Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:01:
al dat gemiep over batterij gebruik.. koop dan een blackberry ofzo.. dan heb je geen poespas en lange accuduur.
Bij intensief gebruik van mijn Storm 9500 (vorige phone) van 07:00 tot 22:30 ofzo. Had ik meestal nog 30-40% over. Altijd 3g aan en bluetooth. Maar daar surfte ik niet zoveel mee. af en toe spelletje onder de grote boodschap. :9
Nu met de Nexus surf ik opeens veel meer, beetje vreemd :P Hele dag in gebruik belle-maile-smse-surfe-game ook 3g aanstaan en bluetooth hou ik nu ongeveer hetzelfde over.. misschien ietsje minder. Maar veel scheelt het in ieder geval niet!

Mij hoor je niet klagen, ieder nacht gewoon aan het ladertje en hopla. Ben nog wel aant wachten op de Dock, wanneer zou die eens te verkrijgen zijn in NL? eBay heeft om de een of andere reden mijn account geblocked :? dus dat is geen optie..helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:59
Ik heb even gezocht hoe ik de telefoon kan updaten naar 2.2 en heb wel een site gevonden met instructies.

Echter, de site vermeld ook dat het updaten alleen lukt vanaf versie ERE27 firmware.

Nu heb ik ff gekeken en bij mij staat er EPF30.

Waarschijnlijk zal het dus niet lukken, of is dit bij andere mensen met dezelfde versie als mij wel gelukt? Ik kan het nu niet proberen, zit op me werk, probeer het vanavond wel.

Tevens las ik ook berichten dat versie 2.2 via OTA wordt gedistibueerd. Vraag me af wanneer dat dat hier gaat gebeuren dan, want daar kan ik weer niks over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
davidov2008 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:06:
Nee autosync uitzetten is zéker niet voldoende. Je moet alle dataverbindingen uitzetten. Dat is een beetje lastig zonder app. Ik adviseer APNdroid. Uiteraard moet je die dat wel downloaden over een Wifi verbinding :P

Anders kan je het op deze manier doen: ga via instellingen naar Draadloze netwerken en verbindingen, en dan onderaan naar Mobiele netwerken. Selecteer als eerste 'Alleen 2G gebruiken' (spaart batterij en zolang je nog prepaid hebt heb je toch niets aan 3G) en zorg dat Gegevensroaming toestaan is uitgevinkt. Ga dan naar Namen toegangspunten, klik de actieve aan (iets met KPN), ga naar APN en verander de naam van het toegangspunt in iets onzinnigs en sla wijzigingen op. Eventueel komt er dan nog wel een 3G-icoontje, maar er vindt geen gegevensoverdracht plaats.
Wow, thanx, daar was ik zelf nooit op gekomen :) (dat met die AP).

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:13:
[...]

:o Grapjas, mn Bold 9000 is mogelijk nog beroerder in zn gebruiksduur met de accu dan mn Nexus One.... weet niet hoe dat zit met nieuwere modellen (9500 en 9700) of de Storm series maar die vd Bold 9000 is echt niet om naar huis te schrijven

Overigens red ik precies een volledige dag met de accu in de Nexus, dus normaliter in de avond aan de lader. Vind trouwens ook dat de Nexus wel snel laad van (bijna) leeg naar (zo goed als) vol.
OH :P ik dacht dat de BB's wel zuinig waren... mijn pa heeft de 9700 en die doet er wel een paar dagen over om leeg te raken.. maar hij belt alleen en 3g staat wel aan voor push mail..

maar iig mijn HTC Magic was ook geen zuinigheids koning.. 2,5 max.. (was wel beter dan de N1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Roxors schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:42:
Ik heb even gezocht hoe ik de telefoon kan updaten naar 2.2 en heb wel een site gevonden met instructies.
Echter, de site vermeld ook dat het updaten alleen lukt vanaf versie ERE27 firmware.

Nu heb ik ff gekeken en bij mij staat er EPF30.

Waarschijnlijk zal het dus niet lukken, of is dit bij andere mensen met dezelfde versie als mij wel gelukt? Ik kan het nu niet proberen, zit op me werk, probeer het vanavond wel.
Ik heb het geprobeerd met mn EPF30 en dat werkte niet nee. Verificatie van de update mislukte

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Roxors schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:42:
Tevens las ik ook berichten dat versie 2.2 via OTA wordt gedistibueerd. Vraag me af wanneer dat dat hier gaat gebeuren dan, want daar kan ik weer niks over vinden?
Jazeker, die komt OTA en heeft ook een nieuwere build dan de testversie die online staat, met o.a. verbeteringen ten aanzien van batterij problemen bij sommige gebruikers van de test-Froyo. Wanneer ie precies komt is een beetje onduidelijk: 't zou morgen kunnen zijn, maar ook 4 weken. Google heeft week geleden ofzo gezegd dat Android 2.2 werd gestributeerd naar providers "in de komende weken".

Btw, Volgens mij moet je in ieder geval Vodafone SIM erin hebben om de optie te krijgen, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door davidov2008 op 18-06-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 11:08

duderuud

Sliden is koel

Waarom niet gewoon rooten? Dan kan je kiezen uit wel 10 verschillende Froyo builds. Ik heb vandaag Die Rodriguezstyle 2.3 erop gezet met een custom kernel. Samen met LauncherPro is de N1 echt RETEsnel!

Je kan natuurlijk ook nog de laatste alpha build van de Desire rom erop zetten van Modaco, die is ook erg mooi maar daar zitten wat kleine bugjes nog in.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Omdat ik (a) eerst wil zien hoe Google Android 2.2 bedoeld heeft en (b) m'n telefoon nogal jong is, (c) ik nu niet echt dingen "mis", noch hem "traag" vindt ;) Dat 'k m ga rooten zal vroeg of laat imminent zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door davidov2008 op 18-06-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik heb gisteren mijn nexus one op kunnen halen bij Vodafone :) Tot op heden is het echt een heerlijk (maar wennen) GSM !
Maarrrr, ik als ik heb koppel aan mijn parrot 3200 LS carkit dan wil uitbellen niet lukken, ik hoor dat hij een nummer gaat draaien(over de speakers), maar daarna word er opgehangen.
Nu was ik erachtergekomen dat als je normaal vanuit de GSM gaat bellen en deze aan de CK hangt je op bluetooth kan drukken en dan gaat wek wel goed.
Nu wil ik eigenlijk dan net zoals mijn X1 dat ik gewoon als ik blader vanuit het telefoonboek vanuit de CK, dat hij gewoon gaat bellen enz.
Nu had ik wel gevonden in de instellingen van bluetooth dat daar staan: audio van telefoon , maar hoe ik dit om moet zetten geeeen idee.
Iemand hoor ook "problemen" mee?Of eventueel nog mooier een oplossing ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen ik ga het morgen weer proberen. Wordt me 3e Nexus One. Als deze weer defect is ga ik gillen :(
Update: Het is alweer uitverkocht :')

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
Kicken binnen 24 uur stellen we niet op prijs. GoT is geen helpdesk.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 19-06-2010 11:22 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een vreemd probleempje met WiFi. Ik moet een dynamic IP gebruiken voor een bepaald netwerk, maar daarnaast wil ik ook een DNS server specificeren (de router van dat netwerk deelt die niet uit ofzo).
Dit lijkt helaas niet te kunnen in Android; ik kan alleen een DNS invullen als ik voor 'static ip' kies! |:(

Verder weet ik vrij zeker dat een vriend met een HTC Desire, Flash op zn android 2.1 heeft. Waarom heb ik dat niet met mn nexus?

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 19-06-2010 11:56 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Ja dat klopt, de Desire heeft een Flash Lite engine, maar die isniet zo goed en snel als de Flash die in Froyo (And 2.2) komt. Vergelijking:

HTC Desire (choppy weergave en streamen van www.hulu.com, wat nog geen enkele smartphone gelukt is, lukt niet):
YouTube: HTC Desire Flash Support and Gaming

Nexus One (Froyo testversie: stuk vloeiender, en stream van www.hulu.com lukt):
YouTube: Nexus One Running Hulu via android 2.2 Flash plugin
en vloeiend afspelen van de Flash BBC iPlayer YouTube: Froyo Rooted Nexus One Adobe Flash Enabled HD! (op 5:25 min)

[ Voor 12% gewijzigd door davidov2008 op 19-06-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Zo langzaamaan zijn er toch wat dingen die ik vervelend vind:
- bij radio streaming apps stopt de muziek zodra het scherm uitgaat (ik heb de wifi-saving settings al aangepast, helpt niet). Tot nu toe 2 apps met hetzelfde probleem.
- Bij verscheidene websites werkt het niet om bijv een mp3tje op te slaan of aan afbeelding op te slaan. Bij MP3tjes gebeurd er gewoon niets, bij afbeeldingen (via het menu dat je krijgt door lang erop te drukken) krijg ik een wel het download venster, maar vervolgens mislukt het.

Via mn PC gaat het opslaan van afbeeldingen en mp3s wel gewoon. Ook als ik mn user agent switch naar een Nexus telefoon. Raar toch? Opera mini lijkt er soms minder last van te hebben. Maar die wil ik niet gebruiken aangezien het vol andere bugs zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 19-06-2010 15:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 15:51:
- bij radio streaming apps stopt de muziek zodra het scherm uitgaat (ik heb de wifi-saving settings al aangepast, helpt niet). Tot nu toe 2 apps met hetzelfde probleem.
Lees mijn ervaringen. Vind je als je wat terug scrollt. Ik zou hem terugbrengen want dat is een (software)fout van HTC/Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Naja, ik wacht wel eerst op froyo...

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 19-06-2010 17:16 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:13:
[...]

Lees mijn ervaringen. Vind je als je wat terug scrollt. Ik zou hem terugbrengen want dat is een (software)fout van HTC/Google.
Menesis schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 15:51:
Ja moet wel een softwarefout zijn, als de WiFi-verbinding actief is, moet ie namelijk uberhaupt niet uit gaan, ook niet met je telefoon sleepstand. Ofwel, radio streamen zou ook gewoon moeten werken zonder dat je die Wifi-energiebeheer instelling aanpast (doet het bij mij iig prima: Wifi gaat alleen uit als het niet gebruikt wordt in sleepstand).

Btw; waarom zijn jullie zo geinteresseerd in thuis radio streamen via je wifi? Dan kan je toch gewoon je stereo aanzetten (kabel) of je pc/laptop (internetradio)? Lijkt me wat gezonder voor je Nexus accu (tenzij ie gedockt is) :P Als je op pad bent kan ik het wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er is een nieuwe froyo update uit :)

MMmmmm Froyo

[ Voor 55% gewijzigd door Snake op 19-06-2010 21:47 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstersmurf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-06-2010
Hoi,

FF een vraagje.. Maatje van mij heeft i-tunes vol muziek staan...
Kan ik dat via een kabel afspeelbaar op mijn nexus one krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davidov2008 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:20:
[...]

[...]

Ja moet wel een softwarefout zijn, als de WiFi-verbinding actief is, moet ie namelijk uberhaupt niet uit gaan, ook niet met je telefoon sleepstand. Ofwel, radio streamen zou ook gewoon moeten werken zonder dat je die Wifi-energiebeheer instelling aanpast (doet het bij mij iig prima: Wifi gaat alleen uit als het niet gebruikt wordt in sleepstand).

Btw; waarom zijn jullie zo geinteresseerd in thuis radio streamen via je wifi? Dan kan je toch gewoon je stereo aanzetten (kabel) of je pc/laptop (internetradio)? Lijkt me wat gezonder voor je Nexus accu (tenzij ie gedockt is) :P Als je op pad bent kan ik het wel begrijpen.
Ik luister voordat ik ga slapen altijd even naar de radio.
Nu lees ik dat een nieuwe update uit is gekomen met "Overall, it appears the update is very small and fixes some wireless network and keyboard issues." Zou dat het probleem oplossen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja zoiets moeten ze wel met software kunnen oplossen lijkt me. Ik ga mn nexus daar iig niet voor terugbrengen. Ik luister inderdaad ook hooguit als ik een boekje lees ofzo.

@ monstersmurf: gaat volgens mij niet zomaar, maar hier staat hoe het kan. Ik heb het niet helemaal doorgelezen.

Maar toch ben ik nog niet helemaal tevreden met android: hij staat nu op NL maar soms wil ik ook in het engels typen (smsje bijv). Dan wordt alles steeds naar het Nederlands verbeterd. Is er geen snelle manier om van taal te wisselen? Ik heb geen zin om steeds naar instellingen te gaan om daar de invoertaal te veranderen. Volgens mij kun je met HTC sense wel snel van taal wisselen.

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 20-06-2010 13:13 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een snelle vraag. Ik wilde in eerste instantie een losse Nexus One gaan kopen omdat ik veel slechte verhalen hoor over de internetbundel van Vodafone. Dan daar een los T-Mobile of Ben abonnementje bij, waar dataverkeer onbeperkt is. Nu de Nexus er is vind ik de prijs van de Nexus met abonnement stukken interessanter, scheelt al snel 250 euro in 2 jaar tijd.

Nu is mijn vraag dus: hoe gaat Vodafone nu werkelijk om met het dataverbruik? De verhalen die ik hoor zijn wisselend, sommigen streamen de hele dag door en hebben nooit een probleem en anderen roepen weer dat je vrij snel moet bijbetalen. Ik gebruik mijn telefoon zowel zakelijk als privé en ontvang veel documenten als ik onderweg ben. Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe gaat dat in z'n werk? Bij Telfort word je afgesloten en dat kan ik bijvoorbeeld echt niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone is vrij soepel. Data maakt geen drol uit. Ik haal complete albums binnen via ftp over 3g, tether veel en stream veel radio. Nooit problemen mee gehad. Vodafone zal overigens eerst altijd waarschuwen voordat ze je gaan chargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Deel 3 geopend => Google Nexus One [deel 3] "web meets phone"

Mag ik een Moderator verzoeken om een slotje?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Menesis schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:11:
Maar toch ben ik nog niet helemaal tevreden met android: hij staat nu op NL maar soms wil ik ook in het engels typen (smsje bijv). Dan wordt alles steeds naar het Nederlands verbeterd. Is er geen snelle manier om van taal te wisselen? Ik heb geen zin om steeds naar instellingen te gaan om daar de invoertaal te veranderen. Volgens mij kun je met HTC sense wel snel van taal wisselen.
Je kunt het HTC toetsenbord ook op de N1 installeren, dan is het een kwestie van de volumeknop indrukken als het toetsenbord in beeld staat om snel tussen 2 talen te wisselen (vooraf in te stellen op NL en EN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Monstersmurf schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:10:
Hoi,

FF een vraagje.. Maatje van mij heeft i-tunes vol muziek staan...
Kan ik dat via een kabel afspeelbaar op mijn nexus one krijgen ?
Kan heel simpel, gewoon doubleTwist installeren, mooiste music player die er is voor Android. Synct prima met iTunes en doubleTwist (soort iTunes uitbreiding) op je pc.

[ Voor 8% gewijzigd door davidov2008 op 20-06-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Heeft iemand al de final van adobe flash kunnen installeren? ik zie hem niet in de market? (N1 met 2.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dijkhuis schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:02:
Heeft iemand al de final van adobe flash kunnen installeren? ik zie hem niet in de market? (N1 met 2.2)
staat gewoon in de market hoor
"flash player 10.1 BETA"

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOfferijns
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 13:08
cypher21 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:25:
[...]

staat gewoon in de market hoor
"flash player 10.1 BETA"
Hij heeft het dus over de final, waarschijnlijk naar aanleiding van het nieuwsartikel dat Adobe zijn flash nu officieel gaat uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ach, niet goed gelezen :)

Ga er van uit dat ze de BETA dan gewoon omdopen in FINAL en dat je een update via de market krijgt.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOfferijns
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 13:08
Ja lijkt me ook ja.
Ben benieuwd of er nou nog (kleine) aanpassingen zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik heb sinds vanochtend een probleem met mijn in-call speaker. Het volume staat helemaal op vol maar ik hoor de andere lijn echt heeel zacht (bijna overstaanbaar) terwijl alle volume's gewoon op vol staan.

Ook al geprobeerd opnieuw op te starten en even de batterij eruit gehaald. Blijft helaas hetzelfde (kwaliteit is wel gewoon goed dus lijkt niet op iets wat kapot is, of wel? Maar gewoon heel erg zacht).

Toevallig een bekend probleem en/of oplossing bekend?

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis

Mixed Reality dev

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste