[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-04 22:30
Anoniem: 37479 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:34:
Is er al een datum bekend wanneer de AT5ION - Deluxe verkrijgbaar is?
Ik ben namelijk zeer geinteresseerd, fanless icm een ssd win7.
Ik merk namelijk een beperking in mijn Syno 209+II als webserver zijnde. (voor de rest een perfect ding)

Of zou ik beter naar een ander alternatief kunnen kijken?
Ik heb de niet deluxe versie en het is een geweldig ding. Werkt uitstekend.
Hou wel in je achterhoofd dat de totale passieve koeling geen optie is.
Je hebt wel een case fan nodig. Op mijn blog kan je zien hoe ik het heb opgelost.
Ik had geen nood aan een deluxe, gewoon een picoPSU bestellen ;-)
http://htpcbuild.wordpress.com

Twitter iCouchPotato

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
groennom schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:03:
[...]

Dat is zeker een optie, vind het alleen lastig om "op papier" een systeem samen te stellen die stil is... In het verleden (5 jaar terug) ook zelf een "stil" systeem samengesteld en dat werkte niet, maakte echt nog veel teveel lawaai. In mijn beleving is zo'n kastje wel stil (of je kunt dit in ieder geval onderzoeken via reviews of bezoek aan winkel) omdat het een standaard systeem is...
Eentje die het wel is: een Mac Mini. 1 van de beste HTPC's die er zijn qua hardware. Wel Windows erop zetten, want OS X en TV tuners is geen goede combi. Alleen die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Hallo,
ik wil een ion systeem in elkaar zetten om daar xbmclive op te draaien.
Dit is op dit moment mijn keuze
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 103,64€ 103,64
1Sandisk Cruzer Micro U3 8GB Zwart€ 19,50€ 19,50
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 24,-€ 24,-
1Antec ISK 300-150€ 70,16€ 70,16
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 37,65€ 37,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 254,95

Wat ik mij afvraag:
- deze kast is er ook met een 65 watt voeding, zou dat voldoende zijn ?
- Iemand ervaring met deze kast, zijn er betere/stillere alternatieven (niet duurder) ?
- Ik neem aan dat deze kast een externe voeding heeft maar ik kan niets vinden over de aansluitingen ervan,
past deze op dit moederboard ?

En even iets anders, bestaan er al ion boards die hd audio kunnen doorgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 19:49
Volgens mij ligt dat laatste meer aan de drivers en software. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet :).

Kan best zijn dat bv. het A330ION platform het niet kan, maar de nieuwere ION2 platformen (meestal ook met de nieuwere Atom processor) wel :).

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er wordt denk ik gedoeld op Dolby True HD / DTS HD en dat kan een ION 330 chipset niet weergeven. Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden waar jij gezien hebt dat ION2 dat wel kan? HD audio weergave staat bij de specificaties van zowel ION alsook ION2 maar daarmee wordt geen True HD e.d. bedoelt.
eymey schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:18:
Volgens mij ligt dat laatste meer aan de drivers en software. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet :).

Kan best zijn dat bv. het A330ION platform het niet kan, maar de nieuwere ION2 platformen (meestal ook met de nieuwere Atom processor) wel :).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:15
Superfly04 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:39:
Hallo,
#ProductPrijsSubtotaal
1Sandisk Cruzer Micro U3 8GB Zwart€ 19,50€ 19,50
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 24,-€ 24,-
1Antec ISK 300-150€ 70,16€ 70,16
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 37,65€ 37,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 254,95

Wat ik mij afvraag:
- deze kast is er ook met een 65 watt voeding, zou dat voldoende zijn ?
- Iemand ervaring met deze kast, zijn er betere/stillere alternatieven (niet duurder) ?
- Ik neem aan dat deze kast een externe voeding heeft maar ik kan niets vinden over de aansluitingen ervan,
past deze op dit moederboard ?

En even iets anders, bestaan er al ion boards die hd audio kunnen doorgeven ?
1) ja, 65 watt zou ook genoeg zijn. Helemaal als je er geen HDD's in hangt (maar ook met 1 of 2 2,5" HDD's zou het genoeg zijn)
2 en 3) Check even de revieuw van de 65-watt versie, staan ook foto's van de voeding op.

Overigens, je weet dat op de A330ION normaal geheugen moet, dus geen SODIMM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:03:
Er wordt denk ik gedoeld op Dolby True HD / DTS HD en dat kan een ION 330 chipset niet weergeven. Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden waar jij gezien hebt dat ION2 dat wel kan? HD audio weergave staat bij de specificaties van zowel ION alsook ION2 maar daarmee wordt geen True HD e.d. bedoelt.
Dolby TrueHD en DTS HD zijn lossless formaten. nVidia had geen zin om de licensie daarvoor te betalen, dus de ION/ION2 stuurt de audio in een ander lossless formaat (7.1 LPCM) over HDMI. Dus precies dezelfde audio kwaliteit, maar niet in hetzelfde formaat. Vgl Apple Lossless/WMA Lossless/FLAC/WAV. Allemaal precies dezelfde audio, maar in een ander formaat. Dus ja, de ION/ION2 doet "HD Audio", maar geen Dolby TrueHD of DTS HD.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 17-09-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Oke, dus voor de duidelijkheid, een ion boardje is wel in staat 7.1 audio naar mijn denon 1910 te versturen in lpcm formaat. Is de denon dan ook in staat om de af te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hardware-lover schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:03:

[...]
Ik zei "kan best zijn". Ik weet het dus ook niet zeker. Sterker, het is eigenlijk ook wel een vraag van mij. Het gaat me ook niet zozeer over het weergeven (als in zelf decoderen). Passthrough via de HDMI zou al genoeg zijn (m'n homecinema receiver kan het namelijk wel decoderen). En dat is info die ik mis of waarvan ik me afvraag of dat onderscheid gemaakt wordt als iemand zegt dat het wel of niet kan.
tripkip schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:35:
[...]

Ik heb de niet deluxe versie en het is een geweldig ding. Werkt uitstekend.
Hou wel in je achterhoofd dat de totale passieve koeling geen optie is.
Je hebt wel een case fan nodig. Op mijn blog kan je zien hoe ik het heb opgelost.
Ik had geen nood aan een deluxe, gewoon een picoPSU bestellen ;-)
http://htpcbuild.wordpress.com
heb je blog wel eens gelezen: Erg leuk :) .Echter, nog 1 vraag die ik daar niet heb kunnen terugvinden:

Heb je het stroomverbruik van het bord icm. je PicoPSU al eens gemeten? In Idle en tijdens bv. het afspelen van een film?

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 17-09-2010 14:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:35:
[...]

Ik zei "kan best zijn". Ik weet het dus ook niet zeker. Sterker, het is eigenlijk ook wel een vraag van mij. Het gaat me ook niet zozeer over het weergeven (als in zelf decoderen). Passthrough via de HDMI zou al genoeg zijn (m'n homecinema receiver kan het namelijk wel decoderen). En dat is info die ik mis of waarvan ik me afvraag of dat onderscheid gemaakt wordt als iemand zegt dat het wel of niet kan.
Passthrough via HDMI doet ION dus *niet* (daarvoor moest nl door nVidia een licensie betaald worden), hij decodeert het eerst. Als je versterker 7.1 LPCM audio als input accepteert (check je handleiding dus) is er dus niks aan de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 17-09-2010 21:08 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:58
Ik meld me ook maar even in dit topic. Omdat mijn Asus A6Va de geest gegeven heeft zoek ik een oplossing waarbij ik het SODIMM-geheugen en de 2,5 inch harde schijf kan gebruiken :).

Het systeem hoeft géén 1080P te draaien, mijn tv is HD-Ready en zal op korte termijn niet worden vervangen. Daarnaast gebruik ik geen externe versterkers, of in ieder geval geen bijzondere. Gewoon een 5.1 uitgang/SPDIF of audio over hdmi is prima.

Ik heb twee reepjes 512MB DDR2 geheugen over, en een 60GB 7200RPM IDE schijf. Daarnaast heb ik nog een Intel Wireless kaartje eruit gehaald en de slimline dvd-speler, maar ik vermoed dat ik die niet kan gebruiken. En dat hoeft ook niet, wél zal de HTPC een draadloze verbinding moeten hebben.

Onderstaande heb ik als basis samengesteld, de eerste heb ik op basis van Osiris zijn post gedaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Procase Noah CRS3988B-80€ 75,01€ 75,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,65

En dan heb ik deze nog geselecteerd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Point of View ION-MB330€ 116,56€ 116,56
1Thermaltake VL52021N2E€ 51,80€ 51,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 168,36

Hebben jullie nog tips waarvan je zegt van; als je dit gaat gebruiken kun je beter dat gebruiken?

Het gaat mij er voornamelijk om dat het een goedkope pc is dus een beetje stil kan downloaden (nieuwsgroepen) en 720p kan afspelen :)

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 08:33

TLa

Die harde schijf ga je niet meer kunnen gebruiken vrees ik, alle atom-bordjes hebben enkel Sata aansluitingen.

• Eddos
Mja, met convertertjes e.d kun je er altijd wel wat van maken natuurlijk.
Maar goed, dat zijn we tzt wel, misschien hang ik er ook wel iets anders in.

Het is wel de uitdaging om zoveel mogelijk ' oude' hardware te gebruiken.

• eymey
Dreamvoid schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:04:
[...]

Passthrough via HDMI doet ION dus *niet* (daarvoor moest nl door nVidia een licensie betaald worden), hij decodeert het eerst. Als je versterker 7.1 LPCM audio als input accepteert (check je handleiding dus) is er dus niks aan de hand.
Ok... thanks voor de uitleg :). Dat decoderen... wordt dat door de ION bordjes ook al gedaan? Of alleen door ION2?

Verder dan maar eens uitzoeken of daar voor XBMC onder Linux (met Alsa) ook al iets voor is :). 7.1 LPCM audio moet m'n versterker wel aan kunnen dacht ik.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Superfly04 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:39:
Hallo,
Eddos schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:59:
Ik meld me ook maar even in dit topic. Omdat mijn Asus A6Va de geest gegeven heeft zoek ik een oplossing waarbij ik het SODIMM-geheugen en de 2,5 inch harde schijf kan gebruiken :).

Het
Modbreak:Voor advies over samenstelling en aanschaf: [BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

Hier gaan we inhoudelijk verder met de discussie over ION.

[/evileye] :P

[ Voor 39% gewijzigd door Edmin op 18-09-2010 23:32 ]

• Eddos
Oja, is ook zo.
Sorry Ed_L :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-04 15:54
mijn ION maakte ook een hoog piep geluid, beetje heen-en-weer gemaild met ASrock en ook ik heb een nieuwe fan gehad!
nu is mijn HTPC zo stil, dat ik in de bios t blauwe ledje van de powerknop maar weer aan heb gezet O+

ik heb er vandaag de liveCD van xbmcfreak erop geknalt, briljant gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 13:57
Ik heb een Asrock ION330, en probeer digitale audio te krijgen ivm Logitech Z-5500. Ik heb er nu Windows XP op draaien en ben via de officiële site van Asrock erachter gekomen dat je geen digitale audio kunt krijgen in Windows XP:

Answer:ION330 can support Dolby Digital 5.1, DTS 5.1 and LPCM 7.1 only under Windows® Vista™ or later version.

Nu vroeg ik mij af of er absoluut geen manier is om in XP digitale audio te krijgen door middel van 1of andere plugin? En anders is zo'n Asrock ion330 sterk genoeg voor Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Yonah schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:45:
mijn ION maakte ook een hoog piep geluid, beetje heen-en-weer gemaild met ASrock en ook ik heb een nieuwe fan gehad!
nu is mijn HTPC zo stil, dat ik in de bios t blauwe ledje van de powerknop maar weer aan heb gezet O+

ik heb er vandaag de liveCD van xbmcfreak erop geknalt, briljant gewoon!
Dat hoge piepgeluid waar iedereen het over heeft bij de Asrock-apparaten, watvoor piepje is dat?

Mijn Asrock A330ION maakt namelijk ook een piepgeluid als je de fan op een lagere snelheid zet in de bios, maar dat geluid lijkt eerder van het moederbord af te komen... Is een soort elektronisch piepje wat klinkt als een spanningsconverter die het een beetje moeilijk heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 08:06
hardware-lover schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:47:
Interessante testinfo en prijzen in $.
Er worden diverse systemen met elkaar vergeleken.

[...]
In DE is ie al leverbaar voor 210 Euro. Ik ga er 1 bestellen aankomende week.
http://www.preisroboter.de/ergebnis25413478.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Leverbaar nog niet:
Verfügbarkeit:
Ist bestellt und im Zulauf.

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:57
Blu-ray schijven op de Asrock 330HT?

Mensen, hoe spelen jullie blu-ray schijven af op de Asrock? Ik heb Powerdvd 10 Ultra en Arcsoft Total Media Theater Platinum 3 geprobeerd, maar de films blijven stotteren (zowel AVC als VC1 blu-rays). Uiteindelijk toch maar weer mijn oude vertrouwde Mediaplayer Classic Homecinema het zaakje laten afspelen en dat loopt zonder stotteren van de film. Om dit werkend te krijgen moet je wel weer eerst Anydvd HD geinstalleerd hebben om de schijf te "deblokkeren". Het probleem is echter dat je alleen de main movie kunt selecteren. Het menu blijft ongebruikt helaas. Heeft iemand een oplossing?

Mooie presentatie?

Mocht mijn oplossing de beste zijn: hoe krijgen we het anderzijds toch mooi op het TV scherm, ook voor de andere video's op mijn harde schijf (mkv's en avi's)? Ik doel op een makkelijke en mooie presentatie van de filmposter en informatie over de film. XBMC ben ik mee gestopt, alhoewel de Live versie prima liep, maar ik wil gewoon snel in Windows zitten. Ik heb wat moviemanagers (bv. Extreme moviemanager) geprobeerd, maar echt geweldig ziet dat niet uit. Of heb ik een mooie over het hoofd gezien? En werkt die IMDBlookup met een rechterklik op de muis ook (nog) in Windows 7 64 bit? Ik zoek dus een mooie manier om de films op mijn tv te laten zien (inclusief informatie over de film en de filmposter). Een manier die verder ook niet weer extra beslag legt op mijn CPU/GPU. De mkv's laten nu bijvoorbeeld een lelijk icoon zien en daarnaast laat mijn verkenner een lelijk gelijkgenaamde .tbn (front cover) zien (ik kom nog van de oude xbox).

Alvast bedankt.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28

Arfman

Drome!

Een mooie manier om films te presenteren is XBMC.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MediaPortal of XBMC ... meer is er niet helaas :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:57

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

hansie18 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 05:24:
Blu-ray schijven op de Asrock 330HT?

Mensen, hoe spelen jullie blu-ray schijven af op de Asrock? Ik heb Powerdvd 10 Ultra en Arcsoft Total Media Theater Platinum 3 geprobeerd, maar de films blijven stotteren (zowel AVC als VC1 blu-rays).
Ik gebruik powerdvd onder windows 7 media center, en dit draait goed. Ik heb wel een Kingston v 60gb sdd en 4gb ddr2 800 erin zitten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar een ion en su2300 oplossing als htpc, zal dit voldoende zijn om netjes een multi tuner setup te draaien van b.v. anysee 30tc

[ Voor 14% gewijzigd door [RNMC] Viper op 29-09-2010 16:58 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00
Yonah schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:45:
Ik lees hier en daar meer berichten dat een van de fans in de Asrock ION 330 nogal luidruchtig is. Geldt dit alleen voor de ION 330HT, of ook voor de originele ION 330? Verschil tussen die 2 is naast ontbreken van de IR ontvanger de analoge 5.1 uitgang op de 330 vs. analoge 7.1 uitgang op de 330HT.

• hardware-lover
  • Niet online
Een gedeelte uit de test waarnaar hierboven ergens gelinkt wordt geeft de volgende info;

"Nvidia's ION chipset makes HD video playback on Atom-based systems a breeze but such machines are poor in overall speed and responsiveness. Pairing ION with a dual core Intel CULV processor results in a staggering performance increase."
ViperTPR schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:16:
[...]

Ik gebruik powerdvd onder windows 7 media center, en dit draait goed. Ik heb wel een Kingston v 60gb sdd en 4gb ddr2 800 erin zitten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar een ion en su2300 oplossing als htpc, zal dit voldoende zijn om netjes een multi tuner setup te draaien van b.v. anysee 30tc

Testing, one, two ...

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 20:51
Hier gebruik ik op de Asrock ION330-HT ook Cyberlink PowerDVD 10 om BD af te spelen. Het gaat inderdaad niet vlekkeloos (af en toe een glitch en wat korrelig beeld), maar toch prima te doen.

Mijn setup:
Audio/video over HDMi
4gb DDR2 dual-channel
64gb Samsung SSD
Windows 7 Professional x32
Meest recente DirectX 9
Meest recente Nvidia chipset, audio en video drivers
Meest recente Realtek HD audio drivers
Meest recente bios versie (instelling video memory op 512mb fixed, memory boost enabled)
Cyberlink PowerDVD h/w acc. ingeschakeld

Overigens gebruik ik voor DVD's etc. het fantastische XMBC (Dharma beta2) met h/w acc. Helemaal te gekke combinatie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rookie no. 1 op 29-09-2010 21:36 ]

• JePe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2024
rookie no. 1 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:31:
Hier gebruik ik op de Asrock ION330-HT ook Cyberlink PowerDVD 10 om BD af te spelen. Het gaat inderdaad niet vlekkeloos (af en toe een glitch en wat korrelig beeld), maar toch prima te doen.

Mijn setup:
Audio/video over HDMi
4gb DDR2 dual-channel
64gb Samsung SSD
Meest recente DirectX 9
Meest recente bios versie (instelling video memory op 512mb fixed, memory boost enabled)

Overigens gebruik ik voor DVD's etc. het fantastische XMBC (Dharma beta2) met h/w acc. Helemaal te gekke combinatie ;)
Probeer maar eens TotalMedia Theatre 3 op een ION, die loopt vlekkeloos, ook voor BD. PowerDVD is vanaf versie 7 alleen maar slechter geworden naar mijn mening, is echt een onstabiel prut product.

Beam me up Scotty...

• hardware-lover
  • Niet online
Bovenstaande kan ik beamen, TMT3 doet het erg goed. Het gedeelte over PowerDVD als zijnde een prutproduct gaat me iets te ver, zo ver reiken mijn ervaringen niet. Ik gebruik genoemd product enkel i.c.m. BR-images en niet met het afspelen van BR-schijven. TMT3 wordt bij mij als externe player binnen MediaPortal gebruikt.

[ Voor 87% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2010 09:32 ]

Testing, one, two ...

• hansie18
rookie no. 1 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:31:

Mijn setup:
Audio/video over HDMi
4gb DDR2 dual-channel
64gb Samsung SSD
Meest recente DirectX 9

Rookie, bedankt voor je antwoord. Wat is af en toe een glitch? Hoe vaak is dat? Ik heb nog altijd 2gb geheugen en geen SSD. Ik was daar aan het denken, maar als je dan nog altijd af en toe een glitch hebt, moet ik misschien toch afzien van een dure hardware update. Ik kom er even niet meer uit, ook omdat anderen wel vloeiende weergave aangeven van blu-ray schijven.

• rookie no. 1
De stopwatch heb ik er niet bijgehouden ;) zo af en toe zie je gewoon even dat bewegingen niet geheel vlekkeloos lopen. Ik vind mezelf redelijk precies (lang niet zo als echte audio/video-fielen) en ik vind het prima te doen. De ruis in sommige scenes vallen me meer op. Zoals gezegd hierboven kan het dus ook aan Cyberlink PowerDVD liggen en is misschien Total Media Theatre 3 Platinum een betere keuze.

Afgezien van dat het nauw luistert op een ION-platform of HD-video goed loopt, denk ik dat als je nog een beetje fine-tuned een geweldig HTPC-tje hebt voor het geld en stroomverbruik. HD tv-tuner(s) aansluiten zit er alleen niet in, dat schijnt toch teveel CPU-power te vragen.

Gezien de prijzen van SSD's aan het zakken zijn en 2x2gb DDR2 ook niet spectaculair te noemen is, denk ik dat dat juist een goede investering is i.p.v. het apparaat aan de kant te schuiven.

• hansie18
rookie no. 1 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:04:
De stopwatch heb ik er niet bijgehouden ;) zo af en toe zie je gewoon even dat bewegingen niet geheel vlekkeloos lopen. Ik vind mezelf redelijk precies (lang niet zo als echte audio/video-fielen) en ik vind het prima te doen. De ruis in sommige scenes vallen me meer op. Zoals gezegd hierboven kan het dus ook aan Cyberlink PowerDVD liggen en is misschien Total Media Theatre 3 Platinum een betere keuze.

Afgezien van dat het nauw luistert op een ION-platform of HD-video goed loopt, denk ik dat als je nog een beetje fine-tuned een geweldig HTPC-tje hebt voor het geld en stroomverbruik. HD tv-tuner(s) aansluiten zit er alleen niet in, dat schijnt toch teveel CPU-power te vragen.

Gezien de prijzen van SSD's aan het zakken zijn en 2x2gb DDR2 ook niet spectaculair te noemen is, denk ik dat dat juist een goede investering is i.p.v. het apparaat aan de kant te schuiven.
Bedankt Rookie, ik zal dit weekend eens goed nadenken over een eventuele hardware update, ook omdat anderen (zie boven) zonder zo'n update blu-ray schijven zonder stotteren aan het lopen krijgen. Boven heb je het nog over update van vanalles en nog wat software-matig; dat ga ik ook nog eens doorlopen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Is er hier al iemand die een Shuttle XS35GT heeft? Ik wacht nog op de volledig uitgevoerde versie, maar als iemand hem hier al heeft, wat zijn je ervaringen en is de dvd drive eventueel los te kopen en zelf in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
hier wat meer hands-on ervaringen met de XS35GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Ik ga binnenkort een Asrock ION330HT-BD barebone aanschaffen en aansluiten met een Sony 40EX711 LED tv.
Als ram en ssd heb ik de volgende uitgekozen voor de Asrock.

- Kingston KVR800D2N5K2/4G, 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2x2GB)
- OCZ Solid State Drive Onyx - 64GB - 2.5inch

Gaat dit werken en is de opslagruimte voldoende?

Ik denk dat ik nl Netbook Ubuntu Linux ga installeren icm XMBC. Zoals ik gelezen heb zal de bijgeleverde remote controller na installeren van Asrock's linux remote driver, werken.
Windows 7 Home 64bit zal ik misschien installeren om bluray te kunnen afspelen, aangezien dat niet makkelijk gaat in Linux. Liefst installeer ik helemaal geen W7 natuurlijk.

Ik vraag me af of ik nog een keyboard en muis nodig heb nadat ik Linux/Windows7 heb geinstalleerd. Kan ik via de remote controller alles opstarten/uitzetten? Ik wil dus nadat ik hem aanzet direct in XMBC user interface komen en direct met de remote controller kunnen navigeren.
Dit wordt mijn 1e HTPC. Hij gaat nl films afspelen vanaf een NAS server.

Alvast bedankt voor de hulp/info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Geheugen en SSD lijken me prima voor de Asrock ION330HT-BD. Voor de SSD niet vergeten de harddisk controller op AHCI te zetten, scheelt weer iets in snelheid.

Ik draai XBMC onder Win7 en heb toch echt af en toe het toetsenbord nodig naast de MCE remote controller. Met name terug naar het hoofd menu lukt niet altijd. Misschien dat het mogelijk is daar een aanpassing in te maken, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Aanvullend op mijn vorige 'mijn setup' post moet ik ook rekening houden met onderstaande om goed beeld te krijgen:

-Eerst HDMi tv en HDMi versterker inschakelen en wachten tot ze volledig operationeel zijn(30 seconden o.i.d.)
-Geen RDP connectie naar XBMC host (i.v.m. toekennen van onjuiste resolutie en refreshrate)

Allemaal kleine dingen die het HTPC plezier kunnen verpesten als je er niet op let, dat maakt het iets minder gebruiksvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Hmmm..dank voor de info.

Ik zat in begin te twijfelen tussen de Asus EB1501P en deze. Maar de Asrock heeft een bluray. Core100 had ik ook overwogen, maar de ION is beter dan Intel's HD chip en die schijnt problemen te hebben met 23.97 fps films of zo. Verder speelt de luidruchtigheid van de fan ook een rol.
Misschien moet ik maar weer even de EB1501P overwegen, daar die met keyboard etc komt en later een aparte bluray kopen. Zo snel zal ik nog geen bluray schijfjes kopen denk ik, zijn toch een beetje prijzig...hmmm....
Misschien Zotac Zbox D525 met bluray ook maar even checken hoe luidruchtig die is....
Hoor graag nog info van iemand die Ubuntu gebruikt of de keyboard onmisbaar is. Van belang is dat ik gewoon de remote kan gebruiken zoals bij een normale huiskamer dvd speler.
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 21:36
Is er al iemand die voor de nieuwe ZOTAC ZBOX HD-ND22 gaat? Zag dat de eerste webshops in Duitsland ze op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:08
Dat Asus AT5ION-I deluxe bord lijkt ook maar niet op de markt te komen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 08:06
HeyJIJdaar schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:08:
Is er al iemand die voor de nieuwe ZOTAC ZBOX HD-ND22 gaat? Zag dat de eerste webshops in Duitsland ze op voorraad hebben.
Ja, ik wil er 1 bestellen. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik een 60 GB vertex 2 neem of een 640 GB normale HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010
Modbreak:Schijnbaar is mijn eerdere aanwijzing inmiddels wat weggezakt, dus even een herinnering. Dit topic is niet bedoeld voor het samenstellen van je Ion based htpc en/of aanverwante boodschappenlijstjes. Voor systeemadvies kun je terecht in het betreffende [bbg aanschaf] topic. Hier discussieren we over de techniek en uitvoeringen van het platform.

[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
elbandito schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:51:
Ja, ik wil er 1 bestellen. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik een 60 GB vertex 2 neem of een 640 GB normale HD...
Waarom niet zo'n Seagate Momentus hybride schijf?

[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 07-10-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Onlangs een Asus Eee Box 1501P gekocht met Atom D525 cpu en ION2 gpu.
Ik probeer XBMC met Ubuntu 10.04 werkend te krijgen volgens deze gids:

http://humphrey.za.net/20...on-asus-eeebox-pc-eb1501/

Helaas lukt het me niet. Ik krijg foutmeldingen, geen geluid en de remote niet werkend.
Heeft iemand misschien een betere guide? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@LaptopRookie, je kunt deze vraag beter in het actuele XBMC topic plaatsen.

Waarom probeer je het eigenlijk niet onder Windows 7? Je 1501P is daar toch standaard van voorzien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Ok thx. Linux is lichter en sneller en de XBMC variant voor Windows ondersteunt nog geen gpu acceleratie heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
LaptopRookie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:01:
Onlangs een Asus Eee Box 1501P gekocht met Atom D525 cpu en ION2 gpu.
Ik probeer XBMC met Ubuntu 10.04 werkend te krijgen volgens deze gids:

http://humphrey.za.net/20...on-asus-eeebox-pc-eb1501/

Helaas lukt het me niet. Ik krijg foutmeldingen, geen geluid en de remote niet werkend.
Heeft iemand misschien een betere guide? Alvast bedankt.
Lijkt het je niet een idee om ook even te vertellen wát er precies niet lukt, wátvoor foutmeldingen je krijgt, wanneer je die krijgt, enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

LaptopRookie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 01:29:
de XBMC variant voor Windows ondersteunt nog geen gpu acceleratie heb ik begrepen.
Dat heb je verkeerd begrepen.

edit: althans met vista en windows 7 is het gewoon mogelijk.
Met xp niet, maar komop.. dat OS is dan ook 10 jaar oud.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 09-10-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

KroeT

[...]

Daar sluit ik me bij aan, ik draai W7 op mijn Asrock 330HT en de video in XBMC is uitstekend versneld. Wel vraag ik me af of XBMC wellicht soepeler door de menu's zou schieten onder Linux, want nu loopt dat niet helemaal perfect. Details hoor. Verder erg tevreden.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

In linux werkt alles soepel. Kan met niet meer herinneren hoe dat onder windows ging.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 09-10-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 22:38
Dat mag dus niet.

[ Voor 99% gewijzigd door DaMarcus op 15-10-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Weet iemand meer over de release datum van de ion2 nettops van Asrock? Ik heb momenteel een Boxee box in pre-order staan maar neig nu sterk naar de asrock afhankelijk van de beschikbaarheid.

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
tolgaliya schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:37:
Weet iemand meer over de release datum van de ion2 nettops van Asrock? Ik heb momenteel een Boxee box in pre-order staan maar neig nu sterk naar de asrock afhankelijk van de beschikbaarheid.

Grtz.
Volgens mij heeft de Asus 1215n een ion2 onder de kap. Deze zou leverbaar moeten zijn. Enkele webshops hebben hem al uitgeleverd. Is deze nu niet leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
HeyJIJdaar schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:15:
[...]

Volgens mij heeft de Asus 1215n een ion2 onder de kap. Deze zou leverbaar moeten zijn. Enkele webshops hebben hem al uitgeleverd. Is deze nu niet leverbaar?
Typenummer verkeerd gelezen :(

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2010 15:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-05 14:27
HeyJIJdaar schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:15:
[...]

Hij is al beschikbaar ja. Ik heb er een gekocht bij Komplett. Maar persoonlijk ben ik er niet helemaal tevreden mee. De prestaties van de ION2 VGA is iets minder dan ik had gedacht. Had een aantal reviews gelezen op notebookreview en notebookcheck. Het toetsenbord geeft vrij veel mee. typt niet al te fijn. maar het ergste vind ik nog wel de 2 touchpad muisknoppen. Deze moet je echt te veel kracht op uitoefenen om ze eigenlijk te laten klikken. Laptop is ook erg specifiek met het slikken van RAM modules. En blijkbaar is 4 GB niet mogelijk om te gebruiken terwijl de Atom wel 64 bit is. Ook de Bloatware vanuit asus is verschrikkelijk. Heb er zelf maar een Win 7 Prof (MSDN) op gezet maar daarna de drivers zijn weer een hel om mee te werken. Als je de drivers van de Intel GPU update naar de nieuwste versie dan blijft de resolutie steken op 1152x720 terwijl 1366x768 de normale resolutie is. Hier heb ik gisteren een uur aan lopen kloten. Uiteindelijk wel gelukt.

De positieve kanten zijn wel:
- Erg licht. (heb een Samsung NC 10 gehad en deze 1215n is maar een fractie zwaarder)
- Helder beeld, goede resolutie voor dit formaat.
- Batterij tijd. (6.5 uur)

Negatieve kanten:
- Toetsenbord flex
- Touchpad muisknoppen/Scrollen (apple manier maar werkt niet lekker)
- UTP Poort werkt ongelofelijk irritant als je de stekker eruit moet trekken.
- Opladen duurt vrij lang.

Nou heb ik deze voornamelijk aangeschaft om college's te volgen maar ook om CBT nuggets fatsoenlijk af te kunnen spelen. Dit doet hij goed. 1080p gaat ook wel maar playback gaat happerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07-2024
Blijkbaar komt de Medion Akoya E2076 D (MD8340) vanaf aankomende zaterdag 30 oktober beperkt in de opruiming bij de Aldi voor € 175.

Intel® Atom™ processor 230 @ 1.6GHz
Authentieke Windows® 7 Home Premium
Volledige 1080p HD-videoweergave
via NVIDIA® ION™ grafische processor
320 GB harde schijf
2 GB werkgeheugen
2-kanaals analoge Audio Out, Digital Audio Out via HDMI-adapter
6x USB (waarvan 1x voor toetsenbord en 1x voor WLAN adapter)

1 x Ultra Mini-pc
1 x VESA MIS-D-houder voor monitor/LCD-tv
(afstand tussen gaten 7,5 x 7,5 cm of 10 x 10 cm)
1 x Multimediatoetsenbord met Trackball (2,4 GHz)
1 x USB WLAN Adapter (USB Adapter Wireless LAN 802.11 n-Draft met tot 300 Mbit/s bruto., compatibel met IEEE 802.11 b/g.)
1 x DVI-naar-VGA-adapter
1 x DVI-naar-HDMI-adapter
1 x Windows®7 recovery-dvd
1 x Medion Application & Support-dvd

Hier een uitgebreide review.

Ik snap wel dat dit geen hoogvlieger is, maar voor deze prijs laat ik hem niet liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcwelt.de/images/2/2/6/8/7/2/28da85ed5c914de3.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcwelt.de/images/2/2/6/8/7/2/549d26491aaa802f.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcwelt.de/images/2/2/1/5/7/2/e0c3d3db9e0ab064.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42
Bron? Bij alle filialen?

Ik kan hem namelijk niet vinden op de aldi-website. Wel een prima deal verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07-2024
De folder die ik heb is geldig in Borne en Hengelo (Ov.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
coolmos schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:37:
Blijkbaar komt de Medion Akoya E2076 D (MD8340) vanaf aankomende zaterdag 30 oktober beperkt in de opruiming bij de Aldi voor € 175.

Intel® Atom™ processor 230 @ 1.6GHz
Authentieke Windows® 7 Home Premium
Volledige 1080p HD-videoweergave
via NVIDIA® ION™ grafische processor
Naar ik gehoord heb schijnt dat behoorlijk tegen te vallen met een Atom 230.

Voor de rest is het een vrij standaard nettop. Beetje raar dat de wifi chip extern bijgeleverd wordt. Ik zou dat niet hoeven. Als ik wifi zou gebruiken wou ik een interne, als ik het niet zou gebruiken wou ik helemaal geen wifi-chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 08:33

TLa

Heb ook gelezen dat de single core wat zou tegenvallen. Daarom dat ik hem vorige week heb laten liggen bij de Lidl (vorige week in alle Lidl in België in promo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb de Zotac ZBOX HD-ND22 toe laten voegen aan de PW van Tweakers.net, hij was op het moment van aanmelding ook uit voorraad leverbaar bij Informatique maar daar staat nu dat deze besteld wordt op verzoek. Hij is al door enkele personen aangekocht en in gebruik genomen.

Wordt vervolgt....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Kunnen eigenlijk Duitse webshops die ook naar NL verzenden in de PW worden toegevoegd?

(zie net dat-ie als "ION2" in de specs staat - dat moet natuurlijk ION zijn)

[ Voor 31% gewijzigd door Dreamvoid op 29-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:38:
(zie net dat-ie als "ION2" in de specs staat - dat moet natuurlijk ION zijn)
Slip of the click :( correctie is al doorgegeven. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
En de nieuwe Asrock ION 3D is uit: http://www.asrock.com/net...w.asp?Model=ION 3D Series

Alleen jammer van DDR2, had liever DDR3 erin gezien... Ben benieuwd naar ervaringen over deze ION(2?) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
rookie no. 1 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:54:
En de nieuwe Asrock ION 3D is uit: http://www.asrock.com/net...w.asp?Model=ION 3D Series

Alleen jammer van DDR2, had liever DDR3 erin gezien... Ben benieuwd naar ervaringen over deze ION(2?) oplossing.
Ervaring? Rechtstreeks van de asrock site: http://www.kitguru.net/de...view-featuring-cyberlink/

lookin good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dat had ik niet gezien, bedankt. Toch DDR3 volgens de specs in de review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
rookie no. 1 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:06:
Dat had ik niet gezien, bedankt. Toch DDR3 volgens de specs in de review!
Of toch stiekem niet, dit staat nu in de review:
"Memory
- 1x 2GB DDR2 800MHz
- Support DDR2 800MHz, 2 x SO-DIMM slots, Max. up to 8GB*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380049

Ik kon het antwoord op mijn vraag noch in tweakers (product reviews en forum), noch op het internet vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat dit de juiste plek is.

Ik heb het volgende systeem als wens:

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 136,06€ 136,06
1Asrock ION 330HT-BD 320G HDD Zwart€ 331,59€ 331,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 467,65

Ik vroeg mij af of de de Atom icm de ION wel krachtig genoeg is voor het HD TV kijken en opnemen? of moet ik dan een ander systeem nemen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
Vandaag bij een koude start van mijn systeem (asrock ion330) merkte ik dat het wat traag ging en kreeg plots de volgende meldingen:

[12.862729] nforce2_smbus 0000:00:3.2: Error probing smb2
[42.068063] usb 1-4: device descriptor read/64, error -71(deze meerdere malen)

Dan gaat het systeem verder en krijg ik de melding dat er iets met de nvidia drivers aan de hand is. En worden mij de volgende keuzes gesteld:

- starten in low resolution modus
- update drivers via cli
- restart X
- en nog een paar maar kan ik niet meer herinerren

Gekozen voor 1 en daarna een herstart gedaan. Nu kom ik Ubuntu en win7 (dualboot) niet eens meer in! Zou de hardware de geest gegeven hebben of is er iets anders aan de hand?

Graag hulp

Edit: Na een tijd uitgestaan te hebben (stroom eraf) start ie nu meteen door naar lage resolutie modus. Ik kan iig Ubuntu weer in. Na een restart van X staat de resolutie weer goed. Hij was de x config kwijt? Dit neemt niet weg dat bij opnieuw opstarten alles nog steeds traag gaat (ongeveer 5 min tot aan desktop) en hij een enkele keer nog steeds het usb 1-4 error geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Eoghlear op 04-11-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Ik heb zelf ook een paar keer gegeken naar de Anysee oplossing i.c.m. met een Intel Atom CPU, maar heb in verschillende topics regelmatig gelezen dat dit voor SD tv wel kan, maar dat de drivers van de Anysee devices niet zo up-to-date en goed zijn dat er GPU hardware ondersteuning is die je zo hard nodig zou hebben voor HD tv op de Atom-reeks.

Als je safe wil zitten kijk je naar een AMD platform of iets met een snellere Intel CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je voor je reactie. dan zal ik zelf een AMD systeempje bouwen, heb ik al samengesteld met de BBG hier op tweakers. is iets duurder, maar een out-of-de-box oplossing vind ik altijd prettiger ivm garantie ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Er is wel hardware decoding van de video, maar de Anysee drivers hebben problemen met de decryptie van de kanaalcodering (die berekening gaat nooit via je videokaart). Dit is overigens alleen een specifiek probleem met Anysee softcam, als je een andere tuner met CI/CAM of een andere softcam (via een Phoenix kaartlezer bv) neemt zou dat geen probleem moeten zijn - al is een Atom gewoon krap aan.

Grootste probleem van (HD)TV kijken met een Atom machine is niet eens de video decoding zelf, maar de rest van de 'ervaring': traagheid met opstarten, traagheid in de menu's, traagheid in de lijsten met opnames, traagheid in het schakelen tussen functies, etc. Ik heb nu een HTPC met een Anysee tuner draaien op een oude Pentium dual core E2140 + nVidia 8400(=grofweg vergelijkbaar met zo'n CULV Celeron SU2300 + ION), en dat gaat lekker soepel, maar veel langzamer wil je je cpu niet hebben. Mijn vorige HTPC was een Athlon 64 3200+, wat qua performance weer vergelijkbaar is met een Atom, en die was gewoon te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik heb zelf een oude P4 opgetuigd met een Ati 4550 kaartje + windows 7 + XBMC. Gaat allemaal redelijk maar wil toch een nettopje gaan kopen vanwege het lawaai & energie verbruik. Echter wil ik ook ooit met een Anysee aan de slag voor PVR functionalieit..

Kortom : ik zoek een nettopje (goedkoop + trekt niet veel stroom) die ook HDTV kan opnemen met MediaPortal iod + XBMC.Zijn de nieuwe atom 525/550 + ION2 chipsets iets ? Of anders het nettop (athlon NEO) platform van AMD? Verder kwam ik erachter dat ZOTAC ook een Core 2 Duo-based Celeron SU2300 CPU nettop heeft gemaakt (Zotac ZBOX HD-ND22) : pricewatch: Zotac ZBOX HD-ND22

Iemand :?

[ Voor 27% gewijzigd door Spam op 07-11-2010 15:18 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Zotac HD-ND22 is wat je zoekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 07-11-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Grappig, ik had 'm net nog toegevoegd via een edit.

Is deze wel krachtig genoeg icm een anysee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb n HTPC met een Pentium E2140 (evensnelle cpu) en een Anysee E30S2 en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dreamvoid schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:31:
Ik heb n HTPC met een Pentium E2140 (evensnelle cpu) en een Anysee E30S2 en dat werkt.
Hmm ok. Definieer : "het werkt". werkt het soepel of maar net ;)

En heb je nog wat voor hdd en hoeveel geheugen ik erin prik (merk/type graag) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nee, dat werkt gewoon soepel. Met een simpele losse 8400GS kaart en 2 GB cheapo Kingston DDR2. Dit is allemaal oude hardware, >2 jaar oud. Tis meer om aan te geven dat je tegenwoordig deze performance in een klein nettopje hebt, en dat dit ook genoeg is. Mijn HTPC daarvoor was een Athlon 64 3200+ (=equivalent aan een Atom 330) met GeForce 6150, en die was echt te traag voor MCE.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 09-11-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen we dus deze vuistregel aanhouden? en misschien ook communiceren via de openingspost.
wil je: downloaded media, blu-ray discs afspelen kan je met een ATOM + ION uit de voeten
wil je: downloaded media, blu-ray discs afspelen. DVB-C HD opnemen/afspelen heb je een Intel Core i3 of AMD Athlon II X2 nodig.

Het moet waarschijnlijk anders verwoord worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Anoniem: 380049 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:24:
Kunnen we dus deze vuistregel aanhouden? en misschien ook communiceren via de openingspost.
wil je: downloaded media, blu-ray discs afspelen kan je met een ATOM + ION uit de voeten
wil je: downloaded media, blu-ray discs afspelen. DVB-C HD opnemen/afspelen heb je een Intel Core i3 of AMD Athlon II X2 nodig.

Het moet waarschijnlijk anders verwoord worden
wil je: downloaded media, blu-ray discs afspelen. DVB-C HD opnemen/afspelen heb je een SU2300 nodig

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 08:09
ViperTPR schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:38:
[...]

wil je: downloaded media, blu-ray discs afspelen. DVB-C HD opnemen/afspelen heb je een SU2300 nodig
Ik zoek ook zo'n machientje. Maar de ellende is dat ik perse er een drivebay op wil hebben. Dus slot-in of gewoon een laatje omdat ik DVD's wil kunnen afspelen. En natuurlijk moet 'ie klein zijn, moet er aardig uitzien en hyperstil.

Wat denken jullie van de AOpen GP7A-HD (Celeron T3100) (linkje)

Of wellicht de Asrock core100HT nettop (core i3 350M met Intel GMA HD grafische chip): (linkje )

Overigens wil ik geen HDTV kijken, maar opnemen en afspelen van analoge TV (en dus een analoge TV tuner eraan koppelen en XBMC als PVR gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
oltk schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:23:
[...]

Ik zoek ook zo'n machientje. Maar de ellende is dat ik perse er een drivebay op wil hebben. Dus slot-in of gewoon een laatje omdat ik DVD's wil kunnen afspelen. En natuurlijk moet 'ie klein zijn, moet er aardig uitzien en hyperstil.

Of wellicht de Asrock core100HT nettop (core i3 350M met Intel GMA HD grafische chip): (linkje )

Overigens wil ik geen HDTV kijken, maar opnemen en afspelen van analoge TV (en dus een analoge TV tuner eraan koppelen en XBMC als PVR gebruiken)
Qua snelheid is dat allemaal ruim voldoende, maar is dat t nou wel waard voor analoge TV?

XBMC heeft overigens geen TV functionaliteit aan boord, daarvoor moet je iets als Media Center, MediaPortal, GBPVR (Windows) MythTV (Linux) of EyeTV (Apple) erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 08:09
Nou, ik wil het apparaatje natuurlijk ook gebruiken om HD content mee af te spelen. Dus de grafische chip moet nogal wat aankunnen.. vandaar dat ik wel een stevig apparaatje wil. En in de toekomst (1, 2 jaar) ongetwijfeld digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD content in H264 enz kan makkelijk op een atom - ion systeem. volgensmij kan je ook wel SD opnemen. ik zit zelf alleen in een CaiWay gebied en ik heb sinds 10 oktober 2010 geen analoog meer, alleen nog digitaal. en een zooi HD zenders (NPO, RTL group, SBS group, Vlaamse zenders, eurosport) binnen het basis pakket.

voor DVB-C HD opnemen moet je een krachtigere processor hebben. vooral de drivers van de Anysee kastjes kunnen niet omgaan met ION.

edit: dat is in ieder geval wat ik heb begrepen van alle topics en reviews hier op tweakers.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 380049 op 10-11-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

[...]

Ik heb een Zotac Ionitx-p-e , dat is een SU2300 met ION chip, werkt goed met ziggo dvb-c in media center. Opnemen en afspelen van HD gaat prima. Keuze voor dit bordje was het verbruik (nauwelijks verschillend tov een Atom+ION) en de warmte (geluid).

Er moet 1 duidelijk worden gemaakt naar mijn idee, het afspelen van download HD materiaal gaat prima op een Atom (330) met ION, en DVB-C SD materiaal is ook geen probleem. DVB-C HD materiaal is een ander verhaal.
Ziggo codeert een groot deel van het digitale pakket, als je ongecodeerd HD materiaal (zoals ned1) bekijkt of opneemt, zul je ook geen problemen ondervinden op een Atom+ION. Met de SU2300+ION die ik nu bezit kan ik ook vlekkeloos gecodeerd HD materiaal van DVB-C bekijken en opnemen. Waar ik wel tegen aan hik is het gebruik van 2 tuners, hier ondervindt ik zo nu en dan wel haperingen bij 1 tuner opnemen en 1 tuner afspelen. Wellicht kan dit met lichtelijk overclocken en optimalisatie van de Anysee driver verbeteren.

Voor analoge tv ga ik er een beetje vanuit dat je met een Atom+ION uit de voeten kan, aangezien DVB-C HD de beperkende factor is van een Atom+ION.

Van de Asrock core i3 lees ik veelal dat deze niet stil is. Een drivebay kun veeal krijgen door simpelweg een losse oplossing te kiezen, of de Asrock 330HT.

Spec: SU2300+ION, 4GB DDR3, 64GB Kingston SSD, Nec Slotin bluray, 2x Anysee E30TC en 7MC

[ Voor 32% gewijzigd door [RNMC] Viper op 10-11-2010 11:30 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik kan die Zotac ZBOX HD-ND22 nergens vinden. Overal staat er "niet op voorraad". Afgelopen maandag was ie nog beschikbaar bij informatique en zercom.

Is er wellicht nog een ander merk (Aopen ?) die deze configuratie voert ? ik wil 'm graag deze week bestellen.

[update] inmiddels zitten struinen in duitsland en heb hier een gevonden voor 195 euro : http://www.mindfactory.de...OX-HD-ND22-Barebones.html

gelijk besteld met een 500gb disc + 4GB SODIMM. 323 incl verzendkosten. Nu nog afwachten of ze m uberhaupt op voorraad hebben...

[ Voor 34% gewijzigd door Spam op 10-11-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ViperTPR schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:21:
[...]

Ik heb een Zotac Ionitx-p-e , dat is een SU2300 met ION chip, werkt goed met ziggo dvb-c in media center. Opnemen en afspelen van HD gaat prima. Keuze voor dit bordje was het verbruik (nauwelijks verschillend tov een Atom+ION) en de warmte (geluid).
Spec: SU2300+ION, 4GB DDR3, 64GB Kingston SSD, Nec Slotin bluray, 2x Anysee E30TC en 7MC
leuk bordje, wat voor voeding/kast heb je hierbij gebruikt? en waarom gebruik je 4GB intern? en met een 64GB SSD maak je waarschijnlijk gebruik van een NAS?

hoewel dit setje wat ik heb samen gesteld met de BBG HTPC guide, waarschijnlijk een goedkopere oplossing is met vergelijkbare prestaties. alleen minder zuinig en iets meer herrie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 144,40€ 144,40
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 77,29€ 77,29
1MS-Tech mc-1200€ 89,80€ 89,80
1AMD Athlon II X2 240€ 42,85€ 42,85
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 62,50€ 62,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 25,66€ 25,66
1Asrock M3A785GMH/128M€ 71,99€ 71,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 514,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10

FlyEragon

Alien Monkeys

[...]

...
...
Die heb ik, helemaal tevreden over, speelt alles vlekkeloos af met XBMC 'Dharma' release onder Windows 7. Bovendien veel rapper dan een atom chipje, dus ook goed bruikbaar voor surfen, HD youtube filmpjes etc.. Kan zelfs Shank op 1280*720 spelen op high details..

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Anoniem: 380049 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:07:
[...]
leuk bordje, wat voor voeding/kast heb je hierbij gebruikt? en waarom gebruik je 4GB intern? en met een 64GB SSD maak je waarschijnlijk gebruik van een NAS?

hoewel dit setje wat ik heb samen gesteld met de BBG HTPC guide, waarschijnlijk een goedkopere oplossing is met vergelijkbare prestaties. alleen minder zuinig en iets meer herrie.
Ik had 2GB intern erin zitten, en bij het gebruik van SD multituner merkte ik wat happeringen. Deze verdwenen door een extra reepje te plaatsen.

Wat betreft de SSD, ik heb een WHS in mijn netwerk zitten waar alles op staat. De SSD dient dus alleen voor OS en voor tijdelijke opslag van opnamens en voor mijn snes emulatie.

Als behuizing gebruik ik de relatief dure OrigenAE M10, deze keuze heb ik gemaakt omdat de kast in het zicht staat en ik een lange termijn oplossing wil, zeker na een jaar gebruik gemaakt te hebben van de Asrock 330HT die toch te kort kracht heeft. Deze kast heeft trouwens een losse externe 150watt voeding.

[ Voor 2% gewijzigd door [RNMC] Viper op 11-11-2010 14:00 . Reden: voeding erbij plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
[...]

Hmm die Aopen is wellicht interessanter dan de Zotac ZBOX HD-HD22 linkje. Mede omdat die Zotac moeilijk leverbaar is.

Aopen: (365 incl verzendkosten)Zotac (samengesteld + verzendkosten = 320 euro) :Welk systeem is krachtiger voor Win7 + MediaPortal + Anysee DBV-C denken jullie ?

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 12-11-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als ik het goed heb zijn de T3100 en de SU2300 vrijwel even snel, alleen is de eerste iets onzuiniger onder load (low voltage cpu met 35W TDP vs 18W ultra low voltage) en kan dus vanwege de warmte afvoer niet in zo'n mini-nettop kastje.

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 13-11-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Ik heb zelf een ion330 pro.

Deze gebruik ik al lange tijd als download en doe vanalles bakje.

Laatst een lcd tv gekocht en besloten hem nu ook maar eens in te zetten als madiacenter.

Het is een ion330 pro met 2 gb intern en win xp erop. (moet wel zeggen dat de installatie er al heel lang opstaat)

Ik moet zeggen dat youtube echt superslechte kwaliteit is en ook een dvd afspelen gaat niet soepel. Grappig is dat 720p bestanden wel superscherp en soepel gaan. Ook xbmc gaf problemen

Maar goed dacht er nu aan om win 7 erop te zetten. Zou vloeiend moeten gaan met de drivers. Moet ik er dan ook nog geheugen bijsteken. 2gig is wat aan de krappe kant lijkt me.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2GB is toereikend hoor, het is geen Vista :P

Windows XP mist het videohardwareacceleratiegedeelte wat Vista en 7 en een linux based XBMC wel hebben.
720p kan de Atom 330 nog net behappen als het een x264 codec is, maar de mpeg2 van DVD's of 1080p is echt teveel en daar moet de IGP/9400M dus inspringen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dreamvoid schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:54:
Als ik het goed heb zijn de T3100 en de SU2300 vrijwel even snel, alleen is de eerste iets onzuiniger onder load (low voltage cpu met 35W TDP vs 18W ultra low voltage) en kan dus vanwege de warmte afvoer niet in zo'n mini-nettop kastje.
Hmm, ben inmiddels wat gaan zoeken en kwam erachter dat de T3100 meer een castreerde Core2Duo is terwijl de SU2300 meer voor mobiele markt gemaakt is (en dus ook minder verbruik). Als ik echter naar de CPUmarks kijk zie ik het volgende :

T3100 : 1,262 punten
SU2300 : 907 punten

Nu zou ik me bedenken dat bij encodering van HD signalen van de Anysee dit weldegelijk van pas zou kunnen komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377794

Mijn keuze voor een HTPC was gevallen op een Asrock IOn 330HT. Echter vlak voor aankoop verscheen een bericht over de Asrock ion 3d 152D
Moet ik wachten of alsnog de 330HT kopen? Van de 330HT lees ik terug dat XBMC goed werkt, overige menu's en bediening laat te wensen over. In de keuze speelt prijs zeker een rol. Ik heb echter nergens een prijsindicatie kunnen ontdekken van de nieuwe ion 3D 152D.

Wie weet of er meer bekend is over de verschijningsdatum en prijs van de Asrock ion 3d 152 serie?
Zou deze vervolgens het wachten waard zijn (prijs/ kwaliteitverhouding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsattacks
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 10:35
Might kijk hier eens (net verschenen):
http://www.pctreiber.net/2010/asrock-ion-3d-htpc-nettop.html

Conclusie is dat men tevreden is over de performance, maar dat de fan-noise hoorbaar is.

ack ack, ack ackACK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Wiethoofd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:27:
2GB is toereikend hoor, het is geen Vista :P

Windows XP mist het videohardwareacceleratiegedeelte wat Vista en 7 en een linux based XBMC wel hebben.
720p kan de Atom 330 nog net behappen als het een x264 codec is, maar de mpeg2 van DVD's of 1080p is echt teveel en daar moet de IGP/9400M dus inspringen.
Heb nu win7 geinstalleerd en ik heb de indruk dat het nog steeds niet echt vloeiend gaat.

ion 330 pro en xbmc onder win 7 moet toch geen proleem zijn? Heb dit probleem zowel met divx als 720p.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dread schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:24:
Heb nu win7 geinstalleerd en ik heb de indruk dat het nog steeds niet echt vloeiend gaat.

ion 330 pro en xbmc onder win 7 moet toch geen proleem zijn? Heb dit probleem zowel met divx als 720p.
Je moet wel CoreAVC of een andere codec geïnstalleerd hebben die optimaal gebruik van maken van de aanwezige hardware.

Druk er voor de gein eens een XBMC Live CD'tje in en kijk of 720p of 1080p soepel lopen, dan weet je dat je het probleem in Windows moet zoeken en niet bij de hardware ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wiethoofd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:25:
[...]

Je moet wel CoreAVC of een andere codec geïnstalleerd hebben die optimaal gebruik van maken van de aanwezige hardware.
xbmc heeft zijn eigen codec, en heeft coreavc niet nodig.
Waarschijnlijk staat dxva in xbmc nog niet aan.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste