Casemod: Cubeleon
Dag Animal Baars, long time no see.Animal Baars schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:55:
Je maakt er wat moois van! Echt gaaf. En nu dus bezig met je tweede g5 verbeteren? Heb je het i5 logo al af?
Het begint wat te worden. Ik heb nu de mazzel dat ik een tweede kast heb waar ter zijner tijd een "Tjernobyl waterkoeling" in komt. Oftewel een zeer complex geheel afkomstig uit een G5 2.7 watercooled maar zo betrouwbaar als de centrale in Tjernobyl; fotootjes;

Dat wordt tegen die tijd een ander project, maar nu kan ik de kast voor de Ipple gebruiken.
Ik zit nog in mijn maag voor wat betreft het nieuwe i 5 logo. Nu het reservoir aan de linkerbovenkant zit, denk ik om aan de rechterkant een idem plexiglas opening te maken, verlicht om de videokaart te kunnen zien. In het midden komt dan het logo. Of dat handwerk wordt of dat ik dat uit handen moet geven moet ik nog bekijken.

Dus we gaan het nog beleven. Hulp is denk ik tzt welkom!
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Ben echt benieuwd naar het eind resultaat!?
ik zou trouwens het logo paneel laten en daar geen gaten in maken ,
ja, daag.
in een eerder post zij hij ook dat het nog met plakband vast zat.Remmes_NT schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:54:
jammer dat de bay en het logo paneel niet gelijk hangen, of komt dat later nog??
ik zou trouwens het logo paneel laten en daar geen gaten in maken ,
If water polo was easy, it would be called football
Om toch zoveel mogelijk onderdelen te gebruiken van de bestaande Apple, ben ik de afgelopen dagen maar weer creatief met (kurk) plastic geweest. Wat grijze accenten van de Apple mogen best wel terugkomen. Niet teveel, zoals tweakers me al melden maar wat nuance kan geen kwaad. Aangezien ik niet zoveel plaats heb om de pomp in het zicht te maken, en hij is nog groot ook, komt de pomp op de bodem. Nu kan ik natuurlijk een groot gat maken waar de pomp in kan, zodat ik bij onderhoud niet de bodemplaat en slangen moet demonteren. Ik kan natuurlijk ook in de stijl van Apple het op subtiele wijze oplossen.
Een soort verhoging op maat die aan de pomp vast komt te zitten. Ik kan namelijk niet de pomp exact in de grote aluminium onderplaat plaatsen omdat de EK top een lastige moer aan de zijkant heeft. Geheel in de stijl (van mij en) van Apple het volgende gevonden;
Men neme een Apple fan van 92mm;

Dat is mooi, daar kan ik best wel een randje afzagen;

Hopa, een rand van ongeveer 3 mm hou ik over. Nu kijken of ik nog een mooi stukje alu heb;

Dat ga ik passend maken op het plastic;

Hebbie hem door; het wordt een nieuwe pomptop en daar moet ie komen;

Even kijken of het wel werkt. Jammer voor mijn houtspeedboor maar ik had niks anders wel een mooi gat van 16 mm, dus even kijken of het goed zit;

Het is net een mm te klein voor de slang dus maar even buiten, het is immer mooi weer, wat monnikenwerk verrichten. Schuurpapier opgerold en maar heen en weer halen totdat er een mm verdwenen is;

Na een kwartiertje was het gat op 17 mm en mooi rond, nu de andere slang met een diameter van 12 mm passend maken. Daar gaat speedboor nummer 2 ( gelukkig Kwantumkwaliteit, 5 € bak ), maar deze speedboor is al 12 mm. Af fabriek gemaakt door Gnoom;

Sorry voor de paars/blauwe gloed ( dat hebben we allemaal weleens ) maar de camera stond ineens op CRW. Canon Raw Image.

Nu met de pomp erin; (wauwie)

Nu moet ik me gaan opbeuren om in de grote onderplaat een gat te maken waar de pomp met "Apple"top in kan passen zonder dat dit zichtbaar is. De afstand van de moeren tot aan de rand is mij veel te klein, ik zal de moederbord stands van kast gaan gebruiken, van nieuw m4 schroefdraad voorzien en gebruiken als "moer" en geleiding voor het gat in de onderplaat:

update volgt zsm.

En als je nog eens wat met schuurpapier moet schuren kan je ook gewoon het schuurpapier op een boor zetten, en de boor het werk laten doen he
heb je kans dat je dan weer teveel weghaalt en/of niet goed gecentreerd gat overhoudboazkl0p schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:18:
NICE
En als je nog eens wat met schuurpapier moet schuren kan je ook gewoon het schuurpapier op een boor zetten, en de boor het werk laten doen he
ja, daag.
Het was mooi weer, in het zonnetje "heen en weer" gaande bewegingen maken, wat wil je nog meer.Remmes_NT schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:45:
[...]
heb je kans dat je dan weer teveel weghaalt en/of niet goed gecentreerd gat overhoud
Maar een goed idee over de boormachine, ik dacht ook nog even om een boor of grote bout in de boorkop te doen.
We gaan weer even door met Pomphuis deel 2.
Wat moed verzameld en ben gaan aftekenen op de onderplaat. Ik hou meer dan genoeg ruimte over. De bussen met getapt draadeind "overgezet" op de onderplaat en daartussen met de decoupeerzaag uitgezaagt.
Kijken of het past;

Yeah right, het werkt, de onderplaat waar straks de voeding onderkomt, wat extra fans en de onderkant van het 184 rad kan blijven zitten als ik de pomp in- of uit wil bouwen. Da's de bedoeling;

Even de slangen afgeknipt om te kijken of de pomp past met aan de onderzijde wat foam, nog een centimeter over, de pomp hoeft niet eens vast te zitten, de slagen houden de pomp klemvast. Zolang het niet gaat resoneren doe ik er niets. Ik maak nog wel even een "plasgoot" over het foam zodat eventuele kleine lekkages in de toekomst via de voorkant naar buiten komen en niet naar de voeding lopen.

Dit wordt het uiteindelijke resultaat, een ware doorzichtige standleiding die zichtbaar de vloeistof naar beneden laat vallen: zijn er nog tips om deze (onzichtbaar) via witte leds te verlichten?

voor de afwerking zou ik die doorzichtige slang kaars recht laten lopen
Mod on!!
http://highflow.nl/moddin...-4-belichtingsmodule.html
En anders zelf een gaatje boren, ledje erin en weer aanvullen met een epoxy ofzo. Maar de kans dat dat gaat lekken is vrij groot..
Verder ben je wel weer goed bezig! Zit er mooi uit, maar die slang naar je reso mag nog iets korter zodat 'ie kaarsrecht loopt! Dan krijg je een veel strakker uitziende kast!
Prachtig gedaan
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Klopt helemaal, de slang had ik nog los achter het res geknikt. Eerst moet ik het reservoir bevestigen. De "kromme" slang van de auto accessoire zaak heb ik gisteren in heet water recht kunnen krijgen. Heeft bij die winkel waarschijnlijk 12 jaar op een haspel gehangen.wally1987 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 07:01:
Nice!!!
voor de afwerking zou ik die doorzichtige slang kaars recht laten lopen
Mod on!!
Ik heb al zo'n belichtingsmodule voor het reservoir, dat staat mooi met een witte led. Alleen wil ik de slang ook nog verlichten, een gat in de slang vind ik eng.

Verder voor verlichting heb je van die hele kleine buisjes die je erlangs kan laten lopen.
Volgens mij heette dat "glow wire" of zoiets,
en als je er ruimte naast, boven of onder de slang hebt zou je een ledje(power led?) naast de slang kunnen plakken, met doorzichtige lijm(wild idee). misschien dat het doorloopt in de slang?!
laat maar horen wat er uit komt
Verwijderd
Mij lukt het nooit om het helemaal strak te krijgen. Het helpt vaak wel om het plakplastic (plexiglasstijl) wat er vaak opzit erop te laten zitten, maar dat zit er bij jou ook niet op.
Casemod: Cubeleon
Hehehe, ik laat het ZIEN wat er uit komtwally1987 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:58:
zou ik ook niet doen de kans dat het gaat lekken![]()
Verder voor verlichting heb je van die hele kleine buisjes die je erlangs kan laten lopen.
en als je er ruimte naast, boven of onder de slang hebt zou je een ledje(power led?) naast de slang kunnen plakken, met doorzichtige lijm(wild idee). misschien dat het doorloopt in de slang?!
Dat is de glote tluuk, het is namelijk de achterkant die er zo beroerd uitziet...Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:44:
Hoe krijg je eigenlijk het aluminium na bewerken weer zo mooi strak? Ik zie op het pomptopplaatje tijdens het werk toch duidelijk machine- of gereedschapsporen zitten, maar later zijn die allemaal weer verdwenen.
Mij lukt het nooit om het helemaal strak te krijgen. Het helpt vaak wel om het plakplastic (plexiglasstijl) wat er vaak opzit erop te laten zitten, maar dat zit er bij jou ook niet op.
In principe kan je dat wel opschuren maar dan gaat het weer glimmen en dat past ook niet. Dus ik heb alles vanaf 1 kant gedaan en afgeplakt met dubbelzijdig brede tape, dubbelzijdig omdat die een hele mooie gladde tussenlaag heeft zodat mijn decoupeerzaag er mooi overheen glijd. Anders laat de decoupeerzaag lelijke plekken achter. ( die krijg je er wel weer af met dreft en de zachte zijde van een huis, tuin en keuken sponsje)
Verwijderd
Ik had een soortgelijk idee, alleen dan wellicht met meerdere leds onder het alu kapje boven de pomp en dan onder een hoek naar boven gericht om de buis heen, denk dat je met 3 a 4 gewone leds een aardig eind kan komen, wellicht dat je dan een iets betere lichtspreiding krijgt door de buis.wally1987 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:58:
zou ik ook niet doen de kans dat het gaat lekken![]()
Verwijderd
Ik heb redelijk wat gewerkt met zink, aluminium en ander zacht spul maar zelfs met afplakken wil het nog wel eens verprutst raken (even passen en hop, alweer een haal, zeker als het gepolijst is). Maar op één of andere manier ziet dat G5 gebeuren er gezandstraald uit, maar dat doe je er dus niet mee?GNOOM172 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:07:
Dat is de glote tluuk, het is namelijk de achterkant die er zo beroerd uitziet...![]()
In principe kan je dat wel opschuren maar dan gaat het weer glimmen en dat past ook niet. Dus ik heb alles vanaf 1 kant gedaan en afgeplakt met dubbelzijdig brede tape, dubbelzijdig omdat die een hele mooie gladde tussenlaag heeft zodat mijn decoupeerzaag er mooi overheen glijd. Anders laat de decoupeerzaag lelijke plekken achter. ( die krijg je er wel weer af met dreft en de zachte zijde van een huis, tuin en keuken sponsje)
Ik ga de komende dagen ook stoeien met dat soort oplossingen, de bestelling met Leds van Conrad is binnengekomen dus ik kan gaan uitvinden welke combinatie het beste is.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:05:
[...]
Ik had een soortgelijk idee, alleen dan wellicht met meerdere leds onder het alu kapje boven de pomp en dan onder een hoek naar boven gericht om de buis heen, denk dat je met 3 a 4 gewone leds een aardig eind kan komen, wellicht dat je dan een iets betere lichtspreiding krijgt door de buis.
De zichtzijde kan ik dus redelijk netjes houden. En natuurlijk heb ik een halve schuur vol met bekraste delen die net op het laatst nog even door de decoupeerzaag getoucheerd worden.... zit je zaag vast en je start hem weer dan schiet de zaag over het aluminium heen, Tak, Tak, Tak, 3 butsen erin.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:07:
[...]
Ik heb redelijk wat gewerkt met zink, aluminium en ander zacht spul maar zelfs met afplakken wil het nog wel eens verprutst raken (even passen en hop, alweer een haal, zeker als het gepolijst is). Maar op één of andere manier ziet dat G5 gebeuren er gezandstraald uit, maar dat doe je er dus niet mee?
We gaan door met deel 2.1 van de revisie. Afwerken van de "standleiding" en reservoir.
Gisteren had ik het nog over de "plasgoot" voor de waterkoeling. Een beetje lekken mag nu;

Eerst moet ik het reservoir netjes, verwijderbaar, kunnen monteren. Wat cd sledes van een HP computer bieden uitkomst;
allebei al gezaagd maar de bovenste is ter illustratie;

De 2 zwarte boutjes fungeren als passtuk zodat ik niet hoef te schroeven maar zo in de gaten van de beugels glijden;

De eerste gaatjes onder de dvd-drive in de Apple kast....zonde. De beugels komen hier aan te hangen;

Zo dus; Aan de linkerkant de grote gaten in de beugels, aan de rechterkant kleinere gaatjes waar schroeven inpassen;

Jawel, weer gelukt, met schuifmaat en aluminium lineaal kan ik aardig exact gaatjes uitmeten. Ik had immers maar 1 mm. speling tot de rails van het schuifsysteem van de zijklep;

"hanguh" die handel, leuk en mooi hoor;

Daar komt ie dan, de "standleiding"! Een bloedhete slang wil zich wel recht plooien;

ps. Neem eens de moeite om naar de Wibra.....of Zeeman te gaan. Bij de Praxis of Gamma ( dat zeg ik ) hebben ze het ook wel maar dan kost het goudgeld. Je komt op de meest gekke ideeen bij zulke winkels..:

nb. ( voor de oplettende kijker ) Ja, er werken echt smurfen met me mee, zie de kleine groene schroevendraaier...

ps.2 hier de ledjes en andere goodies van Conrad, daar ga ik morgen mee stoeien;

ik krijg zin om zelf te gaan modden

welke kleur led`s ga je gebruiken?
Ik ga witte leds gebuiken. Eerst, volgens de mode, probeerde ik blauwe leds. Nu dus witte in de stijl van Apple. De case moet ook geen kermisatractie worden...wally1987 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 06:44:
Netjes heur!
ik krijg zin om zelf te gaan modden![]()
welke kleur led`s ga je gebruiken?
Nee, hij is nog niet stiller. Maar vorige week kwam er iemand langs die een G5 heeft en moest zijn oor er bijna tegen aan leggen om te horen dat mijnes aanstond. Zijn G5 is net een vleigtuig zoals hij zij. Dus ik ben al op de goede weg.sebasmac schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:24:
Nog steeds echt zeer netjes gedaan heb je al een keer getest of dia al stiller is dan je koelkast
Met de spulletjes van Conrad waaronder witte leds met de benaming 18000 mcd ( ik hoor graag de betekenis ), ben ik weer verder gegaan met knutselen.
1 aansluiting gemaakt met 2 leds, 1 voor het reservoir en 1 voor de slang, netjes gesleeved en krimpkous er om heen;

Hehehe, da's weer mooi geworden;

Het reservoir;

en de slang;

En dat nog zonder vloeistof, dit moet helemaal goedkomen volgens mij. Nu de komende dagen lekker aan de gang om van de 2e kast de frontaansluitingen aan te passen en de achteraansluitingen te voorzien van aansluitingen. i'll be back.

Signature
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
vet radiotorblok, die komt dus echt uit een G5? ik wist niet dat de G5 watergekoeld was.. zat deze bij de case of los gekocht?GNOOM172 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 01:14:
[...]
Dag Animal Baars, long time no see.
Het begint wat te worden. Ik heb nu de mazzel dat ik een tweede kast heb waar ter zijner tijd een "Tjernobyl waterkoeling" in komt. Oftewel een zeer complex geheel afkomstig uit een G5 2.7 watercooled maar zo betrouwbaar als de centrale in Tjernobyl; fotootjes;
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat wordt tegen die tijd een ander project, maar nu kan ik de kast voor de Ipple gebruiken.
Ik zit nog in mijn maag voor wat betreft het nieuwe i 5 logo. Nu het reservoir aan de linkerbovenkant zit, denk ik om aan de rechterkant een idem plexiglas opening te maken, verlicht om de videokaart te kunnen zien. In het midden komt dan het logo. Of dat handwerk wordt of dat ik dat uit handen moet geven moet ik nog bekijken.
[afbeelding]
Dus we gaan het nog beleven. Hulp is denk ik tzt welkom!
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Yep de 2.7 ghz versie hadden verschillende soorten waterkoeling. Google er maar een end op los. Grote problemen bleken er te zijn met de Delphi pompen waarvan de O-ring verteerde. Delphi is overigens overgenomen door Liang pompen..... Ik heb de kast gekocht vanwege, zoals de man zei, "problemen met de waterkoeling". Er was echter geen lekkage te bespeuren. Aangezien er al 3 keer een Apple monteur bij hem was geweest had hij er nu genoeg van. Volgens mij is het gehele binnenwerk vervangen en misschien was het nu maar een rotte Dimm chip. Dus ik had even mazzel.ReseTTim schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:56:
[...]
vet radiotorblok, die komt dus echt uit een G5? ik wist niet dat de G5 watergekoeld was.. zat deze bij de case of los gekocht?
Oké dan, dank je wel voor de info.
mooi effect zo met die leds!
Ik begin met doorzichtig, maar ik zit ook aan wit te denken, maar ik hou deze volgorde aanwally1987 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:02:
Wat voor `n kleur neem je voor de vloeistof, of gewoon doorzichtig?
mooi effect zo met die leds!

ah zo heeft het gezeten..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Precies zo heeft ie gezeten. Ik ga de cooling zeker gebruiken maar mocht het gebeuren dat ik mijn 2 armen verliesReseTTim schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:10:
[afbeelding]
ah zo heeft het gezeten.., naja laat maar wat horen als je er niks mee doet
hahaha... denk niet dat, dat het geval gaat worden!GNOOM172 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:22:
[...]
Precies zo heeft ie gezeten. Ik ga de cooling zeker gebruiken maar mocht het gebeuren dat ik mijn 2 armen verliesofzo dan laat ik het wel weten.
Wat staat er eigenlijk nog op je to-do lijst om de kast af te maken?
to do lijst;wally1987 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:53:
[...]
hahaha... denk niet dat, dat het geval gaat worden!
Wat staat er eigenlijk nog op je to-do lijst om de kast af te maken?
- de bestaande radiator in grijs spuiten.*
- fans omdraaien, dus eerst radiator en dan fans, scheelt weer een half db.*
- coolermaster voeding fan omzetten, van blaas naar zuig.*
- voorste usb kabel verlengen is nu te kort
- blauwe HD activity led vervangen voor wit
- achterste gesoldeerde lan kabel verlengen, 20 cm is te kort
- Vrm en northbridge van aanvoerlucht voorzien dmv. kleine stille fan.
- zilver gespoten foam plaatsen aan de binnen voorzijde; alleen de lucht aanvoer door radiator
- achter pci-e uitgang aanpassen, dvi loopt tegen kast aan.
* kan ik pas doen als het moederbord eruit is, dan heb ik geen comp, dus snel werken
Da's dus nog mijn lijstje, er komt vast wel weer iets lumineus voorbij tijdens het aanpassen...
[ Voor 3% gewijzigd door GNOOM172 op 18-03-2010 20:35 ]
De enige kast die zowel ATX,ATX op z'n kop,.....en ook het nooit doorgebroken BTX formaat aankonGNOOM172 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:47:
Jullie kunnen in principe wel denken dat het een BTX is.... Maar dat is het TOTAAL niet.
BTX is zo;
[afbeelding]
ATX is zo;
[afbeelding]
De verschillen vooral qua processor lokatie zijn anders. De filesofie van de BTX form factor was om te zorgen dat de processor geen last had van de warme lucht van de videokaart.
Silverstone heeft met zijn Razer case serie proberen het probleem van ATX te verhelpen door het moederbord in de kast een kwartslag te draaien. Dit om de videokaart zoveel mogelijk bovenin te hebben zodat de warme lucht geen invloed heeft op de andere onderdelen.
Silversone Raven 2
[afbeelding]
Bij de/mijn Ipple kast is het moederbord in zijn geheel een halve slag gedraaid. Oplettenden zien natuurlijk ook dat de opening van de kast aan de rechterkant zit en niet aan de linker.
Dus geen BTX maar ATX, het scheelt maar een letter, maar BTX is dood en ATX is levend.
was de allereerste CM Stacker.

BTX had beter net zoals ATX op z'n kop kunnen zijn qua layout,zeker met de moderne GRAKA's
De Intel Prescott lijkt het wel koud te hebben naast kaarten zoals de aankomende NV GTX480
Mooi project waar je mee bezig bent,ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als het helemaal definitief in elkaar zit.Mooie van deze fase is dat alles nog stof en dierenharen vrij is.
Jammer dat je zaagwerk net niet uitkwam,maar netjes opgelost,als je het niet vermeld had,was het niemand opgevallen.
Ik heb nog wel lange interne USB/firewire kabels over van de Stacker,leg ze wel even bij de nog uit te zoeken fannen,mocht ik je er een plezier mee doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Akino op 19-03-2010 17:07 ]
Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1
Thanx, voor de mooie woorden.Akino schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:03:
[...]
De enige kast die zowel ATX,ATX op z'n kop,.....en ook het nooit doorgebroken BTX formaat aankon
was de allereerste CM Stacker.
[afbeelding]
BTX had beter net zoals ATX op z'n kop kunnen zijn qua layout,zeker met de moderne GRAKA's
De Intel Prescott lijkt het wel koud te hebben naast kaarten zoals de aankomende NV GTX480
Mooi project waar je mee bezig bent,ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als het helemaal definitief in elkaar zit.Mooie van deze fase is dat alles nog stof en dierenharen vrij is.
Jammer dat je zaagwerk net niet uitkwam,maar netjes opgelost,als je het niet vermeld had,was het niemand opgevallen.
Ik heb nog wel lange interne USB/firewire kabels over van de Stacker,leg ze wel even bij de nog uit te zoeken fannen,mocht ik je er een plezier mee doen.
Ik heb ook nog genoeg USB kabels en dergelijke, thanx anyway. Ik heb zelf 2 BTX bordjes gehad en de 1e Stacker gehad waar ik lekker mee kon prutsen. Ben nu lekker bezig met de rechterbovenkant.
BTX zou de nieuwe standaard worden voor moederbordenformaat. BTX had als voordeel dat de videokaart aan de bovenzijde komt te zitten waardoor de kaart zijn hitte meteen weg kan. De processor kwam ergens rechts voor in het midden waardoor de processor geen last had van de hitte van de videokaart en meteen zijn eigen warme lucht via de achterzijde kon uitblazen;chocolade-reep schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:43:
Wat is nou precies het nut van een moederbord op de kop? Of juist niet op de kop?

Aan de linkerbovenkant komt ook een venster in de vorm van het reservoir. Dat staat wel zo netjes en kan mijn videokaart verlichten. Anders is al het werk om het een beetje mooi te krijgen ook voor niets.
Bij gebrek aan plexiglas heb ik de 2e hands XSPC reservoir met pomp maar aangewezen als vrijwilliger. Ik wil voor mijn volgende project toch nog zelf een reservoir maken;
Dus dag reservoir;

wel mooi maar de pomp ie defect, hij ratelt nogal. Het dikke front kan ik wel gebruiken die moet eraf;

Eerste keer dat ik een zaag in plexiglas zet, wat stinkt dat een partij zeg. Vooral met de decoupeerzaag. Maar uiteindelijk is de voorkant eraf;

Gaatjes geboord voor 2 witte leds, ook alvast gesleeved voor een mooi resultaat;

Dat is wel bruut vind ik in het donker;

Nu aan de gang met het alu front waar eerst G5 op stond, deze dus;

en zo na wat zaagwerk;

Kan weer net, er blijven randjes zichtbaar maar dat heeft het reservoir ook;

Iets bewogen foto, maar het principe is nu wel duidelijk;

Nu ga ik weer verder met het passend maken in de kast. En ik heb weer een leuke gimmick, kijken of dat gaat werken. Tot smurfs;

Ga zo door!!
oftewel;

maar goed het heeft bijna niets te maken met mijn casemod. Ik had wel aangegeven dat ik weer een "lumineus" idee had. Misschien kennen de wat oudere onder ons dat bij de Blokker enkele jaren geleden tafellampen te koop waren van Jan de Bouvrie. Ja, zelfs hij helpt me mee. Hier de lamp;

Het "mooie" van de lamp is, is dat ie met een simpele schakelaar verschillende kleuren weer kan geven. Dat gebeurd door aansturing van een momentschakelaar die een serie leds aanstuurt. Als de kleur je bevalt kan je hem vastzetten door weer de schakelaar in te drukken.
Laat mijn paps toevallig een defecte hebben, hij had hem al een tijd geleden gegeven, "kijk maar of je er iets mee kan, er moet 12 volt op";

Jan de Bouvrie gaan we eens even lekker modden, Er zit al een gat in maar die is veel te klein, nu niet meer;

Een momentschakelaar uit een oude computerkast komt altijd van pas;

Het is straks wel niet te zien maar toch maar even sleeven de Akasa dempingsmat ligt alvast klaar om het electrisch te isoleren;

Zo, netjes gesleeved, ingepakt en de binnenkant van de leds met aluminiumfolie voorzien;

Even voor de grap ingebouwd, je ziet aan de linkerkant ook al het venster hangen voor de videokaart, beide bovenkanten hangen nog even los en zitten met plakband vast. Maar let op de slang die geeft al licht en dat nog wel met flits!

Zijn jullie klaar voor een kleine lichtshow?

En dit alles in een cyclus van ongeveer 90 seconden.
Ik vind het persoonlijk erg mooi, wat vinden jullie ervan?
Het was weer een avondje creatief met kurk.
Tot Smurfs

bij de rest zie je buizen met paarse vloeistof o.O
Ook heel netjes kan niet wachten tot ik wat onderdelen heb
90 seconden is inderdaad een niet storend ritme,faden ze over of verspringt het echt?
Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1
Ze faden netjes over, dus absoluut niet storend. Jammer dat ze niet meer in de handel zijn en om een Philips lamp http://woonweblog.nl/wp-content/uploads/2009/01/10.jpg te gaan kopen daarvoor is zonde en kan ik niet kwijt.Akino schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:02:
leuk bedacht het hergebruiken van dat printje uit de Jan de B. lamp.
90 seconden is inderdaad een niet storend ritme,faden ze over of verspringt het echt?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
rgb leds en een controllertje ervoor.. klaarGNOOM172 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:16:
[...]
Ze faden netjes over, dus absoluut niet storend. Jammer dat ze niet meer in de handel zijn en om een Philips lamp http://woonweblog.nl/wp-content/uploads/2009/01/10.jpg te gaan kopen daarvoor is zonde en kan ik niet kwijt.
ja, daag.
ik wou dat ik jou skillz had;)
Zoveel skills heb ik nou ook weer niet, ik merk dat een boel geduld erg wil helpen. Alles rustig aan doen en goed overdenken en dan kom je steeds weer tot nieuwe oplossingen. ThanX anyway.wally1987 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:14:
Netjes vooral al die kleuren Dit word echt een Top Mod!!
ik wou dat ik jou skillz had;)

daarnaast vraag ik mij wel af hoe de leds het doen als er vloeistof doorheen stroomt(de tubes)?!
ben benieuwd naar de volgen update
zal gewoon hetzelfde zijn zover ik weetwally1987 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:37:
Ik vind jou afwerking erg mooi vergeleken met andere kasten(No offense!!)
daarnaast vraag ik mij wel af hoe de leds het doen als er vloeistof doorheen stroomt(de tubes)?!
ben benieuwd naar de volgen update
ja, daag.
V&A aangeboden: amBX Starters KitBlue-Tiger schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:53:
Hmm... zoiets moet toch ook wel te doen zijn met de led lampen van Philips' amBX systeem?Zoja, van de zomer maar even een extra setje aanschaffen... (6)
Klopt helemaal, het is slechts een idee maar het kan heel mooi worden met bijvoorbeeld een goedkoop AMBX setje. De leds van een AMBX geven voldoende licht en zijn makkelijk los te halen. Ik "had" een set anders had ik deze wel verbouwd voor de Ipple.
We gaan weer even verder met eigenlijk het werk waar ik helemaal geen zin in heb;
Voorbereiden voor de overplaatsing.
Nu ben ik de afgelopen tijd wel lekker bezig geweest met het vervolmaken van de 2e kast, vooral omdat de pomp in de eerste kast problemen geetf. Maar het is wel MIJN werkenden computer. Ik wil voorkomen dat de verhuizing van de spullen van de ene naar de andere kast te lang gaat duren. Dus maar begonnen met wat monnikken soldeerwerk. Het volgende heb ik gedaan;
De frontaansluitingen aangepast en de achteraansluitingen. Van de achteraansluitingen heb ik alleen de optische, de 2 x USB en de lanaansluiting weer opnieuw verbonden. Het defecte logicboard van de Apple heeft nu geen achterkant meer;

netjes gesleeved en extra vastgezet met tieraps. Bij de vorige aansluiting kon ik de lanverbinding weer opnieuw doen omdat ik er iets te hard aan getrokken had;

Ook moest ik nog een mooi beugeltje maken voor het videokaartkijkvenster, voor deze dus;

rechtboven het beugeltje dat ik moet gaan verzinken in het plexiglas, maar aan de gang met de nepdremel (Ferm) ook die doet zijn werk wel;

Zo beugeltje is verzonken en valt straks niet op;

Weer een plaatje van een HP cd slider gebruikt en passend gemaakt. Gat nummer 5 (jawel pas het 5e gaatje) in de apple kast gemaakt en gemonteerd;

Zo, da's ook weer klaar;

Zoals je kan zien ligt de onderplaat voor de het moederbord ook al klaar. Maar eerst de PCI sloten verlengen. Ik verleng ze zodat ik de achteraansluitingen kan blijven gebruiken. Maar dat is ook al op de eerdere pagina's te lezen;
Aanpassen die handel;

Het waren eerst 7 sloten, maar dit is het enige dat ik kan gebruiken;

Zo komt het dan, 22 mm naar binnen en zodoende genoeg plek voor de achteraansluitingen;

Er komt nog wel een aluminium plaat overheen om de kabels aan met zicht te ontrekken maar dat komt de volgende keer;

Tot smurfs
Status -> verkocht!
FF tussendoor: weer een mooie update
Dan ben je wel even bezig geweestNickalicious schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:45:
Ik had een tijdje niet gekeken en nu weer even heel het topic doorgebladerd en OMG you blow me away! Haha! Echt fantastisch om te zien hoe je hiermee te werk gaat! 1000x respect +1

Blue-Tiger schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:37:
[...]
FF tussendoor: weer een mooie updateDeze case gaat groots worden ^^
Allemaal bedankt!
Nu nog een paar werkzaamheden voordat ik met de grote verplaatsing kan beginnen;
- de moederbordtray goed passend maken ( hier zal ik nog uitgebreid verslag van doen )
- ..... ik zal vast nog iets tegenkomen oftewel Wvttk (wat verder ter tafel komt)
Daarna het "grote" omzetten, groot omdat eigenlijk alles lekker draait en dat dan MIJN computer UIT moet..... het risico is natuurlijk altijd aanwezig dat er iets fout of stuk gaat....
Een aluminiumplaat sluit nu netjes aan op I/O aansluitplaat van Apple, het hoekje links boven is opzettelijk weggelaten om de usb kabel ruimte te geven en de audio aansluitingen niet er tegen aan te laten komen;

ook de onderzijde van de verlengde pci aansluitingen zijn opgeleukt met een stuk aluminium;

ps. op de bovenzijde komt nog een afdichting als eenmaal de videokaart en extra firewire en usb zijn vastgezet.
Het past overigens precies met de onderplaat, dat gaat goedkomen;

Even terug naar de achterkant, Alles nog origineel, alleen de pci aansluiting ligt dieper en de telefoonaansluiting is verdwenen bij de i/o poorten, daar kan tzt nog een extra lan aansluiting in.

Van een oude HP/Compaq komen af en toe mooie spullen, zoals een verwijderbaar moederbordtray. Deze zal dienen als bevestiging van het EVGA moederbord. Wel is het zaak om deze netjes vast te plakken op de juiste plaats. Een pci kaart zal de juiste richting aangeven;

Zo vastgeplakt met dubbelzijdig tape, dan kan het altijd weg mocht er ooit iets anders komen dan de ATX standaard.

Voor de scherpe kijkers onder ons; de paralelle poort is naar boven gebogen, die loopt anders tegen de apple I/O poorten op. Gelukkig zijn er niet meer van die poorten....

Het past en ken weer net. nog een offtopic tip, spuit nooit even uit luiheid een witte sleeve zwart... midden boven, de zwarte schilvers zitten overal.

nog even een blik door het videokijkvenster waar nog geen videokaart te bekennen is;

Zo de tray zit erin, gelukkig heb ik standaard niet zo'n koeler.... maar het past allemaal net;

tot smurfs weer

Heb nog geen toesteming gekregen, Maar dat komt vanzelf.
Vandaag lijm wegdremelen in de badkamer maar dat verdient ook weer
Ook heb ik een begin aan een tunnel gemaakt voor betere airflow en een mooie afwerking
[ Voor 20% gewijzigd door maarten12100 op 27-03-2010 14:40 ]
Schiet niet op met de toestemming, vorder je wel een beetje?maarten12100 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:39:
Heel mooi zelfs, Vandaag zelf geboden op 2 g4s en een cube gewoon voor het leuke
Heb nog geen toesteming gekregen, Maar dat komt vanzelf.
Vandaag lijm wegdremelen in de badkamer maar dat verdient ook weer
Ook heb ik een begin aan een tunnel gemaakt voor betere airflow en een mooie afwerking
Er was ook uitverkoop bij de gamma 75 procent korting op hele dremel assortiment dus meteen me slag geslagen
oftwel de wet van murphy, kan er iets fout gaan dan gebeurd dat ook.
Gisteren zat ik toch een beetje tegen het overbouwen aan te hikken. Ik dacht even slim te zijn om mijn Jan de Bouvrie lampje iets beter te monteren aan de onderkant van de slang bij de pomp. Het gat in het midden was wel voldoende om de slang doorheen te doen maar bleef steken bij de slangaansluiting, Het zou mooier zijn als hij helemaal op de pomp kon zitten. Zodoende voor de 2e keer maar eens mijn Ferm/Dremel tool ter hand genomen. Vijlen is niet modern dus freezen maar. Aangezien het een printplaatje is met sporen vlak bij het gat maar voorzichting aan doen...... Nee dus. Met ongeveer 20.000 rpm rukte de frees een stuk printplaat weg waar ook een spoor liep.... Over een weg van ongeveer 5 mm was het printspoortje weg.. !&@#^*&#$^@#$* Hier de wat onscherpe foto ( op macro gemaakt maar de Canon slaat ze weer paars op als RAW formaat ) En nee, zo'n dikke duim heb ik nou ook weer niet.

Diepe zucht en eerst het koperen spoortje vrijleggen om te zorgen dat het soldeertin vat krijgt. Daarna met een dun stukje draad de boel weer aan elkaar gesoldeerd. Hij doet het weer;

Daarna voorzichtig met een gewone sleutelvijl vlak langs de printspoortjes het gat groter gemaakt. Nu past ie wel over de slangaansluiting, bij lekkage zal het lekker knetteren.

Dit was wel de bedoeling, nu als een moorkop de boel weer inpakken en voorzien van aluminiumfolie om te zorgen dat het licht alleen maar naar de slang gaat;

Zo dat is gedaan en mijn avondje was wel weer gevuld.
Its all in the smurf;
Ik kwam op het geweldige idee om de voorste radiator alvast te verwijderen zodat ik deze kan gaan spuiten en de bevestigingen voor de radiator alvast kan maken in de nieuwe kast, dat scheelt weer off time voor mijn comp.
Met hulp van 2 kinderen die hun vinger in "de dijk" mochten houden. Oftewel 1 vinger op de los te wrikken slang van de radiator, 1 vinger op de radiator en dat maal 2. En ik proberen een verlengstuk, ik had alleen maar 90 graden bocht, weer op de 2 slangen te koppelen. I love tiewraps! Het zit er weer op;

Met minimaal vloeistof verlies kan de boel weer gaan draaien met 1 120 rad, en ik heb mijn radiator vrij om te spuiten.

Tot de volgende update, het verbaasd me overigens dat de temps nu tegen de 40 graden zijn terwijl ze eerst omstreeks de 32 zaten. Ik ga maar even niet gamen.
Tot de volgende smurf.

Luchtafweer geschut
Ik ben nog steeds niet toegekomen aan het omzetten van het Moederbord. Te bang, te eng en ik had nog wat ideeen.
Het moederbord is eigenlijk het warmste gedeelte nu de Ipple al zo'n maandje draait. De temps van de GPU en CPU tikken onder load niet eens de 50 graden aan. De vrm's en northbridge op het moederbord willen af en toe wat hoger uitkomen. Dat lijkt mij ook wel begrijpelijk omdat er bijna geen fatsoenlijke airflow is in zo'n open kast. Het ventileert voldoende maar lucht neemt de weg van de minste weerstand en danst gewoon door alle gaatjes weg. Daar ga ik eens even verandering in brengen.
Het moederbord heeft het ook wel zwaar omdat de voorste radiator ook al warme lucht verspreidt in de kast. Nu ik toch bij de voorkant bezig ben kan ik kijken of ik een soort fanduct kan maken. De voorste radiator zat ongeveer uitgelijnd in het midden van de voorkant. Maar om plaats te maken voor de nieuwe pomp en het reservoir moeten de fans meer ( vanaf de voorkant gezien ) naar links. Oké we beginnen weer met wat fotoos.
Met dank aan wat medetweaker over de tip van "het bloemetje" op het fototoestel iets scherpere fotoos.
We beginnen eerst met wat loze ruimte opvullen met foam, scheelt geluid en ook "tocht of valse lucht"
De kast licht lekker op z'n zij en nu kan ik aan de bovenkant onder de dvd speler wat foam plakken.

Heerlijk dik foam van een millimeter of 15. (je neemt weleens wat mee van je werk als ze met een grote airco bezig zijn en het anders toch weggooien)

Zo, dat ziet er weer goed uit:

Apple had zo'n mooie fanmount aan de voorkant die ik al in de vorige sessie wat had aangepast, nu moet ik nog verder de zaag erin gaan zetten. Eerst de voorste radiator maar een beetje grijs spuiten. Die is namelijk met invallend zonlicht door de gaatjes aan de voorkant te zien
Dit is overigens de binnenkant waar de fans tegen aankomen;

Dit is de bestaande fanmount;

Dit is er nu van over, de radiator heeft ook het grijs gezien;

Een soort fanduct is bewaard gebleven;

Nu zorgen dat ik de antiresonantierubbers van de fans kan blijven gebruiken. Vlak boven de rubbers gaatjes geboord; ps. wat zijn de fotoos SCHERP!!!!

De binnenkant van de "fanduct" afgeplakt met foamtape;

Ik heb bijna alles in huis maar geen korte M4 schroefjes, die dan maar inkorten;
Nog even een tip voor "afkorters": Draai er moertjes op zodat de moertjes het beschadigde schroefdraad weer heel maken als je ze van de schroef afdraait. ( vandaar de moertjes)

Zo die zitten en zijn verzonken;

Alles weer in elkaar en klaar straks voor montage, zijkant;

achterkant;

voorkant;

Even terug naar het foamproject. De bovenkant is nu gedaan. Ik wil de kabels ook wegwerken en meteen een plaats hebben om de radiator op te bevestigen. Daar komt het aluminium weer aan te pas, daar moet het dus komen. Voordeel; draden weg en geen tochtplek meer;

Vastgemaakt met 2 inbusbouten op de bestaande aansluitingen;

Kabels zo goed als weg en een kleine puntje van de aluminiumplaat houdt ook de extra witte HD led vast;

Nu kan de radiator een plekje vinden, hoog boven in de kast;

Het reservoir kan er precies voor, dat heb ik weer mooi uitgemeten;

Nu gaan we een fanduct maken tussen de slag, radiator en voorkant;
een stuk 3 mm piepschuim of iets van hardschuim, verkrijgbaar bij de modelbouwzaak, mag dienst gaan doen als fanduct. De grijze kabelgeleider van de Apple kan misschien nog dienst doen;

Na wat snij en knipwerk het volgende verzonnen;

Zo moet het dan komen, weer wat minder "tocht" in de kast.

Maar toch ben ik het er nog niet mee eens. Ik kan het wel grijs spuiten maar het is zo fragiel, misschien gaat hert wel klapperen en na 2 keer uithalen scheurt het alweer. Eerst maar goed over nadenken.
Oké dan. ik heb nog de plexiglas (verbouwde) zijkant van de Apple liggen. Is daar niet wat mee te doen?

De rondingen kan ik misschien prima gebruiken;

De grote ijzerzaag er maar in. Na veel passen en meten de zaag er in. Even een kleine blik op de "3"puntszaag. 3 punten in een keer zagen;

Het grove werk is gedaan..... &#^$@#*&^$@!&$# . Nu lagen er nog aluminiumsplinters op de theedoek, die hebben allemaal kleine krasjes gemaakt in het afgeronde plexiglas;

Na veel Dreft en een spons de boel een beetje weggekregen, ik had al een lamme arm maar nu helemaal. Gemonteerd ziet de binnen voorkant er wel goed uit. De fanduct is klaar;

Ook met de nieuwe camera instelling is het nu voor iedereen te zien dat de Ipple wel de moeite van het bekijken waard wordt.

Tot de volgende keer maar weer;

.
Ik heb geen idee hoe ik mijn airduct ga vastmaken.
Weet een van jullie mischien of een rij van fans achterelkaar luchtstroom versneld net als bij de zwaartekracht bijv?
Nee dankje ik heb er al 2.tweakG5 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:44:
Iemand nog een G5 kast? V&A aangeboden: Apple G5 Atx kast
Goeie grapmaarten12100 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:17:
Ok tnx bespaart een hoop moeite bovendien heeft apple net aangekondigt dat ze mac os x gaan leveren voor normale pc's eerst dell en hp desktopst met de panthere unica editie en later ook snow leo goed nieuw dus!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of je bent zo'n mongool die zelfs in de 1 April grap van Muzzle trapt ;p.
Mongool?iMick schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:31:
[...]
offtopic:
Of je bent zo'n mongool die zelfs in de 1 April grap van Muzzle trapt ;p.
Afgelopen nacht bezig geweest om de kast om te bouwen.
Het meeste is al besproken dus ik laat het aan de foto's over.
De naam Semi-finale komt omdat ik nog wat mooie foto's wil schieten met goed licht, of juist geen licht en de laatste fine tuningen aan de Ipple wil doen als ik weet dat het systeem netjes blijft werken.
Komen ze;
de bestaande kast leeg;

het moederbord, Evga P55 micro mag even de krant lezen;

Kabels van Pci-e, usb en aan/uit knop weggewerkt onder stuk aluminium;

Het moederbord in de kast en de I/O poorten aangesloten;

Voeding erin dat paste maar net, ik kon de draai niet maken;

Het beugeltje van het reservoir past net voor de videokaart;

Kabels netjes weggewerkt;

de kast is voor deze setting eigenlijk net te klein, het kan allemaal net aan;

Aluminium afdekplaatje op de pci sloten;

Je ziet er wel niets meer van maar ik hou van afwerking, hier het raampje van de videokaart;

Genoeg slangen die aangepast moesten worden, antiknik veer, sleaving en krimpkous;

De pomp mag op zijn uiteindelijke plaats. kan ook weer net, de pomp komt tijdesn het monteren tegen de voorste fans aan, dus passen en meten;

Zo, klaar om te vullen via het reservoir, ik kom handen tekort, alles hangt aan de slangen;

Vullen maar, aangesloten op een extra nippel in het reservoir. Jammer dat een 6 mm slang op geen enkele wijze doorvoer heeft. Met een half uur knijpen in de slang kon ik het systeem vullen. De lucht moest er namelijk uit en daarvoor in de plaats; vloeistof;

Zo, systeem aan zonder schijven omdat ik nog twijfels had of ik de kabels wel goed had aangesloten. Het licht doet het in ieder geval; om 3.00 uur het eerste levensteken en de slang is vanaf de voorkant te zien!

ook via de zijkant is er een lichtspel;

Zelfs overdag is de met vloeistof gevulde slang veel beter belicht dan zonder vloeistof;

Zoals je kan zien zijn er nog wat kleine dingen te doen, er zijn nog wat kiertjes en de plexi fanduct wil ook ineens niet meer passen. Diekomen in de Finale.

tot smurfs

Verwijderd
Ben benieuwd naar de finale, ziet er mooi uit allemaal
Nee, dat is vertekening van de camera. Het zit recht alleen het reservoir en het "raampje" moeten nog netter vast zodat ze er aan de bovenkant geen kier meer zit.wâldpyk schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:11:
mooi werk, klopt het dat het reservoir en het video kaart gedeelte een klein beetje scheef zitten?