Nee, ik
vind dat ze dan fout bezig zijn. Het staat eenieder vrij daar zo zijn eigen mening over te hebben natuurlijk.
Just checkin, want als dat is wat je zegt, dan ben ik het volledig met je eens. Een muzikant en producer bepalen hoe zij vinden dat hun muziek moet klinken, een versterker (en een CD-speler of welke muziekspeler ook) moet dat slechts reproduceren.
Als opnametechnieker (voor hoofdzakelijk klassieke, onversterkte muziek) kan ik het niet meer dan met je eens zijn.
Dat betekend niet dat je er niet naar kunt streven

Perfect nabootsen wat er in de studio gespeeld is, is ook onmogelijk omdat de microfoons al hun eigen klankbeeld hebben.
Uiteraard, perfectie bestaat niet, maar er zijn genoeg microfoons die daar heel dicht bij in de buurt komen. De neutrale versterkers waar we het over hadden zijn meestal neutraal gespecificeerd als +/- 0.5dB, nu, er zijn ook microfoons die +/- 1dB halen. Dat is behoorlijk neutraal.
De keuze van een niet-neutrale microfoon is de keuze van de artiest. Het punt dat Hoppa! denk ik probeert te maken is dat de installatie zo zou moeten zijn dat dat wat de artiesten in de studio in elkaar hebben gedraaid ook als zodanig in de huiskamer naar voren komen.
Hoewel onmogelijk te bereiken ben ik wel van mening dat het een goed voornemen is zaken zo neutraal mogelijk (en dus niet per definitie zo mooi mogelijk) te laten weergeven, en daar past een neutrale versterker dus ook in.
Mensen moeten gewoon muziek luisteren zoals ze het zelf het mooist vinden. Want daar gaat het uiteindelijk om.
Tja, daar ben ik een andere mening toebedaan, maar over smaak valt niet te twisten. Wat mij betreft is het een grote misvatting dat muziek is bedoeld om mooi te zijn, zie mijn sig. Muziek is zoveel als de emotie die het losmaakt, en die emotie is niet beperkt tot "oh, wat mooi". Als mensen mijn vragen of ik death metal mooi vind zeg ik ook gewoon 'nee', want het is niet bedoeld om mooi te zijn, en toch luister ik het graag. Ik
denk dat de meeste muziek zich het best laat vertalen door een neutrale installatie en luisterruimte, maar dat is mijn mening.