[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:16:
[...]

Ze hebben die ZBOX ook mét DVD/bluray speler :Y)
Je bedoelt een van deze?
Afbeeldingslocatie: http://pdus.zotac.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/ZBOX-AD03BR_image4%20%5B800x600%5D.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 05-01-2011 02:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-04 11:42
whocarez schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:48:
Als je nu zou moeten kiezen tussen een asrock ion 330ht of een asus eee box 1501. Zou ik niet weten waarvoor te kiezen als xbmc op linux erop komt.

De asrock is prijs technisch intresanter dan den asus eee box maar de eeebox is weer stiller en ziet er gelikter uit.

Blu-ray support van de asrock heeft geen zin want linux kan ze op dit moment toch niet afspelen.
Performance is nagenoeg gelijk.

Ben dus eigenlijk een beetje opzoek naar wat is nu het prettigste ion systeem voor xbmc
Ben ook naar iets dergelijks op zoek. Nu staat de 1501p op amazon.co.uk voor 270 pond (EUR325,-). Een vriendelijke prijs in vergelijking met die hier in Nederland. In die prijsklasse is ook de Asrock 3d 152d te vinden (wel in nl). Het enige voordeel van de asrock 152d is hdmi 1.4a, de 3d weergave, 7.1 audio en een iets grotere harddisk.
Aangezien ik geen 3d tv heb en geen 7.1 receiver maakt het eigenlijk niet veel uit. Iemand ervaring met een van deze htpc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De Amazone.uk aanbieding is scherp te noemen, komt op Payment Total: EUR 330,72** inclusief gratis verzenden (3-7 dagen). Als je met Windows 7 aan de slag zou willen dat is deze aanwezig bij de Asus maar als dit geen vereiste is dan zou de Asrock wellicht ook een optie kunnen zijn?

Ik zou enkele weken geleden direct ja gezegd hebben tegen het aanbod van Amazon maar nu twijfel ik aan een nieuwe kleine HTPC op basis van de nieuwe S1155 serie van Intel. Twijfels twijfels twijfels....

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 17-01-2011 14:13 . Reden: Prijs aangepast a.g.v. Euro/pond d.d. 17-01-2011 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

hutch schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:35:
Sluit me aan bij Patchoro, heb zelf ook een Zotac HD-ND22 gekocht icm. een 32 GB SSD en draai XBMC onder W7. Binnen 25 sec heb ik XBMC op mijn scherm.
Hmm dank voor de tip! Dit model helemaal over het hoofd gezien. Wat voor model/type/merk SSD schijf heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:11:
Ik zou enkele weken geleden direct ja gezegd hebben tegen het aanbod van Amazon maar nu twijfel ik aan een nieuwe kleine HTPC op basis van de nieuwe S1155 serie van Intel. Twijfels twijfels twijfels....
Sandy Bridge zit natuurlijk wel in een wat andere prijscategorie, de goedkoopste cpu (i3 2100) is alleen al 120 euro. Ben wel benieuwd naar hoeveel goedkoper de Pentium versies (G600/G800, komen in Q2-11) gaan worden, dat zijn denk ik interessantere dingen, ook de kleinere cache en lagere klok zou ze nog een haartje zuiniger moeten maken. Sandy Bridge Celerons van $50-60 komen pas in Q3-11, tenminste volgens de geruchtenmachine. De bijbehorende H61 chipset komt ook ergens in Q2-11, dus op een goedkope Sandy Bridge HTPC mag je minstens tot de zomer wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 17-01-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
(jarig!)
Ik wil ook een zbox HD-ID11 of HD-ND22 aanschaffen.

Wat betreft beeld wil ik deze op mijn av reciever aansluiten dmv een dvi 2 component kabel. (geen HDMI ingang op Denon avr-2106) (http://www.allekabels.nl/...-Video---DVI-I-Kabel.html)

Rechtstreeks via HDMI naar mijn tv is geen optie omdat ik via de reciever wil kunnen switchen tussen mijn tv en mijn projector.

Bij de beschrijving van deze kabel staat dat dit niet altijd werkt.
Heeft hier iemand ervaring met een dergelijke setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:57:
[...]

Sandy Bridge zit natuurlijk wel in een wat andere prijscategorie, de goedkoopste cpu (i3 2100) is alleen al 120 euro. Ben wel benieuwd naar hoeveel goedkoper de Pentium versies (G600/G800, komen in Q2-11) gaan worden, dat zijn denk ik interessantere dingen, ook de kleinere cache en lagere klok zou ze nog een haartje zuiniger moeten maken. Sandy Bridge Celerons van $50-60 komen pas in Q3-11, tenminste volgens de geruchtenmachine. De bijbehorende H61 chipset komt ook ergens in Q2-11, dus op een goedkope Sandy Bridge HTPC mag je minstens tot de zomer wachten.
Ik heb het dan ook niet als voordeligere oplossing voor mezelf bedoeld hoor. De bovenstaande Asus kost buiten Amazon UK nog steeds een dikke 400 euro. Ik had gehoopt dat de ION2 ondersteuning had voor DTS-HD en True-HD en dan niet via linear PCM, maar dit is helaas niet het geval. Ik wil graag die audio ondersteuning op mijn receiver terug willen zien i.p.v. de tekst "PCM". Niet dat het meer zal brengen maar puur voor de looks. Op dit moment heb ik een Asus 1501B op basis van de ION330 en een overgang naar een ION525 gaat me waarschijnlijk net te weinig brengen in de algehele prestatie. Ik klaag helemaal niet over de weergave prestaties van de ION330 chipset hoor maar als het allemaal wat vlotter zou kunnen gaan dan zeg ik geen nee. Ik kijk het daarom allemaal rustig aan.....

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 17-01-2011 14:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:02:
Ik wil graag die audio ondersteuning op mijn receiver terug willen zien i.p.v. de tekst "PCM".
Je weet dat het allebei dezelfde lossless audio is he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
"Ik wil graag die audio ondersteuning op mijn receiver terug willen zien i.p.v. de tekst "PCM". Niet dat het meer zal brengen maar puur voor de looks"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Laatst online: 09-11-2024
(jarig!)
mister iks schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:55:
Ik wil ook een zbox HD-ID11 of HD-ND22 aanschaffen.

Wat betreft beeld wil ik deze op mijn av reciever aansluiten dmv een dvi 2 component kabel. (geen HDMI ingang op Denon avr-2106) (http://www.allekabels.nl/...-Video---DVI-I-Kabel.html)

Rechtstreeks via HDMI naar mijn tv is geen optie omdat ik via de reciever wil kunnen switchen tussen mijn tv en mijn projector.

Bij de beschrijving van deze kabel staat dat dit niet altijd werkt.
Heeft hier iemand ervaring met een dergelijke setup?
Ik zal mijn eigen vraag beantwoorden.
ION chipsets hebben GEEN support voor component video over VGA, DVI of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Interessant, kent iemand hier http://openelec.tv/ ?

Scheelt je alle husle van audio-setup en opgetrokken om XBMC zo soepel mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Het idee ziet er goed uit, jammer dat de site nog niet voorzien is van screenshots e.d.

Misschien dat ik het wel eens ga testen, nu met ubuntu blijft menu geluid een probleem over hdmi...

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Ik ben 'm aant downloaden (ION x64). Ga het niet serieus gebruiken maar 't is allicht leuk om even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:11:
De Amazone.uk aanbieding is scherp te noemen, komt op Payment Total: EUR 330,72** inclusief gratis verzenden (3-7 dagen). Als je met Windows 7 aan de slag zou willen dat is deze aanwezig bij de Asus maar als dit geen vereiste is dan zou de Asrock wellicht ook een optie kunnen zijn?

Inmiddels is de prijs van bovenstaand artikel weer aangepast naar het "normale" niveau (Payment Total: EUR 448,99**), dus ik denk dat er een foutje gemaakt was door Amazon.uk

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

flipjevandejam schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:42:
Interessant, kent iemand hier http://openelec.tv/ ?

Scheelt je alle husle van audio-setup en opgetrokken om XBMC zo soepel mogelijk te maken.
Is al genoemd in het xbmc topic. :)
De xbmcfreak live cd is voor het zelfde ontwikkeld, om nog een alternatief te noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 22-01-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359098

job schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:46:
[...]

Is al genoemd in het xbmc topic. :)
De xbmcfreak live cd is voor het zelfde ontwikkeld, om nog een alternatief te noemen.
Ik denk dat Flipjevandam bedoelde met "Scheelt je alle husle van audio-setup en opgetrokken om XBMC zo soepel mogelijk te maken", dat OpenELEC direct alle drivers voor je installeert (op een paar kleine configuraties na), terwijl je met XBMC Live voor het grootste gedeelte hiervoor zelf bent aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11-2024
Spam schreef op zondag 02 januari 2011 @ 01:03:
Ben bezig met het configureren van een Shuttle XS35GT - D510 atom (dual core) en ION2 chipset. Is voor mijn broer die per se geen fans wilde en dit leek een redelijk mooie oplossing. 2GB geheugen erin + 64 GB SSD.

Windows 7 + XBMC, driver CD van shuttle geinstalleerd (met ION 257.30 drivers) erop en ik ben not amused; internet explorer pagina's scollen traag en XBMC menu's gaan schokkerig. Full HD mkv's (tussen 4 en 11 gb) over vast ethernet (100Mbit) gaat goed (7-10% CPU load) maar over wireless N zuigt het |:(

Iemand anders al ervaring met dit systeem ? Verwacht ik nu teveel van dit systeem ? Ik draai zelf een oude P4 - 2.8 Ghz + 2GB + HD4550 insteek kaart en dan gaat dit veel soepeler :'(

Ben al aan het kijken naar XBMC live, maar dat is niet voor deze topic. Volgens mij moet dit toch ook op windows 7 kunnen werken :?
Heb net zelf een week een Shuttle XS35GT met 2GB RAM en een Intel SSD (de goedkoopste 40GB variant, data komt van het netwerk). Draai Windows 7 (Home Premium) met XBMC. Ik heb heb ook voornamelijk gekocht om te fungeren als XBMC machine, maar wilde het wel op Windows hebben draaien.

Ik deel niet helemaal jouw ervaring. Hier draait XBMC best soepel. Op het moment dat je een full HD video aan het kijken bent en dan terug gaat naar de XBMC interface (zodat de video full screen op de achtergrond achter de interface blijft draaien), dan merk ik dat je echt op de rand van het kunnen van de ION2 zit. Maar het is niet zo dat het hort en stoot, alleen draait de interface dan niet meer met 30fps maar misschien met 10 à 15? (Schatting hoor, heb het niet gemeten.) Zonder die full HD achtergrondvideo draait de interface hier soepel. Getest met Confluence en de vroegere default skin (ben de naam ff kwijt).

Al met al ben ik in elk geval niet teleurgesteld. Maar het kan natuurlijk prima dat mijn lat lager ligt dan die van jou :+ Uiteraard is het geen full-blown desktop snelheid, maar alles is méér dan acceptabel en het feit dat ie dan ècht 0 dB is, maakt het voor mij allemaal top!

Qua installatie: heb niet bijzonders gedaan. Windows erop. De verste drivers vanaf de Shuttle site gehaald (maar da's volgens mij niks nieuwer dan op de CD). Wel met de hand alle drivers geïnstalleerd en niet vertrouwd op de 'auto-installer' van Shuttle. (Had gelezen dat die soms dingen overslaat).

HD over WiFi gaat volgens mij nooit echt betrouwbaar, dat ligt mijns inziens niet perse aan de XS35GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dreamvoid schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Je weet dat het allebei dezelfde lossless audio is he? ;)
Toch zijn er wat verschillen: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=832787

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 359098 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:55:
Ik denk dat Flipjevandam bedoelde met "Scheelt je alle husle van audio-setup en opgetrokken om XBMC zo soepel mogelijk te maken", dat OpenELEC direct alle drivers voor je installeert (op een paar kleine configuraties na), terwijl je met XBMC Live voor het grootste gedeelte hiervoor zelf bent aangewezen.
Ik had het dan ook niet over de gewone xbmc live cd, maar over de xbmcfreak live cd, http://www.xbmcfreak.nl/
Een kant en klare xbmc live cd voor de ion welke alle drivers automatisch voor je installeert, inclusief het makemkv script om blurays af te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 23-01-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
coolmos schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:37:
Blijkbaar komt de Medion Akoya E2076 D (MD8340) vanaf aankomende zaterdag 30 oktober beperkt in de opruiming bij de Aldi voor € 175.

Intel® Atom™ processor 230 @ 1.6GHz
Authentieke Windows® 7 Home Premium
Volledige 1080p HD-videoweergave
via NVIDIA® ION™ grafische processor
320 GB harde schijf
2 GB werkgeheugen
2-kanaals analoge Audio Out, Digital Audio Out via HDMI-adapter
6x USB (waarvan 1x voor toetsenbord en 1x voor WLAN adapter)

1 x Ultra Mini-pc
1 x VESA MIS-D-houder voor monitor/LCD-tv
(afstand tussen gaten 7,5 x 7,5 cm of 10 x 10 cm)
1 x Multimediatoetsenbord met Trackball (2,4 GHz)
1 x USB WLAN Adapter (USB Adapter Wireless LAN 802.11 n-Draft met tot 300 Mbit/s bruto., compatibel met IEEE 802.11 b/g.)
1 x DVI-naar-VGA-adapter
1 x DVI-naar-HDMI-adapter
1 x Windows®7 recovery-dvd
1 x Medion Application & Support-dvd

Hier een uitgebreide review.

Ik snap wel dat dit geen hoogvlieger is, maar voor deze prijs laat ik hem niet liggen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben benieuwd of 'ie bevalt? Vanaf morgen is 'ie hier in de aanbieding, 150 Euro. Ben benieuwd of 'ie bevalt en of dat een goede koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Prima prijs voor wat je krijgt. De vraag echter is wat je er mee wilt gaan doen.
Voor een htpc is het gebrek aan hdmi of een optische/coaxiale uitgang en een remote wel een domper.
Voor een desktop vervanger ga je niet blij worden van de single core atom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
job schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:15:
Prima prijs voor wat je krijgt. De vraag echter is wat je er mee wilt gaan doen.
Voor een htpc is het gebrek aan hdmi of een optische/coaxiale uitgang en een remote wel een domper.
Voor een desktop vervanger ga je niet blij worden van de single core atom.
Zit nu met een Dell Pentium 4 2.8 HT desktop te werken met 1 gb geheugen onder Windows 7. Ik stel geen hele hoge eisen, dus de capaciteiten moet ongeveer hetzelfde zijn. Het lijkt me dat dat met die 230 wel het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 20:06
Ik heb al een tijdje een ION 330 systeempje van Asrock.. Ik heb daar een 16gb ssd en 2 gb PC-6400 DDR2 stickje in gestopt en zover leek het allemaal gewoon goed te werken.

Nu begint het apparaat om de haverklap uit te vallen tijdens het afspelen van films. Het lijkt me een overheating probleem, ik merkte namelijk al dat bij de eerste tests dat de gpu en cpu beiden erg warm werden. Daarnaast ben ik ook redelijk teleurgesteld in de snelheid van het navigeren in XBMC menus, met name de zwaarde skins zijn bijna niet te gebruiken, al helemaal niet na eventjes aan staan. 1080p video heb ik dan weer helemaal geen problemen mee.

Ik draai XBMC onder windows 7 en dat leek geen probleem te vormen tot dusver. Iemand een idee? Fannetjes draaien gewoon, zijn stofvrij, alle drivers geinstalleerd, bios geupdate en ik heb de boel niet zitten overclocken.

Wellicht kan ik de livecd nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40
Zelf laat ik mijn XBMC systeem soms een paar dagen aanstaan op mijn Asrock ION 330 Pro en dat werkt gewoon perfect. HIerop staat een vrij kale Windows 7 met een OC naar 1.9GHz (het enige wat goed stabiel draaide) met de fans op het stilste. De maximum temperatuur wordt eigenlijk nooit meer dan 70 graden (op z'n top!).

Wat ik wel heb gedaan is nieuwe koelpasta onder de processor gesmeerd en de achterste fan vastgezet met rubber pinnen. Dat hielp bij mij in ieder geval al redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Glopes schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:43:
Ik heb al een tijdje een ION 330 systeempje van Asrock.. Ik heb daar een 16gb ssd en 2 gb PC-6400 DDR2 stickje in gestopt en zover leek het allemaal gewoon goed te werken.

Nu begint het apparaat om de haverklap uit te vallen tijdens het afspelen van films. Het lijkt me een overheating probleem, ik merkte namelijk al dat bij de eerste tests dat de gpu en cpu beiden erg warm werden. Daarnaast ben ik ook redelijk teleurgesteld in de snelheid van het navigeren in XBMC menus, met name de zwaarde skins zijn bijna niet te gebruiken, al helemaal niet na eventjes aan staan. 1080p video heb ik dan weer helemaal geen problemen mee.

Ik draai XBMC onder windows 7 en dat leek geen probleem te vormen tot dusver. Iemand een idee? Fannetjes draaien gewoon, zijn stofvrij, alle drivers geinstalleerd, bios geupdate en ik heb de boel niet zitten overclocken.

Wellicht kan ik de livecd nog proberen.
Hóé warm wordtie dan precies? Ik neem aan dat je dat gemeten hebt?
Mijn A330ION wordt trouwens absoluut niet warm met 1080P films. Heb de ventilator (op de chipset) op 5 volt draaien maar alsnog wordt de chipset niet warmer dan 45 graden ofzo en de CPU doet haast niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
koelkast schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:57:
Zit nu met een Dell Pentium 4 2.8 HT desktop te werken met 1 gb geheugen onder Windows 7. Ik stel geen hele hoge eisen, dus de capaciteiten moet ongeveer hetzelfde zijn. Het lijkt me dat dat met die 230 wel het geval is?
Je gaat qua cpu snelheid wat omlaag (zeker in multithreaded/multitasking performance), terwijl applicaties en internet pagina's/webapps steeds zwaarder worden. Misschien gaat t nu nog net, maar erg toekomstproof is t niet. In een zuinig fileservertje, prima - maar IMO is een single core Atom in een desktop een recept voor frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Ik heb een Asus 1201N netbook met Ion maar wat ik dus niet snap is dat ik allemaal mensen op youtube zie die WoW op hun 1201N kunnen spelen terwijl als ik dat doe met alle settings op low niet boven de 25 fps kom en in een stad op 3 fps zit terwijl ik er meestal meer geheugen in heb zitten. Deze bijvoorbeeld kan zelfs een dungeon spelen: YouTube: Asus 1201n playing World of Warcraft Dat lijkt bij mij dus echt niet, is meer plaatjes kijken bij mij terwijl ik dezelfde laptop heb. 8)7

Ik vraag me af wat ik fout doe, Ion drivers niet goed geïnstalleerd? Ik krijg met 3Dmark06 wel een score van 1600 en dat was 100 punten boven het gemiddelde van soortgelijke systemen.

En deze zelfs op full HD YouTube: wow fullHD mit eeePC 1201n blijkbaar doe ik iets fout.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 24-01-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359098

job schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:01:
[...]

Ik had het dan ook niet over de gewone xbmc live cd, maar over de xbmcfreak live cd, http://www.xbmcfreak.nl/
Een kant en klare xbmc live cd voor de ion welke alle drivers automatisch voor je installeert, inclusief het makemkv script om blurays af te spelen.
Ik denk dat je OpenELEC niet eerder hebt geprobeerd... Configuratie is makkelijker en vereenvoudigd, een totale systeemgrote van rond de 100 mb, netwerk (LAN/WLAN) is binnen XBMC in te stellen, volledig automatisch update-able en de installatie duurt onder de 3 minuten. Een paar punten waarom OpenELEC gebruiksvriendelijker is dan XBMCfreak en XBMC Live.

Hier een mooie onafhankelijke test tussen XBMCFreak en OpenELEC (let op: Frans gesproken):
http://passion-xbmc.org/t...eo%29-livecd-openelec-tv/

En voor een kijkje in de interface voor configuratie van bijvoorbeeld LAN/WLAN:
http://sources.openelec.tv/tmp/screenshots/screenshot000.png

Jammer alleen dat er vanuit Tweakers weinig intresse is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
mcDavid schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:01:
[...]

Hóé warm wordtie dan precies? Ik neem aan dat je dat gemeten hebt?
Mijn A330ION wordt trouwens absoluut niet warm met 1080P films. Heb de ventilator (op de chipset) op 5 volt draaien maar alsnog wordt de chipset niet warmer dan 45 graden ofzo en de CPU doet haast niets...
Heb het nogmaals uitgemeten tijdens het afspelen van een 1080p film in XBMC.. Dit is na ongeveer 40 min, en heb het idee dat hij nog warmer zou worden zou ik m laten draaien.

Afbeeldingslocatie: http://img814.imageshack.us/img814/5199/iontemp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:17:
[...]

Je gaat qua cpu snelheid wat omlaag (zeker in multithreaded/multitasking performance), terwijl applicaties en internet pagina's/webapps steeds zwaarder worden. Misschien gaat t nu nog net, maar erg toekomstproof is t niet. In een zuinig fileservertje, prima - maar IMO is een single core Atom in een desktop een recept voor frustratie.
Dank voor je reactie. Ik wilde 'm als internetgebakje gebruiken voor op zolder, was slechts 150 euro vandaag bij Aldi (inmiddels uitverkocht), maar heb het toch maar niet gedaan. Teveel twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Mijn stukken eindelijk besteld. Zotac IONITX-P-E (SU3200) met picopsu powersupply. Dat ism een ssd en 4Gb geheugen en de origenae S14V case equals vette htpc :)

Ik ben enorm benieuwd naar de performance van het moederbordje en vooral de HW acceleratie via VDPAU.

Ik ben nog aan het bekijken of ik openelec installeer of een light-weight ubuntu versie (mssn met unity ofzo).

[ Voor 17% gewijzigd door ZodiacQ op 27-01-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 12:26
@Glopes: zit de heatsink wel goed op de ION-chip? Of heb je hem in een afgesloten ruimte staan? Je GPU lijkt wel erg heet te worden namelijk.

Iets anders: heb je al eens een BIOS-update uitgevoerd en reset-to-defaults gedaan? Daarna uiteraard even je GPU shared mem op fixed waarde zetten(512mb is beste) en harddisk op AHCi (moet eigenlijk vóór installatie Windows). Zit namelijk SSD optimalisatie in laatste versie (1.60)

http://www.asrock.com/Net...sp?Model=ION%20330&o=Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
sorrie nvm.

[ Voor 94% gewijzigd door Superfly04 op 16-02-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 11:03

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Misschien handig voor de ION gebruikers; ik heb een review gepost van de Foxconn met ion in combi met xbmc live (linux):
productreview: Foxconn NetBox-nT330i review door CT
Wellicht helpt dit iemand die nu problemen heeft met zijn ion systeem in combi met linux (xbmc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 07-05 13:29
Heren,

Ik heb de ASUS at5nm10e en hier 2gb geheugen in gestopt.. nadeel is dat 720p (laat staan 1080p) content vaak stottert. Zowel geprobeerd op VLC player, als XBMC (hier gaat het meestal nog het best).

Heeft iemand tips hoe dit op te lossen? CPU loopt niet heel erg vol..

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geheugen vastzetten in het BIOS op een vaste waarde, 256 of 512MB, net hoeveel je kan missen. Daarnaast de nieuwste Nvidia drivers installeren.

Verder in XBMC DXVA inschakelen. Probeer anders een XBMC Live CD'tje en kijk of het onder linux wel goed gaat.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
Hallo,

ik zit er over te denken om een HTPC van Zotac aan te schaffen. Ik zit te twijfelen tussen de Zotac ZBOX HD-ID11 en de Zotac ZBOX HD-ND22

De ID11 beschikt over een IOn2 chip + een atom processor en de ND22 heeft een dual core Celeron met een Ion 1 platform.

Wat is verstandig om te nemen? is het Ion 2 platform zoveel beter dan het Ion1?

Ik wil het systeem ook gebruiken om te downloaden / parren / unrarren. Wat dat betreft zou de Duo core celeron beter zijn volgens mij.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 08:33

TLa

Ik denk dat je beter af bent met de Celeron, ION2 is namelijk maar marginaal beter dan ION1 en de Atom is echt traag in vergelijking met de Celeron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
Anoniem: 359098 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat je OpenELEC niet eerder hebt geprobeerd... Configuratie is makkelijker en vereenvoudigd, een totale systeemgrote van rond de 100 mb, netwerk (LAN/WLAN) is binnen XBMC in te stellen, volledig automatisch update-able en de installatie duurt onder de 3 minuten. Een paar punten waarom OpenELEC gebruiksvriendelijker is dan XBMCfreak en XBMC Live.

Hier een mooie onafhankelijke test tussen XBMCFreak en OpenELEC (let op: Frans gesproken):
http://passion-xbmc.org/t...eo%29-livecd-openelec-tv/

En voor een kijkje in de interface voor configuratie van bijvoorbeeld LAN/WLAN:
http://sources.openelec.tv/tmp/screenshots/screenshot000.png

Jammer alleen dat er vanuit Tweakers weinig intresse is...
Ben sinds kort ook met OpenElec aan het stoeien naast mijn Ubuntu setup.
Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over het geheel. Draait redelijk soepel op mijn asrock ion330 dmv een 256mb usb stick van een jaar of 4 oud.
Binnen een 10 minuten heb je een werkend systeem waarmee je alles kunt afspelen.
Mis alleen dat ik geen gebruik kan maken van een volledig apt-get gebeuren om boblight aan de praat te krijgen. Misschien iets voor de toekomst, vind het iig veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen150586
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11-2020
Voor de liefhebber, ik doe er niets meer mee:

knip, daar is V&A voor

[ Voor 66% gewijzigd door Edmin op 09-05-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb het topic de afgelopen dagen rustig even doorgelezen maar heb toch nog even wat... In ieder geval, hierbij mijn verwachte boodschappenlijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX HD-ND22€ 184,57€ 184,57
1Kingston KTA-MB1066K2/4G€ 44,70€ 44,70
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 57,65€ 57,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 286,92

Kom ik er dus achter dat de Zotac alleen leverbaar is door een bedrijf wat niet echt positieve feedback heeft ontvangen; heb desondanks wel het liefst een betrouwbare Nederlandse leverancier.

En heeft iemand de afmetingen van die kastje voor me? Staan gaat 'm sowieso al niet worden vanwege de hoogte van mijn AV-meubel maar liggend kan ook nog wel eens een probleem worden omdat de planken al vrij volgestouwd zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Max3400, ik begrijp je niet helemaal denk ik? De bovenste 3 en meest voordelige shops (met tamelijk goede ratings) kunnen het apparaat toch leveren?
  • Afuture Score: 4 € 194,80 € 199,75 Levering verwacht binnen 3 dagen Veenendaal
  • Zercom Computers Score: 4 € 197,70 € 202,65 Levering verwacht binnen 3 dagen Eindhoven
  • Azerty Score: 4 € 203,31 € 203,31 Levering verwacht binnen 3 dagen Raalte
De product dimensies zijn bij de fabrikant eenvoudig terug te vinden;

Dimensions:
  • Length: 7.40in - 188mm
  • Width: 7.40in - 188mm
  • Depth: 1.73in - 44mm

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hardware-lover schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:28:
@Max3400, ik begrijp je niet helemaal denk ik? De bovenste 3 en meest voordelige shops (met tamelijk goede ratings) kunnen het apparaat toch leveren?
  • Afuture Score: 4 € 194,80 € 199,75 Levering verwacht binnen 3 dagen Veenendaal
  • Zercom Computers Score: 4 € 197,70 € 202,65 Levering verwacht binnen 3 dagen Eindhoven
  • Azerty Score: 4 € 203,31 € 203,31 Levering verwacht binnen 3 dagen Raalte
:? :? Heb ik dan echt als een **** zitten kijken; ik kreeg als enige leverancier alleen http://tweakers.net/shopreview/3580/e-bug.html te zien maar duidelijk dat dat nu opgehelderd is.
De product dimensies zijn bij de fabrikant eenvoudig terug te vinden;

Dimensions:
  • Length: 7.40in - 188mm
  • Width: 7.40in - 188mm
  • Depth: 1.73in - 44mm
Wederom, ik kon het niet vinden dus het zal wel vroeg geweest zijn vanochtend... Moet wel ff gaan meten want 18cm staand kan ik niet kwijt en liggend zal het erg krap gaan worden.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb je misschien nog ruimte achter je TV? Daar hangt mijn ION systeempje namelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hardware-lover schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:40:
Heb je misschien nog ruimte achter je TV? Daar hangt mijn ION systeempje namelijk.
Ruimte wel maar handigheidjes met voeding en kabels, dat weer niet... Als in; ik "moet" voor mezelf een htpc in mijn AV-meubel kwijt kunnen, anders begin ik er al niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Wie o wie kan mij helpen? Mijn ASRock ion330 (1st gen.) Begint erg warm te worden.
Heb er in het begin ook even last van gehad, maar daarna was alles in orde. Nu lopen de temperaturen in idle modus al op tot 79 graden (gpu). Dit kwam voorheen niet hoger dan 65.In de bios staat de fan op niveau 3 (heb het ook al po 4 gehad staan, maakt niet heel veel uit, duurt alleen wat langer voordat ie zo heet wordt
Fan is ook al verwisseld.

Waar zou het aan kunnen liggen? Zal ook maar eens ASRock deze vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Als Hij is niet stoffig? En wordt ook niet onnodig belast?
Dan is misschien de koelpasta uitgedroogd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Eoghlear schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:27:

Waar zou het aan kunnen liggen?
Stof (grote kanshebber) of kapotte fan.
Openschroeven en kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Fan draait nog gewoon. Net een andere gehaald er in gezet en de temperaturen zitten nu weer rond de 60 graden. Toch nog eens naar kijken vanavond, die fractal design fan heeft het dan nog geen 3 maanden gedaan.
Verder draai ik een minimal ubuntu waar niets anders dan xbmc op staat. Zelfs met een oude ful ubuntu en sabnzbd, boblight en xbmc tegelijk werkend werd ie niet zo heet.

Stoffig is ie ook niet, straks voor de zekerheid maar even de perslucht erop, is alles zeker weg.

Edit: Andere fans besteld, nieuwe heatsink van asrock is onderweg. Andere koelpasta en eens kijken wat ie doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Eoghlear op 07-06-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-04 17:07
Kan iemand met een ION systeempje onderstaand bestand afspelen - bv via XBMC ?

http://www.dcresource.com/reviews/sony/nex5-assets/00000.MTS

Ik had graag geweten of dit lukt zonder stotteren - is een AVCHD bestand - MTS formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Op mijn ION+celeron met W7 loopt dit niet vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21
Op mijn ION (Atom N330) met OpenELEC (dedicated XBMC OS) speelt die vloeiend.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Blobby op 10-07-2011 12:24 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Dan moet ik toch eens een kijkje nemen naar OpenELEC. W7 begint mij trouwens toch de keel uit te hangen, vooral dat gezaag om te herstarten na een update is vreselijk irritant, ook het feit dat na een maand opstaan (gaat nooit uit) alles trager begint te gaan is irritant.
Enige wat me tegen houdt is dat de harde schijf terug geformatteerd moet worden (van NTFS naar EXT2 of 3), aangezien het gaat om een 1TB schijf, duurt het wel even om alles er terug op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
TLa schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:36:
Dan moet ik toch eens een kijkje nemen naar OpenELEC. W7 begint mij trouwens toch de keel uit te hangen, vooral dat gezaag om te herstarten na een update is vreselijk irritant, ook het feit dat na een maand opstaan (gaat nooit uit) alles trager begint te gaan is irritant.
Enige wat me tegen houdt is dat de harde schijf terug geformatteerd moet worden (van NTFS naar EXT2 of 3), aangezien het gaat om een 1TB schijf, duurt het wel even om alles er terug op te krijgen.
Koop een SSD als opstartschijf :) Heb ik ook gedaan aangezien die minder energie verbruiken, stiller zijn en geen warmte afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
TLa schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:36:
Kan OpenELEC geen NTFS lezen dan? Dat zou wel héél ouderwets zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Waarom zou ik een SSD als opstartschijf kopen, als de HTPC uit staat, moet ik recht staan om hem op te zetten, dan laat ik hem liever altijd aan staan.

Geen enkele Linux kan NTFS lezen zonder kunst grepen (waar ik niet van hou voor iets dat een hoge WAF nodig heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21
Waarom zou je een harddisk gebruiken voor OpenELEC?
Ik boot vanaf een no-name USB stick en dat gaat razendsnel (20 seconden vanaf BIOS bootscherm tot XBMC).
Mijn harddisk (NTFS) bevat Windows 7 en alle films/series, dus als ik de stick eruit haal, gaat die weer booten naar Windows 7 (wat ik eigenlijk nooit meer gebruik).
Een nieuwe harddisk voor OpenELEC is geld verspilling.
En OpenELEC kan NTFS zonder kunstgrepen gewoon lezen en schrijven.
Je kan dus veilig OpenELEC uitproberen en hoef er niets voor te formateren of aan te schaffen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
TLa schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:50:
Waarom zou ik een SSD als opstartschijf kopen, als de HTPC uit staat, moet ik recht staan om hem op te zetten, dan laat ik hem liever altijd aan staan.
met "opstartschijf" wordt gewoon de installatieschijf bedoeld, niet dat je persé (geregeld) moet opstarten ofzo.
Geen enkele Linux kan NTFS lezen zonder kunst grepen (waar ik niet van hou voor iets dat een hoge WAF nodig heeft)
Is sinds 2008 al geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kraaiven schreef op zondag 10 juli 2011 @ 01:48:

Ik had graag geweten of dit lukt zonder stotteren - is een AVCHD bestand - MTS formaat.
Met XBMC niet fatsoenlijk af te spelen, met MediaPortal (i.c.m. TMT3) loopt het vloeiend.
Dit onder W7 SP1 32b.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:37

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Loopt met XBMC helemaal niet (groen beeld, blijft hangen alleen wat geluid), net zoals de AVCHD van mijn Sony CAM. Met WIndows MEdial Player af en toe een hapering, terwijl die mijn files prima afspeelt.
Overigens, wanneer ik DXVA uitzet, zie ik wel beeld maar vreselijk haperend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid

Op mijn laptop met Nvidia G102M gaat dat vlekkeloos met XBMC. VLC en Totem doen wel een beetje stotteren als het beeld gaat pannen, maar die maken allebei niet optimaal gebruik van VDPAU geloof ik.
Ik zal het morgen even op mijn 330ION proberen, maar verwacht daar ook geen problemen mee.

[ Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 10-07-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:38:
[...]

Op mijn laptop met Nvidia G102M gaat dat vlekkeloos met XBMC.
Een G102M is alleen geen ION (MCP79) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Een SSD als opstartschijf is wat overkill vind ik (in mijn gewone PC doet het echter wel wonderen), momenteel ben ik wat aan het prullen met een snelle USB-stick als opstart schijf, met W7 gaat dit niet maar met Xbmcfreak is dat geen probleem.

Xbmcfreak herkent de ntfs-schijf echter niet standaard, je moet in de terminal wat liggen prullen en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Op mijn Ion 330 (waarbij ik 512MB heb toegewezen aan de videokaart) icm openelec werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dreamvoid schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:33:
[...]

Een G102M is alleen geen ION (MCP79) ;)
Klopt maar een G102M is nou ook niet bepaald een krachtpatser op grafisch gebied :P
Maar zoals verwacht draait'ie op mijn A330ION ook gewoon vlekkeloos in XBMC.

TLa schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:48:
Een SSD als opstartschijf is wat overkill vind ik (in mijn gewone PC doet het echter wel wonderen), momenteel ben ik wat aan het prullen met een snelle USB-stick als opstart schijf, met W7 gaat dit niet maar met Xbmcfreak is dat geen probleem.

Xbmcfreak herkent de ntfs-schijf echter niet standaard, je moet in de terminal wat liggen prullen en daar heb ik geen zin in.
Volgens mij verwar je nu een fanwebsite met een programma :?

Zou wel raar zijn als XBMC een NTFS-schijf niet herkent, want XBMC-live is gebaseerd op Ubuntu 9.10 ofzo, die dat uiteraard wel doet. Lijkt me stug dat ze bewust de NTFS-3G drivers eruit gesloopt hebben...

[ Voor 55% gewijzigd door mcDavid op 10-07-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

De XBMC live pakt ook geen NTFS zonder deze expliciet te mounten in een terminal venster, juist nog eens getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

openelec werkt perfect, heel eenvoudig te installeren. De share naar de interne harde schijf was iets lastiger maar werkte toch ook vrij snel.

Staat ge¨¨installeerd op een USB-stick en werkt lekker vlot en snel. Het video bestandje dat eerder werd gepost, werkt ook perfect.

Ik heb echter nog 1 pobleem (ligt niet aan openelec), mijn boxsets worden verkeerd getoont. Als ik naar films ga, zie ik de boxset (terminator films) maar ik zie daarnaast ook alle terminator films apart, als ik dan in de boxset kijk, staan de films daar ook. Ik kan ze van beide locaties starten.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een Asrock ION330 met 2GB geheugen en Windows 7.
Ik heb de Atom 330 van 1,6GHz al op 2,0GHz draaien.
Als ik daarop XBMC installeer (for Windows) dan is het menu heeeeel erg traag. DXVA staat aangevinkt, maar dat heeft volgens mij alleen betrekking op het afspelen van video.
Mis ik een instelling of is XBMC for Windows niet geschikt voor ION?

PS, MPC-HC werkt overigens prima met het afspelen van 1080p films, maar ik wilde XBMC eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 11-08-2011 10:36 ]

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:58
Heb je het videogeheugen in de bios op 512MB staan?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kozz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:42:
Heb je het videogeheugen in de bios op 512MB staan?
Ja, dat heb ik altijd zo staan. Nadeel is wel dat er maar 1,5GB voor windows overblijft dan.
Zou het menu van XBMC wel goed moeten lopen onder Windows?

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 10:49
BounceMeister schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Ja, dat heb ik altijd zo staan. Nadeel is wel dat er maar 1,5GB voor windows overblijft dan.
Zou het menu van XBMC wel goed moeten lopen onder Windows?
Een tijdje geleden dat ik Windows heb gebruikt, maar volgens mij moet het wel kunnen.
Je kan proberen dds aan te zetten voor fanart en andere afbeeldingen.

http://wiki.xbmc.org/inde...gs.xml#.3Cuseddsfanart.3E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Is er hier iemand die de optische drive in zijn asrock ion heeft vervangen voor een tweede harde schijf?
Heb die van mij er alvast uitgehaald, aangezien ik hem niet gebruik en wil nu opde plaats hiervan een 2e schijf plaatsen. Weet echter niet of ik deze zo kan aansluiten op de kabel van de optische drive of dat ik een verloopje erop moet zetten? (ben geen echte hardware kenner). Hier de foto van de 2 kabels (linkse is van de dvd rechts is van de 2,5 hdd)

Of is er iemand die een link heeft waar dit proces staat beschreven, heb al een tijd lopen zoeken maar kan eigenlijk niets concreets vinden.

Weet zeker dat ik dit ooit ergens heb gelezen, maar er toen geen aandacht aan besteed. Nu kan ik het uiteraard niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nee dat gaat niet passen. De lay-out van de stekker komt niet overeen met de sata standaard.
Je kan het eenvoudig uitproberen door te kijken of hij op de reeds aanwezige HD past (nee dus).

Als je een andere sata kabel pakt, en van een oude voeding een sata-power cable losknipt kan je met een beetje solderen (voor een 2.5HD is 5 volt (dus rood en zwart) voldoende) een goede powercable maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Aangezien ik vrijwel nul repsons krijg in deze thread, toch ook maar even hier een poging wagen... Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Zal aan je tweede USB-stick liggen, vrees ik. Ik heb juist hetzelfde gedaan als jij probeert en het ging van de eerste keer goed.

Misschien je stickie eens formatteren en zien of het dan wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Ik heb dat al een keer geprobeerd, maar zal het nog een keer proberen...

Ps. heb jij exact hetzelfde systeem?

[ Voor 21% gewijzigd door Westmania op 19-09-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Nee, ik heb het celeron bordje van Zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Hmmm op zich een erg tevreden gebruiker van een Asus at5iont-1 bordje. Draait 100% schokvrij 1080P MKV's en Blurays, maar benw el erg teleurgesteld over het ontbreken van de doorgifte van de moderne HD audiovarianten (TrueHD en DTS-HD Master)..

Heb daarvoor een dus maar een Radeon 5450 kaartje gekocht en die met een PCIe X1 ribbon riserkaartje aangesloten. Kosten bij elkaar 3 tientjes, dus dat valt mee, maar t schiet t doel wel een beetje voorbij natuurlijk. Nu had ik in principe elk willekeurig atom bordje met een pcie slot kunnen pakken :/

Overigens: het 1x risertje heb ik gebruikt omdat ik dat nog had liggen. het bordje heeft een x4 aansluiting, maar de x1 heeft blijkbaar genoeg bandbreedte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
Ik heb een Asrock ION 330pro en gezien mijn externe hdd begint vol te raken dacht ik om als tijdelijke oplossing (tot ik uit ben of ik een NAS aan ga schaffen of niet) gebruik te maken van de extra 2.5" hdd slot (ik heb er al een 32 gb SSD in zitten).

Was eigenlijk van plan om er dan een 1tb 2.5" in te stoppen, nu lees ik hier echter dat het maar 320gb ondersteunt? Klopt dit? Dus een 1tb hdd zou compleet nutteloos zijn?

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Er zit een 320GB schijf in, er staat niets over een max. Waarschijnlijk gaat 1TB prima lukken.
Wil je het zeker weten, dan zoek je de specs van de chipset op.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 25-12-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
job schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:27:
Er zit een 320GB schijf in, er staat niets over een max. Waarschijnlijk gaat 1TB prima lukken.
Wil je het zeker weten, dan zoek je de specs van de chipset op.
De pro die ik heb kwam zonder hdd! Vandaar mijn verwarring. Ga even de chipset opzoeken, dankje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Is er ergens een white paper van de MCP79? Ik wil weten wat de SATA controller allemaal kan. Op internet vind ik niks over deze chipset.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 19:41
Heeft er iemand toevallig de manual voor het Point of View ION330 moederbord? Of weet waar ik dat kan vinden.
Ik was bezig om het bord in een nieuwe case te plaatsen, maar ik kom er maar niet achter welke pinnen waar voor zijn. Dus de Reset, Power, Activity leds e.d.

Dit is het moederbord: click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 17:27
immo_msk schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:33:
Heeft er iemand toevallig de manual voor het Point of View ION330 moederbord? Of weet waar ik dat kan vinden.
Ik was bezig om het bord in een nieuwe case te plaatsen, maar ik kom er maar niet achter welke pinnen waar voor zijn. Dus de Reset, Power, Activity leds e.d.

Dit is het moederbord: click
Het is niet echt een manual als ik het me goed herinner. Ik zal morgen eens kijken of ik die nog terug kan vinden.

EDIT:

De POV ION 330 is trouwens hetzelfde als de PEGATRON IPX7A.

Dit is de manual daarvan: http://www.logicsupply.co...-ION_UserManual_04-09.pdf

scheelt mij weer inscannen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lizard op 22-01-2012 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Lizard schreef op zondag 22 januari 2012 @ 03:04:
[...]
Het is niet echt een manual als ik het me goed herinner. Ik zal morgen eens kijken of ik die nog terug kan vinden.

EDIT:

De POV ION 330 is trouwens hetzelfde als de PEGATRON IPX7A.

Dit is de manual daarvan: http://www.logicsupply.co...-ION_UserManual_04-09.pdf

scheelt mij weer inscannen. :)
Super man! _/-\o_ Bedankt! Je hebt me hier echt mee geholpen. Ik ga er gelijk mee aan de slag.
Ik laat het wel even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
immo_msk schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:31:
[...]

Super man! _/-\o_ Bedankt! Je hebt me hier echt mee geholpen. Ik ga er gelijk mee aan de slag.
Ik laat het wel even weten of het gelukt is.
Het werkt! Nogmaals mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een goedkope HTPC maken met als het kan ook nog de mogelijkheid tot server (bijvoorbeeld een raid kaart toevoegen met een aantal hardeschijven) Ik heb nu mijn oog laten vallen op 2 ION bordjes (en eventueel 2 andere). Alleen weet ik niet wat de beste optie is. Welk van de volgende twee ION bordjes is het beste, en waarom. En wat zijn eventueel de plus en minpunten van de bordjes ten opzichte van elkaar.
Point of View ION-MB330 vs. Asrock A330ION
Een voordeel wat ik zo snel zie is dat de AsRock DDR3 gebruikt terwijl de POV DDR2 (en SO-DIMM) gebruikt.
En zou een van deze twee of beide in staat zijn om i.c.m. een raid PCIe kaart zowel te fungeren als HTPC en server tegelijk. Zodat je bijvoorbeeld direct op de htpc aangesloten tv een 1080p film kunt kijken terwijl er via DLNA via het netwerk een tweede 1080p film gestreamed wordt? Want voor het decoderen gebruikt hij vrijwel geen CPU kracht maar GPU kracht toch? En voor het streamen CPU kracht? Dan zou eventueel de hardeschijf de beperkende factor zijn, maar door het gebruik van een raid opstelling zou dat ook moeten gaan? (En eventueel zonder raid?)

Verder kwam ik nog twee andere bordjes tegen die aanzienlijk goedkoper zijn. Namelijk de Asus A8MN-BR en de Epia en12000eg lvds. Alleen kan ik hier niet superveel over vinden. Wat zijn jullie meningen hier van? De Asus zou nog een videokaart moeten hebben omdat deze geen HDMI/DVI uitgang heeft. En de Epia zou eventueel doorkunnen met slechts een component uitgang voor HD materiaal of daar anders eventueel ook een extra videokaart bij? (Beide worden daarmee natuurlijk wel duurder en minder zuinig van)

edit: ook ben ik er net achtergekomen dat je via IPTV op PC zonder tussenkomst van een tuner ook tv op een computer/htpc kunt kijken. Dus als ook dat zou werken zou ideaal zijn. Ik weet niet in hoeverre dat afhankelijk is voor je systeem. Mijn router ondersteund mogelijk al een deel voor het tv kijken op die manier (via DD-WRT of OpenWRT)

[ Voor 9% gewijzigd door Markos op 23-01-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401872

Hallo,

Ik gebruik de ion 3d 152d nu een paar weken, maar krijg het maar niet voor elkaar
full screen HD youtube filmpjes af te spelen.

Ik kan dus uitzendinggemist niet kijken zonder dat de er gestotterd wordt.
Zodra ik het kleiner dan full screen maakt werkt het wel vloeiend

Ik heb nu windows starter 7 draaien, daarnaast heb ik xbmcbuntu, maar in beide ervaar ik dit probleem.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwste Nvidia drivers en Flash versie geïnstalleerd? Geheugengrootte in het BIOS op een vaste waarde ingesteld?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401872

Wiethoofd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:20:
Nieuwste Nvidia drivers en Flash versie geïnstalleerd? Geheugengrootte in het BIOS op een vaste waarde ingesteld?
Driver, check!
Flash, check!
CoreAVC, check!

Werkt al een stuk beter!

Maar nou het BIOS nog, heb alles doorgelopen, maar zie niet waar ik het in moet stellen?
Ik lees er vast overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bijn mijn ion 330 kan je het vinden bij: advanced > chipset configuration > shared memory.
Zet deze op minimaal 256MB.

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 14:04
Momenteel probeer ik de netwerk verbinding van mijn vader weer werkende te krijgen. Alleen er is een driver probleem.

Het gaat om een: Akoya Mini E2076 D

Ik heb al het volgende geprobeerd:

Driver Genius
ION drivers installeren
Driverpack Solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Laatste bericht is van november 2012. Is hier geen interesse meer voor? Ik kan me voorstellen dat een ion computertje icm openelec (speciaal voor ION) een mooie en makkelijke combinatie is? Ik wil namelijk een miniapparaat met veel power, maar toch zuinig in gebruik. Daarvoor had ik openelec en een ion apparaatje in gedachte, maar zo te zien lijkt het een stille dood gestorven? Nettops worden ook niet meer verkocht? Zijn er nieuwe trends?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:47
Ik moet zeggen dat ik een tijdje ook al geen nieuws meer heb gezien rondom ION.

Zelf heb ik nog steeds een HTPC systeem op basis van een "asus at5iont-i deluxe". Maar ik moet eerlijk zeggen dat de kans groot is dat deze binnen afzienbare tijd de deur uit gaat. Iig het mainboard.

ION is leuk en het kan inderdaad de meest gangbare codecs prima decoderen, maar het heeft ook een anatal nadelen:

* Geen bitstreaming van de HD audio formaten naar home cinema receiver (is mij iig nog niet gelukt)
* Geen ondersteuning voor 3d playback (niet dat dat mij boeit :P ).
* Belangrijkste: De GPU is niet sterk genoeg om op hoge kwaliteit interlaced of minder dan 1080p materiaal te postprocessen.

Zeker als je veel series downloadt of ook (opgenomen) TV wil kijken met je HTPC is dit belangrijk.

Ook de wat modernere AMD Fusion E450 gebaseerde mini systeempjes hebben daar last van.

Ergo: Ik ben bang dat ION gewoon dood is :).

Ik wil in m'n HTPC naar een AMD Trinity systeempje toe, met het moederbord en de processor die hier ook besproken worden:

http://nl.hardware.info/p...e-theater-pc---april-2013

Op het gebied van kwaliteit bij video decoding en postprocessing is AMD gewoon heer en meester. Ik ben voor een bescheiden huiskamer-pc'tje nu ook een AMD Trinity systeem in elkaar aan het zetten. Aan de hand van dat systeem ga ik wat experimenteren met de huidige staat van Linux support voor AMD (voor mij een eis bij een HTPC). Als dat goed is, dan ga ik 'over' :).

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ION is achterhaald door de tijd en is daardoor inderdaad met pensioen gegaan. Dood verklaren gaat te ver want hoewel uitgefaseerd kan deze heden ten dage nog prima als media-speler gebruikt worden. Onze ION330 doet het nog steeds uitstekend hoor, al jaren lang, maar het is ondertussen al een tijdje niet meer onze main HTPC, deze hangt nu op een slaapkamer van een van de kinderen zijn best te doen. Er zijn her en der nog wel systeempjes te vinden met een ION chipset die nu nog als nieuw te koop staan maar dan koop je eigenlijk een apparaat met verouderde hardware. Voldoende alternatieven, het forum staat er vol mee. nVidia heeft nu bijvoorbeeld de 520 of 610 GPU als prima alternatief, al dan niet i.c.m. een Intel CPU, voorheen de basis voor ION (als producenten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 22:35

Damian

Insane Obtrusion

Ik kan voor 160 euro een Asrock ION 330HT-BD krijgen.

Ik wil deze als vervanger gaan gebruiken van mijn Iomega Boxee.

Nu kijk ik vooral tv-series (720/1080P, WEB-DL) en af en toe uiteraard films.

Support op de boxee is compleet einde oefening en begin met dus te irriteren aan een aantal bugs en dergelijk dat ik een alternatief zoek. Nu lijkt de Asrock wel interessant. Ik weet alleen niet of hij datgene wat ik bij de Iomega gebruik, ook gaat werken op de Asrock. Ik wil daar dan XBMC op gaan draaien. Nu heb ik verder iets gelezen over hd audio, dat de Asrock / ION chipset dat niet kan bit-streamen, maar volgens mij kan de boxee dat ook niet, dus dat maakt voor mij weinig uit.

http://www.asrock.nl/nett....asp?Model=ION%20330HT-BD

Intel® Dual Core Atom™ 330
NVIDIA® ION™ GPU with Full HD 1080p playback capability
BD (Blu-ray Disc) Combo
EuP 2.0 Ready
802.11b/g/n wireless LAN
Capable to support RAID 0, 1 by adopting the 2nd 2.5" HDD
Powered eSATA/USB port
MCE Remote Controller
Energy Star 5.0 Level
Supports ASRock XFast USB, XFast LAN Technologies

Slimme keuze of toch niet?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Damian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:55:

Ik wil deze als vervanger gaan gebruiken van mijn Iomega Boxee.

Nu kijk ik vooral tv-series (720/1080P, WEB-DL) en af en toe uiteraard films.

Support op de boxee is compleet einde oefening en begin met dus te irriteren aan een aantal bugs en dergelijk dat ik een alternatief zoek. Nu lijkt de Asrock wel interessant. Ik weet alleen niet of hij datgene wat ik bij de Iomega gebruik, ook gaat werken op de Asrock. Ik wil daar dan XBMC op gaan draaien. Nu heb ik verder iets gelezen over hd audio, dat de Asrock / ION chipset dat niet kan bit-streamen, maar volgens mij kan de boxee dat ook niet, dus dat maakt voor mij weinig uit.

http://www.asrock.nl/nett....asp?Model=ION%20330HT-BD

Intel® Dual Core Atom™ 330
NVIDIA® ION™ GPU with Full HD 1080p playback capability
BD (Blu-ray Disc) Combo
EuP 2.0 Ready
802.11b/g/n wireless LAN
Capable to support RAID 0, 1 by adopting the 2nd 2.5" HDD
Powered eSATA/USB port
MCE Remote Controller
Energy Star 5.0 Level
Supports ASRock XFast USB, XFast LAN Technologies

XBMC voor Boxee is momenteel in ontwikkeling. Wellicht een alternatief wat je kan afwegen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen doen we een beroep op je zelfredzaamheid. Mocht je toch advies behoeven bij je keuze, dan verwijs ik je graag naar het aankoopadviesforum. :)

@ Erhnam: mooier toch, dat selectieve quoten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 22:35

Damian

Insane Obtrusion

Erhnam schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

XBMC voor Boxee is momenteel in ontwikkeling. Wellicht een alternatief wat je kan afwegen?
Voor de Boxee Box inderdaad, maar niet voor de Iomegio with Boxee :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:55:

IMO de grote reden om dit te overwegen is de BluRay drive, anders is het voor zulke ouderwetse hardware nog relatief prijzig.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste