[CiP] Apple G5 -----> Ipple i5

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:08
ziet er super uit >:) , mooie afwerking.

van het raampje van de videokaart vind ik het wel jammer dat het licht niet wit/blauw is, maarja dat is persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016
wally1987 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:49:
ziet er super uit >:) , mooie afwerking.

van het raampje van de videokaart vind ik het wel jammer dat het licht niet wit/blauw is, maarja dat is persoonlijk!
ThanX

De eerstvolgende keer ga ik bij Conrad ook dezelfde leds halen/bestellen als bij het raampje van het reservoir, er zit nu kleurverschil in.
dralix schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:38:
super vet, vooral dat lampje onder de slang ;), mischien een surgestie: is het niet mooi om het gat tussen de 2 plaatjes van je reservoir en gpu optevullen?
Dat gat tussen de 2 raampjes wordt ook nog opgevult, waarschijnlijk met een logo. ThanX anyway voor de suggestie.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Vandaag de nieuwe muis over genomen van mede tweaker :P
Het is de mx revolution van logitech echt gaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

maarten12100 schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:04:
Vandaag de nieuwe muis over genomen van mede tweaker :P
Het is de mx revolution van logitech echt gaaf :P
Waarom post je dat hier? :?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 23:00
Hij volgt alleen maar G5 apple dingen.
Nutteloze spammer 8)7 .. Deze mod is super gaaf :o !!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen idee waarom hij het hier plaats. Misschien is hij zijn dagboek kwijt.

Ontopic graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
spammer :?
Het heeft niks met deze mod te maken, Maar wel met mijn mod :P.
Volgende keer doe ik het wel even over de e-mail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Even on/off topic.

Mijn Ipple stinkt naar warmgelopen onderdelen!!! Ik denk dat het uit mijn voeding komt. Ik heb de fan omgedraaid van de Coolermaster Silent Pro 600 watt. Aan de achterzijde 2 Papst fans die de lucht naar buiten blazen. Ik dacht/denk dat de fan van de Coolermaster normaal gezien naar buiten blaast..... TOCH?

Wie helpt mij, want de fan draait zo langzaam dat ik niet kan ontdekken of hij nu de lucht in de voeding zuigt of wat de bedoeling is nu uitblaast.... 8)7

Maarja wat is aanzuigen en wat is inblazen...

Het is makkelijker om de 2 Papst fans om te draaien dan de voeding uit te bouwen, Please help me. _/-\o_

Deze dus; http://www.jayceooi.com/w.../10/cm_silentpro_m600.jpg

En, Maarten misschien handiger om structureel je eigen CIP te starten, na goedkeuring. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
fan van je voeding zuigt lucht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
n0elite schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:03:
fan van je voeding zuigt lucht aan.
Dank je wel. Vandaar dat ie nu een beetje stinkt. Hij blaast nu in de Case maar de 2 Papst fans aan de achterzijde blazen naar achteren.... Ik heb de achterste Papst fans verkeerd omzitten. Ik had ook in gedachte dat ik juist wat airflow wilde krijgen over het moederbord vandaar het omzetten van de fan in de Coolermaster. Ik was/ben even de weg kwijt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:31
fan zuigt aan en warme lucht gaat door de honeycomb gaten weer naar buiten

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Remmes_NT schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:29:
fan zuigt aan en warme lucht gaat door de honeycomb gaten weer naar buiten
Ok dankjewel! Ik heb net de 2 60mm Papst fans omgedraaid, ze zaten verkeerd en.....het stinkt nu niet meer naar warmgelopen (lees hete) electronica. Ik kon me voorstellen dat de Coolermaster wat warme componenten kreeg als de fans tegen elkaar indraaien... Wel vreemd dat de eigen PSU 135 mm fan gewoon stationair bleef draaien. Ik had toch wel verwacht dat het bij het stijgen van de temperatuur de fan wel zou opspinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
laat maar zitten ik zie eht al dus ja, de fans moeten naar buiten blazen om zo de voeding fan mee te helpen de warme lucht weg te krijgen

als je fans de kast inlaat blazen krijg je de warme lucht je kast in waardoor het dus zo kan gaan stinken ja

[ Voor 82% gewijzigd door [Remmes] op 05-04-2010 23:42 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Remmes_NT schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:40:
laat maar zitten ik zie eht al dus ja, de fans moeten naar buiten blazen om zo de voeding fan mee te helpen de warme lucht weg te krijgen

als je fans de kast inlaat blazen krijg je de warme lucht je kast in waardoor het dus zo kan gaan stinken ja
Je hebt bijna helemaal gelijk, aangezien ik zo gek als een deur ben wil ik juist de fan van de voeding naar binnen laten blazen. Hij zit vlak onder de aluminium plaat met een tussenriumte van 2 centimeter;

Kijk maar even zonder afdekplaat;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4794.jpg

Met de afdekplaat zit er ook nog een tussenruimte van ongeveer 3 centimeter tussen achterkant kast (waar het moederbord aan vast zit), daar komt nu een warme stroom lucht uit waardoor er in ieder geval geen stilstaande lucht in komt te hangen. ( dat wordt zo muf 8) ) Zie foto;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4811.jpg

Het geheugen en de Mosfets van de processor aansturing werden nogal warm. Door deze warme wind van de PSU hebben ze het iets beter. Mocht het niet bevallen dan ga ik de fans omdraaien. Alleen ik had het vermoeden dat de luchtstroom van voor naar achter werd beinvloed door de zuigende werking van de PSU, er is nu een overdruk. Het leuke is ook dat op één of andere manier mijn schijven die aan de bovenkant zitten ineens 10 graden koeler zijn. Ze zijn nu rond de 36 ipv. 46.
Ik zal eens kijken of ik aan van die rookbuisjes kan komen dan kan ik echt kijken wat er nu precies gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 16:08
Hij wordt beter en beter :) erg gaaf man, echt vakwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2024
Ziet er al heel netjes afgewerkt uit! Alleen jammer dat de kleur van het licht in je reso anders is dan dat van je graka-door-kijk-dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-06 15:41

dlenstra

....

Ziet er super goed zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Animal Baars schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:06:
Ziet er al heel netjes afgewerkt uit! Alleen jammer dat de kleur van het licht in je reso anders is dan dat van je graka-door-kijk-dingetje.
Ga ik ook nog aanpassen, het licht van het kijkvenster spoort niet met de rest. Al mijn ledjes zijn op dus moet weer opnieuw bestellen/halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
ik adviseer http://www.leds-buy.nl/ Goede service en veel keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
En nog goedkoop ook. Bij de plaatselijke electronicaboer, was ik bij gebrek aan andere leds, € 4,75 per led kwijt. Fietsledlampjes waren goedkoper.

ThanX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
The Battle off the PWM fans

Mijn doel met de Ipple i5 was vooral een stille pc te creeren, dat wilde maar niet lukken. Niet met de standaard Delphi fans, die in een server niet zullen misstaan.
De belangrijkste fan in het systeem is in mijn ogen de fan die op de 120 mm radiator zit. De voorste 92 mm fans zorgen gewoon voor een frisse lucht en de achterste 92 mm fans zorgen met de 120 mm fan dat de warme lucht uit de case verdwijnt.

De 120 mm fan zit ook vlakbij de spanningsregelaar van de CPU, die overigens in turbomode lekker op 3.06ghz zijn werk doet. De spanningsregelaar had echter geen luchtstroom, de 120 mm fan zit er namelijk vlak naast en zuigt lekker al de lucht weg voordat het over de spanningregelaar komt. Hier moet ik dus even wat aan doen.

Ik had nog een mooie Enermax "twister" 4 pins PWM fan liggen. Deze kan ik dus mooi op de PWM aansluiting van het moederbord zetten. Het voordeel van de PWM fan is dat de fans veel langzamer kunnen draaien en als het nodig is op full throttle kunnen. Er staat namelijk met een PWM aansluiting altijd 12 volt op de fan maar de 4e draad stuurt een frequentie naar de fan waardoor die op bijvoorbeeld 20%, 50% of 100% kan gaan draaien.

Laten we eerst maar 2 vliegen in één klap maken. De fan aanpassen zodat de spanningsregelaar van de CPU ook een briesje heeft en ik meteen een PWM fan.
Dit is/was de Enermax;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4812.jpg

De "mooie" aluminium zij paneeltjes waar Enermax op staat zal ik aanpassen, ik laat gewoon een 1/4 weg;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4813.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4814.jpg

Met plakband en spuitwerk vallen de logo's van Enermax niet meer op;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4815.jpg

De Enermax fan heeft zelfs schakelbare ledverlichting in de goede kleur;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4830.jpg

En de spanningsregelaar ( oftewel het gedeelte waar de Mosfet's onder zitten wordt nu ookl gekoeld);

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4831.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4841.jpg

The Battle starts.

Nu heb ik een hele mooie EVGA P55 Micro met PWM aansluiting. Na het aansluiten van de fan draait ie op 2200 rpm, een fohn is stiller. In het bios allerlei methodes geprobeerd maar niets werkte. Heb ik een aansluiting verkeerd gesoldeert? Is de fan stuk? Of is er iets anders aan de hand. Zelfs Speedfan kreeg geen grip op de fan. Al zette ik alles op 10% hij bleef maar spinnen. Na veel gegoogle blijkt dat het EVGA moederbord het probleem geeft. Het Forum van EVGA blijkt vol te staan met problemen over de PWM aansturing.... De hoop is dat met de eerstvolgende bios update hier iets aan gedaan is.
Dan maar een paardenmiddel gebruiken; een Zalman fanmate ertussen. Nu werkt het wel:

De fan draait op ongeveer 1000 rpm, is onhoorbaar en regelt zichzelf als de temperatuur boven de 50 graden komt. De voorste fans draaien in het begin niet eens die starten bij 40 graden. Kijk dat is nog eens een stil systeem;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4843.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4844.jpg

Ook weer opgelost.

In de tussentijd ben ik ook maasr bezig gegaan met het tussenstukje tussen de 2 kijkvensters, is het zo wat?

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4832.jpg

Overigens heb ik jullie nog niet de front aansluiting laten zien met mijn eigen gefabriceerde 3 mm HD led;

1 gaatje boven de "aan" led zit ie verschoven, gezien?

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4834.jpg

dan maar aan, dan zie je hem wel;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale/IMG_4837.jpg

Het was afgelopen week meer googelen dan bouwen, maar het eindresultaat komt in zicht.

tot smurfs
Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/knutselsmurf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 17-06 19:35
Wauw. Dat tussenstukje tussen die vensters is mooi!!! Ga je er ook OSX op zetten trouwens?
Heb je ook nog een overzichtsplaatje?

[ Voor 17% gewijzigd door iMick op 10-04-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
iMick schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:44:
Wauw. Dat tussenstukje tussen die vensters is mooi!!! Ga je er ook OSX op zetten trouwens?
Heb je ook nog een overzichtsplaatje?
Dankje!

Overzichtsplaatjes volgens nog als ik alle goed leds in huis heb en echt alles goed vast zit.
Ik zou graag iets van Hackintosh er naast willen draaien maar blijkt nogal wat problemen te geven hoor ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Dat tussenstukje tussen die vensters is echt een verschil van 2 werelden, ziet er echt prachtig uit, echt een hele mooie mod dit, alleen jammer dat je er niet veel van gaat zien, of wil je de kast open laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ik wil je best helpen met Hackint0sh :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
netjes heur!!

tussen stukje ook mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
iMick schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:15:
Ik wil je best helpen met Hackint0sh :).
Graag! Maar eerst mijn hardware klaren. Dan kan jij alvast denken hoe ik dat zou moeten oplossen met mijn 60 gb ssd die al met 40 gb volzit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Zet je DM eens aan Gnooom (aa).
Maar waarom zoveel op een SSD? In OSX zou ik alleen de programma's en systeembestanden erop zetten. Aangezien OSX (nog) geen Trim ondersteund ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
iMick schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:04:
Zet je DM eens aan Gnooom (aa).
Maar waarom zoveel op een SSD? In OSX zou ik alleen de programma's en systeembestanden erop zetten. Aangezien OSX (nog) geen Trim ondersteund ;p.
Hij staat volgens mijn gegevens aan. [edit] kunnen vinden en aangepast.
Ik heb er naast Vista 64 ook Unreal tournament op staan. Ik wil nog over naar W7 tzt.

[ Voor 6% gewijzigd door GNOOM172 op 10-04-2010 22:50 . Reden: dm aangezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 15:52
Mijn casemod vordert ook aardig wat

[CiP]Apple G5 casemod OSX86

Ben benieuwd wat jullie er van vinden maar zo goed als deze casemod is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:20
Stuk lager van kwaliteit dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
t1mmy schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:25:
Stuk lager van kwaliteit dan deze.
hij doet wel ze best, ziet er prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

jammer dat de verf wat los laat op de radiator

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Mektheb schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:43:
[...]

hij doet wel ze best, ziet er prima uit :)
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
wâldpyk schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:55:
jammer dat de verf wat los laat op de radiator
Niet zo kritisch, ik ga er nog wel met een penseeltje overheen ;) . Ik dacht ook wel dat de radiator voor altijd wel zijn plekje had gevonden.... hij is echter steeds de eerste die er weer uit moet zodra ik weer wat te knutselen heb. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 19:42

Felyrion

goodgoan!

Supernette mod dit! Heb de hele tijd mee zitten lurken, maar wilde er toch maar even een complimentje tussendoor gooien, want dat verdien je wel ;)

Vooral je oog voor detail! Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Felyrion schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:56:
Supernette mod dit! Heb de hele tijd mee zitten lurken, maar wilde er toch maar even een complimentje tussendoor gooien, want dat verdien je wel ;)

Vooral je oog voor detail! Ben benieuwd naar het eindresultaat :)
dankjewel hoor, leuk om te horen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

sebasmac schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:24:
Mijn casemod vordert ook aardig wat

[CiP]Apple G5 casemod OSX86

Ben benieuwd wat jullie er van vinden maar zo goed als deze casemod is het niet
Die kerel doet ook alles om aandacht voor zijn mod te krijgen he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
boazkl0p schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:00:
[...]

XD yup..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
boazkl0p schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:00:
[...]

Sorry hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 08:43
Echt een hele mooie casemod :) Ik hoop dat er nog vele updates volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nog updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Bijna... Ik moet nog 3 dingetjes doen:

- Ik heb nu de juiste kleur leds, maar mis nog de weerstanden
- een mooi i 5 logo maken in hetzelfde lettertype als Apple gebruikt
- en een paar mooie foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ok :). Ben benieuwd ;p. En daarna natuurlijk OS X Snow Leopard eropzetten :). Lettertype van G5 is toch gewoon Myriad Pro. (standaard bij Adobe CSx geleverd).

[ Voor 34% gewijzigd door iMick op 02-05-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Even weer wat nieuwsgierigheid proberen te verzachten door een overzicht met wat foto's te plaatsen. De Ipple i5 is nu bijna klaar.

Alleen nog even de radiator opnieuw wat met grijze lak bijtippen en het i5 logo in Myrad pro lettertype op het plexiglas maken.

Ik weet namelijk nog niet wat het mooiste staat op/in het plexiglas. Ik zat zelf te denken aan het uitdremelen van de letters/cijfers of een stuk uit aluminium maken en opplakken. Ik kan het ook nog verzinken in het plexiglas. Maar.... misschien wil ik het ook nog wel netjes uitlichten. Dus hier nog even geduld uitoefenen. Tips zijn welkom.

De Ipple i5 by night;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4940.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4941.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4942.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4943.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4944.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4948.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4950.jpg

en langzaam wordt het licht...

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5021.jpg

Het systeem is nu uit;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4952.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4953.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4955.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4956.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4957.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4958.jpg

aanzetten maar;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4959.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4960.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4962.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4963.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4964.jpg

De modvolgers zal opvallen dat de plexiglas fanduct rond de aanvoerslang is verdwenen. Er zaten teveel krassen op en mijn oplossing om het plexiglas maar mat te schuren werkte helemaal niet;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4967.jpg

Van een andere Apple kast een nieuwe plexiglas fanduct gemaakt, alvast gemonteerd in de kast;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4968.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4969.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4970.jpg

ergens moet dus nog het nieuwe logo komen;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4971.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4972.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4973.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4974.jpg

mooi overzicht van de binnenkant en mijn tuin.... :?

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4975.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4976.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4979.jpg

vooraanzicht, 's avonds een lichtspel;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4984.jpg

detail plexiglas fanduct;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4985.jpg

midden gedeelte met reservoir en kijkvenster GPU

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4986.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4987.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_4995.jpg

van achter naar voren;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5001.jpg

kijkvenster GPU

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5003.jpg

reservoir

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5004.jpg

zicht op cpu

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5012.jpg

zicht op cpu met "spook" op de achtergrond >:)

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5014.jpg

detail slang en front fans;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5018.jpg

Dat was even een overzicht van hoe de Ipple er nu bij staat. De komende periode ga ik een Macally usb/firewire HD drive aanschaffen om daar een card reader en mijn VLS M-play monitoring display in kwijt te kunnen. Daarnaast nadenken over het logo.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/MetGimp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/IMG_5023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/finale%202/g_s350su_title-1.jpg

tot smurfs

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/knutselsmurf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Niks dan lof! Ziet er echt rete strak uit, mijn complimenten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Dat zijn nogal wat foto's zeg! Gaat je bandbreedte snel op :S
Maar ziet er strak uit hoor!
En dat kastje voor een externe hdd is erg mooi :D Ben bezig (tijdelijk ligt het stil) met een mod die daarop gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

misschien kan je net zo raampje er in zetten als ik heb? gewoon het zij window daar de achter kant van uitzagen, dan heb je denk ik wel een window die mooi strak is en bij de kast past

Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.247/945750001-945800000/945753401-945753500/945753403_6_Fylw.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik moet zeggen dat dat buisje met licht toch afdoet van het geheel.. Als die nou de vaste kleur kon behouden die die ventilator ook heeft zou t af zijn.. Maar dat hij nu rood groen geel etc. wordt doet toch af vind ik.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
wâldpyk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:43:
misschien kan je net zo raampje er in zetten als ik heb? gewoon het zij window daar de achter kant van uitzagen, dan heb je denk ik wel een window die mooi strak is en bij de kast past

[afbeelding]
Ja, daar zit ik ook aan te denken, ik heb toch nog een 2e G5 kast dus ik kan gan stoeien. Het is nou zo zonde dat er niets te zien is. 8)
Xenomorphh schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:45:
Ik moet zeggen dat dat buisje met licht toch afdoet van het geheel.. Als die nou de vaste kleur kon behouden die die ventilator ook heeft zou t af zijn.. Maar dat hij nu rood groen geel etc. wordt doet toch af vind ik.
De lichtorgel is via een schakelaar uit te zetten op elke kleur. Nu vind ik het eigenlijk wel spannend. 's Avonds door de voorkant heen geeft het een leuk effect. :9~
Niels9 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:34:
Niks dan lof! Ziet er echt rete strak uit, mijn complimenten! :)
THANX :P
boazkl0p schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:35:
Dat zijn nogal wat foto's zeg! Gaat je bandbreedte snel op :S
Maar ziet er strak uit hoor!
En dat kastje voor een externe hdd is erg mooi :D Ben bezig (tijdelijk ligt het stil) met een mod die daarop gebaseerd is.
Ja, errug leuk kastje die ik graag onder handen ga nemen. Da's leuk zonder dat er teveel aan verprutst kan worden. Lekker klein en niet spannend. Wordt weer een kunststukje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dit is echt een geweldige mod! Erg netjes gedaan, en succes met de rest! Ik blijf volgen :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Echt super mooi :)

Maar nu de hamvraag : kan de kast nog dicht ? :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
SanderPS3 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:31:
Echt super mooi :)

Maar nu de hamvraag : kan de kast nog dicht ? :P
De kast kan natuurlijk nog steeds dicht. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
GNOOM172 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:37:
[...]

De kast kan natuurlijk nog steeds dicht. :9
Woon je in de buurt van Enschede?

Dan mag je wel even langs komen over 2 weken en dan laser ik voor jou een i5 logo in het plexiglas :)

(Concept & Product Development student met toegang tot de laser op school ^^)

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Thanx voor het aanbod

Ik woon in Amsterdam..... ben al wezen informeren bij Fablab in Amsterdam maar die zitten steeds vol. Als ik op 1 of andere manier maar de i 5 letter/cijfer in Myrad Pro op ongeveer 8 centimeter hoogte heb ben ik ontzettend geholpen. Dat mag op aluminium, glas, grijs plastic, etc.

Ik kijk nog even wat ikzelf kan doen en anders misschien kan ik het aan jouw creativiteit overlaten en het plexiglas naar je opsturen? Het mooiste is volgens mij als het een soort glimmend geschuurt alu is. zoals het orgineel. dat kan dan weer geplakt worden op het plexiglas, of nog mooier; verzonken in het plexiglas.

zie voorbeeld origineel;
Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/IMG_4463vergroot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/IMG_4466vergroot.jpg

Deze letters zijn maar 4 centimeter groot.

[ Voor 43% gewijzigd door GNOOM172 op 03-05-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
GNOOM172 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:45:
Thanx voor het aanbod

Ik kijk nog even wat ikzelf kan doen en anders misschien kan ik het aan jouw creativiteit overlaten en het plexiglas naar je opsturen? Het mooiste is volgens mij als het een soort glimmend geschuurt alu is. zoals het orgineel. dat kan dan weer geplakt worden op het plexiglas, of nog mooier; verzonken in het plexiglas.
Als je mij het plexiglas kan leveren + het illustrator CS3 bestand in RGB zwart dan laser ik het op het plexiglas zoals jij het levert (of ik laser het ERUIT) :)

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Dankjewel alvast. Ik moet eerst nog even nadenken hoe het moet worden. Ook omdat ik waarschijnlijk een window ga maken wil ik wel dat het logo exact in het midden van de window komt..... maar... dan moet ik eerst een window maken. Ik hoop dat je aanbod geen houdbaarheidsdatum heeft.... dus nog niet afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
GNOOM172 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:19:
Dankjewel alvast. Ik moet eerst nog even nadenken hoe het moet worden. Ook omdat ik waarschijnlijk een window ga maken wil ik wel dat het logo exact in het midden van de window komt..... maar... dan moet ik eerst een window maken. Ik hoop dat je aanbod geen houdbaarheidsdatum heeft.... dus nog niet afstuderen.
je hebt nog 4 jaar ;)

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 09:02
Super super super mooi gedaan! Heel erg netjes en strak. Ik vind het gat onder in het plexi van je airduct alleen zo jammer!

Verder: _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door T-!-M op 04-05-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
uhm, welk gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354350

ziet er heel mooi uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Laatst online: 26-12-2024
Damn heb dit topic van het begin tot einde gevolgd alleen bijna niet gepost maar de uitkomst is in 1 woord gewoon SICK.

Nice mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
taeke18 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:40:
Damn heb dit topic van het begin tot einde gevolgd alleen bijna niet gepost maar de uitkomst is in 1 woord gewoon SICK.

Nice mod.
ThanX u2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Welk besturingsysteem ga je draaien? Toch wel Snow Leopard? Met zo'n mooie mod, mag dat echt niet ontbreken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:36:
Welk besturingsysteem ga je draaien? Toch wel Snow Leopard? Met zo'n mooie mod, mag dat echt niet ontbreken :p.
Nee idd dat mag echt zeker niet ontbreken in deze mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je dat draaien met een 4870? kun je net zo goed een 4200 erin zitten gamen gaat dan toch niet lukken, windows 7 met zo'n setup lijkt me meer eer voor deze build.
Dual boot kan natuurlijk ook, of windows vanuit osx ofc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Frietjemet
Je kan toch gewoon een dualboot doen :). Kan makkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Damn... supah strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:18:
@Frietjemet
Je kan toch gewoon een dualboot doen :). Kan makkelijk :).
Ja idd, daarom zeg ik dat ook :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:36:
Ja dat is (bijna*) zeker de bedoeling. Heb nu voor de grap alvast W7 aangeschaft en de 60 GB Vertex heeft nog 40 GB vrij om er mogelijk een dualboot systeem op te zetten.

Ik heb alleen de :? (lees ballen) verstand van Apples software, het enige dat hier in huis is geweest is een Ipod en die ging ook snel weer de deur uit toen alle muziek ineens Itunes was geworden.

* Overigens heb ik een 2e Apple casemod in aanvraag staan (zie Schop een modje) die op een paar vlakken bijzonder moet gaan worden. Dat kan een machine worden waar alleen Apple software op komt te draaien. In ieder geval heeft het moederbord van die casemod een H57 Intel chipset. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heb je alle hardware al aangekocht? Voor die 2e? Maar PM anders even de specs van deze :). Hier moet makkelijk OSX op te draaien zijn volgensmij. (P55 toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan op bijna iedere computer OSX draaien, je moet het alleen laten geloven dat het systeem een mac is, veel moeite voor weinig imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Anoniem: 263922 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:57:
Je kan op bijna iedere computer OSX draaien, je moet het alleen laten geloven dat het systeem een mac is, veel moeite voor weinig imo
Wat je nu zegt slaat nergens op. Je laat inderdaad denken dat er gewoon een EFI op de PC staat, doordat je boot via een bootloader die dat "emuleert". Met aangepaste kexts kan je inderdaad OS X gewoon draaien. Maar jij laat zien dat het wel heel makkelijk is.

Wanneer je een chipset hebt die niet wordt ondersteund werkt het niet. Kan je het hoogstens op een USB schijf installeren door middel van een USB stick of USB dvdspeler. Wanneer je videokaart niet wordt ondersteund heb je geen QE/CI (hardware acceleratie) en werken veel programma's niet, zelf iWork. Wanneer internet niet wordt ondersteund kan je dus niet op internet. Het is afhankelijk van vele factoren, dus echt niet alleen van even laten denken dat het een Mac is.

Maar laten we deze discussie via PM verder voeren? en hier lekker over de prachtige mod praten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 15:57
zieke mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vraag is waarom jij bij een mod over osx begint, dat jij er zo blij mee bent heeft nog niet te zeggen dat andere mensen het willen gebruiken, en het is te gebruiken op ongeveer alle pc's, alleen dan niet altijd 100%. Ikzelf zie er het nut niet van in om met deze setup geen w7 oid te draaien, je gaat toch geen 4870 in een systeem zetten om wat te surfen of wat lollige webcamfoto's te maken.

Als jij van mening bent dat je gelijk hebt, prima, ik hoef er niet over door te emmeren via PM, dit is een modding topic, geen windows-osx discussie topic, probeer dat ook zo te houden, al ben ik er zelf ook schuldig aan trouwens, mijn excuses daarvoor TS :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Voordat dit misschien gaat escaleren op één of andere manier. Ik ben zelf in deze buildlog begonnen over OSX. Dus iMick begint er niet voor niets over. Als ik dualboot zou gaan gebruiken heb ik onder W7 nog profijt van de 4890.

Het is natuurlijk altijd leuk voor een Apple look-a-like om daar de apple software op te draaien.

ps. ik ben verder al met iMick aan het PM-en over OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
En waarom zou je op OSX niks aan een 4890 hebben ? De iets verouderde 4870 word zelfs speciaal voor de mac pro verkocht ;). Het is niet zo dat OSX een mail en internet only OS is ofzo ? :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderPS3 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:10:
En waarom zou je op OSX niks aan een 4890 hebben ? De iets verouderde 4870 word zelfs speciaal voor de mac pro verkocht ;). Het is niet zo dat OSX een mail en internet only OS is ofzo ? :P
...je kan er inderdaad wel meer mee, maar voor gamen (en véél meer) is het echt in 99% van de gevallen onbegonnen werk, en om dan 1500+ euro uit te geven gaat mij wat ver, om het beter te verwoorden: using a mac is like shaving with a bowling pin ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 22-05-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 04:47
Wat een geweldige mod! :9~
Na wat gegoogle kwam ik er achter dat ik ook zo'n mod willen ik heb dus via marktplaats een G5 case gekocht met defect moederbord zodat ik eventueel een mooi I/O panel kan solderen zoals jij hier hebt gedaan. Heb je tips over hoe ik dat het beste kan doen? (Een gat uitzagen voor een standaard backplate kan ook maar vind ik veel minder mooi, ik heb liever een oplossing zoals jij hebt gedaan die ook nog op meerdere mobo's kan zodat ik kan wisselen)
Als laatste vraag, wat voor aluminium plaat in je andere log er achter gekomen dat het geanodiseerde zijn :9 heb je gebruikt voor als je eigen mod's zoals de bovenste plaat naast de DVD speler en de reservoir+GPU bescherming en de bodem? Hoe dik was dat en was het al voorbewerkt of heb je zelf alles geschuurd?
Ik weet dat het veel vragen zijn maar dit is de alllleeermooiste mod tot nu toe op het interwebs :o .

[ Voor 4% gewijzigd door Emacee op 22-07-2010 17:54 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
ThanX!

Zoals je gezien hebt en misschien ook in mijn 2e mod. Je kan je moederbord 2 cm naar voren plaatsen zodat je de I/O poorten kan blijven gebruiken.

Over het geannodiseerde aluminium. Ik had nog grote stukken van 3 mm dikte liggen. Nu zijn die op en heb 1 mm dikte van AC RYAN via Freezinghardware bemachtigd. Die voldoen ook prima. Die beplating van DVD en achterwand zijn van dat materiaal. Heerlijk te buigen en te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 04:47
Door het moederbord 2cm naar voren te plaatsen kun je gebruik maken van de originele I/O poorten door het oude moederbord van de G5 als basis te gebruiken toch?
Of heb jij losse USB, FireWire, Ethernet en audio headers gebruikt en die aan de achterkant van de kast gekit?
Als je het via het oude moederbord hebt gedaan, hoe dan precies? Zodat je een soort verlengstuk krijgt van de I/O poorten aan de achterkant van de kast naar het moederbord.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Ik heb losse poorten gebruikt en vastgelijmd. Je kan het ook via je oude Apple logicboard doen, is wel mooier. Wel veel soldeerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Anoniem: 263922 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:23:
[...]

...je kan er inderdaad wel meer mee, maar voor gamen (en véél meer) is het echt in 99% van de gevallen onbegonnen werk, en om dan 1500+ euro uit te geven gaat mij wat ver, om het beter te verwoorden: using a mac is like shaving with a bowling pin ;)
nouja het is meestal een dualboot config logisch want java en mac os x zijn niet de beste vrienden :(
In mijn geval draai ik windoos er gewoon naast de 4870 en 4890 modelen zijn gewoon ondersteund in zowel mac os x als in windoos en dan kom jij aan das je een on ondersteunde onboard 4200 moet nemen XD

The most interessting book youl ever read is a macbook. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
Leuk maarten dat je hem weer naar boven tikt. Deze Ipple is nu gewoon mijn W7 workstation. Hij borrelt lekker dus hier doe ik niets aan. De Tjernobuild echter wordt voorzien van MacosX.

Ik ga met deze build nog aan de gang met de Macally case die nog wat temps gaat weergeven.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste