Yep, de winkel bestaat echt. Toen ik nog Groningen woonde kwam ik er wel's. Leuke gasten maar wel erg freaky!Kain_niaK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:58:
Nu kom ik deze website tegen:
http://degroefaudio.nl/index.php?vNr=10
Holy mother fucking shit bijt mijn ballen er af en noem me pietje![]()
Bestaat die winkel echt ?
Ook al heel oud en bekend in dit topic, maar inderdaad bijzonder grappig. Ik doe altijd mijn best om respect te hebben voor meningen van anderen, maar ik kan oprecht niemand serieus nemen die hierin gelooft! Dat komt namelijk wel extreem dicht in de buurt van "Mijn persoonlijke mening is net zo waardevol als de algemene wetenschap!".Kain_niaK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:58:
OMG ik ga kapot hier. Ik ben dit deel eens aan het door lezen. (Het vorige deel was ook al zo hilarisch)
Nu kom ik deze website tegen:
http://degroefaudio.nl/index.php?vNr=10
Holy mother fucking shit bijt mijn ballen er af en noem me pietje![]()
Bestaat die winkel echt ?
http://degroefaudio.nl/cd_balancer.php
Die van die houten volumeknop met vioollak kende je al wel? Zoek anders maar eens.. durf nog steeds niet te zeggen of dat nou een troll was.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
http://www.degroefaudio.nl/dg_audiophile.php?vNr=10
Ja hoor, door deze zekering wordt alles super!
Wat een kwatspraat! Tsja... de gelovers die dit kopen hebben zichzelf al overtuigd van het nut en zullen dat dan ook 'ervaren'. Dat het niet meer dan een placebo-effect is zullen ze nooit geloven...De klankmatige verschillen zijn aanzienlijk. Muziek krijgt meer natuurlijkheid, rust, dynamiek, een betere ruimtelijke weergave en het oplossend vermogen van uw installatie wordt verbeterd. Niet alleen uw audio reageert positief op de Klankmodule, ook het beeld van uw televisie, LCD-scherm of plasma-tv wordt aanmerkelijk beter: meer scherptediepte en natuurlijkere kleuren.
wat ik me afvraag waar ligt de scheiding tussen oplichting of niet?
Dit is gewoon goed gelovige mensen geld afhandig maken.
Als er iemand aan de deur komt met een goed verhaal dan is het oplichting maar omdat hetzelfde in een winkel gebeurt met veel te dure onzin kabels mag het wel.
Als er iemand aan de deur komt met een goed verhaal dan is het oplichting maar omdat hetzelfde in een winkel gebeurt met veel te dure onzin kabels mag het wel.
Om aan te geven hoe ver het kan gaan:
Purity Silk Absorber

En de Cable Insulator RCI-3

Hun assortiment bestaat verder uit Negative Ion Generators, Ground Conditioner, EMF Canceller, DVD Demagnitizers, Air Floating Board, etc.
De prijzen ervan zijn niet mals, soms hoger dan mijn hele installatie bij elkaar.
Purity Silk Absorber

En de Cable Insulator RCI-3

Hun assortiment bestaat verder uit Negative Ion Generators, Ground Conditioner, EMF Canceller, DVD Demagnitizers, Air Floating Board, etc.
De prijzen ervan zijn niet mals, soms hoger dan mijn hele installatie bij elkaar.
Excellent price to performance ratio. (Please compare to other cables sold at more than US$2000.)
[ Voor 7% gewijzigd door Devster op 13-04-2011 12:54 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Die afdichtingen voor 'openstaande aansluitingen' zijn ook briljant: "RCA afsluitingen (INPUT). Voor afdichting openstaande aansluitingen.Devster schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:46:
Om aan te geven hoe ver het kan gaan:
Verbetering: vibratie controle en uitstoten van geluid."
En daar dan 225 euro voor 8 stuks voor lappen... Alsof die dingen zo erg resoneren (ik mag hopen dat ze dat bedoelen) dat je ze 'af moet dichten'.
[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 13-04-2011 14:25 ]
Man, ik vind het bijna jammer dat ik een geweten heb want met dit soort praktijken kun je gewoon grof geld verdienen zonder er moeite voor te doen ! (beetje liegen in je winkel of in e-mails)
Onbegrijpelijk dat ze er ook mee weg komen ..... stelletje oplichters.
Onbegrijpelijk dat ze er ook mee weg komen ..... stelletje oplichters.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dus jij vind het jammer dat jij geen oplichter bent?
Nee ik maakte een stomme spelfout. Ik bedoelde te zeggen: Ik vind het jammer dat ik een geweten heb en aan dit soort oplichting dus nooit zou doen want ik kan het geld wel goed gebruiken.
Alhoewel nu moet ik oppassen wat ik zeg want ik ben onlangs gevraagd of ik nog een tijdje in de verkoop zou willen werken (deur aan deur verkoop van telecom producten en stroom)
Ik heb dat ooit 2 jaar gedaan in een ver verleden. En de maanden dat mijn omzet het hoogst was, was toch wel de maand dat ik goed gelogen (of toch in ieder geval niet alles vertellen) heb tegen mijn klanten. Ik ben er ook mee gestopt om ik ontdekte dat ik liever eerlijk was dan rijk.
Maar nu zit ik een beetje in geld nood en als ik een maand hard werk zou ik een bonus van ongeveer 3000 euro kunnen pakken. Da's wel verleidelijk.
Alhoewel nu moet ik oppassen wat ik zeg want ik ben onlangs gevraagd of ik nog een tijdje in de verkoop zou willen werken (deur aan deur verkoop van telecom producten en stroom)
Ik heb dat ooit 2 jaar gedaan in een ver verleden. En de maanden dat mijn omzet het hoogst was, was toch wel de maand dat ik goed gelogen (of toch in ieder geval niet alles vertellen) heb tegen mijn klanten. Ik ben er ook mee gestopt om ik ontdekte dat ik liever eerlijk was dan rijk.
Maar nu zit ik een beetje in geld nood en als ik een maand hard werk zou ik een bonus van ongeveer 3000 euro kunnen pakken. Da's wel verleidelijk.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Je hebt ze ook van 80,- per paar zouden die beter zijn?
***proest***
Dat heb ik me ook al meerdere malen afgevraagd in dit topic. Nu kom je met alles weg, zolang je het maar als opinie presenteert i.p.v. keiharde feiten. Dus wat zie je dan, dan gaat men autoriteitsfiguren in de audiowereld hiervoor gebruiken (goede naam, bekende figuren). Net zoals de shampoo-reclames imposant uitziende laboratoriumprofessoren gebruikt.VieSix schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:21:
wat ik me afvraag waar ligt de scheiding tussen oplichting of niet?
Ik vind het persoonlijk te ver gaan, maar de maatschappij acht mensen zelf niet dom genoeg om niet misbruikt te worden. En de rijkeren die dit soort meuk kopen hebben toch centen zat.
Die dingen had ik laatst bijna nog gekochtACM schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:23:
[...]Die afdichtingen voor 'openstaande aansluitingen' zijn ook briljant: "RCA afsluitingen (INPUT). Voor afdichting openstaande aansluitingen.
Verbetering: vibratie controle en uitstoten van geluid."

Waren niet de echte natuurlijk, want ze waren maar een paar dubbeltjes de stuk. Maar toen ik na ging tellen hoeveel van die dingen ik nu nodig zou hebben voor alle apparatuur was het totaal me toch iets te veel. Het ziet er wellicht leuk uit, maar ik zie dan liever leuke dingen aan de voorkant van mijn apparatuur waar ik het ook echt zelf kan zien.
Zo vind ik spikes/dempers onder apparatuur als receivers ook nog steeds pure marketing. Maar als ik bijvoorbeeld een keer de Viablue TRI Vibration Isolation Spikes tegen kom voor weinig geld schaf ik ze toch aan. Gewoon omdat het er leuk uit ziet. Maar dat heb ik met meer dingen op die manier gedaan, zo ook mijn banaanpluggen. Al scheelt het aan de kant van de receiver toch echt wel: het past een stuk beter dan die draad bare-wire in de schroefterminals te krijgen. Maar verbetering in het geluid natuurlijk niet
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De scherptediepte nog wel, dus niet alleen de scherpte maar ook echt scherptediepte!Wildfire schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:07:
http://www.degroefaudio.nl/dg_audiophile.php?vNr=10
[...]
Wat een kwatspraat! Tsja... de gelovers die dit kopen hebben zichzelf al overtuigd van het nut en zullen dat dan ook 'ervaren'. Dat het niet meer dan een placebo-effect is zullen ze nooit geloven...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Laatst die svenka's dus verkocht en voor de verkoper even een setje neergezet om te blazen.
Zat ook een voorversterker bij van tandberg (oud) die ik nog heb liggen (kringloop 10 euri, kon het niet laten..)
Daar zitten die dingen (afdichtingen dus) standaard op; op de MM en MC ingang. Om brom tegen te gaan denk ik dan. Op zich zijn niet al dit soort spullen dus zonder doel, maar anderen zien zoiets, maken het mooi verguld en gaan er mee lopen door het aan te prijzen als "oplossing" voor hele andere "problemen".
Ook leuk:
http://www.rane.com/pi14.html
Zat ook een voorversterker bij van tandberg (oud) die ik nog heb liggen (kringloop 10 euri, kon het niet laten..)
Daar zitten die dingen (afdichtingen dus) standaard op; op de MM en MC ingang. Om brom tegen te gaan denk ik dan. Op zich zijn niet al dit soort spullen dus zonder doel, maar anderen zien zoiets, maken het mooi verguld en gaan er mee lopen door het aan te prijzen als "oplossing" voor hele andere "problemen".
Ook leuk:
http://www.rane.com/pi14.html
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 19:18 ]
Hahaha echt ja, dus als je dit ding in je meterkast stopt wordt elke opname op je TV 1 F-stop groter, en foto's die je met je compactcamera op de TV bekijkt zien eruit alsof je ze met een dSLR gemaakt hebt. Wat een prachtig ding!Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:56:
[...]
De scherptediepte nog wel, dus niet alleen de scherpte maar ook echt scherptediepte!
Geweldig,
De CD Balancer stelt gebruikers in staat cd's - en andere plaatjes van gelijke grootte - te balanceren. Veel schijfjes blijken onbalans te vertonen en dat gaat ten koste van de beeld- en geluidskwaliteit. Een goed gebalanceerde cd zorgt voor een evenwichtiger en beter doortekend geluidsbeeld. Tevens is het boeiender luisteren.
Boeiend! (kan op 2 manieren opvatten natuurlijk lol)
De CD Balancer stelt gebruikers in staat cd's - en andere plaatjes van gelijke grootte - te balanceren. Veel schijfjes blijken onbalans te vertonen en dat gaat ten koste van de beeld- en geluidskwaliteit. Een goed gebalanceerde cd zorgt voor een evenwichtiger en beter doortekend geluidsbeeld. Tevens is het boeiender luisteren.
Boeiend! (kan op 2 manieren opvatten natuurlijk lol)
Voor diegenen die die site niet goed lezen: die PI14 is dus een 1-april grap.
En nog veel meer op die site waaruit blijkt dat het een grap is, zoals o.a. de review...such as the 10 megawatt mini fusion reactor power supply for those demanding audio transients -- and featuring the first use of nearly room temperature (-146° C) bismuth superconductors. (It should be noted that the cooling system is not provided, but is required.)
Maar de manier waarop ze het brengen: precies zoals de "echte" superaudioapparatuur...
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 14-04-2011 00:11 ]
Geniaal en hing net half van mijn stoel van het lachen. Zeker leuk!
edit: en de happy faced xlr jacks - onbetaalbaarApplications
New Age Seminars
Car Washes![]()
High School Cafeterias
Funeral Homes
Executive Washrooms
High End Audio Demo Rooms
Community Access Cable Channels
Airport Baggage Claim Areas
Cars With Tiny Steering Wheels![]()
Communications Scrambling![]()
Railroad Crossing Warning Systems![]()
Door Stops
edit2:
lolquote: reviewThis is a product so extraordinary that if it didn’t exist, no one would miss it.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 14-04-2011 00:58 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is niet helemaal waar. Zelfs in S\P-DIF zit foutcorrectie. Wat er niet in zit is de mogelijkheid om verkeerd ontvangen datapakketjes opnieuw te laten zenden. Dus eenmaal verkeerd ontvangen en niet te repareren, is dan wel fout ontvangen. S\P-DIF maakt in ieder geval gebruik van zowel een validatie als ook een parity bit. Veel DAC's kunnen de fout ontvangen sample negeren en vervolgens uit de volgende en voorgaande sample de missende data interpoleren. Pas als het echt goed fout gaat, ga je het horen. Maar dan in de vorm van tikken, kraken, spetteren. Niet in minder diepte, minder zwart tussen de instrumenten en dansbare emotionele overdracht.....Kain_niaK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:53:
spdif kabels voor een digitaal audio signaal kunnen verstoringen geven. Maar daar gaat het om een digitaal protocol zonder foutcorrectie. Daar komt trouwens het hele verhaal vandaan. Mensen trekken dat door naar alle vormen van digitale systemen en protocollen.
http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html
En voor wat betreft de discussie over verschillende beeldkwaliteit bij HDMI kabels, zoals beschreven, is technisch onmogelijk. Wat er fout gaat, kan ik niet achterhalen, maar dat het fout gaat is een feit.
(leuke test)
Ik ken het HDMI protocol en de versie verschillen niet goed genoeg, maar kan het niet zo zijn dat de goedkope kabel op een lagere doorvoersnelheid draait dan de duurdere kabel? Dat de goedkope kabel weliswaar misschien zegt HDMI1.3 te zijn, maar eigenlijk maar op HDMI V1 draait. Dan heb je namelijk verschillen in ondersteunde resoluties en dergelijke. Ik kan mij voorstellen dat een videokaart de maximale doorvoersnelheid traint\handshaked met de ontvanger en vervolgens zijn outputsignaal aanpast aan de werkelijk beschikbare bandbreedte......Maar misschien praat ik nu wel peop.
[ Voor 9% gewijzigd door Killer op 14-04-2011 01:33 ]
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Ja en nee, ik heb al een keer een 15m HDMI kabel gehad, welke altijd verstoord 1080p gaf. Maar wel gewoon werkend 720p had. Met een wat "duurdere" kabel (Lees 60 euro, voor 15m) wou het wel. Maar op afstanden tot zegwat 5m maakt het vrij weinig uit welke kabel je haalt. Het enige verschil voor jouw als consument zal de kwaliteit van de aansluitingen zijn. Mits de kabel niet kapot is, zal het voor je signaal niks uitmaken.Killer schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:30:
Ik ken het HDMI protocol en de versie verschillen niet goed genoeg, maar kan het niet zo zijn dat de goedkope kabel op een lagere doorvoersnelheid draait dan de duurdere kabel?
(Nee de kabel was niet kapot, we zijn er 2x mee terug gegaan naar de winkel en hebben 2x eenzelfde kabel gekregen 3x hetzelfde resultaat).
Op langere afstand treden er problemen op met de bandbreedte. Het is echter lulkoek dat duurdere kabels een hogere (standaard) doorvoersnelheid hebben. Ze kunnen echter op langere afstanden wel vaak de doorvoersnelheid behouden.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Toen ik dit las, kwam er bij mij ook nog een vraag op over die interpolatie. Kan het niet zo zijn dat zo'n interpolatiestap altijd een "minder nauwkeurig" signaal oplevert dan als de sample wel zou zijn aangekomen? Als die interpolatie perfect is, waarom zou je dan überhaupt de moeite doen om die sample over te sturen? Kan ik me toch niet voorstellen. Maar als interpolatie niet perfect is, zou zonder dat je tikken of kraken hoort de kwaliteit van het signaal toch minder zijn.Killer schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:30:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Zelfs in S\P-DIF zit foutcorrectie. Wat er niet in zit is de mogelijkheid om verkeerd ontvangen datapakketjes opnieuw te laten zenden. Dus eenmaal verkeerd ontvangen en niet te repareren, is dan wel fout ontvangen. S\P-DIF maakt in ieder geval gebruik van zowel een validatie als ook een parity bit. Veel DAC's kunnen de fout ontvangen sample negeren en vervolgens uit de volgende en voorgaande sample de missende data interpoleren. Pas als het echt goed fout gaat, ga je het horen. Maar dan in de vorm van tikken, kraken, spetteren. Niet in minder diepte, minder zwart tussen de instrumenten en dansbare emotionele overdracht.....
http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html
[...]
Ik weet ook niet genoeg van de techniek hierachter, dus misschien praat ik ook wel dikke onzin, en dan laat ik me dat graag vertellen.
Verwijderd
Samplerate is 44kHz of hoger. Als je ergens 1 sample herberekent, ga je dat niet horen (in de praktijk kunnen het er overigens een aantal zijn). Een CD speler doet dit b.v. intern ook. Misschien een paar keer per CD (hangt er van af hoe de CD er uit ziet). Dat ga je niet horen (het herberekende sampletje zit niet ver af van de werkelijkheid).
Elektuur had ooit een tellertje gemaakt, wat achter de foutcorrectie te zetten was in een CD speler. Kon je het aantal tellen
Als het heel vaak voorkomt wellicht discutabel, maar dan praat je over een defecte cd of spdif kabel of zo.
En dan ga je al snel over de grens waarbij je wel tikken etc hoort.
Zat net trouwens naar de display port aansluiting van mijn laptop te kijken. klok zit daar blijkbaar, net als spdif, versleuteld in de datasignalen. Al geldt dat denk ik weer niet voor de ++ poort die weer HDMI of DVI kan uitgeven.
Al is dat met een actieve adapter. Niet helemaal duidelijk of daar de generatie van het clocksignaal in zit...
Elektuur had ooit een tellertje gemaakt, wat achter de foutcorrectie te zetten was in een CD speler. Kon je het aantal tellen
Als het heel vaak voorkomt wellicht discutabel, maar dan praat je over een defecte cd of spdif kabel of zo.
En dan ga je al snel over de grens waarbij je wel tikken etc hoort.
Zat net trouwens naar de display port aansluiting van mijn laptop te kijken. klok zit daar blijkbaar, net als spdif, versleuteld in de datasignalen. Al geldt dat denk ik weer niet voor de ++ poort die weer HDMI of DVI kan uitgeven.
Al is dat met een actieve adapter. Niet helemaal duidelijk of daar de generatie van het clocksignaal in zit...
http://degroefaudio.nl/cd_balancer.php
-Schijfjes en plaatjes door elkaar gebruiken? Nou ja, vooruit...
-"evenwichtiger en beter doortekend geluidsbeeld" - heeft iemand ENIG idee wat dit praktisch betekent?
-"Tevens is het boeiender luisteren" - Boeiender hoe? boeienDER dan wat? boeiender dan wanneer?
-"Door middel van de bijgeleverde tape" - Dit is volgens mij de enige plaats op aarde waar ze AANRADEN om daadwerkelijk iets OP je schijf te plakken. Op alle andere plaatsen waar ik erover heb gehoord wordt het afgeraden, JUIST OMDAT JE CD DAN UIT BALANS RAAKT.
Al die lieden zitten er vast naast....
-"Uitgebreid getest" - Hoe? Waar? Wanneer? Testrapport svp? Linkje ernaar?
-"hoeft de foutcorrectie minder op te treden." - Eh, foutcorrectie wordt toch *toegepast* ipv dat het optreedt? Volgens zal het ook een super slechte voorstelling zijn, slecht verhaal enzo
Bovendien, als een fout wordt gecorrigeerd.....dan is het eindresultaat toch hetzelfde? Daarom zit een cd ook vol parity tracks/data.
-Gepatenteerd - Welk patentnummer?
-Tevredenheidsgarantie? - URL plz? inhoud van de garantie?
Het blijft wel een vermakelijk stukje
Duuuuuuuuuuuuuus:De CD Balancer stelt gebruikers in staat cd's - en andere plaatjes van gelijke grootte - te balanceren. Veel schijfjes blijken onbalans te vertonen en dat gaat ten koste van de beeld- en geluidskwaliteit. Een goed gebalanceerde cd zorgt voor een evenwichtiger en beter doortekend geluidsbeeld. Tevens is het boeiender luisteren. Bij dvd en blu-ray krijgen beelden een beter contrast en meer scherpte.
Een plaatje is eenvoudig op onbalans te controleren en indien nodig te balanceren. Qua methodiek is het vergelijkbaar met een autowiel. Door middel van de bijgeleverde tape kan op de labelzijde van het plaatje een kleine correctiemassa worden aangebracht. De tape is uitgebreid getest en laat niet onnodig los.
Het principe van de CD Balancer berust op het feit dat een goed gebalanceerd plaatje geen trillingen veroorzaakt in de speler. Hierdoor wordt deze nauwkeuriger uitgelezen en hoeft de foutcorrectie minder op te treden. Tevens neemt de slijtage aan het loopwerk af.
De gepatenteerde CD Balancer is een Nederlandse vinding en wordt hier eveneens gefabriceerd. De materialen zijn hoogwaardig en de afwerking subliem. Het geheel wordt geleverd in een handige verpakking inclusief een rolletje tape met houder.
Tot slot geldt voor het product een tevredenheidsgarantie.
-Schijfjes en plaatjes door elkaar gebruiken? Nou ja, vooruit...
-"evenwichtiger en beter doortekend geluidsbeeld" - heeft iemand ENIG idee wat dit praktisch betekent?
-"Tevens is het boeiender luisteren" - Boeiender hoe? boeienDER dan wat? boeiender dan wanneer?
-"Door middel van de bijgeleverde tape" - Dit is volgens mij de enige plaats op aarde waar ze AANRADEN om daadwerkelijk iets OP je schijf te plakken. Op alle andere plaatsen waar ik erover heb gehoord wordt het afgeraden, JUIST OMDAT JE CD DAN UIT BALANS RAAKT.
Al die lieden zitten er vast naast....
-"Uitgebreid getest" - Hoe? Waar? Wanneer? Testrapport svp? Linkje ernaar?
-"hoeft de foutcorrectie minder op te treden." - Eh, foutcorrectie wordt toch *toegepast* ipv dat het optreedt? Volgens zal het ook een super slechte voorstelling zijn, slecht verhaal enzo
Bovendien, als een fout wordt gecorrigeerd.....dan is het eindresultaat toch hetzelfde? Daarom zit een cd ook vol parity tracks/data.
-Gepatenteerd - Welk patentnummer?
-Tevredenheidsgarantie? - URL plz? inhoud van de garantie?
Het blijft wel een vermakelijk stukje
[ Voor 124% gewijzigd door ShadyNetworker op 14-04-2011 13:38 . Reden: lol sendknop >_< ]
It's always DNS...
In theorie heb je daar gelijk in. Het interpoleren is een tussenstap die geen onderdeel uitmaakt van de officiële S\P-DIF protocol\specificatie. In principe is de overdracht robuust genoeg om over korte afstanden foutloos data over te zenden. De gebruikte error-correctie is daar afdoende voor de enkele omgevallen sample. Wordt echter binnen het protocol een sample afgekeurd en er gebeurd verder niets, dan hoor je dat als een plof of een tik of iets dergelijks. Sommige DAC bouwers hebben ervoor gekozen om gebruik te maken van interpolatie om dit risico nog verder te verkleinen. De interpolatie is natuurlijk niet per definitie gelijk aan de gemiste sample (maar kan dat wel zijn), maar komt daar wel heel erg dicht in de buurt. Een normaal audiosignaal is niet dynamisch genoeg om te zorgen voor een spike, die ver buiten het gemiddelde van 2 samples zit. Met een samplerate van 44.1KHz, wil het zeggen dat er in een best case scenario gedurende een periode van 1/22500ste van een seconde, en worstcase 1/20ste van een seconde, het signaal marginaal afwijkt van het origineel. Dat ga je echt niet horen, hoe goed je oren ook zijn. Bovengenoemde is wel een versimpelde voorstelling van het geheel, want er gebeurt meer in de DAC met de samples, maar de essentie van het verhaal klopt mijns inziens. (leuk leesvoer)dtjv schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:01:
[...]
Toen ik dit las, kwam er bij mij ook nog een vraag op over die interpolatie. Kan het niet zo zijn dat zo'n interpolatiestap altijd een "minder nauwkeurig" signaal oplevert dan als de sample wel zou zijn aangekomen? Als die interpolatie perfect is, waarom zou je dan überhaupt de moeite doen om die sample over te sturen? Kan ik me toch niet voorstellen. Maar als interpolatie niet perfect is, zou zonder dat je tikken of kraken hoort de kwaliteit van het signaal toch minder zijn.
Ik weet ook niet genoeg van de techniek hierachter, dus misschien praat ik ook wel dikke onzin, en dan laat ik me dat graag vertellen.
Maar puur theoretisch is een gereconstrueerd signaal niet per definitie gelijk aan het originele signaal.
Ach en DeGroefAudio neem ik al jaren niet meer serieus, maar dat doen ze zelf gelukkig ook niet. Ze horen zelf de verschillen niet in een blinde test, die ze wel claimen te bewerkstelligen.
Ik kwam dit vandaag tegen tijdens het rondlurken. Misschien heeft iemand weleens gehoord van Dhr van der Heide en zijn 'modificaties'?:
http://www.audiofreaks.nl...ticledetail&articleid=207
Best een lap tekst, het komt erop neer dat Dhr van der Heide beweert dat er structuurinformatie (positie van zanger, instrumenten, akoestiek, etc.) op de geluidsdrager terechtkomt tijdens de opname, maar dat moderne apparatuur niet biologisch genoeg is om die structuurinformatie weer te kunnen geven. Dit lost hij dan op door middel van onder andere het vervangen van metaalfilmweerstanden door koolweerstanden (want koolstof is biologisch itt metaal) en gebruik van kurk tegen magnetische velden. De gebruikte materialen moeten wel op 'een bepaalde manier' behandeld worden.
Al zijn aanpassingen zouden een zodanig transparant geluidsbeeld opleveren, dat het niet uitmaakt of er bijvoorbeeld iemand voor een speaker staat. Er wordt een aantal keer uitdrukkelijk vermeld dat er meetbaar niks veranderd zou zijn.
Vond het wel vermakelijk om te lezen
Best een lap tekst, het komt erop neer dat Dhr van der Heide beweert dat er structuurinformatie (positie van zanger, instrumenten, akoestiek, etc.) op de geluidsdrager terechtkomt tijdens de opname, maar dat moderne apparatuur niet biologisch genoeg is om die structuurinformatie weer te kunnen geven. Dit lost hij dan op door middel van onder andere het vervangen van metaalfilmweerstanden door koolweerstanden (want koolstof is biologisch itt metaal) en gebruik van kurk tegen magnetische velden. De gebruikte materialen moeten wel op 'een bepaalde manier' behandeld worden.
Al zijn aanpassingen zouden een zodanig transparant geluidsbeeld opleveren, dat het niet uitmaakt of er bijvoorbeeld iemand voor een speaker staat. Er wordt een aantal keer uitdrukkelijk vermeld dat er meetbaar niks veranderd zou zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 14-04-2011 23:50 . Reden: typo + aanvulling ]
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
"Dit snoer had onder de afscherming een manteltje van koolhoudende kunststof"
Hmmm, is er dan ook kunststof zonder koolstof erin?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ga dan maar eens verder zoeken op modificaties uitgevoerd of aangeboden door Dhr. B. Gehakt (of dat zijn echte naam is, of een nick weet ik niet). Die borduurt voort op dit idee. In essentie komt het neer op wat kurk in je apparatuur stoppen, er een lading lijnzaadolie overheen te kwakken en een paar idioot hoge weerstanden en wat koolstofvezel op nutteloze plaatsen toe voegen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat het positieve effect op afstand uit of aangezet kan worden. Het effect is niet meetbaar, alleen maar hoorbaar en pas optimaal als alle componenten gehaktificeerd zijn. Het is gewoon echt te belachelijk voor woorden, maar zelfs hiervoor zijn er groepen die er heilig in geloven. Even daargelaten wat het toevoegen van deze materialen als eventueel extra risico aan schade aan je apparatuur met zich meebrengt......Als je dat pad op bent, dan ben je in mijn ogen redeloos verloren.Peenutzz schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:46:
Ik kwam dit vandaag tegen tijdens het rondlurken. Misschien heeft iemand weleens gehoord van Dhr van der Heide en zijn 'modificaties'?:
Al zijn aanpassingen zouden een zodanig transparant geluidsbeeld opleveren, dat het niet uitmaakt of er bijvoorbeeld iemand voor een speaker staat. Er wordt een aantal keer uitdrukkelijk vermeld dat er meetbaar niks veranderd zou zijn.![]()

-edit- Nog ff gegoogled...linkje
Wordt aan gewerktKiller schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:03:
[...]
Ga dan maar eens verder zoeken op modificaties uitgevoerd of aangeboden door Dhr. B. Gehakt
-edit- Nog ff gegoogled...linkje
[ Voor 8% gewijzigd door Peenutzz op 15-04-2011 01:18 ]
Kunnen dit soort lui niet bij een of ander commisie worden aangegeven.
Jeweetwel, ter ophanging ofzo
Jeweetwel, ter ophanging ofzo
It's always DNS...
Dan te bedenken dat er bij ons in het dorp een slager is die van der Heiden heet.Peenutzz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:16:
Ik ben er net achter dat Dhr Gehakt degene is die voortborduurt op hetgeen van der Heide 'ontdekt' heeft.
Siliconen bijvoorbeeld. Zo zijn er wel meer maar ik heb geen mooie voorbeelden. Maargoed, inderdaad, vrijwel alle (in kabels toegepaste) kunststoffen zijn organisch en dus kunststofhoudend.Universal Creations schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:17:
"Dit snoer had onder de afscherming een manteltje van koolhoudende kunststof"
Hoewel de backbone van siliconen uit afwisselend Silicium en zuurstofatomen bestaat, zijn de zijketens R1 en R2 organisch, en dus koolstofhoudend. (Zeer vaak methylgroepen)ktf schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:39:
[...]
Dan te bedenken dat er bij ons in het dorp een slager is die van der Heiden heet.![]()
[...]
Siliconen bijvoorbeeld. Zo zijn er wel meer maar ik heb geen mooie voorbeelden. Maargoed, inderdaad, vrijwel alle (in kabels toegepaste) kunststoffen zijn organisch en dus kunststofhoudend.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Er is meer te doen om de heer Gehakt. Laat ik voorop stellen dat ik de beste man niet ken, nog ooit ontmoet te hebben. Ik ben in professionele zin wel een aantal keren tegen zijn 'werk' aangelopen en heb mij als gevolg daarvan ooit eens wat verder verdiept in de achterliggend ideeën en theorieën. Alleen loop je daar heel snel in vast omdat de volgelingen van deze persoon zich over het algemeen hullen in vaagheden en het geheel omgeven is van een sluier van mystiek.Peenutzz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:16:
[...]
Wordt aan gewerktIk ben er net achter dat Dhr Gehakt degene is die voortborduurt op hetgeen van der Heide 'ontdekt' heeft. Via dat topic in die link van je kwam ik terecht waar ik was, toch bedankt
Ik wil in het midden laten of zijn modificaties gehoormatig werken. Ik heb stomweg te weinig info om daar iets nuttigs over te zeggen (ik heb wel een vermoeden dat het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebaseerd is op pure lariekoek en puur technisch gezien is er geen verklaring, maar ik heb het zelf nog nooit blind getest, dus doe er geen feitelijke uitspraken over). Maar technisch gezien is het dramatisch en brengt het de 'aangepaste' apparatuur in veel gevallen in gevaar van snel en vroegtijdig falen en soms zelfs serieus gevaar. (kurk in de nabijheid van brandzekeringen en trafo's...pvieeuuuww, je moet er niet aan denken als die zekering een keer doorbrand of de trafo een keer doorslaat). Apparatuur waar dit soort modificaties aan uitgevoerd zijn, brand ik mijn handen in ieder geval niet aan. Zowel zakelijk als privé niet. Ik denk dat de waarschuwing, uitgesproken onder de eerder geposte link echter zéér terecht is.
[ Voor 8% gewijzigd door Killer op 16-04-2011 02:44 ]
Ik denk dat je de inboedelverzekering ook wel gedag kan zeggen.Killer schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 02:40:
[...]
Apparatuur waar dit soort modificaties aan uitgevoerd zijn, brand ik mijn handen in ieder geval niet aan. Zowel zakelijk als privé niet. Ik denk dat de waarschuwing, uitgesproken onder de eerder geposte link echter zéér terecht is.
En mocht er brand uitbreken dan kun je volgens mij nog aangeklaagd worden ook omdat je mensen moedwillig in gevaar hebt gebracht.
Doet mij een beetje denken aan de brandweermannen in De Punt die overleden zijn door geknoei van een ander.
Ik heb geen zin het hele topic weer te lezen, misschien is deze al eerder gepasseerd, maar hierbij een link naar een vergelijkingstest van USB kabels van AudioQuest: http://www.artsexcellence...AudioQuest-USB-review.pdf
Gedaan door het blad Music Emotion.
[ Voor 7% gewijzigd door Marc P op 16-04-2011 09:28 ]
Dat blad is echt superamateuristisch. Mijn pa had er een abbo op en het was echt slecht geschreven.
[ Voor 45% gewijzigd door mace op 16-04-2011 10:06 ]
Nog mooier (ik zal de naam maar niet noemen lol) bekend van tv,laat ik het zo zeggen winkel.
Ik een nieuwe printer halen,een samsung laserjet.
Afijn,helemaal geweldig,was in de aanbieding.
Meneer,u weet dat er geen usb kabel bij zit geleverd standaard?
Ik zeg ja dat weet ik.
Dan heb ik hier een goede usb kabel voor u,deze is vele malen beter dan een gewone,verguld,goed geïsoleerd en hoogstaande kwaliteit koper.
Als ik u was zou ik deze nemen,dit gaat u zien op het gene wat u print,de inkt zal veel beter van kwaliteit zijn op de afdruk haha.
Moet niet gekker worden,had hem ook zo vastgelult: komt de inkt door de usb dan!? nee!
Die stuurt alleen maar de instructies eikel,uiteraard heb ik dit in gedachten gehad,en natuurlijk niet gezegd lol.
Moet niet gekker worden
Ik een nieuwe printer halen,een samsung laserjet.
Afijn,helemaal geweldig,was in de aanbieding.
Meneer,u weet dat er geen usb kabel bij zit geleverd standaard?
Ik zeg ja dat weet ik.
Dan heb ik hier een goede usb kabel voor u,deze is vele malen beter dan een gewone,verguld,goed geïsoleerd en hoogstaande kwaliteit koper.
Als ik u was zou ik deze nemen,dit gaat u zien op het gene wat u print,de inkt zal veel beter van kwaliteit zijn op de afdruk haha.
Moet niet gekker worden,had hem ook zo vastgelult: komt de inkt door de usb dan!? nee!
Die stuurt alleen maar de instructies eikel,uiteraard heb ik dit in gedachten gehad,en natuurlijk niet gezegd lol.
Moet niet gekker worden

Dat is een grap hefragcompany schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:11:
Printer verhaal
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dat is die hele review van die USB-kabels toch ook? Tenenkrommend zoiets. Hoe naief kan men zijn.
Nickname does not reflect reality
Nee serieus,echt geen grap.
Echt meegemaakt bij een bekende grote winkel,serieus.
Uiteraard begrijp ik dat dit geen invloed heeft,maar de verkoper geloofde er heilig in (in zijn bonus om dure accessoires te verkopen lol)
Uiteraard begrijp ik dat dit geen invloed heeft,maar de verkoper geloofde er heilig in (in zijn bonus om dure accessoires te verkopen lol)
Er zou een wet moeten zijn die consumenten beschermd tegen dit soort onzin. Dit vind ik echt nivo oplichting.Marc P schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:27:
Ik heb geen zin het hele topic weer te lezen, misschien is deze al eerder gepasseerd, maar hierbij een link naar een vergelijkingstest van USB kabels van AudioQuest: http://www.artsexcellence...AudioQuest-USB-review.pdf
Prima toch. Staat zelfs uitgebreid in mijn Marketing boek omschreven. Je kan je merk/kabels hoog in de markt zetten alleen al door enorm veel aan marketing te doen. De consumenten gaan het vanzelf geloven en binggo ! je kan nog meer winst-maken.fragcompany schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:33:
Nee serieus,echt geen grap.
Je hebt helemaal gelijk alleen waarom zou de verkoper het niet proberen ? Jij trapt er niet in ; alleen ik durf te wedden dat 5 op de 10 er gewoon intrapt. Da's snel een extra winst van 50 euro's p.p, Dat zou je zelf toch ook niet laten liggen.....
(al had ik het zelf iets anders uit gelegd en vooral gaan zitten op de degelijkheid en langere levensduur. Zeker als de printer veel verplaats word.)
We kunnen niet iedereen gaan beschermen.. Consumenten moeten zichzelf ook een beetje beschermen. Wat ik niet begrijp zijn die twee kampen. Als mensen een kabel kopen van 100euro en zij merken gewoon verschil dan doet die kabel toch wat er op de verpakking staat. Dat het verschil (vaak) tussen de oren zit maakt naar mijn inziens niet meer uit. De klant is gewoon tevreden om dat HIJ duidelijk verbetering hoort.
Je merkt al ik geloof niet zo veel in al die kabels alleen ik bekijk het puur en alleen marketing technisch. En dan moet je toch toegeven dat ze het mooi voor elkaar hebben
[ Voor 27% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-04-2011 10:47 ]
Even een vraag voor de "echte" audiofielen hier.Marc P schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:27:
Lees ik het nou echt goed dat ze hier het beter vinden wanneer een usb-kabel gewoon informatie verminkt? Hoe meer verminking hoe beter?
Als ik het goed begrijp hebben we het namelijk niet over specifieke audio signalen, maar gewoon itunes->usb-speakers wat gewoon binnen de usb-specs valt?
Als ik dus dat kabeltje van 500 euro tussen mijn pc en usb-hdd hang dan geef ik dus alle bestanden daarop
waardoor mijn pc ze niet meer kan openen?nog meer authentieke klankkleuren, meer emotionele beleving en uiteindelijk een grotere betrokkenheid bij het muzikale gebeuren. De gelaagdheid van 3D beeld is nu zondermeer fraai
Alhoewel, wat moet er eigenlijk gebeuren als ik mp3'tjes over die kabel heen en weer, heen en weer transporteer. Na 100x kopieren zijn mijn thuis-opnames veranderd in professionele studio-opnames? Of is dat pas na 1000x kopieren?
* Gomez12 ziet een markt om 128-bit mp3'tjes op te werken tot flac's
Hmm, dus toch wel oppassen met het aantal keer kopieren. Doe je het te vaak maak je van klassieke muziek trash-metal... Zit toch een risico'tje aan die kabels...Wilf schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:02:
[...]
"De muziek krijgt ook meer gloed met muzikanten die meer bezielend spelen (...)"
Deze USB-kabel doorbreekt de vierde dimensie en zorgt er voor dat met terugwerkende kracht muzikanten bezielender gaan spelen op al eerder gedane opnames zolang ze op een specifiek systeem afgespeeld worden
[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 16-04-2011 11:11 ]
offtopic:
Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:42:
... Da's snel een extra winst van 50 euro's p.p, Dat zou je zelf toch ook niet laten liggen.....
Jawel, maar daarom ben ik ook geen verkoper denk ik
Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:42:
... Da's snel een extra winst van 50 euro's p.p, Dat zou je zelf toch ook niet laten liggen.....
Jawel, maar daarom ben ik ook geen verkoper denk ik
"De muziek krijgt ook meer gloed met muzikanten die meer bezielend spelen (...)"Marc P schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:27:
(...) misschien is deze al eerder gepasseerd (...)
Deze USB-kabel doorbreekt de vierde dimensie en zorgt er voor dat met terugwerkende kracht muzikanten bezielender gaan spelen op al eerder gedane opnames zolang ze op een specifiek systeem afgespeeld worden
Gewoon eigenschappen ergens aan toekennen die het niet heeft is geen marketing hoor, dat is simpelweg oplichting.Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:42:
[...]
Prima toch. Staat zelfs uitgebreid in mijn Marketing boek omschreven. Je kan je merk/kabels hoog in de markt zetten alleen al door enorm veel aan marketing te doen. De consumenten gaan het vanzelf geloven en binggo ! je kan nog meer winst-maken.
Onder de 100 euro heb ik er niet zoveel problemen mee, dan tellen er ook nog andere dingen mee. Als ik 1500 euro aan een setje uitgeef dan heb ik er niet zo'n probleem mee om 100 euro teveel aan kabels te spenderen als die kabels beter passen in mijn interieur.We kunnen niet iedereen gaan beschermen.. Consumenten moeten zichzelf ook een beetje beschermen. Wat ik niet begrijp zijn die twee kampen. Als mensen een kabel kopen van 100euro en zij merken gewoon verschil dan doet die kabel toch wat er op de verpakking staat. Dat het verschil (vaak) tussen de oren zit maakt naar mijn inziens niet meer uit. De klant is gewoon tevreden om dat HIJ duidelijk verbetering hoort.
Maarja, dan past het beter in mijn interieur en daarvoor hoef ik imho geen leugens aan te horen...
Dit vond ik ook een goede in het artikel:

Eigenlijk zou er eens een partij moeten opstaan die gewoon goede kabels maakt en met echte meetresultaten en 100% blinde tests deze onzin de wereld uitmikt.
Als gekozen bestandsformaat is hoofdzakelijk het originele AIF (Apple) formaat gebruikt. Dit omdat op dit niveau zelfs het lossless formaat tot subtiele maar goed hoorbare signaaldegradatie lijd.

Tuurlijk het is briljante marketing. De fabrikanten liegen zelf niets een zo heel erg. Het zijn vooral de uitdragen door een groep gelovige fanatici. Betere reclame kun je eigenlijk niet wensen voor je 1000x overpriced product.Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:42:
Je merkt al ik geloof niet zo veel in al die kabels alleen ik bekijk het puur en alleen marketing technisch. En dan moet je toch toegeven dat ze het mooi voor elkaar hebben
Eigenlijk zou er eens een partij moeten opstaan die gewoon goede kabels maakt en met echte meetresultaten en 100% blinde tests deze onzin de wereld uitmikt.
In het hier beschreven scenario staat de verkoper gewoon echt keihard te liegen. Zolang ze daar mee weg kunnen komen is het helaas inderdaad het proberen waard. Dat soort lui staan in mijn achting ergens onder een emmer niet zo fris ruikend menselijk afscheidingsproduct.Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:42:
[...]
Prima toch. Staat zelfs uitgebreid in mijn Marketing boek omschreven. Je kan je merk/kabels hoog in de markt zetten alleen al door enorm veel aan marketing te doen. De consumenten gaan het vanzelf geloven en binggo ! je kan nog meer winst-maken.
Je hebt helemaal gelijk alleen waarom zou de verkoper het niet proberen ?
Als je geen last van je geweten hebt, is het een mooie manier om geld te verdienen.Je merkt al ik geloof niet zo veel in al die kabels alleen ik bekijk het puur en alleen marketing technisch. En dan moet je toch toegeven dat ze het mooi voor elkaar hebben
Die verkopers weten ook wel dat je bij de meerderheid met inspelen op emotie veel verder komt dan "dat rationele geneuzel van zo'n stelletje freaks".Eigenlijk zou er eens een partij moeten opstaan die gewoon goede kabels maakt en met echte meetresultaten en 100% blinde tests deze onzin de wereld uitmikt.
[ Voor 13% gewijzigd door brama op 16-04-2011 11:13 ]
Denk je dat die mensen die deze kabel kopen zich ook maar enigszins opgelicht voelen ? Ze zijn waarschijnlijk hartstikke blij met hun nieuwe kabels...brama schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:11:
[...]
In het hier beschreven scenario staat de verkoper gewoon echt keihard te liegen. Zolang ze daar mee weg kunnen komen is het helaas inderdaad het proberen waard. Dat soort lui staan in mijn achting ergens onder een emmer niet zo fris ruikend menselijk afscheidingsproduct.
[...]
Als je geen last van je geweten hebt, is het een mooie manier om geld te verdienen.
PS. Inderdaad de U.S.B kabel uitleg klopt totaal niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-04-2011 11:19 ]
Er vanuit gaand dat de reviewer het echt beter vond klinken en dus niet bewust de lezers voorliegt: in reviews als deze is vantevoren bekend welke kabels gebruikt worden. Een 'believer' in al die audiofiele kwatspraatjes zal dan het placebo-effect ondervinden: hij is er van overtuigd dat de kabels beter klinken en daardoor klinken ze voor hem ook beter. Net zoals dat bij medicijntesten placebo's vaak ook enige kracht lijken te hebben, de gebruiker gelooft erin en daardoor werkt het ook enigszins. Maar ja, bij een gerandomiseerde dubbelblinde test weet ik zeker dat zo'n 'believer' niet consequent de 'betere' kabels van de 'slechtere' kabels kan onderscheiden.Brad Pitt schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:15:
[...]
Dat is die hele review van die USB-kabels toch ook? Tenenkrommend zoiets. Hoe naief kan men zijn.
Aan de ene kant kun je zeggen, als door het placebo-effect het beter lijkt te klinken is dat mooi meegenomen. Maar ja, aan de andere kant is het gewoon pure afzetterij omdat die kabels echt geen beter geluid geven. Zeker zo'n USB-kabel niet. Alleen bij analoge beeld- en geluidsoverdacht kunnen betere kabels nut hebben, maar buiten dat eigenlijk niet echt. Die gereviewde USB-kabels gaan het geluid echt niet beter maken, het digitale signaal wat de kabel uitgaat moet hetzelfde zijn als wat de kabel ingaat. Als zo'n kabel daadwerkelijk effect zou hebben op het geluid betekent dat dus dat het ingangssignaal wordt aangepast, en dat kan nooit de bedoeling zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 16-04-2011 11:28 ]
Als je iemand eerst een dodelijke ziekte aanpraat, en ze vervolgens een middeltje verkoopt wat die ziekte tegen kan gaan, zijn ze ook heel blij...Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:18:
Denk je dat die mensen die deze kabel kopen zich ook maar enigszins opgelicht voelen ? Ze zijn waarschijnlijk hartstikke blij met hun nieuwe kabels...
Ehm ja, als mijn vader kabels koopt van 100 euro en hij werkt die helemaal onzichtbaar weg etc en tijdens een bezoek vertel ik hem dat hij ook gewoon kabels voor een 10'tje had kunnen kopen.Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:18:
[...]
Denk je dat die mensen die deze kabel kopen zich ook maar enigszins opgelicht voelen ? Ze zijn waarschijnlijk hartstikke blij met hun nieuwe kabels...
Dan voelt hij zich zeker belazerd.
Ze zijn blij zolang ze niet beter weten, ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
Tsja... zo zijn kennissen van ons een HDMI-kabel van 70 euro aangesmeerd voor hun Samsung LED-TV. Terwijl wij dat van die winkel niet hadden verwacht... maar ja, komt wellicht omdat die winkel ons kent als kenners en dat ze ons dus niets hoeven te vertellen.
Heb die kennissen ook al aangegeven dat een HDMI-kabel van een paar euro exact hetzelfde beeld had opgeleverd. Ging toch maar om een kabeltje van 1.5 meter van de Humax naar de Samsung. Ze waren niet echt happy om dit te horen...
Tsja, kabeloplichterij komt overal in de audiovisuele wereld voor. Ik ben iig blij dat ik de kennis heb om er niet in te trappen. Ik vind het alleen o-zo-jammer voor de audiovisuele leek die al die kwatspraat gewoon aanneemt als waarheid omdat 'ie niet beter weet. En zo dus onbewust teveel geld uitgeeft. Als ik in een winkel ooit zo'n kwatspraat mocht overhoren zal ik de betreffende klant er gewoon even op aanspreken... kan de verkoper zeggen wat 'ie wil
Heb die kennissen ook al aangegeven dat een HDMI-kabel van een paar euro exact hetzelfde beeld had opgeleverd. Ging toch maar om een kabeltje van 1.5 meter van de Humax naar de Samsung. Ze waren niet echt happy om dit te horen...
Tsja, kabeloplichterij komt overal in de audiovisuele wereld voor. Ik ben iig blij dat ik de kennis heb om er niet in te trappen. Ik vind het alleen o-zo-jammer voor de audiovisuele leek die al die kwatspraat gewoon aanneemt als waarheid omdat 'ie niet beter weet. En zo dus onbewust teveel geld uitgeeft. Als ik in een winkel ooit zo'n kwatspraat mocht overhoren zal ik de betreffende klant er gewoon even op aanspreken... kan de verkoper zeggen wat 'ie wil
Dit is inderdaad mijn grootste bezwaar, het is een stukje oplichting op een vakgebied waar maar weinig mensen kennis van hebben. Je zou als consument moeten kunnen vertrouwen op een verkoper. Helaas is dat niet meer het geval.Wildfire schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:38:
Verschrikkelijk dat stuk over USB kabels. Er is geen sprake van enig streven naar objectiviteit of fatsoenlijke onderbouwing. Hoewel er twee personen in de ruimte zijn wordt slechts één ervaring beschreven of heeft men niet bedacht eens simpele blind review op te zetten. En als je al begint met:
Dan mag je op zijn minst een bron gebruiken of het voorstadium beschrijven. Voor de rest is het één groot marketingverhaal voor zowel de winkel waar getest wordt als de geteste kabels. Natuurlijk zijn de duurdere kabels allemaal nét wat beter. Conclusie: verschrikkelijk subjectief verhaal wat waardeloos is voor een derde. Waarschijnlijk gesponsord tot en met.in het voorstadium van deze test is gebleken dat er enorme verschillen tussen onderlinge USB kabels bestaan en ieder systeem is zo sterk als de zwakste schakel!
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik vraag me wel eens af hoe consumenten zouden reageren als het met het kopen van een auto net zo zou gaan als het met kopen van audio kabels en toebehoren.Ossi schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:08:
[...]
Dit is inderdaad mijn grootste bezwaar, het is een stukje oplichting op een vakgebied waar maar weinig mensen kennis van hebben. Je zou als consument moeten kunnen vertrouwen op een verkoper. Helaas is dat niet meer het geval.
Ik denk dat het land dan te klein zou zijn.
Het is zoals gezegd, veel mensen zijn onwetend tov van Hifi en digitale technieken en zijn dus noodgedwongen aangewezen op de adviezen die een verkoper ze geeft.
Als er letterlijk onzin wordt verkocht is er op z'n minst sprake van misleiding dan wel oplichting.
Wat mij betreft mag deze verkooptechniek keihard aangepakt worden desnoods met behulp van consumenten programma's als Radar, Kassa enz.
Het gaat om relatief kleine bedragen en daar zit nu juist ook het probleem.
Voor een "oplichting" van een paar tientjes ga je immers geen rechtzaak beginnen tegen een verkoper/winkel.
Radar en Kassa hebben natuurlijk ook maar een beperkt publiek.HoppyF schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:54:
[...]
Wat mij betreft mag deze verkooptechniek keihard aangepakt worden desnoods met behulp van consumenten programma's als Radar, Kassa enz.
Het gaat om relatief kleine bedragen en daar zit nu juist ook het probleem.
Voor een "oplichting" van een paar tientjes ga je immers geen rechtzaak beginnen tegen een verkoper/winkel.
Als ook een magazin als PCM (correct me if i''m wrong!!) gaat plaatsen dat er verschil zit in hdmi kabels en dat een duurdere kabel beter beeld geeft, dan is het ook niet vreemd meer dat consumenten in die sprookjes geloven.
Je mag verwachten dat een toonaangevend blad voor consumenten toch een gedegen onderzoek doet en zich niet laat overtuigen/beoordelen door het kostenplaatje van een kabel.
Wat mij betreft heeft zo'n blad dan ook volledig afgedaan en is ondertussen elk productvergelijk onbetrouwbaar.
TROS Radar doet dat al, in de uitzending van a.s. maandag gaan ze HDMI-kabels uit allerlei prijsklasses testen. De uitslag zou "opvallend" zijn. En dat zal betekenen dat goedkope kabels net zo goede resultaten leveren als de dure kabels...HoppyF schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:54:
[...]
Over de schrijver, Werner Ero, van dat artikel is op Audiofreaks ooit een topic verschenen. http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7226.0Marc P schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:27:
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Xfile schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:08:
[...]
Over de schrijver, Werner Ero, van dat artikel is op Audiofreaks ooit een topic verschenen. http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7226.0
Mooi samengevatte reactie.Stel je eens voor dat je een blad zou moeten vullen met uitlatingen als:
"Het is lood om oud ijzer met deze twee kabels en als ik eerlijk moet zijn is dat het geval met alle kabels die aan een aantal minimum kwaliteitseisen voldoen".
Daar krijg je geen 'Music & Emotion' mee aan de man.
Dus wordt er wollig en diepgravend getheoretiseerd zonder veel hout snijdende theorie.
Het probleem is dat niet alles wat er gezegd wordt gelogen is.Ossi schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:05:
[...]
Radar en Kassa hebben natuurlijk ook maar een beperkt publiek.
Als ook een magazin als PCM (correct me if i''m wrong!!) gaat plaatsen dat er verschil zit in hdmi kabels en dat een duurdere kabel beter beeld geeft, dan is het ook niet vreemd meer dat consumenten in die sprookjes geloven.
Je mag verwachten dat een toonaangevend blad voor consumenten toch een gedegen onderzoek doet en zich niet laat overtuigen/beoordelen door het kostenplaatje van een kabel.
Wat mij betreft heeft zo'n blad dan ook volledig afgedaan en is ondertussen elk productvergelijk onbetrouwbaar.
Je moet niet op inet gaan zoeken naar webshops die je met google translate moet vertalen om daarna ergens een kabel van 0,10 euro te bestellen, die is waarschijnlijk niet goed namelijk.
Grofweg heb je 4 soorten kabels in de wereldhandel :
1 De baggerkabels, niet gekeurd en veelal enkel via inet of vage winkels te verkrijgen, wel het goedkoopste. Veelal onder de euro
2 De standaardkabels, overal in NL te krijgen behalve in de zaken waar je ze verwacht (waar ze de apparatuur verkopen). Voldoen perfect, kosten ergens tussen de euro en de 10 euro.
3 De mooie kabels, 100% hetzelfde als de standaardkabels alleen deze hoef je niet perse achter plinten te verbergen
4 De gestoorde kabels, 99% hetzelfde als de standaardkabels alleen is de afwerking veelal simpelweg slechter, dat wordt dan wel weer geschoven onder verfijndere techniek die delicater is, maar veelal is het gewoon afgeraffeld werk. Kosten liggen ergens tussen de 50 euro en oneindig.
de meeste discussie is meestal tussen 2 en 4.
Maar als je tegen de verkeerde zegt : koop maar gewoon de goedkoopste dan kan die alsnog van een koude kermis thuiskomen (2x meegemaakt, ik bedoelde koop de goedkoopste bij de gamma / praxis weet ik veel waar je het nu kan ophalen, hun gingen inet op en 6 weken later kwam hun goedkoopste pakketje vanuit china aan, ach als je die kabels recht en gespannen hield tussen 2 armen had je geen last van de kabelbreuken en had je gewoon een goed signaal... )
Oftewel als je categorie 1 meeneemt dan is een duurdere kabel beter...
Zo waar wat je zegt over kabeltype 2 
Ik kocht 2 jaar terug een nieuwe tv en ze hadden alleen maar losse hdmi kabels vanaf 45 euro en hoger (type 3 en 4 kabels dus).
Ik kocht 2 jaar terug een nieuwe tv en ze hadden alleen maar losse hdmi kabels vanaf 45 euro en hoger (type 3 en 4 kabels dus).
Dat verhaal met die usb-kabels is echt heel ernstig zeg, pfff... 1450 euro voor een usb(!)-kabel van 5 meter...
Mensen die inhoudelijk iets van digitale signaaloverdracht afweten, die weten dat dit de mogelijkheid dat dit iets uitmaakt echt 0 is
Mensen die inhoudelijk iets van digitale signaaloverdracht afweten, die weten dat dit de mogelijkheid dat dit iets uitmaakt echt 0 is

Bij MediaMarkt liggen de goedkoopste kabels vreemd genoeg bij gaming (mensen, lees: jongeren, met laagste budget?) Die zijn 20 euro per stuk ofzo (andere beginnen bij 35 of 40 ofzo). Ik heb een tijd geleden via Azerty kabels besteld. Iets van 25 euro voor 5 stuks waaronder één kabel van 5 meter om lekker relaxed met de laptop op de bank te zitten en geluid op receiver en tv te toveren. Perfecte kabels en goede connectoren, geen geldDanfoss schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:38:
Zo waar wat je zegt over kabeltype 2
[ Voor 59% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-04-2011 17:56 ]
Ach wat ik altijd wel grappig vind is om dan te bedenken hoe de andere producten van zo'n merk zijn.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:51:
Dat verhaal met die usb-kabels is echt heel ernstig zeg, pfff... 1450 euro voor een usb(!)-kabel van 5 meter...
En als er dan een audiofiel langskomt met een mooie vergelijking tussen zijn product en een audioquest product dan weet ik ook weer waar ik het setje van de audiofiel onder kan plaatsen...
Maarja met zulke marges kan je blijkbaar nog niet eens normale sluikreclame artikelen in een blad kopen. Slechte zaak...
Waarom is dit vreemd? Je wilt je goedkoopste kabels niet in de buurt van je tv's hebben liggen.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:51:
Bij MediaMarkt liggen de goedkoopste kabels vreemd genoeg bij gaming
In de buurt van je tv's wil je als verkoper kunnen zeggen : Heel mooi dat u deze tv gekocht heeft, u kunt hem zo vanavond aansluiting en dan gewoon via scart kijken, dan kunt u ondertussen nog even in wat andere winkels kijken naar de goedkoopste kabels, want ik weet dat u Radar etc gezien heeft, dus ik hoef u niet te proberen om deze midden-prijs kabels te verkopen.
Het zijn wel de enige die ik heb en dan zou u wel vanavond volledig van uw tv kunnen genieten, maar u heeft geduld en kijkt de 1e paar dagen nog wel naar de verouderde beeldstandaard...
En hop, je bent weer een setje monsters van 80 euro kwijt.
Mensen die een nieuwe tv kopen willen er 9 vd 10x nieuwe kabels bij, je bent een dief van je eigen portemonnee als je dan iets anders als marge-monsters toont.
Het goedkope segment is voornamelijk leuk voor vervanging, verbouwing, verlenging etc.
Bij nieuwkoop telt enkel maar het midden tot dure assortiment, (zo goed als) niemand gaat eerst op inet kabels bestellen om daarna in de winkel een tv te kopen.
[ Voor 50% gewijzigd door Gomez12 op 16-04-2011 18:34 ]
Wat dat betreft vind ik dat ook van Denon inderdaad: Denon-linkkabeltje kost 500 euro. Hoe serieus moet je de high-end van Denon dan bekijken? Wat is er daadwerkelijk beter in die apparaten?Gomez12 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:22:
[...]
Ach wat ik altijd wel grappig vind is om dan te bedenken hoe de andere producten van zo'n merk zijn.
En als er dan een audiofiel langskomt met een mooie vergelijking tussen zijn product en een audioquest product dan weet ik ook weer waar ik het setje van de audiofiel onder kan plaatsen...
Maarja met zulke marges kan je blijkbaar nog niet eens normale sluikreclame artikelen in een blad kopen. Slechte zaak...
Maargoed, zo gaat het tuurlijk altijd, zowel bij elektronica als bij bijvoorbeeld auto's (waarom is een V8 zo enorm veel duurder dan een vierpittertje?) ... MediaMarkt zou televisies waarschijnlijk ook niet zo goedkoop kunnen aanbieden als die kabels niet zo duur waren, dus dankzij dat soort mensen heb ik goedkoop mijn tv gekocht.
Tja...
Ga je naar de bouwmarkt (praxis/gamme), dan kom je ook niet onder de € 25,- voor een hdmi kabel. Die lijken dus ook vrolijk mee te doen.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Verwijderd
Daarom ben ik ook zo blij met dealextreme.com. Heb deze hdmi-kabel er vandaan, doet het geweldig goed, kost bijna niks en gratis verzending ook nog.Taigu schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:20:
Ga je naar de bouwmarkt (praxis/gamme), dan kom je ook niet onder de € 25,- voor een hdmi kabel. Die lijken dus ook vrolijk mee te doen.
http://www.dealextreme.co...n-cable-1-4m-length-31951
Als ik het goed begrijp gaan de meeste artikelen over OCC, de ideale diameter (8mm) om te produceren en de effecten van "cold drawing" op de kabels om deze dun en flexibel te maken. De meetresultaten zijn duidelijk, maar hoe verhouden deze zich tot OFC koper? En hoe verhoudt de single/multi grain afwijking zich ten opzichte van de mogelijke afwijking die wordt bewerkstelligd door het gebruik stekkers? Is de laatste niet vele, vele malen groter waardoor het verschil tussen OFC en OCC verwaarloosbaar is?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:36:
Kortom kan OCC positief dan wel negatief het audiosignaal beïnvloeden? Of krijg ik alleen de reply dat koper koper is, het er niet toe doet volgens procedé je het maakt en spanning/vermogen dat over de kabel loopt te laag is.Wat ik dan een tegenvallende antwoord vind wanneer je in de onderbouwing geen rekening houdt met wat er geschreven is over OCC.
En last but not least, interessante metingen, maar maak je nu niet een beetje selectief gebruik van de wetenschap?
[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 16-04-2011 23:08 ]
Vergelijken met auto's vind ik een beetje ver gaan. Een V8 bestaat om te beginnen uit minimaal twee keer zoveel onderdelenSorcerer8472 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:41:
[...]
Wat dat betreft vind ik dat ook van Denon inderdaad: Denon-linkkabeltje kost 500 euro. Hoe serieus moet je de high-end van Denon dan bekijken? Wat is er daadwerkelijk beter in die apparaten?
Maargoed, zo gaat het tuurlijk altijd, zowel bij elektronica als bij bijvoorbeeld auto's (waarom is een V8 zo enorm veel duurder dan een vierpittertje?) ... MediaMarkt zou televisies waarschijnlijk ook niet zo goedkoop kunnen aanbieden als die kabels niet zo duur waren, dus dankzij dat soort mensen heb ik goedkoop mijn tv gekocht.
Tja...
Mijn vriendin ging laatst een nieuwe tv kopen ( 50" plasma

[ Voor 0% gewijzigd door Peenutzz op 17-04-2011 01:10 . Reden: layout ]
Verwijderd
Dank je voor het aanbod, ik heb een oplossing in de buurt gevonden. Ik sprak van de week een kennis die trots vertelde dat-ie een nieuwe stereo had aangeschaft. Even wat doorgepraat, toen bleek-ie op aanraden van de verkoper alle kabels van Monster te hebben aangeschaft voor een budget waarvoor ik ongeveer mijn hele LP-verzameling bij de kringloop heb gekocht.Killer schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:25:
[Je mag van mij wel een setje lenen om te testen.
Ik heb 'm niet uitgedaagd om te bewijzen dat het hoorbaar was, maar gezegd dat ik het verschil graag wilde horen. Dus aan het wisselen gegaan (twee identieke CD-spelers met identieke CDs) met de Monsters en mijn Gamma- en Action-kabels.
Aan het eind van het vergelijk dachten we soms allebei dat we hoorden wat er speelde, maar dat klopte toch niet. Mijn Action-interlink van 69 eurocent klonk zeker niet slechter dan de dure Monsters. We waren het er samen over eens dat de kabel van de Gamma (7 euro, volgens mij) een prima compromis was vanwege de mooie degelijke constructie maar dat het achter de gemiddelde installatie in het halfdonker een groot voordeel was dat de kleurcodes van de Action-interlinks zo lekker zichtbaar waren. Verder was hij zo eerlijk om toe te geven dat zijn Monsters geen enkele meerwaarde hadden.
Was wel een leuke test en voor hem een aardige eye-opener, hij zal niet meer meteen aannemen wat ze 'm bij de audiozaak vertellen. Overigens had-ie een fijne set gekocht, NAD-spul wat fijn klonk aan zijn (bestaande) B&W-speakers. Niet echt wetenschappelijk maar we hebben eerst om de beurt geschakeld en toen zijn vriendin laten schakelen en samen geluisterd, dus je zou het een blinde test kunnen noemen.
Nou ja, je kunt hem in ieder geval nog een beetje opbeuren door te zeggen dat de Monsters best heel redelijke pluggen hebben en lang meegaan ofzo....Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:24:
[...]
Dank je voor het aanbod, ik heb een oplossing in de buurt gevonden. Ik sprak van de week een kennis die trots vertelde dat-ie een nieuwe stereo had aangeschaft. Even wat doorgepraat, toen bleek-ie op aanraden van de verkoper alle kabels van Monster te hebben aangeschaft voor een budget waarvoor ik ongeveer mijn hele LP-verzameling bij de kringloop heb gekocht.
Ik heb 'm niet uitgedaagd om te bewijzen dat het hoorbaar was, maar gezegd dat ik het verschil graag wilde horen. Dus aan het wisselen gegaan (twee identieke CD-spelers met identieke CDs) met de Monsters en mijn Gamma- en Action-kabels.
Aan het eind van het vergelijk dachten we soms allebei dat we hoorden wat er speelde, maar dat klopte toch niet. Mijn Action-interlink van 69 eurocent klonk zeker niet slechter dan de dure Monsters. We waren het er samen over eens dat de kabel van de Gamma (7 euro, volgens mij) een prima compromis was vanwege de mooie degelijke constructie maar dat het achter de gemiddelde installatie in het halfdonker een groot voordeel was dat de kleurcodes van de Action-interlinks zo lekker zichtbaar waren. Verder was hij zo eerlijk om toe te geven dat zijn Monsters geen enkele meerwaarde hadden.
Was wel een leuke test en voor hem een aardige eye-opener, hij zal niet meer meteen aannemen wat ze 'm bij de audiozaak vertellen. Overigens had-ie een fijne set gekocht, NAD-spul wat fijn klonk aan zijn (bestaande) B&W-speakers. Niet echt wetenschappelijk maar we hebben eerst om de beurt geschakeld en toen zijn vriendin laten schakelen en samen geluisterd, dus je zou het een blinde test kunnen noemen.
Verwijderd
Ik hoorde 'm wat mompelen tegen zijn vriendin over marktplaats en CDs voor het geld kopen. Ik had 'm ook al verteld dat ik het wel mooie kabels vond maar hij liep te vloeken op het feit dat-ie niet goed de kleurcodes kon zien.
Je hebt alleen een probleem wanneer je de kabel morgen of overmorgen al nodig hebt...Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 23:02:
[...]
Daarom ben ik ook zo blij met dealextreme.com. Heb deze hdmi-kabel er vandaan, doet het geweldig goed, kost bijna niks en gratis verzending ook nog.
http://www.dealextreme.co...n-cable-1-4m-length-31951
Bij de Action betaal je 2,79 voor 1,8 meter HDMI 1.4 kabel met degelijke (en prachtige oranje) pluggen. Goedkoper dan DealExtreme en werkt perfect.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Laatst ook maar een meegenomen. Kon het niet laten voor dat geld en een extra HDMI kabel komt altijd van pas. Voor mijn PS3 heb ik destijds een HDMI kabel van 19 euro gekocht, maar dat was omdat dit de goedkoopste kabel was die de MM toen had. Het was op een vrijdag, redelijk laat en ik wilde 'm natuurlijk direct aansluiten via HDMI. Kennis van me is bij de aanschaf van een blu-ray home cinema set een HDMI kabel van 129 euro aangesmeerd.Devster schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:28:
Bij de Action betaal je 2,79 voor 1,8 meter HDMI 1.4 kabel met degelijke (en prachtige oranje) pluggen. Goedkoper dan DealExtreme en werkt perfect.
Wauw, als ik dit soort praktijken ooit meemaak in een winkel(student, koop bijna nooit electronica atm) dan ben ik waarschijnlijk ZO erg met stomheid geslagen dat ik de verkoper daarna gewoon straal negeer en richting kassa loop

It's always DNS...
Of je haalt deze: http://www.allekabels.nl/...bel-%28high-speed%29.html. Misschien wel de extreme onderkant, maar tot op heden werkt de kabel bij mij prima.servies schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:14:
[...]
Je hebt alleen een probleem wanneer je de kabel morgen of overmorgen al nodig hebt...
Na twee dagen inspelen zelfs uitstekend
http://www.allekabels.nl/...VERFKWASTEN-10-STUKS.html
Weet iemand voor welke resoluties deze kabels geschikt zijn?
@Taigu: thanks voor de link, meteen ff een setje bestellen.
@Taigu: thanks voor de link, meteen ff een setje bestellen.
It's always DNS...
Geen idee, maar ik denk wel dat je hiermee de kleuren levensecht van je scherm kan laten spattenShadyNetworker schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:43:
http://www.allekabels.nl/...VERFKWASTEN-10-STUKS.html
Nou ja, daar heeft hij alleen maar last van tijdens het aansluiten en dat doe je niet wekelijks volgens mij.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 01:08:
Ik hoorde 'm wat mompelen tegen zijn vriendin over marktplaats en CDs voor het geld kopen. Ik had 'm ook al verteld dat ik het wel mooie kabels vond maar hij liep te vloeken op het feit dat-ie niet goed de kleurcodes kon zien.
NSFW jullie opmerkingen, lig dubbel hier. Ben benieuwd naar de bandbreedte van deze kabel: http://www.allekabels.nl/...t-4-meter-band-3-Ton.htmlbrama schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:08:
[...]
Geen idee, maar ik denk wel dat je hiermee de kleuren levensecht van je scherm kan laten spatten
OOOOhja die! Ik kan je ze van harte aanraden, vooral bij het zware werk.Taigu schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:08:
[...]
NSFW jullie opmerkingen, lig dubbel hier. Ben benieuwd naar de bandbreedte van deze kabel: http://www.allekabels.nl/...t-4-meter-band-3-Ton.html
Scheelt echt een ton, en daarbij maakt het niet uit hoe breed je banden zijn!

It's always DNS...
Ik heb deze kabel toevallig vorige week ook ingebruik genomen. Sinds die achter in de auto ligt is het stuurgevoel warmer en gasresponse van de motor veel ruimer. Bandenafrol geluid is iets fletser geworden maar dat componseert weer de vloermatten omdat die iets te schel waren.Taigu schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:08:
[...]
NSFW jullie opmerkingen, lig dubbel hier. Ben benieuwd naar de bandbreedte van deze kabel: http://www.allekabels.nl/...t-4-meter-band-3-Ton.html
Zilveren HIFI-kabel gesmeed door elfen bij maanlicht?
http://www.qualityhifi.nl...link_NCA_review_test.html
De zilver/gouden geleiders worden ontlaten voordat men de kabels fabriceert. ( De geleiders worden uren lang in een 250 graden warme oven verwarmd. Vervolgens worden de geleiders langzaam afgekoeld. Dit gebeurd vanwege de volgende reden. Als een klomp metaal tot draad wordt gemaakt ontstaat er een enorme stress op de atomaire structuur van het materiaal. De atomen in de uiteindelijke draad zitten niet netjes geordend tegen elkaar zoals ze in die klomp metaal wel zaten. Dit resulteert in een slechtere doorgifte van elektriciteit en dus geluid.Door de kabels te verhitten geef je de atomen kans zich weer te hergroeperen. Hierdoor hersteld de atomaire rangschikking zich weer in de natuurlijke staat. De doorgifte van elektriciteit is hierdoor optimaal)
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Dat klopt in principe toch wel? Alleen is het meetbare verschil miniem, echt miniscuul en absoluut niet hoorbaar.Xfile schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:31:
Zilveren HIFI-kabel gesmeed door elfen bij maanlicht?
[...]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Daar zit wel een kern van waarheid in qua sterkte. Koudgewalst/getrokken reageert metaal anders dan warmgewalst/getrokken. En dit heeft invloed op het atoom/molecuulrooster (weet ff niet meer precies hoe het heet)
Verwarmen resulteerd in dat het metaal terug wil na de oorspronkeleijke staat qua rangschikking van moleculen. (zoiets staat me nog bij van materiaaltechnologie aan de HTS ^^)
Maar of dit ok voor geleiding geldt? Vraag het me af.
Verwarmen resulteerd in dat het metaal terug wil na de oorspronkeleijke staat qua rangschikking van moleculen. (zoiets staat me nog bij van materiaaltechnologie aan de HTS ^^)
Maar of dit ok voor geleiding geldt? Vraag het me af.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
En de opbouw van de interlinks heetf ie in elk geval wel onderbouwd (op de website van de kabelboer), effect zal ook miniem onhoorbaar zijn maar er is tenminste over nagedacht. Dit lijkt me nu wel eens een kabel (vwb opbouw) om te kijken of in hoeverrre twisted pair ipv coax de capaciteit beïnvloed.
Maar EUR200+ voor een interlink
Maar EUR200+ voor een interlink
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
He zal technisch wel kloppen, maar lees dit van dezelfde review:
Deze review gaat over Nico's mooiste product, namelijk de zilver/goud uitvoering van zijn NCA interlinks. Deze interlinks zijn wel in 2 uitvoeringen leverbaar,de zilveren en zilver/goud uitvoering.
Vorige week heb ik van Nico Cordewener een interlink toegestuurd gekregen (de RCA zilver/goud) uitvoering om eens lekker aan de tand te voelen en er een eerlijk oordeel over te geven
De rest heb ik niet eens meer gelezen om de reden die je zelf al geeft
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
En je kunt wel leuk praten over groeperingen van atomen en doorgifteproblemen, maar dit heeft niet zoveel zin omdat je de kabel vervolgens met een veel minder optimale verbinding aansluit op je apparatuur...
http://my.hifi.nl/index.php?user=1570
Met de nu al legendarische quote:
Wel solid core nemen, anders telt het niet....
Met de nu al legendarische quote:
Over het zelf 'twisten' a.k.a. draaien van luidspreker kabel...Als je minder twists maakt wordt het geluid minder gedetailleerd.
Wel solid core nemen, anders telt het niet....
Ik heb zelf weinig met HIFI aangezien mijn oren gewoon niet zo goed zijn, maar dit topic zorgt altijd voor een glimlach bij mij.
Ik kom hier eigenlijk alleen om te lezen, vooral de linkjes naar de waanzinnige beweringen elders op internet vind ik echt prachtig om te lezen. USB kabels van 1500 euro, utp kabels van 100en euro´s, ingangafdoprubbers, echt ongelooflijk wat er wordt aangeboden.
Overigens heb ik 6 jaar geleden ongeveer 30 meter monster 2.5^2 speakerkabel aangeschaft, toen wist ik niet wat ik nu weet.
Ik kom hier eigenlijk alleen om te lezen, vooral de linkjes naar de waanzinnige beweringen elders op internet vind ik echt prachtig om te lezen. USB kabels van 1500 euro, utp kabels van 100en euro´s, ingangafdoprubbers, echt ongelooflijk wat er wordt aangeboden.
Overigens heb ik 6 jaar geleden ongeveer 30 meter monster 2.5^2 speakerkabel aangeschaft, toen wist ik niet wat ik nu weet.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik zou als ik consument was en erachter kwam dat ik zo ben misleid sowieso proberen mijn geld terug te krijgen. In feite kan er sprake zijn van dwaling als men die dingen verkoopt met argumenten als dat ze "véél beter" zijn...Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 01:08:
In principe heeft de verkoper dan niet gelogen. De duurdere kabel heeft ook een betere afscherming en zit wat degelijke in elkaar heeft ook betere connectors. Dus "beter" is die zeker.Sorcerer8472 schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:29:
[...]
Ik zou als ik consument was en erachter kwam dat ik zo ben misleid sowieso proberen mijn geld terug te krijgen. In feite kan er sprake zijn van dwaling als men die dingen verkoopt met argumenten als dat ze "véél beter" zijn...
Alleen als de verkoper verteld dat je beter beeld/geluid gaat krijgen door deze kabel dan heeft ie in mijn ogen/oren gelogen.
http://raptr.com/Doppert/about
Word dan leuk om te bewijzen dat de kabel niet uitmaakt. Leg dat maar even aan de rechter uit....
Als de verkoper dat presenteert als zijn persoonlijke mening en niet als feit valt hem niets te verwijzen. We hebben immers vrijheid van meningsuiting.
Kan me ook nog voorstellen als de verkoper refereert naar testen in de gerenommeerde HiFi bladen. Denk dat daar ook niets illegaal aan is.
Ik heb hem zelf ook en, Jaaa,, vind hem veel mooier beeld geven.... Er is niets aan gelogen omdat jij dat gewoon dacht te zien.
Als de verkoper dat presenteert als zijn persoonlijke mening en niet als feit valt hem niets te verwijzen. We hebben immers vrijheid van meningsuiting.
Kan me ook nog voorstellen als de verkoper refereert naar testen in de gerenommeerde HiFi bladen. Denk dat daar ook niets illegaal aan is.
Ik heb hem zelf ook en, Jaaa,, vind hem veel mooier beeld geven.... Er is niets aan gelogen omdat jij dat gewoon dacht te zien.
[ Voor 74% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-04-2011 21:22 ]
Tja, het is wel een beetje "wat de gek ervoor geeft". Een abstract schilderij van een paar duizend euro is ook voor een paar euro zelf na te kliederen.. Alleen het "gevoel" en "authenticiteit" is anders..
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-04-2011 22:00 ]
Die verkoper die stelt dat de kabel beter geluid geeft, is makkelijk te pakken (als die bekent, wat 'ie niet gaat doen). De verkopende partij moet namelijk gedane beweringen zien te staven, en dan telt 'ja maar ik hoor het toch!' opeens niet meer.Roderiktweaker schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:20:
Word dan leuk om te bewijzen dat de kabel niet uitmaakt. Leg dat maar even aan de rechter uit....
In reclames doen ze dit daarom dan ook nooit. Ze refereren altijd aan mensen die van mening zijn dat het beter is, daar kun je praktisch oneindig ver mee gaan.
De prijs voor dat soort zaken is puur gebaseerd op wat het kunst-wereldje het waard vindt inderdaad. Dat overlapt enigzins met de voodoo-hifi. Maar er komt geen vreemde voodoo bij kijken. Het is duidelijk waar je voor betaalt, en er wordt nergens beweerd dat het schilderij 's nachts je afwas voor je doet.CyBeRSPiN schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:59:
Tja, het is wel een beetje "wat de gek ervoor geeft". Een abstract schilderij van een paar duizend euro is ook voor een paar euro zelf na te kliederen.. Alleen het "gevoel" en "authenticiteit" is anders..
[ Voor 26% gewijzigd door brama op 18-04-2011 22:36 ]
Was vanavond nog een test van hdmi kabels bij Radar en daar kwam de 3 euro kabel van de action als beste uit de test
Terwijl ze ook een Monster kabel hadden van 140 euro 
Dat spreekt het verhaal van de PCM over de clock sync wel weer tegen. Hoewel Radar geen hdmi 1.4 kabels heeft getest, misschien maakt het daar wel uit aangezien er meer data overheen kan. Zoals bij cat5 vs cat6 netwerkkabels.
Dat spreekt het verhaal van de PCM over de clock sync wel weer tegen. Hoewel Radar geen hdmi 1.4 kabels heeft getest, misschien maakt het daar wel uit aangezien er meer data overheen kan. Zoals bij cat5 vs cat6 netwerkkabels.
HDMI 1.4 kan hogere kloksnelheden aan, geloof dat dat het enige verschil is. Bij lange kabels kan dat uitmaken, maar bij korte niet.Mr_gadget schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:57:
Was vanavond nog een test van hdmi kabels bij Radar en daar kwam de 3 euro kabel van de action als beste uit de testTerwijl ze ook een Monster kabel hadden van 140 euro
Verder gingen ze volledig voorbij aan het feit dat het onmogelijk is dat je zoals Jac Goderie "een waas over het beeld bij kabel 4, en wat minder harde lijnen bij kabel 1" ziet, of iets in die trant

Verwijderd
Viel me ook op. 1 was toch beter dan de ander, maakt dan verder niet uit of dat dan de goedkoopste of duurste is.
Vraag me af of er a) geen verschil te zien was of b) verschil was tussen de tv toestellen. Identieke types en identiek ingesteld. Ok. Maar ook even snel verouderd (kan dat wel bij een lcd vraagt een plasma gebruiker zich af
) of wellicht spreiding in de kwaliteit van de toestellen zelf.
Of wellicht c) verschillen in de bron (maakt jitter wat uit bij een hdmi klok signaal?).
Ze hadden ff random de kabels moeten wisselen en de persoon in kwestie nog eens laten kijken. Helaas niet gebeurd.
Toch maar eens naar de action
Ooit een keer een wibra kabel geprobeerd. Die kon gelijk naar de vuilbak, geen goed beeld door slechte/losse contacten. Niet eens de moeite genomen om te gaan wisselen.
Vraag me af of er a) geen verschil te zien was of b) verschil was tussen de tv toestellen. Identieke types en identiek ingesteld. Ok. Maar ook even snel verouderd (kan dat wel bij een lcd vraagt een plasma gebruiker zich af

Of wellicht c) verschillen in de bron (maakt jitter wat uit bij een hdmi klok signaal?).
Ze hadden ff random de kabels moeten wisselen en de persoon in kwestie nog eens laten kijken. Helaas niet gebeurd.
Toch maar eens naar de action
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]