Ik heb een vraag over het updaten van de EPG via XMLTV.
Ik draai tvheadend 3.9.22xx met
DVB-S en
DVB-C. De epg die meegezonden wordt met de zenders werkt op zich goed, maar is niet altijd heel recent. Vooral praatprogramma als Pauw en RTL Late Night krijgen pas op de dag zelf hun info ('de gasten zijn...'), en via tvgids.nl is die info te vinden. Via
DVB wordt dat echter niet bijgewerkt.
Vandaar dat ik dacht XMLTV voor tvgids.nl te gebruiken. Ik heb tv_grab_nl.py werken voor een stuk of 10 zenders die dat soort programma's uitzenden. (Klopt het dat de laatste versie uit 2012 komt?) Maar standaard doet hij met elke update niks met aangepaste programma's, maar gebruikt de info die hij al gecachet heeft - info die dus 2-3 dagen oud is. Helpt het allemaal nog niet.
Kan je op een makkelijke manier dat script laten weten welke zenders (of welke categorieën etc.) niet gecachet moeten worden? Nu laat ik hem elke run eerst de complete cache leegmaken (via --clear-cache 1), maar dat heeft ontzettend veel extra queries op tvgids.nl tot gevolg, wat ik het liefst wil voorkomen. Niet leuk voor die server, maar vooral niet voor mijn tvheadend, want het duurt dan een uur.
Thanks!