LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Nee dankje ik heb er al 2.tweakG5 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:44:
Iemand nog een G5 kast? V&A aangeboden: Apple G5 Atx kast
Goeie grapmaarten12100 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:17:
Ok tnx bespaart een hoop moeite bovendien heeft apple net aangekondigt dat ze mac os x gaan leveren voor normale pc's eerst dell en hp desktopst met de panthere unica editie en later ook snow leo goed nieuw dus!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of je bent zo'n mongool die zelfs in de 1 April grap van Muzzle trapt ;p.
Mongool?iMick schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:31:
[...]
offtopic:
Of je bent zo'n mongool die zelfs in de 1 April grap van Muzzle trapt ;p.
Afgelopen nacht bezig geweest om de kast om te bouwen.
Het meeste is al besproken dus ik laat het aan de foto's over.
De naam Semi-finale komt omdat ik nog wat mooie foto's wil schieten met goed licht, of juist geen licht en de laatste fine tuningen aan de Ipple wil doen als ik weet dat het systeem netjes blijft werken.
Komen ze;
de bestaande kast leeg;

het moederbord, Evga P55 micro mag even de krant lezen;

Kabels van Pci-e, usb en aan/uit knop weggewerkt onder stuk aluminium;

Het moederbord in de kast en de I/O poorten aangesloten;

Voeding erin dat paste maar net, ik kon de draai niet maken;

Het beugeltje van het reservoir past net voor de videokaart;

Kabels netjes weggewerkt;

de kast is voor deze setting eigenlijk net te klein, het kan allemaal net aan;

Aluminium afdekplaatje op de pci sloten;

Je ziet er wel niets meer van maar ik hou van afwerking, hier het raampje van de videokaart;

Genoeg slangen die aangepast moesten worden, antiknik veer, sleaving en krimpkous;

De pomp mag op zijn uiteindelijke plaats. kan ook weer net, de pomp komt tijdesn het monteren tegen de voorste fans aan, dus passen en meten;

Zo, klaar om te vullen via het reservoir, ik kom handen tekort, alles hangt aan de slangen;

Vullen maar, aangesloten op een extra nippel in het reservoir. Jammer dat een 6 mm slang op geen enkele wijze doorvoer heeft. Met een half uur knijpen in de slang kon ik het systeem vullen. De lucht moest er namelijk uit en daarvoor in de plaats; vloeistof;

Zo, systeem aan zonder schijven omdat ik nog twijfels had of ik de kabels wel goed had aangesloten. Het licht doet het in ieder geval; om 3.00 uur het eerste levensteken en de slang is vanaf de voorkant te zien!

ook via de zijkant is er een lichtspel;

Zelfs overdag is de met vloeistof gevulde slang veel beter belicht dan zonder vloeistof;

Zoals je kan zien zijn er nog wat kleine dingen te doen, er zijn nog wat kiertjes en de plexi fanduct wil ook ineens niet meer passen. Diekomen in de Finale.

tot smurfs

If water polo was easy, it would be called football
Verwijderd
Ben benieuwd naar de finale, ziet er mooi uit allemaal
Nee, dat is vertekening van de camera. Het zit recht alleen het reservoir en het "raampje" moeten nog netter vast zodat ze er aan de bovenkant geen kier meer zit.wâldpyk schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:11:
mooi werk, klopt het dat het reservoir en het video kaart gedeelte een klein beetje scheef zitten?
van het raampje van de videokaart vind ik het wel jammer dat het licht niet wit/blauw is, maarja dat is persoonlijk!
ThanXwally1987 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:49:
ziet er super uit, mooie afwerking.
van het raampje van de videokaart vind ik het wel jammer dat het licht niet wit/blauw is, maarja dat is persoonlijk!
De eerstvolgende keer ga ik bij Conrad ook dezelfde leds halen/bestellen als bij het raampje van het reservoir, er zit nu kleurverschil in.
Dat gat tussen de 2 raampjes wordt ook nog opgevult, waarschijnlijk met een logo. ThanX anyway voor de suggestie.dralix schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:38:
super vet, vooral dat lampje onder de slang, mischien een surgestie: is het niet mooi om het gat tussen de 2 plaatjes van je reservoir en gpu optevullen?
Het is de mx revolution van logitech echt gaaf
Waarom post je dat hier?maarten12100 schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:04:
Vandaag de nieuwe muis over genomen van mede tweaker
Het is de mx revolution van logitech echt gaaf
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Hij volgt alleen maar G5 apple dingen.
Nutteloze spammer

Absoluut relatief, relatief absoluut.
Ontopic graag
Het heeft niks met deze mod te maken, Maar wel met mijn mod
Volgende keer doe ik het wel even over de e-mail
Mijn Ipple stinkt naar warmgelopen onderdelen!!! Ik denk dat het uit mijn voeding komt. Ik heb de fan omgedraaid van de Coolermaster Silent Pro 600 watt. Aan de achterzijde 2 Papst fans die de lucht naar buiten blazen. Ik dacht/denk dat de fan van de Coolermaster normaal gezien naar buiten blaast..... TOCH?
Wie helpt mij, want de fan draait zo langzaam dat ik niet kan ontdekken of hij nu de lucht in de voeding zuigt of wat de bedoeling is nu uitblaast....

Maarja wat is aanzuigen en wat is inblazen...
Het is makkelijker om de 2 Papst fans om te draaien dan de voeding uit te bouwen, Please help me.
Deze dus; http://www.jayceooi.com/w.../10/cm_silentpro_m600.jpg
En, Maarten misschien handiger om structureel je eigen CIP te starten, na goedkeuring.
Dank je wel. Vandaar dat ie nu een beetje stinkt. Hij blaast nu in de Case maar de 2 Papst fans aan de achterzijde blazen naar achteren.... Ik heb de achterste Papst fans verkeerd omzitten. Ik had ook in gedachte dat ik juist wat airflow wilde krijgen over het moederbord vandaar het omzetten van de fan in de Coolermaster. Ik was/ben even de weg kwijt...n0elite schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:03:
fan van je voeding zuigt lucht aan.
ja, daag.
Ok dankjewel! Ik heb net de 2 60mm Papst fans omgedraaid, ze zaten verkeerd en.....het stinkt nu niet meer naar warmgelopen (lees hete) electronica. Ik kon me voorstellen dat de Coolermaster wat warme componenten kreeg als de fans tegen elkaar indraaien... Wel vreemd dat de eigen PSU 135 mm fan gewoon stationair bleef draaien. Ik had toch wel verwacht dat het bij het stijgen van de temperatuur de fan wel zou opspinnen.Remmes_NT schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:29:
fan zuigt aan en warme lucht gaat door de honeycomb gaten weer naar buiten
als je fans de kast inlaat blazen krijg je de warme lucht je kast in waardoor het dus zo kan gaan stinken ja
[ Voor 82% gewijzigd door [Remmes] op 05-04-2010 23:42 ]
ja, daag.
Je hebt bijna helemaal gelijk, aangezien ik zo gek als een deur ben wil ik juist de fan van de voeding naar binnen laten blazen. Hij zit vlak onder de aluminium plaat met een tussenriumte van 2 centimeter;Remmes_NT schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:40:
laat maar zitten ik zie eht al dus ja, de fans moeten naar buiten blazen om zo de voeding fan mee te helpen de warme lucht weg te krijgen
als je fans de kast inlaat blazen krijg je de warme lucht je kast in waardoor het dus zo kan gaan stinken ja
Kijk maar even zonder afdekplaat;

Met de afdekplaat zit er ook nog een tussenruimte van ongeveer 3 centimeter tussen achterkant kast (waar het moederbord aan vast zit), daar komt nu een warme stroom lucht uit waardoor er in ieder geval geen stilstaande lucht in komt te hangen. ( dat wordt zo muf

Het geheugen en de Mosfets van de processor aansturing werden nogal warm. Door deze warme wind van de PSU hebben ze het iets beter. Mocht het niet bevallen dan ga ik de fans omdraaien. Alleen ik had het vermoeden dat de luchtstroom van voor naar achter werd beinvloed door de zuigende werking van de PSU, er is nu een overdruk. Het leuke is ook dat op één of andere manier mijn schijven die aan de bovenkant zitten ineens 10 graden koeler zijn. Ze zijn nu rond de 36 ipv. 46.
Ik zal eens kijken of ik aan van die rookbuisjes kan komen dan kan ik echt kijken wat er nu precies gebeurd.
Ga ik ook nog aanpassen, het licht van het kijkvenster spoort niet met de rest. Al mijn ledjes zijn op dus moet weer opnieuw bestellen/halen.Animal Baars schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:06:
Ziet er al heel netjes afgewerkt uit! Alleen jammer dat de kleur van het licht in je reso anders is dan dat van je graka-door-kijk-dingetje.
En nog goedkoop ook. Bij de plaatselijke electronicaboer, was ik bij gebrek aan andere leds, € 4,75 per led kwijt. Fietsledlampjes waren goedkoper.wally1987 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:42:
ik adviseer http://www.leds-buy.nl/ Goede service en veel keuze!
ThanX
Mijn doel met de Ipple i5 was vooral een stille pc te creeren, dat wilde maar niet lukken. Niet met de standaard Delphi fans, die in een server niet zullen misstaan.
De belangrijkste fan in het systeem is in mijn ogen de fan die op de 120 mm radiator zit. De voorste 92 mm fans zorgen gewoon voor een frisse lucht en de achterste 92 mm fans zorgen met de 120 mm fan dat de warme lucht uit de case verdwijnt.
De 120 mm fan zit ook vlakbij de spanningsregelaar van de CPU, die overigens in turbomode lekker op 3.06ghz zijn werk doet. De spanningsregelaar had echter geen luchtstroom, de 120 mm fan zit er namelijk vlak naast en zuigt lekker al de lucht weg voordat het over de spanningregelaar komt. Hier moet ik dus even wat aan doen.
Ik had nog een mooie Enermax "twister" 4 pins PWM fan liggen. Deze kan ik dus mooi op de PWM aansluiting van het moederbord zetten. Het voordeel van de PWM fan is dat de fans veel langzamer kunnen draaien en als het nodig is op full throttle kunnen. Er staat namelijk met een PWM aansluiting altijd 12 volt op de fan maar de 4e draad stuurt een frequentie naar de fan waardoor die op bijvoorbeeld 20%, 50% of 100% kan gaan draaien.
Laten we eerst maar 2 vliegen in één klap maken. De fan aanpassen zodat de spanningsregelaar van de CPU ook een briesje heeft en ik meteen een PWM fan.
Dit is/was de Enermax;

De "mooie" aluminium zij paneeltjes waar Enermax op staat zal ik aanpassen, ik laat gewoon een 1/4 weg;

Met plakband en spuitwerk vallen de logo's van Enermax niet meer op;

De Enermax fan heeft zelfs schakelbare ledverlichting in de goede kleur;

En de spanningsregelaar ( oftewel het gedeelte waar de Mosfet's onder zitten wordt nu ookl gekoeld);

The Battle starts.
Nu heb ik een hele mooie EVGA P55 Micro met PWM aansluiting. Na het aansluiten van de fan draait ie op 2200 rpm, een fohn is stiller. In het bios allerlei methodes geprobeerd maar niets werkte. Heb ik een aansluiting verkeerd gesoldeert? Is de fan stuk? Of is er iets anders aan de hand. Zelfs Speedfan kreeg geen grip op de fan. Al zette ik alles op 10% hij bleef maar spinnen. Na veel gegoogle blijkt dat het EVGA moederbord het probleem geeft. Het Forum van EVGA blijkt vol te staan met problemen over de PWM aansturing.... De hoop is dat met de eerstvolgende bios update hier iets aan gedaan is.
Dan maar een paardenmiddel gebruiken; een Zalman fanmate ertussen. Nu werkt het wel:
De fan draait op ongeveer 1000 rpm, is onhoorbaar en regelt zichzelf als de temperatuur boven de 50 graden komt. De voorste fans draaien in het begin niet eens die starten bij 40 graden. Kijk dat is nog eens een stil systeem;

Ook weer opgelost.
In de tussentijd ben ik ook maasr bezig gegaan met het tussenstukje tussen de 2 kijkvensters, is het zo wat?

Overigens heb ik jullie nog niet de front aansluiting laten zien met mijn eigen gefabriceerde 3 mm HD led;
1 gaatje boven de "aan" led zit ie verschoven, gezien?

dan maar aan, dan zie je hem wel;

Het was afgelopen week meer googelen dan bouwen, maar het eindresultaat komt in zicht.
tot smurfs

Heb je ook nog een overzichtsplaatje?
[ Voor 17% gewijzigd door iMick op 10-04-2010 14:46 ]
Dankje!iMick schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:44:
Wauw. Dat tussenstukje tussen die vensters is mooi!!! Ga je er ook OSX op zetten trouwens?
Heb je ook nog een overzichtsplaatje?
Overzichtsplaatjes volgens nog als ik alle goed leds in huis heb en echt alles goed vast zit.
Ik zou graag iets van Hackintosh er naast willen draaien maar blijkt nogal wat problemen te geven hoor ik zo.
Verwijderd
tussen stukje ook mooi opgelost.
Graag! Maar eerst mijn hardware klaren. Dan kan jij alvast denken hoe ik dat zou moeten oplossen met mijn 60 gb ssd die al met 40 gb volzit...

Maar waarom zoveel op een SSD? In OSX zou ik alleen de programma's en systeembestanden erop zetten. Aangezien OSX (nog) geen Trim ondersteund ;p.
Hij staat volgens mijn gegevens aan. [edit] kunnen vinden en aangepast.iMick schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:04:
Zet je DM eens aan Gnooom (aa).
Maar waarom zoveel op een SSD? In OSX zou ik alleen de programma's en systeembestanden erop zetten. Aangezien OSX (nog) geen Trim ondersteund ;p.
Ik heb er naast Vista 64 ook Unreal tournament op staan. Ik wil nog over naar W7 tzt.
[ Voor 6% gewijzigd door GNOOM172 op 10-04-2010 22:50 . Reden: dm aangezet ]
[CiP]Apple G5 casemod OSX86
Ben benieuwd wat jullie er van vinden maar zo goed als deze casemod is het niet
hij doet wel ze best, ziet er prima uitt1mmy schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:25:
Stuk lager van kwaliteit dan deze.
Niet zo kritisch, ik ga er nog wel met een penseeltje overheenwâldpyk schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:55:
jammer dat de verf wat los laat op de radiator
Vooral je oog voor detail! Ben benieuwd naar het eindresultaat
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
dankjewel hoor, leuk om te horen!Felyrion schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:56:
Supernette mod dit! Heb de hele tijd mee zitten lurken, maar wilde er toch maar even een complimentje tussendoor gooien, want dat verdien je wel
Vooral je oog voor detail! Ben benieuwd naar het eindresultaat
Die kerel doet ook alles om aandacht voor zijn mod te krijgen hesebasmac schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:24:
Mijn casemod vordert ook aardig wat
[CiP]Apple G5 casemod OSX86
Ben benieuwd wat jullie er van vinden maar zo goed als deze casemod is het niet
XD yup..boazkl0p schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:00:
[...]
Die kerel doet ook alles om aandacht voor zijn mod te krijgen he
ja, daag.
Sorry hoorboazkl0p schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:00:
[...]
Die kerel doet ook alles om aandacht voor zijn mod te krijgen he
- Ik heb nu de juiste kleur leds, maar mis nog de weerstanden
- een mooi i 5 logo maken in hetzelfde lettertype als Apple gebruikt
- en een paar mooie foto's maken.
[ Voor 34% gewijzigd door iMick op 02-05-2010 22:50 ]
Alleen nog even de radiator opnieuw wat met grijze lak bijtippen en het i5 logo in Myrad pro lettertype op het plexiglas maken.
Ik weet namelijk nog niet wat het mooiste staat op/in het plexiglas. Ik zat zelf te denken aan het uitdremelen van de letters/cijfers of een stuk uit aluminium maken en opplakken. Ik kan het ook nog verzinken in het plexiglas. Maar.... misschien wil ik het ook nog wel netjes uitlichten. Dus hier nog even geduld uitoefenen. Tips zijn welkom.
De Ipple i5 by night;

en langzaam wordt het licht...

Het systeem is nu uit;

aanzetten maar;

De modvolgers zal opvallen dat de plexiglas fanduct rond de aanvoerslang is verdwenen. Er zaten teveel krassen op en mijn oplossing om het plexiglas maar mat te schuren werkte helemaal niet;

Van een andere Apple kast een nieuwe plexiglas fanduct gemaakt, alvast gemonteerd in de kast;

ergens moet dus nog het nieuwe logo komen;

mooi overzicht van de binnenkant en mijn tuin....

vooraanzicht, 's avonds een lichtspel;

detail plexiglas fanduct;

midden gedeelte met reservoir en kijkvenster GPU

van achter naar voren;

kijkvenster GPU

reservoir

zicht op cpu

zicht op cpu met "spook" op de achtergrond

detail slang en front fans;

Dat was even een overzicht van hoe de Ipple er nu bij staat. De komende periode ga ik een Macally usb/firewire HD drive aanschaffen om daar een card reader en mijn VLS M-play monitoring display in kwijt te kunnen. Daarnaast nadenken over het logo.

tot smurfs

Maar ziet er strak uit hoor!
En dat kastje voor een externe hdd is erg mooi

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ja, daar zit ik ook aan te denken, ik heb toch nog een 2e G5 kast dus ik kan gan stoeien. Het is nou zo zonde dat er niets te zien is.wâldpyk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:43:
misschien kan je net zo raampje er in zetten als ik heb? gewoon het zij window daar de achter kant van uitzagen, dan heb je denk ik wel een window die mooi strak is en bij de kast past
[afbeelding]
De lichtorgel is via een schakelaar uit te zetten op elke kleur. Nu vind ik het eigenlijk wel spannend. 's Avonds door de voorkant heen geeft het een leuk effect.Xenomorphh schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:45:
Ik moet zeggen dat dat buisje met licht toch afdoet van het geheel.. Als die nou de vaste kleur kon behouden die die ventilator ook heeft zou t af zijn.. Maar dat hij nu rood groen geel etc. wordt doet toch af vind ik.
THANXNiels9 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:34:
Niks dan lof! Ziet er echt rete strak uit, mijn complimenten!
Ja, errug leuk kastje die ik graag onder handen ga nemen. Da's leuk zonder dat er teveel aan verprutst kan worden. Lekker klein en niet spannend. Wordt weer een kunststukjeboazkl0p schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:35:
Dat zijn nogal wat foto's zeg! Gaat je bandbreedte snel op
Maar ziet er strak uit hoor!
En dat kastje voor een externe hdd is erg mooiBen bezig (tijdelijk ligt het stil) met een mod die daarop gebaseerd is.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Maar nu de hamvraag : kan de kast nog dicht ?
gewoon nee.
De kast kan natuurlijk nog steeds dicht.SanderPS3 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:31:
Echt super mooi
Maar nu de hamvraag : kan de kast nog dicht ?
Woon je in de buurt van Enschede?
Dan mag je wel even langs komen over 2 weken en dan laser ik voor jou een i5 logo in het plexiglas
(Concept & Product Development student met toegang tot de laser op school ^^)
Macbook Pro 15"
Ik woon in Amsterdam..... ben al wezen informeren bij Fablab in Amsterdam maar die zitten steeds vol. Als ik op 1 of andere manier maar de i 5 letter/cijfer in Myrad Pro op ongeveer 8 centimeter hoogte heb ben ik ontzettend geholpen. Dat mag op aluminium, glas, grijs plastic, etc.
Ik kijk nog even wat ikzelf kan doen en anders misschien kan ik het aan jouw creativiteit overlaten en het plexiglas naar je opsturen? Het mooiste is volgens mij als het een soort glimmend geschuurt alu is. zoals het orgineel. dat kan dan weer geplakt worden op het plexiglas, of nog mooier; verzonken in het plexiglas.
zie voorbeeld origineel;

Deze letters zijn maar 4 centimeter groot.
[ Voor 43% gewijzigd door GNOOM172 op 03-05-2010 21:50 ]
Als je mij het plexiglas kan leveren + het illustrator CS3 bestand in RGB zwart dan laser ik het op het plexiglas zoals jij het levert (of ik laser het ERUIT)GNOOM172 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:45:
Thanx voor het aanbod
Ik kijk nog even wat ikzelf kan doen en anders misschien kan ik het aan jouw creativiteit overlaten en het plexiglas naar je opsturen? Het mooiste is volgens mij als het een soort glimmend geschuurt alu is. zoals het orgineel. dat kan dan weer geplakt worden op het plexiglas, of nog mooier; verzonken in het plexiglas.
Macbook Pro 15"
je hebt nog 4 jaarGNOOM172 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:19:
Dankjewel alvast. Ik moet eerst nog even nadenken hoe het moet worden. Ook omdat ik waarschijnlijk een window ga maken wil ik wel dat het logo exact in het midden van de window komt..... maar... dan moet ik eerst een window maken. Ik hoop dat je aanbod geen houdbaarheidsdatum heeft.... dus nog niet afstuderen.
Macbook Pro 15"
Verder:
[ Voor 42% gewijzigd door T-!-M op 04-05-2010 14:35 ]
Nice mod.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:25:
ziet er heel mooi uit!!
ThanX u2taeke18 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:40:
Damn heb dit topic van het begin tot einde gevolgd alleen bijna niet gepost maar de uitkomst is in 1 woord gewoon SICK.
Nice mod.
Nee idd dat mag echt zeker niet ontbreken in deze modiMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:36:
Welk besturingsysteem ga je draaien? Toch wel Snow Leopard? Met zo'n mooie mod, mag dat echt niet ontbreken.
Verwijderd
Dual boot kan natuurlijk ook, of windows vanuit osx ofc
Je kan toch gewoon een dualboot doen
Verwijderd
Ja idd, daarom zeg ik dat ookiMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:18:
@Frietjemet
Je kan toch gewoon een dualboot doen. Kan makkelijk
.
Ja dat is (bijna*) zeker de bedoeling. Heb nu voor de grap alvast W7 aangeschaft en de 60 GB Vertex heeft nog 40 GB vrij om er mogelijk een dualboot systeem op te zetten.iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:36:
Welk besturingsysteem ga je draaien? Toch wel Snow Leopard? Met zo'n mooie mod, mag dat echt niet ontbreken.
Ik heb alleen de
* Overigens heb ik een 2e Apple casemod in aanvraag staan (zie Schop een modje) die op een paar vlakken bijzonder moet gaan worden. Dat kan een machine worden waar alleen Apple software op komt te draaien. In ieder geval heeft het moederbord van die casemod een H57 Intel chipset.
Verwijderd
Wat je nu zegt slaat nergens op. Je laat inderdaad denken dat er gewoon een EFI op de PC staat, doordat je boot via een bootloader die dat "emuleert". Met aangepaste kexts kan je inderdaad OS X gewoon draaien. Maar jij laat zien dat het wel heel makkelijk is.Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:57:
Je kan op bijna iedere computer OSX draaien, je moet het alleen laten geloven dat het systeem een mac is, veel moeite voor weinig imo
Wanneer je een chipset hebt die niet wordt ondersteund werkt het niet. Kan je het hoogstens op een USB schijf installeren door middel van een USB stick of USB dvdspeler. Wanneer je videokaart niet wordt ondersteund heb je geen QE/CI (hardware acceleratie) en werken veel programma's niet, zelf iWork. Wanneer internet niet wordt ondersteund kan je dus niet op internet. Het is afhankelijk van vele factoren, dus echt niet alleen van even laten denken dat het een Mac is.
Maar laten we deze discussie via PM verder voeren? en hier lekker over de prachtige mod praten!
Verwijderd
De vraag is waarom jij bij een mod over osx begint, dat jij er zo blij mee bent heeft nog niet te zeggen dat andere mensen het willen gebruiken, en het is te gebruiken op ongeveer alle pc's, alleen dan niet altijd 100%. Ikzelf zie er het nut niet van in om met deze setup geen w7 oid te draaien, je gaat toch geen 4870 in een systeem zetten om wat te surfen of wat lollige webcamfoto's te maken.
Als jij van mening bent dat je gelijk hebt, prima, ik hoef er niet over door te emmeren via PM, dit is een modding topic, geen windows-osx discussie topic, probeer dat ook zo te houden, al ben ik er zelf ook schuldig aan trouwens, mijn excuses daarvoor TS

Het is natuurlijk altijd leuk voor een Apple look-a-like om daar de apple software op te draaien.
ps. ik ben verder al met iMick aan het PM-en over OSX
gewoon nee.
Verwijderd
...je kan er inderdaad wel meer mee, maar voor gamen (en véél meer) is het echt in 99% van de gevallen onbegonnen werk, en om dan 1500+ euro uit te geven gaat mij wat ver, om het beter te verwoorden: using a mac is like shaving with a bowling pinSanderPS3 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:10:
En waarom zou je op OSX niks aan een 4890 hebben ? De iets verouderde 4870 word zelfs speciaal voor de mac pro verkocht. Het is niet zo dat OSX een mail en internet only OS is ofzo ?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 00:27 ]
Na wat gegoogle kwam ik er achter dat ik ook zo'n mod willen ik heb dus via marktplaats een G5 case gekocht met defect moederbord zodat ik eventueel een mooi I/O panel kan solderen zoals jij hier hebt gedaan. Heb je tips over hoe ik dat het beste kan doen? (Een gat uitzagen voor een standaard backplate kan ook maar vind ik veel minder mooi, ik heb liever een oplossing zoals jij hebt gedaan die ook nog op meerdere mobo's kan zodat ik kan wisselen)
Als laatste vraag, wat voor aluminium plaat in je andere log er achter gekomen dat het geanodiseerde zijn
Ik weet dat het veel vragen zijn maar dit is de alllleeermooiste mod tot nu toe op het interwebs
[ Voor 4% gewijzigd door Emacee op 22-07-2010 17:54 ]
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
Zoals je gezien hebt en misschien ook in mijn 2e mod. Je kan je moederbord 2 cm naar voren plaatsen zodat je de I/O poorten kan blijven gebruiken.
Over het geannodiseerde aluminium. Ik had nog grote stukken van 3 mm dikte liggen. Nu zijn die op en heb 1 mm dikte van AC RYAN via Freezinghardware bemachtigd. Die voldoen ook prima. Die beplating van DVD en achterwand zijn van dat materiaal. Heerlijk te buigen en te zagen.
Of heb jij losse USB, FireWire, Ethernet en audio headers gebruikt en die aan de achterkant van de kast gekit?
Als je het via het oude moederbord hebt gedaan, hoe dan precies? Zodat je een soort verlengstuk krijgt van de I/O poorten aan de achterkant van de kast naar het moederbord.
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
nouja het is meestal een dualboot config logisch want java en mac os x zijn niet de beste vriendenVerwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:23:
[...]
...je kan er inderdaad wel meer mee, maar voor gamen (en véél meer) is het echt in 99% van de gevallen onbegonnen werk, en om dan 1500+ euro uit te geven gaat mij wat ver, om het beter te verwoorden: using a mac is like shaving with a bowling pin
In mijn geval draai ik windoos er gewoon naast de 4870 en 4890 modelen zijn gewoon ondersteund in zowel mac os x als in windoos en dan kom jij aan das je een on ondersteunde onboard 4200 moet nemen XD
The most interessting book youl ever read is a macbook.
Ik ga met deze build nog aan de gang met de Macally case die nog wat temps gaat weergeven.