Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vertel dan eerst eens wat je gevonden hebt in die reviews, waarom je vragen nog niet beantwoord zijn en waar je specifiek nog over twijfelt. Het is namelijk niet de bedoeling dat jij hier een lijstje met vragen neerplempt en dat wij daar antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:03
Ik zal mijzelf quoten en erbij zetten wat ik weet.
Ik switch vaak van telefoon en ben dat nu zat. Wil nog 1 keuze maken en dat moet een goede zijn! :-)
Ik post mijn vraag uit het Desire topic hier ook maar eens aangezien ik twijfelde tussen de Desire en de N1.

Android lonkt voor de 4e keer naar mij :)
De Magic, Hero en de Legend (allen HTC) hebben al als telefoon dienst gedaan.
Mijn laatste ervaring met de Legend was niet zo positief.
Daarom de volgende vragen:

- Valt de internetverbinding soms/geregeld weg? In het begin waren er problemen, die zijn inmiddels opgelost. Toch zie ik dit graag bevestigd door Tweakers hier.

- Valt de wifi verbinding soms/geregeld weg? Niets over gevonden op de N1. Wel had ik hier last van met mijn Legend.

- Hoe is de gesprekskwaliteit? Momenteel ben ik verwend met de E72 icm noise cancellation. De Legend vond ik geen uitblinker in een drukke omgeving. Daarnaast klonk de andere kant van de lijn een beetje schel danwel vervormd. Ik weet dat de N1 noise cancellation heeft, maar is die ook goed. Ik lees tegenstrijdige verhalen en vind dit het belangrijkste punt van een telefoon.

- Hoe zit het met die paarse gloed? In reviews lees ik hier alleen over. In gebruikerservaringen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Roodey schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:15:
Ik zal mijzelf quoten en erbij zetten wat ik weet.
Ik switch vaak van telefoon en ben dat nu zat. Wil nog 1 keuze maken en dat moet een goede zijn! :-)

[...]
De 3G verbinding is bij mij nog nooit zomaar weggevallen, dit is/was vooral een probleem in de US waar ze nog 10 jaar achter lopen met GSM's en het bereik over het algemeen slecht is. Als hij wegvalt is het een kwestie van ontvangst (in the middle of nowhere).

WiFi valt bij mij nooit weg, waar ik ook verbinding maak (afhankelijk van signaalsterkte natuurlijk, alles boven de 1 streep is stabiel).

Gespreks kwaliteit is prima, maar ik merk geen noemens waardig verschil met een iPhone of simpele Nokia 6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Heb hem vandaag gehaald :)

Hij is in het echt nog mooier dan ik dacht! Moest volgens het boekje eerst opladen voordat ik hem aan doe, dus hij hangt nu aan de oplader (durf niet van het boekje af te wijken :P). Vanmiddag maar ff mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:56
Boekje? Welk boekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Haha idd. Boekje van 1 mini-pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ik heb een beetje zitten spelen met de nexus. Heel mooi ding!

Wel staat mijn batterij na 7-8 sinds het opladen al op 36% :S

Hebben jullie ook dat als je wifi met de widget aanzet, dat hij dan wel wifi aanzet, maar dat hij niet automatisch verbind met een router/hotspot, maar pas als je zelf naar instellingen toe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Na "7-8"? Uur bedoel je? Hij was 100% toen je hem van de lader haalde neem ik aan? Ja, als je er flink mee gaat spelen krijg je hem wel in 11 uur leeg, dat is bekend. Bij normaal gebruik (elke dag beetje Wifi, Bluetooth, uurtje internetten, uurtje muziek luisteren, halfuurtje bellen, paar sms'jes en push mail aan) zou je wel 2 dagen moeten halen (2e dag 's avonds aan de lader). Tja, de uitvinder van de een accu met dubbele capaciteit per kubieke centimeter (en niet veel hoger soortelijk gewicht) wordt multimiljardair ;) Tot die tijd blijft het met laders sjouwen voor smartphones. Het is ook een beetje opletten geblazen hoe nauwkeurig de capaciteit gemeten wordt, je hebt echt telefoons die 3x sneller van 40 naar 0 gaan dan van 100 naar 60.

[ Voor 12% gewijzigd door davidov2008 op 12-06-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
2 dagen???
ik heb de telefoon sinds 14 januari, maar hij ligt echt iedere avond aan de lader hoor.
Soms red ik nog niet eens 1 dag met de batterij! Als ik een feest bezoek, en fotos/video's maak, dan ben ik blij dat ik een reserve batterij in de zak heb zitten

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

cypher21 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 03:09:
2 dagen???
ik heb de telefoon sinds 14 januari, maar hij ligt echt iedere avond aan de lader hoor.
Soms red ik nog niet eens 1 dag met de batterij! Als ik een feest bezoek, en fotos/video's maak, dan ben ik blij dat ik een reserve batterij in de zak heb zitten
Ik moet zeggen dat ik er ook niet 2 dagen mee kan doen, maar aan het einde van de avond heb ik nog wel 30% a 40% over ondanks redelijk veel gebruik (lezen, bellen, sms-en, e-mail, gtalk altijd aan).

Waar je wel op moet letten volgens mij is dat je sommige programma's niet laat draaien, ik heb het idee (ik weet et niet zeker) dat als ik bijvoorbeeld google maps aanzet en dan op de home knop klik (en dus niet echt weg klik met de back) dat hij meer batterijen eet. Verder natuurlijk nooit onnodig Wifi en GPS aan, soms, als ik weet dat ik er lang mee moet doen zet ik zelfs 3G uit als ik em niet gebruik (dat scheelt echt veel). Zeker als je in een omgeving bent met slecht 3G bereik gaat hij anders constant naar 3G zoeken (dat heb ik tenminste begrepen) en vreet hij echt batterijen!

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Bij allaboutphones doen ze altijd een praktijkbatterijtest: http://www.allaboutphones...-10/Google-Nexus-One.html

Bovendien is het batterijverbruik geslonken met de updates sinds januari. Aan het eind van de dag 30-40% overhebben zou je dan een normaal verbruikscijfer kunnen noemen. Ik ken eigenlijk geen smartphone die het echt goed 2 dagen uithoud met intensief gebruik, en ja, dat krijg je natuurlijk wel snel als je zoveel functies in 1 apparaat propt. "Zelfs" over de iPhone 3GS is bij introductie veel ophef geweest over de accuduur. Als je de 3GS ervaringen nu op internet leest, lijken de prestaties gelijk met wat bop bij zijn Nexus ervaart: 's ochtends van de lader, en 's avonds <30%.

[ Voor 54% gewijzigd door davidov2008 op 13-06-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
zit er op de Vodafone NL Nexus One ook de Nederlandse taal? kan je het toetsenbord in het Nederlands spellingcheck/woordsuggestie laten doen? heb de vraag al aan Vodafone Klantenservice gesteld, maar die weten het niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
bop schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er ook niet 2 dagen mee kan doen, maar aan het einde van de avond heb ik nog wel 30% a 40% over ondanks redelijk veel gebruik (lezen, bellen, sms-en, e-mail, gtalk altijd aan).

Waar je wel op moet letten volgens mij is dat je sommige programma's niet laat draaien, ik heb het idee (ik weet et niet zeker) dat als ik bijvoorbeeld google maps aanzet en dan op de home knop klik (en dus niet echt weg klik met de back) dat hij meer batterijen eet. Verder natuurlijk nooit onnodig Wifi en GPS aan, soms, als ik weet dat ik er lang mee moet doen zet ik zelfs 3G uit als ik em niet gebruik (dat scheelt echt veel). Zeker als je in een omgeving bent met slecht 3G bereik gaat hij anders constant naar 3G zoeken (dat heb ik tenminste begrepen) en vreet hij echt batterijen!
Ja ik heb wel hele slechte internet ontvangst in mijn huis (altijd g, nooit 3g). Dus misschien dat hij idd constant loopt te zoeken. Hoe kan ik de 3g uitzetten? Bij mn Hero had ik een widget, en kon ik ook bij draadloze instellingen een vinkje uitzetten. Op de nexus kan ik die optie niet vinden.

@ferjan: Ja woordenboek enzo is gewoon NL. Maar de spraakherkenning is wel engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boontje88
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:57
bartos88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:26:
Hoe kan ik de 3g uitzetten? Bij mn Hero had ik een widget, en kon ik ook bij draadloze instellingen een vinkje uitzetten. Op de nexus kan ik die optie niet vinden.
Dit zit onder Settings -> Wireless & network settings -> Mobile networks -> Use only 2G networks
Ik gebruik zelf een widget/shortcut hiervoor uit de market: 2G-3G OnOff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
boontje88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:49:
[...]

Dit zit onder Settings -> Wireless & network settings -> Mobile networks -> Use only 2G networks
Ik gebruik zelf een widget/shortcut hiervoor uit de market: 2G-3G OnOff
Ik bedoelde eigenlijk hoe kan ik mobiel internet helemaal uitzetten (voor als ik naar bed ga ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:40

Flipm0de

geen

Zie de US versie nu een stuk goedkoper staan als los toestel en erg geinteresseerd!

Ben alleen een beetje op zoek naar de nadelen van een US versie. Kom met zoeken niet heel ver.

Garantie kan een issue zijn (het was niet duidelijk of je, bijv via vodafone, garantie kan claimen). Al koop je het toestel natuurlijk gewoon bij een NL winkel dus die zal verantwoordelijk zijn

Taal is uiteraard engels. T9 NL zal wel via een ander toetsenbord te krijgen zijn

Multitouch, zou via een update beschikbaar zijn in oa de browser, maps. Geld dit niet voor games?

Nog andere dingen om rekening mee te houden?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Flipm0de schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:17:
Zie de US versie nu een stuk goedkoper staan als los toestel en erg geinteresseerd!

Ben alleen een beetje op zoek naar de nadelen van een US versie. Kom met zoeken niet heel ver.

Garantie kan een issue zijn (het was niet duidelijk of je, bijv via vodafone, garantie kan claimen). Al koop je het toestel natuurlijk gewoon bij een NL winkel dus die zal verantwoordelijk zijn

Taal is uiteraard engels. T9 NL zal wel via een ander toetsenbord te krijgen zijn

Multitouch, zou via een update beschikbaar zijn in oa de browser, maps. Geld dit niet voor games?

Nog andere dingen om rekening mee te houden?
Werkt ie dan wel met GSM? Daar ondersteunen ze toch alleen CDMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

bartos88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:41:
[...]

Ja volgens mij wel. Er hebben meer mensen geimporteerd. Al ben ik nu sterk aan het twijfelen om toch voor een 3gs te gaan. Jaja, draaikont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bartos88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:41:
[...]

Onder andere T-Mobile en AT&T maken in de Verenigde STAten ook gebruik van GSM en UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Pricewatch staat de nexus one tekoop voor 409 euro klopt dit wel ?? Het is nog goedkoper dan de Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:24:
Bij Pricewatch staat de nexus one tekoop voor 409 euro klopt dit wel ?? Het is nog goedkoper dan de Desire
Op de desbetreffende sites waarnaar gelinkt wordt ook. Gaat wel om de US versie. Vandaar mijn vragen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
bartos88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:03:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk hoe kan ik mobiel internet helemaal uitzetten (voor als ik naar bed ga ofzo.)
als je de AAN/UIT knop ingedrukt houdt krijg je de optie voor airplane mode (weet niet hoe dat in NL heet) en dan zet'ie alle radio's uit, dus ook de telefoon

ferjan

ps welke software-versie staat er op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
ferjan schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:09:

ps welke software-versie staat er op het toestel?
2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:24:
Dat is zelfs nog goedkoper dan de ex BTW prijs van Vodafone: http://www.vodafone.nl/sh...le-Nexus-One-/sku51390064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:59
Sinds het weekend ben ik ook in het bezit van de Nexus One.

De telefoon bevalt uitstekend, alles werkt lekker snel. Behalve dan internet. Ik heb het Vodafone Web+SMS pakket, en als ik dan internet via 3g, dan is 70kb/s de max die ik heb gehaald. Niet echt om over naar huis te schrijven dus. Indien ik via WiFi internet is alles wel lekker snel. Nu vraag ik me af of ik gewoon pech heb met 3g, dat ik gewoon slechte ontvangst heb, of dat er iets anders aan de hand is? Iemand met meer ervaring op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:01
Ik zie hem inderdaad voor 408 euro, heeft iemand toevallig navraag gedaan of dit wel klopt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Voor die prijs gaat de Nexus One in Duitsland ook over de toonbank maar dan de Vodafone branded versie. Daar is hij daarentegen wel op voorraad en ik denk er sterk over om hem uit Duitsland te bestellen.
Ik neem aan dat de taal aan te passen is en de firmware gewoon upgradable is zonder op Vodafone te hoeven wachten, kan iemand mij dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Ik ben benieuwd of die accesoires voor de Nexus nu ook beschikbaar worden in NL. Ik zou heel graag die dock willen hebben. Voorwaarde is natuurlijk wel dat 'ie ongeveer even duur is als in de VS. Zal wel 30 euro worden ipv dollar, maar daar kan ik nog mee leven.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:38

Sorbo

Uw hulp in huis!

Richard_AFC schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:30:
Ik zie hem inderdaad voor 408 euro, heeft iemand toevallig navraag gedaan of dit wel klopt??
Bij gsmwijzer zeggen ze: "Actuele status: dit product is nog niet beschikbaar, verwacht onbekend". Ga er dus maar niet van uit dat die binnenkort komt, deze vermelding zal wel iets te maken hebben met de geruchten dat de N1 in nederland geintroduceerd zou worden (van een tijdje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
Sinds zaterdag in het bezit van een Google Nexus One.
Moest mijn abo verlengen en mijn huidige BB Storm was aan zijn einde gekomen.

Na veel telefonisch gezeik met de VF medewerkers ben ik toch maar naar een VF store gegaan. Deze konden mij wél de telefoon aanbieden, godzijdank!

Na twee dagen gespeeld te hebben ben ik uiterst tevreden met de N1! Heb nog niet gedurfd om er een andere ROM op te zetten oid. Had wel gekeken naar de Froyo update echter zou ik daar de NL taal toch gaan missen.

Minpuntje is inderdaad de snelheid met internet, deze is echt behoorlijk traag merk ik. Op WiFi werkt alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Roxors schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:13:

De telefoon bevalt uitstekend, alles werkt lekker snel. Behalve dan internet. Ik heb het Vodafone Web+SMS pakket, en als ik dan internet via 3g, dan is 70kb/s de max die ik heb gehaald. Niet echt om over naar huis te schrijven dus. Indien ik via WiFi internet is alles wel lekker snel. Nu vraag ik me af of ik gewoon pech heb met 3g, dat ik gewoon slechte ontvangst heb, of dat er iets anders aan de hand is? Iemand met meer ervaring op dit gebied?
Ik heb op 3g max 110KB/s gehaald oid. Maar ik heb het alleen nog maar in mijn huis getest, waar ik slechte optvangst heb (meestal staat er alleen een g ipv 3g of h). Bij g haal ik maar iets van 5KB dacht ik :(

EDIT: Was vergeten te zeggen dat ik ook vodafone bel+web+sms heb.

[ Voor 3% gewijzigd door bartos88 op 14-06-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boontje88
Roxors schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:13:

Ik haal op dit moment 39Kbit/s (4.9 Kbyte/s) in een gebied waar ik ook amper gewoon kan bellen. De telefoon geeft een Signal strength van -103dBm aan. Als ik in Rotterdam ben haal ik vaak makkelijk 2Mbit/s (256Kbyte/s) en dan werkt internet gewoon heerlijk.

Ik gebruik ook Vodafone Web+SMS en denkt dat de lage snelheden echt door het netwerk komen. Ik gebruik al jaren Vodafone en met andere telefoons heb ik ook altijd flinke gebieden gehad waar ik erg weinig signaal ontvang. Maar, als je eenmaal op een plek bent met goed bereik dan loopt internet wel lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

Bedankt voor de tip, tommy. Ik heb er ook maar eentje in de stad gehaald, nadat VF me nog steeds niet via de telefoon of de website verder konden helpen.

Hij hangt nou nog aan de lader :P

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem zojuist opgehaald in de winkel, via de webshop duurde het te lang ;-).
Hij ligt nu in de oplader. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

De Nexi schieten als paddestoelen uit de grond nu in Nederland. Werd een keer tijd.

Ik moet zeggen dat van alle smartphones die ik tot nu toe gehad heb deze toch het kortst meegaat met een volle batterij. Dat is erg jammer. Ik heb het idee dat SetCPU ook niet echt uit maakt, aangezien Android de CPU al zelf terugclocked. Zou hier nou niks op te verzinnen zijn?

Voor de rest is het een topding.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind hem nu al helemaal geweldig! Vraagje: Hoe kan ik ervoor zorgen dat een radio applicatie in de achtergrond blijft draaien met bijvoorbeeld WiFi, want nu sluiten ze allemaal automatisch af als die gaat slapen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
heeft iemand een tip hoe ik die mooie blauwe driehoek van Google Maps Navigation (uit het menu van de Nexus One) bijvoorbeeld op de Legend kan krijgen? (die heeft mijn vrouw)...THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die is er gekomen na een update van Google Maps. Is die van je vrouw up2date? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40

Apoca

Array Technology Industry

Is de Nexus bij VF in NL branded :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Snake schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:05:
Die is er gekomen na een update van Google Maps. Is die van je vrouw up2date? :)
hmhm...effe checken...ik dacht van wel...i'll be back...

Jep...die is up to date...maar toch geen mooi blauw driehoekje...op de foon!
Maar zoals gezegd ...dat is de Legend...
Even checken op de Tattoo.... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door JudgeTreve op 14-06-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn legend heeft het blauwe navigatie icoontje gewoon al sinds de vorige gmaps update..

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een radio applicatie via 3G laat lopen, dan werkt het goed. Waarom werkt dat niet goed met WiFi? Killed hij de WiFi verbinding als de slaapstand aan gaat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Apoca schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:22:
Is de Nexus bij VF in NL branded :?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:25:
Als ik een radio applicatie via 3G laat lopen, dan werkt het goed. Waarom werkt dat niet goed met WiFi? Killed hij de WiFi verbinding als de slaapstand aan gaat? :(
Klopt, hij sluit die, Wifi verbruikt nu eenmaal veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
kunnen de nieuwe Nexus bezitters eens kijken wat het versienummer, etc. van hun speelgoed is? in --> settings --> about phone (weet niet wat het in het Nederlands is) staat:

Firmware version
Baseband version
Kernel version
Build number

ben best benieuwd namelijk of dit een nieuwere ROM is dan de US-versie

dank!

f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:10:
[...]

Klopt, hij sluit die, Wifi verbruikt nu eenmaal veel :)
Is daar geen oplossing voor? Want ik gooi hem natuurlijk in de oplader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boontje88
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:15:
[...]

Is daar geen oplossing voor? Want ik gooi hem natuurlijk in de oplader....
Dat kun je inderdaad instellen: Settings -> Wireless & networks -> Wi-Fi settings. Dan op de Menu button en dan Advanced -> Wi-Fi sleep policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
ferjan schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:55:
kunnen de nieuwe Nexus bezitters eens kijken wat het versienummer, etc. van hun speelgoed is? in --> settings --> about phone (weet niet wat het in het Nederlands is) staat:

Firmware version
Baseband version
Kernel version
Build number

ben best benieuwd namelijk of dit een nieuwere ROM is dan de US-versie

dank!

f
Heb onderstaande gegevens van XDA:

Builld: EPF30
Baseband: 32.26.00.24U_4.04.00.03_2
Kernel: 2.6.29-01117-g4bc62c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb afgelopen weekend ook een N1 gehaald! ik kom van een HTC Magic met een 2.1 cyanogen Rom en het grappige is.. is dat er weinig verschil zat tussen die 2 telefoons.. het enige is dat de N1 veel sneller is met alles en mooier scherm.. en wat ik vooral heel handig vind is de sensor die ziet dat je je oor op het toestel zet! dan gaat het schermpje uit.. ahh das echt super want bij de Magic was dit niet.

maar ik heb een vraagje.. is het bij de Nexus ook zo dat je batterij steeds beter word na verloop van tijd?. want bij de Magic was het in het begin echt belabberd.. maar na 2 maanden deed ik er echt 2,5 dag mee.. maar nu met mijn nexus is het weer matig te noemen.. ik haal denk ik net 1 dag... dus wie heeft er ervaring mee? of die in verloop van tijd beter word?

Builld: EPF30
Baseband: 32.26.00.24U_4.04.00.03_2
Kernel: 2.6.29-01117-g4bc62c

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boontje88 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:17:
[...]

Dat kun je inderdaad instellen: Settings -> Wireless & networks -> Wi-Fi settings. Dan op de Menu button en dan Advanced -> Wi-Fi sleep policy
thanks!!!!!! :D je maakt me blij met je oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Weet iemand of er een manier is om nederlandse TTS te downloaden? (voor navigatie)
Hij staat er bij niet tussen maar hoorde dat het bij de desire wel kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens ook of er al dockingstations aanwezig zijn waar ik me N1 in kan doen als ik ga slapen? Zo ja, waar te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Heb zelf de officiele dock bij mijn N1 gekocht. Heerlijk apparaatje.
Nu kan je hem denk ik het beste via ebay kopen of wachten tot hij hier officieel uitkomt gezien Vodafone hem binnenkort hier gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penetrator schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:57:
Weet iemand of er een manier is om nederlandse TTS te downloaden? (voor navigatie)
Hij staat er bij niet tussen maar hoorde dat het bij de desire wel kon...
Heb er hier de standaard Froyo op staan. Daar zat dus ook standaard Nederlandse spraak in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:35:
[...]

Heb er hier de standaard Froyo op staan. Daar zat dus ook standaard Nederlandse spraak in...
?? Ik heb er zelf ook Froyo op staan. De telefoon staat verder wel op engels. Kon bij de TTS opties geen nederlands vinden?

Heb jij je telefoon met MoreLocale op Nederlands gezet dan ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Penetrator op 15-06-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penetrator schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:16:
Heb zelf de officiele dock bij mijn N1 gekocht. Heerlijk apparaatje.
Nu kan je hem denk ik het beste via ebay kopen of wachten tot hij hier officieel uitkomt gezien Vodafone hem binnenkort hier gaat verkopen.
Zal dit ook goed zijn? http://www.mobilesupplies...le-nexus-one-p-11062.html
En dan nog een kleine vraag, ik zie allemaal iconen linksboven, bijvoorbeeld als ik een SMS heb gehad, maar als ik hem gelezen heb blijft die staan, ik gebruik Handcent SMS, zelfde geldt voor exchange eigenlijk. Gaat dat niet automatisch weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boontje88 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:17:
[...]

;( te vroeg gejuicht, zowel bij Radio.nl als Radiotime gaat de stream uit na ongeveer 5 seconden als die in slaapstand gaat. Sleep policy gewijzigd naar nooit, maar dat werkt ook niet.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Zal dit ook goed zijn? http://www.mobilesupplies...le-nexus-one-p-11062.html
En dan nog een kleine vraag, ik zie allemaal iconen linksboven, bijvoorbeeld als ik een SMS heb gehad, maar als ik hem gelezen heb blijft die staan, ik gebruik Handcent SMS, zelfde geldt voor exchange eigenlijk. Gaat dat niet automatisch weg?
Let wel dat dit waarschijnlijk gebruik maakt van de microUSB connector en niet de dockconnector.
Hij zal ook geen verbinding maken met de speakers.

Maar als dat je niet stoort denk ik een prima dng voor op je nachtkast. (Al is ie foeilelijk imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boontje88
ferjan schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:09:
[...]

als je de AAN/UIT knop ingedrukt houdt krijg je de optie voor airplane mode (weet niet hoe dat in NL heet) en dan zet'ie alle radio's uit, dus ook de telefoon
Je hebt dan alleen wel dat je telefoon helemaal niet meer bereikbaar is. Dus ook niet om gebeld te worden/sms te ontvangen.
Ik heb zojuist geupdate naar Froyo (FRF50) en hier is onder het Mobile network settings een instelling bijgekomen om data access over mobile network aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penetrator schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:40:
[...]

?? Ik heb er zelf ook Froyo op staan. De telefoon staat verder wel op engels. Kon bij de TTS opties geen nederlands vinden?

Heb jij je telefoon met MoreLocale op Nederlands gezet dan ofzo?
Ik heb met MoreLocale 2 inderdaad de instellingen op NL gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg zojuist een bericht van HTC:

Dear *, Thank you for contacting us. In regards to wifi issue,I can help you with that. We tested our device in the support center and when the device goes to the sleep mode with the same settings that you have done and works fine with no stops. We beleive that could be a software issue with your device and we recommend to try a hard reset to refresh the OS. If this deosnt work then contact us to book in your device for repair. I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required. Thank you for contacting HTC. Best regards,

Ik kan het me alleen niet voorstellen dat het aan me toestel ligt. Kan iemand dit verifiëren dat WiFi stopt nadat de telefoon gaat slapen? Of is dat verholpen met 2.2?

Update: Heb het toestel ingepakt en gaat morgen weer naar huis. Jammer van dit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Je hebt het toestel ingepakt? Je gaat hem opsturen naar HTC?
We tested our device in the support center and when the device goes to the sleep mode with the same settings that you have done and works fine with no stops.
Als HTC het heeft getest, lijkt 't me dat het gewoon niet hoort. Beetje raar als ze dit zouden "liegen", dus mogelijk ligt het inderdaad aan het toestel. Heb je een hard reset geprobeerd zoals voorgeschreven? Anders zou ik ze een mailtje sturen dat je nog even wacht op Froyo en wanneer het probleem daarmee niet is opgelost, dat je 'm dan ter reparatie aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harde reset is uitgevoerd. Werkt ook niet. Ik ga morgen eerst langs de Vodafone winkel met mijn support ticket (uitgeprint). Ik ruil hem liever om dan dat ik hem 3 weken kwijt ben.
Heb ze ook gevraagd met welke versie ze dit hebben getest.

Heeft niemand hier last van? Dat je dus een radio applicatie start met WiFi en dat je dan even drukt op de uitknop zodat de telefoon gaat slapen en dat de stream na ongeveer 10/15 seconden stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Nee, ik maak er regelmatig gebruik van en bij mij blijft de stream gewoon aan, zelfs met de instelling dat WiFi automatisch uit gaat (bespaar stand). Lijkt me dus niet helemaal in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Bobman schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:26:
Nee, ik maak er regelmatig gebruik van en bij mij blijft de stream gewoon aan, zelfs met de instelling dat WiFi automatisch uit gaat (bespaar stand). Lijkt me dus niet helemaal in orde...
Heb jij een 'grijs' toestel? Of gewoon bij Vodafone gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Import ja, ik heb 'm al een tijdje. Ik gebruik 'A Online Radio' met WiFi of 3G, en dan stream ik dat via BT naar m'n dock. Maar als HTC zelf al zegt dat het niet is zoals het hoort, zou ik 'm gewoon opsturen als Froyo niet helpt. Updaten naar Froyo is heel makkelijk en gewoon binnen de garantie (geen root nodig), waarom probeer je dat niet even?
*Verder via DM*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me geen strak plan aangezien ik hem dan niet meer terug kan brengen. Welke Dock heb jij? Kun je me is een link sturen ben er ook naar op zoek.
En waar kan ik 2.2 downloaden die er zo op kan? :) Heb me al rot gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:39:
Lijkt me geen strak plan aangezien ik hem dan niet meer terug kan brengen. Welke Dock heb jij? Kun je me is een link sturen ben er ook naar op zoek.
Zie mijn post hier: davidov2008 in "[ABO] Google Nexus One - Aankoop- en lev..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:39:
Ik zou hier eens beginnen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686326
Er staat een paar pagina's terug in dit topic ook een soort van handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 10:12
Heb de Nexus nu sinds februari in gebruik maar ik krijg hem met geen enkele mogelijkheid verbonden met mijn bluetooth in de auto.

Heb een Peugeot 207 waar bluetooth inzit, dus geen parrot mogelijkheid. Andere telefoons verbind die makkelijk, maar deze Nexus One pakt die absoluut niet. Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en opgelost gekregen?

Zit nu continue met de oordopjes in, wat geen groot probleem is, maar als de functionaliteit aanwezig is moet je hem ook kunnen gebruiken. :)

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Heb je het toestel korter dan 8 dagen geleden binnen gekregen?
Dan kan je altijd nog proberen het te gooien op een DOA (Dead On Arrival). Aangezien hij het vanaf het moment dat je 'm gekocht hebt niet goed gedaan heeft, kan je gelijk een nieuw toestel meenemen. Ik weet niet hoe de VF winkel ermee omgaat, maar officieel hoort dit zo te gaan. Dan hoef je 'm niet op te laten sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Heb mijn nexus nu net 2 dagen - het is mijn eerste smartphone dus het is allemaal nog even wennen maar tot nu toe is het super! :D

Het enige wat mij verbaasde was het ontbreken van een media player en divx/xvid codecs. Ik heb nu mVideoPlayer geinstalleerd maar die kan ook geen divx/xvid afspelen, en daardoor moet ik nu altijd eerst mijn videos omzetten naar een ander formaat (mbv Handbrake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15-09 16:18
Sinds gisterenavond kan mijn news & weather app/widget geen verbinding meer krijgen. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:52:
[...]

Heb je het toestel korter dan 8 dagen geleden binnen gekregen?
Dan kan je altijd nog proberen het te gooien op een DOA (Dead On Arrival). Aangezien hij het vanaf het moment dat je 'm gekocht hebt niet goed gedaan heeft, kan je gelijk een nieuw toestel meenemen. Ik weet niet hoe de VF winkel ermee omgaat, maar officieel hoort dit zo te gaan. Dan hoef je 'm niet op te laten sturen. :)
Heb hem 3 dagen in bezit. Merk ook dat de bluetooth af en toe hapert in de auto. Verbinding steeds verbroken zegt me Parrot.
Ben wel benieuwd naar het docking station met bluetooth ondersteuning, op ebay kan ik niets vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:08:
[...]

Heb hem 3 dagen in bezit. Merk ook dat de bluetooth af en toe hapert in de auto. Verbinding steeds verbroken zegt me Parrot.
Ben wel benieuwd naar het docking station met bluetooth ondersteuning, op ebay kan ik niets vinden :)
Ik zeg: gelijk ermee terug gaan en een nieuwe eisen! Dit is een gevalletje DOA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels terug met een nieuw toestel, helaas hetzelfde probleem... Als ik hem in slaapstand duw dan nokt ie er mee. Zou het nou door Android 2.1 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:55:
Ben inmiddels terug met een nieuw toestel, helaas hetzelfde probleem... Als ik hem in slaapstand duw dan nokt ie er mee. Zou het nou door Android 2.1 komen?
Heb gisteren even getest met de mijne.
Standaard 2.1 rechstreeks uit de winkel
Radio.nl app gedraait via WiFi

Wanneer ik hem "uit" druk blijft hij spelen en ook als ik gewoon wacht totdat hij hier vanzelf in gaat.. geen problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Mijn Nexus komt aan t eind van deze middag binnen (VF webshop), 'k zal dan snel even de WiFi radio functionaliteit testen in sleep-stand ;)

En Keystore, heb je het ook al geprobeerd op andere/meerdere Wifi netwerken? Aangezien anderen hier geen last van hebben en 2 telefoons die het niet goed doen... tja, die kans lijkt wel klein.
-GSF-JohnDoe schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:37:
Heb mijn nexus nu net 2 dagen - het is mijn eerste smartphone dus het is allemaal nog even wennen maar tot nu toe is het super! :D

Het enige wat mij verbaasde was het ontbreken van een media player en divx/xvid codecs. Ik heb nu mVideoPlayer geinstalleerd maar die kan ook geen divx/xvid afspelen, en daardoor moet ik nu altijd eerst mijn videos omzetten naar een ander formaat (mbv Handbrake).
Grote kans dat die ondersteuning er komt met Gingerbread (Android na 2.2). Iemand enig idee hoe het zit met de CPU/GPU (en dus accu) gebruik van xvid versus MP4 (h.264) op een smartphone-platform? Verder is MP4 wel compacter, wel zo handig als je er niet een +16GB mSD in hebt zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door davidov2008 op 17-06-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet ik het ook niet meer. WiFi van mij even op onbeveiligd gezet, maar dat werkt ook niet. Zolang het scherm aan is werkt die goed, als die uitgaat is het meteen over... Zowel verbonden met stroom als zonder.
Gekke is dat mijn Iphone wel gewoon goed werkt....:s

Update: WiFi blijft wel aan zie ik en als ik hem weer wakker maak gaat die verder...
Update2: Andere WiFi geprobeerd van de buren (onbeveiligd) werkt ook niet. Denk dat ik hem gewoon terugbreng en een nieuwe haal bij Vodafone Hoofddorp maandag.
Update3: Ben blijkbaar niet de enige: http://forum.xda-develope...ghlight=wifi+sleep+policy

Baal als een stekker, vind het een mooie telefoon! :'(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Ah wat kut man. Heb mijne net binnen gekregen ( :D ), en met Wifi streamt Radio.nl probleemloos als t scherm uitgaat, heb niet eens de Wifi sleep policy of wat dan ook veranderd, gewoon zo uit de doos. Raar hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik zit nog te twijfelen tussen deze en de HTC Legend.
Ik wil graag een beetje een stevige telefoon, dus de vraag aan jullie, hoe voelt de telefoon aan?

Btw, ik wil ze zelf ook nog een keer vergelijken in de winkel, maar wil het ook van jullie weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Lee245 op 17-06-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Lee245 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:41:
Ik zit nog te twijfelen tussen deze en de HTC Legend.
Ik wil graag een beetje een stevige telefoon, dus de vraag aan jullie, hoe voelt de telefoon aan?
Voor de stevigheid zal ik als ik jou was maar even langs een vodafone winkel gaan. Heb ik net ook gedaan en mijn god wat een geweldig toestelletje! :D
Voelt zeer stevig/degelijk aan en 't ziet er allemaal super strak uit. Beetje jammer dat ik nog een abo heb lopen en m'n vriendin deze ook wilt hebben, maareh... wow!

Als ik zou moeten kiezen tussen de legend en deze, is de vraag vooral of je een kleiner/smaller toestel wilt waar je wat van de schermgrootte inlevert of een toestel met een groter scherm, betere processor en waar de updates sneller van uitkomen. Qua degelijkheid zijn er weinig verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Is de Nexus One van Vodafone (los toestel 479) echt zo goedkoop...hoe kan dat? Is die dan ook simlock vrij...? Ik begrijp er niks meer van...

Oh ja...de Legend voelt wel heel stevig aan (die heeft mijn vrouw) maar als hij per ongeluk valt raakt hij net zo makkelijk beschadigd als de Nexus One...

Ik vind de toestellen niet goed te vergelijken...De Legend is klein, handzaam, lekker koud en ziet er erg goed uit. De Nexus is groter, voelt heel anders aan, maar heeft wel een mooi groot scherm en geen SENSE...

[ Voor 57% gewijzigd door JudgeTreve op 17-06-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Nu online
JudgeTreve schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:04:
Is de Nexus One van Vodafone (los toestel 479) echt zo goedkoop...hoe kan dat? Is die dan ook simlock vrij...? Ik begrijp er niks meer van...

Oh ja...de Legend voelt wel heel stevig aan (die heeft mijn vrouw) maar als hij per ongeluk valt raakt hij net zo makkelijk beschadigd als de Nexus One...

Ik vind de toestellen niet goed te vergelijken...De Legend is klein, handzaam, lekker koud en ziet er erg goed uit. De Nexus is groter, voelt heel anders aan, maar heeft wel een mooi groot scherm en geen SENSE...
Bedankt voor de antwoorden. In principe zijn die toestellen gewoon simlockvrij. Een groot minpunt van de Nexus One is toch wel de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Lee245 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor de antwoorden. In principe zijn die toestellen gewoon simlockvrij. Een groot minpunt van de Nexus One is toch wel de accuduur.
In principe simlock vrij...? hmhm....trouwens de Legend van mijn vrouw ligt net zo vaak aan de oplader als mijn Nexus... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Nu online
JudgeTreve schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:53:
[...]

In principe simlock vrij...? hmhm....trouwens de Legend van mijn vrouw ligt net zo vaak aan de oplader als mijn Nexus... 8)
En hoe vaak is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Ik denk dat we een gemiddelde halen van 1.5 dagen... 8)

ennuh...dat in principe is nog wel een beetje vaag.... :)

[ Voor 13% gewijzigd door JudgeTreve op 17-06-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Nu online
JudgeTreve schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:01:
[...]

Ik denk dat we een gemiddelde halen van 1.5 dagen... 8)

ennuh...dat in principe is nog wel een beetje vaag.... :)
Vrij vaak dus... Ik ga binnenkort nog maar even langs The Phone House.

Als je het zeker wil weten moet je even Vodafone mailen/bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
JudgeTreve schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:04:
Hij was eerst zo duur in Nederland omdat hij uit Amerika moest komen met grijze import. De prijs die je nu betaald is gewoon de prijs in dollars + marge voor Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Lee245 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:04:
[...]

Vrij vaak dus... Ik ga binnenkort nog maar even langs The Phone House.

Als je het zeker wil weten moet je even Vodafone mailen/bellen :P
Ik denk dat als je die mooie dock van de Nexus er bij koopt dat je het helemaal niet erg vindt dat hij daar snachts instaat...
En laten we eerlijk zijn, als je die dingen intensief gebruikt dan is een dag vooruit kunnen met de batterij toch voldoende...? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
marteltor schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:39:
Sinds gisterenavond kan mijn news & weather app/widget geen verbinding meer krijgen. Meer mensen last van?
Mijne kan wel verbinding krijgen, maar hij update niks meer :S Hij zegt gewoon "Locatie vaststellen" en "Laden", maar er verandert niks. Zijn wij de enigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Nee, mijn widget doet ook raar. Opeens veranderen de thema's, sommige tabs vallen weg. Soms wil hij helemaal niks laden. Denk dat het hier om een Froyo-bug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Flying Bobman schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:48:
Nee, mijn widget doet ook raar. Opeens veranderen de thema's, sommige tabs vallen weg. Soms wil hij helemaal niks laden. Denk dat het hier om een Froyo-bug gaat.
Ik heb geen froyo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Sinds gisteren heb ik hem. Omdat mn abo bij VF pas maandag ingaat zit ik nu op KPN prepaid. Echter werd de 3g voor 1 sec. gebruikt, meteen 50 cent weg haha!

(Hij is dus zeker simlock vrij via Vodafone!)

Is er een manier om internetgebruik via je sim helemaal uit te zetten? Ik heb wel het synch icoontje uitgezet, maar toch popt het 3G icoontje afentoe op.
Verder froyo proberen te installeren, maar verificatie mislukte. Goed, ik wacht wel op de update.
Al met al erg tevreden met dit apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 18-06-2010 10:04 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Flying Bobman schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:48:
Ik draai al een maandje Froyo en heb geen problemen gehad met die app. Viel me wel op dat hij erg veel batterij vreet, boven de 10% terwijl ik er niet eens gebruik van had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al dat gemiep over batterij gebruik.. koop dan een blackberry ofzo.. dan heb je geen poespas en lange accuduur.

dit soort telefoons moeten gewoon iedere nacht aan de oplader.. en als je je batterij goed opvoed dan kan je er met normaal gebruik 2 dagen mee doen..

het is gewoon een smartphone ding.. iphone, en alle android toestellen gaan vaak niet langer mee dan 2 dagen.. bij matig tot normaal gebruik.. so live with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Menesis schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:03:
Sinds gisteren heb ik hem. Omdat mn abo bij VF pas maandag ingaat zit ik nu op KPN prepaid. Echter werd de 3g voor 1 sec. gebruikt, meteen 50 cent weg haha!

(Hij is dus zeker simlock vrij via Vodafone!)

Is er een manier om internetgebruik via je sim helemaal uit te zetten? Ik heb wel het synch icoontje uitgezet, maar toch popt het 3G icoontje afentoe op.
Verder froyo proberen te installeren, maar verificatie mislukte. Goed, ik wacht wel op de update.
Al met al erg tevreden met dit apparaat.
Nee autosync uitzetten is zéker niet voldoende. Je moet alle dataverbindingen uitzetten. Dat is een beetje lastig zonder app. Ik adviseer APNdroid. Uiteraard moet je die dat wel downloaden over een Wifi verbinding :P

Anders kan je het op deze manier doen: ga via instellingen naar Draadloze netwerken en verbindingen, en dan onderaan naar Mobiele netwerken. Selecteer als eerste 'Alleen 2G gebruiken' (spaart batterij en zolang je nog prepaid hebt heb je toch niets aan 3G) en zorg dat Gegevensroaming toestaan is uitgevinkt. Ga dan naar Namen toegangspunten, klik de actieve aan (iets met KPN), ga naar APN en verander de naam van het toegangspunt in iets onzinnigs en sla wijzigingen op. Eventueel komt er dan nog wel een 3G-icoontje, maar er vindt geen gegevensoverdracht plaats.
bartos88 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:34:
[...]

Mijne kan wel verbinding krijgen, maar hij update niks meer :S Hij zegt gewoon "Locatie vaststellen" en "Laden", maar er verandert niks. Zijn wij de enigen?
Deze app heeft 't twee dagen niet gedaan, inmiddels lijken de servers het weer te doen, iig voor Android 2.1

@hierboven: 10% batterij? Dat is wel extreem. Hoe vaak ververst die van jouw dan?

[ Voor 17% gewijzigd door davidov2008 op 18-06-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:01:
al dat gemiep over batterij gebruik.. koop dan een blackberry ofzo.. dan heb je geen poespas en lange accuduur.
:o Grapjas, mn Bold 9000 is mogelijk nog beroerder in zn gebruiksduur met de accu dan mn Nexus One.... weet niet hoe dat zit met nieuwere modellen (9500 en 9700) of de Storm series maar die vd Bold 9000 is echt niet om naar huis te schrijven

Overigens red ik precies een volledige dag met de accu in de Nexus, dus normaliter in de avond aan de lader. Vind trouwens ook dat de Nexus wel snel laad van (bijna) leeg naar (zo goed als) vol.

[ Voor 17% gewijzigd door martincm op 18-06-2010 11:15 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
^ Ja dat heb je met moderne Li-Ions, van 90 naar 100% duurt zeker even lang als van 20 naar 80, dat komt omdat ie rond 85-90% de piekspanning van de accu heeft bereikt en ie op pure amperes moet opladen.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste