Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Net ook maar een Nexus One besteld. Hoor veel positieve reacties over de telefoon.

Ben echter benieuwd of ie op kan tegen de HTC Desire :O, ik zie de nexus one echt niet verkopen in nederland als deze samen met de desire op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nipje schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:53:
Net ook maar een Nexus One besteld. Hoor veel positieve reacties over de telefoon.

Ben echter benieuwd of ie op kan tegen de HTC Desire :O, ik zie de nexus one echt niet verkopen in nederland als deze samen met de desire op de markt is.
Hangt er van af, Nexus One heeft geen Sense. Maar de Nexus One heeft hypotetisch beter geluid voor de andere partij door de dubbele microfoon.

Ook de touchtoetsen zijn een verschil, maar dat valt af te wachten. Sinds dat iedereen touch-minded is tegenwoordig denk ik wel dat de Nexus One hier zou aanslaan :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Over de touch-knoppen is echter wel wat kritiek. Hoeft niet per se een voordeel te zijn als ze niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Vanaf het begin dat ik mijn nexus had. Kon ik er direct goed mee overweg met die touch-knoppen. Nooit problemen mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022

MB4

Het is ff wennen, maar die touchknoppen werken eigenlijk best wel goed hoor... Soms raak je ze wel eens per ongeluk aan, maar ik vind ze toch ook net wat mooier dan de gewone knopjes op de desire :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zal best dat jullie het goed vinden werken, maar je hoort op het internet nogal wat negatieve berichten over die knoppen. Dan helpt het natuurlijk niet mee voor het imago van de N1, als je hem tegenover de Desire zet.

* RoD koopt gewoon de telefoon die het eerst uit is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Mja het is ook gewoon een kwestie van smaak idd.

De desire heeft wel wat meer RAM geheugen trouwens :) enige grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:16

CSB

:D

Het doet me erg aan mijn vorige toestel denken: de HTC Touch HD. Waar trouwens ook veel kritiek was op de touch buttons. Toch geeft het het toestel een strakkere aanblik en werkt het an sich wel goed.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:05:
[...]

Hangt er van af, Nexus One heeft geen Sense. Maar de Nexus One heeft hypotetisch beter geluid voor de andere partij door de dubbele microfoon.
Ook al is het een leuke toevoeging, is het meer dan dat? Zelden heb ik problemen dat de ander mijn niet hoort en als het zo is dan ligt dat praktisch altijd aan het netwerk (al dan niet vanuit het buitenland).
Nu bel ik niet op de fiets en met harde wind is het inderdaad wel handig, maar om voor die reden nu voor de nexus te gaan?

Zoals ik al zei, een leuke toevoeging, maar verre van noodzakelijk (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik kies alleen voor de nexus omdat ik het momenteel ergens vandaan kan halen, en de desire nog even op zich laat wachten. De touch knopjes vind ik toch wel fijner dan drukknoppen (heb nu een hero). Verder ben ik benieuwd of google nog wat voor de nexus one in petto heeft ... ga er niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behave
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01-2024
Nu 4 dagen mijn N1, super tevreden mee. Ik heb een Hi abb. met eindeloos internet. Ik vond de snelheid nogal tegenvallen dus even gratis speedtest app op gezet.
Mijn snelheden zijn 118kbps down en 112kbps up. Lijkt mij wat weing. Hoe is dat bij jullie. Ik denk dat ik morgen zo wie zo voor umts/hdspa ga is maar 5 euro extra p.m iemand hier ak ervaring mee bij Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
na rebooten N1 gaat 3G nu wel...(precies windows :P )

Heb ook de N1 kunnen koppelen met de Parrot CK3100 in de wagen maar hij schijnt te blijven synchroniseren? en kan telefoonboek niet gebruiken.
Iemand ervaring mee?

Behalve dat een superfoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

behave schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:10:
Nu 4 dagen mijn N1, super tevreden mee. Ik heb een Hi abb. met eindeloos internet. Ik vond de snelheid nogal tegenvallen dus even gratis speedtest app op gezet.
Mijn snelheden zijn 118kbps down en 112kbps up. Lijkt mij wat weing. Hoe is dat bij jullie. Ik denk dat ik morgen zo wie zo voor umts/hdspa ga is maar 5 euro extra p.m iemand hier ak ervaring mee bij Hi?
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nexus Desire:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/02/02-17-10n1sense.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hebben ze de rom al geript van de Desire dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Heeft iemand die HTC Sense weather clock? Ik heb beautiful widgets, maar kan die clock niet instellen...
nvm, heb em al :)

[ Voor 8% gewijzigd door CSB op 17-02-2010 23:12 ]

• Nipje
Iemand een idee of de Nexus One ook de flash 10.1 krijgt?

Ik las dat de Desire dat wel kreeg in tegenstelling tot de Nexus One :O

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Nipje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:40:

Als ik een flash filmpje wil bekijken op mijn Nexus One en ik klik op download plugin (oid) wordt ik doorgestuurd naar de adobe site en daar staat dat het begin 2010 beschikbaar zou moeten zijn voor Android.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Nipje
Ah dus het komt gewoon voor android algemeen? dat kan niet want de hero is er niet snel genoeg voor geloof ik.

• RoD
  • Niet online

RoD

Snake schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Hebben ze de rom al geript van de Desire dan? :)
Yep :) Straks op de frontpage te lezen.

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nipje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:40:

Ik neem aan van wel gezien deze filmpje. 8)7

• Nipje
Hebben jullie trouwens last van de problemen met het 3G signaal? Er is veel geklaag op het internet over het wegvallen. Ook word er gezegd dat het een hardwarematige fout is :O. Of zou het toch met software verholpen kunnen worden?

Anders ga ik namelijk nog even geen Nexus One bestellen :O straks roept htc (of google) alle huidige telefoons terug..

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Nipje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:32:
Hebben jullie trouwens last van de problemen met het 3G signaal? Er is veel geklaag op het internet over het wegvallen. Ook word er gezegd dat het een hardwarematige fout is :O. Of zou het toch met software verholpen kunnen worden?

Anders ga ik namelijk nog even geen Nexus One bestellen :O straks roept htc (of google) alle huidige telefoons terug..
Deze vraag is echt al te vaak gesteld. Lees het topic anders is een x door.
Om nog maar is te herhalen, zelf geen last van. Heb de Nexus One zelf ook, maar werkt prima. En dan zit ik nog vlak tegen de Duitse grens aan. Zowiezo beter dan mijn SE X1.

• Nipje
Koen87 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:46:
[...]

Deze vraag is echt al te vaak gesteld. Lees het topic anders is een x door.
Om nog maar is te herhalen, zelf geen last van. Heb de Nexus One zelf ook, maar werkt prima. En dan zit ik nog vlak tegen de Duitse grens aan. Zowiezo beter dan mijn SE X1.
Nja ok. Lijkt dan dus geen hardwarefout te zijn? Vreemde zaak wel, ben bang dat ze die dingen straks terugroepen.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:36
RoD schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:42:
[...]

Yep :) Straks op de frontpage te lezen.
Wanneer is straks?

• CSB

CSB

Moet zelfs zeggen dat mijn HSDPA sneller lijkt dan met mijn Touch HD. Ik surf me een slag in de rondte met de Nexus en alles gaat lekker soepeltjes, zonder hickups.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik heb sinds gisteren m'n Nexus One en op zich gaat 't opladen via de PC prima, maar niet erg snel. Wat is nu de handigste oplossing: een micro USB lader kopen, of een reisstekker waarmee ik de US stekker in een NL stopcontact kan steken?

Ik voel zelf 't meeste voor de eerste optie, maar ik weet niet hoe universeel die dingen tegenwoordig zijn. Iemand die me kan adviseren?

Xbox Live: Chevalric

• Koen87
Chevalric schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:45:
Ik heb sinds gisteren m'n Nexus One en op zich gaat 't opladen via de PC prima, maar niet erg snel. Wat is nu de handigste oplossing: een micro USB lader kopen, of een reisstekker waarmee ik de US stekker in een NL stopcontact kan steken?

Ik voel zelf 't meeste voor de eerste optie, maar ik weet niet hoe universeel die dingen tegenwoordig zijn. Iemand die me kan adviseren?
Ik heb bij een onderdelenboer een adapter gekocht voor €2,5 euro wie de US omzet naar EU stekker. Zijn vast bij zo'n beetje elk elektronicazaak wel te kopen.
Lijkt me toch echt de goedkoopste oplossing.
Gewoon het eerste doen, je hebt er tientallen voor iPhones / iPod Touches, voor een tientje bij de MM / Dixons!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Nipje
Chevalric schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:45:
Ik heb sinds gisteren m'n Nexus One en op zich gaat 't opladen via de PC prima, maar niet erg snel. Wat is nu de handigste oplossing
Heb je geen oude HTC telefoon gehad met zo'n los stuk voor in het stopcontact? Ken je daar je USB kabel in knallen :)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Het is neem ik aan nog niet mogelijk om in een winkel met dit apparaatje in mijn handen te pielen? Ik zie namelijk wel dat een aantal webshops hem verkopen maar zolang er nog geen officiele release in Nederland is zal hij zeker nergens in de winkel komen te liggen?

Ik ben trouwens benieuwd wat ze met de prijs gaan doen mocht hij in Nederland uitkomen. De HTC Desire kost 499euro en voor een relatief (eigenlijk gewoon nieuwe speler) onbekende speler een nieuwe markt te betreden is het lastig cuncurreren als een gerenommeerde concurent zoals HTC een soortgelijk toestel op de markt zet voor een lagere prijs.

Als ik google was zou ik als de sodemieter deze telefoon overal releasen voordat HTC er aan komt met hun toestellen.

Nog even iets wat me tebinnen schiet wie bepaald te prijs van de N1 eigelijk, Google of HTC?

[ Voor 51% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-02-2010 16:13 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Volgens mij had Vodafone gezegd dat het sowieso niet in de winkels komt? Ook in NL wordt het dus een web only telefoon?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Koen87
koekoek2003nl schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:06:
Het is neem ik aan nog niet mogelijk om in een winkel met dit apparaatje in mijn handen te pielen? Ik zie namelijk wel dat een aantal webshops hem verkopen maar zolang er nog geen officiele release in Nederland is zal hij zeker nergens in de winkel komen te liggen?

Ik ben trouwens benieuwd wat ze met de prijs gaan doen mocht hij in Nederland uitkomen. De HTC Desire kost 499euro en voor een relatief (eigenlijk gewoon nieuwe speler) onbekende speler een nieuwe markt te betreden is het lastig cuncurreren als een gerenommeerde concurent zoals HTC een soortgelijk toestel op de markt zet voor een lagere prijs.

Als ik google was zou ik als de sodemieter deze telefoon overal releasen voordat HTC er aan komt met hun toestellen.

Nog even iets wat me tebinnen schiet wie bepaald te prijs van de N1 eigelijk, Google of HTC?
Als je dat wilt, kun je beter wachten op de HTC Desire. Zowat dezelfde telefoon, maar wel gewoon in de winkels ;)
Las vandeweek een post hier dat de One hier niet officieel meer uitkomt, omdat de Desire nagenoeg 't zelfde is..

• Nipje
Had vodafone paar dagen geleden aan de telefoon over het verlengen van mn abbonament. Ze beweerde dat ze de nexus one ook aan konden bieden binnenkort.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:36
Sjonge, dat zou wat zijn. Dan kan je toch langzamerhand wel spreken van een aardige flop.

Iemand ideeen waarom Google voor deze aanpak gekozen zou kunnen hebben? Google moet toch ook geweten hebben dat HTC de Desire/Bravo uit gaat brengen voor een redelijke prijs.

• Nipje
nja misschien dat google nog iets van plan is of in petto heeft voor de nexus one, you never know. Het is toch de Google phone he. Ik kies zelf ook al voor de nexus one omdat het goooooogle is.

• behave
RoD schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:16:
[...]

Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken :)
En dat doe ik dus ook met de vraag hoe de snelheid van de N1 is bij andere Hi gebruikers.
Dus als er hier Hi gebruikers zijn kunnen jullie me vertellen van de 3g en umts hdspa snelheden zijn op ne N1. Dan weet ik of dit aan mijn toestel ligt of aan mijn abb.

Thanks

• Nipje
Is er trouwens een manier om op http://www.google.com/phone/ mijn telefon te activeren? blijft doorlinken naar de pagina waar staat dat de telefoon niet beschikbaar is in nederland :'(

• Koen87
Nipje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:41:
Is er trouwens een manier om op http://www.google.com/phone/ mijn telefon te activeren? blijft doorlinken naar de pagina waar staat dat de telefoon niet beschikbaar is in nederland :'(
Activeren is niet nodig ;) zodra je 1 of 2 dagen ingelogd bent via je gmail account, krijg je vanzelf een mailtje van Google ;)

• Nipje
Koen87 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:42:
[...]

Activeren is niet nodig ;) zodra je 1 of 2 dagen ingelogd bent via je gmail account, krijg je vanzelf een mailtje van Google ;)
Op die manier. Bedankt :). Hoop dat ook de 3g problemen morgen meevallen (krijg de telefoon morgen binnen als het goed is).

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Koen87 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:14:
[...]

Als je dat wilt, kun je beter wachten op de HTC Desire. Zowat dezelfde telefoon, maar wel gewoon in de winkels ;)
Ja daar heb je wel gelijk in ware het niet dat ik de Desire echt oerlelijk vind. De knoppen aan de voorkant de kleur en de achterkant zijn kort samengevat: "Just another HTC phone". De nexus vind ik wel erg mooi, en dat is iets nieuws niet een 40.000 in 1 dozijn telefoon waar straks half Nederland mee rondloopt.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

koekoek2003nl schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:20:
[...]

Ja daar heb je wel gelijk in ware het niet dat ik de Desire echt oerlelijk vind. De knoppen aan de voorkant de kleur en de achterkant zijn kort samengevat: "Just another HTC phone". De nexus vind ik wel erg mooi, en dat is iets nieuws niet een 40.000 in 1 dozijn telefoon waar straks half Nederland mee rondloopt.
ik had hier zo gehoord dat de softtoetsen van de Nexus niet helemaal geweldig zijn, dat vind ik weer fijner bij de Bravo, maar ik denk inderdaad dat ik de Nexus ook mooier vindt uitzien. Maar ik denk toch voor de Desire te gaan, meer ram, optische trackbal, en ik vind het wel handig dat ie gewoon in NL te krijgen is...

edit; maar oerlelijk vind ik de Desire bij lange na niet trouwens...best mooi dingetje, vind 'm mooier dan de iPhone...maar mij gaat het meer om wat ik met de foon kan doen (behalve bellen ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Boy op 18-02-2010 19:27 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• efeltee
  • Laatst online: 06-06 22:46
Boy schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:26:
[...]

ik had hier zo gehoord dat de softtoetsen van de Nexus niet helemaal geweldig zijn, dat vind ik weer fijner bij de Bravo, maar ik denk inderdaad dat ik de Nexus ook mooier vindt uitzien. Maar ik denk toch voor de Desire te gaan, meer ram, optische trackbal, en ik vind het wel handig dat ie gewoon in NL te krijgen is...

edit; maar oerlelijk vind ik de Desire bij lange na niet trouwens...best mooi dingetje, vind 'm mooier dan de iPhone...maar mij gaat het meer om wat ik met de foon kan doen (behalve bellen ;) )
Van dat meer RAM zal niet veel te zien zijn (integendeel) met de preinstalled bloatware aka Sense

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
@efeltee
Dat de RAM erin zit is feitelijk correct. Boy blijft de keuze behouden om Sense erop te laten staan of te verwijderen. Wat me tevens opvalt is dat er veel mensen hier Sense of een vergelijkbaar pakket op hun Nexus one willen. Hetgeen dus uiteindelijk ook RAM gaat kosten.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
Nipje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:58:
[...]

Nja ok. Lijkt dan dus geen hardwarefout te zijn? Vreemde zaak wel, ben bang dat ze die dingen straks terugroepen.
Problemen spelen meer op in de US, er zijn wel wat mensen die er last van hebben maar het overgrote deel van de NL gebruikers inclusief ikzelf heb er na de laatste update geen last meer van :)

• RoD
  • Niet online

RoD

behave schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:38:
[...]

En dat doe ik dus ook met de vraag hoe de snelheid van de N1 is bij andere Hi gebruikers.
Dus als er hier Hi gebruikers zijn kunnen jullie me vertellen van de 3g en umts hdspa snelheden zijn op ne N1. Dan weet ik of dit aan mijn toestel ligt of aan mijn abb.

Thanks
En dat hoort hier dus niet. Internet mag in Telecomproviders, discussie omtrent het toestel zelf kan hier. Als alles in één topic gedumpt wordt, wordt het onoverzichtelijk. Als je niets kunt vinden, maak dan een topic en hang de tag Google Nexus eraan :)

• behave
Bedankt voor het support maat. Ga wel ergens anders zoeken.

• Koen87
Boy schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:26:
[...]

Dat van die soft toetsen is gedeeltelijk waar. Je moet er ff aan wennen omdat je er niet midden op moet drukken, maar heel iets erboven. Wen je hier dus aan, dan merk je het niet meer. Ik merk het namelijk gewoon niet meer.
Dat van die optische trackball is nog maar afwachten. Volgens mij heb ik dat nog niet op een andere telefoon gezien. De trackball van de nexus heeft een bewezen achtergrond ;) Daarnaast verschilt de N1 wel wat van de Desire. Zoals de noice canceling microfoon, wie ik toch wel goed vind werken :)

De Desire spreekt mij daarintegen echter zeker wel aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Merk JIJ iets van die noice canceling? :P is dat niet de ontvanger die daar voordeel bij heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Ik niet, maar ik hoor het van de mensen die ik spreek wel dat ik nu altijd overal goed te spreken ben ;)
Ook fietsend in de wind werd maar licht gekraak waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
efeltee schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:37:
[...]

Van dat meer RAM zal niet veel te zien zijn (integendeel) met de preinstalled bloatware aka Sense
Dat ram verchil merk je uberhaupt niet eens denk ik. Die 512 worden nog niet eens volledig gebruikt

Edit

Gaat het updaten van de Nexus One eigenlijk allemaal via de telefoon zelf, of moet ik nogsteeds ergens van die bestandjes vandaan halen? Kan op de HTC site niks vinden, en www.google.com/phone/ blijft met de melding komen dat de telefoon hier niet beschikbaar is.

[ Voor 29% gewijzigd door Nipje op 19-02-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Nipje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:17:
[...]

Dat ram verchil merk je uberhaupt niet eens denk ik. Die 512 worden nog niet eens volledig gebruikt

Edit

Gaat het updaten van de Nexus One eigenlijk allemaal via de telefoon zelf, of moet ik nogsteeds ergens van die bestandjes vandaan halen? Kan op de HTC site niks vinden, en www.google.com/phone/ blijft met de melding komen dat de telefoon hier niet beschikbaar is.
Dat gaat vanzelf, evenals activatie.

Nog wel een leuk berichtje ;) X10 had de Nexus One kunnen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Nipje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:17:
[...]

Edit

Toen ik mijn Nexus voor het eerst verbond via WiFi en inlogde met mijn Gmail account kreeg ik direct de OTA update voor m'n kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had het al een keer eerder gevraagd maar niemand had nog geantwoord dus stel ik mijn vraag nog een keer :) Hoe is het scherm van de Nexus buiten? Is deze dan nog goed leesbaar?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Nipje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:41:
Is er trouwens een manier om op http://www.google.com/phone/ mijn telefon te activeren? blijft doorlinken naar de pagina waar staat dat de telefoon niet beschikbaar is in nederland
Activeren is niet nodig zodra je 1 of 2 dagen ingelogd bent via je gmail account, krijg je vanzelf een mailtje van Google
Ik heb de Nexus one overgekocht van iemand op marktplaats dus heb die mail nooit gehad. Wat staat erin dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit krijg je in je mail voor zover ik weet.

Hello!

Your new Nexus One phone has many cool and useful features. Learn more by clicking on the links to watch brief YouTube videos directly on your phone:
Get turn by turn directions with satellite and street views of your route. Learn more
Speak and have the phone type for you with voice input. Learn more
Watch videos or upload your own videos directly to YouTube. Learn more
Take pictures with your 5mpx camera and view them in your 3D Media Gallery. Learn more
You can find all these videos and more on the Nexus One playlist at youtube.com/googlenexusone.

Enjoy!
The Android Team at Google

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nooit die mail gehad :+ eens zien.

Overigens: de unlockte versie moet je niet activeren. Dat is alleen voor T-Mobile gebruikers :)

[ Voor 60% gewijzigd door Snake op 19-02-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat alles?? oooooooh dannn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, niets bijzonders eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:31:
dit krijg je in je mail voor zover ik weet.

Hello!

Your new Nexus One phone has many cool and useful features. Learn more by clicking on the links to watch brief YouTube videos directly on your phone:
Get turn by turn directions with satellite and street views of your route. Learn more
Speak and have the phone type for you with voice input. Learn more
Watch videos or upload your own videos directly to YouTube. Learn more
Take pictures with your 5mpx camera and view them in your 3D Media Gallery. Learn more
You can find all these videos and more on the Nexus One playlist at youtube.com/googlenexusone.

Enjoy!
The Android Team at Google
ik heb die mail ook gehad nadat ik android 2.1 op mijn hero geinstalleer had :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
BastiaanN schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:08:
Ik had het al een keer eerder gevraagd maar niemand had nog geantwoord dus stel ik mijn vraag nog een keer :) Hoe is het scherm van de Nexus buiten? Is deze dan nog goed leesbaar?
Die is over het algemeen goed, behalve bij fel zonlicht. Ik had hem mee op wintersport en daar was het af en toe verdomd lastig om te zien wat je fotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem op de laagste stand van de helderheid staan, dit ivm de batterij levensduur maar ik moet zeggen, ook DAN is het goed leesbaar en helder, als ik hem op zijn helderst zet dan moet ik even knipperen met mijn ogen vanwege de felheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
BastiaanN schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:08:
Persoonlijk geen problemen mee.

Op Youtube staat een uitgebreide test waaruit blijkt dat het scherm van de Nexus beter leesbaar is dan dat van de Droid: http://www.youtube.com/watch?v=YwyJq6oF4wE.

Op Engadget stond onlangs nog een goede vergelijkingsfoto van de Droid en de Nexus in de zon waarbij de Nexus zichtbaar duidelijker is, maar die kan ik niet meer vinden.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://www.google.com/phone/?locale=en_US&s7e=

Klik eens op Gmail. Waarom heeft die persoon kleurtjes bij zijn labels en ik niet? :'(

Dat YouTube widget is wel leuk, rechtstreekse upload naar Youtube!

[ Voor 20% gewijzigd door Snake op 19-02-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39
Snake schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:25:
http://www.google.com/phone/?locale=en_US&s7e=

Klik eens op Gmail. Waarom heeft die persoon kleurtjes bij zijn labels en ik niet? :'(

Dat YouTube widget is wel leuk, rechtstreekse upload naar Youtube!
dat is gewoon in te stellen in Gmail zelf geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Hero kreeg je door te drukken op de "uit" knop ook altijd de keuze voor "data connectie" uitschakelen.
Nu ga ik op vakantie en wil graag mijn data connectie uit hebben en houden.

Deze optie heb ik op de N1 nog niet kunnen vinden, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:05:
Op de Hero kreeg je door te drukken op de "uit" knop ook altijd de keuze voor "data connectie" uitschakelen.

Doet Instellingen\Draadloos en netwerken\Mobiele netwerken\gegevensroaming dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou hij wel moeten doen maar dat kan ik pas testen in het buitenland, het liefste heb ik dat het handmatig aan/uit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:05:

Ook naar op zoek, binnenkort voor 5 maand in Zuid afrika, dus dan wil ik dit ook niet hebben.
Ik ga dit ook ff proberen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 20:56
Koen87 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:23:
[...]

Ook naar op zoek, binnenkort voor 5 maand in Zuid afrika, dus dan wil ik dit ook niet hebben.
Ik ga dit ook ff proberen te vinden.
Zoek in de market naar apndroid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
ik gebruik Quick Settings hiervoor....heel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qoon3x schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:37:
[...]

Zoek in de market naar apndroid. :)
Kijk dat zou de truuc moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DorkoTheBeast schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:46:
ik gebruik Quick Settings hiervoor....heel handig!
Ik probeer ze beide wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hebben er meer mensen toevallig last van het volgende:

Wanneer je de camera aan zet, dus gewoon via menu > camera, een rode gloed van zo'n 1/2 seconden. De gloed trekt wel weer weg en dan zijn de kleuren van de camera gewoon goed :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Nipje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:47:
Hebben er meer mensen toevallig last van het volgende:

Wanneer je de camera aan zet, dus gewoon via menu > camera, een rode gloed van zo'n 1/2 seconden. De gloed trekt wel weer weg en dan zijn de kleuren van de camera gewoon goed :O
Heb je toevallig ook last van een roze gloed op je foto's? Ik weet niet of hier inmiddels een fix voor is, of dat het probleem überhaupt is erkend, maar dit zou een verklaring kunnen zijn.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:13:
Dat zou hij wel moeten doen maar dat kan ik pas testen in het buitenland, het liefste heb ik dat het handmatig aan/uit kan
Dat werkt prima hoor, ik heb dat ook aan staan en zodra ik de grens over rijd (van belgie naar nederland) schakelt de N1 data uit.

Je ziet ook een kleine R in het icoontje met de signaal bar zodat je meteen ziet waarom je geen 2G of 3G verbinding meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nog even een vraagje:

Gister mijn nexus one binnen gehad, en ik heb het USB kabeltje in zo'n HTC stekkerblok gedaan dat bij mn hero zat. Battrij volledig opgeladen na een tijdje maar het valt me op dat deze ook weer erg snel leeg gaat :O

Ik was toen de batterij op 100% was alleen even een nieuwe widget aan het downloaden en plaatsen, en toen stond de batterij al weer op 97%... Batterij misschien defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:18:
Nog even een vraagje:

Gister mijn nexus one binnen gehad, en ik heb het USB kabeltje in zo'n HTC stekkerblok gedaan dat bij mn hero zat. Battrij volledig opgeladen na een tijdje maar het valt me op dat deze ook weer erg snel leeg gaat :O

Ik was toen de batterij op 100% was alleen even een nieuwe widget aan het downloaden en plaatsen, en toen stond de batterij al weer op 97%... Batterij misschien defect?
Het is nog een beetje te vroeg voor deze conclusie ;) Een batterij moet een paar keer opgeladen worden voordat het zijn maximale capaciteit kan benutten. Daar komt nog bij dat, in het algemeen, niveau indicaties van batterijen nooit echt uitblinken in exactheid. Geef het even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:39:
[...]

Het is nog een beetje te vroeg voor deze conclusie ;) Een batterij moet een paar keer opgeladen worden voordat het zijn maximale capaciteit kan benutten. Daar komt nog bij dat, in het algemeen, niveau indicaties van batterijen nooit echt uitblinken in exactheid. Geef het even tijd.
Ja dat snap ik wel. Vroeg me enkel af of het dus uberhaupt mogelijk is dat de batterij na de eerste keer opladen zo snel leeg hoort te gaan. Dat zou dus normaal kunnen zijn ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de batterij eerst helemaal leeg laten lopen tot je telefoon niet meer boot. Ik had het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:54:
Je moet de batterij eerst helemaal leeg laten lopen tot je telefoon niet meer boot. Ik had het ook.
Nee dat moet je niet doen. Dat is héél slecht voor Li-ionaccu's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
RoD schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:08:
[...]

Nee dat moet je niet doen. Dat is héél slecht voor Li-ionaccu's :X
Wat kan dan het probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:54:
Dit is toch niet meer sinds de Lithium batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
CSB schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:26:
[...]

Dit is toch niet meer sinds de Lithium batterijen?
Dat dacht ik ook, maar ik hoor ook verhalen dat de nexus one een paar keer leeg en opgeladen moet zijn voordat de batterij pas optimaal werkt.

Dan blijf ik me dus afvragen of het nu normaal is dat het zo snel leeg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
De live wallpapers vreten ook veel batterij, zet ze uit en je zal een zeer groot verschil zien!

Oké, even in mijn telefoon gedoken... Ik ben naar de Battery Use gaan zien en daar zie ik:

Display 67%
Cell standby 12%
Phone Idle 10%
Android System 5%
ChompSMS 2%

Waarom gebruikt mijn display zóó véél? Ik lees op XDA waarden van 4%... Ik heb geen live wallpaper draaien, en mijn brightness staat het laagste...

Iemand enig idee?

[ Voor 64% gewijzigd door xeeder op 20-02-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
live wallpapers vallen nog wel mee, wat ik merk is dat de batterij thuis nogal snel leeg raakt. Dit komt doordat de telefoon constant overschakeld van slechte 3G naar 2G.

Als ik de telefoon fixed op 2G zet, gaat de batterij STUKKEN langer mee.
Wat ook erg veel batterij vreet is de programma's die op de achtergrond syncen. Mijn mail synct nu om het uur, nieuws e.d. om de 3 uur, en de rest van de programma's syncen nu niet meer automatisch. Batterij gaat ongeveer anderhalve dag mee met vrij intensief gebruik.

Wat ik echter jammer vind, is dat ik niet kan internetten en bellen tegelijk met Vodafone :(

@hierboven:

Mijn stataus:
4u40 sinds ontkoppeld, 70% over

Mobiel Standby: 28%
Telefoon inactief: 21%
Android-systeem: 19%
WiFi 14%
Spraakoproepen: 12%
Weergave (display in engels) 6%

Display is 40 minuten aangeweest volgens batterijverbruik
14 minuten gebeld
Wifi is 2 uur en 50 mins actief geweest
en inactief is 4 uur

30% is toch best veel, maar goed, WiFi is actief geweest, en dat vreet ook aardig, telefoon is btw volledig Nederlands dankzij CM 5.02 ;)

[ Voor 28% gewijzigd door cypher21 op 20-02-2010 13:00 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
anderhalve dag? mijne is na 2 uur rustig gebruiken al op 80% :S Ik zal wel met een defecte accu zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Laatst online: 22:04
Om de eeuwige twist over het gebruik van Lithium-ion batterijen eens de wereld uit te helpen:
Wikipedia over Lithium-ion accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
cypher21 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:49:
live wallpapers vallen nog wel mee, wat ik merk is dat de batterij thuis nogal snel leeg raakt. Dit komt doordat de telefoon constant overschakeld van slechte 3G naar 2G.

Als ik de telefoon fixed op 2G zet, gaat de batterij STUKKEN langer mee.
Wat ook erg veel batterij vreet is de programma's die op de achtergrond syncen. Mijn mail synct nu om het uur, nieuws e.d. om de 3 uur, en de rest van de programma's syncen nu niet meer automatisch. Batterij gaat ongeveer anderhalve dag mee met vrij intensief gebruik.

Wat ik echter jammer vind, is dat ik niet kan internetten en bellen tegelijk met Vodafone :(

@hierboven:

Mijn stataus:
4u40 sinds ontkoppeld, 70% over

Mobiel Standby: 28%
Telefoon inactief: 21%
Android-systeem: 19%
WiFi 14%
Spraakoproepen: 12%
Weergave (display in engels) 6%

Display is 40 minuten aangeweest volgens batterijverbruik
14 minuten gebeld
Wifi is 2 uur en 50 mins actief geweest
en inactief is 4 uur

30% is toch best veel, maar goed, WiFi is actief geweest, en dat vreet ook aardig, telefoon is btw volledig Nederlands dankzij CM 5.02 ;)
Ik zit de mijne ook fixed op 2G... & Kijk bij jou is je display ook maar 6%... Bij mij is dat 62%!?

Edit: Kan het verschil tussen jou en mij ook liggen door de CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Nipje schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:02:
anderhalve dag? mijne is na 2 uur rustig gebruiken al op 80% :S Ik zal wel met een defecte accu zitten..
Had ik in het begin ook, maar batterij wordt steeds beter, ik heb de telefoon sinds 14 januari, heb wel een aantal keer de batterij helemaal leeg laten lopen, 10 minuten eruit gehaald, en vervolgens zonder de telefoon aan te zetten opgeladen om de batterij opnieuw te calibreren. Misschien dat dit helpt
xeeder schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:07:
[...]

Ik zit de mijne ook fixed op 2G... & Kijk bij jou is je display ook maar 6%... Bij mij is dat 62%!?

Edit: Kan het verschil tussen jou en mij ook liggen door de CM?
Zou niet weten of het de CM is, ik heb het scherm op automatisch dimmen staan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hmm dan zal ik dat eens gaan proberen.

Display staat bij mij trouwens ook alsvolgt:

Display 67%

Ook erg hoog dus :O misschien is dit een van de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Op automatisch dimmen zetten, verhelpt niets. Ik denk dat ik één van de dagen de CM er dan maar eens opzet... Maar zie dat niet echt zitten... Moet ik terug al men apps installeren, etc... En ben bang dat ik iets fout zou doen en men phone bricked zal zijn...

Bij mijn Omnia, heb ik het tientallen keren gedaan, maar de Nexus wil ik niet kwijt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik hierover zou willen zeggen is...pas op dat je niet al te krampachtig omgaat met de levensduur van de batterij door van alles en nog wat uit te schakelen wat normaal het verschil uitmaakt tussen een gewone telefoon en een smartphone. Waarom koop je in vredesnaam zo'n toestel om 'm vervolgens op 2G te zetten? Waarom zou je allerlei functionaliteit uitschakelen? waarom zou je het scherm dermate dimmen dat net niet meer lekker werkt..maar ja..de batterij gaat wel langer mee. Als je anderhalve dag kunt doen met een volle batterij is dat voor menigeen ook onpraktisch. Je moet dan jouw toestel ook ergens anders opladen. Zelf laad ik 'm elke nacht op en de volgende dag kom er vervolgens prima mee door. Daarnaast werkt gegarandeerd geen enkel toestel onder exact dezelfde omstandigheden, procentje meer of minder achtergrondverlichting, betere of slechtere 3G ontvangst, wel of geen goede WiFi ontvangst. Kortom, het is volstrekt zinloos om te roepen dat jouw toestel na 1 uur gebruik nog 81% batterijcapaciteit over heeft daar waar een ander nog 76% heeft...het zegt totaal niets!! Kom je er de dag mee door? prima, houden zo en doe er de dingen mee waarvoor je het toestel hebt aangeschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Voor de mensen die Sense willen draaien.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tL60j3iDgLk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een lader en houder(hoeft niet 2-1 te zijn) voor in de auto. Weet iemand een site waar ik het voor een vriendelijke prijs kan krijgen? (Op deal extreme kon ik geen car charger vinden :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:42:
Ik ben op zoek naar een lader en houder(hoeft niet 2-1 te zijn) voor in de auto. Weet iemand een site waar ik het voor een vriendelijke prijs kan krijgen? (Op deal extreme kon ik geen car charger vinden :S )
Een lader met USB aansluiting kan je over al krijgen.

Als je geduld hebt, dan brengt Google een eigen carkit/houder uit.
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2010/crave/hp/63016900/nexuscar_500x283.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Tenshu schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:24:
Voor de mensen die Sense willen draaien.
[video]
Laten ze nou serieus zien dat de FM antenne werkt? dat vind ik dan wel weer gaaf :)
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste