, maar u zult moeten procederen om uw gelijk te halen, en de bewijslast ligt bij u." Uiteindelijk gaat misschien 0,05% van de mensen effectief er een advocaat opzetten, een handvol consumenten wereldwijd. In dat geval zullen ze misschien braaf ja en amen zeggen en gratis een herstelling doen/vervangtoestel geven, maar welke consument gaat er echt honderden (duizenden?) euros in steken om een fabrikant/verkoper voor het gerecht te slepen?

Een artikel aankopen zoals een laptop/fotocamera is uzelf overleveren aan de willekeur van de fabrikant. Naast hem braaf u centjes te geven moogt ge ook nog op u knieen gaan zitten en beginnen zuigen.

----------

Ok, dat was het. Ik moest het even van me af schrijven, maar de naieve comment van hierboven deed enkele nare herinneringen naar boven komen met de ons aller welbekende PIXMANIA, een bedrijfje dat mij de realiteit heeft laten inzien rond consumeren in deze tijd.
Iets te vaak bij de Media Markt geshopt zeker? Want ik ken genoeg winkels die hier wel normaal mee omgaan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekkie schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:39:
Wat mij opvalt in de OP is dat er geen Sony modellen in staan, is dat met een bepaalde reden?
Rekkie schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:11:
[...] Inderdaad. Ik wil de Y serie aanschaffen, maar begon serieus te twijfelen door dit topic ;)
Begon je te twijfelen enkel omdat hij niet in de TS stond? Dat hoeft echt absoluut niet. :) Het bekend namelijk niet dat als de laptop niet genoemd wordt in de TS dat er dan iets "mis" mee zou zijn. Waarom ik de Y nog niet had toegevoegd omdat ik het eerst even wil aankijken, wat ik altijd doe met zeer recente uitgebrachte modellen. Als er al snel reviews opduiken, wil ik het nog wel eens eerder in de TS doen (dat heb ik gedaan met de UL30 en de UL80, maar laatst genoemde is nog steeds niet hier beschikbaar... maar dat terzijde).

Overigens heb ik de Sony Y wél in de gekoppelde producten bovenin het topic gezet. Ook zie ik dat de prijs ervan ietsjes is gedaald, wat hem nog concurrerender maakt. Hij is nog steeds wat duurder dan de concurrenten, maar de naar verwachting hoge bouwkwaliteit en de 2 jaar garantie zijn wel mooie pluspunten. Oftewel het lijkt mij, zoals andere ook zeiden, een mooi product. Er zijn alleen nog geen reviews verschenen geloof ik. En... hij staat niet in de TS, maar dat zal ik binnenkort even toevoegen, want hij hoort er zeker wel bij te staan. :)

Wat betreft de Sony Z zoals anderen ook al zeiden zit die in een heel andere prijscategorie. Zelfde vind ik eigenlijk ook voor de Sony S. Het zijn zeker zeer mooie apparaten, maar spreken toch een te selecte groep aan om genoemd te moeten worden in de TS. Verder heeft de Sony Z al een apart topic, als daar behoefte voor is kan dat ook voor de Sony S aangemaakt worden, waar daar dan over deze laptops gesproken kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Sony wil ook nog weleens een beter scherm gebruiken dan Asus, Acer, Dell en HP.

De 13" schermen van die laatsten zijn allemaal redelijk washed out, met een contrast van niet meer dan 200:1. Ook is de verticale kijkhoek minimaal.

Ik ben dus ook benieuwd naar een review van de Y serie, met name van NBJ en NBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
maratropa schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:41:
[...]

klikker de klik, dit is een hele mooie patch/register hack om dxva te activeren voor lvl 4.1 en hoger. 95% zou er meer door moeten kunnen worden afgespeeld. Soms wel problemen met forwarding in films bij deze niet vollige compatible films
http://www.bigandfree.com/11384042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Een paar dagen meldde ik dat in Q3 2010 een opvolger komt voor de Core i7 640UM processor, nu heb ik begrepen dat ook de i5 520UM een opvolger kan verwachten in datzelfde tijdsbestek.

Deze keer heb ik het over de Core i5 540UM, een processor die clockt van 1.2ghz tot 2ghz binnen een TDP van 18w.

http://www.fudzilla.com/content/view/17668/35/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Opvolger? hebben we dan al notebooks met 640UM? ik bedoel die geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:52:
Sony wil ook nog weleens een beter scherm gebruiken dan Asus, Acer, Dell en HP.

De 13" schermen van die laatsten zijn allemaal redelijk washed out, met een contrast van niet meer dan 200:1. Ook is de verticale kijkhoek minimaal.

Ik ben dus ook benieuwd naar een review van de Y serie, met name van NBJ en NBC.
Als ik de engadget review van de Z bekijk, dan zal dat ook vast wel geen TN schermpje zijn, maar IPS oid?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Het is nog wel TN, maar wel in de hoogste kwaliteit leverbaar met 100% kleuren dekking, hoog contrast en felle backlight. Perfect leesbaar buiten met zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Philflow schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:06:
Opvolger? hebben we dan al notebooks met 640UM? ik bedoel die geleverd worden.
Je weet hoe het gaat ;)

Plus het is ook voor Q3 he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -xerox-
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de MSI Wind U200 en niet voor een van de 13 inchers zoals de UL30a van Asus. Keuze werd toch voornamelijk bepaald door de portabiliteit want dit nieuwe laptopje moet de komende tijd mee naar enkele uithoeken van de wereld. Eerste indrukken zijn zeer goed. Compact en snel dingetje. Ik probeer wel nog even uit te vogelen hoe ik 720p films zonder stotteren af kan spelen :) (is geen noodzaak maar zou leuk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
-xerox- schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:12:
Ik probeer wel nog even uit te vogelen hoe ik 720p films zonder stotteren af kan spelen :) (is geen noodzaak maar zou leuk zijn)
Laatste Intel Series 4 driver van Intel.com en WMP 12. Of anders met MPC HC.
Ik dacht zelf dat de CPUs tegelijkertijd geleverd zullen worden, vandaar mijn vraag teken bij het woord opvolger.

Ik geloof dat er wel behoefte aan is aan snellere CULVs. Over de laptop in mijn signature krijg ik regelmatig de vraag of de SU4100 wel snel genoeg is. Mensen denken dat 1.3GHz te traag is. Voor mij zelf is het meer dan snel genoeg. Toch net wat lekkerder dan de SU2300 die ik hiervoor had. Klein verschil maar met de zwaarste Youtube filmpjes helpt het net wat vloeiender te maken.

[ Voor 53% gewijzigd door Philflow op 16-02-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Philflow schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:21:
Ik dacht zelf dat de CPUs tegelijkertijd geleverd zullen worden, vandaar mijn vraag teken bij het woord opvolger.
Ja, laat me het anders verwoorden: troon opvolger ;) Ze zullen waarschijnlijk allebei beschikbaar blijven.
Ik geloof dat er wel behoefte aan is aan snellere CULVs. Over de laptop in mijn signature krijg ik regelmatig de vraag of de SU4100 wel snel genoeg is. Mensen denken dat 1.3GHz te traag is. Voor mij zelf is het meer dan snel genoeg. Toch net wat lekkerder dan de SU2300 die ik hiervoor had. Klein verschil maar met de zwaarste Youtube filmpjes helpt het net wat vloeiender te maken.
Ja, CULV processors zitten wel onder aan de prestatie lijsten. Dat staat gewoon niet goed als je kijkt naar marketing.
Mensen willen altijd sneller en beter, terwijl ze zelf niet echt weten waarom of wat eigenlijk voldoende is voor hun eisen. Je kan zonder problemen Windows 7 HP en Office 2010, Firefox 3.6 en films draaien op een Athlon XP of een Pentium 4, maar dat kan je niet verkopen.

Het is jammer dat ikzelf wat veeleisend (gamer hé?) ben, anders was ik al blij met een Atom N270 of een Celeron 723 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:15:
[...] Ja, CULV processors zitten wel onder aan de prestatie lijsten. Dat staat gewoon niet goed als je kijkt naar marketing.
Mensen willen altijd sneller en beter, terwijl ze zelf niet echt weten waarom of wat eigenlijk voldoende is voor hun eisen. Je kan zonder problemen Windows 7 HP en Office 2010, Firefox 3.6 en films draaien op een Athlon XP of een Pentium 4, maar dat kan je niet verkopen.
Dít is ook in mijn ogen het probleem. Mensen denken dat het systeem "traag" is voor hun doelen terwijl dat dus voor het overgrote deel niet zo is (of dat wordt hun zo verteld door de verkopers... :X). Je kan dan prima uit de voeten met een "low voltage" CPU, zoals velen in deze topicreeks al hebben aangegeven. Soms geeft HD film of flash kijken kleine probleempjes maar zoals o.a. Philflow vaak heeft aangegeven moet het met de goede / nieuwste drivers, instellingen en codes prima gaan. Dit is dan wellicht het "probleem" wat de "thin and lights" hebben waar Acer eind vorige jaar over klaagde.

Eigenlijk is de harde schijf momenteel meer de bottleneck, maar die zijn momenteel nog te duur om mainstream te zijn. Zelf wil ik dus liever iets inleveren in CPU en GPU prestaties als ik daar een compacte notebook, lange accuduur en een relatief lagere prijs voor hoef te betalen. En desnoods doe je er dan (later) een SSD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Regeneration schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:46:
Mensen denken dat het systeem "traag" is voor hun doelen terwijl dat dus voor het overgrote deel niet zo is (of dat wordt hun zo verteld door de verkopers... :X)
Hehe, sja... Ik ben zelf lang verkoper geweest, en toen had ik al de instelling van "Less is more". Alleen dat wil nog niet zeggen dat mensen naar je willen luisteren!! Echt waar.
Veel mensen konden wel waarderen dat ik ze meteen niet het duurste van het snelste wilde aanbieden, maar als ze in de winkel staan, zijn ze mentaal kláár voor iets nieuws. Het is een 'state of mind', je wilt iets, je hebt er onderzoek naar gedaan en je hebt er geld voor over. Punt. Dat is ongeveer 70% van de klanten. Hun krijg je niet je winkel uit met twee reepjes RAM voor hun oude PC. ;)

Anyway, offtopic maar interessant :)
Eigenlijk is de harde schijf momenteel meer de bottleneck, maar die zijn momenteel nog te duur om mainstream te zijn. Zelf wil ik dus liever iets inleveren in CPU en GPU prestaties als ik daar een compacte notebook, lange accuduur en een relatief lagere prijs voor hoef te betalen. En desnoods doe je er dan (later) een SSD erin.
Met die gedachte zit ik ook. Ik was origineel van plan om meteen een SSD voor mn U230 te halen. Maar na hem helemaal vol te stauwen met games e.a. realiseer ik me dat het toch wel fijn om ten alle tijden je muziek, games en een gros films bij de hand te hebben zonder dat je moet klooien met netwerk schijven of usb sticks.
Ik stel het nog even uit tot de 160gb Postvilles betaalbaar worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Ik zit nu al een hele tijd te kijken naar een 13" notebook met een mat scherm, een kanshebber is de Acer 8371 (SU7300 4Gb RAM), maar sinds enige tijd is er ook de HP 5310M (SP9300 2 Gb RAM).
Nu zit ik eigenlijk te wachten tot de HP goedkoper wordt, maar helaas, sinds gisteren is er weer zo'n 50 euro bijgekomen terwijl de Acer weer wat goedkoper is geworden, (840 tegen 598 euro) Nogal een verschil.
Voor wat ik er mee van plan ben te gaan doen (internet, office, filmpje) is de Acer volgens mij snel en goed genoeg? Maar zijn er wellicht zaken die de HP misschien ook duidelijk beter maken om het prijsverschil te rechtvaardigen?
Zou ik op beide videobewerking kunnen doen, of valt de Acer dan duidelijk af? Als dat trouwens al aan te raden is op zo'n klein scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb nu "on the road" wat kunnen werken met m'n vostro v13 (SU7300, 3GB, 7200rpm320gb)). Photoshop en Lightroom met 15mpix fotos uit een digicam, een flash filmpje coderen met media encoder, en rhino 3D.

Het is niet leip snel maar het is te best te doen. Ik zit ook wel te kijken naar een SSD. Voordeel is dat er een eSata aansluiting op zit zodat ik als ik er een postville SSD in stop ik de oude HD er aan kan hangen via eSata, wat toch wel wat fijner moet zijn dan USB2..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:17:
[...]
Hehe, sja... Ik ben zelf lang verkoper geweest, en toen had ik al de instelling van "Less is more". Alleen dat wil nog niet zeggen dat mensen naar je willen luisteren!! Echt waar. [...]
offtopic:
Daar was ik net niet opgekomen, maar ik ben het helemaal mee eens. Soms snappen klanten dat inderdaad niet, wat hen ook niet helemaal te verwijten is, aangezien dit niet voor iedereen makkelijk te interpreteren is. :)
CWH schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:52:
Ik zit nu al een hele tijd te kijken naar een 13" notebook met een mat scherm, een kanshebber is de Acer 8371 (SU7300 4Gb RAM), maar sinds enige tijd is er ook de HP 5310M (SP9300 2 Gb RAM).
Je hebt ook verschillende varianten van die HP ProBook 5310M. Wat precies het verschil tussen de duurdere modellen zijn is mij ook niet helemaal duidelijk. Zo op het eerste gezicht lijkt de goedkoopste hetzelfde te bieden van de 4 duurste versies, wat zo'n 90 euro scheelt. Je zou ook de pricewatch: HP ProBook 5310m (VQ466EA) kunnen overwegen met de SU2300 dual core, voor vanaf 660 euro.
Edit: ik zie nu dat niet elk model van de 5310m een mat scherm heeft. Inderdaad alleen de pricewatch: HP ProBook 5310M (VQ470EA) (870 euro) zou een mat scherm hebben.

De Acer 8371 wordt wel geleverd met Windows Vista, wat wellicht mede de lage prijs enigszins verklaard.

De HP heeft verder 1 jaar pick up and return garantie terwijl de Acer 1 jaar carry in garantie heeft. Overigens hebben ze beide geen HDMI, de Acer wel d-sub en de HP wel displayport.
Voor wat ik er mee van plan ben te gaan doen (internet, office, filmpje) is de Acer volgens mij snel en goed genoeg?
Zolang je een dual core (en de juiste drivers, instellingen, codes voor HD flimpjes) neemt zoals moet dit te doen zijn. Maar let op de beschikbare aansluitingen als je dit op een externe monitor / tv wil aansluiten.
Zou ik op beide videobewerking kunnen doen, of valt de Acer dan duidelijk af? Als dat trouwens al aan te raden is op zo'n klein scherm...
Hier ben ik niet zo bekend mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 16-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Ok, dus zelfs voor video zou de Acer snel genoeg zijn, mooi. Vista is niet zo'n probleem; ik zet W7 er zelf wel op.
Dan denk ik dat ik die 250 euro gewoon in m'n zak hou en de Acer aanschaf.
Nog twee kleine vraagjes; de HP heeft SATA 300, de Acer 150. Merk ik hier in de praktijk veel van.
De HP heeft een webcam van 1.3 mp, die van de Acer heeft 0.3 mp. Nou laat ik het hier niet van afhangen maar blijft er met 0.3 mp nog wel een beetje beeld over??
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.