Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:39
Darks schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:26:
[...]

Heb je hier al een antwoord van? Heb dit vorig jaar eens aangehaald bij het onderhoud maar werd precies niet echt op ingegaan (deze bak heeft geen onderhoud nodig). Ook omdat hij wel eens ruw durft terugschakelen vraag ik me af of er niets aan te doen valt.

Ik heb dus dezelfde uitvoering, van 2021. Wij rijden ongeveer 1 op 12,5 met gewoon normaal rijgedrag en weinig autosnelweg. Tijdens de vakanties die we met de auto deden werd hij wel steeds aanzienlijk zuiniger, tot 1 op 15 ongeveer. Het is een echte autosnelweg cruiser.
Welke bak heb je die geen onderhoud nodig heeft? Vaak zeggen de automaat favrikanten namelijk wat anders dan de autofabrikanten wat dit betreft.

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:23
Hebben ons oog laten vallen op een transit custom (phev) omdat laadpaal dan later ook kan ingebracht worden, andere merken vaak diesel..nu zijn er nog wat dingen waar we aan twijfelen de L1 of L2 lengte, zwart, wit of grey matter, het is echt een moeilijke keuze qua kleur want ze zijn alle 3 even mooi voor me :P .

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08

bakvis

Tweakers.Nerd

Darks schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:26:
[...]

Heb je hier al een antwoord van? Heb dit vorig jaar eens aangehaald bij het onderhoud maar werd precies niet echt op ingegaan (deze bak heeft geen onderhoud nodig). Ook omdat hij wel eens ruw durft terugschakelen vraag ik me af of er niets aan te doen valt.

Ik heb dus dezelfde uitvoering, van 2021. Wij rijden ongeveer 1 op 12,5 met gewoon normaal rijgedrag en weinig autosnelweg. Tijdens de vakanties die we met de auto deden werd hij wel steeds aanzienlijk zuiniger, tot 1 op 15 ongeveer. Het is een echte autosnelweg cruiser.
Nee, ik heb ook nog geen contact gezocht (weekend, gezin met jonge kinderen enzo). Ik weet dat Ford Europa geen onderhoud voorschrijft maar Ford USA schrijft wel onderhoud voor (ford escape 1.5 met automaat, 150000 Miles (240k km)).

240k km is natuurlijk wel veel, de onze heeft nu 105000 gelopen. Er zijn wel bedrijven die het kunnen doen: https://www.gspowerflush.nl/automaat-spoelen/ . Ruw schakelen valt wel mee. Enige andere wat opvallend is en soms gebeurt is een erg ruwe en trage inschakeling van de achteruit. Dit gaat soms echt met een harde mechanische klonk en schok, net alsof de bak de koppelingen al heeft gekoppeld maar de achteruit nog niet is ingeschakeld.

Ik heb ook gekeken naar een transmissie re-map (https://ricanoord.nl/en/c...ptions/gearbox-remapping/). Vooral sneller in lockup zou kunnen helpen met verbruik. Maarja hoe lang duurt het voordat je een transmissie te-map van 500 euro ofzo hebt terugverdient aan brandstof…

Ook kan het gedrag van de bak dan natuurlijker weer minder soepel worden doordat de koppelomvormer minder opvangt en hij heeft nog garantie..

Mijn Specs

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste